Ezért jó a nagy olvasottság, egyik nap szemtanút szerzünk egy balesethez, most meg a múltkori észak-budai óriásdugón való károgásunk nyomán megtalált minket Snake_Ey3s, aki egyike volt a koccanó autóknak és akit ismeretlenül szidott múltkori posztunk beküldője, amiért nem volt képes a többiekkel együtt félreállni legalább a járdára, hogy ne kapjon idegösszeomlást sokszáz autós, amiért nem ér be időben dolgozni.
Az Észak Budán történt balesetről bővebben, mint az egyik résztvevő... Tudom, az anyámat!
Az eset: Jobb oldalt buszsáv (Árpád hídra felhajtó a szentedreiről), bal oldalt rendes sáv.Előttem egy Renault Megane, mögöttem egy Yaris, mögötte egy Opel Omega. A buszsáv végén a buszmegállóban egy VW Polo. A Polo sofőrje kirakta az indexet és körültekintés nélkül kitette a kocsi elejét a haladó sávba (reggeli csúcsforgalom). Ettől az előttem haladó Renault először lassan fékezni kezdet majd blokkolt.
Ennyire azért nem volt vészes a helyzetÉn mögötte ugyan ezt tettem, azonnal nem akartam satuzni mert akkor a mögöttem jövő abszolút telibever és mivel esett még a másik sávba is átcsúszhatok utána), ezért előbb fékeztem kicsit, majd blokkolás, kicsit "meghintáztattam" a kocsit, így éppen, hogy csak koccantunk a Megannal. Nekem leesett a rendszám, neki megrepedt a rendszám tartó keret egyéb sérülés semmi. Ezzel nem is lett volna baj, mehettünk volna tovább 5 perc múlva.
Igen ám, de a mögöttem haladó Yaris belém csúszott ezt a sort pedig elkapta hátulról az Omega. Az én autóm hátulja csak kis mértékben sérült, a Yaris eleje szintén. Viszont a Yaris hátulja az kapott, a lökhárító ráfordult a bal hátsó kerékre. Az omega jobb eleje abszolút off: törött lámpabúrák, lökhárító, hűtő + futómű kismértékben (el kellett vontatni a végén)..A VW sértetlen.
Ilyen is előfordult már kis városunkban szintén maximum 30 perc alatt el lehetett volna intézni a dolgot. Igen ám, de a felelősségét senki nem ismerte el. (Mi a megane-ossal arra gondoltunk mindenki ír egy betétlapot Én neki a Yaris nekem Yarisnak az Omega) A probléma, hogy a VW-s nem ismerte el, hogy kikanyarodott így ( a koccanás után visszatolatott) többiek sem a saját hibájukat mindenki őt hibáztatta. Hívjunk rendőrt...mondom oké...na innen viszont paródia.
Első telefon 07:10 107: ÉN: Jó napot XY vagyok, baleset bejelentése rendszámok bediktálása stb..pontosan hol történt...R: Mennyire tartjuk föl a forgalmat? ÉN: Mondom kurvára, ezért jó lenne ha hamar ideérnének. R:Jó, helyszínelés miatt autókat ne vigyük arrébb, mindjárt ott lesznek a kollégák...ÉN:oké...
(megj.: Tímár utcai Rendőr Kapitányság 300m-re)Második telefon: 07:25 107: ÉN: Jó napot XY vagyok stb..nem jöttek még a kollégák..Jó rendben tartom...R: A kollégák elindultak nemsokára ott lesznek a III ker.ből mondom ok...
Harmadik telefon: 07:40: (beérkező) R: Jó napot XY vagyok a III.ker rendőrkapitányságról, személyi sérülés történt-e, mondom nem. Rendben hol történt a baleset? (WTF) elmondom...R: Köszönöm, ön szerint hogy a legcélszerűbb megközelíteni a helyszínt (WTF?WTF?) Mondom, vészvillogóval valószínűleg a síneken :/ R: rendben mindjárt ott a két kolléga...
07:50 érkezik két motorosrendőr a XIII.-ból (WTF?) MR: Jó napot személyi sérülés nem történt? ÉN: Nem....MR: III.kerületi kollégák?..ÉN: lassan egy órája sehol MR: Az igen gratulálok nekik kéne a legelőször kiérni ÉN: Önök tudnak segíteni? MR: Sajnos csak a forgalmat irányítani (most szóltak nekik) mert a XIII ker. fejlécét nem fogadják el a jegyzőkönyvön ha III-ker- i a baleset ÉN: Az igen, akkor? MR: A kollégám (aki közben forgalmat irányított) már sürgeti a III-kert mert nagyon cinkes a forgalom (LoL)
A végéről röviden: 08:10-kor érkezett meg a III. kerületből 2 szép kiállású (Stan & Pan) kolléga akik megnyerő modorukkal további 20-25perc alatt elintézték amit kellett (adatok felvétele, nyilatkozatok kitöltése, szondáztatás fényképezés) két szóban tájékoztatás és leléptek....(Az autókkal csak akkor állhattunk arrébb amikor lefényképezték őket) Majd bíróság és egyebek...ez van.
A vicc: a VW-nek megnézték a forgalmiját, adatokat és elengedték...mondom WTF? Az oké, hogy nem ismeri el, hogy kikanyarodott de ha négyen mondjuk, akkor azért sanszos, hogy van benne valami..R: a rendőr helyszínen nem ítélhet...ÉN: aha...de végig buszsáv van záróvonallal, ő meg a buszsávban állt ez sem gáz?...R: vállrándítás...ÉN: köszönjük szépen :S
(Nyilatkozatokban természetesen szerepel a VW sértettek által vélt szabálytalansága és rendszáma)
( A motorosrendőrök abszolút rendesek és segítőkészek voltak respect. A III.kerületiek kiérkezése előtt 5 perccel már elkezdték ők intézni a dolgot mondván majd kitalálnak valamit, de ez már pofátlanság...Ja és egyébként a diszpécserek is rendesek voltak csak az információáramlás volt szánalmas)
07:10 - 08:40 ig tartott a történet...máskor is voltam már baleset résztvevője engem toltak meg hátulról a Váci úton reggeli csúcsban. Kevesebb mint 10 perc alatt intéztük el a dolgot... A ráérős telefonálásra most mit mondjak, kurvára ráértem, és vajon kivel telefonáltam? no comment.
Ezúton is, a baleset résztvevői és a rendőrök nevében is elnézést kérek egész Észak Budától.
U.i: 10 perccel a karambol után az egyik szabad sávban jött egy elsősegélyes Pick Up. Megállt megkérdezni, hogy történt e személyi sérülés (5mp) a mögötte lévő látta a karambolt és, hogy a Pick Up-on lóbaszó betűkkel ott van az orvosi embléma és, hogy elsősegély, de ezerrel nyomta a dudát is káromkodott a Pick Up-nak....
Na, ha ez az autós olvassa ezt, akkor őt viszont tolja seggbe szárazon egy tripperes vaddisznó.... :/
És igen, ezt valóban el lehetett volna intézni sokkal hamarabb, csak amikor több mint 5 emberen múlik a dolog + a rendőrökön akkor sajnos már úgy tűnik nem érvényesülnek a józan gondolkodás törvényei :S
További szép napot és balesetmentes közlekedést kívánok Mindenkinek!
greggrant 2009.10.22. 15:27:01
Lipi1945 2009.10.22. 15:30:56
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 15:32:29
Mikor lesz az első olyan komment, ami arról szól, hogy a posztoló ne üljön autóba? :)
Ja: Hülye, aki elolvassa a posztot :)))
Tzupi 2009.10.22. 15:43:36
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 15:46:41
psmith 2009.10.22. 15:53:50
Szerintem egyikük sem tartotta meg a követési távolságot.
Kivéve azt akit a mögötte jövő nyomot az előtte levőnek. Ilyen meg nem volt.
A sünt pedig a biztosítónak küldöm, mert a legelöl haladó megane-on kívül senkinek nem fog fizetni egy fillért sem. Neki meg nem kell.
Az utolsó omega arra fog hivatkozni, hogy ő megtartotta a követési távolságot, de a yaris az ütközés miatt áll meg hirtelen és a fizika ellen az omega se tehet csodát.
Jobban végig gondolva, senkinek nem fog fizetni semmit a biztosító.
Lipi1945 2009.10.22. 16:09:29
Nikorene 2009.10.22. 16:09:48
Nikorene 2009.10.22. 16:11:29
reader613 2009.10.22. 16:21:51
kresz, csókolom!
red87 2009.10.22. 16:22:42
viszont így jogos talán, ha széttörném az arcát annak, aki végigelőzi a sort, aztán visszapofátlankodik... jellemzően propelleres, csillagos, négykarikás autók, illetve taxik...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 16:22:52
reader613 2009.10.22. 16:27:26
jöhet a fikkancs.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 16:30:43
Az rendben van, hogy akkora köv. távolságot kell tartani, hogy ha az előtted haladó vészfékez, akkor is meg tudj állni, de akkorát gyakran lehetetlen tartani, hogy balesetkor is. Főleg Pesten, mert akkor mindenki bepofátlankodik eléd, és sehova sem jutsz el. Nem így van?
csak john 2009.10.22. 16:33:32
Az már csak egy apróság, hogy gyakorlatilag senki sem tartotta be a követési távolságot. Ezt pedig azért teszik, mert az összes nagytudásu ha meglát egy akkora helyet, azonnal helyezkedhetnékje támad, amivel mindenkit veszélyeztet és nem lesz tőle gyorsabb. Éljen Demszky!
SickBoy 2009.10.22. 16:37:38
Fernando Torrent 2009.10.22. 16:41:16
SickBoy 2009.10.22. 16:44:21
Akkor tossza meg a pólóst egy talicska aprómajom :o))))))
Na, de hol vannak már a KRESZ-huszárok? :o)
Póktalicska (törölt) 2009.10.22. 16:48:37
SickBoy 2009.10.22. 16:49:34
SickBoy 2009.10.22. 16:51:41
reader613 2009.10.22. 16:53:01
csak ugye aki elég frusztrált, az nehezen viseli, ha naponta mondjuk 5x bejönnek elé. Inkább félévente egyszer szétbassza az autóját (meg valaki másét is), úgy sokkal jobb.
reader613 2009.10.22. 16:55:05
"önjelölt kreszhuszár és józanész-prédikátor"
dr. _mmm_ 2009.10.22. 16:55:37
(ezek után tessék elgondolkozni, hogy miért van az hogy konvojban autó képzett sofőrök, úgy mennek hogy az egyik kicsit az út jobb széléhez, másik kicsit a bal széléhez tart)
Taxomükke (UK) 2009.10.22. 16:59:06
Közvetlenül a Pintér érdekeltségi körébe tartozó cég autómentője után.
csak john 2009.10.22. 16:59:28
SickBoy 2009.10.22. 17:04:28
@..:: Gabesz ::..: na, képzelem, milyen profik lehetnek, még egymás mögött sem tudnak menni rendesen... ;o))))))
Amúgy bizony tényleg lehet, hogy a posztoló nyeri a ki a hibás játékot.
Manyizga (törölt) 2009.10.22. 17:05:46
SickBoy 2009.10.22. 17:06:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 17:07:33
Póktalicska (törölt) 2009.10.22. 17:08:47
psmith 2009.10.22. 17:12:44
én sehol sem írtam olyat, hogy mindig betartok minden szabályt. :)
Sőt, talán az egyetlen amit betartok, az a zebrával kapcsolatos szabályok. Követési távolság...? :)))
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.22. 17:13:03
énis 2009.10.22. 17:18:01
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 17:19:04
Lipi1945 2009.10.22. 17:21:47
JohnWatt · http://allas.dolgok.com 2009.10.22. 17:22:45
csak john 2009.10.22. 17:23:21
SickBoy 2009.10.22. 17:25:13
janikahhh (törölt) 2009.10.22. 17:28:16
Csak nem képzelitek, hogy itt nyomozás lesz?!?!? Szimpla ráfutásos koccanás, azt csók, arra már megvan a sablonlevél.
Én tudom, én is így jártam... csak én motorral :/
8Gbit 2009.10.22. 17:35:56
1. Biztosító mindenkinek fizet az első és az utolsó kocsit kiv. ( hivatkozás: követési távolság be nem tartása. Itt pont. Nincs tovább)
2.a VW tulaját pedig polgári peres úton beperelni szándékos károkozásért pl., de erre egy ügyvéd lehet mond jobbat is. Ha elég jól beijesztik a VW-enest,akkor a bíróságig sem jut el az ügy. Minden bizonyíték és tanuk adottak ahhoz,hogy tuti megnyerje.
Ez az én véleményem.
Körömcsiga 2009.10.22. 17:46:54
ladislaus 2009.10.22. 17:57:49
Jah es a Polos is hibas.
aachi2 2009.10.22. 18:01:11
nekem volt több is, pedig csak bringával voltam és csak a kerekem sérült, de a csajszi aki elkapott a kerékpárúton nem ismerte el.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.22. 18:03:59
1: A Megane nem hibás, mert - ha jól értem a posztot - nem ment bele senkibe. (Ha netán elkapta volna a VW oldalát, akkor se lenne hibás, hiszen a VW rosszul váltott sávot...)
2: A posztoló hibás, mert bele ment a Megane-ba.
3: A Yaris valószínűleg szintén hibás, mert bele ment a posztolóba. Ha ugyanis a posztoló és a Megane között tényleg ilyen minimális ütközés történt, akkor szvsz a Yaris nem hivatkozhat arra, hogy csak a posztoló/Megane csattanás miatt csattant volna ő is. Ámbár, azt írja a poszt. hogy a Yaris/posztoló ütközés is minimális volt, akkor talán mégis; lehet, hogy a Yaris megússza. Határesetnek tűnik.
4: Az Omega hibás, mert a többi ütközésekhez képest ő olyan mértékben összetörte az előtte lévő autót, hogy biztos nem tartott rendes követési távolságot.
5: A VW természetesen hibás, és remélem, ő szarja majd a legnagyobb sünt, de kiváncsi lennék rá, hogy a rendőri büntetésen kívül lesz-e számára bármilyen egyéb következmény. Hiszen a Megane le tudott fékezni, az utána jövő koccanások meg a követési távolság be nem tartásából adódtak.
(Mondjuk arra is kiváncsi lennék, hogy miért nem lépett le a baleset színhelyéről azonnal: akkor szerintem minden következmény nélkül meggúszta volna...)
SilentSound/Snake_Ey3s, lesz valami jutalomsorsolás a helyesen tippelőknek?
brien 2009.10.22. 18:07:54
Egyébként nem ökölszabály, hogy mindig az uccsó autós a hibás? Vagy az csak akkor, ha rábizonyítják, hogy összetolta a sort?
A követési távolságról pedig már leírták, próbáld meg tartani, pl. váci út 70-es tábla, kicsit többel megy a forgalom (most tekintsünk el a 40-el a belső sávban szüttyögő,kormányt harapdáló, halálra rémült sofőröktől) 80-ról 0-ra 22 m kell. Ha ezt mindenki betartaná, akkor az egy lámpánál egyszerre elindulókból az első autó a DunaPlázánál lenne, míg az utolsó a Westendnél várná, hogy megint zöld legyen :D
Itt egy cikk a követésiről:
totalcar.hu/magazin/technika/kovetesitav/
egyittlakó (törölt) 2009.10.22. 18:08:06
Sajnos, előzékenységből túlvariáltad a dolgot. Ha már nem satuztál végig, akkor hagynod kellett volna, hogy telibe verd a megánost, az pedig koccolja le a polós köcsögöt. Akkor nem ússza meg sehogy: buszsávban tartózkodás, szabálytalan kifordulás, záróvonal stb. Neked meg van köteleződ, ugye? Én is lekoccoltam valakit, mert satufékkel állt meg egy ringyó miatt, aki a járda meghosszabbításának nézte a zebrát, és besétált az autó elé(valószínű, hogy gondolatban még az esti fasz volt a szájában). Kétség sem fért hozzá, hogy én voltam a hunyó (követési távolság, 5 perc alatt elintézve).
theutat villám 2009.10.22. 18:10:18
reader613 2009.10.22. 18:13:33
Persze egy Barkason nehéz előrefele átlátni, de a Barkas úgyis kurva büdös, tehát eleve lemaradok tőle, sőt nagyon szívesen engedek oda be bárkit :D
Tizeniksz éves vezetésem során (nem felvágás, csak időtáv-belövés) belém már futottak vagy 6x, de én még soha nem futottam bele senkibe (azért egy-két "majdnem" még így is befigyelt). Mindebből nem tudom azt leszűrni, hogy én lennék "túlzottan paranoid", mások meg "kellően dinamikusak".
Ha megnézed az autópályákon a "követési távolság ellenőrzése" című játékot, ahol egy vagy két jelet kell magad előtt látni, az irdatlan nagy távolság. Legalábbis annak tűnik, a szokásos vezetési kultúrához képest. Valójában az is úgy van belőve, hogy 130-ról meg tudj állni, ha az előtted ugyanennyivel haladó járgány sebessége pillanatszerűen 0-ra csökken (és működik a féked ;).
asszem lassan szétoffoljuk az egészet. talán majd külön post-ban.
Franky4fingers 2009.10.22. 18:13:40
REndőrség szarakodik fél évet, majd jegyzőkönyv, hogy nem bizonyítható, hogy a VW jött ki.
Biztosító ennek fényében senkinek sem fizet.
dezso__ 2009.10.22. 18:14:00
Aztán persze tovább árnyalhatja a képet a fékek különböző teljesítő képessége. Azaz pl. nem mindegy, hogy egy Porsche követ egy ócska Trabantot, vagy fordítva. Utalok itt a vészfékezés féktávolságának látványos különbségére. :)
reader613 2009.10.22. 18:14:27
gyalogosként, jó csaj mögött persze többnyire eltekintek a fenti módszertantól.
kozlekedo 2009.10.22. 18:18:20
Lipi1945 2009.10.22. 18:19:49
egyittlakó (törölt) 2009.10.22. 18:20:07
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.10.22. 18:22:11
szhörnyű 2009.10.22. 18:23:37
Lipi1945 2009.10.22. 18:28:33
Higany 2009.10.22. 18:34:08
Aggie 2009.10.22. 18:35:01
- ha egyet, akkor csak a sorban a legutolso a hibas es akkor az o biztositoja fizet,
- ha tobbet is, akkor nem tudom, hogy mi tortent volna, nalunk az elso eset volt.
Jellemzo kis hazankra, hogy a sorban elol levo taxis (en voltam kozepen) felhivott a nyilatkozat elott, hogy o most eppen nem is emlekszik, hogy hany utkozest is erzett. Mivel ceges auto volt, nem sokat foglalkoztam vele, hogy mit mond - de ugy ereztem, hogy nemi segit$eggel ujra meg tudott volna tanulni szamolni...
107! 2009.10.22. 18:38:31
Nem a XIII.-ból jöttünk, hanem a IX. ből (mivel csak központi motoros egység van)
A szitut nem véleményezném, egyértelmű. Azonban az intézkedésről tennék pár megjegyzést.
Kb.: a Népligetnél lehettünk, amikor az én központom szólt, hogy hatalmas a káosz az Árpád-hídnál. Kérdeztem, hogy kell e kéklámpa, de nemleges választ kaptam, mivel a kerület már ott van, övék az intézkedés, miénk a forgalom. (így is van rendjén) Haladtunk a forgalommal Pici csalásokkal talán még jobban is, amiért máskor megszóltok minket, hogy példamutatás meg minden (jogos) de nekünk is könnyebb dolgunk van, ha hamarabb odaérünk.
Megérkeztünk, és nagy meglepetésre a kerületi erő sehol. Nem a baleset helyszínelése miatt gázos ez, hanem a forgalom miatt, meg ha tudjuk, akkor kéklámpával sokkal hamarabb ott vagyunk.
Mi is helyszínelhettünk volna, ha nem úgy kaptuk volna a címet, hogy a kerület intézkedik. Talán a helyi járőr is erre számított. De a fizetését sem nekem utalják, a forgalomirányítást meg végkép nem bíznám rájuk. Egyszerre helyszínelni is, meg irányítani is nem megy. A legelső, hogy ne történjen még egy baleset. így is bámészkodtak az emberek, és természetesen a cipzár elv sem érvényesült, úgy hogy irányítottunk.
A fejléc valóban nem stimmelt volna, a biztosító rajtunk kereste volna a jegyzőkönyvet, nem a kerületen.
Most jön a gusztustalan rész, amiért meglehetősen nehezteltem is a kerületi kollégára. Megérkezését követően nem az volt az első dolga, hogy fényképezzen, és félreállítsa a sérült autókat, hanem inkább "Ő nem kapkod" módszerrel írogatni kezdett.
Velem akart kiszúrni, mert nem végeztem el a munkáját, ezért húzta, hogy minél tovább álljak bent a sávok között.
Csak hogy nem én szívtam nagyot. Sajnos a kis bosszúja a közlekedni kívánók rovására ment. Ezúton is elnézést kérek mindenkitől, részemről megtettem mindent a legjobb, leggyorsabb rendezésért.
ertzuiop 2009.10.22. 18:41:33
A VW és a Renault Meganon kívül mindenki hibás, mivel nem tartották be a követési távolságot, és nem az útviszonyoknak megfelelően vezettek.
Természetesen a VW is egy geci nagy fasz, de az okozat ettől teljesen független jogilag. A VW helyett odagondolhatunk egy lezúzó meteoritot is, ami miatt fékezni kell.
Ha a VW-be belezúz a Renault, akkor a VW lett volna a hibás mindenért, de így a 3 fartúró idegbeteg fasz a hibás, mert rohan, de nem jön rá, hogy ha 2m a követési távolsága, attól még nem gyorsabb a haladási sebessége.
RÖVIDEN:
Ha a Renult-nak sikerült fékeznie, pedig ő volt az első szenvedője a VW-nek, akkor a 3 másiknak miért nem sikerült? Mert a követési távolsággal baj volt.
Lipi1945 2009.10.22. 18:41:53
flea 2009.10.22. 18:42:18
@egyittlakó: a ZEBRÁT? miaf***?
kozlekedo 2009.10.22. 18:43:10
ertzuiop 2009.10.22. 18:43:38
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.22. 18:43:58
Egyszer találtam egy iratokat, némi kp-t tartalmazó pénztárcát az óbudai Auchan egyik bevásárló kocsijában. Szerinted miért a Szabolcs utcába (XIII. kerkap) vittem be leadni?
III. kerkap. no comment.
sltom 2009.10.22. 18:45:37
A megan milyen követési távolságot hagyott, ha bevágott elé a VW, és még így is megállt?
Szerintem Ő a hibás.
Lipi1945 2009.10.22. 18:47:55
moto.sapiens 2009.10.22. 18:48:11
Tartsd be, vagy karambolozz. Kapitalizmus van, lehet választani.
107! 2009.10.22. 18:48:49
Alapesetben a kerületi rendőr menjen betörőt, meg csirkefogót kergetni, a balesetekre ott vagyunk mi. De itt az történt, hogy ők már vitték az intézkedést, csak segítséget kértek a forgalmi helyzet rendezéséhez. Jó lett volna, ha nem ráérős főtörzszászlóst küldenek, hanem aktív őrmestert.
Ha meg a miénk lett volna, akkor két páros kéklámpával szirénával 20 perc alatt elintézte volna, és most nem lenne belőle poszt.
Sajnos nem minden kolléga rendelkezik hivatástudattal, és már belefáradtak a megpróbáltatásokba, csak akkor miért nem megy el valami nyugdíjas helyre. Körzeti megbízottnak, vagy maradjon kapus a kapitányságon, és engedné az állomány aktívabb részét dolgozni.
Lipi1945 2009.10.22. 18:48:55
brien 2009.10.22. 18:53:50
img6.tar.hu/brien/img/39082795.jpg#3
img6.tar.hu/brien/img/39082794.jpg#3
sltom 2009.10.22. 18:54:22
107! 2009.10.22. 18:55:19
Tényleg az. Már sztoriztam itt egy srácról, aki olyan szerencsétlen volt, hogy egy kihalt zsákutcában zúzták le a kocsiját, és kettő perc múlva jelentkezett is, hogy ő volt az a lila suzukis. :-)))
Akartam írni az esetről, de átgondoltam és nem tettem, de ha már így alakult, akkor csak elmagyarázom.
Megjegyzem amúgy sem nyugodt hely az mostanában, de ez az eset végkép betette az ajtót.
A legjobb pedig az egészben az, hogy mivel én engedtem váltakozva a sávokat, mindenki engem szidott. NYÍLTAN!!!
moto.sapiens 2009.10.22. 18:57:28
egyittlakó: sajnálom, de ideje megtudni neked is: a zebra nagyjából a járda meghosszabbítása valóban egész Európában. És ez a szemlélet szép lassan hozzánk is begyűrűzik.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.22. 19:00:34
"A legjobb pedig az egészben az, hogy mivel én engedtem váltakozva a sávokat, mindenki engem szidott. NYÍLTAN!!! "
Ehhez buta arcú autósnak nem kell sok ész. Bár ha nincs neki, akkor nem csodálkozom, hogy csak erre futotta nekik... :)
Lipi1945 2009.10.22. 19:01:47
schdl (törölt) 2009.10.22. 19:13:40
schdl (törölt) 2009.10.22. 19:15:19
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.22. 19:17:17
@107!: "A szitut nem véleményezném, egyértelmű."
Á, ebben a blogban nincs olyan, hogy egyértelmű szitu... ;-)
randomuser1 2009.10.22. 19:19:09
BigPi 2009.10.22. 19:22:31
A baleset reggel negyed hétkor történt. A szolgálat váltás megtörtént hét órakor, és utána kijöttek a rendőr segítőkész kollegái.
Lehet, hogy ebben az esetben is a szolgálatváltás zavart be?
SickBoy 2009.10.22. 19:22:48
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 19:25:52
107! 2009.10.22. 19:29:05
Melyik részét?
Nem nyugodt hely, mert a Margit-híd miatt jobban leterhelt.
Vagy az akartam írni, de átgondoltam... Elég cink ez a rendőrségnek reklám nélkül is, meg akartam tartani magamnak, de ha már erről van szó, akkor tudjátok meg az okát is.
Nem hibáztatom a kerületit, mert tényleg már akkor rendőr lehetett, amikor én csak megszülettem, de ha nincs kedve, akkor találna magának megfelelő helyet még rendőrségen belül is. Meg ettől még lehet jó rendőr, aki bemegy a kocsmába, és rendet tesz egyedül is, csak ez a baleset nem szívügye...
Esetleg a suzukis zsákutcás részt nem érted? Azt csak a kicsi a világra írtam, hogy futottam már itt össze olyannal, akivel előtte az utcán találkoztam.
Snake_Ey3s · http://jokerdes.blog.hu 2009.10.22. 19:30:05
Mivel aktív olvasója vagyok a blognak, mindig is reméltem, hogy egyszer találkozni fogunk, de erre azért nem számítottam :)
Mondhatnám, hogy öröm az ürömben, de akkor még azt hinnéd dicsérni akarlak :)
(jah egyébként ha emlékszel az Omegás festő gyerekre..na ő mint kiderült nem egy fogjunk össze a rendőrökért aktivista, de mondta, hogy mekkora jó fejek vagytok és kár, hogy nem belőletek van több..)
Ja mert, hogy 107! és a kollégája felajánlotta, hogy ha esetleg hamarabb ideér a vontató autó akkor segítenek, hogy ne legyen galiba a nagy dugó miatt a vontatásnál..na de most már elég a hátsó fertályi nyelvcsapkodásból azt hiszem :))
Egyébként a követési távolság a budapesti forgalomban sajnos nagyon relatív.
Mellesleg éppen azért nem először blokkoltam, mert a Yaris-os csaj még ennyire sem tudott volna megállni és akkor összetoljuk a két sávot..:(
Amint lesz valami eredmény az üggyel kapcsolatban jelezni fogok. Valóban nem kizárt, hogy én is kapok egy nagyobb nyalókát..
Ja és lehet, hogy most nem csak Flúgos Kamionos hanem 107! is tudja ki a hülye :)
A nyereményjáték meg nem is rossz ötlet...a tét legyen egy zacskó mogyoró...
estét mindenkinek
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.22. 19:32:30
Az kizárt :)))
Lipi1945 2009.10.22. 19:34:06
107! 2009.10.22. 19:39:01
Nem olvastam végig, hogy miben nem értetek egyet, de ez tipikus esete a hátulról előre egy betétlapotnak. Mindenki adott volna maga elé egy kitöltött kárbejelentőt, és kész. Ha a hátsó tolja bele a többit az elsőbe, akkor csak ő ad mindenkinek. (itt nem ez volt)
A követési távolságot senki nem tartja be Budapesten. Szerintem azért (magamból indulok ki), mert a pofátlanok kihasználják azokat, akik megfelelő távolságot tartanak az előttük közlekedőktől. Engem személy szerint irritál, ha más az én szabályosságomat kihasználva szabálytalankodva juttatja magát előnyhöz. Van még egy csomó ilyen helyzet. Pl.: kanyarodósávból egyenesen haladó, vagy a záróvonalon bepofátlankodó...
Talán mások is ezért tartanak a szükségestől kisebb távolságot. Nem szerencsés tudom, de én sem bírom ki.
schdl (törölt) 2009.10.22. 19:40:17
schdl (törölt) 2009.10.22. 19:44:08
107! 2009.10.22. 19:47:07
Láttam én is az "árpádsávos nagymagyarország" matricát az omegán, de ez most nem az a helyzet volt, ahol foglalkozni kell a kérdéssel. Bajban volt, hát próbáltunk segíteni.
Egyébként valahol kint volt még a tréler a Szentendrei végén.
Sajnos nem emlékszem az arcodra, mert elég kevés időt töltöttem ott köztetek, de majd legközelebb a talin bepótoljuk.
Remélem alátámasztottam a rólam kialakított képet, és nem okoztam csalódást. (annyiszor megkaptam már, hogy csak itt vagyok ilyen, az életben meg...)
SickBoy 2009.10.22. 19:49:03
A VW-s meg - ha jól gondolom - mehet békével, isten hírével, vagy amivel csak akar. :o(
Amúgy meg... okosan legyen hülye az ember, én mindig azt mondom @-)
107! 2009.10.22. 19:59:35
Én már sokszor leírtam ide. Talán készítek egy word dokut, hogy ilyenkor csak be kelljen másolni. :-)))
A lényeg a motivációban van. Jelenleg minden embert meg kell fogni, hogy működni tudjunk, nincs lehetőség a válogatásra (adott feltételeken túl). Ha nagyobb lenne a megbecsülés anyagilag, illetve nem próbálnák meg elvenni a szerzett kedvezményeket (Nyugdíj, 100%-os táppénz, plusz szabik...) többen jelentkeznének, és többen maradnának az idősek közül is. Tehát lenne miből válogatni, és javulna a színvonal is.
Öreg szakik mesélik, hogy 15 évvel ezelőtt több volt a fizetésük, mint egy átlag munkásnak, kevesebb jogvédő szervezet pályázott a bőrükre, ha megpofoztak valami csibészt a helyi ivóban, és (ezek következtében) a társadalmi elismertség is jobb volt. Egyszóval jobb volt rendőrnek lenni.
A korai nyugdíj, a biztos fizetés sok embert itt tartott, ha elveszik őket még kevesebb vonzó dolog lesz a cégnél. Amúgy sem sokat ér egy ötven éves rendőr a huszonéves bűnözővel szemben, na meg ezeket a kedvezményeket azért találták ki régen, hogy a sok elvett alkotmányos jogot (ami a civileket megillet), lekorlátozott szabadságjogokat kompenzálják. A korlátok maradnak, sőt bővülnek, a kedvezmények meg megszűnnek.
Nagyon sokat lehetne erről írni, de nem biztos hogy ide való téma. Azért gondolom így is kielégítő volt a válasz. :-)
kuciber 2009.10.22. 19:59:52
"Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
nanogyo 2009.10.22. 20:00:13
Nem egy VAGY két jelet kel látni, hanem KÉT jelet.
Ha okos vagy, legyél teljesen az.
Ennyit a te követési távolságodról. 12 év alatt...
107! 2009.10.22. 20:02:49
Ja igen. A VW "nem" hibás. Egy zsíros csekket kaphatott volna, mivel hirtelen irányváltozásra, fékezésre kényszerített, de hát nem én intézkedtem az ügyben. A balesetet viszont nem ő okozta, mert az első autó meg tudott állni.
nanogyo 2009.10.22. 20:09:43
Igen, részint a pofátlanok miatt, részint a teszetoszák miatt, leginkább pedig az alkalmatlan úthálózat miatt. Ez van.
Lehet persze a KRESZ mögé bújni, de ezt úgy hívják: farizeusság. Ha mindig, minden megszületett szabály tökéletes és időtálló lenne, akor soha nem lenne szükség új törtvények meghozatalára. Az pedig nem a népek hibája, ha a szabályozás elmaradott. Viszont egyszerűbb így hagyni, mint foglalkozni vele.
ave 2009.10.22. 20:12:13
nanogyo 2009.10.22. 20:20:21
Ezt vajon honnan tudod ilyen biztosan?
107! 2009.10.22. 20:20:30
Van igazság a gondolatmenetben, de szerintem pont a köv.távra nem jó. Elméletileg elég lenne a reakcióidőd alatt megtett út hossza,
(ha nagyjából egyformán fog a fék). Az meg független az autótól. Ha két öreg autó között is ezt tartod, meg két fiatal között is, akkor nem sok a különbség. Ha meg előtted van rossz autó akkor nem gáz, úgy is jobb a féked. Ha meg te vagy rosszabb kocsival, akkor tessék rászámolni a dobfék kevésbé jó fékhatását is.
Snake_Ey3s · http://jokerdes.blog.hu 2009.10.22. 20:21:45
Egyébként úgy gondolom ha intenzívebben fékezek meg tudtam volna állni, de akkor sokkal nagyobb a kár, mert összetolnak...de ez is csak ha és mi lett volna...egy percig nem vonom majd kétségbe ha azt mondják hibás vagyok...ilyen szituációk sajnos nap mint nap történnek, nem is ez itt a lényeg, hanem, hogy azok nem tartanak ennyi ideig...mert nem ez a normális :((
107! 2009.10.22. 20:23:01
Az első fékezésnél bebillent az autó előre, így nagyobb súly nehezedett rá, a következő fékezésre ezért jobb lett a fékhatás, nehezebben csúszott meg. (nekem legalábbis ezt tanították)
MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2009.10.22. 20:26:08
Ezzel csak az a baj, hogy ha hagysz 1autó+1méter helyet, már bevág eléd valaki, akkor fékezhetsz, hogy meglegyen a követési távolság, ahová megint bejön valaki és megint lassíthatsz stb., amivel szép lassan a mögötted jövőket is felidegesíted annyira, hogy megelőznek, és akkor lassíthatsz... ördögi kör.
Én többnyire igyekszem előzékeny lenni meg a követési távolságot is megtartani, nem azok ellen érvelek, csak a dolog a gyakorlatban nem olyan egyszerű...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.22. 20:32:55
Azt a két esetet meg lehet különböztetni szakértői vélemény alapján, vagy csak a tanúvallomások alapján tudjátok vélelmezni?
"Én már sokszor leírtam ide. Talán készítek egy word dokut, hogy ilyenkor csak be kelljen másolni. :-)))"
Írjatok egy riportos posztot erről SilentSounddal! Úgyis szerepelt a kérdőívben is...
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.10.22. 20:38:52
Mindenki nagyon jól tudja, hogy vannak helyzetek, ahol nem lehet a tiszta szabályszerint betartani a követési távolságot. De így van a kresz, ha egy kiscica eléd ugrik, fékbetaposol,belédjönnek akkor inkább a mögöttedlevő fizessen, mint te. Nagyon jól lehet érezni, hogy így nem mindig lehet teljes az igazság, de azokkal az esetekkel nem lehet mit kezdeni..(ahogy most is ez van)felesleges betarthatatlan, ellenőrizhetetlen kivételeket hozni. Azzal, hogy egy forgalmas úton gyakorlatilag csak koccanások történtek még a sokadik autónál is szerintem azt mutatja, hogy olyan hülye senki nem volt. Az is nagy helyzet, hogy még az omegás sem ölt meg senkit..pedig picit nyomja és félkerékkel nyolc halálos áldozat minimum :). A figyelmetlen, tapló (és még kősőbb is rohadék) kikanyarodót meg aztán tényleg láncra kéne verni. Ő tényleg primitíven mások életét veszélyeztette.
nanogyo 2009.10.22. 20:41:17
(ha nagyjából egyformán fog a fék). Az meg független az autótól. Ha két öreg autó között is ezt tartod, meg két fiatal között is, akkor nem sok a különbség. Ha meg előtted van rossz autó akkor nem gáz, úgy is jobb a féked. Ha meg te vagy rosszabb kocsival, akkor tessék rászámolni a dobfék kevésbé jó fékhatását is."
Ha. De a legritkább esetben fog egyformán és pont nem független az autótól. Meg a reakcióidő sem egyforma, ezer okból, ezt most ne részletezzük szerintem, mindenki tudja. (Vagy nem? :) )
Nem mindenki fizikus (és ez a KRESZ-vizsgának sem feltétele), valamint fejszámolónak sem kötelező lenni, ezzel együtt nem vitetkozni akarok, csak annyit, hogy sajna nem mindenkinek van vérében a vezetés, sem elméletben, sem technikában. Holott ideális esetben enélkül nem kellene papírt kapni róla, pont úgy, ahogy iskolai bizonyítványt sem kellene kapni olvasás-írás és alapfokú számolási tudás nélkül. És láss csodát, mégis van olyan, hogy kap az ember...
És én nem vagyok anarchista, most képzeld!
:))))))))))))))))
nanogyo 2009.10.22. 20:42:46
:)
nanogyo 2009.10.22. 20:43:18
:)
SickBoy 2009.10.22. 20:43:53
Mindeki megy, ahogy tud, rutinból, aztán anyu nekiindul a buszsávból és hopp, sokszázezer, meg egész Buda áll.
Aztán anyu hazaér, s elmondja apunak, hogy képzeld el, apa, mi volt ma is, érted, jövök a spárból a sárgarépával meg a mirelit spenóttal és akkor a sok hülye a szentedrein, érted, ezek nem tudnak vezetni se... :o)
Na, remélem apa olvassa az autózzt és ha mást nem, legalább ő kiosztja neki a zsíros nagy sárgát... ;o)))
nanogyo 2009.10.22. 20:52:49
"Az első fékezésnél bebillent az autó előre, így nagyobb súly nehezedett rá, a következő fékezésre ezért jobb lett a fékhatás, nehezebben csúszott meg. (nekem legalábbis ezt tanították)"
Nemtom, én már elég régen tanultam utoljára fizikát, de most a gyerekemmel ismételgetek kicsit és ő épp most tanulja, hogy minél nagyobb egy test tehetetlensége (tömege), annál nehezebb a mozgásállapotának megváltozatatására kényszeríteni... :) A súly meg annyiban különbözik a tömegtől, hogy előbbi vektoros, vagyis iránya is van, nemcsak mennyisége. (Közkeletűen szeretik összekeverni a súlyt a tömeggel, azaz egy kalap alá venni. A kg a tömeg mértékegysége.)
107! 2009.10.22. 20:53:41
Azt engedélyeztetni kell, nem olyan egyszerű dolog. Nálunk csak a sajtó osztály munkatársai nyalatkozhatnak, vagy az ő engedélyük kell hozzá.
A különbség pont a bólintás miatt van. ha már állsz és a mögötted jövő lök bele a az előtted levőbe, akkor más magasságban van a sérülés, mint ha satufékkel tolod a kocsi orrát az aszfalton. De azért ez sokkal bonyolultabb, erről igazán egy baleseti helyszínelő tudna többet, pontosabban beszámolni.
@nanogyo:
Szerintem egyről beszélünk. Én csak azt mondom, hogy itt a műszaki fejlődés kevésbé határozza meg a jogszabályváltozást. (szerintem)
nanogyo 2009.10.22. 20:55:02
Elém folyton kalapos apuk kanyarodnak ki!
:)))
Sajnos tényleg... :(
107! 2009.10.22. 20:55:45
Ha nagyobb súly nehezedik az első kerékre, akkor nehezebben csúszik meg, mert nagyobb a tapadás. ??? Ha nem csúszik hamarabb megáll, és még irányítható is marad. Ez viszont biztos!
reader613 2009.10.22. 20:59:59
@Higany: nem köteleztelek arra, hogy ugyanúgy vezess, mint én, nem kell kikérned magadnak semmit. korábbi kommentben egyébként leírtam, hogy én nem vagyok frusztrált attól, ha esetleg bejönnek elém. Biztos van olyan sofőr is, akinek olyan kicsi a farka, hogy ugyanettől frusztrált lesz. Én inkább úgy döntök, hogy megéri ez az áldozat azért, hogy soha ne szálljak bele senkibe. Te dönthetsz másképp, de ne mögöttem gyere.
nanogyo 2009.10.22. 21:00:27
reader613 2009.10.22. 21:03:43
107! 2009.10.22. 21:03:59
:-)))
Jó éjt mindenkinek, holnap hosszú nap lesz! :-(
nanogyo 2009.10.22. 21:12:39
Nem, tényleg nem kötözködni akarok, marha régen volt... :) Igen, tényleg nehezebben csúszik, ha nagyobb a tapadás, arra viszont már nem vállalkoznék, hogy ezt pontos számításokkal is alátámasszam. :)
A tapadási súrlódási együttható (TSH) miatt nehéz elindítani pl. egy mozdonyt, dacára annak, hogy a féktávja a sínen ugye... Na, az vajon mekkorát bólint? :))))))))))
És megint a vektorok: a súly nem azonos a tömeggel, van lefelé (gravitáció irányába ható) összetevője. De hol van végre egy fizikus, nem igaz, hogy nincs köztünk pont az! Én csak egy botcsinálta mérnök vagyok, aki ezer éve tanult utoljára dinamikát, akkor is inkább a statikát kedveltem, bocs mindenkitől!
:)))
MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2009.10.22. 21:31:43
csak azt akartam írni, hogy szerintem Budapesten nem mindig könnyű összeegyeztetni a forgalom ritmusához igazodást a szabályokkal.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.22. 21:45:06
Követési távolság papírforma szerinti tartása helyett én az előttem haladó mellett szoktam sasolni, mi történik előtte. Nem egyszer van amikor én már rég reagálok mikor az előttem haladó féklámpája felvillan.
Amúgy a fékhatást motorfékkel is szépen tudod hatásfok növelni.... :)
nanogyo 2009.10.22. 21:51:46
Nemtom, mostanában mit tanítanak az autósiskolákban, nekem anno még régivágású oktatóm volt és simán elvárta, hogy tudjam, mi az a gázelvétel. Ráadásul még takarékosabb is...
:)))
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.22. 21:54:25
Budáról Pestre átérek, 19 x villan fel az előttem haladó mazsola féklámpája. Vajon mire tanította az oktató amíg mellette ült? Fogadok napilapot olvasott meg bátran eldohányozgatott az anyósülésen. :))
nanogyo 2009.10.22. 21:55:48
:))))))
Rav Antal 2009.10.22. 22:09:32
SickBoy 2009.10.22. 22:20:48
A motorfék komplikált, fel kell engedni a kuplungot, nem nyomni a gázt... varázslatos dolog, mint a fizika :o)
SickBoy 2009.10.22. 22:34:04
Fernando Torrent 2009.10.22. 23:13:22
Amiről 107! beszélt, az a súrlódási erő, amit súrlódási_együttható x nyomóerő képlettel számolhatsz, vagyis ha nagyobb egy járműnek a tömege, akkor nagyobb a nyomóerő (=tömeg * gravitációs együttható), vagyis nagyobb a súrlódási erő is, ami lassítja az autót. Ugyanígy ha "bebólint" az autó, akkor a súlypont előre tolódik, megnő az első kerekekre nehezedő nyomóerő, így megnő a rájuk ható súrlódás is. (Vagy pl. F1-ben a leszorítóerő pontosan ezért szükséges, hogy megnövelje az autóra ható súrlódási erőt, így kevésbé csússzon meg az autó a kanyarban, jobban tapadjon.)
(és persze van tapadási, csúszási meg gördülési súrlódás, meg mindegyiknek saját együtthatója, de az elv mindegyiknél ugyanez).
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.22. 23:25:52
S már csak az az egy kérdés maradt tisztázatlan, hogy
Hány
Éves
a
Kapitány
anyósa?
SickBoy 2009.10.22. 23:34:08
igazi hős 2009.10.23. 00:26:36
A sok KRESZ huszár meg gondolkodjon el a következőn: a városi közlekedésben a kereszteződés a szűk keresztmeszet. Ha 10 m az átlag követési távolság, akkor másodpercenként 1 autó megy át, 1 perc alatt 60 (4m-t számoltam egy autóra, de 6 m-es teherből is több mint 50). Ha tartjuk a 2 mp-et az autók között, akkor 25 autó megy át. Van ahol elég a 25, de a reggeli forgalomban (illetve sok helyen a napközbeniben is) nem.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.10.23. 08:49:27
Ezt vártam... Nehogy már dolgozni kelljen, ha már kirángatták őket a yardról... Amúgy érdekes, máskor pl. kifejezetten rámennek arra hogy valakit kihozzanak bűnösnek.
Az sem újdonság, hogy nem akarnak kijönni. Ez milyen műsor? Miért fizetünk akkor adót...?
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.23. 09:49:15
Hát nem is a közrendőr "magas színvonalú" fizetését finanszírozzák belőle. :) Tudod a haverok is építkeznek, itt-ott kell pár zsák cement, tégla, tetőcserép, lift.... Az meg pénzbe kerül ugyebár :)
brien 2009.10.23. 10:36:03
Tornado86 2009.10.23. 12:17:10
igazi hős 2009.10.23. 12:32:04
Cro166 2009.10.23. 13:55:22
Nem értem, a vw-s nek mit kellett volna elismerni?Szinte bármit csinálhat..azért nem kell nekimenni(mint ahogy nem is ment neki a megane),lényegtelen miért áll meg a megane, őt sem kell felöklelni (ez megtörtént HIBA, lényegtelen miért állt meg Snake_Ey3s, Őt sem kell megkoccolni hátulról(ez megtörtént HIBA)a yaris is megállhatott..Őt sem kell lebombázni hátulról(ez megtörtént HIBA)..
tehát..minek hívtatok rendőrt?? Komolyan gondoltátok, hogy a vw-s a hibás, a sérülésmentes autójával?:)) Gondolom az omegás MAGYAR volt a hangadó, hogy mindenki hibás, csak Ő nem:)
nanogyo 2009.10.23. 14:05:49
:)
Igen, a kalapos barom külön faj, ebben nincs vita köztünk, viszont gyakorlatilag kizárólag hímnemű egyedekből áll. És láss csodát: valahogy mégis szaporodik!
:)))
nanogyo 2009.10.23. 14:11:21
És amúgy: senki nem kényszeríthet senkit hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra, ez ugyanúgy HIBA, mint a követési távolság be nem tartása. Függetlenül attól, hogy van-e kocc vagy sem.
Cro166 2009.10.23. 14:34:20
Ha arra gondolsz, hogy pl. téged leszorít egy másik autó az útról, mert mondjuk ő előzi a sort ezerrel, és eléd vág be, mert szembe jönnek..te meg hogy elkerüld az ütközést, árokba hajtasz...ő meg elmegy..van ilyen.
De erre a biztosító azt fogja mondani: ijedségre nem fizetünk! Tessék nekimenni( szerintük!!)
Ez van hivatalosan. Emberileg? agyon verném legszívesebben,(a vw-st is:)) aki más elé bevág, előzget ész nélkül,"jogtalan" előnyhöz jut az én káromra(kanyarodóból egyenesen, elém vágva)..vadászok is az ilyenekre, és én szorítom meg..nem engedem magam elé..de mit érek vele? a mögöttem levő meg előzékenyen beengedi.
Ha viszont ilyen szituba keveredek, mint ami ebben a történetben van, fel tudom mérni hogy "hivatalosan" mégis csak én vagyok a hunyó, mert nekimentem (nem löktek,mentem) az elöttem megállónak:(( Nem kell egyet érteni vele,de tudomásul kell venni, hogy ezek a szabályok.
Cro166 2009.10.23. 14:49:52
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.23. 14:50:46
@Cro166:
Sajnos van ilyen. Mutatom:
www.youtube.com/watch?v=DDTLo-nDsUQ
flea 2009.10.23. 14:57:54
Tehát a kereszteződések átbocsátását csak az csökkenti, ha olyan kereszteződésről beszélünk, ahol hosszabb ideig nagy sebességgel haladhatnak át autók (hosszú az ütem, tiszta a kereszteződés utáni útszakasz). Ilyenkor valóban előfordulhatna, hogy azért jutnak át kevesebben, mert a követési távolság miatt a sor eleje lassabban indul el, és a vége nem jut el a lámpáig, mielőtt az ütem lejárna.
Megjegyzem, hogy ilyenkor a másik seggére rárajtolásnál van egy sokkal jobb módszer, amit ráadásul pont a buta amerikaiak teljesen jól csinálnak. Nevezetesen: nem állnak annyira közel az előttük menőhöz a lámpánál, hanem hagynak egy fél autónyi helyet, ami pont arra elég, hogy piros-sárgánál az egész sor egyszerre tegye egyesbe a járművet, és zöldre elinduljanak mind, a nyolcadik éppúgy, mint a legelső (aztán aki hátrébb van, az finomabban gyorsít, hogy a nagyobb sebességhez szükséges követési távolság kialakuljon). Ezzel szemben Európában mi a divat? Ráállunk a másik seggére, egyesbe még tán betesszük, de ugye meg kell várni, míg az előttünk levő elindul. Tehát a második akkor indul, mikor látja, hogy az első már megy, a harmadik akkor, mikor a második is már megy, stb. Így a reakcióidők is összeadódnak, ráadásul azzal is akadályozzák egymást, hogy senki nem igazán tudja kihúzatni az alacsonyabb fokozatot, mert az előtte levő épp akkor lassul le átmenetileg, mivel vált...
Nyilván ez sem működik persze mindenhol, a zsúfolt belvárosi csúcsban félautónyi helyeket hagyni, az a legjobb recept a még orbitálisabb dugókhoz. De ott ennek nincs is értelme, a probléma ugyanis nem a lassú indulás a lámpánál, és nem is a követési távolság, hanem az, hogy így is, úgy is minimális az átbocsátás, hiszen előtted sem mennek, meg eleve benn állnak a kereszteződésben (lásd a nemrégi ilyen témájú posztokat).
Cro166 2009.10.23. 14:59:19
Egyértelmű a szitu..a buszos nem az időjárási viszonyoknak megfelelően közlekedett:)))
Cro166 2009.10.23. 15:08:28
Kapott egy váratlan szituációt, és nem tudta megoldani helyesen.:)
szóval 50-50 % :))
Tornado86 2009.10.23. 17:14:33
Az ilyenekbõl lehet tanulni, sokszor lassan és rosszul reagálják le az ilyen helyzetet. Egyértelmû hogy egy korábban megkezdett elõzéssel meg lehetett volna úszni a borulást, abban biztos vagyok hogy a buszsofõr helyében így reagáltam volna. Márpedig ez a korábbi hosszászólásomat támasztja alá a sok szabályokat nem kielégítõen ismerõ KRESZ huszárral szemben. Gondolom ismerõs az az iratlan szabály, mely szerint az a legjobb sofõr, aki a legkevesebbet fékez.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.10.23. 17:26:39
nanogyo 2009.10.23. 17:45:56
PitBuli 2009.10.23. 19:16:27
De az a farok, aki ott állt középen, az bezzeg még maradt továbbra is, pedig az ő járműve is egybe volt.
AtoszMester 2009.10.23. 19:19:05
És szerintem is Ő az. Leszarnám, hogy ki jön belém hátulról, de ilyen helyzetben nem szarakszok a fékkel, ha azon múlik, hogy én megyek-e bele valakivel.
Ha rendesen lefékezel:
- Nem sérül a megane-os
- A yaris lesz a hibás
- Csak 3 autó sérül
- Nem baszogat senkit a bíróság jó esetben
Mivel nem fékeztél rendesen:
- Te fizetsz (biztosítód)
- Te leszel a hibás
- 4 autó sérült, és a legnagyobb gáz, hogy 5 embert (VW-sel együtt) baszogat majd a bíróság
Cro166 2009.10.23. 20:44:27
Kivéve...ha mondjuk a yaris-os azt állítja, hogy ő megállt, csak az omegás tolta bele a postolóba:) persze ezt bizonyítani is kell, de azért megkavarhatja a xart:))
Fernando Torrent 2009.10.23. 20:52:55
cso zsi 2009.10.23. 21:06:37
Oldd meg.
Követési távolság? Már anno sem ártott úgy megközelíteni a gyalogátkelőt, hogy meg tudd adni a gyalognak az elsőbbséget.
Macisajtnál a kamionnal, vasúti átkelőn a mozdonnyal valahogy óvatosabban bánsz. Csak mert nagyobb?
Az életnél nincs nagyobb. Annak feltétlen elsőbbsége van.
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.23. 21:12:48
Az lenne a kérdésem, hogy van-e a járőrkocsiban A4-es nyomtató - ezt komolyan kérdem! -, vagy a kollegáid bementek az örsre, mielőtt kijöttek helyszínelni, hogy lekérjék az adatokat, kinyomtassák, ...stb. (Ha gondolod, válaszolj ott - ne terheljük vele a többieket!)
Cro166 2009.10.23. 22:03:36
Cro166 2009.10.23. 22:08:25
A "mezei" járőröknél nem hiszem.
SickBoy 2009.10.23. 23:46:42
Vajon a kalapos rém és a nyuszimókus kereszteződéséből lesz-e a boyracer? ;o)
Csak merengek... :o)
SickBoy 2009.10.24. 00:06:27
Nem egyszer előfordul, hogy kijön elém valaki - csikorgó, kipörgő kerékkel -, mintha muszáj lenne, aztán meg 30, de az konzekvensen. Nem bosszankodom, csak érdekelne: ha már kievett a fene elém, akkor mé' nem tolod nekije, babám? Elvitte a cica a kettest, vagy most jöttél rá, hogy nem is sietsz? :o)
Tornado86 2009.10.24. 01:51:28
Jogos, bár itt buszról szó sincs.
Vannak a jó ember, vannak a rosszak, be tudod fejezni?
Tornado86 2009.10.24. 02:02:44
Hupsz, kicsit félrement a válasz így 1,5 üveg forralt bor után. Ami viszont biztos hogy kerülök szinte napi rendszerességgel hasonló helyzetbe és mégis elkerülöm a koccanást. Igaz busszal nehezebb de nem a képességeim miatt nincs buszra jogsim, sokkal inkább azért mert nem akarok a vezetési stilusom okán, magyarán az agresszív kanyartámadásaim miatt ez nagyobb felelõtlenség lenne mint bevállalni azt a tempót amit bevállalok (amiben nincs semmi rizikó, hisz a vezetési stilusomnak és képességeimnek megfelelõ autót nyúzom), mintha buszt vezetnék. Ezzel együtt szerintem a vezetési vizsgám úgy buszra mind teherautóra elsõre menne, ha mégse így van, tévedni emberi dolog.
Mindenesetre jogos a megállapításod.
További balesetmentes közlekedést!
Tornado86 2009.10.24. 02:07:27
Figyelembe véve a filmezés dátumát, nem kizárt hogy volt rajta ABS. Viszont ha téli gumival keményen fékezel, gyakorlatilag kiradírozza magát a jármû, buszra vagy teherautóra ez fokozottan igaz. Gyakorlatilag a kanyarban erõteljes fékezés egy külön tudomány, ami nekem is erõsen homály, pedig nem félek használni. Lehet majd 3x ennyi hazai km után kicsit pontosabban fogom érteni a logikáját, egyelõre érzésbõl alkalmazom a technikát. Viszont ha megvan a teljesen racionális magyarázat a helyes használatra, megosztom bárkivel, kevesebb ettõl biztos nem lesz, viszont 1-2 balesetet vagy pördülést megúszhat.
SickBoy 2009.10.24. 08:22:43
isti77 2009.10.24. 10:49:15
A jelen állás szerint, konkrétan ebben az esetben arra fognak hivatkozni, hogy a baleset elkerülhető volt, különben a Megane-os is nekiment volna a Polonak. Tehát: a Polos nem hibás, ő csak egy "forgalmi akadály" volt ott, nem balesetokozó.
Éppen ezért, onnantól kezdve, hogy a Megane meg tudott állni, a mögötte jövők már nem hivatkozhatnak semmire, egyszerűen rájuk fogják tolni, hogy nem tartották be a követési távolságot, amiben van is némi igazság. Így a posztírónak sem érdemes megmagyaráznia, hogy "én azért nem fékeztem elég intenzíven, mert...". Tökmindegy, miért nem. Ha intenzívebben fékeztél volna, te nem mentél volna neki az előtted levőnek, ergo nem lennél hibás. Így viszont neki is mentél, tehát hibás is vagy, meg beléd is mentek, szóval semmit nem nyertél, csak veszítettél.
Persze, utólag könnyű okosnak lenni, nem is lehet hibáztatni azért, hogy abban a pillanatban így gondolkodtál, nem tudtad, hogy nem lesz célravezető. De miután úgy történt ahogy, nincs kibúvód.
Tehát: a Polos nem hibás a sajátos szabályok miatt, a Megane-os nem hibás azért, mert ő meg tudott állni, viszont mögötte mindenki hibás a követési távolság be nem tartása miatt.
Azt, hogy miért, ki miatt kellett hirtelen fékezni, senki nem fogja vizsgálni: forgalmi okokból, ennyi. Lehetett volna bármi más oka is.
SickBoy 2009.10.24. 11:14:23
Ott a pont. Megint egy jó gondolat, mint a múltkor a balesetek helyszíneléséről. Jegyzetelek szorgalmasan :o)
nanogyo 2009.10.24. 11:38:46
Rajzold is le, az sokat segít!
:)))))))))))))))
107! 2009.10.24. 11:48:10
Én sem most fogtam fizika könyvet a kezembe, de az életben (főleg a motoron) biztos, hogy működik.
Mozdony, és autó között azért óriási különbség a futómű! Ha fékezel az első telók összenyomódnak, és az aszfaltra préselik az első kerekeket (még jobban is, mint azt a kocsi súlya indokolná, hiszen a rugóknak is van erejük). Addig jó és hatékony egy fékezés, ameddig nem csúsznak meg a kerekek. A motornál ennek meg különösen nagy jelentőssége van. (ezzel a módszerrel lehet felvenni a hátsókereket azútról :-))) )
Látom megy itt a kavarás! A VW nem okozója a balesetnek!!!! Ő egy a balesettel nem összefüggő egyéb szabálysértést követett el. Még csak bíróságra sem fog járni. Igazából Ő volt a legnagyobb béna, de a balesetet nem Ő okozta. Hanem mindenkinek a követési távolság helytelen megválasztása volt a balesetet kiváltó ok. Azt pedig a KRESZ 27.§ írja le.
Lipi1945 2009.10.24. 11:53:06
nanogyo 2009.10.24. 12:30:47
A fékezést én csak bicajjal próbáltam ki még gyerekfejjel, de elég nagyot estem! :))) Azóta tudom, hogy nem célszerű blokkolni az első kereket, pláne nem lejtőn... :))) Mostanában meg a saját gyerekemet néztem meg, ahogy taknyol - ugyanígy. :) (Mondjuk annyi észrevétel, hogy a hátsó kereket sztem akkor veszed fel az útról, amikor MÁR NEM csúszik a kerék, hanem éppenhogy jó alaposan megtapad elöl. Nem?)
Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.10.24. 16:53:17
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.24. 20:43:22
Tornado86 2009.10.24. 22:52:37
3 hatásosabb :)
_Toto_ 2009.10.24. 23:20:35
A kapságon iszonyú prosztó ügyeletes tisztek vannak néha, a területen dolgozó kollégáik előtt - járőrök, helyszínelők - viszont le a kalappal.
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2009.10.27. 05:34:29
Idézem - "Látom megy itt a kavarás! A VW nem okozója a balesetnek!!!! Ő egy a balesettel nem összefüggő egyéb szabálysértést követett el." - azt hiszem ez némi cinizmussal átitatott állásfoglalás volt ha nem tévedek, ez esetben egyetértek :)
Tehát mindig, bármilyen körülmények között kötelesek vagyunk úgy vezetni, hogyha adott forgalmi helyzetre vetítve bárki, bármilyen szabálysértést követne el, akár a sokadik előttem haladóval szemben is, azt én le tudjam reagálni baleset "okozása" nélkül. Beleértve a piroson átcsapató hülyéket, vagy a fenti videó buszsofőrét is.
Nekem valami olyan rémlett, hogy a követési távolság az előttünk haladó hirtelen megállása (gy.k. frontális ütközés egy szembejövővel, vagy valami masszív ojjektummal) esetén is meglegyen a féktáv.
Ez egy hülye szabály (és a jelenlévők egyike sem felelős érte, csak azok akik Ott ülnek..), még a fővároson kívül is, ennek a betartásához kicsit nagyobb "sávszélesség" volna szükséges. A forgalom túl nagy, az utak áteresztőképessége kicsi, indokolt a "kockázatvállalás". Nem viccből, komolyan mondom.
- más
A lámpánál kissé nagyobb közökkel megállás és egyszerre rajtolás szokását viszont szívesen meghonosítanám kis országunkban, ha lenne aki vevő rá. Ahogy nem volna gond a piros felé motorfékkel guruló ótókkal sem..
De ma, itt nálunk, őket (minket) ledudálnak vagy betolakodnak elénk. A tolakodás egyébként nem indokol vagy magyaráz semmiféle szabályszegést; ez a viselkedésforma nem hozza jelentős időhátrányba a szabályosan közlekedőket, és nem ad jelentős előnyt a tolakodóknak sem.
Balesetveszélyt azt okoznak, amiért igenis elő kéne venni mindenkit aki fast&furious beütéssel kompenzálja más téren jelentkező hiányosságait...
Ami engem illet, igyekszem minden esetben némi biztonsági tartalékot hagyni - köv.távolság / sebességkülönbség / vélt vagy jelzett baleseti gócpontokon - a jellemzően elkövetett fa**ságok megelőzése vagy kezelése érdekében. De néha tényleg nem megy.. Sajnos hiába minden szájtépés, jogsit bárki kaphat.
Támogatnám a jogosítvány megszerzését egy vezetéstechnikai oktatás (vizsga?) elvégzéséhez kötni. Úgymint:
Tükör gyakorlati használata. Irányjelző gyakorlati használata. Fék gyakorlati használata, egyenesben és kanyarban, w/o ABS. Ez nagyon hiányzik a mai közlekedők többségének..
A követési távolság pedig legyen szent, persze nem általánosítva, a bárhol és bármikor az előttem hirtelen 0-ra "lassító" járművel számolás kötelezettségével, akkor lehetne minden forgalmasabb útvonalon duplázni a sávokat...
P.S.:
'89.-es Civic gazdája vagyok, ami éppenséggel majdnem CRX. És nem vagyok őrült kamikaze, csöppet sem.
Minden tiszteletem a CRX-es 33-as anyukának. Végre egy tiszta szellem ebben a gyűrődésizónára-ADACtesztre-és leginkább az "ÚgyisÜtközniFogokHatvannal, DeCsakisDeformálódóPléhizénak" felfogással autót választó (elnézést, de) idióta, megvezetett tömegben! RESPECT! :)
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2009.10.27. 06:09:00
A ps. része végülis mellément, de feltételezem ugyanazok olvassák majd akik oda kommenteltek csúnya dolgokat erről a modellről és a potenciális tulajokról.
Egy mérnökileg profin megtervezett gyűrődési zóna, sokdarabos légzsákszett, és a többi istencsapása nem ér annyit mint egy jól manőverezhető, könnyű, balesetet potenciálisan elkerülő jármű. Itt is többet segített volna ez, a jó reflex, a gyors helyzetfelismerés. Még mindig többet számít a sofőr, mint a gép típusa. Itt érhető tetten a marketinggel támogatott felelőtlenség, nem? Befizet a tahója egy autóra ilyenolyan biztonsági extrákkal, és úgy gondolja, rá nem vonatkoznak a szabályok, a fizika törvényei..
On.
Persze még jobb lett volna, ha nincs a tulok Polo sofőr, sünöt neki farfekvéssel az emésztőrendszerébe, na. Attól félek, hogy -sajnos- nem tanult az esetből, a felelősségrevonás hiánya miatt talán még bátrabban is autózik majd keresztbe a sávok között mint eddig, hiszen milyen jól kezelte a krízishelyzetet, nyilván a többiek hibáztak, ésatöbbi... Az elég nagy baj hogy nem vonható felelősségre.
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2009.10.27. 06:31:01
"Ha fékezel az első telók összenyomódnak, és az aszfaltra préselik az első kerekeket (még jobban is, mint azt a kocsi súlya indokolná, hiszen a rugóknak is van erejük)."
Fékezéskor az egész kasztnin forgatónyomaték ébred, leginkább az első tengely körül, gyakorlatilag a kocsi "bukfencezni" akarna előre, ám ezt alacsony súlypontja és a kerekek korlátolt tapadása megakadályozza.
Ez az erő segít az első kerekeknek jobban tapadni, függetlenül attól hogy rugók, gátlók vagy bármi más jelen van-e a futóműben. Huplis úton persze egész más a helyzet, de nem azért mert "hiszen a rugóknak is van erejük". Nem akadékoskodni akartam, csak rosszul esik hogy valaki akinek ez gyakorlatilag a szakmája, ilyen pontatlanul fogalmaz.
Ezt leszámítva tetszik a hozzáállásod, bár lenne minden kollégád ilyen nyitott gondolkodásra képes, nameg vállalhatóan lassú, nem úgy mint a IIIker rendjének éber őrei..
vape 2009.10.27. 15:38:12
Egy Suzuki defektet kapott, megpördült, fenékkel nekicsapódott a belső szalagkorlátnak. A kocsi orra viszont sajnos belógott a belső sávba úgy 1 m-t. Az utasok kimenekültek, állítólag a világítást rajtahagyták az autón. Mire én 30 perccel később arra jártam (és naná, hogy pont előztem is), az a világítás már sehol sem volt. A vaksötétben annyit sikerült csak csinálni, hogy kormányrándítással épp kikerültem a Suzukit, csak súrolta a kocsim oldalát a másik autó lökhárítója.
Lényeg, hogy ahogy sikerült megállni, hívtam a rendőrséget. Mert ugye ez elég veszélyes helyzet. Úgy 20 perccel később meg is jöttek a rendőrök. Addig még 2 kocsi ütközött a Suzukival, egyik az árokban kötött ki. Közben megtaláltam a Suzuki tulaját is. Ő már akkor hívta a rendőröket, mikor kimenekültek az autójukból. Tehát 30+20 perc alatt megjött a rendőrautó. Autópályás balesethez, éjjel.
Csak a szerencsének volt köszönhető, hogy ennyi baj történt csak...
Bocs, ha hosszú voltam.
olvas0 2009.10.27. 17:31:18