Ganyager és párja volt az annak idején, aki az első, gánti blogtalálkozóra elsőként ért oda, még mi is mögötte, alaposan kidekorált Astrájukat kísérve futottunk be. Kedves mozgáskorlátozott pár, akiket nem akadályozott meg ez abban, hogy eljöjjenek és jól érezzék magukat. Lehet, hogy ha a helyükben lettem volna, a most történteken nagyon felkaptam volna a vizet, de a sztori végére nekik még ebből is sikerült pozitív befejezést kihozni.
Rendkívüli módon szokott bosszantani, ha arra valójában nem jogosult autós beparkol a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre, az egyik legvérlázítóbb pofátlanságnak tartom - feleségemmel együtt mozgássérültek vagyunk. De ami a múlt héten történt velünk az már teljesen érthetetlen számomra.
Gondoltam egyet, hogy az 1 hónapos házasságunk "fordulóján" meglepem a feleségem egy "romantikus sétával"! A választás: a martonvásári Brunszvik-kastély / Beethoven Emlékmúzeum LETT. Odaértünk, tárva nyitva volt a főkapu. KRESZ tábla NEM TILTJA, (lásd a mellékelt képeket) mondom a feleségemnek, akkor bemegyünk mi is kocsival, mert az előttünk lévő autó is úgy is bement/beengedte.
Szóltam a feleségemnek, hogy kotorássza elő a Parkoló kártyámat. Természetesen a portás / Kasszás néni, - kopogtat az ablakon, hogy mit szeretnék?? Illedelmesen mondtam neki, hogy a parkba és a múzeumba jöttünk, de pillanaton belül megmutatom a parkoló kártyámat. - Erre a portásnéni... - Tök mindegy fiatalember ne is keresse, mert úgy sem engedhetem be!
- én: - De miért nem?
- portás: Ő engem nem engethet be.
- én: - Kresz tábla nem tiltja, különben is itt a mozgássérült igazolványom. (megmutattam neki)
- portás: - Ohh fiatalember olyan mindenkinek van, ő nem hiszi el, hogy én az vagyok, különben is ha idejön, a parkba sétálni akkor ez a pár lépés meg sem kottyan!
- én: - Ránézek a feleségemre, - végülis igaz. - És a portásra hagytam!! (Amit utólag megbántam)- kitolatok a nagykapun, ami természetesen azonnal becsuktak!!! - Leparkolok az utcán. - Begyalogolunk a parkba. - És csak ez után indult meg nálam a vezérhangya...!
Mikor sétálunk már benn a parkban, akkor sétálás közben csomó autóval találkoztunk, egyikben sem volt senki de ott voltak!! - Sőt láttunk olyan autót is ami még takarófóliával is le volt takarva! :S - Ráadásul a benti parkolóban egy autó sem volt! - Mindegyik füves területre volt állva!
Az autók, és a közlekedési táblák ugyanúgy a "Brunszvik-kastély / Beethoven Emlékmúzeum" Területén (keritésen belül) voltak!
Hát röviden ennyi...! - Amúgy a feleségemnek nagyon tetszett.
HMM!
DonnaNyányó 2009.10.27. 08:29:19
mercurius 2009.10.27. 08:46:15
Magyarisztánban akkor hiszik el, hogy mozgássérült vagy, ha nincs egyetlen lábad sem, és a kezeid sincsenek rendben. Ellenkező esetben biztosan csalsz.
Akik meg bent parkoltak valszeg családtagok voltak, vagy főnök, vagy annak a macája, stb.
Granulálok a K. vezetőségnek, mi biztosan nem m1ünk el megnézni.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.27. 08:47:34
A portást azért tartják, hogy többek közt erre is ügyeljen.
A közlekedési táblák azért vannak ott, mert a KRESZ ott is érvényes.
Azzal együtt tényleg kialakíthatnának egy-két mozgássérült/kisgyermekes parkolót valahol a bejárattól nem messze.
Apropó mozgássérült/kisgyermekes: kisgyereket szállítva miért nem lehet a mozgássérült parkolóhelyeket használni? Őket kézben kell vinni, a gyerekülést úgy kell kiműteni-beműteni. Két gyereknél még jobb, a járókeretes maminak mondhatom, hogy ne szaladjon el, az alzheimeres apókának is mondhatom, hogy fogja meg a kilincset, az első ott marad, a második meg legfeljebb elfelejti, hogy miért van a kezében kilincs, és megpróbál beszállni.
De a kisgyerek... :)
DonnaNyányó 2009.10.27. 09:04:59
arthur877 2009.10.27. 09:07:11
Kivéve a közforgalom részére megnyitott terület.
Akár hullarészegen vezethetsz jogosítvány nélkül egy kamiont is, de ha személyi sérülést okozol, akkor felelsz érte...
-putyin- 2009.10.27. 09:08:44
nyuszy 2009.10.27. 09:09:22
Tény, hogy ha már ennyire tábláznak, egy behajtan tilos kivéve engedéllyel táblára még futhatta volna a kapuhoz, de alapvetően magánterület, valószínűleg a látott autók belsősökhöz tartoznak, és érthető, hogy a látogatóknak nem kell ott benn autókázni.
Amúgy nem szeppent meg a portásnéni, amikor besétáltatok, és látta, hogy nem vagytok kártyacsalók?
-putyin- 2009.10.27. 09:11:21
KRESZ:
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
tehát:
ami nincs elzárva a forgalomtól, azon a területen bizony a kresz érvényes, ergo kell jogosítvány a magánterületen való vezetéshez is, abban az esetben, ha az nincs elzárva a közforgalom elől!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.27. 09:14:33
DonnaNyányó 2009.10.27. 09:17:12
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.27. 09:19:13
A takarófólia meg kimondottan a belső emberre utal.
Engem speciel a táblák is zavarnak ilyen környezetben, azaz még a dolgozókat sem engedném be kocsival.
Petrodon 2009.10.27. 09:26:01
És 15 méterrel többet kellet gyalogolni?
Szörnyű, hogy milyen világban élünk...
DonnaNyányó 2009.10.27. 09:30:44
Igazi tahómagyar tempó, a vécére is autóval...
Бабаяга 2009.10.27. 09:32:10
Ugye, te sose fogsz szaporodni?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.27. 09:35:16
makacs szennyeződés 2009.10.27. 09:36:08
egyrészt a rokantkártyának nincs már hitele, amióta minden sikeres vállalkozónak elfogadott, hogy van, és akinek ez nem tetszik, aki beszól, az egyszerűen "irigy", ahogy a ide kommentelők kb. fele komolyan gondolja, és büszkén vállalja.
másrészt a néninek jattolni kellett volna, ami szerintem megint csak kb. a magyarok felének teljesen oké, elfogadott és rendben van.
úgyhogy nem kell sírni, a többség igényének megfelelő bánásmódban volt részed.
hogy is mondják az okos sikeres vállalkozók? ezek a dolgok "megolajozzák" a gazdaságot. :)
DonnaNyányó 2009.10.27. 09:36:57
Бабаяга 2009.10.27. 09:39:07
Azért, mert gyereked van, miért járna ingyenes/extra parkolóhely?
Az más kérdés, hogy mi lenne, ha ilyen helyeken úgy alakítanák ki a parkolót, hogy biztonságosan el lehessen jutni onnan a múzeumba/parkba stb és ne kelljen életveszélyes, forgalmas úton átkelni.
Medgar 2009.10.27. 09:40:41
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
A közforgalom elől el nem zárt magánút egy speciális kategória, (pl. a hipermarketek parkolói) külön kell engedélyeztetni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál:
1988. évi I. tv. 29. § (3) bek.; 30/1988. (IV. 21.) MT r. 20. § (2) és (3) bek.
A közforgalom elől elzárt magánút közforgalom számára való megnyitásának, vagy a közforgalom elől el nem zárt magánút közforgalom előli elzárásának engedélyezése.
A magánúton a rendőr nem intézkedhet, és a kresz sem érvényes.
fumonizin 2009.10.27. 09:41:18
Lacaca 2009.10.27. 09:43:19
labi 2009.10.27. 09:44:48
Ha meg valaki múzeumlátogatni és angolkertben csavarogni megy éppen, akkor az a plusz pár méter belefér.
De ha jól rémlik úgy van megcsinálva az egész, hogy még gurulósszékkel is látogatható.
labi 2009.10.27. 09:50:31
Silent-Silent, te nem voltál ennyire ilyen... :)
Bozdurgán 2009.10.27. 09:52:08
Aki volt ott az tudja , hogy a múzeum kb a 0,1 %a a látnivalónak, az a hely inkább a hihetetlenul hangulatos parkról szól , mintsem a múzeumról, kellemes nyugis séta jó környezetben.
Ha vállalsz egy kb 10km-es sétát ahogy írtad nem lehet gond +500 m főleg, hogy bőségesen található a közelben belőle.
Ettől függetlenül lenne hely 10db vendég mozgássérült parkolóra , csak minek, semmi nem indokolja.
Sonkatekercs 2009.10.27. 09:52:10
A parkban továbbá irodák, laboratóriumok, egy fitotron és lakóépületek vannak. Az ottlakók és dolgozók parkolhatnak ott. Nem a venndégek.
Szerintem a poszoló lehetett volna egy kicsit türelmesebb a nénihez, de valószínűleg a néni sem volt korrekt.
Szóval aki sétálni jön, az megállhat a kapu előtt és besétálhat. Ahogy végül is a posztoló is csinálta.
DonnaNyányó 2009.10.27. 09:52:28
Bozdurgán 2009.10.27. 09:53:34
mármint parkolóhely található bőségesen:)
Lacaca 2009.10.27. 09:56:55
Aszi 2009.10.27. 09:57:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.27. 10:02:51
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.27. 10:06:16
qbr 2009.10.27. 10:15:43
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.27. 10:17:14
Másfelől nem is minden nagyáruház előtt van "családos" felfestés. Pl. nálunk a Tesco előtt vannak a rokkant, majd a családos, és végül a normál helyek, de Interspar és Cora előtt csak mozgássérült hely van. Abban is Chrysler 300-at, meg "kőműves-kisbuszt", meg telekrejáró szokott állni, néha sportkocsi.
DonnaNyányó 2009.10.27. 10:27:07
Kalányos Márió 2009.10.27. 10:39:07
Minden szívbetegnek, stb. a Tesco bejáratnál kell leparkolnia, mert nehogymá' miután lesétált az üzletben 1,5 kilómétert, még az utcán 20 méternél többet kelljen gyalogolnia...
Ganyagerékkel találkoztam, nyilván nekik nem a séta volt a fő probléma, hanem az egyenlőtlen megkülönbözetés, főleg úgy, hogy az egészségesek kaptak kiváltságot velük szemben, akik inkább megérdemelték volna ezt a figyelmet! Egyébként gratula nekik a gánti versenyen elért 1. helyezésért, ha jól emlékszem! ;)
ace911 2009.10.27. 10:42:55
De az vicc, hogy a post címe úgy kezdődik, hogy "Kidobták" (!= nem engedték be), másrészt nincs is parkolója.. stb.. szenzációhajhászás. Ez rondább, mint a portás stílusa. A szerkesztő valszeg ezért nem egy kutatólaborban ül, hanem... ;) bocsi
SickBoy 2009.10.27. 10:45:21
Nem ez a lényeg, hanem hogy hiba csúszott a rendszerbe. A mozgássérülteknek már rég el kellett volna szegényedniük annyira, hogy ne legyen se autójuk, se kedvük elmenni kirándulni. Így végre a mozgássértül kártyák a megfelelő - szegény, minimálbérből tengődő - pó'gárokhoz kerülhetnek, hogy a parkolásért se kelljen fizetniük.
A KRESZ rájuk úgysem vonatkozik, úgyhogy mindegy, hogy közforgalomtól elzárt helyen vagy máshol jaszkariznak-e. :o)
esef 2009.10.27. 10:50:15
Kívánom neked, hogy legyen egy mozgássérült gyereked és cipelned kelljen mindenhova. Kurvára nem mindegy, hogy 20 vagy 150 métert kell vinned. Ha gondolod, akkor jöhetsz segíteni nekünk Óbudára, elég egy hetet kibírnod, fizetségül meg kapsz egy nagy lóf*szt a s*ggedbe!
esef 2009.10.27. 10:51:39
Persze, veszek egy ezresért egy ülésmagasítót, aztán elfoglalom azok elől a helyet, akiknek tényleg szükségük van rá... Anyád!
esef 2009.10.27. 10:53:47
Persze, veszek egy ezresért egy ülésmagasítót, aztán elfoglalom azok elől a helyet, akiknek tényleg szükségük van rá... Anyád!
Petrodon 2009.10.27. 10:55:22
Vagy mert azt, hogy nem engedheti be?
Nem vágom...
Vagy esetleg beparkolok az udvarodra egy szippanccsal, és mondom neked, hogy "Mé'? Kresz tábla nem tiltja..."
pakesz (törölt) 2009.10.27. 10:56:57
nem a rokikat ugy an block itelem el, hanem ezeket
egyebkent engem is duhit ez a mentalitas, hogy "anyukam kapard mar elo a rokikartyat mert 2 kilometer setahoz nem fer mar bele a 20 meter"
es meg be is irja hogy milyen meltanytalansag tortent vele
az aki meg a kisgyerekes peldat irta, igaza van, a kisgyerek tenyleg elszalad :) nekik a tarsadalmi igazsagossag szerint jarna hely a rokik mellett
DonnaNyányó 2009.10.27. 10:57:20
Lacaca 2009.10.27. 10:58:30
esef 2009.10.27. 10:58:31
Van két mozgássérült fiam. K.ö.c.s.ö.g.!
Petrodon 2009.10.27. 11:01:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.27. 11:06:12
DonnaNyányó 2009.10.27. 11:08:07
Nekem is van elég bajom, mégsem fröcskölök az interneten.
Lacaca 2009.10.27. 11:08:19
Persze, ha ez szerinted korrekt és helyénvaló mondat valakivel szemben, aki mozgássérültként be szeretne jutni egy kapun, ahol ezt tiltó tábla/felirat nincs, akkor nincs miről beszélgetnünk, nézd át a CV online-t, hátha keresnek valahol portást.
Lacaca 2009.10.27. 11:09:11
Ja, tényleg nem, soha!
Lacaca 2009.10.27. 11:10:08
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.27. 11:10:21
Nem kell sietni, szánj rá 30 másodpercet, aztán ha úgy gondolod, hogy már nem akarsz anyázni, akkor szólj!
Vagy tegyem ki a gyerek lakcímkártyáját, amin rajta van a születési ideje?
DEFELBASZTAM MAGAM A STÍLUSODON BAZDMEG! A FASZÉ' KELL ANYÁZNI???!!!
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.27. 11:12:29
És ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden ok az ép vs. sérült összevetésben Mo-n, hanem azt, hogy a példa a hiányosságokra teljesen szar! Még akkor is, ha a hétvégén bent a parkban kocsikázók valójában a martonvásári "Falufiai TeniszKlub" tagjai, olyan sportemberek, akik nem tudnak a parkolótól a pályáig 500 m-t gyalog megtenni (pedig még öltöző sem várja őket a pálya mellett, azaz tök értelmetlen a rendszer...).
pakesz (törölt) 2009.10.27. 11:12:36
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.27. 11:14:34
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.27. 11:23:39
Kalányos Márió 2009.10.27. 11:24:26
esef 2009.10.27. 11:36:34
Bocsi, kicsit felhúztam magam. Két téma van, amiért ütni tudok, az egyik a gyerek, a másik a mozgáskorlátozottság kérdése...
Meddig tart a bünti?
Agyalap 2009.10.27. 11:37:09
Általában komoly embernek tartod magad? Kicsit viccesek a hozzászólásaid.
Ha magánterület lenne a park, arra kitalálták a magánterület táblát. A tulajdonos - már ha tényleg szeretné, hogy sokan látogassák meg a kastélyt - több tájékoztatást és engedményt eszközölhetne.
A mozgássérült parkolót meg a mozgássérülteknek találták ki. Azoknak sokszor a pár lépés megtétele is nehéz. Pláne (biztos észrevetted, hogy ezek a parkolók általában szélesebbek is), hogy esetleg a kerekes széket is nehéz kicibálni a normál parkolóban.
A kisgyermekesek meg nyugodtan vihetik a gyermekeket kézben, hiszen nem mozgássérültek. Ha meg nehéz az a gyerek akkor már elég nagy ahhoz, hogy a saját lábán menjen - elvégre nem mozgássérült.
Ne keressünk már kifogásokat állandóan! Aki megteheti lépje már le azt a 20 métert annak boldog tudatában, hogy tud járni...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.27. 11:40:59
esef 2009.10.27. 11:45:13
Azért annyira nem nagy a baj, tudnak menni (ikrek).
Egyébként amikor egyedül vagyok, nem szoktam beállni - jogtalanul - a mozgássérült helyre, hanem jó messze a bejárattól. Nem tolják neki a bevásárlókocsit és nem nyitják rá az ajtót...
esef 2009.10.27. 11:48:51
Pár hasonló történetet én is tudnék írni, kb. kétnaponta kapom a rosszalló tekinteteket... Mert ugye azt látják, hogy apuka, anyuka, két gyerek kiszállnak, saját lábon mindenki megy be az üzletbe/gyógyszertárba/ide-oda, na meg látják a kitett PARKOLÁSI IGAZOLVÁNY-t (hivatalnoknyelven így hívják). Az agyukig meg már nem jut el, hogy nem csak az a mozgáskorlátozott, akinek keze/lába/mindkettő hiányzik...
FCKEditor 2009.10.27. 11:50:59
Peace, jövő héten újra itt :)
Lacaca 2009.10.27. 11:51:42
Gondolom nem zavar, hogy lebarmoztalak, mert csak tanító szándékkal volt. :)
Kalányos Márió 2009.10.27. 11:53:12
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.27. 11:55:08
Lacaca 2009.10.27. 11:55:33
Kalányos Márió 2009.10.27. 11:57:34
Pedig az lenne normális, ha tényleg az lenne mozgáskorlátozott, aki nem tud menni, vagy csak nagyon nehézkesen...
Lacaca 2009.10.27. 11:58:54
bkvfigyelo.blog.hu/2008/05/09/kar_nelkuli_embertol_koveteltek_rokkantigazolvanyt
bkvfigyelo.blog.hu/2009/10/13/mozgasserult_utassal_kemenykedtek_az_ellenorok
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.27. 12:00:29
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.27. 12:01:25
A park igenis magánterület (legfeljebb egy jogi személyé, egy intézményé, vagy az önkiormányzaté). Van ott egy múzeum, működik ott egy világszerte ismert mezőgazdasági kutatóintézet, és a közpark is valakinek a munkájától olyan szép.
Ellentmondás lenne, hogy közpark és magánterület? Elsőre, egyszerű embereknek igen.
Gyakorlatilag a terület tulajdonosa megnyithatja az ingatlant a látogatók számára, de ezzel nem veszíti el a jogát arra, hogy meghatározza, hogy ki és hogyan hajthat, léphet be a területre. A bevásárlóközpontok telke is magánterület, meg van nyitva a forgalom előtt, de pl. nagyon csúnya szavakkal zavarnának el, ha a teherportán próbálnál bemenni.
Neked van magánterület táblád a lakásod ajtaján? És akkor én bemehetek?
Egyébként jogos, egy gyakran látogatott intézmény gondolhatna (és áldozhatna) arra, hogy megoldja a látogatók, különösen a mozgássérültek parkolását.
Nem vitatom a mozgássérültek jogát a közeli, szélesebb helyekhez, és szeretném, ha önbeteljesítő jóslat lenne, ha valaki szánt szándékkal elfoglal egy rokkanthelyet, jogosultság nélkül.
Két kisgyerekkel (4 és 2 évesek) sem foglalok soha mozgássérült helyet. Ha magam megyek, hiába van bent a két gyerekülés, nem állok a családos parkolóba. Viszont gyerekkel együtt közlekedve számtalanszor éreztem már, hogy segítség lenne, ha a két gyerekkel 100 métert kéne sétálni, keresztül tökön-paszulyon, hanem 20 méter után beértem volna velük.
Amikor már jár, az még rosszabb, mint mikor vinni kell. Elég ügyes, hogy elfusson, és még elég hülye, hogy ezt mindenféle körültekintés nélkül, kiszámíthatatlanul tegye. Vagy legalábbis megpróbálja.
A széles hely is segítség a gyerekeseknek, mert ahhoz, hogy a gyerekhordót kiszedd-betedd, bizony teljesen ki kell nyitni az ajtót, és nem jó közben a másik autónak nekikoccolni. Ha szarnék az egészre, nem keresném a széles helyeket, rábasznám az ajtót a mellettem állóra. Viszont mivel érdekel, keresem a megoldást, amiben (és ismét itt vagyunk) az egyébként is gyakran üres szélesített mozgássérült parkoló nagy segítség lenne. Ennek hiányában marad a parkoló másik vége, ahol ritkásak az autók. Így ha a gyerek feltépi a kocsi ajtaját, akkor sem kell névjegykártyát hagynom. Így meg mászkálhatok a kölykökkel át az egész parkolón. Kinek jó ez? Viszont szabályos, és nem ártok másoknak. A gyerekekre meg vigyázok. De még egyszer: könnyebb lenne a közeli széles parkolóhelytől abszolválni a feladatot.
Semmivel sem egyszerűbb karonülő vagy kisgyerekkel, mint mankóval.
esef 2009.10.27. 12:03:24
@SilentSound:
Ismerek olyat, akinek egyik lábszára hiányzik, protézissel meg úgy megy, mint közülünk bárki.
A jogszabály felsorol pár esetet, amely esetben adható. Pl. autizmus spektrum zavar. Tudja valaki, hogy mit jelent? Tudja valaki, hogy ez mivel jár? Tudja valaki, hogy ők miért kaphatnak?
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.10.27. 12:07:29
valaha meg volt ertelme a posztoknak, akkor nem is volt minden nap frissites. azota sikerult a velvet szintre lekuzdeni, nem kis teljesitmeny.
en ma voltam itt utoljara, felesleges kitiltani
Kalányos Márió 2009.10.27. 12:09:26
Persze a szabály az teljesen más kérdés! Nyilván aki a törvény hatálya esik, és kap roki kártyát, az roki helyen parkolhat. Ennyi. Erre nem tudok, és nem is akarok semmit mondani.
Agyalap 2009.10.27. 12:11:23
Mihelyt múzeumot nyitok a lakásban, Te is bejöhetsz. Akkor a kapu is nyitva lesz. Ha pedig a helyemet meg szeretném tartani a kertemben, a KRESZ szabályoknak megfelelően ki is táblázom majd. Ha lesz portásom, valószínűleg kulturáltabban kezeli le a helyzeteket.
Kisgyermekes felvetésed jogos - ezért is van sok helyen kisgyermekes parkoló, ahol általában a gyermektelen szingli giliszták parkolnak.
Egyébként meg hidd el, egyszerűbb karonülő gyermekkel közlekedni mint mankóval. Mindkettőhöz volt már szerencsém, mankóztam is törött lábbal, és van két lányom is.
Derita13 2009.10.27. 12:35:38
A park területén parkoló autók a Mezőgazdasági kutatóban dolgozók autói. /A Kutató szintén keritésen belül van./ Nekik erre megvan az engedélyük. Ha minden autóst beengednének "autóval sétálni" akkor ez a gyönyörű park rövid időn belül tönkre lenne téve. /A Balatonon sem használhatunk motorcsónakot./ A parkkal szemben kb. 30 méterre van parkoló!!! Ha sétálni indultatok, akkor ez a pár méter nem jelenthet problémát.
Úgy gondolom, ilyen apró dolgokkal védhetjük meg a természetet, amig van mit védeni.
Amit nem tartok igazságosnak: a martonvásári lakosok belépőjegy nélkül használhatják ezt a gyönyörű parkot. Aki nem ott lakik fizetnie kell, egy család esetében ezres nagyságrendű forintot. Véleményem szerint ez a megkülönböztetés....vagy mindenki vagy senki!
Lacaca 2009.10.27. 12:38:06
rou 2009.10.27. 12:47:39
Igazad van, sőt a benzinkút is magánterület, csak forgalom számára van átadva. Ha a kertedben találsz v.mi nagyon régi értékes ereklyét, romot, és azt mutogatni akarod, akkor az szintén magánterület, csak átadtad a forgalomnak. Asszem csak annyiban más a szabályzása teljes magánterülettől, hogy intézkedhet a rendőr házkutatási parancs nélkül+ nem lehet alkoholt fogyasztani. :DD
rou 2009.10.27. 12:56:07
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.27. 13:01:36
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.10.27. 13:05:07
Lacaca 2009.10.27. 13:06:54
Nem köteles jelezni, de ha nem teszi, akkor ne csodálkozzon, ha aki először jár ott, nem tudja, hogy mi a dörgés. Ha meg valaki a portán orkot foglalkoztat, akkor ne csodálkozzon, ha rossz hírét keltik. Nem bonyolult dolgok ezek.
rou 2009.10.27. 13:19:39
csak john 2009.10.27. 13:53:13
Még egy apróság annak aki szereti a komolyzenét. Minden évben tartanak pár koncertet bent a parkban a szigeten. Akkor érdemes a parkban sétálgatni. Friss levegő, szép park, szép zene.
Normális vagyok? 2009.10.27. 13:57:13
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.27. 14:00:42
Azaz a történet kecske eleve, de bárhogy magyarázzuk is, nem dobtak ki senkit sehonnan. Úh. tényleg nem bonyolult eset.
Norbi 2009.10.27. 14:59:02
Secnir 2009.10.27. 15:43:43
"Magyarisztánban akkor hiszik el, hogy mozgássérült vagy, ha nincs egyetlen lábad sem, és a kezeid sincsenek rendben."
ööö... ...és azok a jóképességű BKV ellenőrök, akik a kéz nélküli embert megbüntették, mert nem tudta átadni a mozgássérültkártyáját?
(közben látom, bevágták mások is...)
Lacaca 2009.10.27. 15:44:24
Ezen körülmények egyike sem teszi indokolttá az ork stílusát, és akkor még azt figyelembe sem vettük, hogy Európa fejlettebbik felében a mozgássérültek lényegesen kisebb mértékben vannak akadályozva, mint kishazánkban.
@Norbi: Gondolom adott nyugtát a pénzről....
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.27. 15:58:41
Lacaca 2009.10.27. 16:08:18
Senki nem mondta, hogy kötelező behajtani, de kár koptatni a gombokat, nem értjük egymást. Nem tudok egy ork fejével gondolkodni, ez van.
hatesz 2009.10.27. 17:04:58
Bocsánat hogy negatív leszek, de posztolónak üzenném, hogy vannak vérlázítóbb dolgok is a világon.
A portás meg azt enged be a magánterületre, aki jogosult rá. A kék igazolvány nem jogosíthat fel a behajtásra ezek szerint.
A házunk elött a behajtón sincs kirakva behajtani tilos tábla...
Amúgy a cím enyhén nem fedi a valóságot, KISSÈ hatásvadász, nem látom sehol hogy bárkit is KIDOBTAK volna. Nem engedték be autóval. Nagy különbség, kérem a címet a történtekhez igazítani!!!!!
misitcom 2009.10.27. 17:41:53
Szép dolog,hogy mozgássérültként nem hagyja el magát,próbál teljes életet élni.Ebben segítség lehet a bizonyos előjogokat biztosító igazolvány.Csak ugye élni a lehetőséggel vagy visszaélni vele.Hol a határ?
Gondolom nem is ez lett volna a poszt lényege,hanem a közintézmény kapujában lezajlott eljárási mód.Szerintem még egy rendőrnek sincs joga a helyszínen kétségbe vonni az igazolvány valódiságát.Az intézményvezetői pedig egyértelműbbé tehetnék a behajtás feltételeit.Ha már egyszer egy komplett KRESZ parkot alakítottak ki nem lett volna nagy durranás egy "Behajtás csak külön engedéllyel" tábla.
A portás nénit meg belehetne íratni egy menedzserképzésre.
mr_x 2009.10.27. 18:39:17
1) "- portás: - Ohh fiatalember olyan mindenkinek van, ő nem hiszi el, hogy én az vagyok, különben is ha idejön, a parkba sétálni akkor ez a pár lépés meg sem kottyan!"
Ha ehelyett azt mondja, hogy "ide csak kulon engedellyel rendelkezok johetnek be autoval, a vendegek itt es itt parkolhatnak", akkor ez a poszt nem szuletik meg (esetleg kirakni egy behajtani tilos kiveve engedellyel tablat a bejarathoz)
2) Az a teny hogy "olyan mindenkinek van". Erre mondjak hogy az inteligensek nem csinaljak, a tobbieknek meg tilos!
Kemenyen kellene buntetni a jogosulatlan hasznalatot. Ellenorizni konnyu: igazolvany szama ervenyes? Rokoni kapcsolat van a jogosult es az auto tulajdonosa kozott? Ha nem akkor kerjuk befaradni az ugyfelszolgalathoz es megmagyarazni hogy megis miert volt kinn az igazolvany (ez szamitogepbe kerul es legkozelebb nem kell magyarazat).
Ha hamis az igazolvany, vagy nem is ismeri a jogosultat akkor okirathamisitas, auto bezuzasa.
Ezzel a nagy resze az ugyeskedoknek kiszurheto lenne.
3) Az igazolvany hasznalata olyan esetben amikor nem kene, de "ez nekem jar".
Ilyen pelda a teniszedzesre sieto felkaru mozgasserult, aki ugyan jogosan hasznalja az igazolvanyt, de megis pofatlansag a mozgasserult parkolot hasznalnia.
Masik pelda az aruhaz mogasserult parkolojaban megallo auto, ahol a mozgasserult az autoban marad, mig a sofor bemegy vasarolni. Szinten jogos, mert van mozgasserult, de pofatlansag, mert nem ot segiti hogy ott all, neki semmi hatranya nem szamazna abbol ha nem mozgasserult parkoloba all az auto.
A harmadik pelda a fenti iras, elmegyunk setalni, de nekunk a parkban kell megallnunk mert nekunk mozgasserultkent jar hogy barhol megallhatunk. Itt szinten pofatlansagnak tartom ha a parkban orakat setal, de addig elmenni mar "tul nehez". Ez alol termeszetesen kivetel ha a parkot nehez megkozeliteni serult labbal, de itt nem ez az eset forgott fenn.
E® 2009.10.27. 18:42:30
"A Balatonon sem használhatunk motorcsónakot./"
Máraki... hidd el, ezer kiskapu van, ami miatt le-fel szambáznak a tavon nemcsak a motorral felszerelt horgászcsónakok meg vitorlások (holott csak a kikötőben szabadna manőverezésre használni - nagyjából), hanem a beépített rohadtnagy motorokkal gyárilag felszerelt sunseeker sportcruiser is. Elindult a csóka keszthelyről, én meg tihanyban hallottam a parton... képzelheted...
Seth Gecko 2009.10.27. 21:46:59
Én martonvásári vagyok, tényleg nem mindenki hajthat be a parkba autóval. Az ott dolgozók és az ott lakók, illetve az intézet saját járművei behajthatnak. Szemben az Emlékezés tere mellett van egy parkoló, mellette direkt felfestettek egy zebrát - tényleg emiatt, a turistabuszok is ott parkolnak, szép nagy hely. A szomszédos utcában egyébként nem lehet elférni a parkoló autóktól, mert sokan nem hajlandók 50 (!) métert gurulni/gyalogolni. Aki ezután látogatja meg a parkot, az legyen erre tekintettel, előre is köszönöm a helyiek nevében.
A poszt írója remélem ennek ellenére örömét lelte a sétában.
Mielőtt megkapnám, nem egyszer láttam mozgássérülteket minden gond nélkül igénybe venni az általam említett parkolót...
Szép napot!
chkdsk 2009.10.27. 22:00:03
Én is rokkant v-ok de nem szoktam előkotorászni a kártyámat! Sőt az ülésem mellett a botomat, vagy ha rosszabbul v-ok a botjaimat szoktam elővenni, hogy biztonságosan tudjak menni.
Ha szégyenli valaki, hogy jól látható helyen állandóan kint hagyja a roki kártyáját, akkor ott valami bűzlik.
Vagy itt a piros, hol a pirosat játszottak?:D
Elég szomorú ez, és ráadásul mind a ketten mozgáskorlátozottak, de csak egy kártya??????
Nagyon ellentmondásos, vagy nem?????
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 03:50:43
A természetvédelmi területen járművel való közlekedéssel kapcsolatos szabályozást ne is a KRESZ sorai között keresgéld.
Hanem itt: A természet védelméről szóló
1996. évi LIII. törvény 38.§ (1) j)-nél. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 03:51:27
A természetvédelmi területen járművel való közlekedéssel kapcsolatos szabályozást ne is a KRESZ sorai között keresgéld.
Hanem itt: A természet védelméről szóló
1996. évi LIII. törvény 38.§ (1) j)-nél. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 03:51:55
A természetvédelmi területen járművel való közlekedéssel kapcsolatos szabályozást ne is a KRESZ sorai között keresgéld.
Hanem itt: A természet védelméről szóló
1996. évi LIII. törvény 38.§ (1) j)-nél. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 03:51:57
A természetvédelmi területen járművel való közlekedéssel kapcsolatos szabályozást ne is a KRESZ sorai között keresgéld.
Hanem itt: A természet védelméről szóló
1996. évi LIII. törvény 38.§ (1) j)-nél. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 03:51:59
A természetvédelmi területen járművel való közlekedéssel kapcsolatos szabályozást ne is a KRESZ sorai között keresgéld.
Hanem itt: A természet védelméről szóló
1996. évi LIII. törvény 38.§ (1) j)-nél. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 03:52:01
A természetvédelmi területen járművel való közlekedéssel kapcsolatos szabályozást ne is a KRESZ sorai között keresgéld.
Hanem itt: A természet védelméről szóló
1996. évi LIII. törvény 38.§ (1) j)-nél. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.10.28. 03:57:13
A természetvédelmi területen járművel való közlekedéssel kapcsolatos szabályozást ne is a KRESZ sorai között keresgéld.
Hanem itt: A természet védelméről szóló
1996. évi LIII. törvény 38.§ (1) j)-nél. :)
Lacaca 2009.10.28. 05:56:40
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.28. 10:30:10
Mert ha mondjuk az én nappalimban rajtam kívül van más is (akiket én beengedtem), meg a falon ott van a házi áldás (azaz van arra utaló jel, hogy nem utálom az embereket), attól még mondjuk téged kivághatlak a lakásomból, ha nem hívott oda senki. Még akkor is, ha neked van ilyen, vagy olyan kártyád, meg még akkor is, ha emiatt te bevágod a durcit... Nos, az egész sztori kb. erről szól. Azt hiszem nem érthetetlen, csak akkor, ha vki nem akarja érteni csak rábukni a hangulatkeltő poszt címére.
labi 2009.10.28. 12:37:16
A papával akivel tényleg közel kell parkolni a bejárathoz hogy egyáltalán haza tudjon menni, ki az aki angolkertben sétálgatós programot szervezne?
Vagy csak én érzem azt,hogy aki két kilóméter hosszú sétát tervez kikapcsolódásként, annak azért annyira nem megterhelő a +20 méter?
Hogy akarjátok ti ezt azzal összehasonlítani, azzal, akinek az a +20 méter már tényleg sok lenne?
Mr_Orange · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/355-bmw 2009.10.28. 13:53:35
Agyalap 2009.10.28. 18:45:42
Ja hogy nincs ott?
Kicsit vegyél vissza légyszíves...
ganyager 2009.10.28. 21:17:52
Én vagyok a posz író! - Köszi a megjegyzéseket!
- Látom, vannak akik akiknek "nem tetszik", hogy be akartunk menni a "belső parkolóig". - Persze én sem úgy értettem, hogy végig autóból űlve akarjuk végignézni a területet. (mi csak a belső parkolóig akarunk bemenni)!!
- Volt olyan hozzászoló, aki írta, hogy azok lehetnek bent autóval akik ott dolgoznak! - Nos én ilyennek nem néztem utána a neten. - Szóval nem tudom! - De ha KRESZ táblánál ki lett volna írva akkor egyértelmű, hogy nem írok ide!
KÖSZÖNJÜK a Gratulációt!!
ganyager 2009.10.28. 21:51:23
Lacaca 2009.10.29. 04:34:35
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.29. 06:48:20
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.29. 07:05:04
Agyalap 2009.10.30. 17:15:56
Tévedés ne essék, nem látom a fene nagy bajt a rendszerben, csak az emberi hozzáállást hiányolom, ha pedig a szabályokat nézzük szigorúan, akkor hol a tábla?
Mondjuk delikvensünk két évente egyszer használt és jól elrakott rokikártyája is megérné a boncolgatást...
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.30. 20:19:06
De, ha szerinted az normális dolog, hogy behajtunk minden nyitott kapun, mert nem tiltja tábla, akkor természetesen elnézést kérek, én tévedtem! Bár megjegyzem ez igencsak elrozsdált vaslogikára vall...
chkdsk 2009.10.30. 22:49:10
"Szóltam a feleségemnek, hogy kotorássza elő a Parkoló kártyámat." :DDDD
Én is rokkant v-ok de nem szoktam előkotorászni a kártyámat! Sőt az ülésem mellett a botomat, vagy ha rosszabbul v-ok a botjaimat szoktam elővenni, hogy biztonságosan tudjak menni.
Ha szégyenli valaki, hogy jól látható helyen állandóan kint hagyja a roki kártyáját, akkor ott valami bűzlik.
Vagy itt a piros, hol a pirosat játszottak?:D
Elég szomorú ez, és ráadásul mind a ketten mozgáskorlátozottak, de csak egy kártya??????
Nagyon ellentmondásos, vagy nem?????
chkdsk 2009.10.30. 22:50:11
chkdsk 2009.10.27. 22:00:03
"Szóltam a feleségemnek, hogy kotorássza elő a Parkoló kártyámat." :DDDD
Én is rokkant v-ok de nem szoktam előkotorászni a kártyámat! Sőt az ülésem mellett a botomat, vagy ha rosszabbul v-ok a botjaimat szoktam elővenni, hogy biztonságosan tudjak menni.
Ha szégyenli valaki, hogy jól látható helyen állandóan kint hagyja a roki kártyáját, akkor ott valami bűzlik.
Vagy itt a piros, hol a pirosat játszottak?:D
Elég szomorú ez, és ráadásul mind a ketten mozgáskorlátozottak, de csak egy kártya??????
Nagyon ellentmondásos, vagy nem?????
Agyalap 2009.10.31. 20:49:22
Nem kéne kint lenni akkor egy magánterület táblának? Elő is veszem a behajtási engedélyemet, ha látom a "Behajtás csak engedéllyel" feliratot.
Az elrozsdállt vaslogikáról meg: ha neked is ilyen a kertkapud, és múzeum is működik bent ne hagyd nyitva, mert bármikor számíthatsz rám...
mr_x 2009.11.01. 20:15:55
Tudsz mondani par peldat arra ahol kapu van megsem maganterulet van mogotte?
Megforditom a kerdest:
Mesz egy uton, majd lekanyarodsz rola es behajtasz egy kapun. Szerinted logikus dolog feltetelezni hogy a kapunal maganterulet kezdodik (kulonben miert lenne kapu), vagy csak akkor ha azt meg kulon tabla is jelzi?
Agyalap 2009.11.02. 07:48:57
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.02. 09:06:41
Agyalap 2009.11.02. 10:00:05
Ha a közúton áll egy kapu és én oda igyekszem, nem látom be milyen logika szerint ne hajtanék be - ha csak tábla nem hívja fel rá a figyelmem.
Az meg másik tábla lenne, amin a múzeum parkolóját jelzik. Ha ilyet látok, oda állok. Ha az MTA vendégházának parkolóját látom, oda nem állok, mert mint a tábla is írja az nem a múzeumé. Hogy mi hány méterre van, az meg végképp nem tartozik ide.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.02. 10:37:21
mr_x 2009.11.02. 15:26:43
Par konkret peldat kapura barmikor-barki altal latogathato kozterulet bejaratanal, ha kerhetnek.
Anelkul csak ertelmetlen puffogas minden alap nelkul.
Agyalap 2009.11.02. 15:35:53
Mint már sokkal ezelőtt írtam, csak egy "Behajtás csak engedéllyel táblát" hiányoltam, de nyugodtan ne értsd meg a dolgot. Mint logikailag végképp kificamodott ember már csak azt nem értem, ha ugye épeszű ember nem hajt be a kapun, akkor mi értelme van a "Behajtás csak engedéllyel" típusú feliratnak (ne is nevezzük táblának), és miért nem látom sehol a "Behajtani szabad" feliratokat sehol?
Bár nem jártam ott valóban, de a méterek és kapuzárás közötti összefüggést még most sem világítottad meg teljesen.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.02. 16:12:59
Agyalap 2009.11.02. 16:56:14
Szövegértésből azért egyes, lehet hogy olvastad amit a rokikártyáról írtam, de meg nem értetted.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.03. 14:27:56
A minap arra gondoltam, hogy jó lenne olvasgatni az emlékkönyvemet, csakhát nincsen meg a lakathoz a kulcs. Felhívtam hát Móra Ferencet:
- Szevasz Ferikém! Át tudnád küldeni a kis bice-bóca mobilszámát?
- Persze rögtön landol!
- Kösz! Csá!
Meg is érkezett annak rendje és módja szerint, tárcsáztam kicsörög...
- Igen? Itt bice.
- Hello, én vagyok! Át tudnál jönni? Kéne egy kis segítség!
- Persze itt ülök a suli aulájában, a többiek elmentek kajálni, itt uncsizok.
- Rögtön ott vagyok!
Be is pattanok a verdába - kurva mákom volt, nyitva volt a suli kapuja. Mondom magamba ez úgyis közút odabent is mi szarnak fékezzek, tábla se tiltja, meg a Babi néni a portás úgyse ugat be, mer' tartozik apámnak. Meg is érkeztem rendben.
- Na, gyere komám, sürget a meló!
- Rohanok! - jó humorú gyerek a kis bice-bóca
Megérkezünk, mutatom neki az emlékkönyvet.
- Most mit nézel ilyen hülyén? Elveszett a kulcs nyisd már ki!
- ???
- Vedd elő a rokikártyád, aztán hajrá!
- ???
Aztán mit volt mit tenni, előhalászta, aztán még ő volt legjobban meglepődve, hogy a lakat lepattant a könyvről és kiugrott az ablakon.
- Miért nem olvasod el a kártya hátulját, hogy mi mindenre jó egy ilyen? - kérdeztem
Na, a kis lökött azóta is azt bújja kerek szemekkel és már hírdetést is feladott, hogy " bármilyen zár kulcs- és roncsolásnélküli nyitását vállalom!" Na, ilyen az amikor kigyúlik a fény...
Ria** 2010.02.17. 22:05:04
Ebben az esetben a kártya máris semmivé válik.
A portásnak pedig nincs joga azt mondani, hogy ha már sétálni jöttek, akkor kibírják azt a 20m. Mi van akkor, ha a bent parkolt autójuktól, csak 20 m bírnak megtenni?
Ria** 2010.02.17. 22:07:01
szerinted mindenkinek a nyakában kellene hordania a kártyáját?