Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Autós üldözés és leszorítósdni az M0-on

2009.10.28. 08:02 :: SilentSound

Jó tett helyébe jót ne várj, ezt most már László is tudja. Szegény csak azt szerette volna jelezni a nagy ködben egy másik autósnak, hogy legyen szíves felkapcsolni a lámpáját, mert anélkül ilyenkor különösen veszélyes közlekedni. Cserébe az audis bepöccent és mindkettejük életének kockáztatásával megpróbálta levélírónkat megállásra bírni.

Szeretném megosztani veletek ill. a kedves Blog olvasóival történetemet, mely 2009. október 23.-án reggel 10 óra környékén történt velem az új M0 szakaszán az M5 autópálya irányába, valahol Csömör magasságában. A napról tudni kell, hogy nem volt annyira barátságos idő, mert az M0 ezen szakaszán konkrétan kb. 100m volt a látótávolság a köd miatt és az út is csúszott.

Normális tempóban haladtunk, amikor elmentem egy A4-es régi Audi mellett, mely lazán haladt lámpa nélkül a külső sávban még a mellettem ülö kisasszony meg is jegyezte, hogy laza a srác, mert még telefonált is.. Megelőztem nyugodtan és dobtam neki egy hátsó ködlámpát kb. 1 másodpercre, hogy vegye észre a lámpa hiányát, mert egy kicsit balesetveszélyes a történet.

Utólag átgondolva ez hiba volt, mert végül is nem igazán kellene törődnöm az autóstársammal, ha ő valamilyen balesetben meghal..... ?ondom ezt a reakciójára való tekintettel, melyet leírok, de más azért ne haljon meg, mert ő nem kapcsolja fel a lámpáját, megjegyzem autópálya és köd!!

A következő pillanatban már azt vettem észre, hogy visszaelőz és balról okoskodik, hogy mi a bajom.... Mondom neki, hogy legyen szíves felkapcsolni a lámpát..... Nem is kellett több már ott is volt előttem és kezdett fékezgetni. Gondoltam elmegyek jobbról, hátha meggondolja, de nem már megint ott volt és szorított le az útról.

Megint elmentem mellette balról de akkor már komolyabbra vette a figurát rám rántotta a kormányt és megint beleállt a fékbe, szegény téli gumival csak csúsztam a nyálkás úton.. Megint elmentem mellette és ezt játszottuk még vagy háromszor, mert mindenképpen az óriási balesetet kockáztatva - nem ketten voltunk az úton és a látási viszonyok is rosszak voltak - mindenképpen egy ökölharcban szerette volna ezt megbeszélni.

Tanulság számomra, hogy habár rengeteget vezetek, de nem kell ezekkel foglalkozni. Sajnos ilyenkor egy rendőr sincs a környéken, hogy megbeszéljék vele a közúti veszélyeztetést. Ezúton is üdvözlöm a sötétkék A4 tulajdonosát, melynek rendszáma LJJ-677.

114 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes lámpa ködlámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaidros 2009.10.28. 09:35:35

Ez az M0 vonzza a hülyéket. Én pár hónapja a Dunakeszi Auchan felé lehajtónál álltam végig a szokásos sort (kb. 5-10 perc), és a végén a záróvonalnál egy Kia Magentis akart index nélkül befurakodni elém.

Általában beengedem őket, de az index nélküli pofátlan tolakodás felnyomta a vérnyomásomat. Kikerültem a betolt orrát - hát ez kicsapta nála a biztosítékot. A mögöttem lévő beengedte, kivágott a leállósávba és jobbról megelőzve nagy motorbőgéssel elém vágott, majd blokkolt. Ezután végig ezt játszotta az araszoló(!) sorban, és persze lassan ment direkt több tíz métert hagyva maga előtt, mi meg végig röhögtünk rajta az asszonnyal, jó nyiltan, hogy lássa a tükörben. Vörösödött a feje ezerrel, de nem volt vér a pucájában, hogy kiszálljon. Tipikus kis metroszexuális faszkalap volt amennyit láttam belőle.

Amikor kb. 5 perc múlva elértük a 200 méterre lévő körforgalmat, rükvercbe kapcsolt, és elkezdett hátrafelé tolatni a kocsim orrára, de nagyon lassan. Nem tudom, ezt milyen fura logika alapján tette? Aztán nagy gázzal elhúzott.

A hülye egész végig magával cseszett ki, hisz nyilván sietett. Elég szarul kezdődött a napja. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.28. 09:35:39

@Egu: Az M0 új szakasza több helyen 3 sávos.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.28. 09:36:25

Hát, vannak ilyen hülyék, tényleg az a legjobb, ha hagyod a francba. Ha nagyon veszélyes, legfeljebb hívj rendőrt. De rendben, ha próbálsz neki jelezni valamit, az elvileg szép dolog.

Viszont azt én sem értem, minek előzgeted, ha látod, hogy bepöccent, pláne jobbról.

phaidros 2009.10.28. 09:36:56

Ja és a poszthoz, erős a gyanúm, hogy a ködlámpát nézte féklámpának. Elég hülye módszer. Ettől függetlenül rohadjon meg aki ködben lámpa nélkül megy.

SimiTomi 2009.10.28. 09:41:48

Azzal a lendülettel, ahogy beülsz a kocsiba, nem lehet felkapcsolni a lámpákat? Nagyon egyszerű a dolog.

Viszont abban nem vagyok biztos, hogy ha valaki megelőz, és bekapcsolja a hátsó ködlámpát, mire gondolnék - mondjuk biztos nem arra, hogy meg akar ölni, és inkább én leszorítom a picsába.

Gondolom, azért tíz másodperc után beugrana, hogy lámpa, ugye.

Egyébként én ilyenkor azt csinálom, hogy le-fel kapcsolom a saját lámpámat - viszont (ahogy az előttem szólók is megjegyezték) tíz százalék, ha észbe kap...

Bit Rot 2009.10.28. 09:49:21

A posztoló balfasz, mert nem hívta azonnal a rendőrséget, elpanaszolva, hogy 2 gárdista le akarja szorítani az autópályáról, biztos azért, mert cigánynak nézik.

Ott lett volna a segítség 5 percen belül!

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.28. 09:53:55

A Barátok köztben is volt kis pöcs gyerek, aki az apja 50 éves futamidejű hitelre vett járgányával játszott hasonlót:
ment az úton lekapcsolt lámpával, aztán aki rávillogott, azt megtámadta, utánament, leszorítani meg minden.

Kis pöcs gyerek fel is borult a kocsijával, összetört egy másikat is, majd a következő 100 évben pincérkedett, újságkihordott hajnalban, és gázórát olvasott le, és bkv ellenőrködött egyidőben, hogy törlessze az okozott kárt.

Barátok közt.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.28. 09:55:13

Ja, egyszer apámra fegyvert is fogtak piros lámpánál.

Mr_Orange · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/355-bmw 2009.10.28. 10:02:04

én sem értem, hogy a jogosítvány megszerzését miért nem kötik pszichológiai tesztek elvégzéséhez... egyre inkább tele vannak az utak ilyen őrjöngő barmokkal akik képtelenek visszafogni magukat...

PitBuli 2009.10.28. 10:03:41

A szembejövőnek villogok, a velem egy irányba tartónak dudálok, ha mellettem van. Ez a megelőzöm és befékezek előtte (tudom ködlámpa, de ő nem tudta) nem túl szerencsés.

halihalo 2009.10.28. 10:10:43

@Egu: "Az ilyet az első fékezés után nem kell jobbról-balról próbálkozva megelőzni. Ha hülye, akkoris abbahagyja az első fékezése után."
Látom, most települtél haza külföldről, valamilyen kultúrországból. Tudod, ez itt Magyarország. Itt nem hagyja abba, hanem az egész heti/havi frusztráltságát ott adja ki, amikor végre - szerinte - jogosan teheti... Aztán hazafelé ellop pár táblát, és eladja hulladékfémnek még...
totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/10/28/tolvaj_magyarok/

Dester 2009.10.28. 10:12:43

Ha beletelefonálsz a rendőrségre, jönnek és kiszedik a forgalomból egy perc alatt. Telefonáltam már hasonló helyzet miatt, személyes tapasztalat. Persze lehet, hogy nem mindig van így, de egy próbát megér.

milike47 2009.10.28. 10:13:43

Hátsó ködlámpa felkapcsolása butaság volt, azt hitte hirtelen fékeznie kell. Mellesleg én is utálom ha villognak , mert nem kapcsoltam lámpát...főleg fényes nappal. Had döntsem már el, megbüntessen-e a rendőr vagy sem? A másik meg, aki mindenkivel be akarja tartatni a sebességet és a felezővonalon megy. Na az olyan mellett harckocsival mennék, kicsit megkarcolva az oldalát. különben nem vagyok agresszív :))

maguborka 2009.10.28. 10:17:34

ugyanaz a mozdulat más embernek mást jelent. ennek provokáció volt. le is reagálta. ilyen minden nap több ezer van. szerencse, hogy nem írja be mindenki. amúgy meg a kurvának se szólsz az út szélén, hogy párkapcsolatban élni jobb és biztosabb a szexuális betegség kivédése.. ergo csinálja mindenki amit ahogy akarja

GiXXXer 2009.10.28. 10:20:49

Én szarok a lámpa nélküli bátor emberekre, egy közlekedő autót sem nehezebb észrevenni, mint egy kivilágítatlan rénszarvast. Tehát az már eleve baj, hogy valaki veszélybe kerül egy világítás nélküli, ám prizmákkal valószínű rendelkező, fényvisszaverő rendszámot hordozó, csillogó-villogó autótól. Akkor mit kezdene egy szürke szamárral a ködben? Vagy fekete ballonkabátos biciklistával? Én egyet már elütöttem, azaz épp csak fellöktem. Este, esőben, fekete kabátban, minden fényvissazverő eszközt nélkülözve tekert elém. Igaz, neki volt elsőbbsége, de amíg a lámpám fókuszába nem ért, addig csak egy árnyat láttam fekete alapon... :D
Tehát aki spórol azon a 140 W-on, az spóroljon! Majd egyszer jól seggbedurrantja valami relatív gyorshajtó, aki ugyanúgy elütne bármi mást is, ami elékeveredik. Csak egyszer nehogy kopasz cigókkal megrakott Q7-esnek kelljen emiatt egy veszélyhelyzetet kivédenie, mert akkor szegénynek felkapcsolják a villanyt!

"Can't Stop The Signal..." 2009.10.28. 10:22:53

én egyszer próbátam Hatvanból Gyöngyösfelé jelezni a mögöttem jövőnek hogy kicsit zavar a reflektor. Körforgalomhoz közeledve lehúzódtam oldarra és mikor mellém ért szóltam neki. Már bánom, elkezdtek kiugrálni üvöltözve a kocsibol, hogy mi a f@szt képzelek, meg mennyíí mán te köcsög.
Megijedtem, eszembe jutott a lincselés.....
Tudom szabálytalan volt de padlógázzal balra kanyarodva (őket kikerülve) behajtottam a körforgalomba.
A trapézemelő kurbliját régóta az ülés mellett tartom, de sokan voltak én meg nem gyakorlom eleget a kurbli"forgatást"....

Bejgli 2009.10.28. 10:23:56

azért ha ködben esetleg sötétben világítás nélkül megy, az nem csak az ő dolga, hanem azoké is, akik miatta bajba kerülhetnek... mondjuk én nem próbáltam volna feszt visszaelőzgetni az Audist, miután olyan "okosan" büntetgetett, de néha elszáll az ember agya :)

halihalo 2009.10.28. 10:24:16

@milike47: "Had döntsem már el, megbüntessen-e a rendőr vagy sem?"
Hát, ez nem így kellene, hogy legyen. ugyanis a szabályok betartása nem választás kérdése normális országokban. Szóval ha nem tartod be, és figyelmezettnek rá már ha eljut a tudatodig), akkor mondjuk megköszönheted, és aztán onnan betartod. Aki szándékosan nem tartja be,annak ugyanúgy nincs helye az úton, mint az ilyen agresszív sofőröknek.

halihalo 2009.10.28. 10:26:36

@Petrodon: @Freechild:
Erre nyissatok már egy külön topicot!

Répatorta 2009.10.28. 10:28:35

@milike47:
Ne a rendőr miatt kapcsolj lámpát, hanem mert baleseti forrás vagy lámpa nélkül (had ne Te döntsd el, mert nem egyedül vagy az úton)
Agresszív vagy te is.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.10.28. 10:31:16

én autópályán a szürkületben/rossz látási viszonyok közepette lámpa nélkül autózók elé be szoktam állni, kétszer felvillantom a vészvillogót, aztán 2-3-szor le-fel kapcsolom a lámpámat.
eddig senki sem akart megölni miatta, egy kivételével mindenki felkapcsolta a lámpát, többen meg is köszönték.

fényes nappal nem játszok ilyet, mert túl sokan vannak, szerintem nagy részük direkt nem kapcsol lámpát.

Haibane 2009.10.28. 10:32:09

@milike47: " Had döntsem már el, megbüntessen-e a rendőr vagy sem?" valszeg aki az általad okozott balesetben meghal nem egészen így gondolkodik.

cirkuszos 2009.10.28. 10:33:20

Október 23-án az kábé az autózók harmada b*szott lámpát kapcsolni a köd ellenére. Nem igazán értettem, mire gondoltak az emberek az egyenszürke kocsiban ülve.

@milike47: Nem egyedül vagy az úton.

B! 2009.10.28. 10:33:46

A 10% az nálam is megvan hatékonyság címszó alatt, pedig nem is jelzek mindig, általában nem próbálkozom nappal lakott területen kívűl. Ha meg ilyet csinálna valaki, akit jószándékkal figyelmeztetnék, akkor megállnék, megvárom míg kiszáll és elindul felém aztán otthagyom a pi a pi a p*csába, mert kár leállni leboxolni, kár veszélyeztetni a saját épségemet előzgetéssel.
Besorolós témában pedig úgy jártam, hogy a Külső Szilágyin a külső sáv néhány helyen akadályokkal van még tartkítva, be kell sorolni a belsőbe. Első akadálynál balraindex, egy SUV-os nem enged be, a csaj mellém ér és hevesen mutogat Húzzál hátra kisköcsög stílusban. Sebaj, utána így is elmentem mellette, ő nem sietett/én se szabálytalanul/. Jön a következő, indexelek, jön egy Gazdim biztosítózik Corsa lassít nekiindulok, erre jön ő is, tükör összeér, mer elférek félig, mikor elmegyek mellette mutatom, hogy ez jó buli volt... Bár igazából szerintem én furakodtam és száguldoztam, neeeem?

rou 2009.10.28. 10:35:40

@milike47: "Hátsó ködlámpa felkapcsolása butaság volt, azt hitte hirtelen fékeznie kell. Mellesleg én is utálom ha villognak , mert nem kapcsoltam lámpát...főleg fényes nappal. Had döntsem már el, megbüntessen-e a rendőr vagy sem?"<---- Beteg hozzáállás, nem a rendőr miatt kell lámpát kapcsolni,biztonsági övet(ezek szerint azzal is így vagy mint a lámpával) hanem a saját biztonságod miatt. Isten ments hogy te haladj előttem vagy mögöttem, vagy mellettem ( végén kiderül indexelni is elfelejtesz 1x, 2x...).

Krunpli · http://www.mobilize.hu 2009.10.28. 10:39:01

Szerintem is arról van szó, hogy a ködlámpát befékezésnek vette, és revansot akart venni. Ez esetben egy _kicsit_ érthető, de természetesen nem felmentés.

drazsé 2009.10.28. 10:43:04

@milike47:

ne Te döntsd el!
fényes nappal a lámpa használata nem arra való, hogy te láss, hanem hogy látszódj - figyelembe véve azt, hogy már jó ideje kötelező és az autósok 99,99% a felkapcsolja, már mindenki megszokta így, adott esetben nem is veszi észre igazán a lámpa nélkül közlekedőket (igen, tudom, ne vezessen aki nem veszi észre...)

Alex3000 2009.10.28. 10:46:13

De miért kell belemenni a játékába???

drazsé 2009.10.28. 10:47:07

ja, szerk. eredeti posthoz:

revansvágy, népnevelés, főleg fékezgetéssel kombinálva meg öt év kötél sünnel súlyosbítva - még ha oltári nagy fasz is volt a kolléga, még ha majdnem balesetet okoz, még ha vörös fejjel üvöltök is miatta, akkor sem megyek utána és okozok balesetveszélyt (fékezgetés, leszorítás)

de ez eléggé evidens már

2009.10.28. 10:49:31

Máskor ne a ködlámpával jelezz, mert fékezésnek veszi a csökkentképességű, hisz ő ezt tenné. Aztán meg ne előzd meg jobbról, balról, felülről, alulról és nem lesz gond, hagyd elmenni vagy hagyd ott. Ettől még egy paraszt volt az Audis, de te meg magadnak csináltál bajt.

"Can't Stop The Signal..." 2009.10.28. 10:53:52

@milike47: valamiért nem szimpatikus az a nézet ami Mo.-on nagyon elterjedt. Annyira szabad vagyok hogy rám a KRESZ nem vonatkozik.......
@drazsé: A "népnevelés" pedig szerintem abból eredeztethető, hogy első körben próbálsz szólni neki, hogy rádnézve balesetveszélyes lehet amit csinál....de az uttánnamenős kérdésben egyetértek veled

Rocky 2009.10.28. 10:54:23

Azért az érdekes, hogy aki nem közömbösen vezet mint egy birka, sőt esetleg másokat is figyelmeztet a balesetmentes közlekedés érdekében, az pikk-pakk megkapja az ÖNKÉNTES RENDŐR címet...

Aki paraszt, nem figyel, ki ha én nem, az meg csak úgy elvan a birkák szemében!
Sőt általában a birkák kezdik el védeni őket, meg a mantrát hajtva kérdőre vonni az önkéntes rendőrt: -Te még sosem mentél lámpa nélkül?!

Na ezek a kérdések, amiktől szegény agyam belülről rugdossa a koponyámat!

EGYSZER ÉS MINDENKORRA:
(igaz mindenki magából indul ki)

Nem azért villogunk, dudálunk, hívjuk fel a figyelmet a balesetveszélyes magatartásra, mert KÖTEKEDNI szeretnénk és mert mi sosem csinálunk ilyesmit!
(Sőt én személy szerint elvárom, megköszönöm ha szól valaki ha én nem égek, lóg a kipufogó, radaroznak, húzok valamit stb.)

HANEM AZÉRT, HOGY CSÖKKENTSÜK AZ ÖN és KÖZ-VESZÉLYES MAGATARTÁSÁBÓL SZÁRMAZÓ BALESETEK SZÁMÁT!

Frusztrált, geci emberek szarjanak tarajos sült, az jobb mint a sün!

Netuddki. 2009.10.28. 10:55:02

Múltkor az M0-áson békésen autóztam az A4-es ótómmal.
Egyszercsak bevág elém egy buzuki és elkezd fékezgetni. Mivel eléggé lelassult, meg kellett előznöm.
Amikor mellé értem látom ám, hogy a vezető bőszen mutogatja a középső ujját. A mellette lévő kisasszony pedig eszementen rikácsol.
Úgy megijedtem, hogy gyorsan kimentem a külső sávba. Le is kellett lassítanom az ijedségtől.
XD

benkoo 2009.10.28. 10:55:12

csak a márkát elég megnézni és akkor azt mondhatnánk ALAP.... a viselkedés. az a baj, hogy sokan az extralista alján már nem ixelik be az indexkapcsolót és a lámpát. csak a hifit meg a szőke 30 kilós plázaszart.
Remélem talizom hasonlóval, mert akkor majd meglepem.....

halihalo 2009.10.28. 10:55:44

@B!: Nem a besorolás a téma, tudom, de hasonló élmények biztos mindenkinek vannak. Szinte minden reggel Vecsésnél, a Ferihegy Market Center felől kijövet Budapest felé. Bent megy két sáv befelé, jobbról az aluljáróból egy sáv, ami egy idő után elfogy értelemszerűen. Itt rendszeres, hogy a balra indexelők mellett jobbra már a füvön elhúznak előre (érdekes módon csak bizonyos típusú kocsik szoktak), és be akarnak pofátlankodni azok elé, akiket megelőztek. Amikor nem engedik be őket, akkor, persze, nekik áll feljebb.

Egu 2009.10.28. 10:57:49

@halihalo: nem most települtem haza. Most gondolkodok azon, hogy el kellene húzni...:((
De nem értem, hogy minek idegesíti fel magát valaki akkor, amikor attól se jobb, se több nem lesz. Hülye volt a másik, rá kell hagyni. Nem előzgetni, meg gyorsítani. Az ilyen ódis bambák úgysem lassulnak 50 alá, mert ők gyors autót vettek és már meg is van oldva.

Mellesleg a ködlámpa felvillantása
1. nem egyezményes jel, ergo nem kell mindenkinek egyből ismerni
2. nekem pl soha nem jutna eszembe egy villogó ködlámpáról, hogy lámpát kellene kapcsolni (sokkal inkább, hogy rajtamaradt az első ködlámpa)
3. idióta dolog, ha mindezt mondjuk finom gázelvétel mellett teszi valaki (gyanítom, nem lendületből ment el mellette, mert akkor a 100m látótávolság miatt kb semmit nem vett volna észre a másik), ugyanis a lassuló autó + hátsólámpa kombó egy laza befékezés kellékei is egyúttal

A hátsó ködlámpa emlékeim szerint kb 16x fényesebb a sima hátsó lámpánál. Ergó amikor felvillantod - pláne telefonálás közben, amikor nem oda figyel a koma-, a perifériás látás miatt először is féknek gondolod, mert kivilágítja az agyadat, ettől pedig hirtelen fékezni kezdesz. Szóval a ködlámpa nem villogtatásra van, szokjunk már le róla!!!

adam 28i 2009.10.28. 10:59:33

He-he. 27 éves 528i cápára nem nagyon rángatják kormányt. Ha igen, akkor nem sajnálom, s még lelépni se nagyon tudnak.

vivax 2009.10.28. 11:04:08

Tényleg nem lenne hülyeség, ha minden autóban benne lenne a default világítási funkció. Ha bepöccented - napszaktól függetlenül - felkapcsolódik a tompított. Nem kell nappali helyzetjelző, meg faszomtudjami. Sima tompított, azt csuma. 100 km enként 2 deci anyag bánná, hogy látszódik mindenki. A kreszt meg módosítani, mindig mindenhol kell a tompított és kész. Nem kell ezt túllihegni.

Sákif za morro? 2009.10.28. 11:04:45

@milike47: Mivel páran már leírták előttem hogy miért is vagy galaktikus barom, ezért csak annyit fűznék a mondandódhoz hogy dögölj meg! A hozzád hasonló agyhiányos barmok nélkül fényévekkel javulhatna a közlekedési morálunk. Akinek ennyi sütnivalója van, arról joggal feltételezhetjük hogy más szituációkban is úgy gondolkodik mint egy kupac föld.

Egu 2009.10.28. 11:05:41

@Rocky: a balesetmentes közlekedés érdekében előzgeti jobbról? Nekem az ilyen igenis ÖNKÉNTES RENDŐR, méghozzá a rosszabbik fajta, amelyik még jól meg is magyarázza, hogy erre azért volt szükség, mert tulajdonképpen a többi közlekedőt menti meg...
És ha egymásba szaladnak bármelyik faszsága miatt? Akkor ki fogja elmagyarázni neki, hogy hagyta volna a picsába, akkor nem lett volna semmi?
Ilyen alapon nem csak a lámpa nélkül közlekedőket, hanem
- a ködlámpa nélkül közlekedőket is lehetne rendszabályozni...
- Meg azokat, akik fényes nappal is ködlámpát használnak...
- Meg akiknek magasan hord a reflektorjuk, pláne hogy le sem kapcsolják...
- Meg a kopott mintás gumit használókat...
- Meg akinek nincs sárfogó gumija és nem látni mögötte 5m-t sem (ja ilyen már senkinek nincsen)
És még sorolhatnám tovább...

Az audis vitathatatlanul béna és hülye volt, de miért kell a szintéje menni, csak mert az első szándék nem vezetett eredményre?

Egu 2009.10.28. 11:06:39

@2799: én pont ezt kezdeném el sajnálni...:))

Sákif za morro? 2009.10.28. 11:06:50

@vivax: Az új autókban tudtommal már van ilyen. Legalábbis a VW Sharanban biztosan. Az Unióban mintha szabály lenne.

tpapa 2009.10.28. 11:13:27

Nem hibáztatom a posztolót, mert alapvetően én is így jártam volna el. Én haladni szeretnék az úton. Ha verekedni szeretnék, biztos annak is meglenne a megfelelő helye. Ám így, ha valaki fékezget előttem az úton és nekem van helyem rá, kikerülöm. Mert én haladni akarok. Ha Ő van olyan tahó és hülye, hogy ezek után ezt nem érti meg, utánam jön, elém kerül és megint befékez előttem, akkor megint kikerülöm. Ezt egészen addig játszhatjuk, amíg komoly baj nem lesz belőle...

Szerencsére nincs fegyverem. Ha lenne, ilyenkor talán erős kísértést éreznék, hogy használjam. Mivel nincs, mindenkinek jobb így. :oP

(Most ne bonyolítsuk túl a kérdést azzal, hogy mi lesz, ha valaki másik ártatlant öl meg az illető pszichopata, mert én nem lőttem le, nem szorítottam az árokba, de még a yardot sem hívtam rá. Az már nem az én karmám. Nem lehetek felelős mindenki sorsáért.) ;o)

Járó motor = tompított fény. Asszem a Volvó szerint ez már így is van, de többen be akarják vezetni más gyártók is. Hajrá!

tpapa 2009.10.28. 11:16:01

@Rocky: Sül ügyben egyetértek, de legyen farfekvéses ikerterhesség! (Valójában a többivel is egyet értek.) :oP

esef 2009.10.28. 11:16:32

@benkoo:
Régi A4 1.9 TDI, pár hetes rendszámmal.
Biztos nem olaszból behozott, véletlenül sem chiptuningos koromfelhő-eregető. Ugyan, dehogy...

halihalo 2009.10.28. 11:18:26

@vivax: Ez a helyzet Svédországban. Nem is lehet úgy árulni kocsit ott, hogy nem kapcsol be magától a világítás járó motornál.

M1rage 2009.10.28. 11:19:57

@Egu: A hozzád hasonló képmutató hülyegyerekek miért szennyezik be a különböző fórumokat a kommentjeikkel? (Tartom a mikrofont, kérlek válaszolj. De aztán nehogy megint a seggedbe dugd, mint legutóbb).

Itt nem arról van szó, hogy a posztoló egyezményes jeleket küldött, morzézott vagy táblára rajzolt-e. Továbbá nem hülye, és nyilván nem fogja agyban lefuttatni, hogy "Hű bazzeg, hogyan jelezzek neki, hogy az a legkényelmesebb legyen? Hmm, talán dudáljak? Neeem, nehogy megijedjen, még árokba hajt. Talán esetleg... ööö... kopogjak az ablakán? Áneeeem, még rám rántja véletlenül a kormányt. Akkor ööööö izé hmm." miközben elhalad a srác mellett.

Tudod (hát persze, hogy tudod), ködben a kivilágítatlan autót esetleg 30 méterről veszed észre, és mikor elhaladsz mellette, konstatálod, hogy nem világít. Ilyenkor nem lassítasz vissza, mész szépen mögé, és villogsz rá, hiszen szépen elhaladtál mellette a sebességtöbblet miatt. Ilyenkor jelzésre, hmm, soroljuk csak mi is adott, amit veszélyeztetés nélkül (sebességváltoztatás nélkül) használhatunk?

- Duda - nagyszerű ötlet! Majd még jól ki is röhög, ahogy ledudáljuk a ködöt.

- Szivargyújtó - remek! Dobjuk a huzatra, és küldjünk füstjeleket!

- Ködlámpa - Ó! Egy fényforrás, amit ki-be kapcsolgathatunk TALÁN LEESIK a srácnak valami. Értem? "TALÁN"!

Perifériális látás? Szerinted hova nézett vezetés közben az audis srác? Hátra? A posztoló:

A, nem az audis sávjában villogott, ilyenkor még megértem, hogy perifériázol, hiszen nem a fókusza tájékán van, de akkor meg nem félne a fékezéstől

B, az audis sávjában villogott, de csak ha nem tévét nézett a srác, akkor ezt szemellenzővel is látnia kellett, "ergo" nincs szüksége a "perifériás látására"
(feltételezem fogalmad sincs mi is jelent).

"A fenti leírás szerint legalább 1x te is hülyeséget csináltál amikor ide kommenteltél."

kalashnikov 2009.10.28. 11:31:25

Esőben kilógott a bizt öve a mellettem álló autónak.
Hiába jelzek, mutogatok, dudálok arra sem figyel oda.
Attól fél gondolom, hogy rosszat akarok.
Ez itt a baj!
Már a jóra sem figyelnek.

halihalo 2009.10.28. 11:31:37

@Egu: Abban egyetértünk, hogy nem kell az ilyenekkel felvenni a kesztyűt. Csak arra akartam utalni, hogy az ilyenek meg akarják semmisíteni az "ellenséget". Szóval addig nem szállnak le rólad, bármit is teszel (ha semmit, akkor sem), amíg nincs másfelé dolguk.

Rocky 2009.10.28. 11:32:29

@Egu:

"A ködlámpa nem villogtatásra van, szokjuk már le róla!"

Aha szokjunk már le róla, hogy valaki ködzáró fénnyel közlekedik... köd nélkül, mögötte villogó, elvakított autósokkal!

Nehogymár én legyek a bunkó, mikor hátulról 10 reflektor villogásra sem kapcsol, akkor én bizony elé megyek, és villogok a ködzáróval neki!

Miért ülünk fordítva a lovon?

Rocky 2009.10.28. 11:36:21

@Egu:

Nem kell lemenni a szintjére, de az összes általad is felsorolt "balesetforrásos egyént" figyelmeztetni szoktam!
Szépen, lehetőleg udvariasan!

A posztoló által leírt dolgokat én nem csináltam volna, de lehet, hogy gyorsan történt minden és nem gondolkodott eléggé!

Én simán lassítok, aztán had menjen!

Rocky 2009.10.28. 11:40:44

Ja egyébként én is mindenhol világítok!

Egyébként azért, mert a kocsim rendkívül lapos és csinos orrocskáját jobban érzem, ha a bukólámpa nyitva van :DD

Látod? :D:

pictures.topspeed.com/IMG/crop/200511/1991-toyota-mr2_460x0w.jpg

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.28. 11:43:50

Jó sztori! Bár az, hogy ki a nagyobb gyökér benne, az csak különlegesen kifinomult arányérzékkel mérhető... Mert az, hogy jelezni akart az tök OK, eddig minden rendben is lenne. Meg az is, hogy van olyan marha, aki ezt zokon veszi. De, hogy ez ilyen izmozásba csapott, az igen árulkodó az eleinte jószándékúan jelző közlekedési szokásairól... Szív megszakad, hang fennakad, de csupán annyi történt, hogy Csömörnél találta meg a zsák a foltját...

Evil One 2009.10.28. 11:43:58

@milike47:
Hát remélem nem találkozunk, mert esős ködös időben a párás ablakon át egy szürke kocsit csak onnan veszek észre, hogy világít. Főleg, h feltételezem, h eleve világít az, ami veszélyes lehet rám nézve.
Egyszer előzésnél már majdnem beleszaladtam egy ilyenbe szemből, elég közelről találkoztunk országúton, hirtelen megtalálta még a reflektort is, de akkor már oly mindegy lett volna, ha nem ugrok vissza egy lyukba...
Szóval bárki lehet öngyilkos nyugodtan, csak engem hagyjon ki belőle.

záporjózsi 2009.10.28. 11:47:57

@Egu: Vannak olyan járművek, amelyeken gyárilag sincs. A villanyok O.K.

hatesz 2009.10.28. 11:50:32

nem értem. Észlelted az "A4-es régi Audi"-t? Mivel simán ki tudtad kerülni (mennyivel is mentél?) akkor valószinüleg nem is kellett a ködlámpa! Söt ha összefüggö a kocsisor, akkor kifejezetten szembántó ha az elötted levönek világít a hátsó ködlámpája, nem? Leelözted "nyugodtan", akor menj tovább is békével, ne villogj. a 100méteres látótávolság szerintem még nem igényli a vakító hátsó ködlámpa használatát. de. 10kor meg különösen nem. A csúszós út ellen meg végképp nem segít...

@Egu: "Mellesleg a ködlámpa felvillantása
1. nem egyezményes jel, ergo nem kell mindenkinek egyből ismerni
2. nekem pl soha nem jutna eszembe egy villogó ködlámpáról, hogy lámpát kellene kapcsolni (sokkal inkább, hogy rajtamaradt az első ködlámpa)
3. idióta dolog, ha mindezt mondjuk finom gázelvétel mellett teszi valaki (gyanítom, nem lendületből ment el mellette, mert akkor a 100m látótávolság miatt kb semmit nem vett volna észre a másik), ugyanis a lassuló autó + hátsólámpa kombó egy laza befékezés kellékei is egyúttal"
Minek írjam le mégegyszer?:) Ennyi. Ja, most lesz egy éve, hogy leléptem...

hatesz 2009.10.28. 12:01:34

@milike47: " Had döntsem már el, megbüntessen-e a rendőr vagy sem? " Ezt hogy is?

- Jónapot kívánok, közúti ellenörzés! Jogosítvány, forgalmi, továbbisvan mondjammég?
Amugy megbüntetem, mert lakott területen kívül nem kapcsolta fel a világítást, valamint az Ön által vezetett gépjármüvel (harckocsi) meghúzta a Nívánk oldalát.
- Az lehet, de én eldönthetem, hogy maga most ezekért engem megbüntethet-e vagy sem. És én úgy döntöttem, hogy nem büntethet meg. Ugyhogy viszlát!

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.10.28. 12:02:59

Villogtatni én sem szoktam, mert félreérthetőnek gondolom. Ha szürkületkor a sötétszürke úton szembejön egy szürke porral fedett auót (van ilyen...) és időben észreveszem, akkor kikapcsolom nullára és 2 sec után visszakapcsolom a tompítottat. Ha ez nem indítja el a fejében a "néddmár a barom mért kapcsolja ki a lámpáját, dejszen így nem látom.... hoppá bazz enyim sincs bekapcsolva!" gondolatmenetet, akkor reménytelen: se kikapcsolásra, se villogásra, se mutogatásra, semmire nem fog beugrani neki, hogy ő éppen álcázószínt visel.

kranführer 2009.10.28. 12:03:26

egu B+ Csömörnél is és Maglódnál is háromsávos az M0 :-)

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.10.28. 12:08:32

Pffff... Bábel tornya már megint... A ködben felvillanó hátsó zárófényt lehet féklámpának nézni, és így szándékos provokálásnak tekinteni. A levél írója ezt gondolja végig mielőtt farkast kiált!

Tegnap rávillogtam egy osztrák egyterűre amikor átment a piroson, ennek az lett az eredménye, hogy megállt a kereszteződés közepén (úgy értelmezte: "vigyázz, jövök", a mai napig csak nálunk és a briteknél jelenti a refivel villogás, hogy "gyere elengedlek"). Tudom, hogy a "sógorok" általában amúgy is rosszul vezetnek, de ez már sok volt...

Sok embert megijeszt a fény- és hangaláfestéses figyelmeztetés, úgyhogy én csak óvatosan gyakorlom. Sajnos sokan nem fogják fel, hogy nem csak azért kell a fényszóró, hogy ők lássanak, hanem azért is, hogy őket is észrevegyék.

Az Audis majom védelmében csak annyit tudok felhozni, hogy amióta ilyen frankó LED-es fényeik vannak, úgy hiheti az oktalan tulaj, hogy a fényszóró is fel van kapcsolva, főleg ha ég a műszerfal világítás is.
Megoldás: műszerfali fényeket a fényszóró (és nem a helyzetjelző) elektronikájára kötni.

Amúgy a levél írójának "agresszív" tanítási vágya lehet, menjen el gyakorlati oktatónak, ott gyökerénél fojthatja el a problémát. Ha persze baleset lett volna belőle, akkor nem háborodna fel, nem reklámozná, hogy ő csak segíteni akart. Amilyen az adj Isten, olyan a fogadj Isten, agresszív oktatásra agresszív válasz. Amúgy hülye módja a jelzésnek a hátsó ködzáró, én ilyenkor mögéjük megyek és kétszer-háromszor le- meg felkapcsolom a tompítottat, hátha kapcsol. Ha nem, nem. Nem feladatom megvédeni magától az összes majmot.

Az Audisnak: Az, hogy az amúgy is életveszélyes M0-áson (nem autópálya, ott ezek a sávok még leállónak is keskenyek) ködben fények nélkül vezet, telefonál, majd megpróbál leszorítani egy másik közlekedőt, felelőtlen, ön- és közveszélyes.

Manyizga (törölt) 2009.10.28. 12:28:28

@hatesz: nem a ködlámpát hiányolta a posztoló az Audiról, hanem a lámpát. Magyarán: annak ellenére, hogy lakott területen kívül közlekedett ÉS köd is volt, nem kapcsolta fel a tompított világítást.

GRX 2009.10.28. 12:33:15

Lekapcsolt lámpára való figyelmeztetés: többször egymás után 2-3 mp-ekre ki, ill. bekapcsolni a saját lámpáidat (ha szemből jönnek, akkor utána még villogtatni is). Sokkal nagyobb eséllyel veszik észre és értik meg, mint a ködzárófényt.

NGA 2009.10.28. 12:41:01

szard le legközelebb. Dögöljön meg az ilyen

Zz_ 2009.10.28. 12:42:33

Akik szerint a posztoló hülye:
Nagyban hasonlító esetet láttam az M3 kivezetőn (BVSC). Márkákra már nem emlékszem, de egy családi egyterűvel "kekeckedett" pár faszkalap. Tökmindegy volt hogy a terrorizált mit csinált, a faszkalapok leszorították. Amint a faszkalapok kipattantak a másik otthagyta őket, erre vissza és megint ugyanez.
Szóval nagyokosok, mit is kell ilyenkor tenni, ott az úton??? Kezdjen el versenyezni a családdal?

Másik:
94-ben, kezdő vezető voltam, helyszín ugyanott. Én belső sávba érkeztem és egyből elkezdtem kisorolni a szélére. Persze egyből jött egy "nagy" autó kb 90-100-al a középsőben akit későn vettem észre és mindketten visszarántottuk (ott 50 a max még). Leelőzött, beállt elém a belsőbe és satu. Én rutintalanul megálltam mögötte, ő kiszállt egy viperával és végigverte az autóm, majd visszaszállt és elhúzott. Szerintem fegyvere is volt.

karolyist 2009.10.28. 12:56:45

Konfliktus?

Külső sávba húzódik, int, hogy bocs, majd lassítva tovahalad...

Tudom, eleinte kurva nehéz, de meg lehet szokni.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 13:04:52

Ki kellene venni a 4ezres halogént a hátsó ködlámpából! :-)

halihalo 2009.10.28. 13:05:21

@karolyist: Sokszor ez lehet a megoldás. De ha mindig ez, akkor, a jelenlegi állapotokat nézve, nem vagyunk messze attól, hogy a gátlástalan rablók átvegyék az uralmat teljesen. Az élet sok más területén már megtörtént. lásd pl. a mai rádiófrekvencia-döntést.

milike47 2009.10.28. 13:18:42

Kedves Mindenki!
Főként azoknak, akik lebunkóztak. Azt írtam, fényes nappal. Egyébként bekapcsolom a világítást és az övet is.Jaa... és indexelni is szoktam ellentétben a merdzsós, bmvés és audis autóstársaimmal szemben (akinek nem inge....) Ha én vagyok a hunyó, elismerem és nem hőzöngök. 25 éve van jogsim. Gondolom, akik itt osztják az észt, biztosan Fittipaldiként vezetnek és minden szabályt betartanak.Nemcsak agresszív nem vagyok de sértődős sem . További szép napot :))

Dr.Bio74 2009.10.28. 13:24:56

Előfordul, hogy figyelmetlenségem miatt, köcsög módon nem kapcsolok lámpát. Ha ilyenkor rámvillantanak, akkor megnézem, hogy be van e kapcsolva, és ha nem, akkor magamban ( mert hát kinek) megköszönöm és bekapcsolom, Ha be van kapcsolva akkor lendületesen alkalmazni kezdem az érvényes sebesség határt, de ha rendőrt sem látok egy ideig, akkor félrehúzódok és körbe nézem az autómat, és ha ott sem találok semmit, akkor az úticélig töprengek, hogy mi az i.....?

robinzone 2009.10.28. 13:35:10

(M)Agyarországon azért ilyen nagy az öntudat a szabályokkal szemben, mert a szabályok nagy részéről nehéz lenne bebizonyítani, hogy a mi érdekünkben hozták. Németországban például ez közmegállapodás tárgya, éd működik is. Mit lát ebből egy magyar? Fafejű német minden szabályt betart. Pedig a mentalitásbeli különbségen túl ez azért történik, mert a német tudja, hogy nem vele akarnak kibaXni a korlátozásokkal, előírásokkal, hanem az együttélést segíti.
Ezzel együtt: van olyan helyszín már Magyarországon is, ahol értelmes szabályozás van életben és van olyan előírás, ahol NE "már én döntsem el, követem-e, vagy sem"! Az M5 ki-/bevezető szakaszán elhelyezett 100 km/h-s korlátozás például nagyon is helyénvaló. Mivel sikerült az M0 új szakaszát Bp-től távolabb nekivezetni az M5-nek, mint a régi szakaszt, az M0 szerves részévé vált a két "ív" közötti távolság. Tele román, bolgár ukrán kamionokkal, és eltévedt autósokkal, akik próbálják kisilabizálni, melyik M0 merre megy, hol kell lehajtaniuk. Aki ezen az egyébként kb 3-4km-es szakaszon nem bír magával, és csakazértis 160-nal akar menni, általában lexarom. Nem elsősorban öntudatból, hanem azért, hogy az idióta ne okozzon 100 méterrel arrébb balesetet, amibe én is belekeveredek, vagy ne blokkolja a balesetével az utat, ezrek életét keserítve meg. Gondolkodni kéne néha!

robinzone 2009.10.28. 13:43:11

Másik, a poszthoz hasonló "M5-élmény" múlt vasárnap Pest felé egy fehér astrás tulok. Valahol Kecskemét környékén egyszer csak megszűnt a belső sáv, amit szerintem nem is autópályán sztenderd távolságra jeleztek. Mindenki lassít, sorol be, de jön tulok-astra, 140-nek (kb) és közvetlenül a sávzáró táblák előtt bevágóik elém. Ha nem figyelem előtte a tükörben, jobban megijedtem volna. Én sz@rok sünt, de akkor is rávillantottam, hogy ez nem volt okos, konkrétan balesetveszélyes volt. Mi tesz erre ez az állat? Satufékez. Mögöttünk sor, lassító autókkal. Én ugyan nem mentem neki, de nagyon néztem a visszapillantót, mögöttem is figyelnek-e az ökörre. Szerencsére nem láttam csattot, de ha mindenki megúszta is:
Fogadok, hogy nem ismeri azt az egyszerű összefüggést, hogy kocsisorban fékezve, a fékezés hátrafelé haladva egyre nagyobb, míg végül van, aki már megáll. Ebből lesznek a szép dugók. Szóval a duplánf@sz ezután elégedetten csorgott előttem... Okos voltál!

halihalo 2009.10.28. 13:46:26

@robinzone: Részben igazad van, mert a szabályok betarthatósága, ésszerűsége nagyban hozzájárul a betartásukhoz is. De azért az, hogy be kell kapcsolni a világítást lakott területen kívül, nehogy már betarthatatlan szabály legyen... Meg, hogy bekapcsolom a biztonsági övet... Meg nem telefonálok menet közben kézben tartott telefonnal. Abban mi betarthatatlan?

klaci01 2009.10.28. 13:47:53

én lenni a levélíró, ezért válaszolnék egy két okosnak..
gmower:
tényleg nem autópálya, de azért lámpa kellene..
Petrodon:
biztosan sokat vezetsz, de ha előtted mondjuk 80km/h sebességnél belesatuzik kb. 6-8 alkalommal, hogy megállítson, akkor három lehetőséged van, rommá töröd a gépet és magadat vagy bal oder jobb, melyiket választod?
Egu:
az egyszerű srác, nem mondtam neki, tudod: mutattam..na tehát megelőztem balról és kimentem szabályosan a külsőbe, tudod így szokás, így kerülhetett ő a bal felemre :)leálló sáv előzés nem volt csak balesethelyzet elkerülés..ja és nem kifestő

Dr.Bio74 2009.10.28. 13:58:44

@klaci01:

Én viszont megtanultam, hogy amit tettél az "agresszív tanítási vágy" ami agresszív viselkedést szül, illetve, hogy ködzárófény villogtatása érthetetlen az automobilus sapiensus debiliscusnak, mert annak agytérfogata mindössze 10 cm3 és teljesítménye a normál homosapiens 1% -a.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.28. 14:41:03

@milike47: Nem kell úgy a szívedre venni, nem te vagy itt az egyetlen verejtékezve bizonyító Swiftes. :) 25 éve vezetek mi? Szarul...

záporjózsi 2009.10.28. 15:02:06

@robinzone: Mondj egy szabályt, amelyet nem tudok megmagyarázni! ;))

záporjózsi 2009.10.28. 15:03:29

@SpeedFreak: "csak nálunk és a briteknél jelenti a refivel villogás, hogy "gyere elengedlek"" Újabb bizonyíték arra, hogy vissza kell térnünk a "Balra hajts!"-ra. ;)))

VakondM 2009.10.28. 15:12:43

És ezt miért nem jelenti fel a T. postoló?
Amúgy az ilyen akadjon fenn egy fán!

B! 2009.10.28. 15:19:51

@halihalo: Pedig mennyire nincs igazuk...
Az M3 bizonyos napszakokban dugul a Szerencs utca Szentmihályi út környékén, persze a sok bunkó megy a leállósávban. Nem győznek villogni vagy dudálni, amikor kicsit félreállok megnézegetni a térképet...

2009.10.28. 15:56:43

Mar mergint valaki arcoskodott, visszaszivattak es jon "feljelenteni".

Goto 2009.10.28. 16:27:27

Érdekes, a minap én is láttam „érdekeset”a zebránál palotán. Éppen gyalogbéka voltam, mivel a saját opelem karosszériásnál van. Estefelé, már sötétben, esős nyálkás időben caplattam hazafelé. Látom ám, hogy egy almazöld opel corsa gangol, mint állat a kereszteződés felé. Nem a megengedett 50-nel jött, így nem is léptem le az úttestre. Az út kétsávos, és a belső megszűnik, mivel a villamos elkanyarodik. Valami pirosas autó ballagott a villamos mögött, mögötte meg egy fehér suzuki. A suzuki kirakja az indexet jobbra, kettőt, vagy hármat villanhatott, mikor elindult. Ekkor az opel lehetett vagy 3 háznyira. Mire észrevette a suzukit, majdnem késő volt. Satuzott, a suzuki visszatáncolt, majd kilőtt jobbra elé. Az opeles meg utána. Azt még láttam, hogy a sarkon az opel a balra kanyarodó sávban van, a suzuki meg a jobbra kanyarodóban indexel, és fordul, majd az opel utána. Hogy aztán mi történt, arra kíváncsi lennék. :)

flea 2009.10.28. 16:51:28

@maguborka: a kurvától nem én leszek kankós, a lámpa nélkül közlekedőbe viszont én is belemehetek önhibámon kívül, szal az utolsó mondatod hülyeség... a többivel viszont egyetértek.

tpapa 2009.10.28. 16:59:58

@Goto: Hazamentek és jól megkufircolta az asszonyt! Ja nem! Az KÉT suzuki a hirdetésben... :P

2009.10.28. 18:13:27

Az a baj, hogy némelyik ember annyira agresszív és paraszt, hogy a temetési menetre is rádudálna, hogy menjen már gyorsabban, mert ő nem tud haladni.

Egu 2009.10.28. 19:35:17

@SilentSound: megjöttem...
Látom égnek a vonalak...:))))

Hát, azért 3 sávos úton sem szerencsés, pláne ködben jobbról előzni...

Egu 2009.10.28. 19:36:13

@záporjózsi: mi nincs rajta gyárilag? Gumi? :)))

Egu 2009.10.28. 19:46:39

@M1rage: egyetlen ponton bibis az irományod...Itt 100m volt a látótávolság. Akkor meg minek ekkora ügyet csinálni belőle, ha úgyis 30m-ről észlelni tudod?

Egyébként ha olyan marhára segítőkész, akkor hátulról villant, mert gondolom őfigyelmessége hátulról is észlelhette, hogy nem világít.. Előlről leírtam, hogy mi a francért gázos a helyzet. PLÁNE MERT AZ AUDIST LÁTTA HOGY TELEFONÁL, BASZKI!!!!Ha én látom, hogy a másik telefonál, akkor a saját biztonságom érdekében nem állok le előtte flikk-flakkolni meg utána előzgetni, meg ordibálni neki, hogy mivanmá, csak hogy végre felkapcsolja a lámpát. Én nem a mögöttem jövők életét féltem, hanem a sajátomat.

Ja, egyébként a perifériás látás telefonálás közben, bizonyos sebesség felett gyakorlatilag a teljes látómeződet kitölti...Ugyanis kurvára nem az útra/közlekedőkre figyelsz, ergo mindent később észlesz.

A kommented többi részét inkább nem méltatnám válaszra. Ugyanis érthetetlen a hangnemed....

Egu 2009.10.28. 19:57:54

@Rocky: figyelmeztetni ok. Addig még én is megteszem. Csak ha nem az a reakció, amit én gondoltam, akkor nem erőltetem.

A ködlámpa villogtatásért, pláne, ha 50m-en belül teszi valaki autópályán/úton, akkor nagyon haragszom (azért is, ha ég, mert nem látod, mikor fékez). Ugyanis annyi idő alatt bazira nem tudod eldönteni, hogy most fék, vagy csak villog...Aztán én belelépek a fékbe, a mögöttem jövő még jobban...a 20-ik meg már satuzik. Ezt ugye a német autópályán már bizonyították. Na ezért nem szerencsés előlről, lassítva bevillogtatni.
Nem az audist védem -minimum a ködben telefonért jár a sün-, de azért attól még senki nem lesz ideges, hogy 50m követési távolságról valaki felvillant egy ködlámpát (ez 80-100 tempónál ködben azért nem olyan nagyon hosszú, pláne ha 100m a látótávolság)...Inkább attól, hogy jó magyar szokás szerint bőven követési távolságon belül kivág elé, aztán már villog is, szar esetben leveszi a gázról a lábát - mivel a legtöbb ember, ha folyamatosan tükörbe néz, önkéntelenül is elveszi a lábát a gázról. Na ez hátulról nézve, ködben, telefonálva egy vörösen izzó hátsó lámpával erősen félreérthető.

SwedishRunner 2009.10.28. 20:04:10

Te hülye majom! Mit okítgatod? Azthiszem én is így reagáltam volna mint az audis. Tanítsd a gyerekedet, ne a többi embert. Észlényhuszár!

Egu 2009.10.28. 20:06:51

@Goto: én valamelyik nap egy rendőr láttam így egy bömbi után villogni...Ugyanis a bömös majdnem elvitte fék nélkül a rendőrkocsi orrát. Jobbkezesben, a rendőr jött jobbról. A faszi azt sem vette észre vszínű, hogy egy jobbkezesen ment át...Na én annak lennék kíváncsi a végeredményére:))))

klaci01 2009.10.28. 20:42:00

@SwedishRunner: kellene még egy kis iskola, tudod iq

másik fa..fej 2009.10.28. 21:09:36

AZOKRA AZ AUTÓKRA AMIK SOK PÉNZBE KERÜLTEK VALAMIKOR ÉS MOST EGY KOPASZ BÜNÖZŐ VEZETI NEM VONATKOZIK A KRESSZ ÖK A HEGYLAKÓ ÖTÖDIK RÉSZÉT FORGATJÁK!!!!!!! CSAK EGY MARADHAT!!!
ÉN IS IGY FOGOK KÖZLEKEDNI EZUTÁN VÉRES KARDAL A SZÁMBAN LÖVÖLDÖZÖK AZ ALSOBBRENDŰ OLCSÓ AUTOS FIGURÁKRA.MIKÖZBEN BEDROGOZVA VEZETEM A NYUGATEURÓPÁBAN KISELEJTEZETT VALAMIKOR LUXUSAUTÓMAT AMI MOST NEM ÉR ANNYIT MINT EGY TATA NANO DE A TÖRVÉNY FELETT ÁLL

Tornado86 2009.10.28. 21:24:51

@VakondM:
Ne legyél ennyire rosszindulatú: nagyobb szivatás elküldeni Bukarestbe gyakorolni egy kicsit, mindjárt látná a nagyított tükörképét.

STi-2009 2009.10.29. 14:59:50

Kedves posztoló!
Ha köd van, faszé nincs eleve bekapcsolva a ködfényzáród??
Azok meg szarjanak sün egytől egyig akik nem tudják megkülönböztetni a féklámpát a ködfényzárótól!!! Ide értve az összes autógyártót, akik spórolásból egybeépítik a helyzetjelzővel, meg balra tesznek ködlámpát jobbra tolatólámpát... Kettő kell mindegyikből, lehetőleg minél lentebb a lökhárítóban, hogy ne bassza annyira a mögötted lévő szemét...

STi

2009.10.29. 15:55:32

@GiXXXer: "Én szarok a lámpa nélküli bátor emberekre, egy közlekedő autót sem nehezebb észrevenni, mint egy kivilágítatlan rénszarvast."

Azért a rénszarvas nem jön szembe 100-zal.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása