Jó tett helyébe jót ne várj, ezt most már László is tudja. Szegény csak azt szerette volna jelezni a nagy ködben egy másik autósnak, hogy legyen szíves felkapcsolni a lámpáját, mert anélkül ilyenkor különösen veszélyes közlekedni. Cserébe az audis bepöccent és mindkettejük életének kockáztatásával megpróbálta levélírónkat megállásra bírni.
Szeretném megosztani veletek ill. a kedves Blog olvasóival történetemet, mely 2009. október 23.-án reggel 10 óra környékén történt velem az új M0 szakaszán az M5 autópálya irányába, valahol Csömör magasságában. A napról tudni kell, hogy nem volt annyira barátságos idő, mert az M0 ezen szakaszán konkrétan kb. 100m volt a látótávolság a köd miatt és az út is csúszott.
Normális tempóban haladtunk, amikor elmentem egy A4-es régi Audi mellett, mely lazán haladt lámpa nélkül a külső sávban még a mellettem ülö kisasszony meg is jegyezte, hogy laza a srác, mert még telefonált is.. Megelőztem nyugodtan és dobtam neki egy hátsó ködlámpát kb. 1 másodpercre, hogy vegye észre a lámpa hiányát, mert egy kicsit balesetveszélyes a történet.
Utólag átgondolva ez hiba volt, mert végül is nem igazán kellene törődnöm az autóstársammal, ha ő valamilyen balesetben meghal..... ?ondom ezt a reakciójára való tekintettel, melyet leírok, de más azért ne haljon meg, mert ő nem kapcsolja fel a lámpáját, megjegyzem autópálya és köd!!
A következő pillanatban már azt vettem észre, hogy visszaelőz és balról okoskodik, hogy mi a bajom.... Mondom neki, hogy legyen szíves felkapcsolni a lámpát..... Nem is kellett több már ott is volt előttem és kezdett fékezgetni. Gondoltam elmegyek jobbról, hátha meggondolja, de nem már megint ott volt és szorított le az útról.
Megint elmentem mellette balról de akkor már komolyabbra vette a figurát rám rántotta a kormányt és megint beleállt a fékbe, szegény téli gumival csak csúsztam a nyálkás úton.. Megint elmentem mellette és ezt játszottuk még vagy háromszor, mert mindenképpen az óriási balesetet kockáztatva - nem ketten voltunk az úton és a látási viszonyok is rosszak voltak - mindenképpen egy ökölharcban szerette volna ezt megbeszélni.
Tanulság számomra, hogy habár rengeteget vezetek, de nem kell ezekkel foglalkozni. Sajnos ilyenkor egy rendőr sincs a környéken, hogy megbeszéljék vele a közúti veszélyeztetést. Ezúton is üdvözlöm a sötétkék A4 tulajdonosát, melynek rendszáma LJJ-677.
gmower (törölt) 2009.10.28. 08:16:20
gmower (törölt) 2009.10.28. 08:19:45
gnme 2009.10.28. 08:30:45
Legközelebb ha ilyet teszel, lehet úgy jársz, mint az olaszliszkai tanár.
Önhibádból.
Te .. nem veszed észre hogy ez a világ már nem "az" a világ?
2009.10.28. 08:41:49
Egyébként pedig fontold meg a feljelentést, ha már a rendszámot, tipust és szint is megjegyezted! Ilyeneknek nincs helye az utakon maximum utasként.
nyjozsi2 2009.10.28. 08:42:56
Viszont van témába vágó jófejrendőrös sztorim: 44-esen menetem Bcsaba felé, Kardosnál trafiztak, a sor már tudta és jó sebességgel mentünk. Mikor melléjük értem, akkor az egyik sárgamellényes elkezdett bábozni a kezével felém, kiderült, hogy nem kapcsoltam lámpát. Nem vett ki, nem büntetett, jelzett, én megköszöntem, visszaintett...
RaveAcE 2009.10.28. 08:55:55
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.28. 09:00:45
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.28. 09:02:07
bármimás 2009.10.28. 09:10:42
mellettedlevő asszonyka kezébe a telefont, videó be, dokumentálni ügyesfiút, aztán jöhetnek is a rendőrök. miez, közúti veszélyeztetés???
vicces lenne, menni utána, lekisérni ahol lehajt, és hívni egy rendőrt..
Petrodon 2009.10.28. 09:16:59
"Megint elmentem mellette balról"
"Megint elmentem mellette és ezt játszottuk még vagy háromszor"
Ugyanolyan agresszív hülye vagy mint az Audis...
Editor Bob 2009.10.28. 09:18:25
vivax 2009.10.28. 09:22:04
Freechild 2009.10.28. 09:24:28
Egu 2009.10.28. 09:24:28
"A következő pillanatban már azt vettem észre, hogy visszaelőz és balról okoskodik, hogy mi a bajom.... Mondom neki, hogy legyen szíves felkapcsolni a lámpát..... Nem is kellett több már ott is volt előttem és kezdett fékezgetni. Gondoltam elmegyek jobbról, hátha meggondolja, de nem már megint ott volt és szorított le az útról."
Amúgy az M0 2 sávos. A fenti leírás szerint legalább 1x te is hülyeséget csináltál a jobbról előzéssel leállósávon.
Ha nem előztél, akkor meg szép, színes-szagos, kifestős a történet...
Ja, egyébként hogyan mondtad neki, mikor balról volt, hogy kapcsolja fel a lámpát? "Kaapppcccsssooollldddd fffeeeelllll teeeee ööööökkkkköööööörrrrr...."? Vagy becsuktad a szemed meg kinyitottad látványosan? Esetleg előkaptál egy zseblámpát? Szerintem mit hallott belőle? :)))))))
A posztoló legalább annyira hülye, mint az ódis. Szerintem.
phaidros 2009.10.28. 09:35:35
Általában beengedem őket, de az index nélküli pofátlan tolakodás felnyomta a vérnyomásomat. Kikerültem a betolt orrát - hát ez kicsapta nála a biztosítékot. A mögöttem lévő beengedte, kivágott a leállósávba és jobbról megelőzve nagy motorbőgéssel elém vágott, majd blokkolt. Ezután végig ezt játszotta az araszoló(!) sorban, és persze lassan ment direkt több tíz métert hagyva maga előtt, mi meg végig röhögtünk rajta az asszonnyal, jó nyiltan, hogy lássa a tükörben. Vörösödött a feje ezerrel, de nem volt vér a pucájában, hogy kiszálljon. Tipikus kis metroszexuális faszkalap volt amennyit láttam belőle.
Amikor kb. 5 perc múlva elértük a 200 méterre lévő körforgalmat, rükvercbe kapcsolt, és elkezdett hátrafelé tolatni a kocsim orrára, de nagyon lassan. Nem tudom, ezt milyen fura logika alapján tette? Aztán nagy gázzal elhúzott.
A hülye egész végig magával cseszett ki, hisz nyilván sietett. Elég szarul kezdődött a napja. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.28. 09:35:39
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.28. 09:36:25
Viszont azt én sem értem, minek előzgeted, ha látod, hogy bepöccent, pláne jobbról.
phaidros 2009.10.28. 09:36:56
SimiTomi 2009.10.28. 09:41:48
Viszont abban nem vagyok biztos, hogy ha valaki megelőz, és bekapcsolja a hátsó ködlámpát, mire gondolnék - mondjuk biztos nem arra, hogy meg akar ölni, és inkább én leszorítom a picsába.
Gondolom, azért tíz másodperc után beugrana, hogy lámpa, ugye.
Egyébként én ilyenkor azt csinálom, hogy le-fel kapcsolom a saját lámpámat - viszont (ahogy az előttem szólók is megjegyezték) tíz százalék, ha észbe kap...
Bit Rot 2009.10.28. 09:49:21
Ott lett volna a segítség 5 percen belül!
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.28. 09:53:55
ment az úton lekapcsolt lámpával, aztán aki rávillogott, azt megtámadta, utánament, leszorítani meg minden.
Kis pöcs gyerek fel is borult a kocsijával, összetört egy másikat is, majd a következő 100 évben pincérkedett, újságkihordott hajnalban, és gázórát olvasott le, és bkv ellenőrködött egyidőben, hogy törlessze az okozott kárt.
Barátok közt.
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.28. 09:55:13
Mr_Orange · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/355-bmw 2009.10.28. 10:02:04
PitBuli 2009.10.28. 10:03:41
halihalo 2009.10.28. 10:10:43
Látom, most települtél haza külföldről, valamilyen kultúrországból. Tudod, ez itt Magyarország. Itt nem hagyja abba, hanem az egész heti/havi frusztráltságát ott adja ki, amikor végre - szerinte - jogosan teheti... Aztán hazafelé ellop pár táblát, és eladja hulladékfémnek még...
totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/10/28/tolvaj_magyarok/
Dester 2009.10.28. 10:12:43
milike47 2009.10.28. 10:13:43
maguborka 2009.10.28. 10:17:34
GiXXXer 2009.10.28. 10:20:49
Tehát aki spórol azon a 140 W-on, az spóroljon! Majd egyszer jól seggbedurrantja valami relatív gyorshajtó, aki ugyanúgy elütne bármi mást is, ami elékeveredik. Csak egyszer nehogy kopasz cigókkal megrakott Q7-esnek kelljen emiatt egy veszélyhelyzetet kivédenie, mert akkor szegénynek felkapcsolják a villanyt!
"Can't Stop The Signal..." 2009.10.28. 10:22:53
Megijedtem, eszembe jutott a lincselés.....
Tudom szabálytalan volt de padlógázzal balra kanyarodva (őket kikerülve) behajtottam a körforgalomba.
A trapézemelő kurbliját régóta az ülés mellett tartom, de sokan voltak én meg nem gyakorlom eleget a kurbli"forgatást"....
Bejgli 2009.10.28. 10:23:56
halihalo 2009.10.28. 10:24:16
Hát, ez nem így kellene, hogy legyen. ugyanis a szabályok betartása nem választás kérdése normális országokban. Szóval ha nem tartod be, és figyelmezettnek rá már ha eljut a tudatodig), akkor mondjuk megköszönheted, és aztán onnan betartod. Aki szándékosan nem tartja be,annak ugyanúgy nincs helye az úton, mint az ilyen agresszív sofőröknek.
halihalo 2009.10.28. 10:26:36
Erre nyissatok már egy külön topicot!
Répatorta 2009.10.28. 10:28:35
Ne a rendőr miatt kapcsolj lámpát, hanem mert baleseti forrás vagy lámpa nélkül (had ne Te döntsd el, mert nem egyedül vagy az úton)
Agresszív vagy te is.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.10.28. 10:31:16
eddig senki sem akart megölni miatta, egy kivételével mindenki felkapcsolta a lámpát, többen meg is köszönték.
fényes nappal nem játszok ilyet, mert túl sokan vannak, szerintem nagy részük direkt nem kapcsol lámpát.
Haibane 2009.10.28. 10:32:09
cirkuszos 2009.10.28. 10:33:20
@milike47: Nem egyedül vagy az úton.
B! 2009.10.28. 10:33:46
Besorolós témában pedig úgy jártam, hogy a Külső Szilágyin a külső sáv néhány helyen akadályokkal van még tartkítva, be kell sorolni a belsőbe. Első akadálynál balraindex, egy SUV-os nem enged be, a csaj mellém ér és hevesen mutogat Húzzál hátra kisköcsög stílusban. Sebaj, utána így is elmentem mellette, ő nem sietett/én se szabálytalanul/. Jön a következő, indexelek, jön egy Gazdim biztosítózik Corsa lassít nekiindulok, erre jön ő is, tükör összeér, mer elférek félig, mikor elmegyek mellette mutatom, hogy ez jó buli volt... Bár igazából szerintem én furakodtam és száguldoztam, neeeem?
rou 2009.10.28. 10:35:40
Krunpli · http://www.mobilize.hu 2009.10.28. 10:39:01
drazsé 2009.10.28. 10:43:04
ne Te döntsd el!
fényes nappal a lámpa használata nem arra való, hogy te láss, hanem hogy látszódj - figyelembe véve azt, hogy már jó ideje kötelező és az autósok 99,99% a felkapcsolja, már mindenki megszokta így, adott esetben nem is veszi észre igazán a lámpa nélkül közlekedőket (igen, tudom, ne vezessen aki nem veszi észre...)
Alex3000 2009.10.28. 10:46:13
drazsé 2009.10.28. 10:47:07
revansvágy, népnevelés, főleg fékezgetéssel kombinálva meg öt év kötél sünnel súlyosbítva - még ha oltári nagy fasz is volt a kolléga, még ha majdnem balesetet okoz, még ha vörös fejjel üvöltök is miatta, akkor sem megyek utána és okozok balesetveszélyt (fékezgetés, leszorítás)
de ez eléggé evidens már
Egu 2009.10.28. 10:48:59
2009.10.28. 10:49:31
"Can't Stop The Signal..." 2009.10.28. 10:53:52
@drazsé: A "népnevelés" pedig szerintem abból eredeztethető, hogy első körben próbálsz szólni neki, hogy rádnézve balesetveszélyes lehet amit csinál....de az uttánnamenős kérdésben egyetértek veled
Rocky 2009.10.28. 10:54:23
Aki paraszt, nem figyel, ki ha én nem, az meg csak úgy elvan a birkák szemében!
Sőt általában a birkák kezdik el védeni őket, meg a mantrát hajtva kérdőre vonni az önkéntes rendőrt: -Te még sosem mentél lámpa nélkül?!
Na ezek a kérdések, amiktől szegény agyam belülről rugdossa a koponyámat!
EGYSZER ÉS MINDENKORRA:
(igaz mindenki magából indul ki)
Nem azért villogunk, dudálunk, hívjuk fel a figyelmet a balesetveszélyes magatartásra, mert KÖTEKEDNI szeretnénk és mert mi sosem csinálunk ilyesmit!
(Sőt én személy szerint elvárom, megköszönöm ha szól valaki ha én nem égek, lóg a kipufogó, radaroznak, húzok valamit stb.)
HANEM AZÉRT, HOGY CSÖKKENTSÜK AZ ÖN és KÖZ-VESZÉLYES MAGATARTÁSÁBÓL SZÁRMAZÓ BALESETEK SZÁMÁT!
Frusztrált, geci emberek szarjanak tarajos sült, az jobb mint a sün!
Netuddki. 2009.10.28. 10:55:02
Egyszercsak bevág elém egy buzuki és elkezd fékezgetni. Mivel eléggé lelassult, meg kellett előznöm.
Amikor mellé értem látom ám, hogy a vezető bőszen mutogatja a középső ujját. A mellette lévő kisasszony pedig eszementen rikácsol.
Úgy megijedtem, hogy gyorsan kimentem a külső sávba. Le is kellett lassítanom az ijedségtől.
XD
benkoo 2009.10.28. 10:55:12
Remélem talizom hasonlóval, mert akkor majd meglepem.....
halihalo 2009.10.28. 10:55:44
Egu 2009.10.28. 10:57:49
De nem értem, hogy minek idegesíti fel magát valaki akkor, amikor attól se jobb, se több nem lesz. Hülye volt a másik, rá kell hagyni. Nem előzgetni, meg gyorsítani. Az ilyen ódis bambák úgysem lassulnak 50 alá, mert ők gyors autót vettek és már meg is van oldva.
Mellesleg a ködlámpa felvillantása
1. nem egyezményes jel, ergo nem kell mindenkinek egyből ismerni
2. nekem pl soha nem jutna eszembe egy villogó ködlámpáról, hogy lámpát kellene kapcsolni (sokkal inkább, hogy rajtamaradt az első ködlámpa)
3. idióta dolog, ha mindezt mondjuk finom gázelvétel mellett teszi valaki (gyanítom, nem lendületből ment el mellette, mert akkor a 100m látótávolság miatt kb semmit nem vett volna észre a másik), ugyanis a lassuló autó + hátsólámpa kombó egy laza befékezés kellékei is egyúttal
A hátsó ködlámpa emlékeim szerint kb 16x fényesebb a sima hátsó lámpánál. Ergó amikor felvillantod - pláne telefonálás közben, amikor nem oda figyel a koma-, a perifériás látás miatt először is féknek gondolod, mert kivilágítja az agyadat, ettől pedig hirtelen fékezni kezdesz. Szóval a ködlámpa nem villogtatásra van, szokjunk már le róla!!!
adam 28i 2009.10.28. 10:59:33
vivax 2009.10.28. 11:04:08
Sákif za morro? 2009.10.28. 11:04:45
Egu 2009.10.28. 11:05:41
És ha egymásba szaladnak bármelyik faszsága miatt? Akkor ki fogja elmagyarázni neki, hogy hagyta volna a picsába, akkor nem lett volna semmi?
Ilyen alapon nem csak a lámpa nélkül közlekedőket, hanem
- a ködlámpa nélkül közlekedőket is lehetne rendszabályozni...
- Meg azokat, akik fényes nappal is ködlámpát használnak...
- Meg akiknek magasan hord a reflektorjuk, pláne hogy le sem kapcsolják...
- Meg a kopott mintás gumit használókat...
- Meg akinek nincs sárfogó gumija és nem látni mögötte 5m-t sem (ja ilyen már senkinek nincsen)
És még sorolhatnám tovább...
Az audis vitathatatlanul béna és hülye volt, de miért kell a szintéje menni, csak mert az első szándék nem vezetett eredményre?
Egu 2009.10.28. 11:06:39
Sákif za morro? 2009.10.28. 11:06:50
tpapa 2009.10.28. 11:13:27
Szerencsére nincs fegyverem. Ha lenne, ilyenkor talán erős kísértést éreznék, hogy használjam. Mivel nincs, mindenkinek jobb így. :oP
(Most ne bonyolítsuk túl a kérdést azzal, hogy mi lesz, ha valaki másik ártatlant öl meg az illető pszichopata, mert én nem lőttem le, nem szorítottam az árokba, de még a yardot sem hívtam rá. Az már nem az én karmám. Nem lehetek felelős mindenki sorsáért.) ;o)
Járó motor = tompított fény. Asszem a Volvó szerint ez már így is van, de többen be akarják vezetni más gyártók is. Hajrá!
tpapa 2009.10.28. 11:16:01
esef 2009.10.28. 11:16:32
Régi A4 1.9 TDI, pár hetes rendszámmal.
Biztos nem olaszból behozott, véletlenül sem chiptuningos koromfelhő-eregető. Ugyan, dehogy...
halihalo 2009.10.28. 11:18:26
M1rage 2009.10.28. 11:19:57
Itt nem arról van szó, hogy a posztoló egyezményes jeleket küldött, morzézott vagy táblára rajzolt-e. Továbbá nem hülye, és nyilván nem fogja agyban lefuttatni, hogy "Hű bazzeg, hogyan jelezzek neki, hogy az a legkényelmesebb legyen? Hmm, talán dudáljak? Neeem, nehogy megijedjen, még árokba hajt. Talán esetleg... ööö... kopogjak az ablakán? Áneeeem, még rám rántja véletlenül a kormányt. Akkor ööööö izé hmm." miközben elhalad a srác mellett.
Tudod (hát persze, hogy tudod), ködben a kivilágítatlan autót esetleg 30 méterről veszed észre, és mikor elhaladsz mellette, konstatálod, hogy nem világít. Ilyenkor nem lassítasz vissza, mész szépen mögé, és villogsz rá, hiszen szépen elhaladtál mellette a sebességtöbblet miatt. Ilyenkor jelzésre, hmm, soroljuk csak mi is adott, amit veszélyeztetés nélkül (sebességváltoztatás nélkül) használhatunk?
- Duda - nagyszerű ötlet! Majd még jól ki is röhög, ahogy ledudáljuk a ködöt.
- Szivargyújtó - remek! Dobjuk a huzatra, és küldjünk füstjeleket!
- Ködlámpa - Ó! Egy fényforrás, amit ki-be kapcsolgathatunk TALÁN LEESIK a srácnak valami. Értem? "TALÁN"!
Perifériális látás? Szerinted hova nézett vezetés közben az audis srác? Hátra? A posztoló:
A, nem az audis sávjában villogott, ilyenkor még megértem, hogy perifériázol, hiszen nem a fókusza tájékán van, de akkor meg nem félne a fékezéstől
B, az audis sávjában villogott, de csak ha nem tévét nézett a srác, akkor ezt szemellenzővel is látnia kellett, "ergo" nincs szüksége a "perifériás látására"
(feltételezem fogalmad sincs mi is jelent).
"A fenti leírás szerint legalább 1x te is hülyeséget csináltál amikor ide kommenteltél."
kalashnikov 2009.10.28. 11:31:25
Hiába jelzek, mutogatok, dudálok arra sem figyel oda.
Attól fél gondolom, hogy rosszat akarok.
Ez itt a baj!
Már a jóra sem figyelnek.
halihalo 2009.10.28. 11:31:37
Rocky 2009.10.28. 11:32:29
"A ködlámpa nem villogtatásra van, szokjuk már le róla!"
Aha szokjunk már le róla, hogy valaki ködzáró fénnyel közlekedik... köd nélkül, mögötte villogó, elvakított autósokkal!
Nehogymár én legyek a bunkó, mikor hátulról 10 reflektor villogásra sem kapcsol, akkor én bizony elé megyek, és villogok a ködzáróval neki!
Miért ülünk fordítva a lovon?
Rocky 2009.10.28. 11:36:21
Nem kell lemenni a szintjére, de az összes általad is felsorolt "balesetforrásos egyént" figyelmeztetni szoktam!
Szépen, lehetőleg udvariasan!
A posztoló által leírt dolgokat én nem csináltam volna, de lehet, hogy gyorsan történt minden és nem gondolkodott eléggé!
Én simán lassítok, aztán had menjen!
Rocky 2009.10.28. 11:40:44
Egyébként azért, mert a kocsim rendkívül lapos és csinos orrocskáját jobban érzem, ha a bukólámpa nyitva van :DD
Látod? :D:
pictures.topspeed.com/IMG/crop/200511/1991-toyota-mr2_460x0w.jpg
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.28. 11:43:50
Evil One 2009.10.28. 11:43:58
Hát remélem nem találkozunk, mert esős ködös időben a párás ablakon át egy szürke kocsit csak onnan veszek észre, hogy világít. Főleg, h feltételezem, h eleve világít az, ami veszélyes lehet rám nézve.
Egyszer előzésnél már majdnem beleszaladtam egy ilyenbe szemből, elég közelről találkoztunk országúton, hirtelen megtalálta még a reflektort is, de akkor már oly mindegy lett volna, ha nem ugrok vissza egy lyukba...
Szóval bárki lehet öngyilkos nyugodtan, csak engem hagyjon ki belőle.
záporjózsi 2009.10.28. 11:47:57
hatesz 2009.10.28. 11:50:32
@Egu: "Mellesleg a ködlámpa felvillantása
1. nem egyezményes jel, ergo nem kell mindenkinek egyből ismerni
2. nekem pl soha nem jutna eszembe egy villogó ködlámpáról, hogy lámpát kellene kapcsolni (sokkal inkább, hogy rajtamaradt az első ködlámpa)
3. idióta dolog, ha mindezt mondjuk finom gázelvétel mellett teszi valaki (gyanítom, nem lendületből ment el mellette, mert akkor a 100m látótávolság miatt kb semmit nem vett volna észre a másik), ugyanis a lassuló autó + hátsólámpa kombó egy laza befékezés kellékei is egyúttal"
Minek írjam le mégegyszer?:) Ennyi. Ja, most lesz egy éve, hogy leléptem...
hatesz 2009.10.28. 12:01:34
- Jónapot kívánok, közúti ellenörzés! Jogosítvány, forgalmi, továbbisvan mondjammég?
Amugy megbüntetem, mert lakott területen kívül nem kapcsolta fel a világítást, valamint az Ön által vezetett gépjármüvel (harckocsi) meghúzta a Nívánk oldalát.
- Az lehet, de én eldönthetem, hogy maga most ezekért engem megbüntethet-e vagy sem. És én úgy döntöttem, hogy nem büntethet meg. Ugyhogy viszlát!
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.10.28. 12:02:59
kranführer 2009.10.28. 12:03:26
SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.10.28. 12:08:32
Tegnap rávillogtam egy osztrák egyterűre amikor átment a piroson, ennek az lett az eredménye, hogy megállt a kereszteződés közepén (úgy értelmezte: "vigyázz, jövök", a mai napig csak nálunk és a briteknél jelenti a refivel villogás, hogy "gyere elengedlek"). Tudom, hogy a "sógorok" általában amúgy is rosszul vezetnek, de ez már sok volt...
Sok embert megijeszt a fény- és hangaláfestéses figyelmeztetés, úgyhogy én csak óvatosan gyakorlom. Sajnos sokan nem fogják fel, hogy nem csak azért kell a fényszóró, hogy ők lássanak, hanem azért is, hogy őket is észrevegyék.
Az Audis majom védelmében csak annyit tudok felhozni, hogy amióta ilyen frankó LED-es fényeik vannak, úgy hiheti az oktalan tulaj, hogy a fényszóró is fel van kapcsolva, főleg ha ég a műszerfal világítás is.
Megoldás: műszerfali fényeket a fényszóró (és nem a helyzetjelző) elektronikájára kötni.
Amúgy a levél írójának "agresszív" tanítási vágya lehet, menjen el gyakorlati oktatónak, ott gyökerénél fojthatja el a problémát. Ha persze baleset lett volna belőle, akkor nem háborodna fel, nem reklámozná, hogy ő csak segíteni akart. Amilyen az adj Isten, olyan a fogadj Isten, agresszív oktatásra agresszív válasz. Amúgy hülye módja a jelzésnek a hátsó ködzáró, én ilyenkor mögéjük megyek és kétszer-háromszor le- meg felkapcsolom a tompítottat, hátha kapcsol. Ha nem, nem. Nem feladatom megvédeni magától az összes majmot.
Az Audisnak: Az, hogy az amúgy is életveszélyes M0-áson (nem autópálya, ott ezek a sávok még leállónak is keskenyek) ködben fények nélkül vezet, telefonál, majd megpróbál leszorítani egy másik közlekedőt, felelőtlen, ön- és közveszélyes.
Manyizga (törölt) 2009.10.28. 12:28:28
GRX 2009.10.28. 12:33:15
NGA 2009.10.28. 12:41:01
Zz_ 2009.10.28. 12:42:33
Nagyban hasonlító esetet láttam az M3 kivezetőn (BVSC). Márkákra már nem emlékszem, de egy családi egyterűvel "kekeckedett" pár faszkalap. Tökmindegy volt hogy a terrorizált mit csinált, a faszkalapok leszorították. Amint a faszkalapok kipattantak a másik otthagyta őket, erre vissza és megint ugyanez.
Szóval nagyokosok, mit is kell ilyenkor tenni, ott az úton??? Kezdjen el versenyezni a családdal?
Másik:
94-ben, kezdő vezető voltam, helyszín ugyanott. Én belső sávba érkeztem és egyből elkezdtem kisorolni a szélére. Persze egyből jött egy "nagy" autó kb 90-100-al a középsőben akit későn vettem észre és mindketten visszarántottuk (ott 50 a max még). Leelőzött, beállt elém a belsőbe és satu. Én rutintalanul megálltam mögötte, ő kiszállt egy viperával és végigverte az autóm, majd visszaszállt és elhúzott. Szerintem fegyvere is volt.
karolyist 2009.10.28. 12:56:45
Külső sávba húzódik, int, hogy bocs, majd lassítva tovahalad...
Tudom, eleinte kurva nehéz, de meg lehet szokni.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.10.28. 13:04:52
halihalo 2009.10.28. 13:05:21
milike47 2009.10.28. 13:18:42
Főként azoknak, akik lebunkóztak. Azt írtam, fényes nappal. Egyébként bekapcsolom a világítást és az övet is.Jaa... és indexelni is szoktam ellentétben a merdzsós, bmvés és audis autóstársaimmal szemben (akinek nem inge....) Ha én vagyok a hunyó, elismerem és nem hőzöngök. 25 éve van jogsim. Gondolom, akik itt osztják az észt, biztosan Fittipaldiként vezetnek és minden szabályt betartanak.Nemcsak agresszív nem vagyok de sértődős sem . További szép napot :))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.10.28. 13:20:12
Dr.Bio74 2009.10.28. 13:24:56
robinzone 2009.10.28. 13:35:10
Ezzel együtt: van olyan helyszín már Magyarországon is, ahol értelmes szabályozás van életben és van olyan előírás, ahol NE "már én döntsem el, követem-e, vagy sem"! Az M5 ki-/bevezető szakaszán elhelyezett 100 km/h-s korlátozás például nagyon is helyénvaló. Mivel sikerült az M0 új szakaszát Bp-től távolabb nekivezetni az M5-nek, mint a régi szakaszt, az M0 szerves részévé vált a két "ív" közötti távolság. Tele román, bolgár ukrán kamionokkal, és eltévedt autósokkal, akik próbálják kisilabizálni, melyik M0 merre megy, hol kell lehajtaniuk. Aki ezen az egyébként kb 3-4km-es szakaszon nem bír magával, és csakazértis 160-nal akar menni, általában lexarom. Nem elsősorban öntudatból, hanem azért, hogy az idióta ne okozzon 100 méterrel arrébb balesetet, amibe én is belekeveredek, vagy ne blokkolja a balesetével az utat, ezrek életét keserítve meg. Gondolkodni kéne néha!
robinzone 2009.10.28. 13:43:11
Fogadok, hogy nem ismeri azt az egyszerű összefüggést, hogy kocsisorban fékezve, a fékezés hátrafelé haladva egyre nagyobb, míg végül van, aki már megáll. Ebből lesznek a szép dugók. Szóval a duplánf@sz ezután elégedetten csorgott előttem... Okos voltál!
halihalo 2009.10.28. 13:46:26
klaci01 2009.10.28. 13:47:53
gmower:
tényleg nem autópálya, de azért lámpa kellene..
Petrodon:
biztosan sokat vezetsz, de ha előtted mondjuk 80km/h sebességnél belesatuzik kb. 6-8 alkalommal, hogy megállítson, akkor három lehetőséged van, rommá töröd a gépet és magadat vagy bal oder jobb, melyiket választod?
Egu:
az egyszerű srác, nem mondtam neki, tudod: mutattam..na tehát megelőztem balról és kimentem szabályosan a külsőbe, tudod így szokás, így kerülhetett ő a bal felemre :)leálló sáv előzés nem volt csak balesethelyzet elkerülés..ja és nem kifestő
Dr.Bio74 2009.10.28. 13:58:44
Én viszont megtanultam, hogy amit tettél az "agresszív tanítási vágy" ami agresszív viselkedést szül, illetve, hogy ködzárófény villogtatása érthetetlen az automobilus sapiensus debiliscusnak, mert annak agytérfogata mindössze 10 cm3 és teljesítménye a normál homosapiens 1% -a.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.28. 14:41:03
záporjózsi 2009.10.28. 15:02:06
záporjózsi 2009.10.28. 15:03:29
VakondM 2009.10.28. 15:12:43
Amúgy az ilyen akadjon fenn egy fán!
B! 2009.10.28. 15:19:51
Az M3 bizonyos napszakokban dugul a Szerencs utca Szentmihályi út környékén, persze a sok bunkó megy a leállósávban. Nem győznek villogni vagy dudálni, amikor kicsit félreállok megnézegetni a térképet...
2009.10.28. 15:56:43
Goto 2009.10.28. 16:27:27
flea 2009.10.28. 16:51:28
tboykaa 2009.10.28. 16:52:52
tpapa 2009.10.28. 16:59:58
2009.10.28. 18:13:27
Egu 2009.10.28. 19:35:17
Látom égnek a vonalak...:))))
Hát, azért 3 sávos úton sem szerencsés, pláne ködben jobbról előzni...
Egu 2009.10.28. 19:36:13
Egu 2009.10.28. 19:46:39
Egyébként ha olyan marhára segítőkész, akkor hátulról villant, mert gondolom őfigyelmessége hátulról is észlelhette, hogy nem világít.. Előlről leírtam, hogy mi a francért gázos a helyzet. PLÁNE MERT AZ AUDIST LÁTTA HOGY TELEFONÁL, BASZKI!!!!Ha én látom, hogy a másik telefonál, akkor a saját biztonságom érdekében nem állok le előtte flikk-flakkolni meg utána előzgetni, meg ordibálni neki, hogy mivanmá, csak hogy végre felkapcsolja a lámpát. Én nem a mögöttem jövők életét féltem, hanem a sajátomat.
Ja, egyébként a perifériás látás telefonálás közben, bizonyos sebesség felett gyakorlatilag a teljes látómeződet kitölti...Ugyanis kurvára nem az útra/közlekedőkre figyelsz, ergo mindent később észlesz.
A kommented többi részét inkább nem méltatnám válaszra. Ugyanis érthetetlen a hangnemed....
Egu 2009.10.28. 19:57:54
A ködlámpa villogtatásért, pláne, ha 50m-en belül teszi valaki autópályán/úton, akkor nagyon haragszom (azért is, ha ég, mert nem látod, mikor fékez). Ugyanis annyi idő alatt bazira nem tudod eldönteni, hogy most fék, vagy csak villog...Aztán én belelépek a fékbe, a mögöttem jövő még jobban...a 20-ik meg már satuzik. Ezt ugye a német autópályán már bizonyították. Na ezért nem szerencsés előlről, lassítva bevillogtatni.
Nem az audist védem -minimum a ködben telefonért jár a sün-, de azért attól még senki nem lesz ideges, hogy 50m követési távolságról valaki felvillant egy ködlámpát (ez 80-100 tempónál ködben azért nem olyan nagyon hosszú, pláne ha 100m a látótávolság)...Inkább attól, hogy jó magyar szokás szerint bőven követési távolságon belül kivág elé, aztán már villog is, szar esetben leveszi a gázról a lábát - mivel a legtöbb ember, ha folyamatosan tükörbe néz, önkéntelenül is elveszi a lábát a gázról. Na ez hátulról nézve, ködben, telefonálva egy vörösen izzó hátsó lámpával erősen félreérthető.
SwedishRunner 2009.10.28. 20:04:10
Egu 2009.10.28. 20:06:51
sreetfighter 2009.10.28. 20:17:45
Te sem vagy közutakra való!
klaci01 2009.10.28. 20:42:00
másik fa..fej 2009.10.28. 21:09:36
ÉN IS IGY FOGOK KÖZLEKEDNI EZUTÁN VÉRES KARDAL A SZÁMBAN LÖVÖLDÖZÖK AZ ALSOBBRENDŰ OLCSÓ AUTOS FIGURÁKRA.MIKÖZBEN BEDROGOZVA VEZETEM A NYUGATEURÓPÁBAN KISELEJTEZETT VALAMIKOR LUXUSAUTÓMAT AMI MOST NEM ÉR ANNYIT MINT EGY TATA NANO DE A TÖRVÉNY FELETT ÁLL
Tornado86 2009.10.28. 21:24:51
Ne legyél ennyire rosszindulatú: nagyobb szivatás elküldeni Bukarestbe gyakorolni egy kicsit, mindjárt látná a nagyított tükörképét.
STi-2009 2009.10.29. 14:59:50
Ha köd van, faszé nincs eleve bekapcsolva a ködfényzáród??
Azok meg szarjanak sün egytől egyig akik nem tudják megkülönböztetni a féklámpát a ködfényzárótól!!! Ide értve az összes autógyártót, akik spórolásból egybeépítik a helyzetjelzővel, meg balra tesznek ködlámpát jobbra tolatólámpát... Kettő kell mindegyikből, lehetőleg minél lentebb a lökhárítóban, hogy ne bassza annyira a mögötted lévő szemét...
STi
2009.10.29. 15:55:32
Azért a rénszarvas nem jön szembe 100-zal.
David Starsky 2009.12.02. 15:19:06