Nyílt titok, hogy a használtautó-kereskedők gyakorta tekergetik vissza előszeretetettel az árúsított autók kilométer számlálóját, mert egy keveset futott autót nyilvánvalóan drágábban lehet eladni, mint egy olyat, amit márszéthajtottak. AtoszMester egy volt autójával találta szembe magát egy hirdetésben, ami még nem lett volna furcsa, az viszont már annál inkább, hogy a kocsi évről évre egyre kevesebbet futott. Na de ennyivel?
Íme egy újabb kilométeróra-visszatekerős durva történet, most Tőlem. :) A mai estén éppen a nagy tankkal rendelkező gázos autókkal szemezgettem a használtauto.hu oldalon, mert felbuzdított, hogy Salgótarjántól 15 kilométerre 90 forintért tudnék gázt tankolni Szlovákiában.
És ledöbbentem, mikor megláttam Őt:
Az autó képe a hasznaltauto.hu-s hirdetésbőlÉrdemes képként közölni, nehogy gyorsan eltűnjön az oldalról! :) Ehhez a jelenleg 120.000 Kilométert futott autóhoz fűződő három évre visszarúgó történetemet írom most le.
Volt egy hibás autóvásárlásom, amikor fiatal és naiv fejjel egy rosszul szituált úriembertől vettem "autót" az Eger melletti Ostoros községből. Nevezetesen egy Renault Laguna 2.0RT 1994 Benzin-Gáz üzemű személygépkocsit. Akkoriban 2006-ot írtunk, és 22 évesen kevésbé néztem meg az autót, mint kellett volna :)Na nem baj, a tanulópénzt egyszer mindenkinek meg kell fizetnie. A lényeg, hogy mint utólag - egy akna alatt álldogálva - kiderült, az autó alja brutálisan szét volt rohadva, fontos fékalkatrészek feszítői, és futóműalkatrészek távtartói a tőből kitörés határán voltak.
Mire hazaértem a vásárlás helyszínéről, már nem volt alapjárat. Elmentem tankolni (alapjárat nélkül), ekkor leszakadt a benzintank a beömlő benzin súlyától. :) Elmentem gázt is tankolni Eger városának legolcsóbb kútjára, ahol az LPG kutas csaj közölte, hogy az előző gazdi napi szinten járta vele az Eger-Pécs-Eger útvonalat.
Az autón lévő bónusz LPG pontgyűjtő ajándékkártya alapján 400.000 km lehet benne, amit csak annál a kútnál tankoltak (Ez csak az LPG, csak az a kút, és csak az előző tulaj!). Én vásárláskor 222.000 Kilométerrel vettem át az autót 600.000 Ft-ért. Ráuntam a dolgokra, és még a vásárlás napján felhívtam az eladót, hogy viszem vissza a kocsit, adja vissza a pénzt.
Ő ekkor arra hivatkozott, hogy már el is költötte építőanyagra, mert építkezik. Baráti társaságommal történt kollektív családlátogatásunkkor kiderült, hogy hamisan írta alá az adás-vételi szerződést (bizony, kevesen kérjük el az eladótól a személyit...), és Ő csak egy üzembentartó már két éve, tehát más nevében írta alá papírjaimat. Mindezt úgy, hogy a papírokon tulajdonosként még mindig a Merkantil Bank szerepelt, de a hitel lejárat banki igazolást "elfelejtette" átadni Nekem.
Mivel nem érdekelt a pénz, megkerestem az előző tulajt, és jóval kevesebb összegért visszavásárolta a még mindig nevén lévő gépet. Ahogy elnéztem a papírokat, lehetetlenség lett volna magánember számára visszahelyeztetni forgalomba ezt az autót, annyi gixxer volt a papírjaival.
Persze egy autókereskedés bármilyen kiskaput megtalált volna, de Nekem nem sikerült, ezért döntöttem a gyors szabadulás mellett.
A fenti hibákhoz még nem említettem az alábbi kis listát:
- Kulcs nem illik egyik zárba sem, csak távval nyitható.
- Menet közben leálló motor és karácsonyfaként világító műszerfal.
- Hiányzó pótkerék, emelő, biztonsági csomagok.
- Nem működő, töltőgáz nélküli klíma, sérült kompresszor.
- Motor cserélve volt, okmányirodában nem írták át a papírokat.
- Széthullott toronycsapágy.
- 20-25 literes gázfogyasztás!
- 100 Km/h felett hintázik az úton.
- Le akartam rúgni a sarat a bal küszöb hátsó részéről, és a cipőm elsüllyedt a küszöbben (illetve annak helyén) :)
Az autó két hetet, és körülbelül 1000 félelmetes kilométert töltött nálam. Igazán örülök, hogy a mai napra egy tökéletes, kényelmes, és dinamikus, kis fogyasztású (!), csupán 120.000 Kilométert futott autóvá nőtte ki magát.
A levelem célja az volt, hogy mindenképpen kikerüljön valamely blogra, és tanuljunk folyamatosan a hasonló esetekből. Én nem kérek tanácsot, mert ennyi idő alatt volt pár autóm, dolgoztam autókereskedésben, így azóta ismertek előttem a kereskedős trükkök. Igen gyakoriak a piacon a hasonló, körülbelül 600-800.000 kilométert futott példányok, amit ocsmányul 120.000-el szeretnének eladni.Annyi kárpótlást vettem az autón, hogy benyúltam a vele adott alufelniket (kopott gumival), és felraktam rá négy kopott téligumit csupasz acélfelnin. Ahogy elnézem, az autót még most is azokkal a lemezfelnikkel, és kopott Matador gumikkal árulják, amit anno Én tarháltam össze bontósoktól. Az, hogy azóta is dísztárcsa nélkül futott, valószínűleg abból fakad, hogy ismét rohangászós autó szerepét töltötte be LPG-s mivoltával, így a szépítgetésre nem jutott sem az időből, sem az anyagiakból. Ez további súlyos plusz kilométereket jelenthet. :)
Azt tanácsolom, ezt az autót senki se vegye meg, főleg ha a papírok még mindig B. Péter egri lakos nevén szerepelnek! :) Megjegyzem, a sáros emberünk az ügyben B. Levente ostorosi lakos volt, az okirathamisítós üzembentartó szerepében.
Linkelek még nektek pár képet a képfeltöltés oldalról, ezek 3 éves hirdetések, 218.000 kilométerrel. Azelőtt mentettem le, mielőtt még megvettem volna az autót.
Az utolsó 100 komment: