Nyílt titok, hogy a használtautó-kereskedők gyakorta tekergetik vissza előszeretetettel az árúsított autók kilométer számlálóját, mert egy keveset futott autót nyilvánvalóan drágábban lehet eladni, mint egy olyat, amit márszéthajtottak. AtoszMester egy volt autójával találta szembe magát egy hirdetésben, ami még nem lett volna furcsa, az viszont már annál inkább, hogy a kocsi évről évre egyre kevesebbet futott. Na de ennyivel?
Íme egy újabb kilométeróra-visszatekerős durva történet, most Tőlem. :) A mai estén éppen a nagy tankkal rendelkező gázos autókkal szemezgettem a használtauto.hu oldalon, mert felbuzdított, hogy Salgótarjántól 15 kilométerre 90 forintért tudnék gázt tankolni Szlovákiában.
És ledöbbentem, mikor megláttam Őt:
Az autó képe a hasznaltauto.hu-s hirdetésbőlÉrdemes képként közölni, nehogy gyorsan eltűnjön az oldalról! :) Ehhez a jelenleg 120.000 Kilométert futott autóhoz fűződő három évre visszarúgó történetemet írom most le.
Volt egy hibás autóvásárlásom, amikor fiatal és naiv fejjel egy rosszul szituált úriembertől vettem "autót" az Eger melletti Ostoros községből. Nevezetesen egy Renault Laguna 2.0RT 1994 Benzin-Gáz üzemű személygépkocsit. Akkoriban 2006-ot írtunk, és 22 évesen kevésbé néztem meg az autót, mint kellett volna :)Na nem baj, a tanulópénzt egyszer mindenkinek meg kell fizetnie. A lényeg, hogy mint utólag - egy akna alatt álldogálva - kiderült, az autó alja brutálisan szét volt rohadva, fontos fékalkatrészek feszítői, és futóműalkatrészek távtartói a tőből kitörés határán voltak.
Mire hazaértem a vásárlás helyszínéről, már nem volt alapjárat. Elmentem tankolni (alapjárat nélkül), ekkor leszakadt a benzintank a beömlő benzin súlyától. :) Elmentem gázt is tankolni Eger városának legolcsóbb kútjára, ahol az LPG kutas csaj közölte, hogy az előző gazdi napi szinten járta vele az Eger-Pécs-Eger útvonalat.
Az autón lévő bónusz LPG pontgyűjtő ajándékkártya alapján 400.000 km lehet benne, amit csak annál a kútnál tankoltak (Ez csak az LPG, csak az a kút, és csak az előző tulaj!). Én vásárláskor 222.000 Kilométerrel vettem át az autót 600.000 Ft-ért. Ráuntam a dolgokra, és még a vásárlás napján felhívtam az eladót, hogy viszem vissza a kocsit, adja vissza a pénzt.
Ő ekkor arra hivatkozott, hogy már el is költötte építőanyagra, mert építkezik. Baráti társaságommal történt kollektív családlátogatásunkkor kiderült, hogy hamisan írta alá az adás-vételi szerződést (bizony, kevesen kérjük el az eladótól a személyit...), és Ő csak egy üzembentartó már két éve, tehát más nevében írta alá papírjaimat. Mindezt úgy, hogy a papírokon tulajdonosként még mindig a Merkantil Bank szerepelt, de a hitel lejárat banki igazolást "elfelejtette" átadni Nekem.
Mivel nem érdekelt a pénz, megkerestem az előző tulajt, és jóval kevesebb összegért visszavásárolta a még mindig nevén lévő gépet. Ahogy elnéztem a papírokat, lehetetlenség lett volna magánember számára visszahelyeztetni forgalomba ezt az autót, annyi gixxer volt a papírjaival.
Persze egy autókereskedés bármilyen kiskaput megtalált volna, de Nekem nem sikerült, ezért döntöttem a gyors szabadulás mellett.
A fenti hibákhoz még nem említettem az alábbi kis listát:
- Kulcs nem illik egyik zárba sem, csak távval nyitható.
- Menet közben leálló motor és karácsonyfaként világító műszerfal.
- Hiányzó pótkerék, emelő, biztonsági csomagok.
- Nem működő, töltőgáz nélküli klíma, sérült kompresszor.
- Motor cserélve volt, okmányirodában nem írták át a papírokat.
- Széthullott toronycsapágy.
- 20-25 literes gázfogyasztás!
- 100 Km/h felett hintázik az úton.
- Le akartam rúgni a sarat a bal küszöb hátsó részéről, és a cipőm elsüllyedt a küszöbben (illetve annak helyén) :)
Az autó két hetet, és körülbelül 1000 félelmetes kilométert töltött nálam. Igazán örülök, hogy a mai napra egy tökéletes, kényelmes, és dinamikus, kis fogyasztású (!), csupán 120.000 Kilométert futott autóvá nőtte ki magát.
A levelem célja az volt, hogy mindenképpen kikerüljön valamely blogra, és tanuljunk folyamatosan a hasonló esetekből. Én nem kérek tanácsot, mert ennyi idő alatt volt pár autóm, dolgoztam autókereskedésben, így azóta ismertek előttem a kereskedős trükkök. Igen gyakoriak a piacon a hasonló, körülbelül 600-800.000 kilométert futott példányok, amit ocsmányul 120.000-el szeretnének eladni.Annyi kárpótlást vettem az autón, hogy benyúltam a vele adott alufelniket (kopott gumival), és felraktam rá négy kopott téligumit csupasz acélfelnin. Ahogy elnézem, az autót még most is azokkal a lemezfelnikkel, és kopott Matador gumikkal árulják, amit anno Én tarháltam össze bontósoktól. Az, hogy azóta is dísztárcsa nélkül futott, valószínűleg abból fakad, hogy ismét rohangászós autó szerepét töltötte be LPG-s mivoltával, így a szépítgetésre nem jutott sem az időből, sem az anyagiakból. Ez további súlyos plusz kilométereket jelenthet. :)
Azt tanácsolom, ezt az autót senki se vegye meg, főleg ha a papírok még mindig B. Péter egri lakos nevén szerepelnek! :) Megjegyzem, a sáros emberünk az ügyben B. Levente ostorosi lakos volt, az okirathamisítós üzembentartó szerepében.
Linkelek még nektek pár képet a képfeltöltés oldalról, ezek 3 éves hirdetések, 218.000 kilométerrel. Azelőtt mentettem le, mielőtt még megvettem volna az autót.
Bladika 2009.11.04. 08:36:53
Bladika 2009.11.04. 08:39:46
Ez már alaphangon röhej!
De ha még hozzáteszem, hogy 9000alatt csak akkor forog a motor amikor egy helyben áll akkor mindent elmondtam!
De ő szentül meg van róla győződve, hogy kíméli!
Nyomek 2009.11.04. 08:42:07
Mert az nem hihetetlen, hogy ha pl egy 3 év körüli XY típusú autót keresel, akkor az összesben 84 000 km van és csak a felszereltség miatt olcsóbb/drágább az egyik a másiknál.
A másik említésre méltó az, ahogyan a nepperek magánszemélytől autót vesznek!
- pénzkötegek villogtatása,
- aszongya: pont egy ilyen autót keres egy kedves aranyos nénike a kislányának (magyarul: nincs pénze, engedj az árból),
- vastagságmérővel körberohangászás, illesztési hézagok mérése. Eredmény: De kár, hogy ez a kocsi törött volt.
- "Sok a javítanivaló a kocsin, nagyon drága az elemek fújása..."
- és a legszebb: az "én nem csapok be senkit" fonéma folyamatos ismételgetése
Ilyenek már nem is mondok, hogy: szerelt téligumi garnitúra nem előny, hanem megállapítja, hogy kopott és engedményt vár az árból, a kormány rángatásakor megállapítja, hogy felfüggesztés csere azonnal, a motornak nincs szép hangja, okádja az olajat (ha tiszta, akkor az a gyanús:-)).
A többi kommentelő majd folytatja a sort.
De azt azért meg kell mondani, hogy ebből élnek, így működik, ezeket neveltük ki magunkból.
schnee 2009.11.04. 09:22:36
Üzenem a GFN-611 Jeep Grand Cherokee ma reggeli vezetőjének, hogy egyirányú utcában balról, a parkoló autók helyén nem előzünk balra indexelő és kanyaródó autót! És miután ez nem sikerül nem ütögetjük (próbáljuk betörni az üvegét stb.) a kocsiját magunkból kikelve és azt üvöltve, hogy "szájjál ki" és közben nem fröcsögünk rá nyálat mert az fertőző! És közben végkép nem illik másokat feltartani!
Kétlem, hogy ez eljut hozzá, mert a szövegédből és öltözködéséből itélve a mát a komputer bekapcsolása is túl nehéz feledat lehet.
Ismételten ocsánat az OFFért. Innen ON. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.04. 09:27:03
Lacaca 2009.11.04. 09:31:04
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.11.04. 09:33:03
Nézz meg egy UK hirdetést... motorok 200EKM-el, autók 500-al... elmennek, megnézik, ha jó elhozzák.
Itthon ? ÚRISTEN, 370 ezer Km van benne ?! Géza, egy ilyen szart akarsz venni ? Ott a másik 129 ezerrel ( aham persze, 13 évesen... ) azt nézzük meg !
Ha az autóvásárlók kicsit is tisztában lennének a helyzetükkel (tisztelet az egyre gyakoribb kivételnek) akkor a neppernek sem kéne visszatekergetni az órát.
Így meg (ráadásul) még felszámol 25 ezret a vevőnek, a 129 ezres lelki nyugalmáért, amibe az óraátállítás került.
2009.11.04. 09:36:16
Megveszel egy autót 196 ezer km-el? És ugyanazt, ha az van odaírva, hogy 79? Na ugye. Ti akartátok ezt, magatoknak csináljátok a felhajtást. Egy hazai autó átlagfutása 16 ezer km/év. A fehéreké több :) A kereskedővel egyébként beszéltem, be akart perelni, mert a népítéletbe beleírtam a nevét. És persze esküdözött, hogy nem ő tekerte vissza, így vitték be hozzá az autót, nem is tudja, hogyan került oda, de ne szerepeljen, hogy ők tekerték vissza, ők ilyenért felelősséget nem vállalnak. Ha belegondoltok valahol igaza van. Nem ő veszi az autót, hanem a fullajtár, hozzá csak beteszik, a védekezés működik, és tiszta. Más kérdés, hogy ki adja a nevét/arcát ilyenhez - ők nem adták.
Ez van.
reader613 2009.11.04. 09:40:23
nekem csak egy tippem van: legyél baromi szerencsés.
Lacaca 2009.11.04. 09:40:27
Blokkolnám 2009.11.04. 09:44:27
Vettem egy 2005-ös autót tavasszal. 94.000 km volt a vásárláskor a kocsiban. Kaptam hozzá egy márkakereskedés által lepecsételt szervizkönyvet is.
Szeptemberben lekértem a márkakereskedéstől a szerviztörténetet, majd kiderült, hogy az autó vásárlása előtt fél évvel már 101.000 km volt az autóban.
Szerintetek tegyek valamit?
Olyan 10.000-15.000 km-rel visszapörgették, de mindent tudok bizonyítani. Hamisítottak szervizkönyvet, km órát visszapörgették...
Feketén fehéren ott van minden. Vagy az autókereskedő, vagy még a márkakereskedésnél pörgették vissza (flottás kocsi volt).
Mit gondoltok?
TH 2009.11.04. 09:45:23
OFF
írójának helyesírási ismeretei inkább...az "én" nem tulajdonnév, és NEM írjuk nagybetűvel. Az autó nem személy, ezért nem "ő" és "őt", hanem "ez" és "ezt", szintén kisbetűvel! A "benzin-gáz üzemű" - bármilyen meglepő - szintén nem tulajdonnév.
Bocs a kirohanásért, engem alapvetően nem érdekel a hejesírás, tőlem mindenki úgy ír, ahogy akar, amíg a szöveg érthető marad, de a Felesleges Nagybetűzéstől valamiért IdegRángást Kapok, úgyhogy muszáLY volt Írnom, ezért Elnézést Kérek, és persze a Posztírót sem Szerettem volna megBántani.
Azért zavartak egyébként ezek a hibák, mert különben a szöveget viszonylag normálisan sikerült megfogalmazni, és más helyesírási hibát nem is találtam benne hirtelen, így ezek még szembeötlőbbek voltak...
ON
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.11.04. 09:45:53
schnee 2009.11.04. 09:48:29
zsírvezér 2009.11.04. 09:48:34
Rocko- 2009.11.04. 09:53:15
oszt honnan tudod, h nem tolatva? úgy tekerôdött visz a kmóra párszáz ezrest.
egyébként 10+ év felett ez már csak jelzésé értékû adat, a tulajt és az autót kell vizsgálni, nem h hova van tekerve az óra.
2009.11.04. 09:53:45
A kereskedőnek van igaza: az emberek igénylik az átverést. A tudatot, hogy kevés km! Ha el akarod adni itthon az autót, tekerd vissza az órádat, az a szent, és egy hét alatt elviszik. Ennyi. Lehet három darabból összetákolt, lehet ajtó nélküli, akár motor se legyen benne, de a km..az legyen kevés.
Nézz rá a hahu-n bármelyik kereskedőre. Minden autójuk 120-150 ezer körül futott. Akárhány éves. Főleg a VW-ek.
De legyen mondjuk egy PUG307. Ezeknél 120 ezernél van a nagyszervíz. Kisember meghirdeti 119 ezerrel, tudva, hogy alig ezer km múlva jön egy olyan szervíz, ami tesók közt is 70-130 ezer Ft körüli ráfordítást igényel, ugyan ki venné már meg? Visszaállítják az órát 100---90 körül valahová, az új tulaj nyugodtan megveszi, á még húszezer a nagyszervízig! (Akkor van egyébként vezérmű szíj csere, gondolom nem kell magyarázni, mi a helyzet, ha elszakad.)
Nem szent aki visszatekeri az órát, de itthon nem lehet eladni úgy autót, hogy a valós futásteljesítményt tűnteted fel.
egy011 2009.11.04. 09:55:04
A történet (autókereskedés) már alapjaiban rosszul szocializálódott magyarországon a 90-es évek elején. Akkor a gyors meggazdagodás reményében rentgeteg "kereskedő" hozott be használt autót, aminek mi úgy örültünk mint majom a farkának. Ez most ( 10 éve) átfordult abba az állapotba, hogy minden AUTÓKERESKEDŐ ( nem véletlen a nagy betű) lop csal, és hazudik.
Persze nem azt mondom, hogy mindegyik tisztességes, és sajnálni kell őket, de a nagyátlagban mindegyik kerüli a balhét.
Az hogy nem nézted meg az autót az már a te naívitásod volt.
A hiba a tipikus magyar mentalitásban van: mindenen nyerni kell, mindegy hogy hogy.
Tron65 2009.11.04. 09:56:47
- Az az egy autó, amelyikben több mint 150e km volt, állítólag motorcserés volt (ezt honnan lehet utólag megállapítani?)
- Elsőtulajos, hibátlan járgánynál 2 ujjnyi rés a doblemeznél. Rákérdeztem: nem volt törött ...
- Átrohadt kerékív: holnapra (!) fenn a javítás és a fényezés. Ja persze. És a főtartók? Vagy én tudom rosszul és egy autón csak a kerékdob szokott kilukadni?
Végül önállóan szerzett be egy gépet, aminek pár nappal később egy garázsbehajtóban egyszerűen leszakadt az egész kipufogója.
KawaBazsy 2009.11.04. 09:59:32
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.04. 10:01:29
"... nem érdekel a hejesírás, tőlem mindenki..."
:-D
Bocs', de azt nem lehetett kihagyni!
i23kovacs 2009.11.04. 10:10:00
Meglatod, nagyon hamar fognak kereseni a magyarok azzal, hogyan nyalhatjak a fenekedet fenyesre.
i23kovacs 2009.11.04. 10:12:47
Neked talan vagy autot nincs, vagy biztositasod?
TH 2009.11.04. 10:12:50
Qkac · urvezeto.blog.hu 2009.11.04. 10:01:29
Arra próbáltam célozni a "helyesírás" valamint a "muszáj" szó akadémia által el nem fogadott leírásával, hogy rohadtul nem hat meg, hogy ki hogyan ír, de a felesleges nagybetűzés nekem valamiért rohadt idegesítő, de nem tudom megmagyarázni, hogy miért, úgyhogy ne is kérdezd. :)
2009.11.04. 10:14:02
TH 2009.11.04. 10:14:53
TH 2009.11.04. 10:15:27
Sákif za morro? 2009.11.04. 10:19:15
teddybear01 2009.11.04. 10:21:28
Legfeljebb neppernél.
TH 2009.11.04. 10:21:57
Xmas 2009.11.04. 10:24:02
"márszéthajtottak" => "már széthajtottak"
esef 2009.11.04. 10:27:28
miako74 2009.11.04. 10:27:58
2003-ban MÁRKAKERESKEDŐNÉL cseréltem be használt autómat egy új autóra. A használt autó órája 180000 kilométert mutatott amikor becseréltem. A használtauto.hu-n már garantált, magyar szervízkönyvvel igazolt 102000 km futásteljesítménnyel hirdették. Amikor beadtam, a kocsi nem is rendelkezett magyarországi szervízkönyvvel, mivel külföldről lett behozva.
Ha egy hivatalos márkakereskedő ennyire megbízható, mit várunk egy neppertől??
esef 2009.11.04. 10:28:29
Az én muteromnak meg egy 10 éves Swiftje 90 ezerrel. Ebből 50 ezret én tettem bele az utóbbi négy évben.
Nyomek 2009.11.04. 10:28:56
Egy cimbora vitte a céges kocsit eladni nepperhez. Szervizkönyvet átadta, a nepper bele sem nézett, azonnal összetépte.
Ő nagyon jól tudja, hogy 150 000 km szervizkönyv helyett meggyőzőbb a könyv nélküli 79 000 (amennyivel kirakták a placcra).
Marcellusca 2009.11.04. 10:30:46
Ez volt már téma a Belsőségen is.
belsoseg.blog.hu/2009/09/25/subject_vegyel_keveset_futott_autot
Nincs új a Nap alatt! :)
gecofeco 2009.11.04. 10:31:44
Nyomek 2009.11.04. 10:31:49
"15 éves gázos autó 120e km-rel... Van olyan naiv ember, aki ezt elhiszi?"
Aki esetleg nem érti: gázt beszerelni nagy volumennél érdemes. Nekem is volt ilyen, heti 2000 km-t mentem vele.
Nálad a pont.
Sobrijóska 2009.11.04. 10:38:30
Mikor 2 éve vettem egy 5 éves Skodát, és akkor szinte mindegyik 78-80e km-rel volt hirdetve, csak egy 132e km-rel, na ezt vettem meg, és nem bántam meg.
gorillka 2009.11.04. 10:39:20
Hát elárulom, nem a vevő igénye. A vevő igénye a korrekt tájékoztatás és az adatok ismeretében a helyes döntés.
Vannak keveset futott idős autók, az enyém is ilyen. Könnyű is eladni. :-)
Ha valaki ilyenre vágyik, kivárja megfizeti. De nem kéne becsapni, mert nem arra vágyik.
molniya 2009.11.04. 10:40:52
Egyébként csodálkozok azon is, hogy lehet egy 15 éves autó ennyire gatya? De legalábbis szétrohadva. Még ha Rönyó is.
AMúgy én is használtpárti vagyok alapvetően, az anyagiak miatt, de be kell valljam, egyre inkább húzok az új autók felé. IDehaza sajna nagyon nagy kockázat használtat venni, még ha pár éves is csak.
Nyomek 2009.11.04. 10:41:51
"A gyökér rendőrség miért nem tesz semmit??????"
(sóhaj)...nem érti, nem érti...!
Ha nem irónia, amit kérdeztél, akkor elmondom: a rendőrség azért van, hogy az autósokat basztassa. Az autósoknak sok pénzük van, adócsalók, szabályszegők, bunkók...stb.
Amit te akarsz, abba viszont munkát kell fektetni, aztán vagy sikeres lesz a nyomozás vagy nem. Meg kinek érné meg?
Nem egyszerűbb egy trafival kiállni és aratni?
:-)
molniya 2009.11.04. 10:43:49
A másik meg, hogy nem hajlandók megfzetni a tényleg karbantartott, leinformálható előéletű autók felárát. Mert nyilván ezek drágábbak, mint egy szedett-vetett darab.
Norbi 2009.11.04. 10:47:43
Aztán pár év múlva megtaláltam az autó papírjai között az eredeti (olasz) szervízkönyvet, ami szerint az autó már volt 120e-es szervizen is... :)))
tardyl 2009.11.04. 10:50:48
csak john 2009.11.04. 10:53:06
Az előző autóimnál viszont az olajcseréken kívül szinte semmit sem kellett költenem. Most így jártam. A csalókat meg javaslom tegyük lámpadísszé!
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.11.04. 10:56:55
1100-es motorkerékpár, 10 éves. 6 éve egy tulaj, 30ezer km-el vette, 98ezerrel hirdeti (egy ilyen idős motort maximum 40 ezerrel szoktak)
FÉL ÉVIG árulta, az egyébként makulátlan és a vétel óta soha meg nem bontott motort, semmi normális reakció. Visszatekerte 42710 -re, egy hét múlva elkelt... és a vevő hálálkodott, h milyen jó ilyen gondos gazdától venni járművet.
Ilyen a magyar, el sem megy megnézni ha sokat mutat az óra.
(én az autót is 360 ezerrel hirdettem 8 évesen... tartott is jó ideig mire elvitték :))
gorillka 2009.11.04. 11:00:40
Hivatalos márkaszervíz által lepecsételve.
Még egyszer: senki nem igényli, hogy becsapják.
Németországban valós kilométerrel árulják az autókat és el tudják adni.
persze lehet, hogy ott a nepper, nem akar 50%-ot keresni egy autón.
Borcsika 2009.11.04. 11:00:47
2 nap múlva hivott a vevő anyja, hogy adjuk vissza a pénzt, mert nem tudják átiratni az autót, kivonták a forgalomból (6 héttel azelőtt, hogy mi megvettük, de a hivatal megint gyors volt), és addig nem lehet átiratni, amig nincs ismét forgalomba helyezvet.
A férjemmel ketten 2 felé telefonáltunk, míg ki nem kötöttünk a Budakeszi hivatalnál. Bonyolult volt megértetni velük a szitut, mert mint utóbb kiderült, az eladó felesége vonatta ki az autót birósági határozatra, mert váltak, és félt, nehogy azt is eladja a pasi, és akkor neki nem marad semmi lóvé. A pasi gyorsabb volt, mint anyu, mi meg jól rábasztunk.
Bugajozsinemszepgyerek 2009.11.04. 11:02:39
Fater meg azóta is visszasírja a 19-est, mert azzal semmi gond nem volt, ellentétben a Megane-val.
Blokkolnám 2009.11.04. 11:06:38
Köszönöm a tanácsod!
Demidoux 2009.11.04. 11:11:26
Amerikában nagyon jól működik a VIN azonosítás. Ebbe a körbe még az akkumulátorok, gumik nyilvántartását, újrafeldolgozását is be tudják venni nem csak a szerviztevékenységeket.
Sákif za morro? 2009.11.04. 11:14:31
2009.11.04. 11:14:42
Valami nem kerek a történetben.
gmower (törölt) 2009.11.04. 11:17:13
Az előző autómat én is visszatekerten vettem, tudtam is róla, de nem érdekelt, az autó állapota ami számít. A legjobb az volt, hogy még a szervízkönyve is benne volt a kocsiban, amiben az utolsó bejegyzés tízezrekkel több km-t mutatott egy németországi márkaszervíz tollából, évekkel korábbról. :) Én viszont két igazmondó nepperrel is találkoztam már, az egyik minden hibáról és az óraállásról (nem kevés) is korrektül tájékoztatott, a másik meg tipikus tündérmesét adott elő, ami bármilyen durva, végül igaznak bizonyult :D
2009.11.04. 11:17:16
Nahoten 2009.11.04. 11:19:14
Mikor arra került a sor, tökéletesen biztos voltam benne, hogy átvernek, ezért új autót vettem.
Azóta 170ekm, 13 év, tökéletes állapot.
Elhinné nekem valaki?
JASper (törölt) 2009.11.04. 11:20:12
Bambano 2009.11.04. 11:26:00
Sákif za morro? 2009.11.04. 11:29:02
HgGina 2009.11.04. 11:30:26
Itt a kocsi linkje: www.hasznaltauto.hu/auto/renault/laguna/renault_laguna_2.0_rt-3341629
A hirdető pedig megadta a telefonszámát önként, a telefonkönyvben pedig nyilvános a száma is. Tehát nem sért semmilyen törvényt azt máshol leírni: jelenleg Tóth Károly a hirdető Hajdúsámsonon. Ő maga két helyen is nyilvánosságra hozta az adatait. Innen kezdve mosakodjon ő, ha tud.
Csak azért nem rakom be a delikvens egyébként nyilvános elérhetőségének linkjét, mert túl hosszú. Kikeresni kb. 1 perc bárkinek.
A régi eladó pedig egy Hubraum Kft. telefonszámát és e-mail címét adta meg.
Na most akkor mi a kérdés? Perelje be egyik a másikát, ha az csalt. Nehogy neked kelljen ezért szégyenkezned (hacsak nem te tekergetted azt az órát :-)).
Szendwich 2009.11.04. 11:32:42
Amugy ha ugy logott a toronycsapagy akkor orulhetett a tulaj, hogy nem halt bele abba a 1000 km-be...
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.04. 11:33:42
Na, azért nem minden 12-13 évesben hihetetlen a 129000 km. Megnézheted 12,5 éves Stiftemet, abban most közelít a 158- hoz (jó picit több). Nem eladó ---> óra nincs visszatekerve.
Amikor 3 éve nagyobb családi autót kerestem, akkor majdnem meglincseltek, ha rákérdeztem, hogy valójában mennyi van az autóban.
Szerintem, ha egy autó RENDESEN karban van tartva, akkor a 200000 km futás is elfogadható.
Szerintem nem a futott kilóméterektől félünk, hanem az elmaradt karbantartásoktól. Úgy gondolkozunk, hogy 120000 nem karbantartott km mellett talán nincs akkora baj, mint 200000 futott km után.
HgGina 2009.11.04. 11:39:04
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.04. 11:47:49
Ötvös 2009.11.04. 11:49:18
makulátlan.Van ember ki elhiszi? Lehet,hogy soha nem tudnám eladni,bár nem is akarom!
Netuddki. 2009.11.04. 11:50:11
Sajnos megint csak azt tudom mondani, hogy birkák az emberek és az illetékes elvtársak (itt sem) végzik jól a munkájukat. Akkor meg mijafsznak fizetjük őket?
Netuddki. 2009.11.04. 11:52:54
Hát pedig pont 120ezer után jönnek az első nagyobb karbantartanivalók.
heliox 2009.11.04. 11:53:38
Ötvös 2009.11.04. 11:54:27
Összefoglalva:-fejétől bűzlik a hal (és a nepper)
Sákif za morro? 2009.11.04. 11:54:47
TH 2009.11.04. 11:54:48
Franky4fingers 2009.11.04. 11:55:07
Ne is mondd ugyanez volt nálam amikor el akartam adni a Golfomat. ( 96-os 140ekm 2. autó volt mindig is) Jópár kiselőadást hallgattam végig, hogy milyen módon fiatalítottam vissza az autót. (merthogy csilivili belülről)Komolyan könyvet lehetett volna írni belőle.
Aztán nem adtam el. Használom még egy darabig, aztán eladom bagóért, aki meg megveszi bazijól jár.
TH 2009.11.04. 11:56:14
TH 2009.11.04. 11:57:16
Franky4fingers 2009.11.04. 11:57:50
NEm tudom, hogyan van ez. VAn egy ismerősöm 1992-es Scorpio 110ekm most adja el. Ugyanannyit adnának érte, mint a leharcolt 400ekm-s szarokért. Pedig ez végig szakszerviz 80 éves cégtulaj járt be vele néha dolgozni. Az autó gyári állapotú. És mégis. Senkit nem érdekel.
Vigyázz az AutóNéro átver 2009.11.04. 11:58:22
én ritkán kommentelek, mert nem szeretek okoskodni, de ebben a témában most én is érintett vagyok sajnos. (habár nem evvel az autóval szívtam, hanem egy másikkal).
A kereskedő az - AutóNéró volt (kelenföldi telep). Vettem egy Toyotát náluk, szerelővel megnézettem /majd később szakszervízben is, de az már csak a szakvéleményt adta, miután kibontották a motort, mert elsőre nem jöttek rá ők se - tehát hiába kezdtem volna náluk:(
De a lényeg: a motor lényegében úgy lett összetákolva (láncfeszítő helyett valami fémdarab, kiégett motor (olaj nélkül ment), persze valami adalékkal feltöltve, hogy néhány 100km-t még bírjon: magam részéről nem gondoltam, hogy ilyen profin össze lehet valamit ideiglenesen gányolni -most már tudom:(
Én azt gondolom, hogy lehet okoskodni, a kereskedőket mentegetni, de egy biztos: amíg nem lesz néhány nagyon komolyan megbüntetve: pl.: halálos ítéletet visszahozni, majd rajtuk kipróbálni, addig lopni, csalni fog mind.
De nem csak rájuk vonatkozik ez, hanem majd mindenkire aki lop, csal. (Szt Lászlói szigor jó lenne: egy lopás: levágni egy ujjpercet, kettő lopás: kezet, három: fejet... bár ez már nehezen mehetne nekik:)
Viszont nekem most marad az überszívás: ha hivatalosan szakszervízben csináltatnám az autót többe lenne, mint az autó. úgyhogy marad a motorkeresés, és a bizakodás, hogy amit veszek, az még menni fog...
És egy tanács mindenkinek, aki most akar használt autót venni, újrakezdeném én ezt tenném: NE TEGYE! (vagy csak és kizárólag ismerőstől, biztos első tulajtól). Tudom én, hogy lehet szerencséje az embernek, de túl nagy ma Magyarországon a kockázat, mert mindenki (pontosabban: 99.999999%), aki ebben benne van becstelen.) Jó a kisautó, vagy akármi, csak használtat NE!
TH 2009.11.04. 11:58:31
Bambano 2009.11.04. 12:00:50
csak a két centemért...
Vigyázz az AutóNéro átver 2009.11.04. 12:01:48
bár a kezét sajnos, nem vágják le senkinek, de majd több lesz neki az ügyvédi költség mint, az autó javíttatása. Nem baj: szívjon csak, hátha mást akkor majd nem ver át! (bár ebben nem hiszek: a kézlevágás jobb lenne!)
TH 2009.11.04. 12:03:35
Én egyszer adtam el egy 120 ezer km-et futott, 4 éves Corollát. Mondhatom, hogy a (becsületesen) vezetett szervizkönyv ellenére igen nehéz volt eladni. Sokan azt kérdezték, hogy "miért ilyen sok?"
Vazzeg, a többiben se volt kevesebb, csak az óra szerint. Kereskedésből hónapok alatt nem vitték el (a kereskedő nem nyúlt hozzá, nem tekerte vissza, csak kitette árulni)...Úgyhogy végül az árban az összes többi hasonló korú Corolla alá kellett menni, így végül elvitték...a vevő is sokallta az évi 30 ezer km-et, és azt kérdezte, hogy 200 ezerig vajon kibírja-e a motor. Igyekeztem nem kiröhögni, hiszen ő legalább megvette...:)
TH 2009.11.04. 12:08:05
Az igaz, hogy nem lehet azt mondani, hogy egy "kilomegajoule", csak azt, hogy 1000 megajoule, de ennek semmi köze ehhez, ez csak annyi, hogy ezeket a prefixeket nem dobálhatod egymás mellé.
Rong 2009.11.04. 12:10:01
Bambano 2009.11.04. 12:13:48
Ha cáfolni akarsz, ne írj olyat, ami engem igazol.
TH 2009.11.04. 12:20:26
Én nem hivatalos iratokról vagy fizikai értekezésekről beszélek, hanem a beszélt nyelvről.
Megsúgom, hogy 200 000 km = kétszázezer km = 200 ezer km, bár elismerem, hogy ez utóbbi (keverni a számmal és betűvel írást) az akadémiai szabályzat szerint nyilván nem annyira helyes, hiszen elvileg VAGY számmal VAGY betűvel írhatsz le egy számot, de hát istenem. Az SI-t belekeverni teljes baromság, erre továbbra sem tudok mást mondani.
SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2009.11.04. 12:21:34
NIGHTRIDER 2009.11.04. 12:23:50
Ja és nem a suzukikra gondoltam hogy újatt kell venni van más típusu új autó is elfogadható áron!Tovább szépnapot mindenkinek!
TH 2009.11.04. 12:25:47
madsam 2009.11.04. 12:25:56
Engem nem a nagybetűzés idegesít, hanem Te.
Hogy lehetsz ilyen kukacoskodó, nagyon ráérhetsz.
Biztos nagyon lassan olvasol, ha ilyeneket észrevesszel.
Bocs, a véleményem osztottam csak meg.
TH 2009.11.04. 12:26:54
tomnemtom 2009.11.04. 12:29:16
ja, de, bontóból.
Borcsika 2009.11.04. 12:30:03
TH 2009.11.04. 12:32:02
@tomnemtom: magánszemélytől miért is nem tanácsos?
esef 2009.11.04. 12:37:26
Régebben azok is belerakatták a gázt, akik keveset mentek, de alapból sokat fogyasztott az autójuk. Pl. Skoda, Volga, Nagypolszki. De ennyi futással még a sima benzinest is körberöhögöm, a gázost meg pláne.
esef 2009.11.04. 12:38:37
Lehet venni, csak alá kell feküdni, meg kell nézni, utána kell járni az előéletének amennyire lehet. Ha valami necces, ott kell hagyni. Lesz másik.
esef 2009.11.04. 12:40:24
tomnemtomnak részben igaza van. Magánszemély is szokott visszatekerni. A neten 15.000 Ft-ért láttam az enyémhez csatlakozót. Feleségem kérdezte, hogy miért nem veszem meg és állítom vissza 0 km-re, az olyan szép lenne... (Nyáron vettük, nem tervezzük eladni...)
Borcsika 2009.11.04. 12:40:27
kb 2 heti hisztimbe került, meg egy kirándulásban Budakeszire, ahol a Polgármesternek elmagyaráztam, hogy nem jártak el körültekintően, mert az ügyintézőnek ellenőrizni kellett volna, hogy ki a tulaj, ehelyett zombi módjára kivonta a forgalomból, és még csak egy értesítést sem kaptam. Az mondjuk gyanús volt, hogy nem kaptam papirt az akkor még súlyadóról, de őszintén szólva nem nagyon foglalkoztam vele. Lehet, hogyha megteszem, hamarabb kiderül a turpiszság.
A férjem még a bírósági végrehajtóval is beszélt, és tőle tudtuk meg a kerek történetet, valamint az ő segitségével sikerült törtöltetni a forgalomból kivonást.
buherátor 2009.11.04. 12:42:39
TH 2009.11.04. 12:43:59
Persze 100% garancia nincs, és kisebb-nagyobb dolgok kiderülhetnek.
esef 2009.11.04. 12:45:22
Délután összedobom az én történetemet a nyári autóvásárlásról. Kicsit hosszú lesz, remélem nem fogsz kitiltani érte.
buherátor 2009.11.04. 12:49:27
Borcsika 2009.11.04. 12:50:57
de még egy sorry sem esett ki a szájukon.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.11.04. 12:57:32
De valljuk meg, itthon az éves átlag az minimum 20 ezer / év, ha több tulaja is volt az autónak akkor 30 / év , ha fehér akkor meg se tippeld...
És szép ülést, meg kormányt bárkinek megéri venni egy a 3 éves eladó autójába, csak hogy letagadja azt a 70ezret a futásából.
TH 2009.11.04. 12:58:52
TH 2009.11.04. 12:59:54
Mégsem szokták megtenni. :)
Pasas 2009.11.04. 13:19:44
Lacaca 2009.11.04. 13:23:27
Szolgáltatásaink:
órapörgetés
kormány újrahúzás
ajtókárpitozás
és időzítő relé beépítés légzsák visszajelző led mögé (csak eldurrant légzsáknál vállaljuk!)
2009.11.04. 13:34:44
12csab 2009.11.04. 13:40:18
Csak az okmányirodában derült ki a turpisság az átíratásnál. Mákom volt a tulaj kifizette a tartozását, megkaptam a törlési engedélyt.
Ha hatóság vonja ki akkor 9000ft a visszahelyezés ezt is kifizetettem a tulajdonossal.Szerencsém volt... 30 rugós adótartozás, ha rendőr megállít rendszámot is leszedeti..
Ha vesz valaki kocsit nézze meg a www.magyarorszag.hu oldalon a járműkeresőben ,hogy forgalomba van -e.
Naprakész az adatbázis, nincs meglepetés.
Francois27 2009.11.04. 13:43:28
HgGina 2009.11.04. 13:45:26
TH 2009.11.04. 13:49:54
TH 2009.11.04. 13:53:26
Ha Mo-n kéne autót vennem, én is jó eséllyel körbenéznék Kecskeméten először.
És mit vettél egyébként?
HgGina 2009.11.04. 13:54:28
Svnega 2009.11.04. 13:54:39
Svnega 2009.11.04. 13:58:07
TH 2009.11.04. 14:03:50
a) nem láttad előre, hogy nem fogsz túl sokat menni a kocsival,
b) hülye voltál, és tök fölöslegesen kifizettél egy rakás pénzt a dízelmotorért, amiről tudtad, hogy nem fog megtérülni,
akkor azért van esélyed. :)
TH 2009.11.04. 14:10:08
hu.wikipedia.org/wiki/SI_m%C3%A9rt%C3%A9kegys%C3%A9grendszer
"A Mértékegységek Nemzetközi Rendszere, röviden SI (Système International d’Unités)"
Azért mert az eredeti rövidítésben benne van a Système és az Unités szavak, azért magyarul még melléillik tenni, hogy miről is beszélünk.
Svnega 2009.11.04. 14:14:13
Maximálisan megbízható!
Keveset kajál!
Végül jóval kellemesebb SZÁMOMRA (azért nagybetűvel mert ez csak rám vonatkozik) mint egy benzinest vezetni!!
Ja,és mellette tavasztól-őszig motorral is közlekedem!
Francois27 2009.11.04. 14:15:54
Alapelvem a pár éves nagyon megkímélt (szinte új) járgány. Nem számít az L-es rendszám presztízse, és az brutál első 2 éves értékcsökkenést sem vagyok hajlandó lenyelni:) De szeretem ha megvan az új fíling:)
Pesten meg nagy a nyomulás a szar utakon. Ez tényleg látszik is a kocsikon. Itt tanyán nem csak az ember ráncai simúlnak ki, hanem a kocsi sem gyűrődik annyira. Lehet parasztozni:)
TH 2009.11.04. 14:16:36
A Németországból behozott kocsi eladásnál inkább hátrány, mint előny...:)
Svnega 2009.11.04. 14:16:59
TH 2009.11.04. 14:18:17
Sőt, parasztozni sem fogok, de valaki biztos segít majd! :D
autónepper 2009.11.04. 14:18:17
abc987 2009.11.04. 14:18:53
Alapvetően pár dolog:
- igenis lehet menni havi 500 km-t is egy autóval főleg vidéken.
- Nekem a családban két példa is van " hihetetlenül " kevés km-re az egyik a fater 10 éves astrája 85.000-el a másik a saját 94-es mazdánk amiben 161 van szervízkönyves tuti annyi, enni lehet a verdáról. Az óratekergetés a nepperek sportja, és a slágertípusokra repülök meg is zabálják a kakát. No meg más is.
Még egy példa: haver vett passát kombit 139 k -val. Sajna utólag viszi a szerelőjéhez aki kérdezi "honnan vetted a szekeret ? Szki ezt én tekertem vissza 240-ről" !! Azóta is megy a gép bár reálban 400 fölött van a kocsiban.
Orvosság:
- lehetőség szerint magánszemély, vagy márkaker. Utóbbinál állapotlappal,SZAVATOSSÁGGAL !!
- alámászni, megrángatni, füstmérni, ismerős guruval átnézetni.
Ennyi
TH 2009.11.04. 14:19:26
abc987 2009.11.04. 14:21:11
TH 2009.11.04. 14:22:36
TH 2009.11.04. 14:23:32
Svnega 2009.11.04. 14:23:33
Okosan ahogy leírtad átnézetni és megvenni az új ára feléért a verdát!
Pont!
Bambano 2009.11.04. 14:27:10
TH 2009.11.04. 14:30:15
Bambano 2009.11.04. 14:34:16
TH 2009.11.04. 14:34:32
Néha még új kocsit is érdemes lehet venni. :)
Svnega 2009.11.04. 14:36:43
TH 2009.11.04. 14:39:47
Csak azért kérdezem, mert én pont a múlt héten vettem egy ugyanilyen kocsit, csak 2002-est. :)
Svnega 2009.11.04. 14:45:52
Ha hosszú távra tervezek a következő kocsimmal még az új is beleférhet és akkor nincsenek ilyen visszatekerős jellegű problémák az életemben!!Bár új autónál is ki lehet fogni igazi hulladékokat!!!Lásd.:unokatesóm Nissan Note 1.5 dci-je!Újonnan vette még 50 ezer sincs benne és már másodszor kell megbontani a blokkot,ja és persze valamiért nem akarják garaciálisan felvállalni a problémákat!!(Ezek a 1.5 Dci-k nem sikerültek valami jól)Több ismerős is panaszkodik!!
TH 2009.11.04. 14:47:14
zootyo 2009.11.04. 14:51:42
Svnega 2009.11.04. 14:52:11
abc987 2009.11.04. 14:56:49
Rátapintottál a lényegre és itt jön az hogy ha senki sem hazudna akkor mi lenne? Tele lenne a piac 200 körül futott 10 éves autókkal. Akkor mindeni újat venne ? Frászt ! Az a baj, hogy a brigád nagyrésze azért teker, hogy árelőnyhöz jusson nem azért hgy egyáltalán eladható legye a kocsi.
Le lehet gyilkolni egy verdát 100.000 alatt is és lehet nagyom fasza a gép 230.000-el is. Én is most állok vétel elött , nagyon rágódom mit hol mennyiért. Használtautót venni ma ezen a piacon felér egy bándzsival úgy hogy nem láttad elött ki és hogy kötötte rád a kötelet. Aztán mikor leérsz jön a váltó besül, a futómű oldalanként 3 cm-el hátrébb és végül megtalálod a hegesztés nyomvonalát ahol össze lett rakva kettőből a verda. Naggyon meg kell nézni és nem szabad kapkodni, ésszel ne emócióval !!
TH 2009.11.04. 14:57:11
De persze, ebben alapvetően igazad van sajnos.
@Svnega: hű, ez elég durva...minek adta el a skodát? és hogy nem tanul a saját hibájából? :)
Svnega 2009.11.04. 14:58:10
TH 2009.11.04. 15:00:06
TH 2009.11.04. 15:02:13
nabazzmeg 2009.11.04. 15:06:21
Vagy kevésnek bizonyultatok a családlátogatáskor?
ehh, mindegy, te dolgod.....
Svnega 2009.11.04. 15:07:01
Mert a Skoda előtt is espace kocsija volt csak a régi kasztnival(2000 évj.),és a még megbízható 2.2 td motorral!!Viszont amikor elkezdték használni a Skodát az asszony elkezdett sírni neki:hogy a Renault milyen nagy volt ,abban "táncolni lehetet" (grand espace volt)stb.Az Octavia meg milyen "pici" csak 520 literes a csomagtartója(irónia).Szóval ezért inkább vett egy ilyen szart, tele problémával!!Lelke rajta!
abc987 2009.11.04. 15:10:57
Az a gyanúm egyébként, hogy ez km függés történelmi beidegződés a magyarban még a KGST időkből. Mikor rgy dácsia motor 100.000 -et ment és havonta kellett féltengelyt cserélni akkor persze hogy sok volt a 200.000 km egy kocsiban. A többi márkának is megvoltak a hasonló sajátosságai, csak akkor sufnituningban mindent meg lehet oldani. Ma egy kicsit drágább a játék és sajna a gyártók sem 20 évre csinálják már a gépeket. Ez a játék a fogyasztásra megy. Meg lehet nézni 15 év múlva egy most készült európai példányt. Már rég egy másik verdába öntve fognak futni mint kasztnielem vagy váltóház. Talán kivételek a japó gépek ezt látom a saját mazdámon is. Naggyon - naggyon rágódom hogy lecseréljem -e. Üldöznek a múlt szörnyű emlékei :)
TH 2009.11.04. 15:15:28
@abc987: ebben lehet valami...és hát igen, nem tudom, hogy mennyit bír egy mai autó átlagosan (rendes karbantartás mellett). Mindenesetre 200 000-nél jóval többet, az tuti. :)
abc987 2009.11.04. 15:25:27
És mindenkinek csak egy érdekesség: nem linkelem be, de most nézem Opel bemutató autó 2008/07 évjárat tehát alig több mint egy éves.
67.000 KM !!! Na ilyen is van, egy év alatt majden 70 rugó ment a kocsiba !! Vajon hány év múlva lesz benne 120.000 papíron?
abc987 2009.11.04. 15:33:22
Persze az ember indirekt módon próbál közelíteni a problémához. Ha látsz egy 2003-as autót 110-el azt mondod okés ez mondjuk 170. Ha látod ugyenezt a kocsit 230-al akkor felmerül hogy nem 310 van -e benne? Az már lehet hogy kicsit sok. Mivel mély beidegződés ebben az országban az átbszom a másikat gyakorlat minden szinten, nehéz a váltás mind hozzáállásban mind szemléletben.
Csak a yamaha 2009.11.04. 15:34:25
grande82 2009.11.04. 15:41:05
Hep! 2009.11.04. 15:45:28
abc987 2009.11.04. 15:49:29
Én elhiszem, fentebb írtam erről hogy miért ne lehetne ilyen is. Sajna az intézményesített és ipari méreteket öltött átbszás elhomályosítja ezeket a " híreket ".
Marty Mcfly 2009.11.04. 15:54:27
"Az új autó"
:-)
abc987 2009.11.04. 15:55:06
Szerintem csak arra haragszik aki átbszta, mint ahogy Te is haragudnál rá ha nem is téged, de a családból vkit aki kicsit talán naivabb, nem ért hozzá, túl jóhiszemű stb átbsz egy gennyláda mondjuk 1 misivel. Te nem haragudnál? Az tény hogy ebben az országban nem mindenki autószerelő, de az autók 40 % a kamu. Így nem nehéz befarolni a szarba.
vérengző kismalac 2009.11.04. 15:57:54
Én is azt hazudtam, hogy 35 lóerős a tuning velorexem, de csak 31 lóerős volt!
Úgy elvitték mint, ha ingyen adtam volna!
Az árából befizettem egy Záporjózsira!
TH 2009.11.04. 16:01:47
Marty Mcfly 2009.11.04. 16:03:14
az én nagyimnak egy 1es Golfja van, kb 25 éves, garázsban tartott, minden eredeti rajta 60e km-el... Na még 5 év, OT rendszám, oszt vihetik a fan-ek sok millióért! :-)
HgGina 2009.11.04. 16:04:00
Akkor is az, ha az egyik egy idegen nyelvű betűszó.
Próbálgasd ugyanezt pl. a RAM, ROM, NATO, VHS, UNO, stb. betűszókkal!
Ecotrans 2009.11.04. 16:04:18
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.04. 16:04:23
"
Van nekem egy nyugdíjas szomszédom.
Van neki egy újonnan vett Citroen C3 dízel (!) autója.
Minden nap beleül, elmegy a 2 km-re lévő boltba kaját venni. Van, hogy naponta kétszer, ha olyan kedve van.
Sehova máshova nem megy a kocsival, rokonai vidéken élnek, ők szokták őket látogatni.
Mindig mondogatja, hogy "Nem eladó!". Bár, ha eladná, akkor is csak valami nagyon kedves ismerősének.
(Szegény vén hülye.)
"
(Aki nem értené: Ki lehet számolni 10 év alatt a futást, majd az eredményt 0-val szorozva megkapjuk azt a számot, hogy hányszor üzemelt a kocsi a tervezett üzemi körülmények között.)
TH 2009.11.04. 16:10:06
@Brigi \"B. A.\" főnöke: hát ha nem is az üzemi körülmények között működött, teljesen széthajtva sem lesz. de hogy lehet vki olyan hülye, hogy ekkora igénybevételhez dízelt vesz?
abc987 2009.11.04. 16:16:34
Neked rendesen elkapta a grabancood egy kőkemény nyelvprofesszor barátom :)
TH 2009.11.04. 16:17:52
zippofcy6 2009.11.04. 16:18:20
Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére. Most jelentkezzen aki vett már úgy autót kereskedésből hogy a nepper nevén volt.
Na ugye.
Onnantól kezdve perelhet a vevő nyugodtan ... aki nem tulajdonos nem köteles jótállni semmiért.
Akinek a nevén van az autó meg csak azt kell mondja ő nem tud róla mit csinált vele a kereskedő.
Innentől kész a 22-es csapdája.
Használtautó-kereskedésből itthon SOHA, SEMMIT.
A nepperek három eseten tudnak pénzt fogni:
1. megveszik a magánszemélytől az autót olcsón (át persze nem íratják, lásd fent) és drágábban eladják. Ez a legritkább eset mert ekkor a saját pénzüket kell belerakják, meg ugye a hazai jövedelmi viszonyok között mindenki a lehető legtöbbet akarja kapni az autójáért.
2. a volt tulaja nem akart az autó eladásával kínlódni ezért inkább beszámíttatta ott ahol vette a következőt.
Nyilván akinek az autója tökéletes állapotban van az inkább eladja maga, mert úgyis gyorsan elmegy a jó állapotú verda, illetve addig is tudja használni gond nélkül.
3. szétesőfélben levő hulladék vasát nincs pofája vagy nem meri maga rásózni vmi hülyére, inkább beadja egy kereskedésbe.
A nepper visszatekeri az órát, eltüntetni a legkirívóbb hibákat és miután elkelt a verda, kifizeti az eladót.
Nyilván az ő haszna annál nagyobb, minél olcsóbban megúszta a "kipofozást".
A 90-es évek közepén volt pár nepper ismerősöm. Náluk pofátlanabb, erőszakosabb, törvényektől kevésbé tartó embert csak a kidobók között ismertem (akik meg azt csinálták hogy 10en rendszeresen megjelentek egy-egy szórakozóhelyen ahol addig verték szét a berendezést meg balhéztak míg a szerencsétlen tulaj őket nem vette fel kidobónak. Akkor aztán pár hónap alatt teljesen lezüllesztették meg szétlopták a helyet, aztán mentek a következőre. Érdekes, hogy nekik egyetlen nepper ismerősöm se mert autót eladni ... rajtuk kívül mindenkit átbasztak mint szar a palánkon)
Meggyőződésem hogy nem véletlenül ennyire szabályozatlan jogi téren a használtautó eladás. Az állam (és az újautó kereskedők) érdeke az hogy minél több új autót helyezzenek forgalomba Magyarországon.
Az állampolgárok meg kit érdekelnek?
Amíg a volt komcsi garnitúra vezeti az országot addig változás ebben (sem) várható.
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.04. 16:19:09
Mondtam neki, hogy ne akarjon ilyen keveset élni.
Széthajtva nem lesz, de gyakorlatilag folyamatosan hidegen kapja a terhelést..
OFF
ráadásul az én szubjektív tapasztalatom alapján az emberek 55 év felett már eléggé darabosan vezetnek.. égő kuplung, felesleges fékezések és gyorsítások, elhalasztott szervizek, azok is csak a kötelező dolgokra szorítkozva, stb stb..
ON
OFF nr2.
Van itt rajtam kívül valaki, aki 4 évente cseréli a hűtőfolyadékot, fékfolyadékot , fékcsöveket, (stb...) amik ugyan nem feltétlenül kötelezőek a gyártó szerint, de a folyadék/alkatrész gyártója szerint igen? Tényleg érdekel, és érdekes adalék a mai használtpiac állapotához..
ON
Csak a yamaha 2009.11.04. 16:19:55
abc987 2009.11.04. 16:25:09
Na ja alaptétel: használtat venni kockázatos, a hazai környezetbe extra kockázatos ebben nincs is vita.
abc987 2009.11.04. 16:35:25
TH 2009.11.04. 16:46:13
"Széthajtva nem lesz, de gyakorlatilag folyamatosan hidegen kapja a terhelést.. "
Igen, a motor nem lesz pöpec állapotban, de a többi része azért viszonylag megkímélt maradHAT - de ez valóban szervizelés és sofőr kérdése.
joetaylor 2009.11.04. 17:14:41
zippofcy6 2009.11.04. 17:35:44
Ha tapossa neki akkor a turbót kinyírhatja, de a motor többi részének csak akkor lehet baja ha a turbó totál behal és kinyomja az összes olajat. Akkor megragadnak a dugattyúk, és a motornak annyi. (maga a blokk talán megússza).
TH 2009.11.04. 17:42:35
zippofcy6 2009.11.04. 18:05:46
DE. Azt az első néhány, hidegen megtett km-ert "normálisan" használva is megfutná az autó. Csak nem 10 hanem mondjuk 50 ezer km alatt.
Vagyis önmagában ettől (ha nem tapossák hidegen) nem mehet benne tönkre semmi.
A motor kopása nyilván nagyobb lesz ... de még legnagyobb rosszindulattal is maximum kétszeres a kopás hideg állapotban, mint üzemmelegben.
És mivel napi 4 km megtételével évente még 1000 km-ert se futhat átlagosan, ezért mindig is jobb vétel marad mint egy üzemszerűen használt.
Igazából kb. tízszeres kopást kéne feltételezni ahhoz hogy a hideg üzem által okozott kopás utolérje a normális használat (dízel autónál évi min. 20000 km) által okozottat.
Nem beszélve arról hogy a futómű (lengéscsillapítók, szilentek, felni) gyakorlatilag nem kopik ebben az esetben.
Szal én nem félnék tőle hogy ilyen autót vegyek ... na persze mint minden esetben, itt is az eladó személye dönt elsősorban (ha hidegen pörgette, stb az kizáró tényező)
TH 2009.11.04. 18:24:33
AtoszMester 2009.11.04. 18:51:21
TH 2009.11.04. 18:55:40
AtoszMester 2009.11.04. 18:58:49
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.04. 19:27:52
BigKahuna · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/354-honda 2009.11.04. 19:37:56
Don Blasius 2009.11.04. 20:55:15
csak john 2009.11.04. 22:33:29
Az idők folyamán találkoztam olyan futár kocsival, amibe 3 hónap alatt beletették a 100000 km-t. Hetente vitték revizióra (7500 km).
McK (törölt) 2009.11.04. 23:24:46
Az említett szemétdombot EGY MAGÁNSZEMÉLY árulja,de bevezetőnek megtudhattuk,hogy a kereskedésből nem illik autót venni..
Gratulálok..
Az egész brigádnak: ülj le,egyes!
A tanulság pedíg az,hogy aki árat akar venni,nem autót,az mindíg így fog járni.
A sok álszent uraság tegye a szívére a kezét..megvenne egy eutót 330 ezer km-rel?
Soha.
Ugyanazt visszatekerve 120-ra azonnal..
De nem gond,a sok álszentnek innen üzenem,hogy a 80%-uk így is pörgetett órásban ül..;)
Don Blasius 2009.11.04. 23:34:37
Ja, hát igen a tunéziai taxik, ha beszélni tudnának.:) Én nem néztem náluk a kilométeróra állást, de némelyik taxi elég érdekes állapotban volt.:)
Egyébként saját autómba tegnap tettem bele a 90000. kilométert és 4 hét múlva lesz 3 éves. Még pár év és megy a varázsgarázsba, meghirdetem 23000 kilométerrel.:))) És el is hinnék, mert rohadtul vigyázok rá, az utóbbi egy hónapban többen is kérdezték, hogy ez vadiúj-e, meg hogy még érezni az új szagát.:)
Szívtam korábban én is használttal, de hosszú távra terveztem, munka miatt meg napi 80-100 km belemegy. Megkap mindent, ami jár neki, remélem kiszolgál még sokáig.:)
McK (törölt) 2009.11.04. 23:41:56
"Magyarországon autókereskedésből SOHA nem szabad autót venni, mert a neppert nem terheli se jótállás, se szavatosság, se garancia.
Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére. Most jelentkezzen aki vett már úgy autót kereskedésből hogy a nepper nevén volt.
Na ugye.
Onnantól kezdve perelhet a vevő nyugodtan ... aki nem tulajdonos nem köteles jótállni semmiért.
Akinek a nevén van az autó meg csak azt kell mondja ő nem tud róla mit csinált vele a kereskedő.
Innentől kész a 22-es csapdája.
Használtautó-kereskedésből itthon SOHA, SEMMIT."
Nagyon szép okfejtés..:D
Kár,hogy EGYETLEN szav sem igaz..:D
Viszont legalább a hozzáértőket megnevettetted...:D
Te hol élsz,valami mézeskalács házban?
Atyaisten,ennyi baromságot összeírni rég láttam valakit,pedíg van,aki igyekszik..
"Magyarországon autókereskedésből SOHA nem szabad autót venni, mert a neppert nem terheli se jótállás, se szavatosság, se garancia."
Bődületes baromság,csak ugye hülyeségeket beszélni könnyebb,mint tájékozódni.
"Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére. Most jelentkezzen aki vett már úgy autót kereskedésből hogy a nepper nevén volt."
Egy,a bizományos értékesítés során UGYANAZOK(!) a kötelezettségei a kereskedőnek,mintha ő a tulajdonos.Kivétel nincs,az állapotért a kereskedő felel,ugyanis CSAK állapotfelmérés után veheti át az autót eladásra,így felel az állapotért.
Na ugye.
Onnantól kezdve perelhet a vevő nyugodtan ...
Így van,ha minden papírja megvan,és rendben is van,megnyeri a pert.
" aki nem tulajdonos nem köteles jótállni semmiért."
Megint egy bődületes baromság,még szerencse ,hogy nem akarsz agyműtétet is végezni,ennyit ahoz is értessz..:D
Akinek a nevén van az autó meg csak azt kell mondja ő nem tud róla mit csinált vele a kereskedő.
Jééééééééézusom. Maaaaaaaaargit! Nooooormáááális?
Te a joghoz teljesen hülye vagy,kispofám,de valami szörnyűséges mélységben.
A vevő az autó szar állapotát egy állapotfelméréssel igazolja.
NEKI NEM KELL BIZONYÍTANIA,KERESGÉLNIE,HOGY KI EZÉRT A HIBÁS!!!! Hol élsz te?
Ő attól követelheti-és kapja vissza-a vételárat,akinek kifizette,a többihez semmi köze,és nem is vizsgálják.
"Használtautó-kereskedésből itthon SOHA, SEMMIT."
Hát..te ne is. Te végy egy ilyen korrekt magánszemélytől,mint ez a Lagunás..:D
TH 2009.11.04. 23:42:14
AtoszMester 2009.11.04. 23:50:34
Miért véded itt nagy pofával az autókereskedőket? Te is az vagy? Büdös hiéna mind.
TH 2009.11.04. 23:50:50
Tényleg, mindenki azt tapasztalja, hogy a kereskedők tök becsületesek, érdemes náluk vásárolni, ha esetleg mégis probléma lenne, akkor korrekten megpróbálják azt orvosolni, nem tudom, ki terjeszti ezt a sok buta hazugságot a nepperekről!
Bezzeg a tulaj? Az ott hazudik, ahol csak tud!
És olyat ír a hirdetésébe, hogy "Méretileg kisebb, jó állapotú autót beszámítok." Autót BESZÁMÍTANI elsősorban tulajok szoktak, nem úgy, mint a kereskedők, akik esetleg hajlandóak cserélni másik autóra vmelyik oldalon történő ráfizetés ellenében...
McK (törölt) 2009.11.04. 23:53:59
"A nepperek három eseten tudnak pénzt fogni:
1. megveszik a magánszemélytől az autót olcsón (át persze nem íratják, lásd fent) és drágábban eladják. Ez a legritkább eset mert ekkor a saját pénzüket kell belerakják, meg ugye a hazai jövedelmi viszonyok között mindenki a lehető legtöbbet akarja kapni az autójáért."
Ezt hívják kereskedelemnek,uram.
Képzeld, ez történik a kiflivel a tejjel,a tévével a laptopoddal,és a WC papíroddal is.
Mind-mind megvette valaki,és eladta neked DRÁGÁBBAN,azaz pénzt fogtak rajtad.
Ha ezt nehezen emészted,irány a középkor ,ott még cserekereskedelem volt.
"2. a volt tulaja nem akart az autó eladásával kínlódni ezért inkább beszámíttatta ott ahol vette a következőt.
Nyilván akinek az autója tökéletes állapotban van az inkább eladja maga, mert úgyis gyorsan elmegy a jó állapotú verda, illetve addig is tudja használni gond nélkül."
Ezt értelmezni sem tudom.Gyakorlatilag ez miben is a kereskedő hibája?
"3. szétesőfélben levő hulladék vasát nincs pofája vagy nem meri maga rásózni vmi hülyére, inkább beadja egy kereskedésbe.
A nepper visszatekeri az órát, eltüntetni a legkirívóbb hibákat és miután elkelt a verda, kifizeti az eladót."
:D
Ez viszont a csúcs,mert ilyen NEM LÉTEZIK!
Bizományos értékesítés esetén a kereskedő NEM NYÚL az autóhoz..
Két okból sem. Egyrészt nem teheti,hisz nem a tulajdona,másrészt ezt a tulaj egy ilyen "feljavítás" után köszönettel hazavihetné,a kereskedő pedíg baszhatná a befektetett pénzét.
Tehát egy marhaság..
A tudatlanság,és a rosszindulat külön külön is csúnya dolgok.
Jó példa vagy rá,hogy amikor a kettő párosul,abból orbitális baromságok tudnak kijönni.
Egyetlen valós állításod nem volt,de úgy írod,mintha a Bibliát olvasnád..
Elszomorító a sötétséged.
McK (törölt) 2009.11.04. 23:57:16
Ha ezt a gyönyörű demagóg faszságot leírtad,bizonyára felhívtad a hirdetést..
Nekem nem kell,a hirdetés formátumából látom,hogy magánszemély,nincs meg a hirdetett járművek ugyanitt opció.
Ha megtetted volna,tudnád,hogy MAGÁNSZEMÉLY!
TH 2009.11.04. 23:57:44
Bizományos értékesítés esetén a kereskedő NEM NYÚL az autóhoz..
Két okból sem. Egyrészt nem teheti,hisz nem a tulajdona,másrészt ezt a tulaj egy ilyen "feljavítás" után köszönettel hazavihetné,a kereskedő pedíg baszhatná a befektetett pénzét.
Tehát egy marhaság.."
aha...hát én találkoztam olyan nepperrel, aki a kocsit 70ezer kilométerrel árulta, és sérülésmentesnek mondta, de a kocsiban a jelek nem erre mutattak. A forgalmiban levő adatok alapján (a nepper nem iratta át a kocsit a nevére) megtaláltam a tulaj telefonszámát, felhívtam, megtudtam, hogy a kocsi 170ezret futott, és ripityára volt törve az eleje. és ő így, ilyen állapotban passzolta el a a kocsit. na, nem volt a kereskedő nevén, oszt mégis hozzányúlt kissé.
McK (törölt) 2009.11.04. 23:59:12
Senki sem állította,hogy milyenek a kereskedők.
Arról beszélek,hogy mik a VEVŐ JOGAI,és mit állított a doktor úr fentebb..
Értő olvasás?
Megy?
TH 2009.11.05. 00:00:36
A második esetben a nepper valóban nem tud pénzt fogni, jogos a két pont. :)
a harmadikhoz a megjegyzésed félig jogos, ha át nem is iratja a nevére, a lóvét valóban odaadja a kereskedő, mielőtt "átalakításokba" fogna...:)
McK (törölt) 2009.11.05. 00:00:42
Nem úgy árulta,hogy bevitték hozzá törötten,ő megcsinálta a saját pénzén,és elszámoltak!
Nem érted?!
TH 2009.11.05. 00:01:06
McK (törölt) 2009.11.05. 00:01:23
McK (törölt) 2009.11.05. 00:02:08
Beszéljünk komolyan,hátha tanulsz belőle.
TH 2009.11.05. 00:02:57
AtoszMester 2009.11.05. 00:04:08
A kommentek terelődtek abba az irányba, hogy a kereskedők hiénák. Nem helytelenül.
McK (törölt) 2009.11.05. 00:04:49
Magyaorországon a hivatkozó jogszabályok szerint egy HIVATALOS AUTÓKERESKEDÉSNEK nem kell átírást fizetnie.
Azaz a NEPPER az,aki nem iratja át,mert neki nincs cége,amire illetékmentességet kérhetne.
A Nepper viszont MAGÁNSZEMÉLY!!!
TH 2009.11.05. 00:05:03
TH 2009.11.05. 00:06:12
ahogy az is, hogy az autót most magánszemély vagy kereskedő árulja. arról van szó, hogy ki mit tapasztal a kereskedésekben.
McK (törölt) 2009.11.05. 00:06:53
Világos. A magánszemély óratekergetéséből azt kell leszűrni,hogy a kereskedők mind gecik.
Ez a korrekt.
Világos,már értem,én kérek elnézést.
TH 2009.11.05. 00:08:21
McK (törölt) 2009.11.05. 00:11:00
Nem igaz,a kereskedő komoly vizsgálatoknak néz elébe,ha perre kerül a sor,így az esetek többségében peren kívül megegyeznek,és fizetnek."
" A hosszú, évekre elhúzódó per az egyetlen lehetőség, ez pedig sokakat elriaszt attól, hogy foglalkozzanak a dologgal, főleg, hogy a per kimenetele is erősen kétséges... "
A per kimenetele nem kétséges,ha gondos vevő voltál,és az elvárható módon jártál el.
Sosem vesztettem pert,pedíg mindkét oldalon áltam.
Ha jogos volt az igény,még per előtt fizettem,ahogy illik.
McK (törölt) 2009.11.05. 00:14:42
Mint minden másról.
Legyen az asztalos,ács,hentes,vagy villanyszerelő,ne adj Isten agysebész.
Mindegyikből van korrekt,és gusztustalan lehúzóművész is.
Az a demagógia,amivel közelítitek ezt a kérdést,az pedíg elkeserítő.
Magánszemélytől ugyanakkora esélyed van szart venni,mint kereskedésből,hisz oda is magánszemélyek auti kerülnek,bármily hihetetlen..
McK (törölt) 2009.11.05. 00:21:49
Hozzászólásom egyetlen célje nem az,hogy a kereskedőket szenté avassuk,hanem ,hogy vevőként megértse az arra érdemes értelmesebbje,hogy amit az a zipoakármi a szakmai hozzáértés szikrája nélkül leírt,semmi sem igaz,és a törvény a jóhiszemű,megfontolt,gondosan eljáró tulaj mellett áll,és ezt ki is lehet kényszeríteni.
Mégpedíg kereskedőtől könnyebben,mint egy magánszemélytől,hisz mindenről írásos nyom van,számla,pénztárbizonylat,állapotfelmérő lap,így a bizonyítási eljárás sokkal egyszerűbb.
AtoszMester 2009.11.05. 00:29:39
Kíváncsi lennék a valós arányra, szerintem valahol 30-35% körül van.
Jahm, és a fenti 558 autó között van egy jó pár darab (tényleg sok), ahol anyu adta fel a hirdetést, ezért a G Astrára, vagy az A Mercedesre 135.000 Km helyett 1.350.000-et adott meg...
TH 2009.11.05. 00:31:22
Biztos van olyan kereskedő, aki nem tekeri vissza az órát, csak elég kevés. És ismeretlenül nehéz tudni, hogy kihez érdemes menni.
Normális dolog az, h. visszatekerik az órát? Normális, hogy annyiért adják a 300 000-et futott kocsit, mint ha tényleg 120 000-et futott volna, amennyit az óra mutat?
Én éppen két hete néztem egy kocsit kereskedőnél, ott végül kiderült, hogy visszatekerte a kereskedés, de miért kell nekem ez után nyomozni, miért nem bízhatok meg a kereskedésben? Ha megmondták volna a valós futásteljesítményt, és annak megfelelő áron adták volna az autót, akkor megvettem volna, de még akkor sem engedett az árból, amikor szembesítettem azzal, hogy a km.órát visszatekerték. Ez utóbbit elismerte gyakorlatilag, de az árból nem engedett egy fillért sem. Ez miért jó? Mert várja a hülyét, aki megveszi annyiért, amennyiért ő árulja, pedig a kocsi már április óta náluk áll...
TH 2009.11.05. 00:33:27
McK (törölt) 2009.11.05. 00:37:25
Sőt.
Ez tény,a Magyarországi autók 90%-a pörgetett.
Viszont jó,hogy megnézted az arányokat..
Vajon azt is meg tudnád nézni,mennyi a 103 ezerből a magánszemélyek hírdetése?
Nem kell,durván 35%.
Na de most akkor hogy van?!
A 35%-ból csak fél % a 300 ezer km feletti autóké..egy részük ráadásul szintén a kereskedőknél van..
Tán a magánszemélyek is pörgetnének?
Ááááááá.
Az kizááááárt...
Ők nem gecik,csak a kereskedők.,megmontáák itt a profik..:D
TH 2009.11.05. 00:40:44
TH 2009.11.05. 00:41:23
McK (törölt) 2009.11.05. 00:43:32
Nem tudom,kinek képzeled magad,hogy mindenki nevében beszélj,de maradjunk annyiban,hogy NEM mindenki tapasztalatával.
Általában a lusta,Pesti ,30 alatti tapasztalatával vág egybe.
Még egyszer mondom.
Ugyanannyi esélyed van kereskedésben jó autót venni,mint magánszemélytől..jaaaa,hogy nem Pesten,meg nem a Fővárosi gengszterpiacról?
A világ nagy. Nézz körül,és látni fogod,hogy maximum messziről egyforma minden pina.
McK (törölt) 2009.11.05. 00:45:20
Ez miben támasztja alá azt az ökörséget,hogy kereskedésből autót soha,csak magánszemélytől?
AtoszMester 2009.11.05. 00:47:24
Ha nem csak a szádat (kezed) jártatnád, akkor megnéznéd amit Én is megtettem.
A 0,54 % autó, ami 300.000 felett van a hahu-n, a képeket megnézve, majdnem mindegyike családias környezetben van fényképezve. Ergo magánszemélyek. Ugyanezt megnézheted 250-el is.
Fussál neki még egyszer, hogy akkor kik is tekergetek?
Szerintem ez már nagyon legalja vita, ideje befejezni.
TH 2009.11.05. 00:49:16
"A világ nagy. Nézz körül,és látni fogod,hogy maximum messziről egyforma minden pina." Köszi a jótanácsot, én most épp Prágában vettem autót. :)
TH 2009.11.05. 00:51:32
McK (törölt) 2009.11.05. 00:55:25
Tegyük fel,MIND A 0,54 % MAGÁNSZEMÉLY!!!
Mi újság a maradék 34,5%-al?
Ők szintén magánszemélyek,de valószínűleg ők mind-mind keveset autóztak,vagy mindannyiuk egy gonosz autókereskedőtől vette,aki már visszapörgette...:D
Értem én no..:D
Azokról az autókról pedíg,amelyeket keresekedés hírdet,de magánszemély tulajdona,ne is beszéljünk,az mindössze egy elhanyagolható 40-45%,azokat is biztos korábbi kereskedések pörgették..:D
Édes Istenem,hol éltek ti..
A lAGUNÁT ugyanakkora esélyel pörgette magánszemély,mint a kereskedő.
A "sztem" igencsak szubjektív érv.
Sőt. Akár te is pörgethetted ezzel az erővel..
TH 2009.11.05. 01:01:41
Értelmes ember tudja azt, hogy kereskedésnél is lehet jó autót, és magánszemélytől is lehet trágyadombot venni. A kérdés, hogy melyiknek mekkora az esélye. Ami autót eddig vettem magánszemélytől, nem értek velük durva, kellemetlen meglepetések. Persze kis, elhallgatott hibák előfordultak, de az nem befolyásolja az autó alapvető állapotát. Amit most vásároltam autót, szintén magánszeméltől, arról majd csak hosszabb távon tudok nyilatkozni.
McK (törölt) 2009.11.05. 01:05:53
Ennyi,amit akartam.
Mert mást sem szajkóztok,csak az ellenkezőjét.
McK (törölt) 2009.11.05. 01:07:18
Csak vigyázzatok,nehogy mégis kereskedőtől vegyetek egy jó autót,mert borul a tétel..;)
TH 2009.11.05. 01:10:31
Maradok a véleményemnél: kereskedőnél is lehet jó autót venni - csak az esélyek rosszabbak, ezért érdemesebb tulajtól venni a kocsit.
ipari_fostalicska 2009.11.05. 07:01:41
B! 2009.11.05. 07:37:56
Szerintem 10 autóból legalább egy jó is van. Hangsúlyozom, hogy legalább, mert lehet akár kettő is, csak nem biztos. A kereskedő keresni akar vele, a magánszemély meg el akarja adni. Kéne egy cég, ami magánszemélynek keres autót magánszemélytől megbízás alapján. Mert ugye van aki nem ért hozzá és nincs ismerőse sem aki segítsen, hát megy a kereskedésbe, fizet többet aztán bajlódik...
100ezerért láttam két éve egy régi 626-ost kereskedésbe' fényképen. Odamentem megnézni, annál szakadtabb autót nem nagyon láttam előtte. Kíváncsiságból kipróbáltam, de a saroknál megfordultam, nem akartam, hogy alattam essen szét...
McK (törölt) 2009.11.05. 09:37:24
Sehol. Soha,egyetlen szóval sem állítottam,hogy az "egynyári" kollégák ne lennének gerinctelen szar alakok.
Az értő olvasással van itt baja igen tekintélyes hányadnak,miszerint nem tudja értelmezni,hogy sehol nem mondtam olyat,hogy a kereskedők szentek,csupán azt mondtam,ez pedíg a valóság,hogy kereskedésben is van jó kocsi is,meg rossz is.
Mint ahogy háznál,magánszemélynél ugyanígy.
Nem pedíg fújom egyfolytában azt az ökörséget,hogy kereskedésből soha,mert háznál vannak a fasza kocsik.
Mint egyesek a demagóg baromságaikat.
TH 2009.11.05. 10:29:02
McK (törölt) 2009.11.05. 10:43:19
Legalábbis nem szidnifikáns a különbség.
McK (törölt) 2009.11.05. 10:47:03
Tudom,hogy nagyon sok gerinctelen kereskedő van. De azt is tudom,hogy amit fentebb a vevők jogairól leírtam,igazak,szemben zipofcy álltásaival.
Ez lenne a lényeg,nem az,hogy a kereskedők gecik-e,vagy sem.
Ti állítjátok,hogy minden kereskedő szemétláda,nem én az ellenkezőjét.
Ha nem érzed a különbséget,nem tudok segíteni.
TH 2009.11.05. 10:49:06
És azt sem tartod igaznak, hogy egy személyes találka a tulajjal segíthet annak megítélésében, hogy hogyan használta a kocsit? Főleg, ha elvisz egy darabon mondjuk? Bár nyilván nem úgy vezet, mint ha egyedül menne, de azért...tanulságos lehet...:)
TH 2009.11.05. 10:55:10
McK (törölt) 2009.11.05. 11:10:38
Bizonyára nekem több ezer autó megvétele,és eladása során nem alakulhatott ki olyan tapasztalatom,mint neked,meg az ismerőseidnek,de ez egyáltalán nem baj.
Baszhatod te a próbakört,meg a tujasort a térköves udvaron,ha a tulaj a tescos olajat tette az autóba,vagy épp a 2009-es kedvencem az első tulajos 70 ezer km-es swiftel,aki még nem cserélt olajat,mert az övé 100 ezerig garanciás..most pedíg valami kancsó villog a műszerfalon..nesze neked egygazdás magánszemély..
A magánszemélyek nagy része pont tök hülye az autóhoz,mint én a harangöntéshez,így nem is a rossz szándék mondatja vele,hogy jó a kocsi,hanem a hozzá nem értés..
De hagyjuk ezt,mert ha nem akarod,nem látod a fától az erdőt..
Ha kereskedésből veszel autót,és gondosan jársz el(számlát kérsz,kapsz,pénztárbizonylatod van,állapotfelmérő lapod van) akkor jó eséllyel tudod rendezni a gondokat utólag.
Magánszemély esetén semmilyen papírod,bizonylatod nincs,az esetek többségében még a vételár sincs beírva,ezért vesztik el a pert,mert semmit nem tudnak igazolni,és két állítás áll szemben egymással,míg a kereskedés(nem nepper) esetében mindenről van papírod.
TECCIKÉRTENIIII?
Ez a lényeg,nem az,hogy mi a %-os esély.
TH 2009.11.05. 11:41:58
Ha a tulaj hülye, és elmondja, hogy nem cserélt olajat, akkor ez pont elég infó ahhoz, hogy az ember ne vegye meg a kocsit. Nem csak azt kell megkérdezni a tulajtól, hogy "jó-e a kocsi", hanem minél többet kell beszélgetni az autóról, ebből ki szokott derülni, hogy hogyan bánt vele, ha csak nem rutinos hazudozó. Ráadásul a szervizkönyvből is kiderül elvileg, hogy mikor volt olajcsere a kocsiban...
És ha az egygazdás suzukis beadja az olajcsere nélküli kocsiját a kereskedésbe, akkor én onnan ugyanazt a kocsit vehetem meg, nem hiszem, hogy az orromra kötnék, hogy 70000-nél volt az első olajcsere. Az állapotfelmérő lappal meg sokra megyek!
És DE, a %-os esély a lényeg, nem az, hogy egy esetleges pernek mi a kimenetele. Sokkal jobb, ha perre sor sem kerül.
De tök mindegy, hogy mit mondok, te kereskedő vagy, próbálod meggyőzni a népeket, hogy milyen király dolog kereskedésben kocsit venni, ez egy nyilvánvaló hülyeség, úgyhogy ennek a beszélgetésnek szerintem 0 értelme van, én részemről befejezem. ENGEM nem tudsz meggyőzni, engedd meg nekem, hogy ostoba emberként én a magam feje után menjek, és ne hallgassak a te sok ezer vételből-eladásodból kialakult tapasztalatodra.
TH 2009.11.05. 11:42:54
McK (törölt) 2009.11.05. 11:52:42
Olvassák ezt mások is,elég ,ha van aki elgondolkodik.
Szépen leírod,hogy mit,hogyan szeretnél,hogyan kell megvizsgálni..ugyanezt megteheted a kereskedésben is,HISZ AZOKAT IS MAGÁNSZEMÉLYEK VEZETTÉK,NEM UFÓK.
Leírtam,miért kell ,és mire jó az állapotlap.
Mivel TUDJÁK,hogy ez per esetén bizonyíték,eleve ki sem adják egy szar autóhoz.
Nem érted?
Egy szóval nem állítottam,hogy nincs jó autó magánszemélynél,vagy azt,hogy ne lehetne jó autót venni tőlük.
A lényeg az,hogy nincs rá garancia,hopgy ez így van,és nehezebb egy esetleges bajt orvosolni magánszemélytől vett autónál.
Végy ott autót ezután is,ahol akarsz.
Mindenki szabad ember,azt csinál,amit akar.
A privát üzenetekből,kérdésekből kiderül,hogy volt értelme a beszélgetésnek,az értelmesebbje nem azt szajkózza,hogy de-de-de akkor is a magánszemélytől vettek a jobbak,hanem azt,-hisz tudjuk ,hogy EZ,ÍGY,egyáltalán nem igaz-hanem megkérdezte,mire figyeljen vásárláskor.
Ennyi a különbség. Van,aki a más kárából tanul. Te nem,de ez nem az én dolgom.
Szép napot.
TH 2009.11.05. 12:03:00
"de-de-de akkor is a magánszemélytől vettek a jobbak,hanem azt,-hisz tudjuk ,hogy EZ,ÍGY,egyáltalán nem igaz-hanem megkérdezte,mire figyeljen vásárláskor."
olyat nem nagyon olvastam, hogy a "magánszemélytől vett kocsik jobbak", mert ez így önmagában nettó hülyeség.
imittto 2009.11.05. 17:48:45
esef 2009.11.05. 17:52:09
Az idős, nemdohányzó külföldi tulajról. A volt főnököm német volt. Néha kellett mennem az apja (~70 éves) kocsijával. Lehetett volna az autóra költeni rendesen, nagyon le volt harcolva. Nem előny az idős tulaj sem, csak könnyebb vele balekot fogni...
koccanos 2009.11.05. 18:01:10
vérengző kismalac 2009.11.05. 18:11:44
Szóval nepperkedünk, nepperkedünk!
Előbb kell, hogy felébredj a a fórumozókat át akarod vágni!
A neved alapján nem vennék Tőled autót!
A sok koccanással nem itt kéne villogni!
Egy üzleti tanfolyamra beiratkozhatnál!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.05. 18:14:31
koccanos 2009.11.05. 18:25:53
koccanos 2009.11.05. 18:28:29
vérengző kismalac 2009.11.05. 18:44:43
Ez rosszul esett!!
koccanos 2009.11.05. 18:57:25
vérengző kismalac 2009.11.05. 19:01:10
OK. semmi gond!
AtoszMester 2009.11.05. 19:01:58
Kicsi79 2009.11.05. 23:42:32
McK (törölt) 2009.11.06. 11:02:49
Dr Koszorú úr valószínűleg állatorvos..mert ,hogy autójogász nem,az biztos.
Hihetetlen,hogy leírja a valóság ellentétjét tényként tálalva,magát szakértőnek beállítva..
Rémület.
Elismert író 2009.11.06. 20:22:49
Észrevettétek?
www.hasznaltauto.hu/auto/renault/laguna/renault_laguna_2.0_rt-3341629
Col.Maybourne 2009.11.07. 11:35:30
1. A km allast minden vizsgan (evente) rogzitik.
Az auto ugy nem tud levizsgazni, ha kevesebb van benne, mint elozo alkalommal.
Teremszetesen eladas elott az autot kotelezo levizsgaztatni, plusz egy igazolas is kell, hogy mennyit futott az auto evente(!). Igy biztos lehetsz a dolgodban.
2. A kereskedo koteles legalabb 1 ev garival eladni az autot. Ugye mennyivel egyszerubb?
(Az en autom 4 eves 200000km-rel. Ez itt normalis futasteljesitmeny. Magyarorszagon siman visszatekernek 60-ra...)
AtoszMester 2009.11.07. 12:43:09
AtoszMester 2009.11.07. 12:43:56
Don Blasius 2009.11.07. 12:53:12
Nekem az első saját autóm egy 244-es Volvo volt. Dízel. Zöldfülűen vettem, ez volt a tanulópénz. Azzal tisztában voltam, hogy a számláló nem a valós értéket mutatja, a 19 éves autóban 254805 km volt. Erre azért emlékszem ilyen jól, mert bár az óra mért, a számláló állt, egyszer megmozdult és 3 km-t mért, majd 2 évig, amíg megvolt soha többé. :P
A km-spirál hiánycikk volt hozzá... Szerintem még az egymillió sem elképzelhetetlen, hogy benne volt 19 évesen.:) Pár hónap alatt rendbe tettem nagyjából, aztán jöttek ismét a gondok nem bírtam már vele, inkább bevállaltam egy új autót, mert féltem a további használt szívástól.
Don Blasius 2009.11.07. 12:56:53
Hiányzik?:) Akkor, aki francia autót vesz, akkor 4.:D
Csak viccelek, szerintem a 90-es évek francia autói (Renault 19, Megane I., Laguna, Peugeot 306, 406, Citroen Xantia) egész jók voltak, csak az XM-ről hallottam rémeket. 3 éve még nem mertem francia autót venni, de állítólag a PSA kocsijai sokat javultak.
Don Blasius 2009.11.07. 12:59:44
Alex3000 2009.11.10. 12:27:18
Weiß Api 2009.11.23. 15:52:42
Írod: "nem terheli se jótállás, se szavatosság, se garancia.
Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére."
A bizományosnak a vevő irányában pontosan ugyanakkora terjedelmű a felelőssége, mint egy tulajdonos eladónak. Nem kell ehhez a nevén lenni az autónak (akkor tulajdonos lenne, nem bizományos).
Egyébként pedig nagyon alaposan körül kell nézni. Ez nem egyszerű eset, mert a szerelő ismerős, autót átvizsgáló műhely dolgozója stb. is általában totálisan elfogult, sokszor irígy, totálisan szubjektív alapon fog rábeszélni egy autóra vagy lebeszélni egy autóról (az indokolatlan lebeszélés gyakoribb ilyen arcoktól). Neked kell megszerezni azokat az ismereteket, amivel meg tudod állapítani, hogy egy autó jó-e vagy sem (nem ördöngősség, kis odafigyelés, érdeklődés, nyitottság kell hozzá - ezektől a követelményektől persze sok ember élesen elhatárolódik). Plusz egy kis emberismeret (aminek egyik fő összetevője szintén az odafigyelés). Ezek megléte a mai viszonyok között alapkövetelmény, egy magát az intellektuális felsőbbrendűség elefáncsonttornyába képzelő bölcsész sem bújhat ki ezen ismeretek megszerzése alól. I
lletve ha van szervízkönyv, fel kell hívni az abban szereplő szervízt - általában szoktak felvilágosítást adni az autókról. Nekem adtak.
Egyébként a nepper (tehát nem működési engedéllyel rendelkező kereskedő) mellett a használtautópiac leggázabb szereplője a TUDÁLÉKOS, az autóját a kereskedők árainál 20-30 %-kal drágábban áruló, laikus, totálisan hozzá nem értő magánszemély, aki sokszor már a hirdetésben kiköti, hogy ő aztán nem alkudozgat, meg hogy "komolytalanok" kíméljék. Mintha valami óriási megtiszteltetésnek kéne venni, hogy az általa telefingott autó potenciális vásárlója lehet az ember. Barátságos bemutatkozás az ilyen, amikor a piac jelenlegi helyzetében a két kezét összeteheti, ha valaki az autója elé járul... Az ilyennel általában két értelmes mondatot nem lehet váltani, a kérdéseidre össze-vissza mellébeszél (hogy épp laikusságból vagy szarkeverésből, az más kérdés), és ha nem rántod elő a beszélgetés végén a zsebedből az autó vételárát, és azt mondod, hogy még megnéznél pár autót, akkor arcára fagy a mosoly, és az addigi laikus-naív-bűbájos modorból átvált sértődött, pökhendibe, talán elköszönni sem sikerül (nyilván azért duzzog az ilyen ilyenkor, mert "komolytalanként" feleslegesen felkeltetted a tévétől).
Amikor utcai autót vettem, több autót megnéztem a felhozatalból, kereskedők és magánszemélyek által árultakat is. Érdekes módon oda lyukadtam ki, hogy eddig minden utcai autómat kereskedőtől vettem (versenyautót magánszemélytől, de az speciális eset).
Az is urban legend, miszerint a kereskedők által árult autók a drágábbak. A fenét, ennek épp az ellenkezője igaz: a tudálékos-laikus magánszemélyek által árult a autók a legdrágábbak (lakások dettó). Az ilyen ráadásul általában valami nagy krach (komoly törés, komoly hiba gyors tüneti kezelése) után vagy előtt (komoly szervízigény) adja el a "pár tízezret" futott autóját.
Ja, ami a kereskedők mellett szól, az az átírás lebonyolításának lehetősége. Adjanak a kezedbe átírt forgalmit - így minden papírgond lekerül a válladról, és az esetleges problémák felelőssége sem téged terhel. Ezt párezer Ft-ért (kb. 5 rugó) szokták vállalni - aki egy autó árának kifizetésekor ezen spórol, azon nehéz segíteni... Ez azért fontos, mert RENGETEG A RENDEZETLEN OKMÁNYÚ, TULAJDONI HELYZETŰ, EGYEDI AZONOSÍTÓJÚ AUTÓ MAGYARORSZÁGON! Nomeg más adminisztrációt is el tud intézni egy kereskedés, amibe utcáról beesett magánszemélyként belegebedhetsz a magyar banánköztársasági-diktatórikus bürokráciában: pl. ha hitel terheli az adott autót, vagy neked kell hitel.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak kereskedőtől kell autót venni, csak árnyalni kívántam a képet valós jelenségekkel, valós tapasztalatok alapján. Szerintem összességében kereskedőtől kisebb kockázat venni autót (főleg az okmány + adminisztráció-vonatkozás miatt).
"Amíg a volt komcsi garnitúra vezeti az országot addig változás ebben (sem) várható. "
Ebben viszont igazad van az élet minden területére vetítve. :-)
AtoszMester 2011.03.15. 22:57:48