Friss kommentek

  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hazugsággal könnyebb eladni egy autót?

2009.11.04. 08:10 :: SilentSound

Nyílt titok, hogy a használtautó-kereskedők gyakorta tekergetik vissza előszeretetettel az árúsított autók kilométer számlálóját, mert egy keveset futott autót nyilvánvalóan drágábban lehet eladni, mint egy olyat, amit márszéthajtottak. AtoszMester egy volt autójával találta szembe magát egy hirdetésben, ami még nem lett volna furcsa, az viszont már annál inkább, hogy a kocsi évről évre egyre kevesebbet futott. Na de ennyivel?

Íme egy újabb kilométeróra-visszatekerős durva történet, most Tőlem. :) A mai estén éppen a nagy tankkal rendelkező gázos autókkal szemezgettem a használtauto.hu oldalon, mert felbuzdított, hogy Salgótarjántól 15 kilométerre 90 forintért tudnék gázt tankolni Szlovákiában.

És ledöbbentem, mikor megláttam Őt:


Az autó képe a hasznaltauto.hu-s hirdetésből

Érdemes képként közölni, nehogy gyorsan eltűnjön az oldalról! :) Ehhez a jelenleg 120.000 Kilométert futott autóhoz fűződő három évre visszarúgó történetemet írom most le.

Volt egy hibás autóvásárlásom, amikor fiatal és naiv fejjel egy rosszul szituált úriembertől vettem "autót" az Eger melletti Ostoros községből. Nevezetesen egy Renault Laguna 2.0RT 1994 Benzin-Gáz üzemű személygépkocsit. Akkoriban 2006-ot írtunk, és 22 évesen kevésbé néztem meg az autót, mint kellett volna :)

Na nem baj, a tanulópénzt egyszer mindenkinek meg kell fizetnie. A lényeg, hogy mint utólag - egy akna alatt álldogálva - kiderült, az autó alja brutálisan szét volt rohadva, fontos fékalkatrészek feszítői, és futóműalkatrészek távtartói a tőből kitörés határán voltak.

Mire hazaértem a vásárlás helyszínéről, már nem volt alapjárat. Elmentem tankolni (alapjárat nélkül), ekkor leszakadt a benzintank a beömlő benzin súlyától. :) Elmentem gázt is tankolni Eger városának legolcsóbb kútjára, ahol az LPG kutas csaj közölte, hogy az előző gazdi napi szinten járta vele az Eger-Pécs-Eger útvonalat.


Kattints a nagyításhoz!

Az autón lévő bónusz LPG pontgyűjtő ajándékkártya alapján 400.000 km lehet benne, amit csak annál a kútnál tankoltak (Ez csak az LPG, csak az a kút, és csak az előző tulaj!). Én vásárláskor 222.000 Kilométerrel vettem át az autót 600.000 Ft-ért. Ráuntam a dolgokra, és még a vásárlás napján felhívtam az eladót, hogy viszem vissza a kocsit, adja vissza a pénzt.

Ő ekkor arra hivatkozott, hogy már el is költötte építőanyagra, mert építkezik. Baráti társaságommal történt kollektív családlátogatásunkkor kiderült, hogy hamisan írta alá az adás-vételi szerződést (bizony, kevesen kérjük el az eladótól a személyit...), és Ő csak egy üzembentartó már két éve, tehát más nevében írta alá papírjaimat. Mindezt úgy, hogy a papírokon tulajdonosként még mindig a Merkantil Bank szerepelt, de a hitel lejárat banki igazolást "elfelejtette" átadni Nekem.

Mivel nem érdekelt a pénz, megkerestem az előző tulajt, és jóval kevesebb összegért visszavásárolta a még mindig nevén lévő gépet. Ahogy elnéztem a papírokat, lehetetlenség lett volna magánember számára visszahelyeztetni forgalomba ezt az autót, annyi gixxer volt a papírjaival.

Persze egy autókereskedés bármilyen kiskaput megtalált volna, de Nekem nem sikerült, ezért döntöttem a gyors szabadulás mellett.

A fenti hibákhoz még nem említettem az alábbi kis listát:
- Kulcs nem illik egyik zárba sem, csak távval nyitható.
- Menet közben leálló motor és karácsonyfaként világító műszerfal.
- Hiányzó pótkerék, emelő, biztonsági csomagok.
- Nem működő, töltőgáz nélküli klíma, sérült kompresszor.
- Motor cserélve volt, okmányirodában nem írták át a papírokat.
- Széthullott toronycsapágy.
- 20-25 literes gázfogyasztás!
- 100 Km/h felett hintázik az úton.
- Le akartam rúgni a sarat a bal küszöb hátsó részéről, és a cipőm elsüllyedt a küszöbben (illetve annak helyén) :)

Az autó két hetet, és körülbelül 1000 félelmetes kilométert töltött nálam. Igazán örülök, hogy a mai napra egy tökéletes, kényelmes, és dinamikus, kis fogyasztású (!), csupán 120.000 Kilométert futott autóvá nőtte ki magát.

A levelem célja az volt, hogy mindenképpen kikerüljön valamely blogra, és tanuljunk folyamatosan a hasonló esetekből. Én nem kérek tanácsot, mert ennyi idő alatt volt pár autóm, dolgoztam autókereskedésben, így azóta ismertek előttem a kereskedős trükkök. Igen gyakoriak a piacon a hasonló, körülbelül 600-800.000 kilométert futott példányok, amit ocsmányul 120.000-el szeretnének eladni.

Annyi kárpótlást vettem az autón, hogy benyúltam a vele adott alufelniket (kopott gumival), és felraktam rá négy kopott téligumit csupasz acélfelnin. Ahogy elnézem, az autót még most is azokkal a lemezfelnikkel, és kopott Matador gumikkal árulják, amit anno Én tarháltam össze bontósoktól. Az, hogy azóta is dísztárcsa nélkül futott, valószínűleg abból fakad, hogy ismét rohangászós autó szerepét töltötte be LPG-s mivoltával, így a szépítgetésre nem jutott sem az időből, sem az anyagiakból. Ez további súlyos plusz kilométereket jelenthet. :)

Azt tanácsolom, ezt az autót senki se vegye meg, főleg ha a papírok még mindig B. Péter egri lakos nevén szerepelnek! :) Megjegyzem, a sáros emberünk az ügyben B. Levente ostorosi lakos volt, az okirathamisítós üzembentartó szerepében.

Linkelek még nektek pár képet a képfeltöltés oldalról, ezek 3 éves hirdetések, 218.000 kilométerrel. Azelőtt mentettem le, mielőtt még megvettem volna az autót.


A régi hirdetést is megnézheted nagyobban, ha kattintasz

263 komment

Címkék: autó hülye sztereotípia lehúzás autókereskedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ecotrans 2009.11.04. 16:04:18

Most nem azért, de aki elhiszi hogy egy 15 éves autó 120E km-el az így néz ki, az meg is érdemli. Ezen ráadásul látszik hogy szarrá van hajtva.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.04. 16:04:23

Csak másolni tudom magam a totalcar fórumból.
"
Van nekem egy nyugdíjas szomszédom.
Van neki egy újonnan vett Citroen C3 dízel (!) autója.
Minden nap beleül, elmegy a 2 km-re lévő boltba kaját venni. Van, hogy naponta kétszer, ha olyan kedve van.
Sehova máshova nem megy a kocsival, rokonai vidéken élnek, ők szokták őket látogatni.

Mindig mondogatja, hogy "Nem eladó!". Bár, ha eladná, akkor is csak valami nagyon kedves ismerősének.
(Szegény vén hülye.)
"

(Aki nem értené: Ki lehet számolni 10 év alatt a futást, majd az eredményt 0-val szorozva megkapjuk azt a számot, hogy hányszor üzemelt a kocsi a tervezett üzemi körülmények között.)

TH 2009.11.04. 16:10:06

@HgGina: az idegen szó nem magyarul van. Jó, én sem rajongok a CD lemez, DVD lemez, LED dióda, ROM memória stb. kifejezésekért, de az, hogy "SI mértékegységrendszer", az teljesen meghonosodott mára a magyar nyelvben, úgyhogy ezen kár rugózni. de hagyjuk a nyelvészkedést inkább!

@Brigi \"B. A.\" főnöke: hát ha nem is az üzemi körülmények között működött, teljesen széthajtva sem lesz. de hogy lehet vki olyan hülye, hogy ekkora igénybevételhez dízelt vesz?

abc987 2009.11.04. 16:16:34

@TH:
Neked rendesen elkapta a grabancood egy kőkemény nyelvprofesszor barátom :)

TH 2009.11.04. 16:17:52

@abc987: valahogy majd túlélem. :)

zippofcy6 2009.11.04. 16:18:20

Magyarországon autókereskedésből SOHA nem szabad autót venni, mert a neppert nem terheli se jótállás, se szavatosság, se garancia.
Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére. Most jelentkezzen aki vett már úgy autót kereskedésből hogy a nepper nevén volt.
Na ugye.
Onnantól kezdve perelhet a vevő nyugodtan ... aki nem tulajdonos nem köteles jótállni semmiért.
Akinek a nevén van az autó meg csak azt kell mondja ő nem tud róla mit csinált vele a kereskedő.
Innentől kész a 22-es csapdája.
Használtautó-kereskedésből itthon SOHA, SEMMIT.

A nepperek három eseten tudnak pénzt fogni:

1. megveszik a magánszemélytől az autót olcsón (át persze nem íratják, lásd fent) és drágábban eladják. Ez a legritkább eset mert ekkor a saját pénzüket kell belerakják, meg ugye a hazai jövedelmi viszonyok között mindenki a lehető legtöbbet akarja kapni az autójáért.

2. a volt tulaja nem akart az autó eladásával kínlódni ezért inkább beszámíttatta ott ahol vette a következőt.
Nyilván akinek az autója tökéletes állapotban van az inkább eladja maga, mert úgyis gyorsan elmegy a jó állapotú verda, illetve addig is tudja használni gond nélkül.

3. szétesőfélben levő hulladék vasát nincs pofája vagy nem meri maga rásózni vmi hülyére, inkább beadja egy kereskedésbe.
A nepper visszatekeri az órát, eltüntetni a legkirívóbb hibákat és miután elkelt a verda, kifizeti az eladót.
Nyilván az ő haszna annál nagyobb, minél olcsóbban megúszta a "kipofozást".

A 90-es évek közepén volt pár nepper ismerősöm. Náluk pofátlanabb, erőszakosabb, törvényektől kevésbé tartó embert csak a kidobók között ismertem (akik meg azt csinálták hogy 10en rendszeresen megjelentek egy-egy szórakozóhelyen ahol addig verték szét a berendezést meg balhéztak míg a szerencsétlen tulaj őket nem vette fel kidobónak. Akkor aztán pár hónap alatt teljesen lezüllesztették meg szétlopták a helyet, aztán mentek a következőre. Érdekes, hogy nekik egyetlen nepper ismerősöm se mert autót eladni ... rajtuk kívül mindenkit átbasztak mint szar a palánkon)

Meggyőződésem hogy nem véletlenül ennyire szabályozatlan jogi téren a használtautó eladás. Az állam (és az újautó kereskedők) érdeke az hogy minél több új autót helyezzenek forgalomba Magyarországon.
Az állampolgárok meg kit érdekelnek?
Amíg a volt komcsi garnitúra vezeti az országot addig változás ebben (sem) várható.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.04. 16:19:09

@TH: "A dízel keveset fogyaszt, és ez az autó kiszolgálja majdőt az élete végéig."
Mondtam neki, hogy ne akarjon ilyen keveset élni.

Széthajtva nem lesz, de gyakorlatilag folyamatosan hidegen kapja a terhelést..

OFF
ráadásul az én szubjektív tapasztalatom alapján az emberek 55 év felett már eléggé darabosan vezetnek.. égő kuplung, felesleges fékezések és gyorsítások, elhalasztott szervizek, azok is csak a kötelező dolgokra szorítkozva, stb stb..
ON

OFF nr2.
Van itt rajtam kívül valaki, aki 4 évente cseréli a hűtőfolyadékot, fékfolyadékot , fékcsöveket, (stb...) amik ugyan nem feltétlenül kötelezőek a gyártó szerint, de a folyadék/alkatrész gyártója szerint igen? Tényleg érdekel, és érdekes adalék a mai használtpiac állapotához..
ON

Csak a yamaha 2009.11.04. 16:19:55

@abc987: Erre mondom nemkell mindenhez érteni,csak ha nemértek az adott dologhoz keresek valakit aki ért hozzá.Itt naiv és hiszékeny volt....Ha engem átvertek akkorsem hisztiztem utolag,benyaltam ennyi...Amugymeg a többségnek tulnagy az igénye/elvárása+hasonlitgat és sajátmagát vakitja..szerintem..

abc987 2009.11.04. 16:25:09

@Csak a yamaha:
Na ja alaptétel: használtat venni kockázatos, a hazai környezetbe extra kockázatos ebben nincs is vita.

abc987 2009.11.04. 16:35:25

@abc987: Egyébként én nem a mesélő kererűségét és a billentyűzetből ömlő könnyeit, hanem a történet tanulságát vélem felfedezni az írásban. Okulás képpen mindenkinek

TH 2009.11.04. 16:46:13

@Brigi \"B. A.\" főnöke: a fogyasztás fontos szempont ilyen igénybevétel mellett...:DDDD

"Széthajtva nem lesz, de gyakorlatilag folyamatosan hidegen kapja a terhelést.. "
Igen, a motor nem lesz pöpec állapotban, de a többi része azért viszonylag megkímélt maradHAT - de ez valóban szervizelés és sofőr kérdése.

joetaylor 2009.11.04. 17:14:41

Én amikor előszőr mentem el használtautót venni írországban szinte kiszédültem a kereskedő telepéről mert ott csak nagyon sokat futott autók voltak. Öt éves autó egy se volt 100 ezer kilométer alatt. Kellett pár hét hozzá, hogy megszokjam a valóságot. Akkor döbbentem rá milyen kis huncut óratekergető kereskedők vannak otthon. Azóta már én is csak mosolygok a magyar kilométeróra állásokon.

zippofcy6 2009.11.04. 17:35:44

@TH: Semmi baja nem lesz a motornak, feltéve hogy a tulaj a korának megfelelően vezeti (vagyis nem tapossa).
Ha tapossa neki akkor a turbót kinyírhatja, de a motor többi részének csak akkor lehet baja ha a turbó totál behal és kinyomja az összes olajat. Akkor megragadnak a dugattyúk, és a motornak annyi. (maga a blokk talán megússza).

TH 2009.11.04. 17:42:35

@zippofcy6: azért a sok rövid távú használat (gyakorlatilag soha nem tud üzemi hőmérsékletre melegedni a motor) tudtommal jobban igénybe veszi a motort, mint ha ugyanezt a futásteljesítményt átlagos használattal érnék el.

zippofcy6 2009.11.04. 18:05:46

@TH: Arányában igen, vagyis egy napi 4 km-eres utakra használt autó motorja 10 ezer km megtétele után nyilván rosszabb állapotban lesz mint egy olyan 10 ezret futott autóé ami ezt a futásteljesítmény nagy részt bemelegedett motorral teljesítette.
DE. Azt az első néhány, hidegen megtett km-ert "normálisan" használva is megfutná az autó. Csak nem 10 hanem mondjuk 50 ezer km alatt.
Vagyis önmagában ettől (ha nem tapossák hidegen) nem mehet benne tönkre semmi.
A motor kopása nyilván nagyobb lesz ... de még legnagyobb rosszindulattal is maximum kétszeres a kopás hideg állapotban, mint üzemmelegben.
És mivel napi 4 km megtételével évente még 1000 km-ert se futhat átlagosan, ezért mindig is jobb vétel marad mint egy üzemszerűen használt.
Igazából kb. tízszeres kopást kéne feltételezni ahhoz hogy a hideg üzem által okozott kopás utolérje a normális használat (dízel autónál évi min. 20000 km) által okozottat.
Nem beszélve arról hogy a futómű (lengéscsillapítók, szilentek, felni) gyakorlatilag nem kopik ebben az esetben.
Szal én nem félnék tőle hogy ilyen autót vegyek ... na persze mint minden esetben, itt is az eladó személye dönt elsősorban (ha hidegen pörgette, stb az kizáró tényező)

TH 2009.11.04. 18:24:33

@zippofcy6: OK, annyira egyetértek, hogy hozzátenni sem tudok semmit a fentiekhez. :)

TH 2009.11.04. 18:55:40

@AtoszMester: ez igen örvendetes! ;)))

AtoszMester 2009.11.04. 18:58:49

A poszt egyébként nem csak a kilométerről szól, hanem a kis hibalistáról is. A kilométerfutás valóban másodlagos.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.04. 19:27:52

@kovi1970: Úgy értettem, hogy ezzel ámítja magát az ember.

BigKahuna · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/354-honda 2009.11.04. 19:37:56

ez egy igazán pofátlan sztori. amúgy csoda, hogy az autó még mindig egyben van...

Don Blasius 2009.11.04. 20:55:15

Az egyik Opel-magazinban volt egy cikk egy G Astráról, amelyikben 695000-en állt az óra. És csak valami 5 éves volt.:P Olajat nem eszi állítólag, motort még nem kellett bontani. Csak az előírt szervizeket teljesítették (jó sűrűn). Persze ennek a motorja talán sosem hideg, így kevésbé kopik.:P

csak john 2009.11.04. 22:33:29

@Don Blasius: Két éve Tunéziában a legtöbbet futott taxi amiben ültünk, egy G Astra volt, 833000 km-rel. Mondjuk érződött rajta, hogy nem új.
Az idők folyamán találkoztam olyan futár kocsival, amibe 3 hónap alatt beletették a 100000 km-t. Hetente vitték revizióra (7500 km).

McK (törölt) 2009.11.04. 23:24:46

Szuper.
Az említett szemétdombot EGY MAGÁNSZEMÉLY árulja,de bevezetőnek megtudhattuk,hogy a kereskedésből nem illik autót venni..
Gratulálok..
Az egész brigádnak: ülj le,egyes!
A tanulság pedíg az,hogy aki árat akar venni,nem autót,az mindíg így fog járni.

A sok álszent uraság tegye a szívére a kezét..megvenne egy eutót 330 ezer km-rel?
Soha.
Ugyanazt visszatekerve 120-ra azonnal..

De nem gond,a sok álszentnek innen üzenem,hogy a 80%-uk így is pörgetett órásban ül..;)

Don Blasius 2009.11.04. 23:34:37

@csak john:
Ja, hát igen a tunéziai taxik, ha beszélni tudnának.:) Én nem néztem náluk a kilométeróra állást, de némelyik taxi elég érdekes állapotban volt.:)

Egyébként saját autómba tegnap tettem bele a 90000. kilométert és 4 hét múlva lesz 3 éves. Még pár év és megy a varázsgarázsba, meghirdetem 23000 kilométerrel.:))) És el is hinnék, mert rohadtul vigyázok rá, az utóbbi egy hónapban többen is kérdezték, hogy ez vadiúj-e, meg hogy még érezni az új szagát.:)
Szívtam korábban én is használttal, de hosszú távra terveztem, munka miatt meg napi 80-100 km belemegy. Megkap mindent, ami jár neki, remélem kiszolgál még sokáig.:)

McK (törölt) 2009.11.04. 23:41:56

@zippofcy6:
"Magyarországon autókereskedésből SOHA nem szabad autót venni, mert a neppert nem terheli se jótállás, se szavatosság, se garancia.
Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére. Most jelentkezzen aki vett már úgy autót kereskedésből hogy a nepper nevén volt.
Na ugye.
Onnantól kezdve perelhet a vevő nyugodtan ... aki nem tulajdonos nem köteles jótállni semmiért.
Akinek a nevén van az autó meg csak azt kell mondja ő nem tud róla mit csinált vele a kereskedő.
Innentől kész a 22-es csapdája.
Használtautó-kereskedésből itthon SOHA, SEMMIT."

Nagyon szép okfejtés..:D
Kár,hogy EGYETLEN szav sem igaz..:D
Viszont legalább a hozzáértőket megnevettetted...:D

Te hol élsz,valami mézeskalács házban?
Atyaisten,ennyi baromságot összeírni rég láttam valakit,pedíg van,aki igyekszik..

"Magyarországon autókereskedésből SOHA nem szabad autót venni, mert a neppert nem terheli se jótállás, se szavatosság, se garancia."

Bődületes baromság,csak ugye hülyeségeket beszélni könnyebb,mint tájékozódni.

"Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére. Most jelentkezzen aki vett már úgy autót kereskedésből hogy a nepper nevén volt."

Egy,a bizományos értékesítés során UGYANAZOK(!) a kötelezettségei a kereskedőnek,mintha ő a tulajdonos.Kivétel nincs,az állapotért a kereskedő felel,ugyanis CSAK állapotfelmérés után veheti át az autót eladásra,így felel az állapotért.

Na ugye.
Onnantól kezdve perelhet a vevő nyugodtan ...

Így van,ha minden papírja megvan,és rendben is van,megnyeri a pert.

" aki nem tulajdonos nem köteles jótállni semmiért."

Megint egy bődületes baromság,még szerencse ,hogy nem akarsz agyműtétet is végezni,ennyit ahoz is értessz..:D

Akinek a nevén van az autó meg csak azt kell mondja ő nem tud róla mit csinált vele a kereskedő.

Jééééééééézusom. Maaaaaaaaargit! Nooooormáááális?
Te a joghoz teljesen hülye vagy,kispofám,de valami szörnyűséges mélységben.
A vevő az autó szar állapotát egy állapotfelméréssel igazolja.
NEKI NEM KELL BIZONYÍTANIA,KERESGÉLNIE,HOGY KI EZÉRT A HIBÁS!!!! Hol élsz te?

Ő attól követelheti-és kapja vissza-a vételárat,akinek kifizette,a többihez semmi köze,és nem is vizsgálják.

"Használtautó-kereskedésből itthon SOHA, SEMMIT."

Hát..te ne is. Te végy egy ilyen korrekt magánszemélytől,mint ez a Lagunás..:D

TH 2009.11.04. 23:42:14

@McK: Az a lényeg, hogy te olyan okos vagy, hogy meg tudtad mondani nekünk a tutit. 330ezer km? ha ismerem az előéletét (és az bíztató!), és a futásteljesítménynek megfelelő az ára, én bizony megvenném.

AtoszMester 2009.11.04. 23:50:34

@McK: A jelenlegi Seatomat autókereskedőtől vettem, és az Ő nevén volt. Legalábbis a tulajdonjog a forgalmiba be volt jegyezve az Okmányiroda által.

Miért véded itt nagy pofával az autókereskedőket? Te is az vagy? Büdös hiéna mind.

TH 2009.11.04. 23:50:50

@McK: a gyakorlat és a tapasztalat minden szavadat alátámasztja! olyan jó, hogy végre egy szakértő is hozzászólt a témához!
Tényleg, mindenki azt tapasztalja, hogy a kereskedők tök becsületesek, érdemes náluk vásárolni, ha esetleg mégis probléma lenne, akkor korrekten megpróbálják azt orvosolni, nem tudom, ki terjeszti ezt a sok buta hazugságot a nepperekről!
Bezzeg a tulaj? Az ott hazudik, ahol csak tud!
És olyat ír a hirdetésébe, hogy "Méretileg kisebb, jó állapotú autót beszámítok." Autót BESZÁMÍTANI elsősorban tulajok szoktak, nem úgy, mint a kereskedők, akik esetleg hajlandóak cserélni másik autóra vmelyik oldalon történő ráfizetés ellenében...

McK (törölt) 2009.11.04. 23:53:59

@zippofcy6:
"A nepperek három eseten tudnak pénzt fogni:

1. megveszik a magánszemélytől az autót olcsón (át persze nem íratják, lásd fent) és drágábban eladják. Ez a legritkább eset mert ekkor a saját pénzüket kell belerakják, meg ugye a hazai jövedelmi viszonyok között mindenki a lehető legtöbbet akarja kapni az autójáért."

Ezt hívják kereskedelemnek,uram.
Képzeld, ez történik a kiflivel a tejjel,a tévével a laptopoddal,és a WC papíroddal is.
Mind-mind megvette valaki,és eladta neked DRÁGÁBBAN,azaz pénzt fogtak rajtad.
Ha ezt nehezen emészted,irány a középkor ,ott még cserekereskedelem volt.

"2. a volt tulaja nem akart az autó eladásával kínlódni ezért inkább beszámíttatta ott ahol vette a következőt.
Nyilván akinek az autója tökéletes állapotban van az inkább eladja maga, mert úgyis gyorsan elmegy a jó állapotú verda, illetve addig is tudja használni gond nélkül."

Ezt értelmezni sem tudom.Gyakorlatilag ez miben is a kereskedő hibája?

"3. szétesőfélben levő hulladék vasát nincs pofája vagy nem meri maga rásózni vmi hülyére, inkább beadja egy kereskedésbe.
A nepper visszatekeri az órát, eltüntetni a legkirívóbb hibákat és miután elkelt a verda, kifizeti az eladót."

:D

Ez viszont a csúcs,mert ilyen NEM LÉTEZIK!
Bizományos értékesítés esetén a kereskedő NEM NYÚL az autóhoz..
Két okból sem. Egyrészt nem teheti,hisz nem a tulajdona,másrészt ezt a tulaj egy ilyen "feljavítás" után köszönettel hazavihetné,a kereskedő pedíg baszhatná a befektetett pénzét.
Tehát egy marhaság..

A tudatlanság,és a rosszindulat külön külön is csúnya dolgok.
Jó példa vagy rá,hogy amikor a kettő párosul,abból orbitális baromságok tudnak kijönni.

Egyetlen valós állításod nem volt,de úgy írod,mintha a Bibliát olvasnád..
Elszomorító a sötétséged.

McK (törölt) 2009.11.04. 23:57:16

@AtoszMester: Nyilván,ha Te mondod,biztos így van.
Ha ezt a gyönyörű demagóg faszságot leírtad,bizonyára felhívtad a hirdetést..
Nekem nem kell,a hirdetés formátumából látom,hogy magánszemély,nincs meg a hirdetett járművek ugyanitt opció.
Ha megtetted volna,tudnád,hogy MAGÁNSZEMÉLY!

TH 2009.11.04. 23:57:44

@McK: "Ez viszont a csúcs,mert ilyen NEM LÉTEZIK!
Bizományos értékesítés esetén a kereskedő NEM NYÚL az autóhoz..
Két okból sem. Egyrészt nem teheti,hisz nem a tulajdona,másrészt ezt a tulaj egy ilyen "feljavítás" után köszönettel hazavihetné,a kereskedő pedíg baszhatná a befektetett pénzét.
Tehát egy marhaság.."
aha...hát én találkoztam olyan nepperrel, aki a kocsit 70ezer kilométerrel árulta, és sérülésmentesnek mondta, de a kocsiban a jelek nem erre mutattak. A forgalmiban levő adatok alapján (a nepper nem iratta át a kocsit a nevére) megtaláltam a tulaj telefonszámát, felhívtam, megtudtam, hogy a kocsi 170ezret futott, és ripityára volt törve az eleje. és ő így, ilyen állapotban passzolta el a a kocsit. na, nem volt a kereskedő nevén, oszt mégis hozzányúlt kissé.

McK (törölt) 2009.11.04. 23:59:12

@TH: Te ilyen hülye vagy,vagy csak fested magad?
Senki sem állította,hogy milyenek a kereskedők.
Arról beszélek,hogy mik a VEVŐ JOGAI,és mit állított a doktor úr fentebb..

Értő olvasás?
Megy?

TH 2009.11.05. 00:00:36

@McK: az egyes eset mégis ritka, a bizományosi értékesítés gyakoribb.
A második esetben a nepper valóban nem tud pénzt fogni, jogos a két pont. :)
a harmadikhoz a megjegyzésed félig jogos, ha át nem is iratja a nevére, a lóvét valóban odaadja a kereskedő, mielőtt "átalakításokba" fogna...:)

McK (törölt) 2009.11.05. 00:00:42

@TH: De megvette,te szerencsétlen!
Nem úgy árulta,hogy bevitték hozzá törötten,ő megcsinálta a saját pénzén,és elszámoltak!

Nem érted?!

TH 2009.11.05. 00:01:06

@McK: ja, de mire megy a vevő az elvi jogaival, ha nem tudja érvényesíteni?

McK (törölt) 2009.11.05. 00:01:23

@TH: Bocs,látom rájöttél,szerencsétlen visszavonva.

McK (törölt) 2009.11.05. 00:02:08

@TH: Miért nem tudja érvényesíteni?
Beszéljünk komolyan,hátha tanulsz belőle.

TH 2009.11.05. 00:02:57

@McK: erre meg már írtam fentebb, hogy részben igazad van, bizományosi értékesítésnél tényleg nem nyúlnak a kocsihoz.

AtoszMester 2009.11.05. 00:04:08

@McK: Nem igazán értelek. Egyértelmű, hogy magánszemély. Én egy szóval nem mondtam, hogy kereskedés, sehol.

A kommentek terelődtek abba az irányba, hogy a kereskedők hiénák. Nem helytelenül.

McK (törölt) 2009.11.05. 00:04:49

Az átíráson kár lovagolni.
Magyaorországon a hivatkozó jogszabályok szerint egy HIVATALOS AUTÓKERESKEDÉSNEK nem kell átírást fizetnie.
Azaz a NEPPER az,aki nem iratja át,mert neki nincs cége,amire illetékmentességet kérhetne.
A Nepper viszont MAGÁNSZEMÉLY!!!

TH 2009.11.05. 00:05:03

@McK: alapvetően azért, mert perre kéne vinnie az ügyet, a kereskedő magától baszik teljesítenie a kötelességeit. A hosszú, évekre elhúzódó per az egyetlen lehetőség, ez pedig sokakat elriaszt attól, hogy foglalkozzanak a dologgal, főleg, hogy a per kimenetele is erősen kétséges...

TH 2009.11.05. 00:06:12

@McK: az átírás valóban tök lényegtelen.
ahogy az is, hogy az autót most magánszemély vagy kereskedő árulja. arról van szó, hogy ki mit tapasztal a kereskedésekben.

McK (törölt) 2009.11.05. 00:06:53

@AtoszMester: Nem helytelen. Nem hát.
Világos. A magánszemély óratekergetéséből azt kell leszűrni,hogy a kereskedők mind gecik.
Ez a korrekt.

Világos,már értem,én kérek elnézést.

TH 2009.11.05. 00:08:21

@McK: speciel lehet, hogy ez a magánszemély is nepper (én az "autóbeszámítás"-ból erre következtetek), másrészt pedig nem csak erről a kocsiról volt szó itten. De tényleg...neked mik a tapasztalataid a használtautó-kereskedőkről?

McK (törölt) 2009.11.05. 00:11:00

@TH: "alapvetően azért, mert perre kéne vinnie az ügyet, a kereskedő magától baszik teljesítenie a kötelességeit."

Nem igaz,a kereskedő komoly vizsgálatoknak néz elébe,ha perre kerül a sor,így az esetek többségében peren kívül megegyeznek,és fizetnek."

" A hosszú, évekre elhúzódó per az egyetlen lehetőség, ez pedig sokakat elriaszt attól, hogy foglalkozzanak a dologgal, főleg, hogy a per kimenetele is erősen kétséges... "

A per kimenetele nem kétséges,ha gondos vevő voltál,és az elvárható módon jártál el.

Sosem vesztettem pert,pedíg mindkét oldalon áltam.
Ha jogos volt az igény,még per előtt fizettem,ahogy illik.

McK (törölt) 2009.11.05. 00:14:42

@TH: Mi a tapasztalatom?
Mint minden másról.
Legyen az asztalos,ács,hentes,vagy villanyszerelő,ne adj Isten agysebész.

Mindegyikből van korrekt,és gusztustalan lehúzóművész is.

Az a demagógia,amivel közelítitek ezt a kérdést,az pedíg elkeserítő.

Magánszemélytől ugyanakkora esélyed van szart venni,mint kereskedésből,hisz oda is magánszemélyek auti kerülnek,bármily hihetetlen..

McK (törölt) 2009.11.05. 00:21:49

Hogy a kereskedőkről mit gondoltok,azt igazából leszarom,aki ma elhiszi,hogy a világ vagy fekete ,vagy fehér,nincsenek színk,árnyalatok,azzal nincs értelme vitázni.

Hozzászólásom egyetlen célje nem az,hogy a kereskedőket szenté avassuk,hanem ,hogy vevőként megértse az arra érdemes értelmesebbje,hogy amit az a zipoakármi a szakmai hozzáértés szikrája nélkül leírt,semmi sem igaz,és a törvény a jóhiszemű,megfontolt,gondosan eljáró tulaj mellett áll,és ezt ki is lehet kényszeríteni.

Mégpedíg kereskedőtől könnyebben,mint egy magánszemélytől,hisz mindenről írásos nyom van,számla,pénztárbizonylat,állapotfelmérő lap,így a bizonyítási eljárás sokkal egyszerűbb.

AtoszMester 2009.11.05. 00:29:39

Használtautó.hu-n van jelenleg 103000 hirdetés. Beütöttem, hogy dobjon 300.000 Km feletti autókat. Talált 558 darabot :)) Ez 0,54 százalékos arány. :)

Kíváncsi lennék a valós arányra, szerintem valahol 30-35% körül van.

Jahm, és a fenti 558 autó között van egy jó pár darab (tényleg sok), ahol anyu adta fel a hirdetést, ezért a G Astrára, vagy az A Mercedesre 135.000 Km helyett 1.350.000-et adott meg...

TH 2009.11.05. 00:31:22

@McK: ha a leírtak nem lennének szöges ellentétben mindenki tapasztalatával, valamint a totalcarnak korábban nyilatkozó kereskedők által elmondottakkal, még akár hinnék is neked. Nézd: kereskedőnél is lehet jó autót venni, ez tény. Ha bizományban van az autó náluk, akkor valóban nem nyúlnak hozzá, tehát ilyenkor teljesen az előző tulajtól függ, hogy mennyire akarja átvágni a vevőt. a JELLEMZŐ - saját és mások tapasztalatát mondom -, hogy a kereskedők hajlamosabbak átverni az ügyfeleket, és rutinosabban hazudnak. erre mondhatod, hogy demagógia, de attól még igaz marad.
Biztos van olyan kereskedő, aki nem tekeri vissza az órát, csak elég kevés. És ismeretlenül nehéz tudni, hogy kihez érdemes menni.
Normális dolog az, h. visszatekerik az órát? Normális, hogy annyiért adják a 300 000-et futott kocsit, mint ha tényleg 120 000-et futott volna, amennyit az óra mutat?
Én éppen két hete néztem egy kocsit kereskedőnél, ott végül kiderült, hogy visszatekerte a kereskedés, de miért kell nekem ez után nyomozni, miért nem bízhatok meg a kereskedésben? Ha megmondták volna a valós futásteljesítményt, és annak megfelelő áron adták volna az autót, akkor megvettem volna, de még akkor sem engedett az árból, amikor szembesítettem azzal, hogy a km.órát visszatekerték. Ez utóbbit elismerte gyakorlatilag, de az árból nem engedett egy fillért sem. Ez miért jó? Mert várja a hülyét, aki megveszi annyiért, amennyiért ő árulja, pedig a kocsi már április óta náluk áll...

TH 2009.11.05. 00:33:27

@McK: senki nem azt mondja, hogy fekete vagy fehér, csak az esélyekről. erről már volt vita a belsőségen egyszer. lehet, hogy van 10 kereskedő közül 1 becsületes (kétlem), de 10 tulajdonos közül jó eséllyel akad 2-3 vagy akár 4 becsületes is, tehát az esélyeim, hogy magánszemélynél a hirdetett állapotnak megfelelő autót találok, nagyobbak. tehát inkább nézem meg a tulaj által hirdetett kocsit...

McK (törölt) 2009.11.05. 00:37:25

@AtoszMester: Vajh,állította valaki ennek az ellenkezőjét?
Sőt.
Ez tény,a Magyarországi autók 90%-a pörgetett.

Viszont jó,hogy megnézted az arányokat..
Vajon azt is meg tudnád nézni,mennyi a 103 ezerből a magánszemélyek hírdetése?
Nem kell,durván 35%.

Na de most akkor hogy van?!
A 35%-ból csak fél % a 300 ezer km feletti autóké..egy részük ráadásul szintén a kereskedőknél van..
Tán a magánszemélyek is pörgetnének?
Ááááááá.
Az kizááááárt...

Ők nem gecik,csak a kereskedők.,megmontáák itt a profik..:D

TH 2009.11.05. 00:40:44

@McK: természetesen magánszemély is pörget, csak arányaiban kevesebben, mint a kereskedők.

TH 2009.11.05. 00:41:23

@AtoszMester: mondjuk olyan is van jó pár, amikor lefele oszt 10-el, és 130 ezer helyett 13 000-et ír be...

McK (törölt) 2009.11.05. 00:43:32

@TH: "ha a leírtak nem lennének szöges ellentétben mindenki tapasztalatával"

Nem tudom,kinek képzeled magad,hogy mindenki nevében beszélj,de maradjunk annyiban,hogy NEM mindenki tapasztalatával.
Általában a lusta,Pesti ,30 alatti tapasztalatával vág egybe.

Még egyszer mondom.
Ugyanannyi esélyed van kereskedésben jó autót venni,mint magánszemélytől..jaaaa,hogy nem Pesten,meg nem a Fővárosi gengszterpiacról?
A világ nagy. Nézz körül,és látni fogod,hogy maximum messziről egyforma minden pina.

McK (törölt) 2009.11.05. 00:45:20

@TH: "természetesen magánszemély is pörget, csak arányaiban kevesebben, mint a kereskedők."

Ez miben támasztja alá azt az ökörséget,hogy kereskedésből autót soha,csak magánszemélytől?

AtoszMester 2009.11.05. 00:47:24

@McK: A pörgetős magánszemélynek nevezett eladó valószínűleg kereskedőtől vette az autót, nyilván a kereskedő pörgette meg előtte. Miután rájött emberünk az idő múlásával, hogy romot vásárolt a kereskedőtől, meghirdeti autóját. Innentől Őt tituláljuk tekergetőnek. Kielégítő magyarázat?

Ha nem csak a szádat (kezed) jártatnád, akkor megnéznéd amit Én is megtettem.
A 0,54 % autó, ami 300.000 felett van a hahu-n, a képeket megnézve, majdnem mindegyike családias környezetben van fényképezve. Ergo magánszemélyek. Ugyanezt megnézheted 250-el is.
Fussál neki még egyszer, hogy akkor kik is tekergetek?

Szerintem ez már nagyon legalja vita, ideje befejezni.

TH 2009.11.05. 00:49:16

@McK: én vidéken is jártam kereskedésekben, ott is sok gyanús autó volt. és NEM, az esélyek NEM ugyanolyanok, mert arányaiban több kereskedő csal, mint ahány magánszemély. de ezt írtam fentebb is. sőt, még fentebb olyat is írtam, hogy vidéki magánszemélytől is szívesebben vennék kocsit, mint pestitől. Konkrétan Kekkemétet írtam, mert oda sokat jártam, és többünknek feltűnt, hogy az autók mennyivel megkíméltebbeknek tűnnek, mint mondjuk Pesten, a Kekkeméti utak általánosságban azért jobbak a pestieknél, és a helyi lakosok többsége finoman szólva sem hajtotta szét a kocsiját (mondhatjuk, hogy totyogtak, városban, országúton egyaránt).

"A világ nagy. Nézz körül,és látni fogod,hogy maximum messziről egyforma minden pina." Köszi a jótanácsot, én most épp Prágában vettem autót. :)

TH 2009.11.05. 00:51:32

@McK: hát nem mondom, hogy "soha", de nagyobb körültekintést igényleg. Én szívesebben beszélek a tulajjal, sok minden eldönthető már egy találkozás alapján is speciel...egyszerűbben megoldható az átvizsgálás is, normális tulaj simán beleegyezik, hogy oda vigyük átvizsgálni a kocsit, ahova én szeretném pl...

McK (törölt) 2009.11.05. 00:55:25

@AtoszMester: Értem.
Tegyük fel,MIND A 0,54 % MAGÁNSZEMÉLY!!!

Mi újság a maradék 34,5%-al?

Ők szintén magánszemélyek,de valószínűleg ők mind-mind keveset autóztak,vagy mindannyiuk egy gonosz autókereskedőtől vette,aki már visszapörgette...:D

Értem én no..:D

Azokról az autókról pedíg,amelyeket keresekedés hírdet,de magánszemély tulajdona,ne is beszéljünk,az mindössze egy elhanyagolható 40-45%,azokat is biztos korábbi kereskedések pörgették..:D

Édes Istenem,hol éltek ti..

A lAGUNÁT ugyanakkora esélyel pörgette magánszemély,mint a kereskedő.
A "sztem" igencsak szubjektív érv.
Sőt. Akár te is pörgethetted ezzel az erővel..

TH 2009.11.05. 01:01:41

@McK: nem tudom, te hol élsz, de nem akarod felfogni vagy reagálni arra, amit én mondok, hogy egyszerűen az ESÉLYEK nem ugyanazok. És hogy nem ugyanaz a tulajjal találkozni, és vele beszélni, mint egy kereskedőnél megnézni a kocsit. De ha ezt nem érted meg, akkor ez a beszélgetés teljesen felesleges.
Értelmes ember tudja azt, hogy kereskedésnél is lehet jó autót, és magánszemélytől is lehet trágyadombot venni. A kérdés, hogy melyiknek mekkora az esélye. Ami autót eddig vettem magánszemélytől, nem értek velük durva, kellemetlen meglepetések. Persze kis, elhallgatott hibák előfordultak, de az nem befolyásolja az autó alapvető állapotát. Amit most vásároltam autót, szintén magánszeméltől, arról majd csak hosszabb távon tudok nyilatkozni.

McK (törölt) 2009.11.05. 01:05:53

@TH: "Értelmes ember tudja azt, hogy kereskedésnél is lehet jó autót, és magánszemélytől is lehet trágyadombot venni."

Ennyi,amit akartam.
Mert mást sem szajkóztok,csak az ellenkezőjét.

McK (törölt) 2009.11.05. 01:07:18

Jóccakát mindenkinek.
Csak vigyázzatok,nehogy mégis kereskedőtől vegyetek egy jó autót,mert borul a tétel..;)

TH 2009.11.05. 01:10:31

@McK: én biztosan nem mondtam az ellenkezőjét. de látom, hogy a hozzászólásaim egyéb - általam fontosnak vélt - részei reakció nélkül maradnak, úgyhogy előrébb nem jutottunk.
Maradok a véleményemnél: kereskedőnél is lehet jó autót venni - csak az esélyek rosszabbak, ezért érdemesebb tulajtól venni a kocsit.

ipari_fostalicska 2009.11.05. 07:01:41

McK: Te már a totalcar.hu hasonló témájú cikkeinél is védted a mundért, de ott sem volt semmi értelme. A tény attól még tény marad, miszerint az autókereskedők jelentős hányada nemes egyszerűséggel átb*ssza a vevőt, mert neki nem elég ötvenezret keresni egy autón, hanem ennek a tízszerese kell egyből. És ne mondja senki, hogy a vásárló tehet erről, mert nem nekünk van igényünk az alacsony km-re, hanem a kereskedőnek (neppernek) a magas profitra. Nem a vásárlót kell lehülyézni, amiért nem autószerelőkkel és mobil állapotfelmérő állomással jár autót venni, hanem a kereskedőt, mert hazudozik össze-vissza. Hiába okoskodsz most itt, hiába cáfolsz rá mindenre szép nagy arccal, attől a tények még tények maradnak. Túl sok embert vertetek már át ahhoz, hogy bármelyikőtöket is grál lovagnak nézhessünk.

B! 2009.11.05. 07:37:56

Egészen biztosan lehet jó autót venni a kereskedésből.
Szerintem 10 autóból legalább egy jó is van. Hangsúlyozom, hogy legalább, mert lehet akár kettő is, csak nem biztos. A kereskedő keresni akar vele, a magánszemély meg el akarja adni. Kéne egy cég, ami magánszemélynek keres autót magánszemélytől megbízás alapján. Mert ugye van aki nem ért hozzá és nincs ismerőse sem aki segítsen, hát megy a kereskedésbe, fizet többet aztán bajlódik...
100ezerért láttam két éve egy régi 626-ost kereskedésbe' fényképen. Odamentem megnézni, annál szakadtabb autót nem nagyon láttam előtte. Kíváncsiságból kipróbáltam, de a saroknál megfordultam, nem akartam, hogy alattam essen szét...

McK (törölt) 2009.11.05. 09:37:24

@ipari_fostalicska: Nyugodtan idézhetnéd,hol állítom ennek az ellenkezőjét.
Sehol. Soha,egyetlen szóval sem állítottam,hogy az "egynyári" kollégák ne lennének gerinctelen szar alakok.

Az értő olvasással van itt baja igen tekintélyes hányadnak,miszerint nem tudja értelmezni,hogy sehol nem mondtam olyat,hogy a kereskedők szentek,csupán azt mondtam,ez pedíg a valóság,hogy kereskedésben is van jó kocsi is,meg rossz is.
Mint ahogy háznál,magánszemélynél ugyanígy.

Nem pedíg fújom egyfolytában azt az ökörséget,hogy kereskedésből soha,mert háznál vannak a fasza kocsik.
Mint egyesek a demagóg baromságaikat.

TH 2009.11.05. 10:29:02

@McK: ha nem hagynád tökéletesen figyelmen kívül a megjegyzéseimet az ESÉLYEKRE, és tudnád értelmezni azt, amit én mondok neked, akkor több értelme lenne ennek a csevegésnek.

McK (törölt) 2009.11.05. 10:43:19

@TH: Felfogtam,amit az esélyekről írsz,köszönöm,csak nem tartom igaznak.
Legalábbis nem szidnifikáns a különbség.

McK (törölt) 2009.11.05. 10:47:03

@TH: Még valami.
Tudom,hogy nagyon sok gerinctelen kereskedő van. De azt is tudom,hogy amit fentebb a vevők jogairól leírtam,igazak,szemben zipofcy álltásaival.
Ez lenne a lényeg,nem az,hogy a kereskedők gecik-e,vagy sem.
Ti állítjátok,hogy minden kereskedő szemétláda,nem én az ellenkezőjét.

Ha nem érzed a különbséget,nem tudok segíteni.

TH 2009.11.05. 10:49:06

@McK: Hát ha nem tartod igaznak, akkor nosza statisztikákat elő! Addig fenntartom a véleményemet, amit statisztikák nem, csak saját és ismerőseim tapasztalataira építek.
És azt sem tartod igaznak, hogy egy személyes találka a tulajjal segíthet annak megítélésében, hogy hogyan használta a kocsit? Főleg, ha elvisz egy darabon mondjuk? Bár nyilván nem úgy vezet, mint ha egyedül menne, de azért...tanulságos lehet...:)

TH 2009.11.05. 10:55:10

@McK: ja, csak ha itt nagy pofával, és baltával faragott stílusban elkezdesz vitatkozni, akkor ez nem így jön le. Én nem vagyok jogász, ezért konkrétan nem tudom, hogy a jogi kérdésekben neked vagy zipofcy-nek van-e igaza, mert már régen rossz, ha az igazadat jogi útra kell terelned. A normális az, ha a megvett kocsival NEM basznak át. Én azt állítom továbbra is, hogy ha nem vagy segghülye, és vmennyire fel tudod mérni a kocsi állapotát+elviszed a kocsit állapotfelmérésre+megpróbálod ellenőrizni a FOLYAMATOSAN (és nem 4 éve utoljára) vezetett szervízkönyv valódiságát+beszélsz a tulajjal, és vmennyire megismered, akkor így tudod a kockázatot minimalizálni. Minden ettől való eltérés kockázatnövelő tényező. A legrosszabb, ha simán elhiszel mindent az eladónak, legyen az kereskedő vagy a tulaj. :)

McK (törölt) 2009.11.05. 11:10:38

Lófaszt nem ér,de ha érne sem jelent ez iránymutatást semmire.
Bizonyára nekem több ezer autó megvétele,és eladása során nem alakulhatott ki olyan tapasztalatom,mint neked,meg az ismerőseidnek,de ez egyáltalán nem baj.
Baszhatod te a próbakört,meg a tujasort a térköves udvaron,ha a tulaj a tescos olajat tette az autóba,vagy épp a 2009-es kedvencem az első tulajos 70 ezer km-es swiftel,aki még nem cserélt olajat,mert az övé 100 ezerig garanciás..most pedíg valami kancsó villog a műszerfalon..nesze neked egygazdás magánszemély..
A magánszemélyek nagy része pont tök hülye az autóhoz,mint én a harangöntéshez,így nem is a rossz szándék mondatja vele,hogy jó a kocsi,hanem a hozzá nem értés..

De hagyjuk ezt,mert ha nem akarod,nem látod a fától az erdőt..

Ha kereskedésből veszel autót,és gondosan jársz el(számlát kérsz,kapsz,pénztárbizonylatod van,állapotfelmérő lapod van) akkor jó eséllyel tudod rendezni a gondokat utólag.

Magánszemély esetén semmilyen papírod,bizonylatod nincs,az esetek többségében még a vételár sincs beírva,ezért vesztik el a pert,mert semmit nem tudnak igazolni,és két állítás áll szemben egymással,míg a kereskedés(nem nepper) esetében mindenről van papírod.
TECCIKÉRTENIIII?

Ez a lényeg,nem az,hogy mi a %-os esély.

TH 2009.11.05. 11:41:58

@McK: én pont fordítva érzem, hogy TE nem akarod megérteni, amit én mondok. Ha a tulaj nem értett a kocsihoz, és nem bánt vele jól, akkor ez a beszélgetés során kiderül. Az előző kocsimat, amikor vettem, akkor a fickó megmutatta, hogy hova írja az olajcseréket, elmondta, hogy milyen olajat használt (nem tescosat), és milyen egyéb karbantartásokat csinált a kocsin. Persze hazudhatott. Ennek ellentmond, hogy jelezte a kocsi kívülről nem látható hibáit, és mit ad isten, utána a szervizben is pont ugyanazt mondták.
Ha a tulaj hülye, és elmondja, hogy nem cserélt olajat, akkor ez pont elég infó ahhoz, hogy az ember ne vegye meg a kocsit. Nem csak azt kell megkérdezni a tulajtól, hogy "jó-e a kocsi", hanem minél többet kell beszélgetni az autóról, ebből ki szokott derülni, hogy hogyan bánt vele, ha csak nem rutinos hazudozó. Ráadásul a szervizkönyvből is kiderül elvileg, hogy mikor volt olajcsere a kocsiban...
És ha az egygazdás suzukis beadja az olajcsere nélküli kocsiját a kereskedésbe, akkor én onnan ugyanazt a kocsit vehetem meg, nem hiszem, hogy az orromra kötnék, hogy 70000-nél volt az első olajcsere. Az állapotfelmérő lappal meg sokra megyek!
És DE, a %-os esély a lényeg, nem az, hogy egy esetleges pernek mi a kimenetele. Sokkal jobb, ha perre sor sem kerül.
De tök mindegy, hogy mit mondok, te kereskedő vagy, próbálod meggyőzni a népeket, hogy milyen király dolog kereskedésben kocsit venni, ez egy nyilvánvaló hülyeség, úgyhogy ennek a beszélgetésnek szerintem 0 értelme van, én részemről befejezem. ENGEM nem tudsz meggyőzni, engedd meg nekem, hogy ostoba emberként én a magam feje után menjek, és ne hallgassak a te sok ezer vételből-eladásodból kialakult tapasztalatodra.

TH 2009.11.05. 11:42:54

@McK: ajánlom még figyelmedbe ezt a kommentet, tükrözi az én véleményemet is: @ipari_fostalicska: ...

McK (törölt) 2009.11.05. 11:52:42

@TH: És ki a fasz akar téged bármiről is meggyőzni?
Olvassák ezt mások is,elég ,ha van aki elgondolkodik.
Szépen leírod,hogy mit,hogyan szeretnél,hogyan kell megvizsgálni..ugyanezt megteheted a kereskedésben is,HISZ AZOKAT IS MAGÁNSZEMÉLYEK VEZETTÉK,NEM UFÓK.

Leírtam,miért kell ,és mire jó az állapotlap.
Mivel TUDJÁK,hogy ez per esetén bizonyíték,eleve ki sem adják egy szar autóhoz.
Nem érted?
Egy szóval nem állítottam,hogy nincs jó autó magánszemélynél,vagy azt,hogy ne lehetne jó autót venni tőlük.
A lényeg az,hogy nincs rá garancia,hopgy ez így van,és nehezebb egy esetleges bajt orvosolni magánszemélytől vett autónál.

Végy ott autót ezután is,ahol akarsz.
Mindenki szabad ember,azt csinál,amit akar.
A privát üzenetekből,kérdésekből kiderül,hogy volt értelme a beszélgetésnek,az értelmesebbje nem azt szajkózza,hogy de-de-de akkor is a magánszemélytől vettek a jobbak,hanem azt,-hisz tudjuk ,hogy EZ,ÍGY,egyáltalán nem igaz-hanem megkérdezte,mire figyeljen vásárláskor.

Ennyi a különbség. Van,aki a más kárából tanul. Te nem,de ez nem az én dolgom.

Szép napot.

TH 2009.11.05. 12:03:00

@McK: szerencsére te nálam sokkal okosabb ember vagy, ez igen örvendetes, és nagyon örülök, hogy sokan fordulnak hozzád kérdésekkel.
"de-de-de akkor is a magánszemélytől vettek a jobbak,hanem azt,-hisz tudjuk ,hogy EZ,ÍGY,egyáltalán nem igaz-hanem megkérdezte,mire figyeljen vásárláskor."
olyat nem nagyon olvastam, hogy a "magánszemélytől vett kocsik jobbak", mert ez így önmagában nettó hülyeség.

imittto 2009.11.05. 17:48:45

Tegnap láttam pl. egy Csömöri úti kereskedés előtt egy autószállító kamiont, 2 szinten tele törött, külföldi (EU országokból vegyesen) rendszámú autókkal megrakva. Gondolom 1 hónap múlva mind megkímélt, nemdohányzó darab lesz idős orvos házaspártól. Aki nem tanul és "fehérkavicsosban" keres autót az megérdemli...

esef 2009.11.05. 17:52:09

@DrBadár:
Az idős, nemdohányzó külföldi tulajról. A volt főnököm német volt. Néha kellett mennem az apja (~70 éves) kocsijával. Lehetett volna az autóra költeni rendesen, nagyon le volt harcolva. Nem előny az idős tulaj sem, csak könnyebb vele balekot fogni...

koccanos 2009.11.05. 18:01:10

üdvözlök mindenkit a forumon enyém lenne ez a renault laguna ami fennt van a használton most mondom nem kereskedő vagyok hanem magán személy az autot másfél éve vettem ezzel a kilométeróra állással kereskedésből nagyon sokat költöttem rá hogy nekem megfeleljen majd amikor a lányom levizsgázott ö használja névre van iratva aklima müködik abs szintén és atöbbi dolog is a disztárcsák a csomsgtartoban vannak és nem a lejmolt gumik vannak rajta a karosszériája is korának megfelelő silentsoundnak üzenem ha az alábbi állitásait tudja érdemlegesen bizonyitani akkor adja át nekem hogy tudjak lépni de ha nem akkor nem tudom minek ez a feszültség keltés az autot a zért áruljuk mert a lányom kisebb autot tudna fennttartani a fizetéséböl

vérengző kismalac 2009.11.05. 18:11:44

@koccanos:
Szóval nepperkedünk, nepperkedünk!
Előbb kell, hogy felébredj a a fórumozókat át akarod vágni!
A neved alapján nem vennék Tőled autót!
A sok koccanással nem itt kéne villogni!
Egy üzleti tanfolyamra beiratkozhatnál!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.05. 18:14:31

@koccanos: Írtam neked még tegnap este egy emailt. Ez egy ilyen feszültségkeltős és -levezetős blog, ne érezd úgy, hogy ellened lett volna létrehozva, ezt a levelemben is megírtam. A posztíró sem azt írta, hogy személy szerint a hirdető tekerte vissza a kilométerórát (a nevedet se említette sem ő, sem pedig én és a hirdetés oldalán sem szerepel). Ha gondolod, akkor összehozlak a sztori írójával emailben és megbeszélhetitek ha van mit. Azt az ajánlatomat pedig továbbra is fenntartom, hogy ha így egy reagáló levelet (kicsit több írásjellel, mint a kommentedben), akkor nagyon szívesen megadom a lehetőséget és kiteszem ugyanilyen posztként. Nekem úgy jött le ez az egész, hogy Te és a lányod ezt a posztot személyes sértésnek vettétek, erről szó sincs, főleg mivel egyikünk sem ismer titeket tudomásom szerint.

koccanos 2009.11.05. 18:25:53

vérengző kismalac a koccanos becenevet a jégkorongozó multam miatt kaptam egyébbként különösebben nem érdekelsz maradj az óladba

koccanos 2009.11.05. 18:28:29

silentsound tudomásul vettem csak rosszul esett nekem is hogy átvágtak pedig nekem nem ez a szándékom tisztelettel KOCCANOS

Kicsi79 2009.11.05. 23:42:32

@NIGHTRIDER: Tudod, nagyon szíveen vennék új AUTÓT. De sajnos 1994-95 óta csak kocsikat gyártnak.

McK (törölt) 2009.11.06. 11:02:49

@AtoszMester: ezt inkább ne linkeld be..
Dr Koszorú úr valószínűleg állatorvos..mert ,hogy autójogász nem,az biztos.
Hihetetlen,hogy leírja a valóság ellentétjét tényként tálalva,magát szakértőnek beállítva..
Rémület.

Col.Maybourne 2009.11.07. 11:35:30

Javaslom bevezetni a belga peldat:
1. A km allast minden vizsgan (evente) rogzitik.
Az auto ugy nem tud levizsgazni, ha kevesebb van benne, mint elozo alkalommal.
Teremszetesen eladas elott az autot kotelezo levizsgaztatni, plusz egy igazolas is kell, hogy mennyit futott az auto evente(!). Igy biztos lehetsz a dolgodban.
2. A kereskedo koteles legalabb 1 ev garival eladni az autot. Ugye mennyivel egyszerubb?

(Az en autom 4 eves 200000km-rel. Ez itt normalis futasteljesitmeny. Magyarorszagon siman visszatekernek 60-ra...)

AtoszMester 2009.11.07. 12:43:09

@McK: Nem Koszorú tanácsa, hanem az eset "érdekessége" miatt linkeltem :)

AtoszMester 2009.11.07. 12:43:56

Amúgy örültem annak (őszintén), hogy a poszt nem ment el a szar franciázás irányába :) Ez is ritka :))

Don Blasius 2009.11.07. 12:53:12

@Col.Maybourne:
Nekem az első saját autóm egy 244-es Volvo volt. Dízel. Zöldfülűen vettem, ez volt a tanulópénz. Azzal tisztában voltam, hogy a számláló nem a valós értéket mutatja, a 19 éves autóban 254805 km volt. Erre azért emlékszem ilyen jól, mert bár az óra mért, a számláló állt, egyszer megmozdult és 3 km-t mért, majd 2 évig, amíg megvolt soha többé. :P
A km-spirál hiánycikk volt hozzá... Szerintem még az egymillió sem elképzelhetetlen, hogy benne volt 19 évesen.:) Pár hónap alatt rendbe tettem nagyjából, aztán jöttek ismét a gondok nem bírtam már vele, inkább bevállaltam egy új autót, mert féltem a további használt szívástól.

Don Blasius 2009.11.07. 12:56:53

@AtoszMester:
Hiányzik?:) Akkor, aki francia autót vesz, akkor 4.:D

Csak viccelek, szerintem a 90-es évek francia autói (Renault 19, Megane I., Laguna, Peugeot 306, 406, Citroen Xantia) egész jók voltak, csak az XM-ről hallottam rémeket. 3 éve még nem mertem francia autót venni, de állítólag a PSA kocsijai sokat javultak.

Don Blasius 2009.11.07. 12:59:44

Ja, épp most mesélte a szomszédunk, hogy eladta a Polóját. Majdnem 9 éves volt az autó és csak 27000 km volt benne.:) Igaz, hogy neki otthon van a műhelye, és garázsban állt mindig. Egy volt osztálytársa, jó barátja vette meg 3 perc gondolkodás és nézelődés után, mindketten jól jártak.:)

Alex3000 2009.11.10. 12:27:18

Alapszabály: vétel előtt átvizsgáltani az autót, még ha az plusz kiadást jelent. Megtérül.

Weiß Api 2009.11.23. 15:52:42

@zippofcy6:

Írod: "nem terheli se jótállás, se szavatosság, se garancia.
Egyszerűen annyit kell hozzá tennie hogy BIZOMÁNYBAN adja el az autót.
Hogy ez mit jelent? Hát hogy nem íratja a nevére."

A bizományosnak a vevő irányában pontosan ugyanakkora terjedelmű a felelőssége, mint egy tulajdonos eladónak. Nem kell ehhez a nevén lenni az autónak (akkor tulajdonos lenne, nem bizományos).

Egyébként pedig nagyon alaposan körül kell nézni. Ez nem egyszerű eset, mert a szerelő ismerős, autót átvizsgáló műhely dolgozója stb. is általában totálisan elfogult, sokszor irígy, totálisan szubjektív alapon fog rábeszélni egy autóra vagy lebeszélni egy autóról (az indokolatlan lebeszélés gyakoribb ilyen arcoktól). Neked kell megszerezni azokat az ismereteket, amivel meg tudod állapítani, hogy egy autó jó-e vagy sem (nem ördöngősség, kis odafigyelés, érdeklődés, nyitottság kell hozzá - ezektől a követelményektől persze sok ember élesen elhatárolódik). Plusz egy kis emberismeret (aminek egyik fő összetevője szintén az odafigyelés). Ezek megléte a mai viszonyok között alapkövetelmény, egy magát az intellektuális felsőbbrendűség elefáncsonttornyába képzelő bölcsész sem bújhat ki ezen ismeretek megszerzése alól. I

lletve ha van szervízkönyv, fel kell hívni az abban szereplő szervízt - általában szoktak felvilágosítást adni az autókról. Nekem adtak.

Egyébként a nepper (tehát nem működési engedéllyel rendelkező kereskedő) mellett a használtautópiac leggázabb szereplője a TUDÁLÉKOS, az autóját a kereskedők árainál 20-30 %-kal drágábban áruló, laikus, totálisan hozzá nem értő magánszemély, aki sokszor már a hirdetésben kiköti, hogy ő aztán nem alkudozgat, meg hogy "komolytalanok" kíméljék. Mintha valami óriási megtiszteltetésnek kéne venni, hogy az általa telefingott autó potenciális vásárlója lehet az ember. Barátságos bemutatkozás az ilyen, amikor a piac jelenlegi helyzetében a két kezét összeteheti, ha valaki az autója elé járul... Az ilyennel általában két értelmes mondatot nem lehet váltani, a kérdéseidre össze-vissza mellébeszél (hogy épp laikusságból vagy szarkeverésből, az más kérdés), és ha nem rántod elő a beszélgetés végén a zsebedből az autó vételárát, és azt mondod, hogy még megnéznél pár autót, akkor arcára fagy a mosoly, és az addigi laikus-naív-bűbájos modorból átvált sértődött, pökhendibe, talán elköszönni sem sikerül (nyilván azért duzzog az ilyen ilyenkor, mert "komolytalanként" feleslegesen felkeltetted a tévétől).

Amikor utcai autót vettem, több autót megnéztem a felhozatalból, kereskedők és magánszemélyek által árultakat is. Érdekes módon oda lyukadtam ki, hogy eddig minden utcai autómat kereskedőtől vettem (versenyautót magánszemélytől, de az speciális eset).

Az is urban legend, miszerint a kereskedők által árult autók a drágábbak. A fenét, ennek épp az ellenkezője igaz: a tudálékos-laikus magánszemélyek által árult a autók a legdrágábbak (lakások dettó). Az ilyen ráadásul általában valami nagy krach (komoly törés, komoly hiba gyors tüneti kezelése) után vagy előtt (komoly szervízigény) adja el a "pár tízezret" futott autóját.

Ja, ami a kereskedők mellett szól, az az átírás lebonyolításának lehetősége. Adjanak a kezedbe átírt forgalmit - így minden papírgond lekerül a válladról, és az esetleges problémák felelőssége sem téged terhel. Ezt párezer Ft-ért (kb. 5 rugó) szokták vállalni - aki egy autó árának kifizetésekor ezen spórol, azon nehéz segíteni... Ez azért fontos, mert RENGETEG A RENDEZETLEN OKMÁNYÚ, TULAJDONI HELYZETŰ, EGYEDI AZONOSÍTÓJÚ AUTÓ MAGYARORSZÁGON! Nomeg más adminisztrációt is el tud intézni egy kereskedés, amibe utcáról beesett magánszemélyként belegebedhetsz a magyar banánköztársasági-diktatórikus bürokráciában: pl. ha hitel terheli az adott autót, vagy neked kell hitel.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak kereskedőtől kell autót venni, csak árnyalni kívántam a képet valós jelenségekkel, valós tapasztalatok alapján. Szerintem összességében kereskedőtől kisebb kockázat venni autót (főleg az okmány + adminisztráció-vonatkozás miatt).

"Amíg a volt komcsi garnitúra vezeti az országot addig változás ebben (sem) várható. "

Ebben viszont igazad van az élet minden területére vetítve. :-)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása