Tegnap este volt szerencsém nem is egyféle, ránézésre kólával vagy kávéval összetéveszthető cseh sört megkóstolni, úgyhogy most nem is következhet más, mint a Prágában élő TH posztja. Ő nem akarta jobb színben feltüntetni a helyzetet, mint amilyen valójában, volna ott is min javítani.
A már hetek óta elkezdett, de be nem fejezett posztkezdeményemet GPisti posztjának hatására gyorsan befejeztem, íme itt van. Így már természetesen nagyjából aktualitását is vesztette a dolog, de ha már megírtam, gondoltam, befejeztem és átküldöm, aztán majd eldöntöd, mit csinálsz vele, lehet, hogy most tök felesleges lenne kirakni...:)
Nos, mivel már több, mint egy éve élek Prágában, a hasonló témájú posztokon felbuzdulva elkezdtem írni a cseh közlekedésről egy blogposztot, csak mindig félbehagytam. Most viszont, hogy GPisti posztja megjelent, úgy érzem, hogy ideje befejezni, megpróbálom kiegészíteni az ő tapasztalatait.
Haladjunk tehát a szlovák határ felől, kezdjük az autópályán. :) Az autópálya fizetős, hagyományos matricás rendszerű, jóval olcsóbb, mint a magyar, cserébe igen gyatra állapotú az autópálya. Érzésre kb. a régi M7-es, de néhol annál is sokkal rosszabb... A belső sáv még csak-csak rendben van, úgyhogy amikor kicsi a forgalom, akkor sokan a belsőben mennek inkább, amíg utol nem érik őket.
Ez elég érthető, néha én is követem a példát. Az elmúlt egy évben elég sokszor tettem meg a Prága-Budapest utat, a cseh autópályán talán háromszor vagy négyszer villogtak le a belső sávból miközben előztem (tehát nem volt hova lehúzódnom), ezek közül egy alkalommal volt cseh rendszáma az illetőnek, a többi magyar volt. Hiába, itt úgy látszik többen tudják, hogy a Favoritba ritkán szereltek rakétahajtóművet, ezért egy kamion előzése időigényesebb feladat, mint egy néhány száz lóerős autóval.
Olyan, hogy rámhúzzák a kormányt, beálljanak mögém 2 miliméterre, és onnan villogjanak vagy dudáljanak, ilyen szintén csak egyszer fordult elő itt velem, de az is egy másik autópályán, ráadásul a városon belül, 80-as (állandó) sebességkorlátozásnál volt (gonosz módon csak 95-el mentem, mert rendszeresen mérnek a rendőrök az adott szakaszon, így is végigelőztem a külső sávot). A kocsi meglepő módon Audi volt (ezek a fránya előítéletek!), huszonéves idiótagyerekkel a kormánynál. Hozzáteszem, hogy a fentebb leírtak igazak a szlovák autópályára is.
A sebességhatárt itt sem veszik szentírásnak, de 180-200-al száguldozóból nem sok akad.
Az autópálya Prágába be- és kivezető szakasza háromsávos, ezt egy fokkal kezelik jobban, mint nálunk: a többség itt is a középső sávban megy, de egy egészen picivel talán többen vannak azok , akik észreveszik magukat legalább akkor, amikor mögéjük ér egy másik autó...
Tömören és röviden a sofőrök lényegesen kevésbé agresszívek, mint nálunk.
Beérve Prágába is ugyanez a nyugi tapasztalható, a sávváltás egyszerű; kiteszi az ember az indexet, és ha van egy kis hely a másik sávban, akkor tízből kilenc esetben segítik enyhe gázelvétellel a sávváltást. Az utak minősége a városban talán egy kicsit jobb, mint Pesten. Pontosabban az útfelület itt sem sima mindig (magyarul szép kis huplik vannak az úton), a csatornafedelekkel itt is sok a probléma (irigylem GPistit; azon a macskaköves utcán, amin én (és a busz) járok haza, van pár durván kiálló fedél, ahol megsüllyedt az út körülötte), de durva (értsd: nagy és mély) kátyút nem láttam egyet sem.
A sebességkorlátozást városban is viszonylag rugalmasan kezelik, de ez függ attól is, hogy milyen úton mennek. A 2x2 sávos, középen villamospályás úton nem ritka a 70-80-as tempó sem, de sokan mennek kerek 50-el is. A város belsőbb részein jellemzően jobban betartják az 50-60-as tempót.
A zebrán a belvárosban elég nyugodtan át lehet kelni, ha a járdán ácsorogsz, akkor is van, aki megáll, de ha lelépsz, akkor nagyon-nagyon kevés olyan gyökér van, aki elhúz előtted. A külsőbb részeken jobban kell figyelnie a gyalogosnak, ott hajlamosak az autósok átrobogni a zebrán, hiába várnak többen is az átkelésre esetleg.
Viszont sok zebránál van plusz világítás és fényvisszaverő tábla, úgyhogy könnyebb őket észrevenni, mint Budapesten, ahol sokszor egy eldugott tábla, plusz a lekopott festés alapján kéne időben észlelni a gyalogátkelőhelyet. Ja, és eddig akárhányszor volt olyan, hogy kétsávos úton mentem, és megálltam a zebránál a gyalogosoknak, akkor eddig még mindig megállt a mellém érkező is.
Közlekedési jelzőlámpák: a nyugis közlekedés hátulütője, hogy bizony a zöldnél az elindulás is nyugis, vagyis szép komótosan indulnak el a népek, ez lehetne dinamikusabb. A sárgánál viszont megállnak, ha tudnak, mert a keresztforgalom abban a pillanatban zöldet kap, ahogy a piros kigyullad.
A dudálás is viszonylag ritkább, kivéve persze, ha egy taxissal húzol ujjat, mert ők a világon mindenhol egyformák nagyjából. :)
A parkolás az egy nehéz ügy. A belvárosban általában csak engedéllyel (aminek elég komoly éves díja van) lehet parkolni, fizetős helyek vannak, de ezek este hat után ingyenesek, és meg is telnek pillanatokon belül. Parkolóházból és mélygarázsból van néhány a városban, de nincsenek túlreklámozva, úgyhogy véletlenszerűen megtalálni nem olyan könnyű, mint mondjuk egy német városban, és elég drága is (kb. 500 ft/óra).
Az is érdekes még, hogy sok a SUV és egyéb drága (főleg német) autó, de a többség képes ezekkel is normálisan közlekedni vele, és nem képzeli magát felsőbbrendűnek a többieknél.
Összefoglalva tehát nagyon nagy a különbség a cseh és a magyar közlekedés között – az előbbi javára.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.11.15. 13:40:05
Én is sokat járok/jártam Csehországba, és valóban, a közlekedési morál egész jó, de az utak csapnivalóak. Nem is értem, hogy mernek pályadijat kérni azért a panelútért. Személyautüval még nem volt hozzá szerencsém, de pl. a kamion és a teherautó iszonyúan pattog rajta. Viszont a Prága előtti szakasz már nagyjából tűrhető minőségű. Érdekes, ugyanez mondható el a Németországba vezető, D5-ös pályáról is. Nem is értem, miért :)
sreetfighter 2009.11.15. 13:51:15
Nem igaz!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.11.15. 14:02:50
Tornado86 2009.11.15. 14:29:45
ON
@sreetfighter:
Majd júliusban megfejtjük páran a tutit, amikor takarítósdit fogunk játszani ha olyan a helyzet hogy szükség lesz rá (nem, nem a kamiont 120-130al elõzõkre gondolok). Egyébként a sztrádáik tényleg lehetnének jobbak is, legfeljebb kirakok 1 "Szatmárnémeti elõre" jelzésû táblát, a szlovák-cseh határnál egy "Biharfélegyháza vége" táblával, nagyjából arra az útszakaszra emlékeztet a D2es, igaz kevésbé drasztikus változatban.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.15. 15:50:54
Viszont a kisebb utak kitáblázottsága szerintem elég ramaty, az itthon sokkal jobb. Csak hogy valamiben mi is szépítsünk a mérlegen, mert amúgy az ottani közlekedési morálról nekem is jobb a véleményem, mint az itthoniról...
tardyl 2009.11.15. 17:38:05
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.15. 17:39:20
Sebesség: ha fele annyira jól tudnának vezetni a csehek mint amennyire gyorshajtanak akkor ők lennének a Forma1-es világbajnokok évről évre. 130-as tempóval te vagy a leglassabb az autópályákon.
Tudás: ha fele annyira tudának vezetni, mint amennyire szarul parkolni SEM tudnak, akkor ők lennének a Forma1-es világbajnokok évről évre. Még egy egyenes parkolást sem tudnak véghezvinni (nézz körbe a bevásárlóközpontok környékén...), a párhuzamosról ne is beszéljünk. A legtöbbnek a párhuzamos parkolás azt jelenti, hogy betolom a seggét, és ami kilóg, így jártatok.
Tudás2: ha fele annyira tudának vezetni, mint amennyire kurvára magabiztosak, akkor nem történne minden héten legalább kettő baleset, amikor a sofőr valahogy nem látta a villamost (amik már jópár méterről csörgetnek), de persze "lófaszt, beférek még előtte".
Gyalogosok: tízből nyolc autós leszarja a zebrát, és tízből legalább négy a legteljesebb bamba nyugalommal és arckifejezéssel húz el fél centire a lábad előtt akkor is ha a már a zebrán állsz. Egyetlen kivétel ha a gyalogos egy nő, babakocsival, akkor meg szoktak állni.
Autóutak minősége: A D1-D2 a leállósávtól a belső sávig egy darab szar. Nyilván mivel egy gyakori tranzitvonal a kamionoknak is, de egyáltalán nem törődnek az alkalmi javításokon kívül vele.
Közlekedési jelzőlámpák: nem tudom merre jártál a városban, de nagyon nem vagy képben. Úgyanúgy áttolják magukat a sárgán, mint a magyarok, gyakran még a piroson is, mert úgy ítélik meg hogy ha sehonnan nem jön autó vagy villamos, akkor a piros valójában zöld.
Az meg, hogy mikor vált a keresztforgalom lámpája, az helytől függ, ne beszélj baromságokat hogy mindenhol ugyanaz.
Mondjuk a blognak a színvonalán úgyse segít, de érdemesebb objektívebb posztokat írni, nem pedig lefetyelést.
Pueblo 2009.11.15. 17:44:15
Pueblo 2009.11.15. 17:46:19
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.15. 17:56:21
A kisebb rendű E utak és kevésbé használt D8 vagy D11 használható minőségűek, de sajnos a vezetési tudás vidéken se jobb.
A köszönetről jutott az eszembe: annyira ostobák, hogy nem ismerik fel ha elsőbbséget adsz nekik. Nem egyszer történt meg, hogy intettem: semmi. Jó, lehet, hogy nem látta. Intek mégegyszer: még mindig semmi. Villantok: néz tovább bambán. Aztán elindultam ha nem hát nem.
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.15. 17:57:45
efhábé 2009.11.15. 17:58:17
Egészen meglepő, de mintha egyre többen fognák fel, hogy a jobbratartás a 3 sávos szakaszon is kötelező.
Tegnap este pl. összesen 2 vagy 3 autót láttam, aki a középsőben felejtette magát, a többiek mind húzódtak ki jobbra, ahogy a nagykönyvben elő van írva.
Mintha valamelyest javulna a helyzet.
Sőt, tegnap reggel pont belefutottam a balesetbe a '47-es kilométernél, majd egy órát álltunk egyhelyben, de senki nem indult el a leállósávon, még a kopasz mercis sem.
Meglepő és boldogító változásokat érzékelek az utakon. Mintha folyamatosan javulna a helyzet.
Sickret Service (törölt) 2009.11.15. 18:08:41
1. Odafelé a 47-esnél nagy karambol volt, több kilométeres sor állt 40 percig legalább.
A jó magyar élelmes autós mit csinál ilyenkor? Nekiáll a leállósávban fél kilométert tolatni a legközelebbi lejáratig.
Sőt, nem csak tolattak, a legügyesebbek simán Y-nal megfordultak és a leállósávban forgalommal szemben visszamentek a lehajtóig.
A kiérkező két szirénázó tűzoltóautó nagyon örült nekik, ugyanis nem tudtak tőlük rendesen haladni a balesethez. :(
2. Visszafelé gyérebb volt a forgalom este, én szokás szerint tartottam a 130-at, de akadt tucatnyi 180 körül száguldozó, mondanom se kell, a márkák többnyire BMW és Mercedes, egy Porsche is volt meg egy VW Passat CC.
Úgy látszik, a drágább és nagyobb teljesítményű autók tulajdonosai a kocsi vásárlásával együtt kapnak egy felmentést is a szabályok alól...
(nem az irigység szól belőlem, én is mehetnék 250-nel is, az autóm tudja, csak éppen a tapasztalat ezt mutatja...)
duke3D 2009.11.15. 18:10:51
ZON 2009.11.15. 18:44:05
fortytwo 2009.11.15. 18:55:15
a D1 egyszeruen szar es eletveszelyes
a brno-praga szakasz feltavan van egy 50-60 km amikor feler az ember a legmagasabb pontra, az mar oktober elejen is le tud fagyni, es minden nap legalabb 1 halalos baleset.
a csehek szarul vezetnek,percekig totojaznak,majd amikor mar elkezded leszarni oket akkor hirtelen megjon a batorsaguk es fel ora seggbemaszas utan a legszarabb pillanatban (hidnak fel, zarovonalon, kamion egyertelmuen szembe) akar megelozni
pesten sokkal temposabban indul mindenki el a lampanal mint pragaban
a veszvillogos koszones az engedekenysegert gyakorlatilag ismeretlen
idejekorai iranyjelzes ismeretlen, feluton a kanyar kozben nagynehezen kirakjak
ceges kombi octavia-20-as jani kombinaciot inkabb el kell engedni, a multkor a faszi a brno-i elkerulon fel orat villogott mogottem mikozben teljesen tele volt mind a ket sav a varos szeleig
a tukorbe nezes nelkuli savvaltas a legnormalisabb dolog
az M mercedeses, X bmw-s faszik nem azert a kocsma/bolt/etc bejarata elott a patkara parkolnak mert lustak/bunkok, hanem mert egyszeruen tul benak leparkolni egy ekkora autot egy normal parkolo helyre...
kb ennyi jut eszembe igy 2 perc alatt
- duplagondol 2009.11.15. 21:08:03
Ha már egyszer harmadannyi lámpát szereltek fel, mint nálunk...
Na, meg még ezt..:)img188.imageshack.us/img188/6351/dsc01208o.jpg
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.11.15. 21:25:18
2. ezt a posztot megint csak cáfolnám, mivel laktam ott. a Brno-Prága szakaszon szinte minden nap van haláleset, halálútnak hívják.
3. engem elég sokszor villogtak le csehek is, akik 200-al toltak. sokkal szarabbul vezetnek, mint elsőre látszik....
na ennyi, meg egy bambi!
jewellery 2009.11.15. 21:50:19
A vezetesi moral egyaltalan nem volt semmivel sem jobb 2 evvel ezelottig, (pont ugy mentek 200 folott stb a csehek) amikor brutalis buntetesi es nagyon hatekony - sokkal surubb - ellenorzesi rendszert vezettek be. Azota ugy megijedtek a csehek, hogy csak kulfoldon szaguldoznak, de ott igen.
Csak nezzetek meg a cseh rendszamu autok vezeteset magyarorszagon...
A D1-es halalut egyebkent nem azert halalut, mert gyorsan mennek, hanem, mert az ut kapacitasa sokkal kevesebb, mint az a szornyu nagy forgalom ami rajta nap mint nap halad (sokkal tobb, mint a magyar M1-esen) es mivel hegyen keresztul megy, igy telen fagy es kod is gyakran van rajta.
igazi hős 2009.11.15. 22:39:44
Szerintem a pálya állapota nem vészes (vagy csak a mi autónkban van lengéscsillapító), a forgalom nem zavaró (töredéke a forgalmasabb német pályáknak) és gyorshajtóból sincs több mint itthon (150-160-nal megyek, alig előznek meg, azokból is sokkal kevesebb villog). Viszont Prágában parkolni Pesthez képest is borzalmas és olyan meredek, szűk és kanyargós utcák vannak, hogy ihaj. Ja és a ott sincs túl sok híd a város két része között.
2009.11.15. 23:16:46
Egy dolgot viszont senki nem említett itt. Lehet, hogy senkinek nem tűnt fel, hogy az autópálya jelentős szakaszán nincs vadvédő háló (jó nagy vérfoltok vannak a burkolaton). Mire átértem Németországba 10 évet öregedtem.
Másodjára visszafelé Prágánál özönvízszerű eső volt. Több mint 5 cm vastagon állt a víz. Vidám volt sávot váltani.
TH 2009.11.16. 11:10:45
@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :): "1. TH Brnoban él, ha jól emlékszem." ???
------
Na, nézzük a többi hozzászólást, igyekszem reagálni...
Az autósok vezetési tudására nem akartam nagyon kitérni, valóban nem ifjú Schumacherek mennek az utakon, de azért annyival nem rosszabb a helyzet, mint nálunk.
Egyrészt nem azt mondtam, hogy senki nem megy gyorsan, csak azt, hogy kevesen mennek 180-200-al...ezt a véleményt fenntartom, mert ezt tapasztalom.
A parkolás kb. úgy megy nekik is, mint a pestieknek, nem jobb, de nem is rosszabb.
Ja, egyébként pont tegnap kaptam egy cetlit az autómra a városi rendőrségtől, amin megköszönik, h. rendesen parkolok. :)
@Gazságosztó Alálarcos:
"Gyalogosok: tízből nyolc autós leszarja a zebrát, és tízből legalább négy a legteljesebb bamba nyugalommal és arckifejezéssel húz el fél centire a lábad előtt akkor is ha a már a zebrán állsz. Egyetlen kivétel ha a gyalogos egy nő, babakocsival, akkor meg szoktak állni."
Ez teljes hülyeség. A belvárosi szakaszokon viszonylag jók az esélyek a sima átkelésre, de a külvárosban sem vettem észre, hogy nem alapján szelektálnának...
"Közlekedési jelzőlámpák: nem tudom merre jártál a városban, de nagyon nem vagy képben. Úgyanúgy áttolják magukat a sárgán, mint a magyarok, gyakran még a piroson is, mert úgy ítélik meg hogy ha sehonnan nem jön autó vagy villamos, akkor a piros valójában zöld.
Az meg, hogy mikor vált a keresztforgalom lámpája, az helytől függ, ne beszélj baromságokat hogy mindenhol ugyanaz."
Hát én NAGYON ritkán láttam olyat, hogy valaki durva narancssárgában-pirosban ment volna át, sárgán átmennek, ha még átférnek néha, de sokkal többen állnak meg, mint Bpesten.
Én nem mondom, hogy minden kereszteződés egyforma, de azért amit írtam, az nagyon sok kereszteződésre igaz. nyilván nem mindegyikre.
TH 2009.11.16. 11:13:28
TH 2009.11.16. 11:14:38
Butyok (törölt) 2009.11.16. 11:36:38
KB 10 hónapja élek már Prágában és sok dologgal egyet értek a posztíróval. Az autósok sokkal nyugodtabbak, ha kiteszem az indekszet a második, legkésöbb a harmadik autós a sorban beenged, így a besorolással nincs gond. Senki nem mászik rá az elöttelévőre és mindenki szép komótosan vezet. Tény hogy a zöld lámpánál az elindulás is sokkal lasabban megy - nagyjából így:
Zöldre válta a lámpa, az első a sorban eszmél (1-2 sec), megkeresi az egyest (2-3 sec) majd elindul. Ekkor a második gyorsan megkeresi az egyest (2-3 sec) és elindul majd a harmadik és így tovább. Ezt ha értelmesen csinálnák - sárgánál egyes zöldre indul és ez az egész kocsisorra igaz akkor állítom, néhény esetben akár másfélszer annyi kocsi át tudna menni a zöldön mint jelen helyzetben.
Parkolás - Prága 1 - lakosként rengeteget szívok. Mivel külföldi vagyok, céges kocsival (cseh rendszámos) és albérletben lakom ezért nekem az éves parkolási kártya (persze miután bizonyítottam hgoy csak én használom a kocsit) 17 ezer korona - azaz 170 ezer forint kb. Ha cseh lakos volnék és enyém lenne a lakás akkor csak 700 korona - 7000 HUF- lenne ugyanaz a kártya. A kártya feljogosít a "kék" zónában való parkolásra ahol még ha fizetsz sem parkolhatsz kártya nélkül. 100 kék helyre jut kb 1 normális ahol bárki parkolhat. Nagyon kevés a fizető parkoló és az sem igaz hogy 6 után ingyenesek. A rendszer a következő: Prága 1-ben (központ) H-Sz. 8-6ig fizetős. azon kívül H-P 8-6ig, kivéve: korházak és hivatalok környékén, ahol egész héten 8-8ig kell fizetni. Egyszóval a parkolás nagyon nehéz.
Az utak állapota - tény a fő útvonalak jobbak a mieinknél - kivéve autópálya - viszont a belvárosban mindenhol macskakő van, ami sokkal roszabb akárhogy is nézzük mint a budapesti utak.
Összefoglalva - kevésbé stresszesebb a városi közlekedés, viszont sokkal lasabban jutsz el a-bol b-be és akkor még találj is parkolót...
A pesti rendszert jobban szeretem emrt dinamuikusabb és parkolni is könyebb/olcsóbb.
Zs
Butyok (törölt) 2009.11.16. 11:41:47
Tény és való hogy az se normális amit én művelek, de általában 3.5-4 óra alatt emgvan az út (igen ami a csövön kifér végig ~200)
TH 2009.11.16. 11:48:26
@Butyok: OK, akkor van kivétel, és nem mindenhol 6-ig kell fizetni, de azért általánosságban igaz, nem? :)
A városi közlekedés autóval lassú, nem is járok kocsival - tekintettel arra, hogy a tömegközlekedés meg igen jó.
A jó állapotú macskakő meg - szerintem - lényegesen jobb, mint a teljesen széthullott aszfalt. Lehet, hogy zajosabb, de kevésbé árt a kocsinak, és nem is ráz nagyon.
Butyok (törölt) 2009.11.16. 12:25:34
és vitathatatlan a tömegközlekedés jobb, csak az emberek büdösek:p
a macskakövük emg tényleg jobb a miénknél, csak éppen 10x annyi van és az meg már nem jobb a mi aszfaltozott utjainknál...
TH 2009.11.16. 12:54:06
egyébként egyetértek, de én a belvárosi macskaköves utcákon kocsival nem vagy csak nagyon ritkán járok, így nem zavar. :)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.16. 13:04:49
TH 2009.11.16. 13:07:08
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:11:09
"Az autósok vezetési tudására nem akartam nagyon kitérni, valóban nem ifjú Schumacherek mennek az utakon, de azért annyival nem rosszabb a helyzet, mint nálunk."
Mennyi az az "annyival"?
"Egyrészt nem azt mondtam, hogy senki nem megy gyorsan, csak azt, hogy kevesen mennek 180-200-al...ezt a véleményt fenntartom, mert ezt tapasztalom."
Annyi cseh megy 180-200-al mint ahany magyar. a sebességválasztásuk pedig csak arra vonatkozik, hogy kurvára szeretik a 130-as limitet bőven felülről szagolni. Inkább lődd be az átlagsebességüket olyan 165-180 köré.
"A parkolás kb. úgy megy nekik is, mint a pestieknek, nem jobb, de nem is rosszabb."
Ja, tudjuk, "annyival".
"A belvárosi szakaszokon viszonylag jók az esélyek a sima átkelésre, de a külvárosban sem vettem észre, hogy nem alapján szelektálnának..."
Amit nem vettél észre, az nyilván nem, vagy nem úgy létezik. Hárompontos érvelésed lehengerlő.
"Hát én NAGYON ritkán láttam olyat, hogy valaki durva narancssárgában-pirosban ment volna át, sárgán átmennek, ha még átférnek néha, de sokkal többen állnak meg, mint Bpesten."
Szerintem ugyanannyira áttolják magukat, mint a magyarok.
"Én nem mondom, hogy minden kereszteződés egyforma, de azért amit írtam, az nagyon sok kereszteződésre igaz. nyilván nem mindegyikre."
Hadd találjam ki, halmazelméleti matematikus a foglalkozásod. :-D Esetleg biológus: minden rovar bogár, de nem...
TH 2009.11.16. 13:14:37
TH 2009.11.16. 13:15:51
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:16:33
Azért vitatható. Tény, hogy a villamosok gyönyörűen muzsikálnak és a metró is hatékony.
Azonban ha nem lenne ott sem ostoba a vezetés, akkor nyitott szemmel követnék a menetrendek hatását. Próbáld ki egyszer, hogy mondjuk relatív csúcsidőben leszállsz az A metróról a Muzeumnál: mivel a kocsik másodperc pontossággal érkeznek be mindkét oldalon, így hatalmas káosz keletkezik.
Ha nem lennének ennyira ostoba faszok, akkor talán egyszerűen csak elcsúsztatnák az egyik vonalat másfél perccel. Lehet hogy egy másik állomásnál találkoznának a kocsik, de az valószínűleg nem tranzitállomás lenne, ergo kisebb tömeg.
"csak az emberek büdösek:p"
Megnyugodtam, ezek szerint nem csak én tapasztaltam ezt.
35 fölött 10-ből 8 cseh férfi kegyetlenül büdös. A nőknél és a fiatalabb korosztályban már jobb az arány.
TH 2009.11.16. 13:21:56
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:23:47
Viszont ha azt állítod hogy milyen fasza és kurvajó sofőrök, és mennyire mézzelfolyó kánaán a hely legalábbis vezetési szempontból, akkor könnyen cikis helyzetben találhatod magad, ugyanis ez a téma objektivizálható, vagyis nem te vagy az egyetlen, akinek hosszabb-rövidebb tapasztalata van az országgal kapcsolatban.
ez van.
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:26:40
Nem állítottam hogy rossz a tömegközlekedési rendszer, azt állítottam, hogy a menetrendek ügyeletes jánosai annyira ostoba faszok, hogy vagy nem veszik észre, vagy leszarják.
Azt sem állítottam, hogy rosszabb a tömegközelekedési rendszer, mint Budapesten. ami viszont tény hogy Prága kisebb, így például sokkal könnyebb járatsűrűséget kalkulálni.
TH 2009.11.16. 13:30:41
Én nem hiszem, hogy az egekbe magasztoltam volna a cseh közlekedést vagy agyondícsértem volna a sofőröket. Bátorkodtam leírni a tapasztalataimat. Ha ez nem egyezik a tieddel, az előfordulhat, de ezek szerint pont hogy nem objektivizálható ez a téma sem, hiszen gyakorlatilag cáfolod az állításaimat, de ugyanúgy bizonyítékok nélkül, mint én. miért lenne neked inkább igazad, mint nekem.
TH 2009.11.16. 13:34:20
nem állítottam, hogy a menetrend vagy azok összehangolása tökéletes lenne, de mondjuk azt, hogy nincsen vele sok rossz tapasztalatom. vannak jó és rossz oldalai, maradjunk ennyiben.
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:36:55
Az általános közhelykedő objektivitást tekintve meg: sok dologban szarabbak, sok dologban jobbak a csehek a magyaroknál. Mint ahogy külön a svédek, külön a belgák.
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:38:08
TH 2009.11.16. 13:38:17
1) direkt hazudok
2) valami lila köd ereszkedett le elém, és nem tudom objektív módon felmérni a helyzetet
3) vagy nem tudom, mit feltételezel rólam...
TH 2009.11.16. 13:42:52
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:46:25
Azt egy percig sem állítom, hogy hazudnál. A lila köd...nos az már lehet. Amit a magyarokkal ellentétben csehek kurva jól csinálnak, az a marketingjük.
Ne aggódj nem kell magyarázatot adnod, én is talákoztam ezzel az érzéssel az országban - az első időkben.
Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.11.16. 13:47:27
TH 2009.11.16. 13:58:55
Chewbaca · http://pallas70.hu/tanfolyam/merlegkepes-konyvelo-tanfolyam.php 2009.11.16. 14:55:50
igazi hős 2009.11.17. 01:09:25
Más: aki az út minősége miatt nem tud Pozsony és Prága között normál (130-160) tempót menni, az az itthoni három-/négyjegyű utakon vagy télvégi pesti utcákon mennyivel megy? Harminccal?
Kalányos Márió 2009.11.17. 11:42:12
TH 2009.11.17. 13:17:11
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.19. 10:08:52
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.11.19. 10:12:48