Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Van lejjebb: motorosra büntetősatu

2009.11.16. 16:49 :: SilentSound

Kevés eszetlenebb és bunkóbb dolgot tudnék felsorolni a büntetőfékezésnél, az ilyen eszközökkel élő vadállatoknak el sem jut az agyáig, hogy csúnya vége is lehet az ilyesminek. Ha pedig valaki motoros előtt tesz ilyet, azzal könnyen meg is ölheti azt, aki a kétkerekűn ül, jelen esetben Lancelotot.

Az alábbi eset október 25-én, vasárnap történt meg velem Vas megyében:

Szombathelyről Kőszegre mentem motorral, olyan 85 körüli sebességgel. Beértem egy autókonvojt, én is beálltam a sorba. Bevallva kicsit közel is mentem az előttem lévőhöz.

Egyszer csak egy kisáruszállító furgon jelent meg mellettem (előzni akart). Mint fentebb írtam, nagyon közel voltam az előttem lévőhöz, így simán nem fért be közém és az előttem haladó autóhoz. Mikor mellém ért, kb. a kocsi felénél voltam. Nagyon közel volt a furgon, elkezdtem dudálni, majd fékeztem is, hogy mellőle kiérjek.

Amikor pont kiértem mögé, egy nagyot rántott a kocsin jobbra, de úgy, hogy a jobb oldali kerekei a füvet érték. Én megint dudálni kezdtem, hogy mi a fenét csinál, erre satufékez... Szerencsére nem lett baj, de gyorsan tovább húzott. Kőszegre beérve kezdtem volna utolérni, de dolgom volt, így nem tudtam követni és szóra bírni...

Én csak azt nem értem, hogy ha egyszer nem tud előzni, minek áll neki, vagy ha hibáz, akkor elég lenne az elakadásjelzőt felvillantani 2-szer, hogy "bocs, elkúrtam". Persze itt közelről sem erről volt szó, szín tiszta kőbunkó paraszt vezette a kocsit.

A rendszáma KIF-835. Fehér színű, valószínűleg Renault Master.

102 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lipi1945 2009.11.16. 17:10:19

Egyébként párszor volt már róla szó, úgyhogy előre szólok, ezzel a posztal valeszeg nem leszel túl népszerű. Mivel vagyunk itt páran akik nem komáljuk azokat akik beállnak a sorba és nem képesek rendes kövtávot tartani, egyrészt azért amiért, másrészt azért, mer nem lehet előzni tőlük.

potha 2009.11.16. 17:20:19

@Lipi1945: Végül is egy ilyen kocsi kb 4 méter, szóval vegyük hozzá, hogy a vezető plusz még szeretne kb 1 métert, hogy ne bepréselni kelljen az autót, szóval kb mondjuk jóhiszeműen, hogy 5-6 méterre ment az előtte levőtől :)

Persze ez nem igaz :)

2009.11.16. 17:22:59

"Lenyomoztam" a rendszámot,az alapján ez: "KIF-835 - TOYOTA LAND CRUISER 3.0D (2005) "
Vagy összekeversz egy Land Cruisert egy Renault Masterrel,vagy lopott.

Lipi1945 2009.11.16. 17:25:15

Najó, akkor mondom én! Asszem a posztoló a hülye! :)

2009.11.16. 17:27:38

Hogy a témához is szóljak: Mi francért 3centire mész az előtted haladó mögött??
Köv. táv. rémlik??

A másik: Ha 85-el mentél,és egy autókonvojt értél be,mégis mennyivel ment az a buzi legelöl??
Úgy utálom az olyan köcsögöket akik 70 fölé véletlenül sem mennek... Az ilyen miért nem megy busszal?? Persze ha egy traktor volt az,vagy egy olyan jármű ami indokoltan haladt lassan akkor nem szóltam...

Lacaca 2009.11.16. 17:30:05

@GSX-R: Vagy rosszul jegyezte meg. A szituáció megmagyarázza....

@Lipi1945: Milyen közel kell menni, ha mondjuk meg akarod előzni? Mennyi az esélye, hogy a teherautós rosszul mérte fel a távolságot a motor és az előtte haladó autó között? Ha igen, akkor alkalmas-e közúti közlekedésre?

misitcom 2009.11.16. 17:33:00

A poszt írója szúrta el.Motorostól nem várt viselkedés tanúsított azzal,hogy beállt a sorba.Ez már önmagában irritáló lehet az autósok számára.Tessék úgy közlekedni ahogy kell.Záróvonalon keresztül előzni,kocsisort százötvennel előzni.Lámpánál tolakodni,kereszteződésből kivágódni.Farkastörvények betartásával minden a helyére kerül.

Lipi1945 2009.11.16. 17:34:18

@Lacaca: Egyrészt ha előzni akarok akkor se mászok bele az elöttem lévő seggébe és ha közben engem elkezdenek előzni akkor azt aki előz azt segítem. Szerintem ez így korrekt.

Peetee 2009.11.16. 17:35:23

Teljesen mindegy, hogy mennyivel ment ki mögött, NEM az a megoldás, hogy lelököm a motorost az útról, ha nem tudom befejezni az előzést.
Miért kellett volna maga elé engednie a furgont?

Az ilyen pipázzon le egy néger falut.

devisionhun 2009.11.16. 17:38:04

Mennyi köcsög van itt.
1. had menjen már bármelyik fasz 60-70el ha úgy van kedve (30 éves forma autókkal simán nem megyek én sem 90et. Lehet előzni kérem... ha bír)
2. Ha motorral megyek, én is közelebb megyek, hogy amint van hely tudjak előzni
3. A furgonos ugyan takarodjon a gecibe... A motorstól aztán még pont kurvára látni, hogy esélytelen elé beférni.

(PS: egyre többször érzem azt, hogy TÉNYLEG megérdemli néhány fasz a lerugott tükröt, bár én ilyenre sose fajultam)

kismber 2009.11.16. 17:43:16

@Lipi1945: ezt en akartam irni :-)

2009.11.16. 17:47:00

@Peetee: "Miért kellett volna maga elé engednie a furgont?"

Most nem fogok szó szerint idézni a KRESZ-ből,de ott valahogy így áll: Az éppen előző autót segíteni kell,akár fékezéssel is,hogy mihamarabb visszajöhessen a saját sávjába az a szerencsecsomag. Nem ledudálni...

Ui.: Ettől függetlenül a furgonos egy köcsög (hehe,melyik nem?? :)

ganyager 2009.11.16. 18:06:40

@GSX-R: Te rendszámról letudsz nyomozni dolgokat??? - Az jó! - Nemrég eladtam az autóm tudnál benne segiteni, hogy átírták már??

potha 2009.11.16. 18:09:53

@ganyager: gondolom magyarorszag.hu-n nézi meg.

ha regelsz oda, és önkormányzaton hitelesíted magad, te is meg tudsz nézni rendszám alapján dolgokat.

2009.11.16. 18:11:20

@ganyager: Nem véletlen írtam idézőjelbe a "Lenyomoztam" szót.
Kb. az autó típusánál,meg annál hogy mikor jár le a műszakija,nem tudok többet megnézni. De tessék a honlap amin "lenyomoztam":) www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp

ganyager 2009.11.16. 18:12:03

Igen ez így van, ha valaki elöz téged, és ha járműved feléig ér akkormár "segitened kell", hogy visszasorolhasson.

Mellesleg Kedves posztíró, a követési táv-ot bekéne tartani, márcsak azért is mert Te csak kétkeréken utaztál!

- Amúgy meg a fehér autós meg egy nagy paraszt!

2009.11.16. 18:12:50

@potha: Nem,lusta voltam bemenni és hitelesíteni magam,így marad ez :)

randomuser1 2009.11.16. 18:21:29

szerintem a furgonos is szélárnyékban akart haladni csak a motoros nem engedte oda, így ezen jól összevesztek, de mint a valóságban mindig, a nagyobbnak jobban igaza lévén, elváltak békében oszt mehettek mindeketten isten hírével...

ganyager 2009.11.16. 18:28:08

@GSX-R: Köszönöm!

ÉRDEKES, a régi autómat még én vittem el zöldkártyát csináltatni, Érden, és ahoz képest Tököl-t írja és az időpontja pedig "sikertelen".
:)

Tornado86 2009.11.16. 18:40:12

Röviden és tömören van egy kis anyag egy újabb karikatúrához :)
Komolyra fordítva nem a másik lökhárítóján közlekedés a gond hanem a tükrök elégtelen használata. A követési távolságra pedig amúgyis ott van az a csel hogy nem csak az orrod elé nézel, hanem akár át a másik szélvédõjén, így egy esetleges veszélyre egyszerre reagáltok, de biztos én csinálok valamit rosszul hogy sose kell satuznom ilyenkor.

kranführer 2009.11.16. 18:51:03

@potha: Mese a négy méteres Rönó maszterről...:-)))
Ingyombingyom a Fábiám is több mint négy méter...

2009.11.16. 18:55:15

A rönó maszter tengelytávja (hosszúságot nem találtam) 3092mm.
Az új Fabia hossza (a régit nem néztem,de ennél csak kisebb lehet) 3.992mm. :)

Lipi1945 2009.11.16. 19:02:33

@Tornado86: Csak szerencséd volt eddig!

Lipi1945 2009.11.16. 19:09:41

@Tornado86: Egyrészt akkorsem ugyanazt látod mint ő, másrészt korántsem biztos, hogy minden szitut ugyanúgy értékeltek, harmadrész mondjuk rosszúllét miatt is fékezhet.

Shopping 2009.11.16. 19:41:58

A kisbuszos szállítók: kivétel nélkül hülyék.
A motorosok: nagy többségben hülyék.

Summa summarum, hülye történet...

mr_x 2009.11.16. 20:02:09

Hat mondjuk erdekes vegiggondolni a masik oldalrol is, mielott suncsaladot kivanunk masnak :-o
Kezdjuk azzal, hogy ha elozni szandekozol, akkor miert nem huzodsz kozepre es rakod ki az indexet, ha meg nem akkor meg mi a fenenek maszol az elotted halado fenekere?

Ha az elottem kozlekedon nem latszik hogy elozni akar, akkor en is elozni kezdek fuggetlenul attol hogy van-e elotte hely, aztan berakom ele a kocsit ha nem tudok tovabb elozni.

"Nagyon közel volt a furgon, elkezdtem dudálni, majd fékeztem is, hogy mellőle kiérjek."
Nem dudalni kell, hanem kovetesi tavolsagot tartani!

"Amikor pont kiértem mögé, egy nagyot rántott a kocsin jobbra, de úgy, hogy a jobb oldali kerekei a füvet érték."
Lehet hogy mar alig varta, hogy mogotte legyel mert mar nagyon kozel volt a szembeforgalom?
Ismet csak, ha hagysz helyet akkor...

"Én megint dudálni kezdtem, hogy mi a fenét csinál, erre satufékez..."
Ha satufekez amikor te kozvetlen mogotte vagy akkor most nem olvasnank ezt a posztot:-o
Esetleg felvillantotta a feklampat? Ez nem satufek, bar bunkosag.
Esetleg van egy masik lehetoseg is, en ha elozok akkor a tobbi autonal gyorsabban megyek. Ha vissza akarok lassitani az elottem levo auto sebessegere az altalaban a feklampa vilagitasaval jar.
Sot akar elesebb fekezes is lehet belole ha az elottem halado ugy dont hogy rafekez.
Lehet hogy te ezt ertelmezted felre, mert egybeesett a te dudalasoddal?

"Én csak azt nem értem, hogy ha egyszer nem tud előzni, minek áll neki,"
Igazad van, alljon csak be a sorba 218-nak, lehetoleg semmi tavolsagot tartva mint te, es egyutt vonatoztok amig a legelol halado ugy nem dont hogy lekanyarodik?

" vagy ha hibáz, akkor elég lenne az elakadásjelzőt felvillantani 2-szer, hogy "bocs, elkúrtam"."
Hol is hibazott? Hogy nekiallt elozni azt feltetelezve hogy be fogod engedni ahogy a kresz eloirja?

Nem allitom hogy a furgonos nem volt bunko, de erdemes azon is elgondolkodni hogy minden ugy tortent-e ahogy elenk tartad :-o

mr_x 2009.11.16. 20:03:59

@GSX-R: "Az új Fabia hossza (a régit nem néztem,de ennél csak kisebb lehet) 3.992mm. :)"
Plussz vonohorog az pont tobb mint 4 meter :-)

indapasssucks 2009.11.16. 20:09:59

közuti veszélyeztetés.
Ezért vettem kamerát a mocihoz.
Bíróságon nagyon jól jön majd.

kispista2 2009.11.16. 20:17:13

@Tornado86: Hát persze, mint az előző storidban, ahol majdnem beleszálltál az előtted menőbe, mert a seggében voltál.

Tornado86 2009.11.16. 20:20:47

@Lipi1945:
Nem olyan biztos az a szerencse, max. látszólag. Egy dolog hogy amikor lehet, inkább még egy kis gázt adok, ezzel együtt az a jellemzõ sokakra hogy még egy úthiba esetén is fékeznek, mintsem arrább tegyék 10 centivel a kocsit. Szerintem kellett volna lásd a fickót az Octavia-val felfele a Bucsinon, ahányszor jött valaki szembõl, mindig satu => otthagytam amint tudtam, szerintem nyelhetett egyet, hogy van mit tanulnia, bár sokaknak meglehetõsen bizonytalan a látása. Márpedig ahogy akkor se lett volna baj ha meg kell állni, ugyanígy egy rosszullét miatti fékezés se lett volna gond. Viccesre fogva mondhatnám azt is, hogy mivel tuti kicsi a sebessegkülönbség, max. kettõnk helyett fékez az elõl haladó :)
@Shopping :
Kisbuszosok? Atlassib-esek, lásd a baleseti statisztikáikat (heti 1-2 a túlhajtott és alapjáraton nagyképû sofõrök miatt).
Egyébként a gondolatmeneted logikailag helyes.

Tornado86 2009.11.16. 20:22:55

@kispista2:
Mert a visszapillantó nem sminkelésre való.

Spikk 2009.11.16. 20:28:34

@indapasssucks: Aha, csak a fenti esetben ez akár visszafelé is elsülhetne. Követési távolság, nem engedte vissza, meg a hiányzó, ám fontos paraméterek, mint pl. szembe jövő távolsága. Vagy akkor inkább nem mutatnád meg a bíróságon a felvételt?

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.16. 20:29:18

Hát igen..a tipikus motoros vs furgonos. Egyiknek sem kívánok csupa jót(bár meg sem gyilkolnám őket, illetve meg sem karcolnám a járművüket..)

Megint az a helyzet, ahol hallottuk az EGYIK felet, az ő saját leírásával.
Kíváncsi vagyok mit mondana a furgonos. De igazából mégsem. Az a b verzió lenne...

Persze szándékos fékezgetésre nincs magyarázat(még akkor sem, ha nem satufék, ami azért esélyes..).

Sünt annak is, aki rámegy a másikra, aztán sír, ha balesetet okoz.

De a különsündíjas az, aki megint felhozza, hogy mit megy az útra aki 70-80-al megy.

Egy:lehet frissjogsis. Fog még gyorshajtani is, biztos lehetsz benne primitívkém, majd.
Kettő: Lehet, hogy te egy olyan köcsög panelos vagy, aki óriási hitelre vesz fasza új kocsit, amivel menőzhetsz, mondjuk cserébe kevesebbet költesz a kölykökre, nyaralásukra stb, a lényeg a kocsid és az, hogy ezáltal magasan tartod a hozzád hasonló majmokkal együtt az autók árát, mert "hitellel szinte ingyen van".
Kettőperbé: röhögsz a világra, céges kocsit használsz és/vagy az életben nem fizettél adót.

Így baromira nem fogod felfogni, hogy vannak olyan autók, amikkel nem törvényszerű, de vannak olyan autóutak, ahol a 80 fölött egyszerűen nem biztonságos. Pici motor, rosszabb kormány stbstb. Ettől tán még nem te mondod meg, hogy mivel utazzon. Indexet kiteszed oszt megelőzöd. Ha tudsz ilyet egyáltalán..

2009.11.16. 20:39:15

@sanche: Én lennék az általad említett "különsündíjas".
Ha teljesen elolvastad volna a hozzászólásom,láttad volna az utolsó mondatom: "Persze ha egy traktor volt az,vagy egy olyan jármű ami indokoltan haladt lassan akkor nem szóltam..."
Az ha szar az autó,vagy friss a jogsi,az már számomra indokolt.
És nem kellene mindjárt vádolgatni...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.11.16. 20:43:38

@GSX-R: megkövetlek, igazad van.

Mentségemre legyen mondva, hogy a frissjogsi sincs ráírva a kocsira(hacsak nincs kint a T, de olyat ragasztani is szvsz öngyilkosság :) ), mint ahogy a kocsiról azt sem tudod kívülről, hogy te ott, abban a pillanatban mennyivel mennél vele, szóval ráhúzod te is (kivéve, ha nem traktor) mindenkire, hogy köcsög.

de jogos volt a megjegyzésed, figyelmetlen voltam.

sreetfighter 2009.11.16. 20:51:11

Lancelot!
Biztos valami motornak látszó tárggyal robogtál, amit a furgonos esélytelennek tartott, hogy bármi féle előzést véghezvigyél vele.
Ha így volt akkor húzd be füled farkad és segítsd az előzést és ne Neked álljon feljebb!
Ha komoly motorral ott sündörögsz a sor végén akkor pedig megérdemled!

kafferbivalybalamber 2009.11.16. 20:51:55

Megnéztem a magyarorszag.hu-n. Aszongya:

A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: KIF-835
Gyártmány: TOYOTA
Típus: LAND CRUISER
Szín: SZÜRKE
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

SilentSound, nem gondolod, hogy ezt a rém bonyolult ellenőrzést neked kéne megejteni, mielőtt kiteszel ide egy rendszámot? Legalább a gyártó ország stimmeljen, hogy japán vagy francia... Hogy terepjáró, vagy forgon, ez már részletkérdés, ilyen finomságokat motorostól nem várunk el. :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.11.16. 21:04:18

Teljesen el tudom képzelni az esetet.
Velem egy matricás-szárnyas Espero játszott el hasonlót az M0 déli szakaszán, közepesnél gyengébb forgalomnál. Döcögtem 70-80-nal, erre nekilát tolni a szélső sávban. Pedig eléggé látszott, hogy veterán motor, meg békés sofőr :-) , nem beszélve a 80-as táblákról. Aztán kormányvégtől 10 cm oldaltávval megelőz, nem túl gyorsan. Aztán beáll elém. És besatuz, közben néz hátra a középső tükörben.
Annyi szerencséje volt, hogy fogtak az öreg dobfékek, különben V-be alakult volna a hátulja, én meg benéztem volna a hátsó ablakán.
Aztán elindult, nyomott egy kövéret, és eltűnt a 200 m-re levő lehajtón.
Vannak ilyenek, sajnos.

Spikk 2009.11.16. 21:10:26

@sanche: Szerintem is, nem rég volt egy ilyen lassan menős poszt, hihetetlenül nem értették egyesek, hogy számukra gyakorlatilag mindegy, miért megy lassan a másik, le lehet venni a lábat a gázró, majd előzni, ha van alkalom. De nem, tuti indokolatlan, köcsög, maradjon otthon, nem alkalmas vezetésre. Ilyen és hasonló érvek hangoztak el...
Pedig a baj inkább az, hogy a sorban nincs megfelelő távolság, hogy előzni lehessen, azt meg pont nem az első szabályozza.

2009.11.16. 21:14:40

@sanche: Jogos! Javítom a mondatom: Utálom az olyan köcsögöket akik annak ellenére hogy az autójuk kitűnő műszakilag,és régi a jogsijuk, tötymörögnek!

Uff,én szóltam!

Spikk 2009.11.16. 21:20:56

@GSX-R: Mész mögötte x kocsira és belátsz a motorház alá, a felfüggesztés és egyebek állapotát felméred, csak így? Megszemlézhetnéd a kocsimat, hogy tudjam, kibírja-e a telet. Elhajtok a munkahelyed ablaka előtt egy megbeszélt időpontban, oké? :-)
Vagy alapból utálsz mindenkit, de végül megbocsájtasz, ha valami szakadt verda tartja a sort?
(Röviden meg: Nem teljesen értelek, bevallom.)

nanogyo 2009.11.16. 21:30:14

@Spikk: Tényleg volt itt nemrégiben egy poszt, de hihetetlenül nem értette senki (beleértve ezek szerint téged is), hogy nem a lassan menésről szólt. Pusztán arról, hogy milyen alapon gazdálkodik bárki a másik idejével?!?

És még most is ugyanez a sületlenség jön elő. Siralom.

Spikk 2009.11.16. 21:41:09

Ha azt írod, hogy "eszsek szerint", akkor talán olvasd el pár hozzászólásomat odaát, mert úgy értem, hogy nem tetted.
Igyekeztem érthetően összefoglalni, hogy miért is nem kell eldöntened, hogy az illető miért megy lassan, meg hogy miért is nem tudhatod, vagy ilyesmi.
E mellett én nem akarom azokat védeni, akik valóban indokolatlanul mennek lassan, csak mivel nem tudom, hogy kik azok (akkor sem, amikor megelőzöm őket és ÍGY nézek át az ablakon, de amíg a sor végén állok, addig aztán újságot is olvashat, azt sem látom, volt ilyen példa), inkább nem utálok senkit, csak ha látom, hogy újságot olvas.
Vagy nem olvasod el, de akkor maradjunk annyiban, hogy az a válaszod, hogy utálsz mindenkit, aki lassabban megy (mennyinél is?), majd amikor megelőzöd, akkor megbocsájtasz egy kis százaléknak, akin valami látható jele van annak, hogy miért is ment lassan, a többit meg tovább utálod, akkor is, ha friss jogsis, volt egy balesete, amikor pont olyanok voltak a fényviszonyok és ez okozta a bajt, stb.
Derék hozzáállás...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.16. 21:41:24

Fehér furgon vs. motoros?

Úgy érzem magam, mint amikor a skinheadet megkérdik, hogy mi a véleménye a közel-keleti helyzetről.

-Hát ha innen nézzük... de hogyha figyelembe vesszük... de ha meg onnan nézzük... hm, bazdmeg, nekem így is jó, meg úgy is jó.

BKV reszelő 2009.11.16. 21:42:23

@GSX-R: Pedig idézhetnél a KRESZ-ből, mert ott az előzés megkezdéséről is van szó, ergo az a furgon meg sem kezdhette volna az előzést....ha már...

Spikk 2009.11.16. 21:47:56

@nanogyo: <OFF>
Ja, csak Te vagy az. Ezt benéztem (mert belebeszélsz megint)...
Akkor nem is szóltam. Csak annyit, hogy először a tartozásodat leszel kedves... Harmadszor kérlek.
autozz.blog.hu/2009/10/25/hatra_is_kene_nezni
Alulról a 8. hozzászólás (meg a 9.).

Aztán majd beszélgethetünk.</OFF>

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.11.16. 21:53:14

devisionhun:

"2. Ha motorral megyek, én is közelebb megyek, hogy amint van hely tudjak előzni"

Akkor elmagyarázok valamit kisfiam: ha a seggébe mész az előtted lévőnek pont nem tudsz jobban előzni, ugyanis némi lendülettel (mikor már látod az utolsó szembejövőt, akkor lépsz oda, de ugye seggből ez nem megy) sokkal gyorsabb lesz az előzés. (még akkor is ha 180 lovas Hayabusád van)

nanogyo 2009.11.16. 21:58:12

@Spikk: Kicsi csillag, nem ez az első, amit te nem értesz. Sem az utolsó. Mikor tanulsz meg olvasni?
Nem vitázom, Nincs kivel.

Reggie 2009.11.16. 21:59:29

"Én csak azt nem értem, hogy ha egyszer nem tud előzni, minek áll neki, vagy ha hibáz, akkor elég lenne az elakadásjelzőt felvillantani 2-szer, hogy "bocs, elkúrtam". Persze itt közelről sem erről volt szó, szín tiszta kőbunkó paraszt vezette a kocsit."

Csak azert nem tudott elozni, mert paraszt voltal. Ha akarod tartani a konvoj sebesseget, akkor hagyjal magad elott annyi helyet, hogy aki nem akar cammogni, az tudjon elozni.
Amilyen a fogadjisten...

Garp 2009.11.16. 22:00:16

Tök mind1, mennyi követőt tartott, a furgon ne kezdjen előzni, ha nem tudja befejezni a manővert. Egy motorostól pont faszán látni a forgalmat. Szóval a posztolóé a pont tőlem. Mondanám, hogy jelentsd fel, de nem akarom kiröhögtetni magam.
(Mielőtt megdobáltok: egy Transit Connectet nyúzok naponta)

papa33 2009.11.16. 22:05:05

Nem akarnám az észt osztogatni, meg a pontos tények hiányában dönteni, de kb emberölés amit a furgonos végez. És ha vizes az út, nam kell satu...

És a legjobban azt a sok hozzá nem értő dilettáns hozzászólást sajnálom és keserít el (többek között ezért sem motorozok már) hogy a motoros a hibás természetesen. Egyszer élünk, nem lehet senkit büntetni, főleg egy motorost. Gondolkodjunk már. És innentől már nem csak a mások hibáinak és tévedésének állandó kivédéséből áll a motorozás, hanem a direkt támadások kivédéséből. Gyalog sétál valaki haza és kirúgom a lábát, majd átobom a hídkorláton, ez pont olyan (tán ez sincs már messze). (Mért, meddig tart-lélegzetnyi szünet után, megfelelő forgalmi helyzetet kivárva-megelőzni mindkettőt?)

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.11.16. 22:07:34

@papa33:

a büntető fék természetesen nem jogos, de attól még a motoros a fasz, ha nem tart követési távolságot.

Szelki Lata 2009.11.16. 22:16:47

Én is motorozom, meg sokat autózom is. Autóval mindig segítem a motorosokat, mert pontosan tudom, hogy milyen a világ 2 kerékről.
Ellenben ebben az esetben abszolút a motoros volt a balfasz és agresszor, véleményem szerint.
A furgonos teljesen szabályosan előzött. Mindenre volt idő, dudálgatásra, fékezgetésre (a motoros részéről), a visszatérési hely kialkudására. Tehát a furgon nem vakon előzött. Ellenben a motoros elfelejtette azt, hogy az előző járművet segíteni kell. És nem dudaszó formájában megfogalmazott etikai tanácsokkal, hanem a biztonságos visszatérést lehetővé téve.
Motoros vagyok, így mondom ezt: ha egy frontális karambol és egy kis karcolás között kellene választanom, akkor simán lebaszom a motorost az útról. Főleg, ha a szembejövő teljesen ártatlan családra gondolok.
A furgon pedig nem satuzott, mert akkor nem beszélgetnénk ma. Csak felvett egy biztonságos követési távolságot, amit motorosunk szintén nem tudott biztonságosan abszolválni.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2009.11.16. 22:21:53

Nem értem. Ha valaki nem tart KRESZ szerinti követési távolságot, akkor mindjárt jogossá válik, ha az életére törnek? Szerintem nagyon el vagytok tévedve, de lefogadom, ha a fikázókkal esik meg a dolog, habzó szájjal mesélik másnap.
Volt már rá példa, hogy csak azért akartak _szándékosan_ elgázolni, csak mert motoros vagyok. Nem szabálytalankodtam, együtt mentem a forgalommal, és természetesen a többiek helyett is figyeltem. Ezért úsztam meg a dolgot. Az autós véleménye a következő volt, miután szabálytalanul sávot váltott, és mivel éppen ott tartózkodtam, erre dudálással hívtam fel a figyelmét: "a kurva anyád, te köcsög motoros, dögöljetek meg mind..."
Szomorú belátni, de úgy tűnik, a sok egymást bátorító frusztrált baromnak köszönhetően ez a jövő. Csak azt nem értem, hogy miért nem fogják fel, hogy ha megölnek egy másik embert, őket kis kivonják a forgalomból egy időre. Úgy látszik, ez nem eléggé elrettentő.

Reggie 2009.11.16. 22:28:52

@Körticsek: Nem jogossa valik, hanem hiteltelenne az iroja. Ugyanis ugyan olyan felelotlen mint az elozgeto furgonos, hiszen azzal, hogy nem tartja a kovetesi tavolsagot(azaz szandekosan nem ad masoknak elozesi lehetoseget amikor lenne ra lehetoseg, es igy rakenyszeriti masokra a sajat sebesseget) o is aktivan tesz az ilyen helyzetek kialakulasaert.

Spikk 2009.11.16. 22:33:49

@nanogyo: <OFF>Meghajolok az érveid előtt. :D
Metekóra lezárva, válasz hiányában egyes leülhetsz. Én megpróbáltam, többször levezettem külön neked metematikailag a dolgot. Csak kötözködni tudtál.
Velem nem kell vitatkoznod, nem arra kértelek, hanem csupán arra, hogy ha már önként azt állítod, hogy nincs igazam, akkor tessék alátámasztani.
Veled ellentétben engem meg lehet győzni, csak ahhoz kicsit több kell, mint azt mondani, hogy nincs igazam...
</OFF>
Többieknek: bocs az offért, egy korábbi posztnál kötekedett és azóta többször tesz hasonló képpen.

Lipi1945 2009.11.16. 22:36:58

Látom sokan csak addig látnak, hogy motoros meg furgonos.

Kéne rendes kövtávot tartani, hogy ha gebasz van akkor ne menj bele az alötted lévőbe és a mögötted jövők tudjanak előzni. Aztán ha valaki elkezd előzni azt lehetőleg segítsük. Aztán vélt vagy valós sérelmünk miatt nem vágunk be mások elé és nem büntetősatuzgatunk.

Se motorral, se furgonnal, se birodalmi lépegetővel!

Ennyi!

Sonick 2009.11.16. 22:56:47

@kafferbivalybalamber: Egyetértek veled, ellenőrizetlenül ne kerüljön ki rendszám. Megnéztem a hasonló rendszámokat, a KIF-635 fehér FIAT DUCATO 15 2.3 JTD. Ugyan nem Renault, de legalább furgon. De hogy miért nem mást nézek ilyenkor?

Marty Mcfly 2009.11.16. 23:18:38

előttem már mindent elmondtak... :-)

igazi hős 2009.11.16. 23:24:00

@GSX-R: Az egy jó oldal, de mérget nem vennék az adataira, attól még lehet az Master is. Az én autóm az oldal szerint Golf TDI, legalább az évjárat stimmel. Egyébként az egyik vizsga akár stimmelhet is.
Nem is lenne rossz, eladnám és vennék egy 3 évvel fiatalabb Xsarát :-)

Spikk 2009.11.16. 23:27:56

@igazi hős: Nekem teljesen jót mondott, 3 utsó vizsga adatai vannak benne (öregek vagyunk, évente járunk), szerviz OK, márka OK, típusból 3-at sorol fel, benne van, évjárat OK, dátumokat napra nem tudom, de teljessen hihetőek.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.11.16. 23:29:03

@igazi hős: Már leellenőrizték a magyarorszag.hu-n is és ugyanaz jött ki. Egyébként meg ez az oldal tényleg szar, nekem nincs felvive a friss zöldkártya, pedig több, mint egy hónapja csináltattam.

Ilcsirendeles 2009.11.16. 23:42:52

Ehhez nem sokat lehet hozzátenni.

czejp (törölt) 2009.11.16. 23:44:09

Amennyire én megfigyeltem egy előzés után aki beugrik a sorba, az szinte mindenki fékez. Persze, gyorsabban is kell mennie mint a sornak, ha előbbre akar beállni és utána muszáj is fékeznie, hogy ne menjen neki az előtte levének. Persze aki motorral megy, az biztosan máshogy látja, bár én még soha nem láttam olyan motorost, aki egy konvoj közepén haladt volna, hacsak nem két előzés közben van és kamionok jönnek szembe.

Reggie 2009.11.17. 00:03:33

@csabiartur: Hat igen nalunk meg a kolbasz is keritesbol van:)

fecsa 2009.11.17. 00:43:01

Én csak azt a részét nem értem, hogy hogyan mer belemenni valaki egy előzésbe ha nem fér be az előtte álló/állók elé.
Kifoghatsz egy ugyanolyan hülyét/felelőtlent és nem fog beengedni. Le lehet tolni, nem biztos, hogy jobban jártok.

Ebben a szituban nem tudni, hogy a furgon mennyit ment a motoros mögött, felmérte e, hogy a motoros nem akar vagy nem tud előzni, furgon lendületben volt e ...
sok ismeretlenes ez a szitu. Egy biztos, birka nép a magyar, de abszolút nem előzékeny. Attól, mert más hülye, nekünk még nem kell annak lennünk. Tehát ha a motoros volt a hibás, akkor is figyelnünk kell rá, mert ő a gyengébb.

Spikk 2009.11.17. 01:33:15

@fecsa:
Így is van. (De szerintem mindenkire kell figyelni. A hülyékre, meg a gyengékre csak még jobban kell.)

Integrált Szerverterror 2009.11.17. 05:12:05

Schok hüjje motorosch.

Schok kötsög furgonosch.

Már csak egy zebrán piroson áttekerő biciklis futár hiányzik a történetből és kész a komplett zártosztály.

@csabiartur: Lichtensteinben beengedett egy német, erre te beengeded az összes svájcit? Érdekes logika:)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.11.17. 08:31:36

@Lipi1945: ha az előzést megkezded (pl. megnézed hogy jönnek -e szembe?) akkor már NEM KELL követési távolságot tartanod, a KRESZ szerint sem.
Másrészt ha nem tartasz követési távolságot motorral, és nem az út jobb széléhez húzódva haladsz, akkor már FIZIKAILAG is az előzés megkezdésének fázisában vagy. Tehát aki rád előz, az szabálytalan így-iy, úgy-is.

DonnaNyányó 2009.11.17. 08:32:49

"Kőszegre beérve kezdtem volna utolérni, de dolgom volt, így nem tudtam követni és szóra bírni..."

Már megint az üres duma, de unalmas (ásít)

vivax 2009.11.17. 09:03:38

Agyhalott szubhumán furgonferi. Vajon hogyan lehetne az ilyeneket véglegesen kiiktatni a közlekedésből? Sehogy.
És ha teljesen utóléred, és rá is érsz mit csinálsz? Megsüketíted a kipufogóddal, megfojtod a kuplungbowdennel? Vagy agyondobod egy karburátorral?;)

Void Bunkoid 2009.11.17. 09:06:37

@ganyager: Elnézést az offolásért meg a nyelvtannáciskodásért, de

"hoz képest Tököl-t írja"

Helyesen "Tökölt".

Könyörgöm, fogjátok már fel, hogy a tárgyragot CSAK akkor tesszük kötőjellel az adott szóhoz, ha az - legtöbbször külföldi eredetű, T-re végződő tulajdonnév, többnyire ki nem ejtett "t" hanggal (pl. Foucault-t).

DE magyar szavaknál soha nem kötőjelezünk Láttam én már ilyet is leírva, hogy "telefon-t"...sajnos egyre inkább terjed ez a kötőjelezős buzi tárgyragozás.

Tudom, hogy az ellenvetés az, hogy az interneten lesz*rja mindenki a helyesírást, de mégsem kellene, itt is ugyanúgy magyarul írunk. A sarki kínai ruhaboltban is elvárod, hogy kedves legyen veled az eladó, és nem hivatkozhat arra, hogy ez nem egy Louis Vutton-márkabolt, itt csak erre futja udvariasságból meg vásárlóközpontúságból is :P

Spikk 2009.11.17. 09:07:10

@kutya_zzr: De, mindíg kell követési távolságot tartani. Amivel össze lehet keverni, az az, hogy 3500 kg feletti járműnek annyi követési távolságot kell tartania, hogy oda egy jármű biztonságosan beférjen, ez alól vban az a kivétel, ha előzésre készül (a 3500 kg feletti jármű), akkor nem kell ezt a gyakorlatilag dupla követési távolságot tartania.

kopaszállat 2009.11.17. 09:11:02

@Shopping : MINDEGYIK furgonos és motoros faszfej! Vajon miért nem előztél a motoroddal, ha egy FURGON képes volt rá? Ja, hogy nem volt kedved?? Akkor állj be a sorba és tartsd a követési távolsággal együtt a csőrödet is!
Elég gyengécske poszt, valaki legalább fasisztázna, vagy cigányozna! :)

pyromaster 2009.11.17. 09:12:16

A motorosokról annyit, hogy talán 10000-ből 1 aki, nem úgy viselkedik az utakon mint egy állat. Ha nem tetszik a bütetőfékezés te nyomorult májdonor, akkor tartsd be a féktávolságot te köcsög, fasz. Nem ismerek egy olyan útszéli koszorút sem a Bükk és Mátra környékén, ahol a motoros más hibájából döglött meg. A motorosok állatok. Egytől-egyig, remélem jövö nyáron is szépen fogynak majd....

labi 2009.11.17. 09:28:57

A motoros a hibás.
Előzte volna meg jobbról az egész sort, vagy a vonalon letojva a szembeforgalmat ahogy azt szokták, és akkor nincs ilyen probléma. :)
Én még életemben nem tudtam megelőzni motorost.
Ezzel a félig szabályos viselkedéssel mindenkit csak összezavart. :)

labi 2009.11.17. 09:33:39

Ezért jó az a renault master amit én szoktam néha vezetni... szívódízel és már szét van taposva. 70 felett eszembe sem jut vele előzni. Esélytelen, ha csak nincs egy repülőtérnyi belátható üres egyenes út előttem. :)

Lipi1945 2009.11.17. 09:35:44

@kutya_zzr:

Én arról beszéltem ha előzni AKAROK akkor se mászok bele az elöttem lévő seggébe, az említett két ok miatt.

Ha én csak szeretnék előzni, de mondjuk úgy ítélem meg, hogy még nem alkalmas előzésre a szitu, de valaki mögöttem meg úgy gondolja, hogy ő előzni fog akkor segíteni fogom ebben.

Ha megkezdem az előzést akkor persze énis közelebb húzódok, de akkor már indexelek és megyek át a másik sávba amint lehet.

De a posztban az van, hogy beállt a sorba! Ha beállt a sorba azt én úgy értelmezem, hogy nem akart előzni.

Rühellem az olyanokat akik kilómétereken keresztül jönnek a seggembe, miközben esélytelen előzni, vagy lehet előzni de nem mer (őt is segítem, villantok jobbra és lassítok ha kell), vagy csak simán egy idióta aki nem is akar előzni csak ez a mániája.

Lipi1945 2009.11.17. 09:43:52

@kutya_zzr:

Nem vagyok egy kresszhuszár, de mintha úgy lenne, hogy ha indexelek és a másik sávban vagyok akkor kezdtem meg az előzést. Ha csak a felezővonalhoz közel vagyok és lesem, hogy tudok e már előzni akkor még simán megeleőzhet a mögöttem jövő. Ilyenkor mindig figyelem a tükröt is és ha valaki elkezd előzni akkor nem vágok ki elé és ha be akar jönni elém akkor segíteni fogom.

Ferocious 2009.11.17. 10:19:19

@pyromaster: Bár van némi igazság abban amit itt fröcsögsz, de ez már egy kissé paranoid és túlspirázott, némi üldözési mániával is megfűszerezve...

Valóban sok motoros állatkodik az utakon, de azért nem mindegyik. Ezt írom úgy, hogy bár évente min. 100.000 km-t vezetek/utazom, de egy motort még beindítani sem tudnék, nemhogy elvezetni!

Javasolnék egy alapos kivizsgálást a pszichiátrián számodra, legalább visszaadnák az elgurult gyógyszered...

Take-it-Easy 2009.11.17. 10:50:33

Mindenkinek, aki a követési távolságot forszírozza, igaza van. Csakhogy a gyakorlatban ez sem működik. Számtalanszor jártam úgy a 7-es főúton Érd és a Velencei-tó között, hogy tartva a köv. távolságot lestem az alkalmat, hogy mikor tudok előzni. Erre jön egy paraszt, akinek sietős a dolga (megértem, hisz nekem is) és engem megelőz, visszasorol elém, csak azért, hogy aztán ő ragadjon be az előttem szüttyögő autó mögé. NOOORMÁÁÁLIIIS?!

sreetfighter 2009.11.17. 11:32:28

@Easyke:
Ha Téged leelőztek, akkor valószínüleg Te is tudtál volna előzni.
Ha nem vagy elég szemfüles, vagy gyors, akkor el kell viselni azt aki olyan!

Take-it-Easy 2009.11.17. 11:40:03

@sreetfighter: nem, én éppen azzal az egy autónyi hosszal nem tudtam volna befejezni az előzést, amennyivel előrébb voltam a folyamat elején. A parasztja sem tudta megelőzni a valódi "célpontot", azért sorolt vissza elém. És utána jó darabig ott is maradt, mert nem tudott kimenni. Csak ezért.

Kalányos Márió 2009.11.17. 11:46:46

@labi: Én nem mernék ennyire kiszolgáltatva lenni az utakon. Egy autó gyorsuljon, illetve lassuljon, ha a gazdája azt kívánja tőle!

sreetfighter 2009.11.17. 13:13:48

@sbronzo:
Nem mindenki akar száguldozni. De ez jobb is így!

sreetfighter 2009.11.17. 13:17:44

@Easyke:
A körülményeket tekintve, lehet, hogy igazad van, de én is szoktam ezt csinálni.
Egy járművet egyszerübb megelőzni mint kettőt, még ha elég lóerő van is az ember alatt!

sreetfighter 2009.11.17. 13:21:49

@sbronzo:
Egyébként tudod ki az igazán kiszolgáltatott?
Aki bevállal biciklivel, vagy kismotorral egy országúti kalandot. Azokat még a leglasabbak is leelőzik, leszorítják!

Take-it-Easy 2009.11.17. 13:23:39

@sreetfighter: úristen, akkor lehet, hogy te voltál?! :)
Egyébként értem az eljárásmódot, csak idegesítő volt az eset az én szemszögemből. Uff.

Kalányos Márió 2009.11.17. 13:26:47

@sreetfighter: Amióta benőtt a fejem lágya, nem is megyek autók között a bringámmal. Fiatal koromban még rendszeresen a 10-es úton közlekedtem vele...

sreetfighter 2009.11.17. 13:39:59

@Easyke:
Nem szoktam a 7-es úton közlekedni Érd és Velence között.
Egyébként lehettem volna én is. Bocs!

Take-it-Easy 2009.11.17. 13:42:44

@sreetfighter: Jajj, nem is úgy gondoltam. Hanem amúgy. Szóval elméletileg értettem.

mr_x 2009.11.17. 14:57:16

@Easyke: "tartva a köv. távolságot lestem az alkalmat, hogy mikor tudok előzni. Erre jön egy paraszt, akinek sietős a dolga (megértem, hisz nekem is) és engem megelőz, visszasorol elém, csak azért, hogy aztán ő ragadjon be az előttem szüttyögő autó mögé. NOOORMÁÁÁLIIIS?!"
Index ki, es akkor nem fog megelozni (kiveve ha mar 10 perce villog).
Anelkul nem tudja hogy totyorogsz, vagy csa a pillanatra varsz.

Tron65 2009.11.18. 09:14:56

Lágynmányosi híd, budai lehajtó. Az út 3 sávos, a középsőből egyenest és jobbra is szabad menni.
Robogóval haladok szabályosan a középső sáv jobbszélén, merthogy egyenes mennék tovább.
Furgon jön hátulról, szép nagy oldaltávolsággal mellém ér.
És ekkor kiteszi jobbra az indexet és elkezd jobbrakanyarodni!

Take-it-Easy 2009.11.18. 11:00:11

@mr_x: ez az az eset lett volna, hogy öt perce kint lehetett volna az indexem, annyian jöttek szembe. Tehát ő valóban nem tudhatta, hogy alkalomadtán én is előzni fogok, tény. Itt az lett volna a lényeg, hogy a követési távolság tartása is sokszor hülye (=értelmetlen) lépésekre készteti az autóstársakat.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.11.18. 15:20:35

@Kitalátor feljegyzetei: Ezt inkább töröltem, mielőtt valaki komolyan veszi... :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása