Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szervezett káosz Kínában

2009.11.28. 12:03 :: SilentSound

A külföldi autós tapasztalatok sorában eddig talán Mongólia volt a leginkább más, mint az európai közlekedés, most újabb érdekességet kaptunk, ezúttal Tanácstalan írta le Kínában gyűjtött közlekedős élményeit. Nektek, kedves, drága, imádott olvasóknak pedig még a sztori előtt köszönöm, hogy a tegnapi nappal a blog átlépte a 10 000 000 oldalletöltést!

Na, én belejöttem a posztolásba. Ne várjatok véres, vagy anyázós posztot, csak GSX-R kérésének engedve én is írtam egy külföldis- vezetőst. Munkám során előfordul, hogy hónapokig külföldön kell tartózkodnom és olyan is, hogy az adott országban vezetnem kellett.

Sajnos nekem nem jutottak olyan helyek, mint Svájc, csak olyanok, mint Kína vagy Korea. Hát elmondanám, hogy van rosszabb, mint nálunk. Főleg Kína volt borzalmas.

Engem szerencsétlenségem nem olyan világvárosokba vetett, mint Peking, vagy Shanghai, hanem például az ország közepén fekvő egykori fővárosba, Nankingba; a vietnami határhoz közel fekvő Kwnagyanggba, vagy az északon lévő Bayaquanba. Ezeken a helyeken európai csak munkája miatt fordul meg, bár Nankingban éppen lenne látnivaló.

Ezekben a városokban esett meg, hogy autó használatára kényszerültem. Mivel szállásom távol esett a munkavégzés helyétől, közlekednem kellett. A helyi tömegközlekedés, mint olyan sajnos szóba sem jöhet, mivel kiigazodni nem lehet, hogy melyik busz merre megy, olvasási nehézségek, ugyebár.

Vendéglátóim eleinte autót küldtek értem, de az uras-sofőrös időszak mindig csak egy hétig tartott, utána inkább autót adtak. A helyi gyártásban készült VW-hez volt szerencsém. Meg még nagyobb szerencsém, hogy nem törtem össze magamat. Ugyanis Kínában van KRESZ, csak senki nem tudja, vagy nem tartja be, a közlekedést szervezett káosz jellemzi.

A táblák is ad hoch jelleggel vannak kint Az utak állapota vegyes, vannak új, jó minőségű utak, de ezek egyik pillanatról a másikra lesznek félig burkolt kátyúsorok. Az utcák egyébként piszkosak, porosak, sok a szemét. A sávok többnyire fel vannak festve, de értelme semmi, mert senki nem veszi figyelembe. Ahogyan a rendőrlámpák tilos jelzését sem. Mintha az csak amolyan figyelmeztetés lenne.

A szabályok pedig, ha vannak is, tojnak rá. Index, na azt aztán senki, de tényleg senki nem használ. Én hatalmas zavart keltettem, mert kanyarodási szándékomat jelezni próbáltam. Az egyirányú utcát onnan ismered fel, hogy kevesebben jönnek szembe. A világítás szabadon választott, de sötétben azért többnyire felkapcsolják.

Parkolással nincs gond, megállsz és reméled, hogy nem törnek össze. Tilosban tutira nem tudsz megállni és büntetőcetlit sem fogsz kapni. Parkolni viszont nem tudnak, minden autón van horpadás. Zebra előtt megállnak, de csak akkor, ha olyan népes csoport kel át, amelyiket veszélyes lenne elütni. Amúgy mindenki ott rohangál keresztben az úton, ahol gondolja.

Amerre én jártam, nem volt vészesen sűrű a forgalom, de azért akadt autó, sok motor és rengeteg biciklista. A Critical Mass a nyálát csorgatná láttukra. Azt ugye mondanom sem kell, hogy a biciklisek az autók között, mellett és velük szemben is tekernek, nincsenek kivilágítva és cseppet sem figyelnek arra, hogy mi történik körülöttük. Jó pár ősz hajszálam lett miattuk.

Természetesen a motorosok sem kispályáznak, forgalommal szemben simán jönnek az autók között. A tempó nyugis, a kínaiak nagy része rossz sofőr, ezért nem hajtanak gyorsan tapasztalataim szerint. Ami néha idegesítő tud lenni.

Az autók között van újabb és régi, de egy a közös, nem igazán törődnek velük. Talán még a kötelező szervizeket sem kapják meg. Autómosót meg egyet sem láttam. A tankolás az külön gond volt, benzinkút nincsen, vállalatok telepén lehet tankolni- nekem egyszerű volt, ha kellett, elmentem a telepre és vételeztem, csak egy cetlit kellett aláírnom.

Rendőri jelenlét. Persze ott vannak mindenhol, mert a diktatúrát csak így lehet fenntartani, de nem igazoltatnak, nem radaroznak, nem lépnek közbe közlekedési kihágás esetén. Talán mert ez a kategória ott nem is létezik? Tényleg szabálytalankodhatsz és nem lesz retorzió. Járőrautót, motoros rendőrt meg egyet sem láttam!

A legfurcsább az egészben az, hogy egyetlen balesetet sem figyeltem meg! Egyforma stílusban vezetnek, talán emiatt nincsen? A legveszélyesebb mindig én voltam, mert nehezen álltam rá a helyi közlekedési kultúrára, a beidegződött reflexek is működtek, ezáltal az index is, ami mint mondtam, zavaró tényező és igencsak elbizonytalanítottak a helyi szokások. Azért megúsztam baleset nélkül.

Korea egy fokkal jobb volt, de arról majd máskor írok. Na most lehet szidni a posztolót!

35 komment

Címkék: motor közlekedés külföld autó kerékpár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.lll. 2009.11.28. 12:35:36

ez igazán jó poszt!
hüje sárgák:D

potha 2009.11.28. 12:38:51

Hülye posztoló... :D

Tornado86 2009.11.28. 12:41:58

A cikk elején az elsõ szó ami eszembe jutott az Bukarest, tovább olvasva rájöttem hogy kiismerhetetlenebb a helyzet, amolyan kínai szabadstílusú közlekedés. 1-2 diló simán be tudna illeszkedni közéjük.

MatseQ 2009.11.28. 12:50:44

Király! :D Nekem Irakhoz volt szerencsém még a békésebb időkben na, az se piskóta de ennyire tán nem volt veszélyes.

Fomics 2009.11.28. 13:26:50

Minden szava igaz.Több mint két évet éltem Kínában, szintén "eldugott" helyeken.Jót nosztalgiáztam, köszi a posztot.

Chewbaca · http://pallas70.hu/tanfolyam/merlegkepes-konyvelo-tanfolyam.php 2009.11.28. 13:39:48

ez tök jó, és egyáltalán nem lep meg, hogy így sincs több balesetük... arab országokról nem ír valaki? ott kb. ugyanez van, csak ott még formalitásként sem létezik KRESZ.

cork77 2009.11.28. 14:19:22

Biciklisták közé behajtani,hiszen vannak elegen. :-) 2hét múlva indulok Kubába,autó ott már lefoglalva,nagyon kiváncsi vagyok ott mi lesz a közlekedésben.

gorillka 2009.11.28. 14:52:21

Mi két hetet töltöttünk nemrégiben Kínában, szolid érdeklődésünkre, miszerint bérelhetnénk-e autót, azt a választ kaptuk, hogy külföldiek nem vezethetnek.
Pár nap után nem is bántuk, látván az ottani káoszt. Városok között még istenes, de a nagyvárosokban horror. Mi láttunk járőrautót, de letojta, hogy amíg ő a piros lámpánál áll, addig jobbról kikerülik és befordulnak előtte balra.
Láttunk két koccanásos balesetet (mivel nem mennek gyorsan nem volt komoly), de láttunk elütve bringást, kismotorost is.
Pekingben és Shanghaiban olyan sok autó van, hogy gyakorlatilag nem is tudnak gyorsan menni, mert jóformán csak araszolnak.

uninterested 2009.11.28. 15:10:16

Amikor kint Guangzhou-ban taxiba vágtuk magunkat és én kerültem az anyósülésre ( bár azt ott elvileg nem lehet) akkor ott a fél óra alatt öregedtem vagy 10 évet. A magyar viszonyokhoz szokott autósoknak is eléggé félelmetes érzés az autós közlekedés.
Többször találkoztunk éjjel(!) olyan teherautókkal amelyek nem voltak kivilágítva, természetesen a belső sávban.
Balesetet viszont mi se láttunk. Érdekes.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.28. 15:13:09

Kína vicces valóban a közlekedés terén Pekingben a külön teljes szélességű bringás sávval. Amikor én voltam, még kb 3 fő autótípus létezett; a nagyon régi passat alapjára gyártott fekete hivatalnoki, illetve zöld kisebb és a piros nagyobb taxi - vagy fordítva :)

ORGASMUSFORSCHER 2009.11.28. 15:33:02

Alapjában véve jó kis sztori, csak minek emlegetni Kwangyang-ot egy kínai téma kapcsán, amikor az Koreában van?
Vagy ezt rajtam kívül mindenki tudja?????

portfocus.com/korea_south/kwangyang/index.html

Szerintem a sok szabály nem jó...Kínaában két szabály van csak: 1. mindenki mehet mindefelé, mert a lényeg az, hogy haladjunk, ill. 2. az erősebb lenyomja a gyengébbet, de ezzel mindenki tisztában van... ezért nincs baleset... hősködés, okoskodás, mint nálunk..

gorillka 2009.11.28. 15:38:54

@ORGASMUSFORSCHER: Bár könnyű átsiklani rajta, ezért leírom még egyszer: mi 2 hét alatt több balesetet láttunk.
Nem igaz, hogy nincs baleset. Itthon hány balesetet látsz? kb. ugyanennyit. A többiről a rádióban hallasz.

M. Péter 2009.11.28. 15:50:24

Nincs baleset? WHO szerint atlagosan napi 600 halott es 45000 (!) sebesult van kozlekedesi baleset miatt.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.28. 16:02:09

@ORGASMUSFORSCHER: Igazad van, Pusantól nyugatra.
Mentségemre, 5 évet töltöttem el arrafelé munkaügyben és összekeverednek a nevek.
De eszembe fog jutni a hely, közel a vietnami határhoz, hát az nem semmi volt.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.28. 16:04:24

@gorillka: Én nem láttam egyet sem hónapok során. Biztos van, kell lennie, csak én nem láttam. Még nyomát sem
Itthon is szoktam látni bár nem minden nap.
De én nem is nagyvárosokban voltam.

qlman 2009.11.28. 16:29:45

Kínában egy szabály va: Erősebb kutya baszik!
Különben északon -különösen Pekingben- egész kulturáltan közlekednek.
Délen káosz, de én is vezettem. Előszeretettel dudálnak indexelés helyett. Guangzhouban figyeltem meg: a taxis hirtelen fékezéskor az előtte lévő kocsisort célozza meg, még akkor is, ha mellettük van hely. Ez többször előfordult. Autópályán mindenki fényszórót használ.

Maegoss 2009.11.28. 16:55:27

@gorillka: azért Pekingben kicsit jobb a helyzet, relatív normális sebességgel lehet a városban közlekedni, köszönhetően a hat körgyűrűnek és a széles utaknak. Valamint a nemrég bevezetett korlátozásnak, amely szerint a hét egy adott napján az adott számmal végződő rendszámú kocsik nem mehetnek be nappal a negyedik körgyűrűn belülre.

Én speciel már láttam rendőrt szabálytalanságot megbüntetni Pekingben (az illető balról hajtott be a körforgalomba!), kemény 200 RMB (kb. 5000 HUF) volt eredetileg a bírság, de sikeresen lealkudták 100 RMB-re :) (Ami egyébként rendes bírság volt, nem a rendőr zsebébe ment - nem is lehetett helyben fizetni, el kellett menni a csekkel a helyi rendőrőrsre)

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2009.11.28. 17:36:53

Akad pár furcsaság a posztban és a kommentek között is, úgyhogy hozzászólnék.

Előre bocsájtom, hogy Kínában élek (1988-ban jártam itt először és 2004 óta folyamatosan itt élek), van kínai jogosítványom (6 éve vizsgáztam) és rendszeresen vezetek.

1. A belekeveredett koreai városnevet már jelezték mások is, most már csak a Bayaquanként megnevezett várost kéne még beazonosítani (ha esetleg a Liaoning tartományban lévő Bayuquanre gondolt a posztíró, akkor csak simán elírta a nevet). Az egyetlen helyesen írt kínai város, Nanking (ez a magyar átírása, nem magyar szövegekben Nanjing néven ismert) azért nem olyan kisváros és turisták is akadnak arrafelé, lévén minden útikönyvben benne van). Mivel a másik két város beazonosíthatatlan, úgy veszem, hogy a posztíró tapasztalatai Nankingra vonatkoznak.
2. Szó sincs róla, hogy külföldi ne vezethetne. Csak nem fogadják el a nemzetközi jogsit, de a kínai jogosítvánnyal rendelkező külföldiek vezethetnek.
3. Kiváncsi vagyok, hogy a poszt írója rendelkezik-e kínai jogosítvánnyal, azt rendes úton, vizsgázva szerezte-e és ismeri-e a kínai közlekedési szabályokat? Attól tartok, hogy ha mindhárom kérdésre igen lenne a válasza, akkor kicsit más lett volna a poszt is.
4. Vannak autómosók Nankingban (meg az ország más részein is), a kézi mosás elég olcsó, szinte minden autós így mosatja a kocsiját, nagyon kevesen mossák maguk az autójukat (a gépi mosás kicsit drágább és abból tényleg nincs sok).
5. Nanking városi részén természetesen létezik a tilosban parkolás fogalma és osztanak büntetőcetlit is (a várostól távoli gyárnegyedekben persze nyilván lazább a helyzet). Kínában egyébként 1 óra parkolás átlag 5 RMB (kb. 125 HUF) egy órára nappal, éjszaka valamivel kevesebb (igen, itt nem csak munkaidőre kell fizetni, hanem hétvégén és éjszaka is).
6. Természetesen benzinkutak is vannak, leginkább a két nagy helyi cégé, de pár nemzetközi társaságnak is vannak kútjai.
7. Radaroznak (jellemzően fixen telepített módon), a piroson áthajtók is kapnak büntetést, amennyiben az adott helyen van kamera telepítve. Itt is van büntetőpont rendszer. Természetesen rendőrautó és motorosrendőr is van.
8. Ahogy kommentekben is jelezték mások is, pont, hogy sok a baleset (érdekes, hogy a posztíró nem az első rövid időt Kínában töltő magyar, aki azt mondja, hogy saját maga nem látott egy balesetet sem).
9. Azzal maximálisan egyetértek, hogy az otthoni vezetési gyakorlattal érkezők nagyon könnyen okozhatnak balesetet a beidegződött reflexeik miatt, én azt szoktam tanácsolni az ide érkezőknek, hogy 3 hónapig csak figyeljék a forgalmat, de ne üljenek volán mögé, mert jó eséllyel balesetet fognak okozni. Szerencséje volt a posztírónak, hogy ez vele nem következett be.
10. Guangzhouban (magyar szövegben ez Kanton) szabályos a taxi első ülésén ülni, azzal keverhette a kommentelő, hogy a taxisofőrnek joga van nem engedni oda ülni férfi utast. Nőtől, gyerektől nem tagadhatja meg, normál esetben féri utastól sem szokta (az első és a hátsó üléssor között üvegfal vagy fémrács van a sofőr védelmére, az előre ülő meg ugye ezen a védelmen belülre kerül).

egyittlakó (törölt) 2009.11.28. 18:04:56

Nos, akkor a kritikál mássz nevű terrorszervezet húzzon a sunyiba Kína városaiba, pont oda valók a tagjai meg a szimpatizánsai. Nem kell itt mindenféle KRESZ módosítással káoszt okozni.

mokkaczuka 2009.11.28. 18:06:17

Ezt én is megtapasztaltam, hogy káoszban sokkal jobban megy a forgalom. Konkrétan Nápolyban, ahol magam ugyan nem vezettem, viszont elég sokat taxiztam. Ua. mint Peking, lazán átmennek a tiloson, jagellók mintha nem is léteznének satöbbi. És ez sokkal rokonszenvesebb, mint a degenerált agyonszabályozás, ami csak azért van, hogy lehessen büntetni. A bicajosokat mondjuk kitiltatnám, azokra semmi szükség, de a szabályokra se. Engem mindig idegesít, ha használnom kell az indexet, csak fölösleges terhet ró az emberre.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.28. 18:16:28

@mokkaczuka:

Engem a fékpedál pszichésen nyom! Lehet kéne róla beszélnem?

:))

gorillka 2009.11.28. 18:21:01

@kbalazs: Köszi a választ, valószínű arra gondolhattak, hogy két hét alatt nem fogjuk megszerezni a kínai jogsit.
Több városban is voltunk, de mindig beülhetett a férjem a vezető mellé a taxiban. Igaz, olyan sofőrülést elválasztó egyszemélyes plexi-kalitkában ült.
Míg Shanghaiban káosz volt a mi szemünknek, Pekingben tökéletes rend uralkodott.
De azt pl. megfigyeltem, hogy nem azért dudálnak mert idegesek, hanem mint a gyalogkakukk, jelzik, hogy vigyázz, itt vagyok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.11.28. 19:33:47

A kínai autón azért van a duda, hogy nyomják.
Dudál, és megy, mégpedig úgy, hogy ha dudál, akkor tuti megy, ha fene fenét eszik, akkor is.
Én nem vezettem Kínában, hálisten nem volt rá szükség, de az üt-üt-harap, ami ott van.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.28. 22:00:25

@kbalazs:

Ha megengeded, reagalok. Bocs az ekezetert, ezen a billentyuzeten nincs.
Elore bocsajtom, hogy semmi bajom a kinaiakkal, en nagyon szeretek veluk dolgozni. Naluk koperativabb, udvariasabb szakemberekkel meg nem talalkoztam munkam soran.
Azon munkam soran, ami kozejuk vezetett. Nem ot eltem, nem turistaskodtam, dolgozni voltam. Eloszor '98- ban, majd utan tobbszor is, honapokra. Amit lattam, azt mindig a szallasom es az eppen aktualis hajogyar kozotti utakon tapasztaltam. Sajnos 2006 ota nem jartam arra, pedig imadom a Tavol- keletet.

1. A varosnevek helyesirasa - sajnos emlekezetbol dobtam es bevallom, hogy nekem a hosszu ido eltelte utan is nyelvtoro volt kimondani, altalaban az angol tengereszeti terkepeken szereplo neveket probaltam irni. Igerem utananezek es pontositom a helyszineket. A korei varos veletlenul kerult bele, bar ott is eltoltottem par honapot.
Azt, hogy a varosok neveit irom, azert van, mert ahhoz a varoshoz tartozo kozigazgatasi teruleten volt a hajogyar, a hajo papirjain is ezek a varosok szerepeltek. Egyebken, mint minden latogatonak, nekem is konnyebb volt igy megjegyeznem.
2- 3. Nem tudom a kinai torvenyeket. Nemzetkozi jogositvanyomat es a magyart is elkertek, majd egy het mulva kaptam egy kinai nyelvu papirt es az autot, amit kollegaimmal egyutt hasznaltunk. Azert en vezettem, mert nalam volt egyedul jogositvany. Hogy torvenyes volt- e, nem tudom. De: hajoepitesnel tizmillios nagysagrendu uzletrol van szo minden esetben es dollarban, felteszem megmozgatnak minden kovet az ugyfel kepviselojenek kenyelmeert. Rendor soha nem allitott meg, akkor ezt a kinai nyelvu papirt kellett volna atadnom neki.
4. Automosot tenyleg sehol nem lattam. Ha az auto piszkos volt, estere valaki lemosta a gyarban es kisoporte.
5. Speciel nem emlekszem, hogy Nakingban (a BA terkepeken Nantong) en parkoltam volna. Esett viszont, hogy teljesen uugy leparkolva az autot, mint a tobbi a kornyeken, azt alaposan meghorpasztva, meghuzva talaltuk egy kellemes vacsora utan. A gyar igazgatoja csak legyintett, ket nap mulva kaptunk egy masikat.
Ha tilosban parkoltam volna, akkor sem kaptam soha semmilyen figyelmeztetest. Mivel nem hiszem, hogy be tartottam volna a szabalyokat gondolom, hogy szimplan nem buntettek meg. Vagy csak zsenialisan raereztem, hogy hol lehet parkolni- sajnos a zsenialitas messze all tolem. Marad az eklozo verzio.
6. Benzinkutak kell, hogy legyenek, en nem lattam egyet sem, igaz keresnem sem kellett, mert a hajogyar anyagtelepen tankoltam mindig. Ebbol kifolyolag a mai napig nem tudom az uzemanyag arat.
7. Biztos igy van ahiogy mondod, de akkor a teherautosoforok, a mi soforjeink miert menntek at kovetkezetesen a piroson? Mindig! A radarrol meg: meg a szeles, 3 savos uton, a varoson kivul sem volt a tempo 60 km/oranal tobb. Ha van radar, akkor mit mer?
8. Tenyleg nem lattam balesetet. Biztos van, de ugyanannyi ido alatt itthon latok kettot - harmat. Szerintem az ottani stilusban biztonsagosan vezetnek. Nekik biztonsagos es en sem ereztem felelmet, csak meglepett, ha kicsit atmentunk a piroson itt- ott.

Most ido hianyban vagyok, ezert a tobbire kesobb valaszolok.

Beke.

misitcom 2009.11.28. 22:15:19

@Tanácstalan: Kicsit viccesnek tűnik az írásod.Szörnyülködsz a kínai vezetési morálon.Közben meg idehaza,az agyon szabályozott állapotok között kivasalnak egy útkereszteződésben.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.28. 22:50:20

@misitcom: Szörnyülködik a fene. Tudod szerintem sajnos benne van a pakliban a baleset. Figyelmetlenség, rutintalanság, nyikhajság, fáradtság, felelőtlenség. Vagy simplán csak hibázik az ember.
Pont azt mondtam, hogy néha a zabszem sem fért fel, pedig az itthoni állapotokhoz vagyok szokva, ennek ellenére ÉN voltam a balesetveszély forrása. Utólag visszagondolva óriási felelőtlenség volt tőlem, amit többször is elkövettem, de fiatal voltam és be akartam vágódni a főnökeimnél. Ma már nem vállalnám.
És pont azt mondom, hogy nem láttam balesetet. Biztos van, mert közlekednek, de én nem láttam. Viszont valószínűleg számtalanszor okozhattam volna.
Egymás között a kínaik szerintem biztonságosan vezetnek.
Ismerek egy hazánkban élő kínait, otthon is volt autója, volt rutinja, az ottani stílushoz való. Nálunk viszont egy évbe telt, mire megszokta a mienkét. És parkolni a mai napig nem tud. :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.11.28. 23:07:56

@kbalazs: Ja, igen Bayuquanra gondoltam, a Bo Hai tenger partján.
Ezenkivűl Fangcheng (közel a vietnámi határhoz) Nanking és Nantong városokban - illetve környékükön- is módomban állt. Ha rosszul írom, bocsi.

9. Fentebb írtam, hogy ma már nem vállalnám. Akkor én voltam az egyetlen, aki magával hozta a jogsit (elfelejtettem kitenni a tárcámból) és jó alaklom volt bevágódni feletteseimnél.

10. Igazi, kimondott taxiban viszont egyszer sem ültem, hanem vagy a minket gardírozók fuvaroztak, vagy a hajó személyzettel üzletet remélő bizniccmenek.

És még valami:

Imádom a Tsingtao sört.

j311 2009.11.29. 22:24:49

@M. Péter: Na, jó, de az 1 Mrd kínaiból! :D
100 000-ből 2-3 ember?

Alex3000 2009.12.01. 16:35:37

Ha a nyugatot nem tudjuk utolérni, akkor Kína lesz az új mérce. Ez is egy megoldás, de olyan magyaros.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.01. 17:02:15

Pedig azt hittem, hogy egy olyan országban, mint Kína szervezettnek kell lenni a közlekedésnek, hiszen rengetegen vannak!

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2009.12.23. 06:01:21

@Tanácstalan: Örülök, hogy reagálsz (és annak pláne, hogy ilyen normális hangnemben). Ha egy kommentben szerepelt volna amit írtál, azzal a megjegyzéssel, hogy ilyen is van Kínában, akkor egy szavam sem lett volna - Kínában lehet nagyon eltérő dolgokat látni (ezért nagy butaság lenne bárki részéről azt állítani, hogy azt Te nem láthattad úgy, ahogy leírtad). Ne értsd félre, te nagyon korrektül leírtad, hogy vidéki hajógyárak, kikötők környezetében eltöltött hetek, hónapok alatt tapasztaltad, amit tapasztaltál, csak épp az olvasóknak ez lesz Kína. Ezért gondolom, hogy mint egy általánosságban a kínai autós közlekedésről szóló írás, már pontosításra szorul, mert általánosságban nem jellemző dolgokat ír le (nincs baleset, benzinkút, rendőrautó, stb., stb.). Nem ez a jellemző ma Kínában, ez kb. olyan, mintha valaki Magyarországról mondjuk egy szabolcsi kis faluban szerzett ismereteit írná meg (nyilván sarkítok, remélem érthető): lovas kocsi, részeg kerékpárosok, sehol egy autómosó, rendőr, stb. Vagy tenne ezt mindezt 1985-ös élmények alapján, tehát hozzájön, hogy mindenhol csak Trabantok, Warburgok, Ladák láthatók.

Kína ugyanis otthonról elképzelhetetlen tempóban változik. 25-30 éve 1 km autópálya sem volt (1988-ban adták át az első 20 km-es szakaszt), azóta a világ második legnagyobb autópálya-hálózatával rendelkeznek (ez is pár éve volt, így lehet,hogy mára már a legnagyobb), az elmúlt években folyamatosan átlag havi 30 ezer db. autóval bővült csak Peking közigazdasági területén az autók száma és napi ezer felett van a pekingi közlekedési balesetek száma. 1998-ban 1 millió, 2005-ben 2,27 millió autó volt Pekingben és 2012-re 5 millió felett lesz a számuk (bocs, hogy csak pekingi statisztikákat idézek, de a többinek utána kéne néznem, arányaiban hasonló a változás máshol is). Az első utad (1998) óta nagyon megváltozott itt minden (min. annyira mint a nyolcvanas évek közepe óta otthon, de ezt nyilván te is láttad), 2006 persze nem volt annyira régen, kérdés a 3 hely közül melyiken mikor jártál.

2-3. Létezik/létezett ez a megoldás is a külföldiek számára, általában drága és macerás elintézni, de nyilván nem okozott gondot a vendéglátoknak.
6. Az első és utolsó utad között az üzemanyag ára közel a duplájára emelkedett, persze még ma sem éri el a felét az otthoni árnak.
7. 1998-ban szerintem még nem voltak kihelyezett radarok (nem néztem utána), a sofőrök meg hazai terepen természetesen bizonyára tudták, hogy hol kell betartani a szabályokat és hol nem foglalkozik vele a kutya sem.
8. Nem olyan biztonságos ez a stílus sem. Ahogy nőtt a forgalom, nagy mértékben nőtt a balesetek száma is. Nagyon veszélyes tud lenni, amikor a kínai mentalitással elkezdenek az autók rendes tempóban menni, képzeld el, hogy mi van akkor, amikor egy autópályán a megengedett 130-al megy valaki és a másik sávban lévő (8 m magasra pakolt rakományú) teherautó anélkül, hogy érdekelné mi van mögötte, egyszercsak megindul eléd a maga 40-es tempójában vagy amikor a 2 sáv, plusz leállósáv helyett 5-en cikáznak egymás mellett. Én azt mondom, hogy ma a német autópályán biztonságosabb 200-zal menni, mint egy kínain 110-zel. A legnagyobb probléma nem is ez, hanem, hogy amiatt, hogy egy földre festett vonal (záróvonal) nem tart vissza egy kínai sofőrt, mindenhol beton, stb. akadályokkal veszik körbe a sávokat, így az emberek továbbra is abban élnek,hogy ahol fizikailag el lehet menni, ott hajrá. Akkor sem adnak elsőbbséget, ha ők egy tapadtat sem jutnak előre, inkább előrearaszol 20 centit, de nem engedi át a keresztbe forgalmat, mert eszébe sem jut, hogy ettől gyorsabb lehetne a forgalom.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása