Ma van az utolsó nap, hogy az autósok új biztosítót választhassanak 2010-re. Ganyager ezért gyors tanácsokat és válaszokat vár tőletek, mert egy olyan baleset miatt akarja a jelenlegi biztosító a négyszeresére emelni apósának a biztosítási díját, amiben vétlen volt.
Itt az év végi "hajtás", hogy mindenki spóroljon a következő évi kötelező biztosításán. Nos, a családban 4 autó is van. 2 db ami céges és 2 db ami magán (az egyik az anyosomé, a másik az enyém). De mielőtt a kötelező váltáshoz érnénk, először menjünk vissza egy picit az időben!
Sajnos az apósnak az egyik céges autóval balesetet történt még a nyáron. Ki lett hívva a rendőrség is. Természetesen az, aki belement az apósom kocsijába, azt mondta, hogy nem ő a hibás annak ellenére, hogy Budaörs belterületén, ahol 50-es tábla volt, ő 70-80-nal ment, ő nem tartja magát teljesen hibásnak. Szó szót követett, kihívták a rendőröket, akik egyértelműen a másik autóst hozták ki bűnösnek.
Mikor elkezdték kitölteni a baleseti papírt, a másik fél kijelentette, hogy ő egyáltalán nem bűnös ebben és nem ír alá semmit. Csak annyit mondott még utoljára, hogy perre viszi ezt az egészet! Erre a rendőr azt mondta, hogy ezt papírral is alá kell támasztania és ott az út szélén betűről betűre le is írták. Az egész már lassan 4 hónapja a bíróságon van.
Mielőtt jönnének a kérdések, azt el kell mondani, hogy az apósom bement személyesen a biztosítójához, mert pofátlannak tartja a 2010-es kötelező árát. Negyedévente 80.000 Ft! Legalább 60.000 Ft-tal fizettetnének vele többet negyedévente, mint a baleset előtt. Mellesleg még nincs meg a hunyó a balesetben! Így az apósom biztosítója csak annyit mondott, hogy ez nagyon kényes ügy, bíroságon van és így NEM kötheti meg náluk a 2010-es kötelezőjét, így fel is mondták.
Gondolom mindenki volt már legalább egyszer internetes kötelező kiszámító oldalon.
Kérdésem: Aki így járt, mint az apósom, annak miképpen kell kitöltenie? Pl. ha azt kérdik, volt-e balesete amit ő okozott vagy nem, mert ez a két választás van, mit jelöljön be? Amíg nincs bírósági végzés, addig mindketten hibásak, vagy egyikük sem?
Zuhans 2009.12.01. 12:38:20
cork77 2009.12.01. 12:41:29
cork77 2009.12.01. 12:42:22
Lacaca 2009.12.01. 12:51:56
logikaibukfenc 2009.12.01. 12:54:57
figyelmetlenséged figyelemreméltó
logikaibukfenc 2009.12.01. 13:03:05
a bíróságnak pedig tessék figyelmébe ajánlani ugyanezt, és követelni biztosítási díj különbség megtérítését ( már ha szakértők a sietős figurát mondják vétkesnek)
valamint ha már lúd
a céges autó kára, munkaidő-kiesés
lehetne addig bérelni egy lexust
de a parkolási díjat is
logikaibukfenc 2009.12.01. 13:04:19
DonnaNyányó 2009.12.01. 13:08:29
randomuser1 2009.12.01. 13:16:12
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.01. 13:17:08
Menetrend van a blogon vagy mi? :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.01. 13:21:22
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.01. 13:24:49
Én meg a hozzászólásának értelmét nem értem... :))
Érted? :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.01. 13:25:56
csak john 2009.12.01. 13:27:12
movhu 2009.12.01. 13:30:29
- Ha még senki sem hoztak ki bűnösnek, nem történt kárkifizetés, akkor hogyan tud az egészről egyáltalán a biztosító?
- Ha mégis fizetni kell a biztosítónak, akkor tök mindegy, hogy jövőre ő-e a biztosító, az ebben az évben okozott kárért ő fizet. Akkor meg jobb volna neki, ha a jövő évi díjat is ő kapná, nemde?
- Tudomásom szerint olyan nincs, hogy nem köt veled egy biztosító kötelezőt, hiszen akkor mi történne, ha minden biztosító elhajtana magától? Legfeljebb extrém árat kér.
- Negyedévente 80.000 az már igen magas, biztosan nem átlagos paraméterekkel jött ez ki.
- A várható eredmény ilyen bírósági ügyekben 50-50% szokott lenni, így mindkét félnek rossz, ráadásul a rendőrség ennek függvényében még jó kis szabálysértési bírságot is kiszab majd.
Nyaligátor · http://autostat.hu/technikai-szotar 2009.12.01. 13:32:26
Törvénytelen és gonosz, de ez van ma. Ez működik. Ha nem, íme az eredmény.
nyuszy 2009.12.01. 13:43:23
Leírhatnád a baleset részleteit is, akkor lehetne sejteni, hogy mennyire volt hibás az apósod.
Ha valószínűleg nem őt hozzák ki felelősnek, akkor én simán megkötném az új biztosítást, mintha mi sem történt volna, ha pedig esélyes, hogy őt is hibásnak hozzák ki, akkor az ennek megfelelő adatokat adnám meg, legrosszabb esetben a különbözetet visszakapja, ha lesz jogerős ítélet.
aachi2 2009.12.01. 13:45:06
ha a kezemben van a rendőrségi határozat, hogy a másik fél okozta a balesetet, akkor hogyan rendezhetem a kárigényemet? a másik félnek kb csak a nevét tudom, esetleg ha megnézem az iratokat a rendszámát is. kis összegről van szó ezért nem figyeltem nagyon oda :)
köszi.
on
cork77 2009.12.01. 13:45:37
Ha itt kiszámolod hogy mennyi az átirási költség meg miegymás,már nem érné meg. Ráadásul a 2010.évi KGFB kötésnél a biztositók már csak minimum 5-azaz öt-vagy több gépjárművet vehetnek flottabiztositás alá.
cork77 2009.12.01. 13:47:58
Károkozás vagy kárszenvedés esetén is bejelentési kötelezettséged van a biztositótársaság felé.
csak john 2009.12.01. 13:54:35
hvuk 2009.12.01. 13:55:43
Másik, hogy ezt a perre viszem dolgot nem értem. Mit visz perre? Amíg a biztosítók egymást közt nem rendezik valahogy (hibásnak hozzák ki az egyik felet, vagy akár mindkettőt) addig nincs miért pereskedni. A per csak ezután jöhet.
s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.01. 13:56:59
Beszél egy jogásszal, aki ilyen ügyekben jártas, ő biztosan tudja, hogy mi a teendő ilyenkor!
MatseQ 2009.12.01. 14:10:06
gande 2009.12.01. 14:11:17
1.
nem a rendőr dönti el, hogy ki a hibás, hanem egy bíró
2.
neked be kellett jelenteni az esetet a biztosítónak. ameddig nincs tisztázva az ügy, addig a biztosító abból indul ki, hogy fizetnie kell, ezért veszítesz a bónuszból.
3.
ha utólag kiderül, hogy nem kell fizetnie a biztosítónak, mert nem te vagy a hibás, akkor visszamenőleg korrigálják a díjat.
cork77 2009.12.01. 14:11:58
babel 2009.12.01. 14:13:00
A biztosítót, mint céget nem érdeklik a történtek, az érdekli, hogy kell-e fizetnie kifele a kasszából, mert attól romlik a nyereségrátája. Ha nem kell fizetnie, csak kaszálhat tovább, akkor a dolog meg sem történt. (Annyiból mégsem, hogy esetleg egy ügyes biztosítási matekos ilyenkor emelint egyet a kockázati tényezőn. De hivatalosan nem, csak stikában.)
labi 2009.12.01. 14:21:41
De itt kérem valami sunnyogás van.
- Ha jól tippelej a kedves rokon részéről volt egy elsőbbség meg nem adása, azért került szóba az ellen gyorshajtása. (sajnálattal közlöm, hogy ha nem rakétahajtőművel jött akkor ennyi sebességtúllépés nem elegendő a felelősség áttolásához, még a bíróságon sem. Esetleg ettőlfüggetlenül kap egy büntit érte, de az az esettől független)
- Olyan nincs hogy nem kötheti meg valahol a biztosítását, a kgfb nem elutasítható, így a biztosító részéről a felmondás is értelmezhetetlen lenne.
- Betippelem hogy ez a díjemelkedés azért van, mert valami extra kármentességi kedvezményt vett igénybe, ami ugye már nem jár ha nincs kármentesség.
- Ha sokallja a biztosítást, akkor menjen másik biztosítóhoz.
- amúgy pontosan milyen autó, hány éves a rokon és hol lakik hogy negyedévente lenne 80e a biztosítása?? Had írjuk műr be valami onlájn díjszámítóba. :)
2009.12.01. 14:38:59
esef 2009.12.01. 14:45:23
Após taxis vagy versenyző, hogy ennyit kell fizetnie? Vagy M4, de akkor meg ne csodálkozzon...
esef 2009.12.01. 14:50:09
Após pajti kicsit nézzen körül...
209heavy 2009.12.01. 14:59:02
Bummer 2009.12.01. 15:11:03
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.01. 15:15:29
Rife67 2009.12.01. 15:42:28
Egy baleset max. 2-őt léptet lejjebb a bonus-malus listán, a malus4 pedig 2-szeres szorzót jelent. B10-ből (0.5-ös szorzó) azonnal M4-be
kerülve jönne ki ennyi, ahhoz viszont egy évben 4 vagy több kárt kell okozni. Kérdés, mennyi egyéb saját hibás kára volt az évben.
Vagy valóban valami Genertel vagy egyéb balesetmentes csodakedvezményt kapott apósod.
A biztosító valóban nem mondhatná fel a biztosítást, köteles befogadni, maximum magas díjat szab. De egy ismerősöm is kapott egy levelet tavaly év végén a biztosítójától, hogy nagy kockázatot jelent így felmondják a biztosítását. 2 kisebb balesete volt az évben. S itt is lehetett volna bíróságot játszani, de egyszerűbb máshol újra kötni olcsóbban.
S a flottához sajna jövőre min. 5 autó kell.
epertorta 2009.12.01. 15:54:51
Ezután a rendőrség kiadott egy határozatot, hogy ő a hibás, plusz meg is büntették. Ezt a határozatot meg lehetett fellebbezni, ezután került biróságra az ügye. A biróság kiadott egy végzést, hogy a rendőrség határozatát fenntartja, fellebbezésnek helye nincs, de a panaszos 8 napon belül tágyalás tartását kérheti, melynek a végzés végrehajtására halasztó hatálya van. Itt már nem fellebbezett a soför, tehát jogerős lett a papir, a baleset után 3 hónappal.
autosave 2009.12.01. 15:55:13
i23kovacs 2009.12.01. 16:16:55
Menetrend: ha rendőrt hívtak, egyik biztosító sem fizet, amíg nincs határozat. Ha a rendőrségi határozatot a másik fél megtámadja bíróságon (perre viszi), akkor olyan, mintha még nem is lenne határozat.
Amúgy eléggé kamu szaga van a dolognak. Egy károkozás két kategóri ugrást jelent, pl. A0-ból M2-be, vagy B6-ból B4-be. Egy kategória pedig, attól függően, hogy bónusz, vagy malus sávban járunk, 5-10% ot jelent. Semmiképp sem négyszerezi meg a díjat. Kivéve persze, ha após pajtás abban az évben már 5 másik autót rommá zúzott, ezért neki újabb malus kategóriát kellene felállítani.
Mese habbal az egész sztori.
Normális vagyok? 2009.12.01. 16:17:09
Valamiért nekem sem tűnik teljesnek ez a történet...
segitoember 2009.12.01. 16:21:10
lol
hvuk 2009.12.01. 16:30:03
_wood_ 2009.12.01. 16:31:04
szúrva van a szemem. meg lett már mondva korábban is: szenvedős szerkezet nem használva a legjobb.
a f@sz kivan... (csak mert ez is szenvedős ugye :))
Rife67 2009.12.01. 16:34:46
B10 általában 50%-os díj, M4 pedig 2-szeres, így "elérhető" a 4-es szorzó.
- Pl. alapdíj 40e / negyedév
- B10 esetén ez 20e.
- M4 esetén 80e Ft.
s meg is van a topicban említett differencia.
De véleményem szerint, aki B10-be tud 10 év balesetmentes közlekedéssel kerülni, az eléggé valószínűtlen, hogy megbolondul, s 4 balesetet okoz zsinórban.
S mint írtad,
"Így az apósom biztosítója csak annyit mondott, hogy ez nagyon kényes ügy, bíroságon van és így NEM kötheti meg náluk a 2010-es kötelezőjét, így fel is mondták."
Mi lehet kényes egy balesetben?
El kell menni másik biztosítóhoz, ha valóban nem apósod az "utak réme", akkor megkötheti a biztosítást, max. korrigálják év közben, ha meglesz a végzés. Ki kell számítani baleset nélkül és balesettel is a díjat, s az alapján választani másik biztosítót. Bár a Bonus szorzókban csak apró eltérések vannak, a Malus mindenhol ugyanaz.
randomuser1 2009.12.01. 16:48:01
Rife67 2009.12.01. 16:49:00
6.§ (1) A biztosító a magyarországi telephelyű gépjármű üzembentartójának az 1. számú melléklet feltételei szerinti biztosítási szerződés megkötésére vonatkozó - a biztosító díjszabásának megfelelő - ajánlatát a 2.§ (2) bekezdésében meghatározott összeghatárokig (500m Ft) <b>köteles</b> elfogadni.
S jogilag az ajánlatot az ügyfél adja, nem a biztosító. Ha nem reagál (utasítja el) időn belül, elfogadottnak kell tekinteni. Ez kicsit furcsán hangzik elsőre, de így van :)
Bár gfb-t el sem utasíthat. casco-t, vagyoni biztosítást igen.
_wood_ 2009.12.01. 16:55:02
1. posztról szól?
2. te a kreszről fecsengsz?
jótanács: neszójjábe, az internet nem a te játszótered! ;)
i23kovacs 2009.12.01. 17:40:17
Ha rendőr jött, és van határozat, amit senki sem kifogásol, akkor biztosító neve kuss.
Ha rendőr jön, de valaki kifogásol, akkor a bíróság határoz, amíg ezt nem szíveskedik megtenni, addig a biztosítók a kisujjukat sem mozdítják.
Ettől függetlenül, nehéz elképzelni, hogy negyedévi 20k-ról miként ugrik 80k-ra.
ganyager 2009.12.01. 18:40:25
sreetfighter 2009.12.01. 19:25:58
Ha olyan körültekitőek és előrelátóak voltatok a baleset elött, mint most dec.1.-én biztosítóváltásról érdeklődni, akkor szerintem nem kérdés, hogy ki volt a hibás a balesetben.
ganyager 2009.12.01. 20:26:04
- Kérdésekre a válaszok:
1., Mi volt a baleset körülménye: -
Az waposom bekanyarodott az utra, és azon az uton 15-20 m után a másik sávban() utszükület tábla volt a szembejövő autósnak, aki 70-80 km/H-val jött de ez ő nem vette azt figyelembe.
2., Az hogy 4*-es azt egy jó kérdés, hogy miért? - Mi sem tudjuk, ennyi jött a biztósító felöl, hogy 2010-re ennyit "ajánlanak"!
Amúgy különben amit meg mi nem értünk az meg az, hogy egyáltalán honnan tudta meg a biztositonk, hogy baleset volt, mert Mi hivtunk egy független kárbecslőt, aki megnézte, az autót, és dokumentálva lett minden. - Majd saját pénzből meglett javítattva az autó. - Lámpatest, első lökhárító, felni, illetve, alvázhúzás és még sorolhatnám. - Természetesen számlákkal javitottuk mindet!
ennek ellenére nem tudjuk mi és hogy...! ?? HMM!
Az aki 70-80 Km/h-val ment az nem vette figyelembe, hogy az ő sávja széléből hiányzik egy kicsi, mert neki egy sávszükitő táblája volt. hiányzik egy
apos bekanyarodott egy útra amin 10-15 méteren belül a szembejövő sávban egy ideingleges sávszükület volt. -
Ugyandehogy (törölt) 2009.12.01. 20:29:23
jónévez 2009.12.01. 20:41:27
A baleset részleteit még csak értem, de ha fordítva lenne is, ha az apósod lenne az okozó, a biztosító CSAK AKKOR alkalmazhat "malus"-t, akkor helyezhet át másik fokozatba, ha MÁR KIFIZETTE a kártérítést a másiknak. Amíg nem fizette ki, addig semmilyen erre hivatkozó áremelést nem alkalmazhat. Te pedig azt írod, még nem fizetett, sőt, úgy néz ki, nem is kell majd fizetnie.
A felelősségbiztosítást pedig nem mondhatja fel, egyetlen kivétellel: a díjnemfizetés esetén. De akkor is köteles visszafogadni, miután kifizették az elmaradást, sőt, csak ő fogadhat vissza.
Clearvoyance 2009.12.01. 20:59:13
Aztán persze felnyomni a biztosítót is. Magyarázzák meg a bíróságon miért olyan túl nagy egy vétlen vezető kockázati tényezője...
jónévez 2009.12.01. 21:05:25
Nem-e ugyancsak vele történt?
Attól a biztosító viselkedése persze ebben az esetben helytelen, de ha azt már kifizette, közelebb járunk az igazsághoz
gande 2009.12.02. 01:20:22
most már végleg nem értem.
egyrészt, ha bekanyarodik após és látja, hogy jön szembe ember, akkor még fékezhetett volna.
ha nem após a hibás, akkor miért saját szakállra javíttattátok az autót és miért nem a másik biztosítón keresztül rendeztétek? ez már egy arra utaló magatartás, hogy hibásnak érezte magát.
hogy miért akkora a díjemelés? biztosítót felhívni és megkérdezni.
Marty Mcfly 2009.12.02. 08:35:24
esef 2009.12.02. 09:12:40
Ilyen ismerősöm nekem is van. Tavaly végig mondtam neki, hogy nézzük meg, mert válthat olcsóbbra.
Nem, neki nem kell, ő a legolcsóbbnál kötötte meg két évvel azelőtt... Aztán az utolsó előtti nap szólt, hogy villantsunk valamit. Éves szinten 2000 Ft-tal lett volna olcsóbb, nem váltott.
Idén egyszer szóltam neki, hogy nézzük meg. Nem, nem kell, mert három évvel ezelőtt a legolcsóbbat kötötte...
Marty Mcfly 2009.12.02. 09:47:45
egyszerűen leszarják az emberek, nem foglalkoznak vele! hihetetlen, hogy mennyi lusta és buta ember van, aki még azért sem hajlandó egy szalmaszálat sem keresztbetenni, hogy saját magának jobb legyen... érthetetlen! De hát ők tudják!
DonnaNyányó 2009.12.02. 09:58:13
Motorosgyalázót.
Véreset.
Anyázóst.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 10:02:23
esef 2009.12.02. 10:45:38
Én november 3-án megkötöttem a sajátomat. Anyámét is, mert ő nem ért hozzá, de megkért rá. Aki nem hagyja, annak nem tudok én sem segíteni. Majd amikor megkapja az első csekket, akkor rájön, hogy nem akkora buli...
Jelzem, fater 1X év után hagyta ott az Hungária/Allianzot, miután meglátta mennyit kellene jövőre fizetnie az utánfutóra...
sreetfighter 2009.12.02. 10:48:25
Szerintem 5000Ft-ig nem érdemes váltogatni.
Hallottam olyan svihákról aki 400Ft-ért váltott. Beszarás!
esef 2009.12.02. 10:50:03
Az egyik ok, ami miatt nem a Genertelnél kötöttem pont ez a kármentességi záradék. A másik, hogy idén sem, jövőre sem ők a legjobb ajánlat. Sőt, messze nem ők a legjobbak...
esef 2009.12.02. 10:52:44
Az utánfutón 4000-et spórolt, az autón meg valami 2000-et...
B10, vidék, 60LE-s tucatautó, évente 5000 futott km... Balesetet meg 1976 óta nem okozott. :)
sreetfighter 2009.12.02. 10:58:39
Én a Genertelnél vagyok B9-ben. Az interneten
4000Ft-tal volt jobb ajánlat, de nem akarok ugrálni.
Én úgy tudom, hogy eltörölték azt a durva kitételt baleset okozás esetére a Genertelnél.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.02. 11:10:10
1: "Amúgy különben amit meg mi nem értünk az meg az, hogy egyáltalán honnan tudta meg a biztositonk, hogy baleset volt,..."
Baleseti bejelentőt nyilván kitöltöttetek, nem? Azon rajta kell legyen mindkét fél biztosítója és le is kell nekik adni a papírt, nyilván a másik fél megtette (mellesleg apósodnak is le kellett - volna? - adnia). A biztosítók meg gondolom beszélőviszonyban vannak egymással.
2: "Az hogy 4*-es azt egy jó kérdés, hogy miért? - Mi sem tudjuk, ennyi jött a biztósító felöl, hogy 2010-re ennyit "ajánlanak"!"
Nos, a gugli nagyon hasznos tud ám lenni, persze csak ha jól használjuk:
Itt van pl. egy link a Genertel oldalára:
www.genertel.hu/Biztositas/Kotelezo/~/media/Images/PDF%20ek/Feltetel_ugyfeltajekoztato_es_jogved_KGFB_2010_13958.ashx
A szöveg persze hosszú, de érdemes átfutni. Külön felhívnám a figyelmedet arra, amit a 16. pontban írnak:
"E tájékoztatások közül e helyütt külön is kiemeljük, hogy a kármentességi kedvezmény, valamint a károkozók pótdíja alkalmazása esetén ... a biztosító nem csupán a bonus-t érintő, hanem a még el nem ismert vagy első kifizetéssel nem járó károkat is figyelembe veszi a kedvezmények vagy a pótdíj alkalmazása során."
Azaz nem soroltak át malusba (mert azt nem teheteik meg a törvény alapján), de a kedvezményt (ami független a bónuszbesorolástól, tehát nem a törvény szabályozza, hanem a Genertel) azt már elvették.
Egyébként erről a "trükkről" emlékeim szerint írt a sajtó, amikor a Genertel piacra lépett pár éve.
Mindenesetre tanulságos.
Marty Mcfly 2009.12.02. 11:10:58
400 Ft 2 üveg sör jobb helyen tesó!!! Ne becsüld le, ne becsüld le! :-)
sreetfighter 2009.12.02. 11:24:25
Valamikor tényleg nagyon jól tud esni egy üveg is, bár nem vagyok egy ivós fajta.
Viccet félre téve, azért ez túlzás szerintem.
2009.12.02. 12:32:15
labi 2009.12.02. 14:45:06
Ilyen esetben a másik felet nem hoznám ki egyértelműen felelősnek, sőt... Mert ugye a védett úton akár előzhetett volna is a kereszteződésben, sőt útakadályt is kerülhet ki nyugodtan, az alsóbbrendűről érkezőnek akkor is elsőbbséget kell neki adnia.
Az meg különösen nem tartom életszerűnek, hogy ha nem érezte magát hibásnak, akkor miért nem kezdett el biztosítózni, hanem inkább "független szakértővel" saját zsebből javítani.
Amúgy mint kiderült Genertel, így az apósod aláírta a szerződést ami azt tartalmazza, hogy a különleges kármentességi kedvezményt ilyenkor bukja, szóval nem értem mi is a meglepetés tárgya. Ha meg olvasás nélkül írt alá valamit, az az ő hülyesége.
tvakondok 2009.12.02. 22:40:10
És ha valaki olcsóbb biztosítást akar, www.kotelezobaratok.hu
esef 2009.12.03. 08:35:52
Nekem meg közel 10e Ft-tal kevesebb máshol... Mert ugye aki nem B5-10 (A0 vagyok), az a Genertel szemében nem potenciális ügyfél... Mint ahogy 2011-ben sem leszek az az új kategóriák szerint a nagy teljesítmény (a jogalkotók szerint több balesetet okozunk...). Mert az én kocsimba kell a jogalkotó szerint már erős motor, hogy menjen egyáltalán, ugyanakkor a gyártó kisautójába is beteszik, az meg megy vele mint a veszedelem...
esef 2009.12.03. 08:37:20
Amúgy faternál sem a Genertel jött ki a legkedvezőbbnek, pedig ő B10 már évek óta, ráadásul vidéki...
sreetfighter 2009.12.03. 09:38:20
Igazán korrekt a súly/lóerő arány figyelembe vétele lenne. Az is pofátlanság, hogy B10 után nincs tovább.
Integrált Szerverterror 2009.12.04. 04:10:16
labi 2009.12.04. 10:41:55
Van tovább.
Több társaságnál léteznek B10+ és B10++ vagy hasonló kinézetű fokozatok.
laposmacska 2009.12.04. 14:39:45
jónévez 2009.12.05. 21:21:27
:DDD
sas70 2009.12.08. 14:21:09
Megint más kérdés, hogy a felelősség nem egyértelmű, mert ha jól értelmeztem a védett úton, a megengedettnél nagyobb sebességgel közlekedő autóval történt az ütközés. Itt az a kérdés, hogy a sebességtúllépés mennyiben hatott közre a balesetben, illetve okszerűen az idézte-e elő a káreseményt. Ha a szakértők ezt nem állapítják meg, akkor hiába hajtott gyorsabban a megengedettnél, nem ő a hibás. Ilyen esetekben egyébként a biztosítók kármegosztást végeznek ami akár 50-50% is lehet. Ebben az esetben mindenki kap is egy kis pénzt, de romlik is a bónus fokozata. Kicsit dodonnai döntés, de ez van.