Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Négyszer drágább biztosítás alaptalanul?

2009.12.01. 12:22 :: SilentSound

Ma van az utolsó nap, hogy az autósok új biztosítót választhassanak 2010-re. Ganyager ezért gyors tanácsokat és válaszokat vár tőletek, mert egy olyan baleset miatt akarja a jelenlegi biztosító a négyszeresére emelni apósának a biztosítási díját, amiben vétlen volt.

Itt az év végi "hajtás", hogy mindenki spóroljon a következő évi kötelező biztosításán. Nos, a családban 4 autó is van. 2 db ami céges és 2 db ami magán (az egyik az anyosomé, a másik az enyém). De mielőtt a kötelező váltáshoz érnénk, először menjünk vissza egy picit az időben!

Sajnos az apósnak az egyik céges autóval balesetet történt még a nyáron. Ki lett hívva a rendőrség is. Természetesen az, aki belement az apósom kocsijába, azt mondta, hogy nem ő a hibás annak ellenére, hogy Budaörs belterületén, ahol 50-es tábla volt, ő 70-80-nal ment, ő nem tartja magát teljesen hibásnak. Szó szót követett, kihívták a rendőröket, akik egyértelműen a másik autóst hozták ki bűnösnek.

Mikor elkezdték kitölteni a baleseti papírt, a másik fél kijelentette, hogy ő egyáltalán nem bűnös ebben és nem ír alá semmit. Csak annyit mondott még utoljára, hogy perre viszi ezt az egészet! Erre a rendőr azt mondta, hogy ezt papírral is alá kell támasztania és ott az út szélén betűről betűre le is írták. Az egész már lassan 4 hónapja a bíróságon van.

Mielőtt jönnének a kérdések, azt el kell mondani, hogy az apósom bement személyesen a biztosítójához, mert pofátlannak tartja a 2010-es kötelező árát. Negyedévente 80.000 Ft! Legalább 60.000 Ft-tal fizettetnének vele többet negyedévente, mint a baleset előtt. Mellesleg még nincs meg a hunyó a balesetben! Így az apósom biztosítója csak annyit mondott, hogy ez nagyon kényes ügy, bíroságon van és így NEM kötheti meg náluk a 2010-es kötelezőjét, így fel is mondták.

Gondolom mindenki volt már legalább egyszer internetes kötelező kiszámító oldalon.

Kérdésem: Aki így járt, mint az apósom, annak miképpen kell kitöltenie? Pl. ha azt kérdik, volt-e balesete amit ő okozott vagy nem, mert ez a két választás van, mit jelöljön be? Amíg nincs bírósági végzés, addig mindketten hibásak, vagy egyikük sem?

79 komment

Címkék: közlekedés autó baleset biztosítás gyorshajtás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zuhans 2009.12.01. 12:38:20

Az a helyzet, hogy én inkább személyesen érdeklődnék a többi biztosítónál a lehetőségekről, mert ha a netes kötésnél bejelölsz olyan kedvezményt amire nem vagy jogosult, akkor rádfogják még azt is, hogy csalni akartál és visszaraknak kapásból malusba:S

cork77 2009.12.01. 12:41:29

Mindaddig mig nincs jogerős határozat,a kedves após vétlennek tekinthető-de a másik fél is. A biztositó igy most még köteles kiadni a bejegyzett bonusigazolást,amivel bárhol megköthető a 2010.évi KGFB. majd jüvőre kell bevallani-ha lesz addigra jogerős végzés.

cork77 2009.12.01. 12:42:22

@cork77: Bocs,nem bejegyzett,hanem bejegyzésmentes.

Lacaca 2009.12.01. 12:51:56

Ha a biztosítót nem kötelezték kifizetésre, akkor nincs joga emelt díjat követelni. Ha bírósági szakaszban van az ügy, akkor nagy valószínűséggel nem kötelezték, tehát perrel fenyíteném a biztosítót.

logikaibukfenc 2009.12.01. 12:54:57

mi a hiszti tárgya ? a trágya ? drága volt a szar?

figyelmetlenséged figyelemreméltó

logikaibukfenc 2009.12.01. 13:03:05

pontosan
a bíróságnak pedig tessék figyelmébe ajánlani ugyanezt, és követelni biztosítási díj különbség megtérítését ( már ha szakértők a sietős figurát mondják vétkesnek)
valamint ha már lúd
a céges autó kára, munkaidő-kiesés
lehetne addig bérelni egy lexust
de a parkolási díjat is

logikaibukfenc 2009.12.01. 13:04:19

ötletgyárba betanított munkásokat feketén alkalmaznék

DonnaNyányó 2009.12.01. 13:08:29

Most télleg erre a posztra kellett várni ennyit?

randomuser1 2009.12.01. 13:16:12

érdemes a balesetes adatokkal kitölteni az online kalkulátort, egyfelől úgyis lesz egy cég aki éves éves szinten csak 1-2 ezerrel drágább az előzőnél, másfelől meg évközben úgyis visszaadják a különbözetet ha jól végződik az ügy, harmadsorban nem kötelező megkötni,elég megnézni a kalkulációkat és ennek ismeretében elmenni ismerős céghez/bankhoz alkudozni 1 kicsit...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.01. 13:21:22

@Mityu: Ő nem tudja, mi az a munka, ezért nem értheti, hogy amiatt nem érek rá mindig... ;) Vagy csak hajnalban szeret biztosítós posztot olvasni. :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.01. 13:24:49

@SilentSound:

Én meg a hozzászólásának értelmét nem értem... :))

Érted? :)

csak john 2009.12.01. 13:27:12

A legfontosabb a felmondás, az meg már megvan. Ha ilyen gennyes a biztosító, akkor örülj, hogy megszabadulsz tőlük. A nevét meg bátran ki lehetne írni, mivel nem hazugságot állítasz, csak a tényeket közlöd. Most még van egy hónapod arra, hogy biztosítót válts. Én azt javaslom, hogy menj be személyesen egy alkuszhoz, ott pontosan tudni fogják, hogy hogyan és mit számoljanak. Esetleg lehetne a többi privát autóból is cégest csinálni, akkor pedig flottaként még jobb feltételekkel tárgyalhattok.

movhu 2009.12.01. 13:30:29

Az egész olyan zavaros.
- Ha még senki sem hoztak ki bűnösnek, nem történt kárkifizetés, akkor hogyan tud az egészről egyáltalán a biztosító?
- Ha mégis fizetni kell a biztosítónak, akkor tök mindegy, hogy jövőre ő-e a biztosító, az ebben az évben okozott kárért ő fizet. Akkor meg jobb volna neki, ha a jövő évi díjat is ő kapná, nemde?
- Tudomásom szerint olyan nincs, hogy nem köt veled egy biztosító kötelezőt, hiszen akkor mi történne, ha minden biztosító elhajtana magától? Legfeljebb extrém árat kér.
- Negyedévente 80.000 az már igen magas, biztosan nem átlagos paraméterekkel jött ez ki.
- A várható eredmény ilyen bírósági ügyekben 50-50% szokott lenni, így mindkét félnek rossz, ráadásul a rendőrség ennek függvényében még jó kis szabálysértési bírságot is kiszab majd.

Nyaligátor · http://autostat.hu/technikai-szotar 2009.12.01. 13:32:26

ÉS a megoldás itt is egy: be kellett volna verni a pofáját és kész. Ott helyben.
Törvénytelen és gonosz, de ez van ma. Ez működik. Ha nem, íme az eredmény.

nyuszy 2009.12.01. 13:43:23

@Ganyager:
Leírhatnád a baleset részleteit is, akkor lehetne sejteni, hogy mennyire volt hibás az apósod.
Ha valószínűleg nem őt hozzák ki felelősnek, akkor én simán megkötném az új biztosítást, mintha mi sem történt volna, ha pedig esélyes, hogy őt is hibásnak hozzák ki, akkor az ennek megfelelő adatokat adnám meg, legrosszabb esetben a különbözetet visszakapja, ha lesz jogerős ítélet.

aachi2 2009.12.01. 13:45:06

off

ha a kezemben van a rendőrségi határozat, hogy a másik fél okozta a balesetet, akkor hogyan rendezhetem a kárigényemet? a másik félnek kb csak a nevét tudom, esetleg ha megnézem az iratokat a rendszámát is. kis összegről van szó ezért nem figyeltem nagyon oda :)

köszi.

on

cork77 2009.12.01. 13:45:37

@csak john:" Esetleg lehetne a többi privát autóból is cégest csinálni, akkor pedig flottaként még jobb feltételekkel tárgyalhattok. "
Ha itt kiszámolod hogy mennyi az átirási költség meg miegymás,már nem érné meg. Ráadásul a 2010.évi KGFB kötésnél a biztositók már csak minimum 5-azaz öt-vagy több gépjárművet vehetnek flottabiztositás alá.

cork77 2009.12.01. 13:47:58

@movhu: "Ha még senki sem hoztak ki bűnösnek, nem történt kárkifizetés, akkor hogyan tud az egészről egyáltalán a biztosító?"
Károkozás vagy kárszenvedés esetén is bejelentési kötelezettséged van a biztositótársaság felé.

csak john 2009.12.01. 13:54:35

@cork77: Én úgy tudom (lehet, hogy nem teljesen pontosan), hogy már három azonos néven lévőtől lehet flotta.

hvuk 2009.12.01. 13:55:43

Van egy rossz hírem, vélhetőleg az apósod hozzák ki hibásnak. Gondolom nem adta meg az elsőbbséget a másiknak és arra hivatkozott, hogy ő túl gyorsan ment. Az 50 helyett a 70-80 azonban nem olyan mértékű sebességtúllépés amire ne kellene egy autósnak felkészülnie, így vélhetőleg téged fognak hibásnak kihozni. Persze ha más az tényállás akkor ez tárgytalan.

Másik, hogy ezt a perre viszem dolgot nem értem. Mit visz perre? Amíg a biztosítók egymást közt nem rendezik valahogy (hibásnak hozzák ki az egyik felet, vagy akár mindkettőt) addig nincs miért pereskedni. A per csak ezután jöhet.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.01. 13:56:59

És a rendőrök mit mondtak, ki volt a hibás?
Beszél egy jogásszal, aki ilyen ügyekben jártas, ő biztosan tudja, hogy mi a teendő ilyenkor!

MatseQ 2009.12.01. 14:10:06

Rákérdezhetek? Genertel? Náluk van egy apró betűs kármentességi záradék ami nagy cumi ha baleset történik, akit érdekel utánanézhet.

gande 2009.12.01. 14:11:17

na akkor nézzük csak.

1.
nem a rendőr dönti el, hogy ki a hibás, hanem egy bíró

2.
neked be kellett jelenteni az esetet a biztosítónak. ameddig nincs tisztázva az ügy, addig a biztosító abból indul ki, hogy fizetnie kell, ezért veszítesz a bónuszból.

3.
ha utólag kiderül, hogy nem kell fizetnie a biztosítónak, mert nem te vagy a hibás, akkor visszamenőleg korrigálják a díjat.

cork77 2009.12.01. 14:11:58

@csak john: Az idei KGFB kötésektől lépett életbe a jogszabály,de most nem tudom megkeresni,mert dolgoznom kell.

babel 2009.12.01. 14:13:00

Ha nem volt kárkifizetés, akkor balesetmentes vagy biztosítási oldalról. Marad a bónusz is, meg minden. Ha letaroltál egy sor parkoló autót, de zsebből fizetted a kárt akkor is. Ez a főszabály.

A biztosítót, mint céget nem érdeklik a történtek, az érdekli, hogy kell-e fizetnie kifele a kasszából, mert attól romlik a nyereségrátája. Ha nem kell fizetnie, csak kaszálhat tovább, akkor a dolog meg sem történt. (Annyiból mégsem, hogy esetleg egy ügyes biztosítási matekos ilyenkor emelint egyet a kockázati tényezőn. De hivatalosan nem, csak stikában.)

labi 2009.12.01. 14:21:41

ah, szép sztori.

De itt kérem valami sunnyogás van.

- Ha jól tippelej a kedves rokon részéről volt egy elsőbbség meg nem adása, azért került szóba az ellen gyorshajtása. (sajnálattal közlöm, hogy ha nem rakétahajtőművel jött akkor ennyi sebességtúllépés nem elegendő a felelősség áttolásához, még a bíróságon sem. Esetleg ettőlfüggetlenül kap egy büntit érte, de az az esettől független)

- Olyan nincs hogy nem kötheti meg valahol a biztosítását, a kgfb nem elutasítható, így a biztosító részéről a felmondás is értelmezhetetlen lenne.

- Betippelem hogy ez a díjemelkedés azért van, mert valami extra kármentességi kedvezményt vett igénybe, ami ugye már nem jár ha nincs kármentesség.

- Ha sokallja a biztosítást, akkor menjen másik biztosítóhoz.

- amúgy pontosan milyen autó, hány éves a rokon és hol lakik hogy negyedévente lenne 80e a biztosítása?? Had írjuk műr be valami onlájn díjszámítóba. :)

2009.12.01. 14:38:59

Nekem 21 evesen, megyeszekhelyi lakcimmel van a negyedevem 30 korul. A heten megyek is valtani, ha minden igaz lesz ez olcsobb is. Szoval engem is erdekelne, hogy milyen parameterekkel jon ki 320 ezerre (!) a kotelezo biztositas egy evre.

esef 2009.12.01. 14:45:23

30 év alatti, Bp.-i, nagy motorral, igaz A0-ban kijött éves 52 ezerre nekem.

Após taxis vagy versenyző, hogy ennyit kell fizetnie? Vagy M4, de akkor meg ne csodálkozzon...

esef 2009.12.01. 14:50:09

Hoppá, eljátszadoztam egy kicsit. Magamra ugyanazokkal az adatokkal, de M4-ben 110 ezer/negyedév. Természetesen Genertel. A másik véglet az Allianz 29 ezer/negyedév.
Após pajti kicsit nézzen körül...

209heavy 2009.12.01. 14:59:02

Nem tudom mostanában hogy megy, de pár évvel ezelőtt az egyik alkalmazott összetört egy céges autót és mivel cég nevén volt, a biztosítás díja nem változott.

Bummer 2009.12.01. 15:11:03

Kamu. Baleset miatt legrosszabb esetben 30%-kal nő a biztosítási díj.

Rife67 2009.12.01. 15:42:28

20 ezerről 80 ezerre az 4-szeres szorzó!
Egy baleset max. 2-őt léptet lejjebb a bonus-malus listán, a malus4 pedig 2-szeres szorzót jelent. B10-ből (0.5-ös szorzó) azonnal M4-be
kerülve jönne ki ennyi, ahhoz viszont egy évben 4 vagy több kárt kell okozni. Kérdés, mennyi egyéb saját hibás kára volt az évben.
Vagy valóban valami Genertel vagy egyéb balesetmentes csodakedvezményt kapott apósod.

A biztosító valóban nem mondhatná fel a biztosítást, köteles befogadni, maximum magas díjat szab. De egy ismerősöm is kapott egy levelet tavaly év végén a biztosítójától, hogy nagy kockázatot jelent így felmondják a biztosítását. 2 kisebb balesete volt az évben. S itt is lehetett volna bíróságot játszani, de egyszerűbb máshol újra kötni olcsóbban.

S a flottához sajna jövőre min. 5 autó kell.

epertorta 2009.12.01. 15:54:51

Nekem is volt ilyen ügyem idén, hogy a balesetnél a vétkes soför nem ismerte el a felelősségét és rendőrt kellett hívni.

Ezután a rendőrség kiadott egy határozatot, hogy ő a hibás, plusz meg is büntették. Ezt a határozatot meg lehetett fellebbezni, ezután került biróságra az ügye. A biróság kiadott egy végzést, hogy a rendőrség határozatát fenntartja, fellebbezésnek helye nincs, de a panaszos 8 napon belül tágyalás tartását kérheti, melynek a végzés végrehajtására halasztó hatálya van. Itt már nem fellebbezett a soför, tehát jogerős lett a papir, a baleset után 3 hónappal.

autosave 2009.12.01. 15:55:13

azért mert valaki 50 helyett 70-80-al megy még nem lesz baleset... hogy is volt az, benézte aztán ez a mentség?

i23kovacs 2009.12.01. 16:16:55

@hvuk: ilyen az, amikor olyan valaki kommentel, akinek nem volt még ilyen dolga.

Menetrend: ha rendőrt hívtak, egyik biztosító sem fizet, amíg nincs határozat. Ha a rendőrségi határozatot a másik fél megtámadja bíróságon (perre viszi), akkor olyan, mintha még nem is lenne határozat.

Amúgy eléggé kamu szaga van a dolognak. Egy károkozás két kategóri ugrást jelent, pl. A0-ból M2-be, vagy B6-ból B4-be. Egy kategória pedig, attól függően, hogy bónusz, vagy malus sávban járunk, 5-10% ot jelent. Semmiképp sem négyszerezi meg a díjat. Kivéve persze, ha após pajtás abban az évben már 5 másik autót rommá zúzott, ezért neki újabb malus kategóriát kellene felállítani.

Mese habbal az egész sztori.

Normális vagyok? 2009.12.01. 16:17:09

@autosave: Bizonyos helyszíneken bőven elég ekkora sebességtúllépés a balesethez, de a helyszínt ugye nem ismerjük... (átlagban persze, hogy több kell egy balesethez, de nem kizárt)
Valamiért nekem sem tűnik teljesnek ez a történet...

segitoember 2009.12.01. 16:21:10

"azért mert valaki 50 helyett 70-80-al megy még nem lesz baleset"

lol

hvuk 2009.12.01. 16:30:03

@i23kovacs: Nekem volt olyan, hogy volt rendőr a balesetnél és nem volt ilyen gond. Mondjuk arra nem emlékszem, hogy ott végül elismerte-e vagy sem a másik fél a felelősségét, már régen volt.

_wood_ 2009.12.01. 16:31:04

Ki lett hívva a rendőrség is.

szúrva van a szemem. meg lett már mondva korábban is: szenvedős szerkezet nem használva a legjobb.

a f@sz kivan... (csak mert ez is szenvedős ugye :))

Rife67 2009.12.01. 16:34:46

Egy kár esetén kettőt lépünk lefelé,kettő esetén 4-et, 3 esetén 6-ot, 4 vagy több kár esetén pedig M4 a jutalom.
B10 általában 50%-os díj, M4 pedig 2-szeres, így "elérhető" a 4-es szorzó.

- Pl. alapdíj 40e / negyedév
- B10 esetén ez 20e.
- M4 esetén 80e Ft.
s meg is van a topicban említett differencia.

De véleményem szerint, aki B10-be tud 10 év balesetmentes közlekedéssel kerülni, az eléggé valószínűtlen, hogy megbolondul, s 4 balesetet okoz zsinórban.

S mint írtad,
"Így az apósom biztosítója csak annyit mondott, hogy ez nagyon kényes ügy, bíroságon van és így NEM kötheti meg náluk a 2010-es kötelezőjét, így fel is mondták."
Mi lehet kényes egy balesetben?
El kell menni másik biztosítóhoz, ha valóban nem apósod az "utak réme", akkor megkötheti a biztosítást, max. korrigálják év közben, ha meglesz a végzés. Ki kell számítani baleset nélkül és balesettel is a díjat, s az alapján választani másik biztosítót. Bár a Bonus szorzókban csak apró eltérések vannak, a Malus mindenhol ugyanaz.

randomuser1 2009.12.01. 16:48:01

@_wood_: kresz tiltja-e? ha nem, akkor offtopic...

Rife67 2009.12.01. 16:49:00

190/2004-es kormányrendelet:
6.§ (1) A biztosító a magyarországi telephelyű gépjármű üzembentartójának az 1. számú melléklet feltételei szerinti biztosítási szerződés megkötésére vonatkozó - a biztosító díjszabásának megfelelő - ajánlatát a 2.§ (2) bekezdésében meghatározott összeghatárokig (500m Ft) <b>köteles</b> elfogadni.

S jogilag az ajánlatot az ügyfél adja, nem a biztosító. Ha nem reagál (utasítja el) időn belül, elfogadottnak kell tekinteni. Ez kicsit furcsán hangzik elsőre, de így van :)
Bár gfb-t el sem utasíthat. casco-t, vagyoni biztosítást igen.

_wood_ 2009.12.01. 16:55:02

@XXXXXXX:
1. posztról szól?
2. te a kreszről fecsengsz?

jótanács: neszójjábe, az internet nem a te játszótered! ;)

i23kovacs 2009.12.01. 17:40:17

@hvuk: bezony. Ha nincs rendőr, és az egyik fél el is ismeri a felelősségét, attól még a biztosító baszakodhat, és ekkor van az az opció, amit írtál, hogy a biztosítók egymás között megegyeznek. Ha nem tetszik az egyesség, irány a polgári bíróság. Ezért érdemes úgy kitölteni a betét lapot, hogy szikrányi kétség se lehessen.

Ha rendőr jött, és van határozat, amit senki sem kifogásol, akkor biztosító neve kuss.

Ha rendőr jön, de valaki kifogásol, akkor a bíróság határoz, amíg ezt nem szíveskedik megtenni, addig a biztosítók a kisujjukat sem mozdítják.

Ettől függetlenül, nehéz elképzelni, hogy negyedévi 20k-ról miként ugrik 80k-ra.

ganyager 2009.12.01. 18:40:25

- Természetesen a régi biztosító genertel volt. - Fogalmunk mincs hogy hogy jött és hogy számolta ki ezt az összeget, pedig az autó egy Mitsubishi L200-as 2500 cmm Diesel.

sreetfighter 2009.12.01. 19:25:58

@ganyager:
Ha olyan körültekitőek és előrelátóak voltatok a baleset elött, mint most dec.1.-én biztosítóváltásról érdeklődni, akkor szerintem nem kérdés, hogy ki volt a hibás a balesetben.

ganyager 2009.12.01. 20:26:04

Látom,egy kicsit hiányos a történet, mert nem írtam bele!

- Kérdésekre a válaszok:

1., Mi volt a baleset körülménye: -
Az waposom bekanyarodott az utra, és azon az uton 15-20 m után a másik sávban() utszükület tábla volt a szembejövő autósnak, aki 70-80 km/H-val jött de ez ő nem vette azt figyelembe.

2., Az hogy 4*-es azt egy jó kérdés, hogy miért? - Mi sem tudjuk, ennyi jött a biztósító felöl, hogy 2010-re ennyit "ajánlanak"!

Amúgy különben amit meg mi nem értünk az meg az, hogy egyáltalán honnan tudta meg a biztositonk, hogy baleset volt, mert Mi hivtunk egy független kárbecslőt, aki megnézte, az autót, és dokumentálva lett minden. - Majd saját pénzből meglett javítattva az autó. - Lámpatest, első lökhárító, felni, illetve, alvázhúzás és még sorolhatnám. - Természetesen számlákkal javitottuk mindet!

ennek ellenére nem tudjuk mi és hogy...! ?? HMM!

Az aki 70-80 Km/h-val ment az nem vette figyelembe, hogy az ő sávja széléből hiányzik egy kicsi, mert neki egy sávszükitő táblája volt. hiányzik egy

apos bekanyarodott egy útra amin 10-15 méteren belül a szembejövő sávban egy ideingleges sávszükület volt. -

Ugyandehogy (törölt) 2009.12.01. 20:29:23

én csak annyit: NEM kötelező váltani.

jónévez 2009.12.01. 20:41:27

@ganyager: Nekem most már egyáltalán nem kerek ez a történet.
A baleset részleteit még csak értem, de ha fordítva lenne is, ha az apósod lenne az okozó, a biztosító CSAK AKKOR alkalmazhat "malus"-t, akkor helyezhet át másik fokozatba, ha MÁR KIFIZETTE a kártérítést a másiknak. Amíg nem fizette ki, addig semmilyen erre hivatkozó áremelést nem alkalmazhat. Te pedig azt írod, még nem fizetett, sőt, úgy néz ki, nem is kell majd fizetnie.
A felelősségbiztosítást pedig nem mondhatja fel, egyetlen kivétellel: a díjnemfizetés esetén. De akkor is köteles visszafogadni, miután kifizették az elmaradást, sőt, csak ő fogadhat vissza.

Clearvoyance 2009.12.01. 20:59:13

Akkor a legegyszerűbb, hogy a biztosító általi 80 rugós ajánlatot és a felmondás indokát (túl nagy kockázat) írásban kell kérni.
Aztán persze felnyomni a biztosítót is. Magyarázzák meg a bíróságon miért olyan túl nagy egy vétlen vezető kockázati tényezője...

jónévez 2009.12.01. 21:05:25

@ganyager: Az pedig külön nyalánkság, hogy mostanában rájár a rúd az "ismerőseidre" (pl.:autozz.blog.hu/2009/11/17/baleset_felrevezeto_iranyjelzes_miatt)
Nem-e ugyancsak vele történt?

Attól a biztosító viselkedése persze ebben az esetben helytelen, de ha azt már kifizette, közelebb járunk az igazsághoz

gande 2009.12.02. 01:20:22

@ganyager:

most már végleg nem értem.

egyrészt, ha bekanyarodik após és látja, hogy jön szembe ember, akkor még fékezhetett volna.

ha nem após a hibás, akkor miért saját szakállra javíttattátok az autót és miért nem a másik biztosítón keresztül rendeztétek? ez már egy arra utaló magatartás, hogy hibásnak érezte magát.

hogy miért akkora a díjemelés? biztosítót felhívni és megkérdezni.

Marty Mcfly 2009.12.02. 08:35:24

70-80 ezer negyedévente? milyen céges kocsija van apósodnak vazze? Ferrari? Istenem, a buta emberek... ráadásul jókor (utolsó nap)! gratula

esef 2009.12.02. 09:12:40

@Marty Mcfly:
Ilyen ismerősöm nekem is van. Tavaly végig mondtam neki, hogy nézzük meg, mert válthat olcsóbbra.
Nem, neki nem kell, ő a legolcsóbbnál kötötte meg két évvel azelőtt... Aztán az utolsó előtti nap szólt, hogy villantsunk valamit. Éves szinten 2000 Ft-tal lett volna olcsóbb, nem váltott.
Idén egyszer szóltam neki, hogy nézzük meg. Nem, nem kell, mert három évvel ezelőtt a legolcsóbbat kötötte...

Marty Mcfly 2009.12.02. 09:47:45

@esef:
egyszerűen leszarják az emberek, nem foglalkoznak vele! hihetetlen, hogy mennyi lusta és buta ember van, aki még azért sem hajlandó egy szalmaszálat sem keresztbetenni, hogy saját magának jobb legyen... érthetetlen! De hát ők tudják!

DonnaNyányó 2009.12.02. 09:58:13

Új posztot.
Motorosgyalázót.
Véreset.
Anyázóst.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 10:02:23

@Deluxe the ForumTroll: Nem garantálom, hogy olyan lesz, de lesz, csak kib....tt sok munkám van...

esef 2009.12.02. 10:45:38

@Marty Mcfly:
Én november 3-án megkötöttem a sajátomat. Anyámét is, mert ő nem ért hozzá, de megkért rá. Aki nem hagyja, annak nem tudok én sem segíteni. Majd amikor megkapja az első csekket, akkor rájön, hogy nem akkora buli...
Jelzem, fater 1X év után hagyta ott az Hungária/Allianzot, miután meglátta mennyit kellene jövőre fizetnie az utánfutóra...

sreetfighter 2009.12.02. 10:48:25

@esef:
Szerintem 5000Ft-ig nem érdemes váltogatni.
Hallottam olyan svihákról aki 400Ft-ért váltott. Beszarás!

esef 2009.12.02. 10:50:03

@Egy Kereskedő:
Az egyik ok, ami miatt nem a Genertelnél kötöttem pont ez a kármentességi záradék. A másik, hogy idén sem, jövőre sem ők a legjobb ajánlat. Sőt, messze nem ők a legjobbak...

esef 2009.12.02. 10:52:44

@sreetfighter:
Az utánfutón 4000-et spórolt, az autón meg valami 2000-et...
B10, vidék, 60LE-s tucatautó, évente 5000 futott km... Balesetet meg 1976 óta nem okozott. :)

sreetfighter 2009.12.02. 10:58:39

@esef:
Én a Genertelnél vagyok B9-ben. Az interneten
4000Ft-tal volt jobb ajánlat, de nem akarok ugrálni.
Én úgy tudom, hogy eltörölték azt a durva kitételt baleset okozás esetére a Genertelnél.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.02. 11:10:10

@ganyager:

1: "Amúgy különben amit meg mi nem értünk az meg az, hogy egyáltalán honnan tudta meg a biztositonk, hogy baleset volt,..."

Baleseti bejelentőt nyilván kitöltöttetek, nem? Azon rajta kell legyen mindkét fél biztosítója és le is kell nekik adni a papírt, nyilván a másik fél megtette (mellesleg apósodnak is le kellett - volna? - adnia). A biztosítók meg gondolom beszélőviszonyban vannak egymással.

2: "Az hogy 4*-es azt egy jó kérdés, hogy miért? - Mi sem tudjuk, ennyi jött a biztósító felöl, hogy 2010-re ennyit "ajánlanak"!"

Nos, a gugli nagyon hasznos tud ám lenni, persze csak ha jól használjuk:

Itt van pl. egy link a Genertel oldalára:

www.genertel.hu/Biztositas/Kotelezo/~/media/Images/PDF%20ek/Feltetel_ugyfeltajekoztato_es_jogved_KGFB_2010_13958.ashx

A szöveg persze hosszú, de érdemes átfutni. Külön felhívnám a figyelmedet arra, amit a 16. pontban írnak:

"E tájékoztatások közül e helyütt külön is kiemeljük, hogy a kármentességi kedvezmény, valamint a károkozók pótdíja alkalmazása esetén ... a biztosító nem csupán a bonus-t érintő, hanem a még el nem ismert vagy első kifizetéssel nem járó károkat is figyelembe veszi a kedvezmények vagy a pótdíj alkalmazása során."

Azaz nem soroltak át malusba (mert azt nem teheteik meg a törvény alapján), de a kedvezményt (ami független a bónuszbesorolástól, tehát nem a törvény szabályozza, hanem a Genertel) azt már elvették.

Egyébként erről a "trükkről" emlékeim szerint írt a sajtó, amikor a Genertel piacra lépett pár éve.

Mindenesetre tanulságos.

Marty Mcfly 2009.12.02. 11:10:58

@sreetfighter:
400 Ft 2 üveg sör jobb helyen tesó!!! Ne becsüld le, ne becsüld le! :-)

sreetfighter 2009.12.02. 11:24:25

@Marty Mcfly:
Valamikor tényleg nagyon jól tud esni egy üveg is, bár nem vagyok egy ivós fajta.
Viccet félre téve, azért ez túlzás szerintem.

2009.12.02. 12:32:15

En cirka 30 ezerrel olcsobb kotelezore tudtam valtani (Unionrol Generalira), pedig tavaly pont forditva voltak az arak, ha minden igaz a cascombol is tudok majd ennyit faragni. Azert 50-60 ezer forintert mar megeri ucsorogni egy kicsit a biztosito irodajaban. Igaz nekem eleg draga, mivel a mostani autom nem a videki nagyi neven van, hanem egy huszoneves suhancen :))

labi 2009.12.02. 14:45:06

No tehát az após ráfordult egy felsőbbrendű útra, ahol egy útakadályt kikerülve éppen szembeközlekedett valaki.

Ilyen esetben a másik felet nem hoznám ki egyértelműen felelősnek, sőt... Mert ugye a védett úton akár előzhetett volna is a kereszteződésben, sőt útakadályt is kerülhet ki nyugodtan, az alsóbbrendűről érkezőnek akkor is elsőbbséget kell neki adnia.

Az meg különösen nem tartom életszerűnek, hogy ha nem érezte magát hibásnak, akkor miért nem kezdett el biztosítózni, hanem inkább "független szakértővel" saját zsebből javítani.

Amúgy mint kiderült Genertel, így az apósod aláírta a szerződést ami azt tartalmazza, hogy a különleges kármentességi kedvezményt ilyenkor bukja, szóval nem értem mi is a meglepetés tárgya. Ha meg olvasás nélkül írt alá valamit, az az ő hülyesége.

tvakondok 2009.12.02. 22:40:10

Amíg nincs végzés elméletileg és papíron mindketten vétlenek.
És ha valaki olcsóbb biztosítást akar, www.kotelezobaratok.hu

esef 2009.12.03. 08:35:52

@sreetfighter:
Nekem meg közel 10e Ft-tal kevesebb máshol... Mert ugye aki nem B5-10 (A0 vagyok), az a Genertel szemében nem potenciális ügyfél... Mint ahogy 2011-ben sem leszek az az új kategóriák szerint a nagy teljesítmény (a jogalkotók szerint több balesetet okozunk...). Mert az én kocsimba kell a jogalkotó szerint már erős motor, hogy menjen egyáltalán, ugyanakkor a gyártó kisautójába is beteszik, az meg megy vele mint a veszedelem...

esef 2009.12.03. 08:37:20

@sreetfighter:
Amúgy faternál sem a Genertel jött ki a legkedvezőbbnek, pedig ő B10 már évek óta, ráadásul vidéki...

sreetfighter 2009.12.03. 09:38:20

@esef:
Igazán korrekt a súly/lóerő arány figyelembe vétele lenne. Az is pofátlanság, hogy B10 után nincs tovább.

labi 2009.12.04. 10:41:55

@sreetfighter:
Van tovább.
Több társaságnál léteznek B10+ és B10++ vagy hasonló kinézetű fokozatok.

laposmacska 2009.12.04. 14:39:45

"Ki lett hívva". Gratulálok!

jónévez 2009.12.05. 21:21:27

@laposmacska: A macska fel van mászva a fára, a farka meg le van lógva. A kutya rá van nézve, a macskára rá van ugatva. A macska meg van ijedve, és le van esve. Ebből kifolyólag a macska a kutya által meg van harapódva, és ilyenformán meg van dögölődve. A nyelv kerékbetörődve meg van szenvedődve, fájdalmasódva és nyüszögve.
:DDD

sas70 2009.12.08. 14:21:09

A biztosító csak a kárkifizetés után rontja a bonusz fokozatot, ráadásul ezt a kárkifizetést követő biztosítási évben teszi. Nyilatkozni arról kell az új biztosítás megkötésekor, hogy az üzembentartó okozott-e kárt az elmúlt időszakban, amire a biztosító kártérítést is fizetett. Amíg az ügy nincs lezárva, pláne úgy, hogy kártérítés történt addig nem kell erről nyilatkozni, pláne ha nem ő volt a hibás.
Megint más kérdés, hogy a felelősség nem egyértelmű, mert ha jól értelmeztem a védett úton, a megengedettnél nagyobb sebességgel közlekedő autóval történt az ütközés. Itt az a kérdés, hogy a sebességtúllépés mennyiben hatott közre a balesetben, illetve okszerűen az idézte-e elő a káreseményt. Ha a szakértők ezt nem állapítják meg, akkor hiába hajtott gyorsabban a megengedettnél, nem ő a hibás. Ilyen esetekben egyébként a biztosítók kármegosztást végeznek ami akár 50-50% is lehet. Ebben az esetben mindenki kap is egy kis pénzt, de romlik is a bónus fokozata. Kicsit dodonnai döntés, de ez van.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása