Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Te mit tennél vészhelyzetben?

2009.12.02. 12:33 :: SilentSound

Ruskyy történetében nem lett véres végkifejlet a gyors, ösztönszerű reakciónak köszönhetően, de sajnos nem mindenki úgy reagál ilyen helyzetben, mint a lenti levél írója. Ti kerültetek már hasonló helyzetbe akár vezetéstechnikai pályán, akár élesben? Az hogy végződött?

Ez a poszt egy november 30-án történt incidens apropóján fogalmazódott meg bennem. Történt ugyanis, hogy azon a kellemes 10-12 fokos, kissé szeles hétfő délutánon elindultam az oskolába (felsőbutítási intézmény) + edzésre. Szokásomhoz híven a hosszabb, ámde kevésbe forgalmas útvonalat néztem ki magamnak. A sugárutak feltúrása nem tett jót a délutáni „csúcs”forgalomnak errefele – kell egy kis töltelék duma, mert amúgy sincsenek írói vénáim, és az írott szavakkal se bánok túl jól, mint az látszódhat is, de 3 soros posztot csak nem illik kiposztolni.

Kicsit késésben voltam, de 40-50km/h sebességnél nem mentem gyorsabban, annyira azért nem sietek szakmai angolra, meg késést nem kompenzálok gyorshajtással, nagyon szélsőséges eset kell ahhoz, hogy megérje a kockázatot az ön- és közveszélyes közlekedés! 2-3 percre voltam a célomtól, amikoris egy hipermarket parkolójából kidugta a Kalosos kiscsaj (igen, az volt, ugyanúgy, ahogy én meg kiscsávó vagyok :) ) az orrát.

Szépen elnézett felém balra, nekem úgytűnt össze is néztünk, nem gondoltam hogy lesz itt bármiféle probléma. DE! Ahogy közelebb értem ELINDULT, és kijött egy az egyben elém. Mondanom se kell, meglepődtem, hisz én úgy láttam, hogy eljutott a csaj agyáig: jönnek balról, nem hajtok ki! mivel tisztán láttam, hogy látott engem, amikor elnézett balra (még szép, vakon tán’ nem kapott volna jogsit – bár ha lát is, megkérdőjelezném a dolgot).

Vészfék, balról kikerülés (ABS kösz, anélkül nem ment volna). Ezt csináltam. Annyira gyorsan történt, hogy átgondolni se volt esélyem azt, hogy most melyik lábammal-kezemmel mit és hogyan is kellene csinálni, hogy elkerüljem a karambolt. Dudálni se dudáltam, egyszerűen a pedálokat meg a kormányt kezeltem, reflexből. A dudálás, mint opció át sem futott az agyamon, nem volt rá idő.

Vezetéstechnikai tréningen nem voltam még, igaz tervezem, mégis sikerült helyesen megoldani élesben, a hirtelen, és veszélyes szituációt. Nem tartom magam se Hamiltonnak, se Hakkinennek mégis ebből az jött számomra le, hogy sok autóstársammal ellentétben képes lehetek jól megoldani egy-egy veszélyes szituációt (ezen felbuzdulva se fogok száguldozni). Például tavaly egy szinte teljesen ugyanilyen helyzetben haverom csak ráfekdüdt a fékre + a dudára, és kifeszítve várta a karambolt. Pedig simán kikerülhette volna, de leblokkolt szellemileg és fizikailag is, és törés lett a vége.

Nyílván tanulható az effajta szituációk helyes kivédése/kezelése, azért is vannak a vezetéstechnikai trégningek, ugye. De ezt, mint minden mást, embere és adottsága válogatja... Vajon a rutivizsga részeként kellene-e oktatni néhány olyan alapvető dolgot, mint a vészfékezés, kikerülés, stb? Szerintem nem lenne hátrány.

101 komment

Címkék: közlekedés autó béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taurusz 2009.12.02. 12:47:12

Hogy ki mit tesz vészhelyzetben, az úgyis csak éles szituációban derül ki. Olyan, mint a fegyverhasználat: aki teszi, annak van jobb esetben két másodperce, aki vizsgálja, annak több éve ugyanazon helyzet elemzésére. És igen, ezt is kéne oktatni, de ugyanígy kéne pszichiáteri engedély is a jogsira, mint nap, mint nap látjuk. (Más szóval ez is csak egy álomkép marad.)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.02. 12:53:51

Azért az ABS nélkül te is szarban lettél volna, meg a sztori is más ízűre sikerült volna.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.12.02. 12:55:29

Vér nem folyt? Hogyan oldódott meg az ügy?
(így elég sovánka...)

acel 2009.12.02. 12:57:40

A kiscsajok veszélyesek, nekem nem volt szerencsém, nem elém jött be hanem telibe kapott oldaról. Nyílegyenes úton jöttem 40kmh-val. De elbujtam az A oszlopa mögött (ezt beírta a kárbejelentőbe). Biztos te is elbújtál az A oszlop möge.

sreetfighter 2009.12.02. 12:58:35

Ha sokat autózól, akkor lesz még ilyenből több is!
Normálisan reagáltál, de ne szállj el magadtól, hogy kivédted, mert szerintem ez a normélis.
Egyébként nagy szerencséd volt, hogy melletted (több sávos út) ill. szembe nem jött senki, mert akkor gond van!
Én jártam úgy, hogy jöttek szembe és nem volt választás.
3-szor volt ilyen kalandom, amit ki tudtam védeni, csak én mindig gyorsan megyek ezért szarabb a helyzet.
Egyszer majdnem felborultam a manőver közben a nagy sebesség miatt!
Mellesleg megjegyzem, hogy ha van időd dudálni, akkor az nem vészhelyzet!
Nekem soha nem volt.

Marty Mcfly 2009.12.02. 13:00:41

egyszer írtam egy posztot a vezetéstechnikai tréning hasznosságáról, majd SilentSound belinkeli nektek (akkor tán még DMC vt a "fedőnevem")
A lényeg, h jól cselekedtél, bár ez sajna mindennapos(!) eset. Most én is leírhatnék ide egy hasonlót, de nem teszem...
amúgy minden szitu más, lehet egy más helyzetben te is leblokkoltál vna! a tréning pedig olyan, h 2 hétig benned van és aszerint cselekszel, majd szép lassan elkopik...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.02. 13:01:59

Azért az is egy érdekes kérdés, hogy van-e hol kerülni. Mert ha átmész közben másik sávba és ott jön valaki, akkor abban a balesetben Te leszel hibás. Ha maradsz a saját sávodban, akkor meg az, aki bevágott eléd.

2009.12.02. 13:06:58

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: igen, azert irtam oda zarojelben. Latod? :)

@kekecke: itt nem is csak azon van a hangsuly, hogy egy erdekesen (mivel elotte RAM nezett, es ugy jott ki) meg nem adott elsobbseget sikerult kivedenem, hanem azon a gondolaton is, hogy vajon mitol fugg, hogy veszhelyzetben ki, hogyan viselkedik, es ez vajon hogyan fejlesztheto?

Megjegyzem, ha itt 40-50 helyett 60-nal megyek, sanszosan nem allna itt a verdam az udvaron...

csak john 2009.12.02. 13:08:49

Ilyen már sokunkkal előfordult. Velem is. Akkor ABS nélkül is sikerült megoldanom a problémát. Viszont én voltam már vezetéstechnikai tréningen. Az ember tanul új dolgokat, amik aztán később segítenek. Meg még jó móka is!
Ismerősnek az autóját úgy törték totálkárosra, hogy csak állt a parkolóban. A mögötte lévő kereszteződésben későn adták meg az elsőbbséget egy száguldozó idiótának, aki beleállt a fékbe és szépen az álló autókba csúszott. A pöcs csak pár hibát követett el:
-gyorsan ment (lassabban több ideje van reagálni)
-nem tudta felmérni a távolságokat és helyeket (mivel az "okozó" megállt a kereszteződésben, elfért volna mellette, tehát ők nem értek össze)
-pánikszerűen tapossta a féket (ha felengedi miután elhagyta a kereszteződésben az autót, akkor nem csúszik további 8-10 métert tehetetlenül).

Balage85 2009.12.02. 13:09:30

Velem is volt ilyen ABS nélküli kocsiban. Simán megoldható annélkül is. Blokkolóra fékeztem a kereket, aztán amikor láttam hogy ez így kocc lesz hirtelen fel kell engedni egy pillanatra a féket és az autó orra egyből más irányba nézett. Persze ez a féktáv rovására megy, míg abs-el nem igazán. :)

Amúgy én voltam már vezetéstechnikai tréningen (Hungaroringen), de ott nem ilyeneket tanítanak. Ott inkább az megy hogy megcsúszás esetén mik a teendők. :)

Balage85 2009.12.02. 13:11:59

Egyébként vezetéstechnikai tréning gyanánt télen egy havas csúszós parkolóban is nagyszerűen lehet önképzést tanulni. Mind fékezésben, mind pedig megcsúszásban. Elég arra gondolni hogy kézifékkel kanyarban megcsúsztatod a kocsit és megpróbálod összeszedni, stb.

.lll. 2009.12.02. 13:12:54

azt hittem a szarvas ugrott elé.
az egy nagyon szar dolog

cso zsi 2009.12.02. 13:14:12

Szarvas helyett birka, vagy szemellenzős/vak ló kellett volna a képre.

Az ügyet meg a motorháztetőre fektetve helyszínen megbeszélni.

Ottopappa 2009.12.02. 13:15:12

Já, já. Ennél pikánsabbak már csak a jobbkezes utcák...Itt Szegeden ahol lakom, a Pálfy utca és környéke, 30-as övezet. Ennek ellenére láttam már nem egy állatot kb 70-el átzúzni a kereszeteződésen, és mindig megfogalmazódik bennem a gondolat, hogy ezekben vajon nincs félelemérzet? Vagy túlélési ösztön? Vagy felelősségérzet? Mert hogy én még 30-al se merek bemenni ilyen kereszteződésbe, inkább sokszor állóra fékezek... Na, tegnap este mondjuk meg is lett a böjtje a helynek, tőlünk egy sarokra találkozott két ilyen elmebeteg... Én már csak a végeredményt láttam, az egyik autó visszapattanva a házfalról, az oldalán pihent, (ezt a sötétbe nem tudom milyen volt, meg csak az alját láttam) a másik, egy Audi A6, pedig orral benne az árokba. Állítólag mocskos nagy csattanás volt, mert egyik se 30-al jött + ugye a jobbról elsőbbség adás se történt meg... Ja, a dolog pikantériája, hogy az oldalára borult kocsiban egy nő, az Audiban meg 2 húszéves srác ült... A sztereotípiák, ugye... (amik szerintem nem véletlenül alakulnak ki...)

Ottopappa 2009.12.02. 13:17:48

Ja, ráadásul az Audinak P-s rendszáma volt, ami asszem próbarendszám, de javítsatok ki, ha tévedek. (ha meg nem, akkor biztos örült a kereskedő, aki odaadta...)

Marty Mcfly 2009.12.02. 13:20:06

bazze...
tudtam, h megérkeznek azok az arcok, akik a poszt kapcsán leírják 25 oldalban a saját szarukat!
van már poszt, kommentelni kell! ha sztorid van, írd meg posztban, mer különben a faszt se érdekli!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 13:23:15

@Marty Mcfly: Lehet, hogy azért írják, mert én kérdeztem az elején? :P

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.02. 13:23:29

Szerencséd volt, hogy egy autista nem állt be melléd ugyanolyan sebességgel a másik sávba.

csak john 2009.12.02. 13:25:20

@Marty Mcfly: Ez nem így van. Ha az ember a dugóban állva végiggondolja, hogy aznap ki és hogyan akarta összetörni, és hogyan sikerült megúszni, illetve mi lett volna ha kicsit mások a paraméterk, akkor ezzel szépen bedolgozza magába a lehetőségeket. Aztám amikor szükség lesz rá, azonnal beugrik a helyes megoldás és szinte előbb mozdul a keze, a lába, mintha tudatosan akarná csinálni. De ehhez nem az esti sörözés részleteit kell megbeszélni a telefonon menet közben.
Nekem az tréning után kb. fél évvel jött jól az ott tanult trükk. Az egyik autópálya lehajtón nem volt kirakva a 40-es tábla. Megérkeztem oda 70-80 körül. A kanyar íve egyre jobban szűkült, én meg pánikszerűen fékeztem. Jött a korlát, de még előtte bevillant, hogy fék fel és kuplunk ki, így az utolsó pillanatban sikerült bafordulni.

Puncskocka 2009.12.02. 13:27:28

sok függ attól mennyire jók a reflexeid és mennyire vagy rutinos versenyző és hogyan tudsz lereagálni dolgokat! a posztolónak csak gratulálni tudok!

Tornado86 2009.12.02. 13:31:11

Pontosan nem tudom hogy reagáltam volna le a helyzetet, lehet pont így, lehet gázelvétel nélkül kerültem volna ki, ami biztos hogy nem rég voltam hasonló helyzetben, igaz akkor nem lettem volna a majdnem baleset részese. Nem kizárt mindenesetre hogy el se vettem volna a gázt vagy épp gyorsban be a parkolóba satufék kiséretében.

Rocko- 2009.12.02. 13:34:34

még mielôtt Mityu megjönne: hány kézzel fogtad a kormányt? 1 v 2?

Marty Mcfly 2009.12.02. 13:38:03

@SilentSound:
ez igaz, akkor bocs mindenkitől, de a jelenség amúgy létezik. más posztoknál...
azért belinkelhetnéd a vezetéstecnikai posztomat! :-)

2009.12.02. 13:38:21

@Tornado86: akkor a Tornado nick csak egy alnev, vagy a rallyban is ilyen neven futsz? :D

@Ottopappa: ja, ismerem a kornyeket. Exem ott lakik alsovarosban. Itt a rokus tesco mogotti teruleten is "sok" az egyenrangu keresztezodes, de itt megszoktak adni :)

Btw itt a kep, ahol tortent. Nem annyira lenyeges, de ha mar megkerestem...
maps.google.hu/maps?rlz=1C1GGGE_enHU347HU347&sourceid=chrome&q=szeged%20szenth%C3%A1roms%C3%A1g%20utca%2056&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=hu&tab=wl

Ottopappa 2009.12.02. 13:40:21

@Marty Mcfly: Igen, neked is szép napot...
@SilentSound: te meg ne poénkodj már az ilyenekkel, legyél már kicsit következetesebb...

2009.12.02. 13:43:07

@Rocko-: van, hogy varosi totymorgesben lazulok, es egykezzel, de itt nem volt se totymorges, se dugo, szoval 3-9 oranal.

Ottopappa 2009.12.02. 13:43:36

@ruskyy: Csak nem a mértéktelenül színvonalas Kaméleon nevű vendéglátóegységnél? :) Amúgy ott az külön jó, hogy előtte van még egy buszmegálló is, szóval aki lendületből előzi a buszt, és úgy kanyarodik elé valaki, ahogy elé...

Ottopappa 2009.12.02. 13:44:29

elé=eléd (második)

Marty Mcfly 2009.12.02. 13:46:14

@Ottopappa:
de engem itt szeretnek... ezért poénra van véve :-)

Lacaca 2009.12.02. 13:47:15

Akinek van ideje dudálni, annak másra is lenne. Ha igazán meleg a helyzet, nincs duda. Itt sem volt duda. Ebből csak annyi következik, hogy nem minden helyzet meleg attól, hogy nincs duda. Ez egy 0 poszt lett, bocs. Elég lett volna 2 mondat kommentként bárhova.

2009.12.02. 13:54:01

@Ottopappa: nem, nem. A hipermarket parkolojabol jott ki. A Kameleon meg ugye a korforgo utan jobbra, a Becsi korutra nyilik :)

@Lacaca: semmi gond. Holnap rahuzom egy pofatlan motorosra, majd megirom azt...

Ottopappa 2009.12.02. 14:04:03

@Marty Mcfly: Figyelj, értem én, de miután leszarozol, meg ugye a "faszt se érdekli, hogy mit írok"... Szóval ezt még a legjobb indulattal sem lehet poénra venni. Na, mindegy, végülis Silent a moderátor - csak ha már gyökér vagy, legalább utána ne jópofizzatok, se te, se ő...

cork77 2009.12.02. 14:04:54

A poszt írója ügyes volt,helyén kezelte a dolgot. De ha legalább egy kicsit nekiment volna,most valami véreset olvashatnánk.

Dáwid 2009.12.02. 14:04:57

Vezetés tech. tréning? :D Ott a csúszkálásra mennek rá inkább, ha ilyet szeretnél akkor gyere autós-melózni bjúdapesztre :-) gyakorolhatod eleget. Ha főleg kiscsajokat kerülgetnél tudom ajánlani a plázák környékét, és azok parkolóit. Például ha magas autó áll mellette akkor neki azt jelenti hogy arra nem kell nézni mert úgysem lát tőle, nagy gáz-kis szerencse alapon pedig szúrja az egyest (vagy a "D"-t) aztán kilő a mellette levő mögül. :D Ha te ott jössz az szivacs, ha melletted tömött a másik sáv akkor duplaszivacs. Viszont ha megszoktad őket akkor már sok minden nem fog idegesíteni amin most még kiakadsz, és amikor olvasod ezt a blogot akkor már minden 3. poszton csak nevetsz egyet ;)

Kovacsla 2009.12.02. 14:05:28

Épp tegnap meséltem valakinek privátban, hogy megesett hasonló - az előzött autó váratlanul befordult balra, miután előzőleg jobbra indexelt. Végül elfértem mögötte.

Macibb

Ottopappa 2009.12.02. 14:14:00

@ruskyy: Te, én le vagyok ám maradva 1 taktussal. Már úgy értve, ha valamelyik hipermarketnél volt az eset, akkor mért a Szentháromság utca, Bécsi krt részt dobtad ide a Google mapson??? Mert hogy ott nincs ilyen...???

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 14:14:38

@Ottopappa: Neked tulajdonképpen mi bajod van velem, hogy egy szót nem szóltam hozzád, te meg két különböző kommentben szólsz be nekem?

Marty Mcfly 2009.12.02. 14:16:31

@Ottopappa:
üdv a blogon köcsög! :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 14:18:01

@Marty Mcfly: Az ennyire személyeskedést azért ne... Vagy várjál vele még, mert meg kell élezni a kaszát, meg kiegyenesíteni... ;P

Marty Mcfly 2009.12.02. 14:20:12

@SilentSound:
épp íroma bocskérős kommentemet a sok off miatt! :-) valszínűleg én indítottam el egy lavinát (csak akinek nem inge ugye..., meg nem kell mindent véresen venni)
Térjünk vissza a poszthoz!
Mégegyszer bocs mindenkitől!

Ottopappa 2009.12.02. 14:32:22

@Marty Mcfly: Valami ilyesmi... Én se szeretek igazából veszekedni, annál békésebb állatfaj vagyok. Az meg, hogy leírtam egy sztorit, ami külön meg volt engedve... Legyen tőlem is egy bocs, aztán el van rendezve a dolog.

tibcsi_san 2009.12.02. 14:35:23

Ügyes volt, de azért a mázli is benne volt h nem jöttek szemből.Ezért kell a reflexszerű beidegződéseket kitörölni.Te valószínűleg ezt csinálnád máskor is.Nem könnyű, tanulható

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 14:37:08

@Ottopappa: Olvastam én, azt értem is, hogy Marty Mcflynak miért szóltál be, én is beszóltam neki. ;) De ha rendszeresen olvasgatsz itt kommenteket, akkor tudod, hogy csak akkor avatkozom közbe, ha nagyon muszáj, zsidózás, zsanettozás, meg egyéb hasonló zs betűseknél. Akkor nem lennék következetes, ha nem így lenne most is. :) Na de részemről lezárva, mert szétoffolom magamnak a témát. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 14:37:54

@ruskyy:

"vajon mitol fugg, hogy veszhelyzetben ki, hogyan viselkedik, es ez vajon hogyan fejlesztheto?"

Ahogy a vicc is mondja, amikor felmerül a kérdés, hogyan juthatok el a Zeneakadémiára?
Sok, sok gyakorlás?!

Gyakorláshoz pedig:

Első körben felejtsd el a hiperszuper elektronikai szarokkal megtűzdelt autókat. venni kell 100 000,-ért egy ezerkettes zsigát, oszt azzal menj pár ezer kört havas, jeges, vizes úton csapatni. Nem árt, ha elméleti részét olyan ember mondja el, aki tudja is miről kell beszélnie. Na ezzel a két "eszközzel" lehet fejleszteni azt a "rutint" amivel ilyen vagy ehhez hasonló helyzetekre be lehet gyakorolni a tudatos cselekvésrendszert.

esef 2009.12.02. 14:40:27

@newtehen:
Nana! Nem bántjuk az autistákat! Világos?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 14:42:11

Öcsém szokta mellettem erősen tartani a tetőmajré vasat, nehogy leessen és tapossa emberesen a padlólemezt egy egy komolyabb manőveremnél. Van jogosítványa, de nem tudja mit miért fogok csinálni. Érdekes kollégám sose fosik mellettem... :))))

PitBuli 2009.12.02. 14:42:24

Nekem a kedvenceim a 25-30 év körüli, nagyon jól vezető nők. Egy tempós, de nagy forgalmú helyzetben, ha valami váratlan történik, ők tipikusan állóra fékezik a kerekeiket, és dühöngve nyomják a dudát és szidják a vétkes anyukáját. Persze ilyenkor lefulladnak, újra indítanak, keresgélik a megfelelő sebességet (mert ugye fene tudja mennyiben is van), és egymaguk okoznak hatalmas dugót.

Ottopappa 2009.12.02. 14:43:17

@SilentSound: A baj az volt, ahogy beszóltál (?) neki. Egy szmájlival, gyakorlatilag burkoltan azt jelezve, hogy "höhö, ez jó vót ecsém, de azé' kicsit úgy is teszek má, mintha haragudnék"... Mint mondtam: légy következetes! Mindegy, ezt már Mekkflájjal megbeszéltük, meg mostmár remélem veled is végre...

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 14:43:43

@SilentSound:

"meg kell élezni a kaszát, meg kiegyenesíteni... ;P "

Én már betáraztam a Morcit... :DD

Ottopappa 2009.12.02. 14:45:30

@ruskyy: ÁÁÁ, a spáááááááár! :) Csak az a baj, hogy az a kis luk elég messze van a hipermarket fogalmától, ezért nem értettem a sztorit, de így már világos, köszi!

VakondM 2009.12.02. 14:46:21

Átmentem volna rajta és kitöltöttük volna a kék-sárgát, mert nekem nincs ABS-em :)

Amúgy sajnos egyre több ilyet látni az utakon....
A sorban haladó utolsó autó elé jön ki mert ő már eleget várt, anyázás villogás és dudálás majd a lámpánál marad a magyarázás - és addig jó amíg van mit megbeszélni és nem írni kell!

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 14:52:02

@VakondM:

"Átmentem volna rajta és kitöltöttük volna a kék-sárgát, mert nekem nincs ABS-em"

Ha nincs ABS nincs ésszerű megoldás vagy mi? :))

Visszaváltás, motorfék ilyenek nem jöhetnek szóba? :)

2009.12.02. 14:53:47

@Mityu: evek ota kijarok a havas kihalt rutinpalyara videken, legjobb szorakozas :P
igaz nem epp zsigaval, de haver elvileg beujitott valami ocso hatsokerekest kint Jugoba', majd meglatjuk. :))

@Ottopappa: np, nem is tudtam igazabol minek elnevezni, mert sose voltam meg benne vasarolni, de azert egy mezei boltlnal nagyobb az uzlet, gondoltam a hipermarket elnevezes megteszi :D

2009.12.02. 14:57:58

@Mityu: hat azert, aki a fenti szitumban meg vissza is valt, az huzhatja a latexnacira kivulrol a gatyat + felveheti az S betus polot hozza :D
Na, de mentem en, igyis en irom a kommentek felet.

Fernando Torrent 2009.12.02. 14:58:28

@VakondM: fékeztem volna a csúszáshatáron és kikerültem volna, mert nekem ugyan nincs ABS-em, de azért tudok fékezni, nem csak úgy, hogy két lábbal állok a fékpedálon

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 15:06:09

@ruskyy:

Mindegy az, csak ne legyen benne ha lehet csak gáz, fék, motor, ülések, négy kerék meg a kormányszerkezet. Semmiféle ABS, kipörgésgátló, kormányszervó és társai. Najó, az ablakok lehetnek elektromos emelővel ellátottak. :)))

A másik amit javasolt gyakorolni a négy végtag és a fej független, de összehangolt mozgását, használatát. Tehát amikor pl. kanyarodsz 90°-ban. Balra nézel, majd jobbra, majd előre. Ugyanebben az időben visszaváltasz, kuplung kinyom-felenged és kis (nagy)gázt adsz. Váltás után közvetlen a fejegységben kazettát/CD-t cserélsz úgy, hogy közben az utat figyeled és az autót helyes irányban tartod. :)

szaGértő 2009.12.02. 15:08:47

@Mityu: Na látod, a vezetéstechnikai tréning elején pont erről van egy 2 órás előadás. És közben is mondja a csóka rádión, hogy ki mit csinált jól vagy rosszul és miért.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 15:10:48

@ruskyy:

"hat azert, aki a fenti szitumban meg vissza is valt, az huzhatja a latexnacira kivulrol a gatyat + felveheti az S betus polot hozza :D"

Amikor kidugta az autó nóziját már akkor felkészülök arra, hogy kiterpeszt elém. Ahogy többen írták, ez sajnos nem egyedi eset. Gyere ide felént a 30-as övezetbe. Jobbkezes utcákban balra nézek legelőször. Valamint úgy állok meg, hogy legyen helye a süket tótnak nem megadni a jobbkezet. :D

Képi megjelenése itt látható:

auto.indavideo.hu/video/Kozlekedunk_okosan

szaGértő 2009.12.02. 15:10:57

@Mityu: Parkinson kóros vagy? :D

szaGértő 2009.12.02. 15:18:51

@Mityu: Reszket kezed-lábad. Beépített bio ABS. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 15:25:14

@szaGértő:

Nem reszket semmim (hál istennek). Vezetéstechnikai hibák egyike, amikor az autó előtt történik valami "váraltlan", s mi az első automatikus reakciója az átlag autósnak?

Lemerevedik!
Nem csinál semmit, vagy max két dolgot. Dudál, és/vagy padlóig nyomja a féket.

Aztán ha kielemezzük a történteket, lehet tudatos (begyakorolt) cselekés sorozattal elkerülhető lett volna a súlyosabb végkifejlet. A frontális ütközéseknél nem egyszer látom a hosszú guminyomokat. Valamint a két autó tökéletesen szemben egymással. Az ilyen szituációkban mit tett a két autó vezetője annak érdekében, hogy a súlyos baleset ne következzen be?
Az utolsó pillanatban teljes erővel nyomta a fékpedált.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.02. 15:39:15

ezeket a szituációkat nem lehet begyakorolni, max. szimulátoron.
valaki vagy ki tudja kerülni, vagy nem.
reflexeket lehet fejleszteni, de ha valaki nem képes folyamatosan átlátni a forgalmat, és pillanatok alatt dönteni és ritmust/irányt váltani, az csattani fog. és ettől még nem feltétlenül rossz vezető, mert lehet, hogy normálisan és biztonságosan vezet, miközben ő másokat nem zavar/akadályoz/veszélyeztet.
elég sok húzós helyzetbe kerültem már, de még mindig jönnek olyan helyzetek, amikkel nem találkoztam.
és igenis, van olyan helyzet, hogy a kitámaszt+satufék kombó a nyerő. (balra szalagkorlát, jobbra kamion)

Bladika 2009.12.02. 16:08:07

Amúgy ne higgyétek, hogy ez a nők privilégiuma! Velem ugyan ez történt, csak a főhős egy teljesen átlagos középkorú férfi egy teljesen átlagos pickuppal. Ugyan így olyan közel volt, hogy láttam a szemét ahogy rám néz, majd kikanyarodik elém. Azóta sem tudom, hogy vajon mit gondolhatott. Gondolom ugyan azt mint a kis csaj.

Lacaca 2009.12.02. 16:20:02

@ruskyy: Én meg ráhúzom valakidet valamire valamennyiért. Vicces volt szerinted is?

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 16:21:09

@xaba99:

Egy szóval sem mondtam, hogy nem szituáció-függő. De teljesen más lehet egy helyzet kimenetele, ha vannak dolgok amiket begyakorolva, tudatosan csinál az ember. Pl. a be nem fejezhető előzésnél.... :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.02. 16:31:33

@Mityu: nem veled vitatkoztam, csak úgy beszéltem bele a levegőbe ;)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.02. 16:34:31

@xaba99:

Én meg nem vitának, hanem beszélgetésnek tekintem az itt elhangzottakat. Elvégre azé' vagyunk itten megjelenve írásilag. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.02. 16:50:54

@Mityu: "Amikor kidugta az autó nóziját már akkor felkészülök arra, hogy kiterpeszt elém."

Te a valóságban nem sokat vezetsz, ugye jól gondolom?

vérengző kismalac 2009.12.02. 16:55:04

@SilentSound:
Azt magyarázd meg, hogy a szarvasos kép, hogy jön a poszthoz?
Vagy lemaradtam valamiről?
Esetleg arra gondoltál, hogy a szarvas is olyan kiszámítható, mint a néző de nem látó kiscsaj??
Ha így van akkor egy vaddisznós képet is betehettél volna, egyből otthonosabban érezném magam.

vérengző kismalac 2009.12.02. 17:27:07

@SilentSound:
Ha egy rénszarvast és nem egy normál szarvast teszel be, akkor talán még le is esett volna.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 17:35:30

@vérengző kismalac: Nem akarok biológiai vitába kezdeni, de az ott egy rénszarvas. A rénszarvasoknak is van egyébként mindenféle formája, ld.: hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9nszarvas
De van egy olyan gyanúm, hogy te a jávorszarvassal kevered, ami viszont ilyen: hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Bigbullmoose.jpg

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.02. 17:40:32

@vérengző kismalac: Ja, azt még elfelejtettem hozzátenni, hogy jávorszarvas tesztnek is hívják, gondolom hasonló keveredések alapján. Ne kérdezd, melyik volt előbb. :D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.12.02. 18:27:58

@newtehen: sokat vezetek pesten. ha előttem kidugja valaki az orrát, mindig rákészülök én is, hogy ki fog jönni. sokszor kijönnek. és jellemzően nem a kis utcákban, hanem főbb útvonalra kanyarodnak ki (vagy mennek át előttem keresztbe), jellemzően akkor, amikor már jól megindult a tömeg a lámpától. pl. ajtósin 5-ből 1 biztos, hogy ki fog jönni.

2009.12.02. 19:12:37

@Lacaca: ha nem ment at, akkor ne ment at. De szemelyeskedni ilyen formbaban sem kene.

@Mityu: igen, nyilvan az ember fokozottan figyel ott, ahol varhato az orrok kidugogatasa, de az kicsit megteveszto tud lenni, hogy radnez, es azutan varja meg, hogy kozelebb erj, majd kihajt eled... :P

Amugy latom meg diak kezdvezmenyt is kapok, az egyik vezetestechnikai oktatast szervezo cegtol, nem is keveset 56 ezer helyett 36 ezer a kiszemelt trening, ervenyes nappalis diakkal.

Alf (törölt) 2009.12.02. 19:34:54

@acel: elbujtal az A oszlop moge, hogyazaleborult lofasz.
atyaam

nyulambulam 2009.12.02. 19:39:58

Jól vezetsz :) Ez főleg abból látszik, hogy nem akarsz sietni, jobban érdekel, hogy épségben érj oda, mint pontosan...

Amúgy Svájcban a próbajogsit csak akkor cserélik véglegesre, ha a tulajdonosa részt vett egy biztonságtechnikai és egy vezetéstechnikai tréningen. (Ez utóbbin főleg az üzemanyag-takarékos vezetést oktatják.)

nyulambulam 2009.12.02. 19:43:00

Ja, ABS nélkül valószínűleg a legjobb megoldás: satufék, majd az akadály előtt időben felengedve a féket kormányzás kevésbé erőteljes fékezés mellett.

Tornado86 2009.12.02. 19:50:17

@ruskyy:
Ha pl. Colin McRae Rally-t játszok, igen :D Egyébként se a lassúság jellemez, bármirõl legyen szó.

Dáwid 2009.12.02. 21:27:00

Amit nem lehet tanítani és elektronyikával helyettesíteni az a tapasztalat. Ha sokat vezet az ember, sokat is lát. Egy idő után már előre látja az ember hogy a másik mit fog csinálni (index nélkül sávot vált de mégse ülök be a csomagtartójába, jobbkezet benéz de mégsem hajlítom kiflibe az autómat hogy ráugorjak az övének az elejére, stb.) tapasztalattal többre megy az ember mint egy szótárnyi 3betűssel. Jó ha vannak, nekem nincsenek, de amikor olyan autót vezetek amiben vannak, akkor ahhoz hozzá kell szokni hogy szinte saját akarata van, viszont tény hogy sokat könnyítenek. A bibi ott kezdődik amikor valaki csak velük tud élni, és nem segítségnek veszi, hanem azok a vackok a vezetési "tudás"ának az alapjai. Velük van a legtöbb baj.

mr_x 2009.12.02. 23:28:35

@Lacaca: "Akinek van ideje dudálni, annak másra is lenne. Ha igazán meleg a helyzet, nincs duda."
Azert ez nem teljesen igaz, par napja tortent velem a kovetkezo:
Autopalya, mindket sav tomott, elottem auto, fenekemben auto, egyik oldalon szalagkorlat, masikon auto.
Egyszercsak a mellettem halado auto egyszercsak elkezd athuzni a savomba.
Amikor rafekudtem a dudara visszakozott.
Padlogazra nem tudtam volna elegge gyorsan elugrani, satura meg a fenekturo szalad nekem.
Szoval van amikor a duda segit csak.

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.03. 00:21:58

@newtehen:

"Te a valóságban nem sokat vezetsz, ugye jól gondolom?"

Nem hát. Az a napi 200-230 km amit az Elműnél naponta legyűrtem 5 éven át az valóban nem sok. Sőt, tudod, mit, mondjuk azt, hogy tegnap kaptam jogosítványt. :))

Van még pár ilyen kérdésed? :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.03. 00:29:52

@Dáwid:

"Ha sokat vezet az ember, sokat is lát. "

Igen, ehhez mindössze annyi kell, hogy tudja is, hogy mit kell néznie! :))

Dáwid 2009.12.03. 00:41:10

@Mityu:

Igen, ez fontos szempont, de remélem érteni belőle hogy mit akartam mondani vele :D

sreetfighter 2009.12.03. 09:30:12

@mr_x:
Te összekevered a szezont a fazonnal!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.12.03. 10:09:58

Baromi sok mindentől függ, mi lesz a végeredmény. A második autóm egy Fiat 127-es volt. Öreg, szakadt, rozsdás, csáléra álló, támolygó, kopott gumikkal. A rozsda miatt a 12V helyett jó, ha 9-10 kergette körbe az elektronokat, a lámpák ennek megfelelő fényerővel világítottak. Zsámbékról jöttünk haza este, amikor megjelent az úton egy szarvas. Satufék, aztán felenged, kikerül, ahol a nagy könyvben meg van írva. Épp csak nem rén volt a szarvas. Közben a haverom üvölt mellettem, hogy ne fékezz, mert ő csak azt hallotta. Ezzel együtt állítom, hogy ösztönös volt, és mákom volt, semmi több.
Sok évre rá új autó, kéthetes, tehát minden tökéletes és vadi új. Éjjel, külterületen, reflektorral, nem túl gyorsan haladva (60-70 km/h) Szokolyánál úgy elcsaptam egy elém lépő őzet (inkább csak a fejét dugta ki, mint kilépett), ahogy kell. Ez meg pech.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.03. 13:43:34

@Mityu: Ja, Elmű. Akkor minden meg van bocsájtva. :-)
Nincs több kérdésem.
(ui: remélem nem Te voltál az a nagy vezetési gyakorlattal rendelkező elmű-s kollega, aki annó Gödöllőn egy stop tábla mögül lassítás nélkül kivágódva tk-ra írta a kis piros autómat, majd beborult az árokba?)

Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.03. 20:27:02

@newtehen:

Hát nem. Mert arra felé nem igazán járhattunk III. kerületi kocsival. Maximum Szentendéig mehettünk. :))

523 2009.12.03. 20:56:33

A kiscsajokkal meg a nagycsajokkal nekem is tele van a t@köm. Jobb lenne ha a nők szigorított vizsga után kaphatnának jogsit.

Dáwid 2009.12.03. 22:42:28

Miért? kis-srácok meg nagy-srácok még nem csináltak hülyeséget? :S

VakondM 2009.12.03. 23:32:05

@Mityu:
@Fernando Torrent:

De van más megoldás is az ABS nélküli fékezésre. Csak vicc volt egy mostanság egyre gyakoribb komoly helyzetre... :(

sas70 2009.12.08. 15:24:17

Aki sokat autózik annak hetente van hasonló esete. Egy idő után már meg sem lepődik rajta az ember, csak elmond egy vastag anyázást, és már vissza is állt a pulzusa a normálisra.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása