Amiről Ré írt, az engem is nagyon tud idegesíteni és vele együtt én is várom tőletek a tökéletes ellenszert. Az oké, ha valaki a seggembe mászik, nekem meg fékeznem kell előtte hirtelen, akkor ő lesz a hibás, de attól még nekem is macera az egész. Ráfékezni még ennél is nagyobb gyökérség, a hátsó ködlámpám alacsonyan van, fölösleges villogtatni. De akkor mit lehet tenni ilyenkor?
Tegnap (dec. 4-én) hajnalban szokás szerint mentem dolgozni autóval a 31-es úton. Szépen tartottam a 90-es tempót Mendéig ahol már kezdett kicsit sűrüsödni a forgalom. Azt vettem észre, hogy a mögöttem jövő autó szinte a seggembe mászott amire nagyon allergiás vagyok.
A kocsi jó sokáig követett kb 2-3 m-es követési távolsággal, majd egyszer csak elkezdett előzni, de alig bírt megelőzni pedig nem gyorsítottam, csak egyszerüen nem volt erő a kocsijában. Amikor mellém ért a kocsi akkor láttam, hogy 4-en ülnek benne, amikor elém ért akkor láttam hogy egy piros 1.1-es Citroen AX, a rendszáma HJJ-927. Az előttem menő autó seggére is rámászott, próbálkozott többször is előzni de a forgalom és a sok kanyarral teletűzdelt útszakasz miatt ez nem volt lehetséges, ő továbbra is 2-3m távolságra követte az előtte haladót 80-90km/órás sebességgel.
Mende után végre sikeresen megelőzött vagy 3 autót, akkor eltünt a szemem elöl. Gyömrőnél utolértük az elöttünk menő kocsisort, ott újra megláttam az AX-et amint éppen lakott területen a megengedett 50-es tempó helyett vagy 80-90-el előzött 2-3 autót. A 4-esre rákanyarodtam, pár km után utolértem megint az AX-et, a forgalom nem volt nagy, de ő megint rámászott az elötte haladóra, megelőzni nem tudta, vagy nem akarta.
Én felgyorsítottam 100-ra és szépen megelőztem őket, akkor láttam, hogy a sofőr szinte ráfeküdt a kormányra. Nem tudom megérteni az ilyen sofőröket, akiknek fogalmuk sincs, hogyan kell biztonságosan vezetni, hogyan kell betartani a követési távolságot, hogyan kell előzni lendületből, főleg ha nem egy 500LE-s géppet vezet amivel ki tudna lőni.
Nem nézem le az AX-et, az egy nagyon jó kocsi a kategóriájában, de ilyen tipusú előzésekre nem alkalmas biztonságosan, és itt a biztonságon van a hangsúly. Úgy látszik nagyon sokan nem ismerik még a 3 mp-es szabályt a követési távolság helyes megválasztására. Ajánlom mindenkinek, hogy kerülje el ezt az életveszélyesen közlekedő AX-est.
Az utolsó 100 komment: