Mint eddig mindig, Tornado86 most is olyan kijelentéseket tett a lenti levelében, amitől kerekedett a szemem és továbbra is közveszélyesnek tartom a közlekedésről való gondolkodását. Amit leír, kb. olyan, mint amikor valaki azzal érvel a biztonsági öv ellen, hogy van olyan, amikor jobb, ha nincs bekötve.
Bár lehetne adni a cikknek "A gyorshajtás életet menthet" vagy épp a "Menjünk mind gyökkettõvel" címet is adni. Tudva hogy vannak a szerkesztõségben is olyanok akik szeretik a magyarországi szemmel külföldi autós sztorikat, gondoltam megosztok veletek egy kb. négyéves sztorit, ami nem sokkal azután történt hogy le kellett volna vegyem a sárga korong alapon fekete felkiáltójel kinézetû kezdõjelet (6-7 hónapos jogsival nyugodtan jártam nélküle, holott egy évig kötelezõ nálunk, azaz Erdélyben, a kezdõ vezetõ jelzést hagyni (csatolok is egy ábrát).
A sztori 2005 novemberi, 2004 októberében sofõrvizsgáztam, helyszíne Bánnfyhunyad Nagyvárad fele kivezetõ egyenese, az általam akkor nyúzott gépsárkány pedig egy 1310es Dacia, sokak meglepettségére mentem vele nem egyszer 130-140et és még gyorsult volna tovább. A térképrészleten be is lesz pontosan jelölve a sztorihoz kapcsolódó keresztezõdés.
De hogy egyik szavam a másikba ne vágjam, a konkrét sztori a következõ: Nagyvárad felé haladtam Bánffyhunyad kijáratánál, amikor a December 30.a utcából, azaz nekem balról kihajtott egy szekér, gondolom a kocsis részeg lehetett, megállás, lassítás és legfõképp körülnézés nélkül.
A Dacia fékútjáról tudni kell hogy száraz úton kb. 1,5x hosszabb mint a mai modern autóké, a gyári adat tudtommal 60m 100km/h-ról. Amivel úgymond szerencsém volt hogy eléggé lazán kezelem a sebességkorlátokat, inkább érzésbõl mondom meg adott esetben mennyivel megyek, az adott esetben kb. 80al és gyorsításban voltam még 4. fokozatban, ami sok mai benzineshez hasonlóan 3000 rpm körüli fordulatszámot jelent.
Szekérrõl lévén szó a duda alapból kiesik, marad a kövérgáz - le az út jobb szélére kombináció, ütközés kivédve. Másik lehetõség ha legfeljebb 30al megyek a szekér észlelésekor és satuzok, minden egyéb esetben a kocsis leesett volna a bakról.
Mesélve egyébként a sztorit, volt aki úgy reagált rá hogy egy ilyen után csodálkozott hogy merek volán mögé ülni, akiket vittem már párszor és látták hogy kezelek 1-2 hirtelen jött helyzetet, azok gondolkodás nélkül hittek és okkal. Na de: mi van ha egy 2,5 mp reakcióidõvel rendelkezõ vagy épp gyenge idegzetû elé hajt ki, aki simán megy 50-60at, figyelembe véve hogy az úttest 2x 3,5m a hivatalos adat szerint, a szélén az aszfaltozott padkát olyan 1m szélesre saccolom, szóval simán lehetett volna árok vagy bakról katapultálás a vége.
Nektek mi a véleményetek a sztoriról? Valamint hogyan védtétek volna ki a helyzetet?
Külföld, Románia, E60, 1es számú fõút, Bánffyhunyad.
Jim Raynor 2009.12.08. 12:42:42
TAXI 2009.12.08. 12:45:23
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.08. 12:47:53
Az előzéseid miatt évente hány embernek kell padkára húzódnia, vagy akár csak egy határozottat fékezni?
Hányszor refiznek szembe, mikor előzni kezdesz, hányszor mentette meg más az életedet?
Aztán majd a sírkövedre is vésesd fel posztod zárógondolatát! "Hogyan védtétek volna ki a helyzetet?"
(Bár, sírfeliratként az előző kérdés is üt: "Mi a véleményetek a sztoriról?" :) )
Marcellusca 2009.12.08. 12:54:25
Csak ne soká, és addig mindenkit óvjon az utakon, akik éppen arra közlekednek, amerre ő!
Ámen!
Lacaca 2009.12.08. 12:54:52
hawkeye 2009.12.08. 12:56:57
- Ez a posztoló hülye.
Ezenkívül ön-, és közveszélyes.
Véleményemet a sok százezer, Erdélyben (is) levezetett kilométeremre alapozom.
Szállj magadba öreg, amíg nem késő. Szegény szüleid nem fognak örülni annak a vakaréknak belőled, amit majd az aszfaltról kaparnak össze koporsóbavalónak!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.08. 13:12:18
Kijött a szekér, Te mentél nyolcvannal, és gázra léptél, miközben jobbról kikerülted a padkán.
Igen, ÉS?
Mi ebben az ördöngősség, vagy ami miatt elmesélésre érdemes?
Vannak helyzetek, amikor a sebesség fokozásával lehet elkerülni a balesetet.
Ha az a lényeg, hogy nyolcvannal mentél a faluban, akkor hülye vagy, és ezt elég sokan el fogják neked mondani.
Én is elmondom.
Nem azért, mert sosem megyek a faluban nyolcvannal, hanem mert nem szoktam ezzel dicsekedni.
.lll. 2009.12.08. 13:13:09
Kalányos Márió 2009.12.08. 13:14:07
Marcellusca 2009.12.08. 13:19:18
Én még a trafis rendőrt is megérzem. :)
Ezé' nem kapnak el a lesifotósok. :D
Tornado86 2009.12.08. 13:30:46
Értem én a logikát, ezzel együtt akad itt jó néhány, mondhatni a legtöbb ha pl. van egy hosszú egyenes mint. pl. Bánffyhunyad kijáratánál, lép is oda ha nincs traffi.
@TAXI:
Oda fogok érni hamarabb amikor látogatóba megyek. A Dacia-t menet közben eladtam egyébként.
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"Mit mondjak erre?" - amit gondolsz, Kádár vagy épp Ceausescu úgyse aktivál már.
"Az előzéseid miatt évente hány embernek kell padkára húzódnia, vagy akár csak egy határozottat fékezni?" - Egynek se, sõt sokszor gyorsíthat nyugodtan tovább a szembõl jövõ. Kiugrani szokásom lendületbõl, nem sokáig a másik mellett haladni.
"Hányszor refiznek szembe, mikor előzni kezdesz, hányszor mentette meg más az életedet?" - Elõzés miatt 1x, az is egy 80ról vegyül el a gázt és menjünk kicsit 78al eset volt, 2es számú alternatíva pedig hogy kicsit közelebb megy a padkához, nem 1,5m-re megy tõle, egyébként az adott szakaszon azóta is tükörsima az út.
"Aztán majd a sírkövedre is vésesd fel posztod zárógondolatát! <<Hogyan védtétek volna ki a helyzetet?>>" - Köszi, ezen jót derültem :)
@Lacaca:
"Maradjunk annyiban, hogy szőrőstalpland határát nem léped át. Mindekinek jobb lenne.." - ezzel magadat jellemzed. Meggyõzõdésem szerint sokan leblokkoltak volna, mondom ezt arra alapozva hogy sok ember vitt már kocsival A-ból B-be és ugyanígy velük is elõfordulhatott volna.
@hawkeye:
Értem én a célzást és vettem már bóknak hogy lehülyéztek :) Valamit meg rosszul csinálhat de egy haverem az elsõ km után azt mondta, nyugodtan el merne aludni amikor én vezetek, aznap úgy 300 km-el késõbb be is bizonyította.
Egyébként gondolom te is láttál néhány az adott útszakaszra nem illõ jármûvet, mellesleg a román KRESZ már nem csak ekkor de már ezelõtt is kitiltotta a szekereket a városból, azt hiszem egy 1966os törvényt helyezett hatályon kivülre egy 2003as, amit 3 éve egy még újabb.
@kolbászoszsömle:
Egyrészt a szekérnek tilos városban közlekednie, másfelõl egy dolog hogy én így oldottam meg a helyzetet, de nagy valószínûséggel lehetett pont ott egy 30-35 és 75-80 között közlekedõ jármû, ebben az esetben elkerülhetetlen a csattanás.
laposmacska 2009.12.08. 13:34:27
1, a Dacia tényleg egy élmény, már 50-nél nyúltja azt a feelinget, amit egy modernebb autó kb 90-nél.
2, a posztoló egy fasz!
Tornado86 2009.12.08. 13:35:09
Jósnõnél voltál már vele? :D
cork77 2009.12.08. 13:45:51
Tökös Veréb 2009.12.08. 13:47:36
Tornado86 2009.12.08. 13:49:59
Az a sok baleset azért van, mert itthon még mindig sok a 60al totyogó, valamint érdes aszfalton jobban betapad a kerék, így jobban lehet sprintelni. Ha összeereszted a szokás hatalmával ami a közlekedésben szarvashiba, meg is van a valós miért. Mellesleg vissza kéne olvasni a poszt elsõ mondatát.
metal · http://electric.blog.hu 2009.12.08. 14:36:05
tibcsi_san 2009.12.08. 14:44:31
Amúgy a poszt gyengus sztem.Te meg könyörgöm változz meg!
_ng_ 2009.12.08. 14:54:09
(Ja, nem, tényleg: akkor meg lehet, hogy a következő kereszteződésben hajtott volna ki eléd valaki. Tehát mégis jobb, ha inkább 230-cal mész.)
leaping cat 2009.12.08. 15:03:15
brujah 2009.12.08. 15:10:14
Tornado86 2009.12.08. 15:12:38
Logikus de nem szeretem a tejet :D
@brujah:
AK-t ne adjak?
Tornado86 2009.12.08. 15:15:23
Már megint én 2009.12.08. 15:21:17
--
Most már értem a sok baleset okát: sok ilyen ember (értsd: Tornado86) él Magyarországon. (Igen, a posztoló a... kezdetű mondóka.)
sreetfighter 2009.12.08. 15:31:15
Daciával????
Kalányos Márió 2009.12.08. 15:36:39
Hányan halnak meg gyorshajtás miatt?
Lipi1945 2009.12.08. 15:40:18
sreetfighter 2009.12.08. 15:41:05
Te már elástad itt magad öregem.
Ha arról számolnál be, hogy megmentettél egy fék nelküli autóval közlekedő családot 3 gyerekkel, úgy, hogy leelőzted őket és lassan fékezgetve megállítottad az autójukat, Te még akkor is egy felelőtlen, száguldozó a többi autósra és magadra halált hozó közveszélyes őrült maradnál.
Őszintén szólva szerintem Te ezt élvezed, vagy tévedek?
Tornado86 2009.12.08. 15:46:30
Nem tudom, de jó pár baleset zajlott már le az orrom elõtt, legutóbb június 1.én, akkor épp egy felelõlten elõzés miatti ijedtség küldött 1 Tempra-t az árokba. Na meg ott az elsõbbség meg nem adása, ami sztrádán lehet veszélyes. Vagy az az eset, amit szombaton láttam, le is kevertem volna egy sallert az oktatónak: kezdett sötétedni, rajta kivül mindenki bekapcsolta a rövidfázist, õ viszont úgy gondolta, látható a piros Logan enélkül is.
Tehát el is jutottunk oda hogy passzív dohányzásban majdhogynem mérhetetlenül többen halnak meg mint gyorshajtás miatt. Szerintem akad amúgy a hozzászólók között is bõven olyan, aki át-átlépi a max. megengedett sebességet.
Tornado86 2009.12.08. 15:48:00
Szerintem aki ide küld be posztot, rendelkezik egy adag mazochizmussal függetlenül a hozzászólások számától.
Tornado86 2009.12.08. 15:49:20
Ezt a kérdést nyitva hagyom, egyelõre annyi hogy tudom a választ rá ahogy akkor is tudtam volna.
vérengző kismalac 2009.12.08. 15:55:44
Az írásaidat olvasva mindig elámulok elképesztő tehetségeden ahogy a veszélyes helyzeteket ilyen egyszerüen kezeled!
Fékezés nélkül, inkább gázt adva. Hidegvérü profi módjára.
Nem gondoltál még rá, hogy vezetéstechnikai tréningeket tartsál?
Órákat lehet venni nálad? Szerintem jelentkeznénk egy páran.
További sok sikert kívánok, és a többiekkel ellentétben azt kívánom, hogy vezess csak tovább és tapasztalataidat mindig oszd meg autóstársaiddal, hogy okuljunk belőle, esetleg tanuljunk.
Acmee 2009.12.08. 15:56:01
Akkor kicsit hülyeségnek hangzott, de Én is kerültem már el balesetet trepnigáz használatával...
Tornado86 2009.12.08. 16:02:47
Ha van benne irónia, ha nincs, köszi :)
Egyébként megfordult a vezetéstechnikai tréning gondolata a fejemben, az egyetlen kicsi probléma hogy nem áll rendelkezésemre a szükséges tõke. Aztán ha van valami furcsának talált sztori vagy épp csak egy veszélyesnek ítélt autóstárs, megosztom.
@Acmee:
Innen az jut eszembe, amit egy haver köpött be: azért nem zúzok rommá egyetlen autót se mert a gyors tempóm okán nem jut idõ a balesetre :) Egyébként jól gondolom hogy legalább 15 éve vezetsz?
brujah 2009.12.08. 16:02:50
Acmee 2009.12.08. 16:08:46
Rosszul :)
Viszont menetlevél szerint közel vok az 500.000km-hez :) (plusz a magánutak)
sreetfighter 2009.12.08. 16:17:43
"Szerintem akad amúgy a hozzászólók között is bõven olyan, aki át-átlépi a max. megengedett sebességet."
Aki Bp.-en közlekedik az szerintem mind. Sokszor figyelem, hogy az átlag, ha jok az útviszonyok akkor 60-65Km/h-val haladnak.
Az országúton is 100-110Km/h az elterjedt.
Grafithuszar 2009.12.08. 16:22:56
Erről az jut az eszembe amikor az egyik haver majdnem beszállt az árokba egy Astra-val, majd közölte, hogy nem ő a rontotta el a kanyart, hanem csak nem elég széles gumik vannak az autón...hiába magyaráztam neki, hogy ha egy Astra-ban ül akkor nem úgy kell vezetni mintha egy Ferrariban ülne, mert hiába a sok teljesítménynövelő matrica az autón, attól még nem változnak meg az autó menettulajdonságai...persze fölösleges volt, egyszerűen nem vette be az agya...
Remélem nem én leszek ott amikor rájössz bámulatos reflexid csődöt mondanak
Tornado86 2009.12.08. 16:23:46
Erre céloztam, Debrecenben meg 60as korlátnál gyakori a 70-80 a zöldhullám okán. Azt meg emlékeim szerint lebeszéltük már hogy ennyi sokszor simán belefér.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 16:24:17
mqqq 2009.12.08. 16:28:55
hawkeye 2009.12.08. 16:42:39
10 év múlva, ha megéred, eszedbe jut ez poszt, és a homlokodra csapsz:
- Anyám, de hüje(!) vótam!
Erdélyben én is szeretek menni, főleg éjszaka, Ha emlékszel a 15 évvel ezelőtti (tényleg, hány éves is vagy?) közvilágítás nélküli, koromsötét téli éjszakákra, amikor este 11 után még a rendőrök is elbújtak aludni.
Ilyenkor oda lehetett lépni és tépni egy jóízűt a néptelen utakon.
De pár éve már nem műxik, éjjel - nappal van forgalom.
Nappal meg főleg észnél kell lenni, ahogy mondtad is, a szekerek meg a birkák miatt.
Úgyhogy vegyél le a fordulatszámból, mielőtt még nem késő.
Mert egyszercsak úgy jársz, mint minap teherautósofőr, aki szembement az új észak-erdélyin a forgalommal, mert még életében nem látott autópályát.
A rendőrök kiszedték, az meg elmondta, hogy látta, amint villognak, dudálnak, meg integetnek, de azt hitte, hogy az új útnak örülnek a szembejövők....
Koshinae 2009.12.08. 16:49:28
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.12.08. 16:51:49
Ellenben, kedves posztoló, a fővárosban igen sok van belőled, plusz bunkók és dudálnak is hozzá. Az ilyeneket utálom.
Oké, 1x mondjuk jól kezeltél egy helyzetet, de ettől még nem kéne órát adnod.
A kommentelőknek: az vesse az első követ, aki mindig szabályos. Elég csak gyalog elindulnom, hogy lássam, mennyi szabálytalankodó bunkónak van jogosítványa. Érdekes, fikázni és álszentkedni mindenki tud, szabályosan, kulturáltan közlekedni már annál kevesebben.
Tornado86 2009.12.08. 16:52:27
Meg fogom élni, ne aggódj, ami viszont biztos hogy már most kicsit nyugisabban vezetek mint 2-3 éve, bár most se lassan. Azokra a jóféle csapatásokra igaz utasként, de emlékszem, ha konkrétan 15 évet megyek vissza, 8éves fejjel nem igazán lehetett még jogsim, igaz édesapám is megy, sokak szerint nálam jóval veszettebbül, amit csak megerõsiteni tudok.
Ami meg a kamionost illeti, azt jól lefikáztuk egy haverrel, mondván hogy nem profi sofõr hanem profi munkanélküli (a románban egyetlen betü vagy hang a különbség)
efhábé 2009.12.08. 16:53:45
Épeszű ember ezt csinálja, ha látja, hogy nem tud megállni.
Mondhatni, annyira természetes, mint a levegővétel.
Már csak károptimalizálási szempontból is választja az ember inkább a padkát és utána a puha földet, mint a kemény másik autót/szekeret/vonatot stb.
Az a döbbenet, hogy te ebből képes voltál posztot írni. Majd ha már nem csak elméletben vezetsz röntgenszemmel, hanem egyszer kézhez is kapod a jogsidat, akkor majd rájössz néhánytízezer kilométer után, hogy ez a természetes reakció és semmi különös meg posztolnivaló nincs benne.
Addig meg tologasd tovább a matchboxokat a szőnyegen.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 16:57:13
Azért egy két hozzászóló se semmi méretű valagat kerít a történet alá.... :D :D
Goyo 2009.12.08. 16:59:30
Goyo 2009.12.08. 17:01:16
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 17:01:44
Összegyűjtjük egy nagy csokorba az írásokat, leadjuk nyomdába és jövő húsvétkor kiadjuk. Bőrkötésbe! :DD
Tornado86 2009.12.08. 17:07:54
Nincs scanner-em hogy bebizonyítsam pár percen belül a jogsim meglétét. Egyébként meg a szekér okán osztottam meg a sztorit valamint tudva hogy Silentsound és még ki tudja hányan szeretik a külföldi sztorikat.
sztivo 2009.12.08. 17:10:19
Valóban mindannyian szoktunk szabályokat szegni. De ezzel menőzni... Van egy kedves barátom. Ő is pont ilyen stílusban közlekedett egészen odáig, ameddig sikerült egy baromi komoly balesetet okoznia. (milyen jók a reflexeim, elfér az úton két sávban 3 autó is stb.) Voltak a kifogásai egészen a balesetig. Miért kell ahhoz megsérülnie valakinek, hogy a hasonló mentalitású faszfejek felfogják azt, hogy a menőzés és az arcoskodás NEM közútra való!
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.12.08. 17:11:15
sztivo 2009.12.08. 17:14:02
algi 2009.12.08. 17:14:58
algi 2009.12.08. 17:17:47
Hányszor, de hányszor találkoztam olyan faszfejekkel, akik felelőtlenül viselkedtek, hiába mondtam nekik, hogy ne tegyék, aztán csodálkoztak, ha bajt okoztak.
És a legrosszabb az egészben, hogy a büntetési tételek még támogatják is a felelőtlenséget. Pontosan tudja a sofőr, hogy emberéletbe kerülhet, ha átlépi a sebességhatárt, mégis átlépi. Ez mitől enyhébb mint az, hogy késsel leszúr valakit? Hisz pontosan tudta, hogy amit tesz, azzal halált okozhat.
sreetfighter 2009.12.08. 17:20:47
Én inkább egy kamiont javasolnék. Azzal vigéckedj!
Atesz. 2009.12.08. 17:22:27
Régóta olvasom a blogot, talán éppen ideje beszállni a vitákba.
Azt mondja el nekem valaki, hogy ha 80-ról gyorsítva ki lehet kerülni egy szekeret, akkor 50/60-ról lassítva nem? Vagy csak nekem tűnik valami ellentmondásosnak? (Nem végig fékezve, erőteljes fékezés után a kormányzási manőver előtt értelemszerűen felengedjük...)
sreetfighter 2009.12.08. 17:24:49
A baj az, hogy a szabályokat mindig a hülyékhez igazítják, és ott sem lehet menni ahol lehetne, ott sem lehet előzni ahol lehetne stb. ezért kell néha felülbírálni a szabályokat!
efhábé 2009.12.08. 17:28:56
Nagyjából leszarom, hogy van-e scannered, tekintve, hogy photoshoppal kb. 3 mp gyártani egy jogsit.
A posztjaid és a hozzászólásaid alapján tök egyértelmű, hogy te csak elméletileg vezetsz, fejben szépen lejátszod magadnak, ahogy "bekészíted a hármast előzéshez", meg hogy milyen ügyesen tekered a kormányt.
Tudod, a felnőttek, akik már vezetnek és készségszinten kezelik a sebváltót, nem készítik be előre a hármast, hanem mennek szépen ötösben, aztán ha előzni kezdenek, akkor átteszik hármasba, kettesbe, négyesbe, éppen hová kell, mert azt nem kell bekészíteni, pillanatok alatt megcsinál az ember egy váltást és lehet tolni neki nyomatékcsúcson, már ha tudod egyáltalán, hogy az mit jelent.
De ez csak egy példa, lehetne idézni ezer ilyet, amikből egyértelmű, hogy vagy nem vezetsz valójában vagy pedig hihetetlenül kezdő és ráadásul lúzerbéna sofőr vagy. Remélem, az első az igaz és jó sofőr leszel, ha majd egyszer vezetni kezdesz.
Az a baj, hogy olyan dolgokat tálalsz itt nagy mellénnyel nóvumként, amik evidenciák azok számára, akik levezettek már 1500 km-t.
Atesz. 2009.12.08. 17:29:18
Puch Cavette 2009.12.08. 17:31:10
A tökéletesen egyetértek veled. Ha 130-140-nel mentél volna, a részeg kocsis már csak mögéd tudott volna kikanyarodni eleve, a balesetveszély így fel sem merült volna. Látom, Romániában sem kell ész a jogsihoz.
aachi2 2009.12.08. 17:31:11
efhábé 2009.12.08. 17:32:44
"az adott esetben kb. 80al és gyorsításban voltam még 4. fokozatban"
az nem a hülyékre igazított szabály áthágása, hanem bődületesen szűklátókörű és ostoba baromság.
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.12.08. 17:36:04
sreetfighter 2009.12.08. 17:39:30
Én általánosságban beszéltem egy megjegyzésre reagálva. Nem a jelen helyzetről, mert városban egész máshogy kell vezetni, mint országúton. Főleg ott nem értek egyet egy-két dologgal. Városban ez kevesebb.
Nebameg 2009.12.08. 17:41:31
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 17:43:08
www.youtube.com/watch?v=UI5aUmqqndg
Húbazzeg! :)
Németh András 2009.12.08. 17:46:03
efhábé 2009.12.08. 17:47:30
Thai Thai 2009.12.08. 17:49:02
skipy 2009.12.08. 17:50:53
Mindet parkolás közben persze, de az új DACIA tényleg egy böszme nagy kocsi...
A történetírónak:
Én eddig háromszor ba***am el, és senki sem sérült meg.. (a kocsi nem számít... :D)
De ha te egyszer hibázol...
ganyager 2009.12.08. 17:52:06
Grafithuszar 2009.12.08. 17:59:38
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:01:39
www.youtube.com/watch?v=AcTGipvLuHM
Hány ilyet látni még?
:))
Peetee 2009.12.08. 18:04:13
Én inkább beleállok a fékbe és meglököm 20-al a szekér oldalát, minthogy 80ről elpadlózzam, aztán ha nem adja ki forgok vagy 6ot és letarolom 4 ház portáját, bokrostul-fástul-kisszékes öregasszonyostul...
Nem jó meglátásod!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:04:33
"Egyszerre csak egy dolgot tudok csinálni!" :))
Marcellusca 2009.12.08. 18:08:36
Itt nyugszik, ki csak 1 szabályt szegett, míg más kettőt.
LOL, vazze!
Csak nehogy más fejfájára kelljen felírni, hogy csak a te egy hibázásod miatt került oda.!!!
miako74 2009.12.08. 18:17:20
Ugyandehogy (törölt) 2009.12.08. 18:18:31
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:28:23
Ehhez speciel nem feltétlen Erdélybe kell tanulmány utat tenni. Kishazánkban is fellelhetőek ezen jelenségek... :D
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.12.08. 18:40:15
Archenemy 2009.12.08. 18:42:37
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 18:51:29
Azért egy két lovas, V8-as, 99-es oktánszámú abrakkal közlekedő, szilfából készült petrencés-rudas szekér is elég kemény találkozási pont tud lenni ám! :D
Bambano 2009.12.08. 18:52:19
@Archenemy: azt te csak hiszed. Rohadt rosszul néz ki a korábban 50 lóerős dácsia 51 lóerősen... Meg a lófejet se az anyósülésre rakják bizonyos kultúrkörökben,hanem az ágyba:)
Én láttam (mellettem történt) ford escortot összetörni lovaskocsival frontális ütközés közben... a lovaskocsinak lett kevés baja, a két ló meg az autó járt nagyon rosszul.
HgGina 2009.12.08. 18:52:29
Az Erdéllyel szomszédos határunk magyar oldalán történő balesetek közel 80 %-ában RO felségjelű autók az okozók.
Különösen meszaporodott az arányuk, mióta sok elmebeteg hitelre veszi a B-s (bukaresti) rendszámú nagy autókat úgy, hogy magát a jogsit is veszik.
Nem akarok goosz lenni, de a posztíró nyugodtan belemehetne valami nagydarab teherautóba, hogy legalább néhány hónapig mentesek legyen az idiótaságától a közutak.
HgGina 2009.12.08. 19:01:18
Akkor sem, ha minden dolga valami idiótaságról tanúbizonyság.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:02:08
"csak nem ilyen statisztikai nagyságrendben."
Nem hát. 18 autót számolok össze alig 15 perces videózás alatt:
auto.indavideo.hu/video/III_ker_Bokor_utcai_eletkepek
A környékünkön 3 rendőrpáros 2 nap alatt szedné össze a havi kvótáját. Kötelező haladási irány figyelmen kívül hagyása, piros jelzés hatálya alatt közlekedés (gyalogos, kerékpáros, autós). Gyalogos tiltott helyen közlekedése, előzés, elsőbbség adás szabályainak figyelmen kívül hagyása (főként jobbkezes utcákban)....
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.08. 19:02:31
HgGina 2009.12.08. 19:07:03
Aszi 2009.12.08. 19:07:35
Tornado86 2009.12.08. 19:11:16
Turbó felpörgési idejérõl hallottál már? Egyértelmû hogy nem. Kérdezz meg egy kamionost, mindjárt megtudod miért kell 1-1,5-2mp-el gyorsítás elõtt visszaváltani egyet. Ha meg nem hiszel a scanner-nek, hinni fogsz pl. a Bihar megyei közlekedésieknek, akik kiadták a jogsimat.
HgGina 2009.12.08. 19:12:57
"Nektek mi a véleményetek a sztoriról? Valamint hogyan védtétek volna ki a helyzetet?"
Statáriálisan főbe lövetnélek.
dani5555 2009.12.08. 19:15:30
Én csak azt nem értem, hogyha 30-cal megy a posztoló, akkor miért csak a fékezés az egyetlen lehetőség? 80 alatt nem működik a Daciában a kormány?
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:16:04
Utána daráljuk is le, nem? Sőt, csináljunk belőle halcsalit. Valakinek jobb ötlete? :D
sreetfighter 2009.12.08. 19:17:19
Az ilyenekről beszéltem. Miért nem lehet oda behajtani? Ki és miért döntött így?
sreetfighter 2009.12.08. 19:18:54
Fogd már vissza magad. Nő létedre nagy a szád!
Nem tetszik a stílusod!
HgGina 2009.12.08. 19:22:42
Alternatív lehetőség a petrencébe karóba húzni.
dani5555 2009.12.08. 19:25:02
Dacia 1310-ben turbó? Erre kíváncsi vagyok. Mesélj!
(Nem olvastam el az összes hozzászólást, ha közben valami másik autóról lenne szó, akkor bocsi.)
HgGina 2009.12.08. 19:26:27
De amíg csak olvasol ilyen esetet, és téged nem érint közvetlenül, addig inkább csak nézelődjél a nagyvilágban!
Tornado86 2009.12.08. 19:26:31
Ismered a megfelelõ mûtéti technikát rá vagy csak ennyire amatõrnek nézel.
@Grafithuszar:
A Lada fékútja talán rövidebb?
@Peetee:
Jó poén fõleg hogy van valóság alapja. Meg ahogy nézem, elkaptad a fonalat olyan szempontból hogy nem az 50 helyett 80on van a hangsúly.
@Mityu:
"Ehhez speciel nem feltétlen Erdélybe kell tanulmány utat tenni. Kishazánkban is fellelhetőek ezen jelenségek... :D" - Na de E60ason? :)
@Aszi:
És ilyenre is van példa, igaz ami igaz, leginkább a futómûvesek hálásak érte, fõleg pl. amikor a telegdi állomásnál megy át valaki ekkora tempóval az átjárón.
Lipi1945 2009.12.08. 19:26:32
Lazy Cat 2009.12.08. 19:27:43
Tornado86 2009.12.08. 19:28:09
Turbó nem volt benne, írtam valakinek egy hozzászólására válaszként hogy menet közben elpasszoltam a verdát, a mostanim turbós, igaz nincs benne sokkal több paci.
Matrix_ 2009.12.08. 19:28:50
Tornado86 2009.12.08. 19:28:56
Szerinted mennyi 2009 - 2004?
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:28:58
Külön kérés volt annak az utcának az egyirányúsítása. "Csúcsidőben" Igen érdekesen lehetett egymással szemben közlekedni. :)
sreetfighter 2009.12.08. 19:33:22
Igazán sajnálom, de azért nem kellene egy kellően át nem gondolt írás miatt valakinek a halálát kivánni!
sreetfighter 2009.12.08. 19:34:21
Mint a videó is mutatja legalább annyian ellenezhették is.
Tornado86 2009.12.08. 19:36:20
Egyrészt az a legjobb sofõr aki a legkevesebbet használja a féket, másfelõl pedig sokszor idõben is növeltem anno' a követési távolságot amikor 1-1 újabb konstrukciót értem utol, szerintem logikus a miértje. Bár egy kisebb koccanás így is becsúszott 2006 februárjában, azóta viszont néhány gyorshajtást leszámítva és 1-2 iratot kivéve (nem, nem a jogsimat mert elvették) nem volt dolgom a hatóságokkal, majd lesz szûk 5 év múlva a közlekedésiekkel mikor le fog járni a jogsim.
Manyizga (törölt) 2009.12.08. 19:37:47
Aszi 2009.12.08. 19:39:26
Nem beszélve arról, hogy a padkára hajtani egyáltalán nem biztonságos, pláne nagy sebességgel! Nagyon sokan dobták már fel emiatt a talpukat: visszarántod, elveszíted a kontrollt, lesodródsz, felborulsz és kipurcansz.
Sose bízd el magad, mindig megfontoltan vezess! Öt év vezetés alatt sajnos még nem szerezted meg a szükséges bölcsességet. Remélem, nem kell néhány komoly baleset ahhoz, hogy megszerezd.
Manyizga (törölt) 2009.12.08. 19:41:14
Ezek szerint már jogsid sincs? Egyre jobb...
sreetfighter 2009.12.08. 19:42:05
"A lovak rágyorsítottak volna valszeg, ha rájuk dudálnak... :)"
Vissza kettő padlógáz?
Bambano 2009.12.08. 19:42:41
HgGina 2009.12.08. 19:42:55
Ne csinálj úgy, mint ha ez nem egy folytatólagos, tervszerű, előre megfontolt emberölési kisérlet lenne a részéről!
Matrix_ 2009.12.08. 19:44:00
Tornado86 2009.12.08. 19:46:49
Logikus amit írsz, ezzel együtt szerintem aláírod hogy a STOP a szekérre is vonatkozik, amellett pedig lett volna ideje szétnézni. Amellett az adott egyenesben legtöbben már a településen kivül érzik magukat, ami a padkát illeti, az adott részen aszfaltozott. Gondolom emellett nem újdonság hogy ha mégis ilyen helyzetbe kerülsz, legjobb elõbb lelassítani.
@Manyizga:
De merre futnak tovább? Amellett pedig ha valaki direkt paraszt velem, inkább alázok mint dudálok, így az idejét se tudom, mikor hoztam utoljára dudát mûködésbe. Viszont poén amikor beeset 2 autó közé elõzéskor és emlékeztetnek rá hogy ilyesmi is van a kocsin, pedig amúgy nem szokásom durván bedugni az orromat.
Aszi 2009.12.08. 19:47:31
Apafej, ha ezt normál városi vezetésre érted, amennyiben az a jó sofőr, aki nem binárisan (padlógáz-padlófék) vezet, akkor elfogadom. De ha úgy érted, hogy az a jó sofőr, aki vészhelyzetben nem fékez, akkor barom vagy!
Reggie 2009.12.08. 19:47:36
Kicsit sarkitottan es elfogultan gondolkodsz es emiatt hulyesegeket beszelsz. Pihenj egy fel orat hatha segit.
Tornado86 2009.12.08. 19:50:38
Tanulj meg szöveget értelmezni. A jogsim továbbra is a pénztárcámban mint az utóbbi 5 évben. Simán beálltam egy idõben vezetés-szeretetbõl taxizni, ahhoz kellett pár iratot intézni.
sreetfighter 2009.12.08. 19:54:58
Túlzásokba esel.
Se Te se én nem voltunk ott, csak a leírás alapján mondasz véleményt, azt pedig Tornádó írta, akiről köztudott (a blogon), hogy hivalkodik a tetteivel. Valószínű, hogy nem volt komolyabban veszélyes.
Ha gondolod szídd, a Te dolgod, de a halálát kívánni?
De nem minden gyorshajtó potenciális gyilkos!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:55:20
A nagy büdös helyzet az, hogy rajtam sem szokott a fékbetét/tárcsa forgalmazó meggazdagodni. :)))
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 19:57:01
"De ha úgy érted, hogy az a jó sofőr, aki vészhelyzetben nem fékez, akkor barom vagy! "
Azért azt se igazán illik egekig magasztalni aki CSAK fékez. Subidubi kiskanál.... :D
sreetfighter 2009.12.08. 20:00:24
Nem minden esetben van idő fékezni. Ha nagy spíler vagy akkor ezt tudhatnád!
Matrix_ 2009.12.08. 20:00:58
eez nekem meredek.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:01:37
Hozzátenném azt is, nem minden esetben a legideálisabb fékezni. :)
Aszi 2009.12.08. 20:02:54
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:07:09
Történet:
Helyszín: Könyves Kálmán - Üllői kereszteződés. Nyár, záporeső után. Jobbra szerettem volna kanyarodni az Üllői útra. Előttem Suzuki elkezdett rákészülni a kanyarodásra és "váratlanul" ugyanekkor elkezdett táncolni a segge. Időben visszaváltottam, majd a mellettem lévő szerencsére üres sávban kisoroltam. Ha fékezek, a Suzukit csokorba szedem és a járdaszigetre tolom fel! A titok nyitja, én már megtapasztaltam, hogy az a kanyarodó sáv vizesen jégpálya minőségű!
Általában elsősorban ott szoktam észrevenni, hogy fékezek, hogy nyomom a középső pedált. :D
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:09:42
"Egyébként a defenzív vezetés egyik alapelve: várd a váratlant! Vagyis a jó vezető számára nincs váratlan helyzet. (De legalábbis nagyon ritka.) Aki vezetés közben állandóan hirtelen jött, váratlan helyzetekkel találja szembe magát, annál valami gond van."
Ennek ott leledzik szerintem a gyökere, hogy jó pár autóvezető arra nincs megtanítva, hogy mikor merre és mit nézzen. Láttál már olyan sofőrt, aki felhúzódzkodik a kormányon menet közben, és megnézi meg van-e a motorháztető? :D :D
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:12:33
függőlegesre állított ülés háttámla, előre húzott ülés, két kezes vízfakasztó kormánymarkolás, és meredt előretekintés. A külvilág tulajdonképpen az út teljes időtartamára kizárva! :)
sreetfighter 2009.12.08. 20:24:57
Húúú, hogy most mondod teljesen magamra ismerek.
Csak az utat figyelem és szorítom a kormányt nehogy egy durrdefekt kitépje a kezemből, mert 30-nál az életveszélyes lenne!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:29:49
Teljesen jogos! Ha utas is ül mellettem meg szoktam kérni, hogy fogja erősen ő is a kormányt!
Matrix_ 2009.12.08. 20:34:00
(és ezek szerint nem ért váratlanul a helyzet sem).
de mi lett volna ha...
Aszi 2009.12.08. 20:36:31
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 20:47:12
Elég nagy hiba az autóvezetést összekeverni a kaparós sorsjeggyel. Vagy nyerek vagy nem? :)
Igen, a "váratlan" helyzetekre egy apró módszer amit alkalmazok. A veszélyes helyzet elég sokszor kiszűrhető vele. Folyamatosan igyekszem a mozgó dolgokat szkennelni. Mögöttes forgalomban is (tükrök erre is jók). Volt már olyan utas mellettem aki megkérdezte ugyan már, azt a X gyalogost honnan láttam, mert ha ő vezet bizony elüti. Hungária - Kerepesi kereszteződésben piroson, kamion takarásában felbukkanó gyalogdonorjelölt volt. Kiszúrtam a kamion mellett elsasolva, hogy bemozdult a középen érkező villamosra.
Kocsisorban általában nem az előttem haladót hesszölöm. Ha lehet mellette is elkukkantok mi a történés előrébb.
Pár apró szösszenet. A miért-jük gondolom logikus. Vagy nem? :D
vérengző kismalac 2009.12.08. 20:48:02
Én olvasni és kávézni is szoktam.
A kávéról azóta leszoktam mert ivás közben egy hülye miatt az ölembe folyt amikor 15 autót előztem. Kitette az inexet, de mivel defenzíven vezetek azonnal kiszúrtm a bogrém üveg alján keresztül(ezért van üvegből). Elrántottam a kormányt, kikaszáltam 2db útszéli oszlopot meg egy kurvát, de az ütközést elkerültem.
Szegény csaj rossz helyen volt rossz időben. Azóta se járok arra, nehogy összefussak a stricijével, még kártérítést követelne.
Aszi 2009.12.08. 21:20:36
Ja, én 8 éve vezetek :)
Matrix_ 2009.12.08. 21:30:09
De a féket akkor is jobb ha használja az ember néha. és attól hogy valaki ésszel használja még lehet jó söfőr, sőt a legjobb is!
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 21:35:29
Aztán van az a csoportosulás aki 10-20-30 év alatt sem tanul meg alacsony kockázattal közlekedni, majdnem mindegy milyen formában (autó/kerékpár/gyalog/ló/teve/repülő/helikopter/stb.).
Sokat szokott emelni a színvonalon a valódi tudás megszerzésében, ha olyasvalaki tanítja meg az ember gyerekét közlekedni, aki önmaga is tud. Azt is tudja milyen formában mutassa meg a gyakorlatban mit miért mond vagy tesz. A másik tanulási szakasz pedig a rendszeres gyakorlás. Viszont aki elméletben nem érti, és nem tudja átgondolni mit miért kell csinálni egy-egy adott szituációban, az gyakorolni sem fogja tudni az arra való cselekvési rendszert. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.08. 21:38:46
"De a féket akkor is jobb ha használja az ember néha. és attól hogy valaki ésszel használja még lehet jó söfőr, sőt a legjobb is!"
Erre hagy mondjam azt, hogy szituáció-függő. Valamint fontos, hogy az automatikus reakciót kell felváltsa a tudatos cselekvés. :)
2009.12.08. 21:48:15
sreetfighter 2009.12.08. 21:49:36
A vezetéshez, mint a legtöbb dologhoz érzék kell. Ezt lehet fejleszteni, de egy határon túl ha valakinek nincs, akkor a büdös életben nem lesz jó vezető.
Vannak olyan szituációk amikor nem tudsz tudatosan cselekedni, mert olyan rövid idő alatt át sem tudod gondolni. A mp. tört része alatt kell cselekedned, aminek zsigerből kell működnie. Ha ez nincs meg akkor van a gond!
sreetfighter 2009.12.08. 21:54:37
De ha tornádó jön szembe nem biztos, hogy sikerül, mert a szél felkap és messzire repít!
Matrix_ 2009.12.08. 22:04:48
"Valamint fontos, hogy az automatikus reakciót kell felváltsa a tudatos cselekvés. :) "
aminek a fele automatikus reakció, csak valamikor volt tudatos és a rutin alatt reflex lett belőle...
de jó ha az ember tudja mit és miért csinál!
Tornado86 2009.12.08. 23:41:46
Erõteljes fékezés mellett le az út bal oldalán levõ parkolóba húztam volna a csíkot, ha kell dudaszóval.
TH 2009.12.09. 01:27:51
"Nektek mi a véleményetek a sztoriról? "
Hogy egy beképzelt, nagyszájú, agyatlan idióta vagy.
"Valamint hogyan védtétek volna ki a helyzetet?"
A kikerülés szuper megoldás, ha túl közel van, de nehéz meggyőzni arról, hogy könnyebb kikerülni 80-al, mint 50-el mondjuk. Mit segít a kikerülési manőverben a nagyobb sebesség, saját magad nevetségesen szánalmas fényezésén kívül?
TH 2009.12.09. 01:32:00
TH 2009.12.09. 01:38:36
beste 2009.12.09. 07:48:13
efhábé 2009.12.09. 07:59:07
beste 2009.12.09. 08:13:32
Lacaca 2009.12.09. 08:29:39
A jogosítvány hitelességét csak nem egy olyan ország intézményével akarod bizonygatni, ahol nem a piacon kell diplomát, forgalmi, vagy bármit venni? Mindenki leszarja
McKelek 2009.12.09. 08:40:01
50 km/h-val 5 perc alatt 4.1 km-t teszel meg.
80 km/h-val 5 perc alatt 6.7 km-t teszel meg.
Ha 50-nel mentél volna, akkor 2.6 km-re lettél volna a keresztezödéstöl, amikor a szekér kihajtott, vagyis a szekér böven elfért volna, nem lett volna veszélyhelyzet.
Vagyis a veszélyhelyzetet te okoztad a gyorshajtásoddal, nem feltétlenül a szekér hajtója.
Tapsoljunk, milyen ügyes vagy?
Tudom, most jön, hogy akkor jött egy másik szekér... Viszont ha ott annyi szekér jár részeg hajtóval, akkor lassabban kö mennyi, nincs mese.
Kro 2009.12.09. 10:29:42
randomuser1 2009.12.09. 10:40:33
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.09. 11:03:44
.lll. 2009.12.09. 11:22:54
új posztot!
Taurusz 2009.12.09. 11:52:27
s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.09. 16:50:19
efhábé 2009.12.09. 20:23:03
esef 2009.12.10. 09:51:06
Romániában azért utálnak, mert magyar vagy, Európában azért, mert román vagy, mi itt a blogon meg azért, mert ön- és közveszélyes vagy...
Tornado86 2009.12.17. 09:09:39
Esett már jól hogy lehülyéztek, akkor viszont más volt az értelme. Szalonképesebb megfogalmazással többre mész ha egy értelmes embert akarsz sértegetni, szóval ezt még gyakorolni kell, egyszerûen lepereg rólam.
@Lacaca:
Üzemanyagfüggõ is a turbó felpörgésének ideje.
Ami meg a jogsimat illeti, aznap annál a rendõrnél hárman mentek át, egyet kegyelembõl engedett útjára, na meg az utakra. Azért nem több mert jó napja volt. Ami meg a fogalmazásodat illeti, azt hiszem te se magyar-történelem szakos tanár vagy :)
@esef:
Ha ön és közveszelyésen vagyok, akkor Kolozsvár vagy Bukarest rosszabb mint egy 200bombás atomtámadás.
TH 2009.12.17. 09:53:03
1) nem vagy értelmes ember.
2) eszem ágában sincs sértegetni téged.
Tornado86 2009.12.17. 19:23:09
1.) Vannak objektív mérési módszerek is erre
2.) Jobb is mert ezzel a hozzáállással simán kevés vagy hozzá mint legális cigi az ukrán határon.
TH 2009.12.18. 09:46:21
1) A hozzászólásaid alapján ez teljesen megítélhető. Lásd a roppantul szellmes 2. pontodat pl.
2) Vazzeg, te annyira humoros vagy, nem is tudom, hogy valah felnőhetek-e erre a szintre én. Nem hiszem, de azért majd próbálkozom.
Tornado86 2009.12.18. 13:40:10
1.) Kit érdekel?
2.) Ízlésok oszt plafonváglak.
TH 2009.12.18. 13:55:36
Tornado86 2009.12.18. 18:32:39
Mert majd pont miattad stresszelem magam :P
digistyl3 2009.12.20. 18:02:10
Nem akarok senkit sem megsérteni, ezért elmondom, hogy ez 142 km/h-nak felel meg. :)