Mint eddig mindig, Tornado86 most is olyan kijelentéseket tett a lenti levelében, amitől kerekedett a szemem és továbbra is közveszélyesnek tartom a közlekedésről való gondolkodását. Amit leír, kb. olyan, mint amikor valaki azzal érvel a biztonsági öv ellen, hogy van olyan, amikor jobb, ha nincs bekötve.
Bár lehetne adni a cikknek "A gyorshajtás életet menthet" vagy épp a "Menjünk mind gyökkettõvel" címet is adni. Tudva hogy vannak a szerkesztõségben is olyanok akik szeretik a magyarországi szemmel külföldi autós sztorikat, gondoltam megosztok veletek egy kb. négyéves sztorit, ami nem sokkal azután történt hogy le kellett volna vegyem a sárga korong alapon fekete felkiáltójel kinézetû kezdõjelet (6-7 hónapos jogsival nyugodtan jártam nélküle, holott egy évig kötelezõ nálunk, azaz Erdélyben, a kezdõ vezetõ jelzést hagyni (csatolok is egy ábrát).
A sztori 2005 novemberi, 2004 októberében sofõrvizsgáztam, helyszíne Bánnfyhunyad Nagyvárad fele kivezetõ egyenese, az általam akkor nyúzott gépsárkány pedig egy 1310es Dacia, sokak meglepettségére mentem vele nem egyszer 130-140et és még gyorsult volna tovább. A térképrészleten be is lesz pontosan jelölve a sztorihoz kapcsolódó keresztezõdés.
De hogy egyik szavam a másikba ne vágjam, a konkrét sztori a következõ: Nagyvárad felé haladtam Bánffyhunyad kijáratánál, amikor a December 30.a utcából, azaz nekem balról kihajtott egy szekér, gondolom a kocsis részeg lehetett, megállás, lassítás és legfõképp körülnézés nélkül.
A Dacia fékútjáról tudni kell hogy száraz úton kb. 1,5x hosszabb mint a mai modern autóké, a gyári adat tudtommal 60m 100km/h-ról. Amivel úgymond szerencsém volt hogy eléggé lazán kezelem a sebességkorlátokat, inkább érzésbõl mondom meg adott esetben mennyivel megyek, az adott esetben kb. 80al és gyorsításban voltam még 4. fokozatban, ami sok mai benzineshez hasonlóan 3000 rpm körüli fordulatszámot jelent.
Szekérrõl lévén szó a duda alapból kiesik, marad a kövérgáz - le az út jobb szélére kombináció, ütközés kivédve. Másik lehetõség ha legfeljebb 30al megyek a szekér észlelésekor és satuzok, minden egyéb esetben a kocsis leesett volna a bakról.
Mesélve egyébként a sztorit, volt aki úgy reagált rá hogy egy ilyen után csodálkozott hogy merek volán mögé ülni, akiket vittem már párszor és látták hogy kezelek 1-2 hirtelen jött helyzetet, azok gondolkodás nélkül hittek és okkal. Na de: mi van ha egy 2,5 mp reakcióidõvel rendelkezõ vagy épp gyenge idegzetû elé hajt ki, aki simán megy 50-60at, figyelembe véve hogy az úttest 2x 3,5m a hivatalos adat szerint, a szélén az aszfaltozott padkát olyan 1m szélesre saccolom, szóval simán lehetett volna árok vagy bakról katapultálás a vége.
Nektek mi a véleményetek a sztoriról? Valamint hogyan védtétek volna ki a helyzetet?
Külföld, Románia, E60, 1es számú fõút, Bánffyhunyad.
Az utolsó 100 komment: