Biztosan hallottátok, hogy az Egyesült Államok egyes részein rekord mennyiségű hó hullott mostanában, ezzel DÁ is jól megszívta egy szerencsétlen pillanatnak köszönhetően, de aztán meglepően és egyben pozitívan zárult a történet.
Tegnap bezártam az egyetlen kocsi kulcsom az autómba, és az autó kinyitásának rövid kálváriáját osztanám meg a Tisztelt Olvasókkal. A malőr az Egyesül Államokban történt - pár hónapja írtam az itteni vezetési szokásokról, de szerintem ez földrajzi hely független.
Vasárnap reggel kocsival szerettem volna a útnak indulni, amit nagyban nehezített az előző nap leesett 20-25 cm hó, amit nem takarítottak el az utca egészében. Gondoltam sebaj, azt a 10 métert végig tudom ásni, közben a motor hagy járjon, bemelegszik az autó és leolvad a jég.
Pár perc után gondoltam, hogy a motort már leállíthatom, mert az ásással még csak a felénél jártam, de a kocsi ajtó nem nyílik. Mindegyik ajtó zárva. Sikerült bezárnom (vagy én reflexből, vagy a kocsi automatikusan, ezt nem tudom) a kulcsot a kocsiba járó motorral.
Normális esetben az ember visszamenne a lakásba a második kulcsért, de ez bérelt kocsi, nincs második kulcs. Felhívtam a kölcsönző céget (országos hálózat, nem egy kis cég), ahol először is megkérdeztem, hogy vasárnap lévén nyitva lehet-e a legközelebbi iroda, ahol béreltem a kocsit, és ott van-e a pótkulcs.
Nos, az iroda nem volt nyitva, de különben sincs pótkulcsuk - biztonsági okokból. No de nem baj, van "roadside assistance", azaz emberek akik kijönnek a helyszínre baleset, műszaki probléma, egyéb gond esetén, majd megoldják, csak mondjam meg, hol vagyok. El is mondtam, majd pár perc után a hölgy közölte, hogy sajnos senkit nem tud küldeni, mert a nagy hó miatt nem tudnak eljutni hozzám, és egyébként is eléggé foglaltak a ténylegesen bajbajutottak megsegítésével. Azért megad pár helyi telefonszámot, akik segíthetnek.
Felhívtam a megadott cégeket, mindegyik zárva volt vasárnap lévén. Megpróbáltuk - nem voltam egyedül szerencsére - a tisztítóból származó ruhaakasztókkal kinyitni az ajtót, másfél órát próbálkoztunk, de nem ment. Nem olyan egyszerű dolog, aki esetleg már próbálta, tudja. Már azon gondolkodtam, hogy hagyom a kocsit, majd másnap kijön a roadside assistance.
Aztán valakinek eszébe jutott, hogy a rendőrség lehet, hogy ki tudja nyitni. Elsétáltunk a rendőrségre, pontosabban csak a sarokig, mert éppen jött egy járőr - itt tényleg járőrőznek rendszeresen, és a járőr mondta hogy mindjárt visszajön segíteni. Meg is jelent 10 percen belül, kitöltetett velem egy papírt, hogy én hatalmazom fel arra, hogy kinyissa a kocsit, ellenőrizte a rendszámot, majd elővette az "EasyRig" készletét a kocsiból (ez volt a csomagra írva, értsd: "kocsi lopó felszerelés"), és 1 perc alatt kinyitotta az ajtót.
A művelet abból állt, hogy fogott egy éket és annak segítségével becsúsztatott egy vékony lapot az ajtó és a keret közé, majd felfújta, mint a régi vérnyomásmérőket. Ezzel egy centiméteres rést csinált az ajtó és a keret között, majd bedugta az erre a célra kialakított rudat a résen és kinyitotta az ajtót. Egyszerű, de nagyon hatásos.
Az igazság az, hogy nekem eszembe se jutott volna, hogy a rendőrséget hívjam. Megjegyzem, egy kisvárosban lakom, de még itt is van erre felszerelésük. Kíváncsi vagyok, otthon tudnak-e ilyet a rendőrök, vagy a tűzoltók, vagy vajon ott ki tud ebben segíteni?
Ja, azt majdnem elfelejtettem, hogy továbbra is karácsony van és még mindig lehetőségetek van autózz! pólót nyerni!
Marcellusca 2009.12.26. 11:50:25
Rendőrök szolgálnak (járőröznek)? Ilyen ország nincsenis. :D
Lovag, aki azt mondja: Ni! 2009.12.26. 12:06:12
Vagy csak boldog karácsonyt kívántak, és csendben "eljárőröztek" onnan?
Don Blasius 2009.12.26. 12:07:41
@Marcellusca:
Fotósopp mi? :)
De volt olyan ismerős, aki a Skoda Formant beindította télen (szívató vastagon rajta), kiszállt jeget kaparni. Az autó központi záras volt és úgy gondolta, bezárja magát. Na az volt szép baleset, szerencsére hamar sikerült kinyitni, mert szívatóval járó motorral úgy maradni nem igazán kellemes a motornak sem.:P
2009.12.26. 12:07:46
Kerlekszepen estenkent Szegeden 1 civil autora 4 jaror jut. Komolyan :D
cork77 2009.12.26. 12:08:21
F.Lackó · http://csajokrol.blog.hu/ 2009.12.26. 12:15:32
Pozitív egyébként, hogy ilyen segítőkész volt a járőúr:)
ostván 2009.12.26. 12:32:11
Én is nyitottam már fel a főnököm kocsiját a rendőrkapitány ablaka alatt (kb 20 éve volt), elég jellegzetes ténykedés, nem is siettünk, de senki ki sem dugta az orrát.
potha 2009.12.26. 12:39:56
Tomzone 2009.12.26. 12:40:11
Káposztakukac 2009.12.26. 12:48:39
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2009.12.26. 12:52:48
prérikutya 2009.12.26. 13:05:15
Én még akkor is leállítom, amikor a kaput nyitom-zárom. Az ördög nem alszik!
Podijani 2009.12.26. 13:09:24
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.12.26. 13:12:55
megálltam a szálloda előtt középen mert be kellett szaladnom, járó motor lezárt az opelben a központi zár, 2 óra szívás míg előkerült a pótkulcs... még szerencse, hogy a kézféket véletlen behúztam :)))
Riska 2009.12.26. 13:15:05
biu 2009.12.26. 13:16:15
QCa 2009.12.26. 13:16:16
Igaz, akkor nem a rendőröket, "csak" az autóklubot riasztottam. Kijött a "szerelő" és egy a fent leírtakkal teljesen megegyező felszereléssel és megegyező módon kinyitotta a kocsit seperc alatt. :)
2009.12.26. 13:20:10
Te gondolom boldogan nyomod hideg motorral is a kocsit, ugye? Cégautód-e van?
HeartExpress 2009.12.26. 13:37:47
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.12.26. 13:41:57
Érdemes minden levegőt az ablakra nyomatni, meleg úgysem lesz, de annak sokat számít az a pár fok is, hogy ne jegesedjen vissza.
Nekem van benne fűtőszál is.
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.12.26. 13:43:36
Leonard Zelig 2009.12.26. 13:52:45
Megkértem egy taxist, hogy nem tudná-e kinyitni valami "okossággal". Az úgy nézett rám, mint egy bűnözőre, pedig megmutattam a kocsi papírjait.
Végül egy másik taxissal haza kellett mennem a pótkulcsért Nagytétény citybe.
algi 2009.12.26. 13:54:19
230e 2009.12.26. 14:38:43
Egy emberke használhatta, neki volt rá engedélye.
Ott mintha az a mentalitás működött volna, hogy 1 hülye miatt ne szopjon 1000.
dinigon 2009.12.26. 15:06:08
Ehhez még annyit, hogy fater egyszer siettében nem nézte csak az autó színét egy parkolóban. Bepattan, indítana , fogja a kormányt, sebváltót, valami nem stimmel. Borostyán sebváltópukli, szőrös kormány. Kiszáll, becsuk, tovább keres.
Szomszéd a más Skodáját még haza is hozta, a felesége meg észrevette, hogy milyen szépen kitisztítatta.
Norx 2009.12.26. 15:17:32
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.26. 15:19:53
Tök király baltáik vannak zárt ajtó esetére...
Don Blasius 2009.12.26. 15:20:35
Igen, ilyen sztori rengeteg van. Erdélyben anno mindenki Daciával járt és a sötétben nem volt nehéz összekeverni a fehéret a vajszínűvel. Ismerős csak másnap reggel vette észre a cserét.:P
Ladánál meg anyám élettársa is ki tudta nyitni anyám kocsiját az övével (két egyforma 2105).:)
Wesszájd Gábor 2009.12.26. 15:24:12
Sir Zet 2009.12.26. 15:28:48
Aprósütyi 2009.12.26. 15:49:43
Viszont én is búgatom a motort, amíg lesöpröm a havat a kocsiról. Ez egy létező veszély, hogy önállóan beközpontizárazza magát az autó?? :-o
cindbl 2009.12.26. 15:57:07
öregkopasz0208 2009.12.26. 15:58:36
Nekem volt "122"-es, "244"-es és "740"-es Volvóm is. Mindegyikre jellemző, hogy a vezető oldali ajtót gombbal nem lehetett bezárni, pont azért, hogy a kulcsot ne csukhasd be. Csak kívülről, kulccsal zárható a bal első ajtó. Nem lehet, hogy tévedtél, vagy más gyártmányról van szó?
magannyomozo 2009.12.26. 16:10:06
BoGyesz 2009.12.26. 16:11:42
öregmogyi 2009.12.26. 16:15:02
önbezáródás a Szigony utca környékén.
Anyázok.. nézem a bent lévő kulcsot. (a hátsó ülésen)
Fél perc alatt kaptam az ajánlatokat a helyiektől, hogy egy karton sörért kinyitják.
Mondom: OK
Ablakot résnyire lefeszítik, (csak az anyósülés ablakát tudták megmozdítani) aztán egy hosszú vaslappal megpróbálták felhúzni a pöcköt. Persze nem ment, mert a levegős rendszer tartja keményen. (riasztó zárta be az autót, nem sima bezárás volt)
A kocsi elejét szétkapták, hogy az akksihoz hozzáférjenek. A hűtőmaszk gyorsan lekerült, de az akksi még messzi volt...
Aztán feladták. De ez kb 10 perc volt. A cuccot otthonról hozta mindenki. A gyerekek is ott ugráltak izgalmukban.
Hívtam a különleges tudakozót és mondtam a nőnek, hogy a google-ba írja be, hogy autófeltörés. Az első szám jó volt. 10 rongyért a posztban leírt pumpás módszerrel kifeszít, (az utcán a "szakértő" szemek csak lestek) majd egy extrahosszú fémlappal a hátsó ülésről kihalászta a kulcsot.
Ha véletlenül nem jön senki, akkor fel kell hívni egy bontót, hogy van-e ilyen autó, és ha igen, akkor melyik ajtajához van még üveg. Ha van, akkor nyugodt szívvel be kell zúzni. Az sem lett volna drágább.
Bambano 2009.12.26. 16:18:10
A taxis diszpécserek meg a taxisok egyébként is szoktak ismerni mindenféle szakembert és szívesen segítenek.
A második telefon nekem az autóklub felé menne, ha bajban lennék.
magannyomozo 2009.12.26. 16:19:47
Bambano 2009.12.26. 16:20:45
vizsla_barat 2009.12.26. 16:25:32
Ok komolyan veszik a szolgalunk es vedunk szlogent.
Bambano 2009.12.26. 16:26:04
@magannyomozo: itt vadkeleten nyugodtan otthagyhatod a kocsidat gyári dísztárcsával, gyári rádióantennával, néha gyári emblémával szinte bárhol. Azért nyugodtan, mert félni a bizonytalantól kell, itt viszont biztos lehetsz benne, hogy reggelre ezeket minimum leszedik róla.
öregmogyi 2009.12.26. 16:27:54
autosave 2009.12.26. 16:30:40
először a szélvédő tömítés és a szélvédő közé lecsúsztatta a kampót, hogy a rudazatot piszálja, csak az nem ment, mert védve a kocsi ez ellen.
aztán az ajtó és a kasztni közé ez a pumpálós módszer hozott eredményt. annyira eltávolodott az ajtó teteje/oldala a karosszériától, hogy be lehetett dugni egy kampót, amivel a gombot felhúzta.
-d(-_-)b- 2009.12.26. 16:36:39
Bambano 2009.12.26. 16:41:28
Az akksit meg nem nagyon jó szerelgetni, mert esetleg az ecu elfelejti, ami benne volt, és akkor tréleren megy márkaszervizbe az autó. Ezzel ijesztgettek engem is. Azt nem nagyon értem, hogyha saját kicsiny kezeimmel akksit cserélek, akkor ez miért nem okoz gondot... Akksi lehúzáskor egyébként a rádiót biztosan újra ki kell lockolni, ez nem szokott túl nagy ár lenni a probléma megoldásáért:)
Ja, ladakocsi: az elefántfül bezárókáját egy elég gyenge ragasztó tartotta a helyén a zsigulik egyes sorozataiban, azt elég volt kicsit megmelengetni kívülről, rögtön ledobta a zárat és onnan kezdve másodpercek alatt kinyílt az autó.
egyittlakó (törölt) 2009.12.26. 16:41:43
"Kíváncsi vagyok, otthon tudnak-e ilyet..."
Hülye kérdés volt. Először azt akartam írni, hogy Amerikában sokkal hülyébbek az emberek, mint máshol, de a hozzászólásokból kiderült, hogy a kommentezők többsége is hülye.
Különben itt Hungarisztánban mindenre rálicitálnak: ha a posztoló leírja, hogy tyúkot baszott, akkor valaki elő fog jönni azzal, hogy ő meg kecskét is.
öregmogyi 2009.12.26. 16:48:07
Az én esetem meg egy olyan kocsival volt, ami visszazárta magát, ha nem nyitottad ki a vezetőoldali ajtót. Tehát a pittyegővel kinyitottam a kocsit, de csak a hátsó üléshez tettem be a cuccokat... majd a rohadék fél perc után visszazárt.
beersodi 2009.12.26. 16:50:41
Először végigpróbáltuk az összes kulcsot, de nem volt jó egy sem. Aztán a hátsó kézitekerős ablakot leküzdötték annyira, hogy beférjen a drót, de mivel nem volt a zárógomb végén vastagabb rész, nem volt mibe beakasztani a drótot.
Már úgy voltunk, szétkapjuk valamelyik autó ajtaját, megnézni hogyan férünk hozzá, mire valaki kitalálta azzal a technikával ahogy leküzdötték az ablakot résnyire, lehet megy lejjebb is az ablak. A lényeg az volt, hogy a rátenyerelt a delikvens az ablakra és elkezdte rángatni lefele, így lett egy kb. 0,5 cm-es rés. Na, erre 3-an próbálták egyszerre, és sikerül annyira lerángatni az ablakot, hogy egy vékonykarú srác, be tudott nyúlni a zárig és kinyitotta az ajtó. Az ablaknak és a mechanikának sem lett semmi baja.
2009.12.26. 16:51:27
@algi: autod-e van? mert speciel nekem nem attol lennenek almatlan ejszakaim, hogy 300 grammal tobb co-t pufogtam a levegobe, hanem attol, ha ilyen balfasz modon lopnak el a nem 100 forintos automat, kulccsal egyutt, hogy a biztosito is szopasson utana.
egyittlakó (törölt) 2009.12.26. 16:52:33
Na erről beszéltem. Méghogy "felszedi" az olajat... Az olajnyomás spontán keletkezik, a műszerfalon a lámpa rögtön kialszik, mert ha nem, akkor baj van. Az olajszivattyú nem felszedi, hanem keringteti a motorolajat. Azt hiszem, hogy te valami szippantós kocsin dolgozol, az szokta "felszedni" a cuccot... :-)
2009.12.26. 17:01:19
A doboz nálam megvehető 100000 ft - ért, raktárról adom.
venpet 2009.12.26. 17:05:40
Lombika 2009.12.26. 17:17:36
beste 2009.12.26. 17:18:53
Szendwich 2009.12.26. 17:24:56
torró 2009.12.26. 17:29:03
Trójai 2009.12.26. 17:37:22
Tényleg másfél órán (vagy több, ha beleszámoljuk a telefonálgatást is) keresztül járó motorral állt a kocsi?
Nem azért,de az autószerelő gondolata miért nem merült fel a posztolóban? Mert ha kizárod magad a lakásból, akkor is lakatost hívsz.
Amúgy tapasztalatból tudom, hogy rendőrt lehet hívni, aki kinyitja. (esküvőről hazafelé és nem, nem én zártam be a kulcsot).
De a posztoló helyében (amennyiben nem tudok a rendőrség értesítése opcióról) az autókölcsönző felhívása és az információk megszerzése után (nincs pótkulcs basszameg) mérlegelve a dolgokat (járó motor, fogyó benzin) szerintem felkaptam volna egy követ,és betöröm az ablakot.
Még mindig kb ugyanannyi költség, mint egy 2 óráig járó motor, az ablak helyére teszek egy kartonpapírt, hogy ne legyen nagy cúg, és vígan mehetek a dolgomra, nem kések el.
Hovatovább még ha nem lenne pénzem kifizetni az ablak kárt, a kölcsönzőnek azt mondanám,hogy valaki betörte, amíg leparkoltam vele 10 percre ...hát ejnye,nem is értem hogy történhetett. A bérelt kocsik szinte mindenre biztosítva vannak, a kölcsönző biztosítója úgyis kifizette volna. A biztosítókat meg ugye nem kell sajnálni.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.26. 17:39:56
Itthon szerintem elzavarna a rendőr, hogy ez nem az ő dolga. Esetleg ajánlana egy kft-t. (Amiről később kiderülne, hogy másodállásban rendőrök dolgoznak benne.)
misitcom 2009.12.26. 17:41:20
Egy ismerősöm mesélte,hogy szerelőhöz vitte a kocsiját.Bezárta a műhely előtt és bement megbeszélni a részleteket.Hazament és akkor vette észre ,hogy a kocsikulcsot a zsebében felejtette.Felhívta a szervizt,hogy mi történt.Azt a választ kapta,hogy legyen nyugodt ez számukra nem probléma,a megbeszélt időre mehet az autóért.
Trójai 2009.12.26. 17:44:48
Erre csak annyit mondanék nagy gonoszan-rosszmájúan, hogy az amerikaiak nem az eszükről híresek, biztos naponta van ilyen esetük a járőröknek, és ezért is szériatartozék az EasyRig. :D
venpet 2009.12.26. 17:48:34
2009.12.26. 17:52:25
En meg ezen nevettem :D
efhábé 2009.12.26. 17:58:46
Néztem pár pillanatig szomorúan, majd elkocogtam az Operától nem messze lévő irodába a pótkulcsért és vissza. Szerencsére senki sem nyitotta ki és vitte el a kocsit addig. Mondjuk messzire nem jutott volna, mert telefonon keresztül le lehetett állítani a motort és bekapcsolni a riasztót, de azért örülök, hogy ezt a funkciót nem kellett kipróbálni :)
phranxinatra 2009.12.26. 18:01:07
Trójai 2009.12.26. 18:03:23
De nem csak a benzin áráról van szó:
odaérni valahova időben megfizethetetlen.
Meg ezt a sok telefonálgatást is megúszta volna :D stb. (mégmindig nem értem, miért nem tudta egy helyi autószerelő felhívásával kezdeni a kölcsönző hívása után? Na mind1.)
Amúgy az üvegtörésre is írtam alternatívát: más törte be, nem te. Ennyi.
Ha a kölcsönző olyan fasz, hogy nem tart pótkulcsot,akkor te olyan fasz vagy, hogy betöröd az ablakot.
sevcsik 2009.12.26. 18:04:09
Trójai 2009.12.26. 18:05:08
Nem csak nekem jutott eszembe az ablakbetörés ezekszerint. :)
2009.12.26. 18:18:52
Szerencsere annyira sose kellett meg sietnem, hogy azert barmilyen ablakot bekene torni, ha elofordulna (nemfog, mert nem tudom bezarni a kulcsot az autoba) akkor veszhelyzetben nyilvan a nyitasi opciok rangosran az elso helyek egyikere ugrik az ablak betorese, de itt errol szo sem volt.
Ja, ahol 10k-ert cserelnenek nekem ablakot, annak a szamat adjatok mar meg legyszives. :D
Domesticdragon · http://domesticdragon.blogspot.com/ 2009.12.26. 18:20:21
Szerencsére telefon és pénz volt a zsebemben:el a férjemhez a munkahelyre:igenám,de a munkahely kb.60-65 kmre volt .Vonatra fel,uramhoz el,vonatra fel gyalogolni az országúton,mert felénk hétvégén nincs tömegközlekedés,könyörgés a faluban,hogy valaki vigyen be abba a kisvárosba,ahol a kocsi van.Beesteledett,mire hazaértem és a kaját dobhattam ki mert minden megromlott-szó szerint felforrt!Az autót pedig napokig szellőztetni kellett!
Don Blasius 2009.12.26. 18:25:54
Nem. Mivel öreg volt, és volt pár baja, a központi zár nem is állt a helyzet magaslatán. Volt, hogy nem zárt le mindig minden zár, és külön kellett azokat lenyomogatni. Na akkor viszont éppen jól működött.:P Szóval valószínűleg ez az eredeti gyári beállítás már ki volt addigra lőve.:( Furcsálltam is, hogy bezzeg a Ladán és a későbbi Opeljeimen sem engedi a nyitott vezetőoldali ajtón bezárni, azon meg igen. Tehát ott sem kellett volna.
Seth Gecko 2009.12.26. 18:37:57
Csak azt utálom, mikor valaki kiszáll mellőlem a jobb egyből, és erőből nyomja a gombot. Akkor tanulja meg a hangerőmből, hogy ez okos gyártóknál nem így megy.
Mondjuk részeg haver kijátszotta, hátulról első ajtó bezár, hátsó gombja nyitva is működik, és beetetett hogy bocs, de a kulcs bent maradt.
Csak utólag volt vicces...
Don Blasius 2009.12.26. 18:44:43
Az enyém is ilyen. Hátsó ajtó nyitása nem számít, asszem 45 másodperc után zár vissza ha nem az első ajtót vagy a csomagtartót nyitom.:P
Vámpír\\\'08 2009.12.26. 19:34:54
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.12.26. 19:39:02
"Különben itt Hungarisztánban mindenre rálicitálnak: ha a posztoló leírja, hogy tyúkot baszott, akkor valaki elő fog jönni azzal, hogy ő meg kecskét is."
Kecskével élek! Egy hátránya van: nem tud főzni...:))
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.12.26. 19:56:55
"Ha a kölcsönző olyan fasz, hogy nem tart pótkulcsot,akkor te olyan fasz vagy, hogy betöröd az ablakot."
Példa: Az autót New Yorkban adták kölcsön Los Angelesi eladással, az ürge Detoritban zárta ki magát.
Akkor most hun legyen a pótkulcs? Mindenütt, minden városban legyen pótszar a hülyék miatt?
Veér Farkas 2009.12.26. 20:27:55
Talán jobban, mint egy pótkulcs a kocsihoz.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 20:37:21
hat tudod mikor tornem ki az ablakot annal ,meg az is olcsobb ha taxit hivom es ott hagyom a kocsi, majd megall
nem hiszem hogy meg egy teletank benzin is ne lenne olcsobb mint ablakcsere
egyebkent az en kocsim akkor zar le automatikusan amikor mar sebessegbe tettem jaro motornal
a regi chrysleromat siman kinyitottam, az ablak mellett bedugott kampos drottal
2 perc
amit en lattam, hallottam
amit lattam, meg floridaban az autopalyan leallt egy no kocsija mert kifogyott a benzin, 2 perc mulva ott volt a rendor, pedig nem is hivta, nem szeretik ha a leallosavban allnak, bevitte a not a benzinkutra, ott vettek 5 dollarert egy kannat es tankoltak, aztan visszavittee
ez igy volt, a no a kuton meselte
amit hallottam, hasonlo story de vegen a rendor adott egy tickettet a delikvensnek, mert nem figyelte az uzemanyagmero orat
ez lehet urban legend
itt a helyek igen szortak, floridaban se lakast se kocsit nem zartam sehol, a kocsiban hagyni az inditokulcsot nem szabad, mert megbuntet a rendor de nyitva hagyni szabad az ajtot
carolinaban is nyitva volt altalaban minden ejjel nappal, vagyis nem nyitva csak nem zarva
itt Kentuckyban mar zarom a lakast, a kocsit sokszor itt sem
az mar durva lenne ha annyi idore mig kinyitm le kene allitani es bezarni
igaz nincs is kapu csak felhajto
vagyis most az sincs mert most toronyhazban lakunk
Veér Farkas 2009.12.26. 20:38:18
Én még nem is találkoztam olyan autóval, amelyiknél nem így lenne.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 20:40:40
a berelt kocsik akkor vannak biztositva ah kersz es fizetsz ra biztositast
nem olcso
\az tuti ilyen esetben a legkevesbe az jut eszebe egy amerikainak hogy fogy a benzin:)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 20:42:14
nem sok autod volt:)
Veér Farkas 2009.12.26. 20:51:27
Az olajnyomás spontán keletkezik?
Hát műszaki dolgokhoz ezután ne nagyon szólj hozzá...
Veér Farkas 2009.12.26. 20:59:57
Saját nem, a mostani a második.
De dolgoztam autószerelőként pár évig
Veér Farkas 2009.12.26. 21:01:09
Amerikában a bérautókat a bérautós cégnek kötelező biztosítania.
Veér Farkas 2009.12.26. 21:02:27
Típustól függ, de egy bontóban 10 ezerért általában komplett ajtót is kapsz. Igaz, szerelni magadnak kell, mind a 2-4 csavart ki- meg becsavarni.
subtotal 2009.12.26. 21:19:50
Nekem a Thrifty két kulcsot adott egy hónapja. Végig egy kulcskarikán volt :), míg nálam volt a vas.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 22:05:18
muhahha
teljesen a maganugyem kotok -e ra biztositast vagy nem
es altalaban kotok, mert az ordog nem alszik, megha nem is vezetek rosszul es ovatos is vagyok es raadasul megkerik az arat
nekem a legtobb az volt egy chrysleremen hogy nem engedte lenyomni a bigyot, meg a kozponti zarat ami az ajton volt a bal elson ha a kulcs benne volt a gyujtaskapcsoloban eloszor szentsgeletem is mi a faxe nem engedi lezarni, aztan halalkodtam mikor meglattam a kormany mellett figyegni a kulcsot
a tobbi siman engedte zarni belulrol is
manapsag mar csak az a bigyo van amit taviranyitonak hivnak
mivel mindig azzal zarom kicsi az eselye hogy bezarjam, es mint mondtam altalaban akkor zarnak le ha sebessegbe teszed, vagy mar elindultal
tipusfuggo
van amelyi egyaltalan nem zar le
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 22:07:42
itt kicserelnek egy szelvedot is annyiert
dollarban
jónévez 2009.12.26. 22:36:10
Öt év alatt ötször zártam ki magam a Ford-ból, és a kinyitást is hasonlóképp "eszközlöm", felső sarok kifeszít, dróthurokkal benyúlok, a belső kilincset elkapom, megrántom, -nyitva.
Ugye milyen jól hangzik, de azért ez fél-háromnegyedórás műtét átlagembernek, mert nem is olyan könnyű kívülről elkapni a belső kilincset, nagyon sokadikra sikerül.
Persze hogy hülyeség kizárni magam, de az sem normális, aki úgy gyárt autót, hogy legalább a bal ajtó ne legyen bolondbiztos.
Veér Farkas 2009.12.26. 22:41:55
A sajátoddal tényleg azt teszel, amit akarsz (illetve nem, a kötelező felelősségbiztosítás fogalma ott is létezik).
A bérautókra viszont a cégnek kötelező biztosítást kötnie.
Mondjuk nem csak távirányító létezik, hanem kulcs is (a távirányítós zárú autókhoz is), minden autóhoz, még az amcsi szarokhoz is.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 22:50:30
nem szeretnek olyanrol vitatkozni amit jobban tudok
a sajatomra kell, mert nem kapok rendszamot
a bereltre szabadon valasztott, ah kotok kotok, ha nem nem
hogy a kolcsonzo\
ceg milyen viszonyban van a biztositoval azt nem tudom, de nem hiszem hogy duplan biztositanak azt a rengeteg kocsit
az tuti, ha nem kotok ra biztositast es baj van, fizetek meint a szel
szoval a berleti dijban nincs benne az tuti
amugy biztositast kocsira ES szemelyre kotnek
magyaran a felesegem kocsijat akkor vezethetem teljes nyugalommal, ha engem is felvesz a kocsijara es viszont
de nem vett fel mert igy olcsobb es nagyon ritkan vezetem a kocsijat
soot ha belem a kocsit es tobben akarjuk vezetni akkor meg dragabb
sot szamit hany eves vagy, volt-e ittas vezetesed stb.
ha jossz es berelsz kocsit, kossel, mert ha baj van nem fizet helyetted senki
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.26. 22:54:44
nem jo ezzel errefele jatszani , mert nagyon megmerik
ez mondjuk trjainak szol
van egy haverom, nem csak egy, de vele tortent, mentek le texasba es bereltek kocsit, mert nagyobb kellett, hosszu ut stb.
autopalyan elottuk egy truckrol leesett egy "kavics", olyan jo pokhalosra nyomta a szelvedot
a truck talan eszre sem vette
nagyon sokezer dollar lett volna ha nem kotnek biztositast
/a pontos osszeget mar elfelejtettem/
jónévez 2009.12.26. 23:01:14
Ja, igen, a nyitásban nem tudtak segíteni, de nem is tanácsolták a segítségkérést, mert "ha meg tudod csinálni, akkor ne hívjunk szagembert, mert az drága lenne".
Emberből vannak ám ezek a rendőrök is, bár tényleg van köztük pár kellemetlen figura.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.26. 23:08:34
Különben ne!
A fasz kivan ezekkel az autókkal. Már attól megőrülök, ha pittyeg, mert bent van a kulcs a gykapcsolóban és ajtót nyitok.
Egy haverom pözsója szintén járó motornál zárta be magát, amíg a srác hátrament, hogy felnyissa a csomagtartót.
Kiszállt, hátrament. Közben egy klattyanás. Csomi nem nyílik. Hohó, az ajtó sem.
Járó motorral vitték tréleren a szervizbe.
Faszom az ilyen autókba.
Ezeknek az automatikáknak semmi értelme, megnyúznám, aki kitalálta őket.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.12.26. 23:12:03
A szemközti építkezésről kértem egy hegesztőpálcát, de az nem volt jó, mert egyenes volt.
Egy mellém leparkoó autóstól kértem egy kombináltfogót, hogy hurkot hajlítsak a végére. Simán adott, nem kérdezett semmit. Utána vagy negyedóráig szenvedtem az ajtóval, körülöttem emberek nyüzsögtek, senki semmit nem kérdezett.
Bárki háborítatlanul elkezdhet feszegetni egy autót, ha nem a tulaj jön, senkit sem érdekel.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.26. 23:15:41
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.12.26. 23:24:58
Most mondjam, hogy nekem meg még soha nem lőtte hátba barátomat egy elszállt agyú tenyésztett tipikus harcsabajszos amerikai sheriff..?
A történet OK, de a megjegyzés csak demagóg, indulatkeltő és buta.
Viszont tényleg érdekes, hogy egy-két autót milyen könnyű így bezárni..Kifizet az ember pár milliót és ezt kapja. Ciki.
müszi 2009.12.26. 23:34:52
az én szamarámat ennyi idő alatt nyitotta ki zárfelhúzásos módszerrel a biztonsági kamera szeme láttára,és vitt el belőle 400 000 ft értéket,egy zárható udvarról.
a tetves rendőrök semmit sem léptek,holott megtalálták a tettest!
müszi 2009.12.26. 23:37:34
jónévez 2009.12.26. 23:51:27
Nálunk ezért autómentőt hív, aki nem ért hozzá, ott a mulya amerikai -rendőrt.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.12.26. 23:56:24
Ha kinn a bárány, benn a farkas, kiemeled a damilt, kinyitod a csomit, ledöntöd az ülést, elegánsan bemászol, kifelé már az ajtón jöhetsz.
Persze ahol az ülést esetleg az utastérből lehet reteszelni, ott nem működik. Viszont egyterűekben kiváló - még a bejárat is kényelmes.
jónévez 2009.12.27. 00:01:05
Aki kocsiban hagy 400 000 ft értéket, az rosszul teszi, legalább mások ne tegyék ezt, ha már te megjártad, ezért jó, hogy leírtad.
min 2009.12.27. 01:17:13
A taxisokat kell hívni. Én is bezártam az autóba a kulcsom. Próbálgatam így meg úgy de nem ment a nyitás ekkor valaki ajánlotta a taxisokat. Felhívtam őket és mentegetőzve ecseteltem a diszpécser hölgynek, hogy nem utazni szeretnék csak egy ügyes kezű kollégájukra lenne szükségem mert kizártam magam a kocsimból. Meg sem lepődött csak anyit kérdezett, hogy sima vagy központi záras a kocsim aztán közölte, hogy nemsokára ott a kolléga. 5 rugóért kb.fél perc alatt kinyitotta az ajtót sérülésmentesen.
A sárgaangyalt is hívtam de ott előbb drágábban be kellett volna lépnem az autóklubba anélkül szarnak a fejedre.
Dr. Tom 2009.12.27. 01:17:23
Trójai 2009.12.27. 02:05:04
1. megvárja amíg magától leáll a motor, ami ugye azt jelenti, hogy totál ki nem fogy a benzin.
2. úgy dönt, hogy még ma ezért el szeretne jutni valahova, és inkább kitöri az ablakot
@hagyma: Hát én mindig kértem eddig biztosítást a bérelt kocsira, majd hülye leszek én fizetni, ha valami baja lesz...akár baleset, akár feltörik.
Ami azért könnyen megeshetamai világban. Sőt olyan is, hogy a kölcsönzők viszavétel után akarnak rádverni mindenféle javítási költséget, vagyakár egy kárpit tisztítást, stb-t.
Ha meg van biztosítás, akkor meg egy ablaktörés olcsóbb mint megvárni amíg leáll magától. (Szerintem)
@Epikurosz:
Miért ne lehetne pótkulcs mindenütt a "hülyéknek"?
De nem feltétlen hülye az,aki bezárja a kocsiába a kulcsot, lehet magától zárt le a kocsi. (a kommentek közt is olvashatsz ilyen példát, hogy magától zárt le az autó, nem a tulaj hülyesége miatt maradt benne a kulcs)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.27. 03:59:46
egyaltalan nem olcsobb
ehuenSt sem kotok teljeskoru biztositast mert akkor annak a heti arabol vehetbek egy kocsit
nem azt kell megvarni mig megall hanem ku kell nyittatni vagy nyitni
ez az ablaktores ez drasztikus
sosem tennem meg egy bezart kulcsert se a sajat se berelt kocsin
BKV reszelő 2009.12.27. 05:19:47
A rendőrök nálunk mérni és büntetni tudnak, a tűzoltók kinyitják az autódat ilyen esetben flexszel...ténylegesen segíteni lakatos, autótolvaj tud...én is jártam így és én is autótolvajtól kaptam segítséget...egy lapos hosszú lemezszerűséggel kinyitotta 3 másodperc alatt a verdát.
EZVAN!!! 2009.12.27. 05:34:49
1. pótkulcsot előveszem :-) (valahogy nem életszerű)
2. keresek egy másik S...zukis vásárolót a parkolóban, hátha annak a kulcsa nyitja az enyémet.
3. hívom az autómentőst, aki 10 ezerért kinyitja nekem.
Annyit még elmondott, hogy pár napja járt ugyanígy egy család, csak azok ráadásul a másfél éves gyereküket is bezárták a kocsiba. Szerencsétlen, hogy félhetett.
Szóval azóta 10x ellenőrzőm, hogy a csomagtartó lezárása előtt a kezemben/zsebemben van a kocsikulcs...Ja és a lopóember telefonszámát is elkértem, hátha szőke nőként járok még így....
Trójai 2009.12.27. 15:31:37
Mert kurva nagy hó, a roadside assistance nem tud odamenni, helyi számokat is végighivogatta, azok se, na akkor mi van:
-Vagy visszamegy a házba, mert már úgyis lekéste azt,ahova indult volna. A motor meg majd leáll reggelig, ha kifogyott a (ki tudja hány liter) benzin...
-vagy hív egy taxit, és megy a dolgára,a motor meg majd leáll reggelig
- ha nagyon oda kell érnie ahova elindult, akkor végiggondolhatja, hogy ha másnapra (hétfőre) sem fog elolvadni a hó, másnap sem fog tudni kijönni hozzá a roadside assistance, lehet, hogy másnap sem tudnak segíteni neki a "helyi számok" amiket felhívott.
Aztán másnap még el is kell másznia benzinért, (vagy hozatni) a kocsi kinyittatása után,hogy el tudjon indulni. Ha másért nem, hát azért,mert ugye bérelt kocsi,egyszer vissza kell vinni.
Na akkor mi a megoldás? Lehet megfordulna a fejében egy ablakbetörés, még úgy aznap frissiben. :)
laposmacska 2009.12.28. 13:50:57
jónévez 2009.12.29. 13:45:29
Jól-e tévedek?
Trójai 2009.12.29. 15:15:43
Az assistance is ki tudna menni, de kurva sok időbe tartana a hó miatt kiérniük, ezért mondják azt, hogy a hó miatt nem tudnak menni. :))
A hó meg nagyon jó ürügy bármire, általában ha sok a kihvás és nincs idő mindenhova kimenni, és van hó, akkora hóra fogják. :))
Trójai 2009.12.29. 15:17:16
De az irány sem mindegy, hogy már eltakarított utakat használnál e. Mert lehet amin az asssitance jönne, az az út még nincs lekotorva...
jónévez 2009.12.29. 17:00:07
És akkor kénytelen az ember más megoldást keresni (bár én az üveget akkor sem verném be).
Trójai 2009.12.29. 17:48:46
látom a többi érv nem ragadt meg benned annyira. :))
"bár én az üveget akkor sem verném be). "
Én igen. Persze u.olyan telefonálgatás és sikertelenség után, mint amit a posztoló végigcsinált. Már csak az élmény kedvéért is. Meg levezetésnek sem utolsó. :)))
jónévez 2009.12.29. 17:57:53
(mint ahogy a parasztnak is a termés az ellensége. Ha sok, azért, ha kevés, azért)
Egyébként azért nem törném be, mert (mint fentebb írtam) kinyitom, bár a mai kocsimat valóban több mint félóra szerencsétlenkedéssel.
Trójai 2009.12.29. 20:37:36
Én már csak azért is betörném, mert annyi évig élsz, ahány szilánkra törik. :)))
Amúgy akárhányszor eddig kölcsönöztem kocsit, mindig kértem rá biztosítást.
Szóval ezért.
Leglaább egyszer ne hiába legyen már megkötve. :)))))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.29. 21:16:45
Kiskoromban rendszeresen bezártam a kulcsot az autóba.
Toyota, Nissan, Opel, Daihatsu, Chrysler, Lancia, Citroen, Daewoo, VW simán nyitható az ablaktörlővel, antennával.
@-d(-_-)b-: ha úgy csukod be az ajtót, hogy emeled a kilincset, bezár az is.
imittto 2009.12.30. 02:51:19