Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Két hét Kubában

2010.01.27. 14:21 :: SilentSound

Cork77 tudta jól, hogy a külföldi, azok közül is a messzi, a miénktől nagyon különböző országok autóinak, közlekedésének leírását szeretem legjobban a blogra érkező leírások közül, különösen akkor, ha van hozzájuk egy pár fénykép is. Az alábbi poszt mindezeknek tökéletesen megfelel, különösen érdekes a kubai autópark. Meg az, hogy azok az autók a mai napig egyáltalán működnek.

2009 decemberében volt szerencsénk két hetet eltölteni a Karib-tenger gyöngyszemén, a most még szocalista vezetés súlya alatt vegetáló Kubában. Megosztanám az olvasókkal tapasztalataimat, ezzel is próbálva kedvet csinálni embertársaimnak eme gyönyörű helyszín meglátogatásához.

Kubában turistaként a külföldieknek fenntartott közlekedési módokon lehet helyet változtatni: kerékpárral (helyben), robogóval (kicsit messzebbre is), bérelt autóval, taxival, illetve vadonatúj kínai gyártmányú turistabuszokkal. Egyikkel sem jelent kihívást Kubában közlekedni.

A kubai lakosoknak fenntartott buszokra turista nem szállhat fel, mert a sofőrök nem rendelkeznek a turisták számára bevezetett konvertibilis kubai pesoval (CUC/ 1CUC - kb. 220HUF) így nem tudnak visszaadni. A látottak alapján nem is érdemes ezzel próbálkozni, mert a pesti 6-os villamoson utazók még BKV-sztrájk idején is szellősen vannak a Havannában utazni vágyó kubaiak számához képest. Mi is inkább autót béreltünk, ami náluk Hyundai-t vagy KIA-t jelent.

Észak felé indulva Varadero és Havanna (kb.150km távolság) között autópálya (2. kép) van 60 km-en, melyért fizetni kell 2 CUC-ot. Kitáblázva európai módon van minden. Az út minősége itt jó, olyannyira hogy előszeretettel használják görkorcsolyázó gyermekek tanítására. Sebességkorlátozás 100km/h, amit mindenki szigorúan be is tart.

Ezen az oda-vissza 300km-en összesen kettő darab AUDI A6-os nem bírt a lovakkal (adjunk a sztereotípiáknak is). De nem nagyon bírnak az egy lóerős szerkezetekkel sem, gyakori vendég az autópályán a lovaskocsi, a lóháton közlekedő ember.

A forgalom ezen az úton sem túl nagy, mint jellemzően az autópályákon. A fővárosban ezzel szemben már jóval nagyobb az autós tömeg, de még mindig nem pesti a forgalom. Nem nagyon dudálnak egymásra az autósok, mindenki megy a forgalom ritmusában, jellemzően az amerikaiak által otthagyott, illetve a szocialista testvéri országoktól importált autóikkal.

Ami számunkra nagyon meglepő volt, hogy a közlekedő autók az ÜRES zebránál is megállnak, körülnéznek és csak utána hajtanak tova. Először azt hittük, ez a minden sarkon megtalálható rendőr vagy katona miatt van, de nem. A kisvárosokban is megállnak, pedig ott nem áll mindenhol rendőr.

Az ország déli részére 2x3 sávos autópálya vezet, melynek minősége borzalmas, de a használata ingyenes. Kátyúk nincsenek, hiszen szétfagyni nem tud az út, de olyan huplik vannak rajta, hogy nálunk fekvőrendőrnek hívnák. Meg vonatsínek keresztbe - rendesen előjelezve.15-20 km-enként van "Punto de controle", ahol az elhaladó autósokat ellenőrzik, illetve a várakozó stopposoknak szerveznek fuvart a rendőrök.

A stopposok papírpénzt a kezükben lobogtatva stoppolnak. A rendőr minket is kiszedett a forgalomból, de meglátva turista mivoltunkat, további jó utat kívánt és mehettünk dolgunkra. Lovaskocsik és lovak itt nagyobb számban fordulnak elő, merthogy végig banán ültetvények között vezet az út. Kitáblázva itt már az autópályára vezető út sincs, csak így:

Az autópályán csak a nagyobb városokhoz lehajtó utakat jelölik, a többit találd meg ha tudod. A helyiek nagyon segítőkészek, gagyognak angolul, szívesen útbaigazítanak.

Cienfuegos és Trinidad között az országút a régi Thököly útra emlékeztet. Borzalmasan rossz. De gyönyörű, mert végig a tengerparton vezet, kisebb-nagyobb lagúnák között. A látvány miatt érdemes rajta végigkocsikázni, Trinidad miatt nem.

Balesetet vagy koccanást az ott töltött 2hét alatt nem láttunk. Az autósok indexet nem nagyon használnak - vagy a kezüket teszik ki index gyanánt.

Csak ajánlani tudom mindenkinek Kuba meglátogatását - míg FIDEL él! Vajon él még?

71 komment

Címkék: közlekedés külföld autó rendőr sztereotípia autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.lll. 2010.01.27. 14:45:37

már rég készülünk Kubába

Marty Mcfly 2010.01.27. 14:51:23

kurva jól néznek ki ezek az öreg amcsi kocsik, tiszta utópisztikussá válik a környezet!
Amúgy kösz az invitálást, de a Kubába való utazás sztem nem kedv kérdése, legalábbis nem Magyarországról...

cazsolti 2010.01.27. 14:51:59

Szocialista vezetés (ideig óráig) nálunk is megvan, indexet itt is egyre kevesebben használnak, van egy-két jó minőségű út, a többi rettenetes. Ha süt a nap azt képzelem, Kubában vagyok!

cork77 2010.01.27. 15:41:57

@titan: Spanyolul így nevezik az autópályát.Én is jót röhögtem rajta.
@lófő:Érdemes,de Trinidad-ra ne hagyd magad rábeszélni.

Nikorene 2010.01.27. 16:01:42

@cazsolti: aki a szocialista vezetés és a kommunista diktatúra között egyenlőség jelet tesz, akkor az nem jobboldali, hanem náci? :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.27. 16:02:46

@Nikorene: Szerintem ebbe ne menjünk bele itt... :)

Nikorene 2010.01.27. 16:04:18

@Marty Mcfly: egy ilyen batárt én is vezetnék szívesen... fenének se kéne a KIA... hamár odamegyek, akkor viszek még egy kis zsét, és kibérelem valami helyi emberke batárját :D

mondjuk igen, engem se fenyeget, hogy a közeljövőben eljutnék oda ... :)

Nikorene 2010.01.27. 16:06:01

@SilentSound: Igazad vagyon, de némi szándékosságot vélek felfedezni a posztban is, és az adott hozzászólásban is, és csípte a popómat... törölheted a hszt ha gondolod.

Marty Mcfly 2010.01.27. 16:09:41

@SilentSound:
ja, nekem is van egy kommentduplázás, esetleg törölheted vmelyiket, rád bízom! :-)

Easy Player 2010.01.27. 16:24:16

@Nikorene:
Ne pénzt vigyél! Bonts el mondjuk egy Ladát és vidd amit bírsz! :) Bármelyik magyarországi bontós kőgazdag lehetne belőle. Csak ne volna olyan távol.

Nikorene 2010.01.27. 16:28:37

@Easy Player:
- Jónapot kívánok, poggyásza van?
- Hát csak ez a kézi poggyász...
- Elnézést uram, egy motorháztetőre kötözött féltengely nem fér el a poggyásztárolóban...

cork77 2010.01.27. 16:29:24

@Nikorene: A helyi emberke nem adhatja neked bérbe a batárját,mert ha lebukik,nagyon komoly pénz és csücsülős büntetést kaphat érte.Taxiként ki lehet bérelni egyet-kettőt,de 30CUC fél óra és nem te vezetsz!

Marty Mcfly 2010.01.27. 16:36:08

@cork77:
30 cucc elég húzós bazze! de amúgy miért nem lehetne a bátyját megkérni, h cruis-oljak a verdájával? vmi törvény írja elő?

Nikorene 2010.01.27. 16:48:03

@Marty Mcfly: gondolom nem azt büntetik, hogy vezeted, hanem hogy pénzt fogad el érte... és mivel ha vezeted nem tudja bizonyítani, hogy nem adtál pénzt azért, hogy vezethesd, így inkább nem adják oda :D

cork77 2010.01.27. 16:54:06

@Marty Mcfly: Kubában kétféle pénz van.A CUC amit a turisták és a velük kapcsolatban álló helyiek(ehhez engedély kell nekik)használhatnak,illetve a saját pesojuk,ami huszonötöd annyit ér.Ha nincs engedélye és mégis találnak nála CUC-t,akkor kap a fejére.Meg meg sem szólíthatják a turistát.

Marty Mcfly 2010.01.27. 17:15:58

@Nikorene: @cork77:
én is gondoltam, h ez van mögötte, csak azt mondom, h ez kevésbé jól ellenőrizhető:
'honnan van a kocsi?'
'kaptam'
'kitől?'
'anyámtól'
:-)
vagy bevisznek a yardra? milyen alapon?
ez a pénzzel különböztetik meg a turistát érdekes... itt is ez kéne a cigókkal... :-) 1CIG=0.025 Ft :-)

Marty Mcfly 2010.01.27. 17:17:20

@Nikorene:
amúgy pénz helyett adok neki jó kis erőspestát, vagy herendit, vagy tokajit oszt csókolom! :-)

DonnaNyányó 2010.01.27. 17:18:47

A magyar népet nem érdekli a távoli világok történése, ez a kommentszámból is jól látszik...

csz0 (törölt) 2010.01.27. 18:04:47

@Deluxe the ForumTroll: de érdekli, csak itt nem hülye a posztoló, hanem világjárt, így nem lehet szapulni :))

Esetleg meg lehetne pendíteni, honnan volt ilyesmire pénze a posztolónak, meg nem-e kellene vagyonosodási vizsgálatot indítani ellene, frissíteni a címet valami szenzációhajhászabbra, s akkor talán szaporodnának a kommentek!

thinker_ 2010.01.27. 18:19:33

@cazsolti: na ezen jót röhögtem!

Gomulka Béla 2010.01.27. 19:18:09

Fidel élt, él, és élni fog. Búgyet zsity.

Kubában nem biztos hogy rosszabb az élet mint bármelyik másik karibi országban, leszámítva a koronagyarmatokat és francia tengerentúli megyéket (egyem a szívu"ket ...). Az oktatás és az iskolázás ingyenes, és kubai orvosok dolgoznak a világ minden pontján, egészségu"gyi missziókon. Haitiba is o"k értrek elo"szo"r (na jó, nincsenek is messze).
Az mennyivel jobb, ha az elvtársak uraknak szólítva magukat viselkednek úgy, mint a Kubát Fidelék elo"tt mu"ko"dteto" maffia?

misitcom 2010.01.27. 20:40:26

@cork77: A biciklisek ott is .....hát.....izé.....tudod?

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.27. 20:49:30

Háromszor voltam Kubában (családi érintettség). Nem voltam elragadtatva a közlekedéstől: az autóutak, autópályák igen rossz állapotban (Havanna-Pinar del Río) vannak, az autók még rosszabb állapotúak... Csak én magam háromszor láttam kamiont árokban - ilyenkor a fék adja meg magát. Az a szerencse, hogy nem nagyon siet senki, ezért az index, féklámpa hiánya, az autópályán kerékpározók, lovaglók, sövényen keresztül visszafordulók miatt nincs sok baleset. Eljön a kápitáliszmó, aztán mindenki siet a munkába az új járgányával, majd akkor meglátjuk, milyen balesetek lesznek. Ja, és útjelző tábla nincs. Viszont király a hely, most is 27-30 fok van és az emberek nyugisak, még így is, hogy a hurrikánok (meg az évszázadok óta fokozódó helyzet) tönkrecseszték az egész országot.

2010.01.27. 20:53:09

Én is voltam pár éve, saját szervezésben. Mi váltottunk helyi pesot, azzal fizettünk a kajáért, ami pizza, rizses hús, hamburger és gyros lehetett, persze helyi ízek szerint, az utcán. A kocsik fantasztikusak, bár a régi amerikai kocsik legtöbbjében moszkvics motor van. A benzin ugyanannyiba kerül, mint nálunk, a fizetésük meg vagy az ötöde. A rum nagyon olcsó, ott szoktam rá a havanna clubra.:)

cork77 2010.01.27. 21:00:12

@misitcom: Mindenfelé bóklásznak,de nem ész nélkül.Egy sem akart a motorháztetőre feküdni.
@roli101: 20-25€ egy havi fizetésük.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.27. 21:25:41

@hillaby: Szia Gombos Edina :)

Épp akartam írni, hogy levés ez a kép, de aztán ráj9ttem, ha rákeresek a cuba+car szóra a flickr.com-on akkor jön egy millió kép :)

thebigben 2010.01.27. 21:27:53

Kuba zseniális hely. Kár, hogy kommunista elnyomás és gazdasági embargó kell ahhoz, hogy ilyen különleges uticél legyen.

Akit viszont a kubai autózás valósága érdekel (amivel turistaként sem nagyon szembesülünk), annak ajánlom Jeremy Clarkson Motorworld sorozatának kubai részét.

www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=553778

Easy Player 2010.01.27. 21:29:55

@Nikorene:
Nem rég még a legóttvarabb ködlámpáért is vagyonokat fizettek.
Több apróság van egy szekérben, mint nagy méretű alkatrész.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.27. 21:34:48

@thebigben: A kommunista elnyomás azért "kell", hogy viszonylag biztonságos úticél legyen. Haiti a szomszédban van: na AZ különleges (és nem a földrengés miatt). Nem voltam ott, csak hallomásból tudom. Ott figyelni kell a pénztárcádra, hogy megvan-e még.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.27. 22:10:19

"A kubai lakosoknak fenntartott buszokra turista nem szállhat fel, mert a sofőrök nem rendelkeznek a turisták számára bevezetett konvertibilis kubai pesoval (CUC/ 1CUC - kb. 220HUF) így nem tudnak visszaadni".

Csak a bunkók kérnek vissza egy havannai autóbuszsofőrtől mondjuk 20 CUC-centből. Októberben voltam, és nekem nem volt pofám a kábé 50 forintnak megfelelő érméből visszajárót kérni.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.27. 22:12:57

@cork77:

A CUC-hoz már kábé két éve nem kell engedély, bárkinek lehet (kubainak is) és bárki fizethet vele:

csurtus.blog.hu/2009/10/31/kuba_penz_penz_penz

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.01.27. 22:17:35

@cork77:

"Meg meg sem szólíthatják a turistát."

Mikor voltál, tíz éve? Merthogy mostanában azt szólítanak meg, akit akarnak.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.01.27. 22:55:13

"Gyönyörű", ahogy a posztoló 12 óránál fogja a kormányt...
Sufnituningolt egyes Golfot vezető falusi menősrácokat látok mindig ebben a kifordított testtartásban vezetni.

Mondjuk biztos nagyon menőnek számít.

adamantium 2010.01.27. 23:34:17

én 2009 eugusztusában voltam kubában, varaderoban, de elmentünk havannába is. én nem nevezném azt autópályának, nálunk gyorsforgalmi út se lehetne, felüljáró egy sincs rajta (vagyis van kettő de nem funkcionális). kb 250 ezer 1960 nál régebbi autó van az országban az UNESCO a világörökség részének nyilvánította őket ezért nagyon ügyelnek rájuk, meg még egy ok miatt ezek magántulajdonban vannak, szabadon adhatók vehetők. az 1960 utániakra azt mondták bár látszólag magántulajdonban vannak, az állam komoly befolyással bír rájuk, magyarán nem adhatod el a ladádat amikor és annak akinek akarod. a benzin 1,1 CUC. 1CUC kb 1 dollár bár ezt nem jó hangoztatni mert a dollárt csak büntetővám ellenében váltják. CUC ja mindenkinek lehet mi is adtunk a szobalánynak, a pincéreknek meg akinek értük, el is várják. 20 CUC az átlagfizetés nem több, mindenki a turitákból él. nekünk nem ajánlották az autóbérlést mert a közlekedésbiztonság rémes, nem nagyon van biztosítása az autóknak és mindig a turista a vétkes, de nem próbáltam ki így nem nyilatkozom az infó valóságtartalmáról. a kis üzletekben (tienda) nincsenek kitéve az árak, bemész, rádnéznek, megtippelik mennyit vagy hajlandó kifizetni az árúért és lehúznak ha hagyod (mi első nap vettünk 2 CUC ért ásványvizet, kiderült 0,70 a reális ár) persze ha feljelented őket akkor nekik annyi. úton útfélen leszólít valaki, hogy nem veszel rumot, szivart, nőt - nem szabad hamisitványok, ha elkap vele a vámos elkobozza és meg is büntet. vanna nagypbb üzletek ahol az árak ki vannak téve, ott is megpróbáltak becsapni. szivart, rumot, kávét és kézművestermékeket érdemes venni. jó a közbiztonság, van mobilhálózat is bár a mobilomat ellopták a piacon de az én hibám, miért vittem oda. mindenképpen az irataidnak csak a fénymásolatát vidd magaddal mert egy külföldi útlevél nagyon csábító lehet. a tengerpart, havanna, a koktélok, a szivarok fantasztikusak. jah és a mi utunk magyarországról indulva 550 ezerbe került volna, frankfurtból német utazási irodával 914 euró - szal van különbség

nemsissi 2010.01.27. 23:36:40

érdemes lenne kicsit ebből a szemszögből is ránéznetek Kubára: www.desdecuba.com/generaciony_hu/?p=29

adamantium 2010.01.27. 23:44:04

@roli101: a havanna club egy gyenge kubai rum, azt csak turisták iszák, ha menő akarsz lenni akkor: santiago de cuba (európában matuzalem néven fut az utángyártott verzió) és caney (európában bacardi) az amit meg kell próbálni

v2peti 2010.01.27. 23:54:26

Re: "érdemes lenne kicsit ebből a szemszögből is ránéznetek Kubára: http://www.desdecuba.com/generaciony_hu/?p=29"

Ennek ellenére mégis igyekeznek vidámak lenni a kubaiak. Na meg ne feledkezzünk el a seftelésről. Ha a fizetés nem elég, jön a feketegazdaság. Persze, csak óvatosan, mert figyel Castro!

Azért az is érdekes, hogy a francia megyéket leszámítva, még a Castroval együtt is élhetőbb Cuba, mint a többi Közép-Amerikai állam.

Remélem az átmeneti időket jól kezelik majd, amikor Castro (vagy az öccse) meghal, akkor ne jussanak a többi szomszédos ország sorára, hanem váljanak túristaparadicsommá.

thebigben 2010.01.28. 00:10:32

@hillaby:
A jó közbiztonsághoz nem 'kell' kommunizmus. Az általad említett Haiti szomszédja a Dominikai Köztársaság, ahol nagyobb biztonságban van a pénztárcád, mint ha egy budapesti aluljáróban sétálnál.

A diktatúra árnyoldalát sokkal inkább az emberekre értettem. Ha kigyullad az olaj-, fék-, váltó-, stb-ellenőrző lámpa, Te elviszed az autódat a szerelőhöz, vagy elmész a boltba és megveszed, beteszed házilag, ami kell. A kubai hiánygazdaságban viszont nincs olyan, hogy fékolaj. Vagy megoldod házilag samponból (módszer az előző kommentem belinkelt videójában) vagy nem közlekedsz. Ha összetörted az autódat (esetleg elrohadt 6 évtized alatt), vagy hegesztesz új karosszériát bontott Ladából, vagy nem közlekedsz. Ha tönkremegy a 62 éves Chevy motorja, akkor vagy belekendácsolsz egy Lada motort, vagy nem közlekedsz. Erre értettem, hogy a kommunizmus "kell" ahhoz, hogy különleges uticél legyen Kuba.

Kubát szerencsére hozzászoktatták a batár nagy amerikai vasakhoz és a helyiek megoldják, hogy ezek a körülményektől függetlenül működjenek, ezért különleges. Más kommunista országban nincs ilyen vérpezsdítő élet. Kínának saját autóipara van, az nem ér. Észak-Koreába nem utazhatsz (kivéve évente 2 ezer embert), így az sem ér. Maradt hát Vietnám és Laosz, mint kommunista ország, de ezek meg nem kifejezetten turista-csalogató helyek (bár egyikben sem voltam és mindkettőt szívesen bejárnám:) Szóval ha az ember azt akarja megnézni, hogy miként próbálja elpusztítani a kommunizmus az emberek életét és hogy az emberek ennek miként állnak ellen, azt egyedül Kubában teheti meg.

Bocs, ha ez off volt.

radiris 2010.01.28. 00:23:30

@adamantium: Én másfél évet éltem Kubában 2006 és 2008 között és azt kell mondanom, hogy az itteni kommentelők zömének fogalma sincs, mi van Kubában. Varadero, bérelt kocsi, all inclusive szálloda. Hát tényleg azt hiszi bárki, hogy ez Kuba?

Hülyék.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.01.28. 03:18:40

Megadom, nekem sincs túl sok fogalmam arról, hogy mi van Kubában, pedig jártam ott. Varadero, Havanna, tengerpart, strandröplabda, szórakozóhelyek meglátogatása, égetetett szeszesitalok nagy mennyiségű fogyasztása, pihenés, snorkel, naggyából ennyi fért bele. Mentségemre szolgáljon, hogy sose voltam Bear Grylls típus. Hülye-e vagyok?

Perselus_Piton 2010.01.28. 06:17:07

aki el akar menni Kubába annak tényleg érdemes valamelyik német irodánál körülnézni, féláron kijön egy utazás (én is így csináltam). Az autópályájuk tényleg nem semmi kaland: szintbeli kereszteződés, lovaskocsik, néha egy-egy piroslámpa, elválasztó-sávból felbukkanó helyi árus, helyenként fűvel benőtt sáv. www.youtube.com/watch?v=o0tkjwkeQY8

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.28. 07:26:46

@thebigben: A "kell"-t ezért tettem idézőjelbe... Elég sok kubai véleménye az, hogy ha vége lesz az elnyomásnak (Castro-rezsimnek), akkor rosszabb lesz a közbiztonság. Ezzel te sem vitatkoznál, ugye?

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.28. 08:08:56

Édes jó istenem! Veszek egy repjegyet MÉG MA!

Buták Gizella 2010.01.28. 08:27:04

@hillaby: A legnagyobb közbiztonság Európában Hitler idejében volt Németországban. Példás rend volt, nyugalom. Igaz, hogy a legkisebb ellenvéleméményért bevittek a lágerbe, ha meg "rossz" volt a származásod, akkor megöltek, dehát végülis ez mind nem számít, a lényeg, hogy éjszaka nyugodtan sétálhatsz az utcán! :-)

Buták Gizella 2010.01.28. 08:29:51

@tiboru: Nem két éve, már majd 15 éve ez van.

Ringlósztár 2010.01.28. 08:30:51

mijafasz, hogy szocializmus súlya alatt vergődő?
a fidesz összes szavazója arra szavaz, hogy jöjjön vissza Kádár, csak most hívják már Orbánnak.
Remélem Kuba örökké élhető marad és nem lesz újra egy maffia által uralt diktatúra, mint Castroék előtt.

cork77 2010.01.28. 08:31:02

@radiris: "Hát tényleg azt hiszi bárki, hogy ez Kuba?"Nem,és éppen ezért mentünk el sétálni Havannában,olyan dolgokat és életkörülményeket láttunk,ami európai ember számára SZERINTEM visszataszitó.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 08:40:16

@Buták Gizella: "Igaz, hogy a legkisebb ellenvéleméményért bevittek a lágerbe"
Lásd 2010 Magyarország...

Buták Gizella 2010.01.28. 08:42:25

@Ringlósztár: Maffia? Diktatúra? Castróék kommunizmusa a diktatúra, nem az, ami előtte volt. Ami azelőtt volt, az egy szipla kis tekintélyuralmi rendszer volt, ahol időnként a rendőrség szétvert egy tüntetést. Egyébként szabad sajtó volt, pártok (köztük legálisan a kommunista párt is). Össze sem hasonlítható a kommunista rendszerrel.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 08:46:08

@Buták Gizella: Szerintem is! Mivel ez egy egy autós honlap, inkább úgy fogalmazok: Bár jelenleg a kormány baloldalt van, azért normális ember jobbra tart!
( ha ebbe politikát magyarázol, akkor a TE bűnöd, én a közlekedésről beszélek! :-)) )

Rob67 2010.01.28. 08:57:31

@Nikorene: Menny má, nem lennénk kíváncsiak itt politikai agitációra.
Keress ehhez másik helye lécci.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 09:03:13

Amúgy kíváncsi lennék, hogy ott pld mennyi a benzin ára? Mennyire szennyezett a levegő a V8-kal tűzdelt nagyvárosokban?

Buták Gizella 2010.01.28. 09:07:26

@newtehen: A benzin ára kb. 0,7 CUC / liter.

isemilla 2010.01.28. 09:11:48

@cork77:
pénz- kaja - és helyi viszonyok ügyben azért némi informálódás még nem ártana
pl. itt:
penultimos.nolblog.hu/archives/2009/05/06/Moneydineropenz/

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.28. 09:12:40

@Buták Gizella: Mondtam én olyat, hogy "nem számít"? :D

Komolyan mondom, néha nehéz szót érteni és értetni másokkal, főleg kommenteléskor.

DonnaNyányó 2010.01.28. 09:26:21

Itt az ideje egy új posztnak...

Nikorene 2010.01.28. 10:22:36

@Rob67: Húúú, de keményen megmondtad ezt mostan... Tudom, tudom, úgy kezdődött, hogy visszaütöttem.

Nikorene 2010.01.28. 10:24:23

@newtehen: ottan írta valaki, hogy moszkvics meg lada motorok vannak bennük :D

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.01.28. 10:58:36

@Nikorene: A nagyobb batárokban meg IFA motorok kerregnek. Bár utaztam olyan Ford kisbuszban (a 40-es évekből), amiben még az eredeti motor volt. Igaz, csak 3 henger ment, ezért nem bírta az emelkedőket. Emiatt kellett a sövényen át (és nem a felüljárón) lejönni az autópályáról... :D

.lll. 2010.01.28. 11:39:54

mostmár kezdem unni kubát,a végén napszúrást kapunk

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.28. 11:43:06

Ez a post is olyan, mint amikor a kőműves meséli a haverjának milyen nőt látott: "Hát nem volt egy nagy durranás, de udvariasságból utána füttyögtünk."
Ez a cikk is valahogy ilyen. nem túl jó, de udvariasságból fikázzuk... :-)

hpty 2010.01.28. 11:49:01

Jók azok az amcsi gépek!
Itt lehetne forgatni a "Greese Újratöltve" c. filmet! :D:D:D
Bár Travolta már kissé nagypapás... :D:D:D

hpty 2010.01.28. 12:05:16

"Grease..." nah :D

and/or 2010.01.28. 14:35:33

Autópálya: autopista
Rendszer: utópista
;-D

lüke 2010.01.28. 15:22:08

igazi oldtimer romantika:)
két hét a kukában............

"And our friends are all aboard,
Many more of them live next door,
And the band begins to play.

(Trumpets play)

We all live in yellow submarine,
yellow submarine, yellow submarine,
We all live in yellow submarine,
yellow submarine, yellow submarine"












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása