Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha nem rántom vissza a babakocsit, kivasalta volna

2010.02.13. 12:33 :: SilentSound

A legtöbb idióta sofőrös történetet Budapestről, esetleg nagyobb városokból kapjuk, most Vidéki lány jóvoltából kiegészül a sor a falusi autós közlekedés veszélyeivel. Már-már - sajnos - tipikusnak mondható zebránál extrém mértékben gyorshajtós történet következik, amiben csak az anyuka reakcióidején múlott, hogy nem tragédiával végződött a néhány másodperces eseménysor.

Az imént olvastam a zebrán szándékosan gázolni akaró autósról, s a közelmúltban hasonló dolog történt velem is, amit megosztanék Veled. Csak remélem, hogy az elkövető nem szándékosan tette ebben az esetben. Néhány hónapos kislányomat sétálni vittem babakocsival, s épp a zebrán akartam átmenni. Amióta a lányom megszületett, mindig a zebrán megyek át és háromszor körülnézek, nehogy baj legyen.

Kinéztem balra, onnét egy terepjáró jött, meg is álltam, hisz tapasztalatom szerint az ilyen autós sem embert, sem istent nem néz, ha vezet. Ekkor jött a meglepetés, mert a bent ülő napszemüveges, kopaszra borotvált fickó fékezett és megállt, hogy át tudjam tolni a kocsit. Ekkor még kinéztem a másik irányba is, nem volt a közelben semmi, így elindultam az úttesten.

Hirtelen szinte a semmiből termett a másik sávban egy autós, (nem is értem, legalább 120-al döngethetett a falunk utcáján, olyan gyorsan ért oda) és lassítás nélkül közeledett. Ha nem ugrom hátra és rántom vissza a babakocsit, valószínűleg mindkettőnket kivasalt volna...

Szerencsére az ijedelmen kívül nem történt baj, de nem értem, hogy az autósok sokszor miért számítanak a gyalogos remek reflexeire: én is vezetek, nem hiszem, hogy olyan nehéz megtalálni a fékpedált, pláne, ha épp egy zebrához közeledünk.

159 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes gyorshajtás zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misitcom 2010.02.13. 15:54:15

@Sörfaló: A nevedről jut eszembe.

Vegyünk egy négybetűs szót!pl:MAMA
Vegyünk el belőle egy betűt,a többit cseréljük ki.
Eredmény:SÖR

Jim Raynor 2010.02.13. 15:55:06

@Dáwid:

"EGYETÉRTEK AZZAL HOGY A GYALOGOSNAK VAN ELSŐBBSÉGE, ÉS MEG IS ADOM NEKI HA TEHETEM"

hát ne haragudj,de mész te a faszba. nem "ha tehetem", hanem MINDIG. remélem, egyszer egy nyergesvontató majd neked nem adja meg az elsőbbséget, mert éppen "nem tehette".

indapass90210 2010.02.13. 15:57:14

@Jim Raynor: gyalogosként sem mindenki olyan hüje, mint a múltkori posztoló, aki nekiszaladt a kocsi oldalának....

Dáwid 2010.02.13. 15:59:31

Tudod van eset amikor akkor sem tudsz mit tenni, ha még az árokba is lemennél hogy elengedd... A legriasztóbb esetem az volt amikor a már említett esetben a villamos-megálóból a zebra mellett az útnak háttal álló smároló srác egyszercsak elengedte a csajt és azzal a lendülette háttal lelépett elém (én kanyarodtam. Megálltam, de nem voltam biztos benn hogy ez így lesz. Ha te erre fel tudsz készülni előre, és erre megadni az elsőbbséget akkor taníts mester.

misitcom 2010.02.13. 15:59:54

@Kiraaaaaa:): Vannak ilyen számítógépes játékok,hogy egy békával kell átevickélni a kamionok között.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.13. 16:01:03

Különben tényleg qrvára unalmas már. Megint egy zebra-sztori, és ugyanaz a vita kezdődik elölről.
A megszállott gyalogosok, és az álszentek nyomatják, hogy a zebránál meg kell állni még ha piros cigánygyerekek potyognak az égből is, aki pedig vezetett már autót, az tudja, hogy ez nem mindig lehetséges. És ebből lesz itt megint több száz komment.

Jim Raynor 2010.02.13. 16:04:21

@Dáwid:

gondolom, basztál lassítani a zebra előtt. hát így ne csodálkozz. én, ha kell lelassítok. ha "necces" gyalogost látok, inkább megyek 5-tel, minthogy elüssem.

misitcom 2010.02.13. 16:04:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Találós kérdés!! Fekete fehér csíkos növényevő fényképezőgéppel?

indapass90210 2010.02.13. 16:07:46

@Jim Raynor: hehe, te hüje vagy, nemkicsit, nagyon :D

Dáwid 2010.02.13. 16:07:56

@Jim Raynor: te nagyon beteg... nem tudok már mit mondani... lámpától indultam és kanyarodtam. Szerinted mennyivel mentem?? (nem mentem két számjegyű sebességértékkel amúgy, azt megsúgom). De ha 4,5-el kanyarodok, és gyakorlatilag helyből az autónak lép neki, akkor is zebrán ütöttem el. Tudom... úgyis neked van igazad, elvégre ott voltál, és különbenis...

FDToth 2010.02.13. 16:13:05

Hasonló.
Tegnap jöttem Budapest fele és egy kisvárosom haladtam keresztül, melynek a főutcája 2x2 sávos és gyakorta keresztezi zebra. Mint mindig, a külső sávban haladtam és egy lámpához érve láttam, hogy az sárgán villog és zebra is van. Lassítok 30-ra, mivel ilynekor a gyalogosnak van előnye. Át akart kelni egy öregebb hölgy egy babkocsival (gondolom unoka), így megálltam megadni az elősbbséget. Lelépett elém, de tovább menni nem tudott, mivel a beslőben senki sem adta meg neki az elsőbbséget, így azlrt, hoyg segítsem az átjutását, átmentem őúgy a belksőbe, hogy az autó fara a külsőben volt, így tulajdonkéépen keresztbe álltam. A szemből jövők átendedték, így sikeresen átjutott. Viszont az a brom, aki elé bemnetnem keresztbe, hogy átengejem a hülyget vadul dudálni és mutofatni kezdett. Persze, feltartottam, de még mindig jobban járt, így, mintha elcsapta volna azt a 2 embert.

indapass90210 2010.02.13. 16:18:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: egy éve kb nekem köszönhetően egy faszi megdöntötte a helyből, hátrafele távolugrás rekordját. Azt hitte, hogy csak azért mert nem jön éppen semmi a közelben, átmehet a piroson. Én meg rátenyereltem a dudára :) Azóta is mindig elkap a röhögés ha rágondolok, mekkorát ugrott a hitvány gyalogja :DDDD

misitcom 2010.02.13. 16:18:38

Hát állítom, ha nem lennének kresz vagy bármiféle szabályok, nem lenne ennyi baleset sem. Nem egymás anyázása menne, hogy ki a hibás, hanem talán figyelnénk egymásra.

indapass90210 2010.02.13. 16:25:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szürreális látvány volt. Nem gondoltam volna, hogy ember ekkorát tud ugrani!

Kolompár Sztárszki 2010.02.13. 16:27:13

épp csak annyi időre néztem be, hogy ide van-e írva az illető (jövőbeli) gázoló rendszáma, kocsijának típusa. nincs.
ja, akkor EZ A SZTORI
NEM
TÖRTÉNT
MEG.

értsük már meg, hogy az a minimum, hogy az ilyen hernyók rendszámát feljegyezzük és posztoljuk.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 16:30:03

@misitcom: Ja-ja! Erről az az ismerősöm jut eszembe, aki még a 80-as évek vége felé került ki Texasba (Houston) dolgozni. Első nap feltűnt neki, hogy milyen nyugodtak az autósok, semmi dudálás. Szóvá is tette. Mondták, hogy persze, mert három napja valaki rádudált az előtte levőre, mire az kiszállt, hátrament és fejbe lőtte a dudálót. Azóta mindenki sokkal nyugodtabban vezet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.13. 16:30:44

@Kolompár Sztárszki: Ha már itt tartunk, a posztoló leírhatta volna a babakocsi rendszámát is! :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.13. 16:34:15

@Kolompár Sztárszki: nem történt meg, mert el sem tudod képzelni, hogy a világodban ilyen megtörténhet?

Én is láttam már apukát zebrán, gyalogosnak zöldnél visszarántani a két gyerekét a kezüknél fogva, mert a gyilkos kb 70-el húzott el.

1. Sajnos tényleg mindennapos a sztori. Megtörténik naponta százszor, ezerszer.
2. Nem nekem kellett visszarántani a gyerekeimet, de ha pisztolyt nyomnak a tarkómhoz, akkor sem tudnám felidézni a rendszámnak egyetlen karakterét sem. Pedig nyitott szemmel járok...

ági anyu 2010.02.13. 16:40:14

@Dáwid: Egész más az, ha nem tud megállni, mint ha nem is akar - merthogy többnyire ez a bibi ...

"streetfighter" 2010.02.13. 16:41:10

"egy terepjáró jött, meg is álltam, hisz tapasztalatom szerint az ilyen autós sem embert, sem istent nem néz, ha vezet"

Ez egy nagyon pofátlan megjegyzés volt!
Azt pedig bármíly szomorú, tudomásul kell venni, hogy a falun átvezető főutakon kevesen lassítanak le a "megfelelő" sebességre, ezért ott nagyon ovatosan kell közlekedni.

"Hirtelen szinte a semmiből termett a másik sávban egy autós"

Ez így ritkán fordul elő.

ági anyu 2010.02.13. 16:44:43

@Kolompár Sztárszki: De igen - velem is történt már hasonló. Azt a rendszámot csak azért tudom, mert az autó a szemben lévő oszlop tövében landolt, a sors iróniája következtében néhány méterre egy rendőrautótól. Egyébként nem tudnám ... merthogy néhány percig a vérnyomásom helyreállítása volt a fő célom

misitcom 2010.02.13. 16:46:30

@ági anyu: Azt hiszem te lelőtted a poént!Belehet zárni ,haza lehet menni.Kész!!!

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 16:48:11

@Csokis:

Gyere onkább, csatlakozz hozzánk. Vicces, hasznos és még a neten is szeretni fognak, láthatod. :)))

"streetfighter" 2010.02.13. 16:50:40

@zebraakcio:

Az, hogy majdnem elgázolnak valakit, olyan vicces???
Ti már csak röhögtök az egészen?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 16:53:20

@"streetfighter":
Nem. A delikvensek arca vicces a rendőrségi vizsgálóban. Hogy ott milyen bűnbánóak. Mikor a legtöbb a zebránál rádnéz, látja, hogy ott vagy, aztán majdnem megöl, mert továbbhajt. Mert azt hiszi, megteheti. Hát mostantól nem teheti meg. És egyre többen vagyunk. És még többen leszünk.

"streetfighter" 2010.02.13. 16:55:46

@zebraakcio:
Atya isten! Te még a vizsgálóban is ott vagy?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 16:59:24

@"streetfighter":
Persze. Tanúskodunk. Ha olvasnád a blogunkat, tudnád.

Margit bácsi 2010.02.13. 17:34:17

persze megint jön a sok rokikártyás ódis-terepjárós tankparaszt, hogy hát hogy írhat ilyetmá a posztoló, hogy "az ilyen autós sem embert, sem istent nem néz, ha vezet".
hát eztet hogy képzeli?! :D
az igaz, hogy parkolási szégyenfal is velük van tele, meg igaz, hogy mindenki tudja, hogy a legagresszívabb állatfajta az utakon, de hát ilyet leírni!! hogy képzeli? :D

HgGina 2010.02.13. 17:54:22

@igazságos: mert kék-piros villogó volt a kocsija tetején.

borovi 2010.02.13. 17:55:59

@Leadfoot: minden terepjárós egy agresszív fasz. ha terepjárót vezetsz, te is az vagy

ági anyu 2010.02.13. 18:06:23

@borovi: Ez nem igaz - a húgom nagyon udvarias sofőr terepjárósként - igaz, hogy nem csilivili vadiújat vezet, csak egy korosabbat. Lehet, ez is számít

Lipi1945 2010.02.13. 18:09:22

@ági anyu: Lehet, mert az enyém is már 29 éves, és énse érzem magam agresszívnek.

igazságos 2010.02.13. 18:09:31

@HgGina: Nem, nem kék piros villogó volt a kocsija tetején. :D Egy piros kocsi volt.

Mire kimentek a rendőrök, elhúzott, de lefényképezték. KEN xxx rendszáma volt. :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.13. 18:24:56

Ha egy női autóban férfi ül, furcsa dolgok történnek.
Pl megáll a zebránál.

lr 2010.02.13. 18:54:34

@"streetfighter":
"Bár szomorú, hogy a küszöbödre szartam - de nézd csak: ha óvatos vagy, kikerülheted! ;D"

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.13. 19:01:55

@zebraakcio: Már az első akciótoknál írtam, hogy nagyon el van rontva ez a jó ötlet, ha úgy csináljátok, ahogy...

Ezt most megfejeltétek ezzel a "vicces" kommunikációval, meg az "egyre többen vagyunk" fenyegetőzéssel.

Jó ötlet, elégséges kivitelezés, elégtelen kommunikáció. Ne basszátok már el!

Öreg Sam 2010.02.13. 19:31:15

@Margit bácsi:
lám-lám,milyen csúf dolog az általánositás...
Én (egy autóbaleset következményeként) rokikártyás vagyok,és halmazati bűnöm,hogy terepjáróval járok.Egyszerű:a gerincsérülésem miatt nem tudok LEülni egy autóba,csak beülni.
A balesetben csak csigolyám sérült,az agyam nem,ezért meg tudom fizetni a SUV-ot,de semmivel sem vezetek agresszivebben,mint korábban.

ex-dr. vuk 2010.02.13. 19:34:13

@Dáwid: magyarazd mar el legyszi, hogy miert a gyalogosnak kell mericskelnie az auto fektavolsagat? (ha egyaltalan tudja, hogy mi az) Nem az autosnak kene a sajatjat, plane ha nincs elsobbsege.
Ne mondd nekem, hogy csak 5-tel kozelitve lehet teljesen biztonsagos a zebra, ez csak akkor lenne igaz, ha minden zebrat direkt ugy epitenek, hogy nagy falakat tesznek melle, hogy ne lehessen latni, hogy a jardarol epp ki megy a zebra fele.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.13. 19:57:36

Most eszembejuott megint a kibetonozott babakocsi,avagy tegyünk egy nagy betonrönköt a babakocsiba és induljunk el vele bátran a zebrán megoldás.Az ötlet valamelyik kommentezőé volt,amúgy érdemes lenne kipróbálni.

Tornado86 2010.02.13. 19:58:04

@misitcom:
Laskasirittõ megteszi? :P

csiribi (törölt) 2010.02.13. 20:14:45

A héten - talán csütörtökön, megyeszékhelyen -a piac előtti gyalogos átkelőhely felé közeledek, belső sávbsn, óvatosan.
Kb. harminc méterre az átkelőtől, jobbról lelép két gyalogos.
Fékezek, megállok.
Jobbról egy fehér OPEL ezerrel a külső sávban - csaknem elcsapva őket - elrobog.
Az átkelő fölött ott van a térfigyelő kamera.
Biztos vagyok benne - jó okom van rá - DÍSZNEK:(
Ma délelőtt 11,00 - kor, Keleti Pu főbejárat elé gyalogosan érve, gyalogos átkelő lámpa PIROS!
Két munkaruhás, negyvenes férfi
-természetesen - lelép PIROSBAN hogy átkeljen. Taxi kb. tíz!!! méterre van, érkezik, dudál.
Embereink visszalépnek és kb. ebben a stílusban: "mocskos taxis, hová sietsz".
Na nem, nem halkan:(
Vő. a két esetet.
Ez a BALKÁN:(

"streetfighter" 2010.02.13. 20:36:50

@lr:
Ha sokat szarakodsz szétrúgják a segged!

rushman 2010.02.13. 20:40:02

Egy újságban láttam, hogy Óbudán vörös színű keretet festettek néhány zebrának. Nagyon tetszik, remélem néhány autós a vérre fog asszociálni belőle. A beépített led izzókat viszont már túlzásnak tartom.

Don Carnage 2010.02.13. 21:16:30

Pedig tényleg egyre többen vagyunk.Mint egy sejtekből álló földalatti hadsereg.Saját adatbázissal.Nem ismerjük mind egymást, de lassan mindenhol ott leszünk.Mi hozzuk a csekkeket, mi szolgáljuk fel az italodat,mi számoljuk ki az adódat.Jobb ha megállsz a zebránál.

záporjózsi 2010.02.13. 21:52:36

Tegnapelőtti élmény: Haladok az úton, ahol 60 km/h a megengedett. Egy busz előz, nem látok tőle, gázpedál elenged, mert jön a zebra. Középszigeten gyalogos, én a külsőben, megállok, gondolván, hogy a belsőből úgyis látszik, meg fognak állni. A belsőben még 3 autó elmegy, a 4. (taplómocskosszemétbéjemvés) némi ABS-szel megáll. A gyalogos átmegy, megyünk tovább... Ha felfogták volna, hogy ott a gyalogos, senkinek nem kellett volna megállnia, csak lassítani.

Tegnapi eset: állunk a dugóban a Haller utcán. A túloldalon kórházi zebránál 2 gyalogos. (Ez elég sötét hely, nehéz észrevenni, de legalább a járda ki van júzva az útig és körül tud nézni a gyalogos.) Gyalogos áll. Autó fékez. Autó megáll. Áll... áll... áll... A gyalogosok nem mozdulnak, csak bámulnak - lehet, hogy valakit várnak. Autós nem érti, lassan átcsorog. Inteni fájt volna a 2 madárnak... Ha másképp helyezkednek és intenek, nem kellett volna megállnia senkinek.

A zebránál NEM KELL megállni, ha a gyalogos és az autós ésszerűen együttműködik - és a beláthatóság olyan. Persze ha nagyon lassú a gyalogos, akkor meg kell állni mindenképpen. De az már más eset.

záporjózsi 2010.02.13. 21:57:41

@Jim Raynor: Volt egy esetem, amikor városban egy zebránál nem láttam gyalogost. Sötét volt, 40-nel mentem, hogy meglássam, de sehol senki. Kb. 5 méterre lehettem, amikor a kamikazét megláttam futni. Satu, még éppen észrevette, hogy túl gyorsan jött és nem nézett körül. Sem a motorháztetőre, sem a kocsi oldalára nem kívántam...

Igen, van olyan, amikor nem lehet megállni. Ez ritka, de van. És szerintem a gyalogosok örülnének, ha csak olyankor nem állna meg az autó.

jelentéktelen alak 2010.02.13. 22:32:05

Az ilyen felháborító akciók kapcsán szoktam mondani, hogy a soha ki nem szabott fél milliós bírságnak, nincsen vissza tartó ereje.
De egy 5000 forintos bírság is elrettentő volna, ha minden 10 ilyen esetből 8-nál ki lenne szabva.

Egyre több emberen döbbenek, meg, mikor kiderül, hogy csak azt tartják szabálysértésnek, amiért meg is büntették...
Szánalom, de ebből kellene kiindulni. Legalább 70-80%-osra kellene emelni a lebukási esélyt, a mai 0,000...% helyett.

jelentéktelen alak 2010.02.13. 22:48:08

A posztokat olvasva, megdöbbenve és értetlenül olvasom, hogy egyeseknek gondot okoz az elsőbbség adás. Miért vezet az ilyen?

Had segítsek!

1, Azért vannak a sebesség limitek, mert a szerint közlekedve, az útra jellemző szituációk, nem okoznak megoldhatatlan helyzeteket.

2, Úgy kell egy zebrát megközelíteni, mint egy jobbkezes utcát. Ha jó belátható és nincsen lelépni készülő gyalogos, akkor akár lassítás nélkül. Ellenkező esetben, akár megállásra is felkészülve.

3. Gyalogosnak a zebrán, akár akkor is lehet elsőbbsége, ha az autónak zöld a lámpa. Sok okból lehet így, illő erre felkészülni.

4. Hasznos hozzászokni, hogy az autóban nem gázpedál és duda van, de bizony ablakai is vannak, amin illő keresztül nézni és látni.

Ugyanakkor a gyalogosnak nem minden esetben van elsőbbsége még a zebrán sem.

Lenny 2010.02.13. 22:48:20

Javaslom jópáratoknak, töltsön el egy kellemes hétvégét mondjuk Zürichben és figyelje meg, hogy kell közlekedni, hogy kell gyalogosátkelőt megközelíteni és gyalogosokra odafigyelni.
Enter.

jelentéktelen alak 2010.02.13. 22:52:48

@záporjózsi: Nagyon jó hozzászólás. Szívemből szóltál.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 23:37:03

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Gyere, csatlakozz hozzánk és adj jó tanácsot, hogyan kommunikáljunk. Szívesen tanulunk bárkitől. :)

@IárifIári:
Nem jó megoldás a betonos babakocsi, balesetet ne okozzunk szándékosan már!

ex-dr. vuk 2010.02.13. 23:54:04

@jelentéktelen alak:
A piroslampan es a kekvillogoson kivul tudsz mondani olyan esetet, amikor a zebran nincs elsobbsege a gyalogosnak?

ex-dr. vuk 2010.02.13. 23:54:48

@zebraakcio: a balesetet nem ti okoznatok, hanem az autos, aki elgazol egy babakocsit.

Perillustris 2010.02.14. 01:12:28

Jogosítványt az autósoknak! Hisz' az mindent megold.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.14. 01:28:40

"nem is értem, legalább 120-al döngethetett a falunk utcáján, olyan gyorsan ért oda) "

Teljesen fasza, ezt tapasztalom nagyanyméknál is, nem igazán értem, hogy miért nem számít a lakott terület?
Mert nincs rendőr? Pont a gázolásveszély miatt kéne odafigyelni...
Másrészt, ennél még az is jobb, ha OK, gyorshajt, de ne 120, akkor inkább csak 70-nel, ha már az 50-et nem lehet betartani. ennyiről még talán meg lehet állni.

Semper Fidelis 2010.02.14. 09:14:16

Egyébként nem csak az autós-zebra konstellációval vannak problémák. Nem kell autó ahhoz, hogy valaki gyökér legyen. A feleségem 5 hónapos terhes, és a tömegközlekedésen(amiről már letiltottam), vagy a moziban is a sok segg simán belekönyököl a hasába, meglökik, stb. Aztán ha rászólok a delikvensre, néz, mint borjú az új kapura. Visszaszólni nem mer, de látszik az üresség a tekintetében, hogy fogalma sincs, miért szóltam rá. Eszébe sem jut, hogy pl. a moziban a lépcsőre kijövetelkor nem úgy lépünk ki, hogy belebaszunk egyet a tömegbe könyökkel, közben látványosan másfelé nézünk, majd a keletkezett résbe beállunk..... Szóval az élet bármilyen területére elmondható, hogy aki gyökér, az gyökér. Függetlenül az autótól.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.14. 10:10:02

@Semper Fidelis:
Pont ez az!
A buszon vagy a moziban simán kellemetlen, bosszantó, az úton viszont MEGÖL!
Tavaly sajnos 48 ember bizonyítja ezt.
Ezért kell drasztikusan emelni a büntetést. Csak abból értenek mindenütt a világon. Sok büntetés + nagy eséllyel lebukás = szabályok betartása.

Gregorily 2010.02.14. 10:57:01

www.youtube.com/watch?v=v1xbUlO83u8

Valakinek EZ elrettentés???
Egy olyan országban, ahol a ma autót vezető emberek nagy része a Kockás fülű nyúlon, Varázs ceruzán, Mégza családon és más, ezekhez hasonlatos "TV-s spot"-okon nőtt fel, azoknak természetesen a fenti videó kielégítő színvonalat közöl, de hogy a feladatát nem látja el ez a Tv-s kampány, az is biztos...
Mi van a képen? Hogy a SUV-os elütött egy játék mackót? Gyerekek, ezzel az erővel lehetett volna egy Ken baba is...

Ezen mérhető le leginkább, hogy a média szerint a lakosság értelmi és érzelmi szintje hol van...A béka s#egge alatt.
Más országokban, pl. Anglia, ez a "reklám" kb. úgy nézne ki, hogy csecsemő közeli képen, mindenhonnan csöpög a vér, itt-ott esetleg egy apró végtag, anyuka pedig szívinfarktus közeli állapotban...

Ez a véresség pedig- megelőzve a hőzöngőket- nem azoknak az 5 osztályt végzett, sörhassal a tv előtt döglő, s#egget vakaró embereknek szól, akik csak azért néznek durva dolgokat, mert olyan magas az ingerküszöbük, hogy egy levágott kéz alatt oda sem figyelnek...Nem...

Ez a véresség most speciel annak szólna, hogy bezony öregem ez a valóság, a valóság pedig olykor durva...A valóságban élő csecsemő van, vér van, és a nagy büdös meghalás is természetesen...

Aki látott már - fentebb említett - angol közlekedésbiztonsági reklámot, azt tudhatja, hogy azoknak talán elrettentő ereje van, de ennek a lágy tavaszi szellőnek semmi.

Ilyen átvitt értelmű, felsőbb gondolkodást igénylő tv-s kampányokat nem olyan országban kellene adásba adni, ahol az emberek többsége azt hiszi el, amit lát, még akkor is, ha tudja, hogy az nem lehetséges...
Lásd: kiégett bal első izzónak közelről, tágra nyílt, de szigorú szemekkel azt suttogja: "Múkodj!"

indapass90210 2010.02.14. 11:04:45

@zebraakcio: akkor sem biztos, hogy jó megoldás a gyalogokat az elsőbbségük bármi áron való kiharcolásásra bíztatni. Mert előfordulhat, hogy valami hüje elhiszi, hogy az elsőbbség meg az életbiztosítása megvédi mindentől. Az meg ugye nyilvánvaló, hogy végül ki végzi tepsiben.

indapass90210 2010.02.14. 11:07:16

@Gregorily: A Mézga család pedig kurvajó volt...

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.14. 11:15:22

@Dövan:
Nem a gyalogosokat biztatjuk az elsőbbségük kiharcolására, hanem az autóvezetőket az elsőbbség megadására.
Nem ugyanaz. :)

"streetfighter" 2010.02.14. 11:46:42

@Gregorily:

Szerintem, csak részben van igazad.
Az angol filmek nagyon komoly technikával, felkészültséggel és nagyon sok pénzből készültek az angol fiatalság elrettentésére.
A nagyon naturista és abszolút életszerü ábrázolás a mai fiataloknak valószínüleg hatásosabb.
A magyar film minimál költséggel nem kimondottan a fiataloknak, hanem a magyar vezetőknek szól, mivel sajnos köztudott a zebrához való viszonyuk.
Nem valószínű, hogy a cenzúrán és a közfelháborodáson kívül mást elértek volna, ha kisgyerek testrészeket vágnak be a jelenetbe.
Az értelmes ember ebből a magyar filmből is le kell,hogy vonja a tanulságot. A primitíveket pedig ki kell szűrni a forgalomból, illetve jó útra téríteni.

jelentéktelen alak 2010.02.14. 16:43:39

@vuk_: Igen. Tud úgy a gyalogos a zebrára lépni, hogy nincsen elsőbbsége. Pl. nem győződött meg annak veszélytelenségéről, esetleg futva érkezik, ahogy nem észlelhető.
Tehát lássuk be, a gyalogosok sem szentek minden esetben. De az tény, hogy a zebra az övéké és ott autósnak kell(ene) vigyáznia. Ez azonban semmiképpen sem azt jelenti, hogy ott a gyalogos mindent megtehet!

Azért ne essünk át a ló túloldalára!

Egyébként attól, hogy piros a gyalogosnak a lámpa, nem biztos, hogy nincsen elsőbbsége a zebrán!!! Ezért írtam, hogy akkor is óvatosan kell a zebra felé közelíteni autóval, ha az autónak zöld a lámpa. Lehet, hogy a gyalogos még a folyamatos zöld jelzésnél lépett a zebrára, de a kora, vagy az egészségi állapota miatt, nem ért át a zöld jelzése alatt. Lehet, hogy olyan gyorsan megy, ahogy csak bír, de mikor rápirult, még két sáv neki hátra van. Lehet, hogy ebből a kettőből éppen a tiedé az egyik, aki -mivel már zöld a lámpád- lassítás nélkül közelíted meg a zebrát és gázolod halálra a gyalogost.

sajna 2010.02.14. 19:52:19

ELLENÜNK ELKÖVETETT BÁNTALMAZÁS TÖRTÉNT!!!
A közlekedési szituáció abban testesült, meg, hogy szabályosan
a gyalogátkelőhelyen mentünk át, a bűnöző pedig amikor mi a
gyalogátkelőhely közepén tartva, a bűnöző gyorshajtással elsodort bennünket,
és cserbenhagyva elment leparkolni! És visszajött megverni
bennünket!!!!!!!!!!!

A tárgyaláson pedig ez történt, annak ellenére, hogy a z autóst ellen elmarasztaló ítélet született!!!

De most megaláznak, többek között a
bíró úr is, mivel bocsánatot kellett kérnem, vagyis körben ki kellett
nyalni a f.....-ét mivel a tárgyaláson próbálni mertem elmondani
részletesen a történteket. Még azt is mondta hogy megbüntet az úti költségem
20-szorosára, ami 30.000-ft, ezért megalázkodtam, saját magamat
megalázva. Még azt is mondta, hogy majd kint az utcán intézzem el a problémámat
a bűnözővel!! Na de kérem? Ezt hívják igazságszolgáltatásnak? Az
anyagi káromról nem is beszélve, mivel annak ellenére, hogy a bűnözővel
még szóbeli vitatkozásra sem került sor, széttépte a bőrkabátom, a
kiskorú fiam kezéből kikapta a telefont, és a betonnak vágta. A lelki
fizikai bántalmazásunk során, még a lelki sérülésről nem is beszélve.
Nagyon el vagyok keseredve azóta, szinte 100-szor meggondolom, hogy elmerjek-e
menni valahova. Ez egyébként nevetséges büntetés amit kapott, a bűnügyi
költségekről nem is beszélve (3380ft plusz 1 év próbára bocsájtás)(Rendőrség részéről büntetés nuku). Mert az úti költségünk is jóval meghaladta
kiszabott büntetést. De tudnák mondani mást is, de röviden ennyit.

Pedig ezért a cselekményért jogosítvány bevonás, plusz súlyos büntetés kiszabása lett volna a minimum, hát ez van!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.14. 20:44:22

@sajna: Nem vagy egy elmebajnok az írásod alapján.
Mi fenét írtál ide?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.14. 20:49:38

@kolbászoszsömle: Wazze, én sem értettem, de nem mertem megkérdezni, mert aszittem, hogy az én készülékemben van a hiba :)

"streetfighter" 2010.02.14. 21:01:48

@kolbászoszsömle:
@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem tudtok szöveget értelmezni?
Olvassátok logikabukfenc hozzászólásait. Ott beletanultok!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.14. 21:07:05

@"streetfighter": Így estére eléggé megizzasztott ez is. Nem tudom, hogyan fogok elaludni!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.14. 21:13:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: vagy hatszor elolvastam, de semmi. :D

@"streetfighter": egy okos embert csak hatszor lehet átverni! :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.14. 21:15:42

@kolbászoszsömle: Annyi lejött, hogy elkövetett bántalmazás történt ellenük :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.14. 22:00:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: jaja!
Hogy cserbenhagyta a bűnöző, aki megállt és visszament megverni őket bűnözői sebességgel.
Ez tiszta sor, csak az útiköltség hússzorosát nem értem!
Ha szomszédból megyek gyalog, akkor nincs gond, de ha Ottawából, akkor hujujujj!

sajna 2010.02.14. 23:39:35

@kolbászoszsömle: Én csak egy igaz történettel hozakodtam elő!!!!!

A mondanivalója pedig következő: nyugodtan lehet gyalogátkelőhelyen gázolni a gyalogosokat, mert a törvény a bűnelkövetőt védi.

De , hogy megértsétek egy tárgyalás alkalmával, még lehet, hogy nagyobb büntetést helyeznek kilátásba az ártatlan elszenvedő gyalogosra.

És még bántalmazni is lehet a gyalogost.(üzenet jön le)

De szerintem ti csak 3-3-om szavas semmi értelme szavakat tudjátok értelmezni.:D:D:D

Bocsi, akinek nem inge ne vegye magára!(gondolom ezt a szólást-mondást sem fogja érteni az, aki idáig nem tudta értelmezni az írásomat)

sajna 2010.02.14. 23:57:51

----------------VÁLASZ!!!!!--------------------------------------A bíróságon ez a divat, miv@kolbászoszsömle: Ez tiszta sor, csak az útiköltség hússzorosát nem értem!
Ha szomszédból megyek gyalog, akkor nincs gond, de ha Ottawából, akkor hujujujj!

---------------------------------------el a Bíró ezt mondta, ha nem érted kérdezzél meg egy jogászt!

De mivel gyenge a felfogásod neked elmondom, hogy én alkalmanként, 1500ft útiköltséget kaptam, mint TANÚ. De inkább tanuljál egy kicsikét még, mert hosszú lenne írni ide a részleteket. UTÁNA MEG OTT KÖTEKEDNÉL MERT NEM TUDNÁD ÉRTELMEZNI!:D:D:D

sajna 2010.02.15. 00:03:50

VÁLASZ!!!!!--------------------------------------A bíróságon ez a divat, miv@kolbászoszsömle: Ez tiszta sor, csak az útiköltség hússzorosát nem értem!
Ha szomszédból megyek gyalog, akkor nincs gond, de ha Ottawából, akkor hujujujj!

---------------------------------------el a Bíró ezt mondta, ha nem érted kérdezzél meg egy jogászt!

De mivel gyenge a felfogásod neked elmondom, hogy én alkalmanként, 1500ft útiköltséget kaptam, mint TANÚ. De inkább tanuljál egy kicsikét még, mert hosszú lenne írni ide a részleteket. UTÁNA MEG OTT KÖTEKEDNÉL MERT NEM TUDNÁD ÉRTELMEZNI!:D:D:D

sajna 2010.02.15. 01:50:26

@kolbászoszsömle: kolbászoszsömle · limerik.blog.hu/ 2010.02.15. 01:06:21
@sajna: Hát megvagy, Jar Jar!

EZT AZTÁN AKI TUDJA ÉRTELMEZNI, AZ CSAK OLYAN BALFÉK LEHET, MINT TE!:):):)

ági anyu 2010.02.15. 11:52:54

@Dövan: Lehet, hogy rosszul értem a lényeget, de a zebraakció nem a gyalogosoknak, hanem az autósoknak szól ...

ági anyu 2010.02.15. 11:54:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Sokat segítene néhány összefüggő mondat :)

Perillustris 2010.02.15. 22:08:56

Ma is képes volt egy köcsög inkább átmenni a szembesávba a zebránál, minthogy megálljon. Sajnos nem értem el a lábammal.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.15. 23:37:58

@Perillustris: Úgy tudod a legkönnyebben elüttetni magad, ha háttal állsz a forgalomnak, majd egy orv mozdulttal elkezdesz átrohanni!
Ebben az esetben el fognak ütni a zebrán (ez egy jó pont a szektádtól), összetörsz egy autót (még egy jó pont a szektádtól), ha nincs térfigyelő, vagy nem egy focisa elé ugrasz, börtönbe is zárják a sofőrt (harmadik jó pont a szektádtól)

Perillustris 2010.02.16. 16:57:03

@kolbászoszsömle: Börtönbe? Gyalogos elgázolásáért? Soha. "Ingyen és bérmentve" lehet halálra gázolni a jó magyar bírói ítélkezés szerint.

Egyébként miért is számít "elüttetési szándéknak", ha valaki át akar kelni a zebrán? Miért számít ez sportnak ma?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 17:55:40

@Perillustris: engem miért nem akarnak elütni? Én miért nem érzem azt, hogy életveszélyben vagyok, amikor átkelek az úton?

misitcom 2010.02.16. 21:41:48

@kolbászoszsömle: Dehogyis nem akarnak.Csak te annyira szemét vagy ,hogy állandóan elugrálsz.Tudod te milyen nehéz egy mozgócélpontot eltalálni.Legközelebb csukott szemmel és lassabb mozgással próbálj meg átkelni.Na persze csak ha zsömléből pizzává szeretnél átalakulni.

Perillustris 2010.02.17. 23:17:11

@kolbászoszsömle: Próbálj meg úgy átmenni, ahogy nyugatabbra át tudnak menni az emberek. Remélem, még tudsz írni utána.

Alex3000 2010.02.18. 11:04:45

Éljenek a kopasz állatok!!!

Leeroy of SMV Design 2010.02.22. 20:20:51

Mostanában különösképp vigyázni kell, hiszen a jobb idő beköszöntével észrevehetően megszaporodtak az utakon a Street Racing matricás járgánnyal felvértezett önjelölt Fittipaldik, akik százhússzal közlekednek lakott területen belül is. Piros lámpa, zebra sem szempont, úgyhogy oda kell figyelni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása