Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha nem rántom vissza a babakocsit, kivasalta volna

2010.02.13. 12:33 :: SilentSound

A legtöbb idióta sofőrös történetet Budapestről, esetleg nagyobb városokból kapjuk, most Vidéki lány jóvoltából kiegészül a sor a falusi autós közlekedés veszélyeivel. Már-már - sajnos - tipikusnak mondható zebránál extrém mértékben gyorshajtós történet következik, amiben csak az anyuka reakcióidején múlott, hogy nem tragédiával végződött a néhány másodperces eseménysor.

Az imént olvastam a zebrán szándékosan gázolni akaró autósról, s a közelmúltban hasonló dolog történt velem is, amit megosztanék Veled. Csak remélem, hogy az elkövető nem szándékosan tette ebben az esetben. Néhány hónapos kislányomat sétálni vittem babakocsival, s épp a zebrán akartam átmenni. Amióta a lányom megszületett, mindig a zebrán megyek át és háromszor körülnézek, nehogy baj legyen.

Kinéztem balra, onnét egy terepjáró jött, meg is álltam, hisz tapasztalatom szerint az ilyen autós sem embert, sem istent nem néz, ha vezet. Ekkor jött a meglepetés, mert a bent ülő napszemüveges, kopaszra borotvált fickó fékezett és megállt, hogy át tudjam tolni a kocsit. Ekkor még kinéztem a másik irányba is, nem volt a közelben semmi, így elindultam az úttesten.

Hirtelen szinte a semmiből termett a másik sávban egy autós, (nem is értem, legalább 120-al döngethetett a falunk utcáján, olyan gyorsan ért oda) és lassítás nélkül közeledett. Ha nem ugrom hátra és rántom vissza a babakocsit, valószínűleg mindkettőnket kivasalt volna...

Szerencsére az ijedelmen kívül nem történt baj, de nem értem, hogy az autósok sokszor miért számítanak a gyalogos remek reflexeire: én is vezetek, nem hiszem, hogy olyan nehéz megtalálni a fékpedált, pláne, ha épp egy zebrához közeledünk.

159 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes gyorshajtás zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2010.02.13. 12:43:24

"egy terepjáró jött, meg is álltam, hisz tapasztalatom szerint az ilyen autós sem embert, sem istent nem néz, ha vezet."

Ha valaki a vezetett autó alapján ítéli meg a sofőrt, az mit vár?

jaafar 2010.02.13. 12:48:47

Ennél unalmasabb postot régen láttam már itt. Unatkozó anyuka két pelenka csere között gondolta, hogy megosztja velünk a hét hírét. Elhiszem, hogy vidéken ez remek társalgási alap, de itt a kutyát sem érdekli. Nincs benne csattanó, amin lehetne rágódni. :-) Egy naponta kb. 100 szor előforduló eset sajnos, pláne itt Budapesten.

puffancs 2010.02.13. 12:56:22

ilyen szerintem mindenkivel elofordult.
azert kell minden keresztezodesbe kamera vagy rendor. meg olyan bunti, amit komolyan vesznek. ilyenkor pl 3 pont. azt mehetsz igy max 12-ig

Dáwid 2010.02.13. 13:07:14

Láttunk ilyet párszázat, csak átélni mindig más mint látni. Amit észrevettem mostanában (csúszós utak) hogy nagyon sokan egyszerűen nem tudják felbecsülni, hogy egy autónak mekkora lehet a fékútja. Elsőbbsége van... persze... ha előtte meg tud állni az autó. De abba hogy egy havas, latyakos trutymákos szutyokba meddig tart megállni, azt sokan nem gondolják végig. A múlt héten két gyalogossal is találkoztam akik megálltak a zebra szélén, és intettek hogy menjek csak (Bp-en!! Mik vannak mostanában :D mögöttem hosszabb szünet volt mindkét esetben, és van gyalogos aki nem csak az első autóig néz) de nagyon sokan simán csak oldalra néznek "háá' az még vagy 50 méter, akkor megyek. Ha meg mégse tud már megállni akkor majd kiabálok hogy nekem van elsőbbségem"

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.13. 13:23:35

mindennapos... fél órája engetedtem át a gyalogot szokott hely vizifáros fő utca... persze a belső sávban haladók, akik legalább 100 méterrel hátrébb voltak bactak megállni szokás szerint...

potha 2010.02.13. 13:27:14

@Leadfoot: Ez nekem sem tetszett :)

Nem minden terepjárós faszfej :)

Lipi1945 2010.02.13. 13:27:17

@Dáwid:
50 ről ha 50 méternél több a féktáv, akkor szerintem az már olyan szinten csúszik, hogy érdemes csökkenteni a sebességet.

dtk74 2010.02.13. 13:33:38

Egerben ugyanez. Megyek a fekete terepjáróval kopaszon, napszemüvegben :-), és megállok a zebránál, elengedem a két gyalogost. Egyikük terhes, nagyon. A mögöttem süvítő kis Peugeot bevált belső sávba, és átszáguld a zebrán, kb. 50-70 km közötti sebességgel. A vér meghűlt bennem, esküszöm nem volt 1 centinél több a kismama pocakja és a fostalicska kilincse között. A fickót a következő lámpánál beértem, és csak azért nem basztam le, mert láttam, hogy remeg, fehér, és felfogta milyen hülye volt. Ezentúl biztos megáll.

gabi999 2010.02.13. 13:43:19

Én az egészböl csak annyit szürtem le :Hiába vannak szigorubb szabályok , csak a normális közlekedöket szivatják vele . Azoknak ugyis van annyi esze hogy NORMÁLISAN közlekedjen . A másik végletnek meg fölöslegesek a szigoru szabályok , Ő ugyis tojik rá . Látom a jövöt : a zebrát 5 el lehet megközeliteni .Csak azért mert 10 autosbol 1 idióta 80 al érkezik a többi ésszel .És fel lehet készülni egyre szigorubbak lesznek a szabályok . Ettöl félek .Mint a robogosoknál , Van pár idiota s mindeggyikre rendszámot akartak .

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2010.02.13. 13:50:34

Nekem a kedvenceim akik RÁMDUDÁLNAK, mikor megállok a Villányin a Pető intézet előtt, hogy át tudjanak menni a rokkant gyerekeket toló anyukák az úton. Nos tény: Tényeleg lassúak. Tavaly sort kerítettünk a mögöttem nyomuló létidióta verbális kiképzésére is két csinosan öltözött nyugdíjas hölggyel, ugyanis kiszálltam és szabatosan fogalmazott kiselőadásban meséltem el neki, miért is tartom hülyének. Fülét-farkát behúzva lapított a poliészteröltönyös kishivatalnoknak tűnő pözsós,(Gyk.: Peugeot-s) negyvenes pasi. Talán mert a két néni is replikázott nekem a villamosmegállóból.

csintapala (törölt) 2010.02.13. 13:52:13

@Leadfoot: "Ha valaki a vezetett autó alapján ítéli meg a sofőrt, az mit vár? "

Neked ez jött le az egész sztoriból? Kár volt kommentálnod.

babsz 2010.02.13. 13:54:05

@jaafar: az ilyen emberek miatt, mint te, nem változik semmi. zebrán százszor áthajtunk, adüt csalunk, szemetelünk? ugyan már, hiszen százzsor előfordul! minek róla beszélni, tökunalmas, inkább legyintsünk egyet és menjünk tovább! gratulálok

csintapala (törölt) 2010.02.13. 13:54:25

@jaafar: "Elhiszem, hogy vidéken ez remek társalgási alap, de itt a kutyát sem érdekli."

Úgy irigyellek b+, hogy a nagy retkes butapesten neked ilyen kurva izgalmas életed van, komolyan, hogy naponta látsz ilyeneket! Csodállak érte! Én -a kis unalmas vidéki életemmel- lehetek a barátod?

igazságos 2010.02.13. 13:55:01

Hála égnek, nem történt semmi baj.
Egyébként, meg a KRESZ-ben az van, hogy ha az egyik autós megáll a zebra előtt, akkor a másiknak kötelezően meg kell állnia, nem mehet át. De hát kis hazánkban az autósok többsége azt se tudja, mi az a KRESZ, ha meg tudja, akkor úgy gondolja, hogy az rájuk nem vonatkozik.

OFF:
Amúgy meg miért nem írnak arról a pancser autósról, aki a rendőrkapitányság elé parkolt le? :D

fátum 2010.02.13. 14:05:05

@Dáwid: Azért a KRESZ-t át kéne böngészni mielőtt beszólsz. Benne van (nem szó szerint így), hogy a gyalogos átkelőhelyet olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy elsőbbségadási !kötelezettségednek! eleget tudj tenni. Ebbe beleszámítanak az útviszonyok is, amiket !neked! kell felmérni.

(Egy autós, aki nem szokott a gyalogosok remek reflexeire számítani)

rbsat1 2010.02.13. 14:26:52

Nem nagy ügy, rutinfeladat közben zavarta meg a posztoló a kis fa@kalapot. Vajda Péter utca a Népligetben, a Fradi szállónál. Nyomógombos lámpa a zebránál, én elsőként érek az épp pirosra váltó lámpához, magasított Transporterrel. Mögöttem illedelmesen lassító sor, a gyalpogok elindulnak az én oldalamról, (zöldjük van)
Na erre mit csinál a lendületből érkező 10 éves, 1,2-es kis kopott szar autóval ámokfutó pali? Minden tétova nélkül záróvonalon (1 sáv) piroson leelőzi a sort.
Láttam, hogy jön, nyomom a dudát, a gyalogosok hülyének néznek, azt hiszik őket riogatom, csak akkor esik le a tantusz, mikor elsuhan a lábujjuk előtt 1 centivel a paraszt. Természetesen a Hungáriánál utol van érve, úgy csinál, mint egy ministráns Úrfelmutatáskor. Ha elüt valakit, kvázi páholyból néztem volna és tehetetlenül.
Gratula.

MrZed001 2010.02.13. 14:27:09

@gabi999:
"Én az egészböl csak annyit szürtem le :Hiába vannak szigorubb szabályok , csak a normális közlekedöket szivatják vele . "

Egyetértünk, ugyanis egy SZIGORÚAN be nem TARTATOTT szabály éppen annyit ér, mint ha nem is lenne.

És sajnos lassan már a piroson TILOS átmenni szabály is ezek közé kezd kerülni (én nem a narancssárgán átcsúszókról beszélek, hanem a fél perce tele piroson átmenőkről)

A letarTATásához pedig tudjuk mire is lenne szükség: hatékony, tettre kész rendőrökre az utakon megfelelő számban, KOMOLY büntetésekre (amihez komolyan át kell szabni a büntetések rendjét és mértékét), és civilekre akik segítik a munkájukat.
Amíg ez nincs, itt marad a káosz ... az utakon is.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 14:29:44

@jaafar: "Nincs benne csattanó, amin lehetne rágódni. :-)"
Alig várom a tavaszt, hogy szép sétaidő legyen. Van otthon három kinőtt babakocsi, a szabadnapomon azokkal fogok flangálni reggel nyolc körül a környékbeli iskolák előtti zebrákon. Mivel a tapasztalat az, hogy a környékünkön is úgy mennek az autósok, mint az állatok (a budai dugók egyik közismert elkerülőútja, plusz nagyon-fontos-emberek-nagy-fekete-autókkal), biztos lesz csattanó. Majd megírom az eredményt.

Dáwid 2010.02.13. 14:35:45

@fátum: Ismerem a KRESZ-t, csak a közlekedést is. Tudod ha nem 5-el mész egy zebra felé, akkor kénytelen vagy a gyalogosok ép elméjére is számítani, ugyanis hiába mész lassan ha a jóember egy pár méterrel előtted is képes lelépni. Ez a szabály 2 oldalú dolog, 2 értelmes élőlény kell ahhoz hogy működjön. Nem azt mondtam hogy lehet 110-el átmenni a zebrán, mert akkor féktávolságon belül van, hanem azt hogy a gyalogosnak is át kell látnia a helyzetet. Főleg mert még ha igaza is van, és ő is a szabályos, akkor is az autó a több tonnás acéldarab, és ő a puhatestű. Ha igaza van, ha nem, mindenképp ő húzza a rövidebbet. Rendben hogy próbáljunk vigyázni egymásra, de ha ez nem is megy mindig, legalább magára próbáljon vigyázni mindenki. Én is szóltam már ki ablakon a gyalogosnak hogy ne menjen tovább mert én a tükörben láttam hogy a belső sávban jövő nem fog megállni, de én magas autóval voltam, és a gyalogos mozgásából ítélve nem voltam biztos benne hogy Ő ki fog nézni az én kocsim mögül a következő sávba is. Tudom, elvileg nem is kéne neki. De engem nem vigasztalna hogy ha a sírkövemre azt írják föl hogy Nekem volt igazam. Jobb vigyázni akkor is ha elvileg nem kéne.

Tornado86 2010.02.13. 14:45:31

Mégis milyen messzire lát el a posztoló, 2m? Merthogy itt valami sántit, az tuti, ahogy az is hogy regényt tudnék írni az elsõbbség meg nem adásához kapcsolódó sztorijaimból, pedig nem valószinû hogy kapásból a negyedénél több ugrana be. Akárhogy is, vigyázni kell és fõleg nem a különkérvényre várni.

Nagykócsag 2010.02.13. 14:45:44

Ha olvassa a beküldő, javaslom, vegye fel velük a kapcsolatot: zebraakcio.blog.hu/

Nagykócsag 2010.02.13. 14:47:33

@Tornado86: Így kell félremagyarázni a dolgokat. Övé az elsőbbség és kész! Ráadásul még körül is nézett. Semmit nem csinált rosszul.
Tudomásul kell venni: az autó egy fegyver. Abban ül a vezető, és annak megfelelően kell kezelni.

Tornado86 2010.02.13. 14:50:54

@Nagykócsag:
Érdekes módon engem soha egy autó se akart kilapítani, pedig illogatni gyalog megyek :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 14:58:22

@Nagykócsag: Beleolvastam, ez azért sújjjos:
"Ami ennél érdekesebb volt, mikor egy rendőrautó kanyarodott vissza és állt meg, a megkülönbözető jelzését használva. [...]csak azt kérdezte az ifjú rendőr, hogy az előbb, mikor erre jártak, nem írtuk-e fel véletlenül őket. [...] Miután megnyugtattuk, hogy nem, visszament az autóhoz, de ehhez át kellett kelnie a zebrán. Nem volt egyszerű, még neki is várni kellett, meg nem álltak volna az autók. Mondtuk neki: Biztos úr, menjen bátran, magának van elsőbbsége!"

misitcom 2010.02.13. 15:04:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Elvitte a cica.

Ez már így olyan unalmas mint a Hegylakó harmadik része.

misitcom 2010.02.13. 15:07:16

Tornado86!!!!!!Nincs valami bicskanyitogatód vésztartaléknak?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.13. 15:07:39

@misitcom: Szerintem estére megjön, és kiosztja itt a jónépet :)

sosem 2010.02.13. 15:08:12

@Csokis: Tegyél a babakocsikba bőséggel téglát, betondarabot! Azután had vigye a gyökér a motorháztetőn. )

misitcom 2010.02.13. 15:08:29

Nem beszélve a globális felmelegedésről.

misitcom 2010.02.13. 15:12:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Akkor toljunk ki vele.Jól szidjuk össze az összes belsőégésűt és magasztaljuk az ö áldásos ténykedését.Erre mit lépne?

misitcom 2010.02.13. 15:13:36

BUX index hogy áll?

misitcom 2010.02.13. 15:14:46

Ha virslit becsavarom szalonnával és megsütöm kell-e valamilyen fűszerrel kezelnem?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 15:16:12

@sosem: Nem megölni akarom, csak nevelni! Tanmese: amikor Budán laktam, volt egy nagyon helyes, belső kertre néző garzonom. Isteni napos, csendes lakás volt, piszok jó volt tavasztól kezdve nyitott ablaknál aludni, csak reggel fél ötkor mindig odaszálltak a galambok burukkolni az erkély korlátjára. Az egyik haveromtól kértem egy légpisztolyt, "kettétörve" letettem az ágy mellé pár nyállal gombóccá formázott papírzsebkendő darab társaságában. Amikor jött a galamb, betöltöttem, és csatt. Pár hét alatt elszoktak. Kérdezte a haverom, hogy miért nem ólommal, elvégre azt is adott hozzá. Mondtam, hogy egyrészt nem vagyok szadista, másrészt akkor nekem kéne eltakarítani a dögöket, harmadrészt meg döglött galamb nem tanul, viszont jön helyette másik.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.13. 15:17:44

@misitcom: Próbáljuk ki :)
Kezdem is: A q*rva annnyát az összes autósnak, aki nem áll meg a zebránál, aki meg megáll annak is.
Idióta mindenki, aki autóval közlekedik, és nem gyaloggal. Zebraakció pedig a király, mert megmenti a gyalogosok életét!

:))))))))

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 15:18:30

@misitcom:
- Hát nem.
- Stagnál, de most épp szombat van, úgyhogy nem csoda.
- Nem, de csak ha virslit veszel, és nem 300 Ft-os, ízfokozós szójarudat.

nyulambulam 2010.02.13. 15:22:16

@Csokis: Tegyél a babakocsiba pár zsák cementet is lécci, úgy told át a zebrán... Azt meg üssék el nyugodtan...

indapass90210 2010.02.13. 15:24:11

@Nagykócsag: a kócsag madár. Aki feljelentget, az köcsög!

misitcom 2010.02.13. 15:27:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Képzeld,tegnap láttam egy autót és ment (gurult)az úton.Még a vér is meghűlt bennem.Gondoltam le is fényképezem,de akkor meg az emberijogokakció fényképez le engem ,hogy másokat fényképezgetek.

nyulambulam 2010.02.13. 15:29:47

@Dáwid: Figyu, ha két méterrel előtted akar "leugrani" egy gyalogos, akkor a KRESZ szerint neked már állnod kellene a zebra előtt...
Ha meg nem vetted észre, akkor orvosilag nem vagy alkalmas gépjárművezetésre.

misitcom 2010.02.13. 15:30:03

@Csokis: Így akkor ma legalább nem bux.

indapass90210 2010.02.13. 15:31:42

@nyulambulam: persze, csak mert valaki a zebra körül kolbászol, nehogy mindig meg kelljen már állni....

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 15:31:47

@misitcom: De, mert benne rohad a pénzem, és az istennek nem akar emelkedni.

Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2010.02.13. 15:36:28

@jaafar: egyszer a nőddel történjen egy ilyen semmiség, kiváncsi lennék hány posztban dühöngenél.

kiraaaaa 2010.02.13. 15:37:01

@Csokis: szia! A blogodon láttam egy rakat törpét, nem passzolnál át néhányat?:))))

Dáwid 2010.02.13. 15:38:38

@nyulambulam: Gondolom felétek nem szoktak esőben este kapcnival a fejen rohanni, emberek, nincsenek zebra előtt parkolók, és a járdáról háttal lelépő jónépek akik 5 másodpercel a háttal lelépés előtt még egy csaj száját nyalogatták belülről. Láttam már csodákat, tudom miről beszélek. :-) De azért látom bonyolult még mindig EGYETÉRTEK AZZAL HOGY A GYALOGOSNAK VAN ELSŐBBSÉGE, ÉS MEG IS ADOM NEKI HA TEHETEM. De ha a gyalogos egyértelműen mutatja hogy mit akar, akkor azért egyszerűbb dolga van az autósnak is. Csukjuk le mostmár, mert látom nehéz megérteni hogy mit írtam eddig már 3x Az autóvezetési képességeimet pedig majd döntse el más, és ne egy blogon keresztül :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 15:38:50

@Dövan: Pedig de! Ez már csak elég autentikus forrás a KRESZ értelmezésére: www.youtube.com/watch?v=v1xbUlO83u8

misitcom 2010.02.13. 15:39:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A szabály az pedig szabály!Bár csak lenne több ebből az áldott zebraakcióból.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 15:40:27

@Kiraaaaaa:): Most már kevesebb van, mert cserélgettem, de beszélhetünk. Én Tréfit keresek ezerrel. De szerintem tegyük át ezt a blogba.

misitcom 2010.02.13. 15:41:30

@Csokis: KRESZ?KRESZ?Ne segíts!Valahol már hallottam...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 15:42:49

@misitcom: Segítek: utca a XIII. kerületben! Tudod, ahol Kernnek fordul a villamos.

indapass90210 2010.02.13. 15:43:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nincs mit tenni, a szabáál az szabáál!

misitcom 2010.02.13. 15:44:55

@Csokis: Ez komoly ?tényleg van ilyen utca?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.13. 15:45:21

@Dövan: Evvan'. De majd a Zebraakció megmondja.
Szerintem holnapra lesz itt 600 komment, és mindenki ezt fogja prédikálni.

misitcom 2010.02.13. 15:47:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az a zebraakció? Ó!Hát ö egy áldott jó gyerek!Mondja csak,mondja.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.02.13. 15:52:43

@jaafar: Hát ezért teljesen felesleges volt billentyűzetet ragadni. Igaz, majd ha a te gyerekedet ütik el majd Budapesten a feleségeddel együtt, akkor nem lesz csámcsogni min, úgysem érdekel senkit, mindennapi eset.

misitcom 2010.02.13. 15:54:15

@Sörfaló: A nevedről jut eszembe.

Vegyünk egy négybetűs szót!pl:MAMA
Vegyünk el belőle egy betűt,a többit cseréljük ki.
Eredmény:SÖR

Jim Raynor 2010.02.13. 15:55:06

@Dáwid:

"EGYETÉRTEK AZZAL HOGY A GYALOGOSNAK VAN ELSŐBBSÉGE, ÉS MEG IS ADOM NEKI HA TEHETEM"

hát ne haragudj,de mész te a faszba. nem "ha tehetem", hanem MINDIG. remélem, egyszer egy nyergesvontató majd neked nem adja meg az elsőbbséget, mert éppen "nem tehette".

indapass90210 2010.02.13. 15:57:14

@Jim Raynor: gyalogosként sem mindenki olyan hüje, mint a múltkori posztoló, aki nekiszaladt a kocsi oldalának....

Dáwid 2010.02.13. 15:59:31

Tudod van eset amikor akkor sem tudsz mit tenni, ha még az árokba is lemennél hogy elengedd... A legriasztóbb esetem az volt amikor a már említett esetben a villamos-megálóból a zebra mellett az útnak háttal álló smároló srác egyszercsak elengedte a csajt és azzal a lendülette háttal lelépett elém (én kanyarodtam. Megálltam, de nem voltam biztos benn hogy ez így lesz. Ha te erre fel tudsz készülni előre, és erre megadni az elsőbbséget akkor taníts mester.

misitcom 2010.02.13. 15:59:54

@Kiraaaaaa:): Vannak ilyen számítógépes játékok,hogy egy békával kell átevickélni a kamionok között.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.13. 16:01:03

Különben tényleg qrvára unalmas már. Megint egy zebra-sztori, és ugyanaz a vita kezdődik elölről.
A megszállott gyalogosok, és az álszentek nyomatják, hogy a zebránál meg kell állni még ha piros cigánygyerekek potyognak az égből is, aki pedig vezetett már autót, az tudja, hogy ez nem mindig lehetséges. És ebből lesz itt megint több száz komment.

Jim Raynor 2010.02.13. 16:04:21

@Dáwid:

gondolom, basztál lassítani a zebra előtt. hát így ne csodálkozz. én, ha kell lelassítok. ha "necces" gyalogost látok, inkább megyek 5-tel, minthogy elüssem.

misitcom 2010.02.13. 16:04:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Találós kérdés!! Fekete fehér csíkos növényevő fényképezőgéppel?

indapass90210 2010.02.13. 16:07:46

@Jim Raynor: hehe, te hüje vagy, nemkicsit, nagyon :D

Dáwid 2010.02.13. 16:07:56

@Jim Raynor: te nagyon beteg... nem tudok már mit mondani... lámpától indultam és kanyarodtam. Szerinted mennyivel mentem?? (nem mentem két számjegyű sebességértékkel amúgy, azt megsúgom). De ha 4,5-el kanyarodok, és gyakorlatilag helyből az autónak lép neki, akkor is zebrán ütöttem el. Tudom... úgyis neked van igazad, elvégre ott voltál, és különbenis...

FDToth 2010.02.13. 16:13:05

Hasonló.
Tegnap jöttem Budapest fele és egy kisvárosom haladtam keresztül, melynek a főutcája 2x2 sávos és gyakorta keresztezi zebra. Mint mindig, a külső sávban haladtam és egy lámpához érve láttam, hogy az sárgán villog és zebra is van. Lassítok 30-ra, mivel ilynekor a gyalogosnak van előnye. Át akart kelni egy öregebb hölgy egy babkocsival (gondolom unoka), így megálltam megadni az elősbbséget. Lelépett elém, de tovább menni nem tudott, mivel a beslőben senki sem adta meg neki az elsőbbséget, így azlrt, hoyg segítsem az átjutását, átmentem őúgy a belksőbe, hogy az autó fara a külsőben volt, így tulajdonkéépen keresztbe álltam. A szemből jövők átendedték, így sikeresen átjutott. Viszont az a brom, aki elé bemnetnem keresztbe, hogy átengejem a hülyget vadul dudálni és mutofatni kezdett. Persze, feltartottam, de még mindig jobban járt, így, mintha elcsapta volna azt a 2 embert.

indapass90210 2010.02.13. 16:18:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: egy éve kb nekem köszönhetően egy faszi megdöntötte a helyből, hátrafele távolugrás rekordját. Azt hitte, hogy csak azért mert nem jön éppen semmi a közelben, átmehet a piroson. Én meg rátenyereltem a dudára :) Azóta is mindig elkap a röhögés ha rágondolok, mekkorát ugrott a hitvány gyalogja :DDDD

misitcom 2010.02.13. 16:18:38

Hát állítom, ha nem lennének kresz vagy bármiféle szabályok, nem lenne ennyi baleset sem. Nem egymás anyázása menne, hogy ki a hibás, hanem talán figyelnénk egymásra.

indapass90210 2010.02.13. 16:25:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szürreális látvány volt. Nem gondoltam volna, hogy ember ekkorát tud ugrani!

Kolompár Sztárszki 2010.02.13. 16:27:13

épp csak annyi időre néztem be, hogy ide van-e írva az illető (jövőbeli) gázoló rendszáma, kocsijának típusa. nincs.
ja, akkor EZ A SZTORI
NEM
TÖRTÉNT
MEG.

értsük már meg, hogy az a minimum, hogy az ilyen hernyók rendszámát feljegyezzük és posztoljuk.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.13. 16:30:03

@misitcom: Ja-ja! Erről az az ismerősöm jut eszembe, aki még a 80-as évek vége felé került ki Texasba (Houston) dolgozni. Első nap feltűnt neki, hogy milyen nyugodtak az autósok, semmi dudálás. Szóvá is tette. Mondták, hogy persze, mert három napja valaki rádudált az előtte levőre, mire az kiszállt, hátrament és fejbe lőtte a dudálót. Azóta mindenki sokkal nyugodtabban vezet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.13. 16:30:44

@Kolompár Sztárszki: Ha már itt tartunk, a posztoló leírhatta volna a babakocsi rendszámát is! :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.13. 16:34:15

@Kolompár Sztárszki: nem történt meg, mert el sem tudod képzelni, hogy a világodban ilyen megtörténhet?

Én is láttam már apukát zebrán, gyalogosnak zöldnél visszarántani a két gyerekét a kezüknél fogva, mert a gyilkos kb 70-el húzott el.

1. Sajnos tényleg mindennapos a sztori. Megtörténik naponta százszor, ezerszer.
2. Nem nekem kellett visszarántani a gyerekeimet, de ha pisztolyt nyomnak a tarkómhoz, akkor sem tudnám felidézni a rendszámnak egyetlen karakterét sem. Pedig nyitott szemmel járok...

ági anyu 2010.02.13. 16:40:14

@Dáwid: Egész más az, ha nem tud megállni, mint ha nem is akar - merthogy többnyire ez a bibi ...

"streetfighter" 2010.02.13. 16:41:10

"egy terepjáró jött, meg is álltam, hisz tapasztalatom szerint az ilyen autós sem embert, sem istent nem néz, ha vezet"

Ez egy nagyon pofátlan megjegyzés volt!
Azt pedig bármíly szomorú, tudomásul kell venni, hogy a falun átvezető főutakon kevesen lassítanak le a "megfelelő" sebességre, ezért ott nagyon ovatosan kell közlekedni.

"Hirtelen szinte a semmiből termett a másik sávban egy autós"

Ez így ritkán fordul elő.

ági anyu 2010.02.13. 16:44:43

@Kolompár Sztárszki: De igen - velem is történt már hasonló. Azt a rendszámot csak azért tudom, mert az autó a szemben lévő oszlop tövében landolt, a sors iróniája következtében néhány méterre egy rendőrautótól. Egyébként nem tudnám ... merthogy néhány percig a vérnyomásom helyreállítása volt a fő célom

misitcom 2010.02.13. 16:46:30

@ági anyu: Azt hiszem te lelőtted a poént!Belehet zárni ,haza lehet menni.Kész!!!

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 16:48:11

@Csokis:

Gyere onkább, csatlakozz hozzánk. Vicces, hasznos és még a neten is szeretni fognak, láthatod. :)))

"streetfighter" 2010.02.13. 16:50:40

@zebraakcio:

Az, hogy majdnem elgázolnak valakit, olyan vicces???
Ti már csak röhögtök az egészen?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 16:53:20

@"streetfighter":
Nem. A delikvensek arca vicces a rendőrségi vizsgálóban. Hogy ott milyen bűnbánóak. Mikor a legtöbb a zebránál rádnéz, látja, hogy ott vagy, aztán majdnem megöl, mert továbbhajt. Mert azt hiszi, megteheti. Hát mostantól nem teheti meg. És egyre többen vagyunk. És még többen leszünk.

"streetfighter" 2010.02.13. 16:55:46

@zebraakcio:
Atya isten! Te még a vizsgálóban is ott vagy?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 16:59:24

@"streetfighter":
Persze. Tanúskodunk. Ha olvasnád a blogunkat, tudnád.

Margit bácsi 2010.02.13. 17:34:17

persze megint jön a sok rokikártyás ódis-terepjárós tankparaszt, hogy hát hogy írhat ilyetmá a posztoló, hogy "az ilyen autós sem embert, sem istent nem néz, ha vezet".
hát eztet hogy képzeli?! :D
az igaz, hogy parkolási szégyenfal is velük van tele, meg igaz, hogy mindenki tudja, hogy a legagresszívabb állatfajta az utakon, de hát ilyet leírni!! hogy képzeli? :D

HgGina 2010.02.13. 17:54:22

@igazságos: mert kék-piros villogó volt a kocsija tetején.

borovi 2010.02.13. 17:55:59

@Leadfoot: minden terepjárós egy agresszív fasz. ha terepjárót vezetsz, te is az vagy

ági anyu 2010.02.13. 18:06:23

@borovi: Ez nem igaz - a húgom nagyon udvarias sofőr terepjárósként - igaz, hogy nem csilivili vadiújat vezet, csak egy korosabbat. Lehet, ez is számít

Lipi1945 2010.02.13. 18:09:22

@ági anyu: Lehet, mert az enyém is már 29 éves, és énse érzem magam agresszívnek.

igazságos 2010.02.13. 18:09:31

@HgGina: Nem, nem kék piros villogó volt a kocsija tetején. :D Egy piros kocsi volt.

Mire kimentek a rendőrök, elhúzott, de lefényképezték. KEN xxx rendszáma volt. :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.13. 18:24:56

Ha egy női autóban férfi ül, furcsa dolgok történnek.
Pl megáll a zebránál.

lr 2010.02.13. 18:54:34

@"streetfighter":
"Bár szomorú, hogy a küszöbödre szartam - de nézd csak: ha óvatos vagy, kikerülheted! ;D"

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.13. 19:01:55

@zebraakcio: Már az első akciótoknál írtam, hogy nagyon el van rontva ez a jó ötlet, ha úgy csináljátok, ahogy...

Ezt most megfejeltétek ezzel a "vicces" kommunikációval, meg az "egyre többen vagyunk" fenyegetőzéssel.

Jó ötlet, elégséges kivitelezés, elégtelen kommunikáció. Ne basszátok már el!

Öreg Sam 2010.02.13. 19:31:15

@Margit bácsi:
lám-lám,milyen csúf dolog az általánositás...
Én (egy autóbaleset következményeként) rokikártyás vagyok,és halmazati bűnöm,hogy terepjáróval járok.Egyszerű:a gerincsérülésem miatt nem tudok LEülni egy autóba,csak beülni.
A balesetben csak csigolyám sérült,az agyam nem,ezért meg tudom fizetni a SUV-ot,de semmivel sem vezetek agresszivebben,mint korábban.

ex-dr. vuk 2010.02.13. 19:34:13

@Dáwid: magyarazd mar el legyszi, hogy miert a gyalogosnak kell mericskelnie az auto fektavolsagat? (ha egyaltalan tudja, hogy mi az) Nem az autosnak kene a sajatjat, plane ha nincs elsobbsege.
Ne mondd nekem, hogy csak 5-tel kozelitve lehet teljesen biztonsagos a zebra, ez csak akkor lenne igaz, ha minden zebrat direkt ugy epitenek, hogy nagy falakat tesznek melle, hogy ne lehessen latni, hogy a jardarol epp ki megy a zebra fele.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.13. 19:57:36

Most eszembejuott megint a kibetonozott babakocsi,avagy tegyünk egy nagy betonrönköt a babakocsiba és induljunk el vele bátran a zebrán megoldás.Az ötlet valamelyik kommentezőé volt,amúgy érdemes lenne kipróbálni.

Tornado86 2010.02.13. 19:58:04

@misitcom:
Laskasirittõ megteszi? :P

csiribi (törölt) 2010.02.13. 20:14:45

A héten - talán csütörtökön, megyeszékhelyen -a piac előtti gyalogos átkelőhely felé közeledek, belső sávbsn, óvatosan.
Kb. harminc méterre az átkelőtől, jobbról lelép két gyalogos.
Fékezek, megállok.
Jobbról egy fehér OPEL ezerrel a külső sávban - csaknem elcsapva őket - elrobog.
Az átkelő fölött ott van a térfigyelő kamera.
Biztos vagyok benne - jó okom van rá - DÍSZNEK:(
Ma délelőtt 11,00 - kor, Keleti Pu főbejárat elé gyalogosan érve, gyalogos átkelő lámpa PIROS!
Két munkaruhás, negyvenes férfi
-természetesen - lelép PIROSBAN hogy átkeljen. Taxi kb. tíz!!! méterre van, érkezik, dudál.
Embereink visszalépnek és kb. ebben a stílusban: "mocskos taxis, hová sietsz".
Na nem, nem halkan:(
Vő. a két esetet.
Ez a BALKÁN:(

"streetfighter" 2010.02.13. 20:36:50

@lr:
Ha sokat szarakodsz szétrúgják a segged!

rushman 2010.02.13. 20:40:02

Egy újságban láttam, hogy Óbudán vörös színű keretet festettek néhány zebrának. Nagyon tetszik, remélem néhány autós a vérre fog asszociálni belőle. A beépített led izzókat viszont már túlzásnak tartom.

Don Carnage 2010.02.13. 21:16:30

Pedig tényleg egyre többen vagyunk.Mint egy sejtekből álló földalatti hadsereg.Saját adatbázissal.Nem ismerjük mind egymást, de lassan mindenhol ott leszünk.Mi hozzuk a csekkeket, mi szolgáljuk fel az italodat,mi számoljuk ki az adódat.Jobb ha megállsz a zebránál.

záporjózsi 2010.02.13. 21:52:36

Tegnapelőtti élmény: Haladok az úton, ahol 60 km/h a megengedett. Egy busz előz, nem látok tőle, gázpedál elenged, mert jön a zebra. Középszigeten gyalogos, én a külsőben, megállok, gondolván, hogy a belsőből úgyis látszik, meg fognak állni. A belsőben még 3 autó elmegy, a 4. (taplómocskosszemétbéjemvés) némi ABS-szel megáll. A gyalogos átmegy, megyünk tovább... Ha felfogták volna, hogy ott a gyalogos, senkinek nem kellett volna megállnia, csak lassítani.

Tegnapi eset: állunk a dugóban a Haller utcán. A túloldalon kórházi zebránál 2 gyalogos. (Ez elég sötét hely, nehéz észrevenni, de legalább a járda ki van júzva az útig és körül tud nézni a gyalogos.) Gyalogos áll. Autó fékez. Autó megáll. Áll... áll... áll... A gyalogosok nem mozdulnak, csak bámulnak - lehet, hogy valakit várnak. Autós nem érti, lassan átcsorog. Inteni fájt volna a 2 madárnak... Ha másképp helyezkednek és intenek, nem kellett volna megállnia senkinek.

A zebránál NEM KELL megállni, ha a gyalogos és az autós ésszerűen együttműködik - és a beláthatóság olyan. Persze ha nagyon lassú a gyalogos, akkor meg kell állni mindenképpen. De az már más eset.

záporjózsi 2010.02.13. 21:57:41

@Jim Raynor: Volt egy esetem, amikor városban egy zebránál nem láttam gyalogost. Sötét volt, 40-nel mentem, hogy meglássam, de sehol senki. Kb. 5 méterre lehettem, amikor a kamikazét megláttam futni. Satu, még éppen észrevette, hogy túl gyorsan jött és nem nézett körül. Sem a motorháztetőre, sem a kocsi oldalára nem kívántam...

Igen, van olyan, amikor nem lehet megállni. Ez ritka, de van. És szerintem a gyalogosok örülnének, ha csak olyankor nem állna meg az autó.

jelentéktelen alak 2010.02.13. 22:32:05

Az ilyen felháborító akciók kapcsán szoktam mondani, hogy a soha ki nem szabott fél milliós bírságnak, nincsen vissza tartó ereje.
De egy 5000 forintos bírság is elrettentő volna, ha minden 10 ilyen esetből 8-nál ki lenne szabva.

Egyre több emberen döbbenek, meg, mikor kiderül, hogy csak azt tartják szabálysértésnek, amiért meg is büntették...
Szánalom, de ebből kellene kiindulni. Legalább 70-80%-osra kellene emelni a lebukási esélyt, a mai 0,000...% helyett.

jelentéktelen alak 2010.02.13. 22:48:08

A posztokat olvasva, megdöbbenve és értetlenül olvasom, hogy egyeseknek gondot okoz az elsőbbség adás. Miért vezet az ilyen?

Had segítsek!

1, Azért vannak a sebesség limitek, mert a szerint közlekedve, az útra jellemző szituációk, nem okoznak megoldhatatlan helyzeteket.

2, Úgy kell egy zebrát megközelíteni, mint egy jobbkezes utcát. Ha jó belátható és nincsen lelépni készülő gyalogos, akkor akár lassítás nélkül. Ellenkező esetben, akár megállásra is felkészülve.

3. Gyalogosnak a zebrán, akár akkor is lehet elsőbbsége, ha az autónak zöld a lámpa. Sok okból lehet így, illő erre felkészülni.

4. Hasznos hozzászokni, hogy az autóban nem gázpedál és duda van, de bizony ablakai is vannak, amin illő keresztül nézni és látni.

Ugyanakkor a gyalogosnak nem minden esetben van elsőbbsége még a zebrán sem.

Lenny 2010.02.13. 22:48:20

Javaslom jópáratoknak, töltsön el egy kellemes hétvégét mondjuk Zürichben és figyelje meg, hogy kell közlekedni, hogy kell gyalogosátkelőt megközelíteni és gyalogosokra odafigyelni.
Enter.

jelentéktelen alak 2010.02.13. 22:52:48

@záporjózsi: Nagyon jó hozzászólás. Szívemből szóltál.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.13. 23:37:03

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Gyere, csatlakozz hozzánk és adj jó tanácsot, hogyan kommunikáljunk. Szívesen tanulunk bárkitől. :)

@IárifIári:
Nem jó megoldás a betonos babakocsi, balesetet ne okozzunk szándékosan már!

ex-dr. vuk 2010.02.13. 23:54:04

@jelentéktelen alak:
A piroslampan es a kekvillogoson kivul tudsz mondani olyan esetet, amikor a zebran nincs elsobbsege a gyalogosnak?

ex-dr. vuk 2010.02.13. 23:54:48

@zebraakcio: a balesetet nem ti okoznatok, hanem az autos, aki elgazol egy babakocsit.

Perillustris 2010.02.14. 01:12:28

Jogosítványt az autósoknak! Hisz' az mindent megold.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.14. 01:28:40

"nem is értem, legalább 120-al döngethetett a falunk utcáján, olyan gyorsan ért oda) "

Teljesen fasza, ezt tapasztalom nagyanyméknál is, nem igazán értem, hogy miért nem számít a lakott terület?
Mert nincs rendőr? Pont a gázolásveszély miatt kéne odafigyelni...
Másrészt, ennél még az is jobb, ha OK, gyorshajt, de ne 120, akkor inkább csak 70-nel, ha már az 50-et nem lehet betartani. ennyiről még talán meg lehet állni.

Semper Fidelis 2010.02.14. 09:14:16

Egyébként nem csak az autós-zebra konstellációval vannak problémák. Nem kell autó ahhoz, hogy valaki gyökér legyen. A feleségem 5 hónapos terhes, és a tömegközlekedésen(amiről már letiltottam), vagy a moziban is a sok segg simán belekönyököl a hasába, meglökik, stb. Aztán ha rászólok a delikvensre, néz, mint borjú az új kapura. Visszaszólni nem mer, de látszik az üresség a tekintetében, hogy fogalma sincs, miért szóltam rá. Eszébe sem jut, hogy pl. a moziban a lépcsőre kijövetelkor nem úgy lépünk ki, hogy belebaszunk egyet a tömegbe könyökkel, közben látványosan másfelé nézünk, majd a keletkezett résbe beállunk..... Szóval az élet bármilyen területére elmondható, hogy aki gyökér, az gyökér. Függetlenül az autótól.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.14. 10:10:02

@Semper Fidelis:
Pont ez az!
A buszon vagy a moziban simán kellemetlen, bosszantó, az úton viszont MEGÖL!
Tavaly sajnos 48 ember bizonyítja ezt.
Ezért kell drasztikusan emelni a büntetést. Csak abból értenek mindenütt a világon. Sok büntetés + nagy eséllyel lebukás = szabályok betartása.

Gregorily 2010.02.14. 10:57:01

www.youtube.com/watch?v=v1xbUlO83u8

Valakinek EZ elrettentés???
Egy olyan országban, ahol a ma autót vezető emberek nagy része a Kockás fülű nyúlon, Varázs ceruzán, Mégza családon és más, ezekhez hasonlatos "TV-s spot"-okon nőtt fel, azoknak természetesen a fenti videó kielégítő színvonalat közöl, de hogy a feladatát nem látja el ez a Tv-s kampány, az is biztos...
Mi van a képen? Hogy a SUV-os elütött egy játék mackót? Gyerekek, ezzel az erővel lehetett volna egy Ken baba is...

Ezen mérhető le leginkább, hogy a média szerint a lakosság értelmi és érzelmi szintje hol van...A béka s#egge alatt.
Más országokban, pl. Anglia, ez a "reklám" kb. úgy nézne ki, hogy csecsemő közeli képen, mindenhonnan csöpög a vér, itt-ott esetleg egy apró végtag, anyuka pedig szívinfarktus közeli állapotban...

Ez a véresség pedig- megelőzve a hőzöngőket- nem azoknak az 5 osztályt végzett, sörhassal a tv előtt döglő, s#egget vakaró embereknek szól, akik csak azért néznek durva dolgokat, mert olyan magas az ingerküszöbük, hogy egy levágott kéz alatt oda sem figyelnek...Nem...

Ez a véresség most speciel annak szólna, hogy bezony öregem ez a valóság, a valóság pedig olykor durva...A valóságban élő csecsemő van, vér van, és a nagy büdös meghalás is természetesen...

Aki látott már - fentebb említett - angol közlekedésbiztonsági reklámot, azt tudhatja, hogy azoknak talán elrettentő ereje van, de ennek a lágy tavaszi szellőnek semmi.

Ilyen átvitt értelmű, felsőbb gondolkodást igénylő tv-s kampányokat nem olyan országban kellene adásba adni, ahol az emberek többsége azt hiszi el, amit lát, még akkor is, ha tudja, hogy az nem lehetséges...
Lásd: kiégett bal első izzónak közelről, tágra nyílt, de szigorú szemekkel azt suttogja: "Múkodj!"

indapass90210 2010.02.14. 11:04:45

@zebraakcio: akkor sem biztos, hogy jó megoldás a gyalogokat az elsőbbségük bármi áron való kiharcolásásra bíztatni. Mert előfordulhat, hogy valami hüje elhiszi, hogy az elsőbbség meg az életbiztosítása megvédi mindentől. Az meg ugye nyilvánvaló, hogy végül ki végzi tepsiben.

indapass90210 2010.02.14. 11:07:16

@Gregorily: A Mézga család pedig kurvajó volt...

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.02.14. 11:15:22

@Dövan:
Nem a gyalogosokat biztatjuk az elsőbbségük kiharcolására, hanem az autóvezetőket az elsőbbség megadására.
Nem ugyanaz. :)

"streetfighter" 2010.02.14. 11:46:42

@Gregorily:

Szerintem, csak részben van igazad.
Az angol filmek nagyon komoly technikával, felkészültséggel és nagyon sok pénzből készültek az angol fiatalság elrettentésére.
A nagyon naturista és abszolút életszerü ábrázolás a mai fiataloknak valószínüleg hatásosabb.
A magyar film minimál költséggel nem kimondottan a fiataloknak, hanem a magyar vezetőknek szól, mivel sajnos köztudott a zebrához való viszonyuk.
Nem valószínű, hogy a cenzúrán és a közfelháborodáson kívül mást elértek volna, ha kisgyerek testrészeket vágnak be a jelenetbe.
Az értelmes ember ebből a magyar filmből is le kell,hogy vonja a tanulságot. A primitíveket pedig ki kell szűrni a forgalomból, illetve jó útra téríteni.

jelentéktelen alak 2010.02.14. 16:43:39

@vuk_: Igen. Tud úgy a gyalogos a zebrára lépni, hogy nincsen elsőbbsége. Pl. nem győződött meg annak veszélytelenségéről, esetleg futva érkezik, ahogy nem észlelhető.
Tehát lássuk be, a gyalogosok sem szentek minden esetben. De az tény, hogy a zebra az övéké és ott autósnak kell(ene) vigyáznia. Ez azonban semmiképpen sem azt jelenti, hogy ott a gyalogos mindent megtehet!

Azért ne essünk át a ló túloldalára!

Egyébként attól, hogy piros a gyalogosnak a lámpa, nem biztos, hogy nincsen elsőbbsége a zebrán!!! Ezért írtam, hogy akkor is óvatosan kell a zebra felé közelíteni autóval, ha az autónak zöld a lámpa. Lehet, hogy a gyalogos még a folyamatos zöld jelzésnél lépett a zebrára, de a kora, vagy az egészségi állapota miatt, nem ért át a zöld jelzése alatt. Lehet, hogy olyan gyorsan megy, ahogy csak bír, de mikor rápirult, még két sáv neki hátra van. Lehet, hogy ebből a kettőből éppen a tiedé az egyik, aki -mivel már zöld a lámpád- lassítás nélkül közelíted meg a zebrát és gázolod halálra a gyalogost.

sajna 2010.02.14. 19:52:19

ELLENÜNK ELKÖVETETT BÁNTALMAZÁS TÖRTÉNT!!!
A közlekedési szituáció abban testesült, meg, hogy szabályosan
a gyalogátkelőhelyen mentünk át, a bűnöző pedig amikor mi a
gyalogátkelőhely közepén tartva, a bűnöző gyorshajtással elsodort bennünket,
és cserbenhagyva elment leparkolni! És visszajött megverni
bennünket!!!!!!!!!!!

A tárgyaláson pedig ez történt, annak ellenére, hogy a z autóst ellen elmarasztaló ítélet született!!!

De most megaláznak, többek között a
bíró úr is, mivel bocsánatot kellett kérnem, vagyis körben ki kellett
nyalni a f.....-ét mivel a tárgyaláson próbálni mertem elmondani
részletesen a történteket. Még azt is mondta hogy megbüntet az úti költségem
20-szorosára, ami 30.000-ft, ezért megalázkodtam, saját magamat
megalázva. Még azt is mondta, hogy majd kint az utcán intézzem el a problémámat
a bűnözővel!! Na de kérem? Ezt hívják igazságszolgáltatásnak? Az
anyagi káromról nem is beszélve, mivel annak ellenére, hogy a bűnözővel
még szóbeli vitatkozásra sem került sor, széttépte a bőrkabátom, a
kiskorú fiam kezéből kikapta a telefont, és a betonnak vágta. A lelki
fizikai bántalmazásunk során, még a lelki sérülésről nem is beszélve.
Nagyon el vagyok keseredve azóta, szinte 100-szor meggondolom, hogy elmerjek-e
menni valahova. Ez egyébként nevetséges büntetés amit kapott, a bűnügyi
költségekről nem is beszélve (3380ft plusz 1 év próbára bocsájtás)(Rendőrség részéről büntetés nuku). Mert az úti költségünk is jóval meghaladta
kiszabott büntetést. De tudnák mondani mást is, de röviden ennyit.

Pedig ezért a cselekményért jogosítvány bevonás, plusz súlyos büntetés kiszabása lett volna a minimum, hát ez van!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.14. 20:44:22

@sajna: Nem vagy egy elmebajnok az írásod alapján.
Mi fenét írtál ide?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.14. 20:49:38

@kolbászoszsömle: Wazze, én sem értettem, de nem mertem megkérdezni, mert aszittem, hogy az én készülékemben van a hiba :)

"streetfighter" 2010.02.14. 21:01:48

@kolbászoszsömle:
@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem tudtok szöveget értelmezni?
Olvassátok logikabukfenc hozzászólásait. Ott beletanultok!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.14. 21:07:05

@"streetfighter": Így estére eléggé megizzasztott ez is. Nem tudom, hogyan fogok elaludni!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.14. 21:13:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: vagy hatszor elolvastam, de semmi. :D

@"streetfighter": egy okos embert csak hatszor lehet átverni! :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.02.14. 21:15:42

@kolbászoszsömle: Annyi lejött, hogy elkövetett bántalmazás történt ellenük :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.14. 22:00:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: jaja!
Hogy cserbenhagyta a bűnöző, aki megállt és visszament megverni őket bűnözői sebességgel.
Ez tiszta sor, csak az útiköltség hússzorosát nem értem!
Ha szomszédból megyek gyalog, akkor nincs gond, de ha Ottawából, akkor hujujujj!

sajna 2010.02.14. 23:39:35

@kolbászoszsömle: Én csak egy igaz történettel hozakodtam elő!!!!!

A mondanivalója pedig következő: nyugodtan lehet gyalogátkelőhelyen gázolni a gyalogosokat, mert a törvény a bűnelkövetőt védi.

De , hogy megértsétek egy tárgyalás alkalmával, még lehet, hogy nagyobb büntetést helyeznek kilátásba az ártatlan elszenvedő gyalogosra.

És még bántalmazni is lehet a gyalogost.(üzenet jön le)

De szerintem ti csak 3-3-om szavas semmi értelme szavakat tudjátok értelmezni.:D:D:D

Bocsi, akinek nem inge ne vegye magára!(gondolom ezt a szólást-mondást sem fogja érteni az, aki idáig nem tudta értelmezni az írásomat)

sajna 2010.02.14. 23:57:51

----------------VÁLASZ!!!!!--------------------------------------A bíróságon ez a divat, miv@kolbászoszsömle: Ez tiszta sor, csak az útiköltség hússzorosát nem értem!
Ha szomszédból megyek gyalog, akkor nincs gond, de ha Ottawából, akkor hujujujj!

---------------------------------------el a Bíró ezt mondta, ha nem érted kérdezzél meg egy jogászt!

De mivel gyenge a felfogásod neked elmondom, hogy én alkalmanként, 1500ft útiköltséget kaptam, mint TANÚ. De inkább tanuljál egy kicsikét még, mert hosszú lenne írni ide a részleteket. UTÁNA MEG OTT KÖTEKEDNÉL MERT NEM TUDNÁD ÉRTELMEZNI!:D:D:D

sajna 2010.02.15. 00:03:50

VÁLASZ!!!!!--------------------------------------A bíróságon ez a divat, miv@kolbászoszsömle: Ez tiszta sor, csak az útiköltség hússzorosát nem értem!
Ha szomszédból megyek gyalog, akkor nincs gond, de ha Ottawából, akkor hujujujj!

---------------------------------------el a Bíró ezt mondta, ha nem érted kérdezzél meg egy jogászt!

De mivel gyenge a felfogásod neked elmondom, hogy én alkalmanként, 1500ft útiköltséget kaptam, mint TANÚ. De inkább tanuljál egy kicsikét még, mert hosszú lenne írni ide a részleteket. UTÁNA MEG OTT KÖTEKEDNÉL MERT NEM TUDNÁD ÉRTELMEZNI!:D:D:D

sajna 2010.02.15. 01:50:26

@kolbászoszsömle: kolbászoszsömle · limerik.blog.hu/ 2010.02.15. 01:06:21
@sajna: Hát megvagy, Jar Jar!

EZT AZTÁN AKI TUDJA ÉRTELMEZNI, AZ CSAK OLYAN BALFÉK LEHET, MINT TE!:):):)

ági anyu 2010.02.15. 11:52:54

@Dövan: Lehet, hogy rosszul értem a lényeget, de a zebraakció nem a gyalogosoknak, hanem az autósoknak szól ...

ági anyu 2010.02.15. 11:54:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Sokat segítene néhány összefüggő mondat :)

Perillustris 2010.02.15. 22:08:56

Ma is képes volt egy köcsög inkább átmenni a szembesávba a zebránál, minthogy megálljon. Sajnos nem értem el a lábammal.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.15. 23:37:58

@Perillustris: Úgy tudod a legkönnyebben elüttetni magad, ha háttal állsz a forgalomnak, majd egy orv mozdulttal elkezdesz átrohanni!
Ebben az esetben el fognak ütni a zebrán (ez egy jó pont a szektádtól), összetörsz egy autót (még egy jó pont a szektádtól), ha nincs térfigyelő, vagy nem egy focisa elé ugrasz, börtönbe is zárják a sofőrt (harmadik jó pont a szektádtól)

Perillustris 2010.02.16. 16:57:03

@kolbászoszsömle: Börtönbe? Gyalogos elgázolásáért? Soha. "Ingyen és bérmentve" lehet halálra gázolni a jó magyar bírói ítélkezés szerint.

Egyébként miért is számít "elüttetési szándéknak", ha valaki át akar kelni a zebrán? Miért számít ez sportnak ma?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 17:55:40

@Perillustris: engem miért nem akarnak elütni? Én miért nem érzem azt, hogy életveszélyben vagyok, amikor átkelek az úton?

misitcom 2010.02.16. 21:41:48

@kolbászoszsömle: Dehogyis nem akarnak.Csak te annyira szemét vagy ,hogy állandóan elugrálsz.Tudod te milyen nehéz egy mozgócélpontot eltalálni.Legközelebb csukott szemmel és lassabb mozgással próbálj meg átkelni.Na persze csak ha zsömléből pizzává szeretnél átalakulni.

Perillustris 2010.02.17. 23:17:11

@kolbászoszsömle: Próbálj meg úgy átmenni, ahogy nyugatabbra át tudnak menni az emberek. Remélem, még tudsz írni utána.

Alex3000 2010.02.18. 11:04:45

Éljenek a kopasz állatok!!!

Leeroy of SMV Design 2010.02.22. 20:20:51

Mostanában különösképp vigyázni kell, hiszen a jobb idő beköszöntével észrevehetően megszaporodtak az utakon a Street Racing matricás járgánnyal felvértezett önjelölt Fittipaldik, akik százhússzal közlekednek lakott területen belül is. Piros lámpa, zebra sem szempont, úgyhogy oda kell figyelni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása