Cinóber levele félig közlekedéssel, félig közbiztonsággal foglalkozik, de mindenképpen érdekes kérdést boncolgat. Élete párját nemrég megbüntették, de nem is ez verte ki nála a biztosítékot, hanem az, hogy úton-útfélen azt hallani, hogy kevés a rendőr, bírságolni mégis négyesével járnak. Látja valaki ebben a logikát?
Kis mennyasszonyom a XI. kerületi Bercsényi utcán át szeretett volna eljutni a Karinthy Frigyes utcába szombat délelőtt. Nyilván a táblákat sem figyelte, csak követte az előtte lévőt, aki nem ment le az alagútba, hanem fent az azzal párhuzamos utcán leparkolt. Nem így a párom, akit a rendőrök megállitottak és megbüntettek.
Hibázott, mert oda csak - ha jól emlékszem - a célforgalom mehet be. Dugó sem volt, az átjutás is gyorsabb lent, nyilvánvaló a figyelmetlenség és nem valami "aljas" szándék vezeti kerülő útra az idegent. De hát ki gondolná, hogy épp ezekben a szűk esztendőkben készült el Budapest második leghosszabb közúti alagútja? A büntetés is csekély, 5 ezer Ft.
De! Minek ehhez 4 rendőr? Emlékszem, régen a Ladában is mindig négyen trafiztak az Erzsébet hídon, de azt hittem az az idő már elmút. Itt is, egy dolgozott, a többiek csak álltak mellette, a hosszú papírmunka alatt a többi áthaladó autóst mégcsak nem is figyelmeztették. Az már csak hab a tortán, hogy az ilyenkor szokásos protokoll beszélgetés - egyoldalú - tegezéssel zajlott.
Előző este a hiradókban a rendőrkapitány sajtótájékoztatóján keveselte a 7 %-os felderítési arányt, (nincs egyedül) és arra kérte a kerületeket, március 1-től több rendőr legyen kint az utcán, és a BKV-n utazók is legyenek nagyobb biztonságban. Persze lehet mindezt hamarabb is - volt egy ilyen tartalmú félmondata is.
Addig azonban, amíg a beosztottai így teljesítik az elvárásokat, nem látom a fényt az alagút végén. Ugyanúgy mint a tétova autós a Bercsényi utcába bekanyarodva, aki rossz beidegződéssel (Allee) csupán garázslejáratnak gondolja azt.
Az utolsó 100 komment: