Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem segítettek a terhes nőnek

2010.03.04. 11:45 :: SilentSound

Tudom, hogy a címről szinte mindenkinek ugyanaz a visszatérő mondat jutott az eszébe, de nem, nem arról lesz szó, hogy valakinek állítólag szült a felesége és ezért hajtott kétszázzal. Na jó, nem biztos, de ha neked nem ez ugrott be, akkor nem olvasol elég autózz! blogot. Amiről viszont Péter valójában írt, az azért elég szomorú dolog, szinte én szégyellem magam azért a végtelen apátiáért, amit levélírónk felesége tapasztalt Dabason. Ha már ők nem.

Eddig csak ritkán kommenteltem a posztjaitokat, ma viszont leírok nektek egy kis történetet. Ha megüti a mércét, kirakjátok, ha nem, akkor meg legalább jól elmondtam valakinek.

Feleségem, aki félidős terhes, ma reggel vérvételre volt hivatalos, ami után gyorsba betért a dabasi t*sc*ba vásárolni. Egy tizenkét éves Suzuki Swiftet használ a város(?) környéki teendői során, ami eddig igazán meghálálta a bizalmat. Ma reggel viszont a zasszony elfelejtette levenni a tompítottat miután leállította a kocsit és bement a boltba.

Az akksi nem bírta a fél órás megterhelést és csontra lemerült. Amikor kijött a boltból és hiába próbált indítani, feleségem hamar rájött, hogy mi a hibakód, és szeretett volna segítséget kérni a parkolóba jövő-menő autóstársaktól és elmondása szerint senki sem akart segíteni neki. Ezért írom ezt a pár sort.

A kocsiba a biztonság kedvéért ott a vontatókötél, az emelő, a pótkerék, az ellankadásjelző 3szeg, a sárgamellény és egy pár bikakábel is - biztos, ami biztos. Feleségem egy középkorú házaspárnak szólt először, hogy volnának-e kedvesek segíteni bebikázni a kocsit. "Sajnos nincs bikakábelem..." - vágta rá a férfi, mire asszonyom boldogan közölte, hogy neki van. A férfi arca erre kicsit megrándult, aztán közölte, hogy "nem ért hozzá, sose csinálta". A felesége szólt rá, hogy talán be lehetne tolni...

Mire az ember olyan undorral és kelletlenséggel löködte meg a kocsit mintegy 3,5 méteren át, amit leírni nem lehet az asszony szerint. A kocsi persze nem indult be. Az ember, mint aki jól végezte dolgát, indult volna, de a felesége kérésére csak letolták a kocsit az út közepéről a parkoló szélére, majd távoztak. Ezek után feleségem még két párt szólított meg, de elmondása szerint úgy néztek át rajta, mintha koldus lett volna.

Ezt megunva, végül telefonált az egyik ismerősünknek, aki a szomszéd faluban lakik és pont otthon volt. Ő egyből kocsiba ugrott, tíz percen belül ott volt és bebikázta a kocsit. Ez nappal, egy városi(?) áruház parkolójában történt, ahol jönnek-mennek az autósok. Egy szemmel láthatóan terhes, fiatal nő kért - szerintem nevetséges mértékű - segítséget más autósoktól és ennyi segítséget kapott.

Nem akarom elhinni, hogy ez lenne a mérce és ez az általános morál az autósok között. Nem akarom elhinni, hogy a dabasi t*sc*ba csak érzéketlen barmok, műszaki analfabéták és testileg rokkantak járnak autóval vásárolni, akik képtelenek segíteni beindítani egy nyomorult suzukit. Nem akarom elhinni, hogy ilyen emberek között, ilyen országban élek. Normális ez szerintetek?

144 komment

Címkék: autó sztereotípia lámpa női sofőr műszaki hiba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2010.03.04. 13:48:29

Nekem hajnali 5kor megalltak segiteni bebikazni a kocsimat. Az ur mondta, hogy el fog kesni de azert segitett. (Talan a postiro szar helyen lakik?)

Nick Leeson 2010.03.04. 13:56:53

Nem derül ki a sztoriból, de ha fel lett volna nyitva a motorháztető és közben bámul bele a motorba a terhes nő, akkor valószínűleg magától odament volna az aki segítőkész!!!!!
Így meg azt sikerült leszólítani, akik épp nem akartak segíteni...

aforizmák 2010.03.04. 13:59:26

Szemmel láthatólag, mindig az fog segíteni, aki el is fog késni, leginkább a munkahelyéről... nekem is állt már meg a csodajárgányom és muszáj voltam próbálkozni segítségért "esedezni"...a végén ki segített? Aki el is késett...az extrém ebben, hogy az előző krapek akit leszólítottam, távolról végignézte.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.04. 14:00:58

@Peetee: Dabason esett meg a sztori, ott van benne a posztban. :)

yerico1 2010.03.04. 14:01:33

@Easyke: Félidős terhesen annyi látszik, hogy egy vékony csajnak van egy kis hasa, egy kövér nőnél meg még annyi se.

Egyébként megmondom az őszintét, engem se érdekelne, ha ilyen történne. "188-at tessék megcsörgetni, majd ők segítenek. ". Igaz, pénzért, de egy lemerített akksi úgyis zárlatos lesz, és cserés. Annyi mindent akarnak mostanában tőlem parkolóban, hogy meg sem hallgatom, félbevágom, hogy ""Viszlát", és megyek tovább. Bunkó vagyok? De jólesik.

öregmogyi 2010.03.04. 14:02:30

@hawkeye: Ezt te komolyan is gondolod, hogy egy betolás helyett vegyen akksit, vagy kihívja az "indítószolgálatot"?
Az akksivételen persze el lehet gondolkodni, de első körben toljuk be a kisasszony autóját, aztán jöhet az észosztás.

yerico1 2010.03.04. 14:02:47

@yerico1: félbevágom helyett félbeszakítom ofkorsz.

eszkep 2010.03.04. 14:03:01

Az tényleg magas, hogy miért nem "mernek" bikázó kábelt rádugni a nyamvadt akkumulátorukra, de...
- abból ítélve, hogy fél óra alatt állítólag csontra lemerült az aksi, talán tényleg nem ártana 5 évente egy nyamvadt akkut venni!
- katalizátoros kocsit amúgy sem "célszerű" betolni, mint az közismert...

öregmogyi 2010.03.04. 14:04:35

@yerico1: mi lesz a lemerített akksi? Zárlatos? Muhaha. Nem csak bunkó vagy. Buta is.

Horváth Zalán · http://zalanhorvath.blogspot.com 2010.03.04. 14:04:58

A feleségem is tapasztalt hasonló viselkedést várandósként. A bp-i metrón villamoson gyakran állt szemmel látható pocakjával. Amikor lehetett elvittem , kísértem épp ilyen esetek miatt. Az emberek ilyenek...

yerico1 2010.03.04. 14:06:33

"Nem akarom elhinni, hogy a dabasi t*sc*ba csak érzéketlen barmok, műszaki analfabéták és testileg rokkantak járnak autóval vásárolni"

Ebből melyik a feleséged? Mintha ő is ott vásárolt volna.

yerico1 2010.03.04. 14:07:53

@öregmogyi: Örülök neki, hogy az intelligencia nagymestere végre megmondta nekem a tutit. Köszi! Ja, elfelejtettem, hogy bunkó vagyok. Kapd be!

Wesszájd Gábor 2010.03.04. 14:08:14

Az első embernek gratulálok. Ahelyett, hogy 5 perc alatt bebikázta volna, helyette szerintem 10 percig tologatta a kocsit, és még a kezét is jól összekoszolta. Vagy tényleg nem tudta, hogy kell bikázni?

öregmogyi 2010.03.04. 14:09:14

@eszkep: ha pöccre indul, semmi baja nem lesz a katalizátornak. Ha nem indul, akkor valszeg az indítómotorral is sokat kell pörgetni, ami viszont tényleg rossz.

öregmogyi 2010.03.04. 14:11:08

@yerico1: szívesen az infót! (máskor is)

2010.03.04. 14:12:45

Nem volt szerencséje a hölgynek, hogy nem sikerült megtalálni a segítő szándékú embert. Nem rég volt még, amikor a csepeli Tescoban arra lettünk figyelmesek, hogy 2-vel odébb áll egy autó nyitva a bal oldali ajtaja, de sehol senki a környéken. Az autóba dobozok pakolva, de látszólag semmi nyoma az erőszaknak. Bementen a Tescoba, hogy mondják már be, hogy XYZ123 rendszámú autónak nyitva az ajtaja, a tulajdonos jelentkezzen. Eltelt 10 perc, nem jött senki. A párom is bement, ő is megpróbálta, semmi eredmény. Ezután hívtam a rendőrséget. 3-szor beszéltem velük, de mire küldtek volna egy járőrt, megjelent a tulajdonos házaspár. A hölgy elsápadt, amikor meglátta az autót nyitott ajtóval, aztán nem győzték megköszönni.
A másik eset az úton történt a nagy havazás idején. Autó az árokban, gyér forgalom valahol a világ végén. Megállok előtte 10 m-rel, hogy megkérdezzem, mit tudok segíteni. (Előtte azért lezártam az autót.) A férfi mondta, hogy már hívta a testvérét, de azért maradtam, hogy esetleg elkél egy kis emberi erő még. Az autó nem bírta volna kihúzni egy emberi erővel, úgyhogy itt is volt egy köszönet.
Szóval azon túl, hogy így arc nélkül kicsit arcoskodtam, azért nem vagyok egyedül, csak talán kell egy kis kitartás, hogy megtaláld a segítséget.
Persze szerintem is inkább egy új aksi, mint egy pár bikakábel.

Herrgeneral 2010.03.04. 14:13:15

Szerintem a kedves ismerős tologatja az asszonykát és az egész sztori csak alibinek kellett.

2010.03.04. 14:17:07

@eszkep: "katalizátoros kocsit amúgy sem "célszerű" betolni, mint az közismert... "

Lehet, hogy nem célszerű, de ha nincs más mód...

mr_x 2010.03.04. 14:18:22

Hasonlo esett egy velem egy Oxford melletti kisvaros tesco-parkolojaban.
Mivel nem volt bikakabelem, bementem hatha arulnak vagy legalabb tudjak hogy a kozelben hol kapok.
Az ugyfelszolgalatos holgy mondta, hogy nem arulnak, fogalma sincs hol lehet kapni, de ha a kocsi itt van a parkoloban akkor azonnal hivja a segelyszolgalatot akivel szerzodesuk van ilyen esetekre, csak a kocsi rendszamat, tipusat aruljam el, meg hogy pontosan hol allok.
Ja es nem vagyok terhes, bar a gyerek a sorhasamra utalva kerdezte mar parszor, hogy apu mikor szul neki fiutestvert :-)

amodent 2010.03.04. 14:18:58

A Budakalászi Cora parkolójában én ugyanígy jártam, csak nem félidős terhes nő vagyok, hanem fiatal felnőtt férfi. És volt bikakábelem is. Kb. a tizenötödik megkért autós segített, aki meglepetésre egy szoláriumozott, szőke csaj volt. Mondta, hogy lövése sincs a dologról, de csináljam meg nyugodtan.

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.03.04. 14:19:32

Azért kíváncsi lennék arra, hogy a posztíró ezeddig hány alkalommal segített terhes anyukának? Az ilyen sértődékeny és érzelgős emberek azok, akik más helyzetben leszarják a többi embert, ha pedig ők vannak bajban, akkor mindenki rohanjon a segítségükre. Ha pedig ezt nem teszik, akkor mindenki szemét rohadék. Valszeg kedves asszonykád olyan stílusban - követelőzve, magas lóról - kommunikált ott az emberekkel, hogy azzal csak elriasztotta a még jószándékú embertársainkat is. Inkább beszélgess el az asszonykáddal, minthogy itt hülyeségeket írogatsz, mellyel alaposan beégeted magad.

.lll. 2010.03.04. 14:20:58

sok itt a köcsög-mondta a kolompár gyerek a majálisos videón

mr_x 2010.03.04. 14:21:21

esett egy = esett meg

SzLacika 2010.03.04. 14:26:28

@lófő: Az Dzsínó volt az Olá családbúl:)

mivanveled? 2010.03.04. 14:26:34

hasonlo akksi para, csak en felnyitottam a gephaztetot es 5 masodpercen belul jott egy forma hogy tud-e segiteni. Bp, 2009

nyalifalibiszibaszi 2010.03.04. 14:27:31

Az a nagyon vicces egyébként, hogy ha autót vezetni tanulsz, benne van a tananyagban, hogy kell bebikázni az autót.
Ez, hogy sosem csináltam, ugyanolyan szánalmas, mint az, hogy olyan embereknek van jogsija, akik nullát értenek az elsősegélyhez :S

.lll. 2010.03.04. 14:31:03

@SzLacika:

a ffene a testüket,örökké kavarom őket:DD

Egi78 2010.03.04. 14:35:31

Én nyáron Alsóörsön a strand parkolójában jártam így, fenn maradt a tompított és 5-6 óra alatt csontra lemerült az aksi.
Bikakábelem nem volt.
A megkérdezett 2. autós, aki mint kiderült helyi lakos, hazaugrott kábelért és pikk pakk beröffentette a verdát. 10 perc sem volt összesen.
Amúgy nem vagyok félidős anyuka, hanem egy kopaszodó faszi.
Ez is oyan kamu szagú történet, mert azt már nehezen hiszem el, hogy ha egyszer volt bika kábel nem segítenek. Ilyen esetekben a kábel meg vagy nem léte a szűk keresztmetszet.

2010.03.04. 14:38:13

@Easyke: 4 hónaposan téli nagykabátban egyáltalán NEM biztos hogy látszik hogy terhes valaki. A cikk túlzó, általánosítás.

venszivar 2010.03.04. 14:41:13

Szinte hihetetlen,hogy ilyen emberek vannak !!
55 éves vagyok , ez az Első blogom.Nekem sincs
bika kábelom de azt hogy ne segítsek azt a lel-
kem nem bírta volna el.Van egy mondás " azoknak
jó akik tudnak NEMET mondani". Én soha nem is
tudtam s utólag bizony vagy 5-10 alkalommal na-
gyon megbántam s szidtam magam !!! No de nem
ilyen esetek voltak.Aki ilyen esetbe s kismamát
így vissza tud utasítani az egy tetü........

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.04. 14:51:26

@venszivar: "55 éves vagyok , ez az Első blogom"
sőt, még ez sem a tied.
még 55 évet várnod kell, hogy lehessen blogod.

Ariadne12 2010.03.04. 14:58:05

Saját tapasztalat, Budapest:
December egyik utolsó napján szokásos bringás kis túrán voltam két barátommal a budai hegyekben. Az aszfalt utakat kerüljük, a Szépjuhásznétól is a Budakeszi mellett futó földúton jöttünk le, a közepétől pedig a forgalommentes Árnyas út a szokásos útvonal. Ezúttal félúttól mégis a Budakeszi mellett döntöttünk, és utolsóként már majdnem leértem, amikor egy rossz mozdulatot tettem, majd bringástul elszálltam, arccal érve földet. Még fel se kászálódtam, már jött segíteni egy férfi meg egy nő, kérdezték, hogy jól vagyok-e. Mondták, hogy mögöttem jöttek autóval, látták az egészet (jelzem neonszínű dzsekiben-övtáskával voltam, és bár világos volt, de hátsó lámpával, és az út szélén közlekedtem). Gondoltam semmi gond, legurulok én a János-kórházhoz, de nem hagyták, mentőt hívtak. Ez utóbb kiderült, bölcs dolog volt, lévén eltört az orrom és bár sisak volt rajtam (mint mindig), de ezzel együtt is nagy és veszélyes púp nőtt a homlokomon. Volt más autós is, aki megállt, hogy minden rendben van-e, de ők végig ottmaradtak, nyugtattak, zsepit adtak, és ragaszkodtak hozzá, hogy megvárják a mentőket. Mindeközben az út belső szélén ültem a padkán, de ezt fel se fogtam igazán, ők pedig vészvillogóval odaálltak kicsit lejjebb, így kikerülhettek a többiek engem meg az általam hagyott vértócsát.

Elmondhatatlanul hálás vagyok nekik, sajnos nem tudom, hogy tudnám megtalálni őket, hogy megköszönjem...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.04. 15:02:35

Én azt nem értem, mi a francért nem kapcsolódik le a lámpa, ha leveszik a gyújtást.

Ha kihúzom a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, az azt jelenti, hogy befejeztem az autózást. Semmi szükség rá, hogy a fényszóró kikapcsolt gyújtásnál is képes legyen világítani.

Nekem fiatom van, ott ez rendesen meg van oldva. Az elmúlt 8 évben talán 3-szor érintettem a világításkapcsolót, nem is értem, hogy miért nem készül minden autó így.

Jól picsánrúgnám a gyártókat emiatt.

venszivar 2010.03.04. 15:04:27

@xaba99: No akkor most megírom életem második
hozzászólásomat.Az ilyen bunkók , akik nem a
problémákat akarnák megoldani , hanem a legkis-
seb tévedésbe is belekötnek inkább , unatkozol
?? Nyas gem , te okos tojás ...........

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.04. 15:08:54

@venszivar: nem, nem unatkozom, nagyon jól szórakozom.

felka 2010.03.04. 15:09:44

@Az igazi Vaszilíj Zajcev:
honnan tudod hogy a posztoló nem szokott segíteni?
honnan tudod hogy az asszonyka magas lórol követelőzött?
ezek nem ismeretében HONNAN TUDOD hogy hülyeségeket ír a posztoló?
te is ilyen jóindulatú, segítőkész egyén lehetsz.

biohazard 2010.03.04. 15:10:00

@lxrose: "Bementen a Tescoba, hogy mondják már be, hogy XYZ123 rendszámú autónak nyitva az ajtaja,"

És így az autó gazdáján kívül még négyezer ember tudta meg, hogy melyik autó áll nyitva a parkolóban.

Isten ments a jótevőktől.

kyanzes (törölt) 2010.03.04. 15:12:53

Nekem ilyen helyzetben az lenne az első gondolatom, hogy le akarnak húzni valamilyen módon.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.04. 15:14:26

@Csumpi Hálidéj: a KRESZ lehetőséget ad rá, hogy sötét helyen, út szélével párhuzamosan parkolva, égve hagyd a helyzetjelzőt. én sem parkoltam soha ilyen helyen, de el tudom képzelni, hogy van olyan helyzet, amikor hasznos lehet. ha máskor nem, ködben. nekem nem olasz kocsim van, nem kapcsol le (de visszaveszi helyzetjelzőre), viszont olyan idegesítő hangon kezd el jelezni, amit nem lehet nem észrevenni.
meg volt, hogy este, utcán, nem léámpa alatt szereltem, akkor is jó volt, hogy álló motornál is lehetett lámpát kapcsolni.

.lll. 2010.03.04. 15:17:32

velem is történt meg,hogy leszopodott az aksi a tompított maitt,szerencsére a mostani kocsim vinnyog,ha úgy felejtem a lámpást

glinolid 2010.03.04. 15:32:44

Két hónapja, este 8 után értem haza munkából. A Beálltam egy üres parkolóhelyre, majd komótosan, a cuccaimat lassan összeszedve készültem elhagyni a gépegységemet, amikor is hallom, hogy valaki igyekszik életet lehelni kihűlt járgányába. Persze a hidegben meghűlt villanydelej-tároló megadta magát. Szépen felajánlottam segítségemet, parkolóból ki, közelgurulás, bebikázás. 5 perccel később értem haza. Alap, hogy segítek.

glinolid 2010.03.04. 15:36:29

Ugyancsak január. -18 fok én meg vizes gázolajat tankoltam be is fagyott a gázolajszűrő. 30 percig álltam Külső Szilágyin, de senki nem állt meg, hogy segíthet-e. Persze haver hazavontatott. De, akkor is.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.03.04. 15:39:44

Ha a posztolót megnyugtatja, hogy tavaly nyáron az M0-on éppen lángoló autóhoz sem óhajtott senki megállni, mi több még le is lettem b@szva a mélymagyar teherautósofőrök által, hogy meg merészeltem állni. Annyi tellett a többi közlekedőtől, hogy nyomogatták a dudát. Semmi több. Senkit nem érdekelt, hogy esetleg tüzet kéne oltani...

Ami az ilyen parkolókban való segítség kérést illeti sajnos hamar összekeveri az ember a kéregető, sporttáskából zoknit áruló, és egyéb próbálkozó egyedekkel.

Kicsi79 2010.03.04. 15:40:36

@Deneware.: Lehet, hogy már írta valaki, de ez csak akkor fordulhat elő, ha nem megfelelő a karbantartás, és kicsit már kinyúlt a szíj. Jó állapotú vezérműszíj nem ugrik át.

Egyébként lehet, hogy az a gond, hogy a legtöbb tuskó parkolója tele van kéregetőkkel, csövesekkel. Sokaknak elegük van belőlük. Ezért is fordulhat elő ilyen, hogy nem segítenek, mert azt hiszik az emberről, hogy tarhálni akar. Nekem is tele van a tököm velük, de ha valaki azzal jön oda, hogy segítsek bebikázni az autóját, szó nélkül megtenném.

j311 2010.03.04. 15:41:55

Nna, megint terhesség és a "mindent lehet", sőt "mindent meg kell kapjak első szóra" faszság, csak mert ott van a purdé a méhében.
Pont az ilyen hozzáállás miatt szarják le az összes terhes nőt. Kiharcolták maguknak az utálatot.
Mellesleg a sztoriban teljesen lényegtelen, hogy terhes vagy sem, felesleges megemlíteni is, mert semmi empátiát nem kelt senkiben.

Kerámia_53 2010.03.04. 15:45:48

Előrebocsájtom: természetesen NEM a Te sztoridról van szó de mi van, ha miközben én kiszállok a kocsimból, hogy segítsek a (terhesnek látszó) hölgynek, két nem idén lebarnult izompacsirta beül a kocsim volánja mögé és elhajt, a nő pedig elejti a hasára kötözött kispárnát? Csak mert volt már ilyen! Ez magyarország, itt mindenki hozzászokott, hogy semmi nem az, aminek látszik!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.04. 15:48:23

"ellankadásjelző" - munkahelyeken sokan bevezetnék :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.04. 15:49:49

@Kerámia_53: ha kiszállok a kocsiból, mindig kiveszem a kulcsot. ez nálam reflex. lakást is bezárom, ha lemegyek a ház elé a parkba, hiába látom a kaput.

2010.03.04. 15:51:55

@biohazard: "És így az autó gazdáján kívül még négyezer ember tudta meg, hogy melyik autó áll nyitva a parkolóban."

Nem így történt. Gyakorlatilag az autó gazdája sem figyelt fel rá, csak fél óra múlva befejezték a vásárlást, ezért jöttek ki. De senki más nem próbálkozott, ugyanis 3-an (plussz a fiam) voltunk ott az autó mellett 3 m-en belül, és azért az feltünt volna, ha valaki kulcs nélkül akar bármit is az autóval. Te mit csináltál volna, ha már utólag ennyire bölcs vagy?

Vámpír\\\'08 2010.03.04. 15:53:53

Én egyszer felejtettem égve, igaz akkor egész iccakára a fényt, reggel egy taxiscéget hívtam, és mérsékelt áron vállalták. Amúgy főleg télen ne közlekedjünk ennyire szar aksival, persze attól még segíthettek volna. Bár nekem egy nem terhes csaj jobban bejön.

2010.03.04. 15:53:55

@biohazard: Ja még annyi, hogy azért egy Tesco parkoló elég nagy, hogy rendszám alapján ne lehessen könnyen megtalálni egy autót, ha nem tudod, hol van. (Gyakran még akkor is nehéz, ha tudod.) :-)

hawkeye 2010.03.04. 16:05:43

@öregmogyi:

A bunkóságról azért beszélhetnénk.

Például azokról, akik szerint a katalizátoros autót be kell tolni... :(

Hogy tiszta legyen:

Ha valaki segítségra szorul, persze, hogy segít az ember.
De!
Pl. az összes rafinált lopás-rablás erről szól.
Ilyenekkel terelik el a figyelmet, aztán vagy szépszerével lenyúlnak, vagy még fejbe is baknak valamivel.

Hol éltek ti, mondjátok?

Van oka a közömbösségnek is, nem?

De ez a poszt nem erről szól.
Hanyag vezető, gondozatlan roncsautó.
Autóklub, vagy hasonló eszébe se jut, inkább áramot koldul a parkolóban.
Aztán idejön sírni, hogy milyenek az emberek.
Nem kellene előbb tükörbe néznie...?

biohazard 2010.03.04. 16:08:36

@lxrose: Ugyanazt amit Te, vártam volna :-)

Amúgy nagyparkolóban mindig úgy állok meg, hogy fél focipályányi területen senki más ne legyen, így elég feltünő lenne babrálni az autón. Inkább gyaloglok százötven méterrel többet.

Donor 2010.03.04. 16:13:35

Csóróbb korszakomban nekem elég gyakran volt ilyen jellegű problémám a vacak akku miatt nekem is volt bikakábelem, meg is tudtam csinálni. Volt aki mondta hogy be van burkolva az akkuja, meg siettségre hivatkozott, de általában az első megszólított segített.

Segítettek öltönyös emberek szép autóval, cigányok szakadt Ladával, meg úgy általában mindenféle ember, szóval szerintem feleséged simán nem volt elég határozott.

Pedig te***kóban is volt szerencsém bikázásért pitizni :)

Olyan is előfordult, hogy egyedül toltam a kocsit, hogy majd beugrok és beröffen, de kiszaladt egy boltból két srác, mondták hogy szálljak be, majd ők megtolják.

hazug fidesznyik (törölt) 2010.03.04. 16:13:52

"Nem akarom elhinni, hogy ilyen emberek között, ilyen országban élek."

Mit vártál? Itt már mindenki fideszes meg jobbikos...

j311 2010.03.04. 16:15:01

@Vámpír\\\'08: "Amúgy főleg télen ne közlekedjünk ennyire szar aksival"

Na igen. Erre oda kell figyelni. Majdnem megszívtam én is, bementem mozizni 2.5 óra múlva még égtek a fények. Még az autó is indult.

Donor 2010.03.04. 16:16:26

@hawkeye: Nem roncsautóról beszélt a posztoló (az én voltam) hanem égve hagyta a lámpát. Ez bárkivel előfordulhat.
Meg azért általában betolni egy kocsit nem sok kockázattal jár.
Volt olyan hogy belsősávban rohadt le az ember és nem tudta kitolni a folyamatos forgalom miatt. Én vészvillogót kinyomtam, megálltam és így tudott csak kimenni.

hazug fidesznyik (törölt) 2010.03.04. 16:16:29

@hawkeye: "Hanyag vezető, gondozatlan roncsautó."

Na ja, te bizonyára valami szupercsákó lehetsz, akinek a széthajtott bmw-je ilyet nem produkál.

Donor 2010.03.04. 16:17:12

@j311: Elsőre, de még kétszer eljátszod ezt és dobhatod ki a fasza akkut :)

Donor 2010.03.04. 16:23:47

Még egy sztori.
Valami falu határában elszakadt a motorom lánca éjjel 10kor. Persze helyi kis cigányok egyből körbeugráltak. Én mondjuk egészséges előítélettel zártam mindent, de azért haverkodtam velük. Fél óra szenvedés után hogy összekössem a láncot egy kerítésdróttal, közölték hogy jó fej vagyok és mások el szokták zavarni őket, és tudnak egy motoros boltot ami valami rokonuké és talán tud adni alkatrészt.
Így is történt. Kinyitott nekem 11kor és adott alkatrészt ráadásul ingyen.

Szóval szerintem rendben vannak az emberek ebben az országban, csak megfelelően kell hozzáállni a dolgokhoz.

egyittlakó (törölt) 2010.03.04. 16:23:57

@Easyke: A félidős terhesség nem mindig észlelhető, ha hét hónapos korban születne a gyerek, akkor mit látnál három és fél hónapos pocakon? Különben sokszor a kilenc hónapos terhességet sem veszik észre a magyar nőkön, csak megjelenik a hír, hogy megint kukába hajítottak egy csecsemőt...

Vámpír\\\'08 2010.03.04. 16:26:03

@hazug fidesznyik: azért nem kell ahhoz felső tízezerbe tartozni, hogy egy gondozott akkum legyen télen.

egyittlakó (törölt) 2010.03.04. 16:27:34

@Deneware.: "Vezérműszíjas kocsinál ha átugrik a szíj pár fogat, - és ez betoláskor..."

Olyankor leveszed a vezérműszíjat, bakker... még ennyit sem tudsz?
:-)

2010.03.04. 16:35:18

@biohazard: Akkor jó. Gondolom, így utólag sem volt hülyeség csak másodikra hívni a rendőrséget (főleg, hogy ők nem értek oda, holott vették az "adást", nem úgy, mint a tulajok). Mindenesetre egy felettéb különös helyzet volt, mert mikor fordul elő, hogy valaki tárva felejti az autója ajtaját?

Davver · http://davver.freeblog.hu 2010.03.04. 16:47:12

Sziasztok!

Én nem régen a szegedi nagy tesconál a bejárattól láttam, hogy egy Ford Escort nagyon küszködik a behajtó sávban! Villogott a lámpája és nagyon köhécselt a motor. Szürkület volt és rengeteg ember mivel éppen karácsony előtt voltunk. Az autó megállt a bekanyarodó sávba és elkezdtek rá dudálni. A mögötte jövő autók mind szabálytalanul kikerülték, mert pont lekanyarodó sávban állt meg. Legalább 20 autó kerülte ki és 50 ember a buszmegállóba nézte végig az esetet. Aztán nem vártam tovább átszaladtam a bejárattól az egész parkolón át kereszteződésig és akkor láttam, hogy egy idősebb nő vezette, és próbálta egyszerre tolni és kormányozni a kocsit. Szóltam neki, hogy üljön be aztán tolom, az egész nem tartott tovább 30-40másodpercnél ami alatt szintén 10 autó anyázva került ki minket! Aztán belöktük az első parkolóhelyre a nő már szállt is ki a kocsiból, hogy adna egy kis lóvét. Értetlenül álltam a dolog előtt mert meg se fordult a fejembe, hogy ezért pénzt kéne elfogadnom.
Szóval nem elképzelhetetlen az eset. 2 héttel később az én autómba is lemerült az akksi egy kertvárosi parkolóba, már amúgy is nagyon levolt merülve és rossz is volt, de senki nem segített így egyedül betoltam a kocsit egy kisebb dombon és starsky módjára bepattanva rúgtam be a kocsit. Ha akkor ott ez nem sikerül szerintem még azóta is ott állnék. Nincs az emberekbe segítőkészség.

2010.03.04. 17:13:55

@Davver: Igen, a dudáláshoz mindenki ért. Egyszer lerobbantunk a Hungárián az egyik lámpánál. Mivel a gyújtással volt gond, kézzel el kellett tolni az útból. Egy ember ott termett, hogy segítsen letolni (ázsiai származású lehetett), a többiek meg dudáltak, (gondolom, hogy toljuk gyorsabban).
Szóval sok a bunkó ember főleg Budapesten, de leginkább az autóban ülve elég bátrak is ehhez.

öregmogyi 2010.03.04. 17:21:20

@hawkeye: hagyjuk már ezt a katalizátoros dolgot! Urban legend!!! 92 óta vannak katalizátoros autóim. (golf, seat, passat) Ezermilliószor toltam már be őket. Az indítómotor szerinted mit csinál? Ha meg nem indul pöccre, akkor indítómotorral is csak darálnád másodpercekig.

öregmogyi 2010.03.04. 17:36:36

A bikakábelhez egy sztori: egyszer egy csontra lemerült -és hónapok óta álló- autót kellett beröffenteni. (1,6-os benzines) Három pár bikakábel kellett, olyan áramfelvételt szeretett volna magának. Persze az elsőt el is égette a csatlakozónál, ezért abból a drótot hozzákötöttük a többihez. (a végén már anyáztam, hogy miért nem vontatókötelet vettem)

misi107 2010.03.04. 17:45:49

Érdekesnek találom ezt a hozzáállást.Szerintem alap-terhes nő ide-oda-hogy aki bajba került,annak segítek.Persze,ha lenyúlásra megy a dolog az más tészta,arra ott a 9mm-es.Én sem felejtem el,hogy amikor ledaráltam a noném úton az autó oldalát és bent ült a család (anyám,párom,gyerek) minden arra járó megállt,hogy mi is van,mit segítsenek.Én ebből indulok ki,ha az út szélén-városban,városon kívül-lerobbant v. tanácstalanul nézelődő autóst látok.Igaz,jópárszor meg azért néztek hülyének,hogy miért akarok segíteni?Mert rajtam kívül más meg se kérdezte mi a gond...a télen saját elhatározásból vettem bikakábelt,előtte behúztam mindenkit (ja,nekem is szétment egy akksim egy rossz kapcsoló miatt,haverokat hívogattam ha indítani kellett...ők legalább jöttek,néha éjszaka is...),nem egy dízelt (még csak nem is régieket)meg szoci autót keltett életre.A tecsó és többi ilyen parkolót meg hagyjuk,ott farkastörvények uralkodnak,sok hülye kis helyen...

etruszk 2010.03.04. 17:46:17

Már bocsánat, de az én feleségem először engem hívjon fel...
Egyszer régen a barátnőm bénázott a risztóval és egy műszaki analfabéta "segíett" neki.
Amikor a zseni lekötötte az akkumulátort a szabotázsvédelem akkor tiltotta le végleg az autót. Tréler, szerviz. Köszönöm, nem. Inkább hívjon engem, bármikor, bárhol is vagyok.

Bogyi bácsi 2010.03.04. 17:53:02

Közönyös emberek, mi?

F@szér' hagyta, hogy lemerüljön az aksi... Kicsi körültekintés a saját portán, aztán lehet b@sztatni másokat, mert bunkó módon nem voltak hajlandók segíteni.
Félidős terhes, és? Talán ha még egy páran nem segítenek ott szül meg? A saját balf@szságomért miért ne én vállaljam a felelősséget?

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.04. 17:57:52

Szép társaság... Nem segítek mert:
- Nem is látszott, hogy terhes
- Meg ha látszott is, lehet, hogy párna
- Meg jaj jönnek a kancigányok, oszt elhajtanak az autóval,
- Meg mért nem hívta az autóklubot
- Meg miért járkál rossz aksival
- Meg nem tolom be, mert katalizátoros, és letépi a vezérműláncot
- Úgy kell neki, hülye férje miért engedte el ilyen autóval
- Meg miért nem vesz inkább új aksit

BUTA KIFOGÁSOK azok vannak. Csak remélni tudom, hogy élőben okosabbak és segítőkészebbek vagytok...

Papóci 2010.03.04. 18:08:03

Kisfiam!
A közlekedési morál nem akközben lett olyan, mint amilyen amíg az anyuka vérvételen volt. Tehát előre számíthattatok a nulla segítségre.
Ö minden lehetőt megtett, ami ilyenkor elvárható, de TE NEM! Néhány száz forintért kapható olyan vinnyogó ami a motor leállítása után jelzi az égvehagyott fényszórót. Ilyet kellett volna már régen beszerelned.

misitcom 2010.03.04. 18:17:15

Valaki egyszer azt ígérte,hogy három gyerek,négy kerék.Azt senki sem monda,hogy működni is fog.

misitcom 2010.03.04. 18:24:55

@Papóci: Néhány száz forintért kapható olyan vinnyogó ami a motor leállítása után jelzi az égvehagyott fényszórót. Ilyet kellett volna már régen beszerelned.

A suzukiban gyárilag benne van,max nem működött.

Ylmor 2010.03.04. 18:43:42

Ez furcsa. Nekem is van bikakábel a kocsimban és kell is használni évente 3x 4x. Szeretek idegen autókat bebikázni mert akkor én vagyok a KIRÁLY és ez jóleső érzéssel tölt el. Tehát csakis önzésből vagyok önzetlen.

felka 2010.03.04. 19:01:19

@tundrazuzmo:

egyetértek veled, és egyik másik hozzászólástól hányok:

Nna, megint terhesség és a "mindent lehet", sőt "mindent meg kell kapjak első szóra" faszság, csak mert ott van a purdé a méhében.
Pont az ilyen hozzáállás miatt szarják le az összes terhes nőt. Kiharcolták maguknak az utálatot.
Mellesleg a sztoriban teljesen lényegtelen, hogy terhes vagy sem, felesleges megemlíteni is, mert semmi empátiát nem kelt senkiben.

igy terhesen különösen ez jól esik.

[c] 2010.03.04. 19:44:03

@Fea: Remélem, elküldted a francba.

j311 2010.03.04. 22:02:22

@Donor: Ez egy kb. 7 éves akku. Mellesleg simán meríthetem, amíg el nem érem a mélykisütést, utána dobhatom a kukába.

bodesco 2010.03.04. 23:44:50

Egyszer egy haverom Corsa-jával bikáztunk be Ausztriában egy A6-os Audit. Olyan büszke volt, hetekig mesélte mindenkinek :)

Marty Mcfly 2010.03.05. 04:52:19

@Az igazi Vaszilíj Zajcev:
úristen... hogy te mekkora fasz vagy!

Marty Mcfly 2010.03.05. 05:15:58

mindenki járhat az életben szarul. segíteni meg akárki akármit mond, jó dolog! aki meg nem akar, nem baj, de legalább ne állítsa ki a szegénységi bizonyítványát azzal, hogy még meg is magyarázza, és hangoztatja, hogy miért az a fasz, aki bajban van... alap intelligencia!
jézusom, kicsit kifordult a világ!!!

modav 2010.03.05. 07:52:57

"Az a nagyon vicces egyébként, hogy ha autót vezetni tanulsz, benne van a tananyagban, hogy kell bebikázni az autót." Tavaly óta biztos nincs, vagy ahol tanultam ott hanyagolták el.

Most akkor nagyobb bűn egy terhes nőnek nem segíteni, mint egy nem terhesnek? Mert szerintem nem. Ha valaki bevállalja, hogy gyereket hord a szíve alatt, az készüljön fel egy picit jobban az életre, pláne ha ebben az elb*szott (Sok okoskodó fórumos k*csöggel teli :)) ) országban lakik. A posztbol nekem az jön le, hogy a kocsiban minden eszköz be vagyon rakva, hogy bárki MÁS segíteni tudjon.

Mi lenne ha, az elvárt dolgok helyett évi 3e Ft-ot áldozna valaki arra, hogy kiváltja például az autóklub tagságit.

Vagy kicserélem az aksit abban a kocsiban amivel leendő gyermekem anyja jár-kell terhesen.

Vagy elmegyek helyette vásárolni. Vagy egyébb kismillió ok, de ne legyen már kurvára elvárt, hogy huszan ugranak csak azért mert terhes valaki?

Persze majd ha nekem lesz terhes barátnőm/feleségem akkor majd meglátom és rájövök, hogy blablablablabla hülye hozzászóló!

Igen, nincs terhes barátnőm. De megígérek valamit: ha olyan anyagi helyzetben leszünk életem párjával, hogy nem telik majd az évi 3 ezer forintos autóklub kártyára, egy francos aksira a francos olcsó kis tütübe, akkor inkább nem vállalok gyereket.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.05. 14:26:23

Az én volt feleségem is rohadt le a régi 120-as skodánkkal terhesen. Mondjuk ő életképesebb volt, és tudott segítséget szerezni. Meg aztán nekünk barátaink is vannak, nem kell a szomszéd faluból hívni.

kispista 2010.03.05. 14:40:33

"A felesége szólt rá, hogy talán be lehetne tolni..."

Ha parancsolgató stílusban utasítja az embereket, ne várjon nagy segítséget.

vape 2010.03.05. 15:30:52

Én sem tudtam volna segíteni ebben a helyzetben, max. a betolással. Ugyanis az jelenlegi autóm akksija (Xsara Picasso) a vezetősülés alatt van. Azt meg kiszedni a helyéről nem egy félperces meló, bikázás így képtelenség.

Viszont cserébe a világítás sem marad rajta soha, mert erős sípolással díjazza a kocsi a feledékenységet kiszálláskor.:)

záporjózsi 2010.03.05. 16:00:24

@felka: Bocs, de ezt nem lehet nem lecsapni: A terhességtől egyébként is szoktak hányni. ;)))

Viszont a kelletlen fickó kelletlenségéhez: toltam be már pár autót és ha beindulásra ítéltetett, akkor nem volt nagy kunszt. Engem is toltak már be - éjjel kb. 2 órakor Bp. belvárosában. Nem kellett segítséget kérnem, jöttek maguktól, megköszöntem, továbbmentünk. Nem tudom, hogy a posztoló feleségét milyen emberek vették körül, de elég gáz...

@mdavid: Szerinted komolyan egy ilyen horderejű problémához Autóklub kell?! Asszem túl öreg vagyok én már az ilyen dolgokhoz...

@hazug fidesznyik: Nem ezen múlik...

@xaba99: Neszivassadmá'! :))) Tök jó, hogy idősebbek is elkezdhetik!

@vape: Az enyém meg lekapcsolja a tompítottat, ha kihúzom a kulcsot...

SzLacika 2010.03.05. 17:27:45

@vape: Az ülést ki kell szedni, hogy hozzáférj az akkuhoz? Vazzeg, ezt ki találta ki... :))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.06. 11:13:43

Én a főnököm autóját bikáztam be. Ő is, én is akkor bikázott először. Aztán mégis sikerült.

Én is beszívtam már a csont lemerült akkut, de szerencsére itt Pécsett valamivel normálisabbak lehetnek az emberek, mert szoktak segíteni megtolni.

Amúgy biztos azt hitte mind, hogy valami lehúzós szivatás van a segítségkérés mögött, de amúgy meg a kuva anyjukat, főleg egy pár esetében mégis hogy?
Pofa segít betolni a kocsit, a nője meg addig vigyáz a sajátjukra, ha már paranoidok.

j311 2010.03.06. 14:43:14

@ColT: "amúgy meg a kuva anyjukat, főleg egy pár esetében mégis hogy?
Pofa segít betolni a kocsit, a nője meg addig vigyáz a sajátjukra, ha már paranoidok."

Ja. Vagy addig ki sem nyitom a saját autóm míg be nem toltam a másikat.

vwgery 2010.03.06. 18:12:30

én borsodi lakos vagyok, hol egyik, hol másik baráti társaságommal botlunk ilyen emberekbe. Kékes, Miskolc, Bánkút, Ózd...teljesen mindegy. Kérés nélkül belökjük a vasat. de hát nem kerül az embernek semmibe, miért ne segítene?!

vwgery 2010.03.06. 18:14:57

@mdavid: te meg kivételesen nagy paraszt vagy barátom :)

vape 2010.03.08. 10:20:57

@SzLacika:
A Citroen francia mérnökei voltak az elkövetők.:) Ez egy elég nagy hülyeség volt tőlük.
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy nem teljesen kiszedni kell az ülést, hanem 2 csavart kihajtani, és az ülést ráborítani a kormánykerékre.

SzLacika 2010.03.08. 12:20:52

@vape: Áhá! Szinte tudtam! :) De legalább spóroltak egy kis helyet a - gondolom még így is tökig zsúfolt - motortérben... :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.03.14. 09:22:47

én kérés nélkül is segítek. a posztíró meg költözzön, és ne járjon teszkauba.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása