Néha beesik egy-egy olyan levél, amiben annak írója olyan általános kérdést boncolgat, amiről erősen megoszlanak a vélemények. Schdl is egy ilyet küldött, ebben a témában is rendszeresen egymásnak feszül a biztonságcentrikus és a sebességcentrikus tábor. Szerintetek jók így a limitek, ahogy vannak, vagy tényleg nyugodt szívvel lehetne emelni a számokon?
Alábbi irományomat ajánlom figyelmedbe. Ha önálló posztként nem is jelenik meg, szívesen olvasnám az alábbi kérdésről egy hivatásos rendőr, forgalomszervező, vagy bármely „szaki” véleményét. Egyeseknek ez talán lerágott csont, én még nem sokat hallottam a témáról.
Mai napon munkából hazafelé (Budapesten belül), kicsit letargikusan a szürke időtől. Az a gondolat cikázott át az agyamon, hogy mi a túrónak van 50km/h sebességkorlátozás lakott területen belül?
Amikor bevezették (csökkentették 60ról, ha jól tudom), zömmel Ladák, Trabantok, Skodák futkostak, arra hivatkozva, hogy megnőtt a gépjárművek száma (ami igaz is volt).
Hogy ma miért tartom ezt elavult szabálynak?
- a mai „átlag” – értsd átlag, ebben benne van a 20 éves swift és a zsír új 7es BMW - autó fékútja rövidebb, mint az akkori átlag kocsiké (gondolom én, ha ez nem így van, biztos megkapom a magamét)
- most sem tartja be senki az 50km/h korlátozást, pár mazsolától és kisnyugdíjastól eltekintve kevésbé forgalmas helyeken lehet kellemes 60km/h-val haladni
- most még több az autó, mint akkor, ez is igaz, pont ezért a dugó is több. Magyarán relativ kevesebb is az esélyed elérni ezt a sebességet, mint mondjuk 25 évvel ezelőtt. Ezzel mégsem mondtam ellen magamnak, mert ha meg lehet haladni, akkor lehessen.
Leegyszerűsítve: legyen a megengedett sebesség lakott területen belül 60km/h, illetve minden korlátozó táblához adjunk nyugodtan egy 10est. (ahol 70 ott 80, 40 ott 50, stb)
Az utolsó 100 komment: