Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem lehet növelni a sebességhatárokat?

2010.03.06. 20:49 :: SilentSound

Néha beesik egy-egy olyan levél, amiben annak írója olyan általános kérdést boncolgat, amiről erősen megoszlanak a vélemények. Schdl is egy ilyet küldött, ebben a témában is rendszeresen egymásnak feszül a biztonságcentrikus és a sebességcentrikus tábor. Szerintetek jók így a limitek, ahogy vannak, vagy tényleg nyugodt szívvel lehetne emelni a számokon?

Alábbi irományomat ajánlom figyelmedbe. Ha önálló posztként nem is jelenik meg, szívesen olvasnám az alábbi kérdésről egy hivatásos rendőr, forgalomszervező, vagy bármely „szaki” véleményét. Egyeseknek ez talán lerágott csont, én még nem sokat hallottam a témáról.

Mai napon munkából hazafelé (Budapesten belül), kicsit letargikusan a szürke időtől. Az a gondolat cikázott át az agyamon, hogy mi a túrónak van 50km/h sebességkorlátozás lakott területen belül?

Amikor bevezették (csökkentették 60ról, ha jól tudom), zömmel Ladák, Trabantok, Skodák futkostak, arra hivatkozva, hogy megnőtt a gépjárművek száma (ami igaz is volt).

Hogy ma miért tartom ezt elavult szabálynak?

  • a mai „átlag” – értsd átlag, ebben benne van a 20 éves swift és a zsír új 7es BMW - autó fékútja rövidebb, mint az akkori átlag kocsiké (gondolom én, ha ez nem így van, biztos megkapom a magamét)
     
  • most sem tartja be senki az 50km/h korlátozást, pár mazsolától és kisnyugdíjastól eltekintve kevésbé forgalmas helyeken lehet kellemes 60km/h-val haladni
     
  • most még több az autó, mint akkor, ez is igaz, pont ezért a dugó is több. Magyarán relativ kevesebb is az esélyed elérni ezt a sebességet, mint mondjuk 25 évvel ezelőtt. Ezzel mégsem mondtam ellen magamnak, mert ha meg lehet haladni, akkor lehessen.

Leegyszerűsítve: legyen a megengedett sebesség lakott területen belül 60km/h, illetve minden korlátozó táblához adjunk nyugodtan egy 10est. (ahol 70 ott 80, 40 ott 50, stb)

213 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ubu1 2010.03.07. 02:38:15

A legtöbb autós nem idióta, bármennyire is próbálják sokan (nem közűletek persze) ezt hangoztatni, amikor forgalombiztonságról beszélnek. Akinek van egy kis gyakorlata, az a legtöbb esetben mindenféle szabály és tábla nélküli is tudja, mennyivel lehet az adott útszakaszon menni. (Akinek meg nincs, az menjen inkább egy picit lassabban, mint hogy bajt csináljon.) Ahogy már az előttem szólók is írták, nem szokás 50-nel "száguldozni" kis mellékutcákban, pedig szabályos lenne.
Szóval szerintem nem a sebességértékekkel van a baj, hanem, hogy azokat idióta vaskalapos módon akarják betartatni. Egyre divatosabb TV híradóban arról pofázni, hogy a sünök megint hány új trafit vettek a mi pénzünkből. Így nem az megy gyorsan, aki tud vezetni és jók a reflexei/fékei, hanem aki nem fél a fakabáttól (vagy sok a pénze). Ez viszont így nagyon nincs jól, az emberi életet nem lehet pénzben mérni.
Nekem sokkal jobban tetszik az a gondolkodásmód, ami a német autópályák belső sávjára érvényes: ajánlott sebesség van. Annyival mész, amennyivel akarsz, de ha hülyeséget csinálsz, akkor te vagy a hunyó.
Nem állítom, hogy egy-az-egyben kellene ezt a gondolkodásmódot átvenni, de erre kellene közelíteni. Sok más (skandináv) példa is mutatja hogy tiltás/büntetés helyett a tájékoztatás/tanítás célravezetőbb és emberibb lehet.
A helyes sebesség millió dinamikus körülménytől függ, nem tartom helyesnek egy iratkukaccal kőbe vésetni az értékét egy minisztériumi íróasztalon. Az értelmes emberekre igenis rá kellene ezt bízni annak felelősségével együtt. Szerintem ilyen egyszerű.
Megjegyzem: kimondatlanul ugyan, de tulajdonképpen ebbe az irányba haladunk szerencsére.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 02:58:13

@ubu1: A gond az, hogy itt nagyon sokan az autók fejlődésére hivatkoznak, tömeges jelenség erre hivatkozni, pedig döntően a városban biztonságos sebességet a reakcióidő határozza meg, az ideális (leggyorsabb haladást jelentő) sebességet pedig az is befolyásolja, hol törik meg legkevésbé a forgalom ritmusa, ha megadod az elsőbbséget a gyalogosnak. Ahol ezzel az autós sem veszít sokat, mégis mindenki tud közlekedni.

Ahhoz, hogy ez a sebesség, ritmus megvan-e elegendő csak annyit hozzáfűzni, hogy sokan kísérleteztek azzal, mennyi autós adja meg az elsőbbséget a gyalogosoknak, az eredmény kiábrándító.

80nal haladva lakotterületen, belül mert elég széles az út, naná, hogy senki sem fog hirtelen fékezni mert nem látja előre a gyalogátkelőhelyet, és 40 percig nem lehet biztonsággal átkelni. Az ökör pedig pampog, hogy miért van 50es limit amikor szerinte lehetne 90re szabni ott a tempót, elég széles az út.

Ahol ilyen helyeken valóban 50 a tempó, ott jobban megadják az elsőbbséget, ahol 30 ott meg nem kerül semmibe.

A gond ott van, hogy te sem tartod normálisnak azt, hogy a gyalogos miatt 80-0-80 legyen az eredmény, is imádkozz, ne szálljanak beléd hátulról, ne csapják el a gyalogost a szomszéd sávban, stb. Csakhogy erre nem az a konklúzió: minek megadni a gyalogosnak az elsőbbséget, várjon órákig neki nem kell hazajutni, hanem az, hogy a 80-0-80 nem jó, de az 50-20-50 már jó és tartható, a 30-25-30 meg senkitől nem áldozat még akkor sem, ha utána egy kicsit mész 33mal is, hogy utólérd az előtted haladót.

klacus 2010.03.07. 05:24:35

@m20b25: 130 ról 160 rulez, de csak éjjel, és nem esős időben.

Lásd németeket, ahol a korlátozás, időjárás függő.

Ezt kell megfejelni egy kihalt úttal.

A lakott terülten belül én viszont szigorítanék. Max 40. A sebesség ellenőrzést is oda koncentrálnám. A kép ami előttem van az a 90-el átdübörgő kamion a kis iskola előtt.

Sajnos a trafipax a kormányzat pénzbehajtó eszközeként funkciónál. Nem hiszem, hogy a világra egy kint felejtett 30-as táblánál 47-el közlekedő trabant jelenti a legnagyobb veszélyt. Biztos ami biztos azért móresre tanítják....

Semmi mást nem kell csinálni, mint minden kistelepülésen felrámolni két webcamot, egy hitelesített órát, és a faluba belépést, meg a kilépés idejét regisztrálni. Az úthossz adott, aki rövidebb idő alatt teszi meg mint az előírt, annak mehet a csekk.

A megoldás egyszerű, de a hivatalok agyonbonyolítják. Valószínűleg azért, mert nem áll érdekükben, a rendre nevelés.

klacus 2010.03.07. 05:31:47

@TheElf: Szerintem menj orvoshoz, mert paranoiás vagy.
Nem lehet mindenre felkészülni. ..
pl.
arra nem akarsz felkészülni, hogy egy aszteroida csapódik előtted a szántásba, és a megvadult nyúlcsordát, milyen manőverrel kerülöd el 90-nél, illetve 75 -nél?

Aki hülye az tök mindegy milyen szabályt hozol, úgysem tartja be. A szabályok idióta módon történő betartatása, viszont a jogkövető többséget sújtja.

Aki pedig fél a közlekedéstől, az vagy hívjon taxit, vagy menjen busszal.

klacus 2010.03.07. 05:49:57

@alf: A lassabb és nyugodtabb közlekedés szép álom. Azért vannak érthető körülmények. Ősi mondás az idő pénz. Ha valaki nem alkalmazottként tengeti hétköznapjait, hanem attól függ a család eltartása, hogy egy nap 3 vagy 4 ügyfelét tudja felkeresni,akkor azért lehet hogy sietős.

Valószínűleg ott próbálja behozni a lemaradást ahol lehet. Valószínűleg már régen beszerelt egy trafi riasztót a verdába, és valószínűleg nem 7000 km-t megy egy évben mint a nagy átlag, hanem 30-40000 -t. Mivel a kocsi munkaeszköz, ezért valószínűleg költ is rá rendesen. Nem a Tescóban veszi a téli gumit, és ha elmegy a fékszervó, akkor egy napon belül szervizben van a kocsi. Szóval az üzemeletetés körülményei között azért lehetnek apró különbségek.

A rövidlátásra egy másik apróság, ha vállalkozónk csak 3 helyet tud bevállalni egy nap a 4 helyett, akkor ugye valószínűleg az adóbevétel is annyival lesz kevesebb. Lévén kevesebből többet kell hazudni a megélhetéshez.

Továbbra is fenntartva azt, hogy a lakott területen (mármint tényleg lakott, és nem bevezető szakasz) való száguldozásért guillotine-t kell alkalmazni. Az autópályán viszont igenis lehessen repülni ha arra a körülmények alkalmasak. (gépjármű műszaki állapota, időjárás, forgalmi viszonyok, felelősség vállalás).

A saját tapasztalatom az, hogy tartósan egyébként sem lehet 200 felett menni, mert az ember nagyon gyorsan elfárad, de egy 160-170-es utazó tempó, a kamionforgalmat is figyelembe véve sem túlzottan veszélyes. (a fentieket figyelembe véve persze )

klacus 2010.03.07. 05:59:39

@Tudatlan07: Hát nemtom. Az elém kivágódó objektumok listáját végignézve, ezidáig mindig a manőver mentette meg az életüket.

- biciklis oldalról nekem, majd a kocsi alá félig
- gyermek átszaladós jeges úton
- gyermek biciklivel. lejtőn lefelé

- kutya, macska, őz... ezek általában elhaláloztak mert qrva gyorsak...

Nick Leeson 2010.03.07. 06:45:40

Magamban csak azon röhögök, hogy az autós társadalom egyik lenagyobb vesszőparipája az, hogy Magyaroszágon átlagon felelül szarok az utak. És hogy ez főleg az utóbbi 5-10 évben jött elő. Méteres kátyúk veszályeztetik az autóink épségét, stb. bla-bla (persze mindez nagyrészt igaz is)

De ha valaki feldob egy sebeség korlát emelős témát, akkor mindeki emelni akar! :)

MOST AKKOR VESZÉLYESEN KÁTYÚSAK AZ UTAK VAGY GYORSAN AKARUNK MENNI?
A kettő együtt nem fog menni. De az összes utat sem fogják újra aszfaltozni, ha véletlen sor kerülne egy 10km/h-s emelésre.

Nick Leeson 2010.03.07. 06:56:48

@klacus: Az időjárással kapcsolatban lenne hozzáfűzni valóm...

Ha pl. országúton 110 lenne negedélyezve, akkor átláthatatlan esőben, ködben, hóban, stb. is a legtöbben 110-el szeretnének menni.
Ez pedig kurvára veszélyes...

Először közlekedési kultúrát kéne összeszedni. Erősíteni az ámokfutók lekapcsolását. Kiszűrni a mindenre fittyethányó sofőröket (pl. állandóan telefonáló csitrik). A vezetés oktatásban minőséget produkálni.

Ha mindez megvan, el lehet gondolkodni a korlátok emelésén...

Alfonz83 2010.03.07. 07:25:37

Amíg a gyalogosok,biciklisek,motorosok és au-
tósok,azaz a közlekedő partnerek nem tudnak
normális viszonyban meglenni egymással(fizi-
kai és mentális képesség,képzettség,morális
hozzáállás),addig a szabályozás sem lehet nor-
mális.Nézzetek meg egy vietnámi,vagy egyéb tá-
vol-keleti videot.Ott nem anyáznak,hanem köz-
lekednek,pedig van forgalom.

Zizo1 2010.03.07. 07:28:37

Ez a téma is olyan mint a foci, mindenki ért hozzá, mi több szakértő!
És csakugyan, mindkét tábornak, a gyorshajtóknak és az azt ellenzőknek is igazuk van, ugyanis nem egyszerre és azonos képességekkel kezdünk el vezetni, különböző teljesítményű és képességű járműveket, azonos utakon.
Ez bizony sokszoros konfliktus helyzetet teremt, amit sajnos, jelenleg csak Pokuszt ágyához hasonlatos módszerrel tudunk kezelni.
A jelenlegi helyzeten érdemben javítani csak intelligensebb(rugalmasabban működő) forgalomtechnikai eszközökkel és szigorúbb törvénykövetéssel lehetne. Gondolok itt a forgalomtól függően változó számú forgalmi sávokra és sebesség határokra, a különböző sebességű sávok gépkocsi és jártasság szerinti igénybe vehetőségre stb. Már vannak ilyen próbálkozások gazdagabb, boldogabb és fegyelmezettebb országokban.
Talán 20-30 év múlva nálunk is meghonosodnak ezek az eszközök.

Super Chango · http://stoneage.freeblog.hu 2010.03.07. 07:39:22

Bocs, nem olvastam végig, lehet, hogy voltmár, de...

Fontolóra kéne venni az idő- és időjárás alapú jelzőtáblákat.
Saját tapasztalat alapján, pl. a régi balatoni út/70-es Diósd-Bp. közti szakasza éjjel, jó időben (nem havazik, nem esik) simán a 120-150-es kategóriába esik. Nincs forgalom, egy darab ház sincs a közelben, sehol senki. A gyakorlatban ráadásul ez meg is valósul, mivel LEHETŐSÉG sincs mérni. Nem is mérnek, max. ritkán annál a kereszteződésnél a két "bucka" között, meg ahogy az ember beér Diósdra(természetesen lejtő után, lendülettel). És ez nem az egyetlen szakasz. Pl. az ideg megesz éjjel befele a Fehérvárin, vagy pl. az Osztyapenkónál ha mindent betartasz, egyszerűen feltartod a forgalmat.

Már rég óta érlelődik bennem: vajon cél az emberek szivatása, és az, hogy minél többet pöfékeljünk a városban?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 07:41:30

Azért, mert magyarok vagyunk.

Itt Magyarországon az emberek mentalitása az, hogy bár _nekem_ személy szerint tulajdonképpen meg lehetne engedni azt, hogy 100-al, 110-el mehessek városon kívül, meg 160-al autópályán, de a többieknek nem, mert nem vagyunk elég ÉRETTEK egy ilye könnyítéshez.

A magyar emberek megszokták, hogy értelmetlen, vagy álértelmes szabályokat kell követniük, ahogy azt is, hogy magasról leszarják ezeket.

Ezért keresik a kiskapukat, meg azt, hogy hogy mikor nem tekint arra a törvény amúgy is hályogos szeme.

Szóval radar és lézerdetektor, oszt a mehetsz, ahogy akarsz.

tincze 2010.03.07. 07:41:33

szerintem meg a forgalom áramlik a saját tempójában. de ezt gondolom nem én állapítom meg most!
aki járt már kint az országúton , az gondolom ugyanúgy tudja, hogy az a 100-110 es szolíd tempó megy , bent a "városban" (mármint Bp-en)meg 70-80.
a kint felejtett táblák pedig tovább erősítik a szabályozás hitelességét , kompetenciáját .
akkor miről beszélünk?

georg 48 2010.03.07. 07:44:34

@az aki:
Figyu! Erre van egy érdekes megálapításom!
Én éveken át jártam az M3-on. Még régen, amikor 120. volt a max., Pest felé, a Gödöllő előtti nagy kanyarban volt egy seb. korl. tábla: 110.
Jó, rendben. Amikor felemelték a sebességet 130 ra, kicserélték a táblát 120 ra. Tehát, a korlátozó táblának tu. képpen semmi értelme nem volt, csak az, hogy 10 km/órával lassabban menjenek. Tehát, amikor 120 volt a max, miért nem lehetett annyival menni, hiszen most lehet, minden gond nélkül. Kukuljak meg, ha értem!!!

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.03.07. 07:54:59

Egyrészt igaza van azoknak, akik azt állítják, hogy az autók jobbak lettek. Jobb lett a gumik tapadása, jobb lett a fékek hatásfoka- viszont a kocsik tömege is ezzel együtt nőtt. Az a Lada, amit most hajtok utánfutóval, és 4 mázsa szénnel volt annyi kilogramm, mint a 3 hónappal ezelőttig hajtott Toyota Corolla 2007. Szóval a fékút még mindig 38-40 méter 100 kmh-ról 0-ra.

Másrészt: ki nem szarja le a sebességhatárokat? :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 08:02:22

@az aki: A közlekedési kultúrát, amennyiben ez a szabálykövetést jelenti, nehéz elvárni, ha a szabályok értelmetlenek ám ennek ellenére sem rossz a helyzet. Ha az ember kilencvennel megy közúton, kevesen előzik meg, így a sebességkorlátozások is inkább tartva vannak, mint nem.

Ha azt jelenti, hogy lehetőség szerint segítsük a többi közlekedőt a közlekedésben, akkor meg leszámítva néhány agyhalottat, aki konkrétan arra utazik, hogy akadályozza azt, aki gyorsabban menne nála (autópálya belső sávjában 120-al önkéntesrendőrködik, ha meg akarják előzni, gyorsít, mint akit seggbe rúgtak, amúgy meg megy kilencvennel, kivéve, ha szembe jönnek, vagy kanyarodik az út) nincs baj.

yxcvbnma 2010.03.07. 08:19:05

Véleményem szerint a jelenlegi sebességhatárok nagyjából megfelelőek, talán csak a lakott területen kívül lehetne 100-ra emelni.
Az autópályás 130, amit az objektív felelősség miatt gyakorlatban csak 157 km/h felett szankcionálnak bőven jónak tartok.

De amit furának tartok, hogy főutak lakott területen belüli átkelési szakaszain az 50 km/h. Adva van egy út, 3 méter széles sávval mindkét irányban, és jól beláthatóan. Persze, hogy ilyen környezetben az 50 cammogásnak hat. Még kamionnal is. Tehát vagy downgradelni kéne az utat, sávszűkítéssel, vagy egyéb varázslattal (ami egy kicsit f*szság azért), vagy ilyen helyeken bátrabban alkalmazni a 70-es táblát.
De a jelenlegi, állandó traffizás az ilyen helyeken nem jó másra mint bevétel növelésére...

Platon 2010.03.07. 08:24:32

Hm.

Azért van 50 Km/h 60 helyett mert 40 Km/h felett a gyalogosgázolás halálos.

Na most vegyük azt az esetet hogy 50 Km/h mellett lelép egy gyalogos eléd a járdáról, meglátod satufék, és pont úgy megállsz hogy érinted a nadrágja szárát. Ha ugyanebben a szituban 60 Km/h val közlekedtél, akkor éppen 40 Km/h fogod halálra gázolni a szerencsétlent.

Úgyhogy szerintem lakott területen belül nagyon is rendben van az 50 km/h óra. Sőt kisebb utcákban le lehetne vinni 40 Km/h ra.

Ami viszont teljesen értelmetlen - imho - az az autópályán bevezetett sebességkorlátozás. Gyakorlatilag ugyanúgy meghalsz ha 130 km/h fejre állsz mint ha 160 km/h nál történik ugyanez. Persze az energia jóval nagyobb, de az már csak overkill. A korlátozás mellett a baleseti statisztikát szokták felhozni, csak hát ugye abban nagyeszű rendőreink sebességtúllépésként könyvelik a relatív sebességtúllépést is, azaz ha a havas pályán 100 nál felborulsz az is gyorshajtásként kerül bele a statisztikába, pedig a világ minden traffipax berendezése sem tudja az ilyet kiszűrni.

Egyszóval lakott területen belül nagyon is kell az a sebesség korlátozás, sima közútjaink állapota amúgy sem tesz lehetővé általában 90 feletti biztonságos közlekedést, ellenben az autópályákon semmi értelme a korlátozásnak.

Szerintem.

gnme 2010.03.07. 08:25:44

Én már leegyszerűsítettem.

Anyósom ül az ülésen mellettem és ki van adva neki: ha rendőrautót lát azonnal szólni, hogy tudjak fékezni.

Naviból néha kettő is fenn van. Sebességhatárok megvannak.

Csak nem tartom be.

Hát hülye vagyok én bazd meg?

Olyat tartsak be amit ÖKRÖK találtak ki?
Ráadásul a lyukak kerülgetése közben?

thinker_ 2010.03.07. 08:35:00

főúton emelném 110-re, pályán pedig 150-re.

KaPé 2010.03.07. 08:38:34

Nekem teljesen elég az 50 és a 130. A 90 helyett 100-on gondolkodnék el inkább, meg az útépítés után kinnfelejtett 30-as táblákon.

Cyrano 2010.03.07. 08:47:04

Nem a sebességhatárokkal, vagy az autókkal van baj, hanem az autósokkal. Nem közlekedünk, harcolunk. Nyomni a gázt mint az ökör, aki előttem van "feltart" (autónepper), index nem tudom hol van, meg úgyis látják ha jövök, nekem viszont ne indexszeljen a köcsög, nem engedem be (mintha szivesség lenne) stb. Több alkalommal futottunk bele index nélkül cikázó, szlalomozó utcai szamurájokba, de néha nekik is meg kell állni, és ott derül ki, hogy kb három métert nyertek vele. Az autózás veszélyes üzem, ezt kéne beemelni néhány agyhalottnak. Dodzsemezni ott a vidámpark. Kicsit hosszú lett bocs, de ezen mindíg felhúzom magam. Ja, még egy: az érv hogy úgyse' tartják be? Akkor menjünk a villamossínen, és ignoráljuk a záróvonalat, azt is lehet, láttam!

huta9020 2010.03.07. 08:54:03

Elvetemült kerékpár és tömegközlekedés párti vagyok, szóval: nem növelni, hanem csökkenteni kellene a maximális sebességet, de csak a személyautók számára. Ha pl. városban 25 km/h lenne a maximum, akkor nyugodtan tudnám előzgetni, meg lecsengeteni őket, ha nem engednek utat nekem. A gyorshajtóktól meg elvenném az autót, először egy hétre, másodszorra egy hónapra, harmadszorra egy évre. Nesztek, három csapás.

Ui: Nekem is van autóm...

egy atlag 2010.03.07. 08:55:35

én még nem ültem olyan autóban, amivel meg tudtad volna úgy választani az áttételt, hogy ötvennél egy kellően alacsony, de még épp nyomatékos fordulatszámmal tudj haladni. véleményem szerint az ötvenes sebességkorlátozás szépen beilleszkedik ebbe az impotens és szűklátókörű europai jogalkotási rendszerbe, mely csak a felelősség elmaszatolását szolgálja. ez a szabályozás csak a here állami alkalmazottak könnyű és jól jövedelmező munkáját szolgálja.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 08:57:26

@Platon: Miért is nem teszi lehetővé a 90 feletti biztonságos közlekedést a sima közút?

Jártál már Budapesten kívül?

Vannak ám utak vidéken is és a világon semmi bajuk.
Vígan lehet 140-el menni szinte mindenhol és nem akar kitörni a kerék, nem akar elrepülni az autó.

Az egy álérv, hogy nem jók az utak.
Először is, meg kell őket csinálni, másodszor meg simán nem általánosan igaz.
Ahol nem járnak kőszállító teherautók, ott általában jó az út.

egy atlag 2010.03.07. 08:58:37

@huta9020: "Elvetemült kerékpár és tömegközlekedés párti vagyok
Nekem is van autóm... "

szerintem te szimplán hülye vagy

Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 09:05:22

Kiváncsi lennék, ha a posztoló valamnely családtagját elcsapná egy 70-el 80-al száguldó BMW-s lakott területen belül, akkor is írna-e ilyneket.

misitcom 2010.03.07. 09:07:35

@Nyúúúl: Mert ha 50-el csapja el akkor semmi probléma.Végül is igazad van.

egy atlag 2010.03.07. 09:07:42

@Platon: akkor miért nem lehet csak öttel (5) menni? akkor a halálos gázolások száma nulla lenne? nem is, városban csak biciklizni lehessen...de csak három kerekűvel, mert úgy a borulásos halálos balesetek száma is nulla lenne!
faxom tele az ilyen agyrém "emberekkel".

brand_boy 2010.03.07. 09:09:31

Töröljük el a sebességhatárokat, mert túl sok a magyar.
A szlovákoknak üres ország kellene, és nincs vegyifegyverük.
Segíts tót testvéreidnek:
Adóz náluk, és ritkítsd a sok parasztot !

egy atlag 2010.03.07. 09:17:15

@Nyúúúl: istenem...miért csapná el a 70-80-al száguldó (vááá) béemvés? a zebrán kell átmenni, zöld jelzésnél és nem csapja el. néhány idegbeteg miatt, aki kiugrál az autók elé, ne büntessünk már mindenkit ezzel az ötvennel. szerintem a normális embereknek nem az ötvennel van úgy általában gondja, hanem azzal, hogy ahol lehetne hatvannal, esetleg hetvennel menni, ott is ötven a max, mivel a tetvesge.i közútkezelő nem tesz ki egy havanas vagy hetvenes táblát....és persze a rend "őrei" előszeretettel állnak ide pénzt beszedni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 09:21:05

@lolperec: Nekem az a véleményem, hogy nem kell elütni senkit.

Neked meg az, hogy harminc mérföld alatti sebességgel kell elütni.

Szerintem inkább te vagy a faszfej.

Tomi1973Wien 2010.03.07. 09:21:51

- a varosokban az 50-es alapnak tokeletes
- utszelesedes, gyorsabb szakaszokon tobb 70-es kellene
- palyat 160-ra emelni
- orszagutat, lakott terulet tablakat felulbiralni
- 3savos palyan a belso sav minimum sebessege 140 legyen
akkor talan kicsit jobb lenne a helyzet

McLaurin 2010.03.07. 09:22:23

50 helyett valóban el kellene a 60 de ezzel valószínűleg nem lehet mit kezdeni mert majd egész EU-ban 50, így marad a táblázas amit viszont át kellene alakítani és a 60-as helyett a 70-80-asokat szórni ahol lehet.
6-os bevezetőjén 90 az átlag naponta járok arra (60-as van kitéve)
Autópályán nyugodtan mehetne a 160, ami nem azt jelenti, hogy annyival kell menni mindíg hanem ha nincs forgalom annyival lehet. Igenis tessék megvárni a 100-al előzőt, amint tud el fog engedni.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 09:22:46

Szerintem mielőtt a sebességhatárokkal kezdünk foglalkozni előbb alaposan meg kellene reformálni a jogosítványhoz jutást és annak megtartásának szabályait.

- Eleve szigorítanám a vizsgáztatást, és szankcionálnám az olyan oktatót is, akinek a tanítványa X időn belül alapvető hiba miatt okoz balesetet. (Pl. elsőbbség adás, sebesség határ, stb.) Mert gondolom nem csak én hallok olyan sztorikat, hogy mennyire laza itt-ott az oktatás és milyen könnyen lehet akár 0 tudással is jogosítványhoz jutni...
- Kapásból megszigorítanám az orvosi vizsgálatot. Értem ez alatt, hogy 80 éves, alig látó, 100 óra reakció idővel rendelkező nyugdíjas akkor sem kapna jogsit, ha maga az atyaúristen.
- Elgondolkodnék a horvát példán, ahol igen is korhoz és tapasztalathoz van kötve pl. autópályán a sebességhatár.

Emellett iszonyatosan büntetném a szabálytalan kerékpárost és gyalogost is!! Nem pár ezerre, hanem az autósokhoz hasonló mértékben. Aki pl. csak úgy átszalad 50m-re a lámpával felszerelt zebrától a Hungária körúton, azt közel annyira büntetném, mint a 200-zal száguldozó autóst, vagy a piros lámpát leszaró biciklist...

Igen.. be lehetne tartani szabályokat.. csak ehhez az kellene, hogy a szabályokat mindenkivel betartassuk. Nem kellene 50, lehetne 60 is, ha tudható lenne, hogy a gyalogos a pesti mellékutcában is csak a sarkon, vagy a gyalogátkelőn fog az autós elé lépni és nem ott, ahol gondolja.

A reakcióidő-fékút vita is marhaság. Ki az a barom, aki ezeket az értékeket kiszámolja? Kire számolja ki, Milyen körülmények között?

Ne vicceljünk már... még az én reakció időm is függ ezer millió dologtól akár percenként is. Kicsit elbambulok, rádiót hallgatok, szól hozzám valaki, meglátok egy MSZP plakátot :-)) , miegymás...

Erre törvényt hozni ebben a formában legalább akkora baromság, mint a mobil telefonálás megtiltása, miközben dohányozni és közben a másik kézben hamburgert tartani minden további nélkül szabályos ugyanúgy, mint az olvasás, manikűrözés, stb...

cambridge.on 2010.03.07. 09:25:41

Szerintem a Magyarországra vitt autókban van a hiba!
Ugyanaz a típusú autó Németországban tud lassan menni lakott területen,nem előz jobbról az autópályán,nem akar leszorítani,nem jön a lökhárítómig erőszakosan.Ilyen autókat kellene Magyaroszágon is forgalomba állítani!
Németországban is csak az autópályán lehet döngetni(ott sem mindenhol),lakott területen sokhelyen a lakotterületet jelző tábla mögött 50m-re ott van a "galambdúc",automatikus radar, kiváló fényképeket készít azokról akik nem veszik komolyan a táblát!A házak még legalább 50m-re vannak.
Kanadában lakott terület 50Km/h,nagyvárosokban van gyorsforgalmi,lakott terülelen kívül 80,autópályán,a legtöbb helyen 3 sávos Torontó környékén néhol 6 sávos a pálya,100Km/h(!),a a megengedett.A pályán még elnézik a 120-at,de 130-nál 30%-kal lépted át a sebességhatárt,eszerint büntetnek.Egy ilyen büntetés miatt emelkedik a biztosítás,mert veszélyesen kölekedsz.
Finnországban lakott teületen elvileg 50,de házak között,iskolák környékén,40-es sőt30-as területeket alakítanaak ki.
Kis tábla,ha nem figyel az ember könnyen elnézheti.Lakott teületen kívül néhány helyen lehet 100-al száguldozni,de keresztezőseknél 60-ra kell lassítani.Kell,mert radarral ellenőrzik.
Megtörtént,hogy egy autós éjszaka beleszaladt egy ilyen radarba, megállt és szétlőtte a gépet.De ez extrém eset.
Szigorúan megbüntetnek Németországban,Kanadában,Finnországban gyorshsjtásért.Viszont a rendőrök nem molesztálják fölöslegesen az autósokat.
Nem közlekednek rosszabb kocsikkal,mint a magyarok,még az sem valószínű,hogy rosszabb vezetők lennének.
Mindhárom országnak van F1-es világbajnoka,magyarról nem tudok.
Igaz a mindennapi vezetők nem versenyezni akarnak,hanem eljutni valahova,épségben.
Miért képzeli azt sok idegbeteg,hogy ő a legjobb soför a világon?
Megeshet,ez igaz.Mi van olyankor,ha olyannal találkozik akinek csak két balkeze van?Jobbkézszabályról csak az tudja,hogy a kreszben van valami írva róla.Találkozik olyannal akinek lassúbb a reflexe?
Találkozik olyannal,aki megáll fölöslegesen a zebra előtt,szerencsétlenkedik az országúton?
Ezekből az esetekből lesznek a másnapi közlekedési hírek,pár halott,néhány sebesült.
Megéri?
A volt NDK-ások is csak a gázpedált ismerték,az egyesülés után.
Kiszabadultak a trabantból,élvezték a sebességet.
A rengeteg baleset miatt,igen komoly és rendszeres ellenőrzés, büntetés után rájöttek, fékpedál is van az autóban.
Nem az a jó vezető aki padlógázzal közlekedik,hanem az aki időben meg is tud állni!

lolperec 2010.03.07. 09:33:45

@kolbászoszsömle: ilyenek miatt van korlát meg trafi, mint te..
a stílus pedig maga az ember..

beste 2010.03.07. 09:36:29

Szerintem a közlekedési kultúra emelkedésével lehetne emelni a sebességhatárokat. (Tehát ebben az évezredben már nem....)

''autónepper.'' 2010.03.07. 09:47:18

@cambridge.on: szerintem nem azzal van probléma hogy van néhány vér profi köztük én is aki azt hiszi hogy jól vezet mert mi tudunk vezetni(sztem) mert van probléma felismerésem és reagálok(lehet hogy ilyen kor egy átlag sofőr azt mondja hogy szabálytalan vok de ezt csak azért hiszi mert annyi rutinja nincs hogy lámpánál le ne fulladjon) nekem olyan ne pofázzon aki lehet hogy azért udvariaskodik azért áll meg minden hol azért nem megy mer nem mer sávot váltani 50nel megy belsőbe jó hogy rá tapadok és tolom mivel többiek is menni akarnak stbstb mert azt se tudja mit csinál a kocsiba csak KÉNYSZERBŐL vezet. szerintem itt ez a legnagyobb baj nem az hogy most van olyan aki haladna ... és most azt fogjátok írni hogy jaj milyen agresszív vok meg hasonlók lehet de sokszor ti is hozzá járultok aki pancser stílusba vezet sztem ...

Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 09:53:02

@egy atlag: el sem hinnéd, hányszor láttam, hány, a zebrán, zöld jelzés mellett átkelő gyalogost csapott el egy-egy elmebeteg.

Cherokee wa-hia 2010.03.07. 09:53:31

Tulajdonképpen, jól van ez így, ahogyan van...
Az autók állnak a dugókban, a gyalogosok cikáznak közöttük, (úgy sem szól a rendőr semmiért, csak az autósokat cseszegetik), a benzin fogy, a jövedéki adó meg csordogál, az államkasszába...
Miért kéne ezen változtatni?
Gondolom, nyilvánvaló, hogy egy adott út áteresztőképessége, egyenesen arányos, a rajta áthaladó járművek, sebességével...
Viszont, ha például, a lámpák, teljesítenék a sokunk által Istenként imádott "zöldhullám" jelenségét, (a Soroksári úti lámpák, teljesítik:-) Igaz, hogy 90km/ó nál, a megengedett sebesség, meg 70) akkor, miből élne meg, szegény levegő munkacsoport, ha az autók, nem pöfögnék a levegőbe, tonnaszám!!! a dugókban állva, az égéstermékeket...
(hogy a dieselek, gyorsításonként jelentkező korompamacsairól, már ne is szóljak)
A trafipaxok általi extraprofitról, most nem ejtenék szót...
Tehát, ha jobban megnézzük a kialakult helyzetet, megállapíthatjuk, hogy egy nagyszerűen kialakított, minden szempontból optimális, jól átgondolt közlekedési rendszerben autózhatunk, és láthatjuk azt is, hogy egyáltalán nem vagyunk, a dilettánsok országa hanem a közlekedésszervezésben is, mint országunkban mindenhol, a legjobb, legrátermettebb szakemberek ülnek...

Tisztelettel:
Cherokee wa-hya

Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 09:54:29

@misitcom: nos, normál útviszonyok mellett melyik gépjármű fékútja rövidebb? Az 50-el, vagy a 70-el közlekedőé? Köszönöm, leülhetsz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 09:57:11

@lolperec: Mindig megjelenik egy hülye, aki belinkel egy ilyen videót akkor, amikor _beszélgetni_ kellene a dologról.
Meg a lánglovagokat.
És azt hiszi, a téma lezárva.

A stílus az ember?
Az lehet. Ezek szerint te egy demagóg faszkalap vagy.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 09:58:09

@Nyúúúl: Hányszor láttál zöldön átkelőt elcsapni?
Na hányszor?

cambridge.on 2010.03.07. 09:58:47

@"autónepper": Ne hidd,hogy mert te satuzol az árt a mögötted levőnek,ha tud vezetni.
Viszont ,ha felb@szod az agyát,lehet kifordítja alólad az autót.Lásd amcsi polisz.Én erre fel vagyok készülve.
Szoktam mutatni,ha a sor végén vagyok,és egy türelmetlen versenyző utolér,felülről meg lehet előzni.Be kell szereltetni a magassági kormányt.
Kamionsor mellett haladva,oldalra én sem tudok kimenni.

Fritz1 2010.03.07. 10:00:36

@"autónepper": Szerintem ha már olyan profinak adod elő magad, legalább ne ilyen 10 éves gyerek stílusában írogass. Elég szánalmas és senki nem fog komolyan venni. De ha ez a célod hajrá!

gozos 2010.03.07. 10:05:51

No nézzük objektíven:
- vannak mellékutcák, ahol az 50 is sok (40-nél többet nem engednék)
- vannak gerinc utak, ahova kiteszik a 70-es táblát

Ha nem tesznek ki táblát, akkor 50. Kérdés: a fenti kettő esetet miért nem csinálják gyakrabban? Vajon a közlekedésmérnökök alszanak, vagy letöri az agancsukat a felettük álló bürokrata? (tábla sok pénzbe kerül?)

Németországban is 50 a település alapértelmezett sebességhatára. Azonban ott a gerincutakra igen szorgosan kiteszik az alábbi táblákat: "60" vagy "70". Ez az ami itt hiányzik, a megengedő táblák.

... vagy rosszul van alkalmazva. Lásd: Balaton délnyugati részén (nem emlékszem a településre) bekötőutcánként váltakozott a 7-es főúton az 50 és 70. Gáz-fék-gáz-fék. Köztes (60) tábla nem volt.

Másik ilyen táblás sztori a már nem aktuális útépítés után kinnthagyott 40-es tábla. Érdekes, Németországban nem felejtik kinnt a táblákat.
A kinnt levő táblákat pedig az autósok betartják - hiszen indokoltan van kinnt.

gozos 2010.03.07. 10:10:32

Tényleg: láttatok már itthon településen 60-as táblát?

Én nem emlékszem ilyenre. Úgy érzem, ha a 70-et nem engedik, akkor meghagyják az alapértelmezett 50-et. A post írójának ezzel van tulajdonképp a baja. És végülis mindannyiunknak.

Igenis kívánatos lenne, hogy felelősségteljesen bírálják felül a közútfelügyeletnél már 10 km/h-ért is az adott útszakaszt és bátran használják a 60-as táblát is végre, ne csak a 70-est.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 10:14:04

@klacus: A közlekedés veszélyes üzem, és az útra kerülő akadályok viszonylag gyakoriak...

gozos 2010.03.07. 10:14:59

Német autópályákról: 130 az ajánlott maximum. Nem 160 ott sem.

Ettől mehetsz többel (nem büntetnek), de ha balesetet csinálsz és 130 felett mentél, akkor az összes biztosító kihátrál mögüled és TE FELELSZ MINDEN ANYAGI KÁRÉRT.

Ennyit az autópályás 160-ról.

cambridge.on 2010.03.07. 10:18:44

@"autónepper": A baleseti statisztika nem azt mutatja,amit te állítasz.
A válaszodból ítélve első autós fiatal vagy,aki még nem jött rá,a szabályok rá is vonatkoznak.Pl:leállósávban előzök és visszamegyek a belső sávba satuzni.
Mi történt?Hirtelen nem lett sürgős az utad,erre ráérsz,akkor indokolatlan az egész.
Mindegy,majd ha felnősz(agyilag is)akkor majd folytatjuk a beszélgetést.
Azért még egyszer leírom,lassan,hogy te is megértsd:Sebességkorlátozás nem csak Magyarországon,nem csak a te bosszantásodra lett bevezetve!
Amúgy örömet szereznél,ha legalább rallyban
dobogóra állnál a világbajnokság végén.
Értsíts,mikor kezded a versenyzői pályafutásod!
A közúti közlekedést,hagyd meg nekünk szerencsétleneknek,akik versenyzés nélkül vagyunk túl,több százezer kilométer balesetmentes levezetésén.

''autónepper.'' 2010.03.07. 10:58:15

@cambridge.on: én is több százezer kilométert mentem már :)

''autónepper.'' 2010.03.07. 11:01:26

@cambridge.on: De ám ne érts félre engem nem azt mondtam versenyezünk hanem hogy azé minimálisan mehetünk gyorsabban !

Olvasd vissza ha rosszul értelmezed amit írtam ő direkt felveszi kamion tempóját hogy én ott maradjak mellette ... ezért satuzok rá :)

misitcom 2010.03.07. 11:07:02

@Nyúúúl: Bocsi!Azt hitem,hogy a neved fantázia név és nem a képességeidet táblázod ki.

Ha nem akarok megállni akkor tökmindegy,hogy azt 50-el 70-el vagy 240-el teszem.

Szendwich 2010.03.07. 11:09:26

@klacus: "Mivel a kocsi munkaeszköz, ezért valószínűleg költ is rá rendesen. Nem a Tescóban veszi a téli gumit, és ha elmegy a fékszervó, akkor egy napon belül szervizben van a kocsi. Szóval az üzemeletetés körülményei között azért lehetnek apró különbségek." Szép is lenne ha ez igaz lenne. Általában pont fordítva szokott ez lenni. Akinek fontos az autó a munkájához, pont az szarik a gépjárművének a műszaki állapotára "ma se legyen gond vele, ámen" és már indít is...

Amúgy a post-hoz csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem a post írója nem igazán tudja mi is az a "sebesség". A Ladában, Trabantban, stb. lehet és lehetett érezni, hogy a 60 km/h az mennyi is a valóságban. A mai autókban a nagy szögben döntött első szélvédő, hangszigetelés, stb. miatt a sofőr nem érzi, hogy mennyi is az annyi. Már rég 80-al teper a városban, de ezt is csak onnan tudja, hogy sűrűn kell kerülgetni a többi autóst.
Majd jön egyszer az a csúnya koppanó hang és utána a fej vakarás, hogy na akkor ennyi volt.

misitcom 2010.03.07. 11:18:17

@Nyúúúl: Sőt!Melyik áll meg előbb?A 70-el haladó Volvo S40,vagy az 50-el haladó IFA?

"streetfighter" 2010.03.07. 11:53:57

@Szendwich:

Bármilyen furcsa nálam pont úgy van, ahogy klacus leírta.
Évi 30000Km-t megyek igen nagy tempóban, és a kocsim állapota mindig topon van, mert ki is használom a tudását.
Nem azért vettem gyors autót, hogy lődörögjek vele! Sőt most még luxus adót is kell fizetni, hogy rohadnának meg!
Ezáltal feljogosítva érzem magam, hogy kihasználjam!
Én azt mondom, hogy a szabály egy irányelv. Oda kell rá figyelni, mert lehet, hogy van értelme a korlátozásnak, de sokszor nincs és akkor nem is érdekel.
Nagyon sok szabály a sok hülye miatt alakul ki! ( záróvonal, előzni tilos, sebességkorlátozás stb.)
Én valamikor városban 50-el sem megyek, ha úgy tartom biztonságonak, de az országúton 130-140 az utazási tempóm, ha jók a körülmények.

Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 12:12:33

@misitcom, @kolbászoszsömle: Mi van, elgurult a gyógyszeretek?

cso zsi 2010.03.07. 12:14:44

A kommentek stílusából ítélve, alig van itt olyan, aki vezetett autót abban a korban, amikor még hazánkban is 60 km/h volt a városi sebesség.
Akkoriban én is nyikhaj, "tégla a gázpedálon" típusú sofőr voltam, az egyetlen trafim is abból az időből származik.
Furgonnal (ma már szgk-nak bírálnák) 72-vel 50 helyett (tgk-nak akkor is annyi volt).
Az 1600-os motor a Trabik - Skodák - Wartburgok időszakában irgalmatlan különbséget adott.

Most is szeretem a sebességet, ha megfelelő gép, és megfelelő út van alattam.
Bizony, a déli M0-on kevés az a 80, főleg, hogy a külföldi kamionok 100-zal nyomják. De sűrűn látom az út fölé szerelt trafikat villogni.

Ez a sebességmizéria európai dolog, főként a német pályákat használóktól jön.
A világ többi részén alig van 110 fölött az autópályasebesség, pont a mi kis országunkban jelent valamit fél óra előny?

A Hegyeshalom - Nagylak út a GoogleMaps szerint 389 km, ~4 óra 7 perc.

"1. Haladjon tovább délkelet felé itt: E60/M1, 171. számú kijárat irányába
Részben fizetős út

155 km
2. Hajtson ki a(z) 16. számú kijáratnál, és csatlakozzon rá erre: E60/E75/M0, Szeged/Budapest dél felé
Részben fizetős út

29,5 km
3. Hajtson le a(z) E60/E75/M5 útra Szeged/4 irányába
Haladjon tovább itt: E75/M5
Részben fizetős út

142 km
4. Hajtson ki a(z) 159. számú kijáratnál, és csatlakozzon rá erre: M43, Arad/47/Hódmezővásárhely/Szeged észak felé
4,1 km
5. A körforgalmat a(z) 1. kijáraton hagyja el erre: Út száma: 5, Szeged/E68/43/Arad/47/Hódmezővásárhely irányába
6,6 km
6. Forduljon balra itt: Párizsi körút
0,4 km
7. Tovább a következőre: Berlini körút
0,3 km
8. Tovább a következőre: Út száma: 43/Brüsszeli körút/E68 (Makó/E68/Bucureşti/43 irányába mutató jelek)
Haladjon tovább itt: Út száma: 43/E68
Menjen keresztül 5 körforgalmon

51,0 km

Út száma: 43/E68"

M1-es 155 km 130: 71 perc, 160: 58 perc; ~13 perc
M0-ás 30 km 80: 22 perc, 130: 13 perc, 160: 11 perc; ~11-9
M5-ös 142 km 130: 65 perc, 160: 53 perc; ~12 perc
Szeged belvárosát nem számolom.
43-as 51 km 90: 34 perc; 110: ~27 perc;

A román hazaautózó egy órát nyerne vele. Az "elhullás" így is elég nagy.

Ha majd az útjaink megütik a német autópálya minőségét - szélességét, akkor esetleg lesz értelme lobbizni a 160-ért.

misitcom 2010.03.07. 12:27:39

@Nyúúúl: Elgurult,és még ABS sincs rajt.

misitcom 2010.03.07. 12:33:45

@"streetfighter":Valóban van valami igazság abban amit írsz.Ha egyszer beruházol egy zsák pénzt a vállalkozásba akkor azt szeretnéd is kihasználni.Egyeséknél csupán irigységből is jön az ellenállás.Itt jövök én a képbe:-Lófaszt fogsz te száguldozni!Én meg tötymörögjek a tizenöt éves suzukimmel?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 12:37:43

@cso zsi: 15m-en pontosan mennyit is nyerek 130 helyett 160-nál?

..........

..na akkor nézzük meg ezt 1000km.-re levetítve.

A legjobban azt a fajta sofőrt utálom, aki "majd én megmutatom neked, hogy betartod a KRESZ-t" alapon vezet és ezzel sodor nem egyszer veszélybe másokat.
Az M1-7-5-ön nem egyszer szállnék ki szívem szerint fejbe b...-ni azt, aki beáll a Suzukijával a középső és a belső sávba 130-cal, mondván: "Ennyivel lehet menni, te se siess"...

misitcom 2010.03.07. 12:40:26

@Schaf: De hát ha egyszer ennyivel lehet menni?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 12:44:11

@misitcom: Jahh.. meg van jobbra tartás is. Csak az ilyen barmot az nem érdekli.

Aztán egyszer majd jól pofára esik, amikor egy kamion átgyalogol rajta. :-)))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 12:46:29

@misitcom: Itten most megen kezdődik az, hogy jobbra kell menni, meg az, hogy nem a te feladatot, hogy megítélt, hogy gyorsan megy-e a másik, meg, hogy nincs hitelesítve az elvi hibás műszered, meg az efféle dolgok?

A közlekedési morál az, ha ÉN tartom be a szabályokat, nem az, ha be akarom tartatni másokkal.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 12:59:56

@kolbászoszsömle: Na végre... ez az első dolog, amit ha kell mosókefével vernék bele minden tanulóba. :-)))

misitcom 2010.03.07. 13:03:04

@kolbászoszsömle: Pár éve felkellet menni Pestbe tanfolyásra.Akkor még hatszemélyes ducatom volt.Ott ahol összefolyik az 1-es a 7-el százas tábla volt kitéve.Mivel nem sűrűn szoktam arra felé furikázni gondoltam maradok a belső sávban,mert az oda visz amerre igyekszem.Be is álltam százra.Párszázméter után dudálnak,villogtatnak.Gondoltam levagytok szarva akkor is maradok ha fejre álltok,mert ha eltévedek nincs az a mentőosztag aki kivezet onnan.Különben is a száz az mindenkinek száz....Pár hét múlva jöttem rá,hogy szar az órám.Amikor százat mutat akkor csak kilencvennel megyek.

misitcom 2010.03.07. 13:07:19

@Schaf: Egy mosókefe mire jó még?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 13:08:58

@misitcom: Pontosan elmondanád a kedvemért, hogy az M1M7 bevezető szakasz 4 sávjának belső 3 sávjából melyik nem ér be a Budaörsi útra?

Azaz hogy lehet onnan a jobbra tartás miatt eltévedni?? Akármennyit is mutat az órád...

misitcom 2010.03.07. 13:29:17

@Schaf: Pontosan elmondanád a kedvemért, hogy az M1M7 bevezető szakasz 4 sávjának belső 3 sávjából melyik nem ér be a Budaörsi útra?

Jótól kérdezed,Fingom sincs melyik hová vezet.
Azt tudom,ha a belső kettőben maradok és addig megyek amíg elfogy ez az út,akkor jobbra egy vasúti híd alatt,onnan egyenesen végig.Valami patakon is át kell menni.Oktogonnál jobbra,és végig a Százas postáig.De ott nem lehet balra kanyarodni az Üllői útról ezért a Kaissers parkolóban megfordulni és egyenesen át.

misitcom 2010.03.07. 13:32:32

@Schaf: Azaz hogy lehet onnan a jobbra tartás miatt eltévedni??

Bebizonyítom,csak add meg a számodat,hogy feltudjalak hívni,hogy kinavigálj.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 13:36:34

@misitcom: Ha el lehet tévedni, és nem vagyok ismerős, akkor én is a középsőben szoktam menni, mert onnan max egy sávváltással bármerre lehet kanyarodni.

Az egy technikai dolog.

Ami bosszantani szokott, az az, amikor beáll a hülye a belső sávba Érd előtt, és küzd az emelkedővel, miközben távolodnak a külső sávban a kamionok.

misitcom 2010.03.07. 13:37:04

@misitcom: Egyszer amikor nem én vezettem és eltévedtünk kérdeztem a sofőrünket,hogy minek rohanunk ennyire.Azt mondta,azért kell gyorsan határozottan menni,hogy a sok köcsög nehogy már azt higgye,hogy elvagyunk tévedve.

misitcom 2010.03.07. 13:40:11

Jé! Még magamnak is válaszoltam.Tényleg megkeresem azt a gyógyszert.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.07. 14:11:04

Szerintem inkább a főutakon lehetne megemelni a sebességhatárt 100-ra, az autóúton meg 120-ra (bár ez utóbbi nem túl gyakori jelenség).

Szendwich 2010.03.07. 14:16:22

@"streetfighter": Az autó karbantartásával kapcsolatban egy pozitív példa vagy. Nem neked szántam amit írtam. Hétköznap reggelente (7 óra környékén) tucatjával látok olyan melós autókat amiktől sírni tudnék. Ülnek benne 4en, 5en, visít a gyári rádión a Bumeráng, és a sofőr a lóerőket bátorsággal pótolja. Na ezek miatt (is) kellenek a szabályok.

''autónepper.'' 2010.03.07. 15:05:35

@Szendwich: legjobb:) legalább próbálkoznak :D

lolperec 2010.03.07. 15:19:47

@kolbászoszsömle: gondolom majdnem többgyerekes szülő vagy.. ha lesz kis családod megírhatnád, hogy merre laksz, arrafelé majd kicsit nehezebb lesz a lábam, persze nem fogok elütni senkit, ahogy tanácsoltad..
gondolom te is nyugodtabban ülsz majd otthon, tudva, hogy a gyereked olyan zebrán közlekedik amit ha benéz a hetvennel közlekedő, akkor felfesti a kölköd sokadik csíknak..

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 17:08:13

@Cherokee wa-hia: Téves az egyenes arányosság, ugyanis a követési távolság miatt az úton egyszerre biztonsággal közlekedni képes autók száma egy idő után elkezd olyan mértékben csökkenni, hogy az áteresztőképesség is csökken. A fékezések, gyorsítások jobban megfogják a gyorsabb forgalmat.

Az út áteresztőképességét pl. csökkentik az előzések (járművek eltérő sebességéből következik, ha mindenki közel azonos sebességgel halad, kevesebb a gond), az autók közötti sebességkülönbségek is, nomeg a balesetek (pl. nem megfelelő követési távolság, nem megfelelő sebesség okán)

Nem egy országban nem egy tanulmány vizsgálta az utak ideális áteresztőképességéhez tartozó sebességet, és nagyon hamar kiderült, hogy nincs egyenes arányosság.

Elegendő ehhez annyit tudnod, hogy a követési távolság a fékúttal arányos, az pedig a sebesség négyzetével arányos.

Az autód számára szükséges útfelület a jármű hosszának és a követési távolságnak összegétől függ.

Ebből következik, hogy a jármű hossza miatt egy ideig a jármű által elfoglalt útfelület nagysága miatt kevésbé csökken az út áteresztőképessége, mint amennyivel a nagyobb sebesség miatt nő, utána viszont megfordul a helyzet és a sebesség növekedésével drasztikusan csökken az út áteresztőképessége.

Ha az előzéseket, egyéb problémákat nem számolod akkor innen egyszerű matek a dolog. Ha a többi tényezőt is figyelembe veszed akkor sokezer órányi megfigyelés, kísérlet, szimuláció.

És városi úthálózatra, kereszteződésekkel, emberek beengedése, kanyarodás miatti fékezésekkel, gyorsításokkal terhelt helyzetben egy 30 körüli átlagnál lenne a legnagyobb az áteresztőképessége az utaknak az osztrákok Graz városában szerzett tapasztalatai szerint. Persze Budapest úthálózata pl. más.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.08. 01:42:49

Én csak az M0-ás röhejes 80-as tábláin vagyok kiakadva. Nem egy alternatíva, amikor a sima kétszer egy sávos autóúton meg mehetek 90-nel, tök legálisan... Nooooormális?!

nyulambulam 2010.03.08. 06:53:56

Két külföldi példa:

Svájc: A lakott terület tábla nem jelenti azt, hogy lassabban kell menni. A településekre bevezető utakon minden esetben kint van egy sebességkorlátozó tábla "general" felirattal, ami azt jelzi, mennyivel szabad haladni az adott településen. Hogy melyik település mennyivel engedi haladni az autósokat, az az ottani polgármesteri hivataltól függ. Ez a legtöbb helyen 50, de sokszor 60 km/h. Sok településen ez a korlátozás jóval a település határát jelző tábla után lép életbe, így elkerülhető az olyan, mint pl. Győrött a 83-as út bevezető szakaszán (2*2 sávos út, a bicikliút és járda egy árok túl oldalán, az úttesttől kb. 8 méterre van, kereszteződések alig vannak) levő 50-es korlátozás-.

Námetország: A sebességkorlátozásokat az út jellege határozza meg. Tehát ha egy út autópálya jellegű (tehát h amin. 2*2 forgalmi + 2 leállósáv van és a szembejövő forgalmi sávok korláttal el vannak választva), akkor akkor sincs sebességkorlátozás, ha nincs kitéve az autópálya tábla.

Tron65 2010.03.08. 08:27:47

Üdv Kedves vitaindító!
Válaszok a kérdéseidre:
1- a mai „átlag” autó fékútja rövidebb
Ez egy nagyszabású és általános tévedés. Mint ahogy az is, hogy az ABS-sel rövidebb a fékút.
2- most sem tartja be senki az 50km/h korlátozást
Akkor a 60-t mért tartanák be?
3- pont ezért a dugó is több
Hidd el, nem az 50-es korlát miatt van a dugó.

cso zsi 2010.03.08. 08:47:21

@KuKori: Az északi részen (Megyeri hídtól az M3-asig) teljesen érthetetlen, de a déli szakaszon sajnos szükség van rá.
(Akik anno úgy döntöttek itt, és a Lágymányosi hídnál, hogy "nincs rá pénz, elég lesz ekkora is", azokat az ojjektumok mentén deresre húzatnám, és minden autós csaphatna rá egyet.)
A déli szakaszon nem volna szabad két forgalmi sávot üzemeltetni, ha műszaki, vagy baleseti mentésre, kerülésre van szükség. De akkor a most 20 perces (27-28 km-s) út kétszer annyi ideig tartana.
Talán majd 2020-ra lesz ott is autópálya.
Közép-Európa egyik legforgalmasabb körgyűrű szakaszáról van szó, amin a kelet-nyugati áru- és utasszállítás nagy része folyik.
Török, bolgár, jugoszláv, és román kamionok, "nyugat-európai", de köztudottan déli, keleti szomszédaink autói, buszai.
A balesetek 90%-a román, vagy jugó sofőr elalvása miatt van.
Vannak olyan időszakok, amikor a 100-at is kevésnek érzi az ember. Tegnap este a végletek autóztak az enyhe havazásban. A 70-nel döcögő pár éves Audis, és többen, akik annak ellenére, hogy látniuk kellett az előttük haladóról készülő fotót, 100 körül nyomták.
A pálya fölötti szerkezeten a trafi piros fényét háromszor láttam villanni fél percen belül.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.08. 10:01:26

Esetleg tudna valaki mondani egy példát erre? Mondjuk, hogy a szomszédos szlovákiában, ahol 60-al lehet haladni, ott mennyivel több baleset történik ez miatt?

cso zsi 2010.03.08. 10:15:15

@newtehen: Ugyan találni még olyan weboldalt, ahol a 60-at állítják, de ne menj annyival.
www.europe.org/speedlimits.html

Azt emlegetik, hogy súlyos eurókat kérnek érte.
www.decodecarhire.co.uk/car-hire/slovakia-driving-rules.html
Már csak Lengyelország néhány városában mehetsz 60-at: europa.eu/travel/gettingthere/index_en.htm

igazi hős 2010.03.08. 11:49:58

@cso zsi: "Talán majd 2020-ra lesz ott is autópálya" Elvileg 2 év múlva kész minden szakasz az M1 és 4-es út között. (Nyilván még idén meg kellett nyerni valakinek mindegyik pályázatot, mert aztán ínséges idők jönnek.)
A Lágymányosi híddal meg nem a szélessége a baj, hanem a vonalvezetése: terv szerint a sínek mentén kiment volna a Budaörsi útra, de az túl jó lett volna nekünk és rossz néhány ottlakó MDF-snek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.08. 12:39:30

@newtehen: Akkor ha majd legközelebb megyek át, lefényképezem a táblát a határnál, amire ki vannak írva ezek, és ott 60 van... Viszont ez így genyóság, mondjuk a tótoktól nem is nagyon vártam mást.

redriot77 2010.03.08. 20:04:29

@az aki: ott az igazság! Lehetne emelni a határokon, de ahhoz közlekedési kultúra kell, nem balkáni vircsaft.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.08. 20:15:38

@nyulambulam: Valóban nem jó megoldás a lakott területen az egységes korlátozás, ezt mindenhol az úthálózat és a forgalom adottságai határozzák meg.

Figyelembe véve az idővesztességet, fogyasztást, környezetvédelmi szempontokat, a szorosan vett lakóövezetek kivételével a legtöbb helyen elektronikus táblákat tartanék helyesnek.

Sőt, ha jövőbe mutató megoldást keresnék mondjuk az EU helyében: A jelenlegi TMC helyett egy valós idejű, kétirányú kommunikációt lehetővé tévő megoldást (mobilinternet jellegű infraastruktúra) ami az autókra magukra is továbbítja a sebességkorlátozások adatait.

De ez nem jelentené azt, hogy ne lenne gyakori a 30as tábla.

@newtehen: Az a baj, hogy ez a statisztika jóval összetettebb dolog. Mondjuk a sebességkorlátozás értéke nem befolyásolja a gyorshajtók, utcán versenyzők által okozott baleseteket, de lehetőséget ad arra, hogy egy nem megadott elsőbbségnél a baleset fékezéssel elkerülhető legyen.

A zéró tolerancia, az objektív felelősség, stb. is sokat befolyásol, nehéz megtippelni azt, "mi lenne ha", mert ennél jobban különböznek az országok egymástól.

@Tron65: A fékút kapcsán egy jó tárcsafék (a dobfékkel szemben), jobb futómű, modernebb gumik, stb számíthatnának, de nem sokat. Az autó nagyobb össztömege (és üres tömege) viszont növeli a fékutat (lásd tehetetlenség, fizika alsó tagozatos anyag) nem vagyok meggyőződve róla, hogy melyik a fontosabb.

Ugyanakkor hamar kiderül, ez a kérdés azért is érdekes, mert feltehetően nem csak én nem számoltam utána (de legalább tudom, hogy sokmindentől függ, nem jó általánosítani) hanem azok sem, akik az illúzióik alapján becsülik meg a fékutat, választják meg a követési távolságot, a kanyarokban a sebességeket.

Érdekessége a történetnek, hogy vasút kapcsán problémaként jelezték balesetvizsgállók, hogy a biztber meghibásodása esetén előírt sebességkorlátozás túl alacsony, veszélyt okoz, és a fékek fejlődését (valamint az akadály előtti megállásra vonatkozó kitételt) tekintve is szükségtelen.

A dugós véleményed kapcsán viszont biztos nem értünk egyet. Az áteresztőképesség szempontjából ideális sebességtől való eltérés ugyanis valóban növeli a dugók számát. Csakhogy ugye emiatt nem emelni, hanem csökkenteni kellene a megengedett legnagyobb sebességet.

igazi hős 2010.03.09. 08:45:29

@TheElf: Ha nem írtad volna, hogy "fizika alsó tagozatos anyag" (egyébként alsóban nincs fizika), akkor nem szólnék be, de így nem tudom megállni: ha a fékek teljesítmény megfelelő, akkor azonos minőségű gumikkal, egy 1 kilós és egy 1 tonnás autó egyformán fékeződik, azaz egyforma úton áll meg. Persze a megfelelő fékrendszeri nyomás a nehezebb autónál nagyobb, ezért azonos(!) fékrendszernél lassabban érnéd el, de ebben a kérdésben egyre javulnak az autók.

PGSC 2010.03.10. 09:42:44

'90 óta van jogosítványom, levezettem ez alatt x km-t.
Átestem azokon a korszakokon, mint a többi autós - bár megjegyzem, van aki bizonyos korszakaiban sokáig vagy végleg megmarad -, voltam mazsola, bátor autós (értsd. cikázós), család apa autós, stb..

Mára eljutottam oda, hogy tudom, nem vezetek tökéletesen, de törekszem rá, és legfőképpen rájöttem arra, hogy a szabályok nem azért vannak, hogy ENGEM korlátozzanak, hanem azért, hogy a TÖBBIEKET védjék.
Majd, ha sokan eljutnak odáig, hogy nem ÉN, hanem MI vagy TI, akkor fogják megérteneni azt is, miért 50 az 50...

Addig is vigyázzunk EGYMÁSRA...

PGSC

klingy 2010.03.10. 22:17:07

lehet írták már: de a mostani 50-nél, 60-ra lövi be magát a többség, mert az még belefér... de 60-as táblánál a tempó már 70+. innen kell lelassítani a kocsit, ami meg olyan mintha ladikkal kéne megálnod 50-ről...

a kreszt bolondbiztosra próbálják meg felépíteni. azé nem kell sebességhatár emelés Schdl, mert nagy az isten állatkertje és kicsi a kerítés... köszöntem.

''autónepper.'' 2010.04.03. 00:25:30

@Cyrano: mért szerinted mit csinál ha én már szinte 1 centire vok tőle és nem megy ki akkor mi faszt csinál ? sztem feltart...

Perillustris 2011.12.29. 23:44:52

"Egy nemrégiben elvégzett felmérés kimutatta, hogy azokban a londoni negyedekben, amelyekben bevezették a húsz mérföldes korlátot, több mint negyven százalékkal csökkent a közúti balesetek okozta személyi sérülések száma."

iho.hu/hir/nagy-britannia-gyorsit

Perillustris 2011.12.30. 00:13:23

www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=236798

"Holló Péter szerint egy svéd kutató (Jöran Nielson) 20 évvel ezelőtt megalkotott képlete alapján 10 kilométeres átlagsebesség-növekedés 50 százalékkal növeli a baleseti halottak számát, ugyanekkora sebesség-csökkenés 30 százalékkal csökkenti az áldozatok számát."












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása