Néha beesik egy-egy olyan levél, amiben annak írója olyan általános kérdést boncolgat, amiről erősen megoszlanak a vélemények. Schdl is egy ilyet küldött, ebben a témában is rendszeresen egymásnak feszül a biztonságcentrikus és a sebességcentrikus tábor. Szerintetek jók így a limitek, ahogy vannak, vagy tényleg nyugodt szívvel lehetne emelni a számokon?
Alábbi irományomat ajánlom figyelmedbe. Ha önálló posztként nem is jelenik meg, szívesen olvasnám az alábbi kérdésről egy hivatásos rendőr, forgalomszervező, vagy bármely „szaki” véleményét. Egyeseknek ez talán lerágott csont, én még nem sokat hallottam a témáról.
Mai napon munkából hazafelé (Budapesten belül), kicsit letargikusan a szürke időtől. Az a gondolat cikázott át az agyamon, hogy mi a túrónak van 50km/h sebességkorlátozás lakott területen belül?
Amikor bevezették (csökkentették 60ról, ha jól tudom), zömmel Ladák, Trabantok, Skodák futkostak, arra hivatkozva, hogy megnőtt a gépjárművek száma (ami igaz is volt).
Hogy ma miért tartom ezt elavult szabálynak?
- a mai „átlag” – értsd átlag, ebben benne van a 20 éves swift és a zsír új 7es BMW - autó fékútja rövidebb, mint az akkori átlag kocsiké (gondolom én, ha ez nem így van, biztos megkapom a magamét)
- most sem tartja be senki az 50km/h korlátozást, pár mazsolától és kisnyugdíjastól eltekintve kevésbé forgalmas helyeken lehet kellemes 60km/h-val haladni
- most még több az autó, mint akkor, ez is igaz, pont ezért a dugó is több. Magyarán relativ kevesebb is az esélyed elérni ezt a sebességet, mint mondjuk 25 évvel ezelőtt. Ezzel mégsem mondtam ellen magamnak, mert ha meg lehet haladni, akkor lehessen.
Leegyszerűsítve: legyen a megengedett sebesség lakott területen belül 60km/h, illetve minden korlátozó táblához adjunk nyugodtan egy 10est. (ahol 70 ott 80, 40 ott 50, stb)
sheva09 2010.03.06. 21:00:10
Ja és ELSŐ :-)
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.03.06. 21:02:45
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.06. 21:03:12
Szerencséd, hogy vasárnap este van, és kevesen fognak kommentelni, mert megkapnád a magadét :))
Egyébként egyetértek, szerintem is rosszak a sebességhatárok.
szaGértő 2010.03.06. 21:03:31
Jön Silent, aztán repülsz, mint a partifecske.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.06. 21:05:51
Don Blasius 2010.03.06. 21:08:58
Országúton lehetne 100, pályán meg nagyon egyenes (M5 és M1 Győrtől Hegyeshalomig) és/vagy háromsávos szakaszokon emelnék a 130-on.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.03.06. 21:13:07
killermoney 2010.03.06. 21:13:10
Amúgy én abba a kategóriába tartozom aki örülne egy ilyennek egy szempontból. Viszont a nagy számok törvénye működik és ha gyorsabban megyünk akkor több baleset lesz (és/vagy súlyosabbak) ennyire egyszerű a képlet.
Személy szerint az átlagos sebességhatárokkal nincs nagy gondom a városban 50 az teljesen jó inkább azt hiányolom hogy sokkal több helyen lehetne többet engedni ahol semmi nem indokolja az 50-et na meg persze a fölösleges korlátozó táblák. A másik meg hogy azt írod hogy így is mindenki megy 60-al és akkor meg mind1. Szted ha 60-al lehetne menni akkor mennyivel mennének az emberek? Segítek: 70-el :D szal ez nem jó érv.
"streetfighter" 2010.03.06. 21:13:26
Egyelőre még tudtommal szombat van.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.03.06. 21:13:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.06. 21:18:24
"streetfighter" 2010.03.06. 21:22:03
Holnap lesz itt vita a begyepesedett agyuakkal.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.06. 21:23:24
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.06. 21:23:39
A megoszlás a következőképpen fog alakulni. A két szélső értékből lesz a legkevesebb, azaz a nagyságrendekkel gyorsabban és a lényegesen lassabban hajtóké.
Ahogy közeledünk a kívánt eredményhez, általában azon az értéken kapjuk a legnagyobb arányt, azaz a legtöbben 50-es táblánál 50-nel fognak menni. (nem ideértendő egy lámpás szakasz, vagy ahol más a forgalom ritmusa)
A fentiekből következik, hogy még elég nagy lesz azoknak az aránya, akik csak kicsivel mennek gyorsabban a megengedettnél.
Szerintem ehhez választják meg a sebességhatárokat és a traffipaxokba is belekalkulálják.
killermoney 2010.03.06. 21:30:18
A sebességhatár betartásánál meg nagyon fontos a környezet ergo széles út gyorsan megyünk keskeny út lassan megyünk és ez optikailag széles vagy keskeny nem ténylegesen.
RaveAcE 2010.03.06. 21:30:22
Egyébként ezzel nem is lenne baj, ha nem az itteni morálról lenne szó. Nagyon sok vezető nem is tud táblát olvasni, a másik csoportnak meg derogál bármilyen szabályt is betartani. Ezek még több balesetet okoznának. De a többségnek ez egy értelmes dolog lenne.
Meg akkor már át is kellene gondolni a táblákat. Pl. lakott területen kívüli belátható kereszteződésnél lévő 40-es tábla irreális.
szaGértő 2010.03.06. 21:34:49
Bladika 2010.03.06. 21:34:56
holex20 2010.03.06. 21:47:02
misitcom 2010.03.06. 21:48:40
Ha a napokat összekevered, no problem.A pedáloknál már egy kicsit gáz.
m20b25 2010.03.06. 21:56:21
schnee 2010.03.06. 21:57:37
A városi 50-nel szerintem nincsen gond. Az országúti 90 szerintem lehetne 110. Az autóút 110 helyett 130. Az autópálya, ahol lehet korlátlan máshol meg 160-180.
Devil 2010.03.06. 22:02:09
Viszont sok olyan ut van videken es varosban is ahol siman lehetne 60-70 a sebesseghatar, faluvegi kivezeto utak, jarda nelkuli vagy jardatol korlattal elvalasztott, szintbeli keresztezodes nelkuli utak pl. Sok helyen ki is van tablazva, sok helyen nincs. Pld az Arpad-hidon 70-80 az atlagtempo (dugo nelkul) szoval akar lehetne is kiteve ilyen tabla...
De a varosban 60 mar a multe (szerencsere).
Az autok jobbak lettek, csak a forgalom lett sokkal surubb, ma 10x annyi auto van mint a Trabantos-Ladas-Skoda120-as korszakban, szoval jo ez igy.
killermoney 2010.03.06. 22:04:20
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.06. 22:12:12
a városi 50 és 60 közötti különbség fékútban közel másfélszeres (1,2*1,2=1,44)
máshogy mondom: ugyanolyan autóval, ugyanolyen körülmények közt 60-ról fékezve még kb 33km/h-val mész, ott ahol a 50-ről már megállnál.
nem szeretnél te sem 33-mal elcsapni senkit a zebránál
(megjegyzem: 70 és 50 között közel duplája a fékút különbsége, és ahol az 50-es már áll, ott majdnem 50-nel megy még a 70-es.)
az országúton, autópályán meg szintén jók ezek a határok. tudom, hogy honnantól vagyok törvényen kívül, és nem szeretném, ha legálisan mehetnék 160-180-at pályán, vagy 110-120-at főútvonalon.
ha megtehetném, attól még a sok gyökkettővel csordogáló nem tűnne el, viszont vállalhatatlanul nagy lenne köztünk a _legális_ sebességkülönbség.
most, ha száguldok, tudom, hogy nem szabályos, és nem várom el, hogy bárki számítson rá, hogy a nyakára esek, ezért ennek megfelelő koncentrációval, odafigyeléssel teszem.
ha legális lenne a 160, akkor sokan leszarnák, hogy ők 60-nal gyorsabbak, mint a Trabi/Matiz akármi, elvárnák, hogy számítson rá a trabis, hogy ők jönnek.
ne kelljen már a száguldókra számítani. aki száguld, az figyeljen oda mindenkire fokozottan
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.06. 22:14:25
Egyébként meg az egészet ott kellene kezdeni, hogy javítani az autóiskolák minőségén, de annyira, hogy végre normális sofőröket képezzenek, akik tényleg tudnak vezetni. Azután az utak minőségén kellene javítani, és utána lehetne emelni a sebességhatárokat.
Amíg ennyi béna sofőr lesz az utakon, addig szerintem nem lenne sok értelme.
-d(-_-)b- 2010.03.06. 22:16:48
A jelöletlen traffival mérést (autóból, fix de nincs kitáblázva stb.) tiltsák meg. A lesifotózás nem csökkenti a forgalom sebességét (nem tudom, hogy épp mérnek tehát nem lassítok), holott igazából ez lenne a cél. A rendőrök legyenek jelen a forgalomban, így biztosítsák a normakövető magatartást.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.06. 22:19:56
majd talán ha felzárkózunk Európához, ugye... ;)
AzIgazyCsaby 2010.03.06. 22:20:39
De azt miért nem lehet elérni, hogy ne lehessen csak úgy egy magányos sebességkorlátozó táblát kitenni? Ez csak kiegészítő tábla lehetne, és fölötte az indok. (Veszélyes útkanyarulat, beláthatatlan kereszteződés, etc.) Az önkormányzatoknak pedig kötelességévé tenném a veszélyes helyek, és ezáltal a korlátozások megszüntetését.
Nap 2010.03.06. 22:22:26
A mai autók zöme már tud kétszázzal menni.
És úgysem tartja be senki a sebességkorlátozást, csak azok a nyamvadt gyalogosok, akiknek nem futja egy kúl verdára.
Igaz, hogy több autó van, mint negyven évvel ezelőtt, de ha mindenki kétszázzal menne, akkor én is hamarabb odaérnék, és nem kellene időben elindulnom.
misitcom 2010.03.06. 22:22:42
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.06. 22:25:03
legyen minden zebra helyén gyalogos aluljáró!
szüntessünk meg minden szintbeli kereszteződést, csak autópályafelhajtó szerű legyen _minden_ bekötőút is.
plusz dózeroljuk le a hegyeinket, mert a szerpentin is veszélyes
szerintem fuss neki még egyszer :)
Rocko- 2010.03.06. 22:26:39
viszont: a hazai autópark nem a naparakész állapotot tükrözi, javarészt 10 éves az átlagéletkor.
másrészt a sofőr reakcióideje nem csökkent.
harmadrészt a gyalogos reakcióideje, és ő nem fogja tudni jobban felmérni a távolságot, hogy az neki elég lesz v sem.
-d(-_-)b- 2010.03.06. 22:30:38
AzIgazyCsaby 2010.03.06. 22:32:08
Miért is nem lehet egy veszélyes kereszteződést átszervezni, beláthatóvá tenni? Érden, -mert ezt ismerem- az önkormányzat építési szabályzata alapján elbontathatnak olyan kerítést, ami a közlekedésre veszélyes.
Ugyanakkor mi indokolja a több száz méterről látható, teljesen takarásmentes gyalogátkelő előtt a sebességkorlátozást? Szintén Érd, át nem adott uszoda előtt.
Elfogadom, hogy van ahol indokolt, fogadd el, hogy van ahol felesleges.
-d(-_-)b- 2010.03.06. 22:37:17
A rendőrök meg méltóztassanak kifáradni az utakra és inkább koncentráljanak arra a gyalogosra, aki a zebra mellett 3 méterre akar átmenni, a biciklisre, aki szarik a piros lámpára, az autósra, aki nem tudja, mire való az index és még sorolhatnám.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.06. 22:37:27
Érd valóban tele van 40-es táblás gyalogátkelőkkel. de olyan a forgalom, hogy szerintem kell is, hogy át tudjon kelni a gyalogos.
valóban, az ilyen helyeken pl. jobb közvilágítás (is) kellene, hogy messzebbről lássan, ha valaki a zebrához lép. valószínűleg a 40-es tábla olcsóbb, mint még egy utcai lámpa
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.06. 22:40:56
@AzIgazyCsaby: ja, kb az uszodától az M7-ig kb. 13 perc, ha 50-nel megyek (és mondjuk nem lassítok 40-re a zebráknál sem) (plusz nem állok dugóban a körforgalmaknál)
az Érden nem járatosak kedvéért ez kb. a városközpontból a város legtávolabbi (majdnem) széléig tartó út
ha 60-nal megyek, akkor kb 11,5 perc. megéri?
Evil One 2010.03.06. 22:41:30
Ha ez 30-as táblánál 80, akkor annyi, ha 110-esnél 90, akkor meg annyi.
Csak kevesebb trafipax kell, aztán tőlem lehet annyi a korlátozás, amennyi jól esik. (persze ez teljesen nem igaz)
AzIgazyCsaby 2010.03.06. 22:43:12
Amire én gondoltam, az pl. olyan mint az Érd, Diósdi út. 30-as tábla van kint teljes hosszon az iskola miatt. Időkorlát nélkül! Vagyis vasárnap hajnali 3-kor nem mehetek 50-nel, mert hátha arra kószál egy alsós diák.
Nymus 2010.03.06. 22:43:32
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.06. 22:45:00
A fékút nem minden. A sebességgel arányosan beszűkül a látótér is, ezt sokan hajlamosan elfelejteni. Hiába fasza a féked, ha épp nem veszed észre az oldalról jövő, elsőbbségadási kötelezettséget figyelmen kívül hagyó autót, úttestre lépő gyalogost stb.
És bizony előfordulhat olyan eset, hogy pont a +10 km-en fog múlni egy baleset bekövetkezésének ténye, sérülés bekövetkezése, annak súlyossága, esetleg a haláleset. Még 10 millió ember sietése (pár perces előnye...) sem ér annyit, hogy akár csak egyel több ember is meghaljon miatta.
Szerintem aki 50 helyett 60-nal, 90 helyett 100-zal akar menni, most is megteszi. A legtöbb helyen azért nincs olyan szigorú ellenőrzés, és általában nem is a +10km/h-ra utaznak. Ráadásul mint többen is mondták, ha 60, 100...stb lenne a határ, a legtöbben 70,110...-al mennének.
Én azt mondom jól van ez így. Nem véltelen hasonló a sebességhatár szinte minden európai országban.
Viszont egyes útszakaszokra való emelés néha tényleg indokolt és van is rá példa:
belsoseg.blog.hu/2008/03/04/sebesseghatart_emeltek
Evil One 2010.03.06. 22:48:06
Jaja és akkor közelítenénk végre egy kényelmes tempóhoz. :)
AzIgazyCsaby 2010.03.06. 22:48:08
Pont az ellenkezőjét magyarázom, nekem csak az indokolatlan korlátozásokkal van bajom.
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.06. 22:48:21
Embermedvediszno 2010.03.06. 22:50:53
Az csak az egyik baj, hogy a megnövekedett fékút és a jó kis itthoni vezetési morál miatt sokszor ennyi gyalogost gázolnánk/karamboloznánk. Az útnak van ugyanis egy áteresztőképessége, ami nem korlátlan. valahol 40 és 50 között van neki a maximuma, azért lett 50, mert az mégiscsak gyorsabb. Így is sok a dugó, képzeljétek, ha még le is szűkítenénk a keresztmetszetet
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.06. 22:55:52
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.06. 23:01:14
"streetfighter" 2010.03.06. 23:02:31
Tényleg? Észre sem vettem. De fel sem tünt, hogy a többiek vánszorognának.
Ha igaz a 30, akkor nagy baromság!
Írhatnak a táblákra bármit, én annyival megyek amennyivel még biztonságosnak érzem.
Káposztakukac 2010.03.06. 23:02:38
Yo! Maaan! 2010.03.06. 23:04:30
_csucsuka_! 2010.03.06. 23:16:13
Főutakon a 100 meg az utak állapota miatt nem tanácsos, nagyon sok 3-4-5 számjegyű utunk noha kétsávos, de gyakorlatilag egy nyom járható úgy ahogy középen, 100al beleszánkázva egy emberes kátyúba, vagy padkakátyúba nem kell ecsetelni milyen károkat okoz futóművedben.
Hollandiában miért van sok helyen 30km!h-ra városban országúton 80, míg autópályán 120? Valószínűleg nem azért mert olyan rosszak az útjaik, hanem mert ez BIZTONSÁGOS. Egy ember halála 10 millió ft mínusz az államnak a GDP-re vetítve, nemzetgazdasági érdek az, hogy az állampolgárai ne hulljanak mint a legyek
üdv.
''autónepper.'' 2010.03.06. 23:16:22
SzLacika 2010.03.06. 23:16:31
Rocko- 2010.03.06. 23:17:06
höhö, ez baromság.
helyből mutatok neked 2*2 sávos utat, ahol csak zebra van, lámpa nélkül (ugye a sárga, figyelmeztető villogót ne vegyük annak), és 70-nel mennek. (50-es tábla van, de előtte utána 70.)
szóval cseréljünk, álljál ki gyalogként és nézzed, h 70-nél beférsz-e v sem. :)
2010.03.06. 23:25:01
egyébként nem avulnak el a sebességhatárok, csak mindenki sietne, pedig csak jól kéne beosztani az időt. én németországban élek, ha nem vagyok késésben, akkor 130-150 között csorgok (kivéve az A81, ahol ha nincs senki, akkor 200-zal) de nem sokat lehet nyerni a száguldással, jópofa meg minden, de a legtöbbször kaimonelőzésnél azok érnek utol, akiket lehagytam (ők 160-nal jöttek, én 200-zal) szóval nem nyertem semmit.
a német autobahn _átlagsebesságe_ 137km/óra (személyautóra) és az gondolom hihető, hogy nem a dacia logenek teszik ki a forgalom derekát.
50/100/150 teljesen jó
kis szar utakon városon kívül, ahol szar a festés ott legyen 70
''autónepper.'' 2010.03.06. 23:25:07
2010.03.06. 23:27:58
inkább arra kéne ráfeküdni, hogy ne jöjjön senki sem a seggemben, ha 140-el előzök kamiont, ne villogjon le a parasztja.
''autónepper.'' 2010.03.06. 23:31:58
Bogyi bácsi 2010.03.06. 23:32:11
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.06. 23:32:24
Zsola777 2010.03.06. 23:32:37
Egyébként is, nem az autók miatt van ez, hanem a sofőrök reakcióideje miatt, amíg az autó fölös métereket tesz meg. Az bizony évtizedek óta nem változott, és nem is nagyon fog.
Egyes helyeken a 70-80 így is engedmény, az is rendben van.
Lakott területen kívül nagyon helyszínfüggő, egyedül az autópályán lehetne emelni, de a kevéssé hegyes-völgyes terep miatt így is a legmagasabb sebességfokozatban az éppen érintett gázpedál (kb. 90) a legtakarékosabb. Efelett már a légellenállás miatt megnő a fogyasztás, az meg nagy átlagban nem jó. Persze, a jövedéki adó miatt még meg is érné.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.06. 23:33:48
Tudatlan07 2010.03.06. 23:37:16
Kérdésedre a válaszod itt találhatod meg:
www.kisdoboz.hu/fekut/
és az eredmény:
60 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 31.07 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 16.67, a fékút 14.4 méter.
50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 23.89 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 13.89, a fékút 10 méter.
Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 50 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 60 km/h sebességgel haladva 23.89 méter megtétele után 42 km/h sebességgel ütközöl vele.
Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 2. emeletéről esett volna le (7 méterről).
Szerintem ennél jobb magyarázat nem kell!
üdv :)
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.03.06. 23:38:39
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.06. 23:39:21
itt olyan 75 merfold az atlaglimit autopalyan
es itt vannak
meg gepjarmuvek is
otthon 160?? az itteni 120 helyett?
betegseg
50 tuti jo varosban
kozlekedo 2010.03.06. 23:40:58
2010.03.06. 23:41:34
Gyere csak szépen németországba, hidakról mérik, hogy betartod-e a követési távolságot. Alapszabály, hogy 1,5mp-nyi utat kell hagynod, ökölszabályként "halbes tacho" azaz 180-nál 90m-es követést. Ha ennek csak a marmadát tartod be (két fehér csík) akkor 160€ plusz egy hónapra ugrik a jogsi. mostanság ezt komolyabban veszik a gyorshajtásnál.
Egyébként meg azért ne villogj le, mert akkor szép felveszem a kamion tempóját és durcáskodhatsz nyugodtan mögöttem, leszarom. Ha valaki jön és gyorsabb, úgyis elengedem, de senki ne toljon be a 80-al araszoló kamionok közé. Villogni meg parasztság.
Mielőtt felvetnéd, hogy biztos lúzer suzukis vagyok elárulom, hogy nem :D
2010.03.06. 23:43:23
2010.03.06. 23:46:12
pakesz (törölt) 2010.03.06. 23:46:45
szoval ezen gorcsolni nem kellene
2010.03.06. 23:49:08
kispista 2010.03.06. 23:51:30
Vagy hogyan sorolsz be egy alárendelt útról?
Lehetnek helyek ahol indokolt a sebességemelés, de gyakran az 50 is sok.
A lámpáknál ugyanannyi lenne a várakozási idő, a dugó sem csökkenne. Egy 30 perces úton jó esetben spórolnál 2 percet. Ez ugye megérné?
Rahsid 2010.03.06. 23:51:47
''autónepper.'' 2010.03.06. 23:52:02
2010.03.06. 23:57:30
akkor egy igazi féreg vagy :)
mellesleg lehet, hogy nem tudsz elém visszajönni, mert én is azért nem mentem ki, mert a külső sáv tömött... agyad legyen a helyén, 10mp előny csak nem ér meg ennyit. ne villogj és anuykád sem fog annyit csuklani!
egyébként láttam pár szép balesetet, amikor valaki okos telibevert egy leállósávban veszteglőt. szép esetek.
''autónepper.'' 2010.03.07. 00:01:58
én vok féreg mikor te kezdted.... mivel te vetted fel a kamion tempóját hogy én ott maradjak ... szal akkor te vagy a féreg :P
am szerintem nem 10 mp előnyről van szó de ahogy érzed:D
Evil One 2010.03.07. 00:06:09
Bizony, ha pl egy Bugattival mész 405 km-el jeges úton, telefonálás közben kopott gumikkal, és leugranak eléd a városban, akkor "a féktávolság nagyjából 7011 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 450, a fékút 6561 méter" így fel sem tűnik, h lassulás nélkül szétcsapod a fickót, aki úgy érzi, "mintha egy emeletes lakóház 225. emeletéről esett volna le (675 méterről)".
Szomorú ez.
2010.03.07. 00:06:19
én látatlanban megígérem, ha esetleg én érlek utol, megtartom a 3 lépés távolságot - de ez legyen kölcsönös. rendben?
az, hogy 1 vagy mondjuk 3 kamiont előzök meg, ott nem lehet percekről szó.
200m-t 130-cal vagy 160-nal teszel meg, édesmindegy.
''autónepper.'' 2010.03.07. 00:09:57
de hozzá teszem hogy meg tartom de csak nálad de csak azért mert gondolom hogy azéért nem egy 55 le kocsival járkálsz és veled is ritkán történik meg hogy le akarnak tolni és velem is ritkán fordul elő szal meg ígérem de semmi értelme mert te se és én se fogjuk betartani :)
CiluHS 2010.03.07. 00:10:07
Kezdetnek a 10 tonnánál nehezebb járművek belső sávokból való végleges kitiltását kellene elérni, akkora büntetéssel, hogy 1km megtétele után már a házát is elvesztené.
A jobbratartás elmulasztása nem 1 pontot érne, hanem a legmagasabb kategóriát.
Majd be kellene vezetni, hogy az oktatók és a vizsgáztatók is felelnének a balesetekért, szabálytalanságokért. Így hamar kiderülne, hol utaznak legjobban a korrupcióra, és ki alakalmatlan az oktatásra/vizsgáztatásra. Minden évben átlagot húzni, aki alá kerül, elveszti az oktatói/vizsgáztatói engedélyét.
Elsőbbségadás elmulasztásánál mindenkit KRESZ vizsgára küldenék. Az 1. vizsga ingyenes, a többiért milliós pénzt kellene fizetni. Hamar eltűnnének az utakról a vezetni nem tudók, nem lenne dugó, stb.
Egyébként a lámpáknál 2 okból kell állni:
1. direkt úgy vannak beállítva (ki lehet rúgni a beállítóit)
2. a legtöbb autós nem ismeri azt a fogalmat, hogy "beilleszkedni a forgalom tempójába". Kikanyarodik, és mint a tetű, úgy gyorsít, ezzel megállít legalább 100 autót. Ok nélkül tart 50-100m-es követési távolságot, ami egy lámpánál akár 10 autó átérését is akadályozza...
Aki pedig a jobbkézszabálynál nem lassít le legalább 10-re a kereszteződésnél, az azonnal adja vissza a jogosítványát, mert fogalma sincs a biztonságos vezetésről.
rushman 2010.03.07. 00:11:59
Pl.: Budapest Mocsárosdűlő környékére is elkelne egy ilyen. Ugyan lakott terület, de a közelben még járda sincs, nemhogy lakóház, vagy gyalogosforgalom. Sajnos nincs tábla, úgyhogy marad az 50.
Na mindegy. Az autópálya felső sebességhatárát sem piszkálnám. Furcsa, hogy az alsó határról senki sem beszél. Pedig nem a nagy sebesség öl, hanem a nagy sebességkülönbség.
Érdekes élmény volt autópályán utolérni egy 60-nal "száguldó" trabantot... gondolom a mögöttem haladók is nagyon örülhettek neki. Miért nem lehet megemelni a minimum sebességet 100-ra, vagy legalább 90-re? Sosem értettem, hogyan engedhetnek meg ilyen hatalmas sebességkülönbséget.
Tudatlan07 2010.03.07. 00:15:57
hipokrita 2010.03.07. 00:16:57
Viszont több helyen jó lenne egy 60, esetleg 70. Pl 2*2 sávos utakon. Stb. Ezt is szélesebb körben kellene alkalmazni.
Városon kívül talán lehetne emelni, de azért az se lenne normális, ha autópályán legálissá válna pl a 160, és ezáltal képtelenséggé válna az előzés a belső sáv igénybevételével - vannak járművek, amik a kamiontempót meghaladóan mennek, de a 160-nál már képtelenség irányítani őket, vagy szimplán elviselhetetlen a fogyasztás, esetleg a szélzaj.
proton1701 2010.03.07. 00:17:32
Tudatlan07 2010.03.07. 00:17:50
A példában a lényeg a reakció idő alatt megtett úton van...
Rahsid 2010.03.07. 00:21:12
Tudatlan07 2010.03.07. 00:24:02
alf (törölt) 2010.03.07. 00:26:44
Szóval a fizika az fizika (a fékút négyzetesen nő a sebesség lineáris emelkedésével) az autók műszaki többlete ezen nem változtat. nem beszélve az emberi tényezőről.
Igen, Európában 130/90/50 a határ, de például a skandináv országokban 110/80 az autópálya/országút. És képzeljétek, a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma a fele az európai átlagnak! Mert csodák nincsenek, lassabb és nyugodtabb közlekedés= kevesebb baleset.
Rahsid 2010.03.07. 00:28:11
Aki ki van akadva a 60km/h-án, az húzzon a halál faszára.
igazi hős 2010.03.07. 00:29:47
A városi sebességet nem kéne felemelni, így is túl sok az állat. Viszont néhány helyen hamarabb ki lehetne tenni a lakott terület vége táblát, pl. M5 bevezető lehetne külterület. Sümegen is úgy megy át a főút, hogy jobbra lakott terület, balra szintén, középen meg mehetsz 90-nel.
Országúton most is lehet 100-as meg 110-es tábla, de sok helyen a 90 is sok ilyen szar utakon.
Autópályán támogatnám a sebességemelést, de csak a "130 felett mindig te vagy a hibás" kitétellel.
Rahsid 2010.03.07. 00:30:10
2010.03.07. 00:31:34
Naja, de hiába a ménes, azért a határ + 10km-t igyekszem betartani.
osztrákoknál kezd terjedni az átlagsebességmérés - jól kell időzíteni egy tankolást ;)
Tudatlan07 2010.03.07. 00:32:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.07. 00:33:42
Rahsid 2010.03.07. 00:34:26
Tudatlan07 2010.03.07. 00:34:28
''autónepper.'' 2010.03.07. 00:35:31
mindegy ... most nem olyanok basszák fel az agyamat min te hanem az aki kb annyi vezetési tudása nincs hogy észre vegye hogy feltart meg ilyenek de mindegy:)
2010.03.07. 00:35:32
Le a kalappal, ha igazi kamionos vagy, durva egy életforma.
v2peti 2010.03.07. 00:37:17
A 80-nal menő kamionhoz képest olyan a 160 a belső sávban, mintha országúton 80-nal mész, és meg kéne állnod. Csak sokkal balesetveszélyesebb...
2010.03.07. 00:37:18
sípályán szarabb, ha feltartanak, gondolj mindig erre - nekem bejött :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.07. 00:37:57
''autónepper.'' 2010.03.07. 00:41:56
igazadvan 2010.03.07. 00:49:26
Kérdésedre a válaszod itt találhatod meg:
www.kisdoboz.hu/fekut/
és az eredmény:
60 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 31.07 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 16.67, a fékút 14.4 méter.
50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 23.89 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 13.89, a fékút 10 méter.
Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 50 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 60 km/h sebességgel haladva 23.89 méter megtétele után 42 km/h sebességgel ütközöl vele.
Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 2. emeletéről esett volna le (7 méterről).
Szerintem ennél jobb magyarázat nem kell!
üdv :)"
no igen, vagy pedig ugyanonnan:
"50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 23.89 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 13.89, a fékút 10 méter.
1 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 0.28 méter, ebbõl a reakcióidõ alatt megtett út 0.28, a fékút 0 méter.
Ha egy hirtelen eléd kerülõ akadálynál 1 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 50 km/h sebességgel haladva 0.28 méter megtétele után 50 km/h sebességgel ütközöl vele.
Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 8. emeletérõl esett volna le (23 méterrõl)."
szóval aki 50-nel megy 1 helyett az sürgősen gondolja át mit tesz. képzeld ha eléd lép egy ártatlan kisgyermek és elütöd és meghal és akkor azzal a tudattal kell élned egész életedben, hogy ha 50 helyett 1-gyel mentél volna akkor ma is élne.
más szavakkal azzal érvelni, hogy azért nem szabad +10et tenni a sebességkorlátokhoz, mert akkor ennyi meg annyi lesz a fékút, egy f*szság, mert a közlekedés veszélyes üzem lesz egészen addig, amíg nullára nem csökkentik a megengedett legnagyobb sebességet.
szóval lehet vitatkozni, de csak azon, hogy mekkora rizikót vagyunk hajlandóak vállalni.
a sebességhatárokat egy-egy útszakaszra úgy kellene megállapítani, hogy egy hétig mérik az ott elhaladók átlagsebességét, és annyi legyen. otthon a számítógép elől lehet hogy meg vagy győződve hogy bőven elég az 50, de amikor kint vagy a forgalomban ugyanúgy 70-nel mész ahol kényelmesen lehet, mint mindenki más.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.07. 00:50:55
balage28 2010.03.07. 01:40:00
Az igazi gondom az országúti/autópályás sebességgel van gondom, és ott is elsősorban a teher/személy autók sebessége közötti nagy differencia miatt. Aki autózott már az M1-en, 6-oson, 8-ason tudja miről beszélek.
Amerikában alacsonyabbak (!) a sebességhatárok, autópályán jellemzően 65mph (kb.105 km/h), DE ez mindekire vonatkozik. A kis autótól a soktengelyes nyergesig mindenkire.
Nincs különbség. Van egy nagy szinte összefüggő, közel azonos sebességgel hömpölygő autó tömeg. És ez működik. Nincsenek kiugrálások, fölösleges előzgetések, stb. biztonságosan, stabilan lehet haladni.
És nincs útjavításnál kint felejtett 30as tábla sem. Általában csak kiírják, hogy az út mellett dolgoznak, és aki ilyen részen megy gyorsabban, az dupla büntetést kap - ami magyar viszony szerint szinte elenyésző...
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 01:40:16
Abban igaza lehet a postolónak, hogy az átlagos autók változtak. De a műszakin még éppen megfelelés követelményei, az utakra vonatkozó szabványok nem igazán. A sebességhatárokat pedig a vizsgakövetelményekhez kell igazítani. Természetesen a vizsgakövetelmények jelentős szigorítása, a jogsi feltételeinek szigorítása (valóban csak a jobb autók, vezetni tudó emberek kezében legyenek az utakon) mellett lehetne emelni a sebességhatárt, de addig?
Akad egy probléma: A lassítás, gyorsítás, stb. sok energiába, üzemanyagba kerül, sok a szmog. Ugye ez ma is jellemző probléma. Bizonyára a 60nak lehet olyan feltétele, hogy pl. csak minden második nap mehetsz kocsival a városba.
@igazadvan: Ennél ez bonyolultabbb, hiszen nem az a fő gond, hogy mennyi a fékút. Annyi idő alatt kell tudnod megállni, amennyi idő alatt egy gyerek ki tud eléd futni a kapualjból egy átlagos utcában. Na ez már sokmindent meghatároz, a fékutak összehasonlítása, stb. arra jó, hogy a biztonsággal elkerült ütközés helyett mennyivel mennél.
Amúgy Graz kapcsán arra jöttek rá, hogy a forgalom és a biztonság szempontjából a 30 a leghatékonyabb. Az utak nagyob áteresztőképessége, a kevesebb gond a pirosnál, stb. kompenzálja azt, hogy két lámpa között lassabban mész.
Ellenben a nagyobb városokon belül kellenek olyan fontosabb utak, ahol magasabb a megengedett legnagyobb sebesség, és megvan a kellő űteresztőképességük, így 30as, 50es, 70es és uram bocsáss 90es tempó is megférne.
4es metró helyett olyan alagutak kellenének ahol gyorsforgalmi közút és "gyorsvillamos" is tud haladni. Jópár helyen kellene akár kisajátítások árán is javítani egyes útszakaszok, csomópontok áteresztőképességét, így alacsonyabb sebesség mellett is elfogadható idő alatt lehetne eljutni a legöbb helyre.
+ nem ártana, ha a megtett utak jelentős része rövidülne, szükségtelenné vállna, stb. mert sokan közelköltöznének a munkahelyükhöz, vagy éppen végeznék el a munkájuk jelentős részét otthonról (ehhez bérlakásokat kéne támogatni eladósodás helyett + távmunkát is lehetne ösztönözni).
Evil One 2010.03.07. 01:49:03
30-at biciklivel is lehet tartani, úh menjen mindenki azzal. Bár ott már veszélyes ez a sebesség, úh legyen inkább 20. Annyit lehet futva is, de az megerőltető és nem mindenki bírja, úgyhogy legyen 5. Halálos balesetek száma kvázi nulla, dugók száma nulla, légszennyezés nulla.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 01:51:48
balage28 2010.03.07. 01:58:44
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 02:09:24
Ha adottság, hogy az elsőbbséget meg kell adni, akkor meg kell nézni mi az a sebesség, ahol ezt úgy tudod megadni, hogy a lehető leginkább egyenletesen haladjon a forgalom. Ha ugyanis valaki emiatt megáll, visszafogja a sort, tönkreteheti a zöldhullámokat, oda vezethet hogy páran beragadnak a kereszteződésekbe, stb.
De ez sokban függ a közlekedési moráltól, a város úthálózatától, stb. és kevéssé függ az átlag autótól.
Evil One 2010.03.07. 02:12:56
Jól van, értem én.
Ismerek zöldhullámot, aminél jól megfigyelhető a relatív optimális sebesség: ha pont előtted vált zöldre az első, 55-el optimális, ha pont előtted vált zöldről sárgára, akkor meg 95 a célszerű. :)
Amúgy lehet, h csak időt kell adni a népeknek, h lassan megtanuljanak vezetni. Szűk, kanyargós kis mellékutakban nincs korlátozás, mégsem megy senki 50-el, pedig lehetne. Ugyanígy, 150-el se menne senki a belvárosban, ha nem lenne semmilyen felső határ, akkor sem. Egy-két elmebeteg miatt van tehát ez az egész szívatás, mint általában mindig.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 02:36:09
De mondod mennyivel jobb az autód.
Egy kanyar kapcsán amit letábláznak azt figyelik, hogy a belátható útszakasz határán lévő akadályt megpillantva legyen időd reagálni... 100 autósból 80 azzal fog foglalkozni mennyi az amivel beveszi a kanyart. Ha lepottyant az útra egy hordó azt elcsapja és meghal.
Ha akinek ilyen helyzetekben a biztonságos sebesség megállapítása nem jelent problémát, csak az kap jogsit, és csak igen jó műszaki állapotú korszerű autó kap forgalmit... Akkor lehet emelni :)
ubu1 2010.03.07. 02:38:15
Szóval szerintem nem a sebességértékekkel van a baj, hanem, hogy azokat idióta vaskalapos módon akarják betartatni. Egyre divatosabb TV híradóban arról pofázni, hogy a sünök megint hány új trafit vettek a mi pénzünkből. Így nem az megy gyorsan, aki tud vezetni és jók a reflexei/fékei, hanem aki nem fél a fakabáttól (vagy sok a pénze). Ez viszont így nagyon nincs jól, az emberi életet nem lehet pénzben mérni.
Nekem sokkal jobban tetszik az a gondolkodásmód, ami a német autópályák belső sávjára érvényes: ajánlott sebesség van. Annyival mész, amennyivel akarsz, de ha hülyeséget csinálsz, akkor te vagy a hunyó.
Nem állítom, hogy egy-az-egyben kellene ezt a gondolkodásmódot átvenni, de erre kellene közelíteni. Sok más (skandináv) példa is mutatja hogy tiltás/büntetés helyett a tájékoztatás/tanítás célravezetőbb és emberibb lehet.
A helyes sebesség millió dinamikus körülménytől függ, nem tartom helyesnek egy iratkukaccal kőbe vésetni az értékét egy minisztériumi íróasztalon. Az értelmes emberekre igenis rá kellene ezt bízni annak felelősségével együtt. Szerintem ilyen egyszerű.
Megjegyzem: kimondatlanul ugyan, de tulajdonképpen ebbe az irányba haladunk szerencsére.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 02:58:13
Ahhoz, hogy ez a sebesség, ritmus megvan-e elegendő csak annyit hozzáfűzni, hogy sokan kísérleteztek azzal, mennyi autós adja meg az elsőbbséget a gyalogosoknak, az eredmény kiábrándító.
80nal haladva lakotterületen, belül mert elég széles az út, naná, hogy senki sem fog hirtelen fékezni mert nem látja előre a gyalogátkelőhelyet, és 40 percig nem lehet biztonsággal átkelni. Az ökör pedig pampog, hogy miért van 50es limit amikor szerinte lehetne 90re szabni ott a tempót, elég széles az út.
Ahol ilyen helyeken valóban 50 a tempó, ott jobban megadják az elsőbbséget, ahol 30 ott meg nem kerül semmibe.
A gond ott van, hogy te sem tartod normálisnak azt, hogy a gyalogos miatt 80-0-80 legyen az eredmény, is imádkozz, ne szálljanak beléd hátulról, ne csapják el a gyalogost a szomszéd sávban, stb. Csakhogy erre nem az a konklúzió: minek megadni a gyalogosnak az elsőbbséget, várjon órákig neki nem kell hazajutni, hanem az, hogy a 80-0-80 nem jó, de az 50-20-50 már jó és tartható, a 30-25-30 meg senkitől nem áldozat még akkor sem, ha utána egy kicsit mész 33mal is, hogy utólérd az előtted haladót.
klacus 2010.03.07. 05:24:35
Lásd németeket, ahol a korlátozás, időjárás függő.
Ezt kell megfejelni egy kihalt úttal.
A lakott terülten belül én viszont szigorítanék. Max 40. A sebesség ellenőrzést is oda koncentrálnám. A kép ami előttem van az a 90-el átdübörgő kamion a kis iskola előtt.
Sajnos a trafipax a kormányzat pénzbehajtó eszközeként funkciónál. Nem hiszem, hogy a világra egy kint felejtett 30-as táblánál 47-el közlekedő trabant jelenti a legnagyobb veszélyt. Biztos ami biztos azért móresre tanítják....
Semmi mást nem kell csinálni, mint minden kistelepülésen felrámolni két webcamot, egy hitelesített órát, és a faluba belépést, meg a kilépés idejét regisztrálni. Az úthossz adott, aki rövidebb idő alatt teszi meg mint az előírt, annak mehet a csekk.
A megoldás egyszerű, de a hivatalok agyonbonyolítják. Valószínűleg azért, mert nem áll érdekükben, a rendre nevelés.
klacus 2010.03.07. 05:31:47
Nem lehet mindenre felkészülni. ..
pl.
arra nem akarsz felkészülni, hogy egy aszteroida csapódik előtted a szántásba, és a megvadult nyúlcsordát, milyen manőverrel kerülöd el 90-nél, illetve 75 -nél?
Aki hülye az tök mindegy milyen szabályt hozol, úgysem tartja be. A szabályok idióta módon történő betartatása, viszont a jogkövető többséget sújtja.
Aki pedig fél a közlekedéstől, az vagy hívjon taxit, vagy menjen busszal.
klacus 2010.03.07. 05:49:57
Valószínűleg ott próbálja behozni a lemaradást ahol lehet. Valószínűleg már régen beszerelt egy trafi riasztót a verdába, és valószínűleg nem 7000 km-t megy egy évben mint a nagy átlag, hanem 30-40000 -t. Mivel a kocsi munkaeszköz, ezért valószínűleg költ is rá rendesen. Nem a Tescóban veszi a téli gumit, és ha elmegy a fékszervó, akkor egy napon belül szervizben van a kocsi. Szóval az üzemeletetés körülményei között azért lehetnek apró különbségek.
A rövidlátásra egy másik apróság, ha vállalkozónk csak 3 helyet tud bevállalni egy nap a 4 helyett, akkor ugye valószínűleg az adóbevétel is annyival lesz kevesebb. Lévén kevesebből többet kell hazudni a megélhetéshez.
Továbbra is fenntartva azt, hogy a lakott területen (mármint tényleg lakott, és nem bevezető szakasz) való száguldozásért guillotine-t kell alkalmazni. Az autópályán viszont igenis lehessen repülni ha arra a körülmények alkalmasak. (gépjármű műszaki állapota, időjárás, forgalmi viszonyok, felelősség vállalás).
A saját tapasztalatom az, hogy tartósan egyébként sem lehet 200 felett menni, mert az ember nagyon gyorsan elfárad, de egy 160-170-es utazó tempó, a kamionforgalmat is figyelembe véve sem túlzottan veszélyes. (a fentieket figyelembe véve persze )
klacus 2010.03.07. 05:59:39
- biciklis oldalról nekem, majd a kocsi alá félig
- gyermek átszaladós jeges úton
- gyermek biciklivel. lejtőn lefelé
- kutya, macska, őz... ezek általában elhaláloztak mert qrva gyorsak...
Nick Leeson 2010.03.07. 06:45:40
De ha valaki feldob egy sebeség korlát emelős témát, akkor mindeki emelni akar! :)
MOST AKKOR VESZÉLYESEN KÁTYÚSAK AZ UTAK VAGY GYORSAN AKARUNK MENNI?
A kettő együtt nem fog menni. De az összes utat sem fogják újra aszfaltozni, ha véletlen sor kerülne egy 10km/h-s emelésre.
Nick Leeson 2010.03.07. 06:56:48
Ha pl. országúton 110 lenne negedélyezve, akkor átláthatatlan esőben, ködben, hóban, stb. is a legtöbben 110-el szeretnének menni.
Ez pedig kurvára veszélyes...
Először közlekedési kultúrát kéne összeszedni. Erősíteni az ámokfutók lekapcsolását. Kiszűrni a mindenre fittyethányó sofőröket (pl. állandóan telefonáló csitrik). A vezetés oktatásban minőséget produkálni.
Ha mindez megvan, el lehet gondolkodni a korlátok emelésén...
Alfonz83 2010.03.07. 07:25:37
tósok,azaz a közlekedő partnerek nem tudnak
normális viszonyban meglenni egymással(fizi-
kai és mentális képesség,képzettség,morális
hozzáállás),addig a szabályozás sem lehet nor-
mális.Nézzetek meg egy vietnámi,vagy egyéb tá-
vol-keleti videot.Ott nem anyáznak,hanem köz-
lekednek,pedig van forgalom.
Zizo1 2010.03.07. 07:28:37
És csakugyan, mindkét tábornak, a gyorshajtóknak és az azt ellenzőknek is igazuk van, ugyanis nem egyszerre és azonos képességekkel kezdünk el vezetni, különböző teljesítményű és képességű járműveket, azonos utakon.
Ez bizony sokszoros konfliktus helyzetet teremt, amit sajnos, jelenleg csak Pokuszt ágyához hasonlatos módszerrel tudunk kezelni.
A jelenlegi helyzeten érdemben javítani csak intelligensebb(rugalmasabban működő) forgalomtechnikai eszközökkel és szigorúbb törvénykövetéssel lehetne. Gondolok itt a forgalomtól függően változó számú forgalmi sávokra és sebesség határokra, a különböző sebességű sávok gépkocsi és jártasság szerinti igénybe vehetőségre stb. Már vannak ilyen próbálkozások gazdagabb, boldogabb és fegyelmezettebb országokban.
Talán 20-30 év múlva nálunk is meghonosodnak ezek az eszközök.
Super Chango · http://stoneage.freeblog.hu 2010.03.07. 07:39:22
Fontolóra kéne venni az idő- és időjárás alapú jelzőtáblákat.
Saját tapasztalat alapján, pl. a régi balatoni út/70-es Diósd-Bp. közti szakasza éjjel, jó időben (nem havazik, nem esik) simán a 120-150-es kategóriába esik. Nincs forgalom, egy darab ház sincs a közelben, sehol senki. A gyakorlatban ráadásul ez meg is valósul, mivel LEHETŐSÉG sincs mérni. Nem is mérnek, max. ritkán annál a kereszteződésnél a két "bucka" között, meg ahogy az ember beér Diósdra(természetesen lejtő után, lendülettel). És ez nem az egyetlen szakasz. Pl. az ideg megesz éjjel befele a Fehérvárin, vagy pl. az Osztyapenkónál ha mindent betartasz, egyszerűen feltartod a forgalmat.
Már rég óta érlelődik bennem: vajon cél az emberek szivatása, és az, hogy minél többet pöfékeljünk a városban?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 07:41:30
Itt Magyarországon az emberek mentalitása az, hogy bár _nekem_ személy szerint tulajdonképpen meg lehetne engedni azt, hogy 100-al, 110-el mehessek városon kívül, meg 160-al autópályán, de a többieknek nem, mert nem vagyunk elég ÉRETTEK egy ilye könnyítéshez.
A magyar emberek megszokták, hogy értelmetlen, vagy álértelmes szabályokat kell követniük, ahogy azt is, hogy magasról leszarják ezeket.
Ezért keresik a kiskapukat, meg azt, hogy hogy mikor nem tekint arra a törvény amúgy is hályogos szeme.
Szóval radar és lézerdetektor, oszt a mehetsz, ahogy akarsz.
tincze 2010.03.07. 07:41:33
aki járt már kint az országúton , az gondolom ugyanúgy tudja, hogy az a 100-110 es szolíd tempó megy , bent a "városban" (mármint Bp-en)meg 70-80.
a kint felejtett táblák pedig tovább erősítik a szabályozás hitelességét , kompetenciáját .
akkor miről beszélünk?
georg 48 2010.03.07. 07:44:34
Figyu! Erre van egy érdekes megálapításom!
Én éveken át jártam az M3-on. Még régen, amikor 120. volt a max., Pest felé, a Gödöllő előtti nagy kanyarban volt egy seb. korl. tábla: 110.
Jó, rendben. Amikor felemelték a sebességet 130 ra, kicserélték a táblát 120 ra. Tehát, a korlátozó táblának tu. képpen semmi értelme nem volt, csak az, hogy 10 km/órával lassabban menjenek. Tehát, amikor 120 volt a max, miért nem lehetett annyival menni, hiszen most lehet, minden gond nélkül. Kukuljak meg, ha értem!!!
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.03.07. 07:54:59
Másrészt: ki nem szarja le a sebességhatárokat? :-)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 08:02:22
Ha azt jelenti, hogy lehetőség szerint segítsük a többi közlekedőt a közlekedésben, akkor meg leszámítva néhány agyhalottat, aki konkrétan arra utazik, hogy akadályozza azt, aki gyorsabban menne nála (autópálya belső sávjában 120-al önkéntesrendőrködik, ha meg akarják előzni, gyorsít, mint akit seggbe rúgtak, amúgy meg megy kilencvennel, kivéve, ha szembe jönnek, vagy kanyarodik az út) nincs baj.
yxcvbnma 2010.03.07. 08:19:05
Az autópályás 130, amit az objektív felelősség miatt gyakorlatban csak 157 km/h felett szankcionálnak bőven jónak tartok.
De amit furának tartok, hogy főutak lakott területen belüli átkelési szakaszain az 50 km/h. Adva van egy út, 3 méter széles sávval mindkét irányban, és jól beláthatóan. Persze, hogy ilyen környezetben az 50 cammogásnak hat. Még kamionnal is. Tehát vagy downgradelni kéne az utat, sávszűkítéssel, vagy egyéb varázslattal (ami egy kicsit f*szság azért), vagy ilyen helyeken bátrabban alkalmazni a 70-es táblát.
De a jelenlegi, állandó traffizás az ilyen helyeken nem jó másra mint bevétel növelésére...
Platon 2010.03.07. 08:24:32
Azért van 50 Km/h 60 helyett mert 40 Km/h felett a gyalogosgázolás halálos.
Na most vegyük azt az esetet hogy 50 Km/h mellett lelép egy gyalogos eléd a járdáról, meglátod satufék, és pont úgy megállsz hogy érinted a nadrágja szárát. Ha ugyanebben a szituban 60 Km/h val közlekedtél, akkor éppen 40 Km/h fogod halálra gázolni a szerencsétlent.
Úgyhogy szerintem lakott területen belül nagyon is rendben van az 50 km/h óra. Sőt kisebb utcákban le lehetne vinni 40 Km/h ra.
Ami viszont teljesen értelmetlen - imho - az az autópályán bevezetett sebességkorlátozás. Gyakorlatilag ugyanúgy meghalsz ha 130 km/h fejre állsz mint ha 160 km/h nál történik ugyanez. Persze az energia jóval nagyobb, de az már csak overkill. A korlátozás mellett a baleseti statisztikát szokták felhozni, csak hát ugye abban nagyeszű rendőreink sebességtúllépésként könyvelik a relatív sebességtúllépést is, azaz ha a havas pályán 100 nál felborulsz az is gyorshajtásként kerül bele a statisztikába, pedig a világ minden traffipax berendezése sem tudja az ilyet kiszűrni.
Egyszóval lakott területen belül nagyon is kell az a sebesség korlátozás, sima közútjaink állapota amúgy sem tesz lehetővé általában 90 feletti biztonságos közlekedést, ellenben az autópályákon semmi értelme a korlátozásnak.
Szerintem.
gnme 2010.03.07. 08:25:44
Anyósom ül az ülésen mellettem és ki van adva neki: ha rendőrautót lát azonnal szólni, hogy tudjak fékezni.
Naviból néha kettő is fenn van. Sebességhatárok megvannak.
Csak nem tartom be.
Hát hülye vagyok én bazd meg?
Olyat tartsak be amit ÖKRÖK találtak ki?
Ráadásul a lyukak kerülgetése közben?
thinker_ 2010.03.07. 08:35:00
KaPé 2010.03.07. 08:38:34
Cyrano 2010.03.07. 08:47:04
huta9020 2010.03.07. 08:54:03
Ui: Nekem is van autóm...
egy atlag 2010.03.07. 08:55:35
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 08:57:26
Jártál már Budapesten kívül?
Vannak ám utak vidéken is és a világon semmi bajuk.
Vígan lehet 140-el menni szinte mindenhol és nem akar kitörni a kerék, nem akar elrepülni az autó.
Az egy álérv, hogy nem jók az utak.
Először is, meg kell őket csinálni, másodszor meg simán nem általánosan igaz.
Ahol nem járnak kőszállító teherautók, ott általában jó az út.
egy atlag 2010.03.07. 08:58:37
Nekem is van autóm... "
szerintem te szimplán hülye vagy
Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 09:05:22
misitcom 2010.03.07. 09:07:35
egy atlag 2010.03.07. 09:07:42
faxom tele az ilyen agyrém "emberekkel".
brand_boy 2010.03.07. 09:09:31
A szlovákoknak üres ország kellene, és nincs vegyifegyverük.
Segíts tót testvéreidnek:
Adóz náluk, és ritkítsd a sok parasztot !
lolperec 2010.03.07. 09:16:37
egy atlag 2010.03.07. 09:17:15
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 09:21:05
Neked meg az, hogy harminc mérföld alatti sebességgel kell elütni.
Szerintem inkább te vagy a faszfej.
Tomi1973Wien 2010.03.07. 09:21:51
- utszelesedes, gyorsabb szakaszokon tobb 70-es kellene
- palyat 160-ra emelni
- orszagutat, lakott terulet tablakat felulbiralni
- 3savos palyan a belso sav minimum sebessege 140 legyen
akkor talan kicsit jobb lenne a helyzet
McLaurin 2010.03.07. 09:22:23
6-os bevezetőjén 90 az átlag naponta járok arra (60-as van kitéve)
Autópályán nyugodtan mehetne a 160, ami nem azt jelenti, hogy annyival kell menni mindíg hanem ha nincs forgalom annyival lehet. Igenis tessék megvárni a 100-al előzőt, amint tud el fog engedni.
Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 09:22:46
- Eleve szigorítanám a vizsgáztatást, és szankcionálnám az olyan oktatót is, akinek a tanítványa X időn belül alapvető hiba miatt okoz balesetet. (Pl. elsőbbség adás, sebesség határ, stb.) Mert gondolom nem csak én hallok olyan sztorikat, hogy mennyire laza itt-ott az oktatás és milyen könnyen lehet akár 0 tudással is jogosítványhoz jutni...
- Kapásból megszigorítanám az orvosi vizsgálatot. Értem ez alatt, hogy 80 éves, alig látó, 100 óra reakció idővel rendelkező nyugdíjas akkor sem kapna jogsit, ha maga az atyaúristen.
- Elgondolkodnék a horvát példán, ahol igen is korhoz és tapasztalathoz van kötve pl. autópályán a sebességhatár.
Emellett iszonyatosan büntetném a szabálytalan kerékpárost és gyalogost is!! Nem pár ezerre, hanem az autósokhoz hasonló mértékben. Aki pl. csak úgy átszalad 50m-re a lámpával felszerelt zebrától a Hungária körúton, azt közel annyira büntetném, mint a 200-zal száguldozó autóst, vagy a piros lámpát leszaró biciklist...
Igen.. be lehetne tartani szabályokat.. csak ehhez az kellene, hogy a szabályokat mindenkivel betartassuk. Nem kellene 50, lehetne 60 is, ha tudható lenne, hogy a gyalogos a pesti mellékutcában is csak a sarkon, vagy a gyalogátkelőn fog az autós elé lépni és nem ott, ahol gondolja.
A reakcióidő-fékút vita is marhaság. Ki az a barom, aki ezeket az értékeket kiszámolja? Kire számolja ki, Milyen körülmények között?
Ne vicceljünk már... még az én reakció időm is függ ezer millió dologtól akár percenként is. Kicsit elbambulok, rádiót hallgatok, szól hozzám valaki, meglátok egy MSZP plakátot :-)) , miegymás...
Erre törvényt hozni ebben a formában legalább akkora baromság, mint a mobil telefonálás megtiltása, miközben dohányozni és közben a másik kézben hamburgert tartani minden további nélkül szabályos ugyanúgy, mint az olvasás, manikűrözés, stb...
cambridge.on 2010.03.07. 09:25:41
Ugyanaz a típusú autó Németországban tud lassan menni lakott területen,nem előz jobbról az autópályán,nem akar leszorítani,nem jön a lökhárítómig erőszakosan.Ilyen autókat kellene Magyaroszágon is forgalomba állítani!
Németországban is csak az autópályán lehet döngetni(ott sem mindenhol),lakott területen sokhelyen a lakotterületet jelző tábla mögött 50m-re ott van a "galambdúc",automatikus radar, kiváló fényképeket készít azokról akik nem veszik komolyan a táblát!A házak még legalább 50m-re vannak.
Kanadában lakott terület 50Km/h,nagyvárosokban van gyorsforgalmi,lakott terülelen kívül 80,autópályán,a legtöbb helyen 3 sávos Torontó környékén néhol 6 sávos a pálya,100Km/h(!),a a megengedett.A pályán még elnézik a 120-at,de 130-nál 30%-kal lépted át a sebességhatárt,eszerint büntetnek.Egy ilyen büntetés miatt emelkedik a biztosítás,mert veszélyesen kölekedsz.
Finnországban lakott teületen elvileg 50,de házak között,iskolák környékén,40-es sőt30-as területeket alakítanaak ki.
Kis tábla,ha nem figyel az ember könnyen elnézheti.Lakott teületen kívül néhány helyen lehet 100-al száguldozni,de keresztezőseknél 60-ra kell lassítani.Kell,mert radarral ellenőrzik.
Megtörtént,hogy egy autós éjszaka beleszaladt egy ilyen radarba, megállt és szétlőtte a gépet.De ez extrém eset.
Szigorúan megbüntetnek Németországban,Kanadában,Finnországban gyorshsjtásért.Viszont a rendőrök nem molesztálják fölöslegesen az autósokat.
Nem közlekednek rosszabb kocsikkal,mint a magyarok,még az sem valószínű,hogy rosszabb vezetők lennének.
Mindhárom országnak van F1-es világbajnoka,magyarról nem tudok.
Igaz a mindennapi vezetők nem versenyezni akarnak,hanem eljutni valahova,épségben.
Miért képzeli azt sok idegbeteg,hogy ő a legjobb soför a világon?
Megeshet,ez igaz.Mi van olyankor,ha olyannal találkozik akinek csak két balkeze van?Jobbkézszabályról csak az tudja,hogy a kreszben van valami írva róla.Találkozik olyannal akinek lassúbb a reflexe?
Találkozik olyannal,aki megáll fölöslegesen a zebra előtt,szerencsétlenkedik az országúton?
Ezekből az esetekből lesznek a másnapi közlekedési hírek,pár halott,néhány sebesült.
Megéri?
A volt NDK-ások is csak a gázpedált ismerték,az egyesülés után.
Kiszabadultak a trabantból,élvezték a sebességet.
A rengeteg baleset miatt,igen komoly és rendszeres ellenőrzés, büntetés után rájöttek, fékpedál is van az autóban.
Nem az a jó vezető aki padlógázzal közlekedik,hanem az aki időben meg is tud állni!
lolperec 2010.03.07. 09:33:45
a stílus pedig maga az ember..
beste 2010.03.07. 09:36:29
Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 09:45:45
''autónepper.'' 2010.03.07. 09:47:18
Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 09:53:02
Cherokee wa-hia 2010.03.07. 09:53:31
Az autók állnak a dugókban, a gyalogosok cikáznak közöttük, (úgy sem szól a rendőr semmiért, csak az autósokat cseszegetik), a benzin fogy, a jövedéki adó meg csordogál, az államkasszába...
Miért kéne ezen változtatni?
Gondolom, nyilvánvaló, hogy egy adott út áteresztőképessége, egyenesen arányos, a rajta áthaladó járművek, sebességével...
Viszont, ha például, a lámpák, teljesítenék a sokunk által Istenként imádott "zöldhullám" jelenségét, (a Soroksári úti lámpák, teljesítik:-) Igaz, hogy 90km/ó nál, a megengedett sebesség, meg 70) akkor, miből élne meg, szegény levegő munkacsoport, ha az autók, nem pöfögnék a levegőbe, tonnaszám!!! a dugókban állva, az égéstermékeket...
(hogy a dieselek, gyorsításonként jelentkező korompamacsairól, már ne is szóljak)
A trafipaxok általi extraprofitról, most nem ejtenék szót...
Tehát, ha jobban megnézzük a kialakult helyzetet, megállapíthatjuk, hogy egy nagyszerűen kialakított, minden szempontból optimális, jól átgondolt közlekedési rendszerben autózhatunk, és láthatjuk azt is, hogy egyáltalán nem vagyunk, a dilettánsok országa hanem a közlekedésszervezésben is, mint országunkban mindenhol, a legjobb, legrátermettebb szakemberek ülnek...
Tisztelettel:
Cherokee wa-hya
Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 09:54:29
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 09:57:11
Meg a lánglovagokat.
És azt hiszi, a téma lezárva.
A stílus az ember?
Az lehet. Ezek szerint te egy demagóg faszkalap vagy.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 09:58:09
Na hányszor?
cambridge.on 2010.03.07. 09:58:47
Viszont ,ha felb@szod az agyát,lehet kifordítja alólad az autót.Lásd amcsi polisz.Én erre fel vagyok készülve.
Szoktam mutatni,ha a sor végén vagyok,és egy türelmetlen versenyző utolér,felülről meg lehet előzni.Be kell szereltetni a magassági kormányt.
Kamionsor mellett haladva,oldalra én sem tudok kimenni.
Fritz1 2010.03.07. 10:00:36
gozos 2010.03.07. 10:05:51
- vannak mellékutcák, ahol az 50 is sok (40-nél többet nem engednék)
- vannak gerinc utak, ahova kiteszik a 70-es táblát
Ha nem tesznek ki táblát, akkor 50. Kérdés: a fenti kettő esetet miért nem csinálják gyakrabban? Vajon a közlekedésmérnökök alszanak, vagy letöri az agancsukat a felettük álló bürokrata? (tábla sok pénzbe kerül?)
Németországban is 50 a település alapértelmezett sebességhatára. Azonban ott a gerincutakra igen szorgosan kiteszik az alábbi táblákat: "60" vagy "70". Ez az ami itt hiányzik, a megengedő táblák.
... vagy rosszul van alkalmazva. Lásd: Balaton délnyugati részén (nem emlékszem a településre) bekötőutcánként váltakozott a 7-es főúton az 50 és 70. Gáz-fék-gáz-fék. Köztes (60) tábla nem volt.
Másik ilyen táblás sztori a már nem aktuális útépítés után kinnthagyott 40-es tábla. Érdekes, Németországban nem felejtik kinnt a táblákat.
A kinnt levő táblákat pedig az autósok betartják - hiszen indokoltan van kinnt.
gozos 2010.03.07. 10:10:32
Én nem emlékszem ilyenre. Úgy érzem, ha a 70-et nem engedik, akkor meghagyják az alapértelmezett 50-et. A post írójának ezzel van tulajdonképp a baja. És végülis mindannyiunknak.
Igenis kívánatos lenne, hogy felelősségteljesen bírálják felül a közútfelügyeletnél már 10 km/h-ért is az adott útszakaszt és bátran használják a 60-as táblát is végre, ne csak a 70-est.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 10:14:04
gozos 2010.03.07. 10:14:59
Ettől mehetsz többel (nem büntetnek), de ha balesetet csinálsz és 130 felett mentél, akkor az összes biztosító kihátrál mögüled és TE FELELSZ MINDEN ANYAGI KÁRÉRT.
Ennyit az autópályás 160-ról.
cambridge.on 2010.03.07. 10:18:44
A válaszodból ítélve első autós fiatal vagy,aki még nem jött rá,a szabályok rá is vonatkoznak.Pl:leállósávban előzök és visszamegyek a belső sávba satuzni.
Mi történt?Hirtelen nem lett sürgős az utad,erre ráérsz,akkor indokolatlan az egész.
Mindegy,majd ha felnősz(agyilag is)akkor majd folytatjuk a beszélgetést.
Azért még egyszer leírom,lassan,hogy te is megértsd:Sebességkorlátozás nem csak Magyarországon,nem csak a te bosszantásodra lett bevezetve!
Amúgy örömet szereznél,ha legalább rallyban
dobogóra állnál a világbajnokság végén.
Értsíts,mikor kezded a versenyzői pályafutásod!
A közúti közlekedést,hagyd meg nekünk szerencsétleneknek,akik versenyzés nélkül vagyunk túl,több százezer kilométer balesetmentes levezetésén.
''autónepper.'' 2010.03.07. 10:58:15
''autónepper.'' 2010.03.07. 11:01:26
Olvasd vissza ha rosszul értelmezed amit írtam ő direkt felveszi kamion tempóját hogy én ott maradjak mellette ... ezért satuzok rá :)
misitcom 2010.03.07. 11:07:02
Ha nem akarok megállni akkor tökmindegy,hogy azt 50-el 70-el vagy 240-el teszem.
Szendwich 2010.03.07. 11:09:26
Amúgy a post-hoz csak annyit fűznék hozzá, hogy szerintem a post írója nem igazán tudja mi is az a "sebesség". A Ladában, Trabantban, stb. lehet és lehetett érezni, hogy a 60 km/h az mennyi is a valóságban. A mai autókban a nagy szögben döntött első szélvédő, hangszigetelés, stb. miatt a sofőr nem érzi, hogy mennyi is az annyi. Már rég 80-al teper a városban, de ezt is csak onnan tudja, hogy sűrűn kell kerülgetni a többi autóst.
Majd jön egyszer az a csúnya koppanó hang és utána a fej vakarás, hogy na akkor ennyi volt.
misitcom 2010.03.07. 11:11:13
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 11:15:44
misitcom 2010.03.07. 11:18:17
"streetfighter" 2010.03.07. 11:53:57
Bármilyen furcsa nálam pont úgy van, ahogy klacus leírta.
Évi 30000Km-t megyek igen nagy tempóban, és a kocsim állapota mindig topon van, mert ki is használom a tudását.
Nem azért vettem gyors autót, hogy lődörögjek vele! Sőt most még luxus adót is kell fizetni, hogy rohadnának meg!
Ezáltal feljogosítva érzem magam, hogy kihasználjam!
Én azt mondom, hogy a szabály egy irányelv. Oda kell rá figyelni, mert lehet, hogy van értelme a korlátozásnak, de sokszor nincs és akkor nem is érdekel.
Nagyon sok szabály a sok hülye miatt alakul ki! ( záróvonal, előzni tilos, sebességkorlátozás stb.)
Én valamikor városban 50-el sem megyek, ha úgy tartom biztonságonak, de az országúton 130-140 az utazási tempóm, ha jók a körülmények.
Matiz Papa (törölt) 2010.03.07. 12:12:33
cso zsi 2010.03.07. 12:14:44
Akkoriban én is nyikhaj, "tégla a gázpedálon" típusú sofőr voltam, az egyetlen trafim is abból az időből származik.
Furgonnal (ma már szgk-nak bírálnák) 72-vel 50 helyett (tgk-nak akkor is annyi volt).
Az 1600-os motor a Trabik - Skodák - Wartburgok időszakában irgalmatlan különbséget adott.
Most is szeretem a sebességet, ha megfelelő gép, és megfelelő út van alattam.
Bizony, a déli M0-on kevés az a 80, főleg, hogy a külföldi kamionok 100-zal nyomják. De sűrűn látom az út fölé szerelt trafikat villogni.
Ez a sebességmizéria európai dolog, főként a német pályákat használóktól jön.
A világ többi részén alig van 110 fölött az autópályasebesség, pont a mi kis országunkban jelent valamit fél óra előny?
A Hegyeshalom - Nagylak út a GoogleMaps szerint 389 km, ~4 óra 7 perc.
"1. Haladjon tovább délkelet felé itt: E60/M1, 171. számú kijárat irányába
Részben fizetős út
155 km
2. Hajtson ki a(z) 16. számú kijáratnál, és csatlakozzon rá erre: E60/E75/M0, Szeged/Budapest dél felé
Részben fizetős út
29,5 km
3. Hajtson le a(z) E60/E75/M5 útra Szeged/4 irányába
Haladjon tovább itt: E75/M5
Részben fizetős út
142 km
4. Hajtson ki a(z) 159. számú kijáratnál, és csatlakozzon rá erre: M43, Arad/47/Hódmezővásárhely/Szeged észak felé
4,1 km
5. A körforgalmat a(z) 1. kijáraton hagyja el erre: Út száma: 5, Szeged/E68/43/Arad/47/Hódmezővásárhely irányába
6,6 km
6. Forduljon balra itt: Párizsi körút
0,4 km
7. Tovább a következőre: Berlini körút
0,3 km
8. Tovább a következőre: Út száma: 43/Brüsszeli körút/E68 (Makó/E68/Bucureşti/43 irányába mutató jelek)
Haladjon tovább itt: Út száma: 43/E68
Menjen keresztül 5 körforgalmon
51,0 km
Út száma: 43/E68"
M1-es 155 km 130: 71 perc, 160: 58 perc; ~13 perc
M0-ás 30 km 80: 22 perc, 130: 13 perc, 160: 11 perc; ~11-9
M5-ös 142 km 130: 65 perc, 160: 53 perc; ~12 perc
Szeged belvárosát nem számolom.
43-as 51 km 90: 34 perc; 110: ~27 perc;
A román hazaautózó egy órát nyerne vele. Az "elhullás" így is elég nagy.
Ha majd az útjaink megütik a német autópálya minőségét - szélességét, akkor esetleg lesz értelme lobbizni a 160-ért.
misitcom 2010.03.07. 12:27:39
misitcom 2010.03.07. 12:33:45
Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 12:37:43
..........
..na akkor nézzük meg ezt 1000km.-re levetítve.
A legjobban azt a fajta sofőrt utálom, aki "majd én megmutatom neked, hogy betartod a KRESZ-t" alapon vezet és ezzel sodor nem egyszer veszélybe másokat.
Az M1-7-5-ön nem egyszer szállnék ki szívem szerint fejbe b...-ni azt, aki beáll a Suzukijával a középső és a belső sávba 130-cal, mondván: "Ennyivel lehet menni, te se siess"...
misitcom 2010.03.07. 12:40:26
Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 12:44:11
Aztán egyszer majd jól pofára esik, amikor egy kamion átgyalogol rajta. :-)))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 12:46:29
A közlekedési morál az, ha ÉN tartom be a szabályokat, nem az, ha be akarom tartatni másokkal.
Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 12:59:56
misitcom 2010.03.07. 13:03:04
misitcom 2010.03.07. 13:07:19
Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.03.07. 13:08:58
Azaz hogy lehet onnan a jobbra tartás miatt eltévedni?? Akármennyit is mutat az órád...
misitcom 2010.03.07. 13:29:17
Jótól kérdezed,Fingom sincs melyik hová vezet.
Azt tudom,ha a belső kettőben maradok és addig megyek amíg elfogy ez az út,akkor jobbra egy vasúti híd alatt,onnan egyenesen végig.Valami patakon is át kell menni.Oktogonnál jobbra,és végig a Százas postáig.De ott nem lehet balra kanyarodni az Üllői útról ezért a Kaissers parkolóban megfordulni és egyenesen át.
misitcom 2010.03.07. 13:32:32
Bebizonyítom,csak add meg a számodat,hogy feltudjalak hívni,hogy kinavigálj.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.07. 13:36:34
Az egy technikai dolog.
Ami bosszantani szokott, az az, amikor beáll a hülye a belső sávba Érd előtt, és küzd az emelkedővel, miközben távolodnak a külső sávban a kamionok.
misitcom 2010.03.07. 13:37:04
misitcom 2010.03.07. 13:40:11
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.03.07. 14:11:04
Szendwich 2010.03.07. 14:16:22
''autónepper.'' 2010.03.07. 15:05:35
lolperec 2010.03.07. 15:19:47
gondolom te is nyugodtabban ülsz majd otthon, tudva, hogy a gyereked olyan zebrán közlekedik amit ha benéz a hetvennel közlekedő, akkor felfesti a kölköd sokadik csíknak..
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.07. 17:08:13
Az út áteresztőképességét pl. csökkentik az előzések (járművek eltérő sebességéből következik, ha mindenki közel azonos sebességgel halad, kevesebb a gond), az autók közötti sebességkülönbségek is, nomeg a balesetek (pl. nem megfelelő követési távolság, nem megfelelő sebesség okán)
Nem egy országban nem egy tanulmány vizsgálta az utak ideális áteresztőképességéhez tartozó sebességet, és nagyon hamar kiderült, hogy nincs egyenes arányosság.
Elegendő ehhez annyit tudnod, hogy a követési távolság a fékúttal arányos, az pedig a sebesség négyzetével arányos.
Az autód számára szükséges útfelület a jármű hosszának és a követési távolságnak összegétől függ.
Ebből következik, hogy a jármű hossza miatt egy ideig a jármű által elfoglalt útfelület nagysága miatt kevésbé csökken az út áteresztőképessége, mint amennyivel a nagyobb sebesség miatt nő, utána viszont megfordul a helyzet és a sebesség növekedésével drasztikusan csökken az út áteresztőképessége.
Ha az előzéseket, egyéb problémákat nem számolod akkor innen egyszerű matek a dolog. Ha a többi tényezőt is figyelembe veszed akkor sokezer órányi megfigyelés, kísérlet, szimuláció.
És városi úthálózatra, kereszteződésekkel, emberek beengedése, kanyarodás miatti fékezésekkel, gyorsításokkal terhelt helyzetben egy 30 körüli átlagnál lenne a legnagyobb az áteresztőképessége az utaknak az osztrákok Graz városában szerzett tapasztalatai szerint. Persze Budapest úthálózata pl. más.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.08. 01:42:49
nyulambulam 2010.03.08. 06:53:56
Svájc: A lakott terület tábla nem jelenti azt, hogy lassabban kell menni. A településekre bevezető utakon minden esetben kint van egy sebességkorlátozó tábla "general" felirattal, ami azt jelzi, mennyivel szabad haladni az adott településen. Hogy melyik település mennyivel engedi haladni az autósokat, az az ottani polgármesteri hivataltól függ. Ez a legtöbb helyen 50, de sokszor 60 km/h. Sok településen ez a korlátozás jóval a település határát jelző tábla után lép életbe, így elkerülhető az olyan, mint pl. Győrött a 83-as út bevezető szakaszán (2*2 sávos út, a bicikliút és járda egy árok túl oldalán, az úttesttől kb. 8 méterre van, kereszteződések alig vannak) levő 50-es korlátozás-.
Námetország: A sebességkorlátozásokat az út jellege határozza meg. Tehát ha egy út autópálya jellegű (tehát h amin. 2*2 forgalmi + 2 leállósáv van és a szembejövő forgalmi sávok korláttal el vannak választva), akkor akkor sincs sebességkorlátozás, ha nincs kitéve az autópálya tábla.
Tron65 2010.03.08. 08:27:47
Válaszok a kérdéseidre:
1- a mai „átlag” autó fékútja rövidebb
Ez egy nagyszabású és általános tévedés. Mint ahogy az is, hogy az ABS-sel rövidebb a fékút.
2- most sem tartja be senki az 50km/h korlátozást
Akkor a 60-t mért tartanák be?
3- pont ezért a dugó is több
Hidd el, nem az 50-es korlát miatt van a dugó.
cso zsi 2010.03.08. 08:47:21
(Akik anno úgy döntöttek itt, és a Lágymányosi hídnál, hogy "nincs rá pénz, elég lesz ekkora is", azokat az ojjektumok mentén deresre húzatnám, és minden autós csaphatna rá egyet.)
A déli szakaszon nem volna szabad két forgalmi sávot üzemeltetni, ha műszaki, vagy baleseti mentésre, kerülésre van szükség. De akkor a most 20 perces (27-28 km-s) út kétszer annyi ideig tartana.
Talán majd 2020-ra lesz ott is autópálya.
Közép-Európa egyik legforgalmasabb körgyűrű szakaszáról van szó, amin a kelet-nyugati áru- és utasszállítás nagy része folyik.
Török, bolgár, jugoszláv, és román kamionok, "nyugat-európai", de köztudottan déli, keleti szomszédaink autói, buszai.
A balesetek 90%-a román, vagy jugó sofőr elalvása miatt van.
Vannak olyan időszakok, amikor a 100-at is kevésnek érzi az ember. Tegnap este a végletek autóztak az enyhe havazásban. A 70-nel döcögő pár éves Audis, és többen, akik annak ellenére, hogy látniuk kellett az előttük haladóról készülő fotót, 100 körül nyomták.
A pálya fölötti szerkezeten a trafi piros fényét háromszor láttam villanni fél percen belül.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.08. 10:01:26
cso zsi 2010.03.08. 10:15:15
www.europe.org/speedlimits.html
Azt emlegetik, hogy súlyos eurókat kérnek érte.
www.decodecarhire.co.uk/car-hire/slovakia-driving-rules.html
Már csak Lengyelország néhány városában mehetsz 60-at: europa.eu/travel/gettingthere/index_en.htm
cso zsi 2010.03.08. 10:19:12
igazi hős 2010.03.08. 11:49:58
A Lágymányosi híddal meg nem a szélessége a baj, hanem a vonalvezetése: terv szerint a sínek mentén kiment volna a Budaörsi útra, de az túl jó lett volna nekünk és rossz néhány ottlakó MDF-snek.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.08. 12:39:30
redriot77 2010.03.08. 20:04:29
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.03.08. 20:15:38
Figyelembe véve az idővesztességet, fogyasztást, környezetvédelmi szempontokat, a szorosan vett lakóövezetek kivételével a legtöbb helyen elektronikus táblákat tartanék helyesnek.
Sőt, ha jövőbe mutató megoldást keresnék mondjuk az EU helyében: A jelenlegi TMC helyett egy valós idejű, kétirányú kommunikációt lehetővé tévő megoldást (mobilinternet jellegű infraastruktúra) ami az autókra magukra is továbbítja a sebességkorlátozások adatait.
De ez nem jelentené azt, hogy ne lenne gyakori a 30as tábla.
@newtehen: Az a baj, hogy ez a statisztika jóval összetettebb dolog. Mondjuk a sebességkorlátozás értéke nem befolyásolja a gyorshajtók, utcán versenyzők által okozott baleseteket, de lehetőséget ad arra, hogy egy nem megadott elsőbbségnél a baleset fékezéssel elkerülhető legyen.
A zéró tolerancia, az objektív felelősség, stb. is sokat befolyásol, nehéz megtippelni azt, "mi lenne ha", mert ennél jobban különböznek az országok egymástól.
@Tron65: A fékút kapcsán egy jó tárcsafék (a dobfékkel szemben), jobb futómű, modernebb gumik, stb számíthatnának, de nem sokat. Az autó nagyobb össztömege (és üres tömege) viszont növeli a fékutat (lásd tehetetlenség, fizika alsó tagozatos anyag) nem vagyok meggyőződve róla, hogy melyik a fontosabb.
Ugyanakkor hamar kiderül, ez a kérdés azért is érdekes, mert feltehetően nem csak én nem számoltam utána (de legalább tudom, hogy sokmindentől függ, nem jó általánosítani) hanem azok sem, akik az illúzióik alapján becsülik meg a fékutat, választják meg a követési távolságot, a kanyarokban a sebességeket.
Érdekessége a történetnek, hogy vasút kapcsán problémaként jelezték balesetvizsgállók, hogy a biztber meghibásodása esetén előírt sebességkorlátozás túl alacsony, veszélyt okoz, és a fékek fejlődését (valamint az akadály előtti megállásra vonatkozó kitételt) tekintve is szükségtelen.
A dugós véleményed kapcsán viszont biztos nem értünk egyet. Az áteresztőképesség szempontjából ideális sebességtől való eltérés ugyanis valóban növeli a dugók számát. Csakhogy ugye emiatt nem emelni, hanem csökkenteni kellene a megengedett legnagyobb sebességet.
igazi hős 2010.03.09. 08:45:29
PGSC 2010.03.10. 09:42:44
Átestem azokon a korszakokon, mint a többi autós - bár megjegyzem, van aki bizonyos korszakaiban sokáig vagy végleg megmarad -, voltam mazsola, bátor autós (értsd. cikázós), család apa autós, stb..
Mára eljutottam oda, hogy tudom, nem vezetek tökéletesen, de törekszem rá, és legfőképpen rájöttem arra, hogy a szabályok nem azért vannak, hogy ENGEM korlátozzanak, hanem azért, hogy a TÖBBIEKET védjék.
Majd, ha sokan eljutnak odáig, hogy nem ÉN, hanem MI vagy TI, akkor fogják megérteneni azt is, miért 50 az 50...
Addig is vigyázzunk EGYMÁSRA...
PGSC
klingy 2010.03.10. 22:17:07
a kreszt bolondbiztosra próbálják meg felépíteni. azé nem kell sebességhatár emelés Schdl, mert nagy az isten állatkertje és kicsi a kerítés... köszöntem.
''autónepper.'' 2010.04.03. 00:25:30
Perillustris 2011.12.29. 23:44:52
iho.hu/hir/nagy-britannia-gyorsit
Perillustris 2011.12.30. 00:13:23
"Holló Péter szerint egy svéd kutató (Jöran Nielson) 20 évvel ezelőtt megalkotott képlete alapján 10 kilométeres átlagsebesség-növekedés 50 százalékkal növeli a baleseti halottak számát, ugyanekkora sebesség-csökkenés 30 százalékkal csökkenti az áldozatok számát."