Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem kérek többé a magyar valóságból!

2010.03.11. 15:43 :: SilentSound

Mai posztunk beküldője azt kérte, ne is írjam ki a nevét. Két olyan balesetét meséli el, amikben nem ő volt a hibás, mégis végül ő szívta meg és talán ezek az események is közrejátszottak abban, hogy azóta egy másik országban él, mert elege lett az imádott anyaföldből. Mindemellett azért találtam egy érdekes részletet a sztoriban, miszerint miután totálkárosra tört a motorja, fizetheti a hitelt még négy évig. De akkor nem jelentette a bank felé a történeteket, ami szabálytalan, mert ilyen esetben a fedezet megszűnése miatt a hitelintézet felmondja a szerződést tudtommal. Ha nem így van, okosítsatok ki!

Gondoltam, leírom én is két történetem, hátha érdekesnek találjátok. Kicsit hosszú lesz, de jót fogtok szórakozni. A két eset között kb. egy év telt el, semmilyen öszefuggésben nicsenek egymással, de jól példázzák a Magyar állapotokat. Bár a két story hihetetlenül hangzik, mégis mind a kettőt tudom bizonyítani rendőrségi és ügyvédi papírokkal.

Az első történet az autómmal kapcsolatos. Az 6-os úton az M0-ás építkezésénél haladtam kb 60km/h-val. Az építkezésről egy teherautó akart kikanyarodni nagyon lassan. Nekem volt elsőbbségem, meg voltam győződve róla, hogy megáll. Ő nagyon lassan jött. Aztan kb három méterrel előttem megindult. Én ráléptem a fékre es el is rántottam a kormányt. A teherautó az a tipikus négy tengelyes magasított szörny volt, nem akartam alákerülni.

Az utca túloldalán kidöntöttem egy kis alumínium oszlopot. Kiugrottam az utóból, hogy közelebbről is megismerkedjek a sofőrrel. Ő nem szállt ki, mondtam, akkor hívom a rendőröket (később jelentősege lesz).

A sógorom és a rendőrök egyidőben érkeztek meg. Mivel az epítkezés miatt elképesztő mennyiségű por volt az uton, a nyomom tisztán kivehető volt. A sofőr első körben nem akart elismerni semmit, ő azt mondta, hogy egyhelyben állt, nem érti, miért rántottam el a kormányt. A rendőrök mondták neki, hogy mondhat, amit akar, de nem árt, ha tudja, hogy nagyon úgy néz ki, nekem van igazam. Ha a helyszínen azt mondja, hogy ő szúrta el, a főnökének a biztosítója fizet és ennyi. Neki nem lesz semmi baja, ellenben ha nem ismeri el, akkor eljárás indul és hát a nyomokból úgy tűnik, nehéz időszak elé néz. Emberünk meggondolta magát és aláírta a balaseti bejelentőt. A két rendőr volt a tanú!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ezután számomra teljesen érthetetlen okbol a biztosító (Allianz) kiküldott egy hónap múlva egy amolyan kérdőívet, hogy ugyan meséljük el a történetet mégegyszer. Ekkor emberünk kitalálta, hogy ő a helyszínen KÉNYSZER hatása alatt volt, ezért nem ismeri el a felelősségét! Hangsúlyozom, két hivatalos tanú ellenében!!!!

A biztosító ezután nem fizetett, pedig egy ügyvédet is felfogadtam. Az egyetlen megoldás a polgári per lehetett volna, de gondolhatjátok, mennyi kedvem meg pénzem volt hozzá.

A masik story szomorúbb számomra. Vettem egy vadonatúj Hayabusát, szalonból, ahogy kell. Második vadonatúj motor, vigyáztam rá. Autópályán persze mentem vele, de városban fostam rendesen a hülye autósoktól. Normál munkám mellett elvállaltam kiegészítő szakács állást is egy akkor nagyon menő étteremben az Andrássy úton.

A körúton haladtam, december 12. volt. Abban az évben különösen "meleg", gyakorlatilag az utolsó motorozható nap. Mivel az étteremnél nem lehetett parkolni és olyan későn végeztem, hogy tömegközlekedés már nem volt, mentem motorral.

A Rákóczi térnél pirosat kaptam. Indulás után a parkoló autók közül egy idős nő egyszerűen elém kanyarodott. Én ráhúztam a féken és elcsúsztam. A motor hátulról megütötte az autót és totálkáros lett. Az első kerék beszorult egy másik parkoló autó alá és szimplán leszakadt (a motor kb 330 kg, így érthető). A hölgy először nem is akart megállni, de a járókelők szóltak neki. Mint később kiderült, a néninek (kb 70 éves) nem volt jogosítványa egy pár éve (egészségügyi alkalmatlanság).

A rendőrség azonnal kihozta hibásnak, de fellebbezett. A tárgyalást megnyerte (naná), bár a bíro egy hihetetlen érdekes mondattal zárta a tárgyalást. Most nem bünteti meg, de legközelebb nem ússza meg. Nekem meg a motorom totálkár és fizehetem a részleteket a semmire még négy évig.

Az már csak hab a tortán és gyakorlatilag teljesen beleillik ebbe az idillbe, hogy az ügyvéd a tárgyaláson még bepróbálkozott anyámnál, hogy ugyan egy 30 ezer forinttal még támogatni kéne az ő munkáját mondván, hogy nem írta fel (egy ugyved!!!!!!!!!!), hogy eddig mennyit is fizettem. Én nem voltam jelen, mert ekkor már elhagytam az országot, ahová nem is nagyon akarok visszamenni. Sajnálom, pedig lehetne M.o. sokkal jobb is! Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

198 komment

Címkék: motor autó baleset hülye rendőr sztereotípia teherautó cserbenhagyás női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Puch Cavette 2010.03.11. 22:26:44

@Rahsid: Dovannak irt valaszom a valasz. Ha kello korultekintessel hajtasz ki a vedett utvonalra, de a semmibol, hangsulyozom, a SEMMIBOL 250-nel beled csattan egy motoros, a baleset itt bizonyithatoan az o szabalytalansaga miatt kovetkezett be, o a vetkes. Persze az ilyen balesetek aranya 100-bol 1, ezert osszessegeben (de nem szo szerint!) igaza van a rendornek abban, hogy mindig a macisajtos a hunyo.

misitcom 2010.03.11. 22:30:24

@Dövan: Jó éjszakát!Megyek aludni,hogy holnap is éberen rettegésben tudjam tartani a száguldozókat.
Ja!Van egy pár felesleges tükröm ha érdekel.

Puch Cavette 2010.03.11. 22:47:58

@Rahsid: Lefordítva posztíró esetére, amit írtam. Ha a nyanya belenézve a tükörbe azt látta, hogy a mögötte 50m-re lévő lámpánál várakoznak az autók, szúrt egy egyest és elindult, ez alatt az 1-1,5mp alatt pedig posztíró kilőtt a Hayabusával és már féktávon belülre érkezett (40m/1-1,5mp ilyen rakétával gyerekjáték), elképzelhető, hogy a nyanyát a szemtanúk állításai (ez, ugye nem derült ki az írásból) alapján kihozzák vétlennek. A jogsi hiánya pedig egy másik eljárás, nem feltétlenül tartozik ide, ha egy jogsival rendelkező vezető esetén is bekövetkezett volna ez a baleset.

t0thl 2010.03.11. 22:53:53

Sok itt az okos ember hiába. Nekem csakfél milliós károm volt egy jelzőlámpa hibás működése miatt. Nekem sem fizetett senki, perelni meg nem volt hangulatom.
Ez egy szar ország segg hülye embereknek, akik hagyják hülyére venni magukat. Magamat is ideértem. Ez van.

igazi hős 2010.03.11. 22:57:35

@Professzore: Szövegértelmezés nem megy? Aki későn (mondjuk éjjel 1-kor) végez, az simán mehet délelőtt 11-re (családbeli szakácsok nem 8 órákat szoktak dolgozni), olyankor meg van gyalogos a körúton. "mentem (dolgozni) motorral": nekem ez odaút (persze nyilván visszafele is motorral szándékozott menni).

sün58 (törölt) 2010.03.11. 23:22:38

hayabusával fosósan menni azt hogy csinálta????
csak tolta esetleg, nem védem a nyanyát mert tudnak alkotni de aki nem ismeri ezt a motort csak keressen rá a suzukinál ajánlom az adatait főleg a gyorsulását....

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.03.11. 23:24:22

"de gondolhatjátok, mennyi kedvem meg pénzem volt hozzá" ... "Vettem egy vadonatúj Hayabusát"

a saját igazadért nem harcolsz meg (mikor rendőr tanújaid vannak, sajnálod a perköltséget amit ha megnyered a pert bahajthatsz a vétkesen) mondván nincs pénzed, de utána nem sokkal veszel egy csúcsmotort???

érthetetlen számomra

A80 2010.03.11. 23:59:00

@Rahsid: komolyabb esetben úgyis a bíróság dönt és nem a közlekedési rendőr. Utóbbi kevésbé tudja a Kreszt komplexen vizsgálni, inkább csak a bírságolásra van ráállva.

Van ugye a bizalmi-elv, miszerint a közlekedő számíthat arra, hogy a többiek is szabályosan közlekednek. Így jobbkezes utcában nem kell arra számítania, hogy valaki a megengedett sebesség duplájával érkezik, vagy esetleg kényszerleszállást hajt végre egy utasszállító géppel a Váci úton...

Amúgy meg mindenki hibázik, a motoros sokszor a többi közlekedőtől várja, hogy vigyázzanak rá, az idős ember dettó. Utóbbinál ez méltányolható, előbbinél nem, mert nem egy olyan okból közlekedik veszélyesen, amin ne tudna változtatni.

Ha két ilyen találkozik, akkor kész a baj. Sok ilyen találkozás után sajnos az idős embert koporsóba teszik, szóval a bíró részrehajlása akár érthető is.

Janovszki Zsolt 2010.03.12. 00:02:56

"A Rákóczi térnél pirosat kaptam. Indulás után a parkoló autók közül egy idős nő egyszerűen elém kanyarodott."
Hayabusával ez kb. úgy szokott történni, hogy te állsz a pirosnál, néni beszáll a Népszínház utcánál. Te nyomsz két kövér gázfröccsöt, néni indítózik. Pirossárga: Te elindulsz, néni belenéz a visszapillantóba, a rákóczi térnél valaki elindul. Zöld: Te 0-100 2 sec, néni kiáll, te már fékezel és alácsúszol, motor totálkár. Rendőr a helyszínen mond valamit, néni mondja, hogy baker a környéken nem voltál, amikor ő indult, bíróság bekéri az igazságügyi szakértő véleményét, aki megerősíti, hogy amikor a néni belenézett a tükörbe, akkor bizony nem voltál a környéken sem, ergo nem hibás, te meg fizeted a részletet. Sajnos ezen az sem segít, hogy a néninek sem kellett volna autóba ülni, merthogy nagyon nem volt érvényes a jogsija, a közlekedés veszélyes üzem, 50-50 esetén senkinek nem fizet a biztosító. Kár a Hayabusáért.

2lkedő 2010.03.12. 00:22:31

@A80:
A bíróságban nem bízhatsz.
Ha már bírósági ügy van, régen rossz. A bíró nem ért hozzá, ő a szakértők véleményét mérlegeli, amelyik meggyőzőbben adja elő, arra billen a mérleg. Ennek pedig semmi köze se a tényekhez, se az igazsághoz.
Van mondjuk egy független szakértő, meg egy olyan, aki rendőr volt előtte. Na mit gondolsz, ki az esélyesebb?
Amúgy is nagy humbug az egész szakértői munka, mert kizárólag a helyszínelési jegyzőkönyvre épül. A legritkább, hogy külön kimenne a helyszínre, vagy szemlézné a járművet.
A helyszínelő is eleve egy prekoncepcióval dolgozik, na meg ő is ember, épp olyan trehány, mint bármelyik másik.
Az ítélet legtöbbször tényleg nem a tényeken vagy az igazságon alapul.

paperboy 2010.03.12. 00:36:57

hayabusaval kezdeni a motorozast eleg sznob dolog.... simsonnal kell gyakorolni.

romesz 2010.03.12. 01:22:50

aki agressziven vesz reszt a forgalomban az szamoljon vele, hogy idonkent fejre all.

Integrált Szerverterror 2010.03.12. 02:19:09

namégeccer: Kedves poszter, ha volt eszed, olaszba jöttél ki. Itt szélesek az utak, a motorosok kedvükre terrorizáljak az autósokat.

Főleg Triesztben. Ott ha az autós kikanyarodik egy motoros elé, még jól meg is verik.

Ellenben a sztrádákon nem lehet tolni, nagy a forgalom. A kamionok meg szívfájdalom nélkül felkennek a szalagkorlátra.

De hát valamit valamiért...

dorkoka 2010.03.12. 03:39:15

Mé hagytad el a zországot, gyere vissza verd agyba főbe a büdös geci nyanyát, te nem tudtad hogy erőszakkal mindent el lehet érni? Történeted bírósági veresége ebben az esetben annyira hihetetlen hogy csak na. Ezért vagy mese író vagy, vagy született balek. Te nem tudod, hogy ilyenkor rendes baleseti helyszínelőt kell felkérni ügyvédnek, vagy közlekedési előadót. Az megforgatná a bírót a saját ürülékében, persze néha alázgatná is, a hecc kedvéért pedig megmondaná mit hogy fog ítélni.

romesz 2010.03.12. 03:54:52

"Nekem volt elsőbbségem, meg voltam győződve róla, hogy megáll. " itt az elso hiba, csak azert mert neked van elsobseged egy teherautoval nem szabad ujjat huzni

romesz 2010.03.12. 03:55:45

"Nekem volt elsőbbségem, meg voltam győződve róla, hogy megáll. " itt az elso hiba, csak azert mert neked van elsobseged egy teherautoval nem szabad ujjat huzni

romesz 2010.03.12. 03:56:50

"Nekem volt elsőbbségem, meg voltam győződve róla, hogy megáll. " itt az elso hiba, csak azert mert neked van elsobseged egy teherautoval nem szabad ujjat huzni

romesz 2010.03.12. 04:00:03

"Nekem volt elsőbbségem, meg voltam győződve róla, hogy megáll. " itt az elso hiba, csak azert mert neked van elsobseged egy teherautoval nem szabad ujjat huzni

romesz 2010.03.12. 05:20:15

"Nekem volt elsőbbségem"

itt van a kutya elasva, csak azert mert elsobbseged van nem muszaj erosebb ellenfellel szemben megprobalni kieroszakolni

Lacaca 2010.03.12. 05:41:13

@Janovszki Zsolt: Mert ha egy motor a gyári adatok szerint, a gyár "berepülő" pilótája alatt tudja a 2 másodpercet, akkor azzal a világ bármely pontján bárki, csak 2 másodperc alatt lesz képes gyorsulni minden esetben, ugye?

Szűcslaci 2010.03.12. 06:24:21

A08:
A főútvonalon közlekedőnek akkor is elsőbbsége van, ha gyorshajtást követ el. Az egy másik szabálysértés - nem feltétlenül hozható összefüggésbe a balesettel.

cambridge.on 2010.03.12. 07:48:53

@misitcom: Magyarországon elő szokott fordulni, hogy más is közlekedik rajtad kívül. Ez meglep? Azért mégsem Szibéria, vagy sivatag!
Szoktál autópályán vezetni?Ott is a megengedett sebességgel haladva csak az érdekel ami előtted történik?
A belső tükör nem csak a frizura tökéletességének ellenőrzésére szolgál.
Úgy kellett volna kezdeni,hogy elnézést kérek a .....

AutosVilli 2010.03.12. 07:59:07

@Rahsid: Te sem tudod miket beszélsz.
Bazz ha te 250km/h-val mész cirka 70m/s a haladásod.Még ha szét is nézek te biztos hogy legalább 140méterre voltál amikor én elindulok,az meg a közüton 30as táblánál(Lakotterület általában)elég messze van ahoz hogy kimenjenek eléd.

okostojgli (törölt) 2010.03.12. 08:00:22

Más pénzét használod és meg vagy sértődve, hogy visszakéri?

Ne már!

Idióta egy blog.

littlerock 2010.03.12. 08:05:02

Az alábbi idézetnél egy dologban biztos vagyok, nam indulás volt a zöld lámpánál, hanem kilövés... Az emberek többsége hajlamos úgy tekinteni a megtörtént dolgokra, hogy a saját fejében már át van írva a dolog... mekkora sebesség kell ahhoz, hogy egy blokkoló első kerék okozta elcsúszás az említett módon érjen véget? Számomra itt ért véget a dolog... "A Rákóczi térnél pirosat kaptam. Indulás után a parkoló autók közül egy idős nő egyszerűen elém kanyarodott. Én ráhúztam a féken és elcsúsztam. A motor hátulról megütötte az autót és totálkáros lett. Az első kerék beszorult egy másik parkoló autó alá és szimplán leszakadt "

atlbilbaoo 2010.03.12. 08:07:38

A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG LEGFELSŐBB BÍRÓSÁGA

6/1998. BJE szám
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG NEVÉBEN!

A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bíróságának büntető jogegységi tanácsa az 1998. november 19. napján megtartott nem nyilvános ülésen a legfőbb ügyész indítványa alapján meghozta a következő
jogegységi határozatot:

1. A közúti közlekedés szabályai szerint elsőbbségadásra kötelezett általában akkor is felelősséggel tartozik az elsőbbségadási szabályok megszegéséért, ha az elsőbbségre jogosult a megengedett sebességet túllépte. Kizárhatja a felelősségét, ha az elsőbbségadási kötelezettsége szempontjából jelentős körülményeket az elsőbbségre jogosult szabályszegése következtében nem észlelhette, vagy ha e körülményekre nézve az elsőbbségre jogosult megtévesztette.

Gera 2010.03.12. 08:10:30

Sokan nem értik, miért nem pereskedett a posztíró az első esetben, pedig ha tényleg csak annyi történt, hogy kidöntött egy alu oszlopot, akkor valszeg azért, mert kicsi volt a kár. 50ezerért a faszom se fog pereskedni.

A második esetet viszont valóban kifejthetné kicsit bővebben a posztoló. Amit a bíró mondott, az azt jelenti, hogy a nénit jelölték meg vétkesnek, az, hogy külön büntetést nem kap, az teljesen mindegy. Az autón nem volt kötelező? Bár az lehet, hogy nem fizet, ha jogsi nélkül vezetik az autót. Ez esetben viszont az okozott kárt simán polgári perben kell követelni, több milliós kárnál már érdemes (ha van vagyona az illetőnek, lakás, autó, stb, bár egy átlag nyugdíj 30 százaléka sem olyan rossz havonta).

atlbilbaoo 2010.03.12. 08:10:44

Magyarosítva, az elsőbbségi jogot nem befolyásolja az elsőbbséggel rendelkező jármű esetleges nagyobb sebessége!
Na de akinek ilyen motorra telik, az csak ne szóljon semmit sem,hanem tanuljon meg motorozni először kisebb motoron és csak azután váltson ilyen fenevadra!

AutosVilli 2010.03.12. 08:18:32

@atlbilbaoo: "Kizárhatja a felelősségét, ha az elsőbbségadási kötelezettsége szempontjából jelentős körülményeket az elsőbbségre jogosult szabályszegése következtében nem észlelhette, vagy ha e körülményekre nézve az elsőbbségre jogosult megtévesztette."
Akor te ezt nem érted szerintem rendesen. ha 50 helyett 100-al mész te vagy a hunyó!

Janovszki Zsolt 2010.03.12. 08:19:10

@atlbilbaoo:
Ez ugye pont nem így van, hiszen a fenti idézett jogszabály szerint kizárhatja a felelősségét, ha az elsőbbségadási kötelezettsége szempontjából jelentős körülményeket az elsőbbségre jogosult szabályszegése következtében nem észlelhette
Azaz ha kicsit mész gyorsan, akkor nézzen alaposan körbe, ha nagyon sokkal gyorsabban mész (amit írtam korábban) akkor te vagy a hunyó.
Zs

védőanygyal 2010.03.12. 08:19:17

Ha valaki ilyen nagy értékü motort vesz, az kössön Casco-t. Igy bárki is a hibás vagy GFB-re vagy Casco-ra fizet a biztositó a banknak. De ha valaki spórol ezen, az ne siránkozzon.
A banki hitelezésről pedig az a véleményem, mert a minap hallottam egy müsorban, -amivel egyet is értek - ,hogy amit müvelnek, az már hazaárulás! Büntett a nép ellen!

Janovszki Zsolt 2010.03.12. 08:20:19

@AutosVilli:
még a hunyó szót is használtuk mind a ketten... Flash :)

ági anyu 2010.03.12. 08:21:34

Tegnap óta azon gondolkodom, hogy a második esetben vajon mekkora sebességgel "indult" a poszt írója, hogy egy ilyen masszív motort totálkárosra tört. Esetleg a néni vezetett tankot, teherautót, Hummert?
Már csak azért, mert egy alkalommal a Bartók Béla úton láttam hasonló szitut, de ott a motor csaknem sértetlenül megúszta.

Janovszki Zsolt 2010.03.12. 08:22:58

@Lacaca:
Az ügy szempontjából mindegy, hogy 2 vagy 4 (ugye négyet azt bárki tud, még én is egy Hayabusával, pedig nekünk csak RF400 van :))
Zs

Gera 2010.03.12. 08:25:00

@ági anyu: Szerintem 50-60nal lazán szarrá lehet törni egy motort.

ági anyu 2010.03.12. 08:25:03

@atlbilbaoo: Ez igaz, de egy kártérítési perben biztos figyelembe veszik, hogy Ő maga mennyire járult hozzá ahhoz, hogy ilyen nagy kára lett.
Ja, ha autót részletre veszek, akkor majdnem mindenhol kötelező Casco-t is kötni. Motorra nem?

ági anyu 2010.03.12. 08:26:16

@Gera: Biztos igazad van - de itt még épp csak indult

Gera 2010.03.12. 08:26:48

Azt se értem, honnan szedi a sok diszlexiás, hogy kezdő motoros a posztoló. Leírta, hogy második vadonatúj motorként vette a Hayabusát, lehet, hogy még használtan vett motorjai is voltak, ha ezt így kihangsúlyozza.

ringer 2010.03.12. 08:27:08

Abban az esetben, ha a bank értesül arról, hogy a finanszírozott motor (autó) totálkáros lett, azonnal felmondja a szerződést. Erre való a casco, ilyenkor abból kell a fennmaradó hitelt kifizetni. A történet tehát itt is sántít.

indapass90210 2010.03.12. 08:28:35

@Puch Cavette: akkor is ő lesz a hunyó, ha te bizonyíthatóan láttad, mert pont a bizalmi elv miatt nem számíthatsz arra, hogy mondjuk 90 helyett 250-el jön. Már csak azért is, mert ilyen mértékű gyorshajtásnál már felmerülhet az is, hogy megáll a közúti veszélyeztetés. Ha meg baleset van belőle, akkor szerintem mindenképpen megáll.

Gera 2010.03.12. 08:29:17

@ági anyu: Egy 150-170 lovas motorral 50-60 az épp csak indulás, még ha nagyon nem is erőlteti a dolgot.

modav 2010.03.12. 08:30:13

Ne gyere haza. Szar ország, sajnos gyenge értelmi képességű emberekkel, tisztelet a kivételnek. De nyugi: egy-két generáció és kikopik a nagyja. Ha merném, ha nem lenne itt a family, akkor húznék én is.

Motorra, hitel esetén kötelező a casco, de minimum a töréscasco.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.12. 08:30:20

@védőanygyal: Ha a casco nem a biztosítónak érné meg, nem lehetne megkötni.

Itt a bírói gyakorlat: suttyó motoros vs szegény öreg nénike esete forgott fenn, amiben a bíró egy öntudatos gyalogos/biciklis/fábiás.

@littlerock: a kerék felfüggesztésének a méretezése nem arra készült, hogy túlélje egy autó alá való beszorulást.
Nem kell hozzá vadul menni, hogy leszakadjon.

ui. egy jogosítvány nélkül vezető vén szatyor és egy motoros balesetének kapcsán azt pedzegetni, hogy a motoros volt a hibás, elég szar dolog.

Biciklis is lehetett volna, vagy gyerek akit nem látott.

indapass90210 2010.03.12. 08:30:21

@ringer: sokan csinálják azt, hogy ha megcsukják a kocsit/motort és nem fizették a cascot spórolásból, akkor csak simán nem jelentik a banknak, hanem fizetik tovább a részleteket.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.12. 08:33:44

@Dövan: ez az egész vita hipotetikus, mert ha 250-nel elcsap egy két kiló feletti dolog, és te egy T-34-esnél kisebb vasban ülsz, nem kell azon gondolkozni, hogy ki volt a hibás.

Gera 2010.03.12. 08:38:07

@ringer: Az is lehet, hogy nem is a motorra vette fel a hitelt, hanem egy egyszerű szabad felhasználású jelzáloghitelről van szó. Lehet, hogy pont a casco miatt, egy Hayabusára biztos minimum 200 rugó évente, ha egyáltalán hajlandó rá valamelyik biztosító.

hááááát 2010.03.12. 08:38:10

Az öreg hölgy a bíró édesanya volt?Ha mindezt tényleg igazolni tudod papirokkal akkor irány a média.Egyébként a biztósitóknak is van felügyelete.Tedd meg a feljelentést.
Az a baj, hogy mindenki vagy beletörödik vagy elsétál az országból.Egyébként a polgári per költségét csak a tárgyalás végén kell kifizetni.
Ne add fel sok sikert.ja és van egy ügyvéd ismerösöm aki a közlekedési ügyekben elismert szakember.

Lük 2010.03.12. 09:01:19

Engem egy autós csapott el, a felelősségét nem ismerte el. Ez 2009 októberében volt, a motorom azóta is kampó, az a paraszt meg vígan kocsikázok a céges szarjával. Rendőrség eszméletlen lassú, szar ez az egész ország.

woodland 2010.03.12. 09:06:39

sziasztok!koszonom a velmemenyeket es a hozzaszolasokat.Egy par aprosag.A motors baleset reggel fel kilenckor tortent.Az autos balesetnel meg akkor csk egy sav volt es a teherauto gyakorlatilag allt az epitkezesen.tenyleg nem hittem hogy elem fordul

indapass90210 2010.03.12. 09:11:40

@kolbászoszsömle: leviheti a kocsi elejét/hátulját, oldalát veheti koccra. Nem feltétlenül csak telitalálat létezik.

woodland 2010.03.12. 09:15:02

ahogy olvasgatom a kommentteket egyre tobbet talalok,amire valszolni szeretnek.:)Az esetet jelentettem a banknak es egye ideig probalkoztak is hogy visszakerik a penzt egyben,csakhogy nem jartak volna valami jol.Sajnos penzem nem volt behajtani nagyon nehezen tudtak volna.Azt egy bank is nagyon jol tudja,hogy a perek kimenetele teljesen kerdeses es meg ha biztosan meg is nyered eltart egy par evig.Max a roncsert johettek volna.Mindezek mellett pedig tovabbra is rendszeresen fizetem a reszleteket.

vic 2010.03.12. 09:15:50

ha ezek így igazak akkor perelni kell
nem rinyálni

t0thl 2010.03.12. 09:25:01

Sokan tényleg nem tudják milyen bosszantó és hiábavaló dolgok ezek. Nálam speciel egy rossz lámpa miatt az autóm elé kanyarodott egy másik autós, a végzés szerint senkinek nem jár semmi. A lámpa üzemeltetőjét nem voltak hajlandók kinyomozni, szerintük az nem számít felelősségre vonhatónak, pereljünk. Bementem feljelentést tenni, nem engedték. Két járőrt a kapitányság előtt arra kértem, legalább nézzék meg a tőlük 1 sarokra működő lámpát és írjunk egy papírt, hogy tényleg nem kerek a helyzet. Azt mondták ha sokat erőlködöm engem tartanak benn.
Végül megigérték, hogy legalább megnézik majd elhúztak a másik irányba.
Magánszakértővel és ügyvéddel beleölhettem volna pár százezer forintot, de azt az első hivatali szakértő áthúzhatta volna.
Sokan okosak itt, de szerintem még nem voltak ilyen szituációban és bíznak a magyar jogrendszerben és nem hiszik el, hogy ilyen dolgok megörténnek...pedig de, nem kivánom senkinek.

woodland 2010.03.12. 09:49:57

@vic: Szia vic.A pereles elkepesztoen draga es nagyon hosszu ideig tart.(egy par ev is lehet)Ezen kivul egyaltalan nem biztos hogy nyersz.Ezt nem en talaltam ki,hanem ugyvedek mondjak.Azota (harom eve) nyugaton elek es egy nagy mulit ceg penzugyi osztalyan dolgozom.kelet-europat sajnos teljesen mashogy kell kezelni a jogi anomaliaik miatt.

Agyalap 2010.03.12. 10:14:44

@Lacaca: Beakadt és kiszakadt a hátsó kerék? Nem érezném egy kisebb vázsérülésnek egy közepes fékezés után...
Mi a helyzet a kikerüléssel? Nem hiszem, hogy háromkerekűvel ment, így értékes félmétereket nyerhetett volna a két sáv közé beállással.

labi 2010.03.12. 10:24:58

@Janovszki Zsolt: "50-50 esetén senkinek nem fizet a biztosító"

Nem.
Felelősség megosztása esetén a biztosító(k) a felelősség arányában térítenek. Ha az éppen 50-50, akkor mind a kettő "félpénzt" kap.

A "senkinem kap semmit" a másik biztosítójától akkor lehet, ha a bíróság úgy dönt, hogy egyik sem volt hibás. (vagy egy harmadik a hibás akire majd menjenek rá ahogy tudnak)

labi 2010.03.12. 10:31:25

@Gera: "Az autón nem volt kötelező? Bár az lehet, hogy nem fizet, ha jogsi nélkül vezetik az autót."

Felelősségbiztosításnál nincs mentesülés, csak visszkereseti jog. Ha jogsi nélkül, részegen, stb vezették az autót amire van kgfb a biztosító akkor is fizet, csak utána az okozótól visszaköveteli a lóvét. (esetenként x összegig)

Ha meg nem volt biztosítása, akkor a Kártalanítási Számla kezelője (mabisz) fizet a károsultnak és utána ugyanúgy behajtja az okozón.
(részletek a kormányrendeletben)

woodland 2010.03.12. 10:32:45

@Agyalap: Szia agyalap.Az elso kerek akadt be egy parkolo auto ala es a motor a tankal es az ulessel utotte meg a neni kocsijat.A vaz is es az ulesnyulvany is porra tort.Mint irtam a baleset Dec 12-en tortent.Az volt az utolso meleg nap,de az aszfalt mar hideg volt,a nap nem tudta felmelegiteni es a baleset is reggel fel kilenckor tortent.Ez azt jelenti hogy a tapadasi mutatok teljesen masok voltak mint egy forro nyari napon.

woodland 2010.03.12. 10:42:14

@Agyalap: Szia Agyalap.Az elso kerek akadt be egy parkolo auto ala,emiatt szakadt le.
A baleset Dec 12-en tortent es ekkor az aszfalt mar hideg volt a nap nem tudta felmelegiteni.A tapadasi jellemzok teljesen masok voltak igy kisseb temponal is nehez volt elkerulni hogy teljes testel az autoba csapodjak.

woodland 2010.03.12. 10:42:43

ez most miert jelent meg ketszer?Azt hittem az elso elszallt

indapass90210 2010.03.12. 10:53:29

@szakacs1911: sohasem száll el, csak néha késik!

woodland 2010.03.12. 10:59:50

@Dövan: Koszi.Legkozelebb turelmesebb leszek.

Take-it-Easy 2010.03.12. 11:06:30

Mindkét esetnél elkeserítő az ügyek "megoldási" módszere a hatóságok ill. a biztosítók részéről. Elhiszem, hogy az ilyen esetek elmélyítik a már meglévő elvágyódást külföldre... Azonban ott sem mindig fenékig tejfel az élet, ne felejtsük el.

woodland 2010.03.12. 11:10:37

@Easyke: Szia.Ebben igazad van,de itt azert nagyon rovid ido alatt sokkal tobbet ertem el mint otthon.Majdnem harom eve jottem ki egy hatalmas atveresbe.Fizettem otthonrol munkaert es lakasert,aztan mikor kijottem se melo se szoba.Az automban kellett aludnom tobb mint egy hetet.Ebbol a helyzetbol jutottam el oda hogy most egy jo cegnek eleg jo fizetesert dolgozom es tavaly karacsonykor vettem egy lakast magamnak.

indapass90210 2010.03.12. 11:11:32

@Easyke: hát mondjuk biztosítást intézni könnyebb, mert tőlem csak emilben fotókat, scannelt számlát meg esetleírást, valamint a szerviz elérhetőséget kértek amikor kicsikét összecsuktam az autót, és a HUF-ban milla valami 8-10 munkanapon belül a számlámon volt határon túli utalással.

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.12. 11:19:10

@t0thl: Nem értem, hogy mi köze van egy rossz lámpának ahhoz, hogy ti összeütköztetek? Városon kívül sincs lámpa, és mégse mennek egymásnak az autók! Vagyis néha igen, de nem a lámpa hiánya miatt.

Take-it-Easy 2010.03.12. 11:21:16

@szakacs1911: @Dövan: igen, mindezek a dolgok nálunk sajnos még... hát, fényévnyi távolságokban látszanak csak. Gyors ügyintézés, egyedül lakást venni itthon szinte lehetetlen egy átlagpolgárnak. Tény, hogy én is elvágyódom. De ugyanakkor azt is láttam, hogy pl. a németnek is megvan a maga baja a hatóságokkal, engedélyekkel, közműszolgáltatókkal, internetes és egyéb csalókkal, parkolással stb. stb....
De megismétlem: én is lépnék innen szívem szerint.

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.12. 11:22:13

@szakacs1911: Azt tudom ajánalni(mivel nem élsz már itt, ezért csak elméletben), hogy olyan ügyvédet keress, aki úgy vállalja el a feladatot, hogy a megnyert pénz x%-át kéri! Az ilyen ügyvéd hisz benne, hogy nyerni fog, és érdeke is. Amúgy ha a két eset tényleg megtörtént, akkor nem lett volna nehéz megnyerni az ügyeket, de valóban sokáig tartottak volna.

woodland 2010.03.12. 11:24:53

@metal: Szia metal.Koszonom az otletet.Mar probaltam,de pont amiatt,mert az ugyvedek sem tudjak megmondani mi lesz a per vege, nem vallaljak el kepviseletet ilyen kondicioakkal.

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.12. 11:32:24

@szakacs1911: Megint csak azt tudom írni, hogy egy hozzáértő ügyvédet keress. Mert úgy látszik, hogy eddig nem ilyenekkel volt dolgod. A leírás alapján mint két esetben sima elsőbbség meg nem adása történt, amiről ráadásul rendőri papírod van, tehát ezek simán nyerhető ügyek. Mondjuk a második esetnél még nem árultad el, hogy mennyivel mentél, és hogy hogyan gyorsítottad ki a Hayát? Mert ezeken igenis meg lehet bukni a dolgot, de akkor bizony valóban te voltál a hibás.

woodland 2010.03.12. 11:37:31

@metal: Probaltam rengeteg ugyvedet,de egyik sem vallalta igy.A Kende Peter is irja a konyveben,hogy manapsag az ugyvedek mar tippelni sem merik a per veget.A baleset elott olyan otven meterrel alltam a pirosnal.Szerintem olyan 60-65 korul mehettem.Szerintem itt meg nem kene,hogy megforduljon a felelosseg,kulonosen,hogy a holgynek azert nem volt jogositvanya,mert egeszsegileg nem volt alkalmas ra!

Mókusélet 2010.03.12. 11:41:20

@Mityu: Nálam volt fényképező, mikor balesetem volt. Maximálisan engem igazoltak a fényképek. Nem fogadták el, mert nem hiteles géppel készültek. Egyszer megírtam.

indapass90210 2010.03.12. 11:50:20

@Mókusélet: én is mondtam a rendőrnek, hogy fotosop van a kamerájában, amikor mutogatta nekem, hogy a piroson mentem át! A vicc, hogy amikor bementem a kereszteződésbe még zöld volt, és ő meg a másik oldalról fényképezett :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.12. 12:13:02

@szakacs1911: Hát azért 50m alatt 60-65-re gyorsulni, az eléggé eltér attól, amire az átlag közlekedő számíthat. Így már azért más a leányzó fekvése, mert bizony akkor ez tényleg olyan ügy, ahol a bíró mérleglésén múlik a dolog.

woodland 2010.03.12. 12:40:15

@metal: Az autok alig voltak lassabbak nalam.Velemenyem szerint ez teljesen megfelel a normal kozlekedes tempojanak.

vic 2010.03.12. 12:59:38

@szakacs1911:
ketté venném amit írtál:
1.)
az alapján amint a bejegyzésben írtál, teljesen igazad lehet, érdemes lenne perelned, összegtől függetlenül
2.)
az hogy nem volt rá pénzed, hozzá kedved és mások lebeszéltek az meg téged minősít, hogy vélt igazadról ilyen könnyen lebeszéltek
2b.) külföldön lehet jobban érvényesülhetsz beszariként
de összességében nem értem mire a rinya...

lehetett volna egy olyan post is: ez történt, ennyit szivattak, de a sarkamra álltam, bepereltem őket, végig vittem...

vic 2010.03.12. 13:01:44

még annyi, akinek új Hayabusa-ra fussa, azért futhatja 100.000 Ft-ra, hogy egy ügyvéddel elinduljon...

woodland 2010.03.12. 13:02:41

@vic: Engem nem gyozott meg senki,de ismerve a hazai helyzetet inkabb meg sem probaltam.Beszarinak pedig nem hivnam magam.

igazi hős 2010.03.12. 13:05:55

@metal: Tessék? Ha 7 mp alatt gyorsulsz 50-re és így megteszel 50 métert (ez még autóval is gumicsikorgás nélkül megy), akkor az oké, ha motorral 5,5-6 mp alatt, akkor már minden a te hibád? Bő egy másodpercről beszélünk!
Ez még nem az atomvillanás kategória, a néninek nyilván nem véletlenül nem hosszabbított az orvos...

vic 2010.03.12. 13:07:23

@szakacs1911:
nyúl vagy Mcfly, akkor nem baj ha lehúztak...
természetes szelekció, a gyengék kihullanak

littlerock 2010.03.12. 13:12:22

@kolbászoszsömle:

Mivel autószerelő/gépészmérnök vagyok, és még motorozok is, van rálátásom az általad megkérdezett dologra... Láttam, ahogy a barátomat -motorral- leszorítják az útról, és bevágódik az árokba... épp mellette haldtam el, mert eleve előttem ment, és belekezdett egy előzésbe- pechjére az előtte lévő autós is... A "szagértők" megállapították, hogy nem lehetett megállapítani a motoros előzési pozíciójának tényét... TUDOM HOGYAN mennek ezek a dolgok... Nem azt mondom, ki a hibás, csak azt, hogy sántít a sztori... Az a Hayabusa, nem 50-nel csúszott el... Szerintem: a srác kilőtt a pirosnál, aztán 80-100 környékén megijedt, és elcsúszott... Ha így van, akkor hiába minden, egyszerűen az ő hülyesége nélkül nincs miről kommentet írnom... Visszatérve a barátom esésére, pontosan tudom- láttam- hogyan kezdett neki az előzésnek. Bőséggel kivédhető lett volna az eset, ha nem ráhúzódik az előtte lévőre, és szélárnyékból akar előzni... ráadásul szinte NULLA gyakorlattal vett egy 320 kilós 125Nm-es vasat (kezdőmotornak)... A rendőr megkérdezte hányadik sebességi fokozatban volt a motor, amikor talpra állítottuk... Én visszakérdeztem: Nem mindegy ennek a dögnek, hogy 3 vagy 5? A barom állatja, meg a helyszínen felvett jegyzőkönyvbe beírta, hogy sportmotor ... pedig az egy Marauder volt...

Take-it-Easy 2010.03.12. 13:27:22

@littlerock: én akkor néztem nagyot, amikor kb. 50 kg-os volt kolléganőm közölte, hogy ő elkezdte a nagymotor-jogsihoz szükséges tanfolyamot. Nemmm voltam benne biztos, hogy ő ezt jól átgondolta....

littlerock 2010.03.12. 13:31:42

@Easyke: talán csak egy nagyobb robogóra vágyik... Ha nem "A kolátozott" jogsit csinál, az sem jelent semmit, de azért negnézném, amikor egy Riumph Rocket III-at megpróbál megtartani, állóhelyzetben elinduláskor :))

Take-it-Easy 2010.03.12. 13:38:36

@littlerock: ő azért indult neki a dolognak, mert akkoriban volt valami nagymotoros haverja, aki elvitte őt néhány körre és imponált neki a dolog, de nagyon. :( Azóta nincs infóm, hogy mi lett az ügyből. Gonosz dolog, de remélem, hogy semmi...

littlerock 2010.03.12. 13:41:51

@Easyke: Néha azzzal akarjuk a legjobbat valakinek, ha pillanatnyilag épp rosszat akarunk... az élet önmagában paradox dolog...

Agyalap 2010.03.12. 14:09:45

@szakacs1911: Ezért is nem megyek olyan sebességgel dec. 12-én, mint egy forró nyári napon...
Igaz, nekem csak egy 600-as Hondám van.

Rahsid 2010.03.12. 14:57:50

Nem kell ennyit hörögni azon a 250en, csak egy példa volt. :)

BéLóg 2010.03.12. 15:47:08

A rengeteg komment mellé adalékként szeretném közreadni, hogy VAN olyan kitétel a közlekedési baleseteknél, hogy megtévesztés.
Azért vagyok ennyire biztos, mert velem történt.

Nagy ívben balra kanyarodtam álló helyzetből, miközben hirtelen szemből (egy hídról lehajtva) súrolta a seggemet egy autó. Én nem láttam semmit, csak egy nagy gumifüstfelhőt meg aztán a koccanást érzékeltem.
Minden szemtanú állította, hogy az őrült ezerrel jött.
Én kiszálltam a kocsiból, kamerás mobillal lefényképeztem hogy az ürge 90 (!) méterrel arrébb tudott csak megállni (3 villanyoszlop!!!! amiknek a távolságát leléptem) de meg a féknyomait is lefényképeztem az ütközéstől visszafelé, jól látszott a guminyom.
Mikor kijött a yard és mondtam neki, hogy mi a helyzet, erősködni kezdett, hogy belém van-e építve a trafipax hogy a gyorshajtást ennyire tudom, meg hogy én kanyarodtam balra nagyívben.
Amikor benyögtem a három villanyoszlop fékutat meg egy kis számítási levezetést lassításról, fékútról, csöndbe' lett, nem piszkált többet, megírta a jegyzőkönyvet.

(A fotó azért volt nagyon jó, mert az ürge VISSZAÜLT a kocsijába és hátratolatott vagy 70 métert! az én autóm közelébe.)

Végül teljességgel vétlennek minősítettek. A fazon a rendőrnek 80 km/h-val ismerte be a helyszínen a gyorshajtást (a "számítás" szerint 120-150-nel jöhetett!!!) A mexüntető határozatban azonban mégsem ez, hanem az volt, hogy az illető MEGTÉVESZTETT a szabálysértő magatartásával, biztosító fizetett, hepinessz, egyebek.

Ha a nyanya bizonyítani tudta, hogy elinduláskor nem voltál a tükörben ellenben 1 mp múlva már igen, és a szakértő az ütközés energiája és egyebek alapján BIZONYÍTOTTA hogy gyorsan mentél, a őt akkor sem itélhetik el a BALESET miatt, ha te azt úgy szeretnéd.
A MÁSIK eljáráshoz (no jogsi) meg nyilván semmi közöd, azt lefolytatták nélküled.

Lacaca 2010.03.12. 15:51:31

@littlerock: fokozat? Korábban egy ZX-10-et nyúztam, tavaly egy 1000RR-t. Mindkettő tudja a 200-at kettesben, és mindkettővel lehet 5-ben 60-nal gurulni.

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.12. 16:50:53

@igazi hős: Azért megnézném azt a kocsit, amin 50 méter alatt 60-65-re gyorsulsz padlógáz nélkül! Egy Hayán meg lehet csinálni, csak nem érdemes, a történetből is látszik!
@szakacs1911: Lehet, hogy alig voltak mögötted, de pont annyival, hogy ők nem törték össze magukat. Meg kellene végre érteni, hogy egy ilyen gépet vezetni felelősséggel jár, mert a gázt minden hülye tudja húzni, de megállni nem mindig sikerül!
@vic: Nem volt rá pénze, hitelből vette!

igazi hős 2010.03.12. 17:14:25

@metal: Write-only mód? Vagy diszlexia? Azt írtam az autóra, hogy 50 km/h-ra gyorsul 7 mp alatt, ez 50 m. Padlógázzal egy közepes autó mondjuk 11 mp alatt van 100-on (és ugye nagyobb sebességnél kisebb a gyorsulás), 50-et 5 mp-en belül eléri. Azt gondolom a nem túlzás a 7mp alatti 50 km/h elérése. (Kőkorban azt tanították, hogy "2/3 gázzal gyorsuljunk a kívánt sebességre, majd haladjunk a legmagasabb fokozatban" (amiben még elmegy).
Vélemény?

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.12. 17:35:56

@igazi hős: Számoljunk egy kicsit. Ha 60km/h-val számolunk, (mert ő annyit adott meg), akkor ha a gyorsulást úgy vesszük, hogy 100km/h/11s (amit így gyorsan megnézve az átlag autók többsége nem tud gyári adatként, inkább 14-15s), na akkor a 60km/h eléréséhez 54m-t tesz meg az autó, akkor, ha a gyári 11s-os gyorsulást tudjuk hozni, amit alap helyzetben nem igazán használsz ki (legalábbis az értelmesek nem). Tehát egy lámpától indulva 50m-en egy autó normál esetben kb. 40-el megy, aminek a 60 a 150%-a.

De az egész történet azért sántít, mert ha a mamát felmentették, akkor a posztolót hozták ki hibásnak (mindig van felelőse egy balesetnek), tehát neki is meg kellett kapnia a határozatot, melyben egyértelműen kimondják, hogy miért ő a hibás, pl: váratlan mértékben gyorsított, vagy mondjuk nem figyelt, és későn reagált, vagy... Erről nem esett szó a posztban, és azóta se írta ide be. Ja és a jegyzőkönyvben az is benne van, hogy a szakértő szerint mennyivel ment, mekkora távról kellett fékeznie, és mekkora távon gyorsította fel a motort. Tehát ezeket pontosan kellene tudnia, de csak "kb 60-al mehettem, kb 50m-en" a válasz!

woodland 2010.03.12. 17:47:21

@metal: Ne haragudj,de tevedsz.Nem iteltek el senkit,mivel a holgy ellen indult eljaras,majd felmentettek.

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.12. 18:28:33

@szakacs1911: Nehezen képzelhető el, hogy a hivatalos vége egy balesetnek az, hogy senki nem felelős érte!

woodland 2010.03.12. 19:30:51

@metal: marpedig pont ezt probaltam leirni.

igazi hős 2010.03.12. 22:50:51

@metal: Számoljunk, bár sok éve nem korrepetáltam fizikából. A néni szempontjából lényegtelen a sebesség, az idő számít: kinéz, dönt, elindul, átmegy.
Márpedig ha jól számoltam (ellenőrizd) a motor 5,5-6 mp alatt ér oda, míg egy általam említett átlagautó is simán odaér 7 mp alatt. Még egyszer: 40-nel vagy 60-nal ez szinte lényegtelen, ha a néni még keresztbe megy. (Utolérésnél persze fontos lenne a sebesség.) Szerinted ha úgy keresztezik egy utadat, hogy 1 másodperccel előtted húz át az autó, az normális? Nyilván a posztoló IS elszúrta, de hogy a néni is alaposan, az nem kérdés.

Egyébként megnéztem 3 kompaktot (Golf, Focus, Auris): mindegyik a 2. legkisebb motorral 11-en belül van, az alapmotorok meg ott vannak ahol írtad. A Golfnál a 0-80-at is megadták, 1.2 TSI ("csak" 105 lóerő): 6,9 mp. Na ebből számolj: padlógázon 4,5 alatt 50-en van és 65-tel megy 50 m után. Ha a teljesítmény 2/3-t használod ki, akkor 6,8 mp és 52 km/h jön ki. Nálam kb. ez a lendületes elindulás. (A saját autóm ennél papíron kicsit erősebb, de kicsit rosszabb a gyorsulása. A tömege azonos.)

kpetya 2010.03.18. 10:23:34

@atlbilbaoo:

olvastad tovább is? mert vannak benne még érdekes részek.
másrészt a büntetőjogi felelősség nem feltétlen egyenlő a polgári jogi felelősség.

2010.03.19. 22:14:20

én ezeket csak úgy hívom (kalapos bácsi, bongyor dauerolt hajú öreg nyanya), hogy PUBLIC ENEMY

Miért nem lehet bizonyos időszakonként mint az EÜ-t a KRESZtudást is felülvizsgálatra küldeni?

Aki nem frissen jogsizott, tuti, h felejtett annyit, h érdemes legyen 2-5évente elővenni a KRESZkönyvet...Különben jogsi ugrott...

Tuti állami bevétel lenne a KRESZvizsga:) és tudnának talán közlekedni az emberek...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása