Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ezért tényleg képesek megbüntetni?

2010.03.13. 19:26 :: SilentSound

Parkolási bírság volt az egyetlen ezidáig, amit kaptam KJ-hez hasonlóan, akkor és ott is lett volna mit kötözködni, de is egy érdekes helyzet. Még ha azért büntették volna meg, mert a zebra előtt nincs meg az öt méter, azt megértem. De ilyen indokkal? Ennyire kell a pénz az önkormányzatnak?

Megosztom a parkolási bírságommal kapcsolatos töprengésem. Szeretném ha leközölnétek. A véleményeteket (és az olvasók véleményét) szeretném tudni.

A minap megálltam a Lőportár utcában. Ez egy aranyat érő hely, ugyanis ez a pozíció a fizetős zóna határában található. Nagy megdöbbenéssel vettem észre, hogy megbüntettek. A kereszteződéstől majd 10, a zebrától pedig kb. 3 méterre álltam meg. Mondani sem kell, hogy nagyrészt odafigyelek, hogy ne akadályozzak senkit, soha nem büntettek meg parkolásért, meg ilyesmi.

Nem mostanában szereztem a jogosítványom, az 5 méteres szabályról hallottam, meg persze arról is, hogy nem parkolunk zebrán, kereszteződésben, busz-sávban, illetve ezek közelében. A büntetést amikor megláttam, nem hittem a szememnek; elsőre elolvasva nem értettem a dolgot. (olvashatatlan kaparás volt csak a papíron.)

Hazaérve kielemeztem a büntit amennyire csak tudtam. Ekkor jött a meglepetés:

A büntetés szövege valami hasonló: "kormány rendelet blablabla záró vonaltól számított 3 méter blablabla". Sajnos nem tudtam kivenni a többi szöveget, a neten a szabályról sem sikerült megtudni semmit a száma alapján, mert teljesen el van mosódva. Biztos ami biztos alapon beszkenneltem és csatoltam a dokumentumot. Elindultam a záró vonal és a 3 méter alapján.

Találtam némi irodalmat is (de választ a kérdésemre nem, vagyis hogy mi a túróért büntethettek meg):

Megállás
40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad...
b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

Útburkolati jelek
18. § (1) Az útburkolati jelek:
c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;

A fenti iromány alapján szerintem egy, a szabályokkal tisztában nem lévő, túlbuzgó parkolóőrrel van dolgunk. A záróvonal ugyanis - legalább is szerintem - az úton hosszában, és nem keresztben helyezkedik el. Vicces is lenne, ha a parkolóőrünk áll a kereszteződés előtt és jegyzi az - egyébként szabályosan közlekedő - autósokat, amint éppen haladnak át a "záróvonalon" a kereszteződés előtt és írogatja a büntetéseket.

Mindenesetre mindezért most 10 000 azaz tízezer Ft-ot szabtak ki. Nem kezdek hozzá, hogy nagyobb bűnökért nem kapnak egyesek ennyit sem... Persze abba szintén nem kezdek bele, hogy elcseszett város, elcseszett parkolási rendszer; erre épülő korrupció, túl sok fizető övezet stb, de ezt a részt is kihagyom.

Szerintem egyértelműen nem jogos a büntetés, amit kaptam. Azt gondolom, a képek nem fognak megjelenni a parkolási szégyenfalon... Kíváncsi lennék a véleményetekre, ki mit tenne ebben az ügyben? Hogy lehet ez ellen fellebbezni?

111 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misitcom 2010.03.13. 19:36:59

Nem is tudom milyen védő beszédet lehetne írni a posztolónak,de szerintem a második képen látható második autó is szabálytalanul áll.Legalább is én még oda se álltam volna.

Tomi76 2010.03.13. 19:39:07

Ad1: nem parkolóőr, hanem közteres. Ad2 nem keresztben van a záróvonal hanem párhuzamossan az autóddal!
Jogos a bírság, a jogsid ad le!

Tomi76 2010.03.13. 19:41:00

@Tomi76: Ja és egyből megy az anyázás, de az alapvető dolgokkal nincs tisztában a kedves levélíró.

cork77 2010.03.13. 19:55:40

A záróvonal az autód mellett látható vékonyabb fehér felfestés, az autó előtti vastag fehér felfestés az STOP vonal. A STOP vonalon való áthaladásért nem büntet meg senki,a ráállásért már igen. Menj vissza és mérd le az autód BAL oldala és a záróvonal közötti távolságot. Ha megvolt a 3 méter,reklamálj. Ha nem volt meg,fizess. Naponta járok arra,szerintem nem lesz meg a 3 méter. Vagyis jogosan büntettek meg. Szeretnek arra bóklászni a közterületesek.

Szilizoli 2010.03.13. 20:46:04

A helyedben nem álltam volna oda, persze a szükség nagy úr. Nem mániám bújni a kresz-szabályokat, de az a hely érzésre sem kóser.
Tudom szarjak sünt:)

-d(-_-)b- 2010.03.13. 21:11:20

1. Menj be az irodájukba és kérd, hogy mutassák meg a felvételeket, amiket készítettek.
2. Kérd meg őket, hogy mutassák meg, a felvételen hol látható a fényképezőgép / kamera azonosítója, vagy bármi, ami alapján a felvételt a készülékhez lehet kapcsolni.
3. Ez alapján az azonosító alapján kérd el az ahhoz a fényképezőhöz / kamerához kiállított, egy évnél nem régebbi hitelesítést, amelyet a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal állított ki.

Ha mindezt megmutatták neked, szépen csengesd ki a bírságot.

Tomi76 2010.03.13. 21:29:37

@-d(-_-)b-: Okoska! Így van kössünk bele mindenbe, sz.rni bele. A Váci út kellős közepén is van hely végül is.
1: mit érsz a képekkel ha megmutatják
2: minek kapcsolni a fényképezőt bármiféle azonosítóhoz
3: Minek a fényképezőhőz hitelesítés
Ezek után menjek a fenébe? Ha valaki elkövet valamit akkor tudjon veszíteni.

misitcom 2010.03.13. 21:35:43

@-d(-_-)b-: Szerintem ha a megbírságoltak többsége ragaszkodik ez efféle bizonyításhoz biztos el is tudják intézni a hivatalban ,hogy így legyen.Persze ennek a költségvonzatát is beépítenék a bírságösszegébe.Úgyhogy nyugodtan fellehetne szorozni a csekken szereplő ősszegeket legalább kettővel.

-d(-_-)b- 2010.03.13. 21:57:51

@Tomi76:
@misitcom:

Ha jól értelmezem a blog-dinamikát, ilyenkor kell megkérdezni, hogy ugye ti a parkolócégnek dolgoztok?

Második kérdésem: Tehát szerintetek akinek mások megbüntetése a feladata, annak nem kell mindent szabályosan csinálnia?

@Tomi76:
1. azt érem vele, hogy látom, nem csak bekamuzták a büntetést
2. mert különben nem lehet bizonyítani, hogy a hitelesített készülékkel lőtték a felvételt (pl. traffi felvételein mindig ott a készülék kódszáma)
3. mert ez a törvény

@misitcom: Te milyen költségvonzatról beszélsz? A hivatalos mérőeszközöket kötelező hitelesíttetni, akár meg akarja az ügyfél nézni a dokumentumot, akár nem. Ha akarod, a teszkóban is elkérheted a mérleget hitelesítő okiratot. Egyébként szabálysértéseknél (parkolás, gyorshajtás stb.) jogod van betekinteni az iratokba teljesen ingyen, ha nem tudnád. A fotókról kérhetsz másolatot is, azért már fizetni kell.

misitcom 2010.03.13. 22:12:18

@-d(-_-)b-: A hivatalos mérőeszközöket kötelező

Egy fényképezőgép mit mér?(mélység élességen és távolságon kívül)

Maradjunk a tesco-nál.Ott kaphatsz kb.20e pénzért nem hitelesített fotoaparátot.

Akarsz hitelesítettet?Oké.Olyan is van.Közbeszerzésileg 300e pénzért.Évente felülvizsgálat papírral 50e pénzért.A dokumentumok iktatása rendezgetése legalább+1 fő.Havi 200e pénzért.Ha ez nem költség akkor mi?

Tomi76 2010.03.13. 22:15:16

@-d(-_-)b-: Nos miután 1 fényképezőgép nem mér semmit se súlyt se sebességet semmit, nincs mit hitelesíteni. Ha álló képet csinálsz akkor azon mit kell hitelesíteni és miért?! A másik mi értelme van bekamuzni mert ha te nem fizeted be automatikusan átkerül feljelentésre. És feljelenteni valakit csak bizonyító erejű képekkel lehet.Ne keverd a 2 céget parkoló kft vs közterület.A közteres bármennyire is fáj köztisztviselő, és hivatalos személy, ellenben a parkoló őr alkalmazott vagy akármi őket nem ismerem. A másik míg te rohangálsz hogy bizonyítsd az állítólagos igazad addig sokkal több pénzedbe meg idődbe kerül. Az tény nem minden közteres IQ bajnok de azért az autók büntetését lehet fáj de jogosan adják. Ha kiszabnak 1 bírságot azt a képekkel 1üt iktatják és ha nem áll meg a szab sértés nincs kellő bizonyító erejű kép pl akkor ki sem küldik. Ennyi nem több.

Szilizoli 2010.03.13. 22:26:16

@Tomi76: Helyes a bőgés! Csak egy napodat vegye el a futkosás és a költségeiddel együtt többet bux rajta, mint 10.000-.

-d(-_-)b- 2010.03.13. 22:29:13

@misitcom: Képzeld, csak hitelesített eszközzel lehet bizonyító erejű felvételt készíteni. Nem tart semeddig otthon egy olyan képet lőnöd, amin a büntetés idejében éppen a házatok előtt parkolsz, csak az a fénykép nem fog megállni a bizonyítás során.

Nem igazán értem az érvelésedet. Mindig is törvényi előírás volt a hitelesített eszközök használata, tehát mindig is hitelesíteni kellett ezeket a mérőeszközöket. A fényképezőgépek esetén pl. azt kell hitelesíteni, hogy a dátum- és időkijelzőjük pontos-e. Ez mindig is költség volt, szóval a jövőben nem fog emelni a hatóság költségein.

Szilizoli 2010.03.13. 22:31:21

A közteresek inkább dolgoznak szabályosan, minta a köcsög parkolóellenőrök.

-d(-_-)b- 2010.03.13. 22:34:11

@Tomi76: Ha már ilyen okos vagy, légyszi reagálj a misitcomnak adott válaszomra a hitelesítés tekintetében. Előre is kösz.

"míg te rohangálsz hogy bizonyítsd az állítólagos igazad addig sokkal több pénzedbe meg idődbe kerül"

@Tomi76:
@Szilizoli:
Látom, nem esik le, hogy sok esetben erre megy ki a játék. Mivel neked többe kerülne utánajárni, leszarod, hogy jogos volt-e a byrság, inkább befizeted. Hát egészségedre.

Tomi76 2010.03.13. 22:35:06

@Szilizoli: Sajnos igaz, persze megértem ha nem muszály én sem fizetnék. Pl traffipaxot próbáltam reklamálni helyszínen lett volna 5000 csekken, miután kértem, hogy jelentsen fel, mert nem hiszem, hogy jogos erre 2 hónapra rá jött a rk-tól 1 határozat hogy fizesek. Én arra számítottam, hogy behívnak megmutatják a jól sikerült videófelvételt vagy képet és ha jogos átvehetem a jól megérdemelt kiharcolt csekket. Fellebezhettem volna azt hiszem 15 ezer forintért de miután így is 10 lett a kezdő 5-ből inkább befizettem nagy duzzogva. Ha nem vagyok rendszeres szab sértő pár évente ennyi bírság belefér, csak hogy érezzem a törődést.

Marcellusca 2010.03.13. 22:35:13

Szerintem egy adandó alkalommal menj vissza, ÁLLj meg, egy haverod mérje le egy mérőszalaggal, hogy mekkora hely maradt az autód és a ZÁRÓVONAL (nem Stop-vonal) között. Ha mérésetek szerint megvan a 3 méter, akkor érdemes az üggyel foglalkozni.
Kb. úgy, mint ahogy @-d(-_-)b-: javasolta.
Ha nincs, akkor csengesd a lét!

Egyébként meg nem parkolunk záróvonal mellé!
Csak, ha kijelölt parkoló van.

Marcellusca 2010.03.13. 22:38:53

@-d(-_-)b-: Birkák az emberek. :)
És ezt használják ki a monopól cégek.

@Tomi76: Kértél betekintést? Nem.
Így dacból megduplázták, mert pluszmunkát adtál nekik. :)

-d(-_-)b- 2010.03.13. 22:44:02

@Tomi76: A helyszínen is kérheted, hogy mutassák meg a felvételeket. Persze ezt én sem tudtam, egy bíró mondta. Egyszer egy nem egyértelműen kitáblázott helyen mértek be, én meg nem fizettem, hanem bírósági meghallgatást kértem. Ott kérdezte a bíró, hogy ugye, a rendőrök megmutatták a képeket? Na, akkor tudtam meg ezt.

misitcom 2010.03.13. 22:48:09

@Marcellusca - nem kell Cavinton, én nem felejtek!:

Oké!Meggyőztetek.Kérjünk hitelesítést.De tegyük fel,hogy pl. :tettenérés történt.A közteres-parkolóőr-rendőr a kezedbe nyomja a csekket.Akkor hitelesítési papírt kérsz az intézkedő személyről is.

Tomi76 2010.03.13. 22:54:30

@-d(-_-)b-: Hogy reagáljak @misitcom társnak adott válaszodra. Miután hivatalos személyekről van szó nem holmi parkoló kft alkalmazottakról alapból nem lehet sumák fényképezőjük. Hogy miért, mert hogy nézne ki minden szolgálat előtt hitelesíteni a gépeket? És minden intézkedésről képet kell csinálni nem csak autóst birságolnak remélem tudod. Na az hogy néz ki, hogy otthon mahinálják a képeket csak azért, hogy téged megfingassanak. Van épp elég szabálysértő nem kell sumákolni hidd el. Sok esetben akár a fényképező gépükkel az ellenük elkövetett bántalamzást is rögzíteni tudják, na most ha az gagyi mókolt akkor megussza a rájuk támadó egyén. Szerinted ezek után érdeke lehet mókolni bármit is. Ja és a fizetésük sem valami nagy ugye ezt is tudod, mert értessz hozzá. Tehát ebből is adódik hogy szerinted a köztisztviselő neki fog állni hamísítani képeket az állam bácsi kedviért nettó 90 ezer forintos fizetésért. Nem belesz.rik?! Letölti a napi kötelező munkaidejét és megy haza. Bírságol 1-2-őt hogy lássák csinált valamit és kész. Megnézi a kötelező lakossági bejelentéseket és elbújik valami kis mellékutcába.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2010.03.13. 22:55:57

Megnéztem a fotókat, a posztoló rohadtul tilosban áll, innentől kezdve nem olvastam tovább.

misitcom 2010.03.13. 22:57:11

@bonifac: Francba.Ilyen könnyen feladni.

Tomi76 2010.03.13. 23:02:22

@-d(-_-)b-: Akkor ott nem foglalkoztam vele, mert úgy éreztem szívatnak úgy sem küldik ki. Segítőkész voltam a kérdéseikre is válaszoltam lássák kultúrált módon próbálom megúszni :) de mégis megszívtam. A tanácsodat megfogadva legközelebb kérni fogom, hogy mutassák meg. Érzem, nem ez volt az utolsó úgy sem, hátha tényleg megúszom :)

Marcellusca 2010.03.13. 23:04:06

@misitcom: Ne értetlenkedj, vaze! :)
Nem tettenérésről beszélünk.

Báááár, mondjuk elkérném a közteres HITELESÍTETT mérőszalagját, amivel lemérte, hogy bezony nincs meg az a 3 méter a zótó és a vonal között. :D

Marcellusca 2010.03.13. 23:05:14

@Tomi76: Na, látod az volt a baj. :)
Rögtön tudták, hogy palimadárral van dolguk. :D

Rahsid 2010.03.13. 23:08:47

@misitcom: Te nem is tudsz vezetni, akkor meg minek osztod itt az észt?

Tomi76 2010.03.13. 23:10:01

@Marcellusca - nem kell Cavinton, én nem felejtek!: Sebaj ezek után szerzek 1 Szlovák rendszámos x5-öst talán nekem is bejön az élet ;)Ja most veszem észre bilibe lóg a kezem.

misitcom 2010.03.13. 23:14:20

@Rahsid: Észt nem oszthatok mert én is szűkösen állok belőle.Vezetni meg?kb. már húsz éve nem tudok,csak túl élek.

Különben meg van folytatás.Azt a címet is adhatnám neki,hogy "Mikor a fagylalt vissza nyal"

Szilizoli 2010.03.13. 23:21:49

Ezt a hitelesítés mizériát kicsit eltúlzottnak tartom azért. Max, ha pont elkapod őket, akkor az azonosítójukat kéne elkérni, vagy mutassanak igazolványt.
Ha láthatóan szar helyen állok és lebuktam, akkor tudjak már veszíteni! Végül is nem minden nap büntetnek meg ilyenért... Ezt a békát le kell nyelni.

nyuszy 2010.03.13. 23:29:38

Az most teljesen komoly, hogy úgy áll neki valaki a büntetés jogossága ellen hőzöngeni, hogy nem tudja, mi az a záróvonal? :O
Persze lehet közlekedni a szabályok ismerete nélkül is, de akkor az ilyeneket illik szó nélkül benyelni...

Mondjuk az szép, hogy ha a köztereseknek nem is lett volna bizonytéka a szabálysértésről, most a posztoló önként adott nekik képeket :)

Szilizoli 2010.03.13. 23:34:41

@-d(-_-)b-: Az a gond azzal amit írtál, hogy semmi gari nincs arra, hogy 1 nap alatt a javadra döntene a hatóság. Sőt!
Ha meg végig viszed az ügyet és (talán) nyersz, büszkén verheted a melled, hogy a tíz ezer helyett százat húztak ki a zsebedből, de -Téged aztán nem vertek át a dögök!
Bocs, de én inkább az alatt az idő alatt pénzt keresek, amit a családomra költhetek, és nem idegeskedtem el fél évet az életemből.

Tomi76 2010.03.13. 23:43:11

@nyuszy: Igen egyedül én is ezért kezdtem el írni, sajnos ezek szerint van ilyen. Ki tudja még mi maradt ki a tanultakból? Hmm... esetleg jobbkéz szabály?

kell az 2010.03.14. 02:54:16

az nem lehet hogy az utolsó képen a kocsi bal első kerekénél lévő vastag záróvonalról van szó a büntetésbe
tehát attól kellene volna 3 méterrel hátrébb parkolni (ha lett volna elég hely)

amúgy a zebrától 5m is lehetett volna ok örüljön hogy csak 10e ft a bünti

cork77 2010.03.14. 06:45:14

@kell az: A vastag az nem záróvonal! Az STOP vonal. A büntetési cédulán záróvonal szerepel.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.14. 08:37:56

@cork77: Hát igen, a második képen látszik is halványan. Ránézésre szerintem nincs három méter, ahogy korábban írtad is. Azaz a bünti jogosnak tűnik. Érdekes lecke, mert sok autós nem gondol arra, hogy a záróvonal a gyakorlatban szintén tilthatja a parkolást.

Továbbá ott van a zebra közelsége is, az sincs szvsz öt méter. Azaz a posztoló örülhet, hogy ezért nem büntették "halmozottan".

Purci Úr 2010.03.14. 10:06:23

Én úgy tudom, ameddig tart a záróvonal a lámpa előtt, szal az úttal párhuzamosan lévő vékony fehér csík és vele merőlegesen festett vastagabb (STOP) vonal, azon belűl nem szabad várakozni. Amúgy ugyanez a helyzet az Abonyi utcában a XIV. ker szélén ami kivezet a Dózsa Györgyre. Végig állnak az autók, van hogy lámpa után is, félig a zebrán. Ott hogy működik a közteresek munkája nem tudom, de lehetne kaszálni a sok együgyüt.

ági anyu 2010.03.14. 10:33:23

Mindannyian követünk el csibészséget, remélve, hogy megússzuk. De, ha nem, akkor az a becsületes, ha viseljük a következményt - ezt a 3 évesemtől is elvárom

Szilizoli 2010.03.14. 10:46:20

Mi a gond a fehér csíkokkal?
Fel kell szívni őket azt kész!

BTO11 2010.03.14. 10:55:19

stopvonal,mert lámpa van.zárovonal mellett parkolás.
a 2. autó is kapott cetlit???

mert ha nem akkor diszkrimináció.

amugy jogos a bünti.

Matrix_ 2010.03.14. 11:22:44

azért egy olyan képet csinálhatott volna a delikvens (hamár itt problémázik a jogosságon) hogyaszondja: szemből és úgy, hogy benne legyen a csík is meg a kocsi is teljes egészében...
sasszeműek legalább könnyebben találgathattak volna.

misitcom 2010.03.14. 11:33:09

@Matrix_: Tökmindegy honnan fényképez,biztos nincs hitelesítve a gépe.

Azért kíváncsi lennék a záróvonal hitelesítési dokumentumaira is.És az autófesték összetételének a hitelesítésére is,mert hátha olyan anyagot tartalmaz amely befolyásolhatja a hitelesíttet fényképezőgép fokusz beállítását.

Matrix_ 2010.03.14. 11:36:45

@misitcom: találgatásokhoz és feltételezésekhez jó a nemhitelesített is...

misitcom 2010.03.14. 11:49:13

Már régen volt mikor mikor kresz-re jártam,meg vezetni se tudok,meg üljek le mert olvasni se tudok.De szerintem az a vonal nem stopvonal.A stopvonalnál a felirat is fel van festve és vele egyvonalban nyolcszögletű stoptábla van kihelyezve.Ez a vonal azért van,hogyha a forgalomirányító fényjelzőkészülék üzemel és tilosat mutat akkor ehhez a vonalhoz álljon az első autó.Ha a szemafor nem üzemel akkor nem kell figyelembe venni a közlekedés szempontjából.Záróvonal mellett csak akkor lehet megállni ha egyforgalmi sáv szélességű hely marad a jármű mellett vagy tábla egyértelműen engedélyezi.

Szilizoli 2010.03.14. 11:57:25

Új posztot MÁ!!! Még amíg itthon vagyok! :)

misitcom 2010.03.14. 12:02:31

@Szilizoli: Úgy izgulok!Talán ma jön a Tornado sztori!?

szemenagy 2010.03.14. 12:05:14

Simán megálltam volna én is ott.....A Zember már annak is örül, ha nem a kerekesszékeskékhelyen talál csak parkolót, amúgy meg mi a bánatot veszélyztet ott egy szerencsétlen Astra, azzal, hogy nincs meg az áhított 3 méter? Nem fér el a tehermentő, vagy mifene?

Szilizoli 2010.03.14. 12:08:13

@misitcom: Azon gondolkozom, hogy kifizetem a srácnak a 10-est, csak lépjünk már túl ezen az unalomhegyen...

szemenagy 2010.03.14. 12:11:14

@Szilizoli: Tegnap kicsit gyorsabban mentem a kihalt úton, küldj egy 20-ast minimum, léccci!!
(Annyiért írok egy új posztot 10 perc alatt)

Matrix_ 2010.03.14. 12:17:36

@szemenagy: Nekem is jöhet. Én mondjuk többel mentem és akkor nekem jöhet a 300.000 :)

Szilizoli 2010.03.14. 12:19:52

@szemenagy: KAPCSFORD Átküldtem fénypostával. Nézd meg a tárcádat!

szemenagy 2010.03.14. 12:20:12

@Matrix_: Na ja, aki már már felnyárigumizott, az tolhatja bátran, a sünök meg már úgyis elmentek Pestországba, gyúrnak a holnapi napra :)

szemenagy 2010.03.14. 12:26:00

@Szilizoli:

Milyen postot kérsz?

Mondjuk megerőszakoltam az intézkedő rendőrnőt a rokkantparkolóban a biciklimmel, miután cserbenhagyta egy X5-ös? Ja, és DAS.

Matrix_ 2010.03.14. 12:32:12

@szemenagy: milyen korrekt fickó vagy te, hogy meg akarsz dolgozni a pézért :)))

misitcom 2010.03.14. 12:37:18

Zebraakciónak is szólni kellene,hogy helyezze magát szolgálatba és intézkedjen.Elloptak egy zebráját.Igaz,hogy valami fehér vonalak vannak a képen,de nincs ki táblázva.Mert ugye a zebra a két jelzőtábla közti rész útburkolati jelzéssel.Itt viszont nem látok táblákat.

Szilizoli 2010.03.14. 12:40:44

@szemenagy: Hú vazze! befért neki a bicikli?

Szilizoli 2010.03.14. 12:43:24

Télleg a D.A.S.-ról jó lenne 1 poszt. Már régen szemezek velük, de még hiányzik 1 löket.

nyulambulam 2010.03.14. 13:18:45

Naja, télleg szabálytalanul parkoltál...

szemenagy 2010.03.14. 13:52:39

@Szilizoli: Ha csak egy löket hiányzik, megkínállak a Szentlászlói Málnapálinkámból.
A DAS-t felejtsd el, arra való, hogy egyértelmű helyzetekben ifjonc goj ügyvédek parádézzanak a dicsfényben, amúgy meg leszarnak. Hülyeség ellen nincs orvosság, ezek is olyan oltogatós MLM-esek ám....

szemenagy 2010.03.14. 13:54:56

@Szilizoli: Ja, a bringa? Volt nálam WD40, minden bajra megoldást kínál :))

kiccsávó 2010.03.14. 15:08:08

Szerintem sincs a záróvonal és a kocsi között 3 méter, Szóval szabálytalan a parkolás kedves posztoló. Engem ugyanezért 15.000 pénzre büntettek.

klacus 2010.03.14. 15:23:50

Szerintem sincs 3 méter. Csöcs.

De mi lett volna, ha egy Belaz jár arra, vagy valami kraz dögtolóval. Nem fért volna el. Az autód bal fele sem jönne ki 10 pénzből.

neos 2010.03.14. 15:33:26

A kapott sajtpapirt szélnek ereszteni elfelejteni. Azokat nem képzett közlekedési szakemberek készitik, tehát lehet, hogy "A" van a papíron, de hivatalos iraton már "B" tényállást fog megállapítani.
Ha később mégis jön hivatalos irat, akkor minden ténybeli körülményt ellenőrizni pld nem az az utca, nem az a rendszám stb. Ha a adatok helyesek a fotót elkérni. Ismét ellenőrizni pld nem látszik a rendszám stb. Ha a fotó is rendben van, akkor fizetni.

Esetleg kekeckedni, hogy koccanás volt és rendőri intézkedést vártál. Felfort a hűtőviz és hátul éppen az alakadás jelzőt tetted ki. Bent ültél az autóban és éppen lehajoltál az ülés elé leesett telefont felvenni ezért nem látszol. Nem volt jól látható a záróvonal korábban biztos volt ott de úgy tünt eltávolitották és csak a nyomai látszanak halványan.

Ebben az esetben kb. 98%, hogy ki kell majd fizetni.

Thresher 2010.03.14. 15:40:25

Néztem hogy milyen záróvonal, aztán jobban megnézve a második képen észrevettem...

Kérdés: Ha kopottak az útjelek -azaz nem is látszanak- vagy a táblák nincsenek -ellopták- akkor is ér a bünti?

Engem pölö azért húztak meg első alkalommal a jogsin, mert nem vettem észre egy 30-as táblát, visszamentünk, és tényleg ott volt: látszott belőle vagy 15 centi, annyira benőtte a mellette lévő fa, és az a kis rész is vastag árnyékban volt.

Бабаяга 2010.03.14. 15:42:27

Még valamit nem vettél észre!!
Nem a jelenlétedben büntettek meg, hanem a távollétedben. Ezt nem jelölték a sajtcetlin, tehát eljárási hibát követtek el. Eljárási hibára hivatkozva gyilkosokat engednek el, de neked fizetned kell, hacsak nem fordulsz a megfelelő bírósághoz, aki valószínűleg neked adna igazat.

Lehet, hogy össze kellene fogni azoknak, akiket hasonlóan szabálytalan eljárás keretében bűntettek meg és jól elverni a közterületeseken a port?

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.14. 16:03:02

A posztoló hülye. Olyan helyen parkolt, ahol csak a bringásoknak szabad (vagy a retardált robogósoknak).

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.14. 16:12:34

@Бабаяга: "Lehet, hogy össze kellene fogni azoknak, akiket hasonlóan szabálytalan eljárás keretében bűntettek meg és jól elverni a közterületeseken a port?"

Ááá... dehogy. Kezdeményezni kell a KRESZ eltörlését, amely az egyezményes emberi jogokat korlátozza. Ha ez bekövetkezne, rögtön kevesebben halnának meg az utakon, mert mindenki rá lenne kényszerülve, hogy vigyázzon a saját bőrére. A bringa kimenne a divatból, a puhatestűek meg csak akkor mennének át az úton, amikor nem lenne autó a közelben (vagy megtanulnák használni az aluljárót).

Aszi 2010.03.14. 16:13:03

"A záróvonal ugyanis - legalább is szerintem - az úton hosszában, és nem keresztben helyezkedik el."

Pontosan. És ez az, amitől te nem hagytál 3 méter távolságot. Úgyhogy fizesd be szépen a büntit és máskor tartsd be a kreszt.

szépjuhászné 2010.03.14. 16:17:19

@Purci Úr: És a Kisgömb utcában miért nem járnak ezek? Ott az egész bal sávban végig állnak, gyakran a zebrán is, a Reitter F. felé csak egy sávot lehet használni. Ott kaszálhatnának és közlekedni is lehetne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.14. 16:17:44

"Szerintem egyértelműen nem jogos a büntetés, amit kaptam. "

Na szerintem sem! Ezek hülyék... :S
Mondjuk én bevinném a Zentrumhó' a cetlit, meg a képeket kérném,és rákérdez, hogy hol és milyen záróvonaltól nincs ott 3 méter? :D

t0thl 2010.03.14. 16:21:24

A zebrához amúgy is közel áll. Sok hűhó semmiért. Az ilyenektől ha sokat hőzöngenek a jogsit is elvenném.

merilin11 · http://piroska-es-afarkasok.blog.hu 2010.03.14. 16:38:51

@misitcom: egyetértek veled ,mivel ahogy a fotón is látszik az autó a "KÖTELEZŐ MEGÁLLÁS-t jelző vonalon ,rendesen rajta áll ,szerintem itt vitának helye nincs.Nem kell ide mérőszallag.

peter3374 2010.03.14. 16:39:09

Ekkora barmot.....
Legalább utánanézne, hogy mik a kresz szabályok és utána hőzöngene.
Azt mondja, hogy nagyon odafigyel és a zebrától 3m-re állt meg.
örüljön, hogy azért nem büntették meg, mert attól meg ugye 15m-re kell megállni....

Take-it-Easy 2010.03.14. 16:39:44

Ábszolút szabálytalan helyen parkol a posztoló. Büntetést fizesse ki és kész.

qmmy 2010.03.14. 16:41:13

"az ötméteres szabályról hallottam" Hát nem úgy néz ki....LOL

-d(-_-)b- 2010.03.14. 16:41:49

@Tomi76: Én értem, hogy nem áll érdekükben sumákolni a felvételekkel, de az a szabály, hogy hitelesített géppel kell fényképezni. Nem kell minden műszak előtt hitelesíttetni igazából, hanem annyi kell, hogy évente a mérésügyi hivtallal állíttassanak ki egy igazolást és ezt kérésre meg tudják mutatni. Ez azért fontos, amit írtam is, hogy ne tudjon a delikvens otthon készíteni egy "ellenfényképet", hogy ő ott se volt akkor.

-d(-_-)b- 2010.03.14. 16:45:21

@Szilizoli: a szabálysértések esetében a bírói meghallgatás fél óra összesen. Az én esetemben annyit csökkentett a büntetésen, hogy nekem megérte.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.14. 17:14:39

Azért büntettek meg, mert nem tud melletted elmenni egy másik normális méretű autó anélkül, hogy a záróvonalra kéne mennie, azaz balesetveszélyes helyzetet okoztál. Jogos büntetés.

0123evian (törölt) 2010.03.14. 17:23:36

ott a baj, hogy azok is átmennek a vizsgán, akik hosszas kutatgatás után sem képesek értelmezni a kresz-t.
a 2. fényképeden tökéletesen látszik, hogy az autóddal párhuzamosan, az út közepén futó záróvonal, és az autód között nincs meg a megfelelő távolság.
kész, passz... jogos a bünti. mellesleg rajta állsz a stop vonalon is, de az már ne is zavarjon.

minekez 2010.03.14. 17:29:42

@peter3374:
teherautóval 15m, személyautóval csak 5m. Mondjuk a posztoló ezt sem tartotta be.

Бабаяга 2010.03.14. 17:34:19

@Orbán Diktor: Nem a kresz ellen beszélek. Nyugodtabb lenne az életem, ha betartanák a tisztelt kollégák. Arról van szó, hogy a kvázi analfabéta droid nem jelölte be, hogy az elkövető jelenlétében intézkedett, vagy a távollétében. (Gyengébbek kedvéért egy db x a megfelelő rubrikába.) A posztoló szabálytalan volt, a közterületes pedig nem intézkedett szabályosan.

Szilizoli 2010.03.14. 17:47:14

@-d(-_-)b-: Nem mondom, hogy soha sem balhéznék a bíróságon ha ártatlannak érezném magam, de ilyen piszlicsáré összeg miatt háromszor is meggondolnám a dolgot.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.14. 18:17:07

A záróvonal az, ami látszik.

Ott nem látszik a záróvonal.

min 2010.03.14. 18:28:07

Nem is tudom miért nem dolgoznak így a Kálvinon a szálloda előtt. Ott is a kanyarodósávot már kinevezték az autósok parkolónak....

Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.03.14. 18:28:36

Ha nem a záróvonal, akkor a zebra miatt fizethet büntit a posztoló. Az 5 méter sehogy sincs meg a zebrától...

off: Jók az infóim, és márciusban tényleg fokozott a SÜNdörgés a zebráknál, megfelelő sebesség, gyalogos elengedésének ellenőrzése céljából?

sef 2010.03.14. 18:38:39

Üdv velem is történt hasonló eset, bár én csak azt a kis műanyag órát nem raktam ki, pont a közteresekkel szemben lévő parkolóban, kb 5perc volt már ott volt a szörprájz, 5000-res csekk formájában. Gondolkodtam, hogy befizessem-é, aztán maradt a szekrényen. Most februárban, kb fél évvel az eset után jött egy levél édesanyámnak, mivel az ő autója volt, hogy jelenjen meg a körzeti yardon. Bement, kellmesen elbeszélgettek az előadóval és ennyi volt. 3 lehetőségből választhatott, bevállalja és fizet, nem vállalja, akkor bíróság, aztán fizet, végül pedig, hogy közeli rokon és akkor tabula rasa. Hát név telenül rám lett húzva a dolog.
Hát én is csak álltam értetlenül odahaza, hogy hát ezt meghogy, mikor objektiv felelősség etc...dehát ők biztos jobban tudják:)
Szummázva: ha megér egy napod egy tizest ne fizesd be:) egyébként mérlegelj.

S.A. 2010.03.14. 18:48:10

Aki szerint az a jármű zavar bármit, az szarjon sünt.

Ne jöjjönt öt méteres faszsággal,vagy bármilyen hülye szabállyal, zavaró az ahogyan ott áll,vagy nem?

Mert akárhogyan nézem nem zavaró,nem akadályoz,nem veszélyeztet.
Márpedig ez esetben az menjen a picsába aki megbüntette.
Meg az is aki ennek tapsol.

ági anyu 2010.03.14. 21:42:38

@S.A.: A szabály az szabály. Valahol meg kell húzni a vonalat. It ez 3 ill. 5 méternél van. Ezt tudnia kell mindenkinek, aki vezet ... lehet szarni rá, de akkor viselje már a polgár méltósággal, ha bukik

min 2010.03.14. 22:01:01

@S.A.: Az egy kereszteződés nem parkoló és igen, zavar. ennyi erővel állhatna a kereszteződés közepén is mondván majd kikerülik...

Perillustris 2010.03.14. 23:31:54

Az összes kereszteződésnél fel kéne festeni az 5 méteres sávot, oszt' ha valaki mégis rááll, nem kell méregetni.

Egyébként pedig még több közterest, mert a járdákat vissza kell foglalni s sutyerák módon parkolóktól.

S.A. 2010.03.15. 00:19:27

@min: Ha zavar, ne menj arra!
Felháborító az ilyen seggfej hozzáállás, miben zavar, az éles látásban,jól látom?

S.A. 2010.03.15. 00:25:29

@Perillustris: Így van a járdát elfoglalókkal kell foglalkozni, meg akik tényleg akadályozzák a közlekedést,meg veszélyeztetik a rossz helyen parkolással.
Nem az ilyen baromságokkal kell foglalkozni,majd kötelező tartozék lesz a mérőszalag, hogy megállás után le tudjam mérni meg van e pontosan az x méter.

min 2010.03.15. 09:48:38

Felháborító, hogy egyesek szarba sem veszik a kreszt. Menj át a piroson is ha nem jön semmi...

S.A. 2010.03.15. 10:00:53

Megnyugodhatsz, éjjel 2-kor tök belátható helyen, át is megyek, ha nem jön semmi.
Te meg jó birka módjára állsz ott mint a hülyegyerek.

min 2010.03.15. 11:10:12

@S.A.: inkább leszek hülyegyerek mint olyan primitív mint te

hgg266 2010.03.15. 11:13:54

Régen rendszeresen olvastam a blogot, ma már inkább ritkábban; szánalmas a sok kis buzi kommentelő (tisztelet a kivételnek) aki mindenbe csak beleköt, és kurvára nagy arc a billentyűzet mögül...ez sajnos tükrözi az országunk állapotát, ezért tartunk itt, kicsit több összetartást!

Aki ismerős a környéken, tudja h 2 lehetőség van: vagy fizet óránként 400at, vagy bevállalja h a közteres gecik megbaszzák az ingyenes helyen...tükmind1 hova állsz, ha olyanjuk van, kell még a napi kvótához, megbüntetnek bárhol is vagy.

Perillustris 2010.03.15. 14:01:44

@hgg266: Nyilván van túlkapás-túlbuzgóság, de ha szabályosan állsz meg, nem fognak megbüntetni. Ezt csak azok erőltetik, akik csesznek a megállás szabályaira, aztán meg hőbörögnek, ha netán megbüntetik őket.

Devil 2010.03.15. 23:36:14

@hgg266: A havi kvotat siman lehetne teljesiteni ha a zoldseges-kisaruszallitos veszvillogos kis g...iket megbuntetnek, de b....nak veluk foglalkozni, inkabb a forgalmat, gyalogosokat, kilatast total nem zavaro autoval ingazo vagy a P+R parkolok hianyat nyogo rendes adofizeto dolgozo embereket b...gatjak. Mert azok nem jattolnak minden honapban se a fonokuket se oket nem kenik meg.
Vaci utnal dolgozok, itt van par norcos kep a tilosban parkolasrol:
www.norc.hu/pano/OKVD9IFf/
www.norc.hu/pano/KXggpYcA/
www.norc.hu/pano/3NFajz7k/
Es ezek a "helyek" egesz nap foglaltak!!!

Aztan ha beljebb ha felparkolsz a 10 meter szeles jardara rogton kibujik egy a fold alol es megbirsagol:
www.norc.hu/pano/ZmIPsNbz/
Igen, itt az osszes auto "tilosban" parkol es nehanapjan az egesz sort vegigtoljak. Mert az a "jarda" ami ket fa kozott van (es szinte direkt parkolonak lett epitva) olyan fontos hogy automentes legyen - nana, parkolj szepen a fizeto zonaba, nem volt olcso elerni hogy minden ertelmes ingazo meg metrora atszallo parkolohely fizetos legyen!

ági anyu 2010.03.16. 09:11:47

@Devil: Tudod, az a baj, hogy ahol lehetne, ott sem áll meg és teszi le az autóját a többség. Valamelyik reggel munkaügyben bent voltam a Stadionoknál. A Kerepesi befelé állt - szó szerint. Én, ha ilyenkor ott kéne járnom, letenném az Aréna mélygarázsába az autót, aztán metró ... Tegyük még hozzá, hogy ha nincs rendezvény, akkor az Arénában 1 npi parkolás annyi, mint a városban 1 óra. Vagy kevesebb. Az Aréna pláza meg ingyenes

ági anyu 2010.03.16. 09:12:19

...de ott nincs nagy továbbhaladási választék

labi 2010.03.16. 10:54:24

Egyértelmű szabálytalan parkolás.

Tessék szépen megtanulni úr módjára veszíteni, és nem kiskapukat keresve cigánykodni.

Devil 2010.03.16. 12:46:55

@ági anyu: Nem tudod ok hova es miert mentek autoval. Lehet hogy nem metrokozelbe, vagy nem is Budapestre, vagy csak oda akartak menni es ott maradni.
Vagy nem is tudnak az Arenarol.
Szerintem a KRESZ a 3m-es felzovonal-tavolsaggal nem realis feladatot ro az autovezetore (centi hianya), kulonosen nem realis ez Budapesten; ilyen esetekben megfelelo tilto tablat kell kihelyezni az onkormanyzatnak es nem az autosokat vegigbuntetni. Persze ez igy sokkal kenyelmesebb es kifizetotobb is.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.03.16. 14:22:05

megmondom én mit csináljál!
ne fizesd be! akkor átadják a lakhely szerinti kerületi kapitányságra, hogy szabálysértés legyen belőle vagy mit, ott megnézik a közlekedési múltad az elmúlt 2 évre és ha nincs semmi, akkor kapsz egy írásbeli figyelmeztetést! :)) én is így csináltam, csak nekem 6k-ról szólt a csekk :)) biztos tudományosan számolta ki :))

Purci Úr 2010.03.17. 10:12:42

@szépjuhászné: Ismerem azt az utcát. Még szerencse hogy egyirányú különben a lakók nem tudnának a lakásuk környékén megállni, mert az utca szélessége ezt korlátozza. Gondolom ott nem is tiltja tábla. De ha arra dugulna, akkor még a Tatai út felé lehet menni és a Szegedin ki a Reitterre.
Akkor idegesítő a parkolás ha két irányú az utca/út. Mint ennél a posztnál is tény, hogy megnehezíti(k) a be-, ill. kihajtást.
És már csak azért is szabálytalan lámpánál parkolni, mert ha az illető furgonnal teszi, akkor még takarja is.

Pista bá 2010.03.20. 23:07:00

A posztoló a képek alapján úgy 4 méterre áll a zebrától. Szívjon gázt, aki ezt bünteti. Főleg, miközben utoljára épp ma láttam ahogy a kultúrországokban lekapcsolandó szabálytalankodót nagy nehezen kikerüli a feltartott rendőrautó, majd továbbáll.

Zsolt28 2010.06.15. 16:03:41

Komolyan mondom nem értem, hogy miért van itt ennyi okostojás. Valaki órabérben fizeti őket, hogy a kresz betű szerinti betartását hajtogassák?
Nézzük már meg ezt a "szabálysértést" gyakorlati szempontból és nem buzi hivatalnok szemmel. Az autó teljesen párhuzamosan parkolt az összes többi mögötte parkoló autóval. Tehát ha a posztoló autója zavarta a forgalmat, akkor a mögötte parkoló autók is zavarták. Csak ott már nincs záróvonal, amire ki lehetne szabni a büntetést. Ha valaki esetleg kanyarodni akarna a szembe jövő sávba, akkor sem lenne gond, mert pont a kanyarodó autók miatt van ott a posztoló sávjában az a nagy vastag megállást jelző fehér vonal. Ha a forgalom ott megáll, akkor szemből is bárki be tud kanyarodni.
Én még nem láttam olyan autóst, aki miután leparkol, leméri a távolságot bármivel kapcsolatban is. Ez nem életszerű. Lehet, hogy én vagyok a felelőtlen, de parkolás előtt, közben, után nem szoktam megnézni, hogy van-e mellettem záróvonal. Ha valahol nem lehet megállni, akkor oda tegyenek ki táblát, mert az autós nem fogja tudni megállapítani, hogy megvan-e a szükséges távolság a záróvonaltól.
A kresz-t betű szerint értelmezve valóban szabálytalan a posztoló. Józan ésszel viszont senkit nem zavar vagy veszélyeztet. A közterületest még megértem, hogy megbüntette, mert neki talán valamilyen közvetett vagy közvetlen érdeke fűződik hozzá és a szabályok szerint megteheti. A sok idiótát, akinek még érdekében sem áll, miért helyesel? Nem értem. Valószínűleg egyszerű nyárspolgárok lehetnek.

Üdv: Zsolt












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása