Olyan HVCS példányokkal már biztos mindenki találkozott, akik megfúrt kipufogódobbal és kályhacsővel felszerelt tizenhúsz éves, egykor sportos autókból pislognak ki a zselézett hajuk alól és spontán adrenalinsokktól vezérelve bináris gázpedálkezeléssel közlekednek és ha valaki ezt nem reagálja le, azt legyőzött prédának tekintik. Pocok sztorijának egyik része egy ilyen egyedről szól, a másik fele meg egy felelősségteljesnek szemernyit sem nevezhető családapáról, aki kishíján megtömeggyilkolta az egész pereputtyát.
A múltkori cikkem után egy másik budapesti érdekességet írnék le. A második esetben majdnem vér is folyik...
A mai napon a váci út felől tartottam többedmagammal a hősök tere felé, egy kis nyugati pálya udvari kitérővel. Így a körútról az oktogonnál rákanyarodtam az Andrássy útra. Ahol két sáv van. Mikor én odaértem, az egyik sávban már állt valaki, így én mellé álltam.
Míg várunk a pirosra, azt vesszük észre, hogy a mellettünk lévő autó (a piros lámpa ellenére) ugráltatja a kocsiját és megy rá a zebrára. Aztán mikor zöld lesz a lámpa megindul padlógázzal, majd elkezd motorfékezeni.
Amint az én kocsim orra 1-2 méterrel az övé el kerül (hozzáteszem teljesen nyugodt tempóban gyorsítok), megint teljes gázzal gyorsít és most már le is előz 2 kocsihosszal is, de ekkor utolér egy kocsisort. Én jelzem neki, hogy jöjjön be elém, amit meg is tesz. Majd a hősök terei elágazás előtt még bejön elém (nem túl közel) és elkezdi a két sáv közt össze vissza rángatni a kormányt (kocsit).
Az ő autója egy biztosan 2000 évjárat feletti nagy motorú batár volt. Az én autóm egy szép állapotú, szintén nagy, de öreg, youngtimer, amit nem hajtok, vigyázok rá, pedig 160lóerő van benne. Nem is értem, miért presztizs neki egy ilyen autót lehagyni (mert számomra egyértelmű, hogy gyorsulni szeretett volna velem).
Akár még akkor is ha felvettem volna vele a kesztyűt, akár, így hogy nem. Jah, a sofőr egy kb. huszonéves srác volt, mellette a kis barátnőjével. Ezzel az erővel én is gyorsulhatnék Trabantok ellen, és ünnepeltethetném magamat a nőmmel, de nem teszem.
A másik szintén hasonló történet régebbi hónapokkal. Véletlenül pont ugyanolyan márkájú autóval történt meg. De a sofőr már nem 20 éves volt hanem 40 év körüli családapa, a teljes pereputtyával a nagy batárban. Szintén kétsávos út a 15. kerületben.
Az Asia Centerből és Tescoból tartottam a Bosnyák tér felé. Itt én álltam meg előbb a jobb szélső sávban. Mellém érkezett meg később a batár. Itt is a hülye gyorsulós zsigerek voltak a problémák, de itt majdnem vér is folyt, sőt még én is benne vagyok hangyányit. Amíg vártam a zöld jelzésre, kicsit előrébb gurultam. Már nem is emlékszem, hogy direkt vagy véletlenül, a lényeg, hogy még vol helyem a felfestett vonalig.
Ekkor csak annyit hallok, hogy a mellettem lévő kocsi, csikorogva kiló a javában piros lámpánál. De nem vette,észre hogy hátulról, keresztbe van forgalom. Így csodával határos módon két autó közé ékelődött be, nulla féktávolsággal. Megúszták, de látszott az arcukon, hogy megijedtek, és hogy azt hitték zöld a lámpájuk. Veszélyes dolog ez a városi gyorsulgatás. Ahogy Marty McFly-nak is megmondták a vissza a jövőben: Ne tedd, még akkor sem ha nyuszinak hívnak, mert akkor baj lesz, vagy lehet!
Kérdezem a többi autóstársamat akik itt kommentelnek, hogy ővelük is sűrűn fordul elő hasonló eset? Vagy egy öreg roncs, ha korrekt állapotban van tartva, akkor ekkora "ellenféllé" válik az új autósok körében?
hawkeye 2010.03.16. 13:03:46
ez jó!!!!
hawkeye 2010.03.16. 13:05:47
Egyébként fiatal srác + barátnő az anyóson, kiszámíthatatlan rémálom lehet belőle.
És szok is lenni... :)
Pataki84 2010.03.16. 13:12:20
_John_Doe_ 2010.03.16. 13:15:31
"A youngtimer autó elsősorban német területen elfogadott meghatározás és azokat az autókat jelöli, melyek még az oldtimer, veterán autó kategóriát nem érték el. Alapvetően a 20-30 év körüli autókról van szó, de nincs konkrétan meghatározott kor. Egy 15 éves autó is lehet már klasszikus youngtimer, de legalább is kanditátus mindenképp. "
mqqq 2010.03.16. 13:15:58
_John_Doe_ 2010.03.16. 13:16:28
zar116 2010.03.16. 13:16:28
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.03.16. 13:19:10
"streetfighter" 2010.03.16. 13:21:55
Bármilyen röhelyes, régen azok a kis japánok aratták a német nagyképüeket.
Lacaca 2010.03.16. 13:28:12
Egyébként nagyon érdekes történet.
WSzabi 2010.03.16. 13:28:57
mondjuk én ellenfél vagyok a javából, a kombi 2,5-ös szívó dízelemmel :D
Pataki84 2010.03.16. 13:30:44
Ahamm 2010.03.16. 13:35:06
Take-it-Easy 2010.03.16. 13:36:06
Szóval ez egy abszolút létező kategória.
Pataki84 2010.03.16. 13:37:50
1kutya 2010.03.16. 13:42:04
gonosztojás (törölt) 2010.03.16. 13:46:23
tundrazuzmo (törölt) 2010.03.16. 13:48:44
"streetfighter" 2010.03.16. 13:50:39
Sajnos csak mentek, mert már "kihaltak".
Nekem is volt egy 1995-től 2000-ig.
2.8-as VR6-os golf nem tudott elmenni az 1.3-nak!
Tiszta röhely!
Take-it-Easy 2010.03.16. 13:51:35
Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2010.03.16. 13:51:40
tundrazuzmo (törölt) 2010.03.16. 13:51:45
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.16. 13:54:41
következő lámpánál belementem a játékba, 70-es tábla volt, két széles sáv, egyenes út, nulla forgalom.
persze rendesen lemaradt. követkkező lámpánál meg kiabált át, hogy "jó, de ez csak egyhatos".
akkor meg minek szórakozott?
EMP 2010.03.16. 13:57:46
Lampa zoldre valt, srac kilo ezerrel en meg szep lassan a magam tempojaban kovetem, majd mikor o megall a kovetkezo kocsisor vegen a kovetkezo lampanal en szepen korbemotorozom, integetek neki majd eloremegyek a sorban...
Ennyit a lampas versenyzesrol auto vs motor kategoriaban... :)
littlerock 2010.03.16. 14:00:03
j311 2010.03.16. 14:03:49
Kifejezetten vicces, amikor azt hiszik versenyezni akarsz és elhúznak csikorgó kerekekkel. Aztán amikor a következő lámpánál melléérek és megyek is tovább, mert én pont a zöldre értem oda, nem a pirosra, akkor még jobban tolják neki, hogy a lendületben lévő autót is legyorsulják.
Az egészben a legjobb, hogy csak egy kicsit kell rájátszani, az elején. Szóval elég olcsón meg lehet kapni az ingyencirkuszt. :DDD
mohusssska 2010.03.16. 14:04:53
imittto 2010.03.16. 14:06:31
MrZed001 2010.03.16. 14:08:55
Azokban a nagy német autókban nincs ASR (kipörgésgátló)?
Vagy ezeknek a kis tuskóknak első dolga kikapcsolni?
Sose értettem az ilyen embereket.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.16. 14:11:32
de érdekes, hogy kb. 5 éve még sokkal többen gyorsulgattak piros lámpától, mint mostanában. már alig látok ilyet. akit kilőni látok, az mind utána sávot is vált.
viszont a róna utcán elég gyakori jelenet, mert a lámpáknál 2 sáv van, de a kereszteződés után már csak egy sávon lehet haladni a parkolók miatt.
gonosztojás (törölt) 2010.03.16. 14:12:13
imittto megválaszolta.
A sok balfasz hintáztató kisgizda rendszeresen beszopja a fals zöldet.
webmestar 2010.03.16. 14:12:36
most volt a XI-ben (Karolina út), hogy két kemény srác gyorsult, aztán az egyik még épp elkapott egy motorost. A csávó legalább 10 métert repült. Ha miattad történik, azon is röhögsz? balfasz.
RCH 2010.03.16. 14:15:26
NGA 2010.03.16. 14:21:46
mazon - kóchenger 2010.03.16. 14:31:10
krj 2010.03.16. 14:39:23
17 éves mitsubishi galant youngtimer (tudom, japppppán). :-)
Reggie 2010.03.16. 14:43:47
webmestar 2010.03.16. 14:44:17
_John_Doe_ 2010.03.16. 14:44:59
www.idegen-szavak.hu/keres/kandid%C3%A1tus
De ha továbbra is úgy gondolod, neked van igazad, hozzászólásoddal kérlek fordulj a youngtimer.lap.hu/ -hoz.
(a lap alján: "Kapcsolat a lap szerkesztőjével" szövegre kattintani.)
Reggie 2010.03.16. 14:47:27
Marty Mcfly 2010.03.16. 14:49:54
Everyl 2010.03.16. 14:51:58
Persze lehet azért, mert körbe sötétített E38-am van :-) Ezt hívták régen diller v strici edition-nek.
Egyébként mindenkinek csak javasolni tudom (ha a fenttartási költség nem számít) ugyanis egy ilyen autóval, Budapest abszolút közlekedhető város, mindenki figyelmes és előzékeny. :-)
AZso.hu · http://www.azso.hu 2010.03.16. 14:52:25
1. Neki nagyon piros volt
2. Utánam nem jött senki, teljesen felesleges volt.
2. A szemből jövőt kb. három centivel kerülte el.
Nyugdíjkorú fater volt mamival. Természetesen annyira sürgős volt nekik, hogy a hetvenes táblánál nekiálltak ötvennel imbolyogni, gyönyörködtek a panorámában...
1kutya 2010.03.16. 14:52:33
bár én nem is tudnék, az 1,3cdti nem ad rá lehetőséget.
azé a bicigliseket még éppen le tudom gyűrni:DDD
csintapala (törölt) 2010.03.16. 14:53:56
most volt a XI-ben (Karolina út), hogy két kemény srác gyorsult, aztán az egyik még épp elkapott egy motorost. A csávó legalább 10 métert repült. Ha miattad történik, azon is röhögsz? balfasz."
Nem tőlem kérdezted, de válaszolok: olyan nincs, hogy valaki miattam lő ki a pirosnál. Olyan van, hogy hülye és nem a lámpát nézni. Ha én előre mozdulok akár direkt, akár véletlenül, az nem azt jelenti, hogy a másiknak ész nélkül padlógázzal ki kell lőni. Ha egy ilyen marha elüt valakit, akkor az 100%-ban az ő hibája. A lámpát kell nézni, és az alapján indulni.
1kutya 2010.03.16. 14:54:21
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.03.16. 14:58:12
krj 2010.03.16. 14:59:56
j311 2010.03.16. 15:03:30
titan 2010.03.16. 15:06:15
Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.03.16. 15:09:23
Ottopappa 2010.03.16. 15:16:58
WSzabi 2010.03.16. 15:18:03
Reggie 2010.03.16. 15:18:12
gonosz1hal 2010.03.16. 15:20:13
"Egyébként fiatal srác + barátnő az anyóson, kiszámíthatatlan rémálom lehet belőle."
nno, az eccer biztos.
WSzabi 2010.03.16. 15:21:15
Reggie 2010.03.16. 15:24:57
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.03.16. 15:26:17
Aztán persze alapjáraton elindultunk, mert úgyse győztük volna le :-)
De volt aki komolyan vette és kilőtt, mint a puskagolyó, hogy megmutassa.
Mondjuk akkoriban még alig volt autó az utakon...:-/
Agresszív Nyúl 2010.03.16. 15:28:09
Alfonz83 2010.03.16. 15:31:26
mondani,hogy :Ennek is több a pénze,mint az esze!
Üdv a dzsungelben!
Big-B 2010.03.16. 15:41:47
csőr dzsinn ész 2010.03.16. 15:42:47
Rendeket! 2010.03.16. 15:45:43
Alex3000 2010.03.16. 15:46:36
"streetfighter" 2010.03.16. 15:47:10
Rendben, bunkókám.
misinator 2010.03.16. 15:47:18
Ennek ellenére megmaradt a fürgesége: 10 alatt volt százon. nem volt versenygép, EGYSZERŰEN bírt olyan dinamikával menni átlagos vezetési stílus mellett, mint a mai alsó-közép kategória. Ennyi. Na de!!! Ezt rengeteg mai-autós egyszerűen nem bírta lenyelni, s a legártatlanabb alapjáratról(!) elindulásra is azt hitte versenyzek:-(
Mögöttem menni meg egyszerűen derogált. Fékezés dettó. Sokan nem tudják, hogy a Nagypolák fékje - az ABS hiányát leszámítva - sok mai autóénál jobb, hatásosabb...
Hivatásos gkv. vagyok, a nyugodtabb fajtából, a párom is tanúsíthatja. Tiszta stressz volt már, ahogy egyre jobban kicserélődött a járműpark, vele a közlekedés.
Most Fiat Albeám van. Azt se komálják. De kiírtam a hátsó szélvédőre, hogy: Rohanni?? MINEK!?
Na, azóta nem másznak a seggembe.
Bambano 2010.03.16. 15:47:28
Unter Bahn (törölt) 2010.03.16. 15:49:16
Sajnos a kisördög győzött, kb. 15 méter sikerült ráverni, ami után a övetkező körforgalomban kiment tankolni... Pech, én meg lóvét akartam felvenni és ugyanott van az automata... Miután kezemben a lóvé, láttam hogy a srác nekiállt a mosóvederből izomból mosni az autót... de MINEK???
Előtte is tiszta volt, a becsületén esett folt, azt meg a gizdája okozta... Mondtam neki, hogy jól megy a verdád: nem tudta kezelni a helyzetet, hümmögött... én ilyenkor azért megkérdezném a partner adatait (Micsu 3000 Gt-nél megnyugtatott, hogy majd másfélszeres ccm és biturbó kellett, és nem biztos hogy szégyenkezek...
Az első hiba a VR6-os részéről az volt, hogy nem ismerte az autókat... második hiba, hogy bekötőútról kapásból a belső sávba, elém tette a gépet. Az első lámpa tesztgyorsulás volt tét nélkül, számomra ismerkedés a viszonyításhoz... a következő lámpa pedig a GYALÁZAT...
Azért nem rakok szmájlit, mert em vagyok rá büszke, egy 180-186 lovas szívós gépet legyorsulni T5-tel nem tudás, hanem illetlnség... Én a lápától normál alapjáraton indultam el, mint mindig, rám is vert először egy kocsihosszat, de a vége kb. + 30 lett...
Kb. olyan elégtétel, mint GS650-nel Egerből kifelé legyorsulni egy 911 Carrerát... vegyes érzelem:-(((
Unter Bahn (törölt) 2010.03.16. 15:54:01
Unter Bahn (törölt) 2010.03.16. 15:56:11
2010.03.16. 15:58:37
"streetfighter" 2010.03.16. 16:01:25
Te sem ismered az autókat.
VR6 174Le és mint írtam a Suzuki is megfingatja!
_John_Doe_ 2010.03.16. 16:02:33
Bambano 2010.03.16. 16:04:37
_John_Doe_ 2010.03.16. 16:13:59
Szilizoli 2010.03.16. 16:18:01
Piros lámpa. 19 éves kispöcs, anyuka új piros Swiftjében, télisapkában és pólóban a jobb farpofáján ülve, bal kézzel a kormányt a tetején fogva, jobb kezében okostelefon, amivel a száját simogatja (mint a fontosemberek) és ugráltatja a kocsit kihívóan.
Bambano 2010.03.16. 16:21:46
_John_Doe_ 2010.03.16. 16:22:29
_John_Doe_ 2010.03.16. 16:26:30
Ha vált a lámpa lepadlózod a gépet (vagy felengeded a féket) és had szóljon.
Mi változik tőle, ha legyorsulod a másikat?
Még ha olyan nagy tudás kellene hozzá...
Rife67 2010.03.16. 16:33:40
Az én megfigyeléseim szerint túlnyomórészt csak az alsó-középkategóriás járművek rendelkeznek ezzel a technikai vívmánnyal.
10 milla fölött legtöbbször még az index is a nem kért extrák sorába tartozik, nemhogy a kihangosító. Biztosan félnek, hogy a bluetooth rádiójele és az index villogása által létrehozott tranziensek zavarják a fedélzeti kompjútert. :)
Bambano 2010.03.16. 16:37:14
a másik, hogy van, hogy az egyik lámpától még két egyenértékű sáv indul el, de a következőnél már nem egyformák, mert az egyik pl. kanyarodni fog. ilyenkor van olyan, hogy a nyugalmasabb népek már a korábbi lámpánál besorolnak oda, ami a következőnél jó lesz nekik, és ettől már egy-több lámpával korábban aránytalan lesz a sávok felhasználása. Ilyenkor beállsz az üresbe, legyorsulod azt, aki két kerülettel hamarabb besorolt és eléállsz. ezzel gyakran időt lehet megtakarítani.
a harmadik racsingolós ok a szőrmekalapos tattermammer, jössz mögötte sok lámpa óta, látod, hogy minden lámpánál beragad, nem indul el időben, felgyűjti maga mögé a kocsisort, ezt megunod és ahol lehet, legyorsulod, hogy ne tartson fel.
_John_Doe_ 2010.03.16. 16:39:29
soroljam, a bővebb családban milyen autókban van kihangosító?
Két S60, két Touareg, egy Cayenne, két Z4.
Szerintem ez egyik se alsó-közép.
_John_Doe_ 2010.03.16. 16:48:10
ezek csak dinamikus vezetések.
Ráadásul itt nem kell győzelemre menni, ha az "ellenfél" elgyorsul rendesen, akkor fék, és pont beférsz ő és mögötte haladó közé.
A szőrmekalapos tattermammert meg nehogy már dicsőség legyen lelépni...
Szilizoli 2010.03.16. 16:48:14
@Rife67: Van valami ebben a kihangosító dologban!
Nekem is úgy tűnik, mint ha az már nem férne bele a 10 milkába. Tisztelet a ritka kivételnek.
Sokszor látom, hogy nem tud indexelni szegény, mert hát telefont fog a kezébe!
Rife67 2010.03.16. 16:50:44
Nem is tudom leellenőrizni, kinek van beépítve ilyen kütyü, de amit látok, az elég elszomorító. Az is lehet, hogy van neki, de a sok extra között nem ismeri ki magát, s nem tudja bekapcsolni.
Lásd a főzőshowkat, ahol a saját konyhájában nem tudja, melyik gombbal lehet meleget varázsolni a milliós kerámia főzőlapba.
hawkeye 2010.03.16. 16:53:25
...nekem tényleg új szó volt.
@_John_Doe_:
Kösz a beszúrást, értem.
Nálunk egyébként a magyar változatokat használják, barkasbomber, a nagyokra vasogre, a kicsikre egérkamion, meg ilyenek. :)
@gonosz1hal: Akkor azé' valami jót is írtam...
A baj nem jár egyedül: a bio-hátvakaró kefém kiszúrta, hogy hülyét csináltam magamból, fél órája rajtam röhög.
Na, megyek is az ágy alá... :)
j311 2010.03.16. 16:54:12
Azt már meg sem említem, hogy sok telefonhoz a gyári csomagban van egy drótos headset...
misitcom 2010.03.16. 16:54:57
Rife67 2010.03.16. 16:56:10
Egy fülre akasztós kivitel 10ezer, s az már a jobbak közül való:)
tboykaa 2010.03.16. 16:56:22
Rife67 2010.03.16. 16:59:44
_John_Doe_ 2010.03.16. 17:07:45
Mire én, az általam ismert autókat hoztam példának, ezekben pedig MINDBEN van kihangosító.
Esetleg ha hoznál valami felmérést az általad állítottra, megköszönném.
"akik nem sajnálnak 20-40 eFt-ot egy kihangosítóra"
Sajnos az általam ismert tipusokban a gyári kihangosító jellemzően 200 ezer forint felett kezdődik.
De ha lehet ajánlani,
www.powertuning.hu/237-hordozhato-kihangosito/499-parrot-minikit-slim/chic-bluetooth-kihangosito.html
ez szinte tökéletes, ritkán kell tölteni, hangos és a másik oldalon is értik mit mondtál. Tudom, több hétig teszteltem.
"streetfighter" 2010.03.16. 17:12:05
Egy hosszú elfogyó sávból akart elém jönni, de kevés volt a 174Le.
Majdnem kivitte a buszmegállót az elfogyó sáv után.
Épp, hogy csak meg tudott állni.
Mellesleg úgy elborúlt az agya, hogy utána elém vágott, kiugrott a kocsiból és meg akart verni, de én is kiszálltam, aztán meggondolta magát. ;-)
Egyébkent én csak azzal gyorsulok aki veszi a lapot. Általában engem szoktak kóstolgatni, a stílusom miatt.
indapass90210 2010.03.16. 17:19:40
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.16. 17:20:48
Reggie 2010.03.16. 17:22:45
2010.03.16. 17:24:35
Tenyleg nem akarok altalanositani, de majdnem mindig a mi autonkban ulo - szinte korosztalytol fuggetlenul, az a durva... - vezetok akarjak megneheziteni az elfogyo savbol valo besorolasomat.
indapass90210 2010.03.16. 17:26:01
Nők lesznek?
_John_Doe_ 2010.03.16. 17:28:21
Golf 2.8 VR6 1991-es autó. 0-100 7,6s.
Egy Suzuki 1,3 8 szelep 0-100 10s.
Egy "leharcolt" VR6 esetén hihető, hogy a Suzukival szemben nem szerzett annyi előnyt, hogy bejöjjön elé.
_John_Doe_ 2010.03.16. 17:29:40
Dan20VT 2010.03.16. 17:30:53
1. azért mert fiatal zselézett hajú vagyok.
2. mert szeretem a gyorsulást.
3. mert a golf2-mben 1.8 20VT szív dobog:D(200le)
De mindemelett ésszel próbálom csinálni:)
_John_Doe_ 2010.03.16. 17:33:16
Vagy autós kártya van a gyári kihangosítóban (telefonban), indítod a kocsit, bekapcsol a telefon,
vagy BT-on kapcsolódnak, szintén a jármű indítása (gyújtás) után.
_John_Doe_ 2010.03.16. 17:34:35
:)))))))))))
Reggie 2010.03.16. 17:36:19
Dan20VT 2010.03.16. 17:38:08
Háát, azért jól leharcoltnak kell lennie szegénynek ehhez, de ha 100 felett is tart a verseny akkor meg by-by suzi...:)
Ajtony 2010.03.16. 17:44:27
:-)
Kicsi79 2010.03.16. 17:47:05
vagyok59 2010.03.16. 17:48:34
Ő a belsőben (ez megy egyenesen a felüljáróra) én a külsőben, ez el megy mellette, de van egy talán 50 méteres sávszélesítés, hogy aki innen jön, az is be tudjon sorolni a felüljáróhoz.
Na most a parasztja nem szereti ha elé mennek, és én ezt használom ki.
Kezdődik a műsor: Kis átnézés, tahó mereven figyel előre, dehogy is enged bárkit maga elé, amikor ő az első.
Kis gáz, pár centi gurulás, gyökér megfeszül mint az íj. Lámpa zöld, tapintható a feszültség. Mindketten kilövünk. Rengetegen nem tudnak jól váltani, elbassza, hiába jó a kocsija, simán le lehet gyorsulni, másoknál mire felgyorsul a csilivili terepjáró, már rég előtte vagyok, persze olyan is jócskán akad, aki simán legyorsul, de azt is jó nézni.
Persze nem megyek elé, nekem csak az kell, hogy lássa, akár elé is mehettem volna, elmegyek a felüljáró mellett és hangosan röhögök.
Kicsi79 2010.03.16. 18:00:48
"streetfighter" 2010.03.16. 18:14:52
Csak azt felejted el, hogy volt GTI!
1994-es két vezérműtengelyes 16 szelepes!
110Le/850Kg, kevesebb mint 8Mp a 100!
Nem kell leharcolt VR6.
Nem lehagytam! Fej fej mellett mentünk!
h4z4rd 2010.03.16. 18:15:49
@Everyl: ha már hángrisul írsz, akkor legyen inkább 'díler', hm?
"-Mikó jösz?
-Tizórakkor. Furót hozzak?"
spiller... ;)
h4z4rd 2010.03.16. 18:20:13
"streetfighter" 2010.03.16. 18:20:25
Én olyanról nem hallottam! Mikor gyártották?
hha96 (törölt) 2010.03.16. 18:21:48
Wick 2010.03.16. 18:22:12
_John_Doe_ 2010.03.16. 18:22:17
Akkor meg nem értem, mire vered magad? Adott két, 100-ig egyformán gyorsuló kocsi, és a verseny döntetlen lett? Ez most miért olyan nagy dolog?
indapass90210 2010.03.16. 18:23:50
"streetfighter" 2010.03.16. 18:24:06
Nincs rá írva hátulra, hogy turbo?
Mert akkor ismerjük egymást. ;-)
indapass90210 2010.03.16. 18:24:33
_John_Doe_ 2010.03.16. 18:25:58
www.fastestlaps.com/carVW_Golf_Mk_III_VR6_29_syncro.html
Wick 2010.03.16. 18:26:47
"streetfighter" 2010.03.16. 18:27:44
2.8L és 1.3L turbo nélkül 1994-ben! Nem nevetséges?
A technika ugyebár. Ezért imádtam(om) a japcsikat.
A mostani is "veri" a kétszer akkora motorokat, meg a turbókat.
_John_Doe_ 2010.03.16. 18:29:17
ez se mérvadó. Hegyek között élek, a környék szerpentinjeit úgy ismerem mint a tenyerem, szinte minden kanyarról tudom mennyivel lehet beesni. (Télen néha szó szerint is. :))
Wick 2010.03.16. 18:29:34
Ezt egyszer megcsináltam, kikanyarodtam valami soksávos útra asszem talán a szentendreire, és lusta voltam kivenni 2-ből a váltót. Elindultam a digó szívó V6-tal 2-ből egy kikuplungozott alapjárattal majd padló. Emberünk mellettem meg keménykedett egy 1.6os Bravoval. Következő lámpánál meg cibálta le az ablakot, és kérdezősködött, hogy mi ez bazze' gőzmozdony, vagy nincs benne sebváltó, vagy úgy mégis mi a túróscsuszáért nem váltogatok?
_John_Doe_ 2010.03.16. 18:34:15
Nem szabad a köbcenti és teljesítmény bűvöletébe esni. A gyorsulást a tömeg is meghatározza.
És bár egy 16 szelepes Suzi és egy Golf VR6 százig azonosan gyorsult, azért gondolkozás nélkül a Golfot választottam volna '95-ben.
Mert az volt a jobb kocsi.
_John_Doe_ 2010.03.16. 18:35:48
indapass90210 2010.03.16. 18:36:14
Wick 2010.03.16. 18:42:09
''autónepper.'' 2010.03.16. 18:44:21
"streetfighter" 2010.03.16. 18:44:24
"VR6-ban nincs turbó"
Ki mondta, hogy volt?
Hát éppen azért volt egy rakás....az árát tekintve.
Ár-érték arányról hallottál? A megbízhatóságot már ne is említsük.
_John_Doe_ 2010.03.16. 18:50:17
"VR6-ban nincs turbó"
Ki mondta, hogy volt?
Nem mondtad, viszont a Suzukinál kiemelted, hogy abban nincs turbó. Mintha a másikban lenne.
"2.8L és 1.3L turbo nélkül 1994-ben!"
stellaz1 2010.03.16. 18:53:01
Éjjel a keresztúri úton beáll mellénk valami verda egy fiatal sráccal és a csajával. Elkezdi az autót "ugratni", mire a kocsiban nálunk mindenki: "odas, ez gyorsulni akar, baszki :) "
Haverom zöldre padlógáz, ami a csövön kifér. A srác meg közben nyugisan elkanyaradott jobbra......
Az volt az első és utolsó gyorsulás :)
Amúgy valamelyik nap ismerős 2 literes kiasautóját próbálgattuk, és megkértük a sofőrt, hogy éjjel az üllőin kicsit huzassa meg a kettest, hogy mit tud ez a motor ebbe a pici autóba. A szakad a6-os, sötétített audi egyből versenyezni akart velünk, bejött mellénk, stb. (amúgy lenyomtuk, bár nem direkt)
"streetfighter" 2010.03.16. 18:54:04
Nem tudtam, hogy értesz hozzá, mert a dilettánsoknak egyértelmű, hogy 1.3 csak turbóval veszi fel a versenyt a 2.8-al. :)
_John_Doe_ 2010.03.16. 18:54:30
"Ár-érték arányról hallottál?"
Igen hallottam. Ennek ellenére is
például van olyan hely ahol ha 2Ft lenne a vacsora, akkor sem ennék ott. Pedig ár/érték arányt tekintve verne mindent a hely.
Kocsival is így van az ember. Velorexet nem tudnának olyan olcsón adni hogy megvegyem. Sőt, ha fizetnének sem.
cambridge.on 2010.03.16. 18:55:06
Egy ilyen alkalomnál két fiatal srác volt az "ellenfél" egy öreg Opellel.Velem utazott a család,a feleségem mellettem, hátul a két gyerek.
Piros lámpánál hallottam, hogy a mellettem levő autó motorját túráztatják.Egyértelműen kihívás volt.Mögöttem kettővel pedig egy rendőrségi kocsi volt a sorban.A mikor a keresztben levő lámpa pirosra váltott egy picit megmozdítottam az autót.Az Opel kilőtt, és még pirosban átment.Én két másodperc múlva követtem, amikor a lámpa zöldre váltott, de akkor már a rendőr villogott, hamarabb átértek a kereszteződésen mint én.
50 méteren belül utolérték és félre állították az egyedül versenyzőket.
Mondanom sem kell, kedélyesen integettem nekik. A versenyt én nyertem, én értem hamarabb a következő lámpához!
Szeretek tempósan közlekedni, de nem versenyzek közúton.Elmúlt a szédülésem,ami régebben, 100km/h alatt, rendszeresen előjött.
Most már provokálni sem hagyom magam.
Hidegen hagy minden ilyesmi.
Közlekedni szoktam, nem versenyezni.
"streetfighter" 2010.03.16. 18:59:34
Háát igen az ilyenek veszik a "prémium" márkákat.
Olyat én sosem vennék, pedig megtehetném.
Elvből nem hagyom magam így átverni.
Boszi73 2010.03.16. 19:05:51
Kicsi79 2010.03.16. 19:07:56
VWDepó:
"...Golf VR6 hűtője, ha a 2,9 l-es blokkot használjuk. Ha a 2,8-as... "
Na mi újság, Wagner úr? 2010.03.16. 19:09:34
_John_Doe_ 2010.03.16. 19:09:36
:)
sosem 2010.03.16. 19:10:29
Kicsi79 2010.03.16. 19:10:41
Ha tudod fordítani:
Wikipedia: "...History and evolution
A European-spec 'ABV' 2.9 litre VR6 in a Volkswagen Corrado
The Volkswagen Group VR6 engine was introduced in Europe by Volkswagen Passenger Cars in 1991, in the Passat and Corrado; and in North America the following year. The Passat, Passat Variant (estate/wagon), and US-specification Corrado used the original 2.8 litre design; the European-specification Corrado and the 4WD Passat Syncro received a 2.9 litre version with 140 kilowatts (190 PS; 188 bhp). This version also had a free flowing 6 centimetres (2.4 in) (2.5 in) catalytic converter, sharper camshafts, 4 bars (58 psi) fuel pressure regulator, enlarged inlet manifold, and larger throttle body.
The 2.9 litre engine, as destined for the Corrado, was originally designed to benefit from a dual-tract variable-length inlet manifold - called the VSR (German: "Variables SaugRohr"), and made by Pieronberg for Volkswagen Motorsport. This gave extra low-down torque, but was deleted before production on cost grounds, and was instead offered as an aftermarket option. This design was later sold to Schrick, who redesigned it and offered it as the Schrick VGI ("Variable Geometry Intake").
In 1992, with the introduction of the Volkswagen Golf Mk3, a six-cylinder engine was available for the first time in a lower-midsize segment hatchback in Europe. North America waited until 1994 to received this engine; at the same time, the European model started to use the 2.9 litre in the VR6 Syncro model. The corresponding Vento/Jetta VR6 versions appeared in the same years.
Volkswagen Group removed a cylinder from the VR6 in 1997 to create the VR5 (aka 'V5'), the second block to use an uneven number of cylinders in a Vee design after the Honda V3 triples of MotoGP fame. This version, which had a 2.3 litre capacity, was capable of 110 kilowatts (150 PS; 148 bhp), and had a maximum torque of 210 newton metres (155 ft·lbf). It was introduced in the Passat in 1997, and the Golf and Bora in 1999."
Tény, nem 186, hanem 188LE a 2.9-es.
Kicsi79 2010.03.16. 19:11:59
Bár kevés, de volt belőle.
közlekedő edény 2010.03.16. 19:12:53
ennek ellentétje az izomtrabi, azok olyan édesek
Dan20VT 2010.03.16. 19:20:56
Aki kicsit jobban értett hozzá, az csak a vr6 fékrendszerről, meg az 5lyukas felniről tudta,h valami van vele:) akkor még fajin kis meglepetésautó volt, bár mostsem néznek ki sokat belőle egyesek...:P
Kicsi79 2010.03.16. 19:22:19
www.hbapro.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=232:hazai-termes-vw-bora-29-vr6-t-coupe&catid=38:auto-motor&Itemid=61
_John_Doe_ 2010.03.16. 19:23:29
Istenem, mikor munkásőr koromban géppisztolyos vaddisznó vadászatokra jártunk.
De poénos volt.
Még ma is könny szökik a szemembe ha rá gondolok.
jelentéktelen alak 2010.03.16. 19:24:24
Van egy rossz szokásom. A kuplunggal tartom az autót álló helyzetben (persze nem lejtőn) a lámpánál. Megesik olykor, hogy picit előrébb gurul, majd ismét megáll.
Ezek szerint, ez felhívás versenyre?
Mondjuk szerintem aki közúton versenyzik, az bármi rosszat megérdemel...
Dan20VT 2010.03.16. 19:25:06
sosem 2010.03.16. 19:47:30
labi 2010.03.16. 20:20:25
Szembeforgalom van, lassít, röhög. :)
Unter Bahn (törölt) 2010.03.16. 20:40:58
Van az autónak egy rossz szokása (állítólag korral jár): néha kidobja az egyest... múltkor ugyanez történt, gyorsan visszadugtam és kicsit vehemensebben indultam el... A szomszéd sávban látni kellett volna a Honda Civic-ben ülő takony-elevátorok arcát, mintha párbakra hívtam volna őket..., pedig csak elbénáztam. A következő lámpáig hosszú az út, addig próbálkoztak, míg végül el tudtak menni... Nekem drága volt a gumi, ezért vettem le a gázról a lábam, de ők füstölgő gumikkal verték majdnem telibe a következő pirosnál állókat.. ezúton drakula:-D Természetesen a győzelem - nem kérdés - az övék:-)))
musi 2010.03.16. 20:44:14
"streetfighter" 2010.03.16. 20:52:05
Kösz, de szerintem a posztban említett jettában nem ilyen motor volt.
Makkoshotyka 2010.03.16. 20:57:57
"streetfighter" 2010.03.16. 20:59:12
Én Budapesten a Szentendrein 1 éve futottam össze egy 2-es Goffal. Nagy kipufogó leültetett egyedi lámpák stb. Hátuljára volt írva, hogy kis írott betükkel turbo.
Gondoltam nem nagy szám....hááát az volt.
Az én autóm 7mp körül van százon és fej-fej mellett mentünk.
Ő is, én is döbbentünk, mert alábecsültük egymást.
Yo! Maaan! 2010.03.16. 20:59:47
Meg van, amelyik gépben 50-ig tart csak az egyes, pl. egy szerencsétlen fo$ skoda (hahaha) a szar áttételezésű váltója miatt a büdös életben nem éri utol az ilyet. De hogy miért is kell minden kedves autóstársnak a pofájába rágni, hogy a kis köbcentis japánautós nem versenyezni akar, hanem egyszerűen jobban gyorsul még sétakocsikázás üzemben is... meg hogy a ccm/LE viszony általában sokkal jobb. :)
"streetfighter" 2010.03.16. 21:04:12
Nem Jetta hanem Vento volt, bocs.
orwell 2010.03.16. 21:26:00
a gyártók felismerték ezt. s nem restek "kis autókba" 200le v. ennél is erősebb motort kínálni!!! Sztem ez már hülyeség, pláne városi forgalomba.
Nekem 160le, 1600kg, 330nm-es kocsim van, de csak országuton hasznos, lámpátol- lámpáig fele ekkora is bőven elég
scavengario 2010.03.16. 21:29:51
azé nem olyan rossz az ;)
j311 2010.03.16. 21:49:02
kumisz 2010.03.16. 22:19:08
csak pénz kérédése...
de mire jó????
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.03.16. 22:32:13
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2010.03.16. 22:34:50
Le akartuk fényképezni a Murciélagot de a Honda bejött elém (ez a "vigyázz" az elején) és akkor már nyomni kellett, ha mellé akarok kerülni - és akartam :) Nagyon :D Rögtön sikerült amikor lassított :))
Jó játék volt 5 évvel ezelőtt - azóta sokat vezettem anyám 310.000 kilométerrel ezelőtt új Tico-ját... valószínűleg ha ma én ülnék a Murciélagoban simán legyorsulna egy 139 lovas Scirocco.
Visszanézve az elmúlt 10 évemre csak annak örülök, hogy soha nem volt erősebb autóm mint amit kezelni tudtam - jól/rosszul, de megoldottam a helyzeteket és egészben vagyok. Ebben a játékban az nyer aki épségben hazaér.
Dan20VT 2010.03.16. 23:15:56
jah, az nembiztos,h 20vt volt...
Neked amugy milyen kocsid van? carstylingen fentvagy??
ha igen keress meg, én Audi RS2 nicknevenvok fent, remelem pár even belül meg is lesz az rs2...
na üdv:)
''autónepper.'' 2010.03.16. 23:18:43
''autónepper.'' 2010.03.16. 23:22:25
webmestar 2010.03.16. 23:54:42
egyittlakó (törölt) 2010.03.17. 08:49:34
j311 2010.03.17. 09:31:22
Agyalap 2010.03.17. 09:57:19
Motorral állunk a piros lámpánál, mellettem nagyon menő robogós. Rángatja a gázt és néz balra, rám. Na hülye, lássuk mit tudsz - én is ráhúztam a gázra, erre a barom kilő. A lámpa még mindig piros. Szerencséjére nem jött senki keresztbe...
Boldogult gyermekkorom jutott eszembe, mikor többedmagammal mentünk a városban, és a gyalogoslámpánál mondtuk: Zöld, mehetünk!
Majdnem mindig volt valaki aki nekiindult.
Akkor még jó humornak tűnt...
"streetfighter" 2010.03.17. 11:12:32
Én már családos ember vagyok, de a sebesség bűvöletéből nem tudok kinőni. Én legalább másokkal ellentétben bevallom. :)
Nekem mindig gyors, de feltünésmentes autóim voltak. Most is olyan van.
Családi autónak kinéző "sportkocsi".
Én azt élvezem, hogy komoly meglepetéseket lehet vele okozni, amit nem szoktam kihagyni.
A gyártónak nem csinálok reklámot, legyen elég annyi, hogy 6,4Kg/Le az arány 2L alatti és nincs benne turbó!
További jó száguldozást, de csak ésszel!
_John_Doe_ 2010.03.17. 13:05:39
3,2 Kg/bhp
Nyertem.
Agyalap 2010.03.17. 14:12:21
"streetfighter" 2010.03.17. 14:23:15
Az meg mi? Gokart?
_John_Doe_ 2010.03.17. 16:46:11
R1200RT
Max. teljesítmény: 110 LE 7500 1/min-nél
Tömege: 230Kg
+én és a feleségem.
De kocsival is megennélek.
Igaz, az bőven 2 liter feletti és turbo is kettő van benne.
Értem én, te arra élvezel, hogy erős motorú papírkocsival jársz,
és hogy meglepődnek az emberek amikor elgyorsulsz. Egészségedre.
Arról azért tudjál, az emberek döntő többsége leszarja, hogy gyorsul egy-egy masina. De gondolom ez nem is nagyon érdekel, elég ha a saját szubkultúrádban dicsérik a kocsidat.
"streetfighter" 2010.03.17. 17:23:28
Pont az ilyen nagyképüeket szoktam szivatni, mint te! Akik azt hiszik, hogy ők a Janik. Általában engem szoktak provokálni és nem fordítva!
Én megyek a saját stílusomban és odaállnak, hogy akkor most megmutatják. Na ez nagyon gyakran nem sikerül.
A motorteljesítmény meg a gyorsulás egy dolog. Uralni is tudni kell az autót. Abban is akkora spíler vagy mint szájtépésben?
Egyébként azért, mert aránylag könnyű az autóm és nem egy szar batár, azért még lehet biztonságos, mivel az összes fontos biztonsági felszerelés benne van.
2010.03.17. 17:30:01
Mondjuk egy esetleges karambol esetén nem mindegy, hogy hogyan törik össze az autó, miközben benne ülsz és a tűzoltóknak mennyi ideig tart kiszedni belőle élve vagy halva.
_John_Doe_ 2010.03.17. 18:03:08
Engem biztosan nem szívatsz,
a farkammal minden rendben van, a nemi életem is frankó,
így ilyen baromságokba, mint utcai harc, tutira nem megyek bele.
És nem hiszem, hogy én vagyok a Jani. Tudom. Ezért is nem kell bizonyítanom.
"Uralni is tudni kell az autót. " :)))))))))))))
Te barom, én közlekedésre használom a kocsit, arra hogy eljussak egyik helyről a másikra.
"azért még lehet biztonságos, mivel az összes fontos biztonsági felszerelés benne van. "
Az olvasó a visszapillantóra akasztva, nem biztonsági felszerelés.
"streetfighter" 2010.03.17. 19:23:04
"Te barom,"
Látom nem csak nagyképű segg, hanem még bunkó is vagy.
"én közlekedésre használom a kocsit, arra hogy eljussak egyik helyről a másikra."
Ahhoz nem kell dupla turbó te szerencsétlen. Vagy az csak kamu volt? Azóta bilibe lógott a fejed?
"De kocsival is megennélek."
"ilyen baromságokba, mint utcai harc, tutira nem megyek bele."
Te tudod, hogy mikor mit írsz, vagy komolyabb segítségre szorulsz, Janikám?
XSB 2010.03.17. 20:51:05
j311 2010.03.17. 21:34:28
"De kocsival is megennélek."
"ilyen baromságokba, mint utcai harc, tutira nem megyek bele."
Te tudod, hogy mikor mit írsz, vagy komolyabb segítségre szorulsz, Janikám?
A kettő közt nem látok ellentétet. Az, hogy "kocsival is megenne" nem jelenti, hogy mindezt közúton tenné.
_John_Doe_ 2010.03.17. 21:44:57
"Ahhoz nem kell dupla turbó te szerencsétlen."
Kiválasztottam egy kocsit, a legkisebb gyártott motorral.
Leszállították. Hiányzott belőle pár, megrendelt és számomra fontos extra. Visszaküldtem.
Sajnos újra legyártatni 2 hónap lett volna. A szalonautók közül az általam preferált szín és felszereltséget viszont csak egy legnagyobb motorral gyártott kocsiban volt meg.
Ezért a dupla turbo.
"megennélek". Feltételes mód. Ezt már egy általános iskolás is tudná értelmezni.
De a te kedvedért: _ha_ versenyeznénk, legyorsulnálak.
De "tutira nem megyek bele." Kijelentő mód.
A "bunkó" jelzővel nem vitázom, de a nagyképűt gondold át mégegyszer! Nem a saját kisebbrendűségi komplexusod mondatja ezt veled?
Swind 2010.03.17. 22:34:33
SzLacika 2010.03.17. 22:46:43
Rákérdezhetek? 165 lóerőre felpiszkált Suzuki Swift Sport?? :DD
"streetfighter" 2010.03.17. 23:05:25
A nagyképűnél pont az a lényeg, hogy észre sem veszi magát, de ezt neked hiába magyarázom. Különben is ez az én véleményem.
Kisebbrendüségi komplexusom lenne mert rühellem a nagyképü és rongyrázó embereket? Hááát, ha ezt annak nevezik ám legyen.
"streetfighter" 2010.03.17. 23:07:18
Te is érthetsz az autókhoz!
SzLacika 2010.03.17. 23:10:31
"streetfighter" 2010.03.17. 23:15:25
Halálra röhögtem magam.
_John_Doe_ 2010.03.17. 23:28:38
Ébredj már fel kiscsávó! Mi abban a nagyképűség, hogy egy jobban gyorsuló kocsival le tudnálak gyorsulni?
A realitás?
Szóval akinek jobb kocsija van mint neked az nagyképű? Tisztaszívű magyar ember csak hulladéknak
(bocs: családi autónak kinéző "sportkocsi")
kinéző járművet vehet, mert különben nagyképű?
Vagy mi van?
Rongyrázás, hogy normális kocsit veszek? Még egy rohadt márkát, tipust sem írtam, nehogy megbántsam az érzékeny lelkűeket.
Ez egy autós blog harcoskám, itt bizony leírják az emberek néha, milyen kocsijuk van.
Még ha ez neked fáj is.
SzLacika 2010.03.17. 23:30:47
Viszont ha már így itt kérkedsz, hogy mennyit tudsz, kit nyomsz le meg hogy gyorsulsz, nem értem miért nem mered leírni, hogy ilyen és ilyen verdád van.
Vagy attól félsz, hogy jön valaki és leszólja a dodzsemedet?
"A gyártónak nem csinálok reklámot"
Persze.
"streetfighter" 2010.03.17. 23:46:15
Hát éppen ez az, hogy te sem írtad le csak a szád jár!
A nagyképűséget pedig nem a kocsidra értettem hanem a stílusodra, modorodra, mert NEKEM ez jön le.
Rendelsz egy autót de nem azt hozzák? Hol rendelted, ahol nem értitek egymást? Külföldön? Megveszed a legkisebb motoru helyett a legnagyobbat, mert annak tetszik a színe.
Igaz, hogy vagy 3 milkával több, de kit érdekel mi?
Vagy hülyének nézel, vagy te vagy az.
Azt meg leszarom, hogy feltételes módban, de nem igazából, mert te olyat nem teszel (nevetséges!) legyorsulnál, mert én ettől nem borulok ki, úgy mint egyesek.
_John_Doe_ 2010.03.17. 23:47:20
6,4 kg/LE és 2 liter alatti turbo nélküli.
Na most a 2 liter alatti az lehet akár 1999 köbcenti is, vegyünk mondjuk 2000 köbcentit.
Sima motorból a gyárak kihoznak max 200 meg pár lóerőt.
Ehhez akkor tartozik valami 1300 kg.
Kb Honda Civic.
"streetfighter" 2010.03.17. 23:53:24
Nem, mert az egy jó kis autó az árához képest.
Nekem volt is régen egy GTI-m és nagyon szerettem.
A mostani is japán, mert a többieket nem tartom sokra, de ez az én véleményem.
_John_Doe_ 2010.03.17. 23:56:34
Bőven több mint 3 millióval.
Igen külföldön.
Értettek, csak elbaszták.
Nem mert tetszik a szine, hanem mert csak az a szín tetszik,
és abban a színben, azzal a felszereltséggel csak azzal a motorral volt a cég egyik szalonjában _azonnal_ elvihető. És nem akartam újabb két és fél hónapot várni, míg újra legyártják.
"streetfighter" 2010.03.17. 23:57:37
Én is kiváncsi vagyok a tiédre, ahol nem számít a leggyengébb és a legerősebb közti árkülönbség.
Az én típusomnál közel a kétszerese!
Agyalap 2010.03.19. 13:30:55
Jó kezdés volt, egy ennyire szende és törvénytisztelő mérsékelt állampolgártól...
Szerényen megjegyzed, hogy mennyire le tudnád gyorsulni a többieket (persze csak elméletben)?
Röhej és szánalmas.
motorosfakabát 2010.03.19. 17:26:51