Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy nap kóma, több nap intenzív

2010.03.19. 17:06 :: SilentSound

Mindez mégpedig György által, Sydney-ben elszenvedve. Azt írta meg nektek, hogy ott se sokkal jobb a helyzet e téren, mint nálunk. Laza péntek esti motorosgázolós sztori, fogyasszátok egészséggel!

Ez a történet a baleseten túl arról is szól, hogy nem csak Magyarországon vannak ostoba balesetek és kötekedő biztosítók. A történet Ausztráliában történt, Sydney egyik part menti városrészében. Késő délután menyasszonyom hívott telefonon és kérdezte, hogy haza tudnám e hozni a bevásárló központból.

Mondtam neki, hogy 10 perc múlva ott vagyok motorral, várjon elöl. Motoros felszerelésem a bukón kívül mindig egy protektoros dzseki volt, alatta egy külön gerincvédő, kesztyű és egy szintén protektoros motoros csizma. Az utolsó emlékem, hogy kikanyarodok az utcából.


Itt történt a baleset, katt a térképért

A rendőrségi helyszínelők jelentése és balesetet okozó sofőr elmondása szerint az történt, hogy a bevásárló központ mögötti úton haladtam és egy kereszteződéshez érkeztem mikor is zöldre váltott a lámpa az én irányomba. Én mentem volna tovább egyenesen, de egy szemből jobbra kanyarodó autós (fordított menetirány!) elém kanyarodott én meg 40-50-el nekicsapódtam.

Szerencsétlenségemre a motor alá kerültem, ami az autó bal első kerekének és elejének ütközött. Menyasszonyom 15 perc elteltével hallott is egy mentőt elmenni a környező utcákban és mikor a telefont sem vettem fel aggódni kezdett. Egyik barátommal sorban hívták a környező kórházakat mire megtaláltak.

Egy nap kóma, pár nap intenzív és három hét kórházi kezelés után a rendőrségen elmondtam azt a keveset amire emlékeztem és a tiszt mondta, hogy a másik felet videó interjúra hívták be és elismerte vétkességét. Mikor felhívtam a hölgyet, ő csak annyit mondott, hogy "sorry" és nem látott.

Itt Ausztráliában két külön biztosítás van az anyagi kárra és a személyi kárra.

1. Az anyagi kár, azaz a motorom (és felszerelésem), annak elszállítása és tárolása a baleset után:
A motort a rendőrök egy közeli autótelepre vitették, ahol fizetnem kellett tárolási díjat. Ezt persze továbbítottam a hölgy biztosítójának a motorom értékével együtt, mivel az totálkár lett. A biztosító kifizette a motor árát és a felszerelésemét, de arra a pár száz dolláros tárolási számlára azt mondta, hogy azt nem tartalmazza a kliensük szerződése így nem fizetnek.

Amikor telefonon veszekedtem az ügyintézővel, akkor az azt hozta fel, hogy miért nem hívtam fel a céget és vitettem el a motort a garázsomba. Mondtam neki, hogy egy: kómában voltam és örültem hogy éltem, kettő: nincs garázsom és a szilánkosra tört roncsot nem rakhatom a ház elé az utcára. Persze fizettek végül, de jó pár ilyen telefonbeszélgetés után.

2. A személyi kár a kiesett kb. éves fizetésem volt, mivel elvesztettem az állásomat és sokáig nem tudtam dolgozni, valamint egyéb térítések.

Allianz volt a biztosító és sejtettem, hogy nem lesz könnyű eset, ezért a belvárosban az egyik legdrágább ügyvédi irodát bíztam meg. Az ügyintézés itt úgy zajlik, hogy csak akkor kell fizetni az ügyvédnek, ha megnyertük a pert, azaz "win-win". Nem izgultam, mert tudtam, majd levonják a díjukat a többit meg kapom én, de tutira akartam menni, ezért bíztam meg a legjobbat.

A baleset 2008 szeptemberben volt és az Allianz 2009 júliusig húzta a dolgot. Akkor még egy olyannal bepróbálkoztak, hogy:

- nem kerestem meg őket a baleset után és nem jelentettem nekik én, hogy mit történt

- nem fizetnek, mert tuti gyorsan mentem
Ekkor az ügyvéd közölte velük, hogy az Allianz által megbízott magánnyomozó interjút készített velem, csak ők ezt "elfelejtették", valamint hogy lehet azt mondani, hogy gyorsan hajtottam ha nem tudják bizonyítani?!

Itt feladták, mert az ügyvéd bírósággal fenyegetőzött és hogy többszörösébe fog ez nekik kerülni, mintsem ha kifizetnek, így majd egy év késéssel, de megkaptam a pénzem.

Ebből azt tanultam, hogy a biztosítók megpróbálkoznak mindennel és trükköznek, hazudnak, blöffölnek csak hogy ne kelljen fizetni. Nem szabad feladni, mindig keresni kell az ügyintéző felettesét, osztályvezetőt és a marketinges ügyosztályt és kő keményen fenyegetni kell őket amivel csak lehet, valamint kellemetlenkedni. Minél több ember tud róla, annál inkább oda fognak figyelni és kerülni akarják a kellemetlenséget nem csak a cégen belül, hanem a médiában is.

38 komment

Címkék: motor közlekedés külföld autó baleset veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2010.03.19. 17:10:46

A biztosító a javadat akarja. Az utolsó fillérig.

Marcellusca 2010.03.19. 17:17:07

Na, ja.
Itt a tavasz, megszaporodnak a motorosok az utakon. :)
Itt meg a motoros posztok. :D

Szerintem Lacaca volt. :D

Na, mosmá elóvasom a posztot is. :)

Marcellusca 2010.03.19. 17:22:20

Ezek szerint a biztosítók mindenhol ugyanolyanok.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.19. 17:38:31

@Marcellusca - nem kell Cavinton!: nem. angolszász területen tényleg rosszabbak, mint nálunk.

mohusssska 2010.03.19. 18:16:18

végre egy jó sztori

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.19. 18:25:23

"egy megállóban álló 55-ös busz hátuljába rohant bele a buszsávban közlekedő motoros"

Elkezdődött a donor szezon. Hajrá motorosok, a sógorom éppen májra vár!
A posztoló meg hülye. Én is Ausztráliába készülök. Minek kell odamenni magyar motoros köcsögnek? Éppen miattatok megyek oda, barmok!

potha 2010.03.19. 18:54:01

Jön majd a sok motorosfikázó???

Mondjuk nem motorozom, (szeretnék), és volt kellemetlen élményem motorossal, de még mindig annyi csak a trükk hogy figyelni kell kicsit jobban.

mike_18 (törölt) 2010.03.19. 19:01:15

Végre egy post ami nem arról szól, hogy mekkora köcsög, szarházi, majom volt az az idióta nő aki belémjött, hanem értelmesen leírja a tényeket.

cork77 2010.03.19. 19:04:59

Motorozni jó, balesetezni nem jó. A biztosító meg fizet mindenhol ha megvan a jogalap, csak itt-ott lassabban és próbál minél kevesebbet.

PGworks 2010.03.19. 19:38:21

index.hu/bulvar/hirek/2010/03/19/halalos_baleset_ferencvarosban/

Amikor felhúztam a redőnyt reggel, még csak a motort láttam. Akkor esett le, h nem a kukások rúgtak oldalba egy műanyagkukát. Nah, mondom már megint a Viola utca. Aztán kinéztem az ablakon, a motoros ott feküdt mozdulatlanul. kb.10 perc múlva megjött a mentő, akkor megint kinéztem, megpróbálták újraéleszteni. 15-20 perc múlva már a villamos visszaindult az autókijáró elöl, úgyhogy ki tudtam hajtani, mentem dolgozni. Akkor még mindig próbálták újraéleszteni, már sejtettem, h nem fog sikerülni. Neki már nem lesz dolga a biztosítóval. Borzalmas.

Ottopappa 2010.03.19. 19:45:24

Itt a tavasz, indul a motoros szezon... Azért ha lehet, balesetmentesen...

ecopower 2010.03.19. 20:30:02

Motoroztam és motorozni is fogok,ha kihevertem az építkezést.DE!Szüljön sünt a büdös k.va anyja az összes köcsögnek,amelyik májustól szeptemberig egykerekezik és gumit éget még vastagon éjjel 11 után lakóövezet közelében.Uff!

Káposztakukac 2010.03.19. 21:18:17

sikerdíjért mindenhol szívesen dolgoznak az ügyvédek. igen, még nálunk is. hidd el, kedves posztíró, ha az ügyvédnek a legkisebb kétsége is lett volna afelől, hogy fizet.e végül a biztosító, akkor tuti nem ment volna bele ;)

bolomba (törölt) 2010.03.19. 21:51:36

" Minél több ember tud róla, annál inkább oda fognak figyelni és kerülni akarják a kellemetlenséget nem csak a cégen belül, hanem a médiában is."

ohh ez mindennel igy van. amikor serul a komforterzet, akkor elojon a "psszt halkabban effektus".

Tornado86 2010.03.19. 22:42:52

OFF
Ma kishíján hasonló történt velem, hála az éberségemnek ki tudtam ezt is védni mint a szekeres incidest. Egy busz elõzött egy kamiont ott, ahol én kicsivel is óvatos vagyok a terepviszonyok ismerete okán, konkrétan egy busz elõzött itt egy kamiont. Aki meg akarja nézni magának a helyet, itt a link: maps.google.com/?ie=UTF8&ll=46.833099,23.125159&spn=0.003354,0.006899&t=h&z=17
ON
Elõször is jó hogy köztünk vagy és végülis helyrejöttél, valamint megoldottad a problémát. Mellesleg sok biztosítótársaság az ügynökeit akarja terhelni a szerzõdéssel, berakva egy-két arra utaló pontot a szerzõdésbe hogy bizony-bizony a személyes vagyontárgyaival felel az ügyfelei által okozott károkért.
@szaGértő:
No igen: innen leendõ ifj. Gyurcsány Fegyenc megmûtött plakátja jut eszembe :)
@bolomba:
Korrekt, aztán max. 1-2 rabbiból elég hamar lesz hamurabbi :)

szmoker (Homo Trollicus) 2010.03.20. 00:25:58

Csodálom hogy 1-2 Aussie még nem borogatta rájuk az asztalt.

Integrált Szerverterror 2010.03.20. 01:52:25

Nekem is az Allianznál van biztosításom. Itt olaszban hátulról beledurrantottam egy csajba némi lökhárító- és csomagtartósérülést okozva. Másfél év múlva küldtek egy csekket hétszázötvenezerről hogy nem óhajtom-e befizetni, különben ugrik a bónuszom. Ahha, persze!

Szóval fizetnek rendesen, ha lassan is. Csak el kell kapni a töküket.

Ja majd elfelejtettem: aki motorozik az ...

Szilizoli 2010.03.20. 06:18:52

Tavaly a 6-os úton Érd felé tartva este 11 körül épp előzésbe kezdtem volna, mikor látom a tükörben, hogy jön két motoros. Kétszáz fölött elhúztak mellettem, a frászt hozva rám. Na jó, megkezdem az előzést, de mire a másik kocsi mellé értem, a semmiből előtűnt még 4-5 barom állat, hasonló sebességű adrenalinvadász. Pont úgy jött ki a lépés, hogy a 0-ás előtti lámpánál beértem őket. Megkérdeztem az egyiket, hogy buzi-e? Persze a haverjára fogta a gyorshajtást, aki átért a lámpán.
Az ilyeneknek nincs családjuk aki hazavárja őket?
Ha motoroznék, tutira nem egy ilyen seggrakétát vennék, hanem egy choppert és 90-el pöfögnék a tájat bámulva.
A posztíró szimpatikus leírást adott a helyzetről.

közlekedő edény 2010.03.20. 08:20:33

A motorosok mindig panaszkodnak, hogy túlságosa figyelniük kell az autósra. Az van, hogy a motor kisebb, mint egy autó, sokkal gyorsabban kerül oda és kiszámíthatatlanul, nemcsoda, hogy az autós meglepődik, mi a pöcs van, de akkor már késő. A nő aki kihajtott az elausztrálosodot magyar gyerek elé, sem biztos, hogy direkt akarta elütni, vagy tán igen? :D

Asidotus 2010.03.20. 08:50:52

@-d(-_-)b-:
Sydneyben egész évben elég meleg van ahhoz, hogy lehessen motorozni, még júliusban is, amikor ott tél van, akkor is ritkán van 5 foknál hidegebb.
Maga a baleset 2008. szeptemberben történt, ami valóban az ottani tavasz, de vedd figyelembe, hogy ott nem a havas tél múlik el, hanem egy enyhébb október.

"streetfighter" 2010.03.20. 08:52:26

@közlekedő edény:

Az az igazság, hogy sok birka nincs tisztában a körülötte lévő forgalmi helyzettel.
Talán egy kicsit többet kellene tükörbe nézni és nem csak előre bámulni bambán, mint egy szemellenzős ló!
Autókat nem vesznek észre, nemhogy egy motort, a sok bamba barma!

A meglepett törpe 2010.03.20. 09:31:05

@"streetfighter": "Talán egy kicsit többet kellene tükörbe nézni és nem csak előre bámulni bambán, mint egy szemellenzős ló!"

akkor akár folyamatosan is nézheted a tükröt, ha 200 km/h(~ 55 m/s)-val jön, másodpercekkel korábban még kilométerekre volt...

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.03.20. 09:54:13

Egyszer a mi autónk is totálkárra tört, aztán ment a huzavona, a biztosító nem akart fizetni mert ígymegúgymegamúgy. Akkor rászoktunk arra a párommal, hogy minden nap meglátogattuk és pusholtuk őket. Elég hamar feladták :-)

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.20. 10:17:43

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: "pusholtuk őket"

Mit csináltál, tökorrú? Mija, mán te is újítod a magyar nyelvet?

Orbán Diktor (törölt) 2010.03.20. 10:23:03

@"streetfighter": "Vissza se gyere!"

Cserépkancsó, még el se mentem. Tegnap ki akartam osztani neked egy jó nagy sallert, de siettem (meg nem akartalak leégetni a barátnőd előtt).

"streetfighter" 2010.03.20. 10:44:50

@TépveNéző:

Amikor sávot váltasz, akkor elötte IS bele kell nézni és észreveszed nem?
Az nem kifogás, hogy 200-al jött, mert van szemed!
Ha már előzésben vagy és akkor ér utól, az már nem a te hibád.

"streetfighter" 2010.03.20. 10:53:01

@Orbán Diktor:
"még el se mentem"

Hát, ez a baj.
Jobb lenne, ha már itt sem lennél.

"Tegnap ki akartam osztani neked egy jó nagy sallert, de siettem (meg nem akartalak leégetni a barátnőd előtt)"

Miért, talán ma lesz rá időd, vagy csak a szád jár?

Szilizoli 2010.03.20. 13:02:27

Na, látom megindult a szájkaraté.

misitcom 2010.03.20. 15:02:55

Azt hiszem nem tanulnak az emberek.Asszonyért szaladgálás rossz ómen.Nem rég az egyik posztban is valaki a feleségéért akart elugrani.Le is kaszálták.Ha annyira élet képtelen,hogy nem talál haza egyedül akkor úgysem nagy veszteség.

Pizi 2010.03.21. 03:21:25

Ausztráliában sokkal kevésbé figyelnek oda a motorosokra, sőt, szerintem egyáltalán nem :( Magyarországon már kezd 'kultúrája' lenni a motorozásnak, én mindig igyekszem is figyelni rájuk. Sok közülük nagyon édesen meg is köszöni láblengetéssel:)

Picujka 2010.03.21. 15:33:28

Ott is van nyalianz? hha.

Nikorene 2010.03.22. 10:32:21

@xaba99: CSak hogy amíg ott per előtt általában megegyezés van, addig itt a "perelj be bazzeg ha nem teccik" mentalitás van.

Touch-Kó 2010.03.25. 12:13:24

@PGworks: Ismerősöm volt.A srácnak egy Fazer-e volt.
Az egyik autós takarásból jött ki, és nem vette észre haveromat..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása