Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mit keresnek teherautók a belső sávban?

2010.03.27. 12:22 :: SilentSound

Amikor ez a poszt megjelenik, én most valahol a Fertő-Hanság Nemzeti Parkban kisvonatozok a többiekkel, hacsak épp nem szakad az eső. De igazából valószínűleg akkor is, legfeljebb ha szélvihar is van, akkor beleborul az egész kemény mag a Fertő-tóba. De térjünk a tárgyra, mert az előbbiek valószínűleg csak azt érdekli, aki amúgy is ott van a találkozón. Andrásnak abból lett elege, hogy amikor netán haladni is lehetne a városi utakon, akkor is sokszor ott szüttyögnek, tötymörögnek a belső sávban a nem túl dinamikus óriás sokkerekűek. Na ki írja be először, hogy hülye a posztoló, mert vezetés közben fotózgat?

Lehet, hogy csak engem zavar, de nagyon sok teherautót látok közlekedni a belső sávokban.

Egyébként is agyhalál a budapesti közlekedés, a mai otthon-munkahely 14 km-es távot 20 km/h átlaggal sikerült leküzdeni, de ezek a nagy dögök nem a belső sávokba valók.

Kisebb-nagyobb, nyitott-zárt, és nem a balra kanyarodásuk miatt húzódtak be, hanem masszívan a belsőben haladnak:

Gyönyörűen, ahogy azt kell konténerrel megrakva:

Itt meg Suzukis kolléga, az építőanyaggal megrakott póttal, ahogy megszokta a belsőben:

További találatok:

Ez egy mai gyűjtés, ezek ketten így vonatoztak végig a Népstadiontól az Astoriáig (kb. 4 km):

És a végére a kedvencem, sehol senki, de ő a belsőben:

És ha már teherautók, még egy bónusz kép Laci jóvoltából:

Egy kedves üzenetet sikerült lefényképeznem egy teherautó hátulján....

106 komment

Címkék: budapest közlekedés kresz teherautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hawkeye 2010.03.27. 12:28:25

Árpád-híd.

A belsőben teherautók tömege, a középsőben volánbuszok egymás seggében.

Én a külsőben meg magányosan... :)

hawkeye 2010.03.27. 12:29:04

De legalább fele annyi idő alatt átérek Budáról Pestre, mint a többi...

konyvelomo 2010.03.27. 12:38:14

Városon belül nincs értelme megkülönböztetni belső-külső sávokat, mindenki oda sorol, amerre fordulni akar, egyébként is teljesen kiszámíthatatlan h melyik sáv a gyorsabb.

Városon kívül, autópályán pedig a többség jól besorolja magát...

_ng_ 2010.03.27. 12:42:23

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban – a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával – bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra – a balra bekanyarodás esetét kivéve – ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.

Nagyméretű járművek belső forgalmi sávban való folyamatos haladása a gyorsabban haladó járművek közlekedését akadályozná. A személygépkocsi és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsi és motorkerékpár kivételével a balra bekanyarodásra vagy megfordulásra való felkészülés esetén is csak olyan távolságon vehetik igénybe a belső sávot, amely távolság e művelet biztonságos végrehajtásához szükséges.

chellenge_accepted 2010.03.27. 12:45:20

3500kg alatt mehet ott ahol akar
3500kg fölött ha 3 sáv van akkor a mehet a 2. sávban de a 3. sávot csak akkor használhatja ha balra kanyarodik

Dáwid 2010.03.27. 12:47:36

Azthittem a post az autópályáról fog szólni, de látom mégsem. Így annyira nem jogos :S A balra kanyarodástól eltekintve, gondoljuk végig mi történik gyakrabban a külső sávban, mint a belsőben:
- hirtelen fékezések, sokkal gyakoribbak a beugrós kikanyarodók, ha hirtelen lekanyarodók, vagy a "hoppideleparkolok" esetektől. Egy nagyobb géppel, azon kívül hogy nehezebb megállni, gyors kikerülni egy bedugott orrot, vagy kikerülni egy vészvillogós parkolót sokkal-sokkal nehezebb. Tudom, voltam teherautós. Kb. 2 éve nem vezettem nagy vasat, de még emlékszem milyen volt. Arra ráfogni hogy "miért van a belsőben, nem is megy" már egyre kevésbé lehet. Egy mostani dobozos, elég szépen oda tud vágni ha kell. Itt már csak a megszokott "pusztuljon a taxis-a motoros-meg a furgonos is" felfogás miatt van minden... Jah! és ha a nagyvas a belső sávban halad akkor nem takarja el előled a gyalogátkelőre figyelmeztető táblát, vagy a jobb szélre tett lámpát. A sehol-senki, de ő a belsőben, meg... tudod, vannak gépek amiknek magasságuk is van. Az ember nem bízhat abban hogy majd egy fa sem fog lejjebb lógni, mert ha mégis, akkor is ő rakhatja újra a dobozt. Ha pedig a külsőben halad, hogy elégedett légy, akkor ha balra szeretne kanyarodni, úgysem engeded be a belsőbe. Akkor nem egyszerűbb ott haladni? :-)

''autónepper.'' 2010.03.27. 13:11:11

Néha ezek a teher autók gyorsabban mennek mint személy autók .

Kicsi79 2010.03.27. 13:41:48

@"autónepper": Kivételesen egyetértünk! :-)

Káposztakukac 2010.03.27. 13:43:44

a postoló hülye, már bocs. városban ott mennek ahol akarnak, vagy ahova sorolni akarnak. ráadásul a legtöbb fényképen 3,5 t alatti jármű található, amelyek csak az apeh szerint haszongépjárművek, közlekedéstechnikai szempontok alapján ugyanúgy minősülnek mint sima személyautók.

STi-2009 2010.03.27. 14:11:27

Sziasztok!
Mivel apu kamionos, így átérzem a helyzetet... Ö most egy 440 lovas, agyonkomputerezett 4 éves Renault Magnummal jár, kicsit lassan vált az automata, de ez is oda-oda ver az 1.1-es Suzukiknak... Ezt megelőzően egy 90km/h korlátozástól mentes, 500 lóerős DAF 95XF-el járt, hát...annak az 1.6-os, agyon racsingolt fosok sem voltak ellenfelek, egy ilyen pofátlan suhanccal vivott csatának szemtanúja voltam.
Valóban igaz, hogy a bunkóbb személyautósok nem engedik be a dögöket, ha azok a külsőből szeretnének majd balra fordulni, ilyenkor marad a türelmes irányjelzés...Vagy a tartósan belsőben haladás

_ng_ 2010.03.27. 14:23:47

@Enzo155: "3500kg fölött ha 3 sáv van akkor a mehet a 2. sávban de a 3. sávot csak akkor használhatja ha balra kanyarodik "

Pontosabban: mehet a 2. sávban, ha az adott útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad.
Ezt szokták figyelmen kívül hagyni pl. az Árpád hídon, ahol már a Váci úttól kezdve a középsőben mennek 50-nel, mert ők majd a Flóriánnál a felüljáróra akarnak felhajtani.

hipokrita 2010.03.27. 14:34:40

Szerintem - ha megfelelő sebességet tart - városon belül nincs ebben semmi kivetnivaló. Ha meg valaki lassan hajt, az nem attól van, hogy teherautóval halad, hanem abból, hogy ennyi gázt adott. A régisuzukis néniket nem tiltanánk ki a belsőből akkor?

Szilizoli 2010.03.27. 14:42:25

A "Száguldunk és féltek" feliratú kavicsszállító dömpereket és pótosvontatókat meglovagló 20 éves faszjancsiknak sünt a valagukba!
Nem elég nekik, hogy csinálják, még kérkednek is vele!
A szójáték megér 1 mosolyt, de Bugyi és Haraszti közelében ritkán tör rám ez az érzés, mikor szemből éppen előz egy ilyen tömeggyilkos és ha ráfékezek, akkor pont befér előttem.

"streetfighter" 2010.03.27. 14:44:43

Hadd menjen, ha elég gyors.
Inkább ők mint a lődörgő, béna úrvezetők.
Nagyon sok balfék autózik a belső sávban jóval a megengedett sebesség alatt.
Na azok kitakarodhatnának jobbra!

"streetfighter" 2010.03.27. 14:50:59

@STi-2009:

Az apád gyorsulási versenyeket rendezett a lámpáknál a kamionnal, vagy mi?

STi-2009 2010.03.27. 15:20:43

@"streetfighter": Neem. A kiscsávó egy kivánságlistás, vasalódeszkás, morcos 1.6-os Suzuki Ignissel volt és irányjelzés ellenére nem engedett be, gyorsult, lassult, látszott, hogy szopat, mert még vigyorgott is. Lámpához értünk, jó pár méterrel előttünk a mi sávunkban útlezárás volt...Ismerem apámat, ha összehúzza a szemét, akkor készül valamire...Zöld, egész öt és start: rázta a fülkét a temérdek nyomaték, csikorgott a gumi, a Suzuki visított, de lemaradt, apu meg kicsit ráhúzta a kormányt, de csak azért, mert a Suzuki mögött nem volt senki...Csóró gyerek olyat taposott a fékbe, hogy ihaj, pedig nem kellett volna, volt ott hely, csak megijedt. Tipikus bojrészer fasz. Hozzáteszem, apu segge alatt kb. 3 millió km van és pótkocsi nélküli nyerges volt az a DAF...

Dáwid 2010.03.27. 15:23:03

@"streetfighter": Pót nélkül tudnak azok a dögök csodákat :-D

STi-2009 2010.03.27. 15:28:19

@Dáwid: Hajaaajjjj :DD
Volna mit mesélni

Dáwid 2010.03.27. 15:34:17

@STi-2009: Keresztfaterom Actrossal nyomult egy darabig, én szerettem :-D jóó, nem arra van, de ha félévente egyszer pót nélkül kellett menni valahova, akkor azért egyszerűbb volt közlekedni vele, azt leszámítva hogy tolatásnál reflexből be akarta törni... XD Mondjuk átigazolt távolsági buszra azóta, de az emlékek azok megvannak :-)

STi-2009 2010.03.27. 15:40:31

@Dáwid: Actros is volt a repertoárban az öregnek, 11 éve kamionozik...Ő nem szereti a szólóban való utazást, mert ráz :D A kényelmes fasz :P Ez most volt nemrég, mert Pécsről Debrecenbe kellett mennie, felvenni a pót-pótkocsit, mert a Magnumhoz kapott Schmitz-et egy török fasz Suben-nél leamortizálta. Lehet a 4-es út volt szar, azért rázott :D

misitcom 2010.03.27. 16:08:07

Ha már a biciklis és a gyalogos úgy járhat mint a homály,és még nekem kell vigyázni rájuk.Akkor a teherautó egy kicsit balra húz miért olyan nagy baj?Bennük még mindig jobban megbízok,mert a tevékenységüket tanfolyammal és vizsgával teszik.

Igazából hosszú,egyenes szakaszokon tartok a nagy dögöktől.Sosem lehet tudni mikor szunyókált el a pilóta.(Vagyis lehet tudni,csak akkor már késő.)

georg 48 2010.03.27. 16:09:36

Én is annak adok igazat, aki azt mondja, városban nem szükséges betartani a jobbratartsot .
Ha már előre tudom, hogy balra fogok kanyarodni a Flórián téren, az Árpi híd alatt,ha tehetem már besorolok a belsőbe a Hungária Kerepesi sarkánál, mert a kurva életben nem fognak beengedni a nagy szar teherautómmal.

lamed 2010.03.27. 16:18:07

Szerintem a legtöbben azért mennek indokolatlanul a belső sávban (főleg személyautóval), mert félnek sávot váltani.

Fél a manővertől, mert gondolkodni és figyelni kellene, az meg ugye nem megy, inkább bemegy öt km-rel a balkanyar előtt, amikor még szabad a sáv. Így kényelmesen bambulva eljut a célig, lassan csurog a nyál a szája szélén, nem kell közben a forgalomra figyelni, tükörbe nézni, gondolkodni stb. Közben persze ő maga sem enged be senkit, sőt, ha véletlenül észre is veszi a sávjába igyekvőt, még szándékosan meg is akadályozza a besorolásban, nehogymá' bárki is elé kerüljön.

Red Fox 2010.03.27. 16:24:01

Én egy Iveco Dailyvel szoktam a városban mászkálni és rendszeresen gyorsabban haladok a belső sávban mint a külsőben. Miért is mennék akkor a külső sávban? Az szokott tetszeni amikor én betartom a sebességkorlátozást a belsőben és a mögöttem lévő a külsőből próbálkozik sikertelenül. Különösen az M0 -áson szokott előfordulni.

"streetfighter" 2010.03.27. 16:31:32

@STi-2009:

Bunkó volt a srác az biztos. Az ilyen megérdemli.
De Ignis nincs 1.6-os max. 1.5-ös sport, de az igen gyors.
Kevesebb mint 9mp a száz!
Az csak 1.3-as lehetett.

sosem 2010.03.27. 16:33:52

@STi-2009: Azért ráz, mert a hátsó tengelyen nincsen terhelés. Ezeket arra tervezték, hogy terhet vigyenek, a "traktorban" való közlekedés csak egy szükséges rossz. )

Yoli87 2010.03.27. 16:35:25

csak észrevétel a képekhez, hogy az elsőn a fehér teherautó (aminek most nem ugrik be a márkája), és lentebb az a kék Mazda E2200-as mehet a belsőben, mivel azoknak az össztömege nem haladja meg a 3500 kg-ot.

"streetfighter" 2010.03.27. 16:36:01

@georg 48:

Miért nem a Kőbányai útnál? ;-)

Bambano 2010.03.27. 16:36:49

A mai modern teherautók zöme üresen biztosan, de rakottan is nem ritkán simán legyorsulja az átlag kalapos tattermammert. Miért ne menne belül?

A suzukis a gagyi utánfutóval meg azért megy a belső sávban, mert ott kevesebb a megsüllyedt aknafedő, esőlevezető rács, stb. ezért nem pattog az utánfutó az úton. Jobb szeretnéd megtekinteni, ahogy felborul, szétszóródik a cucc, majd kényelmesen összeszedi?

Georgigi 2010.03.27. 16:40:08

A teherautók terhet is visznek.És gyorsak is.
Te viszont, az 5 személyes kocsiban egyedül űlsz. :)

Bambano 2010.03.27. 16:43:03

@_ng_: az lenne a jó, ha a szabályban benne lenne nulladik paragrafusként, hogy a külső sáv is legalább annyira sík és döccenőmentes, mint a belső...

belakis 2010.03.27. 16:43:07

Nem értem, ha 20km/h átlaggal mész, akkor 20 méter múlva a teherautós is utoléri (tgk, de valójában a fényképezettek jórésze sima kisteher, a zártakra pedig nem is vonatkozik semelyik tgk szabály!) akkor minek álljon az előtte levő seggében? Ne akarjuk már az általunk oly jól kitalált - de a valóságtól elrugaszkodott - szabályokat betartatni mással...

MeeCee 2010.03.27. 16:43:24

Nem azzal van a gond, h mehet vagy nem mehet. Ha mehet menjen, de akkor tényleg menjen, és ne tartson fel mást, legyen az teher- vagy személyautó. A posztoló feltehetőleg vmi ilyesmit akart. Én kifejezettem azért utálom a kis- és nagyteherautókat magam előtt bármelyik sávban, mert nem látni tőlük, mi történik 2-3-4 autóval előbb.

belakis 2010.03.27. 16:46:46

@MeeCee: Fura, egy képet leszámítva az összesen az előtte levő seggében van a dobozos/kisteher/teher.

Akkor legalább idevaló képeket linkelt volna :)

Engem a zöld suzukik, ás a kék opelok zavarnak a belső sávban. Asszem írok egy bejegyzést róla!

belakis 2010.03.27. 16:47:16

@belakis: Persze a csatolt képen egy barna ford lesz.

Rahsid 2010.03.27. 16:56:09

Én ha tehetem azért kikerülöm.Frusztrál hogy nem látom az előtte zajló dolgokat.

cso zsi 2010.03.27. 17:02:39

Mostanában egy 3,5-essel toltam, amin akkora doboz volt, mintha egy kategóriával nagyobb lenne a gép.
Igyekeztem a külsőben haladni, de:
az a szélén hullámos (mopedes, bringás indok), tőlem lassúbbak tötymörögnek ott, de leginkább a jobbra kanyarodni szándékozók, ha nincs külön sáv kialakítva.
A középső az őket kerülő, vagy a sávelfogyás miatt zippzárazók (már aki...) okábn lassul. Maradd a belső.
Mert a Kresz szerint megtehetem. És mert rakottan is vagyok olyan gyor, mint az átlag személyautók. Elvégre nekik is, nekem is 70 km/h az engedélyezett. A nagyobbaknak csak 50 a max, bármilyen nagyobb tábla van az úton. Pl a Nagykőrösin befelé szinte csak szabálytalan kamionosok vannak.

Yoli87 2010.03.27. 17:03:42

Legalább olyan képeket csatoltál volna, ami tényleg erről szól!

Devil 2010.03.27. 17:16:26

Szep kis nyafogas-kifogas gyujtemeny arrol miert NE tartsuk be a Kreszt. Persze, mert nektek ugy kenyelmes. Aztan meg hoborogtok ha masok nem tartjak be. Szerintem toroljuk el a zarovonalat, a zebrat, a jardat, a kotelezo jobbratartast es a sebesseghatarokat is (nem is szolva a megallasi-carakozasi tilalmakrol) mert nekem meg ugy kenyelmes.
Sot, a legjobb lenne ha a jobb savot egyszeruen beszantanank, a teherautos urak ugyem meltoztatnak ott menni, minek is pazarolni ra az aszfaltot?

englandboy 2010.03.27. 17:20:15

sti

apu nem lehet valami sikeres 11 év után egy magno

500 lovas 95 xf pedig nincs

TéeSzElnök 2010.03.27. 17:36:57

Ha a sok madár robogóra, motorra ülne, máris kisebb lenne a dugó...

daniferi 2010.03.27. 17:47:23

Az volt a legszebb, amikor pesten járva én voltam az egyetlen, aki beengedett egy kamiont a balra kanyarodó sávba. Addig persze a két egyenesen haladó sávból az egyik állt, mert elfoglalta azt, s hiába indexelt a szerencsétlen, senki nem engedte be.

cso zsi 2010.03.27. 17:47:56

@Devil: Etől még a sos kép között kettő van olyan, akire azt lehet mondani, hogy szabálytalan. A magányos tgk a belsőben, és az utánfutós Suzuki.
Vajon hány utánfutós tartja be az autópályákon a rájuk kiszabott szabályokat?
Egyáltalán tudnak róla?
A 3,5-es tgk-ra jó a "B" jogsi. Úrvezető bármikor felülhet rá, úgy, hogy pár dologgal nincs tisztában. De az nem ütközik a Kreszbe.

cso zsi 2010.03.27. 17:49:12

@TéeSzElnök: Gyanítom, hogy nem a furgonosokra gondoltál. De van pár ipar, amihez ha furgon nem is kell, a moped kevés.

Dáwid 2010.03.27. 17:54:52

@cso zsi: És ha az Erzsébet hídra a budai oldalról mész föl, és mondjuk a Hegyaljáról dőlő tömeget szeretnéd elkerülni, akkor melyik sávban kötsz ki? Igen. A belsőben. A Magányos TGK meg ha nem akarja a faágakat a puttonnyal méretre vágni, akkor mindig a belsőben fog közlekedni. Nem unalomból közlekednek ők, és játékból teszik úgy, ahogy. :-)

Kicsit próbáljuk már megérteni egymást... Vagy ebben az országban már csak akkor marad ember az ember ha valakit b@szogatni lehet? :S tolerancia...

Rahsid 2010.03.27. 17:58:04

@Devil: A sebességhatárokat mindenféleképpen!!!

FDToth 2010.03.27. 17:58:47

Nem az a baj, hoyg a belső sávban megy, hanem az, hoyg direkt, szándékosan sem húzódna le, ha látja (ha egyáltalán tényleg látja), hogy mögötte egy gyorsabb autó van. De ez nem csak a teherautókról mondható el sajnos. vmiért, fogalmam sincs miért, a beslő sávot favorizálja sok autós. főleg nők és idősek. városban is.

cso zsi 2010.03.27. 18:06:16

@Dáwid: Rossz helyre címezted úgy érzem.

amatőr 2010.03.27. 18:07:06

@STi-2009:
Nagyon sántít a történetet, nem mozigépész az apukád véletlenül? Vetíteni ott szokás. Olvasva egy tipikus " de szerettem volna, ha így történt volna" történet.
Suzuki Ignis 1.3: 955 kg, 93 LE
DAF 95 XF-430: 7900 kg (csak a vontató), 430 LE (maradjunk a tényeknél az álmok helyett)
Az eredmény:
955kg / 93 LE=10.3 kg/LE
7900kg / 430 LE=18,4 kg/LE
Evidens hogy a lóerőnként majdnem kétszer annyi súlyt cipelő vontató "csikorgó gumikkal" legyorsulta az Ignist.

Cáfolj meg, tényeket hozz, ne ábrándokat!

libraSVK 2010.03.27. 18:17:42

@amatőr:
Bevallom, nincs kedvem keresni.
De, ha mar elotted volt a tablazat, miert nem tetted ide a forgatonyomatekokat is?
Szerintem, sokat tesz, mennyire kepes kihasznalni a loeroket, es ebben sokat szamit a NM... Javitsatok ki, ha tevedek!

zse 2010.03.27. 18:26:20

@amatőr: nyomaték/kg? váltó áttétel?

Dáwid 2010.03.27. 18:32:33

@cso zsi: Igen. Bicsi-bocsi :-D Csak az Erzsébet hídon-belső sávos Ignis-re értettem az elejét. A többi már csak úgy jött, nem rád értettem :-)

egyittlakó (törölt) 2010.03.27. 18:33:02

@Szilizoli: "ritkán tör rám ez az érzés, mikor szemből éppen előz egy ilyen tömeggyilkos és ha ráfékezek, akkor pont befér előttem."

Tolj ki vele, ne fékezz.

lucius AIMERnius 2010.03.27. 18:34:09

@amatőr: de min vagy fennakadva? Épp az volt a lényeg, hogy egy köcsögszuzukist vagy bárki más személyautóst is gond nélkül le tud gyorsulni. Ezt támasztotta alá egy sztorival... punk tum. Nem arról szólt, hogy az apja mekkora nagy schumacher, és esélytelenül szétalázta a köcsögszuzikist.

misitcom 2010.03.27. 18:35:25

@amatőr: 955kg / 93 LE=10.3 kg/LE
7900kg / 430 LE=18,4 kg/LE

Ezt szépen lematekoztad.

Akkor már csak azt magyarázd meg,hogy ha ennyire csak a lóerő számít mitől van:
Régi MTZ traktor,aszt hiszem 50 LE.Behoz az erdőről 8 méter fát gond nélkül.A 93 LE Suzuki szét esne mint a bohócbicikli.Ez mitű van?

egyittlakó (törölt) 2010.03.27. 18:39:23

@misitcom: "Ha már a biciklis és a gyalogos úgy járhat mint a homály..."

Így van. Nehogy már a szegény teherautósokat akarják megregulázni, amikor a szaros bringásoknak minden meg van engedve. A gyalogos meg azt csinál, amit akar... Mindig erről beszéltem: a KRESZ legyen érvényes mindenkire vagy senkire!
Mindig a kivételezettek és az ügyeskedők teszik tönkre az országot és a közhangulatot.

amatőr 2010.03.27. 18:46:53

@misitcom:
Ignis vége I.-ben: 50 km / h, II.-ben 90 km /h

Az MTZ a legkisebb fokozatban "üvegig", addig a 3500-ig amit tud, forgatva megy kb. lépésben, ennyire egyszerű.

orwell 2010.03.27. 18:49:08

egy jó modszert megosztok azokkal kiket boszzant a lomha tgk.!
Megelőzöm és elé beállok majd fokozatosan elkezdek lassulni míg meg nem unja a tgk. és nem kezd jobbra lehúzódni! Hangsúlyozom csak abban az esetben ha kifejezetten feltartja a forgalmat és nem a többi autós miatt nem tud lehúzodni!!

amatőr 2010.03.27. 18:49:42

a kg / LE teljesen egyértelmű viszonyszám, és szerintem nincs az a nyergesvontató, amit váltás nélkül álló helyzetből 45-ig lehet huzatni, váltásonként adjunk méh hozzá két-három tized másodpercet...

Persze tudum, a kár volt a miatónkkal matekozni, tudom hogy a német, olasz és holland lőerőktől jobban tapad a gumi az aszfalton, és alapjáraton jön a maximális nyomaték.

amatőr 2010.03.27. 18:54:39

@misitcom: és ha a példánál maradva beépítené valaki az MTZ blokk helyére a Suzuki motorját, ugyanúgy behozná a 8 méter fát...

steflac 2010.03.27. 18:59:30

ez már megint egy 0 hozzászólás!

Belterületen mindenki ott megy, ahol akar, külterületen lenne értelme a kamionokat kitíltani a belsőből, de ott is azért, hogy a nagy sebességgel érkező személygépkocsik 130-150 sebességnél ne torlódjanak fel balesetveszélyesen!

steflac 2010.03.27. 19:00:06

mármint 0 poszt ;)

misitcom 2010.03.27. 19:01:14

@amatőr: Oké-oké!Le is ültem,meg is értettem.
Csak az volt furcsa,hogy minden más adatot és tényezőt kizárva,simán a LE-ből győztest hirdetsz.

mike_18 (törölt) 2010.03.27. 19:07:00

Ha 20km/h az átlagsebesség, akkor mit zavar, hogy a teherautó a belsőben megy? Ráadásul lakott területen belül, budapesten.

amatőr 2010.03.27. 19:19:36

@misitcom:
Oké, és elnézést, nekem sem kellett volna ok nélkül felpaprikázni magamat :)

Kicsi79 2010.03.27. 19:31:01

@amatőr: Nem akarok beleszólni, de egy kicsit más a nyomaték és a váltó is.

''autónepper.'' 2010.03.27. 19:34:10

@Kicsi79: Jah meg nem mindegy hogy diesel vagy benzines stbstb...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.27. 19:42:17

@Könyvelő Mo:
az teljesen kiszamithato melyik sav a gyorsabb
mindig a masik

Szilizoli 2010.03.27. 19:53:41

@egyittlakó: Hát... őőő... ezt nem szívesen tenném :)

Médiasas (törölt) 2010.03.27. 20:01:47

Streetfighter: ignis van sima 1.5 meg sport. Sima 1.5 99 ló, a sport 109. A 109es gyorsul 8.9et.

Maxxy61 2010.03.27. 20:07:27

Okostojások!

Több képen szerepelnek un.furgonok! Nos elmondanám neked fajankó,hogy tanulmányozd át mégegyszer a kreszt,mert a 3.5t-át meg nem haladó gépjármű nyugodtan mehet ott ahol a szem.gépkocsi! És még valami,nemrégtől ugyanannyival mehet,mint bármely személygépkocsi!
Amúgy tényleg...ti pesti seggfejek,miért nem közlekedtek például bringával,vagy robogóval?
Kijött a jó idő,nem fog leesni a gyűrű az újjatokról ha mondjuk három utcával arrébb levő munkahelyetekre nem biggyesztitek a nagy pi....tokat a kocsiba,hanem mondjuk robogóval mentek dolgozni,mint például azt teszik Barcelónában,Rómában,stb! Meg is érdemlitek,hogy a 40 fokos melegben mondjuk ott szédelegjetek a dugókban! Én csak röhögök olyankor rajtatok idióták!

cso zsi 2010.03.27. 20:12:06

@ihi: De nem mehet ott, ahol akar.
Lakott területen 3,5t fölött csak a jobb szélső, és a második sáv, a többi tabu, kivéve a balra kanyarodáshoz való besorolás.
Elég sok pályánkon már tilos bizonyos szakaszokon a 3,5 fölöttiekkel előzni, a szabály betartatásával van a gond. Pont úgy, mint a szabályosan 130-cal előzőre ráeső 160-180-asnál.

''autónepper.'' 2010.03.27. 20:12:30

@Maxxy61: erre csak annyit mondok hogy nekem van klíma is meg tető ablak is szal sosem szédelgek ...:D de mindenki abba sávba megy amelyikbe akar HA nem tartja fel a többieket !

nyekk 2010.03.27. 20:19:06

Teherkocsival veszélyesebb a külső sávban közlekedni, mint személlyel, mert a magas doboz, ponyva könnyen beleakadhat egy jobban belógó útmenti fába, vagy hasonló akadályba.
Megjegyzem, üresen, vagy kevés rakománnyal a városi sebességtartományban sok furgon, teherkocsi van olyan gyors, mint egy átlagos személyautó.

nyekk 2010.03.27. 20:27:55

@amatőr: Egy teherautónak bődületes nyomatéka van. Ráadásul az erőátviteli rendszer áttétele "rövidebb", mint a személynek. Ezért nehéz így összehasonlítani, ahogy te teszed. Alacsony (városi) sebességtartományban (üresen) meglepően meg tudnak indulni.
Persze afelett azért kifogy a gőz a vasból. Ha rogyásig van rakva, akkor meg főleg. Ráadásul a rakományra is vigyázni kell. Nehogy összeboruljon a két tonna tojás.

Yoli87 2010.03.27. 20:28:34

komolyan ilyen pitiáner szarokon veszekednek emberek! úgy is aq dugóban áll, ha meg nem akkor az a szaros teherautó is megy 50nel ha kell! azt pont. nem értem mit zavar egyeseket hogy nem a külsőben mennek. Nem egy 30t kamionról van szó .....

TamáSSS 2010.03.27. 20:28:46

@STi-2009: Van 1.1-es suzuki te OKOS? Egyébként megnézném.

roadrunner 2010.03.27. 20:31:40

Dáwid veled ertek egyet.
A postironak meg fogalma sincs mirol beszel,kresz szabajokat nem ismeri,elore gondolkodni nem tud.
A rutinos vezeto.
Egyebkent mi van a menet kozben fenykepezessel???
Csak nem egy kezzel kormanyozta a jarmuvet???

''autónepper.'' 2010.03.27. 20:32:42

@TamáSSS: ez megint valami hozzá értő lehet ne is húzd fel magad...:D ez kb olyan mint mikor jött nézni egy faszi kocsit és meg akarta nekem magyarázni h a mondeo-ba tettek 1.4 es motort : D

ZON 2010.03.27. 21:34:22

@misitcom: akkor gyorsulj te MTZ-vel,bajnok.Neked lenni sok-sok nyomaték. A fos 400-as Honda endurómban alig van belőle. .Szerinted?

toyotaska 2010.03.27. 21:54:01

15000 cm3, turbo mi kell még, porig alázza a szar 645i ket , 3x akkorat gyosul:))))
www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/epitoipari_gep/tatra/tatra_6x6_ujszeru_dobbal-3705213

vagy milyet léphet egy pár ezer lóerős exkavátor:)

"streetfighter" 2010.03.27. 22:44:01

@libraSVK:

Mivel kérted. Igen tévedsz!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 07:35:44

Mondjuk ez engem is szokott zavarni, hogy teherautó masszívan letol, miközben én 50-nel megyek (nem, nem 70-es táblánál), meg ha a belsőben mennek folyamatosan.

A KRESZ szerint meg csak akkor mehetnek a belsőben, ha balra kívánnak kanyarodni.

sweety 2010.03.28. 10:11:22

Nem csak ők a zavaróak. Tegnap este a szentendrei úton tartottam hazafelé. Három sáv van, és hetvenes tábla. Egy autó a belsőben 50-el. És nem megy sehova. Kikerülöm. Később a két sávos úton, a belsőben és a külsőben megy két autó, egymás mellett, végig ugyanazzal a sebességgel. És a belsőben nem veszi észre magát, hogy ki kéne menni egyet....

''autónepper.'' 2010.03.28. 10:29:29

@sweety: simán kikerülöm próbáld meg és nem leszel ideges:)

''autónepper.'' 2010.03.28. 10:34:00

@sweety: mivel a záró vonal nem fal :D van lehetőséged kikerülni őket csak szolok :P:)

Alikam 2010.03.28. 22:00:07

@Yoli87: szerintem az leginkább, hogy semmit nem lehet tőlük látni.
De mgé egy furgontól sem.

Tudom, nagyon zoral furgont vezetni, kilométerekre ellátsz, TE, aki meg mögötted megy megőrül, mert persze ha a megfelelő követési távot tartja akkor besorolnak elé, ha nem, akkor meg kész idegbetegség csak az előtted haladó féklámpájára koncentrálni.

Persze a pesti közlekedés egy rakás szar majdnem az összes autóssal együtt, úgyhogy ez a poszt tényleg egy milliomodik probléma csak.

ember a holdon? 2010.03.29. 10:11:47

Posztoló a hülye volt már? és nem csak a vezetés közbeni fényképekért.

@amatőr: A számításaid szerint akkor engem is legyorsulna a mi autónk? 1675kg/131Le = 12,7kg/LE. Suzukié 10,3... esélyem sincs, mi?
ja, hogy 118Nm vs. 330Nm.
próbálj gondolkodni vagy ha nem értesz hozzá akkor inkább maradj csendben. nomen est omen...

oszamaci 2010.03.29. 13:37:20

@Red Fox:
A lehet menni a belsőben is nem azt jelenti, hogy oda kell beköltöznöd. Gyorsabbat elengedni kéne kreszben is benne van.
Az M0 pedig jobbra tarts van!

ember a holdon? 2010.03.29. 13:50:50

@toyotaska: csak a pontosság kedvéért: 16 x 375 LE. A 2x2750 csak a generátorokat hajtja.:-)

ember a holdon? 2010.03.29. 15:58:21

@"streetfighter": a tapasztalat nem ezt mutatja.
a buzikis "streetfighter"-ek miért gondolják azt, hogy mert tele aggatják homasita cuccokkal a szemük fényét, akkor az már versenygép?

"streetfighter" 2010.03.29. 16:17:22

@ember a holdon?:

A én tapasztalatom pedig azt mutatja, hogy a nagy nyomatékkal mindenki kitörölheti a .....
A Suzuki 1.3 GTI-m ellen 1995.-ben esélye sem volt egy 2.0 BMW-nek pedig kétszer akkora volt a nyomatéka! Az akkori dízeleket nem is említem mert az vicc lenne!
A mostani autóm 180-as nyomatékkal megfingatja a a BMW 530D-t. Mennyi a nyomaték 500Nm?
Nem hagyom le, de ott vagyok mellette, igaz, hogy az én motorom 8300-at pörög gond nélkül.

ember a holdon? 2010.03.29. 16:35:24

@"streetfighter": bocs, de ehhez csak ennyit tudok hozzáfűzni: :-)

"streetfighter" 2010.03.29. 16:41:38

@ember a holdon?:

Hiszed vagy nem, a tény az tény. ;-)

schdl (törölt) 2010.03.29. 17:39:13

@hipokrita: "A régisuzukis néniket nem tiltanánk ki a belsőből akkor?" - én
megtenném :D

schdl (törölt) 2010.03.29. 18:19:40

Én azt tartom viccesnek, hogy a sok hülyegyerek (tisztelet a kivételnek) azzal szórakozik a CÉGES furgonjával, hogy rövid féktávokat vesz és nyomul a dugóban, majdhogynem koccanásig gurul az elötte állóhoz. Mert ugye más F...ÁVAL könnyű verni a csalánt, a furgon se az övé, a másik autó sem az övé, és ha mégis "benézi" és nekimegy az elötte állónak, akkor neki mindegy. Jegyzem meg, hogy a DUGÓBAN.

PIi 2021.07.08. 12:47:12

@amatőr: Hatalmas baromságot írsz. A többiekkel elhitetheted, hogy nagy eszed van a téren, de velem nem. Azonban úgy látom jól behúzod a nyakad ha kiokít valaki. Nem fogod elkönyvelni magadban, hogy igazad volt, miközben eltűnsz a felelősség elől.
Amennyiben nem válaszolsz erre a kommentemre akármi érdembelit három napon belül, akkor kijelentjük mindenki előtt, hogy tévedtél, és nem volt igazad.

amatőr 2021.07.08. 14:06:35

@PIi: Senkim sem vagy, hogy te nekem feltételeket szabj. Kicsit szánalmas vagy egy 11 éves témát felhozni ilyen bicskanyitogató stílusban.
Amúgy ki az a "mi, kijelentjük"? Kinek a nevében beszélsz? Egyébként azt jelentesz ki amit akarsz, annyit ér a kijelentésed, mint te magad: nullát.

De azért azt fejtsd ki, mester, mi az amit jobban vélsz tudni! Csak arra vigyázz, hogy csak annyi észt ossz, hogy neked is maradjon valamennyi!

amatőr 2021.07.08. 14:08:18

Most látom csak hogy egy kéthozzászólásos fake-nicknek válaszoltam. Nem kellett volna.

PIi 2021.07.13. 11:08:12

@amatőr: Mi a faszt mondtál nekem, te kis kurva? Tudatnám veled hogy a legjobbak között végeztem a Magyar Honvédség osztályában, részt vettem számos titkos bevetésen az Al-Quaeda ellen, és több mint 300 halálos lövést adtam le. Kiképeztek gorilla hadviselésből, és én vagyok a legjobb mesterlövész az egész magyar fegyveres erőkben. Te nem vagy nekem semmi, csak egy újabb célpont. Olyan precizitással foglal kiirtani a gecibe amilyet még nem látott a Föld, jegyezd ezt meg. Azt gondolod megúszod hogy ilyen faszságokat mondtál nekem az Interneten? Gondold újra, seggfej. Miközben beszélünk, épp felveszem a kapcsolatot a Magyarországot lefedő kémhálózatommal akik pont most nyomozzák le az IP-címed úgyhogy készülj a viharra, te féreg. A viharra ami eltörli ezt a szánalmas dolgot amit te az életednek hívsz. Kibaszottul halott vagy gyerek. Bárhol lehetek, bármikor, és több mint hétszázféleképpen tudlak megölni, csak a puszta kezemmel. Nem csak fegyvertelen harcban vagyok kiképezve, hozzáférésem van a Terrorelhárítási Központ teljes arzenáljához, és ezt teljes mértékben használni is fogom hogy eltöröljem a szánalmas segged a kontinensről, te kis pöcs. Bár tudtad volna micsoda szentségtelen megtorlást szabadít rád az "okos" hozzászólásod, talán befogtad volna a kibaszott pofád. De nem tudtad, nem tetted, és most megfizeted az árát, te istenverte barom. Úgy telifoslak dühöngéssel, hogy bele fogsz fulladni. Kibaszottul halott vagy, öcskös.

PIi 2021.07.13. 12:07:46

@amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam a világból, a tévedések földjére.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása