Amikor ez a poszt megjelenik, én most valahol a Fertő-Hanság Nemzeti Parkban kisvonatozok a többiekkel, hacsak épp nem szakad az eső. De igazából valószínűleg akkor is, legfeljebb ha szélvihar is van, akkor beleborul az egész kemény mag a Fertő-tóba. De térjünk a tárgyra, mert az előbbiek valószínűleg csak azt érdekli, aki amúgy is ott van a találkozón. Andrásnak abból lett elege, hogy amikor netán haladni is lehetne a városi utakon, akkor is sokszor ott szüttyögnek, tötymörögnek a belső sávban a nem túl dinamikus óriás sokkerekűek. Na ki írja be először, hogy hülye a posztoló, mert vezetés közben fotózgat?
Lehet, hogy csak engem zavar, de nagyon sok teherautót látok közlekedni a belső sávokban.
Egyébként is agyhalál a budapesti közlekedés, a mai otthon-munkahely 14 km-es távot 20 km/h átlaggal sikerült leküzdeni, de ezek a nagy dögök nem a belső sávokba valók.
Kisebb-nagyobb, nyitott-zárt, és nem a balra kanyarodásuk miatt húzódtak be, hanem masszívan a belsőben haladnak:
Gyönyörűen, ahogy azt kell konténerrel megrakva:
Itt meg Suzukis kolléga, az építőanyaggal megrakott póttal, ahogy megszokta a belsőben:
További találatok:
Ez egy mai gyűjtés, ezek ketten így vonatoztak végig a Népstadiontól az Astoriáig (kb. 4 km):
És a végére a kedvencem, sehol senki, de ő a belsőben:
És ha már teherautók, még egy bónusz kép Laci jóvoltából:
Egy kedves üzenetet sikerült lefényképeznem egy teherautó hátulján....
hawkeye 2010.03.27. 12:28:25
A belsőben teherautók tömege, a középsőben volánbuszok egymás seggében.
Én a külsőben meg magányosan... :)
hawkeye 2010.03.27. 12:29:04
konyvelomo 2010.03.27. 12:38:14
Városon kívül, autópályán pedig a többség jól besorolja magát...
_ng_ 2010.03.27. 12:42:23
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban – a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával – bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra – a balra bekanyarodás esetét kivéve – ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.
Nagyméretű járművek belső forgalmi sávban való folyamatos haladása a gyorsabban haladó járművek közlekedését akadályozná. A személygépkocsi és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsi és motorkerékpár kivételével a balra bekanyarodásra vagy megfordulásra való felkészülés esetén is csak olyan távolságon vehetik igénybe a belső sávot, amely távolság e művelet biztonságos végrehajtásához szükséges.
chellenge_accepted 2010.03.27. 12:45:20
3500kg fölött ha 3 sáv van akkor a mehet a 2. sávban de a 3. sávot csak akkor használhatja ha balra kanyarodik
chellenge_accepted 2010.03.27. 12:46:23
Dáwid 2010.03.27. 12:47:36
- hirtelen fékezések, sokkal gyakoribbak a beugrós kikanyarodók, ha hirtelen lekanyarodók, vagy a "hoppideleparkolok" esetektől. Egy nagyobb géppel, azon kívül hogy nehezebb megállni, gyors kikerülni egy bedugott orrot, vagy kikerülni egy vészvillogós parkolót sokkal-sokkal nehezebb. Tudom, voltam teherautós. Kb. 2 éve nem vezettem nagy vasat, de még emlékszem milyen volt. Arra ráfogni hogy "miért van a belsőben, nem is megy" már egyre kevésbé lehet. Egy mostani dobozos, elég szépen oda tud vágni ha kell. Itt már csak a megszokott "pusztuljon a taxis-a motoros-meg a furgonos is" felfogás miatt van minden... Jah! és ha a nagyvas a belső sávban halad akkor nem takarja el előled a gyalogátkelőre figyelmeztető táblát, vagy a jobb szélre tett lámpát. A sehol-senki, de ő a belsőben, meg... tudod, vannak gépek amiknek magasságuk is van. Az ember nem bízhat abban hogy majd egy fa sem fog lejjebb lógni, mert ha mégis, akkor is ő rakhatja újra a dobozt. Ha pedig a külsőben halad, hogy elégedett légy, akkor ha balra szeretne kanyarodni, úgysem engeded be a belsőbe. Akkor nem egyszerűbb ott haladni? :-)
''autónepper.'' 2010.03.27. 13:11:11
Kicsi79 2010.03.27. 13:41:48
Káposztakukac 2010.03.27. 13:43:44
STi-2009 2010.03.27. 14:11:27
Mivel apu kamionos, így átérzem a helyzetet... Ö most egy 440 lovas, agyonkomputerezett 4 éves Renault Magnummal jár, kicsit lassan vált az automata, de ez is oda-oda ver az 1.1-es Suzukiknak... Ezt megelőzően egy 90km/h korlátozástól mentes, 500 lóerős DAF 95XF-el járt, hát...annak az 1.6-os, agyon racsingolt fosok sem voltak ellenfelek, egy ilyen pofátlan suhanccal vivott csatának szemtanúja voltam.
Valóban igaz, hogy a bunkóbb személyautósok nem engedik be a dögöket, ha azok a külsőből szeretnének majd balra fordulni, ilyenkor marad a türelmes irányjelzés...Vagy a tartósan belsőben haladás
_ng_ 2010.03.27. 14:23:47
Pontosabban: mehet a 2. sávban, ha az adott útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad.
Ezt szokták figyelmen kívül hagyni pl. az Árpád hídon, ahol már a Váci úttól kezdve a középsőben mennek 50-nel, mert ők majd a Flóriánnál a felüljáróra akarnak felhajtani.
hipokrita 2010.03.27. 14:34:40
Szilizoli 2010.03.27. 14:42:25
Nem elég nekik, hogy csinálják, még kérkednek is vele!
A szójáték megér 1 mosolyt, de Bugyi és Haraszti közelében ritkán tör rám ez az érzés, mikor szemből éppen előz egy ilyen tömeggyilkos és ha ráfékezek, akkor pont befér előttem.
"streetfighter" 2010.03.27. 14:44:43
Inkább ők mint a lődörgő, béna úrvezetők.
Nagyon sok balfék autózik a belső sávban jóval a megengedett sebesség alatt.
Na azok kitakarodhatnának jobbra!
"streetfighter" 2010.03.27. 14:50:59
Az apád gyorsulási versenyeket rendezett a lámpáknál a kamionnal, vagy mi?
STi-2009 2010.03.27. 15:20:43
Dáwid 2010.03.27. 15:23:03
STi-2009 2010.03.27. 15:28:19
Volna mit mesélni
Dáwid 2010.03.27. 15:34:17
STi-2009 2010.03.27. 15:40:31
misitcom 2010.03.27. 16:08:07
Igazából hosszú,egyenes szakaszokon tartok a nagy dögöktől.Sosem lehet tudni mikor szunyókált el a pilóta.(Vagyis lehet tudni,csak akkor már késő.)
georg 48 2010.03.27. 16:09:36
Ha már előre tudom, hogy balra fogok kanyarodni a Flórián téren, az Árpi híd alatt,ha tehetem már besorolok a belsőbe a Hungária Kerepesi sarkánál, mert a kurva életben nem fognak beengedni a nagy szar teherautómmal.
lamed 2010.03.27. 16:18:07
Fél a manővertől, mert gondolkodni és figyelni kellene, az meg ugye nem megy, inkább bemegy öt km-rel a balkanyar előtt, amikor még szabad a sáv. Így kényelmesen bambulva eljut a célig, lassan csurog a nyál a szája szélén, nem kell közben a forgalomra figyelni, tükörbe nézni, gondolkodni stb. Közben persze ő maga sem enged be senkit, sőt, ha véletlenül észre is veszi a sávjába igyekvőt, még szándékosan meg is akadályozza a besorolásban, nehogymá' bárki is elé kerüljön.
Red Fox 2010.03.27. 16:24:01
"streetfighter" 2010.03.27. 16:31:32
Bunkó volt a srác az biztos. Az ilyen megérdemli.
De Ignis nincs 1.6-os max. 1.5-ös sport, de az igen gyors.
Kevesebb mint 9mp a száz!
Az csak 1.3-as lehetett.
sosem 2010.03.27. 16:33:52
Yoli87 2010.03.27. 16:35:25
"streetfighter" 2010.03.27. 16:36:01
Miért nem a Kőbányai útnál? ;-)
Bambano 2010.03.27. 16:36:49
A suzukis a gagyi utánfutóval meg azért megy a belső sávban, mert ott kevesebb a megsüllyedt aknafedő, esőlevezető rács, stb. ezért nem pattog az utánfutó az úton. Jobb szeretnéd megtekinteni, ahogy felborul, szétszóródik a cucc, majd kényelmesen összeszedi?
Georgigi 2010.03.27. 16:40:08
Te viszont, az 5 személyes kocsiban egyedül űlsz. :)
Bambano 2010.03.27. 16:43:03
belakis 2010.03.27. 16:43:07
MeeCee 2010.03.27. 16:43:24
belakis 2010.03.27. 16:46:46
Akkor legalább idevaló képeket linkelt volna :)
Engem a zöld suzukik, ás a kék opelok zavarnak a belső sávban. Asszem írok egy bejegyzést róla!
belakis 2010.03.27. 16:47:16
Rahsid 2010.03.27. 16:56:09
cso zsi 2010.03.27. 17:02:39
Igyekeztem a külsőben haladni, de:
az a szélén hullámos (mopedes, bringás indok), tőlem lassúbbak tötymörögnek ott, de leginkább a jobbra kanyarodni szándékozók, ha nincs külön sáv kialakítva.
A középső az őket kerülő, vagy a sávelfogyás miatt zippzárazók (már aki...) okábn lassul. Maradd a belső.
Mert a Kresz szerint megtehetem. És mert rakottan is vagyok olyan gyor, mint az átlag személyautók. Elvégre nekik is, nekem is 70 km/h az engedélyezett. A nagyobbaknak csak 50 a max, bármilyen nagyobb tábla van az úton. Pl a Nagykőrösin befelé szinte csak szabálytalan kamionosok vannak.
Yoli87 2010.03.27. 17:03:42
Devil 2010.03.27. 17:16:26
Sot, a legjobb lenne ha a jobb savot egyszeruen beszantanank, a teherautos urak ugyem meltoztatnak ott menni, minek is pazarolni ra az aszfaltot?
englandboy 2010.03.27. 17:20:15
apu nem lehet valami sikeres 11 év után egy magno
500 lovas 95 xf pedig nincs
TéeSzElnök 2010.03.27. 17:36:57
daniferi 2010.03.27. 17:47:23
cso zsi 2010.03.27. 17:47:56
Vajon hány utánfutós tartja be az autópályákon a rájuk kiszabott szabályokat?
Egyáltalán tudnak róla?
A 3,5-es tgk-ra jó a "B" jogsi. Úrvezető bármikor felülhet rá, úgy, hogy pár dologgal nincs tisztában. De az nem ütközik a Kreszbe.
cso zsi 2010.03.27. 17:49:12
Dáwid 2010.03.27. 17:54:52
Kicsit próbáljuk már megérteni egymást... Vagy ebben az országban már csak akkor marad ember az ember ha valakit b@szogatni lehet? :S tolerancia...
Rahsid 2010.03.27. 17:58:04
FDToth 2010.03.27. 17:58:47
cso zsi 2010.03.27. 18:06:16
amatőr 2010.03.27. 18:07:06
Nagyon sántít a történetet, nem mozigépész az apukád véletlenül? Vetíteni ott szokás. Olvasva egy tipikus " de szerettem volna, ha így történt volna" történet.
Suzuki Ignis 1.3: 955 kg, 93 LE
DAF 95 XF-430: 7900 kg (csak a vontató), 430 LE (maradjunk a tényeknél az álmok helyett)
Az eredmény:
955kg / 93 LE=10.3 kg/LE
7900kg / 430 LE=18,4 kg/LE
Evidens hogy a lóerőnként majdnem kétszer annyi súlyt cipelő vontató "csikorgó gumikkal" legyorsulta az Ignist.
Cáfolj meg, tényeket hozz, ne ábrándokat!
libraSVK 2010.03.27. 18:17:42
Bevallom, nincs kedvem keresni.
De, ha mar elotted volt a tablazat, miert nem tetted ide a forgatonyomatekokat is?
Szerintem, sokat tesz, mennyire kepes kihasznalni a loeroket, es ebben sokat szamit a NM... Javitsatok ki, ha tevedek!
zse 2010.03.27. 18:26:20
Dáwid 2010.03.27. 18:32:33
egyittlakó (törölt) 2010.03.27. 18:33:02
Tolj ki vele, ne fékezz.
lucius AIMERnius 2010.03.27. 18:34:09
misitcom 2010.03.27. 18:35:25
7900kg / 430 LE=18,4 kg/LE
Ezt szépen lematekoztad.
Akkor már csak azt magyarázd meg,hogy ha ennyire csak a lóerő számít mitől van:
Régi MTZ traktor,aszt hiszem 50 LE.Behoz az erdőről 8 méter fát gond nélkül.A 93 LE Suzuki szét esne mint a bohócbicikli.Ez mitű van?
egyittlakó (törölt) 2010.03.27. 18:39:23
Így van. Nehogy már a szegény teherautósokat akarják megregulázni, amikor a szaros bringásoknak minden meg van engedve. A gyalogos meg azt csinál, amit akar... Mindig erről beszéltem: a KRESZ legyen érvényes mindenkire vagy senkire!
Mindig a kivételezettek és az ügyeskedők teszik tönkre az országot és a közhangulatot.
amatőr 2010.03.27. 18:46:53
Ignis vége I.-ben: 50 km / h, II.-ben 90 km /h
Az MTZ a legkisebb fokozatban "üvegig", addig a 3500-ig amit tud, forgatva megy kb. lépésben, ennyire egyszerű.
orwell 2010.03.27. 18:49:08
Megelőzöm és elé beállok majd fokozatosan elkezdek lassulni míg meg nem unja a tgk. és nem kezd jobbra lehúzódni! Hangsúlyozom csak abban az esetben ha kifejezetten feltartja a forgalmat és nem a többi autós miatt nem tud lehúzodni!!
amatőr 2010.03.27. 18:49:42
Persze tudum, a kár volt a miatónkkal matekozni, tudom hogy a német, olasz és holland lőerőktől jobban tapad a gumi az aszfalton, és alapjáraton jön a maximális nyomaték.
amatőr 2010.03.27. 18:54:39
steflac 2010.03.27. 18:59:30
Belterületen mindenki ott megy, ahol akar, külterületen lenne értelme a kamionokat kitíltani a belsőből, de ott is azért, hogy a nagy sebességgel érkező személygépkocsik 130-150 sebességnél ne torlódjanak fel balesetveszélyesen!
steflac 2010.03.27. 19:00:06
misitcom 2010.03.27. 19:01:14
Csak az volt furcsa,hogy minden más adatot és tényezőt kizárva,simán a LE-ből győztest hirdetsz.
mike_18 (törölt) 2010.03.27. 19:07:00
amatőr 2010.03.27. 19:19:36
Oké, és elnézést, nekem sem kellett volna ok nélkül felpaprikázni magamat :)
''autónepper.'' 2010.03.27. 19:22:38
Kicsi79 2010.03.27. 19:31:01
''autónepper.'' 2010.03.27. 19:34:10
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.27. 19:42:17
az teljesen kiszamithato melyik sav a gyorsabb
mindig a masik
Szilizoli 2010.03.27. 19:53:41
Médiasas (törölt) 2010.03.27. 20:01:47
Maxxy61 2010.03.27. 20:07:27
Több képen szerepelnek un.furgonok! Nos elmondanám neked fajankó,hogy tanulmányozd át mégegyszer a kreszt,mert a 3.5t-át meg nem haladó gépjármű nyugodtan mehet ott ahol a szem.gépkocsi! És még valami,nemrégtől ugyanannyival mehet,mint bármely személygépkocsi!
Amúgy tényleg...ti pesti seggfejek,miért nem közlekedtek például bringával,vagy robogóval?
Kijött a jó idő,nem fog leesni a gyűrű az újjatokról ha mondjuk három utcával arrébb levő munkahelyetekre nem biggyesztitek a nagy pi....tokat a kocsiba,hanem mondjuk robogóval mentek dolgozni,mint például azt teszik Barcelónában,Rómában,stb! Meg is érdemlitek,hogy a 40 fokos melegben mondjuk ott szédelegjetek a dugókban! Én csak röhögök olyankor rajtatok idióták!
cso zsi 2010.03.27. 20:12:06
Lakott területen 3,5t fölött csak a jobb szélső, és a második sáv, a többi tabu, kivéve a balra kanyarodáshoz való besorolás.
Elég sok pályánkon már tilos bizonyos szakaszokon a 3,5 fölöttiekkel előzni, a szabály betartatásával van a gond. Pont úgy, mint a szabályosan 130-cal előzőre ráeső 160-180-asnál.
''autónepper.'' 2010.03.27. 20:12:30
nyekk 2010.03.27. 20:19:06
Megjegyzem, üresen, vagy kevés rakománnyal a városi sebességtartományban sok furgon, teherkocsi van olyan gyors, mint egy átlagos személyautó.
nyekk 2010.03.27. 20:27:55
Persze afelett azért kifogy a gőz a vasból. Ha rogyásig van rakva, akkor meg főleg. Ráadásul a rakományra is vigyázni kell. Nehogy összeboruljon a két tonna tojás.
Yoli87 2010.03.27. 20:28:34
TamáSSS 2010.03.27. 20:28:46
roadrunner 2010.03.27. 20:31:40
A postironak meg fogalma sincs mirol beszel,kresz szabajokat nem ismeri,elore gondolkodni nem tud.
A rutinos vezeto.
Egyebkent mi van a menet kozben fenykepezessel???
Csak nem egy kezzel kormanyozta a jarmuvet???
''autónepper.'' 2010.03.27. 20:32:42
ZON 2010.03.27. 21:34:22
toyotaska 2010.03.27. 21:54:01
www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/epitoipari_gep/tatra/tatra_6x6_ujszeru_dobbal-3705213
vagy milyet léphet egy pár ezer lóerős exkavátor:)
toyotaska 2010.03.27. 21:56:02
2x 2750 LE
"streetfighter" 2010.03.27. 22:44:01
Mivel kérted. Igen tévedsz!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.28. 07:35:44
A KRESZ szerint meg csak akkor mehetnek a belsőben, ha balra kívánnak kanyarodni.
sweety 2010.03.28. 10:11:22
''autónepper.'' 2010.03.28. 10:29:29
''autónepper.'' 2010.03.28. 10:34:00
Alikam 2010.03.28. 22:00:07
De mgé egy furgontól sem.
Tudom, nagyon zoral furgont vezetni, kilométerekre ellátsz, TE, aki meg mögötted megy megőrül, mert persze ha a megfelelő követési távot tartja akkor besorolnak elé, ha nem, akkor meg kész idegbetegség csak az előtted haladó féklámpájára koncentrálni.
Persze a pesti közlekedés egy rakás szar majdnem az összes autóssal együtt, úgyhogy ez a poszt tényleg egy milliomodik probléma csak.
ember a holdon? 2010.03.29. 10:11:47
@amatőr: A számításaid szerint akkor engem is legyorsulna a mi autónk? 1675kg/131Le = 12,7kg/LE. Suzukié 10,3... esélyem sincs, mi?
ja, hogy 118Nm vs. 330Nm.
próbálj gondolkodni vagy ha nem értesz hozzá akkor inkább maradj csendben. nomen est omen...
oszamaci 2010.03.29. 13:37:20
A lehet menni a belsőben is nem azt jelenti, hogy oda kell beköltöznöd. Gyorsabbat elengedni kéne kreszben is benne van.
Az M0 pedig jobbra tarts van!
ember a holdon? 2010.03.29. 13:50:50
"streetfighter" 2010.03.29. 15:43:26
Valószínűleg legyorsulna.
ember a holdon? 2010.03.29. 15:58:21
a buzikis "streetfighter"-ek miért gondolják azt, hogy mert tele aggatják homasita cuccokkal a szemük fényét, akkor az már versenygép?
"streetfighter" 2010.03.29. 16:17:22
A én tapasztalatom pedig azt mutatja, hogy a nagy nyomatékkal mindenki kitörölheti a .....
A Suzuki 1.3 GTI-m ellen 1995.-ben esélye sem volt egy 2.0 BMW-nek pedig kétszer akkora volt a nyomatéka! Az akkori dízeleket nem is említem mert az vicc lenne!
A mostani autóm 180-as nyomatékkal megfingatja a a BMW 530D-t. Mennyi a nyomaték 500Nm?
Nem hagyom le, de ott vagyok mellette, igaz, hogy az én motorom 8300-at pörög gond nélkül.
ember a holdon? 2010.03.29. 16:35:24
"streetfighter" 2010.03.29. 16:41:38
Hiszed vagy nem, a tény az tény. ;-)
schdl (törölt) 2010.03.29. 17:39:13
megtenném :D
schdl (törölt) 2010.03.29. 18:19:40
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.03. 12:39:13
PIi 2021.07.08. 12:47:12
Amennyiben nem válaszolsz erre a kommentemre akármi érdembelit három napon belül, akkor kijelentjük mindenki előtt, hogy tévedtél, és nem volt igazad.
amatőr 2021.07.08. 14:06:35
Amúgy ki az a "mi, kijelentjük"? Kinek a nevében beszélsz? Egyébként azt jelentesz ki amit akarsz, annyit ér a kijelentésed, mint te magad: nullát.
De azért azt fejtsd ki, mester, mi az amit jobban vélsz tudni! Csak arra vigyázz, hogy csak annyi észt ossz, hogy neked is maradjon valamennyi!
amatőr 2021.07.08. 14:08:18
PIi 2021.07.13. 11:08:12
PIi 2021.07.13. 12:07:46