Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A záróvonal nem valami díszcsík!

2010.03.28. 12:30 :: SilentSound

Én és az olvasó-kommentelő társaság offline világban is arcát vállaló tagjai valósznűleg épp másnaposak vagyunk, vagyis egyben harmadnaposak (nem, nem vezettünk a hétvégén autót), de az időzíthetőségnek hála ennek okán még nem kell, hogy poszt nélkül maradjatok. Vic Tor azon bosszantotta fel magát, hogy az autósok gyakran a záróvonalat csak ajánlásnak tekintik, ráadásul ha egy marhára sietős bunkó átlépi, rögtön követi a többi is.

Eddig is tisztában voltunk vele, hogy a záróvonal honfitársaink nagy részének csupán egy ajánlást jelent a sáv lehetséges széléről, és teljesen normális jelenség az, ha a sávváltást ezen keresztül teszik meg. Már csak azért is normális viselkedés ez, mert a többi vezető is eltűri az ilyen közlekedési áthágást, és mosolyogva, vagy esetleg vicsorogva engedi maga elé a szabálytalankodót.

De amikor már a szemközti sávból érkezők döntenek úgy, hogy a középső záróvonalon átvágva tesznek egy száznyolcvan fokos fordulatot, na az már meghökkentő. És mindezt úgy, hogy az Árpád hidnál a Váci úti felüljárón lefele érkezve teszik ezt meg, a kétsávos szemközti sávon átfurakodva magukat, na az már nem csak meghökkentő, hanem életveszélyes is.

Először nem hittem a szememnek, és nem értettem, honnan kerül egy autó elém úgy, hogy keresztbe áll a hid lábánál a dupla záróvonalon és próbál besurrani. Utána rájöttem, mert nem egy magányos farkasról volt szó, hanem követték a „jó példát” mások is, egyszerre három autó.

Mindig azt gondoltam, hogy a dél-olaszországi közlekedési morál jóval alattunk van, de rá kell jönnünk, hogy most már Teheránnal vetekszünk az autózási kultúránkkal. Jobban mondva kulturhánkkal.

Az idegroncsderbi folytatódik....

73 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lyl 2010.03.28. 12:48:51

Amíg nem lesz minden záróvonal helyén betonfal, addig igy is fog maradni minden.
Vonalon megfordulós, benzinkútonáthajtós majd tolakodós (Nagykörösi vége a lukoil kút minden reggel), duplazárón + 2 villamossinen megfordulós (Róbert K krt óránként 1)de a kedvencem a vidámparki felüljárónál az M3 rávezető- Róbert K. az ott úgy ki van találva - tervezve - és olyanokat müvelnek ott az emberek, hogy lassan a világökörség része lesz.

"streetfighter" 2010.03.28. 13:27:48

Ész nélkül tényleg nem lehet záróvonalakat átlépni. Nagyon oda kell figyelni!
Elvégre valami értelme lehet, hogy van, nemigaz?

Yo! Maaan! 2010.03.28. 13:30:30

Az úgy van, hogy k.va rövid a balra kanyarító és amíg egyenesben mindkét irányban piros a lámpa, telített a sáv, aki balra menne és siet, vagy kicsit rámenős, az kikerüli a sort és szépen elhúz a dolgára. Ez azért rossz, mert szabályt szeg, viszont jó, mert csökkenti a dugót.

fajitas 2010.03.28. 13:35:21

Aki a Váci úton kifelé fel szeretne hajtani az Árpád hídra csúcsforgalomban, és nincs türelme/ideje (persze lehet, hogy siet az anyját megb***ni a halálos ágyán) kivárni a sorát a felüljáró melletti sávban (ami a hídra vezet fel), na az szépen áthajt a felüljárón, és ott megfordulva a záróvonalon keresztül az ellenkező irányból hajt rá a hídra. Ennek a tipikus esetét írta le a kedves posztoló.

Snake_Ey3s · http://jokerdes.blog.hu 2010.03.28. 13:42:19

fajitas:

Pedig ennek van egy egyszerűbb módja ami, még így a Margit-híd lezárásánál is gyorsabb mint a felvezető sávban tökölni.
Átmész a felüljárón, elmész az OMV kútig ott befordulsz a kútra és onnan vissza a Vácira. Ott pedig vagy beállsz a külső sávba a sor mögé, vagy közvetlenül a hídnál megpróbálsz besorolni, vagy sikerül vagy nem alapon. Ha sikerült jól láthatóan illedelmesen megköszönni :)) (Ha nem akkor kezdheted elölről xD )

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.03.28. 13:52:30

@Snake_Ey3s: Miért, le van zárva? Ma reggel ücsörgök a buszon, ami kb. az előírásos "nagyonkevés" km/h-s sebességgel cammogott át, balról, a szembe jövő villamos vágányon meg elhúzott mellettünk egy fehér X5-ös, rosenheimi rendszámmal. Gondolom úgy volt német a sofőr, mint te, vagy én.

911 Turbo 2010.03.28. 13:55:59

Ahol nincsenek szabályok ott szabályszegések sincsenek !
No speed limit for ever !!

Picsasereghajtó 2010.03.28. 14:20:24

Idióta bringások, ki kellene lapítani őket egy platós ifával!

indapass90210 2010.03.28. 14:20:58

Üdv a blogtalálkozósoknak! Salynos ojan nagyon le voltam pusztulva mire tegnap Mo. légterébe értem, hogy nem volt energiám a kitérőre.

A posztoló meg szokás szerint hüje, most éppen az utolsó mondata miatt, mert nem is rossz a közlekedési morál. Az elmúlt napok németországi tapasztalatai szerint a németek sem engednek át minden gyalogost, szinte mindenki 10-20 km/h-val gyorsabban hajt, mint a megengedett, de legalább az államháztartási hiányt nem állandó sebességméréssel próbálják semlegesíteni, csesznek irányt jelezni sávváltáskor, és hasonló itthon is jellemző finomságok.

Picsasereghajtó 2010.03.28. 14:21:38

@fajitas: "Aki a Váci úton kifelé fel szeretne hajtani az Árpád hídra csúcsforgalomban, és nincs türelme/ideje"

Az metróval megy, és átszáll az 1-es villamosra :)

jelentéktelen alak 2010.03.28. 14:46:54

Mindig van egyeseknek magyarázatuk arra, hogy miért sietnek inkorrekt módon. :-)

Nekem meg mindig van okom nem hinni nekik. Érdekes, hogy velem még nem esett meg, hogy így keljen sietnem. Hogy lehet ez???

Persze a lényeg az, hogy nem a mi dolgunk pálcát törni mások felett. A baj az, hogy akinek a dolga volna, az meg nem teszi.

misitcom 2010.03.28. 14:50:41

Ha egy biciklisnek vagy gyalogosnak az út túlsó felén van dolga úgy megy át a záróvonalon mintha ott sem lenne.Majd ha ők is megtanulnak tisztességesen közlekedni akkor lesz értelme szabályos közlekedésről beszélni.

kuki123 2010.03.28. 14:57:31

nálam dettó így van oké fiatal vagyok nem akarok gyorsan menni...szar lassú és lenézett is a kocsim
lassan gyorsul szarakszik a váltó néha alig bírom 2-esbe pakolni..
Na szóval záróvonal mellett simán elhúznak 3-an is...én meg nem szólok rá semmit menjetek barmok

örülök hogy független vagyok és van kocsim és nem fognak megbüntetni :)

misitcom 2010.03.28. 15:00:34

@volánrulz: szar lassú és lenézett is a kocsim

Zaporozesed van?

jaafar 2010.03.28. 15:28:51

Záróvonal nem kerítés. A post írót inkább az dühíti, hogy ő végigállja a sort, más meg egy barba trükkel beáll a sor elejére.
1. Ha ő nem siet, akkor teljesen mindegy, ne idegeskedjen.
2. Ha meg siet, ne álljon be a sorba. :-)

2010.03.28. 15:43:16

@jaafar: Tipikus hozzáállás. Semmilyen szabály nem fontos, ha téged gátol egyéni döntéseidben. Olyan apróságok, mint társadalmi együttélés, más emberek igényeinek figyelembevétele, kooperáció, ezek mind baromságok.
Finoman szólva egoista hozzáállás. Nagyon finoman szólva.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.03.28. 15:43:55

anno, amig nem volt betonfal az M0 deli szektoranal, mindennapos volt a halalos baleset zarovonalon megfordulas miatt..

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.28. 15:50:54

Teljesen egyetértek...

A múltkor néztem, itt a Fogarasi úton egy sávon friss aszfaltozás volt, bójákkal örberakva. Szépen türelmesen vártak az autósok, majsd besoroltak a külső sávba, és hajladtak tovább.

Egyzser jött egy terepjárós nekemmindentlehet faszagyerek, egy kellemes kis bal kanyarral a záróvonalat átlépve a szembejövő sávban megelőzte az útépítést, majd furakodott vissza a sorba.
Innentől amíg nem jött a buszom figyeltem, ha utána 12 ember nem csináélta meg ugyanezt, akkor egy sem.
Előtte mindenki türelmesen várt...

Egy bolond tényleg 100-at csinál...

jaafar 2010.03.28. 15:53:06

@zulu: Én nem húzom fel magam, ha te szabálytalankodsz előttem. Én nem akarlak rendre utasítani, nem játszom az önéntes rendőrt. Csak annyit mondtam, hogy fölösleges ilyeneken fennakadni.
Nem egoista hozzáállás, ha azt mondom, hogy ha én nem sietek, tőlem azt csinálsz előttem, amit akarsz. Feltéve, ha nem veszélyeztetsz.

2010.03.28. 16:40:39

@jaafar: "Feltéve, ha nem veszélyeztetsz."

Csakhogy a záróvonal többnyire éppen azért van, mert veszélyes lenne átkolbászolni a másik térfélre...

S akik ezt úgy kezelik, hogy "nem döccen", azok többnyire konkrétan leszarják, hogy veszélyeztetnek-e vagy sem, ők sietnek.

Ez persze nem neked szól, csak úgy mondom...

Gera 2010.03.28. 17:28:09

Én is szoktam záróvonalat átlépni, de ilyesmiket nem csinálok, mint amit a posztoló ír. Olyan szokott lenni, hogy sávot váltok záróvonalon, vagy kikerülök valamit, vagy megfordulok, ha durva dugóval találom magam szemben. Épp pár napja a Róbert Károlyon történt valami baleset, aztán miután 10 perc alatt kb 20 métert haladtunk, szépen megfordultam. Persze csak miután megvártam, hogy ne jöjjön szembe senki, meg villamos se legyen a közelben.

Gera 2010.03.28. 17:34:34

Az Árpád hídra egyébként tényleg durva dolog balra kanyarodni, én elmegyek előtte jobbra, aztán a Gidófalvy utcából fordulok balra a körútra, szerintem gyorsabb és szabályos.

Kandabula 2010.03.28. 18:05:20

@misitcom: igazad van! Ezek nem emberek, hanem rohadt, sunyi állatok! Majd megmutatjuk nekik! Akkor majd... Mi lesz akkor? Észnél vagy?

ági anyu 2010.03.28. 18:09:49

@misitcom: Ne haragudj, de ez olyan 3 éves színvonalú hsz. volt! A homokozó partján hallani ilyt: Pistike, ne szórd a Bence fejére a homokot! Miért ne? A Józsika is rászórja a Dóri fejére. Akkor én miért ne csináljam?

ági anyu 2010.03.28. 18:22:22

@gergo: Bizony! Nálunk az dívik, hogy a sorompónál álló sort előzik a záróvonalon túl a kanyarodni kívánók. Az egyetlen bibi az, hogy 1 sáv van, középen járdasziget, és igen gyakran jön szembe busz a kanyar felől (3 járat). Plusz néhány napja elsodortak egy hölgyet ott a zebrán, mert ki tudja miért, a szabálytalan irányból nem várt autót ... Elég sokszor vannak ott rendőrök, de hát nem mindig. A legnagyobb büntit mindig az élet produkálja egyébként. Ugyanitt, ugyanez a szitu... Terepjárós kopasz kilépne, ám szemből érkezik a 114-es. Megállnak egymással szemben, de a kopasz valószínűleg ráébredt, hogy a Localo-nak mégsem ellenfél. Tolat...de már nem tudott ugye az eredeti helyére visszamenni, hátrál tovább. A Növény utcai elágazásnál sem tudott elmenni, úgyhogy vagy 100-150 métert vesztett...

jaafar 2010.03.28. 18:49:17

@zulu: Ebben igazad van.
Én mindig azt vallom, hogy ha szabálytalakodik valaki, akkor nem az a lényeg, hogy gyorsan tegye, hanem az, hogy biztonságosan. Ha megfogja a rendőr, megfogja lassan és gyorsan is. Viszont, ha balesetet okoz úgy, hogy szabálytalan, a helyszínen főbe lövi a rendőr.
Ezért nem száguldozunk villamos sínen és buszsávba. Max 30km/h.

Gera 2010.03.28. 19:34:05

@ági anyu: Igazából ezzel nekem nincs bajom. Minek várja végig a sorompónál álló sort, ha nem is arra megy? Csak persze ésszel kell csinálni. Egyrészt olyan helyen, ahol gyakran jöhetnek szembe, ott hanyagolni kell az ilyesmit, másrészt nem kell száguldozni, ha már szabálytalankodunk, fel kell fogni, hogy valaki esetleg nem számít rá, hogy jövünk.

Kalmár 2010.03.28. 20:08:46

@"streetfighter": Sajnos sokfelé látok értelmetlen záróvonalat. Havonta 7000 km-t megyek. Nagyon zavaró ha egy kanyarból kijövet záróvonal van még több száz méteren.
Semmi értelme. Ha kijöttem a kanyarból és egyenesben vagyok, simán engedni kellene. Ehez csak az egyik oldalról szaggatott záróvonalat kellene használni. Gondolom olcsóbb így és a munka is kevesebb vele.
A rendőrök pedig imádják ezt figyelni lesből.....nem rendes dolog. (ismét udvarias voltam)

egyittlakó (törölt) 2010.03.28. 20:19:44

@misitcom: "Ha egy biciklisnek vagy gyalogosnak az út túlsó felén van dolga úgy megy át a záróvonalon mintha ott sem lenne.Majd ha ők is megtanulnak tisztességesen közlekedni akkor lesz értelme szabályos közlekedésről beszélni."

Ez valóban így van. A bringások és a gyalogosok rontottak el mindent a hülye liberális felfogásukkal, hogy nekik mindent szabad. A kormány meg adta a lovat alájuk ezerrel... Szerintem be lehetne perelni a szoclib kormányt, mert diszkriminálja az autósokat: nekik nem szabad az, ami szabad a bringásoknak meg a puhatestűeknek. Jöjjön tehát az igazság! Szebb jövőt, autósok.

NemzetköziKockázatközösség 2010.03.28. 20:19:56

A posztoló mit csinál, ha záróvonal van, és előtte megy 5-tel egy traktor? Feltéve, hogy belátja eléggé a kanyart? Akik a zárót húzták, azt számolták ki, hogy egy 40-nel haladót nem lehet már biztonságosan megelőzni.

Ilyen helyzetben a záróvonal bizony hogy csak ajánlás. Aki nem hiszi: mi van, ha előtte lerohad egy kocsi? Kivárja ő is az autóklubot?

egyittlakó (törölt) 2010.03.28. 20:24:05

@FizessunkTobbetHogyLegyenElegParkolohely: "A posztoló mit csinál, ha záróvonal van, és előtte megy 5-tel egy traktor?"

Most nem kimondottan erről a szituról dumálunk. Nem figyeltél, bringás.

NemzetköziKockázatközösség 2010.03.28. 20:28:30

@egyittlakó: Arról vitázunk, hogy a szabál mennyire szabál. Sajnos tipikusan az erre a reakció, hogy _mindig_, vagy az, hogy _soha_. Ezen aztán jól lehet anyázni. Pedig az igazság mindig középen van valahol.

CApa (törölt) 2010.03.28. 20:31:32

Úsztam már meg büntetést balesetben azért, mert a rendőrségi vizsgálat szerint csak 45-el mentem, és okoztam majdnem balesetet azért, mert 60-al mentem a szabályos 50 helyett...
Mindkét esetben gyalogos volt a másik fél, és elég félelmetes szituk voltak. Azóta igyekszem nagyon körültekintően és nagyon szabályosan, kiszámíthatóan közlekedni...

"Adig jár a korsó a kútra, mig el nem törik."
Vagyis addig parasztkodik mindenki a szabályokra fittyet hányva, míg be nem varrják az okozott baleset miatt.

NemzetköziKockázatközösség 2010.03.28. 20:41:23

A másik bosszantó dolog (akár záróvonal, akár nem), amikor az ember ismeretlen városban autózik, és persze nem tudja, hogy ahova menni akar, ahhoz már három sarokkal korábban be kellett volna sávolnia valahova. Aztán a nagy öntudatos "elém ne jöjjenek be a sietők" citizenek persze nem engedik be, amikorra a dolgok kiderülnek. Ez ugyanolyan agresszió, mint az, amiről a posztban szó van.

...Ahoj... 2010.03.28. 20:52:36

De van sok kétes jelzés.
Pl: Soroksári út/Beöthy utca sarkán mennél egyenesen de egyszercsak jobbra kanyarodik a sávod, utána záróvonal majd buszsáv. Miért van ez ilyen hülyén megcsinálva?

Hameg záróvonal, csepelen a Szent Imre tér előtt mentem tegnap este és egy californiai rendszámű fekete Corvett vagy valami sportkocsi a kanyarodósávból megelőzött mindenkit, és bevárott elém mikor zöldre váltott a lámpa. Ha nem rántom el a korányt nekem jön, innen is a JÓ K..VA ANYJÁT A METÁLFEKETE CALIFORNIA RENSZÁMÚ CSEPELI CORVETTESNEK.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.03.28. 21:04:35

Egy megoldás kínálkozik a záróvonal komolyan vételéhez: Betonból és fél méter magasra kell húzni ;) Aki azon át meg tud fordulni, az meg is érdemli, hogy ne kapjon büntit :D

Panka84 2010.03.28. 21:25:26

Esetleg van még egy "egérút":
Váci útról lemenni a szervízútra, Klapka utcába be jobbra, majd Angyalföldi útra balra, tovább egyenesen, majd Déryné köz balra...nekem mindig bejön:)

cso zsi 2010.03.28. 21:28:48

Az ominózus helyen előre gyártották a szabálytalankodást.
A felüljáró mindkét vége olyan szerencsétlen módon van kialakítva, hogy jobbra az első utcába tiltott a bekanyarodás. A Süllőnél csak záróvonal, a Petneházynál lassan megvan a fél méteres beton. Régen még ott lefalcoltak jobbra, és vagy a Tevén, vagy a Frangepánon jöttek vissza a híd irányába.
Mostanában a Petneházyval szembeni szakaszon sűrűn beszélgetnek a rendőrök nagyértékű (és minő véletlen, nagyon külföldi rendszámú) autók sofőrjeivel.
Az útrövidítés oka egyébként valóban a Margit híd lezárása.
Anno beígérték, hogy majd a Vácit, és a hídra felhajtást 3 sávra bővítik. A Dunyov, és a Róbert K. között nem is lett volna nagyon lehetetlen a dolog, az aluljáró mellett meg is próbálkoztak vele. Aztán csak kiderült, hogy néhány tereptárgy (lámpaoszlop, felüljáróláb) mozdíthatatlan, és hiába szélesítették volna meg az előbb említett szakaszt a járda, és a felüljáró melletti járdának látszó virágárus-szórólapos kifutót, a "palack-hatás" megmaradt volna a hídra vezető lámpánál. Pedig legalább a Róbertre jobbra kanyarodók hamarabb eljuthattak volna a céljukig. Elméletben. Biztos tele lenne a sáv bepofátlankodókkal. Így a dugót kikerülők felkényszerülnek a hídra. A héten tetézték még azzal is, hogy az Árboc-Visegrádi sarkon is ástak egy gödröt, a Zsilip sarkánál két rejtett "Zsákutca" táblával.
Ha valami nehézkes, arra teszünk még egy lapáttal. Az autót otthagyni sem érdemes már, május közepétől kicsomagolják a felállított órákat, 240 ft/óra tarifával.

ági anyu 2010.03.28. 21:50:21

@Gera: Azért várja végig mert igen veszélyes ... nem véletlen, hogy sokszor van ott rendőr.

igazi hős 2010.03.28. 21:59:44

@jaafar: Aki ott siet, amikor beáll a hídra vezető sáv, és pozitív IQ-val rendelkezik, az jobbra megy és a Teve utcánál megfordul, jellemzően az első zöldön átfér. Igaz, plusz 400 méter, meg gondolkodni is kéne hozzá valamint a helyet ismerni, nem eszetlenül menni...

mahet 2010.03.28. 22:31:58

Egy ismerős kocsijában egyszer én is átéltem ilyet, mi vágtunk keresztbe ugyanott. Nem volt vicces.

Többet nem ültem be mellé....

1kutya 2010.03.28. 23:33:59

régen mondta haverom: nem fal az a záróvonal, csak ha rendőr áll mellette:DDD

Tron65 2010.03.29. 08:44:56

A multkor láttam a Teve utcában (1 sarok hosszan záróvonal):
Hosszú sor a lámpánál, de van persze, aki siet. Sietős barátunk szépen át a zárón és nyomult. Egészen addit, amig szembe nem jött egy rendőrségi mikrobusz rendesen megrakva személyzettel. Nem, nem tértek ki. Az anyósülésen lévő heves integetése mellett visszatolattatták úgy 2 saroknyira a sor végére :-)

PitBuli 2010.03.29. 09:42:06

Az alagút Attila úti oldalán van mindig káosz. Ott a záróvonal, kötelező haladási irány mind csak rosszindulatú javaslat, ami az ideges autósokat zavarja is rendesen. Amikor volt kinn rendőr, próbáltak fényképezni, büntetni, zéró eredménnyel. Aztán kitalálták a tutit, úgy büntetnek, hogy visszaküldik az ámokfutót oda, ahonnan szabálytalankodott. Leállítják a forgalmat, és szép komótosan ballagnak előtte, a baromarcú meg tolat vissza oda, ahonnan jött, majd szépen elküldik abba a (vélhetően rossz) irányba, ahova a sávja engedi. Na ez hatásos bünti!

ági anyu 2010.03.29. 10:23:31

A dugóban való ácsorgások legnagyobb részéért azok az atósok a felelősek, akik saját hatáskörben döntenek arról, hogy rájuk milyen szabályok - írott és íratlan - nem vonatkoznak. Akármilyen nagy a dugó, ha mindenki kivárja a sorát, akkor halassan is, de lehet haladni. A problémát a trükközők okozzák általában. Erre kíváló példa a 6-os kivezető szakaszán az M0-ás felhajtó. Ha a nulláson nagy a forgalom, akkor lassú a besorolás, plusz lámpa is van a felhajtó előtt. Ilyenkor előfordul, hogy akár 40-50 autóból álló sor alakul ki. Ha mindenki, aki kanyarodni kíván, beáll a sor végére, akkor, ha lassan is, de mindenki feljut a hídra. Ám mindig van 1-2 türelmetlen, aki előrefut, és a kanyarodósáv elejénél kíván besorolni oda. Ezt nyílván nem könnyű abszolválni, mert akik kivárták a sort, nem fogják könnyen beengedni a pofátlankodót. Ha pirosuk van, akkor meg nem is tudják. Ekkor esik meg az a dolog, hogy a pofátlankodó elállja az egyenesen továbbhaladók sávját is. Ilyenkor néh a Savoya parkig beáll az út, pláne, ha még esetleg koccannak is, mert akkor kész. Lehet ottalvásra készülni.

Egyébként egy másik posztban kérdezte valaki, hogy miért nincs ott plusz egy sáv. Az én férjem közlekedésmérnök, a baráti körben volt félig-meddig érintett mérnök. A 6-os kivezető ártéri töltésre épült. A töltés előtte is ott volt, azon vasúti pálya van, a pálya túloldalán gyárak. A töltést kiszélesítették, amennyire lehetett, de a túloldalon házak vannak és szintén üzemek - Pl. Buszesz.

Agyalap 2010.03.29. 13:49:07

Imádom ezt az országot!
Ahol simán megmagyarázza mindenki miért fordul meg a záróvonalon, miért hajt a leállósávon, stb. Nem vagyok önkéntes rendőr sem, de ha végigállva a sort valaki be akar pofátlankodni elém, bizony nem engedem be. Ha pofázik, még egy kisebb teherautót is feltolok a végbelébe szívesen. Ne jöjjön már mindenki azzal, hogy ráér vagy siet alapon kelljen megítélni a KRESZ szabályait! Ha fontos induljon időben, lehet késni is pár percet, a mobiltelefont is feltalálták már.
Aki ügyeskedve igyekszik kihasználni a többség belátását és türelmét, semmi toleranciára ne számítson!

randomuser1 2010.03.29. 16:08:38

monnyuk a városba befele kb a legtöbb időpontban nulla forgalom van és azt is megfogja a dagály uccai lámpa kb 100 méterrel korábban, szal az életveszély azért enyhe költői túlzás, max a posztolót zavarja h ő körbeautózza a fél kerületet egy balrakanyarodáshoz, a másik meg kihasználja a lehetőségeket...

jaafar 2010.03.29. 16:28:40

@XXXXXXX: Ott a pont.

@Agyalap: Annyira szeretem ezt a tipikus magyar hozzáállásod. És mellé még kemény is vagy, mint a bili szag. De amikor valaki tényleg odaáll neked, gondolom gombok lenyomva azonnal.

ági anyu 2010.03.29. 16:28:54

@XXXXXXX: Senkinek semmi baja, ha valaki a szabályokat betartva "trükközik". Itt is írtak jópár ilyen lehetőséget az adott helyhez.

''autónepper.'' 2010.03.29. 16:59:14

Ha látom hogy dugó van vagy áll a sor de ott kanyarodó sáv akkor ellőre megyek vagy kikerülöm úgy is egy pillanat alatt bent vagyok most hogy kb minden egyes pirosnál valaki meg csinálja szerintem nem olyan nagy gond...(engem kurvára nem izgat volt már hogy előttem is bejött) . ha valakinek nem tetszik akkor meg ez van ... utána úgy csak füstöt nézitek : D ha meg benzines kocsival vagyok akkor meg nem is zavar szerintem ...

schdl (törölt) 2010.03.29. 18:52:23

Reggelente a Fogarasin szoktam állni a sok "hülyével" együtt a a dugóban a Róna utca és a Kerepesi között. Nem használom a buszsávot, mert vagyok olyan naív, hogy abban reménykedem, hogy egyszer állni fog egy rendőr a sáv végén és az összes "sietős" Úriembert, aki ilyenkor ott végigelőzi a sort, úgy megbünteti, hogy lef**** a bokáját. Naív vagyok... De a legrosszabb, hogy sokszor tényleg úgy érzem, én vagyok a hülye.

schdl (törölt) 2010.03.29. 18:52:55

@schdl: Pedig én tartom be a szabályokat.

jaafar 2010.03.29. 23:38:00

@"autónepper": Végre valaki jól látja a helyzetet.

@schdl: Én is a Fogarasin járok, mert ott van busz sáv. :-)

cso zsi 2010.03.29. 23:43:17

@ági anyu: Mintha az M0 hídláb, és a töltés közé még lehetne pakolni, de tévedhetek. Már tényleg ritkán járok arra.
www.norc.hu/pano/6JCkwFZa/
De az egész a "jó lesz ide kevesebb is ezeknek" jegyében épült.
Mint az M6-os kétsávos, leálló nélküli alagútjai. Azért akasztófa járna...

cso zsi 2010.03.29. 23:59:16

@Agyalap: Időben indulni? Areggeli munkába, és este hazasietőknél ez talán elképzelhető.
Adott egy megszokott útvonal, és adott egy érkezési időpont. Az áru felpakolása az elkészítéstől, és a csomagolástól függött, +*- fél órába ez belefért, ha nem ment tönkre egy berendezés.
A megszokott útvonalon többnyire ismerős kocsikat láttam egy idő után. Kivéve a Liget térnél a kamiont, amelyik lepakolta az útra a konténert.
www.langlovagok.hu/kepek/4216_magassagkorlatozo-lokte-le-egy-kamion-szallitokonteneret-a-x-keruletben
Volt egy pici "fennakadás" a forgalomban (is).
De a Gyömrői-Csévéző sarkon is egy túlméretes jármű eseménye kb 20 perccel növelte meg az áthaladási időt.
Mit is jelent "időben elindulni"?
Egy óránként-félóránként járó vonathoz időben megy az ember. Az éjszakai buszhoz is. Ha kialakul a "7-kor indulok, 7:30-kor kiteszem a gyereket a sulinál, 8-ra bent vagyok a melóban", akkor nem kell 6-kor elindulni. Érdemes lenne, mert akkor 6:15-kor a sulinál lenne a gyerek, 6:30-ra bent lennék a melóban. De olyankor még sehol senki, és nem is fizetik...

záporjózsi 2010.03.30. 09:21:04

@ági anyu: A vasutat pedig most fogják kétvágányúsítani.

''autónepper.'' 2010.03.30. 09:35:59

@jaafar: de nem ? most komolyan mondom nem fogok a dugóban állni mikor kikerülöm a sort ellőre megyek a kanyarodó sávban és a a lámpa zöldre vált kilövök és már az első helyen is vagyok ... de nem csak ott hanem vassuti sorompó-nal is be állok az első elé és kész oszt akinek nem tetszik menyen tömeg közlekedéssel :D

záporjózsi 2010.03.30. 09:42:04

@"autónepper": Asszem mégis növelni kellene a büntetési tételeket és kamerákat felszerelni. Baleset esetén automatikusan, pl. a buszsávot jogosulatlanul használó lesz a hibás, még ha STOP táblás utcából, oldalról is találják el. Természetesen a 2. esetnél már a büntetési tétel a kiszabható legmagasabb. Bár az ilyen bunkókat ez sem szokta visszatartani - de próbának jó lesz...

záporjózsi 2010.03.30. 09:44:08

@schdl: Én nem rendőrt kívánok nekik, hanem egy figyelmetlen csőrős KRAZ-t... A buszsávot meg azért tartom tiszteletben, mert ott többen haladnak...

igazi hős 2010.03.30. 10:40:43

@cso zsi: "Mint az M6-os kétsávos, leálló nélküli alagútjai. Azért akasztófa járna..." Másutt (pl. Ausztria) sincs leállósáv az alagútban, legfeljebb járda a szélén. Épelméjű ember nem akar ott megállni.

ági anyu 2010.03.30. 21:29:04

@záporjózsi: Ott? ... Hová fog elférni a nulláson kívüli szakaszon? Így is a kertek végében megy

ági anyu 2010.03.30. 21:34:31

@"autónepper": Aztán majd csodálkozol, ha összeakadsz az egyébként is kopasz, 100 kilós, 2 méteres, ráadásul gallytörős terepjáróval közlekedő sógorommal. Kétszer tolt már félre a többiek útjából szemtelenkedőt. Egyszer épp a fent említett nullás felhajtónál

jaafar 2010.03.30. 23:25:15

@ági anyu: Mindenkit méretre lehet szabni. :-) Amúgy jelent valamit, hogy valaki kopasz? Érdekel valakit? Vagy az bennetek már riadalmat kelt? Jelentsetek fel minden kopaszt garázdaság miatt. :-)
Amúgy ha valakit eltol a kedves sógorod, ő adja a betétlapot. Vagy ha lelép, a rendszám alapján megtalálják. Azért az nem olyan tréfás már.

záporjózsi 2010.03.31. 08:50:38

@ági anyu: Az út felé van rá hely + biztonsági távolság.

@jaafar: Hát... ha elegen tanúsítják,hogy hirtelen bevágtál elé, akkor hiába. Volt már olyan ügy, amelynél a nyomozó hatóság elég érdekes véleményt alakított ki és a bíróság helyben akarta hagyni: frontálpuszi volt és azt állították, hogy a vétlen sofőr félrerántotta a kormányt, ezért következett be oldalról (!!!) a baleset.

záporjózsi 2010.03.31. 08:51:57

@igazi hős: Alagútba és hídra nem tervezünk leállósávot. A Megyeri hídon azért van, hogy később forgalmi sávvá lehessen alakítani, csak annak most nincs értelme.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.31. 11:30:48

@záporjózsi: Az M8 Duna-hídon is van leállósáv, pedig azt nemigen fogják 3 sávosra építeni:)

Agyalap 2010.03.31. 13:09:12

@jaafar: Mi ebben a tipikus magyar? Be kéne fognom, hogy nyugodtan bepofátlankodjon mindenki? Talán a piros hetes buszra várok, hogy én ráérel Ő meg nem ?
Beszólok én akármekkora faroknak, magam sem vagyok kis darab...
@cso zsi: Az időben indulni nálam azt jelenti, hogy ha fél nyolcra kellene a szegény gyermeket iskolába vinni, onnan még egy órát autózol a munkahelyedre hogy 8-ra beérj, mivel ez logisztikailag nem megoldható, és én sem látom ezt a helyzetet ha valaki pofátlanul furakodik - az a gyerek bizony 7-re bent kell legyen a suliban...

''autónepper.'' 2010.04.02. 23:51:55

@ági anyu: mibe hogy kiszállok és fejét a terepjárója elején verem szét?:)

Hotyhogy 2011.03.12. 23:39:06

A nép rendőrsége kellene, hogy alaklmas szigorral büntesse a záróvonalak áthágását is, minden más szabálytalanság mellett.

A lakosság sürgetheti az olyan rendőri beavatkozás komoly elkezdését már. Ehhez képviselőiket válasszák meg jól, és kérjék tőlük számon a rendteremtési program mindenkori eredményét.

A közutak forgalom biztonsági megfigyelő kamerákkal való fölszerelését is megszervezheti a lakosság. A demokrácia eszközével, az arra hivatott hatóságokkal hajthatja végre ezt a nép.

Ilyen megfigyelő rendszerrel arra alkalmazott tisztek észlelhetnek közúti kihágásokat, és küldhetnek cirkáló járőröket úton és levegőben a szabálytalan és veszélyes vezetők után, kivenni őket a forgalomból.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása