Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Közlekedés a világ leggyorsabban fejlődő városában

2010.04.07. 14:02 :: SilentSound

Nem győzöm mindig emlegetni, mennyire szeretem a külföldi beszámolókat, különösen ha egy nagyon más ország kerül bemutatásra, mint például Kuba, valamint ha kapunk a szöveg mellé egy rakás képet. Ben minden ilyen irányú igényemet kielégítette, nem spórolt a karakterekkel és a pixelekkel sem. Ha neked is van hasonlóan érdekes sztorid, akkor írd meg, hogy megoszthassam a többi olvasóval!

Sanghaj magyar ésszel nehezen felfogható város. A fejlesztése 1992-ben kezdődött meg. Azóta 420 km metrót építettek és 40,000 (negyvenezer!) olyan épületet, ami magasabb, mint 50 emelet. Meg utakat, hidakat, autópályákat. Jön fel a kínai autóipar is.

A helyi gyártók (pl. az újdonsült Volvo-tulajdonos Geely) helyett a keleti parton mégis a külföldi autókat kedvelik a presztízs miatt. Ez a város Kína gazdasági központja. Itt van a pénz. A belvárosban egymással szemben van a Ferrari-Maserati és a Porsche szalon. Odébb az Aston Martin a BMW Schnitzerrel közösen, átellenben a Bentley, majd a Mercedes.

A leggyakoribb autó azonban a Buick. Ez volt az első külföldi gyártó az országban (már a kommunizmus előtt megjelent) és manapság a nálunk Chevrolet, Daewoo és Opel, valamint az amerikai Buick néven futó autókat árulják. Az általánosítás alól kivétel a VW Passat 4 generációval korábbi modellje, 3 generációval ezelőtti hűtőráccsal, Santana néven, ezek ugyanis a taxik.

Akárcsak más ázsiai országokban (és Magyarországon), itt is a szedánoknak van presztízse. Ez létezik mindenből, személyes kedvencem a lépcsős hátú Citrioen Xsara. (Bár a Citroen-Peugeot összefonódásnak köszönhetően olyan autó is van, ami egyszerre Peugeot 206 és Citroen C2 - azon is fennakad az európai agy.)

A várost 4-5 sávos gyorsforgalmi utak szelik keresztül, 3-4 emeletes csomópontokkal. Ki van írva minden latin betűvel (még az utcanév táblák is) de tájékozódni természetesen képtelenség egy 20 milliós városban, amely akkora, mint Pest megye.

93-as és 97-es oktánszűmú benzin van, a dízel gyakorlatilag ismeretlen. 1 liter üzemanyag kb 7 jüan (200 forint) az állami Sinopec kutaknál. Mmás nincs (illetve van, de azt is a Sinopec üzemelteti más néven).

A közlekedés kevésbbé durva, mint Indiában, de még a kaotikusabb arab városokhoz szokott embereknek is szokniuk kell. Az autók - robogók - biciklik aránya kb egyharmad - egyharmad. Utóbbiakat gyakran külön sávba terelik és a gyorsforgalmi utakra sem hajthatnak fel. Az egyetlen közös pont, hogy rövid távolságra - tapasztalatom szerint kb. 500 méter - bármelyik mehet a forgalommal szemben. Busz a mellékutcában, robogó az autópálya leállósávjában, jómunkásember a kézi utánfutójával simán megy két saroknyit a forgalommal szembe.

A gyalogosnak sosincs elsőbbsége, a zebrán sem. Ez alól kivétel a "nagytömeg", amikor mindenki egyszerre lép le a járdáról. Ez megállásra készteti az autósokat, bár a burkolt munkanáélküliség jegyében a belvárosban minden kereszteződés valamennyi zebrájánál, mindkét oldalon áll egy ember, akinek az a munkája, hogy rászóljon a gyalogosokra, ha pirosban mennének át.

A sávok felfestése jelképes. A gyorsforgalmin kb 80 százalékban betartják, de a belvárosban megy mindenki, amerre tud. Ha szemközt van dolgod, dudálsz és átmész. Teljesen természetes a kettős záróvonalon megfordulni kamionnal úgy, hogy 6 sáv forgalmát feltartod ezzel. A külső sávban haladó pótkocsis batár bármikor dönthet úgy, hogy visszafordulna: irányjelzés nélkül átvág 3 sávon, kettős záróvonalon, majd kisorol a szembejövők külső sávjába - persze gigantikus füstfelhőt eregetve.

Mindez természetesen csak a dudának köszönhető. Ez a légzsák, a fék, a gyűrődési zóna és a balesetbiztosítás egyben. Mindig, mindenhol, mindenki dudál, hogy jelezze, hogy jön. A legjobb belvárosi szállodáskban emiatt folyamatosan megvan a dudálós alapzaj, éjjel-nappal. (Sanghajban ismeretlen fogalom a szabadnap, a többség vasárnap is dolgozik, az építkezések pedig 0-24 óráig tartanak, kivilágítással, tehát a zajszennyezés folyamatos.)

Nekem a dudálás először idegesítő volt, de hosszútávon életmentő mert azért fekszenek a dudán, hogy jelezzék: jönnek és nem fognak megállni. Nekem kell lehúzódni, vagy gyalogosként félreugrani, illetve visszadudálni. Mivel gyakran nincsenek járdák, hanem a gyalogosoknak a robogó-bicikli-tricikli sávban kell menniük, ez valóban életet menthet.

A dudát a menőbb biciklisek kolomppal helyettesítik, amit folyamatosan vernek tekerés közben. Budapesten szocializálódott emberek számára ennek az első megpillantása 5 perc földön fetrengős röhögés. Robogókon a duda különösen fontos, mert a belvárosban nagyon kevés benzines (illetve LPG-s! ld. kicsit feljebb a fehér sisakos embert a képen) robogó van. Széles körben elterjedtek a teljesen néma elektromos robogók és akkumulátoros biciklik. Jellemző látvány, hogy egy villamosrobogó - amin egyébként van egy 2x4-es üvegtábla - vezetője belekapaszkodik egy bálás ruhát szállító triciklibe és úgy tolja azt, az egyirányú utca közepén, a menetiránnyal szembe.

Rendőrök vannak és igazoltatnak is, de nem sikerült megállapítanom, hogy mi alapján. Például a fenti 'kamion-megfordul-a-hatsávoson' szituációban csak segítettek feltartani a szembejövő forgalmat a manőver idejére. Viszont olyat is láttam, amikor a robogós veszi elő a zsebéből a papírokat a piros lámpánál, és a rendőr már nyúl is a robogó kulcsáért, hogy zsebre vágja az igazoltatás idejére.

Trafipax amúgy nincs, de néhány helyen vannak fix kamerák. Akármilyen kis koccanás van, a rendőrenek helyszínelnie kell, különben nem fizet a biztosító. Igaz 1 hét alatt 2 balesetet láttam csak. Megzúzott autót egyáltalán nem. Tehát a duda hatékony, vigyáznak egymásra (illetve természetesen a drága jüanokért vett autóikra).

Az autópályán teljesen ismeretlen a jobbra tarts intézménye. A busz a belső sávban csorog hetvennel, a külső sávban az Audi A4 előzi százzal, majd a leállósávban elhasít egy Mercedes százhússzal. Ennyi a legnagyobb megengedett sebesség, Fizető kapuk vannak 60-70 kilométerenként, de benzinkutak csak 80-90 kilométerenként. A benzin egyébként itt is ugyanannyi, fix ára van, viszont a kutakhoz kapcsolódik egy fél-westend méretű bevásárló központ is, ahol Rolex (Lolex:) órától kezdve a sült kacsáig mindent kapni, viszont a guminyomást nem lehet ellenőrizni.

A pálya egyébként általában 2x4 sávos és a régi M7-es stílusában épült szakaszok felújítása miatt rendszeresek a giga-dugók, mert simán lezárnak a 4-ből 3 sávot, hogy újra aszfalozzák. Így egy 10 km-es szakasszal simán megvannak egy nap alatt, a lényeg, hogy gyorsan elkészüljenek.

Van mit tanulnunk tőlük. Azt kívánom, hogy minél többen látogathassák meg ezt az egyébként fantasztikusan lenyűgöző helyet!

54 komment

Címkék: motor közlekedés külföld autó rendőr autópálya zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trixilw 2010.04.07. 14:15:31

Juj, ez azért nekem már kicsit sok. De jó volt a beszámoló nagyon, tetszett.
Az viszont elgondolkodtató, hogy az olyan országokban, amikben a szabály másodlagos és a duda valamint a figyelés az elsődleges, miért van sokkal kevesebb baleset mint nálunk nyugaton a "kultúráltabb" vidékeken.

trixilw 2010.04.07. 14:16:23

És persze első voltam, ami bár tilos, de egy kihagyhatatlan momentuma a kommentemnek, mert az olyan gyerekesen üde és jó dolog mindig :)

Yoli87 2010.04.07. 14:20:48

Jó volt olvasni a beszámolót! A címe lehetett volna, hogy a káoszban is van rendszer.
Amúgy, valamelyik nap akkor már értem, hogy a kínai miért nyomta a dudát a stop táblánál, és miért volt ideges mikor belerongyolt a szabályosan haladóba!! Vagy ez csak puszta véletlen?!

2010.04.07. 15:40:22

Nem egy komment generáló poszt, de nagyon jó!
Attól függetlenül a kedvemet nem igen hozta meg a kiutazáshoz. Rühellem a tömeget :P

killermoney 2010.04.07. 15:53:41

Hát azért én kíváncsi lennék hiteles baleseti statisztikára, ami mondjuk valszeg nem is létezik vagy csak nem mutatják meg az imperialista kutyáknak :). Az h te nem láttál balesetet az semmit sem jelent. Szal ezerszer inkább Budapest mint egy ilyen élhetetlen hely ahol a levegő minősége még szélviharban is az itteni határérték fölött lenne és ott él nem is tudom hány millió ember

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.07. 16:12:29

@ruskyy: Hát ez most nem olyan tipikus vitaindító, de nem is kell, hogy mindig olyan legyen. :)

zar116 2010.04.07. 16:21:20

Kánaán!!!
A sok pesti sutyerák milyen jól érezné magát: nem kell a zebránál megállni, lehet a záróvonalon, buszsávban, forgalommal szemben... Itt van a földi paradicsom.

SzLacika 2010.04.07. 16:33:13

Hát, egy hétig lehet érdekes, de nem laknék ott az tuti...
Ekkora tömeg, ráadásul mindenhol csak mandulaszeműek :)

A leállósávban szemben közlekedő motorosok azért gondolom nem szaladgálnak tartós tejjel, ha ott 120-szal suhognak a mercik :)))

egyittlakó (törölt) 2010.04.07. 16:39:04

@zar116: "A sok pesti sutyerák milyen jól érezné magát"

A sok pesti sutyerák egy órája egymás után szaladozott bele a Budafoki úton felállított diszkrét sebességmérő hatáskörébe. Öröm volt nézni. Örömmel vittem volna a rendőröknek kávét, ásványvizet, de féltem, hogy nem fogadják el. Végre van rendőri jelenlét a tahók gyorsuló pályáin. Van Isten...

egyittlakó (törölt) 2010.04.07. 16:43:57

Vagyis, azt akartam ezzel mondani, hogy itt nem lesz Kína, hanem rend (a gyorshajtó és szabálysértő fiatal tahók éppen a rendpárti egyletekre fognak szavazni)!
:-)

SzLacika 2010.04.07. 16:57:16

@egyittlakó: A Budafoki úton eddig is mértek kb minden héten, nem? Szóval nem egy nagy újdonság.

SzLacika 2010.04.07. 17:02:16

@egyittlakó: Érzem ám a kínai téma aktuális hazai politikába történő burkolt áthidalására tett kísérletet :) Nem kéne :)))

Örülök, hogy itt legalább nem a k.rva politikáról lehet olvasni lépten nyomon, pláne most így a szavazás előtt:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.07. 17:19:33

@SzLacika: Ezt a politika témát ne bontogassuk ki jobban itt, ha kérhetem, még viccből se... :)

egyittlakó (törölt) 2010.04.07. 17:23:43

@SzLacika: "a kínai téma aktuális hazai politikába történő burkolt áthidalására tett kísérlet"

Nem ez volt a szándékom, vagyis nem volt kísérlet.

misitcom 2010.04.07. 17:24:35

Évekig jártam úgy az egyik autómmal,hogy nem volt jó a dudája.Valószínű,hogy Kínában már nem is élnék.

Lehet,hogy ott a műszakivizsga abból áll,hogy jól bele kell tenyerelni a dudába?

misitcom 2010.04.07. 17:27:05

Lehet minden szép és jó,de akkor sem laknék ott.Nem szeretem mikor ferde szemmel néznek rám.

SzLacika 2010.04.07. 17:33:58

Megnéztem a Sanghaj metró térképét, nem semmi
en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Metro
Főleg az oldal alján levő az ijesztő, ami a jövőbeni tervezet
2020-ra 877 km metró...
Lassan annyi metrójuk lesz ezeknek egyetlen városukban, amennyi autópályánk nekünk összesen :)

RaveAcE 2010.04.07. 17:35:05

@egyittlakó:
Nyugodtan vigyél nekik kávét, szeretik.
Ha nincs velük hivatalos dolgod, akkor ez nem korrupció.

lavor 2010.04.07. 17:42:26

Jövő héten megyek, a taxi meg baromi olcsó és az jó dolog. meg a computerek, meg az elektromos bringák. Én biciklit alig láttam.

mxplanet 2010.04.07. 17:49:14

nekem volt szerencsém egy egész napot autókázni Kairoban. na az se semmi, szintén 20 milliós város, a lámpák,felfestés csak mutatóba,
kötelező biztosítás nincs.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.07. 17:54:38

Frankó, én is úgy elmennék már egy ilyen egzotikus (nekem az!) helyre már. Akkor is, ha komcsi, szmogos, meg ferdeszemű minden :)

Azért az a fejlődés, amit írt az OP, elég durva mérték. Reméljük nem dől össze pár év múlva. Már ahogy a kínai minőséget itthon tapasztaljuk :)

Zedder 2010.04.07. 18:12:53

@egyittlakó: Na remélem jó magyar szokás szerint a kintfelejtett 30-as táblánál mértek... Ha tényleg így volt, azt nem tartom dícséretesnek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.07. 18:17:27

@mxplanet: Szerintem Kairó azért messze nem 20 milliós város, valahol 6-7 körül lehet, ahogy én tudom. Nem mintha az kicsi lenne. :)

mxplanet 2010.04.07. 18:32:42

én agglomerácioval értettem, hisz azok is ott autokáznak :)

a törrökk 2010.04.07. 18:39:05

Felettébb szórakoztató írás. Köszönet érte!

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.04.07. 18:49:29

Nagyon jó írás volt, köszi. Azért az fura, hogy ilyen káoszban nincs túl sok baleset.

Ilyen lehet, mint ez www.kocsim.hu/_erdekes-videok/16/csucsforgalom-hanoiban

mestska · http://cities.blog.hu 2010.04.07. 19:24:51

remek kis írás, kár, hogy nem esik szó arról, hogy a világkiállítás meg az általános fejlesztések kapcsán az elmúlt években hány híd, hány körgyűrű, hány autópálya épült. Valahol az említett metróhálózat-fejlesztéssel vethető össze.

M. Péter 2010.04.07. 20:01:33

@trixilw: Kinaban nincs kevesebb baleset, mint Magyarorszagon. Az egy fore eso balesetek vagy halalesetek szama, ha a hivatalos statisztikaknak hiszunk, akkor alacsonyabb, mint Mo.-n, ha a nem hivatalos becsleseknek, akkor magasabb, viszont az gepkocsik szamanak a nepesseghez valo aranya a magyarorszagienak csak kb. 1/10-e.

csz0 (törölt) 2010.04.07. 20:19:18

A duda errefele is hasznos, én is ráfekszem, mikor kocsisort előzök. Még mindig jobb kicsit erőszakosnak tűnni, mint nagyon halottnak lenni...

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.04.07. 21:07:31

azért én is szivesen tartanék terepszemlét kínában, a kolompos biciklissel pózolnék is!

eml 2010.04.07. 21:31:28

10 km útfelujítás egy nap alatt? Ott a Kánaán

Thai Thai 2010.04.07. 21:39:16

Adjuk oda a Demszkyt nekik,majd összedönti az egészet.:))))

smartdrive 2010.04.07. 22:02:20

a 40 ezer épületes adat valami tévedés lesz. 50 méter inkább

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.04.07. 22:13:03

Masfel het mulva lent vagyok Shanghaiban, nezem a Forma-1 et a celegyenes vegebol ... a belvarosi 4* szalloda csak 100 euro harom napra, kiraly lesz.

Integrált Szerverterror 2010.04.08. 02:19:33

És az igaz-e hogy a kínai nőknek minden európai Latin Lávör? És a kínai férfiaknak tényleg mindnek kicsi? Mert ha hinni lehet a sztereotípiáknak akkor már adom is el az esshaccázast meg veszek egy repjegyet! A maradékból meg egy Ticót

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.08. 08:58:36

Érdekes, hogy az utóbbi időben arra való hivatkozással emelik a benzin árát, hogy Kína sokkal több kőolajat vásárol, ezért megy fel az ára. Ezt a hazugságot leplezi le csúnyán, hogy kínában 200 ft a benzin...

záporjózsi 2010.04.08. 09:19:30

@newtehen: Amikor nálunk 1 Ft volt a villamosjegy hiába volt erősebb a Forint, nem fedezte az előállítását. De a Tisza cipőre is igaz volt. Talán az Ikarus buszra nem. Talán.

karlmax 2010.04.08. 09:42:10

Jópofa beszámoló. Afrikában láttam hasonló közlekedést. Mindenki amerre lát, de hozzá lehet szokni.

karlmax 2010.04.08. 09:47:16

Jópofa beszámoló. Afrikában láttam hasonló közlekedést. Mindenki amerre lát, de hozzá lehet szokni.

trixilw 2010.04.08. 09:50:41

@M. Péter: Dehát pont az a lényeg, hogy az autók számára történő baleseti arány nagyobb-e vagy kisebb. Ha kisebb, jobban figyelnek és ez jó.

craft75 2010.04.08. 09:53:01

Jó írás, még több ilyet.

M. Péter 2010.04.08. 10:16:37

@trixilw: Az autok szamahoz viszonyitva kb. 10-szer annyi baleset van, mint Mo.-n.

Take-it-Easy 2010.04.08. 11:25:40

Valaki felvetette a pesti sutyerákokat. Szerintem a mi vagánycsávóink többsége egy hét után sírva könyörögné vissza magát Magyaro.-ra, mert itt azért tudnak úgy vezetni, ahogy, mert számíthatnak arra, hogy a nagy többség betartja a szabályokat. Egy olyan országban, ahol az az alapfelállás, hogy bárki bármikor bármit... Lehet, hogy az már nekik sem lenne olyan mókás... :D

trixilw 2010.04.08. 11:46:13

@M. Péter: Hát akkor hülyébben :) Illetve lehet, hogy nem, de szar a vezetési kulturájuk.

cso zsi 2010.04.08. 14:26:02

@egyittlakó: Vajon merre mentek? Csak nem haza az agglomerációba? :)))

cso zsi 2010.04.08. 14:32:31

@M. Péter: Az itt élőknek sem lett volna szabad jogosítványhoz jutniuk.
Régen még rendszámról lehetett tudni, hogy mire számítson az ember.
Ma már a luxusautótól a szakadt verdáig bármi előfordul alattuk, normál rendszámmal.
Főbb ismertetőjegyeik:
Bizonytalan, és/vagy lassú haladás, mintha még mindig az első 20 óra vez.gyak. lenne.
"Nincs" (nem látszik hátulról) sofőr a kocsiban.
Tetézik a "szokásos" hazai dolgokkal: indextelenség, telefonálás.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2010.04.08. 20:07:16

Még 2005-ben jártam Kínában, többek közt Shanghaiban. Annyit mondok, a kínaiak úgy autóznak, mintha kerékpároznának, tehát nem történt más, csak átültek egyikről a másikba. Érdekes, szinte egyáltalán nem figyelnek saját magukra (de mindenki másra igen! és a dolog hatékony). Egy magyar sofőr ott lendületből sírógörcsöt/idegrángást/gutaütést kapna, és persze kétszer-háromszor szörnyethalna úgy másfél óra alatt. Budapest világfalu, nem tudjuk milyen egy rendes négy sávos mellékutca, ami fel sincs tüntetve a nem turistáknak szánt térképen. De nem csak Shanghai vagy Peking ilyen, az alig párszázezres kistelepüléseken is úgy hajt bele a kisbusz a beláthatatlan kanyarba, hogy gyorsít és dudál. ^^ Imádom.

Sanghai tréfás volt, az egyik parton szellősen álltak a szebbnél-szebb, frissen felhúzott toronyházak, a másik parton meg nem csak az ablakba teregettek, de kiállították a szárítót a járdára, a kapu elé, jó helye volt ott.

indafoto.hu/trex/image/7415647-ca7b17b8
indafoto.hu/trex/image/7415645-37e40ef0

zar116 2010.04.08. 20:56:42

@KuKori: Ami nem kínai, az hamis manapság... :-)
@misitcom: Fék nélkül lehet gyorsan menni, duda nélkül nem. :-)

romesz 2010.04.10. 03:29:11

"Robogókon a duda különösen fontos, mert a belvárosban nagyon kevés benzines (illetve LPG-s! ld. kicsit feljebb a fehér sisakos embert a képen) robogó van."

Ez a motoros, nem LPG. csak egy kompresszort visz a csomagtarton.
Kulonben jo az iras, elmeny lenne ott vezetni, bar itt a sargaktol neha kivagyok, szerintem nagy atlagban nem tudnak vezetni egyaltalan.

Gaaast 2010.04.10. 12:52:17

Én két hetet töltöttem Shanghaiban februárban, és hasonló élményekkel tértem haza. Érdekesség még, ami kimaradt a posztból:

1, legálisan át lehet menni az autóknak a piroson, ha jobbra akarnak kanyarodni. ez szép és jó, de tényleg a gyalogos a leggyengébb láncszem, és neki kell ilyenkor is figyelni, mert az autók ilyenkor éppen csak annyira lassítanak le, hogy bevegyék a kanyart

2, a taxik tényleg botrányosan olcsók, egy 20 perces fuvar nagyjából 600 Forintnak felel meg

3, a magasutak nagyon érdekesek és egyben megdöbbentőek. keresztül lehet menni a városon 5 emelet magasságban, viszont sokszor bedugulnak, és a ki- és bejáratok nagyon ritkák

Amit én is tapasztaltam, hogy a duda ott nem az agressziót fejezi ki, mint nálunk, hanem nagyjából az indexnek, a féklámpának, a tükörbe nézésnek a helyettesítője, és tényleg folyamatosan használják












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása