Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kiharcolták a 16 fekvőrendőrt Szigetszentmiklóson

2010.04.08. 12:15 :: SilentSound

János és a többi ott lakó igen kitartóan kampányolt azért, hogy végre be lehessen tartatni az autósokkal az ott jogosan 30-ra korlátozott maximális sebességet. Először 2008 decemberében számoltunk be az ottani helyzetről, ami nem csak zavaró volt, de sok esetben életveszélyes is azok miatt, akik országútnak használták a keskeny utcát. Aztán nem történt semmi, fél évvel később újra elővettük a témát és azóta is több ízben demonstráltak a szigetszentmiklósiak, de újabb egy évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy végre történjen valami.

Két év után végre pozitív fejleményekről számolhatok be a Szigetszentmiklósi Duna-part közlekedési problémáinak ügyében.


Ilyen volt 2008-ban...

Végre sikerült kézzelfogható eredményeket elérni, amelynek eredménye a 2008-ban és 2010-ben készült felvételek közötti eltérésen jól látható.


És ilyen lett 2010-re

Egészen pontosan a Rév útra 6 db, az Üdülő sorra szintén 6 db felfúrhatós, továbbá 4 db viacolorból épített fekvőrendőr került telepítésre. Ezt sajnos több éves harcnak kellett megelőznie a városi önkormányzattal szemben mint az az előzményekben is olvasható.


Ezt is most építették

Láthatóan a kifárasztásos módszer mellett döntöttek az érdemi cselekvés helyett, de nem adtuk fel és 2009-ben is tartottunk félpályás demonstrációkat, valamint egy vonulásos demonstrációt is ami a teljes útszakaszt magába foglalta. Továbbá a képviselőtestületi üléseken is képviseltük magunkat és felszólaltunk többször is ha már a saját képviselőnk erre sem vette a fáradtságot.

Miután győzött a józan ész és a város vezetői is belátták hosszas viták után hogy ez így nem mehet tovább így végül jóváhagyták a fekvőrendőrök telepítését. Sajnos más megoldás nem maradt hiszen mindamellett hogy írásban is elismerték ezen útszakasz alkalmatlanságát ekkora forgalom levezetésére, egyben azt is hogy ez ellen tenni mit sem tudnak, és a helyi rendőrségnek továbbra sincs kapacitása megoldani a problémát.

Nemhiába kértük évekig az itt közlekedőket szép szóval, demonstrációkkal figyelmeztetve a sebességhatárok betartására, a hazai autósok nagyobb része sajnos csak a fizikai korlátozások hatására hajlandó kényszerből betartani a közlekedési szabályokat.

Nekünk itt élőknek is ez némi kényelmetlenséggel jár ugyan, de inkább ez mint tovább tűrni az itt száguldozókat, azok fenyegetését és az általuk okozott balesetveszélyes közlekedési helyzeteket, anyagi károkat.

A fekvőrendőrök kivitelezését korrekten megoldották, mindegyiket külön kitáblázták, lámpák alá telepítették így az időben észlelésükkel nem lesz probléma. Mivel az út nem rendelkezik megfelelő alapozással, így 20-30 cm mély beton alapot is készítettek nekik, így remélhetőleg a tartósságukkal sem lesz gond.

A méretük is megfelelő, még a terepjárók és teherautók sem tudnak rajtuk a megengedett sebességet meghaladva áthajtani. Ennek köszönhetően a rajtuk történő áthaladás nem jár semmilyen plusz zajjal mint azt az előre fanyalgók jósolták.

Kereszteződések és becsatlakozó mellékutcák közelébe is kerültek, ezzel is tovább növelve a közlekedésbiztonságot.

Végül szeretném köszönetemet kifejezni minden itt élőnek aki aktív részvételével erősítette a lakossági összefogás erejét és azon képviselőknek akik az ügyünk mellé állva segítettek bennünket!

 

152 komment

Címkék: közlekedés autó kresz pozitív gyorshajtás fekvőrendőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 12:31:15

A képeket látva egy apróság elkerülte az érintettek figyelmét. Nevezetesen az, hogy a fekvőrendőrök széleinél az ojjektum kikerülhető. Mivel az magyar autós kreatív, nagy valószínűséggel az út mellett szépen ki fogják járni a földes-füves részt.

Take-it-Easy 2010.04.08. 12:37:04

@Mityu: Sajnos ebben abszolút igazad van.

Gratulálok egyébként a kitartásért a szervezőknek és támogatóknak. Viszont most szívják fel magukat és kezdjenek el demonstrálni az útpadka megépítéséért...

eml 2010.04.08. 12:37:49

A sárgs-fekete az olyan, hogy azon csak megállással egyenértékű sebességgel lehet áthajtani.

Olaszországban és más országokban is (még a tótoknál is) olyan a fekvőrendőr, hogy 20-30-al észre sem veszed szinte, 50-nél meg már bevered a fejed a mennyezetbe, ha hátratolt napfénytetővel mést, esetleg kinézel fenn.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 12:38:23

@Easyke:

Elnézést, hogy beleszólok, de az útpadka az most is megvan... :)

killermoney 2010.04.08. 12:41:30

Ha egy terepjáró ezen nem tud 20-nál többel átmenni akkor ez megint olyan fekvőrendőr ami egy alacsonyabb építésű autóval csak úgy vállalható ha megállsz előtte és 2km/h val átcsorogsz rajta és reménykedsz h nem ér le az alja. Igen ez télleg remek dolog... Nem mondom jó dolog a fekvőrendőr csak az a nagy baj vele h semmi de semmi nem szabályozza az építésüket ezért teljesen random találják ki esetleg hozzá nem értő emberek. Nálunk építettek most fekvőrendőröket és ezek pont azt a célt szolgálják ami kéne h legyen, vagyis lassítják a forgalmat de nem indokolatlanul lassúra. 40-es tábla van kint azzal a sebességgel még épp át lehet menni rajta de a kocsi annyira nem szereti viszont 30 körüli tempóval kényelmesen,sztem ez lenne a normális nem pedig egy mini betonfal ami ledarálja a kocsit 15-nél

Take-it-Easy 2010.04.08. 12:42:21

@Mityu: neszójjonbelekérem, mert csak. :)
Na jó, szóval olyan és annyira magasított cuccra gondolok, amely megakadályozza, hogy az autósok csak úgy kerülhessenek. Vagy valami. :(

X Factor 2010.04.08. 12:44:12

Tök jó megint, nem tudom járt-e vki az Üdülő soron, de annyira egy kátyús hepe-húpás szar h. aki ott 30-40 felett ment az megis érdemli.

Riska 2010.04.08. 12:47:36

@Mityu: Ok h kikerülik (2 kerékkel muszáj lesz áthajtani rajta), de legalább ahhoz is le kell lassítaniuk.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 12:52:27

@Easyke:

Kérek engedélyt meghunyászkodni, ponttá való összezsugorodni... :)))

cso zsi 2010.04.08. 13:02:48

Az esték hogy telnek? Vagy addigra már csökken a forgalom? Más településen már kérték a megszüntetését, vagy befolyástól függően 10-20 méterrel arrébtelepítését.
Ott a hmcs-k visító gumikkal álltak meg a fekvőrendőr előtt, majd padlógázon mentek tovább.
Éjjel is.
Környezetszennyező, és zajos is volt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 13:05:41

@Riska: Pont ezt akartam én is Mityunak válaszolni, megelőztél. A fekete-sárga csavaros verzió egyébként nem tudom, mennyire lesz tartós, de itt Kispesten a panelok között szépen felszedegették darabonként annak idején, aztán végül oda is ilyen térköves verziót csináltak.

Petrodon 2010.04.08. 13:12:23

Jahh, de jó is lesz ez, amikor a Golf II -nek becézett olajkályhával minden ilyen után padlógázzal gyorsít a delikvens...

záporjózsi 2010.04.08. 13:19:38

@eml: Nálunk érdekesen értelmezik a fekvőrendőrt. A cél, hogy tartsd be a sebességhatárt. Ellenben nem a célnak megfelelőt választanak, hanem szívatnak - mert úgyis gyorsabban mész. Én a 30-as zónában 30-cal szeretek menni. Gondolkozom némi feljelentgetésen - magyar szokás szerint - az olyan helyeken, ahol ezt veszélyesnek találom.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 13:27:18

Azért a nagytömegű járművel behajtani tilos-bukkanó-20 sebkorlát és a sárga fekete között a képen van elég hely elsuhanni. na meg a félkerekes elrongyolás is alakít a földes, burkolat nélküli részen. :)

Tzupi 2010.04.08. 13:45:13

Lakóhelyemen is lett pár fekvőrendőr a helyiek jobbkézszabály ignorálása miatt (szélesebb úton jövők->elsőbbségem van).
A fenn említett kikerülöm-a-fekvőrendőr technika miatt, jó pár helyen az út mellett már földút vezet.

De igazat megvallva ott rosszabb átmenni, mint magán a fekvőrendőrön, de az "okosok" már csak az elveik miatt inkább szétverik az autót a gödrökbe, minthogy átmenjenek a fekvőrendőrön 20-30-al.
De az eredmény ugyanaz : lelassítanak :D

kell az 2010.04.08. 13:46:24

jól elhelyezett roncsautó és máris nem tudja a padkán kikerülni
amúgy is ezt kelet volna csinálni kirakni vagy 5-6 roncsautót olyan helyekre hogy csak egy autó férjen el mellette és kész gondolom a parkolást nem tiltja semmi ha meg nekimennek ki bánja

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 13:59:37

@kell az:

Ezzel az ötlettel csak egy gond van. Ha az aki a roncsautókat kihelyezte jogszerűen helyezi ki, akkor a kedves honpolgár is jogosnak tartja a saját szarját kipakolni közterületre. :)

2010.04.08. 14:00:03

Biztos nincs köze a választásokhoz annak, hogy pont most kerültek ki... Áhh, hogyan is merészelek ilyet feltételezni... :)

richard_szabo 2010.04.08. 14:05:12

Elfogadom, hogy az út mellett lakókat zavarja a megnövekedett forgalom, de ilyenkor
vajon az a megoldás, hogy mindenkit 30 km/h-s sebességre kényszerítünk?
Azért ez egy több kilométer hosszú út, aminek az egyik oldala lakatlan, a másik oldalán jórészt nyaralók vannak. Ha egy óvodát/iskolát/bölcsödét/lakóparkot elválasztó száz méteres kis utca lenne, jobban megérteném az igényt.
Az 50 km/h-t ezek alapján reálisabbnak tartanám, ahogy ennél sokkal sűrűbben lakott városi utcák többségénél ez adott. Ezt természetesen nem úgy, hogy az 50 km/h-t lépi át mindenki 20-100%-kal. Ehhez persze a rendőrség ellenőrzésére is szükség lenne (nem csak itt).

A fekvőrendőrök szerintem nem túl jók, a többségnél szinte állóra kell lassítani, hogy az autó sérülés nélkül megússza.

Szintén fontos (költői) kérdés, hogy az önkormányzatnak - saját jószántából vagy a lakók nyomására - összesen annyi a dolga, hogy plusz tiltásokat vezessen be vagy esetleg a település úthálózatát a változó igényekhez kellene, hogy igazítsa?

V. ö. soha el nem készülő, megkérdőjelezhető szerepű gerincút.

richard_szabo 2010.04.08. 14:06:06

@GSX-R: Általában persze lehet, de ezek már vagy fél éve kint vannak.

cso zsi 2010.04.08. 14:21:42

@richard_szabo: A helyiek szerint ez már régóta nem nyaraló szerepét tölti be, inkább fixen lakják.
A kerülőútból úgy tűnik, lesz valami, állítólag már a régészeti feltárásokat elkezdték. (más fórumon olvastam, illusztrációval)

jaafar 2010.04.08. 14:22:22

Remek öttlet volt. :-) Főleg a sárga-fekete kivitel. Ott pontosan 2km/h-val lehet áthajtani. És még akkor is bevered a fejed, bármilyen autóval is vagy. A térköves verzióból van pár a II. kerületben, ami teljesen komfortos. Tényleg, mint tőlünk nyugatabbra. Nem veri szét a kocsit, de lassítani kell. Csak olyat engedélyeznék.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.08. 14:28:03

SilentSound · autozz.blog.hu 2010.04.08. 13:05:41
talán nem véletlenül! a több 10 tipusból ez a legszemetebb! akkor is kárt tesz a kocsiban, ha előtte megállsz!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 14:29:32

@RosszQtya: Ismerem, tényleg olyan szar amúgy... Aki hússzal azon átmegy, az koppan, pedig tök kicsinek tűnik. Van ennek egy elnyújtottabb változata is, talán szerencsésebb lett volna olyat lerakni.

richard_szabo 2010.04.08. 14:30:43

@cso zsi: Igen, én is látok ilyen irányú változást, de azért szerintem 50% fölé még nem ment az arány, és csak az út egyik oldalán vannak épületek -> 25%.
Ezen kívül a mi utcánkban szinte nincs is nyaraló, mégsem kaptunk fekvőrendőrt, pedig hétvégén 80-nal egykerekező motorost is szoktam látni.

Kerülőút: A 4-es metrót is elkezdték... Továbbá nem biztos, hogy a szigetszentmiklósiak Bp-re jutási problémáján ez segíteni fog.

cso zsi 2010.04.08. 14:42:57

@RosszQtya: Akkor még nem találkoztál a péceli, Szent Imre körútiakkal.
Szerintem szegélykőből építették, és 3-4 centi magasan éle-sarka van.
Gumigyilkos.

Marcellusca 2010.04.08. 15:01:02

Nem akarok nagyon bele vau-vau, de ha jól tévedek, akkor ezek a sárga-fekete izék nem unijó-szabványosak.
Nem véletlen építenek "járdaszigeteket" lassítónak.

Johnny M. 2010.04.08. 15:50:35

@cso zsi: Szerencsére esti időszakokra egész jól lecsökkent a forgalom, mivel olyankor már a főutakon is lehet haladni így inkább elkerülik ezt az utat. Gyorsulgatás sem tapasztalható. A legtöbb helyen amúgy lámpapózna vagy árok található az út szélén a fekvőrendőrök mellett, tehát nem nagyon lehet kikerülni, ahol a kép készült ott annál az egynél pont van hely az egyik oldalon, de már nem sokáig.. Éppen ma reggel láttam ott egy ladást aki a fekvőrendőrön áthaladót az útról lehajtva ott előzte meg. Itt már a fekvőrendőrökön is előznek, ebből is látszik a morál. De a többinél is megoldották, az útkezelő rakott ki terelő táblákat, kútgyűrűt, stb.

Johnny M. 2010.04.08. 15:58:05

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

Itt annak nem lenne értelme mert nagy a teherautó forgalom. Amin meg azok átférnek egy személyautónak bőven tágas ahhoz hogy semmilyen lassító hatással ne bírjon. Vannak ilyen szigetek Csepelen a Hollandi úton is a zebráknál, de pont nem érnek semmit.

Amúgy a fekvőrendőr típusára kitérve, gondolom ez volt a legolcsóbban beszerezhető és ezért esett erre a választás a gazdasági hivatal részéről. Meg az is közrejátszhatott hogy valamikor a jövőben tervezve van ezen az útszakaszon a csatornázás, és ezt a fajtát utána könnyebb visszaszerelni mint újra megépíteni aszfaltból vagy viacolorból. De lehet hogy a csatornázás után az út helyreállítását követően az összes viacoloros lesz, majd kiderül.

Johnny M. 2010.04.08. 15:59:48

@Csumpi Hálidéj:

Megvan még, köszöni szépen jól van és szépülget, csak most éppen nem ott parkolt mikor a kép készült :)

ember a holdon? 2010.04.08. 16:01:07

@Mityu: Miért egyszerűbb kikerülni, mint átmenni rajta? Komolyan nem értem... eszembe sem jutna. ez a hülye ötlet, hogy jutott eszedbe?
lelassítok 20-ra és átmegyek vs. lelassítok 20-ra és kikerülöm... WTF?

Johnny M. 2010.04.08. 16:06:15

@SilentSound:

Ez már tényleg nem rajtunk múlt. Én személy szerint inkább az aszfaltból készítettet javasoltam (Kispesten láttam pár olyat), de ez lett belőle, az önkormányzat döntötte el és kivitelezte. Annyi beleszólásunk volt csak hogy lehetőleg egymástól egyenlő távolságokra kerüljenek, és a becsatlakozó utcák és kereszteződések elé is kerüljön. Mivel amit korábban (a 4 viacolorost) telepítettek azok össze-vissza, minden különösebb tervezés nélkülözve lettek építve, valamelyik alig 100, de némelyik 500 méterre került egymástól.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 16:10:53

@ember a holdon?:

Amiért egyszerűbb szembe forgalommal közlekedni, mint egy háztömböt megkerülni és a helyes irányba nyomulni.
Vagy a belvárosban a kerékpárosok dafke egyirányúba szembe tekernek (Wesselényi, Király, Dob utcák), pedig egy sima-egy fordítottak az egyirányú utcák. :)

Johnny M. 2010.04.08. 16:21:20

@richard_szabo:

Látom nem olvastad az előzményeket, kérlek tedd meg és azután nyilatkozz! Egy 3 m-nél alig szélesebb út kb fél méterre a kerítésektől egyáltalán nem alkalmas az 50 km/h sebességre. Ha nem hiszed gyere el, tölts el egy pár napot a környéken, és ha már a kapun kilépve már huszadszorra akarnak elcsapni vagy az autóval leszorítani 70-80-as tempóval mindjárt másképpen látod a dolgokat.
Aki nem itt él annak fogalma sem lehet arról ami itt folyik. Már beszélgettem néhány veled hasonló gondolkodású itt közlekedővel, nem is gondolták soha hogy a tempójuk pl. milyen zajjal jár, meg egy csomó más körülményről sem tudtak. Az empátia nagyon hiányzik az emberekből.

borso 2010.04.08. 16:22:08

nálunk is csináltak ilyet sok sok könyörgés után, nem sokáig tartott az öröm. a fittipaldik ugyanúgy 50-nel zúznak át rajta, mint ahogy a 12 tonnás kukásautó is minden reggel 6.30.-kor úgy hogy szó szerint bemozdul a tetőtér. volt értelme akkor? egy nagy szart, azóta vagy csikorgó fékeket hallunk vagy beremegnek az épületek is egy egy nagyobb járműnél. gratulálok.

Secnir 2010.04.08. 16:34:58

Csak tájékoztató jelleggel:
egy hónapja jártam arra, és volt szerencsém egy sárga/fekete dobbantón áthajtanom 10km/h-val. Hárman ültünk egy Nissan Primérában - a motor alatti műanyag takaróelem bánta. Cseréje gondolom aranyárban lenne, úgyhogy most ott fityeg félig leszakadtan.

Úgyhogy szvsz dögöljön meg az a baromállat, aki ezt kitalálta. Hová mehetek a káromat rendezni? Menjek az önkormányzathoz? Esetleg az az ökör fogja kifizetni, aki azt kirakatta?
Az, aki megvette nyaralóövezetben a házát szarért-hugyért, majd két év után átminősítette belterületi lakóházzá, és most ugat, hogy napközben zavarják az autók?
Ha a nyaralóban csak hétvégén van, akkor miért zavarja, hogy hétközben ott forgalom van?

takarodjanak a gecibe és fogják be a pofájukat, én amondó vagyok.

Afterburner 2010.04.08. 16:37:25

Hát tudjátok, én laktam ott egy darabig, az üdülősoron ha arra a jó kis kátyús aszfaltnak mondott izére még fekvőrendőrt is tettek... nahát... Pedig rodeózni normális autóval eddig se lehetett...

Marty Mcfly 2010.04.08. 16:37:29

gyűlölöm a fekvőrendőröket, fölösleges szopatásnak tartom... lehet megkövezni engem! :-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.08. 16:37:41

@Tzupi: Lakóhelyemen is lett pár fekvőrendőr a helyiek jobbkézszabály ignorálása miatt (szélesebb úton jövők->elsőbbségem van).
A fenn említett kikerülöm-a-fekvőrendőr technika miatt, jó pár helyen az út mellett már földút vezet.

Szerintem pár "Elsőbbségadás kötelező!" tábla kihelyezése olcsóbb lett volna, mint ugyanannyi fekvőrendőrt építeni a jobbkéz-szabály be nem tartása miatt. Tipikus magyar megoldás! :-)

richard_szabo 2010.04.08. 16:38:30

@Johnny M.: Rosszul látod, szerintem meg te nem olvastad el, amit írtam. Ismerem a környéket, nem csak autóval, hanem biciklivel is szoktam arra járni, valóban nem öröm senkinek a helyzet.

Ha valaki 70-80-nal megy egy olyan úton, ahol 50 a maximum, akkor azt meg kell büntetni, nem pedig 30-as táblát, fekvőrendőrt, medvecsapdát, keresztbe betontuskót, aknamezőt kell kirakni ellene, hogy autóval ne mehessen arra.

Inkább arra kellene a választ keresni, hogy miért közvetlenül a kapu mellett kezdődik az úttest. Ha az elektromos vezetékek 1 méteres magasságban szigetelés nélkül mennének, akkor az áramot kapcsoltatnád le vagy a vezetéket helyeztetnéd át?
Gondolom az utcát rendes utcává kellene alakítani, ha már az ott lakók utcaként használják.
Szerintem inkább ebbe az irányba kellett volna lobbiznotok.

Secnir 2010.04.08. 16:41:37

szóval eleve ott kezdődik, hogy nem jogos az a 30.
Ha nyaralóövezet, akkor tessék az egész övezetet visszaminősíteni nyaralóvá. Mindent. Kiskastélyokat, 2-3 emeletes házakat, mindent.
Milyen már az, amikor a Duna-parton van a ház földszintje, és a 3. emelet van az utca magasságában?
Mindamellett tessék a Dunaparton sépen meghagyni a közlekedőt meghagyni, és nem elkeríteni, mert sehol (írdd és mondd sehol) nem lehet telek határos a Dunával. Több helyütt le van kerítve, vagy a ház, vagy az úszómedence(!) rálóg a Dunára!

Ha viszont lakóövezet, akkor vonatkozzon olyan KRESZ rá, mint ami egész SZszmiklósra: 50 km/h

Afterburner 2010.04.08. 16:42:15

@Johnny M.:
Az üdülősor soha nem lakhatási övezetnek épült, hanem üdülősornak.
És egyszer csak lakóövezet lett, és számtalan olyan tulajról tudok, aki ezerrel döntögette a holtágba a földet hogy nagyobb legyen a telke. Hű.
Mindazonáltal valóban kultúrából kéne ott nyomni a 40 körülit, ez igaz, de mit vársz Szigetszentmiklóstól? Üdülősor végén infinitis gipsyk, beljebb néhány drogdíler és egyéb semmirekellők, sajna a város nagy része szociálisan nem érzékeny egyed.

fallen 2010.04.08. 16:42:59

@Secnir: naponta járok arra, sikerült a legdurvább kocsigyilkos akadályokat kirakni, ami gyakorlatilag nullára csökkentve a sebességet is szinte áthatolhatatlan. személyes élmények alapján tudok beszámolni arról, hogy az ott élők sem tartják be 30-at, igazából az a bajuk, hogy sok autó jár arra. Sajnos Halásztelken keresztül lehetetlen megközelíteni az M0-t, ezért megyek arra, és érdemes lenne körülnézni, hogy ott a házakból mennyinek van építési engedélye, vagy mennyiben tartották be azt. Kevés helyen látni ennyi tájidegen házat. Sajnos nálunk a csepeli gerincút építése helyett inkább akadályozzák a máshol történő közlekedést.

lyken 2010.04.08. 16:45:51

@SilentSound: A féloldalas fekvőrendőrözésnek mi értelme? (Márhogy csak 2 kerékkel mennek át rajta.) Tudtommal a lengéscsillapítót/rugót párban cserélik...

Secnir 2010.04.08. 16:46:06

@Afterburner:
"számtalan olyan tulajról tudok, aki ezerrel döntögette a holtágba a földet hogy nagyobb legyen a telke."

pontosan. tessék megnézni a térképet. néhol a holtág közepéig vezet gyalogút, mert onnan könnyebb pecázni b+

mahet 2010.04.08. 16:46:48

Nagyon helyes, kell is a fekvőrendőr... bár néhol Budapesten is olyan kátyúk vannak, hogy örülök ha kijutok az utcából és még marad alattam kocsi.

richard_szabo 2010.04.08. 16:47:23

@Secnir: Egyébként tipikus NIMBY (Not in my backyard) jelenséget érzékelek itt.
Mindenki szeret gyorsan, kényelmesen eljutni a céljához, de a lakókörnyezete legyen csöndes, madárfüttyös. Csak éppen ahol ő szeretne gyorsan utazni az épp a másik lakókörnyezetén át vezet.

A nyolcvanas években a csepeli Táncsics Mihály utcán a gyerekek néha még az úttesten tudtak tollasozni. Most a zebrán épp át lehet futni az edzettebbeknek. A fenti logika alapján Csepel egyik legforgalmasabb utcájába követeljenek fekvőrendőrőket a 30 éve ott lakók?

indapass90210 2010.04.08. 16:48:32

Hát, a sárga feketén simán átmegyek a terranoval 50-el.

Secnir 2010.04.08. 16:48:58

meg a telkek 80%-a olyan, hogy a teleknek majdnem a háromnegyede be van építve.
engedélyt sosem látott építkezések folynak ott. Ilyenkor hol voltak ezek a véresszájú "János és a többi ott lakó" ? Miért nem apelláltak az önkormányzatnál, hogy állítsák le az építkezéseket?

indapass90210 2010.04.08. 16:52:26

@lyken: egyszer így kerülöd, egyszer úgy. Ráadásul lehet spórolni , ha mondjuk jobbról kerülésnél először jobbra rántod a kormányt, aztán balra, pont amikor az első kerék odaér.

pakesz (törölt) 2010.04.08. 16:52:34

@cso zsi: en is igy szoktam csinalni :)))
elvegre a sok g3ci autos az en ablakom alatt vigan cancaraszik es azt hiszi hogy en nem fogok mashol?
hat rabasztak kemenyen :)
ki van rakva akkor lelassitok, ahogy a TORVENY irja, es felgyorsitok rendesen ahogy a TORVENY irja

ja es orulnek egy ilyenfajta buntetesnek hogy jol megcsesszek a feleslegesen hangoskodot, de azzal en sokkal jobban fogok jarni :)))

pakesz (törölt) 2010.04.08. 16:54:34

@kell az: szoljal mar legkozelebb nekem!!!
hol van a roncsauto kirakva???
odamegyek a sittet levagom melleje, jo franko lesz!!!

richard_szabo 2010.04.08. 16:56:40

@Afterburner: Bizony, bizony, az a lépés tetszett az ottlakóknak, hogy a nyaralójukból, ház lett, az ezzel egy időben megjelenő többletforgalom már nem.

Secnir belinkelt képén gyönyörűen látszik a környezetpusztítás, pedig a Duna mintha közös tulajdon lenne. Arról nem is beszélve, hogy a megszakítás nélküli nyaralósor miatt nem lehet lejutni a partra sem gyalog, sem csónakkal nem lehet kikötni, ami a Balatonon is finoman szólva probléma. Szóval az állampolgári jogokat és kötelességeket nem egyformán értelmezik a helyben lakók.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.08. 16:57:35

Egyszer el kellene indítani egy olyan mozgalmat, hogy a nem jó fekvőrendőrökön való áthajtás közben nyomni kellene a dudát.

Az a sárga-fekete szemét az iszonyú dolog. Szétveri az autót, ha nem kettővel megy át rajta az ember.
Volt egy Coupe-m, azt gyakorlatilag áttolni kellett rajta.

Tudom, basszam meg magam, minek vettem olyan autót, ültem volna Suzukiba...

Secnir 2010.04.08. 16:59:31

"Miután győzött a józan ész és a város vezetői is belátták hosszas viták után hogy ez így nem mehet tovább"

belefáradtak a hülyékkel történő meddő vitákba

"mindegyiket külön kitáblázták, lámpák alá telepítették így az időben észlelésükkel nem lesz probléma"

lásd 3. kép. se lámpa se tábla.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 16:59:32

@Johnny M.: Mondok még egy izgalmasat, ahol lakom, ott sima szürke/fekete macskakőből van egymás után négy fekvőrendőr, ami szintén olyan majdnem megállós fajta. Ez nem is baj, mert óvoda van, meg iskola ott az út mellett, de ha valaki éjszaka először jár ott, az akkorát repül, mint KITT, amikor májkül megnyomja a turbo boost (vagymi) gombot. :) Taxi hátsó ülésén már vertem be a fejemet. Marhára nem venni észre 20-nál se.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 17:01:57

@lyken: Ezt miért tőlem kérded? Nem mondtam, hogy jó. :)

Afterburner 2010.04.08. 17:06:30

@richard_szabo:
Eegen, ha a tanösvény nem lenne, nehéz lenne Dunát nézni (bocs, a holtágat, ami egyébként asszem természetvédelmi terület) a "nyaralók" miatt.
Még ott laktam, és egyszer valami barom kikötözte magát a kocsijához a reggeli csúcsban a soron, hát, jó egy óra volt mire kiértem a vitaminsziget felé.
Szóval ez összességében gáz. Szigetszentmiklós mint település egyszerűen fizikailag nem bírja az odaözönlőket. Tessék már észrevenni, hogy az egy sziget, és rém korlátoltak a szigetről kijutás esélyei. Az üdülősorból is lehetne normális 40-es utat csinálni, egy, ha mindenki betartaná (na jó, 90%), kettő, ha az a rohadt gerincút meg lenne már. Az sem csinál csodát, mert a Bíró Lajos környékiek nem arra fognak járni, de még a Buckalakók sem, de esetleg egy picit normálisabb viszonyokat eredményezhetne.
Na de erre sz@rik az önkormányzat, látványosabb 16 viacolor baromságot lefektetni.

pakesz (törölt) 2010.04.08. 17:06:44

@richard_szabo: en is ezt szoktam mondani!!!
hogy a lakasom elott a 2*2 savot fold ala, felette parkositottat!!!
mi az hogy nehany telepules(pl Szigetmonostor) kap mindenfele penzt hogy ott mehessen a hid, nekem meg az ablakom alatt megy a 2*2 ???

amugy van egy hely, ahol neha szoktam menni ott az ottlakok hibajabol neha nem tudtam rendesen elmenni...
hallottak is a motort alandoan :)))

norbi2k 2010.04.08. 17:10:39

elég szomorú hogy évekig kellett érte harcolni...

Alikam 2010.04.08. 17:16:42

Az a rohadt sövény két éve kilóg...

Secnir 2010.04.08. 17:17:04

@Afterburner:
"Eegen, ha a tanösvény nem lenne, nehéz lenne Dunát nézni "

eeegen, tanösvény is csak a HÉV-hídig van, mert utána ugye már lezárta az első lakó önkényesen a Duna-partot, így ott vége, fuss el véle...

Afterburner 2010.04.08. 17:20:11

@Secnir:
Akkor tanzsákutca?:-)
Ehh, beteg az a hely sajna. Senki sem lát a saját arcától, oszt tessék. Bőven elég lett volna az utat olyan minőségűre hagyni, mint amilyen ha Csepel felől jössz és mondjuk az első kilométer. Nem kéne fekvőrendőr:-)
Ja, és ugye aki jár arra, tudja, hogy keskeny az út. Sok tapló még betontuskókat is lerak a padkára, hogy véletlenül se férjen el két autó egymással szemben. Höhh.

M@tyi 2010.04.08. 17:21:49

Sziasztok!
Ex-miklósiként is gratulálok a "szép" fekvőrendőrökhöz. Mi autósunk anyázhatunk, meg dühönghetünk a forgalomlassító eszközök miatt, sajnos, azonban épp miattunk, autósok miatt kénytelenek ezeket a "műtárgyakat" telepíteni az illetékesek.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a rendőrségnél is próbálkoztatok-e intézkedni, avagy ez kizárólag az önkormányzat felelőssége?

Üdv,
M@tyi

X Factor 2010.04.08. 17:37:59

@Afterburner: Na végre vki, másfél évig nap mint nap jártam arra, aki 30 felett ment annak az út végére szét esik alatta a a vas:D

Johnny M. 2010.04.08. 17:45:11

@Secnir:

Te már megint miről beszélsz? Ezeket még csak tegnap szerelték fel, nem egy hónapja, ebből is látszik azt sem tudod melyik útról van szó. Ráadásul ahol én lakom még csak nem is üdülő terület mert mind sa kétoldalon vannak házak, de megsúgom az Üdülő sor sem volt az már régóta, csak visszaminősítette az önkormányzat hogy ne kelljen csatornázni. Amúgy túl nagy az arcod már megint akárcsak a korábbi postokban. Ha úgy is erre jársz állítólag rendszeresen adj meg egy elérhetőséget és személyesen is megbeszélhetjük.. Persze itt a neten könnyű emberkedni..

Johnny M. 2010.04.08. 17:48:53

@richard_szabo:

Ebbe az irányba is próbáltunk haladni, de a beépítettség miatt ez fizikailag nem megoldható. Sajnos az utat így alakították ki, Miklósnak jóval régebben beépített területein még szűkebb utak is vannak pl. Csak azokon persze nincs ekkora forgalom. Ahogy ez az út sem erre lett építve. Az igazi megoldás a főutak bővítése és tehermentesítése lenne.

szalontüdő 2010.04.08. 17:51:51

@kolbászoszsömle: Hát ez jó.:D
Én is sokszor csak srégen merek ilyen szarokon átmenni, mert könnyen leérhet a kocsim alja.
A XVI.kerületben bazi nagy virágos ládák vannak az úttest közepén, szlalomozni kell köztük.

Johnny M. 2010.04.08. 17:54:40

@Secnir:

Ebből is látszik még Sz.sz.miklóst sem ismered, egyszer körbevezetlek a városban milyen sok 30-cas utca és övezet van. Méghogy mindenhol 50.. Szerintem míg nem tájékozódsz kicsit jobban ne okoskodj tovább!

_John_Doe_ 2010.04.08. 17:59:12

Én a fekvőrendőr előtt szinte állóra lassítok, különben üt akkorát a kocsin...

Ja, és egy dudaszóval mindig jelzem is, a fekvőrendőr elérte célját.

szalontüdő 2010.04.08. 18:01:33

@Marty Mcfly: Csatlakozom.

Majd a sok lassítás utáni gyorsítástól megnő levegő szennyezettsége,az ellen mit fognak kitalálni?

Előttünk tizenéve fekvőrendőröztek, nem volt fél évig se, felszedték. Erre a teherautók dübögését nem lehetett elviselni, kezdtek repedezni a házak.

Johnny M. 2010.04.08. 18:03:31

@M@tyi:

Próbálkoztunk többször is, de Szigetszentmiklósra és környező 4-5 településre összesen csak egy(!) db traffipax jut, plussz a létszámhiány. Átlagban 2-3 havonta ha egyszer kijöttek mérni. Szerintük is csak ez a megoldás jöhetett szóba. Nekünk sem nagy öröm ez, de jelenleg nincs jobb megoldás.

szalontüdő 2010.04.08. 18:04:55

A 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről
III. fejezet

Általános előírások

4. § (1) Az utak forgalmát úgy kell szabályozni (a forgalmi rendet úgy kell kialakítani), hogy a közlekedés résztvevői biztonságosan, gyorsan és zavartalanul közlekedhessenek.

Ehhez, hogy passzol a fekvőrendőr?

Afterburner 2010.04.08. 18:06:06

@Johnny M.:
Jaj.
Ha miklósi vagy, magyarázd már meg ezt a mondatodat:
"Az igazi megoldás a főutak bővítése és tehermentesítése lenne. "
Ésezthogy Miklós ismeretében?? Amikor vagy Halásztelek felé mész, vagy a virágpiac felé, esetleg kishíd. Slussz, ha az üdülősort nem számítjuk.
És egyik sem a szélesíthetőségéről híres, ugyi. Híd kizárva, üdülősor kizárva, csepeli út kizárva (esetleg lehetne, de akkor meg Csepel dugul be), Műút dettó.
Új híd kéne eseleg. De nem az üdülősor miatt. Az meg úgyse lesz soha.

Johnny M. 2010.04.08. 18:07:14

@SilentSound:

Azok tényleg nem valami feltünőek, ha nincs tábla valóban nem könnyű észrevenni. Itt mindet kitáblázták, elvileg ezzel nem lesz gond (még a viacolorosokat is, csak amikor készült a kép még nem helyezték ki őket)

Afterburner 2010.04.08. 18:08:49

@Johnny M.:
2-3 havonta tarfi az üdülőn??? Ne röhögtess.
Időszakonként hetente 1x-2x minyimum. OK, nem rendőrautóban volt, hanem civilben, de attól még ott voltak, jellemzően ha Csepelről jössz, a HÉV kereszteződés előtt.

Timnorc 2010.04.08. 18:21:52

Az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló – többször módosított – 20/1984. (XII.21.) KM rendelet melléklet, III. fejezet, 11. pont, 11.2. alpontjában foglaltak szerint „a lakó-pihenő övezet és a korlátozott sebességű övezet bejáratát az úttest szintjének küszöbszerű megemelésével vagy más építési beavatkozással (például középszigetek, útszűkületek, optikai kapuk) lehet jelezni. Hasonló fizikai eszközök (sebességcsökkentő bordák, oszlopok, utcabútorok, elhúzások stb.) helyezhetők el az övezetek úttestjén a járművek várakozására szolgáló útfelületek kijelölése, illetve a járműforgalom számára megengedett sebesség betartatása érdekében, azonban ezek az eszközök nem akadályozhatják a megengedett sebességgel történő folyamatos haladást.”

Timnorc 2010.04.08. 18:22:25

Tehát a jogalkotó a „fekvőrendőrök” elhelyezésének céljául a megengedett sebesség betartatását jelölte meg. Vagyis az ilyen eszközöknek a célja nem az, hogy a közlekedők lassabban haladjanak, hanem az, hogy ne haladjanak gyorsabban.
S a lényeg, hogy a fenti rendelet fent említett pontja, továbbá a rendelet mellékletének III. fejezete, 11. pontjának, 11.4. alpontjában hivatkozott a Magyar Útügyi Társaság által kiadott útmutató a „fekvőrendőrök” elhelyezőinek egyértelműen meghatározza azok elhelyezésének paramétereit. Kiemelve azt, hogy az ilyen eszközök nem akadályozhatják a járműveket abban, hogy az adott útszakaszon megengedett sebességgel folyamatosan haladjanak.
Vagyis mielőtt a „fekvőrendőrt” az adott út üzemeltetője kialakítaná (de legkésőbb azzal egyidejűleg) gondoskodnia kell a megfelelő sebesség korlátozó tábla elhelyezéséről is. Kivéve, ha olyan mértékű sebességcsökkentő eszköz is elegendő, ami a már meglévő sebességkorlátozás figyelembe vételével sem akadályozza a járműveket a folyamatos továbbhaladásban.

Parajpuding 2010.04.08. 18:24:00

Épp ideje volt. Sajnos az úttesthez csavarozott fém nem lesz tartós, sehol nem marad ép (ellopják, felszedik) egy éven túl.
Ráadásul az autót komolyan rongálja. Aki ezt kitalálta, minden nap 20 ilyenen küldeném át reggel menet és délután jövet. A saját kocsijával persze. Az épített döglöttrendőr jó. A feladatát ellátja, tartós és nem teszi tönkre a futóművet. Rendben van, hogy az üdülősort íly módon védik a sok gyökértől, akik arra jártak barom módjára és sebességgel. De. Ebben a városban három esetben csinálnak valami értelmeset. Ha a lakók kijárják maguknak (mint itt, de évek kérdése), ha a városközpont csilivilizéséről van szó (mintha csak a központi fél négyzetkilométerből állna a város), nomeg ha az valamilyik önkormányzati főléhűtőnek érdeke. Ótvar hely lett szszm sok ótvar beköltözővel (tisztelet a néhány kivételnek) ahhoz képest, hogy még 10 évvel ezelőtt is egy élhető kisváros volt.

Voyager 2010.04.08. 18:24:03

@richard_szabo: abszolute egyetértek Veled! aki anno ott vett olcsóé telket most örül hogy kertes házas övezetben lakik a duna mellett. Juhé. Na de könyörgöm akkor is látta mikor megvette és építkezett hogy egy több km-es hosszú egyenes főút jellegű (csak szélességében eltérő) út mellett fog lakni. Kérdem én hogy akkor gombhoz a kabátot?? Pár ember lezáratja több másik ezer ember menekülő útját mert nem tetszik és veszélyes. Sajnálom őket de nem ez a megoldás. Tiltás tiltás hátán. Normális megoldás kellett volna. Az út egyik fele üres, oda kellett volna szélesíteni az és bicikli utat is csináltatni.

Timnorc 2010.04.08. 18:26:22

Na, a fentieket csupán amiatt írtam, hogy kishazánkban több helyen látni (érezni) olyan "fekvőrendőrt", amit csak úgy leraktak, oszt-jó-van. A sebbességkorlátozásra fittyet hánytak.
De tán még ennél is rosszab az (és ilyet is láttam már), amikor kihelyezik a "fekvőrendőrt" és kiraknak egy 30-as táblát. De ha 15-20-nál gyorsabban mész át, akkor tuti a kár a kocsiban.
És persze az agyonkarcolt, felsértett út sem lesz gyanús az adott út kezelőjének.

zzoltan73 2010.04.08. 18:34:38

Az a baj ezekkel a fekvőrendőrökkel, hogy ezzel alapból büntetik azt is, aki amúgy betartja a sebességkorlátozásokat.
Például ahol én lakom 3 fekvőrendőrön kell kijönnöm reggel és bemennem délután. Ez napi 6 fekvőrendőr csak az otthonom közvetlen közelében, miközben fekvőrendőr nélkül is betartanám a sebességkorlátozást.
Kíváncsi leszek, ha lengéscsillapítót vagy futóművet kell cserélnem, az ilyen buzgó aktivisták, esetleg a közlekedésrendészet beszáll-e a több százezres költségekbe? Arról nem is beszélve, hogy van olyan magas fekvőrendőr, melyen át sem tudok menni, mert felülne az autó.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 18:49:24

és mit keres itt a bukkanó tábla???
az nem a beláthatatlan domborzatra vonatkozik??Itt a kétpuput kéne alkalmazni.

zzoltan73 2010.04.08. 18:49:26

@Voyager: Párszor jártam már Szigetszentmiklóson és a véleményem az, hogy ott az egész településen elszúrtak valamit a parcellázásoknál, földméréseknél. A világon még egy ilyen szűk, kanyargós utcákkal teli település nincsen, mint Szigetszentmiklós. Anno ott akartam házat venni, de amikor ezt megláttam, menekültem. Fekvőrendőrök helyett egyébként inkább csatornázni és aszfaltozni kéne...

Johnny M. 2010.04.08. 19:09:25

@Afterburner:

Nem várok semmit, ismerem jól akikről írsz, sajnos miattuk szívnak azok is akik szabályosan közlekednek. De ez mindenhol így múködik, talán egyszer megérjük hogy nem lesz ilyesmire szükség.

De egyenlőre az ilyen Secnir félék miatt más hatékony megoldás nincs. Amúgy tipikusan jellemző a magukfajták hozzáállása. Ha itt nem lakna a kutya sem csak mocsár és nádas lenne végig, de kint vannak a sebesség határt jelző táblák mégis milyen jogon kérdőjelezi meg bárki is? Erről szól az egész. Vannak itt Miklóson sokkal szélesebb, sávokkal felfestett és járdával ellátott útszakaszok és utcák szintén 30-cas korlátozással. Ki vagyok én hogy felülbíráljam? Ha ez a szabály akkor nemhiába találták ki, ennyivel kell menni és kész, így is teszek. Ezen gondolkodjon el mindenki először aki csak a sebességhatárokat kifogásolja és csak azzal tud érvelni hogy mit miért ne tartsunk be. Ráadásul mindezt pont egy közlekedési blogon..

StopSzmog 2010.04.08. 19:30:21

Gratulálok a kitartó küzdelemhez és az eredményhez.
Egyetlen megjegyzés: nem lehetett volna sinusos fekvőrendőröket kirakni a biciklisek kedvéért?

min 2010.04.08. 19:33:34

Annyira sejtettem, hogy az autósoknak megint nem teccik, hogy korlátozottak lettek. Agyilag már úgyis az a többség.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 19:39:54

Csak engem zavar a "BUKKANÓ" tábla?

Marcellusca 2010.04.08. 19:42:17

@StopSzmog: Hehe!
Ne vedd személyeskedésnek, csak a nick-ed miatt címzem Neked! :)

Ha már szmog és füst:
Az itt lakók nem gondoltak a zaj- és füstártalmakra?
Eddig az autók 50-nel (na, jó, száguldoztak, 65-tel), egy gázon elzúgtak az utcában.
Most majd 16-szor fékeznek, gyorsítanak.
Azaz nagyobb zajártalom, több füstkibocsátás, megnövekedett szmog helyzet (fékbetét-por).

Asszem volt már valamelyik másik pesti kerületről hasonló, csak ott (ha jól tévedek) lámpákat helyeztek el egy szűk utcában.

Úgyhogy a következő az lesz, hogy a sz.szt.miklósiak a forgalom megszüntetéséért fognak küzdeni?

Marcellusca 2010.04.08. 19:43:12

@Gyurma73: Áááá, dehogy! :)
Nyugodtan kirakhatták volna az egyenetlen úttest táblát. :D

hipokrita 2010.04.08. 19:48:22

Bár egyáltalán nem vagyok arrafelé ismerős, szerintem az ilyen fém fekvőrendőröket -sehol-sem- kellene alkalmazni, mert túlzott lassításra kényszerítenek, ráadásul utána kb. 2 mp-en belül visszagyorsíthatok akár 50-re is (légszennyezés, zaj), ill. károsak az összes közlekedő kocsijára (azokéra is, akik szabályosak, ugyebár.) Inkább térkőből / macskakőből kellene kis "puklikat" építeni bizonyos távolságonként (az én városomban ezt alkalmazzák gyakrabban), amiket 30-cal érintve meg se lehet érezni, 50-nél viszont erőteljesen dobálnak.

misitcom 2010.04.08. 20:19:44

Az az érdekes,hogy ezeket a fekvő rendőröket mindenki kiakarja kerüli.Ha 107 megborulna a motorjával azon a fekvő rendőrön meg mindenki átakar menni.

Diopapa_sok 2010.04.08. 20:22:30

BTW remélem annak az anyukájához sem ér oda a mentő emiatt a sok sz*r miatt időben, aki kierőszakolta, hogy kirakják... :/

Pszt! 2010.04.08. 20:33:55

A jó édes annyát annak, aki 30-as sebességkorlátozást vezet be! NEM LEHET 30-AL AUTÓZNI!

Pszt! 2010.04.08. 20:35:11

@misitcom: ezt fogalmazd át mégegyszer, köszi!

_John_Doe_ 2010.04.08. 20:52:23

@Diopapa_sok: ez jó. Ritka tahó demonstráló, és ritka értelmes rendőr.

PuruttyaIrto (törölt) 2010.04.08. 20:53:02

Jó, hogy betartanak a köcsög szabálytalankodóknak. Miért van a szbály ha nem tartatják be? Most betartatják, az csak nem probléma.

szalontüdő 2010.04.08. 21:22:35

@Gyurma73: Nem csak téged.

36.9. A „Bukkanó” jelzőtáblát (KRESZ 75. ábra) az olyan veszélyes hely jelzésére kell alkalmazni, ahol - az útszakasz függőleges vonalvezetése folytán - az előzési látótávolság a tetőponthoz való közeledés közben nem fokozatosan, hanem ugrásszerűen csökken, és az útszakaszon előzési tilalom nincs elrendelve.

szalontüdő 2010.04.08. 21:31:48

@Timnorc: Én úgy tudom, csak lakó-pihenő övezetben és a korlátozott sebességű övezetben helyezhető el fekvőrendőr.
Ez viszont nem az, sima sebességkorlátozás.

cso zsi 2010.04.08. 21:34:35

@Pszt!: De lehet. Prémiumautók is képesek tartósan, gond nélkül haladni ennyivel.
Anno, amikor 60-ról 50-re vették a lak.ter. sebességet, ugyanígy nyilatkoztam az 1600-os Moszkvicsról. Harmadik fokozatban jó volt neki.

szalontüdő 2010.04.08. 21:46:02

@cso zsi: De itt 20-as tábla van, nem 30-as.
Sok autónál ez max. az egyest jelenti, másodikban már nem tetszik neki.

richard_szabo 2010.04.08. 22:01:06

@Voyager: Igen, a megoldás eléggé adja magát. Ha lenne bicikliút többen választanák az autó helyett.

Egyébként Miklós-szerte szükség volna bicikliutakra.

richard_szabo 2010.04.08. 22:06:04

@PuruttyaIrto: Tehát, ha szemetelsz az utcán, vágják le a kezed?
Erre a megoldás inkább a törvények megfelelő alkalmazása és nem az önbíráskodás, amit a te "betartanak" kifejezésed sugall.

richard_szabo 2010.04.08. 22:08:24

@min: Elolvastad azt is, hogy milyen módon lettek korlátozva? Mert úgy tűnik, nem.

_John_Doe_ 2010.04.09. 07:37:14

Feltűnt, hogy egyik képen sem látom az életet megkeserítő járművek hordáját.

Secnir 2010.04.09. 07:55:19

"e Szigetszentmiklósra és környező 4-5 településre összesen csak egy(!) db traffipax jut"

-na ezzel a dumával etesd a szomszéd hülyét.

"Ebből is látszik még Sz.sz.miklóst sem ismered, egyszer körbevezetlek a városban"

-kösz, nem kell, miklóson (és a környékén) 23 éve járok mindenféle járművel, csak 33 éve költöztünk ide...

"Ezeket még csak tegnap szerelték fel, nem egy hónapja, ebből is látszik azt sem tudod melyik útról van szó. "

-na akkor itt álljunk meg egy fél pillanatra.
van az Üdülő sor, amelyiknek csak az EGYIK oldalán vannak házak. ott vannak a fekvőrendőrök, ott van az átmenőforgalom. És ott készültek a fényképek is. Ott már hónapok óta kint vannak a fekvőrendőrök, azok egyike tépte le a motorborításomat. Ez tart a Hollandi útig.
Az a rész, ahol te laksz, mert mindkét oldalon vannak házak, nyilván lejjebb van - de ott nincs átmenő forgalom, mert szűk kis utcákról beszélünk, ergo nem tudom, hogy akkor mire fel az egész hajcihő?

záporjózsi 2010.04.09. 08:34:46

@Gyurma73: Már fel sem tűnik senkinek. Annyi helyre teszik ki (rosszul!), hogy lassan a KRESZ-t egyszerűbb lenne átírni...

záporjózsi 2010.04.09. 08:37:41

@Pszt!: De lehet. Nekem pl. 3.-ban teljesen jó. Lejtőn a 2. is tartja.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.09. 08:49:48

Én a múltkor a kocsmában az asztal alatt láttam egy fekvő rendőrt..

PGSC 2010.04.09. 10:38:14

Csak néhány gondolat, ahogyan eszembe jut, előzmény idézés nélkül:
- Bármilyen meglepő, a jármű képességein belül bármilyen sebeséggel lehet haladni, csak a vezérlő egység (értsd: az ember) döntésén múlik.
- Amikor forgalom technikát tanultam, akkor azt mondták, a legkevésbé hatékony, de legolcsóbb megoldás a felvő rendőr. Minden más hatékonyabb, de drágább. Szerintem a leghatékonyabb az az öreg Escort volt az út szélére támasztva Johnny M. közelében, csak több kellet volna belőle váltott oldalon.
- Azok az épített f.rendőrők a kátyús szakaszon katasztrófálisak. Túl rövidek és túl magasak. Már az én autóm alja is hozzáért párszor, pedig lépésben megyek át rajta, és gyári kialakítású családi autóm van.
- Hihetetlen hozzáállású autóstársaim vannak, akik a szabályosan közlekedő (pl. én) járművet képesek a HÉV átjáró és a kétoldalonházakvannak közötti szakaszon megelőzni, de úgy, hogy leszorítanak közben a betontuskók felé.
- Pontosan azért szoktam betartani a korlátozásokat, mert az esetek döntő többségében okuk van, még akkor is, ha én arról az okról nem tudok. Johnny M. már többször leírta az okokat. Had említsek egy-kettőt én is, pedig nem ott lakom, csak látom (lehet azért, mert nem mosódik el a táj a sebesség miatt?): Gyermekeiket sétáltató szülők, sétáló idősek, járda híján sétáló dolgozó emberek, diákok, kerékpárosok, stb.
- A szszm-i polgárok képtelenek felfogni bizonyos dolgokat: Lakó és pihenő övezetben 20km/h a megengedett, és nem a kereszteződés oldja fel, hanem a feloldó tábla. Az egész lakótelep ilyen övezet! Nem állunk járdára, csak, ha azt tábla megengedi. Miklóson ilyen táblát nem láttam, de gyerekkocsit útra kitolni kényszerülő kismamát annál többet. Megállni tilos tábla hatálya alatt nem rakjuk le a kocsit a bevásárlás idejére. Szűk utcában (megállni tilos tábla hatálya alatt persze) nem állunk parkolóban álló autó mögé az út szélére. Már csak azért sem, mert kb 2-3 autó parkolóból való kiállását teszük lehetetlenné. És még sorolhatnám...
- És bármilyen hihetetlen, tényleg csak egy sebesség mérője van a helyi kapitányságnak, az összes környékbel településekre "szétosztva". Ha többet láttatok, akkor azok PM-iek voltak.
- És az utolsó: Miklóson nincs rendőrség. Amit annak nevezünk, az vagy árnyék, vagy bújkálnak, mert egyszerűen nem lehet látni őket. És ha nincs, aki a szabály be nem tartókra rákoppint, akkor az is szabálytalankodni fog, aki azaddig nem tette volna, nehogymá' hátrányba kerüljön a többivel szemben.
- És tényleg az utolsó: A szabályok nem azért vannak, hogy ENGEM korlátozzanak, hanem, hogy a TÖBBIEKET védjék. Aki egoista, az ezt a mondatot valószínűleg nem érti, mert nem tudja, mi az, hogy MI, meg hogy TI, esetleg Ők.

PGSC

SÜN 2010.04.09. 11:08:50

xantiaval 80al siman..

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:27:29

@richard_szabo: Fekvőrendőr olcsóbb, mint a gerincút.

A gerinctelen alakok csak 8 éve ígérgetik. Egy kapavágás nem történt 8 év alatt..

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:40:29

@Secnir: Amen. Azon az úton aki 40-nél többel megy, az autóját gyilkolja.

Vicc, hogy mi zajlik. Eleva az pofátlanság, hogy a Duna partra nem tudsz kimenni, mert anno az elvtársak a haveroknak jó pénzért eladták a telket és még jobbért most paloták épülnek. A Duna mindenki közös természeti kincse és nem a mellette lakó emberé...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:43:19

@richard_szabo: Tudod kia felelső ezért vastagon? Egy bizonyos demszky gábor. 20 év alatt gyakorlatilag 0 jelentős közlekedés fejlesztés volt. 20 év alatt a világ megváltozott - agglomeráció fokozottabb forgalma - de a főváros közlekedése csak leépült folyamatosan...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:46:50

@szalontüdő: Meg a zaj is. Minden fekvőrendőr után gázt kell adni...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:47:24

@Afterburner: Ha meg baleset van a M0-án, akkor game over.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:49:55

@zzoltan73: Melykik részén? Mert az egyik része tényleg ilyen a városnak, az a "falu", a város legrégibb része. A város újabb fele egyáltalán nem kanyargós és akkor még enyhén fejeztem ki magam. Pár állat szokott is döngetni rajta sajnos.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:53:53

@_John_Doe_: Akkor szokott sok autó menni, ha környező utak bedugultak, de akkor is csak reggel.

Johnny M. 2010.04.09. 17:53:52

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:

Nincs ezzel gond, mivel elég jelentősen csökkent a forgalom azóta, nemhogy nagyobb, de így még kisebb is lett a légszennyezettség, abszolút nincs semmivel nagyobb szmog. A 50-80-nal elhúzó autók gördülési zaja is megszünt, mint korábban is írtam az alacsony áthajtási sebességnek köszönhetően semmilyen plussz zaj nem észlelhető. Tehát a tapasztalatok azt mutatják egyenlőre minden sokkal jobb mint ezelött.

Johnny M. 2010.04.09. 17:57:26

@Diopapa_sok:

Ez az Üdülő sor M0 híd és Csepel közötti szakasza.

Johnny M. 2010.04.09. 17:59:53

@_John_Doe_:

Gyere ide, majd meglátod élőben! Lehetőleg korán reggel.

Johnny M. 2010.04.09. 18:06:51

@Secnir:

Te annyirta ostoba vagy hogy már nekem fáj :)

A Rév útról megy egyenesen az Üdülő sorra az átmenő forgalom, másfele nem is tudna mert nincs lehetőség. Annyi valótlanságot írkáltál össze eddig hogy kizárt hogy itt lakj. Vagy van egy másik Szigetszentmiklós is? :)
De fussunk már tényleg össze élőben is, tartok egy kis idegenvezetést neked a városban hogy megcáfolhassam az összes hülyeségedet, a saját szemednek már csak hinni fogsz.

És ha te az Üdülő sor végén levő 4 viacoloros fekvőrendőrről beszélsz azok már tényleg ott vanak tavaly óta. De akkor mit írkálsz a sárga-feketékről hogy azon hajtottál át? Azoknak csak ma fejezték be a telepítését.

"streetfighter" 2010.04.09. 18:30:59

@molnibalage:

Elég korlátolt nézeteid vannak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 19:01:57

@"streetfighter": Szerinted. Ki is dúdolta az a bullshit dumát, hogy világvárost épít? Prága és az összes környező főváros lepukkantabb volt, mint Bp. Most Bp. egy cigányputri hozzájuk képest.

"streetfighter" 2010.04.09. 19:07:02

@molnibalage:

Ez nem politikai blog!
Gondolod, hogy ez egy emberen múlik?
Ne viccelj!
Metrót kik miatt nem lehetett építeni?

Johnny M. 2010.04.09. 19:38:47

@Secnir:

""e Szigetszentmiklósra és környező 4-5 településre összesen csak egy(!) db traffipax jut"

-na ezzel a dumával etesd a szomszéd hülyét."

Bemész szépen az önkormányzathoz vagy a miklósi rendőrkapitányságra és megkérdezed.
Én már eleget beszélgettem a rendőrséggel. Nekik remélem elhiszed okostojás.

Pista bá 2010.04.10. 12:28:08

A lecsavarozós fekvőrendőrt Miklóson lopják. Cakúgy, mint az embernagyságú traffipaxos álrendőröket.

atila68 (törölt) 2010.04.10. 13:53:53

Mi a faxot lehet kezdeni egy egész alakos papundekli rendőrrel?

pengusz 2010.04.10. 19:38:05

A 3. képen látható fekvőrendőrök nagyon brutálisak, ha lépésben mész át rajtuk, akkor is dobnak, mint állat, asszem valami 10-es tábla van kitéve.
@Johnny M.: Gondolom ismered a Rózsa utcáknál lévő lakóparkot. Nos ennek a teljes autóforgalma Csepelre zúdul. Ha te ott laknál, mit szólnál hozzá, ha a csepeli sétányok (Puli, Cirmos, Csikó, Nyuszi) védelme érdekében minden nap 5 fekvőrendőrön kéne oda vissza utaznod 20-as övezeten keresztül?
Egyébként a 30-as táblákkal egyetértek, szoktam a tanösvényhez járni pecázni, elég keskeny amúgy is az út. Az üdülősoron lévő fekvők viszont tényleg brutálisak.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:03:31

Nem laknék ebben az utcában. Ha mégis, a gépet leparkolnám a sarkon túl.
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:04:21

Nem laknék ebben az utcában. Ha mégis, a gépet leparkolnám a sarkon túl.
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:04:56

Nem laknék ebben az utcában. Ha mégis, a gépet leparkolnám a sarkon túl.
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:06:26

Nem laknék ebben az utcában. Ha mégis, a gépet leparkolnám a sarkon túl.
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:49:07

Nem laknék ebben az utcában. Ha mégis, a gépet leparkolnám a sarkon túl.
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.

Johnny M. 2010.04.12. 13:31:40

@s0nik:

Negyedszerre már elhisszük :)

Az eddigi azóta eltelt több nap tapasztalata a környékről: rend, béke, csönd és nyugalom, némileg csökkent reggeli és jóval kevesebb napközbeni és esti forgalom. A megkérdezett helyiek is ezt tapasztalták szintén. Eddig tehát hatékonyan bevált a dolog.

richard_szabo 2010.04.13. 15:21:01

@Johnny M.: A helyieket ez nem zavarja?
Mármint, hogy nap, mint nap ezeken a szörnyű bukkanókon kell átmenniük?

Ezentúl biciklivel sem szabad arra menni vagy 100 méterenként le kell szállni, hogy áttoljam a fekvőrendőrön?

Az egész kicsit arra emlékeztet, amikor a csepeli Duna parton a horgászok mellett csapattak a motorosok, és ezt megunva az egyik "önkéntesrendőr" halbarát drótot feszített ki nyakmagasságban.
Rendben van, hogy igaza van, de ezt talán mégsem így kéne kommunikálni.

Johnny M. 2010.04.14. 10:27:47

@richard_szabo:

Nem, mert a helyzet sokkal rosszabb volt elötte. Mindenki úgy van vele hogy ennyi kényelmetlenséget megér az ő részükről is a biztonság.

Amúgy ha látod a képeket nem értem hogy merül fel benned ez a biciklis dolog, mivel az út mindkét szélén kb. fél méternyi hely van a fekvőrendőrök széle és az út széle között. Még egy Harley-val is kényelmesen el lehet hajtani mellette. (ami szerintem azért is baromság mert a motorosokra is vonatkozik a sebességhatár, de így azok tökéletesen mentesülnek alóla, a bringások bőven ki tudnák kerülni a padkára hajtva ha végig is érne keresztben az úton vagy csak 10 cm helyet hagynának ki erre a célra a szélétől)

Az eset után mi lett amúgy a motorosokkal Csepelen, továbbra is ott száguldoztak vagy a dologtól elrettenve elmentek máshová?

richard_szabo 2010.04.17. 08:35:15

@Johnny M.:
A biciklis dolog azért merült föl bennem, mert jártam arra. Sok helyen az út és a padka között elég nagy a szintkülönbség a Csepelig tartó teljes szakaszon, ami különösen esős időben okoz gondot. Ezt nem a képeket látva, hanem arra járva mondom.

Csepelen nem tudom mi lett a folytatás, a szélsőséges önbíráskodást próbáltam kiemelni.

Johnny M. 2010.04.18. 22:07:30

@richard_szabo:

Nos ami a képen látszik az összes többi is ugyanúgy lett kialakítva, van kb 40 cm szabad hely a szél és fekvőrendőrök között.

A hétvégi tapasztalat azt mutatja hogy amióta be lett fekvőrendőrözve az útszakasz és ezáltal biztonságosabb lett nagyon sokan jönnek családostól bicikli túrázni ide. Főleg ma rengetegen voltak kisgyerekekkel együtt, ez régebben nem volt jellemző.

Mint tapasztalható ezek a fekvőrendőrök nem hogy nehezítenék a bisiklisek közlekedését, hanem pont hogy védik őket az autós forgalomtól, tehát a bringások mindenképpen jobban jártak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.19. 09:16:33

@"streetfighter": Érdekes módon az az egy gyökér veri keresztül a 4-es metrót. Tehát a válaszom, igen.

Hagyták leépülni a tömegközlekedést sőt, módszeresen pusztították. Kik számolták fel Bp. villamos hálózatát? Ki adja a fővárosi közgyűlés magját 20 éve? A BKV meg 100%-os fővárosi tulajdon.

Másegyéb?

Mikelovag 2010.07.31. 12:52:46

Azt megfigyeltétek, hogy általában azok vannak a fekvőrendőrök mellett, akiknek nincs autójuk? Persze vannak kivételek is. Azok valami furcsa lények... A legtöbb lassítóbordán még 20km/h- val is csak átugratni lehet. És nem hiszem el, hogy csak rongálással lehet sebességet korlátozni. Van egy oldal az iwiw- en, aki gondolja, jelöljön! Együtt a kártevő fekvőrendőrök ellen - ez lenne az.

Mikelovag 2010.07.31. 12:56:11

@_John_Doe_: Nem vagy vele egyedül... A duda jó ötlet!

Mikelovag 2010.07.31. 13:01:58

@PGSC: És most okos gyereknek érzed magad?

Mikelovag 2010.07.31. 13:08:41

Jaa, és nem járdát építünk, neeem... Fekvőrendőrt! Ennyi hülyét egy rakáson...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.07.31. 20:32:43

@Mikelovag: ..................................












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása