János és a többi ott lakó igen kitartóan kampányolt azért, hogy végre be lehessen tartatni az autósokkal az ott jogosan 30-ra korlátozott maximális sebességet. Először 2008 decemberében számoltunk be az ottani helyzetről, ami nem csak zavaró volt, de sok esetben életveszélyes is azok miatt, akik országútnak használták a keskeny utcát. Aztán nem történt semmi, fél évvel később újra elővettük a témát és azóta is több ízben demonstráltak a szigetszentmiklósiak, de újabb egy évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy végre történjen valami.
Két év után végre pozitív fejleményekről számolhatok be a Szigetszentmiklósi Duna-part közlekedési problémáinak ügyében.
Ilyen volt 2008-ban...Végre sikerült kézzelfogható eredményeket elérni, amelynek eredménye a 2008-ban és 2010-ben készült felvételek közötti eltérésen jól látható.
És ilyen lett 2010-reEgészen pontosan a Rév útra 6 db, az Üdülő sorra szintén 6 db felfúrhatós, továbbá 4 db viacolorból épített fekvőrendőr került telepítésre. Ezt sajnos több éves harcnak kellett megelőznie a városi önkormányzattal szemben mint az az előzményekben is olvasható.
Ezt is most építettékLáthatóan a kifárasztásos módszer mellett döntöttek az érdemi cselekvés helyett, de nem adtuk fel és 2009-ben is tartottunk félpályás demonstrációkat, valamint egy vonulásos demonstrációt is ami a teljes útszakaszt magába foglalta. Továbbá a képviselőtestületi üléseken is képviseltük magunkat és felszólaltunk többször is ha már a saját képviselőnk erre sem vette a fáradtságot.
Miután győzött a józan ész és a város vezetői is belátták hosszas viták után hogy ez így nem mehet tovább így végül jóváhagyták a fekvőrendőrök telepítését. Sajnos más megoldás nem maradt hiszen mindamellett hogy írásban is elismerték ezen útszakasz alkalmatlanságát ekkora forgalom levezetésére, egyben azt is hogy ez ellen tenni mit sem tudnak, és a helyi rendőrségnek továbbra sincs kapacitása megoldani a problémát.
Nemhiába kértük évekig az itt közlekedőket szép szóval, demonstrációkkal figyelmeztetve a sebességhatárok betartására, a hazai autósok nagyobb része sajnos csak a fizikai korlátozások hatására hajlandó kényszerből betartani a közlekedési szabályokat.
Nekünk itt élőknek is ez némi kényelmetlenséggel jár ugyan, de inkább ez mint tovább tűrni az itt száguldozókat, azok fenyegetését és az általuk okozott balesetveszélyes közlekedési helyzeteket, anyagi károkat.
A fekvőrendőrök kivitelezését korrekten megoldották, mindegyiket külön kitáblázták, lámpák alá telepítették így az időben észlelésükkel nem lesz probléma. Mivel az út nem rendelkezik megfelelő alapozással, így 20-30 cm mély beton alapot is készítettek nekik, így remélhetőleg a tartósságukkal sem lesz gond.A méretük is megfelelő, még a terepjárók és teherautók sem tudnak rajtuk a megengedett sebességet meghaladva áthajtani. Ennek köszönhetően a rajtuk történő áthaladás nem jár semmilyen plusz zajjal mint azt az előre fanyalgók jósolták.
Kereszteződések és becsatlakozó mellékutcák közelébe is kerültek, ezzel is tovább növelve a közlekedésbiztonságot.
Végül szeretném köszönetemet kifejezni minden itt élőnek aki aktív részvételével erősítette a lakossági összefogás erejét és azon képviselőknek akik az ügyünk mellé állva segítettek bennünket!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 12:31:15
Take-it-Easy 2010.04.08. 12:37:04
Gratulálok egyébként a kitartásért a szervezőknek és támogatóknak. Viszont most szívják fel magukat és kezdjenek el demonstrálni az útpadka megépítéséért...
eml 2010.04.08. 12:37:49
Olaszországban és más országokban is (még a tótoknál is) olyan a fekvőrendőr, hogy 20-30-al észre sem veszed szinte, 50-nél meg már bevered a fejed a mennyezetbe, ha hátratolt napfénytetővel mést, esetleg kinézel fenn.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 12:38:23
Elnézést, hogy beleszólok, de az útpadka az most is megvan... :)
killermoney 2010.04.08. 12:41:30
Take-it-Easy 2010.04.08. 12:42:21
Na jó, szóval olyan és annyira magasított cuccra gondolok, amely megakadályozza, hogy az autósok csak úgy kerülhessenek. Vagy valami. :(
X Factor 2010.04.08. 12:44:12
Riska 2010.04.08. 12:47:36
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 12:52:27
Kérek engedélyt meghunyászkodni, ponttá való összezsugorodni... :)))
Take-it-Easy 2010.04.08. 13:00:32
cso zsi 2010.04.08. 13:02:48
Ott a hmcs-k visító gumikkal álltak meg a fekvőrendőr előtt, majd padlógázon mentek tovább.
Éjjel is.
Környezetszennyező, és zajos is volt.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 13:05:41
Petrodon 2010.04.08. 13:12:23
záporjózsi 2010.04.08. 13:19:38
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 13:27:18
Tzupi 2010.04.08. 13:45:13
A fenn említett kikerülöm-a-fekvőrendőr technika miatt, jó pár helyen az út mellett már földút vezet.
De igazat megvallva ott rosszabb átmenni, mint magán a fekvőrendőrön, de az "okosok" már csak az elveik miatt inkább szétverik az autót a gödrökbe, minthogy átmenjenek a fekvőrendőrön 20-30-al.
De az eredmény ugyanaz : lelassítanak :D
kell az 2010.04.08. 13:46:24
amúgy is ezt kelet volna csinálni kirakni vagy 5-6 roncsautót olyan helyekre hogy csak egy autó férjen el mellette és kész gondolom a parkolást nem tiltja semmi ha meg nekimennek ki bánja
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 13:59:37
Ezzel az ötlettel csak egy gond van. Ha az aki a roncsautókat kihelyezte jogszerűen helyezi ki, akkor a kedves honpolgár is jogosnak tartja a saját szarját kipakolni közterületre. :)
2010.04.08. 14:00:03
richard_szabo 2010.04.08. 14:05:12
vajon az a megoldás, hogy mindenkit 30 km/h-s sebességre kényszerítünk?
Azért ez egy több kilométer hosszú út, aminek az egyik oldala lakatlan, a másik oldalán jórészt nyaralók vannak. Ha egy óvodát/iskolát/bölcsödét/lakóparkot elválasztó száz méteres kis utca lenne, jobban megérteném az igényt.
Az 50 km/h-t ezek alapján reálisabbnak tartanám, ahogy ennél sokkal sűrűbben lakott városi utcák többségénél ez adott. Ezt természetesen nem úgy, hogy az 50 km/h-t lépi át mindenki 20-100%-kal. Ehhez persze a rendőrség ellenőrzésére is szükség lenne (nem csak itt).
A fekvőrendőrök szerintem nem túl jók, a többségnél szinte állóra kell lassítani, hogy az autó sérülés nélkül megússza.
Szintén fontos (költői) kérdés, hogy az önkormányzatnak - saját jószántából vagy a lakók nyomására - összesen annyi a dolga, hogy plusz tiltásokat vezessen be vagy esetleg a település úthálózatát a változó igényekhez kellene, hogy igazítsa?
V. ö. soha el nem készülő, megkérdőjelezhető szerepű gerincút.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 14:05:31
richard_szabo 2010.04.08. 14:06:06
cso zsi 2010.04.08. 14:21:42
A kerülőútból úgy tűnik, lesz valami, állítólag már a régészeti feltárásokat elkezdték. (más fórumon olvastam, illusztrációval)
jaafar 2010.04.08. 14:22:22
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.08. 14:28:03
talán nem véletlenül! a több 10 tipusból ez a legszemetebb! akkor is kárt tesz a kocsiban, ha előtte megállsz!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 14:29:32
richard_szabo 2010.04.08. 14:30:43
Ezen kívül a mi utcánkban szinte nincs is nyaraló, mégsem kaptunk fekvőrendőrt, pedig hétvégén 80-nal egykerekező motorost is szoktam látni.
Kerülőút: A 4-es metrót is elkezdték... Továbbá nem biztos, hogy a szigetszentmiklósiak Bp-re jutási problémáján ez segíteni fog.
cso zsi 2010.04.08. 14:42:57
Szerintem szegélykőből építették, és 3-4 centi magasan éle-sarka van.
Gumigyilkos.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.08. 14:57:54
Marcellusca 2010.04.08. 15:01:02
Nem véletlen építenek "járdaszigeteket" lassítónak.
Johnny M. 2010.04.08. 15:50:35
Johnny M. 2010.04.08. 15:58:05
Itt annak nem lenne értelme mert nagy a teherautó forgalom. Amin meg azok átférnek egy személyautónak bőven tágas ahhoz hogy semmilyen lassító hatással ne bírjon. Vannak ilyen szigetek Csepelen a Hollandi úton is a zebráknál, de pont nem érnek semmit.
Amúgy a fekvőrendőr típusára kitérve, gondolom ez volt a legolcsóbban beszerezhető és ezért esett erre a választás a gazdasági hivatal részéről. Meg az is közrejátszhatott hogy valamikor a jövőben tervezve van ezen az útszakaszon a csatornázás, és ezt a fajtát utána könnyebb visszaszerelni mint újra megépíteni aszfaltból vagy viacolorból. De lehet hogy a csatornázás után az út helyreállítását követően az összes viacoloros lesz, majd kiderül.
Johnny M. 2010.04.08. 15:59:48
Megvan még, köszöni szépen jól van és szépülget, csak most éppen nem ott parkolt mikor a kép készült :)
ember a holdon? 2010.04.08. 16:01:07
lelassítok 20-ra és átmegyek vs. lelassítok 20-ra és kikerülöm... WTF?
Johnny M. 2010.04.08. 16:06:15
Ez már tényleg nem rajtunk múlt. Én személy szerint inkább az aszfaltból készítettet javasoltam (Kispesten láttam pár olyat), de ez lett belőle, az önkormányzat döntötte el és kivitelezte. Annyi beleszólásunk volt csak hogy lehetőleg egymástól egyenlő távolságokra kerüljenek, és a becsatlakozó utcák és kereszteződések elé is kerüljön. Mivel amit korábban (a 4 viacolorost) telepítettek azok össze-vissza, minden különösebb tervezés nélkülözve lettek építve, valamelyik alig 100, de némelyik 500 méterre került egymástól.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.04.08. 16:10:53
Amiért egyszerűbb szembe forgalommal közlekedni, mint egy háztömböt megkerülni és a helyes irányba nyomulni.
Vagy a belvárosban a kerékpárosok dafke egyirányúba szembe tekernek (Wesselényi, Király, Dob utcák), pedig egy sima-egy fordítottak az egyirányú utcák. :)
Johnny M. 2010.04.08. 16:21:20
Látom nem olvastad az előzményeket, kérlek tedd meg és azután nyilatkozz! Egy 3 m-nél alig szélesebb út kb fél méterre a kerítésektől egyáltalán nem alkalmas az 50 km/h sebességre. Ha nem hiszed gyere el, tölts el egy pár napot a környéken, és ha már a kapun kilépve már huszadszorra akarnak elcsapni vagy az autóval leszorítani 70-80-as tempóval mindjárt másképpen látod a dolgokat.
Aki nem itt él annak fogalma sem lehet arról ami itt folyik. Már beszélgettem néhány veled hasonló gondolkodású itt közlekedővel, nem is gondolták soha hogy a tempójuk pl. milyen zajjal jár, meg egy csomó más körülményről sem tudtak. Az empátia nagyon hiányzik az emberekből.
borso 2010.04.08. 16:22:08
Secnir 2010.04.08. 16:34:58
egy hónapja jártam arra, és volt szerencsém egy sárga/fekete dobbantón áthajtanom 10km/h-val. Hárman ültünk egy Nissan Primérában - a motor alatti műanyag takaróelem bánta. Cseréje gondolom aranyárban lenne, úgyhogy most ott fityeg félig leszakadtan.
Úgyhogy szvsz dögöljön meg az a baromállat, aki ezt kitalálta. Hová mehetek a káromat rendezni? Menjek az önkormányzathoz? Esetleg az az ökör fogja kifizetni, aki azt kirakatta?
Az, aki megvette nyaralóövezetben a házát szarért-hugyért, majd két év után átminősítette belterületi lakóházzá, és most ugat, hogy napközben zavarják az autók?
Ha a nyaralóban csak hétvégén van, akkor miért zavarja, hogy hétközben ott forgalom van?
takarodjanak a gecibe és fogják be a pofájukat, én amondó vagyok.
Afterburner 2010.04.08. 16:37:25
Marty Mcfly 2010.04.08. 16:37:29
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.04.08. 16:37:41
A fenn említett kikerülöm-a-fekvőrendőr technika miatt, jó pár helyen az út mellett már földút vezet.
Szerintem pár "Elsőbbségadás kötelező!" tábla kihelyezése olcsóbb lett volna, mint ugyanannyi fekvőrendőrt építeni a jobbkéz-szabály be nem tartása miatt. Tipikus magyar megoldás! :-)
richard_szabo 2010.04.08. 16:38:30
Ha valaki 70-80-nal megy egy olyan úton, ahol 50 a maximum, akkor azt meg kell büntetni, nem pedig 30-as táblát, fekvőrendőrt, medvecsapdát, keresztbe betontuskót, aknamezőt kell kirakni ellene, hogy autóval ne mehessen arra.
Inkább arra kellene a választ keresni, hogy miért közvetlenül a kapu mellett kezdődik az úttest. Ha az elektromos vezetékek 1 méteres magasságban szigetelés nélkül mennének, akkor az áramot kapcsoltatnád le vagy a vezetéket helyeztetnéd át?
Gondolom az utcát rendes utcává kellene alakítani, ha már az ott lakók utcaként használják.
Szerintem inkább ebbe az irányba kellett volna lobbiznotok.
Secnir 2010.04.08. 16:41:37
Ha nyaralóövezet, akkor tessék az egész övezetet visszaminősíteni nyaralóvá. Mindent. Kiskastélyokat, 2-3 emeletes házakat, mindent.
Milyen már az, amikor a Duna-parton van a ház földszintje, és a 3. emelet van az utca magasságában?
Mindamellett tessék a Dunaparton sépen meghagyni a közlekedőt meghagyni, és nem elkeríteni, mert sehol (írdd és mondd sehol) nem lehet telek határos a Dunával. Több helyütt le van kerítve, vagy a ház, vagy az úszómedence(!) rálóg a Dunára!
Ha viszont lakóövezet, akkor vonatkozzon olyan KRESZ rá, mint ami egész SZszmiklósra: 50 km/h
Afterburner 2010.04.08. 16:42:15
Az üdülősor soha nem lakhatási övezetnek épült, hanem üdülősornak.
És egyszer csak lakóövezet lett, és számtalan olyan tulajról tudok, aki ezerrel döntögette a holtágba a földet hogy nagyobb legyen a telke. Hű.
Mindazonáltal valóban kultúrából kéne ott nyomni a 40 körülit, ez igaz, de mit vársz Szigetszentmiklóstól? Üdülősor végén infinitis gipsyk, beljebb néhány drogdíler és egyéb semmirekellők, sajna a város nagy része szociálisan nem érzékeny egyed.
fallen 2010.04.08. 16:42:59
Secnir 2010.04.08. 16:44:19
innen tessék menni jobbra felfelé, és megnézni, hogy az ott lakók mit művelnek nyaralóövezet címszóval.
szóval pofa be, fekvőrendőr fel.
lyken 2010.04.08. 16:45:51
Secnir 2010.04.08. 16:46:06
"számtalan olyan tulajról tudok, aki ezerrel döntögette a holtágba a földet hogy nagyobb legyen a telke."
pontosan. tessék megnézni a térképet. néhol a holtág közepéig vezet gyalogút, mert onnan könnyebb pecázni b+
mahet 2010.04.08. 16:46:48
richard_szabo 2010.04.08. 16:47:23
Mindenki szeret gyorsan, kényelmesen eljutni a céljához, de a lakókörnyezete legyen csöndes, madárfüttyös. Csak éppen ahol ő szeretne gyorsan utazni az épp a másik lakókörnyezetén át vezet.
A nyolcvanas években a csepeli Táncsics Mihály utcán a gyerekek néha még az úttesten tudtak tollasozni. Most a zebrán épp át lehet futni az edzettebbeknek. A fenti logika alapján Csepel egyik legforgalmasabb utcájába követeljenek fekvőrendőrőket a 30 éve ott lakók?
indapass90210 2010.04.08. 16:48:32
Secnir 2010.04.08. 16:48:58
engedélyt sosem látott építkezések folynak ott. Ilyenkor hol voltak ezek a véresszájú "János és a többi ott lakó" ? Miért nem apelláltak az önkormányzatnál, hogy állítsák le az építkezéseket?
indapass90210 2010.04.08. 16:52:26
pakesz (törölt) 2010.04.08. 16:52:34
elvegre a sok g3ci autos az en ablakom alatt vigan cancaraszik es azt hiszi hogy en nem fogok mashol?
hat rabasztak kemenyen :)
ki van rakva akkor lelassitok, ahogy a TORVENY irja, es felgyorsitok rendesen ahogy a TORVENY irja
ja es orulnek egy ilyenfajta buntetesnek hogy jol megcsesszek a feleslegesen hangoskodot, de azzal en sokkal jobban fogok jarni :)))
pakesz (törölt) 2010.04.08. 16:54:34
hol van a roncsauto kirakva???
odamegyek a sittet levagom melleje, jo franko lesz!!!
richard_szabo 2010.04.08. 16:56:40
Secnir belinkelt képén gyönyörűen látszik a környezetpusztítás, pedig a Duna mintha közös tulajdon lenne. Arról nem is beszélve, hogy a megszakítás nélküli nyaralósor miatt nem lehet lejutni a partra sem gyalog, sem csónakkal nem lehet kikötni, ami a Balatonon is finoman szólva probléma. Szóval az állampolgári jogokat és kötelességeket nem egyformán értelmezik a helyben lakók.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.08. 16:57:35
Az a sárga-fekete szemét az iszonyú dolog. Szétveri az autót, ha nem kettővel megy át rajta az ember.
Volt egy Coupe-m, azt gyakorlatilag áttolni kellett rajta.
Tudom, basszam meg magam, minek vettem olyan autót, ültem volna Suzukiba...
Secnir 2010.04.08. 16:59:31
belefáradtak a hülyékkel történő meddő vitákba
"mindegyiket külön kitáblázták, lámpák alá telepítették így az időben észlelésükkel nem lesz probléma"
lásd 3. kép. se lámpa se tábla.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 16:59:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.08. 17:01:57
Afterburner 2010.04.08. 17:06:30
Eegen, ha a tanösvény nem lenne, nehéz lenne Dunát nézni (bocs, a holtágat, ami egyébként asszem természetvédelmi terület) a "nyaralók" miatt.
Még ott laktam, és egyszer valami barom kikötözte magát a kocsijához a reggeli csúcsban a soron, hát, jó egy óra volt mire kiértem a vitaminsziget felé.
Szóval ez összességében gáz. Szigetszentmiklós mint település egyszerűen fizikailag nem bírja az odaözönlőket. Tessék már észrevenni, hogy az egy sziget, és rém korlátoltak a szigetről kijutás esélyei. Az üdülősorból is lehetne normális 40-es utat csinálni, egy, ha mindenki betartaná (na jó, 90%), kettő, ha az a rohadt gerincút meg lenne már. Az sem csinál csodát, mert a Bíró Lajos környékiek nem arra fognak járni, de még a Buckalakók sem, de esetleg egy picit normálisabb viszonyokat eredményezhetne.
Na de erre sz@rik az önkormányzat, látványosabb 16 viacolor baromságot lefektetni.
pakesz (törölt) 2010.04.08. 17:06:44
hogy a lakasom elott a 2*2 savot fold ala, felette parkositottat!!!
mi az hogy nehany telepules(pl Szigetmonostor) kap mindenfele penzt hogy ott mehessen a hid, nekem meg az ablakom alatt megy a 2*2 ???
amugy van egy hely, ahol neha szoktam menni ott az ottlakok hibajabol neha nem tudtam rendesen elmenni...
hallottak is a motort alandoan :)))
norbi2k 2010.04.08. 17:10:39
Alikam 2010.04.08. 17:16:42
Secnir 2010.04.08. 17:17:04
"Eegen, ha a tanösvény nem lenne, nehéz lenne Dunát nézni "
eeegen, tanösvény is csak a HÉV-hídig van, mert utána ugye már lezárta az első lakó önkényesen a Duna-partot, így ott vége, fuss el véle...
Afterburner 2010.04.08. 17:20:11
Akkor tanzsákutca?:-)
Ehh, beteg az a hely sajna. Senki sem lát a saját arcától, oszt tessék. Bőven elég lett volna az utat olyan minőségűre hagyni, mint amilyen ha Csepel felől jössz és mondjuk az első kilométer. Nem kéne fekvőrendőr:-)
Ja, és ugye aki jár arra, tudja, hogy keskeny az út. Sok tapló még betontuskókat is lerak a padkára, hogy véletlenül se férjen el két autó egymással szemben. Höhh.
M@tyi 2010.04.08. 17:21:49
Ex-miklósiként is gratulálok a "szép" fekvőrendőrökhöz. Mi autósunk anyázhatunk, meg dühönghetünk a forgalomlassító eszközök miatt, sajnos, azonban épp miattunk, autósok miatt kénytelenek ezeket a "műtárgyakat" telepíteni az illetékesek.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a rendőrségnél is próbálkoztatok-e intézkedni, avagy ez kizárólag az önkormányzat felelőssége?
Üdv,
M@tyi
X Factor 2010.04.08. 17:37:59
Johnny M. 2010.04.08. 17:45:11
Te már megint miről beszélsz? Ezeket még csak tegnap szerelték fel, nem egy hónapja, ebből is látszik azt sem tudod melyik útról van szó. Ráadásul ahol én lakom még csak nem is üdülő terület mert mind sa kétoldalon vannak házak, de megsúgom az Üdülő sor sem volt az már régóta, csak visszaminősítette az önkormányzat hogy ne kelljen csatornázni. Amúgy túl nagy az arcod már megint akárcsak a korábbi postokban. Ha úgy is erre jársz állítólag rendszeresen adj meg egy elérhetőséget és személyesen is megbeszélhetjük.. Persze itt a neten könnyű emberkedni..
Johnny M. 2010.04.08. 17:48:53
Ebbe az irányba is próbáltunk haladni, de a beépítettség miatt ez fizikailag nem megoldható. Sajnos az utat így alakították ki, Miklósnak jóval régebben beépített területein még szűkebb utak is vannak pl. Csak azokon persze nincs ekkora forgalom. Ahogy ez az út sem erre lett építve. Az igazi megoldás a főutak bővítése és tehermentesítése lenne.
szalontüdő 2010.04.08. 17:51:51
Én is sokszor csak srégen merek ilyen szarokon átmenni, mert könnyen leérhet a kocsim alja.
A XVI.kerületben bazi nagy virágos ládák vannak az úttest közepén, szlalomozni kell köztük.
Johnny M. 2010.04.08. 17:54:40
Ebből is látszik még Sz.sz.miklóst sem ismered, egyszer körbevezetlek a városban milyen sok 30-cas utca és övezet van. Méghogy mindenhol 50.. Szerintem míg nem tájékozódsz kicsit jobban ne okoskodj tovább!
_John_Doe_ 2010.04.08. 17:59:12
Ja, és egy dudaszóval mindig jelzem is, a fekvőrendőr elérte célját.
szalontüdő 2010.04.08. 18:01:33
Majd a sok lassítás utáni gyorsítástól megnő levegő szennyezettsége,az ellen mit fognak kitalálni?
Előttünk tizenéve fekvőrendőröztek, nem volt fél évig se, felszedték. Erre a teherautók dübögését nem lehetett elviselni, kezdtek repedezni a házak.
Johnny M. 2010.04.08. 18:03:31
Próbálkoztunk többször is, de Szigetszentmiklósra és környező 4-5 településre összesen csak egy(!) db traffipax jut, plussz a létszámhiány. Átlagban 2-3 havonta ha egyszer kijöttek mérni. Szerintük is csak ez a megoldás jöhetett szóba. Nekünk sem nagy öröm ez, de jelenleg nincs jobb megoldás.
szalontüdő 2010.04.08. 18:04:55
III. fejezet
Általános előírások
4. § (1) Az utak forgalmát úgy kell szabályozni (a forgalmi rendet úgy kell kialakítani), hogy a közlekedés résztvevői biztonságosan, gyorsan és zavartalanul közlekedhessenek.
Ehhez, hogy passzol a fekvőrendőr?
Afterburner 2010.04.08. 18:06:06
Jaj.
Ha miklósi vagy, magyarázd már meg ezt a mondatodat:
"Az igazi megoldás a főutak bővítése és tehermentesítése lenne. "
Ésezthogy Miklós ismeretében?? Amikor vagy Halásztelek felé mész, vagy a virágpiac felé, esetleg kishíd. Slussz, ha az üdülősort nem számítjuk.
És egyik sem a szélesíthetőségéről híres, ugyi. Híd kizárva, üdülősor kizárva, csepeli út kizárva (esetleg lehetne, de akkor meg Csepel dugul be), Műút dettó.
Új híd kéne eseleg. De nem az üdülősor miatt. Az meg úgyse lesz soha.
Johnny M. 2010.04.08. 18:07:14
Azok tényleg nem valami feltünőek, ha nincs tábla valóban nem könnyű észrevenni. Itt mindet kitáblázták, elvileg ezzel nem lesz gond (még a viacolorosokat is, csak amikor készült a kép még nem helyezték ki őket)
Afterburner 2010.04.08. 18:08:49
2-3 havonta tarfi az üdülőn??? Ne röhögtess.
Időszakonként hetente 1x-2x minyimum. OK, nem rendőrautóban volt, hanem civilben, de attól még ott voltak, jellemzően ha Csepelről jössz, a HÉV kereszteződés előtt.
Timnorc 2010.04.08. 18:21:52
Timnorc 2010.04.08. 18:22:25
S a lényeg, hogy a fenti rendelet fent említett pontja, továbbá a rendelet mellékletének III. fejezete, 11. pontjának, 11.4. alpontjában hivatkozott a Magyar Útügyi Társaság által kiadott útmutató a „fekvőrendőrök” elhelyezőinek egyértelműen meghatározza azok elhelyezésének paramétereit. Kiemelve azt, hogy az ilyen eszközök nem akadályozhatják a járműveket abban, hogy az adott útszakaszon megengedett sebességgel folyamatosan haladjanak.
Vagyis mielőtt a „fekvőrendőrt” az adott út üzemeltetője kialakítaná (de legkésőbb azzal egyidejűleg) gondoskodnia kell a megfelelő sebesség korlátozó tábla elhelyezéséről is. Kivéve, ha olyan mértékű sebességcsökkentő eszköz is elegendő, ami a már meglévő sebességkorlátozás figyelembe vételével sem akadályozza a járműveket a folyamatos továbbhaladásban.
Parajpuding 2010.04.08. 18:24:00
Ráadásul az autót komolyan rongálja. Aki ezt kitalálta, minden nap 20 ilyenen küldeném át reggel menet és délután jövet. A saját kocsijával persze. Az épített döglöttrendőr jó. A feladatát ellátja, tartós és nem teszi tönkre a futóművet. Rendben van, hogy az üdülősort íly módon védik a sok gyökértől, akik arra jártak barom módjára és sebességgel. De. Ebben a városban három esetben csinálnak valami értelmeset. Ha a lakók kijárják maguknak (mint itt, de évek kérdése), ha a városközpont csilivilizéséről van szó (mintha csak a központi fél négyzetkilométerből állna a város), nomeg ha az valamilyik önkormányzati főléhűtőnek érdeke. Ótvar hely lett szszm sok ótvar beköltözővel (tisztelet a néhány kivételnek) ahhoz képest, hogy még 10 évvel ezelőtt is egy élhető kisváros volt.
Voyager 2010.04.08. 18:24:03
Timnorc 2010.04.08. 18:26:22
De tán még ennél is rosszab az (és ilyet is láttam már), amikor kihelyezik a "fekvőrendőrt" és kiraknak egy 30-as táblát. De ha 15-20-nál gyorsabban mész át, akkor tuti a kár a kocsiban.
És persze az agyonkarcolt, felsértett út sem lesz gyanús az adott út kezelőjének.
zzoltan73 2010.04.08. 18:34:38
Például ahol én lakom 3 fekvőrendőrön kell kijönnöm reggel és bemennem délután. Ez napi 6 fekvőrendőr csak az otthonom közvetlen közelében, miközben fekvőrendőr nélkül is betartanám a sebességkorlátozást.
Kíváncsi leszek, ha lengéscsillapítót vagy futóművet kell cserélnem, az ilyen buzgó aktivisták, esetleg a közlekedésrendészet beszáll-e a több százezres költségekbe? Arról nem is beszélve, hogy van olyan magas fekvőrendőr, melyen át sem tudok menni, mert felülne az autó.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 18:49:24
az nem a beláthatatlan domborzatra vonatkozik??Itt a kétpuput kéne alkalmazni.
zzoltan73 2010.04.08. 18:49:26
Johnny M. 2010.04.08. 19:09:25
Nem várok semmit, ismerem jól akikről írsz, sajnos miattuk szívnak azok is akik szabályosan közlekednek. De ez mindenhol így múködik, talán egyszer megérjük hogy nem lesz ilyesmire szükség.
De egyenlőre az ilyen Secnir félék miatt más hatékony megoldás nincs. Amúgy tipikusan jellemző a magukfajták hozzáállása. Ha itt nem lakna a kutya sem csak mocsár és nádas lenne végig, de kint vannak a sebesség határt jelző táblák mégis milyen jogon kérdőjelezi meg bárki is? Erről szól az egész. Vannak itt Miklóson sokkal szélesebb, sávokkal felfestett és járdával ellátott útszakaszok és utcák szintén 30-cas korlátozással. Ki vagyok én hogy felülbíráljam? Ha ez a szabály akkor nemhiába találták ki, ennyivel kell menni és kész, így is teszek. Ezen gondolkodjon el mindenki először aki csak a sebességhatárokat kifogásolja és csak azzal tud érvelni hogy mit miért ne tartsunk be. Ráadásul mindezt pont egy közlekedési blogon..
StopSzmog 2010.04.08. 19:30:21
Egyetlen megjegyzés: nem lehetett volna sinusos fekvőrendőröket kirakni a biciklisek kedvéért?
min 2010.04.08. 19:33:34
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.08. 19:39:54
Marcellusca 2010.04.08. 19:42:17
Ne vedd személyeskedésnek, csak a nick-ed miatt címzem Neked! :)
Ha már szmog és füst:
Az itt lakók nem gondoltak a zaj- és füstártalmakra?
Eddig az autók 50-nel (na, jó, száguldoztak, 65-tel), egy gázon elzúgtak az utcában.
Most majd 16-szor fékeznek, gyorsítanak.
Azaz nagyobb zajártalom, több füstkibocsátás, megnövekedett szmog helyzet (fékbetét-por).
Asszem volt már valamelyik másik pesti kerületről hasonló, csak ott (ha jól tévedek) lámpákat helyeztek el egy szűk utcában.
Úgyhogy a következő az lesz, hogy a sz.szt.miklósiak a forgalom megszüntetéséért fognak küzdeni?
Marcellusca 2010.04.08. 19:43:12
Nyugodtan kirakhatták volna az egyenetlen úttest táblát. :D
hipokrita 2010.04.08. 19:48:22
Diopapa_sok 2010.04.08. 20:11:59
misitcom 2010.04.08. 20:19:44
Diopapa_sok 2010.04.08. 20:22:30
Pszt! 2010.04.08. 20:33:55
Pszt! 2010.04.08. 20:35:11
_John_Doe_ 2010.04.08. 20:52:23
PuruttyaIrto (törölt) 2010.04.08. 20:53:02
szalontüdő 2010.04.08. 21:22:35
36.9. A „Bukkanó” jelzőtáblát (KRESZ 75. ábra) az olyan veszélyes hely jelzésére kell alkalmazni, ahol - az útszakasz függőleges vonalvezetése folytán - az előzési látótávolság a tetőponthoz való közeledés közben nem fokozatosan, hanem ugrásszerűen csökken, és az útszakaszon előzési tilalom nincs elrendelve.
szalontüdő 2010.04.08. 21:31:48
Ez viszont nem az, sima sebességkorlátozás.
cso zsi 2010.04.08. 21:34:35
Anno, amikor 60-ról 50-re vették a lak.ter. sebességet, ugyanígy nyilatkoztam az 1600-os Moszkvicsról. Harmadik fokozatban jó volt neki.
szalontüdő 2010.04.08. 21:46:02
Sok autónál ez max. az egyest jelenti, másodikban már nem tetszik neki.
richard_szabo 2010.04.08. 22:01:06
Egyébként Miklós-szerte szükség volna bicikliutakra.
richard_szabo 2010.04.08. 22:06:04
Erre a megoldás inkább a törvények megfelelő alkalmazása és nem az önbíráskodás, amit a te "betartanak" kifejezésed sugall.
richard_szabo 2010.04.08. 22:08:24
_John_Doe_ 2010.04.09. 07:37:14
Secnir 2010.04.09. 07:55:19
-na ezzel a dumával etesd a szomszéd hülyét.
"Ebből is látszik még Sz.sz.miklóst sem ismered, egyszer körbevezetlek a városban"
-kösz, nem kell, miklóson (és a környékén) 23 éve járok mindenféle járművel, csak 33 éve költöztünk ide...
"Ezeket még csak tegnap szerelték fel, nem egy hónapja, ebből is látszik azt sem tudod melyik útról van szó. "
-na akkor itt álljunk meg egy fél pillanatra.
van az Üdülő sor, amelyiknek csak az EGYIK oldalán vannak házak. ott vannak a fekvőrendőrök, ott van az átmenőforgalom. És ott készültek a fényképek is. Ott már hónapok óta kint vannak a fekvőrendőrök, azok egyike tépte le a motorborításomat. Ez tart a Hollandi útig.
Az a rész, ahol te laksz, mert mindkét oldalon vannak házak, nyilván lejjebb van - de ott nincs átmenő forgalom, mert szűk kis utcákról beszélünk, ergo nem tudom, hogy akkor mire fel az egész hajcihő?
záporjózsi 2010.04.09. 08:34:46
záporjózsi 2010.04.09. 08:37:41
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.09. 08:49:48
PGSC 2010.04.09. 10:38:14
- Bármilyen meglepő, a jármű képességein belül bármilyen sebeséggel lehet haladni, csak a vezérlő egység (értsd: az ember) döntésén múlik.
- Amikor forgalom technikát tanultam, akkor azt mondták, a legkevésbé hatékony, de legolcsóbb megoldás a felvő rendőr. Minden más hatékonyabb, de drágább. Szerintem a leghatékonyabb az az öreg Escort volt az út szélére támasztva Johnny M. közelében, csak több kellet volna belőle váltott oldalon.
- Azok az épített f.rendőrők a kátyús szakaszon katasztrófálisak. Túl rövidek és túl magasak. Már az én autóm alja is hozzáért párszor, pedig lépésben megyek át rajta, és gyári kialakítású családi autóm van.
- Hihetetlen hozzáállású autóstársaim vannak, akik a szabályosan közlekedő (pl. én) járművet képesek a HÉV átjáró és a kétoldalonházakvannak közötti szakaszon megelőzni, de úgy, hogy leszorítanak közben a betontuskók felé.
- Pontosan azért szoktam betartani a korlátozásokat, mert az esetek döntő többségében okuk van, még akkor is, ha én arról az okról nem tudok. Johnny M. már többször leírta az okokat. Had említsek egy-kettőt én is, pedig nem ott lakom, csak látom (lehet azért, mert nem mosódik el a táj a sebesség miatt?): Gyermekeiket sétáltató szülők, sétáló idősek, járda híján sétáló dolgozó emberek, diákok, kerékpárosok, stb.
- A szszm-i polgárok képtelenek felfogni bizonyos dolgokat: Lakó és pihenő övezetben 20km/h a megengedett, és nem a kereszteződés oldja fel, hanem a feloldó tábla. Az egész lakótelep ilyen övezet! Nem állunk járdára, csak, ha azt tábla megengedi. Miklóson ilyen táblát nem láttam, de gyerekkocsit útra kitolni kényszerülő kismamát annál többet. Megállni tilos tábla hatálya alatt nem rakjuk le a kocsit a bevásárlás idejére. Szűk utcában (megállni tilos tábla hatálya alatt persze) nem állunk parkolóban álló autó mögé az út szélére. Már csak azért sem, mert kb 2-3 autó parkolóból való kiállását teszük lehetetlenné. És még sorolhatnám...
- És bármilyen hihetetlen, tényleg csak egy sebesség mérője van a helyi kapitányságnak, az összes környékbel településekre "szétosztva". Ha többet láttatok, akkor azok PM-iek voltak.
- És az utolsó: Miklóson nincs rendőrség. Amit annak nevezünk, az vagy árnyék, vagy bújkálnak, mert egyszerűen nem lehet látni őket. És ha nincs, aki a szabály be nem tartókra rákoppint, akkor az is szabálytalankodni fog, aki azaddig nem tette volna, nehogymá' hátrányba kerüljön a többivel szemben.
- És tényleg az utolsó: A szabályok nem azért vannak, hogy ENGEM korlátozzanak, hanem, hogy a TÖBBIEKET védjék. Aki egoista, az ezt a mondatot valószínűleg nem érti, mert nem tudja, mi az, hogy MI, meg hogy TI, esetleg Ők.
PGSC
SÜN 2010.04.09. 11:08:50
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:27:29
A gerinctelen alakok csak 8 éve ígérgetik. Egy kapavágás nem történt 8 év alatt..
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:40:29
Vicc, hogy mi zajlik. Eleva az pofátlanság, hogy a Duna partra nem tudsz kimenni, mert anno az elvtársak a haveroknak jó pénzért eladták a telket és még jobbért most paloták épülnek. A Duna mindenki közös természeti kincse és nem a mellette lakó emberé...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:43:19
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:46:50
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:47:24
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:49:55
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 16:53:53
Johnny M. 2010.04.09. 17:53:52
Nincs ezzel gond, mivel elég jelentősen csökkent a forgalom azóta, nemhogy nagyobb, de így még kisebb is lett a légszennyezettség, abszolút nincs semmivel nagyobb szmog. A 50-80-nal elhúzó autók gördülési zaja is megszünt, mint korábban is írtam az alacsony áthajtási sebességnek köszönhetően semmilyen plussz zaj nem észlelhető. Tehát a tapasztalatok azt mutatják egyenlőre minden sokkal jobb mint ezelött.
Johnny M. 2010.04.09. 17:57:26
Ez az Üdülő sor M0 híd és Csepel közötti szakasza.
Johnny M. 2010.04.09. 17:59:53
Gyere ide, majd meglátod élőben! Lehetőleg korán reggel.
Johnny M. 2010.04.09. 18:06:51
Te annyirta ostoba vagy hogy már nekem fáj :)
A Rév útról megy egyenesen az Üdülő sorra az átmenő forgalom, másfele nem is tudna mert nincs lehetőség. Annyi valótlanságot írkáltál össze eddig hogy kizárt hogy itt lakj. Vagy van egy másik Szigetszentmiklós is? :)
De fussunk már tényleg össze élőben is, tartok egy kis idegenvezetést neked a városban hogy megcáfolhassam az összes hülyeségedet, a saját szemednek már csak hinni fogsz.
És ha te az Üdülő sor végén levő 4 viacoloros fekvőrendőrről beszélsz azok már tényleg ott vanak tavaly óta. De akkor mit írkálsz a sárga-feketékről hogy azon hajtottál át? Azoknak csak ma fejezték be a telepítését.
"streetfighter" 2010.04.09. 18:30:59
Elég korlátolt nézeteid vannak.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.09. 19:01:57
"streetfighter" 2010.04.09. 19:07:02
Ez nem politikai blog!
Gondolod, hogy ez egy emberen múlik?
Ne viccelj!
Metrót kik miatt nem lehetett építeni?
Johnny M. 2010.04.09. 19:38:47
""e Szigetszentmiklósra és környező 4-5 településre összesen csak egy(!) db traffipax jut"
-na ezzel a dumával etesd a szomszéd hülyét."
Bemész szépen az önkormányzathoz vagy a miklósi rendőrkapitányságra és megkérdezed.
Én már eleget beszélgettem a rendőrséggel. Nekik remélem elhiszed okostojás.
Pista bá 2010.04.10. 12:28:08
atila68 (törölt) 2010.04.10. 13:53:53
pengusz 2010.04.10. 19:38:05
@Johnny M.: Gondolom ismered a Rózsa utcáknál lévő lakóparkot. Nos ennek a teljes autóforgalma Csepelre zúdul. Ha te ott laknál, mit szólnál hozzá, ha a csepeli sétányok (Puli, Cirmos, Csikó, Nyuszi) védelme érdekében minden nap 5 fekvőrendőrön kéne oda vissza utaznod 20-as övezeten keresztül?
Egyébként a 30-as táblákkal egyetértek, szoktam a tanösvényhez járni pecázni, elég keskeny amúgy is az út. Az üdülősoron lévő fekvők viszont tényleg brutálisak.
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:03:31
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:04:21
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:04:56
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:06:26
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.04.12. 04:49:07
A futóműves lobbi ösmét kivillantotta a fogát.
Johnny M. 2010.04.12. 13:31:40
Negyedszerre már elhisszük :)
Az eddigi azóta eltelt több nap tapasztalata a környékről: rend, béke, csönd és nyugalom, némileg csökkent reggeli és jóval kevesebb napközbeni és esti forgalom. A megkérdezett helyiek is ezt tapasztalták szintén. Eddig tehát hatékonyan bevált a dolog.
richard_szabo 2010.04.13. 15:21:01
Mármint, hogy nap, mint nap ezeken a szörnyű bukkanókon kell átmenniük?
Ezentúl biciklivel sem szabad arra menni vagy 100 méterenként le kell szállni, hogy áttoljam a fekvőrendőrön?
Az egész kicsit arra emlékeztet, amikor a csepeli Duna parton a horgászok mellett csapattak a motorosok, és ezt megunva az egyik "önkéntesrendőr" halbarát drótot feszített ki nyakmagasságban.
Rendben van, hogy igaza van, de ezt talán mégsem így kéne kommunikálni.
Johnny M. 2010.04.14. 10:27:47
Nem, mert a helyzet sokkal rosszabb volt elötte. Mindenki úgy van vele hogy ennyi kényelmetlenséget megér az ő részükről is a biztonság.
Amúgy ha látod a képeket nem értem hogy merül fel benned ez a biciklis dolog, mivel az út mindkét szélén kb. fél méternyi hely van a fekvőrendőrök széle és az út széle között. Még egy Harley-val is kényelmesen el lehet hajtani mellette. (ami szerintem azért is baromság mert a motorosokra is vonatkozik a sebességhatár, de így azok tökéletesen mentesülnek alóla, a bringások bőven ki tudnák kerülni a padkára hajtva ha végig is érne keresztben az úton vagy csak 10 cm helyet hagynának ki erre a célra a szélétől)
Az eset után mi lett amúgy a motorosokkal Csepelen, továbbra is ott száguldoztak vagy a dologtól elrettenve elmentek máshová?
richard_szabo 2010.04.17. 08:35:15
A biciklis dolog azért merült föl bennem, mert jártam arra. Sok helyen az út és a padka között elég nagy a szintkülönbség a Csepelig tartó teljes szakaszon, ami különösen esős időben okoz gondot. Ezt nem a képeket látva, hanem arra járva mondom.
Csepelen nem tudom mi lett a folytatás, a szélsőséges önbíráskodást próbáltam kiemelni.
Johnny M. 2010.04.18. 22:07:30
Nos ami a képen látszik az összes többi is ugyanúgy lett kialakítva, van kb 40 cm szabad hely a szél és fekvőrendőrök között.
A hétvégi tapasztalat azt mutatja hogy amióta be lett fekvőrendőrözve az útszakasz és ezáltal biztonságosabb lett nagyon sokan jönnek családostól bicikli túrázni ide. Főleg ma rengetegen voltak kisgyerekekkel együtt, ez régebben nem volt jellemző.
Mint tapasztalható ezek a fekvőrendőrök nem hogy nehezítenék a bisiklisek közlekedését, hanem pont hogy védik őket az autós forgalomtól, tehát a bringások mindenképpen jobban jártak.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.19. 09:16:33
Hagyták leépülni a tömegközlekedést sőt, módszeresen pusztították. Kik számolták fel Bp. villamos hálózatát? Ki adja a fővárosi közgyűlés magját 20 éve? A BKV meg 100%-os fővárosi tulajdon.
Másegyéb?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.06.11. 16:22:08
Mikelovag 2010.07.31. 12:52:46
Mikelovag 2010.07.31. 12:56:11
Mikelovag 2010.07.31. 13:01:58
Mikelovag 2010.07.31. 13:06:29
Mikelovag 2010.07.31. 13:08:41
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.07.31. 20:32:43