Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Baleset lett az ész nélküli előzgetésből

2010.04.12. 13:52 :: SilentSound

[FRISSÍTVE: 2010. 04. 13. 10:25]

Az ilyen helyzetek miatt volt az M0 halálút, amíg nem volt középen fizikailag is elválasztva a két menetirány. Leadfoot olyan balesetnek volt szemtanúja, ami könnyen elkerülhető lett volna egy kis ész igénybevételével, meg némi odafigyeléssel.

Olvasom a 2010. 04. 05-i posztot, és eszembe jut róla egy kicsit régebbi, de tanulságos történet.

Bevezetőként annyit, meggyőződésem, hogy a legveszélyesebb helyzetek akkor alakulnak ki az úton, mikor összetalálkozik egy agresszív (HMCS, boyracer, - sokféleképpen nevezhető, sokféle alfaja létezik) és egy szabályokat nem ismerő, fogalmatlan, a külvilágról tudomást sem vevő sofőr.

Következzen az eset, aminek a szemtanúja voltam:

A hatos úton hagytuk el éppen Pécset BP felé. A helyszín nem különösebben bonyolult: 2x2 sávos, középen dupla záróvonallal elválasztott, hosszú egyenes, ami keleti irányban (amerre mi haladtunk) felér egy dombtetőre, de közvetlen előtte megszűnik a külső sáv.

Valamivel előttünk (hárman ültünk a kocsiban, nem én vezettem) a belsőben, még bőven a külső sáv megszűnése előtt egy ezüst Ignis haladt kb. 80 km/h sebességgel. Ekkor érkezett mögé elég nagy tempóval egy kék C Vectra. Kettejükön kívül senki sem volt az úton, ez később lényeges lesz. Az Opel sofőrje a szokásos eljárásnak megfelelően villogott a Suzukira, majd dudált is egy rövidet, de amaz nem vette a lapot.

Ezután az opeles visszakapcsolt, és elkezdte előzni a Suzukit. Igen ám, csak nem jobbról (bár az se lett volna túl szerencsés), hanem balról, a dupla zárón keresztül (!). Már ekkor eléggé összenéztünk, csóváltuk a fejünket, a sofőr pedig elvette a gázt, mert nem sok jóval bíztatott a szituáció. Az Opel már a Suzuki mellett járt, amikor szemből a belső sávban elég közel (itt már közel jártak a dombtetőhöz) feltűnt egy Daewoo Matiz.

Mindketten megijedtek, a Daewoo sofőrje a sávjában vele szembe jövő Opel elől a külsőbe rántotta a kocsit, az opeles pedig visszarántotta a saját autóját az Ignis elé. Csak az volt a bökkenő, hogy még nem haladt el mellette. Hangos csattanás volt hallható, Suzuki-dísztárcsa repült: összeütköztek.

A tanulságot szerintem mindenki láthatja a dologban: ha senki nem enged, abból lehet az igazi gond. A Suzuki sofőrje talán nem is tudta, hogy rossz helyen van, talán nem is értette, miért villognak és dudálnak rá. Erre az Opel vezetője erre a balfácánságra egy veszélyes, agresszív, „majd én jól megmutatom a hülyének” típusú manőverrel válaszolt – meg is lett az eredménye. Kíváncsi vagyok, mit mondhattak egymásnak megállás után.

[FRISSÍTVE: 2010. 04. 13. 10:25]

Éjjel magára ismert a fenti sztori egyik szereplője, Vito Andolini, aki az Opelt vezette. Annak, aki nem nyálazta végig az összes kommentet, annak kiemelem ide, amit írt:

Én vagyok a poszt sztorijának negatív hőse, a vectrás.
Az összes itteni gyalázkodást, ami a tettemet illeti, elfogadom, mert én is jogosnak tartom őket.

Megdöbbentem, hogy a saját balfaszságomat látom itt viszont, ráadásul ilyen tökéletes részletezettségben, mint ahogy Leadfoot emlékszik rá, mivel ez már bő másfél éve történt.

Röviden azt tudom mondani, hogy a suzukis egy szemét paraszt volt, én viszont egy hülye állat.

Valóban nagy sebességgel értem utol a Suzukit, bőven a 2x2 sávos szakaszon, aki ennek ellenére a belsőben kocogott 80 körül, mellette a külsőben sehol senki. Rövid ideig mentem mögötte, közben villogtam, dudáltam. Esküszöm rá, hogy láttam a tükörben a képén, hogy már csak azért se enged el. Még inkább lassított is. Ugyanakkor lehúzódott a belső sáv jobb szélére, de nem ment ki! Jobbról nem szoktam előzni, akkor pláne nem akartam, mert szerintem képes lett volna elém jönni.

Közeledett a kétsávos szakasz vége, és pont a kis tempó miatt - meg mert hülye voltam, mint említettem, és hirtelen felforrt az agyvizem - balról megelőztem a tagot, átlógva ezzel a záróvonalon a túlodalra.

Közben valóban felbukkant egy szembejövő. Nekem arra nem volt időm, hogy az autó típusával foglalkozzam, meg azzal se, hogy közben vannak-e őmellette is jobbról vagy sem. A lehető leggyorsabban visszahúztam a Suzuki elé, aki persze semmit nem tett meg a balesetveszély elkerülése érdekében, hanem még tolta is neki. Éreztem és hallottam, hogy összeér a két autó, de azonnal láttam a tükörben, hogy nagy baj nincs, mert ott jön mögöttem a Suzuki továbbra is. Persze nem tagadom, hogy abban a pillanatban belémfagyott a szar, mert rögtön rájöttem, hogy sokkal rosszabbul is járhattunk volna.

A lejtős szakaszon félreálltunk egy buszmegállóban. Kiszálltam a kocsiból, és azzal kezdtem, hogy elnézést kértem. Finoman utaltam rá, hogy ő is igazán kihúzhatott volna normálisan a külsőbe, de elismertem, hogy én voltam a hibás.

Neki összetört a bal első dísztárcsája, és a kerék mellett a bádogra rákenődött a gumim, bár lehet, hogy alatta egy csíkban lejött az ő szürke fényezése is. Az én kocsimon semmi maradandó sérülés nem lett.

Ilyen veszélyes szitukba se azelőtt, se azóta nem megyek bele. Gyorsan megyek, ha lehet, de ha kell, akkor 10 percig követek egy traktort 30-cal a szerpentinen.

Az indexet használom balra és jobbra is, akkor is, ha csak egy biciklist előzök, 120-szal is a külsőben megyek, nem parkolok paraszt módon, nem hajtok át a piroson, és nem előzöm meg az egyenesen haladó kocsisort vagy teherautót a villanyrendőrnél a kanyarodó sávból. És használom a biztonsági övet, valamint szinte mindig lámpával közlekedek városon belül is, de sose ködlámpával.

Mindez persze nem menti a poszt szerinti eszetlenségemet, amiből szerencsére nem lett baj...

(Most regeltem csak emiatt, és szerintem a jövőben sem fogok írni. Csak olvasni, mint eddig is időnként. Üdv, minden jót, és sok szerencsét az utakon!)

433 komment

Címkék: közlekedés autó baleset hülye veszélyes gyorshajtás előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2010.04.13. 17:50:33

@droid_:
"Na ezért csak a *legutolsó* szempont nálam az, hogy más hogyan szeretné, hogy közlekedjek."

A többieknél is így működik, ezért nem ért senki senkivel egyet.
Én is leszarom, hogy ki mit szeretne, hogy mikor mit ne csináljak.
Ez teljesen korrekt.
Ha valakinek valami nem tetszik akkor tesz ellene, ha tud.
Ha nem akkor esetleg felidegesíti magát meg a másikat is csak, hogy mindenkinek jobb legyen. :)

eml 2010.04.13. 17:56:15

@droid_:
Csak a magam nevében tudok válaszolni:

Sávelfogyásnál, ha elértük az előjelző táblát, beengedlek, hacsak nincsközöttünk 60+km/h sebességkülönbség, mert akkor egy lágy kormánymozdulattal hagyok neked helyet, de elmegyek.
Ha közvetlen az előjelző táblánál vagyunk, de még elötte, te bennt vagy, és a köztünk levő lóerő és nyomatékkülönbség lehetővé teszi, elmegyek jobbról, de úgy hogy neked ne kelljen fékezni, max egy pillanatra elvenni a gázt.
Ha sima kétsávos, és még kb 300+m a sávelfogyás tábla, akkor kapsz hideget meleget, de valamelyik oldalról biztosan elmegyek. Nem fékezek utána be, mert nem vagyok paraszt, simán rádverek 200m-t, mire megteszed a 300-at a sávelfogyásig.

Amennyiben tgk, busz, vagy egyéb hátrányos helyzetű jármű vagy, úgy hajlandó vagyok még a mögöttem levő sort is lefogni, hogy ne szorulj kinnt. Nincs értelme kicseszni veled olyankor, ugyanis az első hosszabb egyenesbe nyomok egy 3as nagygázt, és már 40-el gyorsabb vagyok, és kb max 10 mp alatt megyek el melletted.

Én egy héten megyek átlag 1000-1200 km-t, a rekordom 2800 km H-P között, tehát valamit tudok.

Azok pedig akik most előveszik a gyorshajtás kártyát, azoknak elmondom, hogy 18 év alatt soha nem büntettek meg, egy 1992-es esetet leszámítva, amikor az előzni tilos tábla után fejeztem be egy többes előzést, és az volt a baja a szervnek, hogy a tábla után a két kocsi közé kellett volna visszasorolnom, ezzel szemben én még lenyomtam a harmadikat is, mivel nem volt közöttük hely.

eml 2010.04.13. 17:58:44

@droid_:
Tolás:
Ketté kell választani:
- Barom, aki egyből tol. Golyót a fejébe
- Aki azért kezd el tolni, mert különben nem mennél ki előle, holott van hely stb. Itt a 'toltat' állítanám falhoz.

"streetfighter" 2010.04.13. 18:08:26

@eml:
"max 10 mp alatt megyek el melletted."

Nem csodálom, hogy nem kaptak gyorshajtáson. Az ilyen előzések veszedelmesek.
Esetleg kivárod, hogy 1Km szemben üres legyen?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.13. 18:30:28

@eml: Ha szerinted jogod van veszélyeztetni, mert nem tudsz haladni, az elég gáz. Akit tolnak (mert szabályt szeg), azt jól megbírságolnám. Aki meg tol, annak meg felfüggesztett szabnék ki, hogy eszébe se jusson többet.
De jó, hogy nem vagyok bíró :D

kranführer 2010.04.13. 18:53:50

Hú de korrektet írt a Vectrás!!!!

Mai sztorim: (Ha balfasz a fehér miautónkból olvassa az jó:-)))
Kispest Hunyady utca a Nagy Sándor felől Erzsébetről mentünk. BKV busz, suzuki és én. A busz indexel és beáll a megállóba, suzuki húzódik utána, pedig a lámpa zöld volt, ilyenkor a balra kanyarodó sávba át lehet egy picit térni, buszt megelőz, megy tovább egyenesen, mivel szaggatott vonal van a buszmegálló magasságában. De nem így ha hősünk is a forgalomban van. Ő szépen marad a busz mögött a sávjában majd (mivel a hatodik érzékem nem engedte a teligázos előzést lassan próbáltam kikerülni) néháy centire előzzem berántja a kormányt elém, óriási fék duda anyázás... A harmadik lámpánál melléértem és amikor megkérdeztem hogy miért nem használja a tükröt (indexet is használtam a majdnem sikerült ütközésnél), a válasz a következő volt: "Te a negyvenes táblánál legalább hatvannal mentél (nofene bennevan a radar), meg különbenis mi is meg akartuk előzni a buszt.. (Nagyon okos utassal is rendelkezett) Jóvan tesókám gondoltam, aztán otthagytam. Mi a fenét lehet ilyenkor tenni, birkaember, fehérsuzi, okosutas. A kocc elkerülése meg csak rajtam múlt.

jelentéktelen alak 2010.04.13. 19:12:54

@newtehen:

Persze, hogy el kell kerülni a balesetet. De tényleg csak annak, aki bent maradt?
Mi a helyzet azzal, aki 300-al repül rá? Neki nem kell elkerülni a balesetet, ha valaki lassú a belsőben maradt?

Nekem ez olyan érdekes, hogy a két szabálytalan közül, csak az egyiknek vannak kötelességei...

jelentéktelen alak 2010.04.13. 19:20:20

@enpera:

"add vissza a jogsidat MOST. Nem akarok miattad meghalni, féleszű. A SEBESSÉG KORLÁTOZÁS BETARTÁSA A KÖTELEZŐ, minden más csak púder."

Természetesen nem gondolom így! De ezt le kellett írnom, hogy lásd milyen butaságot írtál.

Ugyanis MINDEGYIK szabály KÖTELEZŐ! Megszegheted őket a saját felelősségedre, de abban a pillanatban nem várhatod el mástól, hogy betartsanak bármilyen szabályt. Rád pont annyira kötelező a sebesség korlátozás, mint másra a jobbra tarts. Ha Te megszeged, ő is megszegheti.
Egyikőtöket sem jogosít fel a másik szabálytalansága szabályszegésre, de ha bármelyikőtök szabályt szeg, nem várhatja el a másik szabályosságát.

Yo! Maaan! 2010.04.13. 19:44:08

@nonolet: Én oktassalak? Hülyét minek? Lassabban írom, hogy ott, nálatok, vidéken is megértsd:
I_d_ő_b_e_n____s_o_r_o_l_o_k____b_e_,__n_e_m___k_ö_z_v_e_t_l_e_n_ü_l___a___k_e_r_e_s_z_t_e_z_ő_d_é_s____e_l_ő_t_t_!
Ja, hogy így ki kellene várni a sorodat és az már cinkes? Borzasztóan sajnálom. Legyen akkor az, hogy a külső szalad, te meg ha elkúrtad, kanyarogjál...
Ha vidéken is akár keresgélek valamit, lehúzódom az út szélére és ott poroszkálok, nem a belsőből izmozok és anyázom le a folyamatosan haladni óhajtót. Az anyázásról meg annyit, hogy egyrészt semmi értelme, full-kontaktban meg úgy összemennél picire, mint a csiga szeme... :)
.:oktatás vége:.
f.szom :)

jelentéktelen alak 2010.04.13. 19:44:16

@eml: Egyenletes tempónál (nem büntető fékezésre kell most gondolni!) lehet bármilyen szabálytalan az elől haladó, helyzeténél fogva NEM TUD VESZÉLYEZTETNI!!!

Ha mégis veszélyes szituáció kerekedik, akkor az a mögötte lévő hibás reakciójának tudható be, vagyis a veszélyeztetést a hátul haladó követi el.
Ez még a német autópályákon (a korlátozás mentes szakaszokon) is így van.
Az valóban különbség, hogy ott dolgozik is a rendőrség, és nem csak gyorshajtókat*, de a követési távolságot be nem tartókat és a belső sávban maradt szabálytalankodókat is kiveszik. De a veszélyes ezek közül a gyorshajtó és a követési távolságot be nem tartó. A belső sávban andalgó, "csak" idegesítő, de nem veszélyes!

*Ha zsúfolt pályán egy 80-al haladó sáv mellett 200-al mész el és a civil rendőr autó ezt lefilmezi, nincs az az ügyvéd, aki lemossa rólad a gyorshajtást, pedig nincs is sebesség korlátozás.
Azt kell(ene) tudni, hogy a megfelelő sebesség megválasztását egy csomó körülmény mérlegelésével kell véghez vinni. Ezen körülmények egyike a sebesség limit. De a többi is ugyan olyan fontos. (Nem kevésbé fontos és fontosabb!)
Attól, hogy nincsen valahol sebesség korlátozás, a gyorshajtás ténye még állhat.

jelentéktelen alak 2010.04.13. 19:56:17

@eml:

"Azért jövünk német példákkal, mert ott már megvalósult a jobbra tarts. Itthon is jobbra tarts van."

Én valahogy mást tapasztaltam eddig. Ott is jelen van a belső sávok valamelyikén a szőke Twingós 100-110-el.
Tény, hogy kevesebb van, mint pl íz Íreknél, de van bőven főleg 3-4 sávos részeken.

Emlékszem, az első alkalomra, mikor keresztül kellett autóznom Németországon. A Tiedhez hasonló hírek alapján úgy gondoltam, hogy egy csoda vár rám. Mehetek ahogy az autóm bír és a tökéletes pályán a lassabbak mind lehúzódnak előlem.
Ezzel szemben, az általam eddig bejárt szakaszokon szinte több a korlátozott szakasz, mint a sebesség limit nélküli. Ugyan úgy kell a lassabbak mögött mennem ott is, mint másutt. Ráadásul leginkább óriási a forgalom, minden nagyobb város közelében borítékolható a STAU.
Nem tudom, Te milyen Németországgal példáloztok...

jelentéktelen alak 2010.04.13. 20:01:46

@eml: Teljesen igazad van, hogy Suzukisnak ki kellett volna mennie. Teljesen igazad van, hogy a Suzukis szabálytalan volt.

De mi a helyzet az Opelessel???

Ő nem követett el szabálysértést még az előzés előtt???

Valahogy őt mindig kihagyod, a megrovásból.

Miért CSAK az a hibás, aki nem húzódik jobbra? Az miért nem aki fittyet hány egy másik szabályra?

(tulajdonképpen bármelyikre koncentrálunk, de ebben a gyorshajtás van a másik oldalon)

jelentéktelen alak 2010.04.13. 20:15:42

Mivel alap tétel, hogy előre (is) kell nézni (és látni is) vezetés közben, szerintem ha egy gyorsabb utol ér egy lassabbat -független mely sávban történik a szitu- a lassabb akadályozhatja, zavarhatja, de nem veszélyeztetheti. Ellenben a viselkedésétől függően a hátul haladó zavarhatja és veszélyeztetheti, de nem akadályozhatja az elől lévőt.
Az elől lassabban haladó csak akkor veszélyeztethet, ha figyelmetlenül vált sávot és megy be a gyorsabb elé. Ha már előtte volt, veszélyeztetés bajosan merülhet fel.
Ugyan mivel is veszélyeztetne? A gyorsabbat semmi nem készteti arra, hogy hirtelen fékezzen. Lassulhat gázelvétellel is...

Előre is kellene nézni és a tükörbe is. Sok problémától kímélnék meg magukat sokan. :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.13. 20:34:40

@bloodmn: <- Na itt a másik, csak emlegetni kellett, nem is a másik posztban. Jó hogy mindenki megmondja, hogy neki mikor lenne jó, ha a másik besorolna. Köszi a kiemelést.

Yo! Maaan! 2010.04.13. 20:50:06

@droid_: Nem csak nekem lenne jó, hanem a forgalom szempontjából lenne ideális, ha nem közvetlenül a kereszteződésnél próbálna kisorolni valaki egy 3 + 2 kanyarodósávos úton a belsőből. Miért állna meg a folyam, amikor megvan a lehetőség arra, hogy időben kisoroljon valaki? Arra is megvan a lehetőség, hogy továbbmenjen és valahol megforduljon, vagy másik utat keressen. Én se szoktam izmozni ha benézem, vagy elcseszem. Simán tovább megyek és valahogy máshogy megoldom az irányváltást. De nem tartok fel csakazértis alapon egy rohadt forgalmas körutat!

Unter Bahn (törölt) 2010.04.13. 21:11:52

@"autónepper": "fogadjunk hogy egy 15 éves bontószökevény-el jársz és most azt hiszed h te kemény vagy mert meg mutatod 1.6 golfos srácnak hogy te mire vagy képes"

A 'bontószökevény' valóban igaz, nem vagyok újautó-fan...

Ellenben Te valamit nem értettél meg: ha 1-2 méterrel lemaradva a seggemben 'tolnak' - ha már annyira menni akart volna, ahogy utolért, meg is előzhetett volna még a lakott területen - azt nem szeretem.

Én nem mutatok meg senkinek semmit, hanem megszüntetem a szerintem veszélyes állapotot. Nyilván ez a másiknak rossz érzés, de nekem meg az a rossz érzés, ha tudom, hogy szándékosan tart olyan csekély követési távolságot, hogy ha leveszem a gázról a lábam, már akkor is belém jön...

Az egész sztori nem a "megmutatásról " szólna, hanem arról hogy egyesek azt tartják jópofa dolognak, ha játszadoznak a közút - szerintük - mazsoláival.

De mivel a korábbi blogokból már megismertem a kötekedő hajlamodat: hát legyen igazad... igen, egy köcsög megmutatta szegény Golfos baromnak, hogy azért nem szabad így viselkedni, mert mindig van gyorsabb - még nálamnál is - így fölösleges vegzálni másokat a csilivili autójával, az elismerést ugyanis nem így lehet megszerezni.

És nagyon kúl egyetlen esetből teljes jellemrajzot rittyenteni egy vadidegenről, igaz nepper?

eml 2010.04.13. 21:25:52

@"streetfighter": max 10 mp alatt megyek el melletted."
A 18 méteres kamion mellett, szgk 3-4 mp.

eml 2010.04.13. 21:27:36

@droid_: Tolás

Akkor marad a dolog jobbról, vagy esetleg kisérjem a barmot Aligáig?

eml 2010.04.13. 21:30:13

@jelentéktelen alak:
"Valóban nagy sebességgel értem utol a Suzukit, bőven a 2x2 sávos szakaszon, aki ennek ellenére a belsőben kocogott 80 körül, mellette a külsőben sehol senki. Rövid ideig mentem mögötte, közben villogtam, dudáltam. Esküszöm rá, hogy láttam a tükörben a képén, hogy már csak azért se enged el. "

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.13. 21:47:05

@eml: Marad jobbról, ha nem érsz rá. Szerintem jobb alkalmazkodni, mint kényszeríteni.

eml 2010.04.13. 21:50:52

@jelentéktelen alak:
Németo.
Sok minden függ attól, hogy
merre szoktál járni? És főleg mikor?

Én ha megyek, igyekszem kerülni a csúcsot -egyszer már álltam 2 és fél órát nyáron-, akkor hallgatom a Verkehrsfunkot, mindent bemond, ha kell lehajtok és a megfelelő Umleitung (Uxx) kikerülöm az adott szakaszt.

Utóbbi 2-3 évben lett egyébként rossz a helyzet, amióta a követési távolságra ráált a szerv -jogosan-, mert mindenki a belsőben megy, mivel a folyamatos sor előz pl egy kamiont, de mindenki irdatlanul nagy, néha 250m követési távolságot tart, mert fél.
Városok mellett most már nagyon sok lett a korlátozás, főleg a helyi 'zöldlobbi' térnyerése miatt, mert nagyon komolyan veszik a zajvédelmet.
Külön kategória a folyamatos építkezés (A1 Hamburg Bréma), ami borzalmasan lefogja, de viszont meglesz a haszna.
Baden Würtenberg egy olyan tartomány például mint Magyarország, a legkissebb egérfingnál országúton 70, pályán 120.
Kb 2 éve elkezdtek tgk-val előzni tilost bevezetni sok helyen, többek között a 3 sávosokon is, de csak azt érték el vele néhol, hogy lassabb lett a forgalom, mert aki 100at bír, az 15 km hosszan előzi a feltorlódott kamionvonatot, ezáltal a két külső már kilőve.

Tehát csodát nem érdemes ott sem várni, de magyar viszonyokhoz képest stressz- és baszogatásmentesebben lehet közlekedni. Én tudnék 200+ tartósan, de csak 160-al szoktam menni a fogyasztás miatt, és sokszor úgy megyek el 100 km-t, hogy nem kell fékeznem. Itthon (kipróbáltam egyszer) max 120, Tatabányáig 17!szer kellett fékezni, és nem azért mert ráestem valakire.

nonolet (törölt) 2010.04.13. 22:05:57

@btiborc:

Majd.. ha eccetr megtanulsz magyarul, akkor érteni fogod...de segítek picit.

a VESZÉLYEZTETÉS az szándékos dolog, aminek a célja, hogy a másik bajba jusson...
pl. büntető satuzol előtte, eleve SZÁMOLVA ZAZAL, hogy ettől Ő veszélybe keerül.
Ez a TUDATOS CÉLOD a veszély helyzet létrehozása!!!!

A VESZÉLY OKOZÁS, pedig csak gondatlanaság.
Pl azért fékzel előtte naygot, mert nem tartottál követési távolságot magad előtt.

Bár a követési meg ne mtartása szándékos sazbáylszegés és veszéyl okozás....

DE!!! NEM veszélyeztetés, hiszen nem tervezted el ELŐRE a hátsó bajba sodrását.

Capisco ?

nonolet (törölt) 2010.04.13. 22:21:26

@eml:

ésszerű (nem a szabáylos) követési távolság 5 méter, kamion 18 méter, eltet ésszerű távolság 5 méter ....összesen 28 méter

Ha ez 4 mp, akkor az 7 m/s, azaz 25,2 km/h
sebesség különbség...ha lendületből előzől.

Mögüle viszont fel is kell gyorsulni!
Egy jobb autó mondjuk ehhez még kér 2-3 másodpercet 3,-ba visszatolva....

Az átlag autós pedig
- ne mgyorsul ekkorát
- nem is kapcsol vissza, hanem
- szarakodik 5.-ben vagy 6.-ban

Az ilyennek a 10 másodperc simán kell!

eml 2010.04.13. 22:28:09

@nonolet: Kamion 10 mp. 2-4 mp a szgk.
Nézd vissza

eml 2010.04.13. 22:35:34

@nonolet:
www.youtube.com/watch?v=7LvjejWit0Q&feature=related

Az enyim szerintem jobban gyorsul, mondjuk filmezés közben még nem próbáltam.

"streetfighter" 2010.04.13. 23:26:48

@eml:
Bocs. Én félreértettem. Azt hittem szgk.-val kamiont előzől 3-4mp alatt. Az már igen gyors, de nem tudtam milyen kocsid van.
A 10mp szerintem sok.
Szerintem én kb.5 mp alatt letudom a kamiont, bár még nem mértem. 6.4 Kg/Le-re szerintem reális.

jelentéktelen alak 2010.04.14. 00:07:09

@eml:
Szerintem az sem mindegy, hogy hol és mit előz az ember.

2x1 sávos úton pl bele sem kezdek egy előzésbe, ha csak 5-10km/h-val lassabb nálam a másik. Kellően lemaradva (hogy aki mégis előzni akar, a két lépésben lehagyhasson) megyek utána.
Ha úgy érem útól a lassabbat, hogy lendületből le tudom előzni, kevés időt vesz igénybe. Ilyenkor a sebességem nem is változik.
Ha mennem kell a lassabb mögött, akkor kivárom azt az alkalmat, mikor padlógáz nélkül is előzni tudok. Max. egyet váltok vissza, így ilyenkor tovább is tart az előzés

Több sávos úton, mindig úgy előzök, hogy a sebességem sosem változik. Kivéve, ha egy gyorshajtó beszorít a lassabb mögé. Ilyenkor nyilván lassítok, majd vissza állok a tempómra az előzés alatt.
2sávos úton, sem előzök mindig. ha nagyon kicsi a sebesség különbség, 5-km/h nem kezdek bele. Esetleg akkor, ha nagyon messze nincsen mögöttem senki. Ha viszont kettőnél több sáv van az iránynak, akár 0.5km/h különbség miatt előzni kezdek.
Autópályán akár sokáig is képes vagyok valakit előzni.

Szeretek egyenes, hosszú úton úgy vezetni, hogy a tempomat adja a tempót. Nem szeretek lassítgatni, gyorsítgatni. De van aki máskép szeret vezetni. Van aki visszavált akár 2t is és padlógázzal előz. Neki nyilván rövidebb időt vesz a művelet igénybe. Én meg csak akkor előzök, ha így is tisztán be tudom fejezni. képes vagyok kivárni az alkalmat, minden körülmények között.

eml 2010.04.14. 00:18:19

@jelentéktelen alak:
"2x1 sávos úton pl bele sem kezdek egy előzésbe, ha csak 5-10km/h-val lassabb nálam"

Gyorsulás függvénye, mennyire erős géppel vagy.
Picit feljebb van egy link.

eml 2010.04.14. 00:23:17

@jelentéktelen alak:
Tempomat

Betiltanám.
Nem veszed komolyan az autót, ha tempomattal mész. Tapasztalatból mondom. 200-nál lehajoltam az öngyujtómért. Amíg felvettem, az autó megtett 300 métert. (Nem lett baj!)

igazi hős 2010.04.14. 00:37:17

@eml: Ez nem erő kérdése, hanem akaraté: ha meg akarod előzni, akkor -5 lóerővel is megteszed. Ha meg belegondolsz, hogy ha 5 km-t mész 85-tel 90 helyett, akkor veszítesz 20 másodpercet, akkor visszaveszel a gázból és várod, hogy elváljon az utatok. (Nyilván ha látod, hogy nem 5, hanem 50 km-t lesz előtted, akkor más a helyzet.)
A linkelt gyorsulás meg elég közepes, egy 1.6-os Golf gyorsul így. Először azt hittem ötödikben gyorsul (úgy azért szép lenne), de a fordulatszámmérő alapján ez harmadikban (nem) ment. A 177 ló harmadát nyugodtan letagadhatná :-)

jelentéktelen alak 2010.04.14. 00:39:21

@eml: Félre értesz. Ha akarnék, biztosan nagyobbat gyorsulnék, mint amilyet szoktam. Pár napja kérdezték, így megnéztem. :-) 170Le -s az autó.
Azért vettem ilyet, mert ez úgy tud lassulás nélkül felmenni az Alpokban-is a hágóhoz, hogy sem a csomagtartót nem kell kiüríteni, sem az utast nem kell kiszállítani, sem a légkondit nem kell kikapcsolni.

Az autó, nyilván sokkal fürgébb is tudna lenni, mint ahogy én használom.
De azért írtam, hogy az előzés ideje függ az előzés jellegétől is, mert -én pl- minden helyzetben, másként előzök. Egy sok sávos úton, akár tripla időt is tudok előzéssel tölteni, mint egy 2x1sávos úton.
De nagyon kicsi sebesség különbség miatt nagyon ritkán kezdek meg előzést. Mások ilyenkor is előznek.

De szerintem nem is az lényeg, hogy meddig tart az a előzés, hanem az, hogy biztonságos-e.

igazi hős 2010.04.14. 00:43:52

@eml: És ha nincs tempomat az autóban, akkor mennyit tesz meg mialatt felveszed az öngyújtót? Egyébként (szerencsés esetben) leszel öreg mint mi, és rájössz, hogy kényelmesen (de nem a pedálon) kinyújtott jobb lábbal is lehet autózni. Hosszabb úton én is beszoktam pár percre kapcsolni, hogy megmozgassam a lábam.

jelentéktelen alak 2010.04.14. 00:45:25

@eml: Aztán nem mindegy, hogy Te nyomod a gázt, vagy az automata, ha padlón matatsz?

Még ha el is veszed ilyenkor a gázt, akkor is megy az autó.
Számomra alap, hogy nem veszem le a szemem a közlekedésről. Eszek, iszok, beszélgetek, (kihangosítóval) telefonálok, zenét, híreket hallgatok, stb. vezetés közben, de tekintetem kizárólag a forgalomé.

Én tudok együtt élni tempomattal és főleg hosszú autópálya szakaszokon már élni sem tudnék nélküle. Szerpentinen nem kapcsolom be. Ott a vezetést élvezem, pályán meg az utazást.

eml 2010.04.14. 01:10:12

@igazi hős: @jelentéktelen alak:
Ha nyomom a gázt, nem jut eszembe lehajolni.
Mondjuk ez a Verona-Bologna autópályán volt, amiben van egy kb 25 km mértani egyenes.

eml 2010.04.14. 01:11:39

@igazi hős: A link egy 125LE-s 2.0 D4D
Nekem 110 LEs van és jobban gyorsul.

eml 2010.04.14. 01:14:03

@igazi hős: És dombon nyomtam le az 1.8 as golfot.

Mondjuk dieselnél sokat számít mennyire tiszta.

igazi hős 2010.04.14. 08:37:41

@eml: "Ha nyomom a gázt, nem jut eszembe lehajolni." Két kilónál elveszed a gázt, lehajolsz és mire felnézel megtettél 280 m-t a 300 helyett. Nem igazán érzem a különbséget.

125LE? Akkor egész jól becsültem a 177 2/3-ával.
A 110LE-200km/h ellentmondást nem kommentálom, szerintem egy Aygo sem megy ennyit egy ekkora motorral. Az én autóm is 110LE (igaz benzines), kisebb mint az Avensis, de a 190 is erőlködés, bár akkor a mutató biztos túlmegy a varázslatos 200-on, de ez nem mérvadó.

"streetfighter" 2010.04.14. 10:07:02

@igazi hős:
A japán 110Le mindig gyorsabb mint a többieké. Pl. egy japán 1.6-ossal szemben nem áll meg semmilyik másik 1.6-os hasonló autó. Kivéve a sportos autókat.(turbo, vts, stb.)
Hülyén hangzik de ez az igazság.
Azon röhögtem, hogy a hülye BMW a3-as 1.6-osára 200 feletti végsebességet adott meg, én meg lesöpörtem az 195-ös végsebességü 1.6-os Corollámmal a belső sávból.

"streetfighter" 2010.04.14. 10:14:07

@jelentéktelen alak:
"Szerpentinen nem kapcsolom be. Ott a vezetést élvezem"

Ahogy a leírásaidból kivettem nem mehetsz valami gyorsan. Akkor abban mit élvezel?
A szerpentínen az a jó ha sodródik az autó (vonaltól vonalig, nem a szemközti sávba ;) és csikorognak a gumik!
Igaz, sokat kell a legjobb gumikra költeni, de az élvezet megéri!

Cheap Charli 2010.04.14. 10:54:54

@nonolet: "Majd.. ha eccetr megtanulsz magyarul, akkor érteni fogod...de segítek picit."
:):):)

Szerintem ezt már Pascal fentebb a megfelelő érvelési stílussal elmagyarázta, de azért köszönöm a konstruktív hozzászólásodat.

igazi hős 2010.04.14. 12:00:16

@"streetfighter": Japán 1.6 vs EU 1.6: addig volt igazad, amíg a japánok is rá nem mentek a környezetvédelmi normákra és manapság már azonos súlyú autókat csinálnak mint errefelé.
Nem értem: ha benzines Corollád van, akkor miért egy dízel Avensist linkelsz, hogy "Az enyim szerintem jobban gyorsul"?

"streetfighter" 2010.04.14. 12:42:40

@igazi hős:

Az nem én voltam! Már aki linkelt.
Nekem soha nem volt dízel autóm.
Most sem 1.6-osom van. Az már rég volt 2000.-ben.
Hát, szerintem még ma is igaz, de ebben már nincs tapasztalatom, úgyhogy nem akarok vitatkozni. :)

eml 2010.04.14. 13:33:45

@igazi hős: 200 egynéhánynál szabályoz. Kipróbáltam. Olyankor viszont kéri fixen a 10l-t 100-ra

''autónepper.'' 2010.04.14. 13:43:27

@Unter Bahn: én nem jellemrajzot akartam rólad írni bocs ha úgy hangzott nem is kötekedni akartam... csak tudom milyen érzés mikor pl 15 éves 300 le autó van alattad az simán veri a mai 1.6 1.8 as kocsikat... de semmi értelme mikor úgyse sietsz magadat fárasztani azzal hogy a kis srác mögötted 10 centire van neked megy úgyis ő fizet akkor meg hol a gond?:) én nem beszólni akartam neked csak érvelni hogy felesleges meg mutatni neki mert az ilyen úgy is csak provokál téged és egyszer meg baj lesz belőle...

igazi hős 2010.04.14. 13:56:02

@"streetfighter": Valóban összekevertem, hogy kinek ítam és ki válaszolt. :-(

@eml: "Hiszem fiam, hogyne hinném!"

eml 2010.04.14. 14:39:07

@igazi hős: Mid van?

Benzines autók végsebességre lassabbak, viszont jobban gyorsulnak.

igazi hős 2010.04.14. 16:44:22

@eml: Xsara 1.6 109LE. Ezt a végsebesség dolgot nem hiszem, 200-nál már a légellenálláson kívül minden elhanyagolható, annak a legyőzéséhez meg nem nyomaték kell, hanem teljesítmény. Ráadásul olyat már láttam (a Xsara is ilyen), hogy azonos teljesítményű benzineshez minimálisan magasabb végsebességet (+2km/h) adnak meg, mint a dízelhez, de fordítottra nem tudok példát.

eml 2010.04.14. 17:29:27

@igazi hős:
Sarkítva magyarázom el, hogy a lényeg érthető legyen.

Dieselnél a motor önjáró, mivel nincs villamos szikra, az általános maximális fordulat max a benzinesének 2/3-a. Befecskendezés, feltöltés stb Mechanikusan a főtengely vezérli.
Benzinesnél a villamos szikra gyujtja az üzemanyagot.

A Benzines 6000 fordulaton nem tud olyan pontosan dolgozni, mint a diesel 4000-en.

6000 fordulat azt jelenti, hogy egy másodpercben 100 fordulat van, így szikra is ennyi keletkezik. Ha a szikra csak 0,000001-re az optimálistól jön létre, már teljesítménycsökkenés lép fel. Ugyanekkora pontatlanság a diesel esetében szintén megvan, de az alacsonyabb fordulat miatt alacsonyabb a teljesítménycsökkenés.

Nem szakszerű magyarázat, de én is csak így értettem meg anno.

"streetfighter" 2010.04.14. 18:26:22

@igazi hős:

Nem bántásból mondom de egy 1.6-os Toyota az 1.6-os Xsarát körbeautózza.

Unter Bahn (törölt) 2010.04.14. 19:25:18

@"autónepper": Ok, levettem, nincs harag részemről...

Az említett viselkedést a több mint 25 évnyi vezetési tapasztalat, miután az ember megunta, hogy szórakoznak vele az ifjú Fittipaldik:-(

Ugye ismerős az "utoléred, előzöd, odalép, visszalassít" játék... no az ehhez hasonlók miatt teszem amit teszek, egyébként pedig nincs benzinkutam az autóhoz, hogy 'boyracer-t' játsszak vele, meg lassan a korom miatt is illetlen, a romló reflexeim miatt meg egyenesen nem ajánlott:-(

Részben a fentiek miatt tettem le a túrasport motoromat is... nagyon sokáig hiányzott, de be kell látni, hogy mi az, ami idővel túlnő az ember képességein:-(((

jelentéktelen alak 2010.04.14. 20:02:27

@"streetfighter":

Mi számít gyorsnak? Igyekszem mindenhol kihasználni a korlátozásban rejlő lehetőséget. Ha minden körülmény adott, a megengedett leggyorsabb sebességgel szoktam menni.

Igyekszem a szerpentineken is lehető leggyorsabban menni. Persze sávon belül szoktam maradni és még a gumikat sem hallottam csikorogni, de billegő kaszni nélkül szeretek minél később lassulni egy kanyar előtt és minél hamarabb vissza állni tempóra a kanyar után. Mondjuk ennek ellenére, hogy ilyenkor az első az élvezet, vak vezetésbe itt sem mennék bele. Csak olyan tempóval megyek, hogy meg tudjak állni, ha kell azon szakaszon, amit látok. A kanyarban, bukkanóban meg nem látok messze.
Talán e-miatt, nem sodródik az autó. Úgy gondolom, hogy egy sodródó autót, kanyarban, nem lehet erősen fékezni. Legalábbis az én vezetési tudásommal, nem. Sávon belül, pláne nem.
De hidd el, így is élvezetes! Nekem az. :-)

igazi hős 2010.04.14. 20:03:20

@eml: "Nem szakszerű magyarázat" Ezzel egyetértünk. Mit számít a szikra, ha padon egyforma teljesítményt ad le a kettő? Egyébként mennyit forog egy benzines kihegyezett motor: kilencezret, tízet, tizenkettőt? Te okfejtésedből következően az S2000 motorja nulla hatékonysággal dolgozik?

@"streetfighter": Legalább Hondát írtál volna, de így... A japán lóerő mennyivel fickósabb mint az európai?

''autónepper.'' 2010.04.14. 20:48:32

@Unter Bahn: na az aki azt csinálja az elmehet tudjuk hova... :)(hala istenek velem nem szoktak azé kekeckedni azé egy fekete kocsitól azé tartanak) de nem is az legrosszabb hanem aki kb 5 centire ül a kormánytól és csak szerencse miatt ér át A ból b-be ...:D inkább azokat kéne valahogy ki tenni forgalomból nem minket akik esetleg kicsit bátrabban vagy bevállalósabban vezetünk szerintem ... de ez mindenki saját véleménye... nem tudom hogy te hogy közlekedsz .... de én láttok sok furcsa dolgot :D nekem nem a boxracerekel van bajom mert én is voltam fiatal hanem az aki hetente egyszer hozza ki a kocsiját és akadályozz, és csodálkozik mindenki hogy pirosnál ellőre megyek és beállok a sor elejére stbstb... :)

"streetfighter" 2010.04.14. 21:02:55

@"autónepper":

Te is voltál fiatal? Miért már öreg vagy?

"streetfighter" 2010.04.14. 21:04:51

@igazi hős:

Honda? Mi köze ennek a hondához?

"A japán lóerő mennyivel fickósabb mint az európai?"

Szerintem hiába magyaráznám. ;)

nonolet (törölt) 2010.04.14. 21:07:18

@igazi hős:

Na... mesélj melyik EU nem turbos 1,8-as tud
143 LE-t és 8,9-es 0-100 sprintet ?
JA és 6,5 literes vegyes fogyival...

Japánból ezt tudja pl. az UFO Civic
...és mellé a megfelelő EU normát is tudja természetesen.

"streetfighter" 2010.04.14. 21:42:04

@nonolet:

Úgy tudom a az Opel 1.8 140Le.
De melyik 1.8 tud turbo nélkül 192Le-t??

igazi hős 2010.04.14. 21:47:11

@nonolet: Japofannak tilos elolvasni mire reagál? Akkor leírom l-a-s-s-a-n.
Nem arról van szó, hogy jobb-e/fickósabb-e egy X gyár 1.6-os motorja, mint Y gyár hasonló köbcentis terméke, hanem hogy két N lóerős motorban azonos kasztniban azonos végsebesség várható-e, üzemanyagtól, gyártótól függetlenül. Az első egy hitvita, minden japán-, német-, olasz- vagy akár franciaautó hívő tud "bizonyítékot" hozni a saját márkája mellett. Az utóbbi meg fizika.

Csak neked: nézz utána Renault 19 1.8 140 LE. Az általad írt a szánalmas gyorsulástól pironkodna, igaz alig egy évtizeddel öregebb a Hondánál :-)

Unter Bahn (törölt) 2010.04.14. 22:04:34

@"autónepper": Az a baj, hogy ún. 'nagypapis' márkával járok, amit a többség nemigen ismer, nem tudja értelmezni rakta a feliratokat (amúgy sincs sok).

Ráadásul az autós társadalom higgadtabb, lojális része szintén "vétkes" a küzúti versenyzőképzésnek, elég elolvasni a Népítélet rovatokban egyes alsó-, alsó-közép kategóriás autóról írt véleményt (xxx-alázó... a felső-, felső-közép kategória tipusát mindenki magának értelmezheti), de a lényeg lecseng abban, hogy az utak császárai többnyire az újgenerációs 1.4-1.6-os 16V-s motorral szerelt, klasszikus értelemben vett népautók, tucatautók, amelyek gizdái... akarom mondani gazdái 'nem veszik a lapot', hogy a másik pl. sportkupét azért sikerült legyorsulnia, mert az ráérősen indult el, azaz tkp 'lenézte őket' mert nem vette fel az odadobott kesztyűt.

Amióta ez az autóm van, persze én is kezdetben élvezkedtem vele, de az emlékeimben kutakodva azt mondhatom, hogy a ráutaló magatartások elvétve jöttek kategóriabeli vagy erősebb autók tulajdonosaitól, a bizonyítási vágya legalább 80 %-ban kisebb kategóriás autótulajdonosnak van, olyanoknak, akik valóban erős autót vezetnek, de igazából olyan autóban még nem ültek, ami már-már egy nagyobb teljesítményű motorkerékpár dinamizmusát nyújtja, ahol +1 menekülési alternatíva a "visszahárom-padlógáz"... vagy ahol előbbivel egyidőben +1 veszélyforrás az autó ereje, azaz túl nagy gázadásra instabillá válik az iránytartása stb.

Nem keveset vezettem korszerű elektronikával szerelt autókat (ABS, ESP, stb) és az a véleményem, hogy egy határon belül valóban segítik korrekcióikkal a vezetőt, de aki eléri a legveszélyesebb lépcsőfokot - azt hiszi, hogy már tud vezetni - azok esnek a legnagyobbat pofára...

Mert a VW szuperlágy kormányszervója miatt pl. nincs lehetősége észlelni, hogy felkönnyült a kormányerő, tehát le lehet fagyva az útszakasz... mert az ESP a képességei határáig korrigálja a hibákat, de aztán átmenet nélkül veszíti el a kontrollt... az ABS segíti az iránytartást, de egyben alulkormányozottá változtatja az autót (csúszós úton)...

A mai vezetőképzésben az ultramodern autók korában az emberi tényezőt kihagyták... biztosan van, aki ezzel egyetért, én azonban azt vallom, hogy meg kell(!!!) tanítani az embereket vezetni (legyen még drágább a jogsi, de járjon hozzá Berger-tanpálya, téli vezetés stb), ne öreg zombik és eltúlzottan magabiztos tacskók legyenek a közlekedésben a partnereink.

Végezetül: ismét felhívnám a figyelmet arra, hogy nem mindenki azért veszi a nagyteljesítményű autót, mert ki akar rúgni a hámból... Az én kocsimban - 8. hazai tulajként, legalább már legalább egy éve nem mért a kmóra, neppertől vásárolva - 260 ekm van... A belső interiőr alapján én legalább egy 100-ast hozzátennék... Viszont szabálykövető használat mellett szinte bizonyos, hogy még legalább százezer benne van és nem rohad (17 évesen)... számomra ez az érték, ez a márkapresztizs, nem pedig az ereje.

eml 2010.04.14. 22:05:52

@igazi hős:
Olvasd el többször, hátha megérted.
A hibák összeadódnak, nem mindegy másodpercenként hányszor lép fel hiba. Ezért megy végsebességre jobban a diesel.

Mellesleg az 1.4 D4D Auris is lelépi a Xsarát gyorsulásban a tömege miatt. És 177-178 nál van vége.

"streetfighter" 2010.04.14. 22:16:34

@igazi hős:

Az R19 kb. 14 éve volt és 1.8 16V 135Le. A honda akkor 1.6 16V 125Le vagy VTI 160Le.
Akkor is verte!
Ha egy kicsit is otthon vagy a témában akkor ne menj bele mert veszíteni fogsz.
Motor karakterisztikáról, erőkifejtésről hallottál már?
Na, ebben a japánok sokkal jobbak. Az európait kár pörgetni (normál átlag motorról beszélünk) mert semmi ereje, de a japánt van értelme mert végig egyre jobban húz.

eml 2010.04.14. 22:17:14

@Unter Bahn:
Van benne valami amit mondasz.
Ifjú koromban csak a padlógázt ismertem.

Most már a feleségemet idézve "néha egész normálisan vezetek".

És nem DCat, csak D4D amivel járok, nem olyan erős mint egy féléves PDTDi csiptuning, állítólag szarul is gyorsul, de ebből a márkából még nem láttam olyat, akinél ott állna a Sárga Angyal, mégis ha akarom, akkor a többiek 90%-a nem ellenfél. Én ezért szeretem.

eml 2010.04.14. 22:23:30

@"streetfighter": @igazi hős:
Behozhatjuk szempontnak a megbízhatóságot is.

Toyota CarinaII 2.0 SDX (sima szívó-no elektrika) 21éves, 485000km.
Lenyomja a 2 éves 1.6 benzin Astrát.

A motorja, váltó, nincs megbontva, zöldkártyán 2,05 határértéke, 1,12-t ad le.
Tavaly ment tőlem nyugdíjba, sose evett 5,5-nél többet.
Autópályán volt döbbenet, 180 felett volt a vége.

Ebben is a japó a jobb!

''autónepper.'' 2010.04.14. 22:35:19

@Unter Bahn: jól beszélsz egyébként ... én mondjuk csak azért van relatívan erős és kicsit eltérőbb autóm mert még fiatal vok ...lehet hogy majd 15 év múlva nem fog érdekelni hogy minél többen figyeljenek fel rám de most még kell .:D és nekem különben a kocsik munka eszközök szal próbáltam már sok autót volt is .... de mi most van ez egy diesel passat fogjuk rá hogy jó autó ahogy már írtam van pár cucc benne amitől jobb és szebb most egy darabig meg marad még nem unnom meg :) neked milyen szekered van ?:)

"streetfighter" 2010.04.14. 22:39:50

@Unter Bahn:

Azért én megnézném azt a 17 éves kb.több mint 300000km futott "nagy autót" "ami már-már egy nagyobb teljesítményű motorkerékpár dinamizmusát nyújtja".
Ez köztudottan pl. 3-4mp. százra, hogy a gyengébbeket említsem. (Hayabusa: kb.:2,4mp/100Km/h)
Nagyon kiváncsivá tettél.

''autónepper.'' 2010.04.14. 22:40:01

@"streetfighter": nem vagyok öreg de már nem ilyen kis "verseny autóval" járok amit 2 utcával arrébb tudják hogy jövök :D:D

"streetfighter" 2010.04.14. 22:51:04

@"autónepper":

Ok. akkor a memóriám még jó. :)

Én nagyon röstellem magam, de úgy érzem sosem fogok kinőni a száguldozásból. Egyszerüen élvezem és kész. Pedig nem vagyok fiatal. Igaz, eddig mindig tudtam hol a határ és csak kellő körültekintéssel lehet ezt csinálni.

''autónepper.'' 2010.04.14. 22:53:09

@"streetfighter":ja ja még jó :P:) azé száguldozni én is szoktam :D:D:D azt ki nem élvezi ?:D max ilyen mazsolák akiket mi utálunk :D

jelentéktelen alak 2010.04.14. 23:11:24

@Unter Bahn: Korrekt írás. Szinte teljesen egyet értek Veled. :-)

Ezzel kapcsolatban azon mosolygom sokszor értetlenül, hogy a modern autók 3betüs kütyüi, meg könnyű vezethetőség, komfort, stb. miatt, sokan érvelnek úgy, hogy a mai autók kinőtték a KRESZ szabályokat. Miért mehet egy mai autó is 90-el azon az úton, ahol egy Zaporozec is mehetett 80-al?

Kevesen látják be, hogy -szerintem- a '80 évektől, már nem a teljesítmény növelésében versengenek a gyártók, hanem a hatékonyságban, komfortban és biztonságban. Ez meg sokakat félre visz. Azt hiszik, ha biztonságosabb, komfortosabb egy autó, akkor azzal többet is kell kockáztatni.
Ha Zaporozecnek, biztonságos volt a 80km/h, akkor most miért nem mehetek a közepes autómmal is olyan tempót, hogy nem halljam a rádiót???
Csak hogy a biztonság, meg a komfort nem arról szól, hogy vezessünk úgy, hogy az autónk adja Zaporozec élményt. A biztonság, meg a komfort azt hivatott jelenteni, hogy azzal a tempóval, ami kaland egy Zaporozec-ben, most kellemesen és biztonságosan lehessen haladni.

Sokan mégis úgy vezetnek, hogy lerontják a korszerű autójuk gyártóinak nem csekély vívmányait a Zaporozec szintjére.
Ilyen hozzá álláson, persze hogy nem segít a 3betűs technika. Az normális használatból eredő szituációk korrigálására vannak kitalálva és a duhajkodások elősegítésére.

Szerintem nem 3 betűvel van a baj! A baj azokkal van, akik a penge élen táncolnak.

Nem hülyeség amit a jogosítvány szerzésről írtál, de én sokkal kevesebbnek is örülnék. Ma elvileg mindenki tud egyenes vezetni száraz időben. A gyakorlatban, mégis van akinek gondot okoz ez.
Én elégedett volnék azzal is, ha 5-10évente vizsgázni kellene vezetésből és KRESZ-ből is.

igazi hős 2010.04.14. 23:18:58

@eml: Ugyanarról az autóról beszélünk vagy terelsz tovább? Mutass egyetlen példát ahol azonos teljesítményhez azonos autóban magasabb a dízel végsebessége.
Egyébként bármely 100 lovas (benzines) motor kómában levő vezetővel legyorsulja bármelyik tucatdízelt (és persze bármely tucatbenzinest is).
Egyébként látszik, hogy nem értesz hozzá, egy modern dízelben sokkal pontosabb a befecskendezések időzítése, mint a benzinesben a szikraképzés.

jelentéktelen alak 2010.04.14. 23:20:51

@jelentéktelen alak:
Izé, bocsánat!!!

"Sokan mégis úgy vezetnek, hogy lerontják a korszerű autójuk gyártóinak nem csekély vívmányait a Zaporozec szintjére.
Ilyen hozzá álláson, persze hogy nem segít a 3betűs technika. Az normális használatból eredő szituációk korrigálására vannak kitalálva és NEM a duhajkodások elősegítésére. "

igazi hős 2010.04.14. 23:30:06

@"streetfighter": Te kértél egy példát, én hoztam egyet, ennyit az arcról, meg hogy mibe ne menjünk bele :-)
Egyébként volt 140 lovas, 8l alatt és 8 mp alatt. Miért baj, hogy nem új, japánok visszafele fejlesztenek?
Egyébként tényleg ne menjünk bele (nem én kezdtem, csak szeretek válaszolni, bár láthatóan nincs értelme), írtam hogy ez hitvita.
Végül a motorkarakterisztikáról: nincs optimális, csak a vezetési stílusnak megfelelőbb. Városi autónak minek kéne hű-ha típusú nyomatékgörbe, inkább szép vízszintes, villanyautós. Legvégül vissza a kályhához, a végsebességhez: tökmindegy milyen a nyomatékgörbéd, csak a max teljesítményed számít.

eml 2010.04.14. 23:50:10

@igazi hős: "Egyébként látszik, hogy nem értesz hozzá, egy modern dízelben sokkal pontosabb a befecskendezések időzítése, mint a benzinesben a szikraképzés."

Gyúrjál szövegértésre, pont ezt magyarázom, hogy ettől megy többet végsebességre a diesel.

A Carinaval csak behoztam egy új szempontot a vitába, mert te kötöd citromot trónra, holott a japó jobb. Sokkal jobb.

Winkler pubi is azt nyilatkozta egyszer, inkább 10 éves japán, mint új francia.

Tényleg nem értek hozzá, annyira nem hogy elmondom neked, a motorok a maximális teljesítmény leadásához szükséges fordulat feletti fordulatszámon érik el a maximális sebességet. A teljesítménygörbe ott már lefele zuhan, de nem mindegy milyen szögben -milyen meredeken- zuhan, és hol éri el újra a nullát. Na az a maximális végsebesség -de jó képzavar-.

igazi hős 2010.04.15. 00:03:24

@eml: Isten bizony az általános iskolás fiam már értené, amit te nem: mindegy milyen fordulatszámon éred el a végsebességed, az csak a teljesítménytől függ (meg persze az autó ezer tulajdonságától, de most ugyanarról az autóról beszélünk).
Mindegy, hozz egyetlen példát, ne kamuzz.

eml 2010.04.15. 00:48:14

@igazi hős:
Onnan indult a dolog, hogy nem hiszed el, hogy az én 2.0 D4D autóm , ami 110 LE-s, megy 200-al. Azért nem hiszed el, mert a te autód, Citroen Xsara 109 LE benzines nem megy annyit.

Itt már önmagában látják sokan, miért megy az enyim annyit, a tied meg nem.

"Ráadásul olyat már láttam (a Xsara is ilyen), hogy azonos teljesítményű benzineshez minimálisan magasabb végsebességet (+2km/h) adnak meg, mint a dízelhez, de fordítottra nem tudok példát."

Remélem a táblázat látszik a kommentben, de itt a link is.
toyota.osszesauto.hu/prg/autoinfo4.kk?fnAID=88&fnTID=7685

AVENSIS Liftback Liftback (T22)
modell ajtók cm3 LE végseb. 0-100 -tól -ig
1.6 5 1587 110 195 11.7 1997 2002
1.8 5 110 110 195 (185) 11.0 (12.2) 1997 2002
2.0 D-4D 5 1995 110 195 11.4 1999 2002

A táblázatban azt látom, hogy a gyár 195 km/h-t ad meg -mindegyikhez!-, ehhez képest megy 200-at, többet egy centtel sem.

Megnéztem a Xsarát, ott is 195-197 van megadva a 109LE-re végsebességre, neked mégis erőlködve megy 190-et ahogy írod.

Az is felmerül bennem, hogy a gyártók szar adatokat adnak meg?

Utána (nem szakszerűen) elmagyaráztam mitől lehet ez, de ezt nem értetted, majd mindjárt magad igazoltad az okfejtésemet a szikraképzés és a befecskendezés összehasonlításával. Én is ezt magyaráztam nem szakszerűen.

eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/zvikli/kt0801.htm
Itt van két diagramm.
A felső egy benzinmotor jelleggörbéje, nézd meg az 1-es görbét, az a teljesítmény a fordulat függvényében (sebesség). Látható, hogy a görbe a végén lekókad, tehát egyre kissebb teljesítményt ad le a motor, de még gyorsul.
Nézd meg az alatta levő ábrát, ott a diesel. Sajnos nem találtam jobb ábrát, de már a görbe jellegéből látnod kell, hogy a lekókadó ága, ami sajnos már nincs ábrázolva, relatíve sokkal enyhébben kókad, mint a benzinesé.
'A teljesítménygörbe ott már lefele zuhan, de nem mindegy milyen szögben -milyen meredeken- zuhan,'

Több évig tanultam motorokról.

Egyébként a végsebességre kihatással van benzinesnél:
- Levegőszűrő állapota
- Gyertyák hőértéke
- Szikra időpontja
- Üzemanyag tisztasága (mennyire vizezik)
- Motorolaj fajtája (viszkozitás)
- Sebességváltó olaj állapota, fajtája
- Motor hűtése (régen a trabi nagy melegben 'szorult')
- Gumik fajtája, mérete, levegőnyomás

Unter Bahn (törölt) 2010.04.15. 07:35:28

@"streetfighter": Nem kell másodpercekkel dobálózni, mert a Haya 3 mp alatti gyorsulását is kevesen tudják kihozni anélkül hogy ne szaladna ki alóluk a gép vagy ne b.szná hanyatt magát vele. Ez részedről csak kekeckedés, szerintem.

Egy átlag 600-as túrasport kb. 4 mp alatt van százon és 220-240 körül vége is van.
A www.globalcar.com/datasheet/ címen megtalálod néhány olyan "bontószökevény" adatait, amik 5.5 mp körüli gyorsulásokat tudnak, ami szerintem nem rossz a 200-240 kg vs 1500-1800 kiló közötti összevetésben.
Az én gépem "csak" 6.3 alatt van százon, de 250-nél elektronika lép közbe, hogy ne menjen többet (mondják, én még sosem néztem meg mit bír, 230-nál biztosan többet).

És ha már ennyire precízen kapaszkodsz a számokba, hát legyen teljes az örömed: a motornak van még egy előnye az autóval szemben: keskeny volta miatt (Gold Wing kategória kilőve) nem gond ha előzés közben a vonalon maradsz, meg jó reflexekkel (és meredeken hülye felfogással) beférsz a pótkocsi-tgk közé is, mint menekülési útvonal:-) Csak nehogy fékezzen...

igazi hős 2010.04.15. 08:14:33

@eml: Ha már ennyire belementünk:
1. Elhiszem, hogy ugyanannyi a két 110 lovas Avensis végsebessége. Azt csak félve írom le, hogy a 110 lovas D4D a lebutított változat, hisz ugyanez a blokk jóval többet is tud. (Eredetileg nem 126 ló volt ez, csak a német és francia piac miatt visszavettek belőle?) Európában 1.6-os blokkal hozzák a 110 lovat a dízelek.
2. Elhiszem, hogy 200 felett láttad a mutatót, az enyémben én is, csak én nem gondoltam, hogy annyival megy. (Programozott csalás.)
3. Kereshetnél egy kicsit életszerűbb példát mint a Skoda és egy teherautó motor. Akkor látnád, hogy a benzines motor nyomatéka lineárisnál alig rosszabbul csökken, illetve egy CR dízel sokkal inkább egy szakaszra optimalizált mint a MAN. Ez a szakasz pedig a max nyomatékig tart, és onnan hasonlóan csökken mint egy benzines. (Átlag benzines, nem olyan ami 5-8 ezerig fickós, aztán függőlegesen zuhan a nyomaték.) Ha tényleg tanultál motorokról, akkor tudod, hogy ez így helyes, minél jobban egy tartományra optimalizálsz, annál jobb az eredmény belül és rosszabb kívül. A legjobban a fix fordulatszámra optimalizált motor működik, csak autóban nehéz ilyet használni, de generátorban és vonatban lehet.
4. Miért lehet dízelhez, olyan váltót illeszteni, amivel a max sebességhez a max teljesítmény X (mondjuk 95) %-a tartozik és miért nem lehet ilyet egy benzineshez? (Toyotánál a szanok csak dízelhez terveznek váltót és a benzineshez kiöregedett gésák dobják össze?)
5. Ha már számok: az én autóm 5500 1/percnél adja le a max teljesítményt, 5750-nél a max sebességet. Szerinted mennyi a teljesítménycsökkenés?
6. Továbbra is kérek egy nagyobb példát.
+1. Az általad felsoroltakból hány vonatkozik a dízelekre is? Ha a dízel Avensisben nincs váltó, motorolaj, vagy netán gumik nélkül megy, akkor nem szóltam.

igazi hős 2010.04.15. 08:16:10

@igazi hős: "6. Továbbra is kérek egy nagyobb példát." Mármint végsebességre.

"streetfighter" 2010.04.15. 08:38:29

@igazi hős:

Akár hogy csűröd csavarod a lényeg, hogy az én 1.6 Corollám mellett esélye sem volt bármelyik 1.6-os (Ford, VW, Citroen, Renault) normál, nem sportos motoru autónak sem végsebességre se gyorsulásra.
Sőt a 2.0L-eseknek sem sok 100-ig.
Az enyém normál 114Le volt, nem sport motor.
A mostani 1.8-as turbó nélküli sportmotorosom meg veri a kérszer akkorákat, meg a turbókat, ennyi.

"streetfighter" 2010.04.15. 08:46:13

@Unter Bahn:

Pontosan, kekeckedés, mert nem sok autót lehet a nagyobb teljesítményű motorokhoz mérni. A 6.3 nagyon szép, de messze van a motortól.
Remélem nincs harag.
Én meg a büdös életben nem fogok motorozni, mert magamat ismerve nem tudnám megállni a sebességet, ott pedig könnyen össze töri magát az ember.
További jó autózást kivánok.

eml 2010.04.15. 10:38:12

@igazi hős:
1. Eredetileg 110LE, később lett 125, a nehezebb kasznihoz, és a hosszabb 5. sebfokozathoz.
2. Stopperral és GPS-el is ellenőriztük. Gondolom az autópályán a km-táblák nem 800m-re vannak.
3. Nem nyomaték - TELJESÍTMÉNY, és az ábra miatt kaptad a példát, nem a Skoda és a MAN miatt.
4. Nem értetted meg a jelleggörbét, akkor nem kérdeznék ilyet.
5. Nálam 3800 és 4200. Lágyabban esik le a görbe vége.
6. Azért írtam, mert lehet ezek valamelyike miatt erőlködik az autód. A dieselnél köszönöm tudom mikre kell figyelni. Figyelek is rájuk. Azt miért írjam le neked? Én járok diesellel nem te.

FlúgosFutam 2010.04.15. 11:30:40

@"streetfighter": 2ZZ-GE motor, Toyota Celica GT-S VVTL-i vagy Corolla 1.8 TS VVTL-i
Szerintem.

FlúgosFutam 2010.04.15. 13:24:09

@"streetfighter": Na így legyen ötösöm a lottón :)
Bár itt jobbak voltak az esélyek és magam is szeretem a japán masinákat, szóval azért nem volt olyan nehéz kitalálni, mire gondolsz :)

igazi hős 2010.04.15. 14:15:41

@eml:
3. Ha a nyomaték csökken, attól még a teljesítmény nőhet, ezért írtam, hogy "lineárisnál alig lassabban". Ha ezt nem értetted meg, akkor tényleg felesleges magyaráznom bármit.
4. Alapos érv meg kell hajolnom előtte. Mondjuk nem, is vártam mást :-)
5. Eszem megáll: "Lágyabban esik le". azt hittem mérnökök is tudnak deriválni. Miből gondolod, hogy nálad több mint 10 %-on kevesebb a teljesítménycsökkenés, mint nálam 5%-on?
6 Bocs nem tudtam, hogy autós távgyógyászattal foglalkozol. Tegyek fel egy mp3-at a motorhangról?

eml 2010.04.15. 15:59:39

Részemről lezárva. Már a 8éves lányom is érti csak te nem.

igazi hős 2010.04.16. 08:42:01

@eml: Nem túl kreatív, ezt már írtam: @igazi hős:
:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 08:49:19

"Gyorsan megyek, ha lehet, de ha kell, akkor 10 percig követek egy traktort 30-cal a szerpentinen."
Természetesen ezek után ez el is hiszem. Ha nem balról előzted volna, akkor még érthető is lenne.

De remélem elégé beszartál ahhoz, hogy ne csinálj többet ilyet.

OK Suzukis is hülye volt, én már akkor satuztam volna, ha látom, hogy valami marha balról előz dupla zárón :D De az a hülyébb, aki a szembesávba átmegy. a Suzukis legalább a sajátjában ment :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.17. 08:51:46

@"streetfighter": Hát én inkább kivárom, ugyanis az én autóm pl. nem olyan, hogy a 3-as, nagy gázra hirtelen gyorsulna :D

KolomparVinetu 2010.04.23. 14:44:54

@igazi hős: az 1.6-os Golf (IV) ennél sokkal jobban gyorsul. Én is azt hittem 5.-ben nyomja.

Dan20VT 2010.04.24. 00:04:18

@"streetfighter": Nincs benne turbó, de az 1 kihegyezett motor. Más típusba is lehet olyan veztengelyt rakni, és lám erős lesz. nemtudom miért olyan nagy szám,h 1.8 és 192 le, mikor simán eszik annyit, vagy többet mint egy 1.8 turbó benzin...
Haveromnak van 1.6 vti-je, és azért szereti a hasát... gondolom egy integra is hasonlo konfigurácio...

"streetfighter" 2010.04.24. 10:12:24

@Dan20VT:

Miért baj, hogy kihegyezett? Nem német, francia, olasz stb. hanem japán, ezért nem gond. ;)

"Más típusba is lehet olyan veztengelyt rakni, és lám erős lesz."

Na, azt megnézném. :))))
Nekem nem kell olyan autó ami 10000Km-ként szétesik!

Nekem 9.5-öt fogyaszt (átlag) úgy, hogy nem szoktak lehagyni, sem városban sem országúton.
Most egy nem lassú menet után leterhelve, autópályát is beiktatva fogyasztott 10.6L-t.
Autópályán ritkán megyek, és nem szoktam 200 felett menni, csak ha nagyon muszály. :)
A tesztelők is azt írták, hogy 11L körül eszik. Ezt nem tudom mire vélni, mert az enyém a büdös életben nem fogyasztott annyit.
Talán ésszel használom? ;)
Biztos vagyok benne, hogy kevesebbet fogyaszt az 1.8 turbóknál.

Dan20VT 2010.04.24. 13:29:52

Sztem a Vw- audikkal semmi gond nincs, családi auto is vw, meg az enyém is. nem esnek szét nyugi. Én elhiszem neked,hogy 9.5 öt eszik az autód, mert neked olyanod van, biztos nem hülyeségből mondod, de te is hidd el,h az én 1.8 turbóm is elmegy bőven annyival!! Igazából ha normálisan közlekedem vegyesben, akkor 7.5 a fogyasztás. Ha ugy egész lendületesen megyek, megáll 10 alatt, persze tudok vele 20 literes fogyasztást is csinálni... azt nem mondom,h max 10et eszik mert hülyeség. Kicsit kérdezz utána akinek 1.8 20vt-je van, ők is megmondják,hogy nem egy horror a fogyasztása.Nekem 2es golfban van, valamivel biztos kevesebbet eszik, de a 192-les integrát verem...

"streetfighter" 2010.04.24. 15:51:39

@Dan20VT:

Én a te általad említett megbütykölt vezértengelyü autókra mondtam a szétesést.
Én csak a turbó miatt gondolom, hogy nagyobb a fogyasztása, mert már 3000 körül bekapcsol. Az alatt közlekedni röhej.
Az enyém (nem Integra) 6000-ig "normál" autóként működik és csak az után változik a szelepvezérlés és nő a fogyasztás drasztikusan.
Az pedig, hogy esetleg legyorsulsz nem gond, mert erősebb turbó motorod van és még könnyebb is az autód, de azért mérget ne vegyél rá. ;)

Dan20VT 2010.04.24. 19:26:27

A japánok a vez.tengellyel tuningolnak, a németek, meg feltöltőkkel. ennyi. más irányba mozdultak el. kár ezzel ércelődni,h 1.8 szívó és 192 le, a német meg mondhatná,h "nem tuningolt" szelepvezérléssel X le. Az tény,h a japán autók motorikusan nagyon jók, és az is igaz,hogy ha megnézzük az összes japán motort, és az összes németet, akkor a japánok megbízhatóbbak, de a németek is csináltak bőven teljesen jó motorokat, ami van olyan jó mint 1-es japán modellek. Pl az 1.9 TDI sem rossz széria, vagy 1.8 20VT stb... stb...

Dan20VT 2010.04.24. 19:27:40

Egyébként milyen autód van? Enyém 1010 kiló, és 150++ le.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása