Az ilyen sztoriknál szeretem azt leginkább, ha a másik fél is jelentkezik és előadja a saját verzióját, most is várom a jobbnál jobb sztorik mellett a lenti képen látható autó vezetőjének a reakcióját emailben! Esetenként ez szánalmas mentegetőzés, máskor pedig egész más megvilágításba is helyezheti a szituációt. Az biztos, hogy János vérnyomása alaposan felment az esettől.
A blog rendszeres olvasója vagyok immáron fél éve. Nemrég történt meg velem az, ami miatt úgy éreztem hogy nekem is írnom kell. Több mint tíz éve vezetek, és ebből majdnem 10 évet egy régi swift volánjánál töltöttem, csak mostanában sikerült beruházni egy újra. Azonban szokásommá vált az hogy az engem útról letolni kívánó, megcentiző, illetve fél méterre követő autósoknak legalább egy fényszóróval, vagy ha épp olyan lelkiállapotban voltam akár dudával is kinyilvánítsam nemtetszésemet.
A történet negatív hőseMárpedig mivel ugye régi swiftről van szó, erre sokszor volt "szükség", én ugyanis (sajnos) nem az az ember vagyok akik mások parasztságát egyszerűen le tudják pergetni magukról (aki tudja hogy válhatok ilyenné az írja meg). Az autósélet azonban hálisten úgy hozta hogy ebből 10 éven keresztül semmi komolyabb afférom nem származott. Egészen a múltkori esetig, ami 13-án kedden történt meg velem.
Aznap reggel az érdi földhivatalban volt elintéznivalóm, ami után Érd központját az úgynevezett "érdi lejtőn" keresztül hagytam el Budapest felé. Erről az útról tudni kell azt, hogy egy 2 x 2 sávos záróvonallal elválasztott aszfaltcsík.
A Stop-Shop melletti /szemközti körforgalmat elhagyva szokásomhoz híven egy kicsit nagyobb gázfröccsel és pár sebesség szándékos kihagyásával értem el az "utazósebességet" ami ebben az esetben körülbelül 50 km/h sebbességet, vagyis a "megengedettet" jelentett. Belső sávba soroltam, ugyanis egy másik autó előttem úgy 50-60 méterrel a külsőben közlekedett. Ugyanebben a pillanatban észrevettem egy külső sávban vészvillogó álló furgont, körülbelül 100 méterre, így hát úgy döntöttem előzékeny leszek és az előttem lévő autót beengedem a belsőbe. Meg is kezdtem a manővert ami ebben az esetben villogást jelentett, valamint levettem a lábam a gázról.
A szóban forgó, általam beengedni kívánt autó mozgása azonban kicsit félreérthető volt. Egyrészt a két sáv elválasztóvonalához közel, másrészt felemás sebességgel közlekedett. Nem volt egyértelmű hogy megállni akar e avagy csak még nem vette észre egyáltalán. Nem is indexelt. Aki régebb óta vezet pontosan érzi azt hogy mikor van jó esély arra hogy figyelmetlenségből ráhúzzák a kormányt, ez is egy ilyen eset volt. Ilyen esetben általában meg szoktam várni hogy mit tesz a "bizonytalan" autó.
Ezt a helyzetet most is így akartam lejátszani, azonban miközben szép lassacskán utolértem a külső sávban "előttem" haladót, úgy mögém is beérkezett a belsőben egy fekete Chevy Captiva. Körülbelül 1-1,5 méterre közelített meg ami szabálytalan és kellemetlen. Dudálással adta tudtomra nem tetszését. A külső sávban lévő autó még mindig semmivel nem adta jelét szándékának, plusz én is épp a megengedett sebességgel mentem, így hát nem gyorsítottam. Viszont természetesen szokásomhoz híven egy viszont-dudálással én is jeleztem nemtetszésemet.
Röviddel ezt követően úgy döntöttem hogy elmegyek az autó mellett függetlenül attól hogy mit akar. Mivel épp nem jöttek szembe szükség esetén felkészültem arra hogy átmegyek a szembesávba, azonban erre nem került sor. Az autót én és nagy sötét autó is elhagyta a belső sávban. A Captiva sofőrje ezek után esélyt sem hagyva a lehúzódásra a külsőben beelőzött és mellettem befékezve átnézett a kocsimba, én természetesen viszonoztam a "nézést" is, plusz mikor elment mellettem megtoldottam még 1 dudával is.
A kissé türelmetlen barátunkban ekkor pattant el a húr, és egy olyat tett amivel több mint tíz év alatt nem találkoztam. A külső sávból a belsőbe rántotta a kormányt, mindezt megspékelte egy erőteljesebb fékezéssel. Gyakorlatilag a "hátulról érkező a hibás" szabály kihasználásával akart ütközést kicsikarni. A következő pár esemény pillanatok alatt zajott le. Egy kisebb csattanásra emlékszem, plusz arra hogy hirtelen a külső sávba kerültem, ahonnan is ugye addigra a Captiva "átfékezett" a belsőbe.
Olyan már történt velem hogy megvillogtatták előttem a féklámpát de ez a viselkedés addig a percig számomra ismeretlen volt. Olvastam már ugyan a blogon "büntetőfékezésekről" de nem számítottam soha arra hogy ezt ennyire komolyan, szinte "kivégzésszerűen" is végre fogja hajtani valaki, ráadásul éppen velem szemben.
Arra is emlékszem hogy teljesen "súlytalanná" vált a kormány, valószínű nem sok hiányzott ahhoz hogy megcsússzak, bár soha nem vezettem úgy hogy kipróbáljam ez milyen érzés. Az új swiftemen hálisten csak pár apró 1-2 centis karcolás lett a bal első visszapillantón ami nem is látszik, ez volt az a kis csattanás amit hallottam.
A Captivást ezek után követtem a következő töltőállomásig, ami a lejtő alján van. Mikor megálltunk elkezdett velem ordibálni hogy "Majd beengeded ha indexel" vagy valami hasonlót. Én erre a jelen lelkiállapotban semmit nem tudtam felelni, csupát tátott szájjal áltam hogy ez a paraszt az egészből ennyire emlékszik. Ezek után mintha semmi sem történt volna, bement vásárolni a kútnál lévő boltban.
Amíg ő vásárolt addig én elkészítettem ezt a fotót az autóról, plusz megpróbáltam tanúkat találni. Utólag kívülről nézve magamat elég vicces lehettem, bár mentségemre legyen mondva végig remegtem az idegességtől. Talán több haszna lett volna a külső sávban közlekedő, általam beengedni kívánt autót megtalálni tanúnak, de az ott akkor nem jutott időben eszembe, plusz valószínű ha nem történik anyagi kár vagy személyi sérülés a rendőr jó eséllyel úgyis leszart volna. Ha nem így van akkor elnézést kérek tőlük.
Remélem az én példám elrettent minden vezetőt attól, hogy a benne lévő igazságérzetet visszadudálással / rávillogással a közlekedés bunkó / paraszt résztvevői iránt kifejezze, ugyanis egyszer csak összetalálkozik egy ilyennel mint én. És akkor összetörheted az autód / megcsúszhatsz / nekivágódhatsz utána egy gyalogosnak vagy egy harmadik autónak. Pusztán avval hogy visszadudálsz vagy visszaintesz, veszélyeztetsz másokat, utasaidat és magadat is. És az sem utolsó szempont hogy a 3szor leadózott pénzedből összekuporgatott autód is összetörik és jó eséllyel a kresz szerint is te leszel a hibás.
Nem szabad mást tenni mint előzékenyen félrehúzódni, és zokszó nélkül elengedni a bunkókat, ha biztonságban akarsz tudni mindenkit.
schdl (törölt) 2010.04.20. 13:52:46
Ma reggel rámdudált, magyarázott és hadonászott egy ürge, mert nem akartam átmenni a piros lámpán...
záporjózsi 2010.04.20. 13:56:07
...és ehhez 10+ év kellett?!
''autónepper.'' 2010.04.20. 14:04:37
SzLacika 2010.04.20. 14:07:09
De örömmel látom, hogy tanultál belőle...
Az utolsó mondat a lényeg. Ez így igaz, a hülyéket legjobb engedni, hadd menjenek. Saját érdekedben.
Nem tudom, hol voltál 10 évig, bár jobb későn, mint soha :)
Ettől függetlenül a leírtak alapján Chevrolet sofőrjének jogsiját hamvasztani kéne.
Tajszon 2010.04.20. 14:09:10
RCH 2010.04.20. 14:10:06
záporjózsi 2010.04.20. 14:10:18
Rahsid 2010.04.20. 14:10:23
Ne haragudj, de a hozzád hasonlók miért nem csinálnak egy mazsola!.blog.hu-t, és oda írogatjátok az ilyen sztorikat?
Azt sem tudjátok hogy hogy kell azt a kurva autót megfogni, de az ilyenek kiáltanak gyilkost azokra , akik ne adj Isten átlépik az 50et egy laza húszassal?!
És tele van a blog az ilyen idiótákkal.
záporjózsi 2010.04.20. 14:11:10
hari618 2010.04.20. 14:12:31
záporjózsi 2010.04.20. 14:12:38
záporjózsi 2010.04.20. 14:13:53
WSzabi 2010.04.20. 14:15:26
krampam 2010.04.20. 14:17:56
ólmosbot azért az ülés mellett... biztos ami sicher
Tomzone 2010.04.20. 14:20:09
NGA 2010.04.20. 14:21:39
1kutya 2010.04.20. 14:22:02
mikor a köv. lámpánál megkérdeztem tőle, hogy szerinte mi a jó k. anyukámért húzódtam le, mi volt a válasz:
- Honnan kellett volna azt nekem tudnom?
továbbmentem szó nélkül...
egybitesekkel nem éri meg foglalkozni...
krampam 2010.04.20. 14:22:59
Csibészgyerek 2010.04.20. 14:30:30
X Factor 2010.04.20. 14:31:19
Ilyen esetben a kúton nem tanukat kerestem volna, hanem beleépítettem volna az ürgét az autója karosszériájba h. érezze milyen az, amikor vki az igazát erőszakosan akarja a másik tudtára hozni.
Take-it-Easy 2010.04.20. 14:33:04
Könyörgöm, ne avassuk már szentté azt, aki satuzással kiprovokál egy balesetet...!
randomuser1 2010.04.20. 14:35:42
eml 2010.04.20. 14:36:19
2. Főleg Swiftből ne oktass!
3. Csak azt engedd be aki indexel!
4. Ne dudálj vissza!
5. Captivából sem oktatunk!
6. Büntetőfékezni csak okosan! Kerüljük a csattot!
7. Büntetőfékezésnél arra is tessék gondolni, hogy ha a büntetett kikerül, és elénk jön, lehet hogy az ő fékjei jobbak!
Ez az egész dolog kb 10-20 mp-ig tartott, te meg egy 10 perces novellát írtál róla.
Escobar888 2010.04.20. 14:36:56
.lll. 2010.04.20. 14:37:35
A Captivás ritka nagy barom volt,te pedig kezdjed szedni a magne b 6-ot szaporán vagy inkább ne ülj volán mögé.
Spanish VVax 2010.04.20. 14:37:48
2010.04.20. 14:39:05
Escobar888 2010.04.20. 14:40:00
Mi köze van ennek az egészhez?
Marcellusca 2010.04.20. 14:41:44
eml 2010.04.20. 14:41:47
Twingoból, Corsából, Ibizából ott se!
kispista 2010.04.20. 14:42:19
A sztoriban egyértelműen a captivás a hibás. Közúti veszélyeztetés (a satufék nem lenne az, de féktávon belül a másik elé bevágni már az.)
LCE-876, hogy a gugli is megtalálja.
.lll. 2010.04.20. 14:43:44
hibajavito 2010.04.20. 14:44:38
Ennyi.
Most komolyan, ha valaki halad a külsőben, és nem jelez, azt ne engedd már előre basszameg. Ne te találd már ki, hogy ő mit akar.
De gyűlölöm az ilyeneket, előttem van a fejed, ahogy puffogsz, miközben a captivás leszarta az egészet, mert nem tűnik egy halálközeli élménynek, még akkor sem, ha a mágikus 50-et néha túllépted.
Jim Raynor 2010.04.20. 14:45:41
idejön a sok kispöcsű száguldozó kreszrezisztens lófaszjóska, és
1. ha ők akarnak besorolni a másik sávba, és ezt a másik autós nem teszi lehetővé azonnal -akár úgy is, hogy hirtelen köddé válik - akkor "büdösgyökérköcsögmernemengedbekülönbeniszipzárelvésénamúgyissietek";
2. viszont ha az ember mást beenged maga elé, ezzel 2 mp-nyi lassításra - nem fékezésre - kényszerítve őket, akkor pedig "lassúgyökérköcsögmitudvariaskodolabelsősávbanbazzegmikorazzalfeltartaszmersietek".
lol.
hari618 2010.04.20. 14:45:43
Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.04.20. 14:46:16
ember a holdon? 2010.04.20. 14:46:38
PR32 (törölt) 2010.04.20. 14:51:17
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.20. 14:51:31
Jim Raynor 2010.04.20. 14:51:39
a megállást hol olvastad?
ati27 2010.04.20. 14:52:34
Föleg suzukiból ne oktass.. Vicces vagy.. Mer 7 bömbiből lehet okitani? Mogyoró...
SzLacika 2010.04.20. 14:52:41
Büntetőfékezni SEHOGY! Aki büntetőfékezik, egy retardált szarjankó, nem való az országútra.
lkjpoi 2010.04.20. 14:53:00
Amit viszont utána csinált, arra nincs mentség.
Remélem tanultál az esetből, mert hogy ő nem, az biztos!
bikila 2010.04.20. 14:54:28
"Büntetőfékezni csak okosan!"
Ezt meg hogy? Büntetőfékezni - okosan??? Egymásnak kicsit ellentmondó fogalmakat raktál egy mondatba.
Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.04.20. 14:54:52
ati27 2010.04.20. 14:54:53
ex-dr. vuk 2010.04.20. 14:55:53
Silent Bob 2010.04.20. 14:56:39
XDNT 2010.04.20. 14:58:47
i23kovacs 2010.04.20. 14:59:16
Oldjátok meg egymás közt ...
Escobar888 2010.04.20. 14:59:28
Aki viszont csak egy robogóval közlekedik mert felesleges lenne napi használatba egy S500 az kussoljon.
Én ugyan úgy közlekedtem mercivel és swiftel is, hogy csak a két végletet mondjam.
Illetve egyik volánjánál ülve se éreztem többnek vagy kevesebbnek magamat.
Olmütz 2010.04.20. 15:00:02
Érdekes volna megtudni, vajon a Suzukikban van-e valami rejtett vezetéstechnika-gátló berendezés, vagy csak a nagy számok törvénye érvényesül? Bármi is legyen, ez tipikus suzukis történet volt. Az egész córesz azért történt meg, mert a posztoló agyatlanul ragaszkodott az 50-es limithez; ha nem vár egy nem indexelő, láthatóan fogalmatlan autóstárs reakciójára, hanem felgyorsít egy félelmetes 55-re és elmegy mellette, mindenki jobban járt volna. Kívülről nem előzékenynek tűntél, hanem határozatlankodó töketlennek, ugyanis a másik autó nem jelezte sávváltási szándékát.
Besorolhattál volna amúgy mögé is, ha már annyira húzódozol a taktikai sebességtúllépéstől. Vagy az már nem tetszett volna, ha téged is feltart valaki? Csak az van rendben, ha te teszed meg másokkal?
További elkerülési lehetőség, hogy nem dudálunk vissza tolakodó, dudáló parasztokra. Hagyd őket menni, ennél jobbat nem lehet tenni. A captivás ősköcsög módra viselkedett. Na és? Attól nem lesz kevésbé köcsög, ha dudálsz, kizárólag magadat bünteted az ő hülyeségéért.
Napi 100 kilométert vezetek, és látom, hogy kis hazánkban a leginkább jellemző mentalitás az ignorálás; senki sem figyel a másikra, saját magán kívül nem foglalkozik semmivel. Ez az oka minden bajnak.
1kutya 2010.04.20. 15:02:32
én pl. a ködlámpa felvillantásával szoktam "büntetőfékezni".
szokott hatni:DDD
hari618 2010.04.20. 15:02:39
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.20. 15:02:39
Ugyanúgy kell viselkedni az úton, kocsiban, mint ahogy mondjuk a járdán gyalogosan haladva tennéd.
Ha mondjuk mégy a járdán gyalog, és utolér egy kigyúrt kopasz állat, rád szól:
-Öcsém, ne topogj előttem!
Akkor mit csinálsz? Hirtelen megállsz előtte? Vagy visszaszólsz:
-Ne ugass, ráérsz, én most itt megyek, mert megtehetem?
Ha nem elengeded el, ALAPVETŐEN BUNKÓSÁG FELTARTANI AZT, AKI SIET. Ha ezt teszed, lesüllyedtél az ő szintjére, és ott legyőz a rutinjával. Hogy lever egyet, beszól, félrelök, leszór, bármi mindegy, de a megtorlás borítékolható.
Ugyanez van autóval is. Az, hoyg van körülötted egy fém kaszni NEM MENTESÍT AZ EMBERI VISELKEDÉS ALÓL! Igen, őt sem. De TE nem lehetsz azért paraszt, mert ő is az. Ha meg mégis az leszel, vállald a következményeit.
záporjózsi 2010.04.20. 15:03:25
2.: szó nem volt arról hogy a másikkal be kell tartatni a sebhatárt.
@Easyke: Nem szent. Egyik sem. 3 szereplő volt benne. Ebből egyről nem tudunk semmit, a másik jó szándékú, óvatos, de nem elég előrelátó, a harmadik bunkó, nem óvatos, sőt, még rendesen büntetni sem tud.
@Dr. Schwanzkopf Rudolf: De a sebességhatár senkit nem jogosít fel önkényes rendőrködésre. Én pl. igyekszem precízen betartani, de le is húzódok még a 2x1 sávoson is, ha jön valaki gyorsabban.
Take-it-Easy 2010.04.20. 15:03:50
Jim Raynor 2010.04.20. 15:06:11
aki siet, az ne mögöttem arcoskodjon, hanem kerüljön ki, oszt húzzon a faszba, ha annyira siet. érdekes módon mindig pont a sietők érnek rá fékezgetni, meg leállni emberkedni.
Take-it-Easy 2010.04.20. 15:07:04
Ferocious 2010.04.20. 15:07:51
Nem mentesíti a Captivást a tette alól, de nekem is tele a tököm a sok udvariaskodó, az egész kfőútvonalat megbénító idiótákból. És ezt nap mint nap tapasztalaom...
misinator 2010.04.20. 15:09:10
Nagyon hatásos, általában sokkot kapnak, amíg értelmezik...
bikila 2010.04.20. 15:12:22
záporjózsi 2010.04.20. 15:12:39
@Ferocious: Nekem meg azoktól, akik nem akarnak besorolni, majd rájönnek, hogy mégis. Igen, az "udvariaskodások" jó része fölösleges lenne, ha kihasználnák a gázelvételt és a forgalomba lendületesen csatlakoznának be. Persze ahol ezt a többi autós bünteti...
APImásik 2010.04.20. 15:12:44
pénteken hazafelé egy baleset tartotta fel a forgalmat úton hazafelé...
szabálytalan előzés volt... egy ember meghalt /vétlen autó utasa/ 3 meg súlyosan megsérült... egyet helikopter vitt el...
pár hónapja ua. úton Pest felé reggel 3 órát állt a forgalom, mert baleset volt... szabálytalan előzés... vétlen sofőr meghalt...
szóval... miért nem lehet egy kicsit ésszel vezetni azt a q.va autót?... biztos néhányan már megvicceltétek egy-két autóstársatokat... és a poént este röhögve meséltétek a cimboráknak... szóval... kicsit több türelem és nyugalom kellene. mindenhol.
@newtehen: kb ennyit lehet tenni.
kellemes napot és balesetmentes közlekedést...:)
eml 2010.04.20. 15:12:55
Egy Swift előtt nem jó büntifékezni, mert a szar fékével simán belémjön, nem kell ehhez büntifék, elég egy szitu ahol fékez a sor.
A múltkor egy kétsávos úton egy Golf Köcsög Nagyfelnis Paraszt nem tudta mire való a belső, villantottam, elengedett. Mondom ok, bebambult, van ilyen.
Visszajön mögém és oktató célzattal elkezdett nekem lámpázni és dudálni, igaz mire visszaért a belsőbe addigra lett köztünk 100 méter, tehát nem tarthattam fel.
Nagyon akart bizonyítani és hát keményen jött utánam, de a dombon az én 10 éves dieselem mégis leverte, majd kb 2 km-el odébb egy kfg előtt utolért (kb 4 autót kellett neki ehhez záróvonalon megelőznie. Megint dudál villog.
Odaérek a körforgalomhoz, még mindig a lámpán jár a majom keze, ezért én megálltam a körforgalom bejáratánál, és úgy vártam ki a továbbhaladás lehetőségét. Ő kis híján belém jött, pedig nem hirtelen álltam meg.
Na ezt nevezem okosan történő büntetőfékezésnek!
Az már csak hab a tortán, meg persze mázli, hogy mikor bementem, esélye se volt követni, és lett köztünk 8 autó. Ő próbálta a szerencsétlen barom, hogy ismét bizonyítson, de valahogy hiányzott belőle a Kraft.
Az egyik ilyen záróvonalas bizonyítási kísérlete után felvillant mögötte 3-4 autóval egy piros-kék villogó fény, és ....
Megint az oktató fizette a cecket!
Ferocious 2010.04.20. 15:14:32
Bejgli 2010.04.20. 15:14:55
záporjózsi 2010.04.20. 15:15:29
Mr. Rocketfinger 2010.04.20. 15:16:47
eml 2010.04.20. 15:16:47
eml 2010.04.20. 15:18:43
Amióta ezt csinálom, megtanultam folyamatosan hátrafele is figyelni.
Tornado86 2010.04.20. 15:19:11
1kutya 2010.04.20. 15:20:48
így szoktam én is a köcsögökkel elbánni:DDD
igaz az 1.3cdti cirkuszoskocsival nem is nagyon tudnék máshogy.
kispista 2010.04.20. 15:21:14
Lakott területen belül párhuzamos közlekedés szabályai szerint lehet közlekedni.
öregmogyi 2010.04.20. 15:21:28
Amúgy ez a Captivás egy jó nagy paraszt. (LCE 876) Elég sok tötymörgő barom van, de ezeket le lehet rendezni egy kis morgással. Nem kell satufékkel nevelni őket, úgyis esélytelen.
A kedves posztíró meg gondolkozzon azon, hogy másokat miért nem kell ledudálni. (nem kell ehhez notórius száguldozónak lenni)
záporjózsi 2010.04.20. 15:22:07
záporjózsi 2010.04.20. 15:23:03
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.20. 15:23:14
Hát b+ ez azért már a szándékos veszélyeztetés kategóriája!
Mondjuk a BAL első viszapillantón nemtom hogy lehetett volna karcolás az említett manővertől, ha a külsőből jött a Captiva, de gondolom nem hülyeségből ír ilyesmit a postoló sem.
@eml: Ez jóó :D
Ferocious 2010.04.20. 15:23:25
eml 2010.04.20. 15:23:55
1kutya 2010.04.20. 15:24:08
Ferocious 2010.04.20. 15:24:25
kispista 2010.04.20. 15:24:54
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.20. 15:25:26
Hogy a Suzuki megsértette-e vagy nem a KRESZT, az ilyen esetben nem lényeges.
Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.04.20. 15:27:48
Take-it-Easy 2010.04.20. 15:34:37
Ja, a helyről meg annyit kell tudni, hogy ott a szélső sávot rendszeresen használják parkolónak az ott lakók/áruszállítók...
akai 2010.04.20. 15:34:45
Akkor /pillanat kettős gyilkosságra készültem vétlenül....
FDToth 2010.04.20. 15:36:04
A Captivás meg hülye, mert elég lett volna, ha csak benéz, nem szabad egy ilyen kis suzukist vészhelyzetbe hozni, hisz vezetni sem nagyon tudnak, nemhogy lereagálni bizonyos helyzeteket.
Tanulság: ha kis autóval vagyunk és átsorolnánk előzés céljából a belsőbe, akkor először is jól tükörbe nézünk, ha látunk egy gyors, nagy autót, akkor ki sem megyünk, hanem megvárjuk, míg elmegy.
sipike.hu 2010.04.20. 15:36:35
A közlekedés egy tánc. Akkor sikeres, ha nem léptünk egymás lábára, és mehetünk tovább. Úgy kell az autónk volánja mögött ülni, hogy megértsük, olyanok is vettek belépőt a terembe, akiknek -alapjában véve- nem lenne szabad...
Sipos András
Bocsánat, de nekem ez új (blog írása), így remélem teljes azonosságommal nem kockáztatok.
Esetedben a második villantás után "átugrotam" volna a bizonytalan versenyzőt, de nem én voltam ott.
etruszk 2010.04.20. 15:38:36
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.04.20. 15:38:54
Viszont manapság divat lett, hogy 50 kilós kiscsajok mutogatnak át a kocsijukból. Aztán meg telesírják az újságokat, ha pofánvágja őket valaki, mint a Krisztát a Família Kft-ből.
papugaja 2010.04.20. 15:41:40
Kerültetek már olyan helyzetbe, hogy "Tudtam, bazmeg, hogy kijössz elém!"?? Na ugye.
Ha valaki bénázik, bizonytalankodik, azt fokozott óvatossággal közelítsük meg, mert kiszámíthatatlan manővereket tehet. És utólag már nem vigasz, hogy őahibás, mérnem indexelt.
Aki paraszt, az meg paraszt. Majd ló legel a sírján.
goobyhill 2010.04.20. 15:41:43
eml 2010.04.20. 15:43:05
"lehet, hogy ez a tapló holnap megáll vészvillogóval, és átsegít egy nem látó nénit a zebrán..."
Hány éves vagy hogy még hiszel a mesékben?
nickita 2010.04.20. 15:44:42
2010.04.20. 15:45:09
misinator 2010.04.20. 15:45:10
etruszk 2010.04.20. 15:46:00
akai 2010.04.20. 15:46:56
Felforr az agyam, mikor nem tudok 2 percig sem 130-al haladni az M1-en... A tempomat kapcsolója ettől kopik el...
nonolet (törölt) 2010.04.20. 15:47:32
A chevy meg:
- büdös paraszt
- nem tud vezetni
(ha még ezt is képes volt elkúrni)
Ferocious 2010.04.20. 15:49:21
Csak óvatosan...
papugaja 2010.04.20. 15:52:51
Oszt mé kellene jobbra tartani, ha a külső sávban akadály van?
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 15:54:00
Értem, szóval te is azért vagy itt.
Mocskos Kaviár 2010.04.20. 15:54:53
Dr_utcai_arcos 2010.04.20. 15:57:04
Dr_utcai_arcos 2010.04.20. 15:58:09
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 16:01:01
A gazdája meg egy büdös gyökér.
ne most 2010.04.20. 16:01:02
Suzuki és 200le-s autó között viszont soha nincs feszültség. Az nagy gép inkább udvarias, majd eltünik a közeléből. Minden a várakozásoknak megfelelően történik.
Általában hasonló feszültséggel terhes a BMW X5 és VW Passat 170 találkozása.
ember a holdon? 2010.04.20. 16:02:13
Persze a captivás ettől még egy bunkó, de a posztban leírt és nem a te történeted miatt...(te inkább hallgattál volna)
PR32 (törölt) 2010.04.20. 16:04:39
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 16:06:13
Az a tuskó egy úr? Nahát, ki gondolta volna? Azt hittem, hogy egy cserépkancsó.
Rahsid 2010.04.20. 16:08:30
Az hogy megvan a véleményem a Szuszkásról, még nem jelenti azt hogy ezzel elismerem a Captivás viselkedését, sőt. Csak erre nem tértem ki. Te hülye kis fasz. Most csücsülgess.
etruszk 2010.04.20. 16:08:49
És az autó amiben ülök, vadabbnak mutat mint amilyen vagyok. Ennek ellenére nem szórakozom a senkivel, se trabantossal, se boyracerrel. Kár a gumiért és a benzinért. Ha nem sietek, akkor mindenki menjen felőlem, ahogy akar és tud. Ha pedig sietek, akkor véletlenül sem próbálom terrorral rávenni a többieket, hogy azt csinálják amit szerintem kellene. Egyszerűen elkerülöm az ilyen szitut, megoldom az ilyeneket átnézés, büntetősatu, meg pofázás nélkül. Bár mondom nem nagyon kell bizonyítani..
Rahsid 2010.04.20. 16:09:20
etruszk 2010.04.20. 16:09:57
ne most 2010.04.20. 16:11:14
Ferocious 2010.04.20. 16:13:05
FDToth 2010.04.20. 16:13:29
@utcai_arcos: jaj de okos vagy, de a mondtaot be kéne fejezni, mert vannak agyilga zokni kommentelők, akik nem értik. és itt nem magamra gondoltam :)
sunblind 2010.04.20. 16:15:33
ne most 2010.04.20. 16:15:56
etruszk 2010.04.20. 16:17:37
etruszk 2010.04.20. 16:18:37
randomuser1 2010.04.20. 16:19:08
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 16:19:33
Ha valaki Suzukit vezet, az már balfasz, IQ-bajnok?
Az nem balfasz, aki egy vagyont költ autóra, hogy a vélt rangját fitogtassa?
Az autó minősége és tulajdonságai nem szállnak át a vezetőjére. Ajánlom neked a következő kísérletet, otthon könnyen elvégezhető (nem tudom, milyen autód van):
tegyél egy lapát szart a vezető ülésre, majd egy óra múlva nézd meg. Ha nincs illata vagy ehető, akkor tévedtem.
Ferocious 2010.04.20. 16:26:13
TH 2010.04.20. 16:28:00
PR32 (törölt) 2010.04.20. 16:28:55
már nem azért, mert viszonylag megbízható, olcsón üzemeltethető kocsik, hanem mert... ööö... csak!
a suzuki utálat fele jön abból, hogy a trabantos/skodás papák fele azzal közlekedik. a másik fele azért van, mert a suzukik általában nem rohadnak le az út szélén. és innentől már szabvány irigység (nem, nem suzukim van!)
Tomi1973Wien 2010.04.20. 16:30:39
Bougheau Tschichka 2010.04.20. 16:31:42
Én betiltatnám az összes szutykot, aminek a hasmagassága 12 cm felett van
Takarodjanak ki a rétre, mezőre, ne a városba pattintsák ki mások szélvédőjét
gyurmaboci 2010.04.20. 16:31:47
Ráadásul aki dudál,villog,ugat az ha odakerül a sor ne kussoljon,legyen akkor is kemény.
Az ilyeneket pofán kell vágni nem befékezni elé,bár az író ebből is tanult,azt írta többet nem dudálgat majd. Így hát van értelme,már megérte vele ezt csinálni!!!
Ja és többnyire amennyi energiát a mutogatásra meg dudálgatásra fektet az ilyen,annál sokkal egyszerübb lenne lehúzódni és nem feltartani azt aki siet.
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 16:33:03
Minek? Én tisztában vagyok a fogalmakkal, Suzukim van és az autóm egy hasznos eszköz, nem pedig rangjelzés. Neked milyen autód van (vagy szégyelled)?
Ferocious 2010.04.20. 16:38:13
Hogy milyen autóm van? Egy Seat Toledo és nincs mit szégyelnem rajta. Még soha nem hagyott ott sehol az út szélén...
Alikam 2010.04.20. 16:39:16
"böven le kellett mar, hogy hagyja az autot ha a captiva meg tudta jobbrol elözni meg meg is allni mellette farkas szemet nezni. "
Az tuti, főleg akkor kellett volna jobbra tartani, amikor a Captivás farkaszemet néz vele:DDDD
Egy hülyével kevesebb lenne...
De igazad van, szerintem törjük kerékbe a posztírót:)
Mi az, hogy nem húzódik le azon nyomban a külső sávba, úgy, hogy a hátsó sárhányója súrolja is a kikerülendő autó elejét?
Hova tart ez a világ?:(
dekás dezső 2010.04.20. 16:40:11
alap
miako74 2010.04.20. 16:40:48
Légyszíves írd meg nekünk, milyen autóból szabad "oktatni"? Béemnyébű, márcídeszbű vagy ódibú? Szerintem ehhez a típusú oktatáshoz a fenti eszközök nullák. Az "oktatáshoz" amire te gondolsz, elsősorban erőre, gyorsaságra és tudásra van szükség. Ezeket nem árulják a bémnyé bótba, ellenben fel lehet vele vértezve egy Trabanttal közlekedő is. Ne nézzük le azokat akik kisfityóval közlekednek. Nekik is joguk van az úton menni, akkor is ha betartják a KRESZ-t. És joga van kiállni a vélt vagy valós igazáért is.
krj 2010.04.20. 16:41:25
két idióta bénázik egymás mellett a két sávban, 50+1 kmh-val...dudálni meg nyomulni ettől még nem kell, de azért ez elég idegesítő lehet.
aki téged letol, annak ködlámpát kell villantani. ha az nincs, akkor se dudálj, mert attól más is megijedhet.
amúgy meg ha az autópályán 129-cel kötelezően a belső sávban haladó népnevelő vagy, akkor hozzá kell szokni ahhoz, hogy letolnak. jobbratarts van ugyanis, akármennyivel is megy a másik, még szabálytalanul is.
kamushamus 2010.04.20. 16:43:26
krj 2010.04.20. 16:44:13
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 16:46:15
Valóban. Tíz éve járok Suzukival, azóta soha nem kellett szervizbe mennem, csak az időszakos karbantartásokra. A jelenlegi gépem is már elmúlt ötéves, de még egy izzót sem cseréltem rajta eddig (csak az akku adta meg magát a télen). Nem is akarok másik típusra átállni, nem költök kísérletezésre.
:-)
Ferocious 2010.04.20. 16:46:19
és megérdemelte amit kapott a pofájába...
krj 2010.04.20. 16:46:57
Ferocious 2010.04.20. 16:48:33
Alikam 2010.04.20. 16:50:35
És akkor a pofám leszakad, amikor erre hivatkozva minden közlekedőt ki akarnak kényszeríteni a belső sávból meg rámásznak:)
Mert nekik szabad szabálytalankodni, neked viszont nem:)
Te népnevelhetsz úgy, hogy letolsz másokat, ő nem népnevelhet:)
Nem érzitek, hogy ebben semmi logika nincs?:DDD
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.20. 16:51:27
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 16:51:29
Bocsi, de a posztoló egy kék autós felvételt közölt le. Ja, hogy van rajta rendszám is? Magyarországon kötelező.
Alikam 2010.04.20. 16:51:48
Ferocious 2010.04.20. 16:54:22
pesti lokista 2010.04.20. 16:54:35
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.20. 16:56:39
De én úriember vagyok, szívesen segítek neki. Holnap 12-14 óráig Érden járok, ha odaadja nekem a jogosítványát, akkor szívesen elviszem az illetékes hatósághoz megsemmisítésre...
etruszk 2010.04.20. 16:57:26
Ferocious 2010.04.20. 16:58:17
ne most 2010.04.20. 16:58:23
kekegsm 2010.04.20. 16:59:29
2. Le van szarva, hogy a Chevy (Daewoo) siet, ha egyszer 50kmh a megengedett. Nem lépheti át egy tizeddel sem.
3. Azért mert Suzuki van elötted, azért még ráérsz 2-3 másodpercet, nem? kíváncsi vagyok, hogy egy brutális Kennwort-re is rádudált volna e...
4. Nem büntetőfékezünk! Az a forgalom veszélyeztetése, hirtelen felindulásból elkövetett emberölési kísérlet.
Namármost, nekem is volt hasonló esetem, csak én Mazda3-al voltam, és egy BMW X5 volt a captiva. Sérült a lökhárítóm is a büntetőfékezésnél. Hasonlóan, a következő benzinkuton sikerült elkapnom, ahol még ő kezdett el lökdösődni. Eltörtem az állkapcsát, így már kvittek vagyunk...
gyurmaboci 2010.04.20. 16:59:42
A jobbra tarts a sebességtől független! Ha 200-al mész akkor is le kell húzodnod jobbra ha lehet,mert vki lehet hogy 300-al jön,és el kell engedned!! Majd a rendőr eldönti hogy gyorsan hajt-e vagy sem,neked EL KELL ENGEDNED!!! És nem ugatni,mutogatni fékezgetni,mint amit a sok gyökér csinál,ha le merri villogni őket vki
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.04.20. 17:00:48
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 17:02:11
Alikam 2010.04.20. 17:06:00
Tiszta sor:)
Hát mondok neked valamit, ne fogom magamat két 80-al cammogó kamion közé bepréselni csak azért, mert faszfejkém 180-al akar végimenni:)
Ja ez meg a másik:)
Az ilyen gyorshajtókra nem vonatkozik véletlenül a jobbra tarts?
Mert a legtöbbje végig a belső sávban halad:)
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 17:11:43
senki sem siethet annyira, hogy ne legyen 2 felesleges másodperce, ezt csak a magyar,román meg bosnyák bunkók játsszák el...
az ilyen captivás bunkók szokták elütni a gyalogost párhuzamos forgalomban a zebrán (ha érted miről beszélek)...
2010.04.20. 17:16:23
Haladni kell.
Ettől még a büntifékeseket a farkuknál kötném a verdájuk után persze...
sosem 2010.04.20. 17:19:41
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 17:21:02
Elfelejtettem hozzátenni, hogy ha én vagyok ott előbb, a mögöttem jövőnek illene kivárni a sorát vagy keljen fel korábban, és akkor nem kell tövig nyomni a gázt. Különben ez új betegség kis hazánkban, hogy sokan nem hajlandók más előnyét tiszteletben tartani(jó példa erre a motoros és a bringás, amikor előre megy a sorban). Sajnos, a KRESZ még bátorítja is az ilyen magatartást (vagy azok a köcsögök, akik szerkesztik).
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 17:25:05
Igen, ilyenkor ez a legjobb megoldás.
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.20. 17:26:00
Az állattal kapcsolatban csak annyit, hogy éppen ma jöttem arra, és a tükörben egy olyan csávó jelent meg, aki kb. 8 sávot váltott volna egyszerre, ha lehetett volna. Mivel jobb a békesség, ezért megvártam, hogy elhúzzon mellettem, és akkor SEM jöttem fel, mert rájöttem, hogy a fót felé megyek. Úgyhogy kényelmesen döcögtem tovább a szélén kb. 90-100-zal. 5 hasonló útirányba menő autóból 4 bemegy 1 (esetleg 2) sávot, hogy utána kirántsa az autót jobbra, és padlófékezzen a lehajtósávban...:)
"streetfighter" 2010.04.20. 17:27:27
Az ilyen emberek láttán szoktam magamban 10- ig számolni.
Egy két ehhez hasonló szitu után szokott az emberből kitőrni az "állat".
Kukettó (törölt) 2010.04.20. 17:30:50
Na itt jöttem rá, hogy ez valami lúzer pecs.
2010.04.20. 17:37:59
indapass90210 2010.04.20. 17:39:17
pakesz (törölt) 2010.04.20. 17:40:50
2., en is szoktam dudalni, fokent velemenynyilvanitasra, de en nem akkor amikor elment mar mellettem es beugatni akarok hanem allandoan olyan helyzetben amikor bele lehet magyarazni hogy veszhelyzet volt/van
amikor azt sugallom a masiknak hogy kapjon magahoz mert kulonben baleset lesz
maskent hasznalni a dudat nem ildomos
jo meg az is lehet hogy kulteruleten kivul elozesre (???)
Petifutar 2010.04.20. 17:44:48
pakesz (törölt) 2010.04.20. 17:48:59
volt egy picit pluszba is ottan
index-cenzura.biz 2010.04.20. 17:50:06
2, ha a benzinkutnál beér, arra van a kocsiban a hidraulikacső
mi itt a pobléma kérem szépen?
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 17:53:28
Jó, megjegyezheted, csak éppen nem érted a mondanivalómat...
jaafar 2010.04.20. 17:57:00
Engem is idegesít, amikor előttem tököl valaki és nem tudom, hogy miért megy lassan. Ha parkolni akar, menjen a szélére és indexeljen. Ha a belsőben tötymörög, én is rávillogok vagy dudálok, hogy mi a franc van?
De az ilyen típusú Suzukis a kedvencem. Akit ha megelőzök jobbról, mert nem képes lehúzódni, még ő villog meg dudál. Én csak jókat nevetek rajtuk.
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.20. 17:57:42
majkanii 2010.04.20. 18:02:03
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.04.20. 18:03:49
- ha hülye hagyd menni,
- nem kell foglalkozni a bunkókkal
- ne nyilvánítsd ki nemtetszésed
- ne akarj igazságot tenni
ekkora baromságokat hallok minden áldott nap. Az ilyen szerencsétlen hülyék miatt van ennyi vandál barom az utakon és máshol is..ezért vannak kopasz mercisek, léhúzós cigányok, kötekedős punkok és még sorolhatnám.
Ha valakire csúnyán néznek egyből telefossa a nacit.. Vegyük már észre magunkat.
Remélem tipikusan azok az emberek vagytok akiket ha pofán vágnak még le is hajoltok, hogy a seggetek se maradjon száraz!
remélem mindenki megértette amit mondani akartam..
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.20. 18:04:52
Dr_utcai_arcos 2010.04.20. 18:05:33
Dr_utcai_arcos 2010.04.20. 18:10:47
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.20. 18:10:56
Akkor megyek 40-nel az aotópályán, amikorcsak akarok. Hátramenetben is! Ha nem tetszik besatuzlak, a kérvényedet pedig majd jól elkeverem, és évtizedekig nem fogsz választ kapni a Hivataltól!
Recece!
:)))
"streetfighter" 2010.04.20. 18:17:03
Szerintem nagyon soknak.
Az már kevesebb akinek direkt, és még élvezi is. ;)
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.20. 18:18:06
Dr_utcai_arcos 2010.04.20. 18:20:53
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.20. 18:32:12
Dr_utcai_arcos 2010.04.20. 18:38:02
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.20. 18:40:27
krj 2010.04.20. 18:47:01
a kék daewoo (merthogy ez nekem sosem lesz chevrolet) csak illusztráció! :-)
krj 2010.04.20. 18:49:34
a kék daewoo (merthogy ez nekem sohsenem lesz chevrolet) meg illusztráció, tudom...:-)
jaafar 2010.04.20. 18:50:04
Nekem a nyári gumi cserénél szóltak, hogy szálszakadásos a gumim, meg el is van fékezve. Nem rakattam fel, inkább vettem újat. Nem azért, mert téged féltelek, hanem mert saját magam.
A postoló ne tötymörögjön, húzzon lefelé. Vagy ismerje már fel a helyzetet. Idióta.
krj 2010.04.20. 18:51:37
krj 2010.04.20. 18:53:50
himpellér 2010.04.20. 18:54:05
krj 2010.04.20. 18:59:52
a történet szempontjából mondjuk mindegy, mert nem erről szólt a szitu, csak megjegyeztük többen.
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.04.20. 19:02:05
A vészvillogós furgon mögött lassító autó indexelt? Nem. Azért nem, mert el akart engedni Téged és a mögötted jövőt, hogy azután ő is sávot válthasson.
De Te tudtál egy jobbat: lelassítottál, hogy beengedd, holott éppen gyorsítanod illett volna, hogy ő is hazaérjen még ma. Eközben még a mögötted jövő autót is feltartottad önhatalmúan.
Az, hogy utána hogyan tudtak a külső sávban megelőzni, az is érdekes kérdés.
Lehetőleg csak akkor udvariaskodj, ha nem jön mögötted senki. Némely esetben eléggé bunkó viselkedés az, amikor valaki a mögötte jövők nevében is lemond az elsőbbségéről.
Intizar 2010.04.20. 19:03:42
Én úgy tanultam annak idején, hogy a duda balesetek elhárítására való, és nem csapásmérő vagy igazságtevő fegyver.
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.04.20. 19:04:45
Ha a külső sáv üres, akkor még 250-nel is a külső sávban kötelező haladni.
Intizar 2010.04.20. 19:09:54
fezoGT 2010.04.20. 19:10:50
- aki nem indexel azt nem engedjük be
- ha a gyalogos úgy áll a zebránál, hogy nem néz körül (ergo sanszos hogy nem akar átmenni) nem engedjük át
- nem a sebességhatárt követjük, hanem a forgalom tempóját
- ha elcsesztünk vmit vagy tököltünk feltesszük a kezünket hogy bocsi, ezek után nincs olyan ember aki bebüntet, vagy kiszed a kocsiból, max. néz egy morcosat, ennyi
Ha a posztíró a fenti 4 szabály mindegyikét betartotta volna, most nem lenne miről beszélni. By the way, 10 éves rutinnal azért illene felismerni mit is akar a többi közlekedő. A büntisatut is el lehet kerülni, ha már számitunk rá mint következmény. De azért jobb megelőzni.
A stift meg igenis korunk Trabantja...
fezoGT 2010.04.20. 19:12:32
Morrózió 2010.04.20. 19:17:34
Yo! Maaan! 2010.04.20. 19:40:08
Aztán meg mi a kóchengeres jó édes ...-ért ne?
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 19:41:04
főleg melegen ne tanácsoljon nekem senki...
:-)
eml 2010.04.20. 19:41:06
eml 2010.04.20. 15:12:55
Ezt olvasd el! Nem típus, tudásfüggő az oktatás. Sajnos a Suzisok döntő többsége nem tud.
Yo! Maaan! 2010.04.20. 19:42:29
eml 2010.04.20. 19:43:30
kilométer? Az se mindegy.
Én láttam olyan Suzukit, amiben 45000-nél vízpumpacsere.
''autónepper.'' 2010.04.20. 19:44:28
eml 2010.04.20. 19:45:07
911 Turbo 2010.04.20. 19:45:31
eml 2010.04.20. 19:48:25
"1. A posztíró egy esetleges veszélyhelyzetet próbált elkerülni. Én is meg szoktam várni, míg a mazsolák észreveszik, hogy elengedem őket, mert egyébként akkor kezdenek sorolni, amikor mellettük vagyok.
2. Le van szarva, hogy a Chevy (Daewoo) siet, ha egyszer 50kmh a megengedett. Nem lépheti át egy tizeddel sem."
1 Mazsola engedi a mazsolát
2 Hiába mutat a TE órád 50-et, attól még az Ő órája is mutathat 50-et, ezért az ilyen sebességhuszári neveldének semmi értelme.
fezoGT 2010.04.20. 19:48:50
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.20. 19:52:51
eml 2010.04.20. 19:59:04
eml 2010.04.20. 15:12:55
Ezt olvasd el! Nem típus, tudásfüggő az oktatás. Sajnos a Suzisok döntő többsége nem tud.
fezoGT 2010.04.20. 20:02:57
1. Ha megvárod őket, pont azzal állsz be te is közéjük a sorba. Ott kell hagyni mindet, akár egy erőteljesebb gázadással. Persze, engedjük csak be aztán majd kóvályog a sávjában meg összevissza indexel nemá...
2. Ha te országúton utolérsz egy 80-al haladó buszt/kamiont, nem előzöd meg? Vagy városban ugyanez 40-nél. Mert ha ragaszkodsz a mindenkori sebhatárhoz, soha nem is fogod! Az ilyen esetekből szoktak kialakulni a 8-10 hosszú konvojok, aztán csak jön az idegeskedés (sorban előzünk, 3an egymás mellett stb.) meg a baleset. 4-esen ez megy minden nap.
''autónepper.'' 2010.04.20. 20:03:03
csz0 (törölt) 2010.04.20. 20:03:29
''autónepper.'' 2010.04.20. 20:06:03
AzHofi 2010.04.20. 20:07:19
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.20. 20:11:52
''autónepper.'' 2010.04.20. 20:14:14
Phxmike 2010.04.20. 20:14:29
hihi
mennyi bena hulye van az utakon :)
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.20. 20:17:05
Yo! Maaan! 2010.04.20. 20:18:45
eml 2010.04.20. 19:59:04
OK. Jogos.
De hogy jön ehhez a "suzukis"? Egy jól vezető, szemfüles "suzukis" meg helyzetből egy laza gázfröccsel otthagy a vérbe... ez tény, akármilyen jó is a dízeled.
Nem kell megküzdeni az udvariaskodóval, mert igen rosszul sülhet el a végén. Volt, hogy nem figyeltem, előttem, majd előlem lehúzódva mellettem lassítottak, én meg persze toltam neki, aztán majdnem ütköztem is. Előfordul, de parasztkodni egy udvariaskodóval... hát az bunkóság. Meg azt sem értem, hogy ugyan mi a fészkes fenétől lenne nagyobb presztízsértéke egy fo$ dévúakárminek, mint egy suzukinak?! Sose értettem... Volt egy időszak, amikor a kispénzű parasztja a suzukit nem vette meg, mert suzukit azt mégsenem ugye. Aztán mit vett, na mit? DÉVÚMATIZT! :DDDD Szóval az ilyenek miatt tart ott... :DDDD
''autónepper.'' 2010.04.20. 20:18:59
Yo! Maaan! 2010.04.20. 20:19:23
eml 2010.04.20. 20:26:07
Azért nem, mert a Suzukit (elsősorban Swift) azok a kispénzű emberek veszik jellemzően, akik nem tudnak x ezer forintokat karbantartásra költeni, keveset járnak autóval. --> Nincs meg a rutinjuk. Mondjuk már volt olyan hogy 160-al mentem a pályán, valami jött, elengedem. Állam leesett: Suzuki Swift.
Utánajártam, a GA alvázszámú állítólag jó. Persze nem a nagy márkákhoz mérve.
fezoGT 2010.04.20. 20:30:23
"kedvenc" szitu: kamion mögül 3-al elindulsz, és azonnal kijön eléd vki, mert fél óra tötyögés után pont akkor jött meg a mehetnékje. És nem látsz tőle semmit, ő megy de nem annyival, de azért pont befér, te meg már nem, viszont ha utánad jönne ki mind2-en meg tudnátok előzni. Bosszantó és balesetveszélyes.
Kezdő korában persze senki sem mer, még ha felügyelet mellett megy akkor sem. Az igazi próba az, amikor egyedül ülsz, és belevágsz. Önbizalom nem árt persze, de az szükséges minden más esetben is amikor vmit először csinál az ember...
kult 2010.04.20. 20:36:56
Yo! Maaan! 2010.04.20. 20:36:58
"nem tudnak x ezer forintokat karbantartásra költeni, keveset járnak autóval"
Őőőő, én pl. 280e km-rel adtam le az ezres stiftemet, 9 évesen. Karbantartás? Hahahaha! A szükséges olaj- és szűrőcserén kívül egyszer kellett féktárcsákat, hátsó pofákat és féltengelycsuklókat cserélni, néhányszor első betéteket. Jó, mondjuk egy kis autóról van szó.
Az én esetemben az a stájsz, hogy cégessel is lenyomok egy csomó km-t, van, hogy napi 600-at is akár. Plusz most is suzukim van (ignis), nem is nagyon akarok mást.
Szóval a látszat néha csal.
''autónepper.'' 2010.04.20. 20:39:02
"3-4 sztem senkinek se lehet probléma" ez túlzás van akinek még az 1is gond...:D
Boszi73 2010.04.20. 20:40:35
eml 2010.04.20. 20:46:08
fezoGT 2010.04.20. 20:47:53
Pedig a jó használtautó:
-tehermentes
-ha vigyáztak rá, sokáig nem fog elromlani
-jól fogyaszt, ugyanakkor megy is
-bizonyos tipusokban olyan extrák, fícsörök találhatók, amik megelőzték a korukat
Mindehhez idő kell néha sok is, de megéri. És a pénztárca is nehezebb marad.
eml 2010.04.20. 20:51:19
Nekem ilyen van.
ági anyu 2010.04.20. 20:52:50
''autónepper.'' 2010.04.20. 20:53:47
Yo! Maaan! 2010.04.20. 20:55:10
Peti80 2010.04.20. 20:57:55
"streetfighter" 2010.04.20. 21:02:17
"A stift meg igenis korunk Trabantja..."
Te már csak tudod nagyeszü.
Yo! Maaan! 2010.04.20. 21:04:57
eml 2010.04.20. 21:10:32
"streetfighter" 2010.04.20. 21:11:43
Te vagy az akinek fingja nincs a Suzukiról, de véleményed az van. :)
Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.04.20. 21:15:01
dr kíváncsivagyok 2010.04.20. 21:19:34
Tipikus esete a : "Két köcsög összetalálkozik! " történetnek. Hogy melyikőtök a nagyobb, csak a másik fél meghallgatása után deríthető ki !
eml 2010.04.20. 21:23:46
Az utcában ahol lakom 9 Swift van, de 1 is elég lenne nekik olyan keveset használják.
egyittlakó (törölt) 2010.04.20. 21:24:59
Tévedsz. Van aki direkt nem akar többet költeni. Vegyek Volkswagen-t? Telne rá, ha nagyon akarnám, de minek? Annyit tud egy Suzuki is, amennyi normál esetben kell egy magamfajta embernek. Rodeózni meg nem akarok. Akkor meg minek költenék többet autóra?
XDNT 2010.04.20. 21:30:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 21:31:11
"streetfighter" 2010.04.20. 21:32:01
Rendben, de te tudod, hogy régen volt belőle GTI ami a "nagy autókat is körbeautózta. Most is van 125Le sport ami szintén "kemény legény".
Nem szabad általánosítani.
Azokat az autókat lehet a legjobban élvezni amit senki nem tart sokra. ;) A megbízhatóságukhoz pedig nem fér kétség.
Tornado86 2010.04.20. 21:51:36
Tanulj meg magyarul és olvasd el újból a sztorit! Aztan lovagold meg a KRESZ-t, ha nem tetszik az álláspontom, add le a jogsidat!
A párhuzamos közlekedés értelmében pedig igenis kötelezõ lakott területen belül is jobbra tartani, kivéve balra kanyarodáshoz történõ besorolásnál.
eml 2010.04.20. 22:00:44
Egy Suzuki elütött 50-60 sebeséggel egy gyalogost. A Suzuki totálkáros lett! A vezetője kishíján meghalt, 12 napig lebegett a halál szélén! A gyalogos sem ugrándozva ment haza, de az ő 4-5 törése nem volt életveszélyes, 'csak' súlyos.
Ha van több pénzed akkor a biztonság miatt vegyetek komolyabb autót!
Yo! Maaan! 2010.04.20. 22:02:37
Volt ebben valami, még a régi széria tekintetében. Most azért van már sokkal "szarabb" és olcsóbb.
Rahsid 2010.04.20. 22:04:39
"streetfighter" 2010.04.20. 22:31:07
Szegény autó. :)
A gyalogos valószínűleg embernek öltözött medve volt.
AzHofi 2010.04.20. 22:32:51
flippant 2010.04.20. 22:39:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 22:46:10
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 22:47:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 22:48:27
AzHofi 2010.04.20. 22:48:53
Quasim 2010.04.20. 22:51:02
Sok érdekes hozzászólást olvastam. Kedvencem a baseball ütős:) Először is látom elkövettem azt a hibát hogy megemlítettem hogy suzukim van:)
Csak egy-két észrevétel:
A külsőben közlekedő autó nem volt egyértelmű hogy mit fog csinálni, pusztán a mozgásából lehetett látni. Aki ezt nem érti meg, annak kéne elvenni a jogsiját, nem nekem. Érezted már úgy hogy valaki rád fogja húzni a kormányt? Igaz milyen sokszor bejött az érzés? Na ez is ilyen helyzet volt.
Pusztán azért mert tolnak hátulról nem fogok elmenni egy ilyen autó mellett. Viszont valóban az lett volna a legjobb megoldás hogy jobbra húzódok, evvel egyetértek. Mindezt persze dudálás nélkül, de ezt már a postomban is leírtam:)
Mint említettem SOHA nem büntetőfékeztek még előttem. Épp ezért nem is számitottam rá. Ezért sem kéne még elvenni a jogsimat ugye?
És végül is 10 év balesetmentes vezetés után nem hiszem hogy jogsit el kéne venni tőlem, pusztán ezért.
És még azt is tudom hogy túlságosan is előzékeny vagyok, ez nem feltétlenül káros, plusz szerintetek milyen lenne az ha mindenki ugyanúgy vezetne?
Milyen lenne az ha senki nem lenne előzékeny, vagy mindenki?
És egyetértek, az egyik postolóval miszerint ha lesüllyedek a paraszt captivás szintjére, rutinjával felülkerekedik... Never again...
És persze a satuféket semmi nem indokolja továbbra se.
eml 2010.04.20. 22:53:14
Te még sosem tartottál be ezek szerint semmit, akkor tudnád miről beszélek.
Sokkal jobb úgy menni, hogy a forgalmat, vagy a tájat nézem az óra helyett.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 22:54:02
Ja, és az előbbi kommentet csak 1-szer küldtem el, de bónuszként elküldte még egyszer :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 22:55:36
AzHofi 2010.04.20. 22:58:16
AzHofi 2010.04.20. 22:59:32
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 23:00:26
AzHofi 2010.04.20. 23:06:22
Quasim 2010.04.20. 23:07:50
Szárazon soha. Viszont nedves / hideg aszfalton körforgalomban már igen. Csúszás előtt egy régi swiftben lehet érezni ahogy megszünik az ellentartása kormánynak "elsúlytalanodik".
Szervós autóm kb fél éve van, azt még nem érzem olyan jól mint a régit.
De ebben valóban nincs tapasztalatom, miért is lenne?
thinker_ 2010.04.20. 23:07:51
M@tek@ · http://www.dusza.sk 2010.04.20. 23:08:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 23:10:31
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 23:11:25
glad az egyetlen 2010.04.20. 23:18:16
"...És még azt is tudom hogy túlságosan is előzékeny vagyok, ez nem feltétlenül káros, plusz szerintetek milyen lenne az ha mindenki ugyanúgy vezetne?...."
Hogy milyen?
Kb 5x annyi idő alatt érne el mindenki a céljához, ha pedig rossz a lámpa egy kereszteződésben, akkor beállna a forgalom a sok előzékeny töketlentől.
Nap mint nap látok olyan szitut, hogy minden fél jobban járt volna ha valaki nem kap előzékenységi rohamot hanem megy ahogy kell.
Valaki itt írta és igaza van hogy utálatos ha az én kontómra udvariaskodik valaki.
Ajtony 2010.04.20. 23:20:00
eml 2010.04.20. 23:21:45
Üdv.
Akkor mégegyszer:
Ne oktass, főleg Suziból.
eml 2010.04.20. 15:12:55 <-- olvasd el, tanulságos.
Ha a külsőben nem egyértelmű, hogy mit csinál, akkor sem kezdesz villogni neki, amíg nem indexel. El lehet mellette haladni úgy is, hogy közben kezed a dudán és fékkészenlétben vagy. Vagy mész 60-al addig míg le nem hagyod.
Tolásról általánosságban: Egy nagyvárosban nem lehet a szabályok betartásával autózni. Át kell venni a forgalom ritmusát, alkalmazkodni kell a közlekedőkhöz. De ezt sem ész nélkül, pl ha az Árpád hídon mindenki 200-al megy, azt már nem kell vállalni, de 70 helyett 80-90 simán belefér.
Kész csoda hogy nem büntifékeztek még meg, ha mindig oktatsz. Most már volt ilyen élményed is, úgyhogy már számítasz rá.
A tíz év balesetmenteshez gratulálok, de ez a kijelentés önmagában szart sem ér. Én csak 5 év balesetmentessel büszkélkedhetek, mert 5 éve gyök kettővel rükvercben belecsurogtam egy nénibe, aki elég vitatható módon került oda, de a vonóhorog olyan szerencsétlenül kapta el, hogy így is lett 200 ezres kára. Akkor te most jobban vezetsz mint én? Én azóta 600 000 km-t nyomtam balesetmentesen. Te a tíz év alatt mennyit? Ezt mindig gondold hozzá, amikor a balesetmentességgre hivatkozol.
Kell előzékenynek lenni, de nem állandóan. Ha főúton megy előttem valaki, aki mindenkit beenged, akkor az kezd idegesítő lenni, ezért egy-két helyen szoktam emberkéket beengedni, de nem mindenhol és mindenkit.
Egy szent tehenem van, a kisgyerekes/babakocsis gyalogos, és a zebra, de őket és ott se engedem át bármi áron, azaz nem adom meg úgy az elsőbbségüket, hogy magam mögött egy koccot kockáztatok, és akkor sem ha csak én vagyok autó egyedül, mert akkor a gyalog tud várni 2mp-t.
Az ilyen satuzós barmokon ne akadj ki, ilyenek vannak, lesznek.
Javaslom továbbá, minden télen az első hóban menj ki csúszkálni. Tök jó! Egy csomó dolgot megtanulsz közben. (Nálam az első az volt, hogy a feleségemet olyankor otthon hagyom)
A tükrödre hogy került karc? Össze tudtatok érni?
További balesetmentes közlekedést!
igyugyaz 2010.04.20. 23:22:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 23:25:51
Ajtony 2010.04.20. 23:29:38
Beteg ország, beteg lelkei "harcolnak", miközben a közlekedés "A" pontból "B" pontba jutásról kéne szóljon. Lehetőleg baj nélkül.
Ajtony 2010.04.20. 23:33:36
Kólás ügynök. :-)
eml 2010.04.20. 23:34:14
Nappal futár, éjjel hírlapozom a városban, + agglomerációból járok minden nap. Eddig ez így alapból kb 1500/hét (600-2600) Emelett mindig csavargunk hétvégén, évente 4-5 ször hosszú hétvége olasz (legalább 3000 alkalmanként), német, mikor merre.
A 2600 egy héten az nagyon gyilkos volt, olyat soha többet nem akarok. Igaz, azon a héten bevételeztem a minimálbér majdnem ötszörösét. Napi 40 liter diesel! A kúton már szerintem van hitelem.
Quasim 2010.04.20. 23:36:56
Masni 2010.04.20. 23:40:49
Én úgy olvastam, hogy a duda a vész elhárításához szükséges eszköz, és csak ebben az esetben lehet és szabad használni. Nincs benne a kresz-ben, hogy ha nem tetszik az előttem haladó sebessége, vagy ha nem akarom átengedni a gyalogosokat, de az a köcsög előttem mégis megállt, vagy ha valaki (szerintem) lassan kanyarodik előttem, stb. akkor dudálhatok egy jó nagyot, mert tulajdonképpen a város összes lakója az ilyen "véleménynyilvánítók" dudáját akarja hallgatni napestig, a "véleménynyilvánítás" eredményeként sűrűn bekapcsolódó riasztókkal egyetemben.
Hihetetlen, hogy emberek a közlekedést harctérnek élik meg, ahol vagy ők győznek, vagy felrobbannak a méregtől. :((((
Quasim 2010.04.20. 23:42:04
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 23:42:33
Nem mintha lényeges dolog lenne, de kötekedős kedvemben vagyok :))
fezoGT 2010.04.20. 23:45:10
Na meg előzni is könnyebb velük, ami szintén nem hátrány.
fezoGT 2010.04.20. 23:50:14
eml 2010.04.20. 23:51:34
Nem akarlak ekézni, olvasd el mégegyszer.
Az hogy tíz éve balesetmentes vagy, önmagában semmit nem jelent.
Hogy jobban megértsd, anyám kocsija 3 éves, van benne 17000 km, ebből 1200-t én raktam bele mikor 3 napra kölcsönkértem, mert szélvédőt cseréltettem. Marad 15800, A hugom tavaly nyáron elment vele Veronába, 2500 km. Marad 13300 km a három évre. Anyám nagyon jól vezet! Megy napi átlag 12 km-t.
Persze ha ilyen a hozzáállásod tudlak ekézni is, ha neked attól jobb.
apukád 2010.04.20. 23:53:15
Az bizony közlekedési bűncselekmény, pontosabban forgalom veszélyeztetése nevű bűncselekmény. Amennyiben csak karosszéria munkával jár, cca fél év jogsibevonás, ha személyi sérüléssel is, a szándékosság okán sit. Tehát annak, aki fékezget - csak a félreértés elkerülése végett.
Sokszor manapság örülök, hogy bazi fekete kocsival járok és 115 kilós kopasz vagyok. Így csak félrekapott pillantások kerekednek a büntető nézésből, mikor a belsőben csak 10-el megyek a megengedettnél gyorsabban, vagy épp megállok a zebránál.
Szórakoztató a sok kis köcsög, akik mellém érve előbb szigorúan, majd röhejesen néznek. :-D
Pl most az M3 kihajtójánál az 50-es táblánál elég tipikus.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.20. 23:56:55
eml 2010.04.21. 00:02:37
B+ előkerestem az előző meg a mostani kocsi adásvételijét a gépen:
2004 jan 122000
2008 okt 488000 Régi záró
2008 okt 95000 Újat vettem
2010 ápr 253000
Igazad van. Már lassan két éve van meg az új. A lónak is négy lába van mégse asztal. :-)
Az elszámolásaim szerint a 2004 jan-2009 dec 611000 :-) Egyébként hat év.
eml 2010.04.21. 00:04:51
Nekem egy rendőr mondta, mindig az számít, amit a helyszinelőnek be tudunk bizonyítani, illetve amire két héten belül találunk tanút.
Quasim 2010.04.21. 00:08:17
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.21. 00:08:34
A kilométer-elszámolást pedig köszönöm, jobban érzem magam :)))
eml 2010.04.21. 00:13:12
Remélem a nagyfőnököm nem olvassa a blogot!!! :-)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.21. 00:17:03
eml 2010.04.21. 00:21:11
Nem a ki vezet többet licit számít, hanem az, hogy a napi 20 alatt nem tudsz akkora rutint szerezni tíz év alatt, mint más napi 200 alatt, 3 hét alatt.
Mire felveszed a ritmust, addigra már majdnem oda is értél.
apukád 2010.04.21. 00:57:53
A lehetőségek:
1, Van tanu.
2, Nincs tanu, de lesz. ;-)
A sárga-kéken elismerést meg sem próbálja az ember, az visszavonható.
A bíróságnál van egy sokkal egyszerűbb és gyorsabb, főleg nekem, akinek csak elöl egy fél milla antennaerdőm van, amit senki ki nem fizet:
1, Ott kess kifizeti a felet, a többit úgyis intézi a biztim.
2, Aláírja a kocsija adásvételijét. (hogy ezt milyen körülmények közt, azt a képzelőerődre bízom. :-D )
Mindemellett párszor már volt ilyen szitum, csatt nem lett, mert a fékem pont jó, a legtöbb autót meg körbeautózom, míg felgyorsul. Közben meg elmegy a kedvük a továbbiaktól. :-D
Bünti tehát nem volt éles, parasztság az már párszor igen, akkor "megbeszéltük".
Tudom, hogy ezek nem helyes dolgok, de sajnos ez az ország nem biztosít jogbiztonságot. Vagy önbíráskodsz adott esetben, vagy a rendőr fog szemenröhögni. Itt ma csak a gyorshajtás az üldözendő és pont.
Éltem kicsit túl az Óperencián, ott ilyen fel sem merült soha. Úgy bekaszlizzák a büntetőket, vagy a verekedőket, akár egyszerre, hogy csak füstöl. Ha csak rágyorsítasz valakire, már kiszed a zsaru - és tuti kiszed, mert ha nincs látótávban, ami már önmagában ritka, van kamera és kiszúr a teremőr. Utána meg már csak percek kérdése, hogy megjelenjen a csillagos srác. :-D
Nálunk a kamera csak a telepítők hasznára van és ennyi - embert nem kapnak el ilyen módon itthon.
Integrált Szerverterror 2010.04.21. 03:38:43
No itt a hiba.
Le kellett volna térdelned.
Swiftly 2010.04.21. 07:11:41
és mióta tutyukival járok rendszeresen verem
a bőrnyakúakat.M5-M7 Kecskemét-Nagykanizsa
zöld swift leállósáv és benzinkutak.Érdekes módon még soha senki nem reklamált utólag :)
Hiszem, hogy elöbb-utóbb elfogynak a majmok...
Szűcslaci 2010.04.21. 07:25:40
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 07:31:10
Szerintem csak óvatosan, valóban gyorshajtóból többet fognak mint szándékos veszélyeztetőből vagy önbíráskodóból, viszont akiket megfognak, elég rosszul járnak (volt eset amiből letöltendő lett).
Nem várható, hogy mindenki minden KRESZ szabályt betartson, de a bűncselekmény-szabálysértés határt jobb, ha mindenki érzi, ha másért nem, legalább a saját érdekében. Vonatkozik a fenti Captivásra de mindenkire aki erőlteti, hogy ez vagy bármilyen közlekedési szitu olyan amit másképp nem lehet megoldani csak bűncselekménnyel - nem való jogsi nektek, teljesen komolyan.
ivanolsen 2010.04.21. 07:36:20
(szokásomhoz híven egy kicsit nagyobb gázfröccsel és pár sebesség szándékos kihagyásával értem el az "utazósebességet")
Tovább nem is bírtam olvasni, tanulj meg vezetni aztán ugasd le a többit!
Szerinted minek van a suzukiban 5 sebesség?
soldat 2010.04.21. 07:43:09
Jó, megírom: úgy válhatsz ilyenné, ha megérted, hogy az ilyen viselkedés mögött a adott emberben összegyűlt feszültség áll, amit ott és akkor rád zúdít. Ha ezt az agressziót te dudálással visszaadod, az egyrészt egy teljesen gyermeteg és infantilis viselkedés (kicsit olyan, mint a homokozóban az "én ütök uoljára" játék), másrészt egészen biztosan nem vezet eredményre (mert mi is lenne a jó eredmény? hogy elnézést kér?), harmadrészt sokat elmond rólad is, ugyanis neked nem feladatod a renitens autóstársak megnevelése. Jelzi emellett azt is, hogy benned alig-alig van kevesebb agresszió, mint a Chevy soförben.
Ha valaki rád dudál, villog mutogat, akkor menj tovább.
papugaja 2010.04.21. 08:11:09
"ezt is kevesen látják be (minek az'), pedig a több köbcenti-több ló nem csak a racsingolásná' jön jól, hanem vészhelyzetben is. Egy hirtelen manőverhez azért nem árt ha van tartalék. És erre bármikor szükség lehet..."
Ez marhaság, ürügy. Akik erre hivatkoznak, bevállalósabbak is, erős autóval a faruk alatt.
A defenzív vezetés ezerszer többet ér, takarékosabb is. Erős autóval is megy, ki lehet próbálni.
papugaja 2010.04.21. 08:13:47
"Hiszem, hogy elöbb-utóbb elfogynak a majmok..."
El.
fezoGT 2010.04.21. 08:41:59
Cseszheted a defenzív vezetést, ha más kakis helyzetbe hoz pl. bevág eléd, vagy kiszalad a gyalogos stb.
ostván 2010.04.21. 08:47:22
A jövőben elsődlegesen a visszaválaszolást kell elhagyni (külsőség), de ennél fontosabb, hogy próbáld magad arra nevelni, hogy érzelmi hullámzások nélkül éld meg a leírthoz hasonló helyzeteket a kezdettől fogva (tudat átformálása).
koxi 2010.04.21. 08:52:45
manófalvi_manó 2010.04.21. 08:53:44
Ez a lényeg! Nem kell dudálgatni, nem kell villogni... A bizonytalan autót minél előbb el kellhagyni és nem rákényszeriteni még 3 másik kocsit, hogy kivárja hogy mit tesz... Aki meg siet azt nem kell zsigerből utálni. Ezzel nem azt mondom hogy, bárkinek is joga volna letúrni az útról...félre ne értsd...
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.04.21. 08:57:27
manófalvi_manó 2010.04.21. 08:58:40
csintapala (törölt) 2010.04.21. 09:19:11
Teljesen mindegy miért volt agresszív. Nem kell szépíteni. Dudálni sem szép dolog, de az nem balesetveszélyes. A köcsög captivás látta mi a helyzet, látta, hogy a másik miért a belsőben kullog és miért lassít (a fejéhez is vágta a kúton). Ennek ellenére tolta (balesetveszélyes), villogott(pont akkora köcsögség mint a dudálás), majd mikor a másik dudált egyet, akkor bosszúból bevágott és befékezett elé, majdnem balesetet okozott. SZÁNDÉKOSAN. Lényegtelen az előzmény, ilyet épeszű ember nem csinál, csak egy IDIÓTA. Szarházi bűnöző, aki mást szándékosan veszélyeztet.
És a szomorú, hogy még sokan ennek az idiótának adnak igazat, ebből látszik, hogy ők is mind idióták, és sajnos ugyanezek az idióták érvényes jogosítvánnyal közlekednek az utakon.
Rahsid 2010.04.21. 09:19:59
SereG 2010.04.21. 09:25:09
Az oké, hogy megpróbálod kiszámítani, mi lenne a logikus lépése, de a kapott eredményt ne akard már rá erőltetni. Lehet, hogy csak meg akart állni az "elakadt" mögött, tökmindegy, de nem jelzett, mindenki mehet a maga útjára. De nem. Te tipikusan egy bolhafingnyi esetből generálsz egy nagy határ sz@rt. Simán feltartod a mögötted levőt egy általad vélt hülyeség miatt, és még neked áll feljebb? Dudálsz a semmire? Tény, hogy a "büntetőféket" nem kellene (egyáltalán) alkalmazni, mert egy vérgusztustalan dolog, de ettől eltekintve inkább annak örülj, hogy nem lettél megcsapva.
Nekem is tele a tököm az ügyeletes jótékonykodókkal, mert kiszámíthatatlanok és feltartanak. Vagy azért, mert héthatáron túl van még az autó, de ő satufékez, hogy megvárja, vagy mert akkor próbálja, amikor egyébként zöldünk lenne. Majd beengedi bsszameg, ha piros lesz és amúgy is meg kell állni, de ne tartson már fel 20 autót maga mögött... Ugyanez a gyalogokkal, satufék a zebra előtt, mert látja, hogy 2 ember ott van, de azt nem látja, hogy ennek a két embernek esze ágába sincs átmenni, jobban megnézve nem is egészen a zebra előtt állnak. De ő áll, vár, feltart. Vannak napok, amikor kifogok 3 ilyet, és a 20 perces út megháromszorozódik, a fogyasztásról nem is beszélve.
Inkább magaddal kellene foglalkoznod, mert magaddal sem vagy tisztában. Ne akarj "egyszerre" 3 autót vezetni.
Take-it-Easy 2010.04.21. 09:35:53
Petrodon 2010.04.21. 09:46:44
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.21. 10:00:13
csintapala (törölt) 2010.04.21. 10:04:22
Egyébként pont azt teszed te is, amit a postolón számon kérsz: meg akarod mondani, hogy más hogy vezessen, meg mit csináljon, mert te sietsz.
Ha én elengedek valakit, vagy megállok a zebránál, mert úgy látom, hogy ott tétovázik a jóember, akkor neked egy dolgod van: kussban te is megállsz mögöttem és kivárod. És ne akard megmondani, hogy én mikor mit csinálhatok (amíg szabályos vagyok és nem szándékosan, hobbiból tartalak fel). Ha valaki a külsőből be akar jönni egy akadály miatt, akkor ugyanez a helyzet, ha én elöl úgy ítélem meg bármiért is, hogy inkább elveszem a lábam a gázról és beengedem, akkor ez az én dolgom. Neked meg az a dolgod ha mögöttem jössz, hogy biztos követési távot tartva megvárd míg befejeződik ez a "manőver", utána én lehúzódok és mehetsz ahogy akarsz.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.21. 10:09:05
csintapala (törölt) 2010.04.21. 10:31:01
Nem oktatok, nem büntetőfékezek, és nem is akarom megmondani, hogy más mit csináljon. Ha előttem lassítanak, akkor nem az a reakcióm, hogy rátapadok és levillogom majd jobbról vörös fejjel megelőzöm. Ha valaki megáll a zebránál előttem, akkor nem kapok rögtön agyvérzést, hogy mekkora köcsög hogy feltart. Zöldnél se dudálok, ha valaki "bealszik" a sárga és zöld között 0,001 másodpercre és nem indul egyből padlóval. És a külsőből is képes vagyok beengedni valakit ha úgy látom, hogy benézett valamit és én egy gázelvétellel tudok segíteni, hogy beférjen. És indokolatlanul nem tartok fel másokat. Aki úgy érzi, hogy egy zebránál megállás vagy más beengedése a belsőbe az direkt vele kibaszás, annak komoly problémái vannak.
És ha egy ilyen sztoriban van egy jobbról előző majd büntetőfékező, majdnem balesetet okozó agresszív büdösparaszt, akkor nem kezdem el azt firtatni, hogy a normálisan közlekedő suzukis volt-e a hibás a történetben. Itt az egyedüli hibás a captivás volt. Mert elég neki egy pár másodperc amíg bármiért is "feltartják" és szakad a cérna annyira, hogy képes lenne ölni is. Aki ezután még azt firtatja, hogy a suzukis mit miért csinált, az hülye. Ennyi erővel meg lehet ideologizálni azt is, hogy egy csúnya nézésért agyon lehet verni valakit, mert ugye nem az agyonverés a lényeg, hanem az, hogy ne merjünk csúnyán nézni.
''autónepper.'' 2010.04.21. 10:40:54
''autónepper.'' 2010.04.21. 10:48:33
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 10:54:48
A helyzet ennél is rosszabb, a két kocsi összeütközött, ha csak kicsit is, ha lett volna tanú, a Captivást közúti veszélyeztetés (bcs.) miatt marasztalják el. Ha pedig lett volna személyi sérülés is, az valószínűleg letöltendő.
Ilyenkor teljesen lényegtelen, szabályos volt-e a Suzukis (egyébként a leírtak alapján semmi szabálytalant nem követett el).
eml 2010.04.21. 11:00:41
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 11:02:09
''autónepper.'' 2010.04.21. 11:03:38
eml 2010.04.21. 11:03:44
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 11:07:42
Az utakon előfordulnak mazsolák, sőt mindenki így kezdte.
De azt komolyan gondolom, hogy aki nem érzi a szabálysértés és a bűncselekmény közötti határt, annak nem való a jogsi, még akkor sem ha egyébként millió kilométert vezetett.
''autónepper.'' 2010.04.21. 11:11:18
de érdekes mikor te vagy én kezdtük a vezetést mért nem volt sosem problémánk ??
aki meg mazsola az meg menyen külső sávba vagy tegye ki a kibaszott T-betűt és semmi gond...
eml 2010.04.21. 11:17:24
Igazad van, de ez megint egy olyan eset, amikor valaki elkövet egy csúnya dolgot, de van egy piszlicsáré előzmény, ami önmagában nem súlyos, de kiváltja a súlyos történést.
Azaz ha a Suzi nem dudál vissza, akkor annyiban maradt volna a dolog, hogy a köcsög fosrolettes dudált és villogott. Remélem.
Távolabbi előzményként megemlíthetjük a túlzott udvariasságot (TÚLZOTT), valamint a forgalom ritmusából való nagyfokú kilógást.
A suzukis belátta itt a blogon, hogy lökött volt.
A fosrolettes embernek 8 helyen törném el a lábát, a másikat 9 helyen, majd megtanítanám az aknamezőn járni.
csintapala (törölt) 2010.04.21. 11:25:42
Inkább az a kérdés, hogy ki mit él meg problémának. Normális embernek az nem probléma, ha valakit beengednek előtte a sorba. Akinek ilyen alacsony az ingerküszöbe, hogy ezen felhúzza magát és ölne érte, azt nem hogy autót vezetni, de még emberek közé sem szabadna engedni.
A mazsola meg már eleve rossz szó. Nem vagyunk egyformák, nem egyformák az autóink, nem egyformák a vezetői szokásaink. A forgalomban meg alkalmazkodni kell egymáshoz. Ebbe benne van az is ,hogy aki nem megy az lehúzódik, de az is benne van, hogy ha már épp előz valaki és utolérjük, akkor nem toljuk, nem villogunk, hanem kivárjuk. És legfőképp nem büntetjük és nem veszélyeztetjük további szabálytalanságokkal. Ennyi, de ez csak oda vissza működik, csak sajnos sokan azt hiszik, hogy az erősebb(autós) kutya baszik, meg előjogaik vannak.
Az egész post nem született volna meg, ha a captivásnak több esze van egy csirkénél. De nincs. És mennyi ilyen van az utakon...
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 11:36:16
Itt valószínűleg semmi szabálytalanságot nem követett el a Suziki, de ha mégis így lenne, sem lenne érdekes ha a büntető befékezés szóba kerülne.
Egyébként régebben sokkal kisebb volt a forgalom, kisebb volt az autók közötti különbség (lóerőben, futóműben, stb.) - a letolás, a büntető befékezgetés nem olyan régi divat.
Ha meg kirakja valaki a T-t még a külsőben is letolják.
2010.04.21. 11:41:35
"jó példa erre a motoros és a bringás, amikor előre megy a sorban). Sajnos, a KRESZ még bátorítja is az ilyen magatartást (vagy azok a köcsögök, akik szerkesztik). "
Na most ha te az udvariasságot akartad volna kiemelni, ami a KRESZ-en túl megy, akkor nem a KRESZ-szel jössz és nem köcsögözöd le azokat, akik a döntéseket hozzák. Lehet, hogy bizonyos KRESZ szabályok logikai tévedésen alapulnak, de hogy köcsögségből hozzák meg őket...
Speciel a kerékpáros, motoros előremenős gondolat pont nem logikátlan (pláne a motorosok esetében, akik 2-szer jobban gyorsulnak, mint az átlag autó).
_petya 2010.04.21. 11:47:37
TökömTele 2010.04.21. 11:51:46
2010.04.21. 11:53:27
2010.04.21. 11:55:30
_petya 2010.04.21. 12:04:53
A kedvedért mégis kifejtem: szerintem a posztoló egy gyáva kis pöcs, aki rendőrt játszik mindenkivel, aki az ötvenet át meri lépni. Viszont meglepődik, ha aztán szájba verik. Persze a Captivás meg jó erőszakos volt. Ez történik, ha két sofőrgéniusz összetalálkozik az aszfalton...
csintapala (törölt) 2010.04.21. 12:05:05
"szokásomhoz híven egy kicsit nagyobb gázfröccsel és pár sebesség szándékos kihagyásával értem el az "utazósebességet" ami ebben az esetben körülbelül 50 km/h"
Ez nekem az ellenkezőjét jelenti annak, amit te szeretnél beleképzelni. Kettesbe jól kihúzatta, hogy hamar elérje az ~50-et.
De sebaj, a lényeg hogy megvolt a "Kalapos-e" beszólás, mert aki nem padlóval megy egyesbe 50-ig minden indulásnál, az már csak kalapos hétvégi sofőr lehet, és megérdemli a büntit.
_petya 2010.04.21. 12:06:57
_petya 2010.04.21. 12:07:56
_petya 2010.04.21. 12:09:14
2010.04.21. 12:16:27
Mondjuk, hogy faszság lenne...(40-50 között még annyira nem is szól 2-esben és ott már miért ne lehetne 5.-be tenni?)
eml 2010.04.21. 12:20:42
Az enyimet 65 alatt nem jó ötödikbe tenni, ott pörög 1300-1400-t.
_petya 2010.04.21. 12:24:00
nonolet (törölt) 2010.04.21. 12:29:58
...miért is faszság?
A kettes vége esetemben pl. 108-110 km/h
Azaz ~3000-nél van az 50 km/h...
A szuzuka nem tudom mennyit forog kettesben az 50-hez, de szét nem esik tőle az biztos!
A faszság...sokkal inkább végig zongorázni
az 1-2-3-4 játékot miközben már 1500-nál vált módon...és így órák alatt elérni az 50-t....
Különösen egy gyagi dízel Golf-V vagy A! esetén ami még füstöl is, ehhez a csiga tempóhoz :-))
csintapala (törölt) 2010.04.21. 12:32:02
ivanolsen 2010.04.21. 12:38:08
Faszom kivan, hogy csak a pénz számít. Aki ki tudja fizetni a jogsit és legalább az egyik szemére lát egy kicsit már vígan furikázhat is. Pedig ez nem játék, életekkel játszanak!
Pe
Rahsid 2010.04.21. 12:44:35
eml 2010.04.21. 12:58:38
Annyiban igaza van, hogy nulla rutinnal nem engednék senkit egyből 200 LE-s gépbe ülni. Nem elég vezetni tudni (jogsit megvenni), uralni is tudni kell.
2010.04.21. 13:14:28
2010.04.21. 13:18:08
_petya 2010.04.21. 13:18:29
2010.04.21. 13:23:12
Ettől függetlenül az ember csak akkor váltson végig minden fokozatot, ha ez neki külön örömet okoz!
_petya 2010.04.21. 13:26:24
ivanolsen 2010.04.21. 13:30:02
Egyébként elárulom neked, hogy nem minden valóságot nélkülöz amit írtam.
Nem tudom most van-e, de régebben volt olyan , hogy a rokkantak úgy kaptak jogsit (rokkantság mértékéhez igazodva gondolom), hogy max.80nal mehet és azt is a külső sávban.
Nem kéne ezt korlátozni csak a rokkantakra, be kell látni, hogy van különbség az emberek között. Van aki sofőrzseninek született és van aki max. a külső sávban és 80-nal még elautózgat. Ezt miért nem lehet megérteni? Ez nem diszkrimináció. Nekem a PÁV 1 vizsgámmal miért kell elviselnem a belső sávban előttem 50-nel totyogó (70es táblánál) ránézésre is 80 és a halál között járó öregembert aki azt se tudja hol van, úgy vált, hogy 1-üres-kis szünet-2-üres-kis szünet, stb. és gőze sincs arról, hogy mit akar?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.21. 13:34:05
_petya 2010.04.21. 13:44:03
_petya 2010.04.21. 13:47:49
TökömTele 2010.04.21. 13:48:44
_petya 2010.04.21. 13:53:11
TökömTele 2010.04.21. 14:06:27
_petya 2010.04.21. 14:07:57
TökömTele 2010.04.21. 14:38:11
Az újravizsgázás nem lenne hülyeség pl 10 évente még ki is lehetne bírni, az idő alatt elég sokat változhat a kresz. De ha ezt nem is, legalább annyit tehetnének, hogy bizonyos súlyosságú kihágás után jogsielvétel, újravizsga stb. A jelenlegi rendszerben kb csak a piásan vezetőket kötelezik erre.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 14:47:52
Valószínűleg azért, mert az út épp annyira az övé is mint a tiéd. Persze valszeg. szabályt sért, amikor belsőben 50-el ment 70-es táblánál, de csak az reklamáljon aki nem sért soha semmilyen szabályt.
A tötymörgés bosszantó, de az egyértelmű helyzetek viszonylag ritkák (amikor a tötymörgő szabálysértő), rutinos söfőr meg nem erőlködik sokat hanem leküzdi az akadályt :-)
A büntetgetés a kevés önbizalommal, kevés rutinnal, épp ezért túlzott agresszivitással vezetőkre igaz.
Eszembe jut az a motoros "kolléga" akit az M1/M7 közös szakaszán láttam, 120-nál "feltartották" ezután 80-al bünti fékezgetett. Itt a blogon is volt. Nem hiszem, hogy ekkora idiótából több is lenne. Ez is autós korában tanulhatta ezt a príma szokást.
TökömTele 2010.04.21. 15:03:15
Teljesen jogos az, amit írsz, nem mindegy, hogy tíz év alatt 10.000 km-t vezet valaki vagy 500.000-et.
Persze a többszázezer kilóméter már önmagában mond valamit, azért annyival kiegészíteném, hogy még a km sem minden.
Ugyanis autópályázva könnyen össze lehet gyűjteni sok kilómétert, viszont tapasztalatot már kevésbé, hisz azok a legkönnyebben autózható utak.
Az, aki napi 200km-t pályázik melóba oda-vissza, az közel sem bír annyi tapasztalattal, mint aki 2 sávos országúton megy ennyit, városban meg pláne. Itthon ugye a legtöbb autópálya mellett megy rendes főútvonal, általában jóval nagyobb kihívás azokon ugyanazt a távot megtenni, mint pályán.
TökömTele 2010.04.21. 15:05:14
_petya 2010.04.21. 15:39:16
ági anyu 2010.04.21. 15:41:10
ági anyu 2010.04.21. 15:42:54
2010.04.21. 15:45:16
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.21. 15:48:52
autozz.blog.hu/2009/04/12/magat_veszelyeztetve_buntetett_a_motoros
meg autó/kamion variációban:
autozz.blog.hu/2010/03/08/ket_harom_pofon_hatasosabb_lett_volna
TökömTele 2010.04.21. 17:01:37
andraszuzu 2010.04.21. 17:57:03
csintapala (törölt) 2010.04.21. 18:10:44
Azért kell elviselned, mert 50-nel poroszkálni 70-es táblánál nem szabálytalan, nem tilos. És pont olyan jogon vesz részt a forgalomban, mint te (most kortól meg a képességeitől függetlenül). A tábla sehol sem a kötelező sebességet jelenti, hanem a megengedett maximumot. Bármi okból választhatok kisebb sebességet.
Egyébként a felvetéssel egyetértek, bizonyos kor felett sokkal komolyabb alkalmassági vizsgálat kéne, nem csak az, hogy bemegyünk a haver háziorvoshoz, aztán: -Hogyvagy? -Jól! Pecsét.
ne most 2010.04.21. 18:11:37
ne most 2010.04.21. 18:16:25
A PAV I egyébként nem versenyzői engedély, ha tehát csak fiatal jó képességű vezetőkkel akar csak találkozni, akkor inkább gokart versenyt ajánlom.
eml 2010.04.21. 19:32:26
Nappal futár, éjjel hírlapozom a városban, + agglomerációból járok minden nap.
Rahsid 2010.04.21. 20:36:54
J_W 2010.04.21. 21:59:59
Yo! Maaan! 2010.04.21. 23:06:04
És azt nem olvastad, hogy lakott területen kívül az előzési szándékot is lehet vele jelezni?
Ha tol egy barom, aztán büntiből veszélyeztet, akkor ha rádudálsz az nem véleményezés, hanem figyelmeztető jelzés, hogy húzzonannyába el veszélyeztetgetni.
eml 2010.04.22. 00:33:28
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.22. 08:13:44
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.04.22. 08:32:05
Alex3000 2010.04.22. 10:04:19
TökömTele 2010.04.22. 10:12:40
Quasim 2010.04.22. 10:44:11
Nyilván nem nem kellőképpen pörgős, vagy szar váltójú autóval ez nem pont így néz ki.
eml 2010.04.22. 11:40:06
egyittlakó (törölt) 2010.04.22. 16:31:37
Látom, te sem érted a lényeget. Tegyük fel, hogy a sorban állás benzinért, vízért, élelmiszerért vagy gyógyszerért alakul ki, például katasztrófa esetén (ne legyen ilyen).
Akkor minden motoros meg bringás előremehet, mert ő gyorsabb meg kis helyen elfér, szerinted? Ügyfélszolgálaton is ki lehet nekik hagyni a sorszám letépését, mert nekik jár ez az előny? Szóval, nem az iszik a forrásnál, aki előbb odaért és sorban áll, hanem a motoros meg a bringás? Szerinted?
Az én véleményem szerint, ha valaki bevág elém, az jogtalanul szerzett előnynek minősül, az én hátrányomra. Erkölcstelen tett, aki elköveti az tuskó, de minimum náci. Tegye csak fel a kezét az, aki örül, ha nem tud sorban állás után hozzájutni valamihez, mondjuk a gyerekének, mert valaki előre ment, a készlet meg közben elfogyott.
2010.04.22. 16:57:01
Úgy beszélsz, mint akinek nem jutott Kinder-tojás.
szalontüdő 2010.04.22. 16:59:18
Nagyon nem jó az összehasonlításod. Ott szerintem egy motoros se vágna eléd, nem erről szól ez az egész.
Abba belegondoltál már, ha mi, motorosok is úgy beállnánk a sorba, mint az autósok, lehet a tizedig zöldnél se mennél át?
Jogosulatlan előny? Miért nem ülsz te is motorra?
egyittlakó (törölt) 2010.04.22. 20:44:03
egyittlakó (törölt) 2010.04.22. 20:49:40
Mint ahogy te sem az elsőnél mennél át, mert neked motorod van. Látom, kezded érteni.
"Jogosulatlan előny? Miért nem ülsz te is motorra?"
Mert nem ettem meszet. Kitalálták már a négykerekű járműt is, nekem meg az a kényelmes és korszerű. Másrészt meg nem vagyok agyatlan donor.
:-)
szalontüdő 2010.04.22. 21:14:35
Akkor te csak várjál szépen a sorodra, nekünk már nem muszáj.:-)
Donor meg nem csak motoron lehetsz.:-/
2010.04.23. 12:21:44
Mi a jog szerinted? A KRESZ-t jognak tartod? Ha a "köcsög" jogalkotók ilyen szabályokat hoznak (logikusan), akkor több jogom van rá?
A jog szó milyen egyéb használatának van itt még értelme?
Nem lehet több jogom a kerékpárúton menni, mint neked autóval, mert én 2 keréken megyek, te meg 4-en?
A gyalogosnak nincs több joga a zebrán, mint neked, hiába neki még kereke sincs?
Tényleg ilyen hülye vagy?
TH 2010.04.23. 12:51:37
Aki sorban álláshoz hasonlítja, az ugye nem is előz soha, mert akkor jogtalan előnyhöz jutna a másik autóssal szemben?
szalontüdő 2010.04.23. 13:08:26
Egyre többször tapasztalom, hogy az autósok még segítik is az előrejutásunkat.
TH 2010.04.23. 13:19:54
TH 2010.04.23. 13:20:26
"streetfighter" 2010.04.23. 14:15:28
"Én autózom, de soha nem jutott eszembe a motorosok előregurulásán hőbörögni vagy problémázni..."
90%-ban engem se érdekel, mert a legtöbb normális, de amelyik utána feltart azt legszívesebben eltipornám.
Csak azért nem teszem mert sérülne az autóm és még le is csuknának érte.
TH 2010.04.23. 14:49:17
Kicsit kevesebb indulattal talán neked is kellemesebb lenne a közlekedés pedig...
"streetfighter" 2010.04.23. 15:14:14
Valószínüleg, de bizonyos dolgokon nehezebben teszem túl magam.
Ez pont azok közé tartozik.
Ha már előre pofátlankodik akkor húzzon a francba és ne lődörögjön.
Szerencsére eddigi pályafutásom alatt kb. 6-8 ilyen eset volt ami nem sok. :)
Az eltipornám patetikusabb mint a fellökném, nem igaz? ;)
TH 2010.04.23. 16:16:22
Érdemes gyakorolni, h. minél jobban tudd uralni az érzelmeidet. :)))
"Az eltipornám patetikusabb mint a fellökném, nem igaz? ;) "
Lényegesen... :D
"streetfighter" 2010.04.23. 20:42:46
"Érdemes gyakorolni, h. minél jobban tudd uralni az érzelmeidet"
Igen Mester. Majd gyakorlom!
Az ERŐ legyen Veled! ;)
TH 2010.04.26. 12:30:51
helyes, helyes...:D
Bobby Baccala 2010.04.27. 11:43:10
Gregorily 2010.05.11. 07:24:00
Azoknak a tahó parasztoknak, akik azt tanácsolják, hogy menjen el mellette, ajánlanám, hogy olvassanak egy kis kreszt, és abból majd megvilágosodik a sötét agyuk, hogy lakott területen kívül nem előzünk jobbról...
A zebra előtt "előzékenykedőket" szidalmazó balf@szoknak pedig azt üzenem, hogy nálunk fejlettebb országokban, pl Ausztria, még akkor is megállnak bizony, ha nem mutatja szándékát valaki az átkelésre... És tudjátok, van, hogy a gyalog azért nem mutatja szándékát, mert nem is meri megközelíteni a padkát az olyan barmok miatt, mint amilyenek itt egyesek...Jövök 70-80-al, aztán majd úgysem mer lelépni...
Egy szó mint száz, ha az itt írók, valamint az úton közlekedők 70 % kivenné a s#ggéből a fejét, egy jobb világ lenne...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.11. 10:08:02
De bizony hogy előzünk! Pld. balra kanyarodó és besorolt járművet csak onnan szabad!!!
Súlyos hiba, a vizsgáról egyből ki is vágnak, ha balról akarod előzni!!!!!
Amúgy a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten egy másik sávban való elhaladás az nem előzés. Ha Te szabályosan jobbra tartva haladsz, és elmégy egy másik sávban szabálytalankodó mellett, az nem előzés.
"pl Ausztria, még akkor is megállnak bizony, ha nem mutatja szándékát valaki az átkelésre... "
Ja, és németül is beszélnek, de attól nekünk még nem kell....
Amúgy egyszer majd ha annyi idős leszel, hogy apu kölcsön adja a kocsiját, próbálj meg átengedni egy átkelni akaró gyalogost, főleg időset. Még a végén üvölteni is fog Veled, hogy menj már, ő majd utánad átmegy. Nem olyan egyszerű meccs ám udvariasnak lenni a gyalogosokkal.
Take-it-Easy 2010.05.11. 10:39:29
2010.05.11. 12:12:33
A KRESZ szabályainak betartása nem udvariasság kérdése. A te kötelességed az, hogy lassítasz az átkelő előtt, vagy akár meg is állsz, ha szükséges. Ha az öreg eltökélt és nem akar élni az elsőbbségével, akkor nem fogsz sátrat verni ott, amíg át nem megy, de minden bizonnyal a türelmetlen faszok miatt alakul ki az, hogy inkább nem megy át az elsőbbségi jog ellenére sem, mert ledudálják, leordítják, hogy milyen lassan megy át.
cso zsi 2010.05.11. 12:49:51
34. §(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
Take-it-Easy 2010.05.11. 13:23:34
cso zsi 2010.05.11. 13:49:27
Gregorily 2010.05.11. 18:22:39
Konkrét szituációról beszéltem, és nem általánosságról. Jobb, ha áttekinted a kreszt a legelészés helyett, mert azt nem árt, ha tudod, hogy amennyiben - lakott területen kívül(!) a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol különálló sávok is vannak- te utolérsz egy, a belső sávok egyikén haladót a külsőben, akkor ha van elegendő sáv, akkor kielőzöd balról, ha pedig csak kettő van, akkor sávot váltasz, mögé állsz, és megvárod, míg ő húzódik ki oda, ahol eddig te jöttél, és szépen, BALRÓL megelőzöd...Tudod, más szabálytalankodása ( nem tart jobbra) nem jogosít fel téged a szabályszegésre....
Az, hogy balra kanyarodó járművet jobbról előzünk, úgy éreztem evidens, de lehet, hogy csak azért kötöttél bele ebbe, mert ma túl kék volt a fű...
A párhuzamos közlekedésre alkalmas úton jobbról csak lakott területen belül előzhetsz...
Arról viszont én nem tehetek, - az általad ismertetett "előzési szabály alapján" - hogy egy türelmetlen f@sz vagy, aki előzget jobbról lak.teren kívül...
Ausztriát pedig pozitív és követendő példaként hoztam, de mondhattam volna még más fejlett országot, ahol már volt szerencsém járni, mint pl. Németország, vagy Franciaország.
Rendszeresen átengedem a gyalogosokat, akár úgy is, ha a másik oldalról indult el. Próbálva ellensúlyozni bennük a negatív képet, amit a te fajtád alakít ki bennük...Lehet, hogy neked nehéz "meccs" udvariasnak(nem is tudtam, hogy ez amúgy előzékenység, vagy udvariasság kérdése) lenni a gyalogokkal, nekem viszont nem kerül túl sokba...Ízlések és pofonok...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:09:29
34. §
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
Ezzel vitatkozz.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:13:50
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:18:26
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:30:59
"negatív képet, amit a te fajtád alakít ki bennük."
Engem ennek a feléért meg szoktál dorgálni... :-D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.12. 14:38:14
@newtehen: Már a teheneket se lehet diszkriminálni? Hová jut ez a világ? ;))) Egyébként ez leginkább attól függ, hogy mikor mit veszek észre. Egyébként ennyiért még nem szoktam dorgálni szerintem. Max. ha van mögötte egy kis nácizás is például. :)
ON
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:39:21
Persze a zebra az annyira természetes, hogy nem is említeném. De:
Itt én nem feltéten arról beszélek, ha gyalogátkelőn kel át az illető. Bár úgy látom, hogy itt, mint opció sem merülhet fel, hogy a gyalogost esetleg máshol is át lehet engedni, mint ahol elsőbbsége van, de én szoktam olyat is. Ezen általam kiragadott eset pld. egy az út közepén, a záróvonalon ácsorgó bácsival történt meg. Gondoltam, ha már a feléig eljutott, átengedem. Nem volt egyszerű, konkrétan kiabált velem az öreg, hogy miért álltam meg őt átengedni. :-D
Mondjuk igen, ritka, hogy valaki egy 350 kilós chopperrel gyalogosokat engedjen át, de én vagyok olyan tehén, hogy megteszem. :-D
Biztos kapok majd a fejemre ezért is, de én nem szívesen centizgetném a szabálytalanul átkelőket, átengedem inkább őket. És nem csak azért, mert engem is megütne a kerekesszatyros néni, hanem mert ilyen a természetem. :-D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.12. 14:41:27
2010.05.12. 15:46:33
chubby1 2011.02.28. 09:46:15
Normális körülmények között valóban a hátulról érkező a hibás. Ám, ha valaki előttünk "csak úgy" besatuzik és mi belemegyünk, akkor nem mi vagyunk a hibásak. Elég körültekintőnek kell ehhez, hiszen a KRESZ szerint:
"27.§.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi."
Az erőfitogtatás, fegyelmezés, büntetés, balesetokozás nem tartozik ide.
Felhívnám a figyelmet ugyenennek a paragrafusnak előző bekezdésének kiegészítésére a követési távolsággal kapcsolatban, amely szerintem sajnos mégis visszaélésre, figyelmetlenségre, kibújásra adhat okot. Eszerint:
"Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,
- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy
- az úton az előzés tilos,
b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,
c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén."
1 szó mint 100, vigyázzunk egymásra, és még ha érdekes szabályaink is vannak a közlekedésre, próbáljunk ésszeszűen túlélni MINDENKIT!