Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szándékosan balesetet okozott, majd továbbhajtott

2010.04.24. 18:03 :: SilentSound

Levélírónk tegnap volt az M5-ös autópályán egy cserbenhagyásos baleset szemtanúja. Az ilyesmi az egyike azoknak a dolgoknak, amire nagyon tudok ugrani, pláne, hogy jelen esetben szándékosan rárántotta a 3-as BMW sofőrje az autóját a szerencsétlenül járt áldozatára, majd elhúzta a belét megállás nélkül, ahogy sok olyan autó is, akik esetleg láthatták a rendszámát. Aki látta és megjegyezte, legyen szíves, mindenképpen jelezze!

Légy szíves hozd létre ezt egy bejegyzésként a blogodon, nem szeretnék emiatt regisztrálni, stb., viszont úgy gondolom, hogy nagy segítség lenne a Lagunásnak.

A 2010.április 23. péntek 17:20 M5 Szeged felé 60 km után történt baleset okozójának rendszámára lenne szükség.

Előzmények: egy szürke Laguna II haladt, utána egy fekete BMW 3 szedan. Az előző előzésüket láttam Laguna szabályokat betartva már előzte a kamionokat (hangsúlyozom nem feltartva a BMW-t, nem utolsó pillanatban bevágva, stb.), a BMW tekintélyes sebességkülönbségéből adódóan utolérte, majd szorosan a fenekére tapadva követte, illetve jobbról-balról próbálta kikerülni miközben a szélső sávban kamionok haladtak egymást szorosan követve (nem lehetett volna közéjük besorolni), belül szalagkorlát - görkorcsolyával épp elfért volna.

Az előzést követően a már a külső sávban haladó, más autókat követő Laguna fenekébe tapadt, majd melléhajtva rárántotta a kormányt, aki az ütközést elkerülendő gondolom fékezve és elrántva a kormányt megpördült belső-külső szalagkorlátnak csapódva.


Valahol errefelé történt

Külső-látható sérülést nem, de agyrázkódást biztosan szenvedett vezető (+ még amit találtak a kórházban) és járóképtelen, szerintem gazdasági totálkáros vagy sufniban életre lehelhető lett az autó. A mentők kb. 15 perc alatt értek ki, pedig Örkénynél tudtak csak visszafordulni, remek teljesítmény.

Értelemszerűen a BMW megállás nélkül továbbhajtott kb. 15 szemtanúval együtt (nekik is kiosztok egy virtuális, szimultán pofánverést hólapáttal). Ha netán valaki felírta a rendszámot (szerintem magyar rendszám volt) és feltámad benne a lelkiismeret, tegye meg, hogy megírja nektek a rendszámot vagy a Rendőrségnek (akár anonim módon is).

Egy kis adalék még a levélírótól:

Hárman álltunk meg segíteni (az ütközés ereje miatt bármi történhetett volna), de a rendszámot értelemszerűen mi nem tudtuk leolvasni, jelen állás szerint az egy hónapja vásárolt, cascoval nem rendelkező Laguna tulajdonosának okozott kárt nem téríti meg senki, illetve a BMW szabadon garázdálkodik. Óriási szerencse, hogy a különösen péntek este zsúfolt M5-ösön a pályán kétszer keresztbe pördülő Lagunába nem szaladt még bele másik autó.

Még valami: az a telefon sem volt semmi, hogy Anyuka hív majd a válasz: "Szia Anyu, most karamboloztam, nincs semmi bajom, csak nagyon fáj a fejem...." Kb. 50000km 60-as átlaggal azaz több, mint 800 órát vezetek évente, nem szeretnék valami hasonlóval hazaszólni, esetleg más telefonáljon miattam.

288 komment

Címkék: közlekedés autó baleset hülye erőszak büntetés veszélyes autópálya cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyadmajma 2010.04.25. 10:38:38

@akárki lehetek:-): Nem azzal van a baj, hogy hitelre veszik, hanem azzal, hogy nincs fedezet a hitelre. Ha éppen kihúzod a következő fizuig, előző nap már perselybontás van, akkor az nem nevezhető fedezetnek. ez egy olyan rossz szokás, amire az elmúlt 10 évben szoktunk rá, és minnél előbb le kéne szokni róla. de ez közgáz téma, nem éppen autós.:)

X60 2010.04.25. 10:39:00

A témához kapcsolódó eset: auto.indavideo.hu/video/Buntetofekezes
Véletlenül szintén bömös.

anyadmajma 2010.04.25. 10:43:11

@T41: Nos, ez viszont kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát. ezért is jogsibevonás járna. Ezzel a videóval még csak a tanúk számán se kell vitatkozni, hogy miért is fékezett, mert egyértelmű, hogy nem műszaki okból, hanem hogy feltartsa a másikat, amit meg ugye a szabályok szerint nem lehet. Aztán meg más ugye a gyakorlat, de elvileg ennek így kéne lennie.

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 10:43:12

@akárki lehetek:-): A rendőrök épelméjűek???? Ezt senki nem állította! :-)
Azért biztos akad köztük is néhány.
Amit velem egyszer a "rend őrei" műveltek, azt le se merem írni, csak annyit, hogy a végén a bíróság nekem adott igazat.

Donor 2010.04.25. 10:43:17

@akárki lehetek:-):
Az a baj hogy Magyarországon teljesen jellemző módon az emberek erejükön felül vesznek
autókat teljesen feleslegesen.

Amikor autót vettem mindenáron rá akart beszélni a kereskedő hogy annyi fizetéssel mint az enyém kényelmesen fel tudok venni hitelt és vegyek több milláért új autót mert milyen jó dolog az.
Én 700-ért vettem egy használt Opel Astrát hitel és casco nélkül. Amire használom tökéletes, megbízható és olcsó. Az érzés hogy a bank fizet nekem kamatot és nem én nekik: megfizethetetlen :D

anyadmajma 2010.04.25. 10:45:36

@T41: Ja, és ilyen esetben nem a hátsó autó a hibás, hiába ő ment bele hátulról. Az előzés szabálya szerint nem vághatsz be a másik elé, ha előzöl, neked kell a visszahúzódáskor megtartani a követési távolságot.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 10:47:05

@anyadmajma: Igazad van! Csakhogy türelmetlen a nép, és nem akarja megvárnia 23. századot mire elérjük a nyugat mai életszínvonalát. Különben is, nekünk mindig ez volt a problémánk az utóbbi 40-50-60 évben. Mindig többet akartunk. Jé, de valahol ezt fejlődésnek nevezték. Na mindegy, ha mindenki csak annyit fogyasztana amennyit a lehetőségei megengednének, akkor valószínűleg sok verset lehetne még írni a négyökrös szekéren való utazásról és a fonóban történő esti mesélésekről.

szaGértő 2010.04.25. 10:49:32

@guszti: Létezik egy olyan cucc, amelyben gyorsulásérzékelő is van. Ha a gyursulás bármlyik irányban meghaladja a beállított értéket (hirtelen fékezés vagy irányváltoztatás), akkor a tárolt 8-10 másodperc (az esemény előttről) videóval együtt rögzíti x másodpercig, a gyorsulási adatokkal együtt.

Az ilyen esetekre kiváló, nem tárol fölöslegesen adatot. Én már láttam ilyennel felvéve, amikor a bringás becsámborgott az autó elé.

anyadmajma 2010.04.25. 10:53:20

@Donor: Igen, ez is olyasmi, hogy amikor megvettem a lakásom(hitelre, de többet ilyen nem lesz), mindenki aszonta hülye vagyok, vegyek újat, mer az jobb, meg kedvezőbb a hitele. Igazuk is volt, azt az egy apró hátrányát leszámítva az újnak, hogy én egy 70nm-es 3 szobást lakást vettem nagyon jó helyen, míg ezért a pénzért kaptam volna valami szar helyen egy talán feleekkorát, amit ugyanígy 20 évig nyöghetnék.
Ha van 2-3 misim autót venni, inkább veszek egy használtat, és a különbözetet meg megtartom fenntartásra, mint újat. Mint ahogy a dízel is újonnan annyival drágább, hogy soha a büdös életbe nem hozza vissza az árkülönbséget a fogyasztása. Vagy talán úgy 3-4ezer Km-nél kifut 0-ra.

Donor 2010.04.25. 10:53:42

@anyadmajma: Régebben német ismerősökkel beszéltem erről. Ott azért vesznek hitelre plazmatévét, mert egy fillérrel sem kerül többe mintha kp. kifizetné és bár van rá pénze de megéri részletre venni, hiszen addig is neki kamatozik az a pénz.

Nálunk azért vesznek hitelre ilyeneket az emberek mert nincs rá pénzük és éppen ezért általánosan 2* annyit fizetnek ki egy termékre mintha megtakarításból vették volna.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 10:55:22

@anyadmajma: 3-4 százezret akartál írni nem???

Donor 2010.04.25. 10:56:37

@"streetfighter": Azért más Suzukis haver is panaszkodik erre. De Skodásként én is tapasztaltam nap mint nap. Pedig az én Skodám is meg volt reszelve, csak ez kívülről nem látszott. Mostani Opel Astrám gyengébb mint a Skodám, lustábban is reagál mindenre, futóműve is olyan mint a rágógumi, mégsem volt még soha ilyen tapasztalatom mint Skodával vagy Suzukival.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:00:46

@Donor: 2010.04.25. 10:53:42
Már aki. Már több helyen is vannak olyan akciók, hogy 10-20 hónapra 0% THM-re vehetsz dolgokat. Autóval is van ilyen. A bank így is megkapja ami jár neki, csak azt nem te, hanem a gyártó, kereskedő, vagy az importőr fizeti. Az más kérdés, hogy mennyi az árrés. Viszont ott, akkor a kp-s ár is annyi amennyit részletekben fizetsz.

Donor 2010.04.25. 11:00:50

@akárki lehetek:-): Hát azért ha új autót veszek arra tuti lenne kaszkóm, mert meggondolatlanság nem kötni. Ahogy a lakásbiztosítás is alap egy normális embernél. Alapvetően szerintem mindenre érdemes biztosítást kötni aminek a hirtelen hiánya súlyos helyzetbe sodorja az embert.

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 11:01:40

@szaGértő: Ez egy nagyon szép dolog, csak szart se ér. Ha túl érzékenyre állítják, akkor minden kanyarban, meg fékezéskor bekapcsol, ha meg tényleg csak az extrém mértékű gyorsulásra reagál, akkor esetleg pont a lényeg marad le a felvételről. Ha elém vág valami bunkó és satuznom kell, akkor csak két kurva közeli féklámpát veszek fel, de hogy honnan keveredett oda az állatja, az nem lesz rajta a felvételen. Mert felteszem, hogy az ilyen rendszer nem érzi meg előre, hogy 10 s múlva majd satufékezni fogok.

Donor 2010.04.25. 11:04:34

@balazs__: Németországban más azért.
Haver (nem barát :) motorral ment mint a golyó, elvégre lehet. Elhúzott két autó között, elvégre van hely köztük. A következő kijáratnál lekapcsolták és mután közölte a rendőrrel hogy úgy sem tudják bizonyítani 24 órás megfigyelésre beutalták egy helyi cellába a büntetésen felül. Na pont így kellene nálunk is eljárni az ilyen tájjellegű vizesedényekkel.

anyadmajma 2010.04.25. 11:05:14

@akárki lehetek:-): De.:)

@Donor: Hát igen, ez a nagy különbség. Mert az bevett szokás, hogy ha 10-20%-al olcsóbb az áru, nem generál akkora forgalmat, mintha a listaárral ugyan, de "ingyenhitelre" adják. A bolt ugyanúgy elenged x%-ot, a vevőnek nem kerül többe, a különbözet meg a bank nyeresége a hitelügyleten. Ezzel a megoldással tényleg mindenki jól jár.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:09:06

@Donor: 2010.04.25. 11:00:50
Aki nincs úgy eleresztve az nem igazán gondol ilyenekre.
Remél!!
Tudod: A lepényhal először, a remény hal meg utoljára.

anyadmajma 2010.04.25. 11:09:08

@Donor: Meg kamerákat felszerelni! Az első egy évben a bírságból bőven megtérülne az ára, utána meg biztonságosabbá válna a közlekedés, ami minden pénzt megér. Állítólag. És nem lenne ilyen gond, hogy bizonyítani kell, mert ott a felvétel.

Donor 2010.04.25. 11:09:52

@akárki lehetek:-): Én abba sem egyeztem bele, hogy a trafipax lekapjon, mégis megtették :)))

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:13:48

@anyadmajma: Plusz azalatt az idő alatt amíg fizeted a mostani ár szerinti THM mentes hitel részleteit, a részlet összege inflálódik, az autód meg amortizálódik.

anyadmajma 2010.04.25. 11:14:09

Pedig tele vannak az autópályák "a gyorhajtás öl" óriásplakáttal. Pedig nem a gyorshajtás öl. Vagy akkor gyorsan hajtok 130-al, amikor a figyelmetlen vezető kivág elém 90-el, mert elfelejtett tükörbe nézni? Az autó 5m felett van, tehát nem nagyon hiszem, hogy elfér a jól beállított tükör holtterében.

szaGértő 2010.04.25. 11:14:15

@Reaper Man: Olvass, értelmezz. Eseménykor az azt megelőző 8-10 másodpercet is lementi, amit felvett. Ha nem kell menteni, törli.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:15:52

@Donor: 2010.04.25. 11:09:52
JUJJ! A csúnyák.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:21:20

@szaGértő: 2010.04.25. 11:14:15
Nem jól magyarázol!!! Folyamatosan veszi az eseményeket, de folyamatosan vesz és töröl (fekete doboz). Baj esetén megáll és rajta marad az utolsó 8-10-15 másodperc. Viszont ehhez nem kell gyorsulásmérő.

anyadmajma 2010.04.25. 11:22:47

@akárki lehetek:-): Na jó, az meg a bankok túlzottan vérszemet kapott hülyesége, amihez állami asszisztenciát kaptak, hogy fedezet nélkül adnak hitelre. Bár, ha kiszámolod, hogy mennyi az autó, hány hónap alatt van meg az ára a törlesztőből, akkor a többi hónap a bank nyeresége, Ha ezt a hónapszámot eléred a törlesztésben, akkor a bank már nem bukik rajta. Nekik ez baromi jó üzlet. A vevő meg magára vessen. Autó ára (mondjuk): 3 misi. thm 20-30%. futamidő 5 év. Kitolod a szalonból: ár-15%=kb.2.6-2.7. Két éves, újabb -20,-30%=1.8-2. tartozás: 2.5. 5 év alatt kb5-6 között lesz, amit fizetsz, az ára meg talán 1, jó esetben 1.5. Nyugatabbra eladja (beszámítják) a hitelmentes 3-4 autót, a különbözetet felveszi hetelre, 3-4 év múlva hitelmentes a kocsi, és kezdődik a móka előről. Ott általában kicsit kevesebb, mint az ár 50%-át veszik fel hitelre, értelemszerűen nem 100 évre.:)

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:23:59

@akárki lehetek:-): Elég hozzá egy Airbus fekete doboza:-)))

anyadmajma 2010.04.25. 11:25:52

@akárki lehetek:-): Hehe, 8-10mp? szép. Már fillérekbe kerül egy adattároló, drága helyen kiskerbe leht kapni 25-30ezerért több tíz GB-os pendrivet. Mi van abba a kütyübe, 7 zenés kvarcóra?:)

Brainless · anyulontul.blog.hu 2010.04.25. 11:34:23

@"streetfighter": Biztos én is hibázok, de ha 150-el előzök és valaki utolér 200-al, azzal sajnos nem tudok mit kezdeni. Nekem csak GS volt, nem GTI. Befejezem az előzést és kihúzódok. Lehet, hogy te olyan tempóval közlekedtél, hogy esélyük sem volt utolérni, de engem mindig megtaláltak, "optikai" sufnituningos Ibizák kettes, hármas Golfok és egyéb lelakott 50 lovas csodák, sajnos a 20 éves BMW 3-ak is jellemzőek voltak. Az újak legfeljebb csak villogtak. Ha épp azt gondolták le kéne szorítanom a kamionokat, hogy őket elengedjem. Érdekes, mikor kisteherrel jártam ugyan ott, akkor miért nem találtak meg? Pedig hasonló tempo ugyan olyan vezetési stílus.
@Akárki lehetek:) Ha a mentő kiérkezett, akkor feljelentés is kell legyen hivatalból. Ráadásul az út üzemeltetője is megteszi, ha kell, mert a szalagkorlátot is kifizettetik.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:38:13

@anyadmajma: 2010.04.25. 11:25:52
Plusz 5 világító gomb más-más színekkel!:-)
20 rugó 500 Gb-os külső wincsi kisker áron.
WD médialejátszó + webkamera kb 35 rugó és nem kell hozzá PC.

anyadmajma 2010.04.25. 11:41:12

Ja, csak arra kell figyelni, hogy a debreceni rendőrség kocsijaiba is mobil, kivehető! kamerát kellett szerelni, mert félő volt, hogy feltörik érte a matricás-villogós autót, és kilopják belőle. Na, ez a kemény.:)

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:41:17

@Brainless: Nem értem a hozzám írt szöveget. Egy szót sem írtam a feljelentéssel kapcsolatban:-)

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:45:01

@anyadmajma: 2010.04.25. 11:41:12 Hát ez alap!!! A gps tartót is ki kell venni, mert, ha benthagyod, feltörik a kocsit, hátha a kesztyűtartóba tetted a kütyüt.

anyadmajma 2010.04.25. 11:48:23

@akárki lehetek:-): Na, ez nálunk meg van oldva. A mi gps-ünkre rá van írva a gyártó, hogyaszongya: Budapesti Kartográfiai Vállalat. :)
Nekem senki se ugasson bele a vezetésembe. ha nem tetszik a stílusom, tűnés a járdáról.:D

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 11:49:22

@szaGértő: Akkor folyamatosan felvesz, csak egy idő után a "felesleget" törli, ill. nem menti el, ahogy pl. a CVR (pilótafülke hangrögzítő)is csak az utolsó 30 percet tárolja a repülőgépeken. Így világos, de a leírás alapján ez nem volt tök egyértelmű.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 11:53:01

@anyadmajma: És a tietek női, férfi vagy szivárványos hangon szól hozzátok?:-)
Nálunk maximum én pofázhatok, de akkor nem kapok ebédet meg mást sem:-)

Donor 2010.04.25. 12:00:20

@akárki lehetek:-): Nem érdemes mozgó autóba HDD-t rakni.
1Gigás flash bőven elég 1 óra jóminőségű MPEG4-nek.

Donor 2010.04.25. 12:01:12

@anyadmajma: Elvégre a balesetek mindig az utakon történnek :D

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 12:02:07

@Brainless: Csak részben igaz, amit írtál, azonban nem a mentő kiérkezése a döntő (ők ugyanis nem tesznek feljelentést), hanem hogy történt-e személyi sérülés. Mondjuk a mentő elvben csak sérült személyt visz, tök egészségeset nem, ezért ha elvitték az embert, az első körben egyenlő személyi sérülés, kivéve, ha utólag a kórházban kiderül, hogy kutya baja. Amúgy a személyi sérülés sem a feljelentéssel egyenlő, hanem a kötelező rendőri intézkedéssel, ami nem ugyanaz.
Az út kezelője pedig max. a Lagunást fogja feljelenteni, mert ő tette gallyra a szalagkorlátot, nem a köddé vált BMW-st, aki állítólag okozta a balesetet.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 12:05:24

@Brainless: 2010.04.25. 11:34:23
Amúgy Suzuki GS 150-el önmagában veszélyes nem kell hozzá 200-al másik autó:)

Csúfy 2010.04.25. 12:08:45

pénteken egyébként én is ott szivtam lajosmizse előtt a dugóban. jött a meleg és folyt a prolik haláltánca: A 6, BMW, fürge Octaviak és Fabaiák.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 12:11:43

@Donor: 2010.04.25. 12:00:20
Az említett médialejátszó külső, saját házzal amit bárhova elhelyezhetsz, csak a tápról kell gondoskodni, ami persze 12V-os egyenáramú autónál nem lehet gond. A flash-hez pedig kíváncsi lennék hogyan csatlakoztatod a webkamerát PC vagy laptop nélkül, hogy fel is vegyen?

szaGértő 2010.04.25. 12:14:50

@akárki lehetek:-): És akkor honnan tudja, hogy baj van? :D

Ezen kívül ha rögzíti a gyorulási adatokat, abból sok minden kiderül ám...

Netuddki. 2010.04.25. 12:18:40

@anyadmajma: Ja Debrecen? Akkor érthető. XD

Netuddki. 2010.04.25. 12:22:32

@akárki lehetek:-): Okoska! Nem a HDD-t dugod a WD-dbe, hanem a pendrájvot. Ezért a pendrájvra rögzít. Azt még egy 1ségsugarú se gondolja manapság, hogy a pendrájvot és a webkamerát össze lehet dugni. Vagy ki tudja? XD

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 12:22:36

@szaGértő: 2010.04.25. 12:14:50
Ne legyünk már ilyen kukacosak!
Hát onnan, hogy a lökhárító mögött úgyis ott az érzékelő ami szépen elindítja a légzsákot, letiltja a motorelektronikát 25km/h sebesség feletti ütközésnél.
Próbáld ki, ha légzsákos autód van: anyós a vezetőülésbe te meg rúgjál egy jó nagyot a lökhárítóba vagy egy nagy karóval lendületes ütést mérjél rá (ne az anyósra). Hatást várd meg mikor kiszáll az anyós.

Brainless · anyulontul.blog.hu 2010.04.25. 12:25:48

@akárki lehetek:-): Bocs, lehet, hogy félrenéztem, hogy ki írta. ;) Pedig ha tudnád, hogy megy az többet is... ;) Csak az a baj, hogy baromi hosszú az ötödik és így nincs semmi erőtartalék. Hiába 800 kiló és hetven x ló. Ettől veszélyes egy cseppet valóban.
@Reaper Man: Valóban, igazad van. Nem a mentősök teszik, a feljelentést és én is a kötelező intézkedésre gondoltam, aminek adott esetben, nyilván feljelentés, vizsgálat, hívjuk akárhogy a következménye. Azt út karbantartója nyilván nem a BMW-t jelenti fel. Ő csak akkor tesz feljelentést, ha nincs vizsgálat és nem vállalja senki a kárt. Ráadásul ha jól tudom ismeretlen tettes ellen teszi.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 12:32:09

@kovi1970: 2010.04.25. 12:22:32 Rosszul címeztél! Van egy mondás: "Hallgattál volna, bölcs maradtál volna". Nos a WD médialejátszóba nem kell semmilyen HDD-t dugni, mivel tartalmaz egy 250-500 Gb-os, vagy 1Tb-os HDD-t igény szerint. Namármost, ha rendelkezel egy 500Gb wincsis WD (Western Digital) médialejátszóval 1. mi a bánatnak dugnál bele egy 1Gb-os flash drive-t, 2. se flash, se HDD nem csinál semmit önmagában kamerával összedugva. Akkor most ki az "Okoska"?

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 12:37:26

@Brainless: Tudom, hogy többet is bír, de az oroszlán 206 1,4 HDI VAN alattiakkal 140 felett életveszélyes közlekedni.

Dernovics Laszlo 2010.04.25. 12:44:26

A 40-es km körül előzött meg minket a Laguna, messziről láttam a tükörben, hogy jön. Vastagon nyomta legalább 150-nel, utána a BMW. Mikor mi odaértünk már állt az összetört Laguna mellett 1-2 autó, de a biztonság kedvéért elkezdtem hívni a 112-őt. Eltelt 10 perc és nem vette fel senki, ekkor leraktam. Gondolom már valakinek sikerült akkor beszélni a segéllyel. Borzasztó ám tudni, hogy ha valami baj van, beledöglesz, mielőtt segítséget tudnál hívni. Ezt is sikerült olyan jó magyarosan megcsinálni. A BMW-s meg dögöljön meg. Ha valaki tudja a rendszámot, dobja fel a blogra.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 12:44:38

@akárki lehetek:-): Azért írtam VAN-t mert annak erősebb a futóműve és a rugózása, mint a sima személynek.

szaGértő 2010.04.25. 12:49:23

@akárki lehetek:-): Akkor össze kell kötni a légzsák elektronikájával. Lehet, hogy a szerelés elég drága lesz, és a cucc nem kivehető. Ha ezért három naponta feltörik az autót, akkor inkább nem kell :D

Ezt meg felcuppantod a szélvédőre és működik.

webmestar 2010.04.25. 12:50:19

2007-ben így törtük rommá a családi 406-ost, mert egy buzi bmw nem figyelt és hamarabb húzta be a kocsiját elénk, anyukám, aki vezetett pedig elrántotta a kormányt. Lehet mondani, hogy elbaszta (igen, én is vezetek, én se rántanám el), de ha éltetek már olyat át (és túl), hogy 130-cal egyik fal, majd másik falnál nullára, ha tudjátok milyen az, hogy az öv úgy megránt hogy nem tudtok napokig rendesen kiegyenesedni, légzsák égési sérüléseiről nem is beszélve + a kép, ami mindig benned marad...
Ezért kell sokkal jobban figyelni. Nem elég ha jól vezetsz, azt is látnod kell, hogy nem mindenki reagál olyan jól, mint Te. Vigyázzatok a másikra is.
(nem mellesleg itt is elhajtott az emberünk, a kocsit meg otthagytuk, mivel ez az olasz autópályán volt és nem érte meg hazaszállíttatni)

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 12:58:49

@szaGértő: 2010.04.25. 12:49:23 Ugyanmár csak a csatlakozót kell fix helyre tenni, a többi mobil. Lásd szivargyujtó + telefontöltő, vagy szivargyújtó + stekklámpa, stb..
Legyünk már egy kicsit kreatívak, nem kell mingyárt az akadémiára szaladni egy kis 5letért

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 13:00:07

@Éljen: Ha baj van - értem ezalatt, hogy emberélet van veszélyben - sosem a 112-t kell hívni, hanem a 104-et. Az, hogy a rendőrök mikor jönnek ki papírozgatni, majdnem édesmindegy, helyszínt normálisan biztosítani úgysem képesek.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 13:05:26

@Reaper Man: Arról nem is beszélve, amikor a helyszínt biztosító nem közlekedési rendőrt elüti a később érkező közlekedési rendőr.

cavecanem 2010.04.25. 13:08:01

túl sokszor fordul elő ilyesmi az utakon ahhoz, hogy elégséges közlekedési kultúrával rendelkező országnak mondhassuk magunkat:(

persze lehet osztani az észt, hogy ne rángassa a kormányt a szerencsétlen lagúnás+hogy miért nincs casco-ja, DE sztem az a "belsősávban nyomom 180-nal, takarodj előlem a kamion kerekei alá te tehetségtelen csak 140-nel előző(bár a max. mengengedett 130???) és még a kormányt is rádhúzom sűrű anyázások közepette" stílusú magatartást kellene már elfelejteni...végre

pancel 2010.04.25. 13:09:26

Bocs, hogy beleszólok, de én lennék az egyetlen, akinek szébe jutott az, hogy az M5 tele van forgalomfigyelő kamerákkal?
Ha kéred a rendőrségtől, hogy kérje ki az Autópályakezelőtől az adott időintervallumban az adott helyeken található kamerák felvételeit (mivel bűncselekmény közvetett, esetleg közvetlen bizonyítékairól van szó így kötelességük bekérni illetve kiadni), akkor megoldódott a probléma.
Ha nem teszik meg, akkor panaszemelés a rendőrségi eljárással kapcsolatban és jóidő.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.25. 13:11:02

@pancel: Nem, de te vagy az első, aki nem olvasta el a kommenteket :)))

anyadmajma 2010.04.25. 13:13:16

@Brainless: Nem a gázt nyomni kell ész, mert azt a szerszámosláda is tudja. Hanem megállni.
Ezért is örülök ilyen szempontból, hogy itthon még kötelező nyilvántartása van a motorszámnak. Akármennyit megy a kocsi, nem a padlógáz a biztonságos közlekedés, főleg a kis és középkategóriás kocsiknál.
És csak érdekességképpen, ma magyarországon, mindegy milyen ügyben, csak és kizárólag ismeretlen tettes ellen tehetsz feljelentést. akkor is, ha tettenéred a zsebtolvajt, beviszed a yardra, hogy ő volt az.

@webmestar: Hát ez szomorú. Azért sejtem, milyen lehetett, estem már 120-al 5m-es töltésről erdőbe. Nagy mázlival meg lett úszva, de 1 hétig fájt a szegycsontom az övtől, ha nagy levegőt vettem.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 13:19:43

@pancel: Mint már említettem fentebb (biztos a túl sok komment miatt elkerülte a figyelmedet) AZ M5-N NINCS KAMERA AZ M5-M0 CSOMÓPONTJÁT KIVÉVE!!!!!!!!

anyadmajma 2010.04.25. 13:19:54

@Reaper Man: A 112-őt már nekem is kellett hívni párszor. Azóta mindig a rádiókabaré jut róla eszembe. A címe: Gyorsreagálású Hadtest. Gálvölgyi-Kern adja elő. Szerintem ennek a mintájára csinálják.:) Sajna.:(
Elvileg pont azért kellene ezt hívni, mert a 104, 105, 107 számokat a cella szerinti őrsre kapcsolják, és ha éppen nincs ilyen, akkor van a keveredés. Elég nehézkes lehet a komlói örsöt rávenni, hogy kapcsolják már a kecskeméti illetékes autópályarendőrséget.:)

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 13:23:17

@anyadmajma: 2010.04.25. 13:13:16 Senkit nem foghatsz fülön és nem viheted be te személyesen a yardra, mert az a személyes szabadság megsértése és a rendőrök eljárást indítanak ellened emberrablásért.:-)

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 13:23:28

@Brainless: Pontosan, ha a rendőrség intézkedésre kötelezett (pl. személyi sérülés vagy jelentős anyagi kár esetén), akkor kénytelenek lefolytatni a vizsgálatot, aminek a végén meg kell nevezni valamilyen "felelőst". Bizonyos esetekben a felelősséget meg is lehet osztani, de az már komoly szakértői hátteret igényel, nem valami hülye rendőr csinálja. A "felelős(ök)" ellen lehet aztán szabálysértési vagy büntetőeljárást indítani.
A postban cserbenhagyásnak minősítik a történteket, ami népi kifejezés, nem jogi kategória, és csak személyi sérülés esetén értelmezhető (amúgy segítségnyújtás elmulasztása, ami viszont nem szabálysértés, hanem bűncselekmény).
Ha a parkolóban nekitolatok egy másik (mondjuk szintén mozgásban lévő) autónak, és utána gyorsan elhúzok a helyszínről, az ugye nem cserbenhagyás.
Innentől elég nehéz a Lagunás helyzete, mivel össze sem ütköztek. Valaki feljebb írta, hogy ha el is kapják a BMW-st, azt mondja, hogy átszaladt előtte egy kutya, azt kerülte ki, és nem is látta, hogy mögötte baleset történt. Elég nehéz az ellenkezőjét bizonyítani. Ha a "felelős" ismeretlen - mint itt is - akkor elvben már csak nyomozati módszerekkel lehet a nyomára jutni, azt meg valószínűleg csak bűncselekmény esetén rendelnek el. Ilyen lenne pl. ha a Lagunás súlyos sérülést szenvedett vagy meghalt volna, ebben az esetben a rendőrségnek nem lenne nagyon más választása. Önmagában a közúti közlekedés veszélyeztetése, szabálytalan előzés, stb. nem olyan súlyú cselekmények, hogy azok után nyomozgassanak. Pláne, hogy itt eleve halott ügyről van szó, érdemi bizonyítás reménye nélkül. Más lenne persze egy videófelvétel. Valószínűleg még a szalagkorlátot is a Lagunás nyakába varrják majd.

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 13:26:02

@anyadmajma: 2010.04.25. 13:19:54 Sőt, hogy fokozzam: a helyszínen sem tarthatod, ha el akar menni, mivel az meg a személyek szabad mozgásának a korlátozása. Majdnem olyan, mint az emberrablás. Hurrá magyar demokrácia, hurrá magyar jogszabályok!!!!!

anyadmajma 2010.04.25. 13:32:53

@akárki lehetek:-): Persze, és ez benne a zseniális. Az elkövetőnek mindenhez van joga, az áldozatnak meg semmihez, az dögöljön meg.
Különben mit csinálnának ennyi tehetségtelen zugügyvéddel, meg idióta IQ-negatív tehetségtelen bíróval?

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 13:37:31

@anyadmajma: Én a helyedben ezeket csak virágnyelven írnám le, mert ezért az ügyvédi kamara meg a bírói tanács fog feljelenteni rágalmazás, hitelrontás és személyeskedés miatt:-) Azért ismerd be, a "negatív" kitétel egy kicsit erős volt:-)

Brainless · anyulontul.blog.hu 2010.04.25. 13:38:19

@anyadmajma: Egyetértek, ne tévesszen meg a nevem és nem azért írtam, hogy mit bír, mert az mekkora királyság, hogy közúton feszegeti valaki egy kisautó határait. Ezt 1 hónapos jogsival megtanultam, mikor rommá törtem egy Trabit. De utána tettem is róla, hogy megtanuljak megállni. Sok-sok kartondobozba és elkopott gumiba került egy lebetonozott bánya helyén, de úgy érzem a fentebb említett balesetemnél nagyon sokat segített. Anélkül valószínűleg én is az árokba rántottam volna az autót.

anyadmajma 2010.04.25. 13:49:51

@akárki lehetek:-): Hát szerintem meg pont hogy virágnyelven írtam.:) Vagy csak nyomdafestéket tűrő megfogalmazásban?:) Egyébként meg pereljenek, majd leülöm ezt is.:)

@Brainless: Pedig a név kötelez.:) De a viccet félretéve, ilyesmit igenis csak rutinnal lehet csinálni, azt meg valahogy szerezni kell. A vizsgán meg nem lehet. Meg akárhány éves jogsival sem biztos. De az általad írt módszerrel már igen. Meg ha elég gyakran kerülsz "veszélyes" helyzetbe. Ezek nem azok a dolgok, hogy nem adja meg a kereszteződésben az elsőbbséget. Sokan azt sem tudják, hogy hogy viselkedik a kocsi, ha nem napos, száraz egyenes úton haladnak vele.

Brainless · anyulontul.blog.hu 2010.04.25. 13:59:25

@anyadmajma: Pontosan. Én minden egyes telet úgy kezdek, amint leesik az első hó, hogy megyünk asszonnyal éjjel a Tecskó parkolóba, hogy hamar ráérezzen az ember a határokra és ezzel ne a forgalomba kelljen szembesülnie. Nem véletlen, hogy az első hó alkalmával van mindig a legtöbb baleset. Akármilyen profi is valaki 9-10 hónap elég arra, hogy az ember reflexei ráálljanak a "jó időre". Na ez már nagyon offra sikerül. Sorry o_O

akárki lehetek:-) 2010.04.25. 14:17:56

@anyadmajma: Akkor te ültél a szomszéd cellában???? A helyzet eccerű:
bömcsi nem is vót, rönós próbáta beállítni ótomata gyorsulásmérő-veszélyfelvevő kameráját, eközben ülés alá szorult a telóját kereste amin anyósa hítta. Ótó meg ment amerre ő akart, csak hát elé ugrott egy szalagkorlátnak nevezett valami és attól megszédült.

anyadmajma 2010.04.25. 14:30:53

@akárki lehetek:-): Jaja, és bepörüjjük a rőnót, mernevót a ahsználtismutatóba, hogy tempomat esetín nem teljesen magátú megy a verda. A lakókócsiba hátremnő kávétfőző pógárnak begyütt, megnyerte a pört. Igaz, amérikás vót a csávó....

anyadmajma 2010.04.25. 14:33:13

És még egy dolog a beperlésem védőbeszédéhez:
-Bíró Úr! Nyilvános helyen lekurváztak. Mit tegyek?
-Ne járjon olyan helyre, ahol ismerik.

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 14:47:08

@anyadmajma: Elég komoly tévedésben vagy. A 112-n központi diszpécserszolgálat van, ami tudomásom szerint a rendőrséghez tartozik, legalábbis régen így volt. Na most pont nekik van a legkevesebb fogalmuk arról, hogy vészhelyzetben mit is kéne csinálni. A 104-es szám vezetékesről és mobilról is mindig a mentők diszpécserszolgálatán (többnyire valamelyik megyei központban, Budapesten pedig a Markó utcai mentőközpontban) csörög, és elvileg egy percen belül elindítják a mentőt mondjuk a balesethez. Mire Te a 112-n megérteted a problémádat, addigra a 104-en hívott mentő már félúton van. Régebben abból volt némi kavarodás, hogy bizonyos esetekben a világ végén mobilról tárcsázott 104 nem arra a megyeszékhelyre csörgött, ahonnan az adott terület ellátását irányítják, hanem egy másik megyébe, mondjuk pl.Dunaújváros térségéből nem Székesfehérvárra, hanem Kecskemétre, vagy Pápáról nem Veszprémbe, hanem Győrbe. Ez azonban minimális késlekedéssel járt, a jelenlegi tetra rendszerben pedig elvben mindenki mindenkivel azonnali rádiókapcsolatban van. Azonkívül a 104-en hívott mentők baleset esetén azonnal riasztják a többieket (rendőrség, tűzoltók) stb. ha szükséges. Talán nem kell bizonygatni, hogy súlyos baleset esetén a mentőre van leggyorsabban szükség.
Magyarul: baleset = 104 (természetesen nem koccanásról beszélünk).

anyadmajma 2010.04.25. 15:14:43

@Reaper Man: Nem, nem vagyok, tudom, hogy hogy működik a dolog. A 112-t pont az említett régi rendszer félreértései miatt hozták létre(az usa 911 mintájára). Csak hát nem komplett idiótákkal kellene feltölteni az ottani diszpécser-szolgálatot. Meg úgy ahogy van, nem működik ebben a formában(írtam az előbb a rádiókabaréval vélt párhuzamokról).
És sajnos tudom, milyen rohadt egy érzés állni a sérült mellett, és óráknak tűnő másodpercek között kivárni azt a pár percet, amíg megérkezik a riasztott mentő. Hol érdekli olyankor az embert, hogy a szabálytalan gyalogos totálra törte az autóját. Bár előtte is elengedtem mindig még a sziréna nélküli mentőt is.

Tagbaszakadt Paraszt 2010.04.25. 15:36:12

@anyadmajma: Tudomásom szerint a 112 közös európai szabvány próbálna lenni, csak nálunk sok máshoz hasonlóan ez sem működik. USA-ban a parasztnak elég egy számot megjegyezni 2 éves korban, és utána mindig a 911-et kell hívni, vulkánkitöréskor, gyalogosgázoláskor meg fitymarepedéskor is. Sőt, ha a macskád nem tud lejönni a fáról, vagy csörgőkígyót találtál a szekrényedben, akkor is. És ők küldik a tűzoltót, a mentőt, a fitymadokit meg a kígyóbűvölőt is, nem neked kell kitalálnod, hogy az adott helyzetben ki is a problémamegoldó és az hol érhető el. Csak ott ez tényleg működik. Ha csak a 112 lesz, akkor én is azt hívom majd, addig emberélet mentése érdekében maradok a 104-nél.

anyadmajma 2010.04.25. 16:19:00

Nos, mivel én nem akartam (akarok) uniós tag lenni, megfeledkezem róla:). De teljes mértékben igazad van.

romesz 2010.04.25. 16:40:07

Az is lehet, hogy a lagunas hazudik, nem huzta senki ra a kormanyt. De kell bunbakot keresni

salted 2010.04.25. 19:51:58

srácok, hol lehet olyan kütyüt kapni, amiről szó volt és rögzíti visszamenőlegesen a történéseket fennforgás esetén?

mr_x 2010.04.25. 20:35:24

@zsitva:
"Mint ex baleseti helyszínelő feláll a hátamon a szőr az olyan, sajnos elterjedet nézetektől, hogy:...."...és akkor félrerántotta a kormányt...."....NE rántsa félre. Se állat miatt (üsse el) se másik autó miatt."

Lehet hogy en vagyok hulye, de pl itt szerinted mi tortenik ha nem rantom felre:
auto.indavideo.hu/video/Elozz_csak_nyugodtan

A masik eset (arrol sajnos nincs felvetelem) amikor a szembejovo keresztbe befordult elem majd ijedteben satuzott. Ha nem kapom felre (mikozben kattogott az abs) akkor kiflibe hajtom a b oszlopnal, igy a hatso lokharitojat talaltam el oldalrol es senki sem serult.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.26. 00:03:30

Remélem meglett a rendszám!
A BMW-s érdemel pár hét fejbelövést!

mr_x 2010.04.26. 00:08:26

@salted: "hol lehet olyan kütyüt kapni, amiről szó volt és rögzíti visszamenőlegesen a történéseket fennforgás esetén?"

En toluk vettem: roadscan.co.uk/, de lehet talalni olcsobbat is.

Alex3000 2010.04.26. 11:35:59

Elszomorító, hogy ide jutottunk. Hogyan lehetne ezt megfékezni? Lassan mindennapossá válik, hogy az embert lenyomják, megverik az utakon. Milyen állatkertben élünk már?

cso zsi 2010.04.26. 13:10:10

@romesz: Meglehet, de egy mögötte haladó szemtanú tollából származik a témaindító.

tboykaa 2010.04.26. 14:46:54

@mr_x: Te vagy a hülye. Jobbról nem előzünk.

tboykaa 2010.04.26. 14:54:08

@zsitva: EGYRÉSZT igazad van. Én 15 éve vezetek, évi kb. 50e km-eket. Nagyon sokan próbáltak leszorítani, bepróbálkozni városon belül is. Ha látják, hogy egyenesen megy az ember tovább és nem tojik be, akkor feladják. Volt olyan is, aki centizett. Én mentem a sávomban, neki meg megszűnt és úgy gondolta, hogy bejön elém. Ott én is paráztam egy kicsit, kb. 5cm volt a két autó között, de megállt. Feladta. Ha a Lagunás nem rántotta volna el a kormányt, 99.9%, hogy a BMW-s nem megy neki. MÁSRÉSZT. Nagyon sok rutintalan vezető van, így meg tudom vhol érteni a Lagunás reakcióját is.

GiveltAway 2010.04.26. 15:50:31

@mr_x:

(1) Roadscan VEDR 73.500,-
www.utlenyomat.hu/documents/82.html
(2) VholdR ContourHD 780p szett 86.000,- + 12.000,- (szélvédőre rögzítő)

Melyiket érdemesebb megvásárolni?
safekeep.hu/vholdr/arak.html

efhábé 2010.04.26. 15:55:12

@akárki lehetek:-): Ne már, válság 2008 ősze óta van, a laguna meg 1 hónapos.
Ha ennyire szarul áll, hogy nem tud kiszorítani havi 7-8 ezer forintot, akkor minek vette meg 1 hónapja a lagunát?
Sajnálom szerencsétlent, a bmw-st meg addig kéne ütni, amíg mozog, de vadonatúj autót casco nélkül az tényleg ökörség.

cso zsi 2010.04.26. 16:27:35

@efhábé: Szerintem van némi különbség pénzt költeni egy használható dologra vs. fizetni öt éven át a kocsironcs árát. Sajáthibás esetén sem oké, de így...

efhábé 2010.04.26. 16:53:59

@cso zsi: Pont erről van szó, ezért kell a casco, hogy ne öt éven át fizesd egy roncs árát. Ezért hülyeség a válságról magyarázni. Nem kötelező elkölteni az utolsó fillért is kocsira, legyen akár új, akár használt. Kell, hogy az embernek maradjon vásárlás után annyi pénze, hogy a kocsival járó egyéb költségeket is fizetni tudja. Ha nem megy, olcsóbb autót kell venni.

mr_x 2010.04.26. 16:55:56

@tboykaa: "Te vagy a hülye. Jobbról nem előzünk."
Nem latom a smiley-t :-o
Nezd meg azt a felvetelt meg egy parszor, talan rajossz hogy a felvetel nem az europai kontinensen tortent, hanem olyan orszagban ahol balrol nem illik elozni :-)

mr_x 2010.04.26. 17:02:17

@GiveItAway:
"Melyiket érdemesebb megvásárolni?"
Nekem a Roadscan van, egyszer felszereled, gyujtas raadasakor aktivalodik, es a beallitott gyorsulasnal nagyobb erteknel ment elotte 15 utana 5 mp-t, csak le kell tolteni rola.
Cserebe a felbontas eleg gyatra, a rendszam pl nem igazan olvashato.

A VholdR ahogy nezem jobb minosegu kepet csinal, de indulaskor kezzel el kell inditani es megallasnal megallitani, kozte mindent vesz. Plusz a felvetelek torlese (hogy legyen hely az ujaknak), szoval macerasabb.

De ez csak az en velemenyem.

tboykaa 2010.04.26. 18:30:00

@mr_x: Ha ez így van, akkor Mea Culpa. Én azt gondoltam, hogy ez egy 2x2 sávos autópálya egyik oldala.

mr_x 2010.04.26. 18:42:10

@tboykaa: "Én azt gondoltam, hogy ez egy 2x2 sávos autópálya egyik oldala."
A felvetel elejen szembejovo auto meg amokfuto? ;-)

"streetfighter" 2010.04.26. 19:22:28

@tboykaa:
Láss, ne csak nézz!
Gondolom a tényleges forgalomban ezt követed. :)

PamPalini 2010.04.26. 23:02:02

@balazs__:
Csak a miheztartás végett:
Rendszám:ILKAY-1
Típus:Mercedes-Benz ML 320 CDI
Szín:fekete

Ilkay-1
Szőnyeg, Takaró Kis- és Nagykereskedés
Budapest

További információk céginformációs adatbázis alapján lásd pl.
www.e-cegjegyzek.hu/

:)

tboykaa 2010.04.27. 12:48:46

@"streetfighter": @mr_x: Megnéztem még egyszer a felvételt és rájöttem egy érdekes dologra. Vmi miatt a laptopom a videó elejét (kb.3sec) nem játsza le (ahol szembejön az autós), viszont az asztali gépem igen. Szóval nem én hülyültem meg...:)

romesz 2010.04.28. 16:06:17

@tboykaa: ez nem szamit elozesnek, parhuzamos savok eseten csak kikerules lehetseges. Kulonben a kovetkezo lehetosegnel, padlo gazzal kell elmenni az ilyen mellett. Persze reszeg autost nem kerulgetni kell, hanem kovetni es rendort hivni a vetkesre.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása