Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Fellökte autójával a kerékpárost a türelmetlen sofőr

2010.04.26. 14:03 :: SilentSound

A Critical Mass mellett volt a hétvégén más kerékpáros rendezvény is, az egyik ilyen a Balatonkör volt, amiről min küldött egy rövid videót. Ilyen eseményekkor sajnos elkerülhetetlen az, hogy a kerékpárosok egy ideig feltartsák az autóforgalmat. Vannak türelmes és kevésbé türelmes autósok és bár a lenti videón az autó feltartása talán nem teljesen szabályos és a kerékpáros srác látványosan kerüli a szemkontaktust, minősíthetetlen az, amit csinált. Persze nem is nagyon állt meg, hogy megnézze, nem sérült-e meg a biciklis.

Rendszeres olvasód vagyok, írtam már hozzászólást is jó párat a blogodban de még nem küldtem neked semmit mert ami megjelentetésre indokolt lenne az mással is megesik és be is küldik.

Na de a linken található videó nálam igencsak kicsapta a biztosítékot, hogy létezik egyáltalán az autós tulokságnak ilyen magasfoka.

Most szombaton készült a balatonkör kerékpáros rendezvényen. Ha gondolod tedd közzé a blogodon egy no commenttel…

1161 komment

Címkék: video biztonság közlekedés autó hülye erőszak kerékpár veszélyes kresz cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GG81 2010.04.28. 22:04:24

@Perillustris: és azt is tegyük hozzá, hogy van amikor az autós int, hogy menj! és ez így jó, le is mondasz és kapsz is elsőbbséget más lemondása által. ez egy közös játék, 1 élettel.

amikor meg fel akarnak hajtogatni a motorháztetőre, akkor el lehet gondolkozni, ki mit csinált rosszul (nem vehették észre vagy frusztrált autós eleve figyelmetlen hibájából vagy...vagy...vagy).
akkor jellemzően nem te fox a kisívben kanyarodó négytengelyes billencs alá hajtani! csak ennyit akartam.

eml 2010.04.28. 22:16:32

www.youtube.com/watch?v=4eIczjfk7tg

Önmagáért beszél.

Mindenki vigyázzon magára és a másikra.

Perillustris 2010.04.28. 23:22:12

@eml: Nehezen találok összefüggést a videó és az utóbbi hozzászólások között. Persze értem, hogy mire gondoltál.

Perillustris 2010.04.28. 23:22:59

Na de irány az autó: Dirt 2. :)

terror 2010.04.28. 23:47:25

@Alikam: Jo most csak neked felraktam amit hirtelen talaltam a videoimon:

www.szmog.info/vidz/?u=./piros/

Es hany ilyen van te, mikor nem megy a felvetel. Megszamlalhatatlan. Allj ki a Dozsa#Thokolyre. Piros lampankent latsz 2-3 ilyet, aki meg atkuldi a durvan telipiroson. Multkor majdnem el is szallt az egyik fasz, mert van ott egy kis hupli. Lazan 90-100 kornyeken tolta neki. De lehet tevedek, hisz csak a bringasok pirosoznak rendszeresen :)

Bringa elkobzas meg hohoho. Perpill halalos gazolassal jaro balesetnel (gepjarmuvekrol beszelek ugyebar) van kis penzbunti, egy nagy ejnyebejnye, esetleg par honapig nem vezethet. Meg ott sincs elkobzas. De persze bringas elkobzas, muhaha...

@GG81: te mit szolnal, ha azt mondanak, hogy autoval csak a szervizutakon kozlekedhetsz? Mikor ott van mellette az aszfaltcsik, ahol 20-ad annyi ido alatt celbaersz. Biztos orulnel, es bologatnal, hogy jo rendben, ez a szabaly.

@eml: ilyenkor mondjuk lehet egy aprot dudalni. Figyelmezteto jelzes gyanant. Nekem is van, hogyha a Szeremi bringafosra tevedek, akkor minden masodik kitakaro bokornal csengetnem kell, hogy az is tudja, hogy jovok, aki a masik iranybol szinten nem lat engem.

eml 2010.04.29. 00:20:20

@errorka: Nem mennek a belinkelt videók.

Sejtem mi van rajtuk.
Mégegyszer: Én is ki tudok állni olyan lámpákhoz, ahol meg csak kerekes megy át a piroson, lámpánként 5.

Bringát nem kell elkobozni, vidéki rokonoméknál a szelepet szokta a KMB elvenni, és csak másnap adja vissza.

Ha a szabály azt mondja ki hogy nem mehetek a buszsávban, akkor nem megyek. ÉN NEM. Pont. És reggelente a Szilágyi Erzsébet Fasoron is sokszor úgy állok meg, hogy lefogom a buszsávot is, és ha jön a busz vagy taxi, akkor előrébb gurulok -hagyok annyi helyet- és elengedem őket. A múltkor a Lichtensteini X5 ott feküdt a dudán, de nem ment el.

A dudálás nem megoldás, mert megbüntethetnek érte. Azonkívül lakik nálunk az utcában egy hölgy, aki azért ül kerekesszékben, mert egy autó rádudált és a hölgy megijedt, majd esett a briongával. Az autós jószándékból egy aprót pöccintett csak a dudán.

terror 2010.04.29. 00:33:39

@eml: Nalam mennek rendesen, direkt teszteltem. Flash + flv lejatszas tortenik online, ha nem megy, akkor ott a link az eredeti videora.

"Én még olyat nem láttam hogy autó úgy ment át piroson, hogy amikor már látta a lmpát, az akkor is piros volt."

Erre irtam. Tudom en is, hogy sokan pirosoznak.

Szelep is jopofa. Ennek is megneznem az autos verziojat, ahogy tolja haza a tonnas vasat...

Dudalasert megbuntethetnek? Engem ledudaltak mar eleg sokszor, hogy miert nem a jardan (nem cangaut, nem bringagyalog) tekerek. Akkor ok is buntethetok? (Tudom, elvileg igen, de ki foglalkozik ilyennel, foleg akkor, ha masok epsege erdekeben teszed...)

Nem mindegy, hogy hol dudalnak. En is utalom, ha forgalomban dudalva jelzik, hogy jonnek. Nem 10 centire kell kerulni, es akkor nem kell duda sem.

Vagy vegyel te is csengot, tekerd le az ablakot, es kiabalj, hogy bokorbol, vagy valami :) Mindent meg lehet oldani, ha kenyelmetlen is. Vagy keruld azt a reszt, ha tudod.

Bambano 2010.04.29. 00:41:43

@errorka: szerintem neked nem kellene nyilatkoznod, ha ilyen jól beszélsz magyarul.

eml 2010.04.29. 00:58:00

@errorka: "Szelep is jopofa. Ennek is megneznem az autos verziojat, ahogy tolja haza a tonnas vasat..."

Felénk a kulcsot és a telefonokat szokta összeszedni, és az asszonyknak adja oda, akikért haza kell mennünk gyalog, mivel nem tudjuk őket felhívni. Mondjuk jobb mint egy sörért fizetni 100 ezret.
Amit kaptunk a nőktől, ajjajj.
Mondjuk mi vagyunk a hülyék, mert 600 métert nem tudtunk gyalogolni. De megtanított.

Vagy keruld azt a reszt, ha tudod.
Nem tudom, úgyhogy ha jön a bringás, akkor énrám szoktak dudálni. Ilyenkor nyáron nem idegesít, mert hátratolt tetőablakkal járok, azon meg ha akarom, akkor kifér a középső ujjam.

Perillustris 2010.04.29. 08:22:17

@Bambano: De nem biztos az sem, hogy neked kéne oktatnod: "megszekték".

Liquid_Night 2010.04.29. 08:47:56

Hatalmas paraszt az autós, DE az is aki odaáll 10 centire az autó elé...

Ez olyan mint amikor az a bizonyos majom benyúl a fa törzsében elrejtett ételért, megfogja, de nem fér ki a keze a lyukon úgy hogy van benne valami...így hát visít meg még jobban rászorít, és húzza erőből...

íme az ész diadala :D

GG81 2010.04.29. 08:54:39

@errorka: van amikor elterelés van, van amikor nem lehet ráhajtani látható ok nélkül sem és akkor beletörődik az ember, igen, mert az a szabály. mert a rendszám alapján felír neki a zsernyák egy szép csekket! jah, a robogós sem mehet fel az autópályára, pedig milyen szép aszfaltcsík! ne legyünk már demagógia!!! ha a biciklis kiharcolta a külön asztfaltsávot, akkor használja!, ha van párhuzamosan.

a kerülönél nem tudom mire gondoltál, de tapasztalatom alapján a mrgthíd budai hídfőjénél, amíg nem lesz alagút, addig az úton menés szabályos! mert a bringaút a másik oldalon gyalogbringa, átvisz a hévállomásaluljárón, ki a bringajárdá ketrecen... nah ezt kikerülheted azon az 50-100 méteren az úton haladva a híd alatt, egyenesen. nincs dráma.

az utakra meg azt mondani, hogy sima, ez a MUHAHA! ahogy írták is már, autóval is kerülöm a csatornafedőket! 5 éven belül nem, megbontható utak vannak szétvagdosva már 1-2 évesen!!! jó hideg telünk is volt, így még inkább széttöredezett az aszfalt. főleg, ha versennyle nyomul az ember, azzal nyomod még?

Perillustris 2010.04.29. 09:21:31

@GG81: "a a biciklis kiharcolta a külön asztfaltsávot, akkor használja!, ha van párhuzamosan"

A kisírt autópályák sem kötelezőek. Pedig milyen szép aszfaltcsík!

GG81 2010.04.29. 09:38:23

@Perillustris: a kisírt elkerülő például a kamionoknak kötelező! a kisírt kerékpár infrastruktúra meg a bicikliseknek. mindkettő egy bizonyos járműcsoport. gyenge próbálkozás volt.

terror 2010.04.29. 09:48:55

@GG81: egy ideig montiztam, de vettem ujra versenyt is, ugyhogy tudom milyenek az utak. Indexelek, hatranezek 2x, es kikerulom. Rossz esetben 2-300 meterenkent jon 1-1 ilyen kerulni valo, es az ilyen azert ritka. Bringauton meg van ahol tobbszaz meteren at szettoredezett, felpuklisodott viacolor van.

A kulon aszfaltcsik kiharcolasa az x eve volt, amikor meg a Kerekparosklub is abban a hitben volt, hogy ez mukodik. Ahol kulfoldon mukodott, ott minoseg volt, es normalis atvezetesek, nem ugy, mint itthon. Ha megnezed, ma mar ritka, hogyvaroson belul ezt a megoldast javasoljak. Hungaria es folytatasa kb. az egyetlen, ahol azt mondom, hogy ok. Meg a Vacin is jobban lehet haladni az uton, mert szelesek a savok, bar mikor arra jartam napi szinten, akkor azert felmasztam a brinyoutra. Na ott aztan jottek szembe (2 oldali, 1 iranyu megoldasnal), meg volt ott halalkanyar, amit evekig nem gyogyitottak meg, es nem tettek semmit, hogy biztonsagosabb legyen, pedig sok helyen irtak rola :/

Margit-hidhoz hasonlo megoldas tobb is van, max. nem felturasbol adodoan, hanem semmibol a semmibe vezeto megoldaskent. Ott is meg kene erteni, hogy miert kerulunk, nem csak ott, ahol szet van bombazva a varos :)

terror 2010.04.29. 10:02:39

@GG81: Ja, es meg valami, ha mar katyuk. Volt mar, hogy nem engedtek ki, ilyenkor marad a katyu atugratasa, vagy ha tul nagy, akkor sajna bele kell ereszteni valahol a bringat. En nehez, de massziv kerekszettel vagyok, ami viszonylag olcso (30k kornyken kihozhato), de csak a varosi kozlekedes miatt hasznalom ezt. Viszont van, akit ugyanigy beszivatnak, es 60-80-120k a kerekszettjenek az ara. Fel lehet tenni a kerdest, hogy ki fizeti ki neki, mikor a sofor fogja magat, es elhajt... Elfekezett kulsok (2-5000/db), blabla...

Ezt irtam fentebb is, hogy nekunk is vannak koltsegeink a gepjarmuvek, illetve a soforjeik miatt, csak azokkal nem nagyon foglalkozik senki :P (Persze aki elhajt, az egy farok, tokmindegy, hogy mivel kozlekedik.)

Perillustris 2010.04.29. 10:28:48

@GG81: Oké, akkor 12 éves kor alatt legyen kötelező csak a bringaút.

eml 2010.04.29. 10:47:38

@errorka: "Ja, es meg valami, ha mar katyuk. Volt mar, hogy nem engedtek ki, ilyenkor marad a katyu atugratasa, vagy ha tul nagy, akkor sajna bele kell ereszteni valahol a bringat .............. Fel lehet tenni a kerdest, hogy ki fizeti ki neki, mikor a sofor fogja magat, es elhajt... Elfekezett kulsok (2-5000/db), blabla..."

Az autó is belemegy a kátyúba kerékpáros, motoros, másik autós miatt, mivel nem akar velük ütközni. És az autósnál se fizeti ki senki a felnit.

PR32 (törölt) 2010.04.29. 10:53:18

@eml: nincs büntetőcsengetés gyalognak sem. :)

@GG81: bringás bringásnak nem lesz farkasa a CM miatt. azért inkább, mert én is utálom azokat, akik 2-300 e Ft-os vasakon tekernek, de 2e Ft már nem telik egy villogó szettre. de én pl megállok, ha látom, h vki defekt miatt tolja a gépet, és felajánlom, hogy adok cuccot, sőt, ha olyan, még szerelek is. 100-ból hány autós áll meg egy az út mellett felnyitott motorháztetőt látva?

PR32 (törölt) 2010.04.29. 10:57:00

@eml: "az autósnál se fizeti ki senki a felnit" - pedig elvileg erre lenne lehetőség, fotózni kell a kátyút meg minden, de az út kezelőjétől lehet kérni kártérítést.

ja, még ha az erőhatások sokkal kisebbek is, akkor egy bringakerék lényegesen gyengébb, mint egy autóé/motoré.

PR32 (törölt) 2010.04.29. 11:00:16

@eml: (az előbb nem tudtam befejezni)
tehát ami a lényeg: az autósnak is pont ugyanúgy sz.r a kátyú, mint a bringásnak.

a nagy baj az, hogy ha nem tudom keróval kikerülni a gödröt, mert jön mögöttem 1 m-re az autó, aki - ha sz.rul kapom el a kátyút - fék nélkül megy át a nyakamon.

ezért szeretném kérni az autósokat, hogy tartsátok meg az oldal- és követési távot, ha sz.r úton mentek, ha látjátok, hogy villamossín lesz hamarosan, stb. KÖSZÖNÖM!

eml 2010.04.29. 11:06:43

@PR32: "100-ból hány autós áll meg egy az út mellett felnyitott motorháztetőt látva?"

Hány olyan trükkös autólopás volt, amikor műszaki hibát szimulált valaki?

Ezért nem állok meg én sem. Amíg húsz éves vassal jártam, addig megálltam.

eml 2010.04.29. 11:08:06

@PR32: "az autósnál se fizeti ki senki a felnit"

Úgy értettem, errorka azon van felháborodva, hogy ha az autós miatt megy kátyúba, akkor az autósnak kellene fizetni.

GG81 2010.04.29. 11:13:08

@errorka: a kátyúkárral kapcsolatban szerintem bringásként is lehet a közútkezelőhöz fordulni.

de nem tudom volt-e már ilyen esetük. ha belegondolsz ott nincs akkora tömegek, akkora sebesség, bár nem is annyira masszívak az anyagok sem... tehát arányaiban a sérülést rájuk lehetne húzni és a kártalanítást begyűjteni.

GG81 2010.04.29. 11:14:13

@Perillustris: de erre nincs szabály, harcoljátok ki, de addig fel-fel a bringaútra! arra mindenképp.

GG81 2010.04.29. 11:22:03

@errorka: a hungária mellett tényleg inkább a bringaút, ha nem is be a szétlökkölt népligeti szakasz, mert ott megkockáztatható a népliget oldali járda minőségben is és gyalogos (nem) forgalom tekintetben is. jobb, mint a csatornafedeleket kerülgetni, ami még rosszabb akkor kisebb kurflikat csinálni kerülés gyanánt, mert az autósnak az addig biztonságos oldaltáv hirtelen jobb-fényszóró érintéses lesz.

európaibb lenne, mint az alkotmányutcában, de még az örök andrássy probléma is... a lámpák sokszor a gyalogosokéval hüjén van programozva, sőt vannak hüje átvezetések, mint a határ útnál a kőérbe hajtva... 2x oda-vissza hoz 2 lámpával... demdormális! de alapvetően jók és biztonságosak, nem mondanám, hogy a biciklisek ellen vannak! normál tempóval kell biciklizni, és akkor nem is liheg az ember a "jólevegőjűbelvárosban", amikor meg csapatni akar kimegy a szabadba és akkor lehet hajtani is... városi bringázáshoz jó az infrastruktúra, semmivel sincs több lámpa, mint mondjuk más nyugateurópai városban... csak ott lehet a rendőrök is jobban odafigyelnek a bringások mozgására... és anno még engem is felbrekegett a rendőr a hungárián a bringaútra... jogosan.

GG81 2010.04.29. 11:50:30

@PR32: hidd el arányaiban az autósoknak is megáll egy másik autós... és segít. én is cseréltem már kereket autósként autóhoz menve, egy parkolóba bevánszorgott autósnak (hölgy volt). bringásként megcsinálom magam is a belsőcserét, nagyon mást még nem láttam szenvedni, vagy már műveletben volt.

de a lényeg a lényeg, a bringások szervezkednek a mégtöbb bringásért. infrastruktúra, ha használják lassan kevés lesz nekik is és akkor lesz majd olyan, mit a belinkelt kínai sáskahad... amikor már most totyorgóknak hívják a nem őrülten tekerő embereket. a tömegük jó egy cm-en, de ne tartsa már fel őket! ez most olyan mint az angol politkus betlije... amikor lesavazza korlátoltnak nevezve egyik legrégibb támogatóját! vagy egy sztár, aki a rajongóiból és fikázza őket.

GG81 2010.04.29. 11:51:44

@eml: kátyúkárt elvileg fizet a közútkezelő... legalábbis mondják a hírekben, hogy ennyit és ennyit kaptak az autósok. ;-)

PR32 (törölt) 2010.04.29. 11:52:13

@eml: "trükkös autólopás" - sajnos ilyenek valóban vannak, meg tudlak érteni. Talán épp az ilyenek miatt összetartóbbak a bringások, vagy a motorosok.

A felnis dolog az tényleg bullshit, még szép, hogy nem az autós a hibás érte. Én csak azt kérem, hogy autósként tartsatok oldal- és követési távot, mert akár egy gyakorlott bringás is szaladhat sz.rul gödörbe.

(egyébként ezért jó néha autóra cserélni a bringát - én is nézem más bringásokat, h mi az, ami zavaró lehet, és később igyekszem nem elkövetni azokat a hibákat. ugyanez fordítva is igaz)

PR32 (törölt) 2010.04.29. 11:55:03

@GG81: Szvsz simán elférnek a bringások most is. Legyen még több kétkerekű a városban, nekik is lesz hely. Ha látom, hogy kevésbé gyakorlott megy előttem, majd kikerülöm, amikor tudom, elvégre nem verseny a városi közlekedés. A hétvégi kirándulás meg pláne nem az!

terror 2010.04.29. 12:41:21

@GG81: egy esetrol tudok, ahol srac huzos szettel a kezelohoz fordult, de nem tudom, mi lett az eredmeny. En egyelore szerencsere centrirozassal meg tudtam oldani. Viszont aki nem tudja maganak megoldani, annak erre is szerviz (1500-2000ft/alkalom), azt se fizeti senki, sot, ilyen tetelert hetekig rohangaszni, tanukat kapirgalni...

@eml: felreertetted. Csak arra celoztam, hogy sokszor hallani, hogy meghuzza egy brinyos az autot, es tovabball. (Ezeket mondjuk elbol fobelonem, de ez most mas teszta.) Csak azt emlitettem meg, hogy ez forditva is van igy, de azt van, hogy eszre sem veszik a soforok, mert nem is gondolnak erre.

eml 2010.04.29. 13:12:48

@errorka: Ok értem.
Egyébként ha meghúzol valamit-valakit, akkor hacsak nem műanyag a műanyagon csúszik, akkor az esetek kb 90-95%-ban meghallod bennt.

Perillustris 2010.04.29. 14:00:26

@GG81: Én inkább elkerülöm.

terror 2010.04.29. 19:43:04

@eml: Viszont ha kvazi beletol a katyuba, hiaba indexelek, mert nem kerul megfelelo oldaltavval, annak nincs hangja.

Ugy latom nagyjabol mindent kiveseztunk, es azert itt-ott szuletett kozos megegyezes / megertes. Ez is valami :)

Perillustris 2010.04.29. 21:37:51

Lehet itt dumálni a bicajosok piroson áthaladásáról, de a való élet sajnos helyre teszi az arányokat, a veszélyességi fokot:

www.baon.hu/bacs-kiskun/kek-hirek-bulvar/kisfiut-utott-el-egy-kisteherauto-kecskemeten-302301

A kisfiú sérülései súlyosak. A rendőrség megállapította, hogy a Ford Transitos a piros ellenére ment át a zebrán.

eml 2010.04.29. 22:17:10

@Perillustris:
Sajnálom szegény kisgyereket.

Azért ahhoz hogy teljes képet kapjunk, tudnunk kellene, hogy a lámpa keresztezőlámpa, vagy csak egy sima zebrát védő lámpa.
A piros alól nem mentesít, de viszont sok zebravédő lámpának nincs meg az ürítési fázisa, azaz, amikor mindkettőnek piros van egy rövid ideig. Ilyen elcseszett lámpa van Budakeszin a katolikus iskola mellett is, éppen elkezd villogni a gyalogosnak, már KÖZBEN adja a zöldet az autónak. Az ürítőfátisa gyakorlatilag nulla. Ez egy hat méter széles úton....

Mégegyszer mondom, a pirosra nincs mentség!

eml 2010.04.29. 22:20:54

@errorka:
"Viszont ha kvazi beletol a katyuba, hiaba indexelek, mert nem kerul megfelelo oldaltavval, annak nincs hangja."

Igen, de az a Kresz szerint nem is baleset. Sajnos, mert ezen már egy cimborám is szívott. Leszorították, otthagyták, a rendőr tök őszintén megmondta neki, hogy mivel nem látja a másik autó féknyomát, ezért max őt lehetne megbüntetni.

eml 2010.04.29. 22:22:00

@Perillustris:
Az iskolás gyerekek Kresz oktatásáról ha tudsz esetleg adni egy linket, akkor azt megadnám az itteni osztályfőnöknek. Előre is köszi.

Perillustris 2010.04.29. 23:22:54

@eml: Pontosan milyen linkre gondolsz, bocs, de nem tiszta.

Amúgy a KRESZ-oktatás már ma is a NAT része.

eml 2010.04.30. 00:31:03

@Perillustris:
cm-nek vonulás helyett esetleg Kresz versenyeket, Kresz tanfolyamokat bicajosok részére -esetleg általános iskolákban- kellene tartani. Legalább az évi sok közül az egyik vonulás helyett.
Valószínű akkor már lehetne könnyebben szponzort találni, mivel egy közhasznú dologról lenne szó, ami jó és hasznos.

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2010.04.28. 21:28:09
@eml: Nem sokat tudsz a CM-ről, nézz utána kicsit! A szakmai munkát a Magyar Kerékpárosklub végzi, ERRŐL --> az általad felsoroltak már évek óta napirenden vannak.

NAT ide NAT oda, nálunk nem tanítanak, az ofő és az igazgató is csinálná, de nem mernek/tudnak honnan kiindulni. Ne az autóval közlekedő szülők adjanak arról tanácsot, hogy egy gyereknek mit kell megtanítani ahhoz, hogy tudjon kerékpárral, pl iskolába, edzésre, stb járni.
Adnám nekik a linket és utána ők onnan már feltalálják magukat.

terror 2010.04.30. 06:16:01

@eml: Amig osszejon a KRESZ oktatas: kerekparosklub.hu/bebiciklizes

KPK+CM szervezes, onkentesekkel.

Perillustris 2010.04.30. 08:57:27

@eml: A veterán autósok tartanak KRESZ-oktatást a Margit-szigeten az autósoknak? A CM egy rendezvény, rengeteg önkéntessel. "Autómentes napon" sok egyéb program van, beleértve a gyerekeknek valókkal, de ezt nem a CM szervezi, hiszen nem is feladata.

eml 2010.04.30. 10:35:51

@errorka: Ez kiindulásnak jó lesz köszi szépen.

GG81 2010.04.30. 12:04:20

@Perillustris: álljunk már meg megint egy pillanatra!

elég sokat járok mostanában a városban gyalog és bringával, zebrán gyalogosként tolva és rengetegszer majd el üt az állítólag csak a gyalogospiroson átmenő, no ember a zebrán típusú biciklis! nemhogy átcsorog, nem is fékez és úgy hajt be az átkelő emberek közé!!!

tranzit vagy biciklis!? írtam a biciklis cserbenhagyásos gázolásról, ahol a szenvedő gyalog 8 napon túl gyógyulót kapott! akkor meg majdnem mindegy, hogy tranzit miatt fexik valaki a kórházban vagy egy köcsög szabálytalan bringás miatt...

a tranzitost meg felveszi a tárfigyelő kamera vagy a gyalogos társak megjegyzik a rendszámát vagy ugye rögzíti a film... előkereshető, utólagosan büntethető.

ezt nem fogod tudni bemagyarázni, hogy a cserbenhagyó gázoló bringás miért úszhatja meg!!! mert egy szellem, egy veszélyes mozgó tárgy, fémmel megerősítve, ami szintén nagyon veszélyes is tud lenni a gyalogosokra nézve.

otapi 2010.04.30. 12:26:18

@GG81: Miért úszná meg? A bringást ugyanúgy felveszi a térfigyelő kamera és megjegyzik a gyalogos társak.

otapi 2010.04.30. 13:50:47

@GG81: Kéne működő rendőrség is? Azt ne a bringásokon kérd számon.

Perillustris 2010.04.30. 14:03:55

@GG81: "írtam a biciklis cserbenhagyásos gázolásról"

Előfordul sajnos, de szerencsére elég ritkán. Mondjuk százada az autós cserbenhagyásoknak.

Erre nem megoldás a rendszám, mert a mérleg másik oldalán több negatívuma volna, így az egyenleg mínuszos lenne.

eml 2010.04.30. 14:15:17

@otapi:
Tehát ha valahol nincs 'működő' rendőrség, akkor mindent szabad? Adott esetben téged lelőni?

Nem személyeskedésből, csak gondold végig amit állítasz! Nincs veled semmi bajom.

GG81 2010.04.30. 14:21:06

@eml: látod ilyenek ezek... ha a bringást/gyalogot gázolja el az autós, akkor egyből lmpvs, de ha a rendőrség az aktát mégis lesöpörné az asztalról... mert miért ne. ahány bringás (mind, az összes) megússza a nem működő rendőrség miatt, akkor minden 10. autós aktát is be lehet zúzni.

otapi 2010.04.30. 14:43:53

@eml: Ez sajnos így van, ezt hívják anarchiának. Az ember már csak ilyen. Lásd New Orleans: amint eltűntek a rendőrök, megjelentek a fosztogatók, pedig ha máskor nem, hát abban a helyzetben össze kellett volna fogniuk az embereknek.
Sorolhatnám még a háborús övezeteket, vagy a cunami által eltartolt helyeket is.

Nem is beszélve arról, hogy a poszt-béli eseményt a rendőrségnek hivatalból vizsgálnia kéne (akár a bicajos, akár az autós kárára)

eml 2010.04.30. 15:21:28

@otapi: Ok, holnap megszavazza a parlament, és holnaputántól feláll a bringásokat ellenőrző divizió. A bringások onnantól jogsi, de minimum Kresz vizsga, és 100 ezer közig bírság mindenért.
Két nap múlva nem bringázna senki.
Egyébként ezek a dolgok máshol is problémák, csak ott nem seprik a szőnyeg alá.

Hannover rendőrségi ellenőrzések kerékpárt!!
www.youtube.com/watch?v=2fW4NzeIqL4
0:48 "A kerékpárosok egyre nagyobb fenyegetést jelentenek a kölekedőkre.
0:55 A kerékpárútra is vonatkozik haladási irány
1:30 "2200 kerékpáros baleset, melynek több mint a felét a kerékpárosok okozták"
2:10 "A kerékpárosok majdnem 70%-a lámpa nélkül megy sötétben."
2:40 A lámpa erősségére is van előírás, a filmbeli gyenge
3:04 "A közlekedésbiztonságos kerékpárok egyre ritkábbak"
3:20 Kötelező tartozékok hiánya
3:35 A nő 45€+20€ büntit fizet, mert átment a piroson.
4:05 "A legtöbb súlyos kerékpárbaleset a piros lámpa szándékos figyelmen kívül hagyása miatt történik"

Basel városában még a Stop tábla is vonatkozik a kerékpárosra is.
www.youtube.com/watch?v=iK8v1d076jA&feature=related

glinolid 2010.04.30. 15:34:53

@eml: Ez neked egy küldetésed, vagy mi? Nevetséges, ahogy itt pörögsz. De szórakoztató vagy, az biztos.

otapi 2010.04.30. 15:36:42

Semmi újat nem írtál. Németországban egyformán és szigorúan nézik az autósokat és a bringásokat. EZÉRT jobb arra a közlekedési morál, nem másért.
Ott például nem mennének el a rendőrök szó nélkül amellett sem ha egy autós fellökne egy bringást, lásd a poszt ismételten.

eml 2010.04.30. 15:43:13

@glinolid:
Örülök neki, ha így fogod fel. Annak jobban örülnék, ha észrevennéd, hogy a magas közlekedési kultúrával rendelkező Bezzegnémetországban és Bezzegsvájcban is problémát okoz a kerékpárosok kivagyisága. Ha ott bezzegjobbamorál, és van mindenhol szinte kerékpárút, akkor nálunk milyenek lehetnek a tényleges arányok, mikor is az autóst minden szarért előveszik, és még így is sok autós renitenskedik.

Hova vezet az, amikor OTAPI burkoltan elismeri, hogy ha nincs rendőr, akkor minden mehet? Vezessek én is így autót? Azon a kerekesek által is kedvelt útvonalon, ahol meleg időben türelmesen kerülgetem őket. Ott az erdőben se rendőr, se kamera! Akkor nekem is mindent lehet? Fellökni, leszorítani, nekimenni?

eml 2010.04.30. 15:44:09

@otapi:
Ott viszont a kerékpáros meg sem mert volna így állni az autós előtt, lásd a poszt ismételten!

glinolid 2010.04.30. 16:08:12

@eml: Tudod nagyon jól, hogy van egy ember típus, amelyik így gondolkodik. Zebra, gyorshajtás, záróvonalon fordulás, kötelező haladási irány figyelmen kívül hagyása, stb. Erre értettem a korábbit. Semmi értelme kipécézni egy közlekedési csoportot. Közlekedési helyzeteket lehet elemezni, de ebből messzemenő általánosító következtetéseket levonni, hmm.

eml 2010.04.30. 16:31:04

@glinolid:
Magyarországon még nem tart ott a kerékpáros közlekedés, sem időben, sem létszámban, hogy érdemes legyen ilyen statisztikákat csinálni. Ez tény!

Léteznek viszont megfigyelések, KERÉKPÁROSOK RÉSZÉRŐL IS, akik belátják, hogy a kerékpárosok között arányaiban nagyon durva és nagyon magas a szabálytalanságok aránya. Az autók akik a piroson mennek át, sosem a piros fázis közepén. Autót elvétve láttam villamossínen, járdán haladni. Autók több mint 99,99%-a sötétben kivilágítva halad.

Sorolhatnám, de egy dolgot kellene felfogni, az autós csak akkor tud -és hajlandó!- a kerékpárosra vigyázni a közlekedésben, ha ehhez a kerékpáros is partner, és egyik fél sem az utak királya, lásd a poszt.

Ha baj van, a kerékpáros hal meg előszőr.
De szerintem nem is kellene oda eljutni, hogy komolyabb kerékpáros halálok történjenek. Ezt a partneri viszony kialakítását az alapoknál kell elkezdeni. Iskolában, lehetőleg 6 éves korban.
Ebben kellene minden bringaegyletnek partnernek lenni, nem a jogok harsány követelésében.

otapi 2010.04.30. 16:32:05

@eml: Hát, eml, az nem burkolt elismerés, hanem világos tényközlés volt. Nem csak bicajosra, hanem autósra, gyalogosra, fosztogatóra, gyerekrontóra, vagyis minden EMBERRE egyformán vonatkozik, rád is.

Nálunk a baj az, hogy nem csak erdőből hiányzik rendőr (lásd illegális tarvágások), hanem máshonnan is.
Sőt, ha bemész egy rendőrörsre, akkor az első reakciójuk, hogy lebeszéljenek bármiféle feljelentésről, nehogy romoljon a statisztikájuk.

glinolid 2010.04.30. 21:54:06

@eml: A véleményemet a posztról korábban leírtam. Az viszont érdekes, hogy a gépjárművezetők szabálytalanságai, pl. a piros lámpa, csak úgy megtörténnek. Ők nem tehetnek róla. Tegnap volt egy zebrás esetem: kerékpárral közlekedtem. Egy zebrán átkelőt akartam átengedni, azonban a gépjárművezetők egyike sem gondolta ugyan ezt. Miután 4 gépjármű elmellőzött, a gyalogos intet, hogy haladjak én is, ebben a helyzetben ő nem tud átkelni.

glinolid 2010.04.30. 21:58:17

@glinolid: ma pedig egy 2x2 sávoson átkelő gyalogosoknak kellett a zebra közepén integetni a belső sávban haladóknak, hogy ugyan már, a külső sáv nem véletlenül áll.

Perillustris 2010.04.30. 22:40:32

@eml: Szerinted hány autó(s) maradna, ha a kilós bírságot kirónák az összes szabálytalankodóra?

"Autók több mint 99,99%-a sötétben kivilágítva halad."

Ennél azért jóval szarabb az arány lámpák tekintetében. Szerintem hagyd inkább az arányokat!

eml 2010.04.30. 22:44:25

@glinolid: Én meg úgy jártam, hogy megálltam a gyalogosoknak, elindulnak, de a kerékpár 40-el az út közepén át a gyalogoscsoporton.

Kerékpárosként kocsisorral a seggedben sose dönts úgy hogy átengeded a gyalogost, szabálytalan, de RÉSZEMRŐL ez egy támogatandó szabálytalanság, mert ha megállsz a gyalogost átengedni, sokkal sérülékenyebbé válsz a kocsisorral történő együtt elinduláskor.

Ha viszont az autó megáll átengedni a gyalogost, akkor ezt te látod a féklámpáján, és esetleg tudsz annyit játszani a sebességeddel, hogy ne kelljen megállnod, tehát nem leszel sérülékeny. Ha viszont az autó már áll, sose kerüld ki, mert ha az autós úgy dönt, hogy oktatni kezd és utolér, hiába van neked igazad, megintcsak sérülékenyebb vagy.
Ha viszont egyedül vagy a zebránál, hidd el a gyalogosok 99%-a int, hogy menj, és mögötted megy át.

eml 2010.04.30. 22:52:55

@Perillustris:
Én még húsvétkor voltam a Balaton felvidéken, és hazafelé (240 km) 4 kerékpárosból 4 nem volt kivilágítva, ezek közül egyet majdnem meg is vertem, mivel a 8-as út közepén ment. Ez egy 2x2 sávos út, 100-as sebességkorlátozással, kerékpárral behajtani tilos táblával.
0%

A hazafele látott kb.5-600 autó közül 1 volt, amelynek a jobb hátsó helyzetjelzője nem világított. 3-4 volt, amelynek a jobb első tompítottja nem világított, és 1 darab volt, amelynek a bal első tompítottja nem világított. Ezek közül a bal első tompított a balesetveszélyes. (Baloldalt minden körülmények között égnie kell a lámpának)
99,2%

Igazad van!

glinolid 2010.04.30. 23:28:16

@eml: Mondom én. Gépjárművel csak úgy megtörténnek a szabálytalanságok. A zebrás esetnél kb. 100 m előrébb voltam az autókhoz képest, egy 300 m-re előre belátható szakaszon , 40-es tábla, a gyalogost nem észrevenni egyszerű ignorálás volt a részükről.

glinolid 2010.04.30. 23:35:35

@eml: Ugyan ezen a szakaszon a buszmegállóban álló, utasokat fel- és lerakó buszokat, záróvonal és előzni tilos tábla ellenére a gépjárművek nagy része elkerüli.

eml 2010.04.30. 23:47:49

@glinolid:
Akkor viszont az autósok között is vannak parasztok, az előbb leírtakat (22:44-kor) emellett fenntartom.

glinolid 2010.04.30. 23:54:20

@eml: szerintem, csak szabálytalanul közlekedők vannak: Eszköztől függetlenül.

eml 2010.05.01. 00:03:02

@glinolid: Közeledünk az egységhez, a szabsértés súlya, az még differens.

B.GY. 2010.05.01. 00:09:50

Süt a nap jóidő van.Vigyázzunk egymásra.Megbolondult a tavasztól nagyon sok ember.Ma is,tegnap is láttam vagy 4 balesetet.

Perillustris 2010.05.01. 00:23:18

@eml: Újpesten, az Attila utcában az autók 100%-a szabálytalanul parkol.

Szaladj végig a Norc-szal, vagy menj el arra kocsival.

kepfeltoltes.hu/100501/norc1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Perillustris 2010.05.01. 00:25:18

@eml: A lámpás számadataidat egyébként sajnos nem tudom elhinni. Nem kamuzol, csak figyelmetlen lehettél. Sokkal több a félszemű kocsi.

eml 2010.05.01. 00:56:49

@Perillustris: Nekem is gyanús volt hogy olyan kevés. Általában a városból hazáig van 2-3 30 km-en. Mármint félszemű.
Mondjuk Veszprém-Tapolca másik megye, lehet ott szigorúbb ilyenért a szerv.

Egyszerűbb lenne azt felsorolni, hol parkolnak az autók szabályosan. Sajnos.
A szerv nagyon sok helyen szemet huny. Van úgy hogy választások előtt főleg hangulatjavító intézkedésként lazul az ellenőrzés.

otapi 2010.05.01. 08:15:34

@eml: "Kerékpárosként kocsisorral a seggedben sose dönts úgy hogy átengeded a gyalogost, szabálytalan,"

Lol, szerinted a kerékpáros szabálytalan ha a gyalogosnak az elsőbbséget ad? Miről beszélsz? A "kocsisor" szabálytalan, ha zebrán előzi a kerékpárost - ott ugyanis tilos.

eml 2010.05.01. 10:46:36

@otapi: Kerékpáros szabálytalan, ha nem ad elsőbbséget a gyalogosnak.

terror 2010.05.01. 11:06:45

www.youtube.com/watch?v=juTYtPbwTmg

Ilyen is van, megsem ebbol altalanositunk. Azert 40-el a gyalogosok kozott... Elofordul, ez teny, de nem ez a jellemzo.

Ilyenkor a legjobb, ha ott vagyok en is bringaval, es megallok. Igy aki latja a majmot, annak egybol leesik, hogy nem mindenki ilyen, csak azert, mert bringan ul...

igazi hős 2010.05.01. 20:03:36

@eml: "autóst minden szarért előveszik". Nem, az autósokat sok mindenért elővehetik. Te sokkal többet vezetsz mint én: milyen sűrűn látsz intézkedő rendőrt (trafi nem számít)?
A legtöbb embernél nem a büntetés mértéke, hanem bizonyossága a visszatartó erő. A tuti 30 ezres bírság jobban fékez, mint egy esetleges (100-ból egyszer) 300 ezres.

eml 2010.05.01. 23:13:33

@igazi hős: Így van.

Éjjelente dolgoznak, de ez is kerületfüggő.
A harmadikban, elsőben, huszonkettedikben a jelenlétre helyezik inkább a hangsúlyt, a tizenegyedikben, tizenkettedikben jobban dívik meszelgetni, igazoltatni a nagy semmiért, de el lehet mondani, hogy dolgoztak.

Legutóbb a Váci úton kora esti csúcsban haladt a rendőrautó a forgalommal, egy új 5-ös BMW kb 90-el szlalomozott a sorok között, el a rendőrautó mellett. A rendőr nem csinált semmit. Elhiszem hogy a Fordokkal a 1,2-es skodákat tudják csak utolérni, de ez a passzív szemlélődés szégyenteljes. Egy rendőrautó mellett ha valaki ilyet csinál pl Németzországban, annak valószínűleg nem kell reggel otthon kávét főznie, lévén akkor még az örsön kérdezgetik.

alfa.orionis 2010.05.02. 12:21:04

@eml:

A Váci úton 70-es tábla van-na jó, nem szép 90-nel szlalomozni, de a sok idióta meg tötymörög 40-50-nel, én először azokat szedném ki, ha rendőr lennék. Attól van a dugó, nem a csúcsforgalomtól, mert akkor nincs bömös sem, amelyik 90-nel hasítana!
(én nem utálom annyira a BMWseket, mert nekem is volt:))
Én 70-nel szlalomozok, mert tudom, ha maradok a tötymörgő mögött, 11 lámpából minimum nyolcat szívat be velem a Forgách utcától Újpestig.Egyszer-egyszer elmegy ez is, de minden nap többször-kösz nem!Engem speciel állított meg rendőr emiatt, felvilágosítván, hogy szabályt szegek, neki is ezt mondtam(hozzátettem teljesen elképedve:"ugye viccel???"Azt mondta, nem-de megérti! :))

A bringások is rászoktak a Váci útra- az a komoly, amikor tényleg csúcsban vidáman teker a szélső sávban és qrvára nem megy a bringaútra(de jó, hogy változott a kresz!!).
Szerintem direk élvezik.Nekem az Újpesti rakpart a kedvencem, a Szt István parknál. A bringás is közlekedőtárs, és ha néha-néha egy-egy lemondana arról a qrva elsőbbségéről, lehet, nem dugulna be a rakpart se lent, se fönt.

a videóhoz: én ugyan nem látom a filmecskén, hogy a zember föllökné a bringást, de biztos így van...bár ennyi erővel eldőlhetett magától is.

Perillustris 2010.05.02. 20:57:57

@alfa.orionis: "a sok idióta meg tötymörög 40-50-nel"

Először is, több 50-es szakasz van később is, de pl. a Lehel térig végig csak 50 a max. Másrészt a 70 a maximumot jelöli, és nem a minimumot.

"de jó, hogy változott a kresz"

A Váci út mentén kb. 1,1 km hosszan van gyalog- és kerékpárút. Kielégít, ha ezen a rövid szakaszon ott megy a bringás? Ha igen, akkor az elsőbbséget se feledd el megadni, mert ez sajnos nem jellemző az adott szakaszon.

BMW MB 2010.05.03. 11:06:35

Tarkólövés... (faszkalap biciklisek)

Perillustris 2010.05.03. 13:08:24

@BMW MB: Az aláírást nem muszáj zárójelbe tenni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.04. 11:41:16

Ezúton szeretnék köszönetet mondani annak a biciklisnek, aki az árpád hídnál tegnap annak ellenére, hogy a bicikliút pár méterre volt csak a zebrán áttekerve elütött. (gyalog voltam). remélem eltört valamid, mert láttam a sportkenygyelből vagy miből nem tudtad kivenni a lábad. Remélem megütötted magad, mert engem nagyon, csak elfelejtetted megkérdezni.
Csak kíváncsi lennék, ha én egy sportkocsival mennék a bicikliúton, és frontálisan ugyanígy lassítás nélkül elcsapnálak, majd ugyanúgy otthagynálak a picsába, mekkora lenne az arcod.

Perillustris 2010.05.04. 12:42:26

@newtehen: Kár, hogy nem láttam. Jól megverhettük volna, ha elhúz a köcsög.

MSimon 2010.05.04. 16:17:30

@Családfakutató: "ha tiszteletben tartanánk egymás (vadász)területét és nem nehezítenénk az amúgy k. szar közlekedést"

A közlekedésben az autósok területe a biciklisták területének halmazába tartozik Budapesten. A biciklisták számára rendelkezésre állnak még a különféle "bicikliutak" is. A városban a közutakon a kerékpáros épp olyan közlekedő, mint az autós.

eml 2010.05.04. 19:11:31

@newtehen: Erről van szó, hogy nem vonatkozik rájuk semmi, cserbenhagy, amit ha autóval teszek meg, börtönbe zárnak.

Egyébként részvétem, és jobbulást.

"streetfighter" 2010.05.04. 19:42:45

@eml:

Gondolod, hogy egy tehénben bármi kárt okozhat egy biciklis?

Perillustris 2010.05.04. 19:46:26

@eml: Sajnos akiket egy autós hagy cserben, általában nem írnak egy-két napon belül, sőt gyakran soha többet nem írnak semmit. Ezen nem sokat segít, ha elkapják az autóst.

Ezzel együtt nagy rohadék volt a bicajos.

terror 2010.05.04. 20:10:51

@eml: Nem mellesleg azt se zarjak bortonbe, aki embert ol, es utana cserbenhagy. Esetleg kap egy keveske felfuggesztettet, meg 1-2 honapig nem vezethet :/

@newtehen: Szemelyleiras a bringasrol es/vagy a bringarol?

záporjózsi 2010.05.04. 20:49:59

@newtehen: Reméled eltört valamije? Miért nem kérdezted meg? Lehet, hogy valóban orvosi segítségre szorult. Mármint azon kívül, hogy volt olyan hülye, hogy elütött, mert az is orvosi szintű löket...

eml 2010.05.04. 21:49:01

@Perillustris: A beletolat és elmegy, az is cserbenhagyás! Kárérték akár többszáz ezer Ft.

eml 2010.05.04. 21:49:59

@errorka:
Ne a debreceni focistából indulj ki!

terror 2010.05.05. 02:43:26

@eml: Sajna sok ilyen volt, nem csak egy eset :/

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.05. 10:55:44

@záporjózsi: "Reméled eltört valamije? Miért nem kérdezted meg?" Mert elhúzott a pics@ba, ha nem jött volna le...

indapass90210 2010.05.07. 22:52:01

A biciklis volt a nagyobb paraszt. A faszért gondolják egyesek, hogy elállhatnak egy főútvonalat.

MSimon 2010.05.17. 11:31:14

@Dövan: Ott a helyszínen főbe kellene az ilyeneket lőni, mi?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása