Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vörös köd Szlovéniában

2010.05.23. 10:19 :: SilentSound

Időről-időre előkerül a téma, hogy akinek Seatja van, az automatikusan sportautónak gondolja azt, az utat pedig versenypályának, ahol rendőr képében megjelenő pályabíró csak elvétve akad. Ennek a csoportnak a blogon Tornado86 a legnagyobb visszatérő képviselője, aki többször kiverte már itt a biztosítékot sokakban és biztosak lehettek benne, hogy fogtok még róla hallani. Endruboy is egy ezt a sztereotípiát erősítő autóvezetővel találkozott, de néhány adrenalin löket után sikeresen túlélte a kalandot.

Sokszor olvashattunk ezen az oldalon egy bizonyos fajta veszélyeztetésről. Bevallom, félelemmel vegyes ámulattal olvastam ezeket a beszámolókat, mert ilyesmi még nem történt velem, így nehezen tudtam beleképzelni magamat az író szerepébe. Örömmel jelentem be, ezennel engem is elért az a kétes dicsőség, hogy e tábor sorait gyarapíthassam. Az a pikantériája a dolognak, hogy ez az eset kis hazánk határain kívül esett meg.

Szlovénia, 2010 május 1. hajnala. A ljubljanai elkerülő előtti utolsó fizetőkapu / matrica-ellenőrző checkpoint után egy Nova Gorica-i illetőségű első szériás Cordoba jó hatvanas tempóval száguld a belső sávban. A külsőben egy kamion jó háromszáz méterre előttünk és távolodik. Én mögötte már nagyon mennék, gondoltam egy baráti refi villantással tudtára adom elhatározásomat. Úgy tűnt nem hatotta meg, talán egy dupla villantás jobb belátásra bírja.

Besatuzott.

Csak egy másodpercre, de elég ideig ahhoz, hogy az én lábam is a fékpedálra ugorjon. És elég ahhoz is, hogy agyamat elöntse a vörös köd. Elsőre azt gondoltam húbazmeg! Másodikra autózz!blog. Harmadikra, hogy a satuzással a jobbról előzés lehetősége ugrott.Na te kecskebaszó hegyiparaszt, ha zavar a villogás, akkor felnyomom neked állandóra! Mintha a gázpedáljára léptem volna odapakolt neki, a SEAT sikítva szedte össze kopottas hengereinek legmélyebb bugyraiból utolsó lóerőit.

Én utána, komótosan nyomogatva a tempomat kapcsolóját, lábamat készenlétben a féken tartva. Így vonatoztunk egy ideig, mikor az előbb említett kamiont elhagyva hősünk egy fél jávorszarvas-tesztet produkálva bevágott a nagyvas elé. Bónuszként, mikor a szokásos száznegyvenöt körüli utazótempómmal elhaladtam mellette rám húzta a kormányt. Persze számítottam rá, nem is érdekelt különösebben. Nekem sincs nagy autóm, de az 1100 kilójával azért egy Cordobával elboldogul. Elmentem mellette, besoroltam a külsőbe, gondoltam ezzel vége.

Hát nem.

Kecskebaszó barátunk bement a belsőbe, felvette a tempómat próbálva a holtteremben maradni. Ez az első előzendő autóig nem is volt probléma, de én olasz közlekedésben edződve magamat nem zavartatva besoroltam elé. Villogtatott is rendesen, ellenben lemaradt. Feltételezem magából kiindulva olyasmit gondolt, hogy én is el fogom azt játszani, mint ő. Mikor visszasoroltam a külsőbe, okulva előző hibájából még közelebb jött, ha egy sávban lettünk volna már összeértünk volna. És jött a következő autó...

És ekkor eltűnődtem: Meddig fogjuk ezt játszani? Van-e értelme? Gázfröccs legyen avagy gázelvétel? Döntöttem, a szürke veszedelem elsüvített mellettem. Azért még egy kamionnak fékeznie kellett, mert az utolsó pillanatban vágott be elé a belsőből a lehajtóra.

Pár km múlva utolértem, két kamion között battyogott. Nyugodtan. Talán még át is mosolygott. Győzött. Talán mindenkinek jobb így.

38 komment

Címkék: közlekedés külföld autó hülye sztereotípia büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kardics 2010.05.23. 10:35:05

A hülyeség nem országfüggő.

Leadfoot 2010.05.23. 10:45:59

Akinek szürke Seatja van, csak hülye lehet. :-D

titkosgyilkos 2010.05.23. 11:14:23

Ha villogás-refizés helyett elmész mellette jobbról, jobban jártál volna. 2 autó + pár száz méterre 1 kamion már összefüggő járműoszlop, a legjobb KRESZ-tankönyvek szerint is.

nem mondom meg 2010.05.23. 11:14:27

Szürke autót szürke ember vesz. :-)

eml 2010.05.23. 12:18:05

"én olasz közlekedésben edződve magamat nem zavartatva besoroltam elé."

Ez a legjobb mondat. Főleg akik tudjuk mit jelent.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.23. 12:29:33

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Néhányszor volt "szerencsém" Szlovéniában járni, nem akarok általánosítani, de szerintem (ez csak az én véleményem) egy utolsó tetves aljadék nép. Ugyanolyanok, mint az olaszok. Akik meg kell vallani, de egy az egyben olyanok, mint a nálunk tanyázó etnikai kisebbség :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.23. 13:00:58

@eml: Pont az, amit leírtam. Nem akarok cigányozni, mert SilentSoundnak nem tetszene.

Peetee 2010.05.23. 13:15:13

Nem értettétek meg egymást.
Inkább hallgattad volna a KorneHit-et. Azon hajnalban nagyon jó csattogós-elnemalvós zene megy! :)

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.05.23. 13:58:12

Héhéhéhéhé! Már rég be kellett volna írnia valakinek, hogy: "Két hülye, ha találkozik..."

Reggie 2010.05.23. 14:16:00

Laserpointerrel a szemebe kell vilagitani. Majd ha fel percig nem lat az egyik szemere, akkor talan elgondolkodik.

Rahsid 2010.05.23. 14:59:15

Kecskebaszó hegyiparaszt. Ez kurva nagy. :D

"streetfighter" 2010.05.23. 15:35:39

Én csak azt nem értem, hogyha valakit irrátál az ilyen hülye (valószínüleg így van, mert ellenkező esetben nem írja le), akkor miért nem hagyja ott a francba?
Vagy ha gyenge az autója, akkor maradjon le.
Összefoglalandó, a posztoló is egy szerencsétlen. :)

"streetfighter" 2010.05.23. 15:41:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Az olaszokkal nekem soha nem volt gondom. Szeretnek gyorsan menni, na és?
Igaz, én nem vagyok kamionos. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.23. 16:36:44

"Két hülye, ha találkozik..." Meg: Zsák a foltját...No nem mintha én nem ilyen lennék:-)))

Marcellusca 2010.05.23. 17:33:44

@Gül Baba turbója: Héló, héló!
Az az én reszortom! :)
Mint az, hogy "Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg." az Flúgo Kamionosé. :)))

Tessék, imhol la: Két hülye, egy pár! :D

Marcellusca 2010.05.23. 17:35:16

@"streetfighter": Aha. Te meg funkcionális ALFABÉTA vagyol? :)

Marcellusca 2010.05.23. 17:36:07

@eml: Szvsz az, hogy nyert az Inter. :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.23. 18:00:49

@"streetfighter": Én is szeretek gyorsan menni, de nem szeretem a pofátlan embereket. És ez nem csak a közlekedésükre igaz. Nézd meg, kiabálnak, pattognak, agresszívak. És mikor először voltam Olaszországban, az összes kolléga figyelmeztetett, hogy mindig zárjam a kamiont, még ha benne ülök akkor is, mert lopnak, mint az állatok. Erről szerencsére személyes tapasztalatom nincs, de rengeteg esetről hallottam már, hogy szinte a sofőr alól lopták ki a kamiont.
Ja, és a nyelvük is hasonlít az etnikuméra, legalábbis hangzásban.

"streetfighter" 2010.05.23. 18:26:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

A pofátlanságot és agresszivitást nem tapasztaltunk és hála istennek nem loptak el tőlünk semmit.
Igaz mi nyaralni voltunk ott, és nem árut szállítottunk. :)

.lll. 2010.05.23. 19:30:32

tré balkáni országok

Nszabi (törölt) 2010.05.23. 20:45:51

Egy:utalom az olyan majmokat,akik ugy gondoljak hogy mennenek,es ugy hozzak a tudtomra hogy villognak!Hat menjel b..od,ne villogj!Oldd meg!De emellett en sem akarok paraszt lenni,ha latom a tukorben hogy valaki menne,illedelmesen lehozodok,nem kell ahhoz villogni!!Ennyire sietsz?Kell neked az a plusz 2-3 km,plusz 2-3 perc?Indulj el idoben,vezess nyugisan,az ilyen felanalfabeta elmeroggyantakkal meg ne foglalkozz!Meg nekiallsz vele kakaskodni?Ezek szerint te is pont azon a szinten vagy mint o!!Egyszeruen el lehet intezni:mikor melleersz,siman belerohogsz a kepebe,hidd el,ez hatasosabb mintha versenyeznel vele!Ja persze,attol fugg milyen autod van,mert ha nem megy,akkor ne vigyorogj,huzodj le elole,hadd menjen!!Ha valakinek ettol van orgazmusa,hat legyen,ezert tart itt a mi Orszagunk!Nem konnyebb lenne ennyi tesztoszteronnal inkabb gyereket csinalni?:-))

gishi 2010.05.23. 21:09:25

Szerintem a posztoló is hülye, mert partner volt egy életveszélyes "játékban".

És frankón be is mutatta a magyar virtust... Valóban szükség van erre?

közlekedő edény 2010.05.23. 23:28:50

Magyar virtus az lett volna ha 3210es töltőjét dobta volna át a másikhoz.
Egyébként bármennyire rakják fel egymás agyát az emberek, a satus dolgot akkor sem fogom megérteni.

Bladika 2010.05.24. 00:26:50

@Nszabi: Hogyan adjam a tudtára annak aki bent felejti magát a belsőben?

Másszak rá? Kerüljem jobbról? Vagy esetleg másszak át kopogtassam meg a vállát kérjek elnézést, hogy zavarom és kérjem meg szépen, hogy ha nem nagy gond húzódjon le?

Mellesleg az Országunk azért tart itt mert egyesek személyes sértésnek veszik, ha rá villantanak. Tipikusan az ami minden téren uralkodik! "Nekem ne mond meg, hogy mit csináljak b...od!" szintű dolog!

Rám miért nem villognak sosem? És jobbról sem előznek meg.

PGSC 2010.05.24. 06:27:37

@nem mondom meg: Akkor én navi vagyok? :)

Nszabi (törölt) 2010.05.24. 12:23:27

@Bladika: Hidd el,ram se nagyon villognak,mert tudom hol a helyem a 80 loeros autommal!De viszont ha 130-al elozok,akkor nekem villoghat akarmilyen nagy autos barom,mert o menne!Mehet is,pusztuljon ott,de csak miutan befejeztem a 2 auto elozeset!Hangsulyozom:130-al megyek!!

Integrált Szerverterror 2010.05.24. 13:12:08

Sziasztok én vagyok a poszter:)

Köszönöm a kommenteket. Tényleg el kellett mennem volna jobbról, el is szoktam, most valahogy nem ítéltem meg biztonságosnak ezért villantottam. persze utólag már a másik megoldást választottam volna:D

Amúgy Szlovénia nyugati részén sűrűn előfordulnak szerb, horvát vendégmunkások, lehet az egyikükkel hozott össze a sors, de ezt már sohasem tudjuk meg. Bár szlovén pályákon tapasztalataim szerint elég gyakori lett a jobbról előzés az utóbbi években.

@Peetee: az FM adó? Majd megkeresem, köszi.

@"streetfighter": Mert nem akartam vele Lendváig ezt játszani. Sem száznyolcvannal végigtépni az országon.

@Nszabi: Tőlem 110-zel is előzhetsz, nem villogtatok. De 60-70 amikor üres a külső???

eml 2010.05.24. 13:38:35

@Nszabi: Visszatérő téma, akármennyivel mész, autópályán a gyorsabban haladónak van elsőbbsége, el kell engedni. Természetesen nem bármi áron.

hawkeye 2010.05.24. 14:29:12

Két idióta találkozott... :(

Az ilyen hülyék miatt vannak a szájbarágós, szinte betarthatatlan KRESZ szabályok, meg a táblaerdők.

Taigetos-t az összes ilyen elmebetegnek...!

"streetfighter" 2010.05.24. 18:51:30

@Integrált Szerverterror:

Konkrétabban:
Mikor lement előled jól odalépsz neki és elhagyod a fenébe, hogy szinte ne is lásson, aztán visszaállsz a saját tempódra.
Így nem kell sokáig száguldozni, ha nem akarsz.
Nem valószínü, hogy utánad megy.

Nszabi (törölt) 2010.05.25. 00:18:50

Tudjatok mit,engem nem is erdekel ki mennyivel megy,meg mit ugyeskedik,gyorsulgat az autopalyan!!En csak megyek aztan kesz,a hulyek meg beka...tjak!!:-)

Nszabi (törölt) 2010.05.25. 00:22:55

@Integrált Szerverterror: Erre azt mondom:turelem,mindenekelott!Az az oromloket baromrcu elobb-utobb ugyis meglatta volna hogy mogotte csoszogsz!Ha van esze,lehuzodott volna kesobb,hidd el!Csak Te elesztetted benne a versenyszellemet!:-)

tboykaa 2010.05.25. 11:09:35

@Leadfoot: A francba. akkor ezt megszívtam...:DDD

tboykaa 2010.05.25. 11:10:15

@Leadfoot: Mondom én, hogy gáz vagyok...:DDD

Integrált Szerverterror 2010.05.25. 15:45:11

@hawkeye: Ja. Meg még az a kurva árvíz is miattunk van:)

@"streetfighter": Értem én hogy versenyezni akarsz:)) De a ljubljanai elkerülőn ölég gyenge az aszfalt, dobál össze-vissza még 130-nál is. Meg 80-as kanyarok, sok bekötőút.
De majd kipróbálom:DD

@Nszabi: Ámen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása