Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A vizsgabiztos fizethet helyettem

2010.06.14. 12:36 :: SilentSound

Na ilyenről sem hallottam még, hogy a vizsgabiztos rosszul tudja, buktat, aztán a tanuló új vizsgáját neki kell állnia. Márpedig Krisi erről számolt be. Az új vizsga eredményéről még nincs hír, reméljük, nem szórakoztak vele a kollégák szolidaritásból...

Érdemes elolvasni ezt a kis sztorit, mert az általam megkérdezettek több mint a fele rosszul ismeri a KRESZ-t. Az egyik forgalmi vizsgámon történt ez az eset. A mellékelt képen jól látszik, hogy a „T” jelű jármű (azaz én) az oktató utasítására egy íven való megfordulásba kezdett. Mivel az út elég forgalmas, ezért „középen” (ameddig a folyamatos vonal tart) megálltam, hogy a nekem jobbról érkezőknek elsőbbséget adjak.

Ez meg is történt, de eközben szemből (a kis utcából) egy autó is megérkezett a kereszteződéshez, ő is megállt, hogy eleget tudjon tenni elsőbbségadási kötelezettségének. Miután elhaladt a forgalom, folytattam megkezdett manőverezésemet, elhaladtam a szemből érkező autó előtt, majd megkér a vizsgabiztos, hogy álljak félre, nem adtam meg az elsőbbséget…

Mondom: „Kinek?”. Erre ő azt felelte, hogy a szemből érkező autónak, mivel amint elkezdek egy íven megfordulni, és megállok „középen”, onnantól kezdve mi egyenrangúak vagyunk, hisz mindketten egy védett útra akarunk rákanyarodni, illetve keresztezni azt. Ezzel bevéste a vizsgakártyámra az 1-est, és elköszönt. Másnap bementem a Közlekedési Hatósághoz, hogy „ez mi”… Megérte bemenni, hisz kaptam egy új (ingyenes) vizsgaidőpontot.

Itt hívnám fel mindenkinek a figyelmét arra, hogy ha egy íven fordultok meg, akkor mindig nektek van elsőbbségetek (persze a főútvonalon egyenesen haladóknak meg kell adni az elsőbbséget), kivéve, ha „középen” ki van rakva nektek is egy macisajt. Ezt érdemes azoknak is tudni, akik egy hasonló szituációban a „kis utcából” érkeznek.

Véleményem szerint viszont ezt pontosítani kéne a KRESZ-ben, vagy minden ilyen helyre kirakni még egy macisajtot, hisz vannak olyan helyek, ahol a „kis utcából” érkezőnek finoman szólva fingja sincs, hogy te hogy kerültél bele abba a kereszteződésbe, mint azt a mellékelt térképen is látni lehet, ha te már a villamossíneken várod a (neked jobbról érkező) forgalom megszűnését.

Mellesleg a vizsgabiztosnak kellett kifizetnie az új vizsgám díját (11000 forint), ezt utólag tudtam meg.

340 komment

Címkék: budapest oktatás közlekedés autó hülye büntetés kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.15. 13:26:41

@atompyka: Sem az a kereszteződés, amiről a poszt szól, se a villányis (amiről a kép ki van téve), nem számít két kereszteződésnek, mert nem fér el középen úgy egy autó, hogy senkit ne akadályozhasson. Tehát nem két kereszteződés, csak egy, és akkor a visszafordulónak elsőbbsége van. Egyértelműen meg van fogalmazva a KRESZ ide vágó része!

cso zsi 2010.06.15. 14:17:56

@atompyka: Na mégegyszer...:
Állsz a macisajtnál. Meddig tart szerinted a macisajt hatálya? 10 centi, 5 perc, vagy mi?

hgregory 2010.06.15. 14:25:54

Nah akkor bedobnék egy költői kérdést a köztudatba.

Az egyirányú utcából 22 és 06 óra között érkező, a forgalmi iránnyal szemben haladó, figyelmeztető jelzését használó kommunális szemetet szállító jármű érkezik, és úgy akar nagy ívben balra kanyarodni, ahogy a posztoló. Rá akkor mi is vonatkozik? Kanyarodási szabály, vagy védett útvonal?

A Szüret utca felől érkezőt mindenképpen el kellett volna engedni az egyívű megfodulásnál.

atompyka 2010.06.15. 14:26:25

@cso zsi: nem centi, és nem perc. Azt mondja meg a KRESZ, hogy HOL (az útkereszteződésben), és KINEK (a keresztező úton érkezőnek) kell elsőbbséget adni.
Nem pedig azt, hogy az útkereszteződésben MINDENKINEK.

atompyka 2010.06.15. 14:31:16

@hgregory: természetesen a kanyarodási szabály.
Itt szerintem az az igazi kérdés, hogy a megforduláskori akadályozási tilalom erősebb-e, mint a táblás elsőbbség.

atompyka 2010.06.15. 14:33:28

@hgregory:
Természetesen a kanyarodási szabály.
Itt sztem az a kérdés, hogy a megforduláskori akadályozási tilalom erősebb-e mint a táblás elsőbbség.

atompyka 2010.06.15. 14:38:56

@metal:
Nem is kettő, csak egy. Az előző véleményem Neked is válaszom.
Azért nem egyértelmű a KRESZ ezügyben, mert nem priorál.
Mint ahogy azt sem mondja meg, hogy elsőbbsége van-e annak, akire nem kell számítanom, mert az adott helyről/irányból elvileg nem jöhet jármű (vagy ha igen, csak 10-zel vagy nénózva, amit ugye meghallok).

atompyka 2010.06.15. 14:40:08

Egyénként állítólag a román kresz tiltja a kereszteződésben megfordulást.

hgregory 2010.06.15. 14:46:39

@atompyka: Persze, a kérdés inkább arra irányul, hogy a Szüret utca felől később érkező nem tudhatja, hogy az adott balra bekanyarodni kívánó honnan is érkezett (szemből vagy pedig megfordul). Egyszerre két ellentétes szabályt nem feltételezhetünk, mert akkor koccanás lesz a vége.

atompyka 2010.06.15. 14:50:27

@hgregory:
Tipikus Róna-Mogyoródi helyzet (nem működő lámpa esetén, persze).

cso zsi 2010.06.15. 14:50:54

@hgregory: Sületlenség. A Szüret utcai az egyetlen, akinek mindenki más elhaladását meg kell várni.
A kukásautó pedig az 50. § szerint kell, hogy eljárjon.
(1) A jármű figyelmeztető jelzést adó berendezését működtetni a következő esetekben kell
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott tevékenységet végző jármű vezetője, ha ez a munka végzése érdekében elkerülhetetlen, a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és a forgalmat lényegesen nem akadályozza,

a) a 25. § (2) bekezdésében foglalt rendelkezést figyelmen kívül hagyhatja;

Mi is ez?
"Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók."

Oké, ugorjunk.
50. § (2) b) 22 és 6 óra között - a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. jelzőőr állítása) megtétele mellett és legfeljebb 10 km/óra sebességgel - egyirányú forgalmú úton és osztottpályás út bal oldali úttestjén a menetiránnyal szemben is közlekedhet;

Tehát: sárga villogó, irányító ember, és lassú haladás. Mert olyan pozícióból érkezik, ahonnan az egyéb rendelkezések alapján nem hajthat ki jármű.
Jóhogynem jobbkezet akarsz neki adni a Villányin haladva. Amikor a villamossínre ér, akkor már csak a Móricz felől érkezőnek kell elsőbbséget adni, a Szüret utcai pedig megvárja.

atompyka 2010.06.15. 14:53:25

Ezért kéne egyértelműen beleírni a KRESZbe, hogy az elsőbbségi szabályok úttest- és ne útkereszteződésre vonatkozzanak. Rögtön tiszta lenne minden.

mosolygó zetor 2010.06.15. 14:55:04

@"streetfighter": Miért te végiggondolod?

Igyekszem. Természetesen meggyőzhető vagyok, ha elmondod, hol idézek rosszul a rendeletből, vagy mit alkalmazok nem megfelelően.
Nekem egyenlőre ez az érvem:
/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
28. § (1) Az útkereszteződésben - ha a (2) bekezdés rendelkezéseiből más nem következik - a járművel elsőbbséget kell adni
a) a jobbról érkező minden jármű és
b) a balról érkező villamos
részére.
...
b) az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” vagy „Állj! Elsőbbségadás kötelező” jelzőtábla van, a keresztező - illetőleg a kiegészítő táblán vastag vonallal jelzett - útról érkező jármű részére;

------------

Ki tud jobbat?

cso zsi 2010.06.15. 15:02:43

@atompyka: Persze, hogy nem centi, és perc. Az út egyik szélétől a másik széléig.
Mindenkinek, aki az úton halad. Komolyan mondod, hogy egy főúton megfordulónak nem kell elsőbbséget adni, csak mert megfordul?
Nem hagyta el a fölérendelt utat, rajta halad.

hgregory 2010.06.15. 15:02:47

@cso zsi: Na jó, de amikor bent van a jelölt helyen, akkor is vonatkozik ez rá?

De vonatkoztassunk kicsit el. Szerintem azon a helyen nem megadni a Szüret utca felől jövőnek az elsőbbséget rizikós. Nem biztos hogy látja a messziben, hogy a szemben lévő utca egyirányú, és feltételezheti, hogy kanyarodási szabály van. Elsőbbségünk meg csak addig van, amíg meg is adják nekünk.

"streetfighter" 2010.06.15. 15:04:59

@mosolygó zetor:

Még a poszt elején leírtam a véleményemet a szituáció félreérthetőségéről abban az esetben, ha egy NAGY kereszteződésről beszélünk, ahol középen el lehet férni és nagy a forgalom:

"Ha egy KOMOLY főutat keresztezel mellékútról, akkor nem valószínű, hogy mind a két sávot egyszerre fogod letudni. Megállsz középen és a szemből jövőnek (szintén mellékút) elsőbbséget kell adnod, ha balra akarsz kanyarodni!
Aki veled szemben áll, az jogosan gondolja, hogy egyenesen haladva neki van előnye a kanyarodóval szemben. Ha te visszakanyarodó vagy és ezt ő a nagy forgalomtól nem látja, simán eléd fog menni és ez természetes is.
A visszakanyarodó előnyével ezért nem értek egyet, bár ha így van el kell fogadni. :(
Szerintem tovább nem kell magyaráznom a szituáció balesetveszélyességét és félreérthetőségét. :)"

Ezt még most is tartom, bár tény, hogy a legtöbb ilyen nagy kereszteződés lámpás, ezért ott nem lehet visszafordulni és nincs ilyen gond.

cso zsi 2010.06.15. 15:10:35

@atompyka:
12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:

a) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére. Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni.

Mi nem érthető ezen?

dzsaszper 2010.06.15. 15:22:51

@"streetfighter": emlékszem, amikor fordított szituációban (az alárendelt út kéttestű, Bp. XIV., Róna utca) vizsgán buktattak, ha a Rónán megforduláskor nem engedted el az eredeti irányod szerint szembejövőt (aki nem értett az egészből semmit), vagy meg nem vártad, amíg nyilvánvalóan le nem mond az elsőbbségéről (a gyakorlatban inkább úgy integet, hogy menj már, te hülye...)
Jelenleg ezt kell elfogadni, de szerintem egy KRESZ-módosítás tisztább helyzetet tudna teremteni.

tboykaa 2010.06.15. 15:47:50

@"autónepper": itt szó nincs arról, hogy tesóm direkt nem engedett el vkit. Örült, hogy luk volt a seggén...:) Mint mindenki, aki forgalmi vizsgázik. De ez régen volt. Most már olyan autóban ül, hogy általában ő a gyorsabb...:)

atompyka 2010.06.15. 15:55:55

@cso zsi:
"Komolyan mondod, hogy egy főúton megfordulónak nem kell elsőbbséget adni, csak mert megfordul?"
Komolyan mondom, hogy nem tudom.
Mondjuk, én vagyok a megforduló.
Ő engem nem kényszeríthet hirtelen fékezésre és/vagy irányváltoztatásra.
Én őt nem akadályozhatom.
Melyik az erősebb?
(Amúgy én elengedném, egyszerűbb, tisztább.)

atompyka 2010.06.15. 15:58:33

@cso zsi:
Az útkereszteződésben el kell engedni a keresztező úton érkezőt.
Mást - a tábla miatt legalábbis - nem.
Mit nem értesz rajta?

cso zsi 2010.06.15. 16:42:09

@atompyka: Te vagy a megforduló, a másik, aki a tábla mögött áll, az meg az alárendelt, és elsőbbségre kötelezett.
Nem akadályozod. Kivárja a sorát.

"Az útkereszteződésben el kell engedni a keresztező úton érkezőt.
Mást - a tábla miatt legalábbis - nem."

Erre adj valami értelmes magyarázatot légyszíves. Csöves kézikocsival, vagy roma lopott bringával, Vagy mi az indok, hogy egy bármilyen irányból haladót diszkriminálsz, holott a tábla hatálya mindenkire vonatkozik, aki a fölérendelt úton közlekedik.

atompyka 2010.06.15. 16:55:50

@cso zsi: Én? Bele van írva a KRESZbe, két helyen is. De már többször leírtam, bemásolták.

Deszkás 2010.06.15. 18:56:51

@munci66: Engem is így oktattak, hogy fel kell ismerjem hátulról is. Nem a KRESZben van, az élet írja. Innen ismered felé egy kereszteződésben, hogy elsőbbséged van-e, vagy jobbkezes. Ha nem ismered fel hátulról, nem látod, akkor te ott is jobbkezet adsz, ahol nem is kellene, mert elsőbbséged van?

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.15. 23:10:42

Nekem kicsit más a véleményem:

A villamossín - és ennek kapcsán a teljes űrszelvény - nem elválasztja a két irányt, hanem a kereszteződés része. Méghozzá a teljes űrszelvény. Szerintem ez egy kereszteződés, éppen ezért.

Nézzük mi a helyzetre a megoldás: Szembejövőnek elsőbbsége van mindenkivel szemben.

Vizsgázónak elsőbbsége van a macisajt mögött állóval szemben, DE nem hajthat be a kereszteződésbe addig amíg azt el nem tudja hagyni, ergo nem állhatna középen.

A kis utcából érkező is látja, elsőbbséget kell adnia... csakhogy azt is látja, ha kb középen találkoztok, akkor is jó lenne neki a helyzet - ha mind ő, mind te el tudjátok hagyni a kereszteződést. Nem kell kivárnia a vizsgázót.

A vizsgabiztos hibázott - hiszen a vizsgáztatás során szakszerűtlen volt, nem jól tudta a szabályt, nem a szabályok szerint értékelt, így a vizsgáztatás során "hibásan teljesített". A hibás teljesítés jogkövetkezményei alapján kijavítás vagy kicserélésé kérhető, a kicserélés szolgáltatás esetén ugye megismételt teljesítési kísérlet. Ergo jár az ingyen vizsga, az ebből eredő kárért pedig felel a vizsgáztató.

Az elsőbbség kérdésében a vizsgázónak igaza lenne. Más szabály megsértéséért kellett volna megbuktatni. Az "úgyis bukott volna" helyzet viszont nem befolyásolja a hibás teljesítés tényét, jogkövetkezményeit.

A következő vizsgabiztos pedig tudja a biztos fogódzót a versenyző megbuktatásához.

atompyka 2010.06.16. 07:51:08

"DE nem hajthat be a kereszteződésbe addig amíg azt el nem tudja hagyni, ergo nem állhatna középen."
Szerintem ilyen a magyar KRESZben nincs (ill. csak lámpás irányítás esetén), de javítsatok ki, ha tévedek...

atompyka 2010.06.16. 07:55:27

@cso zsi:
"...a tábla hatálya mindenkire vonatkozik, aki a fölérendelt úton közlekedik."
Hát persze, ebben igazad van, ezt mondom én is. Egészen pontosan a tábla hatálya mindenkire vonatkozik, aki a fölérendelt úton érkezik.
De a szemből balra kanyarodó NEM a fölérendelt (azaz keresztező) úton érkezik a kereszteződésbe, hanem ugyanazon, améken én!

atompyka 2010.06.16. 08:01:03

"A kis utcából érkező is látja, elsőbbséget kell adnia... csakhogy azt is látja, ha kb középen találkoztok, akkor is jó lenne neki a helyzet - ha mind ő, mind te el tudjátok hagyni a kereszteződést. Nem kell kivárnia a vizsgázót."
Ja, ha úgy van az érkezések együttállása. De nyilván a kérdés arra az esetre vonatkozott, ha egyidőben kereszteznék egymás útját (mert pl. meg kellett várniuk a T-nek szembejövőt).

tizen9 2010.06.16. 13:26:31

Nem értem, miért számít, ha kanyarodónak, vgay megfordulónak számít.
Ha kanyarodőnak, akkor azért kell elsőbbséget adnia, mert keresztezi a szembe egyenesen haladót, ha meg megfordulónak, akkor meg azért, mert (idézet a Kreszből), "33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza."

dzsaszper 2010.06.16. 13:48:05

@atompyka: én is úgy tudom, hogy ha nincs lámpa, akkor nem akadályozhatod nagymértékben azt, akinek elsőbbséget adsz, és nem veszélyeztethetsz... ha védett úton vagy, az alárendelt útról érkező előtt nem vagy köteles elhagyni a kereszteződést.

2010.06.16. 14:02:38

@mqqq: Tekintve, hogy a rajzon van egy egyirányutca tábla is, hősünk csak a védett út felől jöhetett szabályosan, akkor viszont a "macisajtosnak" kuss van, akkor is, ha egyenesen haladna tovább.

ati27 2010.06.16. 14:15:59

@atompyka:
NEm ugyanazon.. Mert nincsen táblája! Értve?

2010.06.16. 14:31:38

@atompyka: "De a szemből balra kanyarodó NEM a fölérendelt (azaz keresztező) úton érkezik a kereszteződésbe, hanem ugyanazon, améken én! "

Ehhez azt kellene feltételezd, hogy az illető szabálytalanul érkezett oda, ami a KRESZ bizalmi elvével ellentétes. Attól, hogy az úton nem hosszában haladok, még azon vagyok. Ilyen alapon egyszerű sávváltás esetén is mondhatnád, hogy az úton keresztbe haladtam, legfeljebb kicsit ferdén.

ati27 2010.06.16. 14:50:24

@atompyka:
Amugy kezdem érteni a tévedésed alapján. Amint kibogarásztam a te elgondolásod a következő: Az "A" jelű kocsiban ülsz, és mennél tovább egyenesen az egyirányú utcába. Ez eddig oké. De ott a kereszteződés! És a jelen esetben egyirányú utnak nem feltétlenül ugyanaz a védetségi szintje! Kvázi az elsőbbségadás tábla mintegy "lezárja" az utat! Tehát ne gondolkozz abban, hogy az ugyanaz az út! ok? Megprobálom más oldalról elmagyarázni: Kereszteződésben az azonos szintű utakat jelölik csak egyet, a főutvonalat! Az ebbe betorkolló utak vannak megkülömböztetve: lesöbbségadás, és állj, elsőbbségadás táblákkal! Másrészt ezek a táblák azért lettek ilyen alakuak, hogy ellentétes irányból is felismerhetőek legyenek! (főutvonal, és az elsőbbséget szabályozó táblák)! Tehát az "A" jelű járműnek mindenkinek elsőbbséget kell adni! Mivel a szemből érkező járműnek nincsen semmiféle táblája! És ez a válasz arra is, hogy mi van akkor ha az egyirányú utcában szembe közlekedő "figyelmeztető" (villogó sárga) jelzést használóknak is elsőbbségük van az adott napszakban, mivel az egyirányú út is magasabbrendű, mivel nincs táblája! Ergó mint egy egyenrangú T kereszteződés, plusz becsatlakozik egy "alacsonyabb rendű" út. Ennek az utnak pedig semmi esetre sem a folytatása az egyirányú út! Node egy szónak is 100 a vége, roppant egyszerű eldönteni ezt a kérdést: Bemész az útkeresztezédésbe mint mindig: nézed van e táblád: 1. Nincs: neked van elsőbbséged vagy jobbkézszabály 2. van:főutvonal tábla, ergó neked van elsőbbséged! Van táblád, a mindenki másnak NINCS(a posztban említett eset) te vagy a legygengébb azaz az utolsó! Minden más eseben a kanyarodás és a rendűség határozza meg együtesen!

atompyka 2010.06.16. 16:58:58

Hú...
Azt hiszem (legalábbis most hirtelen úgy érzem), összekevertétek a már régóta két szálon futó történetet.
De most mennem kell, bocs...

cso zsi 2010.06.16. 17:23:51

@atompyka: Mármint hogy mi kevertük össze?
Már reggel sem volt érthető, hogy miről is beszélsz a tegnapiak fényében.

atompyka 2010.06.17. 09:34:08

@cso zsi:
:-)
A magam részéről két dologról agyalok itt, az egyik az eredeti téma, a megfordulós, a másikat én kérdeztem:
"Lámpás kereszteződés, szemből lámpa engedi a balra kanyarodókat, én jobbra kanyarodom, lámpám nincs, csak kanyarodósávo(cská)m macisajttal és - az egyszerűség kedvéért - egy sávos a keresztező út.
Kinek van elsőbbsége? "

atompyka 2010.06.17. 09:38:18

Az eredeti kérdésről gondolom azt, hogy azon múlik, hogy a két szabály közül (a megforduló senkit nem akadályozhat viszont a védett úton haladónak elsőbbsége van) melyik az erősebb.
A másik kérdésem is innen ered, csak azért nem egészen passzol ide, mert az alárendelt úton jelen esetben nemigen jöhet senki (kevés kivétellel). Arra mondtam azt, hogy a macisajt csak és kizárólag a keresztező úton érkezőknek biztosít elsőbbséget, a szemből kanyarodóknak nem, velük szemben a kanyarodási szabály miatt a jobbra forduló élvez előnyt, függetlenül attól, hogy van-e maci(ka)sajtja vagy nincs.

atompyka 2010.06.17. 09:43:01

@ati27:
Ha jól értem, Te aszondod, hogy ha egy kereszteződésben csak egy darab macisajt van (kiegtábla nélkül), akkor a szemből érkezőre is vonatkozik az elsőbbségadási kötelezettség, nem csak a jobbról-balról érkezőre.
Nanemá!

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.17. 10:37:27

@atompyka: A második kérdésedre a válasz: te már egy másik kereszteződésben állsz a táblánál (legalábbis a legtöbb helyen így van kialakítva, az általad leírt szitu), tehát neked már keresztbe jön a másik autó, tehát elsőbbséget kell adnod.

ghck 2010.06.17. 10:38:55

@atompyka: azért a "Nanemá!" kicsit kevés érv, nem? Mégis miért ne vonatkozna?

Nincs semmi furcsaság ebben. Teljesen mindegy, hogy egy négyes kereszteződésben egyetlen macisajt van vagy három. Minden kereszteződésbe érkezőnek ugyanúgy kell eljárnia. Ugyanabban a sorrendben kell meggyőződnie az elsőbbségi viszonyokról. Tehát először megnézed a rendőrt, lámpát, táblát, keresztező útvonalak tábláját stb.

Fenti esetben ha a táblásnak mindenki számára elsőbbséget kell adnia. Ha az egyirányú nem lenne egyirányú, akkor a "lentről" érkező jobbkezet ad a jobbról érkezőnek, stb.

A lámpánál kanyarodós szabály-értelmezésed jó kérdés, kíváncsi vagyok, van-e ilyen kereszteződés egyátalán, mint amit említesz. (Egysávos keresztezővel...)

2010.06.17. 11:50:09

@atompyka: Egyetértek metallal, mert ahol egyik irányból lámpa van, a másikból meg csak tábla, ott a kereszteződés úgy van megoldva, hogy a táblás úton később van a becsatlakozás arra az útra, amelyikre a lámpa felől érkező is befordul.

2010.06.17. 11:55:35

@atompyka: Szóval te meg úgy gondolod, hogy bár nincs az elsőbbségadás tábla alá írva semmi, mégis úgy kell értelmezni, hogy kivéve balra kanyarodó járművekkel szemben?

cso zsi 2010.06.17. 12:20:40

@atompyka: Szerintem csak tőlem kaptál rá három választ.

cso zsi 2010.06.17. 12:27:42

@atompyka: Ha viszont ilyen típusú kereszteződésről van szó, az egyértelmű, hogy a jobbra kis ívben meg el korábban, mint a balra nagy ívben kanyarodó. (lényegtelen, hogy itt most nincs jelzőlámpa, az csak a bal oldali főútról jövőt korlátozná az előnyében)
www.webkresz.hu/mozgo/f006/f006.swf
Amennyiben járdaszigetes leválasztás, minrt a tegnap linkelt norc.hu-s és google.mapsos képek, ott a jobbra kis ívben fordulónak csitt van, amíg a többiek el nem vonulnak.

atompyka 2010.06.17. 13:06:09

@metal:
"te már egy másik kereszteződésben állsz"
Na ez az, amivel nem értek egyet, legalábbis sztem erősen kétséges.
Én azt gondolom, hogy az ott egy kereszteződés, azért, mert az egyenesen menők lámpájának szigetét megkerülöm a kanyarodósávomban.
Báááár... nem tudom. Akkor ezen az elven az egész Oktogon is egy kereszteződés kellene legyen.
Enyhén elbizonytalanodtam. Mikortól lesz külön út a kanyarodósáv, mekkora elválasztás (járda-/fűsziget) kell hozzá?

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.17. 13:19:24

@atompyka: Elvileg akkora, hogy ott egy autó a többiek akadályozása nélkül elférjen.

atompyka 2010.06.17. 13:22:45

@Robi, a hód:
"kivéve balra kanyarodó járművekkel szemben"
Nem. Csak a keresztező útról érkezőknek kell elsőbbséget adnom. Aki szemből jön, az nem a keresztező útról érkezik, tehát nem kell.
Csak ugye most az lett a kérdés, hogy meddig egy kereszteződés.

atompyka 2010.06.17. 13:23:51

@metal: ezt hol találtad? Nekem a KRESZben nem rémlik ilyen...

atompyka 2010.06.17. 13:45:28

@ghck: van, pl. mikor a Kerepesiről fordulsz a Szentmihályira, ha nem műxik a lámpa.
De nem is kell egy sávos legyen a "célút", elég, ha ugyanabba a sávba szeretnének fordulni.

atompyka 2010.06.17. 13:48:47

@metal: Sztem azt idézték, hogy osztottpályásnál két lépcsőben menj át (adj elsőbbséget), ha elférsz középen, kben egyben.

2010.06.17. 13:52:09

@atompyka: Szerintem ha a szemből érkezőnek sem táblája, sem piros lámpája nincs, akkor annak is elsőbbséget kell adni. Ilyen ugyan nincs sok, de ez a blogos példa pl. megfelel a követelményeknek. Persze nem mondom, hogy ez így jól van szabályozva, mert egy megfordulás váratlanul történhet és csak akkor lesz egyértelmű, ha már majdnem be van fejezve.

atompyka 2010.06.17. 13:55:31

@cso zsi: ez a webkresz úgy xar, ahogy van. A piros indexei nem egyszerre villognak kanyarodás közben.
:-)))))))))))
Persze, itt egyértelmű.

atompyka 2010.06.17. 14:13:17

@Robi, a hód:
"Szerintem ha a szemből érkezőnek sem táblája, sem piros lámpája nincs, akkor annak is elsőbbséget kell adni."
'oszt mé?
Így lenne logikus, de sztem a kresz nem ezt mondja.

atompyka 2010.06.17. 14:15:06

@Robi, a hód:
"Szerintem ha a szemből érkezőnek sem táblája, sem piros lámpája nincs, akkor annak is elsőbbséget kell adni."
'oszt mé?
Így lenne logikus, de sztem a kresz nem ezt mondja.

sas70 2010.06.17. 14:15:40

@atompyka: Veled nem szeretnék az úton találkozni, mert hiába lenne elsőbbségem úgysem adnád meg.

Deszkás 2010.06.17. 14:15:54

@atompyka: A lámpa felöl jövőnek. Tudod: Rendőr-lámpa-tábla-útburkolati jel. (Valamit kihagytam, úgy érzem.)

sas70 2010.06.17. 14:18:01

@atompyka: Mert elsőbbségadás kötelező táblád van, azé!

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.17. 14:21:18

@atompyka: Igen, de ha ott az a mérték, akkor logikusan máskor is ez határozza meg, hogy egy vagy két kereszteződésről beszélünk.

dzsaszper 2010.06.17. 14:38:25

@metal: a kereszteződések számát meg az utak, és nem az úttestek száma határozza meg...

atompyka 2010.06.17. 14:42:02

@sas70: De a macisajtnál a szemből jövőt nem kell elengednem!

sas70 2010.06.17. 14:51:16

@atompyka: Na ezért nem szeretnék veled az úton találkozni!

2010.06.17. 15:03:17

@atompyka: Kicsit hasonló ez a helyzet, mint a körforgalom, aki benne van, annak elsőbbsége van. Ha az illető a védett szakaszon belül van, akkor rá is kellene vonatkozzon a védelem, tekintve, hogy csak olyan helyről jöhetett szabályosan, ahonnan nézve csak a főúton szemből jövőnek kell elsőbbséget adjon külön tábla nélkül.

atompyka 2010.06.17. 15:08:18

"Aki az elsőbbséget szabályozó táblák felől érkezik a kereszteződésbe köteles elsőbbséget adni a másik útról érkező összes olyan jármű részére elsőbbséget adni amelyekkel továbbhaladása során összeütközhetne."

atompyka 2010.06.17. 15:09:40

@sas70:
Na miért? Ugyan mondd már meg, hol tévedek!

atompyka 2010.06.17. 15:11:10

@Robi, a hód: bocs, de ezt most melyik szitura írtad? Az eredeti, megfordulósra?

gulasZuppe 2010.06.17. 15:14:11

Most akkor mi lett a vége?:)

Ez szintén a fent említett környék, 2 utcával odébb hasonló helyzet:

maps.google.hu/maps?q=47.477119,19.03369&num=1&t=h&sll=47.480239,19.036455&sspn=0.001682,0.004128&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.477195,19.033738&spn=0.000925,0.001717&z=19

Érkezel a bocskain, visszafordulsz a bocskain, és szembe talalod magad a badacsonyi utcaból érkező mackósajtosokkal.
Mit csinálsz?
ez szerintem sima jobbkéz
és ha onnan nem jönnek balra nagyivben a mackós előtt

Miert kene kanyarodási szabalyokat alkalmazni amikor ott van neki a tábla?

atompyka 2010.06.17. 15:21:17

@Robi, a hód: persze, ott nem ez okozza sztem a gebaszt, hanem az, hogy ő, mint megforduló, senki mást nem akadályozhat, annak érkezési irányától függetlenül. Egyrészt nem vagyok benne biztos, hogy melyik az erősebb szabály, másrészt jogos, hogy (ha nem lenne szemből tilalom az alárendelt útról), honnan tudná egy pörgősebb forgalomban a macisajt alól érkező, hogy a vele szemben balra indexelő honnan jött...

sas70 2010.06.17. 15:36:09

@atompyka: Ez a válasz! Mit nem tudsz ezen értelmezni? Ha szemből egyszerre érkezünk egy kereszteződéshez és mindkettőnknek elsőbbségadás kötelező táblája van, akkor annak van elsőbbsége, aki a másik útvonalának keresztezése nélkül továbbhaladhat. De ha a kanyarodó fél már megkezde a kanyarodást (benne van a kereszteződésben) akkor addig te nem hajthatsz be, amíg ő be nem fejezte a kanyarodást, megfordulást, akármit. Tehát ha táblád van, minden járműnek elsőbbséget kell adnod, a kereszteződésben.

atompyka 2010.06.17. 15:50:30

@sas70: "Tehát ha táblád van, minden járműnek elsőbbséget kell adnod, a kereszteződésben."
De ez így nem igaz!
Akkor lenne igaz, ha valami olyasmi lenne a szabály, hogy a macisajt alól érkezve elsőbbséget kell adni a kereszteződésen áthaladó többi jármű részére.
De közel sem ezt írja a KRESZ, hanem azt, hogy "elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben ... az olyan útról érkező járművel, amelyen az útkereszteződés előtt „Elsőbbségadás kötelező” ... jelzőtábla van, a keresztező ... útról érkező jármű részére".

A macisajt nem minden, a kereszteződésen áthaladó járműnek biztosít elsőbbséget, csak a meghatározott irányból érkezőknek!

gulasZuppe 2010.06.17. 15:53:14

@sas70: na szerintem is ez a helyzet.
Már elkezdte a manővert aki bent van, miközben a másik még be se lépett a "helyzetbe", várjon a sorára. Ott a tábla.

sas70 2010.06.17. 16:00:45

Van egy nagyon érdekes szitum, (ehez hasonló) jogerős bírósági döntéssel. Fő út, derékszögű, kétirányú alárendelt utak keresztezésével, telezöldes lámpával. A delikvens balra nagyívben kanyarodott az alárendelt útról a főútra, vele szemben egyenesen akart továbbhajtani a másik fél, aki csak a lámpát figyelte és erősen nyomta, hogy még átérjen a zöld jelzésen. A kanyarodó jármű, már majdnem befejezte a manővert, kvázi a védett úton volt, amikor oldalról a zöld jelzésen jövő beleütközött.
A bíróság a kanyarodó jármű vezetőjének adott igazat. Az indoklás szerint a zöld jelzés ellenére a kereszteződést fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, és ott a már kereszteződésben lévő járműveknek biztosítani kell, a megkezdett manőver végrehajtását. Ez részben a KRESZ.ből, részben a PTK. veszélyes üzemben való részvétel szabályaiból vezette le a bíróság.

sas70 2010.06.17. 16:07:59

@atompyka: De ez akkor igaz, ha egyidőben érkezünk a kereszteződéshez! Ha én már megkezdtem a manővert, te nem jöhetsz nekem, mondván, hogy neked van elsőbbséged. Eleve a kereszteződést fokozott óvatossággal szabad megközelítened, és ott ha a tábla jelzi, elsőbbséget kell adnod!
Olvasd el a példát amit írtam, és tanulj belőle! Valamint vedd tudmomásul, hogy amikor gépjárművet vezetsz, veszélyes üzemben veszel részt. Tehát úgy kell eljárnod, hogy leegyszerűsítve: megelőzd a balesetet!!
És még egy mondat amit anno a gépjárműoktatómtól tanultam: " A temető teli van olyan emberekkel, akik ráírhatták volna a sírjukra, hogy: Elsőbbségem volt!"

Rock me Amadeus 2010.06.17. 16:34:06

Ma sikeres forgalmi vizsgát tettem. Pont. Aki kellő ismerettel és gyakorlással megy (ami nem feltétlen 20 óra vezetés), akkor 90%, hogy átmegy.
Na mindegy is. Kresz oktatáson elsők közt mondják, hogy bízni kell az autóstársakban, hogy megadják majd az elsőbbséget stb.
Nos, tegnap, még vizsga előtt egy ismerősömmel elmentünk egy forgalomtól elzárt részre parkolást gyakorolni. Ő vezetett odáig. Mondtam neki egyszer, hogy ez egyenrangú volt és be se néztél, erre ő: ne magyarázzak, nem volt kitáblázva (sic!). Aztán egyszercsak volt egy utca, amibe be akart menni, mondom neki, hogy ez behajtani tilos tábla. Csodálkozás. Elmagyaráztam neki ezt is, adalékként hozzáfűztem, hogy ami kerek és a széle piros, belül fehér, oda se menjen be. Ő azt hitte várakozni tilos táblnak.
Na ezen estén elment a bizodalmam. Jobb a békesség, inkább benézek ezután a jobbkezesbe balra is.
Ő 20-ért ment át, egy bevallottam kamu vizsgán...

atompyka 2010.06.17. 16:57:56

@sas70:
"De ez akkor igaz, ha egyidőben érkezünk a kereszteződéshez! Ha én már megkezdtem a manővert, te nem jöhetsz nekem, mondván, hogy neked van elsőbbséged."
Hát persze, ez az egész arról szól, ha mondjuk állunk egymással szemben (és elfogyott a többi elengednivaló), hogy ki indulhat/mehet először.
Nyilván nem mehetek neked, ha Te nem féktávon belül fordultál elém...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.17. 16:58:53

@Rock me Amadeus: Gratulálok a vizsgádhoz! Ne bízz senkiben a közlekedésben. Ha vakon követed a szabályokat és oda nem nézel, ahonnal elvileg nem jöhet senki, akkor hamar lesz egy pár koccanásod, baleseted. Mások helyett is figyelni kell, sok figyelmetlen idióta szaladgál közöttünk, olvasgasd csak a blogot kicsit és gyorsan rájössz. :)

Rock me Amadeus 2010.06.17. 17:09:32

@SilentSound: Köszönöm a jótanácsokat! Mindig is irigyeltem a vezetőket, de egy dolog vezetni és megint egy másik közlekedni.
Amikor szóvá tettem az oktatómnak, hogy az nem indexelt, átment a záróvonalon stb., erre azt mondta, hogy : Közted és aközött az autós közt az a különbség, hogy ő már egyszer vezetett 40 percet szabályosan (vagyis a vizsgán). Ez a tézis csak máig volt igaz:-D

metal · http://electric.blog.hu 2010.06.17. 18:23:46

@atompyka: Ha álltok a kereszteződés két szélén, és csak ti vagytok ott. Akkor ennek a kérdésnek fel sem szabad merülnie, mert egyszerre elindultok, és simán bekanyarodtok, hiszen legalább 15m különbség van köztetek.

2010.06.17. 18:44:46

@Rock me Amadeus: Hát igen. Én ugyan többnyire kerékpárral közlekedek (bár van jogsim is, meg autóm is), az éves kb. 4000 km kerekezés közben elég sok olyan tapasztalatot szerzek, hogy ha én sem figyeltem volna oda kellőképpen, vagy nem tartanám be a KRESZ alapvető szabályait, akkor már halott lennék, de legalábbis rokkant. Mára is jutott 2 hülye, akik felől meg is halhattam volna, bár aki szemből kanyarodott jobbra előttem, az még időben észrevett. (Mondjuk a ráutaló magatartás hiányzott, hogy meg akarja adni az elsőbbséget.) A másik bekanyarodó előtt viszont állóra kellett fékezzek, mert 2 mp alatt elfelejtette, hogy elhaladt mellettem, miközben a kerékpárúton haladtam egyenesen. Szóval szép dolog a bizalmi elv, csak kell hozzá szerencse is, hogy pont veled szemben ne egy hülye legyen, aki ilyen vagy olyan okból nem a KRESZ szerint közlekedik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.17. 19:57:02

@sas70: "Ha szemből egyszerre érkezünk egy kereszteződéshez és mindkettőnknek elsőbbségadás kötelező táblája van, akkor annak van elsőbbsége, aki a másik útvonalának keresztezése nélkül továbbhaladhat."

Hm, ez egy félresikerült mondat: ha nem keresztezitek egymás útvonalát, akkor miféle elsőbbségről beszélünk?

Egyébként meg a továbbiakban sem értek egyet veled: a posztnak pontosan az a tanulsága, hogy az adott helyzetben a középen álló és onnan balra fordulni akaró autósnak azért volt elsőbbsége, mert visszafordult a főúton. Ha szemből érkezett volna, akkor nem lett volna elsőbbsége.

ati27 2010.06.17. 21:10:46

@atompyka:
Pedig zsir egyszerü az eset: Kvázi olyan mintha 3 egyenrangú és egy alacsonyabbrendű út találkozna. MAGYARUL: Az egyenragú utakon a jobbkézszabály alkalmazandó, mig az alacsonyabbrendű uton lévő kivárja a sorát, mivel egyedül neki van táblája tehát alacsonyabbrendű az ut! Egy kérdés: kereszteződéshez érsz Neked stop táblád van, és jobbra kisívbe kanyarodnál, veled szembe macisajt van és arra az utra veled egy időben érkezik egy másik gépjármű, ami balra nagyivbe kanyarodik (tehát ugyanarra menne mint te) Ki megy először?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.17. 23:04:24

@ati27: Esetleg mutass egy ilyen helyet. Egyébként meg a jobbra kisívben kanyarodó mehet(ne, ha lenne ilyen hely) szvsz ebben az esetben is.

ghck 2010.06.17. 23:17:39

@promontor: így van szerintem is. A stop nem "erősebb" elsőbbségadás szempontjából a macisajtnál.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2010.06.18. 00:00:14

Macisajtozás nem menő. Szokjatok már le róla...
Vagy otthon a kenyérre elsőbbségadás kötelező táblát kentek?

romesz 2010.06.18. 06:01:25

A kresz itt egyertelmu es a vizsgaztato egy balfacan. Tole kellene elvenni a jogositvanyat.

cso zsi 2010.06.18. 07:31:24

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Igaz, a mackó-sajt egy talpára állított piros háromszög, ami a figyelmeztető táblák sajátossága,amiben valamilyen ábra is látható. Viszont az "elsőbbségadás kötelező" is ebbe a kategóriába tartozik. Azért csúcsra állított háromszög, hogy lássák, mennyire kritikus a hely a többi figyelmeztetéshez képest.
www.prae.hu/prae/upload/mack%C3%B3_sajt%281%29.jpg

záporjózsi 2010.06.18. 10:25:19

@cso zsi: Meg hátulról is felismerhető, ahogy a STOP is. A főútvonal nem egészen, de értelmezhető.
@Kimérős szaloncukor (Lédig): Rövid, mindenki érti. Így jártál.

Alikam 2010.06.18. 11:14:17

Vizzgabiztosnak nem az új vizsgát kellett volna fizetnie, hanem bevonni mindenféle engedélyét és még a jogsiját is, bár az lehet hogy nem is volt neki?

2010.06.18. 12:01:31

@promontor: A STOP és az elsőbbségadás kötelező tábla kiválasztása annak függvénye, hogy a kereszteződés az adott irányból mennyire belátható. Ha az egyik irányból nehezen, a másikból könnyebben, akkor nem fognak mindkét helyre STOP táblát kitenni, csak azért, hogy szimmetrikus legyen. Ettől még az elsőbbségadás mindkét esetben ugyanazt jelenti.

2010.06.18. 12:05:05

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Gondolom, hogy nem, mert egyrészt nehezen kenhető, másrészt hosszú lenne felírni a bevásárlócetlire.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.18. 12:39:24

@Robi, a hód: Hm, logikus, amit mondasz. Majd figyelem, hogy mennyire gyakori, hogy a két oldal különbözik, mert eddig nem nagyon láttam ilyet.

2010.06.18. 12:50:01

@promontor: Én Mezőcsáton láttam ilyet már, nem tudom, Budapesten mennyire gyakori. Mondjuk itt a STOP sem olyan sűrűn fordul elő.

butschq 2010.06.18. 17:28:34

hö mennyi okos:) mintha egy kocsmában lévő esti beszélgetés jegyzőkönyvét olvastam volna az elmúlt 300+ hozzászólásban:):)

2010.06.18. 18:08:49

@kohlenbrenner: Te se vagy semmi, ha elolvastad a több mint 300 hozzászólást! Kamuzni pedig nem ér!

jagr 2010.07.23. 21:24:08

Debrecenbe mindennap Pestről jár egy bohóc igazgatóskodni és Nyíregyházáról valami senkiházi a vizsgáztatási osztályra.

Mindkettő komcsi csinovnyik. akik túlélték a választásokat Többszázezer forint csak a havi utazásuk és csodálkozunk, hogy buktatják a tanulóinkat. Kell a pénz az elvtársak élvezkedéseire!

Hajrá, NKH! Hajrá, magyar közigazgatás!

Alexease 2010.07.25. 21:32:30

Az osztottpalyas fo ut ket oldalat osszekoto resz (ha nincs tablaval szabalyozva), akkor egyenrangu a fo uttal, vagyis egyszeru jobbkezes:)

ghck 2010.07.26. 08:39:43

@Alexease: igen, ha a főútról érkezővel szemben nézzük az elsőbbség kérdését.

Itt viszont egy macisajtos mellékútról érkezővel kapcsolatban tárgyaljuk az elsőbbség kérdését. Tehát a macisajtos mellékutas útját keresztezi valaki a védett főúton, illetve annak az összekötő részén (ami egyenrangú a főúttal) közlekedve. (Ejj de szép mondat lett!)

Úgyhogy a macisajtosnak kuss..:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása