Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Köszi, hogy életben hagytál!

2010.06.25. 15:55 :: SilentSound

Na ezért kell odafigyelni másokra szabályos közlekedés mellett is, mert jön A sötét bunkó Ódis, mellésaccolja a dolgokat, aztán ha nem vagyunk résen, akkor könnyen a szervizben, rosszabb esetben roncstelepen köt ki az autónk, mi magunk meg még emellett borítékkal motiválhatjuk a drága doktorokat, hogy megmaradjanak a lábaink.

Tudom, hogy nem ez a legmegfelelőbb hely, de mivel a blogot baromi sokan olvassák, elképzelhető, hogy azok is, akiket közvetett életveszélybe sodortam az elmúlt héten. Már volt pár posztom ide, de azokban - mint az itt megjelenő posztok jó részében - általában a "sértett" fél vagy a csendes szemlélődő voltam.

Viszont ember vagyok, én sem hozhatok mindig jó döntéseket, én is hibázhatok és mint a legtöbb balfasz, én is csak a saját hibáimból tanulhatok. Az elmúlt héten, talán a csütörtöki napon, a délutáni órákban a XVI kerületben közlekedtem, pontosabban a Csömöri út és a Rákóczi utca kereszteződésében.

Itt az amúgy 1-1 sávos út 2-2-re osztódik, egy lámpás kereszteződéssel összekötve. Értelem szerűen az egyik sáv megy egyenesen, a másik pedig kanyarodik, viszont ha a Csömöriről jössz, akkor a balra kanyarodó sáv erőteljesen tele-zöldes.

Itt okoztam némi ijedtséget, elsősorban magamnak, másodsorban azoknak, akiknek volt idejük felfogni az eseményeket, ugyanis a lámpánál elsőként álltam balrakanyarodóként. A szemközti sávok közül csak az egyenesen haladóban állt egy fehér Octavia, de előtte volt kb. egy fél autónyi hely.

Itt kezdtem el hibásan gondolkodni, hogy majd én jól beférek előtte, amikor megkapjuk a zöldet, meg hát a 450 paci 4 patán csak kirángat majd a kereszteződésből, de aztán valami olyasmi történt, amire nem számítottam. Kapom a zöldet, elkezdem a manővert, viszont addigra valaki a Skoda mögé ért kb. 50-el, majd jobbraindex, kikerülte és azonnal kanyarodott jobbra. Én ugye éppen a kanyar közepén voltam, amikor farkasszemet néztem a bordó Ladával, aztán a másodperc tört része alatt annyit tudtam csinálni, hogy nyomtam egy padlót a gépezetnek.

Csodával határos módon nem koccantunk, nem is húztam le az orrát az amúgy szabályosan közlekedő kollégának, gumicsikorgást hallottam, de nem tudtam eldönteni, hogy ő fékezett csutkára, vagy csak én csúsztam meg. Annyira szégyelltem magam, hogy miután nyomtam egy "köszi, hogy életben hagytál" vészvillogást, eltakarodtam nagyon gyorsan a helyszínről, szóval ezúton szeretnék még egyszer bocsánatot kérni a vétlen féltől, hogy veszélybe sodortam őt és az autójában ülőket, csak és kizárólag a saját idióta balfaszságomból kifolyólag.

52 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cork77 2010.06.25. 16:01:49

Szóhoz sem jutok! Hova lesz így a világ, ha már egy ódis is megbánást tanúsít?

Tornado86 2010.06.25. 16:15:19

Avagy mire jó a rendesen karbantartott verda egy jó sofõrrel :)

Sir Zet 2010.06.25. 16:40:45

Á, ezt biztos csak az Audi Hungária PR-osa írta, aki véletlenül szemtanúja volt az eseményeknek:)

Reggie 2010.06.25. 17:02:11

A masik autos volt a fasz, hiszen zarovonalon elozott a kanyarodo savbol. Erre nem is kell szamitanod. Ha meg a masik egyenesen halado elottelfersz boven, akkor teljesen szabalyos a manovered.

akárki lehetek:-) 2010.06.25. 17:41:11

450 paci? Milyen ótó az? Mi van beleépítve? Allah? RS 5?

"streetfighter" 2010.06.25. 17:50:48

@Reggie:
"A masik autos volt a fasz, hiszen zarovonalon elozott a kanyarodo savbol"

Tessék?
Az nem kanyarodó sáv, egyenesen is lehet menni!
Ez olyan amikor valaki indexel, aztán nem fordul be. Ott is te vagy a hunyó.
Itt is szabálytalan volt a ladás, de az audis lett volna a hibás, ha ütköznek.

eml 2010.06.25. 17:51:34

Legalább beláttad!

Reggie 2010.06.25. 17:54:46

@"streetfighter": Ez van a postban: "Értelem szerűen az egyik sáv megy egyenesen, a másik pedig kanyarodik".

Fehérvarjú 2010.06.25. 17:59:13

Bocs, hogy közbepofázok.

@Reggie: A festések alapján a városba bejövő sávokból mind a 2 egyenes is, a kifelé menőkből csak a külsőt látom annak.
De azt írta a poszt tolója - aki értelemszerűen itt hüje, bár gerinces -, hogy kanyarodott. Jött a belsőben, mert akkor még lehet csak 1 sáv volt, kiment a külsőbe, és az irányjelzőt kinthagyva (vagy ismét kirakva) ment is jobbra kisívben a dolgára.

"streetfighter" 2010.06.25. 18:06:00

@Reggie:

Szerintem ezért a ódis a térkép szerint alulról jött, a ladás felülről, de ott mindkettő mehet egyenesen a szemem szerint. :)

Reggie 2010.06.25. 18:12:00

@Fehérvarjú: @"streetfighter":

Valoban. Akkor visszavontam amit mondtam.

"streetfighter" 2010.06.25. 18:21:31

@Reggie:
"amit mondtam"

Még nem is hallotam a hangodat. ;)
Az viszont azon a tényen nem változtat, hogy becsapósan közlekedett a ladás.

indapass90210 2010.06.25. 19:53:11

Én is szeretnék 450 lovas gépet!!! Nekem is léccilécci!!!

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.06.25. 20:10:14

Quo vadis, magyar? Hová lészen balkáni népünk, ha már egy audis is bocsánatot kér?
Ennyit tudok hozzáfűzni, kérem kapcsolja ki.

eml 2010.06.25. 20:10:53

@Dövan: Lehet elgépelte, és csak 150.

"streetfighter" 2010.06.25. 20:52:05

@eml:

Csak szépít az Ódis mert gyárilag "csak" 435Le. Audi A6 S6 V10 5.2L-es motor.
Nem nagy szám a lökettérfogatához képest. ;)

aszfaltbetyar 2010.06.25. 21:12:59

luxusadót fizeted é rendesen?

pörgekalap 2010.06.25. 21:33:23

450 ló, 4 patán?

S8 lesz az

Na persze bármi lehet, négykerekes tunying.

de szerintem nem kell poszt tolónak (® Fehérvarjú) elnézést kérnie.
a szembejövő a belsösávból nem fordulhat kis ívben jobbra - szabályosan

cso zsi 2010.06.25. 21:37:10

@"streetfighter": "Az viszont azon a tényen nem változtat, hogy becsapósan közlekedett a ladás."

Vajon mi a becsapós abban, ha a jobbrakanyarodó sávból jobbra kanyarodik valaki, és ezt még a poszt-toló is elismeri?

"valaki a Skoda mögé ért kb. 50-el, majd jobbraindex, kikerülte és azonnal kanyarodott jobbra. Én ugye éppen a kanyar közepén voltam, amikor farkasszemet néztem a bordó Ladával, aztán a másodperc tört része alatt annyit tudtam csinálni, hogy nyomtam egy padlót a gépezetnek.

Csodával határos módon nem koccantunk, nem is húztam le az orrát az amúgy szabályosan közlekedő kollégának,"

52 · http://52nap.blog.hu 2010.06.25. 22:09:23

Látjuk, hogy a posztolónak korábban is volt posztja, ott is az Ódis néven említik, meg aztán a postban említ egy viszonylag gyors autót, méghozzá egy Audi S8at...

"streetfighter" 2010.06.25. 22:18:04

@cso zsi:

Szerinted mi a normális azon, ha valaki jobbra akar kanyarodni és a belső sávban megy? A kanyar elött hirtelen kivág jobbra egy autó mögül és már fordul is.
A posztoló ugyanis ezt állította, bár elég életszerütlen.

"streetfighter" 2010.06.25. 22:20:18

@pörgekalap:

Tényleg az S8 ugyanazzal a motorral 450Le.
Üzletpolitika. :)

pörgekalap 2010.06.25. 22:38:31

@"streetfighter":

nem beszélve a Lambo-ról, ahol 520 lovas u.ez a motor

"streetfighter" 2010.06.25. 22:41:32

@pörgekalap:

Természetesen turbó nélkül!
Na, az már valami. :D

cso zsi 2010.06.25. 22:52:44

@"streetfighter": Ha helyismeret nincs, nézd a térképet. (ps itt válik zavarossá a témaindítás). Csömör felől az egyenes sáv a lámpánál egyenes, és balkanyar, belőle nyílik egy egyenes (a buszmegálló miatt), amitől jobbra lehet kanyarodni. A város felől egy egyenes + jobbkanyar, belőle nyíló önálló balkanyarral. Ha Bp felől jött a Ladás, akkor ő a saját sávjában kellett, hogy haladjon, 50-nel nem vág be, majd ki a leágazó balkanyarba/ból. Ha Csömör felől, akkor viszont az volt a dolga, hogy sávot váltson azon a 20 méteres szakaszon a jobbra kanyarodáshoz.

"streetfighter" 2010.06.25. 23:05:02

@cso zsi:

Nem ismerem a helyszínt csak a térképen néztem.
Én csak feltételezem, hogy Csömör felöl jött a ladás.Ha 20m-rel a kereszteződés elött kisorol jobbra, akkor a posztolónak már látnia kellet volna, ha nem, akkor az nem szerencsés.
Lehet, hogy csak a felelősségét csökkentendő írta le úgy a történetet ahogy.

kokavec 2010.06.25. 23:16:50

Örülök a bejegyzésnek. Szinte mindig mindenki a másikat hibáztatja, akkor is, ha egyértelműen ő a hunyó. Ez korrekt, a felelősségvállalás is, meg a tanulság is.

angxdd 2010.06.25. 23:26:37

burkolati jelek és sávoktól eltekintve is a kanyarodási szabály szabályozza az elsőbbségi viszonyt, tehát ha összeütköznek ő a hibás, mert balra nagy ívben nem adott elsőbbséget a szemből egyenesen vagy jobbra haladónak. mindegy hogy váltott sávot a lada vagy hogy merre megy az a sáv...

hasonló eset, mikor balra fordul valaki és szemből is balra, viszont valamelyiket jobbról kerülik ki és ő egyenesen menne. nade azt nem mindenki veszi észre sajnos.

cso zsi 2010.06.25. 23:33:42

@angxdd: Erről van szó, és nem többről.
A posztíró hamut szórt a fejére, mert tudta, hogy elk..ta. Baleset nem lett, bár gyaníthatóan a Ladával (de mással se nagyon) azon a sarkon jobbra kis ívben 50-nel nem lehet bekanyarodni. Főleg, hogy azonos időben zöld a gyalogjelző is.

A szerelő 2010.06.25. 23:45:28

ha már ilyen "megbánós" a hangulat, akkor kérném, hogy jelentkezzen az az autós, aki kb. 2 héttel ezelőtt a Csatárka út és a Csatárka köz kereszteződésében egy korábbi baleset miatt veszteglő Opel corsa-ba belerongyolt annyira, hogy ezzel sikerült lenullázni az autómat. a jobb elejére van papírom, de kéne a hátuljára is. remélem ragadós a hangulat és jelentkezik megbánva, hogy ennyire kicseszett velem :)

pörgekalap 2010.06.26. 00:03:44

@A szerelő:
láttam az autódat aznap amikor leütötted az elejét, csodálkoztam is késöbb, mert a hátuljára nem emlékeztem. Csúnya!
A cserbenhagyó sem úszhatta meg szárazon!
Azért ennyi idő után túl nagy tolongásra ne számíts!

2010.06.26. 00:08:51

@eml: "Lehet elgépelte, és csak 150."

Nem valószínű. Csak ilyen korban élünk. Minden tuningjóskának legalább 450 ló van, de van akinek 600 700 800 900, 1500 lovas szkájlájnja is van. Igaz hogy egy Walter Röhrl nevü amatőr, akinek az audijában VALÓBAN benne volt 600HP, az is bevallottan túlzásnak találta még versenykörülmények közé is a 600 lovat... de azért a 17 éves nyikajoknak, akik 1.0 Suzuki megzabolázása is kihívás, azoknak 1000 sem elég. Egyébként minden a padon derül ki. Láttam már olyan "280" lovasnak mondott verdát, amiről aztán kiderült hogy 160 is alig van.

fakof 2010.06.26. 00:33:22

engem az érdekelne, hogy mennyit fogyaszt egy ilyen ötliteres személygépkocsi? Eszik annyit mint két feleakkora? Vagy három harmad akkora? Esetleg mint 100 db moped?

Szerintetek 100db robogó mennyi idő alatt fért volna át a kereszteződésen? És abból hányan mentek volna a ladás után lerúgni a tükreit?

2010.06.26. 01:22:34

...sunázás lesz?...

tundrazuzmo (törölt) 2010.06.26. 01:39:38

Ismerem a helyszínt, rohadt egy kereszteződés, utálom. Ha Csömörin jösz kifelé, és balra kabnyarodnál, és megkapod a telezöldet, akkor mindenki jön szépen szembe és l*szart sem engednek el. Mert miért is ugye. Amikor bepirosodik nekik, akkor lehet átslisszolni a keresztirányú forgalom előtt. Betiltanám ott a balkanyart, inkább menne mindenki a Rákóczi előtt vagy után jövő keresztutcán balra, ahol nincs lámpa. Így ugyanis az említett lámpás kereszteződésben a Csömöriről mindenki csak vagy padlógázzal a zöld legelején, vagy érettpirosban a zöld legvégén tud balra kanyarodni, a szembejövők és/vagy a keresztirányból jövők biztonságának kockáztatásával.

tundrazuzmo (törölt) 2010.06.26. 01:41:35

Ja igen, azért írtam le a hosszú monológot, mert nem tudom 100%-ban a posztolót hibáztatni. Az egy szemét kereszteződés, balesetveszélyes, meg kellene változtatni a forgalmi rendet ott.

A szerelő 2010.06.26. 02:10:00

@pörgekalap: meg sem fordult a fejemben, hogy bárki is jelentkezne :)
amúgy friss hír: most jöttem haza és mit látok, mivel szórakoztatják magukat péntek éjszaka a rend biztos őrei? hát a Váci út Fáy utca kereszteződése előtt mobil műszaki vizsgálattal :) egy járőrautó fogdossa össze a delikvenseket a környékről és kíséri oda. végre megint nagyságrendekkel javul a közbiztonság :)

záporjózsi 2010.06.26. 07:56:56

Abban a kereszteződésben és egy másik rakás telezöldesben is mindennaposak az ilyen majdnem balesetek.

közlekedő edény 2010.06.26. 08:34:22

Városi tempónál volt a dolog, de azért ha ebből ütközés van a ladásnak lehet hogy nem csak a kisujja karcolódik meg, ódis meg ugye vesz másikat.

Másik dolog a balkanyarokhoz, szemből jönnek, ezért ki kell használni minden rést, és akkor is sietni kell ha vki elenged, namármost, sokszor látom, hogy ilyenkor akinek éppen nyomnia kéne, lefullad, teketóriázik stb.
Az ilyenek, vmi helyen gyakorolják már a gyors elindulást stb. hogy meglegyen a kellő gyakorlatuk. Kösz.

indapass90210 2010.06.26. 09:03:21

@Jankove: Azért 400 körüli ló nem egy elérhetetlen dolog. 4-5 milláért már lehet venni pár éveset. Sokan vesznek annyiért mindenféle gófokat.

Tegnapelőtt vittek egy kört 340 lovas z4-el. Hihetetlen milyen élményt nyújt egy ilyen autó. És a legmeglepőbb, a futóműve normál módban, szar úton, még talán kényelmesebb mint pl az új freelander-é.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.26. 11:13:38

nekem csak 84 lovas gépem van, de az első két lóhoz már így is eléggé hosszú gyeplő kell, sőt kanyarban már az első lovak rég bekenyarodtak, olyankor nem látom őket, nagyon nehéz így vezetni. nem is értem hogy lehet 450 lovas szekér.

"streetfighter" 2010.06.26. 13:58:33

@Dövan:

Minek az erő, ha nem uralod???

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.27. 01:37:09

Gratulálok, mind a kettő "ügyes" volt.

Az Ódis 2010.06.27. 22:45:27

Tisztázzuk le:)

Én jöttem Pest felől, ő Csömör felől. Ott két-két sáv van. A szélsők csak kanyarodnak, a középsők mennek egyenesen és azokból lehet kanyarodni balra, ha teljesen jól tévedek.

Én a pest felőli középsőből kanyarodtam balra. Ott az a jobbra-kanyarodó nem olyan iszonyat hosszú, úgy emlékszem, hogy kb 3 autó fér el szorosan egymás mögött rajta, de lehet, hogy tényleg hosszabb.

Adott esetben szerintem a Ladás tök szabályosan közlekedett, neki nem kellett számítania semmilyen kanyarodó autóra, hiszen az elsőbbségadási kötelezettség egyértelműen rám vonatkozott az adott forgalmi helyzetben az egyenesen haladó Skodás kolléga miatt. Az pedig, hogy ő mikor sorol ki, ebből a szempontból teljesen mindegy.

Az autó meg S8 (D3, ha ez segít :D) - nem nagyon tuningolom, mert minek. :o)

A szerelő kommentjéhez: Én is láttam a kitelepített mobil teljesítménymérést, először azt hittem valami baleset van, mert volt ott vagy 4 rendőrautó, aztán láttam, hogy egy mérőautó mellett fent van a padon valami nagyontuning mazdaféleség. Persze ez nem mindenkit hat meg, kb 4 lámpával előtte a Tescos pirostól a rákospataki felüljáróig versenyzett egy Mondeo meg valami X3-as dízel csoda, ami nem lehetett túl durva, mert pont ugyanolyan gyorsak voltak mindketten. Mosolyogtam is a szitun, hogy mekkora öröm lett volna, ha két lámpán még átszáguldanak egyenesen a rendőrök mellett. :D

Alex3000 2010.06.28. 08:55:56

Nahát, ilyen is van...! De remélem tanulságos volt!

záporjózsi 2010.06.28. 11:00:45

@Az Ódis: Nem nyert. Csömör felől mindkét sáv egyenes+kanyar, Pest felől meg csak bal és egyenes+jobb.

pPanni 2010.06.29. 09:32:02

@A szerelő: Én már a hátul tört változatban láttam, és gondolkodtam, hogy vajon hogy bírt így ütközni valaki, hogy azt az oldalát kapták el, és ferdén átpördítették az egész úton??, de így már érthető. Szegény kis Corsa.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása