Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A kiskörút egy villamosvezető szemszögéből

2010.06.27. 13:03 :: SilentSound

Nem is értem, miért csak most, egy hónap elteltével került a szemem elé egy villamosvezető a kiskörútról levele, pedig autós fejjel nem feltétlenül pont úgy látjuk a közlekedést, ahogy ő, már csak ennél fogva is érdekes írás. Ugyan nem tudom, hogy mennyire aktuális még, történt-e azóta változás a közlekedésben, feltúrtak, átadtak, szétszedtek, összeraktak-e valamit arrafelé, de olvassátok el, engem szerencsére nem szólított a kötelesség arra a környékre mostanában.

A kiskörutat és az építkezések miatt minden hétköznap tapasztalható káoszt szeretném figyelmedbe ajánlani. Az útvonal igazi csemege, van ott minden, a figyelmetlenség és a szándékos szabálytalanság valamennyi esete megfigyelhető. Ezen az útszakaszon derül ki, hogy ki mennyire ismeri a KRESZt járművezetőként, gyalogosként.

A bolondok háza a Szabadsághídról érkezve, már a Fővám téren fogadja a Budáról közlekedőket és egészen a Kálvin térig, de néha még tovább is tart, a másik irányból az Astoriától a Lónyay utcáig tesztelik a közlekedők egymás idegrendszerét.

Az említett szakaszt szeretném leírni, hogy hogyan látjuk mi villamosvezetők és egy konkrét megtörtént esetet – a sok közül - osztanék meg Veled.

A Fővám térre érkezve sokszor állnak keresztbe a síneken az autósok, van, hogy még a lámpaváltás alatt lemennek és be tudunk állni a megállóba, van, hogy több lámpát is várni kell mire egyáltalán a hídról le tudunk jönni. Nem ritka látvány, hogy „fekete a megálló” mert annyian vannak már utasok, a hídon pedig 3 villamos áll egymás mögött.

Ha netán lejutunk a hídról akkor a megálló peronja és a közgáz között az álló kocsik között vándorló gyalogokkal futunk össze, kb. fél úton a gyalogátkelőhely és az aluljáró között.

A megálló után a Pipa utca Lónyay utca között a villamost záróvonal és gömbsüvegsor védi, mégis rendszeresen visszafordulnak. A megálló előtt van még egy rövid szakasz ahol a záróvonal mellett nincs betoncici és terelővonalat festettek fel, hogy a buszok szabályosan a villamossínre sorolhassanak, emellé kikerült egy megfordulni tilos tábla. Az igazán bátrak máshol keresik az izgalmakat, ezen a részen inkább csak a vasárnapi autósok fordulnak be, gondolom ez nem elég izgi :)

A következő érdekes hely a Múzeum körút – Lónyay utca kereszteződése. Itt ismét rendszeresen állnak az autók minden irányból. A Múzeum körúton közlekedők összefüggő kocsisort alkotnak, így a Lónyay utcából kifordulókat akadályozzák és a Királyi Pál utcából érkezők sem tudnak besorolni a Múzeum körútra az Astoria fele.

A 15ös buszt és a 83as trolit ezek a gondok nem igen érintik, hiszen csak egy kormánymozdulat és máris haladhatnak tovább, de mi ismét csak szembesülünk a jól bevált budapesti szokással miszerint a T. közlekedő partner a nem oda illő járművével vár a villamossínen hiszen azon úgysem jár semmi – nem, hogy lámpaváltásonként még valami sárga valami is jöjjön.

A Kálvin tér után most jól lehet haladni, mert nincs lezárva a külső sáv, de az Astoria Kálvin tér irányban ismét találkozunk érdekesebb helyzetekkel. A Deák tér felé menő villamosmegálló utáni gyalogátkelőhelynél előszeretettel fordulnak meg az autósok, csakúgy mint a Bródy Sándor utcánál is. A figyelmetlenek még az irányjelzőt is használják, a többség meg csak egy laza mozdulattal elrántja a kormányt azt ha jött ott valami már írhatják is a papírokat.

A Kálvin tér ebből az irányból nekünk egy veszélyes hely, az álló kocsisor és az íves útvezetés miatt sokszor nem látható, hogy mi van a kereszteződésben – ezért itt lassabban is szoktunk jönni. Ha a kereszteződés üres, akkor még mindig számítani kell azokra akik az egyenesen haladók sávjából próbálnak meg a balrafordulók lámpára váró sora elé, a vágányokra beállni és így rövidíteni. A tér másik szépsége az aluljáró kijárat mellett található zebra. Nem egyszer látni olyat, hogy a gyalogos feljön az aluljárótól majd minden körülnézés nélkül átsétál – vagyis próbál mert vagy mi vagy az autók jönnek.

Bár ugye nem csak ezen a szakaszon, de egyre több és durvább szabálytalanságot lehet megfigyelni hiába figyelmezteti tévé, rádió újság a közlekedőket sokszor nem rajtuk múlik, hogy nem lesz komolyabb baj. Sokszor látni olyat is akinek fogalma sincs arról, hogy merre van és hogy került oda – ezekről sok értelme nincs beszélni a gondot a szándékos szabálytalankodók okozzák.

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikerült, végül pár mondatban az a bizonyos eset:

Szokás szerint álltak az autók a Vámház körút – Lónyay kereszteződésben ahol csak lehetett, természetesen a síneken is. Az Astoria irányába próbáltam közlekedni és szolgáltatást nyújtani a viteldíjért cserébe de utamat állta egy piros suzuki swift „Jimmy” felirattal a hátán és egy 40es körszakállas pasassal a volán mögött.

Megálltam és vártam. Közben a szembe jövő villamos elindult a megállóból és rácsengetett valakire. Erre azt látom, hogy előttem a suzukis elkezd mutogatni a lehúzott ablakon, majd kipattan és nyomdafestéket nem tűrő stílusban érdeklődik arról, hogy miért is kell csengetni és elkezdi magyarázni, hogy ő szabályosan van a kereszteződésben mert zöldön jött be.

Azon kár is vitatkozni, hogy ki csöngetett ha orvosilag annyira alkalmas a vezetésre, hogy nem tudja felmérni egy hangról, hogy előle vagy mögüle jött, de ha már beszélgetünk megemlítettem neki, hogy van egy olyasmi szabály, hogy nem hajthat be a kereszteződésbe ha azt az adott lámpaváltás ideje alatt nem tudja elhagyni. Ő ezt nem ismerte, de felvilágosított, hogy majd elhagyja ha tudja és vörös fejjel még mindig anyázva visszaült a swiftbe. Tudom ebben semmi különleges nincs, főleg, hogy nem volt bunyó és csatt sem. Itt igazából magán az emberen lepődtem meg.

Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy ez az útvonal jelenleg Budapesten az egyik legnehezebben járhatók közé tartozik és jelen állapotban nem volt szerencsés átadni a forgalomnak.

157 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ági anyu 2010.06.27. 23:18:26

@nomac: A belvárosban lakók nem a biciklisektől nem tudnak közlekedni, hanem azoktól az autósoktól, akik egyébként nyugodtan felülhetnének a villamosra is

ági anyu 2010.06.27. 23:20:18

@SilentSound: Biztos kevesen - de mondjuk az autóban a Kiskörúton dekkolók közül viszonylag kevesen szállítmányozó kisiparosok

eml 2010.06.27. 23:42:35

@EsGé:

Mindenkinek ez sem jó, a legnagyobb baja, hogy nem fér el a kétirányú magyar kerékpárútakon, ahol két sima kerékpár is alig fér el.

min 2010.06.27. 23:44:03

Amíg két sáv volt a kis körúton akkor is megálltak az autósok ott vészvillogóval gyakran a forgalmat akadályozva. Akkor is a nem létező bringasáv volt a hunyó?? Komolyan bárki is elhiszi, hogy az ott lévő boltok forgalma a bringa sáv miatt csökken? Megszüntették az ott lakók kedvéért a Erzsébet hídhoz való eljutást a Kálvin felől. Helyette lett az utcákban sorozatos dugó. Ez kellett az ott lakóknak hát szívják a gázt.
Mellesleg nyugodtan parkolható a bringasáv vészvillogóval mert az arra járó rendőrök mindig és tényleg mindig szarnak a szabálytalanúl várakozókra.

eml 2010.06.27. 23:51:41

@ági anyu:
A legnagyobb baj, hogy
1 Nem lehet minden forgalmat a Hungáriára terelni, mert ahhoz át kellene építeni végig, hogy ne sugárirányban legyen akadálymentes. Váci út, Népliget, itt a meglevő hidat kellene 90 fokkal elfordítani, és kellene még a többi csomóponthoz is híd, miáltal körút irányban akadálytalanul lehetne haladni. Sokkal csábítóbb lenne, mint most.
2 Többször megmértem, és még mindig az esetek 80%-ban gyorsabb a belvároson keresztül menni, mint a Hungárián kerülni.
3 Ahhoz hogy az autósok felüljenek a villamosra, ahhoz a BKV-nak olcsóbbnak, jobbnak, megbízhatóbbnak, tisztábbnak és szebbnek kellene lennie.
4 Kellenének még tömegközlekedési járatok.

eml 2010.06.27. 23:57:29

@min:
"Megszüntették az ott lakók kedvéért a Erzsébet hídhoz való eljutást a Kálvin felől."
- Ezt tényleg az ott lakók kedvéért? Amúgy megszüntették a lehetőséget, de a szóbajöhető más lehetőségen nem történt meg az áteresztőkapacitás növelése.

" Helyette lett az utcákban sorozatos dugó."
- Ez attól, hogy az újonnan kialakított övezetbe bárhol be lehet hajtani, de csak egy két autós lámpán lehet kijönni. Jobb lett volna, ha csak egy, esetleg két helyen lehet behajtani, és bárhol el lehet hagyni.
A megvalósult megoldás eleve gerjeszti az övezeten belül a dugót. Aki ezt megtervezte, azt le kellene csukni.

" Ez kellett az ott lakóknak hát szívják a gázt."
- Ha tényleg ők pattogtak ezért, akkor szívják.

---x---
Forgalmas helyen lakni, majd sírni forgalomcsökkentésért, olyan, mint a pálíaudvar mellett laknék, és ritkíttatni akarnám a menetrendet.

min 2010.06.28. 00:01:39

@eml: Én úgy tudom, hogy az ott lakók képviselői keményen lobbiztak az utca lezárásáért de ha csak az illetékes várostervezés lenne a ludas akkor sem hallani az ott lévők elégedetlenségéről a helyzettel kapcsolatban

terror 2010.06.28. 01:02:00

@eml: Mondjuk ez kicsit 22-es csapdaja, mert a BKV, bar tenyleg pofatlanul sokat lopkodtak, de szamtalan esetben a gepjarmuforgalom miatt nem tud pl. haladni. Lasd topic, 17es vilit ismerjuk, Szepvolgyi ut buszsavot ismerjuk, es lehetne meg sorolni. Nagy mertekben loditana a BKV menetidejen a buszokat tekintve, ha lenne sok buszsav, de ahogy bringasavot nem tudnak kialakitani (1.5 meter), ugy buszsavot foleg. Egyszeruen ezeket nem tudjak megoldani, csak ha a szemelygepkocsiktol vesznek el savot.

Persze megtehetnek, es akkor azt mondanak, amit a @nomac kollega: kedves autosok, menjetek a mellekutcakban, az is jarhato. Vajon mekkora felhaborodas lenne? :)

(nomac: Tudod milyen jo minden sarkon megallni es jobbkezezni? Csak mert bringaval akkor se megyek be a jobbkezesbe nyugodtan, ha enyem az elsobbseg, mert rendszeresen nem kapom meg, ergo minden aldott sarkon fekezek, korulnezek 3x, megyek megint 50 metert, es ugyanez. Hidd el, nagy elmeny, csak epp kozlekedesnek nem nevezheto. Sajnos a bringautak nagy resze is ilyen, csak nehol lehet menni akar 200 metert is :/)

A forgalomcsokkentesnel mindig kihagyjatok a legszennyezettseget is a szamitasbol, meg az eu-s normakat, es az atlepesert jaro eleg huzos osszegu bunteteseket. Most epp 170 milliard forintos bunti (20 milliard + 150 milliard 4es metro tamogatas megvonas) log a levegoben...

Az mas kerdes, hogy ranezesre lehetne par dolgot ertelmesebben is csinalni, de maguk a lepesek sajnos nelkulozhetetlenek.

cso zsi 2010.06.28. 05:54:56

@errorka: A Szépvölgyi úti buszsáv használata, és a Bécsi úti villamos előtti parkolás a környékre rázúdított, és máshová nem terelhető autómennyiségnek köszönhető. Nincs kerülési lehetőség a város körül észak és nyugat között, valamint a kerület azon részét is megszórták irodaházakkal, mert az jó a lakosságnak.
Ha meg lehetne oldani, az autóközlekedést is megtiltanám a 17-es villamos azon szakaszain, ahol nagyon keskeny az utca. Alternatíva nem igazán van, ha a Vörösvári úttól a Fő utca - Moszkva tér felé akarsz eljutni.

A dugóban lassan pöfögő autó sokkal környezetszennyezőbb, mint az, amelyiknek a haladását nem gátolják, és 50-70 körül folyamatosan tud haladni.

cso zsi 2010.06.28. 06:05:09

@min: Valószínűleg elkerülte a figyeled, hogy a helyiek (boltosok, lakók) némi tüntetést is szerveztek az Empamo bevonásával, amit pl a Kerékagyon csak idióták gyülekezetének hívtak.
Mindenki csak a média által eléggé sarkítottan megjelenített videóból ítélkezett, ahol a panaszosokat gyagyásnak, a kerekezőket meg fejlett gondolkodásúnak állították be.
A Bajcsyn tizenéve plakátolt ablakú bezárt üzlethelyiségek ácsorognak, és szaporodnak. Amit sikerül kiadni, az bankfiók, mert manapság "arra van szükség". Pedig csak az gondolja úgy, hogy kitermeli a helységbérletet. A Kossuth Lajos utcában szintúgy, és a Váci utcával párhuzamos utcákban is több ilyet találni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.28. 07:18:15

Tolólapot a villamosokra, aztán takarodjon mindenki az útból...!

Perillustris 2010.06.28. 09:01:41

@cso zsi: "amit pl a Kerékagyon csak idióták gyülekezetének hívtak"

Mondjuk erre alaposan rászolgáltak Csalános Jánosék.

@eml: "Forgalmas helyen lakni, majd sírni forgalomcsökkentésért, olyan, mint a pálíaudvar mellett laknék, és ritkíttatni akarnám a menetrendet."

Földutas utcába költözni, majd sírni az aszfaltútért... Tehát útért, parkolóért, hídért lehet siránkozni.

cso zsi 2010.06.28. 09:29:35

@Perillustris: Sarkított videóval.

@eml: Tegyük fel, hogy fillérekből el lehetne forgatni a felüljárókat 90 fokkal.
A probléma annyi, hogy a Vácinál, és az Üllőinél is villamos megy át jelenleg alatta.
A Vidámpark melletti felüljárónál a Reittertől a Kacsóhig 750 méter távolság van két megálló között, míg a Kacsóh, és az Erzsébet királyné az 350 méternyire van egymástól. (Thököly - Egressy 600 m.) Sok az a gyalogos megközelítéshez. Ma már bontani akarják a Marx téri felüljárót is, hogy ne menjen be oda akkora tömeg. Most módosítják a villamossínt a Deák felé. Anno pedzegették, hogy a 14-est összekötik a 49-essel. Ha kész lesz a 4-es metró, lesz értelme a fölötte ugyanolyan sűrűn megálló villamosnak, vagy az autósok megkapják 2x2 sávosként a Szabadság hidat? ;)
Mert a metróra hivatkozva nincs az Üllőin, és a Vácin felszíni tömegközlekedés, ami sűrűbben megállna, mint a metró. A Vácin felszíni élet a Lehel térig - Gogol utcáig van, aztán megáll az élet a Duna Plázáig. Mivel minden csak kocsival érhető el, gyorsan fizetőssé tették a kerületet, tehát a helyi lakos, ha a saját kerületében vásárolni akar, akkor is fizethet a parkolásért. Az Üllőin a Ferenc körúttól kifelé van bármi is, amiért érdemes odamenni? A Corvin mozinál vége a környéknek.

dzsaszper 2010.06.28. 09:48:17

A hosszú távú megoldás szerintem az lesz, ha a kiskörúton belülre és a kiskörútra -- néhány jól megválogatott kivétellel, mint pl. Erzsébet híd - Szabad sajtó út - Kossuth Lajos utca; vagy a felújítás után a Károly körút -- csak engedéllyel, megkülönböztető jelzéssel, figyelmeztető jelzéssel, menetrendszerinti tömegközlekedési eszközzel és kerékpárral lehet majd behajtani.

cso zsi 2010.06.28. 10:32:57

@dzsaszper: Rendben. De akkor ne vackoljanak vele tíz évig, hanem mondják azt, hogy ennyi. Az, hogy hidakban nem bővelkedünk, senkit ne zavarjon. A Lánchidat már rég műemléknek kéne használni, a Szabadság hidat közlekedésre alkalmatlanná tették, és a Margit híddal épp ez történik. "Visszaállítják az eredeti" állapotot, ami az építése után 20 évvel már nem volt igaz. El kellett volna dózerolni a francba, és felhúzni helyette egy használhatót. Meg még ötöt azon kívül. Vagy alagutak a Duna alatt keresztben, és akár hosszában is. Lehet óvni a régi értékeket, de könyörgöm, azért ne lakjunk múzeumban, hogy nálunk háborús filmeket lehessen forgatni 65 évvel a felszabadulás után, beleesve a másik végletbe a lassan összeérő üvegházakkal. Nem baj, abban a Szárnyas fejvadász 3-at, vagy a Batman 8-at lehet forgatni.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.06.28. 10:36:01

Baleset, majd parkolás a járdán
Az egy dolog, hogy egy sofőr nem ismeri a STOP tábla jelentését, de az újságíró sincs topon a gépjármű márkák terén :)
mediaszerencsetlenseg.blog.hu/2010/06/28/de_hol_a_seat

terror 2010.06.28. 11:34:45

@cso zsi: Engem szetoltottak, mert a testi epsegem erdekeben nem vagyok 100% szabalykoveto. Ezt akkor vessuk ossze azzal, hogy sok az auto, akkor vegigalljuk a buszsavot is, hogy jobban haladjunk. Furi?!

Hid tema: es akkor gondolj bele, hogy kerekparral van olyan hid, amin at se mehetsz (ill. mar egy ideje idokorlat van, de elotte nem lehetett).

Az alagutak szellozeset eleg draga lenne megoldani. Ismerve a hazai viszonyokat, valoszinuleg (kurva)dragabol lenne szar rendszer, aztan meg meg lehetne fulladni odalent.

Empamot vedeni megint furcsa dolog. A sarkitott videokat ok hoztak ossze, sajat magukrol. Ha nem hiszed, nezz be a forumukra. Bar mar mindent kitoroltek, ami kicsit is ego helyzetbe hozza oket, es csak a sajat hozzaszolasaikat hagytak bent. (Eloszor csak atirkaltak a hozzaszolasokat, igen, masoket is, aztan inkabb ki is toroltek.)

homar.blog.hu/2010/03/29/kurvaanyazo_leveleket_kuldtek_a_critical_mass_szervezojenek_az_emberibb_parkolasert_mozgalom_alelnok

Meg aztan itt van ez is, meg a folytatas.

Sajat oldalukra meg kitesznek EGY bringas szabalytalansagot (forras: metro), es leirjak, hogy az osszes bringas szabalyszego. Hiteles banda :)

Plane, hogy egy raklap EU-s meg egyeb nemzetkozi tanulmanyra azt reagaltak, hogy hamisitott, meg baromsag, aztan a hasukra utottek, beirtak 3 szamot, vagy olvastak valamit az ingyenparkolastaszakallasembereknek.hu-n (ilyen szintu oldalakra hivatkoznak), es azt azonnal kesz tenykent kezelik. Ilyenekkel szted erdemes foglalkozni? :)

De mar megint tobb reklamot kaptak, mint erdemelnenek...

Tornado86 2010.06.28. 11:35:53

Suzukis koma örülhet, hogy Temesváron közlekedik, ott simán eltolta volna a villamos és állhatta volna zsebbõl a javitást :)

cso zsi 2010.06.28. 12:21:44

@errorka: Miért van az, hogy Bécsben, és Prágában működnek ezek az alagutak? Meg Amszterdamban is...
Az urbanista blogon találtam, Jorgoszka tegnap este tette közkinccsé: www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=307793

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 12:39:04

Nem volt bunyó?? Akkor mit keres ez itt?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.28. 12:39:16

igazából a jóédesanyukáját annak a aki a vámházkörutat ilyen lámpaváltásokra állította! a lónyaiból lehetetlen balra fordulni a gyalogosok és a királyi pál utca miatt! :((

jah múzeum körút és lónyai sarok meg nincs :D

hawkeye 2010.06.28. 12:50:42

Amelyik autós a tuja elé áll, és feltartja, az dezertőr!
Na!

hawkeye 2010.06.28. 12:52:09

(Nem, nem vagyok hülye, csak hétvége óta szégyellem magam, hogy Mo miniszterelnökének nincs egy magyar nyelv értelmező kéziszótára. Bocs!)

eml 2010.06.28. 12:54:26

@Perillustris:
Embere válogatja.
Én utcám földes utca volt, és örülnék neki, ha még mindig az lenne.
Amióta 6 éve éeaszfaltozták, azóta évente négy alkalommal fenyegetek meg életveszélyesen embereket.

eml 2010.06.28. 13:02:34

@cso zsi:
"Tegyük fel, hogy fillérekből el lehetne forgatni a felüljárókat 90 fokkal.
A probléma annyi, hogy a Vácinál, és az Üllőinél is villamos megy át jelenleg alatta. "
- És?

"A Vidámpark melletti felüljárónál a Reittertől a Kacsóhig 750 méter távolság van két megálló között, míg a Kacsóh, és az Erzsébet királyné az 350 méternyire van egymástól. (Thököly - Egressy 600 m.) Sok az a gyalogos megközelítéshez."
- Ez relatív.

"Ha kész lesz a 4-es metró, lesz értelme a fölötte ugyanolyan sűrűn megálló villamosnak,"
- Jelenlegi formájában a 4-es metrónak sincs értelme.
"Üllőin a Ferenc körúttól kifelé van bármi is, amiért érdemes odamenni?"
Füvészkert.

ReSet79 2010.06.28. 13:24:13

Tapasztalatom szerint a kereszteződésekbe beragadás tuti receptje, a kereszteződésben, vagy közvetlen utána sávváltó, és az azt elősegítő sofőr. Megy az ember mert látszik, hogy az előtte menő után is simán átfér, de +1 vagy több új autóval a sávban ez már nem feltétlen fog sikerülni.

cso zsi 2010.06.28. 14:17:48

@errorka: A hdaról még annyit, hogy volt "szerencsém" a 16-os buszon utazni, amikor a kerékpárosok számára tiltott úton a bringás andalgott a busz előtt, és valószínűleg süket is lehetett. Mert a buszos végigdudálta a hidat.
A Margit híd meg senkinek sem lesz jó, ahogy a blogoban olvasni róla. Olyan Magyar néphadsereg szintű megoldások vannak/lesznek, ami kerek - visszük, ami szögletes - gurítjuk.
Nálunk soha nincs elég pénz arra, ami a terveken szerepel. Az Árpád híd szélesítésekor elfelejtették a villamosmegállót, ezért bezárták a lejárót. A hivatkozási alap, hogy sűrű buszjárat, az felborult, majd nemrég az óbudai járatok végállomásának áthúzásával valamennyire javult a helyzet.
A Lágymányosira nem volt elég pénz, nem lett elég széles, az M0 déli szakaszára nem volt elég pénz, így a hidaknak még a lehetősége sincs megépítve, mint 50 évvel ezelőtt az Árpád hídnak.

ex-dr. vuk 2010.06.28. 14:25:29

@szaGértő:
a "rabeszeles" olyanoknak szol, akik nem szallitanak 50 kilot. Es egyedul mennek. Tehat az autokazok 50%-anak :D A tobbi az maradhat.

En is lakasban tartottam bringat, lifttel 20 mp-cel volt lassabb az indulasom, mint anelkul lett volna. Szerintem a parkolohely keresese ennel joval tobb :)

Visszaterve a targyhoz, a kotottpalyas kozlekedes elvileg pont arra szolgalna, hogy ne legyen akadalyoztatva.. De erre a pesti autokazoknak sikerul racaflniuk. Durva, hogy ahol nincs betonfal ott atmennek (kocici).. Kellene felfele nezo aceltuskeket tenni ra, hatha meggondoljak magukat.

ex-dr. vuk 2010.06.28. 14:30:17

@errorka: Londonban pontosan ezt csinaltak. Buszsav MINDEN fobb uton. Forgalmi sav csak 1 marad? Le van szarva. A buszsav fontosabb a belvarosban, hiszti meg nincs, mert ez mindenkinek az erdeke. Sot van olyan ut is, amin csak buszsav van...
Igaz itt van behajtasi dij is, es a buszsavon szabad biciklizni.

cso zsi 2010.06.28. 14:30:32

@eml: "- És?"
Még jó, hogy mögé írtam az érvelést, amiből lejön, hogy a villamos nem fogaskerewkű, hogy ő mászkáljon egy rövid felüljárón.

"- Ez relatív."
Mondd ezt babakocsival, vagy már nagyobb gyerekkel közlekedőnek. Vagy nekem, aki elől kiszedtek a vácin egy villamosmegállót, így szabadon választhatok, melyik "közeli" metrómegállóhoz menjek úgy, hogy az úticélom szintén két megálló közé esik ahol anno megállt busz és villamos is.

"Füvészkert. "
Az már valami. Úgy 35 éve jártam ott utoljára, majd pár év múlva megint megyek. Akkoriban mitőlünk a néhai 33-as busszal egy kis sétával megközelíthető volt.

eml 2010.06.28. 14:41:03

@cso zsi: A villamos is fel tud menni az emelkedőre. lásd az 59-est.
De a villamos át tud menni a jelzőlámpánál is.

Az hogy a metróval párhuzamos felszíni közlekedés megszűnt, az baromság, mert emiatt most lassú, és sűrűn áll meg a metró.

"babakocsival, vagy már nagyobb gyerekkel közlekedőnek......"
Igen, nekik még a 200 méter is sok lehet.

Ugyanakkor látni kell, hogy bizonyos minimum megállótávolságra szükség van. Ez jellemzően az a táv, amit egy egészséges felnőtt ember 5-10 perc alatt megtesz.
5 perc alatt 300 métert tesz meg egy felnőtt. Ez 600 méteres megállótáv.

Perillustris 2010.06.28. 14:50:42

@eml: "Ez relatív"

Na húsz éves hosszútávfutókból induljál ki, ez sokat segít a megértésben.

Deszkás 2010.06.28. 14:53:11

@killermoney: már rég elkezdték! "Hol élsz? A középkorban?"

Deszkás 2010.06.28. 14:57:24

@kassa: Melyik villamoson láttál te már kormányt? :DDD

Deszkás 2010.06.28. 14:58:28

@MunkáSör: Nem kell arra menni, csak ha ott, a körúton van dolgod. El lehet kerülni.

terror 2010.06.28. 15:05:21

@cso zsi: Ez tok jo. Es ha dugo van a hidon, vagy baleset, akkor a 0km/h-val halado autoknak is nyomja a dudat 1 oran keresztul?

Ez ugyanaz, mint az egyik savban veszvillogozas. En "csak" 40-el megyek, ugyhogy engem leszorit meg ledudal, de ha veszvillogo van ott, akkor ha nem engedik at a masik savba, akkor fogja magat, megall, var, esetleg idegeskedik is kozben, de megsem megy neki, mert akkor serul az autoja is. Velem meg kemenykedik.

Tok ertelmes kozlekedesi stilusra utal...

Deszkás 2010.06.28. 15:05:36

@szaGértő: Azért a vasutas példa valszeg igaz lenne. pont ott, nálunk, ahol mérni szokták. Rákoskertről otthonról 6:30kor indulok a szobából, 6:40 jön a vonat, 7:05-kor lerak a Keletiben. 7:15 már a munkahelyem ajtaját nyitom. 7:20 már iszom bent a reggeli kávét. Ugyanez busszal? Indul 5:55-ös busszal. Bringát nem próbálnám végig, inkább felszállok vele a vonatra. ;)

cso zsi 2010.06.28. 15:07:52

@eml: Valamit nem értesz te sem, és valamit én sem.
Milyen jelzőnél megy át a villamos, ha eléraktál egy felüljárót, amin autók is haladnak?
Az egy dolog, hogy a Farkasrétre felkap a villamos, de neki ott a domborzati viszonyok közt van megállója. A felüljáró tetején nem lesz megálló, tehát a két végén lesz. Pl a vidámparki, ahol akkora a köz, mint egy metrómegálló esetében.
A belvárosi részen van föld alatti, és felszíni közlekedés is párhuzamosan, így ott még lehet metrómegállók között létezni. A 4-es metrónál kb ugyanezt akarták elérni, csak a Kiskörút ahhoz túl rövid, hogy a villamosmegállókat metrósítsák. a budai oldalon sincs másképp.
img.index.hu/cikkepek/0611//belfold//dunai_atkeles.jpg
index.hu/belfold/budapest/11m4rfz/

Volt szerencsém anno a Váci út feltúrásához, majd az elkészült metróval két gyermek bölcsődébe hordásához.
Lehetőségek:
A menetiránytól visszafelé eső, bár valamivel közelebb lévő metrómegállónál felszállni, a másodiknál kiszállni, és visszafelé közlekedni.
Legyalogolni a távot egy gyerek babakocsiban, egy a nyakban. Menetidő szerinted? Anno még a bevásárlást is meg lehetett ejteni közben, mára már autószalon van a bolt helyén. De esténként nincs szükségem egy falat Lambo-ra, Mercire, Hummerre.

Deszkás 2010.06.28. 15:09:13

@mbazs: Debrecen, Nyíregyháza, Pécs? Biztos lehetne még sorolni, ahol létezik ilyesmi.

Deszkás 2010.06.28. 15:14:26

@errorka: "hanyan mentek ki aggloba, mert olcsobb a kegli,"
LOL! Agglóben olcsóbb a kégli? Hol élsz te? A Marson? Zöldövezetben kerttel, olcsóbb lakni, mint a belvárosban? Korántsem! 100nm lakás, 400nm telek 22 millió. (És ez még Pest, csak a határon) Miről beszélsz?

cso zsi 2010.06.28. 15:16:02

@errorka: Nem volt baleset, sőt, kifejezetten jól lehetett (volna) haladni a hídon, mindkét irányban. Ocsmány dolog a vészvillogóval sávelfoglalás, de azt előbb-utóbb ki lehet kerülni a másik sávban A hídon ez nem megy.
(Valamelyik nap az okmányiroda előtt állt meg luxusautós hősünk, és mivel neki épp nem volt rokikártyája, kirakta a vészvillogót, gondolván, hogy az pótolja a parkolóórába dobandó pénzt.)
Minden járműtípusra jutnak "megtehetem" emberek.

cso zsi 2010.06.28. 15:27:58

@Deszkás: Azért egy 60-70 négyzetméteres nem panel, és nem százéves lakás metróközelben van ugyanennyi.

Deszkás 2010.06.28. 15:47:12

@Szakadás: Nem számolt el itt senki semmit. Az a cél, hogy a belváros egy részéről tűnjenek el a kocsik, ne legyen ott átmenő, csak célforgalom.

Deszkás 2010.06.28. 15:49:29

@cso zsi: Igen. És? Az cáfolja azon állítást, hogy az aglóban drágák a házak, amikor én még csak egy kis kerttel rendelkező házat mutattam, ami még nem is agló. mondjuk Maglódon csak egy telek 5millió. És akkor még nem kezdtünk el építkezni.

Perillustris 2010.06.28. 15:54:23

@Deszkás: Te most meg akarsz mindenkit győzni arról, hogy Budapesten olcsóbb lakni? (Ugyanakkora és ugyanolyan minőségű lakást alapul véve.)

Vagy én értem félre?

Deszkás 2010.06.28. 16:03:53

@eml: Na nézzük: "mert végig leszűkítik egy sávra a Madách és a Kálvin között is." Ott 2x2 lesz.

Hungária. Most is meglepően gyorsan halad, mióta eltüntették róla a kamionokat.

1es villamos: Megpályázták EU-nál, ha jól tudom, nyert is, hogy rendbe hozzák a Bécsi úttól a Stadionokig. És hosszabbítják a Fehérvári útig.

Deszkás 2010.06.28. 16:10:46

@Perillustris: Valaki az állítja, az aglóban olcsóbb lakni. Én ezt nem hiszem. új építésű ingatlanokat figyelembe véve ez az állítás nem állja meg a helyét. A város belseje felé haladva, nem kapnék 22 millióért 100nm-es új építésű lakást. És ha hozzávesszük ehhez azt, hogy az aglóban nincs semmi, a nyugalmon kívül, ergo mindenért, még dolgozni is be kell jönni a városba, nem olcsóbb kint lakni. Azt szeretném bebizonyítani, hogy nem azért költöznek ki az emberek, mert ott olcsóbb a lakás, és olcsóbb élni, mint ahogy azt valaki állítani próbálta. Azért költöznek ki, mert ott egyedül lehetnek a saját portájukon, nem kell senkivel sem osztozni és nyugalom van. Cserébe ha szórakozni akarsz (mozi, színház) vagy komolyabb vásárlást megejteni (hűtőgép, mosógép) be kell jönni a városba.
Ja és még valami. Tudom mit beszélek, most készülök költözni, pont kintről befelé.

Deszkás 2010.06.28. 16:17:44

@nomac: Miért pont ott akarsz átmenni?

terror 2010.06.28. 16:29:42

@Deszkás: Szep peldat hoztal, igy tovabbi magyarazattal nem is kell szolgalnom, koszi :) Viszont szovegertelmezesbol megbuktal.

Az ingatlan olcsobb az aggloban, es ha megorulsz az idegessegtol, ez akkor is igy van. Nyilvan azonos kategoriarol beszelek, es nem arrol, hogy a 8. keruletben a keselos kocsmaktol 10 meterre foldszinti lakas van 8 millioert is, mig az aggloban a 150nm 1000nm telekkel meg 30 milla.

A folytatasban meg ugyaazt irtam, amit te, miszerint a keplet sokak eseteben itt veget is er, es nem kalkulaljak bele a folytatast. Nem ertem, miert vagy feszult...

@cso zsi: "de azt előbb-utóbb ki lehet kerülni a másik sávban A hídon ez nem megy."

Kicsit szamolgass mar legyszi, hogy kb. mennyi ido atjutni egy hidon. Foleg a Lanchidon, ami mennyi is, 300 meter?

A ki tart fel kit kerdesben is tudok mutatni szamtalan erdekes videot. Szolj, ha erdekel, es rakok be ide neked egy gyujtemenyt, aztan el lehet gondolkodni :)

cso zsi 2010.06.28. 16:46:04

@errorka: Nem kell nekem mutogatni, az elmúlt pár év pár kilométere alatt láttam már egyet, s mást. Nem járműfüggő a dolog.

terror 2010.06.28. 17:38:22

@cso zsi: Feltartas eseteben teljesen jarmufuggo. Ha annyi mindent lattal, akkor ezt tudnod kene :)

Deszkás 2010.06.28. 18:03:38

@errorka: Nem vagyok feszült, de továbbra sem állítjuk ugyanazt. Szerinted olcsóbb az agglomerációban az ingatlan, szerintem meg egyáltalán nem. Csak hogy alátámasszam állításom: ingatlan.com/elado/uj_epitesu_lakas/Budapest/XIII._kerulet/Frangepan_koz/4876428 49nm 17,4m,
ingatlan.com/elado/tegla_epitesu_lakas/Budapest/XIV._kerulet/Ratot_u./3888048 83nm, 27,45nm

min 2010.06.28. 19:16:53

@cso zsi: nem kerülte el. Azok az autósok tényleg gyagyásak voltak. Más városban miért él meg a forgalmas út mellett a bolt? itt azért zártak be mert pofátlan árakkal dolgoztak és az emberek már a plázákban is olcsóbban jutottak a termékekhez. Ha a bringaút miatt ment ott valaki tönkre az meg is érdemelte.

Deszkás 2010.06.28. 19:36:09

@cso zsi: És vajon miért is vannak zárva a boltok? Felszíni közlekedés szinte nulla a Deák és az Arany János utca között, miközben fenn 6 sáv van. És van parkolóhely, mégse járnak oda.

terror 2010.06.28. 19:51:18

@Deszkás: Nezd meg mekkora alapteruletet kapsz mondjuk 30 millioert a varosban, es mekkorat az aggloban.

Aztan nezd meg azt is, hogy ahol kozelitenek a szamok, ott mondjuk egy betonrengeteg kozepen elhelyezkedo 8. emeleti panelt hasonlitasz-e egy nagyobb alapteruletu, plusz akar tobbszaz negyzetmeteres telekkel rendelkezo csaladi hazzal. Meg hogy mondjuk mekkora forgalom van a haz elott, milyen a kilatas, stbstbstb.

De most tenyleg ezen vitatkozunk? Nezegessel szamokat, de ne csak azt, hogy ft vs ft, vagy nm vs nm, hanem ugy altalaban azon szempontok szerint, amik szerint keglit vesz egy normalis ember...

2010.06.28. 20:53:19

@Deszkás: Akkor zárják le az egyik irányt, ahogy írtam. Dugóval nem nevelnek senkit semmire, csak több lesz az infarktusos páciens. Nem mellesleg kellene alternatívákat adni - Buda konkrétan átjárhatatlan.

cso zsi 2010.06.28. 21:16:56

@min: Itt a bérleti díjjal van elszállva az önkormányzat, nem tudja kitermelni a bérlő, mert olcsóbbnak kell lennie, mint a pláza, nem drágábbnak.

@Deszkás: Az Arany J. és a Deák között még istenes a dolog, ott van a turistabuszok leszállóhelye a Bazilikához, az a szakasz virágzik. A Cook kapitány mellett volt némi átrendeződés, dérrel-dúrral beharangozása egy boltnak, aztán sosem nyitott meg.
A Deákon a sokáig jól menő konyhafelszerelési bolt helyén bank van. Véletlenül volt közöm pár munkálathoz a Konyhás boltban, majd látom egy évvel később, hogy az egész kipakolva, és más népek ugyanazt a munkát végzik, amit "nemrég" csináltam az üzletnek. Az ügyfél nem említette, hogy annyira szar melót csináltunk volna (közel tíz éves munkakapcsolatról van szó, minden üzletben), hogy nem hív többet minket. Aztán felkerült egy bank címere a boltra. A szomszéd üzletek meg évek óta üresen állnak.
Arany János, és a Nyugati között vannak a még vegetálók, és a rég bezártak.
Az Andrássy elején az Armaninak sem jött be igazán az, amit szeretett volna.
A Kálvinon a bringabolt vagy nagyon felvirágzik majd, vagy az ellehetetlenülő beszállítás miatt elköltözik.
Az Üllőin a Ferenc körút környékéi üzletek egyikébe kellett 5 kilós kiszerelésben vödrös árut szállítani. Rakodási terület nincs, a megállás lehetetlen, csak az egyik keresztutcában, kb 100 méternyire az üzlettől. Egy Pesti úti ugyanilyen üzlet esetén amíg a pár vödör lekerül a kocsiról addigra a számla aláírva, kifizetve, 5-6 perc a kiszállástól a beszállásig. Emitt 20 percparkolóórával, háromszori fordulóval. Béka szóba sem jöhet, azt furgonban nem szállítunk, levenni sem lehet egyedül. Kiskocsi dettó, arról leesik ilyen távon az áru, annak tükörsima felület jó csak.

Deszkás 2010.06.28. 21:25:05

@errorka: Pont azt tettem. Ha nem érted, nem tudok rajtad segíteni. Kereshetek neked akkora belterületű új építésű lakást, mint amiben most itt a külvárosban lakom, De bent nem lesz ekkora kert. Nem is lehet. :D Igen, ezen vitatkozunk, mert nem látod be, hogy nincs igazad. Te azt állítottad, kint drágábbak a lakások, én pedig megmutattam neked, hogy egyáltalán nem, sőt! Mutathatok neked a Rózsák terénél is a tetőn garzon, ugyanakkora kerttel, mint a lakás, 15 millió. Ennyiért az aglóban 2 szobás házat kapsz! Egyébként pedig Ft/nm alapon lehet csak összehasonlítani őket, más alapján nem nagyon. Tudod, más szempontok alapján választanak az emberek a belvárosban, a külvárosban és az aglóban. De hát úgy látom, ez magas neked, ahogy az is, hogy piroson nem mész át.

Deszkás 2010.06.28. 21:29:23

@Szakadás: Egy idő után az emberek csak rájönnek, hogy ne álljanak a dugóban.

Deszkás 2010.06.28. 21:33:09

@Deszkás: Ja igen, bocs, ez pont téged igazol. :D

Marr 2010.06.28. 22:06:16

csak egy lábjegyzet: ha megérzel egy 30 kilós csomagot a bicajodon, akkor nagyon közel az infarktus. a jános-hegyre nem járnék naponta 40-60 kiló csomaggal, de hetente kényelmesen beleférne.

felrakni a bicajra bonyolult lehet ennyi cuccot, de hogy az legyen a baj, hogy túl nehéz?!

Perillustris 2010.06.28. 22:08:57

@cso zsi: Persze annak semmi köze nincs a kisboltok népszerűségének csökkenéséhez, hogy a tulajdonosok totálisan rugalmatlanok, és évek óta képtelenek reagálni az egy-két évtized alatt végbement változásokra. Ugyanúgy 10-18 óráig vannak nyitva, miközben a többség ebben az idősávban képtelen vásárolni, hiszen délután 5-ig dolgozik, utána meg megy gyerekért, stb.

Mi marad? A rohadt pláza.

Ne nyugatra induljunk, menjünk Újvidékre, ahol 20-21-ig vannak nyitva az üzletek, s bár a szerbiai vásárlóerő nem magasabb az itteninél, pezsgő élet van este is az üzletekben és környékükön.

Perillustris 2010.06.28. 22:09:32

@cso zsi: Persze annak semmi köze nincs a kisboltok népszerűségének csökkenéséhez, hogy a tulajdonosok totálisan rugalmatlanok, és évek óta képtelenek reagálni az egy-két évtized alatt végbement változásokra. Ugyanúgy 10-18 óráig vannak nyitva, miközben a többség ebben az idősávban képtelen vásárolni, hiszen délután 5-ig dolgozik, utána meg megy gyerekért, stb.

Mi marad? A rohadt pláza.

Ne nyugatra induljunk, menjünk Újvidékre, ahol 20-21-ig vannak nyitva az üzletek, s bár a szerbiai vásárlóerő nem magasabb az itteninél, pezsgő élet van este is az üzletekben és környékükön.

Stiel 2010.06.28. 22:27:09

@Perillustris: 'menjünk Újvidékre, ahol 20-21-ig vannak nyitva az üzletek'

Egy órát naponta? Nem kevés az egy kicsit?

.
.
.

Olcsó voltam, bocs. :D

cso zsi 2010.06.28. 22:42:02

@Perillustris: A mi környékünkön konkrétan a vásárlóerő nappal otthon van, jórészük a munkábamenők idegeit borzolja a reggeli piacrajárással.
Viszont a Központi Okmányirodában csoda történt. (eddig hétfőn 10-től volt nyitva, és viszonylag korán zárt minden nap.) Most hétfőn is 8-tól, és talán 18-ig, de a lényeg: szombaton is van félfogadás, parkolási díj fizetése nélkül.
Márt csak a bankokat kéne rávenni arra, hogy a 16 óra után városban járók is emberek, akiket a munkahely kötött a bankhasználathoz, viszont munkaidőben bankolást intézni nem egészséges manapság.

Újvidéken lehet, hogy van szieszta? Déli zárással?

eml 2010.06.28. 23:34:13

@cso zsi:
A felüljárót meg lehet úgy is csinálni, hogy középen a villamos szintben van, két felüljárón mennek mellette az autók. Ilyenkor a villamos szintben megy át, jelzőlámpás irányítás mellett.
A Vidámparki felüljáróra miért kellene villamosmegálló?

Perillustris 2010.06.28. 23:37:38

@cso zsi: Nincs szieszta, csak egy fokkal többet tesznek a vásárlókért.

eml 2010.06.28. 23:38:38

@Deszkás:
index.hu/belfold/budapest/2010/06/17/kisebb_forgalom_tobb_seta_a_belvarosban/

Nem egyértelmű a szövege, a Dohánytól lesz kétsávos, de eddig is annyi volt irányonként.

Perillustris 2010.06.28. 23:38:55

@eml: De kicsinyes vagy. Azért, hogy át lehessen szállni a hullámvasútra.

eml 2010.06.28. 23:40:13

@errorka:
Budakeszin panel, 56 nm 18 millió.

Perillustris 2010.06.28. 23:41:01

@eml: Az se normális, aki megveszi annyiért.

eml 2010.06.29. 00:02:05

@Perillustris:
Átadom nekik! Hétvégén segítek nekik szekrényt cipelni.

Mondjuk a környék csendes.

Deszkás 2010.06.29. 08:06:53

@eml: "A jelenlegi mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül."
Tehát nem 1-1 sávos lesz, ahogy te mondtad.

Alex3000 2010.06.29. 08:22:39

TISZTELET a villamosvezetőnek! Én már biztos elveszettem volna a fejemet és letoltam volna a sínekről egy két barmot.

Perillustris 2010.06.29. 09:45:40

@eml: "Mondjuk a környék csendes."

Ezzel csak óvatosan, még kiderül, hogy ahol nincs jelentős gépjárműforgalom, ott többet érnek a lakások.

Nem akarok offolni, bár már úgyis csak mi irogatunk, de ilyen nyomott piacon ennyit fizetni egy panellakásért tényleg nem vall ép elmére (bocs). 320 ezer forint / nm2? (Nyilván lehetnek szubjektív okok, de ez tényleg abszurd ár.)

Az eladónak mindenesetre gratulálok! :)

eml 2010.06.29. 11:07:06

@Deszkás:
" A Kiskörút a Dohány utca – Astoria között kétsávos lesz, az Astoriánál zebrákat festenek fel. A Dohány utca és a Deák tér között a széles járdákat övező fasor mellett a két villamospálya széthúzásával 8 méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, ezzel a Kiskörútnak az Andrássy úthoz hasonló, ligetes hangulatot adnak.

A jelenlegi mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül. "

A Dohány és az Astoria között most is kétsávos (2x2). Számomra nem egyértelmű, főleg ha a 8 méteres középső sávot veszed, akkor csak 2x1 sáv lesz.

eml 2010.06.29. 11:11:15

@Perillustris:

Van hozzás garázs is. Most beszéltem velük. Még úgy is sok.
Egyébként ez a nagyságrend megy arrafele.

Deszkás 2010.06.29. 11:38:52

@eml: Olvasd már végig a cikket az Isten szerelmére!
Bár te magad is beidézted, hogy a 2x3 sáv 2x2-re szűkül, de nem értem, honnan jön neked akkor az, hogy 2x1 lesz. :S Nem értem, egyszerűen. Hát ott vannak a képek is, hogy fog kinézni. Azokon is 2x2 van. Akkor miért állítod, hogy 2x1 lesz?! mond már meg, honnan jön ez neked!

eml 2010.06.29. 11:41:47

@Deszkás:
"" A Kiskörút a Dohány utca – Astoria között kétsávos lesz, "
Az nálam 2x1.

Deszkás 2010.06.29. 12:57:18

@eml: galeria.index.hu/belfold/2010/06/17/budapest_szive_program_latvanytervek/1525935_768c41cba1c9b48a5b837d852e81c771_l.jpg

Félre értettelek, mert nem oda gondoltam, de biztos, hogy nincs igazad. Ha 2x1 sávos lenne, akkor a felújítás ideje alatt nem lehet a már kész oldalra terelni az autósokat, hiszen 1 sávon nem lehet két irányba közlekedni. Nézd meg a képet, azon is látszik a bal alsó sarokban, hogy 2x2 marad.

eml 2010.06.29. 13:05:52

@Deszkás:
OK.
Zavaró a szövegben, hogy azt írja lesz, mikor már most is annyi.

Perillustris 2010.06.29. 13:08:43

@eml: Tisztelendő, hogy gondolnak a fizetős parkolás jövőbeni eljövetelére. :)

Annak a lakásnak csili-vilinek kell lennie, panelhez mérten különösen luxus szintű felújítással, sarokkáddal, vagy hipermodern zuhanyzófülkével, minőségi konyhabútorral, stb. plusz még valamiért bele is kellett szeretniük.

Még úgy is karcos, de végülis ők laknak majd benne.

záporjózsi 2010.06.29. 16:05:04

@cso zsi: A metrótól elvonatkoztatva is lett volna lehetőség a Szabadság hídon a villamosok és az autók jobb együttélésére, de ez sajnos a sokmilliós tervezési keretbe nem fért bele. A találkozási tilalom (Keskeny villamossal!!!!) betervezésére volt ész és pénz...
"Olyan Magyar néphadsereg szintű megoldások vannak/lesznek, ami kerek - visszük, ami szögletes - gurítjuk. "
Erre szerintem minden öntudatos vasutas kikéri magának, hogy az nem a MN, hanem a MÁV. :)

cso zsi 2010.06.29. 17:07:26

@záporjózsi: Biztos csak az egyenruhától lehet a hasonlóság.
A Szabadság hídon volt egy időben vagy a kétsávozás, vagy a kanyarodó sáv kialakítás, már nem rémlik pontosan. De még a Petőfi hídon is engedve volt a villamossín használat. Természetesen megszüntették, mert a villamosok nem tudtak haladni az előttük álló autóktól. Kb annyira, mint az előrecsorgó motorosoktól nem lehet. Az kimaradt mindenkinél, hogy a 7-es buszcsalád, és rakparti villamosok miatt más áteresztőképességre volt hangolva a lámpa. Talán az egyetlen hidunk, aminek kereszteződése van, és nincs elsőbbsége.

Deszkás 2010.06.29. 18:36:51

@cso zsi: És hány olyan hidunk van, amiről nem lehet egyenesen lejönni a hegyek miatt. :D

záporjózsi 2010.06.30. 06:15:04

@cso zsi: A Patőfi hídon a villamossín használata lámpás fedezéssel ment (halottnak a csók...). A Szabadság hídon a végén volt szélesebbre felfestve, a villamos is a belső sávból jött le. Na az nem volt igazán sikeres, mert mindenki "csak egy kicsit" korábban sorolt belülre... Viszont a turistabszok meg az 1-es busz átmehetett.

alphabravocharlie 2010.06.30. 22:41:42

nosztalgiázom az első képen :)

kispista 2010.06.30. 23:41:04

@Perillustris: Plusz a plázában lehet kényelmesen sétálgatni, és nem kell a kutyaszart, csöveseket meg a bolttulajdonos járdán parkoló bömösét kerülgetni.

Sok bolthálózat van ahol a plázában lévő üzlet 9-ig, máshol meg csak 6-ig tart nyitva. Ennek értelmét nem látom.

A vámházon megszűnt kb 30 parkolóhely, helyette mindkét oldalon létrejött kb 10-10 rakodó és rokihely. Az egyik oldalon eddig egy rakodóhely sem volt, ezért mindig a külső sávban rakodtak. A belvárosban meg a vásárlók többsége amúgy is gyalog vagy bkv-val jár, a néhány megszünő hely csak a bolttulajdonosokat zavarja, mert a parkolóházban nem lehet kamurokkantkártyával ingyen parkolni.
A vámház körút legtöbb üzlete nincs jelentősen távolabb a környéken lévő parkolóházaktól, mint pl a westend parkolóháza a távolabbik üzletektől. A vásárlóknak meg akár adhatnak is ingyenet parkolóbónokat a bolttulajdonosok (mint ahogy a plázákban is van).
Az EMPAMO-t meg a parkolótársaságok kezdték el pénzelni, emiatt álltak át a kerékpársáv fikázására a parkolócégek csesztetése helyett. Egyik vasárnap tiltakoznak a kerékpársáv ellen, másnap meg leszarják azt, hogy az egyik kerület 10 évre szerződést hosszabbít a centrummal. A parkolóhelyek csökkenése meg főleg a parkolócégeknek rossz, annyival kevesebb hely után szedhetik a sápot. Ráadásul a kerékpársáv miatt egy parkolóhely sem szűnt meg (jóval keskenyebb a karékpársáv mint a parkolósáv, ez akkor látszik jól, amikor valaki teherutóval parkol rajta és a forgalmi sávban nem férnek el mellette). Parkolóhelyek amitt szüntke meg (kb 30%-uk), mert mindkét oldalol lettek rakodóhelyek és a járda is szélesedett. Az empamo komolyan azt hitte, hogy egy szinte teljesen elkészült utat majd visszabontanak, meg a közvilágítást is átépítik, hogy legyen nekik több parkolóhely?
Ilyen helyeken mindegy hogy 30 vagy 300 parkoló van az utcán, úgy is kevés lesz. Ezért a legjobb, ha főleg rakodóhelyek vannak (amiket a közteresek is ellenőriznek, hogy rakodásra használja mindenki)

Dugó meg amiatt van, hogy a kálvinon csak egy sáv vezet át, az is tele huppanókkal.

Hogy egy metróállomást miért építenek ennyi ideig, az jó kérdés.

A boltosoknak meg a metró átadása is betesz majd. A villamosról le lehet "ugrani" egy boltba vásárolni, de a metróból már kevesebben jönnek majd fel.

kispista 2010.06.30. 23:44:20

A villamosvezető meg olyan mint a kerékpáros. Mindkettő csak csöngetni tud, ahelyett hogy kikerülne, amikor a kerékpárúton vagy villamossínen parkolok.
Tehát a posztoló a hibás, mint mindig :)

Harcimaci 2010.07.22. 14:24:24

@dzsaszper: És az áruszállítokkal mi lesz?

Perillustris 2010.07.22. 15:01:16

@Harcimaci: Szerinted pl. a Váci utcába teleportálják az árut?

terror 2010.07.22. 15:31:43

@Harcimaci: Nem lesz semmi. Bezarnak a boltok, tonkremegy mindenki, tonkremegy a varos, ezaltal az orszag is. Amerikai-angol tudosok mondtak.

(A felsorolasban ott volt, hogy engedellyel behajtas. Nyilvan nem az aruszallitok kapnanak engedelyt, hanem a Pista meg a Julcsi, akik oda jarnak kavezni.)

Deszkás 2010.07.22. 16:01:46

@errorka: Ajánlanám a feletted lévő hozzászólás elolvasását!

terror 2010.07.22. 16:40:42

@Deszkás: En meg a feletted levot :)

Felreertelmezted sztem :) Mondjuk ha ennyire nem esett le az ironia, akkor valoszinuleg nem olvastad egy bizonyos zsenicsoport mindenfele szetkurtolt faszsagait...

Deszkás 2010.07.22. 18:36:14

@errorka: Oké. :D Csak mindig hallom ezeket a nagy elutasításokat és hülyeségeket, azt hittem, te is beszálltál közéjük.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása