Nem is értem, miért csak most, egy hónap elteltével került a szemem elé egy villamosvezető a kiskörútról levele, pedig autós fejjel nem feltétlenül pont úgy látjuk a közlekedést, ahogy ő, már csak ennél fogva is érdekes írás. Ugyan nem tudom, hogy mennyire aktuális még, történt-e azóta változás a közlekedésben, feltúrtak, átadtak, szétszedtek, összeraktak-e valamit arrafelé, de olvassátok el, engem szerencsére nem szólított a kötelesség arra a környékre mostanában.
A kiskörutat és az építkezések miatt minden hétköznap tapasztalható káoszt szeretném figyelmedbe ajánlani. Az útvonal igazi csemege, van ott minden, a figyelmetlenség és a szándékos szabálytalanság valamennyi esete megfigyelhető. Ezen az útszakaszon derül ki, hogy ki mennyire ismeri a KRESZt járművezetőként, gyalogosként.
A bolondok háza a Szabadsághídról érkezve, már a Fővám téren fogadja a Budáról közlekedőket és egészen a Kálvin térig, de néha még tovább is tart, a másik irányból az Astoriától a Lónyay utcáig tesztelik a közlekedők egymás idegrendszerét.
Az említett szakaszt szeretném leírni, hogy hogyan látjuk mi villamosvezetők és egy konkrét megtörtént esetet – a sok közül - osztanék meg Veled.
A Fővám térre érkezve sokszor állnak keresztbe a síneken az autósok, van, hogy még a lámpaváltás alatt lemennek és be tudunk állni a megállóba, van, hogy több lámpát is várni kell mire egyáltalán a hídról le tudunk jönni. Nem ritka látvány, hogy „fekete a megálló” mert annyian vannak már utasok, a hídon pedig 3 villamos áll egymás mögött.
Ha netán lejutunk a hídról akkor a megálló peronja és a közgáz között az álló kocsik között vándorló gyalogokkal futunk össze, kb. fél úton a gyalogátkelőhely és az aluljáró között.
A megálló után a Pipa utca Lónyay utca között a villamost záróvonal és gömbsüvegsor védi, mégis rendszeresen visszafordulnak. A megálló előtt van még egy rövid szakasz ahol a záróvonal mellett nincs betoncici és terelővonalat festettek fel, hogy a buszok szabályosan a villamossínre sorolhassanak, emellé kikerült egy megfordulni tilos tábla. Az igazán bátrak máshol keresik az izgalmakat, ezen a részen inkább csak a vasárnapi autósok fordulnak be, gondolom ez nem elég izgi :)
A következő érdekes hely a Múzeum körút – Lónyay utca kereszteződése. Itt ismét rendszeresen állnak az autók minden irányból. A Múzeum körúton közlekedők összefüggő kocsisort alkotnak, így a Lónyay utcából kifordulókat akadályozzák és a Királyi Pál utcából érkezők sem tudnak besorolni a Múzeum körútra az Astoria fele.
A 15ös buszt és a 83as trolit ezek a gondok nem igen érintik, hiszen csak egy kormánymozdulat és máris haladhatnak tovább, de mi ismét csak szembesülünk a jól bevált budapesti szokással miszerint a T. közlekedő partner a nem oda illő járművével vár a villamossínen hiszen azon úgysem jár semmi – nem, hogy lámpaváltásonként még valami sárga valami is jöjjön.
A Kálvin tér után most jól lehet haladni, mert nincs lezárva a külső sáv, de az Astoria Kálvin tér irányban ismét találkozunk érdekesebb helyzetekkel. A Deák tér felé menő villamosmegálló utáni gyalogátkelőhelynél előszeretettel fordulnak meg az autósok, csakúgy mint a Bródy Sándor utcánál is. A figyelmetlenek még az irányjelzőt is használják, a többség meg csak egy laza mozdulattal elrántja a kormányt azt ha jött ott valami már írhatják is a papírokat.
A Kálvin tér ebből az irányból nekünk egy veszélyes hely, az álló kocsisor és az íves útvezetés miatt sokszor nem látható, hogy mi van a kereszteződésben – ezért itt lassabban is szoktunk jönni. Ha a kereszteződés üres, akkor még mindig számítani kell azokra akik az egyenesen haladók sávjából próbálnak meg a balrafordulók lámpára váró sora elé, a vágányokra beállni és így rövidíteni. A tér másik szépsége az aluljáró kijárat mellett található zebra. Nem egyszer látni olyat, hogy a gyalogos feljön az aluljárótól majd minden körülnézés nélkül átsétál – vagyis próbál mert vagy mi vagy az autók jönnek.
Bár ugye nem csak ezen a szakaszon, de egyre több és durvább szabálytalanságot lehet megfigyelni hiába figyelmezteti tévé, rádió újság a közlekedőket sokszor nem rajtuk múlik, hogy nem lesz komolyabb baj. Sokszor látni olyat is akinek fogalma sincs arról, hogy merre van és hogy került oda – ezekről sok értelme nincs beszélni a gondot a szándékos szabálytalankodók okozzák.
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikerült, végül pár mondatban az a bizonyos eset:
Szokás szerint álltak az autók a Vámház körút – Lónyay kereszteződésben ahol csak lehetett, természetesen a síneken is. Az Astoria irányába próbáltam közlekedni és szolgáltatást nyújtani a viteldíjért cserébe de utamat állta egy piros suzuki swift „Jimmy” felirattal a hátán és egy 40es körszakállas pasassal a volán mögött.
Megálltam és vártam. Közben a szembe jövő villamos elindult a megállóból és rácsengetett valakire. Erre azt látom, hogy előttem a suzukis elkezd mutogatni a lehúzott ablakon, majd kipattan és nyomdafestéket nem tűrő stílusban érdeklődik arról, hogy miért is kell csengetni és elkezdi magyarázni, hogy ő szabályosan van a kereszteződésben mert zöldön jött be.
Azon kár is vitatkozni, hogy ki csöngetett ha orvosilag annyira alkalmas a vezetésre, hogy nem tudja felmérni egy hangról, hogy előle vagy mögüle jött, de ha már beszélgetünk megemlítettem neki, hogy van egy olyasmi szabály, hogy nem hajthat be a kereszteződésbe ha azt az adott lámpaváltás ideje alatt nem tudja elhagyni. Ő ezt nem ismerte, de felvilágosított, hogy majd elhagyja ha tudja és vörös fejjel még mindig anyázva visszaült a swiftbe. Tudom ebben semmi különleges nincs, főleg, hogy nem volt bunyó és csatt sem. Itt igazából magán az emberen lepődtem meg.
Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy ez az útvonal jelenleg Budapesten az egyik legnehezebben járhatók közé tartozik és jelen állapotban nem volt szerencsés átadni a forgalomnak.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.06.27. 13:57:06
craft75 2010.06.27. 14:02:56
Szerintem a második eset (buszsávozás, villamossínre ragadás) után meggondolná a muki hogy megcsinálja e mégegyszer.
Meg kéne már tanulni hogy a zöld jelzés nem azt jelenti hogy mehetsz ész nélkül, és a sebesség korlátozások pedig nem mérföld/órában vannak kiírva.
Ha ez a kettő menne, sokkal jobb lenne a közlekedés az egész országban.
Ottopappa 2010.06.27. 14:08:58
Marr 2010.06.27. 14:36:58
RaveAcE 2010.06.27. 14:39:10
Egyet értek. Be kellene üzemelni pár automata csekküldő szolgáltatást, másképp nem javul a helyzet. Részemről a piros lámpa is fényképezhet.
randomuser1 2010.06.27. 14:44:18
killermoney 2010.06.27. 15:08:17
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.06.27. 15:40:48
vs
sportypal.com/Workouts/Details/322853
Ez utóbbi egy GPS tracklog, természetesen bringával. Pont annyi idő - 4:10 - a Móricz-Kálvin szakasz, mint amennyi idő alatt az első videón látható autó megteszi a Fővám téri villamosmegálló eleje - Fővám téri villamosmegálló közepe távot :)
Lehet választani. Sűrűn járok arrafelé, valahol sajnálom azokat akik ott ülnek az autóban, viszont valahol irigylem is őket hogy munkaidőben ráérnek fél órát üldögélni egy amúgy 5 perces út megtétele érdekében.
glinolid 2010.06.27. 15:42:25
MunkáSör 2010.06.27. 15:46:55
elkezdték.
1-1 sáv maradt, a sor egyik vége lágymányoson a másik meg a dózsa györgy útnál.
hatalmas ötlet volt ez is...:S
sanche_ 2010.06.27. 15:51:24
Egyébként a villamosvezetőnek ajánlok egy ezen a blogon olvasott tanácsot. "Ha elállja az utadat egy barom, akkor rántsd el a kormányt. Ja, hogy attól csak gyorsabban mész? Nem, baj :) " :D :D
Ja és én is támogatom, hogy villamosokra kamera. Asszem megoldaná a problémát.
közlekedő edény 2010.06.27. 15:51:41
Direkt nem járok a belvárosban autóval, csak a peremén, akinek muszáj, az beszopta. Tanulság, egy swiftes is lehet lelkileg ódis.
A betonciciért pedig plusz pont jár.
sanche_ 2010.06.27. 15:54:29
vizipook 2010.06.27. 16:01:26
eml 2010.06.27. 16:02:04
Alapvető élelmiszer 2010.06.27. 16:28:50
szaGértő 2010.06.27. 16:33:38
Ha meg vinned kell egy 20-30 kilós cuccot, akkor már szóba se jöhet a bringa, főleg, ha arra a cuccra nagyon kell vigyázni.
Igen, a videóiddal bizonyítható, hogy ugyanannyi időbe telt megtenni a Móricz-Kálvin szakaszt. Megjegyezném, hogy nem gyorsabban, hanem ugyanannyi idő alatt, valamint a videók csupán azt bizonyítják, hogy abban az egy esetben ez az állítás igaz volt. Essen egy kis hó, eső, satöbbi, legyen egy nagyobbacska csomagod, már nem igaz az egész.
Nekem speciel kötelező jelleggel - a foglalkozásomból adódóan - tartozék két táska, esetleg három, az összsúlyuk vagy 50 kiló. Így engem úgysem tudsz rádumálni a brigázásra.
Még valami: Azt beleszámoltad például, hogy a városban a bringákat az emberek sok esetben a lakásban tartják a sok lopás miatt? Mert akkor azt is bele kéne számolni, hogy bringával a vállon tovább tart lemenni, mint nélküle, és máris nem igaz a mérés, mert nem indulástól érkezésig történt. Az indulás véleményem szerint a fotelom, az érkezés meg a tényleges célállomás, nem az utca, ahol a célállomásom van.
Ezért kamu az összes olyan "verseny" is, ahol a bringást, a buszost, a vonatost meg az autóst mérik össze. Konkrétan láttam több esetben, hogy a "verseny" a vasútállomásról indult, és a vasútállomáson ért véget. Vajon miért nem a delikvens lakásán kezdődött, és a munkahelyén az irodában végződött? Ja, hogy akkor fél óra kimenni a vasúthoz, és további fél óra beballagni a munkahelyre? És akkor nem igaz az állítás, amit bizonyítani kellett volna?
Csakhogy az emberek nem hülyék, ők ezt is beleszámolják.
angxdd 2010.06.27. 16:44:05
objektív felelősséggel már régen lehetne bűntetni a kereszteződésbe ragadást, de nem teszik... csak a sebességet mérik, semmi mást nem ellenőriznek. és ehhez nem is kellene túl sok felszerelés.
ui: sajnos egyre több a türelmes autós, aki vár mint a birka ha keresztben szándékosan akadályozzák, azok meg annál jobban hozzászoknak, hogy ezt így kell csinálni :S
Kis ember 2010.06.27. 17:41:07
:)))
mbazs 2010.06.27. 18:02:57
Azért a kereszteződésbe ragadás fogalmát kissé árnyalnám. Ugyanis néha van olyan is, hogy nem tudod jól kiszámítani ("elindult a sor? usgyi! jaj most meg megállt..:"), és akkor ragadsz be. Ez nem feltétlenül rosszindulat következménye.
Pl. 105-ös busz Erzsébet térről a Lánchíd felé az életben nem tudna kikanyarodni, ha betartaná ezt a szabályt. Az összes busz ott álljon egész nap, csak hogy betartsa a KRESZ-t?
(Románia: kijelzős, visszaszámlálós jelzőlámpák. Ja, hogy az a Balkán? Bocs.)
PiBá 2010.06.27. 18:05:23
3 métert nyer a versenyző és cserébe keresztbe is dugó lesz. Erre a viselkedésre mondják, hogy antiszociális? :)
EsGé 2010.06.27. 18:20:23
Egyébként ha figyelmesen megnézed a videót, épp az derül ki róla, h nem ugyanannyi idő alatt tették meg a távot, hanem amíg a bringás átér a körtérről a Kálvinra, addig az autó halad 5 métert :/
Ha meg már nagyon összehasonlítgatunk, az időbe számold bele az autóval parkolóhelyre való vadászatot is.
terror 2010.06.27. 18:22:09
Valamit felrenezhettel. Moricz-Kalvin szakaszrol van szo, egy zebranyi tav elleneben. Ez utobbi kb. 7 meter.
Nyilvan szelsoseges helyzet, es meg mindig nem ertetted meg azt sem, hogy nem neked celszeru bringara ulni, sem annak, aki napi szinten 50 kilot cipel.
Par dolog, amibe belekotnek...
A kerekpar lecipelese a lepcson mondjuk 20 masodperccel tart tovabb, mint anelkul lejonni. Ha lift van, akkor semmivel sem tobb. Ez mar az a szint,hogy szamoljuk bele azt is, hogyha leejtuk a kulcsot, akkor kerekparoskent fittebb vagyok, mint az, akinek a seggehez nott az auto es nem sportol mellette, es igy 3 masodperccel hamarabb veszem fel a kulcsot, es felegyenesedeskor lehet nem all be a derekam. Es akkor nem is beszeltunk arrol, hogy a gepjarmuvezetok es kerekparosok hany szazaleka furdik, es mennyi zuhanyzik. Utobbi is jelentos idonyereseg. Lehetne sorolni a huje osszehasonlitasokat, csak nincs ertelme :)
Nekem egyebkent garazsban van a canga. Nyilvan elonyben van az, aki a lakotelepen a jardara parkol for free a lepcsohaz elott, es nem kell kisetalnia 3 percet a garazsig. Masnak viszont a kocsiert kell garazsba setalnia, akar 5-10 percet is, mikozben a haz elol lakatolva mehetne bringaval. Ezek az aprosagok hosszu tavon es az atlagot tekintve - sztem - nagyjabol kiegyenlitik egymast, igy nem kepezik a kalkulacio reszet.
Sot, a versenyekbe a muszaki hibak sincsenek bekalkulalva, pedig azok is elofordulhatnak. Vajon miert? :)
Hoban amugy megnagyobb dugo van, mert tobben ulnek autoba, igy megnagyobb az idoveszteseg. Kenyelmesebb, ez teny, de aki a 2 honap plusz benyakoltseget bealdozza egy franko teli szerkoba, 5 evig meleg ruhaban tekerhet. Persze ehhez mar azert kell egy egyfajta elszantsag, de igazabol fejben dol el a teli meg az esoben bringazas :) 1 evben van 2-3 het, amikor tenyleg nagyon szar tekerni, arra ott a BKV, vagy a berauto. De ez mar offos...
Viszont ha mar tel: kalkulald bele azt is, hogy 20 percet jar a motor, mire bemelegszik elegge, meg hogy hany orat allsz sorban teligumiert, stb. Ha mar mindent bele akarsz szamolni :)
Az meg, hogy ki mit szamol, es mennyire huje... Hat erdekes :) Pl. a koltsegek teren. Nezd meg, hanyan szivnak a hitellel, hanyan mentek ki aggloba, mert olcsobb a kegli, es a 3x-at fizetik ki benzinben az allando bejarassal (+legszennyezes, amivel nem foglalkoznak kulonoskepp), meg hogy autonal pl. a koltseg 500k-3m osszegrol indul. Bringazasnal meg mondjuk 100k-rol, amiben mar benne van egy adag teli es egy adag nyari szerko is.
Ennyit a hujesgeekrol. A lenyeg:
Nehany elvakult embertol eltekintve senki sem akarja azt, hogy mindenki orokre letegye az autot. A kerosok eleg nagy szazaleka vezet autot, csak esetlegesen minden nap eldonti, mi eri meg jobban. Pusztan ezt az esszeru hasznalatot szeretnenk szelesebb korben elterjeszteni...
2010.06.27. 18:34:59
A válasz pedig egyszerű: a Vámház körút egy sávra szűkítése miatt. Aki kitalálta, minimális matematikai képességekkel sem rendelkezik. A Szabadság híd és a rakpart is 'ontja' az autókat az egysávosra szűkített, lámpákkal sorozatos megállásra késztetett szakaszra.
A Fővám tértől a Kálvinig autóval a menetidő 15-20 perc rendszeresen - kb 200 méterről beszélünk. A kereszteződésekbe már azok az autók is beragadnak, akik a lámpától elsőre indulnak el zöldre.
Mit lehet tenni? Nincs más, a Szabadság-hidat egyirányusítani kell Buda felé, mert a jelenlegi helyzetnek semmi értelme sincs. A probláma csak az ezzel, hogy így megintcsak a Margit híd hiánya miatt túlterhelt Erzsébet hídra kerül a forgalom, ami tovább rontja a Belváros közlekedését :(
indapass90210 2010.06.27. 18:41:32
Az nekem mindig rövid. Az első alkalmas helyen felállok a járdára!
Mentolosmájkrém 2010.06.27. 18:48:13
indapass90210 2010.06.27. 18:48:50
min 2010.06.27. 19:27:52
min 2010.06.27. 19:32:19
eml 2010.06.27. 19:34:05
Utána a Batthány, majd a Kolosy környékére mentem tovább. A Kiskörút fele próbálkoztam, mivel déleleőtt 11-kor a Lánchíd elviselhető.
Kb 50 perc múlva a Kolosy téren voltam, úgy, hogy közben elintéztem a dolgomat a Batthánynál is.
Ebből 20 perc volt a Csarnok-Kálvin, 3 perc a Kálvin-Bajcsy, 10 perc a Lánchídon át a Batthány, ott álltam 10 percet, majd onnan 4 perc a Kolosy.
A Kiskörútat nem baj, ha elvesszük az autósoktól, csak akkor helyette adni kell valami mást. Az se baj ha buszt-villamost-stb. De a jelenlegi állapot egy nagy fos, és az is marad, mert végig leszűkítik egy sávra a Madách és a Kálvin között is.
Tessék mondani! Akkor a Bajcsy-Zsilinszkin jövő forgalom?
Értem én hogy lehet menni a Hungárián, csak hát akkor a Hungáriát kellene fejleszteni, esetleg a lámpák hosszát megnövelni, hogy az a qrva forgalom meg tudjon lendülni, mert jelenleg azzal megy el az idő, hogy mindenki elindul.
És ehhez nem kell, hogy mindenki biciklizzen, ehhez csak ész kell.
És ha már Kiskörút:
Ahol most szétrakják a villamossínt, ott azon a szakaszon 4-5 éve ujították fel a villamospályát, most újra építjük. A Gellért rakparton, ahol lassan hetente van vágánykivetődés, ott nem nyúlunk hozzá, úgyanúgy ahogy az 1-es villamos is 25-el megy az óbudai végállomás és a Váci út között szinte a teljes szakaszon.
eml 2010.06.27. 19:36:12
Lacaca 2010.06.27. 19:41:47
2010.06.27. 19:46:17
Etniez 2010.06.27. 19:48:28
Motorosok, biciklisták folyamatosan a síneken közlekednek. Én már két éve, egyszerűen nincs más....
Sajnos a naponta változó közlekedési helyzet okozza ezt a kaotikus helyzetet a Kálvin téren és környékén.
cso zsi 2010.06.27. 19:58:17
utv.hu/kamera_nagy/astoria/karoly_krt
utv.hu/kamera_nagy/astoria/muzeum_krt
Egyszerűbb lenne lezárni az egészet, elvégre ezt a szakaszt az utóbbi két-három évben vagy ötször aszfaltozták, variálták, most szűkítik, mert csak.
Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.06.27. 20:10:37
Másik kedvencem az Erzsébet tér oldala a CBA előtt, ott mindig sikerül nagyokat alkotni a kedves autósoknak-buszosoknak-taxisoknak vegyesen.
cso zsi 2010.06.27. 20:32:36
Az ne zavarjon senkit, hogy ezt az állapotot évek óta módszeresen állítják elő.
Az élhatő, és járhatatlan belvárosárt.
Kocsmázni lehet, színházba járni lehet, csak épp nem lesz mivel. Előbb utóbb meg kinövik a népek az aktuális lehetőségeiket.
Shopping 2010.06.27. 20:35:57
1.A lámpák rosszul vannak összehangolva, ezért fordul elő, hogy aki zöldben indul, nem tud továbbhajtani egyenesen, és a mögötte jövők beragadnak a kereszteződésbe.
2. A környéken, átépítették a fél világot. Fúrtak faragtak.
Akkor a kurva anyjukért NEM CSINÁLTAK EGY ALULJÁRÓT a gyalogosoknak, a csarnok és a Váci utca vége között???????
Így folyamatosan haladhatna a forgalom...
3. A Kálvin tér 4 éve lezárva! Ennyi idő alatt egy 50emeletes épületet, vagy egy repülőteret, vagy faszom tudja mit is fel lehetne építeni.
.lll. 2010.06.27. 20:51:21
Perillustris 2010.06.27. 20:53:33
Tessék, tiétek az M6-os. Deal?
min 2010.06.27. 20:55:21
Egyébként tényleg van egy nem kicsi kerékpáros réteg akikre ráillenek az autósok sérelmei de tapasztalatom szerint a normálisabbja többségben van.
A lámpabeállítások/összehangolások meg tényleg kritikán aluliak.
A Krisztinán is este 11-kor egy gyalog átkelőhelynél működik a lámpa...legalább nyomógombos átkelő lenne. Ja és a kapcsolatkoncerten is működtek:-)
Perillustris 2010.06.27. 20:56:00
Még jó, hogy nem csináltak.
min 2010.06.27. 20:56:20
.lll. 2010.06.27. 20:56:37
csak ez itt Magyarország,nem pedig Kina:D
Jim Raynor 2010.06.27. 21:19:47
"Ha meg vinned kell egy 20-30 kilós cuccot, akkor már szóba se jöhet a bringa,"
kérdezz meg pár biciklis futárt, hogy vittek-e már ilyen súlyú cuccost. meg fogsz lepődni.
anyátok 2010.06.27. 21:23:38
Egyébként érsemes megnézni az Astoria környékét MOST.
Ott lakom, autómmal eddig csak parkolni nem tudtam. Most már járni sem.
angxdd 2010.06.27. 21:29:34
viszont attól a falra mászok, amikor látja hogy nem fog átférni, senki nem jön be elé és mégis beáll keresztbe... nem ritka az ilyen. zöldet kap és nincs hely és elindul, mégis hova??? ott kéne állni, amig nem lesz helye átmenni, de nem mert meglátja a zöldet és már be is jön keresztbeáll.
nálunk is van számlálós lámpa, de igazából csak egy kicsit kell odafigyelni, mert mindegy is mennyi van a zöldből, van hely vagy nincs. az meg látszik, hogy milyen sűrűn mennek az autók - biztosan nem megy mindenki bkv busz után.
aki AKAR, az LÁT. aki nem akar, az nem lát - szerintem ennyi az egész beragadás kérdés...
2010.06.27. 21:50:00
Rock me Amadeus 2010.06.27. 22:03:56
Perillustris 2010.06.27. 22:20:37
cso zsi 2010.06.27. 22:23:13
A kerékpárod hadaktól majd felfutnak az üzletek, és eljön a kánaán.
Perillustris 2010.06.27. 22:34:16
cso zsi 2010.06.27. 22:41:00
Mert az a termék, amit a kiskörúton 1800-2500 között megvehetek, a Westendben 4500-ről indul akciósan.
dr. trafik nomac 2010.06.27. 22:42:50
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.06.27. 22:53:04
ági anyu 2010.06.27. 23:02:21
EsGé 2010.06.27. 23:15:22
:D
ági anyu 2010.06.27. 23:18:26
ági anyu 2010.06.27. 23:20:18
eml 2010.06.27. 23:42:35
Mindenkinek ez sem jó, a legnagyobb baja, hogy nem fér el a kétirányú magyar kerékpárútakon, ahol két sima kerékpár is alig fér el.
min 2010.06.27. 23:44:03
Mellesleg nyugodtan parkolható a bringasáv vészvillogóval mert az arra járó rendőrök mindig és tényleg mindig szarnak a szabálytalanúl várakozókra.
eml 2010.06.27. 23:51:41
A legnagyobb baj, hogy
1 Nem lehet minden forgalmat a Hungáriára terelni, mert ahhoz át kellene építeni végig, hogy ne sugárirányban legyen akadálymentes. Váci út, Népliget, itt a meglevő hidat kellene 90 fokkal elfordítani, és kellene még a többi csomóponthoz is híd, miáltal körút irányban akadálytalanul lehetne haladni. Sokkal csábítóbb lenne, mint most.
2 Többször megmértem, és még mindig az esetek 80%-ban gyorsabb a belvároson keresztül menni, mint a Hungárián kerülni.
3 Ahhoz hogy az autósok felüljenek a villamosra, ahhoz a BKV-nak olcsóbbnak, jobbnak, megbízhatóbbnak, tisztábbnak és szebbnek kellene lennie.
4 Kellenének még tömegközlekedési járatok.
eml 2010.06.27. 23:57:29
"Megszüntették az ott lakók kedvéért a Erzsébet hídhoz való eljutást a Kálvin felől."
- Ezt tényleg az ott lakók kedvéért? Amúgy megszüntették a lehetőséget, de a szóbajöhető más lehetőségen nem történt meg az áteresztőkapacitás növelése.
" Helyette lett az utcákban sorozatos dugó."
- Ez attól, hogy az újonnan kialakított övezetbe bárhol be lehet hajtani, de csak egy két autós lámpán lehet kijönni. Jobb lett volna, ha csak egy, esetleg két helyen lehet behajtani, és bárhol el lehet hagyni.
A megvalósult megoldás eleve gerjeszti az övezeten belül a dugót. Aki ezt megtervezte, azt le kellene csukni.
" Ez kellett az ott lakóknak hát szívják a gázt."
- Ha tényleg ők pattogtak ezért, akkor szívják.
---x---
Forgalmas helyen lakni, majd sírni forgalomcsökkentésért, olyan, mint a pálíaudvar mellett laknék, és ritkíttatni akarnám a menetrendet.
min 2010.06.28. 00:01:39
terror 2010.06.28. 01:02:00
Persze megtehetnek, es akkor azt mondanak, amit a @nomac kollega: kedves autosok, menjetek a mellekutcakban, az is jarhato. Vajon mekkora felhaborodas lenne? :)
(nomac: Tudod milyen jo minden sarkon megallni es jobbkezezni? Csak mert bringaval akkor se megyek be a jobbkezesbe nyugodtan, ha enyem az elsobbseg, mert rendszeresen nem kapom meg, ergo minden aldott sarkon fekezek, korulnezek 3x, megyek megint 50 metert, es ugyanez. Hidd el, nagy elmeny, csak epp kozlekedesnek nem nevezheto. Sajnos a bringautak nagy resze is ilyen, csak nehol lehet menni akar 200 metert is :/)
A forgalomcsokkentesnel mindig kihagyjatok a legszennyezettseget is a szamitasbol, meg az eu-s normakat, es az atlepesert jaro eleg huzos osszegu bunteteseket. Most epp 170 milliard forintos bunti (20 milliard + 150 milliard 4es metro tamogatas megvonas) log a levegoben...
Az mas kerdes, hogy ranezesre lehetne par dolgot ertelmesebben is csinalni, de maguk a lepesek sajnos nelkulozhetetlenek.
cso zsi 2010.06.28. 05:54:56
Ha meg lehetne oldani, az autóközlekedést is megtiltanám a 17-es villamos azon szakaszain, ahol nagyon keskeny az utca. Alternatíva nem igazán van, ha a Vörösvári úttól a Fő utca - Moszkva tér felé akarsz eljutni.
A dugóban lassan pöfögő autó sokkal környezetszennyezőbb, mint az, amelyiknek a haladását nem gátolják, és 50-70 körül folyamatosan tud haladni.
cso zsi 2010.06.28. 06:05:09
Mindenki csak a média által eléggé sarkítottan megjelenített videóból ítélkezett, ahol a panaszosokat gyagyásnak, a kerekezőket meg fejlett gondolkodásúnak állították be.
A Bajcsyn tizenéve plakátolt ablakú bezárt üzlethelyiségek ácsorognak, és szaporodnak. Amit sikerül kiadni, az bankfiók, mert manapság "arra van szükség". Pedig csak az gondolja úgy, hogy kitermeli a helységbérletet. A Kossuth Lajos utcában szintúgy, és a Váci utcával párhuzamos utcákban is több ilyet találni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.28. 07:18:15
Perillustris 2010.06.28. 09:01:41
Mondjuk erre alaposan rászolgáltak Csalános Jánosék.
@eml: "Forgalmas helyen lakni, majd sírni forgalomcsökkentésért, olyan, mint a pálíaudvar mellett laknék, és ritkíttatni akarnám a menetrendet."
Földutas utcába költözni, majd sírni az aszfaltútért... Tehát útért, parkolóért, hídért lehet siránkozni.
cso zsi 2010.06.28. 09:29:35
@eml: Tegyük fel, hogy fillérekből el lehetne forgatni a felüljárókat 90 fokkal.
A probléma annyi, hogy a Vácinál, és az Üllőinél is villamos megy át jelenleg alatta.
A Vidámpark melletti felüljárónál a Reittertől a Kacsóhig 750 méter távolság van két megálló között, míg a Kacsóh, és az Erzsébet királyné az 350 méternyire van egymástól. (Thököly - Egressy 600 m.) Sok az a gyalogos megközelítéshez. Ma már bontani akarják a Marx téri felüljárót is, hogy ne menjen be oda akkora tömeg. Most módosítják a villamossínt a Deák felé. Anno pedzegették, hogy a 14-est összekötik a 49-essel. Ha kész lesz a 4-es metró, lesz értelme a fölötte ugyanolyan sűrűn megálló villamosnak, vagy az autósok megkapják 2x2 sávosként a Szabadság hidat? ;)
Mert a metróra hivatkozva nincs az Üllőin, és a Vácin felszíni tömegközlekedés, ami sűrűbben megállna, mint a metró. A Vácin felszíni élet a Lehel térig - Gogol utcáig van, aztán megáll az élet a Duna Plázáig. Mivel minden csak kocsival érhető el, gyorsan fizetőssé tették a kerületet, tehát a helyi lakos, ha a saját kerületében vásárolni akar, akkor is fizethet a parkolásért. Az Üllőin a Ferenc körúttól kifelé van bármi is, amiért érdemes odamenni? A Corvin mozinál vége a környéknek.
dzsaszper 2010.06.28. 09:48:17
cso zsi 2010.06.28. 10:32:57
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.06.28. 10:36:01
Az egy dolog, hogy egy sofőr nem ismeri a STOP tábla jelentését, de az újságíró sincs topon a gépjármű márkák terén :)
mediaszerencsetlenseg.blog.hu/2010/06/28/de_hol_a_seat
terror 2010.06.28. 11:34:45
Hid tema: es akkor gondolj bele, hogy kerekparral van olyan hid, amin at se mehetsz (ill. mar egy ideje idokorlat van, de elotte nem lehetett).
Az alagutak szellozeset eleg draga lenne megoldani. Ismerve a hazai viszonyokat, valoszinuleg (kurva)dragabol lenne szar rendszer, aztan meg meg lehetne fulladni odalent.
Empamot vedeni megint furcsa dolog. A sarkitott videokat ok hoztak ossze, sajat magukrol. Ha nem hiszed, nezz be a forumukra. Bar mar mindent kitoroltek, ami kicsit is ego helyzetbe hozza oket, es csak a sajat hozzaszolasaikat hagytak bent. (Eloszor csak atirkaltak a hozzaszolasokat, igen, masoket is, aztan inkabb ki is toroltek.)
homar.blog.hu/2010/03/29/kurvaanyazo_leveleket_kuldtek_a_critical_mass_szervezojenek_az_emberibb_parkolasert_mozgalom_alelnok
Meg aztan itt van ez is, meg a folytatas.
Sajat oldalukra meg kitesznek EGY bringas szabalytalansagot (forras: metro), es leirjak, hogy az osszes bringas szabalyszego. Hiteles banda :)
Plane, hogy egy raklap EU-s meg egyeb nemzetkozi tanulmanyra azt reagaltak, hogy hamisitott, meg baromsag, aztan a hasukra utottek, beirtak 3 szamot, vagy olvastak valamit az ingyenparkolastaszakallasembereknek.hu-n (ilyen szintu oldalakra hivatkoznak), es azt azonnal kesz tenykent kezelik. Ilyenekkel szted erdemes foglalkozni? :)
De mar megint tobb reklamot kaptak, mint erdemelnenek...
Tornado86 2010.06.28. 11:35:53
cso zsi 2010.06.28. 12:21:44
Az urbanista blogon találtam, Jorgoszka tegnap este tette közkinccsé: www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=307793
Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 12:39:04
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.06.28. 12:39:16
jah múzeum körút és lónyai sarok meg nincs :D
hawkeye 2010.06.28. 12:50:42
Na!
hawkeye 2010.06.28. 12:52:09
eml 2010.06.28. 12:54:26
Embere válogatja.
Én utcám földes utca volt, és örülnék neki, ha még mindig az lenne.
Amióta 6 éve éeaszfaltozták, azóta évente négy alkalommal fenyegetek meg életveszélyesen embereket.
eml 2010.06.28. 13:02:34
"Tegyük fel, hogy fillérekből el lehetne forgatni a felüljárókat 90 fokkal.
A probléma annyi, hogy a Vácinál, és az Üllőinél is villamos megy át jelenleg alatta. "
- És?
"A Vidámpark melletti felüljárónál a Reittertől a Kacsóhig 750 méter távolság van két megálló között, míg a Kacsóh, és az Erzsébet királyné az 350 méternyire van egymástól. (Thököly - Egressy 600 m.) Sok az a gyalogos megközelítéshez."
- Ez relatív.
"Ha kész lesz a 4-es metró, lesz értelme a fölötte ugyanolyan sűrűn megálló villamosnak,"
- Jelenlegi formájában a 4-es metrónak sincs értelme.
"Üllőin a Ferenc körúttól kifelé van bármi is, amiért érdemes odamenni?"
Füvészkert.
ReSet79 2010.06.28. 13:24:13
cso zsi 2010.06.28. 14:17:48
A Margit híd meg senkinek sem lesz jó, ahogy a blogoban olvasni róla. Olyan Magyar néphadsereg szintű megoldások vannak/lesznek, ami kerek - visszük, ami szögletes - gurítjuk.
Nálunk soha nincs elég pénz arra, ami a terveken szerepel. Az Árpád híd szélesítésekor elfelejtették a villamosmegállót, ezért bezárták a lejárót. A hivatkozási alap, hogy sűrű buszjárat, az felborult, majd nemrég az óbudai járatok végállomásának áthúzásával valamennyire javult a helyzet.
A Lágymányosira nem volt elég pénz, nem lett elég széles, az M0 déli szakaszára nem volt elég pénz, így a hidaknak még a lehetősége sincs megépítve, mint 50 évvel ezelőtt az Árpád hídnak.
ex-dr. vuk 2010.06.28. 14:25:29
a "rabeszeles" olyanoknak szol, akik nem szallitanak 50 kilot. Es egyedul mennek. Tehat az autokazok 50%-anak :D A tobbi az maradhat.
En is lakasban tartottam bringat, lifttel 20 mp-cel volt lassabb az indulasom, mint anelkul lett volna. Szerintem a parkolohely keresese ennel joval tobb :)
Visszaterve a targyhoz, a kotottpalyas kozlekedes elvileg pont arra szolgalna, hogy ne legyen akadalyoztatva.. De erre a pesti autokazoknak sikerul racaflniuk. Durva, hogy ahol nincs betonfal ott atmennek (kocici).. Kellene felfele nezo aceltuskeket tenni ra, hatha meggondoljak magukat.
ex-dr. vuk 2010.06.28. 14:30:17
Igaz itt van behajtasi dij is, es a buszsavon szabad biciklizni.
cso zsi 2010.06.28. 14:30:32
Még jó, hogy mögé írtam az érvelést, amiből lejön, hogy a villamos nem fogaskerewkű, hogy ő mászkáljon egy rövid felüljárón.
"- Ez relatív."
Mondd ezt babakocsival, vagy már nagyobb gyerekkel közlekedőnek. Vagy nekem, aki elől kiszedtek a vácin egy villamosmegállót, így szabadon választhatok, melyik "közeli" metrómegállóhoz menjek úgy, hogy az úticélom szintén két megálló közé esik ahol anno megállt busz és villamos is.
"Füvészkert. "
Az már valami. Úgy 35 éve jártam ott utoljára, majd pár év múlva megint megyek. Akkoriban mitőlünk a néhai 33-as busszal egy kis sétával megközelíthető volt.
eml 2010.06.28. 14:41:03
De a villamos át tud menni a jelzőlámpánál is.
Az hogy a metróval párhuzamos felszíni közlekedés megszűnt, az baromság, mert emiatt most lassú, és sűrűn áll meg a metró.
"babakocsival, vagy már nagyobb gyerekkel közlekedőnek......"
Igen, nekik még a 200 méter is sok lehet.
Ugyanakkor látni kell, hogy bizonyos minimum megállótávolságra szükség van. Ez jellemzően az a táv, amit egy egészséges felnőtt ember 5-10 perc alatt megtesz.
5 perc alatt 300 métert tesz meg egy felnőtt. Ez 600 méteres megállótáv.
Perillustris 2010.06.28. 14:50:42
Na húsz éves hosszútávfutókból induljál ki, ez sokat segít a megértésben.
Deszkás 2010.06.28. 14:53:11
Deszkás 2010.06.28. 14:57:24
Deszkás 2010.06.28. 14:58:28
terror 2010.06.28. 15:05:21
Ez ugyanaz, mint az egyik savban veszvillogozas. En "csak" 40-el megyek, ugyhogy engem leszorit meg ledudal, de ha veszvillogo van ott, akkor ha nem engedik at a masik savba, akkor fogja magat, megall, var, esetleg idegeskedik is kozben, de megsem megy neki, mert akkor serul az autoja is. Velem meg kemenykedik.
Tok ertelmes kozlekedesi stilusra utal...
Deszkás 2010.06.28. 15:05:36
cso zsi 2010.06.28. 15:07:52
Milyen jelzőnél megy át a villamos, ha eléraktál egy felüljárót, amin autók is haladnak?
Az egy dolog, hogy a Farkasrétre felkap a villamos, de neki ott a domborzati viszonyok közt van megállója. A felüljáró tetején nem lesz megálló, tehát a két végén lesz. Pl a vidámparki, ahol akkora a köz, mint egy metrómegálló esetében.
A belvárosi részen van föld alatti, és felszíni közlekedés is párhuzamosan, így ott még lehet metrómegállók között létezni. A 4-es metrónál kb ugyanezt akarták elérni, csak a Kiskörút ahhoz túl rövid, hogy a villamosmegállókat metrósítsák. a budai oldalon sincs másképp.
img.index.hu/cikkepek/0611//belfold//dunai_atkeles.jpg
index.hu/belfold/budapest/11m4rfz/
Volt szerencsém anno a Váci út feltúrásához, majd az elkészült metróval két gyermek bölcsődébe hordásához.
Lehetőségek:
A menetiránytól visszafelé eső, bár valamivel közelebb lévő metrómegállónál felszállni, a másodiknál kiszállni, és visszafelé közlekedni.
Legyalogolni a távot egy gyerek babakocsiban, egy a nyakban. Menetidő szerinted? Anno még a bevásárlást is meg lehetett ejteni közben, mára már autószalon van a bolt helyén. De esténként nincs szükségem egy falat Lambo-ra, Mercire, Hummerre.
Deszkás 2010.06.28. 15:09:13
Deszkás 2010.06.28. 15:14:26
LOL! Agglóben olcsóbb a kégli? Hol élsz te? A Marson? Zöldövezetben kerttel, olcsóbb lakni, mint a belvárosban? Korántsem! 100nm lakás, 400nm telek 22 millió. (És ez még Pest, csak a határon) Miről beszélsz?
cso zsi 2010.06.28. 15:16:02
(Valamelyik nap az okmányiroda előtt állt meg luxusautós hősünk, és mivel neki épp nem volt rokikártyája, kirakta a vészvillogót, gondolván, hogy az pótolja a parkolóórába dobandó pénzt.)
Minden járműtípusra jutnak "megtehetem" emberek.
cso zsi 2010.06.28. 15:27:58
Deszkás 2010.06.28. 15:47:12
Deszkás 2010.06.28. 15:49:29
Perillustris 2010.06.28. 15:54:23
Vagy én értem félre?
Deszkás 2010.06.28. 16:03:53
Hungária. Most is meglepően gyorsan halad, mióta eltüntették róla a kamionokat.
1es villamos: Megpályázták EU-nál, ha jól tudom, nyert is, hogy rendbe hozzák a Bécsi úttól a Stadionokig. És hosszabbítják a Fehérvári útig.
Deszkás 2010.06.28. 16:10:46
Ja és még valami. Tudom mit beszélek, most készülök költözni, pont kintről befelé.
Deszkás 2010.06.28. 16:17:44
terror 2010.06.28. 16:29:42
Az ingatlan olcsobb az aggloban, es ha megorulsz az idegessegtol, ez akkor is igy van. Nyilvan azonos kategoriarol beszelek, es nem arrol, hogy a 8. keruletben a keselos kocsmaktol 10 meterre foldszinti lakas van 8 millioert is, mig az aggloban a 150nm 1000nm telekkel meg 30 milla.
A folytatasban meg ugyaazt irtam, amit te, miszerint a keplet sokak eseteben itt veget is er, es nem kalkulaljak bele a folytatast. Nem ertem, miert vagy feszult...
@cso zsi: "de azt előbb-utóbb ki lehet kerülni a másik sávban A hídon ez nem megy."
Kicsit szamolgass mar legyszi, hogy kb. mennyi ido atjutni egy hidon. Foleg a Lanchidon, ami mennyi is, 300 meter?
A ki tart fel kit kerdesben is tudok mutatni szamtalan erdekes videot. Szolj, ha erdekel, es rakok be ide neked egy gyujtemenyt, aztan el lehet gondolkodni :)
cso zsi 2010.06.28. 16:46:04
terror 2010.06.28. 17:38:22
Deszkás 2010.06.28. 18:03:38
ingatlan.com/elado/tegla_epitesu_lakas/Budapest/XIV._kerulet/Ratot_u./3888048 83nm, 27,45nm
Deszkás 2010.06.28. 18:11:16
ingatlan.com/elado/tegla_epitesu_lakas/Budapest/VII._kerulet/Kiraly_u./4423360 46nm 25,59millió
ingatlan.com/elado/tegla_epitesu_lakas/Budapest/VII._kerulet/Jobbagy_u./3882516 35nm 15,29millió. Egyéb kérdés árak tekintetében?
min 2010.06.28. 19:16:53
Deszkás 2010.06.28. 19:36:09
terror 2010.06.28. 19:51:18
Aztan nezd meg azt is, hogy ahol kozelitenek a szamok, ott mondjuk egy betonrengeteg kozepen elhelyezkedo 8. emeleti panelt hasonlitasz-e egy nagyobb alapteruletu, plusz akar tobbszaz negyzetmeteres telekkel rendelkezo csaladi hazzal. Meg hogy mondjuk mekkora forgalom van a haz elott, milyen a kilatas, stbstbstb.
De most tenyleg ezen vitatkozunk? Nezegessel szamokat, de ne csak azt, hogy ft vs ft, vagy nm vs nm, hanem ugy altalaban azon szempontok szerint, amik szerint keglit vesz egy normalis ember...
2010.06.28. 20:53:19
2010.06.28. 20:54:01
cso zsi 2010.06.28. 21:16:56
@Deszkás: Az Arany J. és a Deák között még istenes a dolog, ott van a turistabuszok leszállóhelye a Bazilikához, az a szakasz virágzik. A Cook kapitány mellett volt némi átrendeződés, dérrel-dúrral beharangozása egy boltnak, aztán sosem nyitott meg.
A Deákon a sokáig jól menő konyhafelszerelési bolt helyén bank van. Véletlenül volt közöm pár munkálathoz a Konyhás boltban, majd látom egy évvel később, hogy az egész kipakolva, és más népek ugyanazt a munkát végzik, amit "nemrég" csináltam az üzletnek. Az ügyfél nem említette, hogy annyira szar melót csináltunk volna (közel tíz éves munkakapcsolatról van szó, minden üzletben), hogy nem hív többet minket. Aztán felkerült egy bank címere a boltra. A szomszéd üzletek meg évek óta üresen állnak.
Arany János, és a Nyugati között vannak a még vegetálók, és a rég bezártak.
Az Andrássy elején az Armaninak sem jött be igazán az, amit szeretett volna.
A Kálvinon a bringabolt vagy nagyon felvirágzik majd, vagy az ellehetetlenülő beszállítás miatt elköltözik.
Az Üllőin a Ferenc körút környékéi üzletek egyikébe kellett 5 kilós kiszerelésben vödrös árut szállítani. Rakodási terület nincs, a megállás lehetetlen, csak az egyik keresztutcában, kb 100 méternyire az üzlettől. Egy Pesti úti ugyanilyen üzlet esetén amíg a pár vödör lekerül a kocsiról addigra a számla aláírva, kifizetve, 5-6 perc a kiszállástól a beszállásig. Emitt 20 percparkolóórával, háromszori fordulóval. Béka szóba sem jöhet, azt furgonban nem szállítunk, levenni sem lehet egyedül. Kiskocsi dettó, arról leesik ilyen távon az áru, annak tükörsima felület jó csak.
Deszkás 2010.06.28. 21:25:05
Deszkás 2010.06.28. 21:29:23
Deszkás 2010.06.28. 21:33:09
terror 2010.06.28. 22:00:53
Marr 2010.06.28. 22:06:16
felrakni a bicajra bonyolult lehet ennyi cuccot, de hogy az legyen a baj, hogy túl nehéz?!
Perillustris 2010.06.28. 22:08:57
Mi marad? A rohadt pláza.
Ne nyugatra induljunk, menjünk Újvidékre, ahol 20-21-ig vannak nyitva az üzletek, s bár a szerbiai vásárlóerő nem magasabb az itteninél, pezsgő élet van este is az üzletekben és környékükön.
Perillustris 2010.06.28. 22:09:32
Mi marad? A rohadt pláza.
Ne nyugatra induljunk, menjünk Újvidékre, ahol 20-21-ig vannak nyitva az üzletek, s bár a szerbiai vásárlóerő nem magasabb az itteninél, pezsgő élet van este is az üzletekben és környékükön.
Stiel 2010.06.28. 22:27:09
Egy órát naponta? Nem kevés az egy kicsit?
.
.
.
Olcsó voltam, bocs. :D
cso zsi 2010.06.28. 22:42:02
Viszont a Központi Okmányirodában csoda történt. (eddig hétfőn 10-től volt nyitva, és viszonylag korán zárt minden nap.) Most hétfőn is 8-tól, és talán 18-ig, de a lényeg: szombaton is van félfogadás, parkolási díj fizetése nélkül.
Márt csak a bankokat kéne rávenni arra, hogy a 16 óra után városban járók is emberek, akiket a munkahely kötött a bankhasználathoz, viszont munkaidőben bankolást intézni nem egészséges manapság.
Újvidéken lehet, hogy van szieszta? Déli zárással?
eml 2010.06.28. 23:34:13
A felüljárót meg lehet úgy is csinálni, hogy középen a villamos szintben van, két felüljárón mennek mellette az autók. Ilyenkor a villamos szintben megy át, jelzőlámpás irányítás mellett.
A Vidámparki felüljáróra miért kellene villamosmegálló?
Perillustris 2010.06.28. 23:37:38
eml 2010.06.28. 23:38:38
index.hu/belfold/budapest/2010/06/17/kisebb_forgalom_tobb_seta_a_belvarosban/
Nem egyértelmű a szövege, a Dohánytól lesz kétsávos, de eddig is annyi volt irányonként.
Perillustris 2010.06.28. 23:38:55
eml 2010.06.28. 23:40:13
Budakeszin panel, 56 nm 18 millió.
eml 2010.06.28. 23:40:44
:)
Perillustris 2010.06.28. 23:41:01
eml 2010.06.29. 00:02:05
Átadom nekik! Hétvégén segítek nekik szekrényt cipelni.
Mondjuk a környék csendes.
Deszkás 2010.06.29. 08:06:53
Tehát nem 1-1 sávos lesz, ahogy te mondtad.
Alex3000 2010.06.29. 08:22:39
Perillustris 2010.06.29. 09:45:40
Ezzel csak óvatosan, még kiderül, hogy ahol nincs jelentős gépjárműforgalom, ott többet érnek a lakások.
Nem akarok offolni, bár már úgyis csak mi irogatunk, de ilyen nyomott piacon ennyit fizetni egy panellakásért tényleg nem vall ép elmére (bocs). 320 ezer forint / nm2? (Nyilván lehetnek szubjektív okok, de ez tényleg abszurd ár.)
Az eladónak mindenesetre gratulálok! :)
eml 2010.06.29. 11:07:06
" A Kiskörút a Dohány utca – Astoria között kétsávos lesz, az Astoriánál zebrákat festenek fel. A Dohány utca és a Deák tér között a széles járdákat övező fasor mellett a két villamospálya széthúzásával 8 méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, ezzel a Kiskörútnak az Andrássy úthoz hasonló, ligetes hangulatot adnak.
A jelenlegi mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül. "
A Dohány és az Astoria között most is kétsávos (2x2). Számomra nem egyértelmű, főleg ha a 8 méteres középső sávot veszed, akkor csak 2x1 sáv lesz.
eml 2010.06.29. 11:11:15
Van hozzás garázs is. Most beszéltem velük. Még úgy is sok.
Egyébként ez a nagyságrend megy arrafele.
Deszkás 2010.06.29. 11:38:52
Bár te magad is beidézted, hogy a 2x3 sáv 2x2-re szűkül, de nem értem, honnan jön neked akkor az, hogy 2x1 lesz. :S Nem értem, egyszerűen. Hát ott vannak a képek is, hogy fog kinézni. Azokon is 2x2 van. Akkor miért állítod, hogy 2x1 lesz?! mond már meg, honnan jön ez neked!
eml 2010.06.29. 11:41:47
"" A Kiskörút a Dohány utca – Astoria között kétsávos lesz, "
Az nálam 2x1.
Deszkás 2010.06.29. 12:57:18
Félre értettelek, mert nem oda gondoltam, de biztos, hogy nincs igazad. Ha 2x1 sávos lenne, akkor a felújítás ideje alatt nem lehet a már kész oldalra terelni az autósokat, hiszen 1 sávon nem lehet két irányba közlekedni. Nézd meg a képet, azon is látszik a bal alsó sarokban, hogy 2x2 marad.
eml 2010.06.29. 13:05:52
OK.
Zavaró a szövegben, hogy azt írja lesz, mikor már most is annyi.
Perillustris 2010.06.29. 13:08:43
Annak a lakásnak csili-vilinek kell lennie, panelhez mérten különösen luxus szintű felújítással, sarokkáddal, vagy hipermodern zuhanyzófülkével, minőségi konyhabútorral, stb. plusz még valamiért bele is kellett szeretniük.
Még úgy is karcos, de végülis ők laknak majd benne.
záporjózsi 2010.06.29. 16:05:04
"Olyan Magyar néphadsereg szintű megoldások vannak/lesznek, ami kerek - visszük, ami szögletes - gurítjuk. "
Erre szerintem minden öntudatos vasutas kikéri magának, hogy az nem a MN, hanem a MÁV. :)
cso zsi 2010.06.29. 17:07:26
A Szabadság hídon volt egy időben vagy a kétsávozás, vagy a kanyarodó sáv kialakítás, már nem rémlik pontosan. De még a Petőfi hídon is engedve volt a villamossín használat. Természetesen megszüntették, mert a villamosok nem tudtak haladni az előttük álló autóktól. Kb annyira, mint az előrecsorgó motorosoktól nem lehet. Az kimaradt mindenkinél, hogy a 7-es buszcsalád, és rakparti villamosok miatt más áteresztőképességre volt hangolva a lámpa. Talán az egyetlen hidunk, aminek kereszteződése van, és nincs elsőbbsége.
Deszkás 2010.06.29. 18:36:51
záporjózsi 2010.06.30. 06:15:04
alphabravocharlie 2010.06.30. 22:41:42
kispista 2010.06.30. 23:41:04
Sok bolthálózat van ahol a plázában lévő üzlet 9-ig, máshol meg csak 6-ig tart nyitva. Ennek értelmét nem látom.
A vámházon megszűnt kb 30 parkolóhely, helyette mindkét oldalon létrejött kb 10-10 rakodó és rokihely. Az egyik oldalon eddig egy rakodóhely sem volt, ezért mindig a külső sávban rakodtak. A belvárosban meg a vásárlók többsége amúgy is gyalog vagy bkv-val jár, a néhány megszünő hely csak a bolttulajdonosokat zavarja, mert a parkolóházban nem lehet kamurokkantkártyával ingyen parkolni.
A vámház körút legtöbb üzlete nincs jelentősen távolabb a környéken lévő parkolóházaktól, mint pl a westend parkolóháza a távolabbik üzletektől. A vásárlóknak meg akár adhatnak is ingyenet parkolóbónokat a bolttulajdonosok (mint ahogy a plázákban is van).
Az EMPAMO-t meg a parkolótársaságok kezdték el pénzelni, emiatt álltak át a kerékpársáv fikázására a parkolócégek csesztetése helyett. Egyik vasárnap tiltakoznak a kerékpársáv ellen, másnap meg leszarják azt, hogy az egyik kerület 10 évre szerződést hosszabbít a centrummal. A parkolóhelyek csökkenése meg főleg a parkolócégeknek rossz, annyival kevesebb hely után szedhetik a sápot. Ráadásul a kerékpársáv miatt egy parkolóhely sem szűnt meg (jóval keskenyebb a karékpársáv mint a parkolósáv, ez akkor látszik jól, amikor valaki teherutóval parkol rajta és a forgalmi sávban nem férnek el mellette). Parkolóhelyek amitt szüntke meg (kb 30%-uk), mert mindkét oldalol lettek rakodóhelyek és a járda is szélesedett. Az empamo komolyan azt hitte, hogy egy szinte teljesen elkészült utat majd visszabontanak, meg a közvilágítást is átépítik, hogy legyen nekik több parkolóhely?
Ilyen helyeken mindegy hogy 30 vagy 300 parkoló van az utcán, úgy is kevés lesz. Ezért a legjobb, ha főleg rakodóhelyek vannak (amiket a közteresek is ellenőriznek, hogy rakodásra használja mindenki)
Dugó meg amiatt van, hogy a kálvinon csak egy sáv vezet át, az is tele huppanókkal.
Hogy egy metróállomást miért építenek ennyi ideig, az jó kérdés.
A boltosoknak meg a metró átadása is betesz majd. A villamosról le lehet "ugrani" egy boltba vásárolni, de a metróból már kevesebben jönnek majd fel.
kispista 2010.06.30. 23:44:20
Tehát a posztoló a hibás, mint mindig :)
Harcimaci 2010.07.22. 14:24:24
Perillustris 2010.07.22. 15:01:16
terror 2010.07.22. 15:31:43
(A felsorolasban ott volt, hogy engedellyel behajtas. Nyilvan nem az aruszallitok kapnanak engedelyt, hanem a Pista meg a Julcsi, akik oda jarnak kavezni.)
Deszkás 2010.07.22. 16:01:46
terror 2010.07.22. 16:40:42
Felreertelmezted sztem :) Mondjuk ha ennyire nem esett le az ironia, akkor valoszinuleg nem olvastad egy bizonyos zsenicsoport mindenfele szetkurtolt faszsagait...
Deszkás 2010.07.22. 18:36:14