Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hazugnak állít be a biztosító!

2010.07.01. 13:07 :: SilentSound

Nem szerettem volna ott lenni Gabriella előtt amikor a lenti levelét írta, igen feldúlt lehetett a balesete utóélete miatt. Nem sok mondatvégi pontot, de annál több felkiáltójelet használt. A levél végére már szinte fájtak a dobhártyáim. A történet viszont érdekes, kíváncsi leszek a végkifejletre. Ti futottatok már bele hasonlóba?

Több, mint egy hónapja munkavégzésem közben összetört egy másik autó! Sima ügynek indult, de most már úgy néz ki, hogy a károkozó biztosítója szinte azt akarja bemesélni nekünk, hogy hazudunk, és ott sem voltunk, s hogy nem akkor és nem ott történt a kocsim sérülése!

Alábbi levelem a Genertel vezérigazgatójának lett elpostázva, de még válasz rá nem érkezett! A mellékletben pedig elolvashatják az a két levelet, amit a baleset után egy hónappal, majd arra való reklamálásomra ma kaptam tőlük!

Kérem szíveskedjetek segíteni, hogy nyilvánosságra kerülhessen a dolog, mert nekem nincsen pénzem kifizetni a több száz ezer Ft-os kárt, és igazságtalannak, sőt majdnem rágalmazásnak tartom a Genertel levelét!

"Tisztelt Vezérigazgató Úr!

M. Gabriella gépjárművezető oktató és türelmes károsult vagyok, aki rendkívül felháborodott az Ön munkatársának minősíthetetlen eljárása miatt. Azért fordultam Önhöz, mert ezt látom egyetlen megoldásnak a káreseményem lerendezésében. Szeretném a segítségét kérni egy – az Önök biztosítójánál folyamatban lévő káresemény kivizsgálása ügyében!

Valamint panaszt szeretnék tenni egy kárszakértője minősíthetetlen viselkedése miatt, aki a modorával, a stílusával, és a hozzá-nemértésével eléggé megcsorbította az Ön cégének a hírnevét valamint az én szakmai hírnevemet is, nem beszélve a lerendezetlen káreseményről!

Lassan úgy érzem magam, mintha a MÁV Biztosító kárrendezésével állnék viszonyban, ahol – baráti köröm élő tapasztalataként – a károsultnak kellett az egész ügyet végigvinni.

Kénytelen vagyok leírni a folyamatot az alábbiakban:

2010. május 17-én, egy esős napon, szabályosan, az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel haladtunk tanulómmal – éppen egy vizsgaútvonalon – a KGW-737 frsz. világoskék Fiat Puntómmal Szegeden, egy védett úton, amikor a bal oldali mellékutcából, nagy lendülettel hirtelen elém kanyarodott egy sötétszürke Golf. A nagy sebessége miatt nem sikerült neki jobbra kisívben kanyarodnia, ezért átért a menetirány szerinti baloldalra, és szemből, kissé balról nekem ütközött, majd megállt!

A járművem volánjánál egy tanulóm ült, (Gy. B., mint tanú) akivel mi az ütközést követően kiszálltunk a járműből, és megnéztük mi történt a járművekkel. A Golf vezetője is kiszállt, elnézést kért, megkérdezte nem sérültünk-e meg, majd miután az úton menetrend szerinti buszok is közlekednek, szóban elismerte, hogy 100%-ban ő a károkozó, és félreálltunk. Én azonnal hívtam a karosszéria lakatos – Sz. R. mester, aki a város szakmailag legelismertebb szakértője és oktatója - műhelyét, ahol már javíttattam a kocsimat, hogy mi történt.

Addigra a Golf jobb oldali gumija már defektes volt. A két sérült kocsival félreállva beszéltük tovább a dolgokat. Pár perc múlva egy kollégám érkezett, és megkérdezte, hogy rendben van-e minden, - ő segített ki minket a kék-sárga betétlappal – majd mikor azt mondtam, hogy igen, akkor továbbment!

A zuhogó eső miatt a károkozó kocsijában egy barátja segítségével ők kitöltötték a betétlapot, majd én is az én oldalamat, aláírtuk, telefonszámot cseréltünk és elbúcsúztunk. Én azonnal a karosszériáshoz mentem, ahol egyeztettünk a mielőbbi szerelésről, hiszen sérült járművel korlátozottan lehet az oktatást végezni, valamint azt sem tudtam, sérült-e olyan rész, ami gátolná a biztonságos közlekedést, munkát, oktatást.

Másnap este hívott M. J. kárszakértő, aki a műhelyhez rendelt, és mikor lefotózta a kocsimat közölte, hogy szerinte nem úgy történt a káresemény! Pár utcával odébb volt javításon a Golf, átkísértem fotókat készíteni, hogy lássa mindkettő járművet és korrigálja az állítását.

Mivel ezt nem fogadta el és ragaszkodott az állításához, 2 nappal később a karosszériás kérésére a károkozóval egyeztetve összeálltunk, és fotókat készítettünk, hogyan álltak a kocsik a balesetben! A sérülések a képeken is, világosban, láthatóan tökéletesen passzoltak egymáshoz!

Egy hét elteltével pedig a károkozónál találkoztunk, ahol a szakértő minősíthetetlen és szakemberhez nem méltó stílusban, az utcán, a lakók, és a tanulóvezetőm előtt vitázott össze a károkozóval azon, hogy szerinte hogyan történhetett a baleset!

Szakértelme ellen pl. az szólt, hogy a 18’-os acélfelnit gumi nélkül, üresen mérte a sérült lökhárítóhoz, és szerinte alacsonyan volt, azért nem lehetett az a kárt okozó alkatrész. Ekkor már a károkozó is mérges volt, mert meg akarta értetni, hogy a felnin gumi volt és akkor – mivel az új felnije is éppen akkora magas most - stimmelnek a magasságok!

Majd még megkérdezte a szakértő, hogy látta-e hogy a kocsim sérült volt-e a baleset előtt!!! (Ez ugye mindenkinek egyértelmű volt, hogy arra igyekszik rávenni, vallja azt, hogy már régebben sérült meg az autóm.) Ez számomra is rendkívül felháborító és szakmailag lehetetlen gondolat, hiszen egy tanuló által vezetett járművel nem lehet ilyen trükköket megcsinálni. Ekkor azt éreztem, le akar járatni a tanulóm és az akkor már a szóváltásra házából kifelé néző lakók előtt.

A károkozó erre már emelt hanggal válaszol: „Ha láttam volna, hogy jön, nem megyek neki!”

Sajnos ez a vita már a férfiak harca volt. Én csak ott álltam, és nem értettem, mi a vita lényege, miért ez a kakaskodás.

Több mint fél óra elteltével közbevágtam és otthagytam ezt a vitát, mert a tanulóm előtt kezdett ez kellemetlenné válni, és sajnos nem is tudtam vele aláíratni az óráját, hiszen a pár perces fotózás az órája háromnegyedét vette igénybe!

Ezek után eltelt még egy hét, majd még egy, és felhívtam a Genertel számát. A telefonos kisasszony elkérte a számom és nevem, visszahívást ígérve, ami azóta sem történt meg! Másnap e-mail-t írtam, amire T. T. azt válaszolta, hogy szakértőjüknek átadta az ügyet!

Harmadnap pedig újra telefon, visszahívás nélkül, és aznap érkezett juni.8-án kelt levelük, melyben közülték, hogy „a károkozó fél felelőssége nem állapítható meg, biztosítottunk nem ismeri el a felelősségét a káresemény létrejöttében, ezért a károsult gépjárműben keletkezett károkat nem áll módunkban téríteni”!

Erre a mondatra szeretnék magyarázatot kérni, ugyanis olybá tűnik, hogy csak a „kárszakértő” véleménye számít jelen pillanatban önöknél! Valamint arra, hogy ha egy károkozó elismerte a felelősségét, akkor az ő biztosítójával miért nekem kell harcolnom az igazamért?

A balesetnek tanúja is volt, akinek a neve szintén szerepel az Önökhöz elküldött dokumentumok között! A károkozónak nem volt CASCO-ja, ő saját zsebből fizette a saját javítását.

Nekem a károkozó kötelező gépjármű biztosítása alapján jár a kártérítés. Ezekkel azért tisztában vagyok, hiszen nem csak gyakorlatot, hanem elméletet is oktatok a tanulóknak. Ami felháborít, hogy én, mint vétlen fél sérült kocsival dolgozom, ami nekem sok veszteséget jelent.

Például: mivel sérült a bal oldali fényszóróm és ködlámpám, ezért nem tudok sem éjszakai vezetést, sem országúti vezetést lebonyolítani, emiatt vizsgáztatni sem tudok, tehát vizsgáim maradtak el – és úgy tűnik, még fognak is –, ami nekem anyagi és erkölcsi kárt okoz. Nem tudok elutazni, a táncóráimat esténként megtartani, mert nincsen világítás a kocsimon!

Én, mint vétlen fél, sérült kocsival dolgozom, amit már sérelmezett a NKH illetékes vezetője, hogy nem szabályos, javíttassam meg, illetve ami nekem sok hátrányt jelent, mert nem túl jó reklám egy autósoktatónak.

A klímám valószínűleg a balesetben megsérült, jelenleg álló helyzetben nem hűt, ami ebben a hőségben megint csak balesetveszélyes lehet, hiszen napi 10-12 óra munka a meleg kocsiban igen kimerítő! Nem szeretném, ezt az ügyet igazságügyi szakértő elé vinni, és azt sem, hogy a sajtóhoz forduljak a tanulságok megosztására egy látszólag triviális baleset miatt!

Sajnos nem az első balesetem volt a másik fél hibájából, de ilyet még nem tapasztaltam.

Kérem, az Ön 20 éves szakmaiságával vizsgálja felül az ügyemet, és szeretném, ha az összes károm rövid időn belül megtérítenék: a munkakieséseim, a kocsim amortizációját, – mivel leasingelt kocsi, nekem ez elég nagy értékcsökkenést jelent a majdani értékesítésekor, hiszen a leasing-cégnek jelentenem kellet a sérülést – valamint az engem ért sérelmek miatt!

Valamint a kocsi majdani javítása alatt nem tudok pénzt keresni a járművemmel, ami szintén jelentős kiesést fog eredményezni. (egyedül élek, egyedül fizetem a kocsim részleteit, a lakásomat, a fenntartásomat, és ez az autó a megélhetésemhez kell, mint munkaeszköz!)

Ezen kívül szeretném, ha a kárszakértő írásban kérne elnézést tőlem, és a károkozótól a minősíthetetlen stílusa miatt, ami nagyon felháborító volt, még a tanulóvezetőm számára is!"


Nagyításhoz kattints a képre


Nagyításhoz kattints a képre

204 komment

Címkék: autó baleset biztosítás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

''autónepper.'' 2010.07.01. 22:34:32

@"streetfighter": többiekre nem vonatkozik :D:D:D:D

Gabca 2010.07.01. 22:36:39

@"autónepper": 1. nem vagyok cica
2. nem jókedvemben vettem részletre a kocsimat, de nem térek ki az életem elmúlt 20 évére.
sokan azt hiszik, hogy ebben a munkában meg lehet gazdagodni, de közölném, hogy vannak hónapok, amikor még szinte megélni sem.
De szeretem csinálni, és ez a fontos!

3. És azért nekem is el szabad hinni, hogy pocsék a helyesírásod, annak ellenére, hogy minden számítógépen van ellenőrző program!

4. Ne offoljuk szét a topicot, köszi!

5. Ha autós ügyességi versenyen vagy KRESZ versenyen indulnénk, akkor én tudnám, melyikünk lenne a győztes.

6. Autókat rásózni valakire, az a Te bizniszed. Az enyémet megvennéd 800e-ért, és eladnád 1.9m-ért... ismerem az ilyet!
De Grandim nem eladó!

"streetfighter" 2010.07.01. 22:37:35

@angxdd:
"félreállni nem szabad, mindegy mekkora dugót okoz"

Ott "lincselnének" meg, ha egy kis koccért lezárnál egy komoly utat, ebben biztos lehetsz.
És én sem akadályoznám meg. Igaz, be sem szállnék, csak nézném. :)
Le kell fényképezni több pontból aztán félreállni.

"streetfighter" 2010.07.01. 22:38:52

@"autónepper":

Ha használt autót akarok venni, majd megkereslek. :)

sheriffkoma 2010.07.01. 22:40:03

@Mityu: Mondom "Ha.."

Természetesen, az esetek nagy többségében fizet a biztostó. Majd kiveti a malust.
De ha nem akarna fizetni a biztosító, akkor szálljon át a kötelezettség.

Erre azért van szükség, mert jelenleg a károkozó és a biztosítója is egy oldalon áll, mindkettőnek az az érdeke, hogy elmismásolja. Egyik a bónuszát, másik a pénzét menti.

Gondolj csak bele, mi lenne, ha a vádlottnak és a bírónak ugyanaz lenne az érdeke. Nem sok áldozat lenne elégedett a büntetéssel.

Szóval a vétlen autósnak ebből ki kell maradnia amennyire csak lehet, minimálisra kell csökkenteni a gondját-baját ezzel kapcsolatban. Vagyis töltse ki a szükséges nyomtatványokat, viselje el, hogy a javítás eltarthat x napig, a biztosító által neki ideiglenesen kölcsönadott verdát szokja meg, stb.
Ennyi épp elég, ha nem a kocsival keresi a pénzt. Ellenben a kiesést is meg kell téríteni, oktatóautó esetében pláne, mivel a pedálok és póttükrök hiányában hiába kap az oktató másik gépet.

Azért kell mindenkinek visszterhesen helyt állnia, mert ez sem helyes, hogy megyünk bátran, mert alig van anyagi felelősségünk. Szóval én most gallytörő rácsommal rendre lekoccolom az összes előttem lévőt, max malusomnál rosszabb már nem lehet, tök buli az a sok rémült szőke picsa....

A fenti esetben a biztosító elővenné az apróbetűst és azt mondhatná, hogy nem fizet, mert szándékosan csinálom, ebben a hónapban már a hatodik merci, vagy ismerjem el, hogy nem tudok vezetni.

Ha a biztosítóknak joga lenne bizonyos kárhatár, vagy kársűrűség felett megtagadni a további biztosítást, s ezáltal a forgalomból kitiltani a vadállatokat, illetve biztosítási csalókat, akkor a többieknek is jó lenne, mert a csalóknak kifizetett pénzt nekem és neked kell végsősoron kipengetni apránként a biztosítóknak...

Gabca 2010.07.01. 22:42:13

@angxdd: Köszi a tanácsokat, s mindenkinek, aki érdemben hozzászólt. Nem akartam nyilvánosságot, de úgy éreztem, hogy ha ezek után, vagy ennek ellenére fizetnek akkor én is bocsánatot kérek, amiért ekkora dobra vertem a dolgot!
Sajnos utólag mindig okosabb az ember!
Egyszer egy rendőrségi helyszínelő talált meg hátulról... (nem félreérteni sicc!!)
Nem kellett aggódnom a felelősségvállalás miatt.:-)

frikazojd · http://kocs.ma 2010.07.01. 22:42:43

azért úgy lenne a jobb, ha a kötelező inkább valamiféle casco lenne: ha a kocsi sérül ÉS a sofőr vétlen, akkor fizeti a javítást. Így az emberek megbízható céghez mennének, hiszen a saját érdekük lenne.

meg persze a gtk is baromság, mindig az eredti állapotot kellene visszaállítani.

fos törvények, fos ország.

Gabca 2010.07.01. 22:47:23

A reakciókat a fenti levelemre majd legközelebb!
Mert beindult a gépezet!

Jóéjt, Fiúk!
(Jóéjt Sheriffkoma!)

lbalazs 2010.07.01. 22:51:06

Sajnos velem is megtortent, hogy a biztosito nem fizette ki a javitast. Nekem jottek hatulrol ott a helyszinen a karokozo elismerte a hibajat. Aztan a karszakerto is igazat adott nekem, majd a biztosito nem fizette ki a javitast. Arra hivatkoztak, hogy a karokozo kocsijan nincsenek olyan serulesek, amik igazolnak az "en verziomat". Ugyvedhez mentem, aki levelet irt a biztositonak, majd neki is visszairt a bizotosito, hogy az u'gy nem tortenhetett, ahogy a kek sarga lapon van. Az gyved azt mondta perelhetunk, de a per tobbe fog kerulni, mint a cascom onresze. Igy nem pereltem, de a jogallamba vetett hitem megingott. A nem fizeto biztosito neve Union.

''autónepper.'' 2010.07.01. 22:51:44

@"streetfighter": majd írj azt meg dumáljuk...:D

@Gabca: mért vagy benne biztos hogy te nyernéd meg az autós ügyességi versenyt?:)

így van az én bizniszem és jól meg élek belőle.:) ha egyszer eladtad a kocsidat pl nekem utána már semmi közöd hogy mennyiért rakom ki sztem :P ebből éllek sajnálom:)

megrettent 2010.07.01. 23:00:47

Pont az ilyen gecózó biztosítók miatt hívom rögtön a rendőrt a helyszínre, akármennyire is egyértelmű vagy piti a helyzet. Ekkor a helyszínelő helyszínel, a határozó határozatot hoz, és amint jogerőre emelkedik, a biztosító a hajára kenheti az ilyen leveleit...

ha megtörtént a baj, úgyis el van szúrva már az ember napja, legalább hivatalos nyoma maradjon a történteknek. Kék-sárga kitöltése meg kötelező, még akkor is ha a rend őre szerint szükségtelen...

Gabca 2010.07.01. 23:02:56

@"autónepper": Miért vagyok benne biztos?
Mert errefelé nyertem már párat! Szerintem van esélyem! 9 rutin feladat szabályosan egymás után, 2.16 p alatt? Boszorkányok 4 keréken évek óta első hly még a jobb egyesből is!

De tudod, amilyen az Adjonisten, olyan a Fogadjisten!

Ami a kocsibizniszt illeti, úgy látom még mindig nem érted, hogy miért harcolok a kocsimért! Azért, hogy ne csökkenjen az értéke, amikor ilyenek történnek! És ezt kellene a biztosítónak állnia!

sheriffkoma 2010.07.01. 23:08:56

A kötelezőt nem a károkozók érdekében találták ki, hanem a károsultak (és az autóipar és a biztosítók) érdekében. Vagyis ne az legyen, hogy megyek a drága verdámmal, egy hajléktalan nekem jön a 20 éves volgájával, majd szétteszi a kezét.

Éppen ezért, amennyire lehet, nem kellene a károkozókat teljesen felmenteni az anyagi felelősség alól.

Aki ( vagy ismerőse ) már megégette magát, az jobban betartja a szabályokat, mintha 10x annyi rendőr vagy trafi lenne az utakon. Az a helyes, ha a törvények olyanok, hogy a szabályokat mindenki saját magától betartja - ha baleset történik is, de maradjon vétlen -, mert egész egyszerűen a hülyének is egyértelmű, hogy akkor jár sokkal jobban.

Mindenképpen olyan törvény kell, ami a bajok megelőzését szolgálja, bekövetkeztekor viszont igazságos. Sajnos jelenleg a vitaindító eset azt mutatja, azt nem éri atrocitás, aki a hibás. A legvétlenebb szívja meg a legjobban.

Streetfighter: Komolyan gondoltam a fentebbi hozzászólásomat, nem vicceltem.

''autónepper.'' 2010.07.01. 23:16:23

@Gabca: nem tom én mennyi idő alatt csinálnám meg de ha egyszer arra járok meg nézhetjük;)

hát akkor sok sikert hozzá remélem azért meg csinálják a kocsidat:)

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.07.02. 00:15:18

olyan 1szerű: rendőrt kell hívni, helyszínelési jegyzőkönyvnek csak hisz már istenbarma biztosító...

guy 2010.07.02. 00:22:33

Ebből per lesz, hacsak az internet nem segít. Egyébként nem hiszem, hogy a vezérigazgató jobban átlátná a problémát, mint az ügyintéző, ezért felesleges neki írni. Valószínűleg el sem olvassa, hanem ugyanahhoz az ügyintézőhöz fog kerülni.

Zsola777 2010.07.02. 01:05:36

Ilyen esetekben nem lehet a Mabisztól, mint független szervezettől kárszakértőt kérni?
Esetleg a per, de ehhez is független kárszakértő kell.

rcfan 2010.07.02. 01:40:23

Kölcsönösségi alapot is figyelembevéve: miért kell nekem MÁS biztosítójával küzdenem? Miért nem az enyémmel küzdhetek meg - akinek én fizetek?

Aztán hogy mit bokszolnak egymás közt ők, az engem miért kell hogy érdekeljen?

Ekkor engem nem érdekelne az egykori MÁV vagy a GENERTEL vagy hasonló olcsó, ámde káresetkor nem szolgáltató biztosítók.

Tornado86 2010.07.02. 01:45:08

@Kicsi79:
Konkrétan semmit, viszont benne van a szerzõdésben. Az meg a pakliban, hogy a notórius károkozó szintén spórolásból választ olcsó biztosítást, mondván ha már szorzó, vonatkozzon kisebb értékre.

Zsola777 2010.07.02. 02:01:18

Na ezért kellene úgy biztosítót választani, hogy azt adjuk meg, ki fizessen nekünk. Így a káreseményeket a biztosítók intéznék egymás között, az ügyfél ugyanúgy fizet, de ha vétlen, nem mindig mástól (pl. MÁV) kapja, vagy próbálja behajtani a kárértéket.
Esetünkben a vétlen fél a saját biztosítójához menne kárfelvételre. Ez hosszú távon javítaná a biztosítók ügyintézői színvonalát - és lehetőséget ad a biztosítózók kiszűrésére is.

megmondtam?megmondtam 2010.07.02. 03:14:00

egy biztosító elleni kártérítési per 2-3 év.

engem anno a házba költözött új lakó zúzott le. csaj. parkoltam az út másik oldalán párhuzamosan, ő meg a ház felöli oldalán 90fokban. reggel éppen állt ki, kicsúszott a kezéből a kormány és lebontotta a kocsi oldalát.
másik oldalon meg olyan szinten rányomta a kereket a padkára, hogy felni/gumi/futómű is sérült.

jön a majom, direkt ketten mentünk ki a kárfelvételre: mondjuk neki mi volt, hogy volt, mutatjuk a sérüléseket, ő meg bólogat.
miután elment, 20perccel később felhív, hogy nálam hagyta a kárfelvételi jegyzőkönyvet, visszaugrik érte. mondom rendben. ha már ott van, belenézek mondom: hát mit ad isten, a károk fele nincs felvéve, vagy korábbi sérülésnek van írva.

mikor visszajött, kérdőre vontam, hogy mégis ezt hogy gondolja. hát az úgy nem lehetett. ennyitől nem sérülhetett a felni/gumi/futómű/féltengely.
mutatom neki a friss törést a padka betonjából, az őt nem érdekli.

szereljem ki a féltengelyt, és vigyem el hozzájuk (KÖBE :DDD) vizsgálatra. inkább mentem ügyvédhez. így is 7 hónap kellett a peren kívüli egyességhez.

tehát kárfelvételnél minimum ketten legyünk jelen, és nézzük, hogy mit jelöl be.

Sárli 2010.07.02. 03:24:33

Nem olvasom át a kommenteket, leírom az én "élményem", ami szintén ugyanígy kezdődött.

Előzmény: M5 kivezető, fiat szalon előtt kicsivel előttem a belső sáv állóra fékez, előttem összekoccannak, én jobbra elrántom, mögöttem a kiscsaj a céges verdával belémrongyol...

Azt kérdezi miután kiszállt: akkor most ki volt a hibás?
Bébi....Te voltál mögöttem, nem tartottad be a követési távolságot. SZERINTED???
Ő ebben nem olyan biztos.
Mondom oké. Rendőr?
Jó, mondja ő.

Telefon, rendőrt hívok. Laza 40-50-60 perc után megérkeznek, a csajt addigra telefonon kioktatta a pasija (gyk: TE HÜLYE BAZDMEG. TE VOLTÁL A HIBÁS!). 4-5 méterre elhallatszott :D
No mindegy. pasi megérkezik, elismerik a vétkességet, rendőr azt mondja akkor ő nem intézkedik. Oké.

Papírok kitöltése után mindenki útjára.
Következő utam a szervizbe vezetett. Megcsinálták. Elhoztam. Rámtelefonálnak 1 1/2 hónap múlva, hogy a biztosító nem fizet.
MIVAA???
Hívom a biztosítót.
Nem fizetnek, mert - most figyelni - NEM EGYEZIK A TÖRÉSKÉP!
Mondom a jó édes kurva anyád törésképe nem egyezik.
Telefont lecsapta. Innentől én voltam a kurvaanyázós ügyfél (ezt megkérdezte a következő híváskor).

Beballag személyesen az ügyfélszolgálatra. Vár. Ügyintéző jön. Mondom csókolom, én vagyok az anyázós. A kárszakértőt kérem. Odajön. Mutogatja a fényképeket, meg hogy az én autóm lejjebb sérült, mint a másik. Mondom fizika? Smafu? BECSÚSZOTT alám a másik autó úgy telibevert.
Őket ez nem érdekli.

Rendben. Beballagtam a központba.
Az igazgatót keresem.
Meg van beszélve?
Nem. Az igazgatót keresem.
Csak a helyettese van itt.
Remek. Akkor őt.

5 perc várakozás. Felmentem a szerelővel, feleségemmel. Elmeséltem neki mi a helyzet. Készséges volt, lekérte az anyagomat.
Ezek után csak annyit kellett tennem, hogy elmentem a károkozó csaj cégéhez, és kértem tőle, illetve a balesetkor a helyszínen tartózkodó kollégájától egy elismerő nyilatkozatot. Ugyanezt a feleségemtől is. Illetve én is leírtam.
Elküldtem a biztosítónak.

JÓVÁHAGYTÁK! Ja, ekkor már vastagon a 4. hónapban jártunk!
Avultatás végett felhívtam ismét az ügyintézőt. Sikerült egy új, alig 1 éves autóra kemény 36.000, azaz HARMICHATEZER forint avultatást megállapítani, és kifizetni.

Szóval elmennek ezek a picsába alapvetően. A magasan kvalifikált kárszakértőikkel egyetemben.

Murderface 2010.07.02. 03:27:22

"...azonnal hívtam a karosszéria lakatos... műhelyét" RENDŐRT bazmeg, RENDŐRT. Plusz egy tanú, ha másra nem is jók.
Az, hogy a kárfelmérő összeveszik a károkozóval(!!!), hogy hogyan történt a baleset, már-már igazi Monty Python-os abszurdum :D

Hölgyeim, uraim, ez Magyarország esszenciája. Graham Chapman hörögve-visítva-vonyítva röhög sírjában :P
Ebben az országban maximum a következő világháború után lesz rend. Meg atomsivatag.

picikisköcsög 2010.07.02. 03:59:15

Csak annyit a biztosítókról, hogy nekem tavaly október 17-én törték (gazdasági) totálkárosra az autómat. Aki vezetett (bár igazából nem ő vezetett, de gyorsan 5en kisakkozták az autóban, hogy ő bukja a legkisebbet, mert, bár ő is piás volt, a sofőrnél még más is lett volna...) elismerte a felelősséget. Rendőrök korrektül 2 hét után küldtek egy határozatot, miszerint "ittas vezetés bűncselekménye miatt..." indítanak eljárást. Innentől kezdve a biztosító sztem rögtön kellett volna, hogy fizessen, mert én szabályosan parkoltam, aki vezetett ivott, tehát kapásból ő a hunyó. 2010. ápr 1-én változott a törvény, ami egyértelműen kimondja, hogy " kártérítés kifizetése nem köthető rendőrségi határozathoz..." Lehet, hogy ez már régebben is így volt, de 3 hónapja tuti ez a törvény. Ehhez képest 3 napja felhívtam ezt a köcsög társaságot, ahol senki nem tudott semmit, a feladóvevényes két levelemből csak az egyikről tudtak.
Szóval elmennek a qrva anyjukba! 710-el lógnak nekem (570 autó + 140 szállítás), és nem is látom, mikorra lehet ebből pénz! Nem baj, a kamat ketyeg!

picikisköcsög 2010.07.02. 04:00:47

Csak annyit a biztosítókról, hogy nekem tavaly október 17-én törték (gazdasági) totálkárosra az autómat. Aki vezetett (bár igazából nem ő vezetett, de gyorsan 5en kisakkozták az autóban, hogy ő bukja a legkisebbet, mert, bár ő is piás volt, a sofőrnél még más is lett volna...) elismerte a felelősséget. Rendőrök korrektül 2 hét után küldtek egy határozatot, miszerint "ittas vezetés bűncselekménye miatt..." indítanak eljárást. Innentől kezdve a biztosító sztem rögtön kellett volna, hogy fizessen, mert én szabályosan parkoltam, aki vezetett ivott, tehát kapásból ő a hunyó. 2010. ápr 1-én változott a törvény, ami egyértelműen kimondja, hogy " kártérítés kifizetése nem köthető rendőrségi határozathoz..." Lehet, hogy ez már régebben is így volt, de 3 hónapja tuti ez a törvény. Ehhez képest 3 napja felhívtam ezt a köcsög társaságot, ahol senki nem tudott semmit, a feladóvevényes két levelemből csak az egyikről tudtak.
Szóval elmennek a qrva anyjukba! 710-el lógnak nekem (570 autó + 140 szállítás), és nem is látom, mikorra lehet ebből pénz! Nem baj, a kamat ketyeg!

picikisköcsög 2010.07.02. 04:01:50

Csak annyit a biztosítókról, hogy nekem tavaly október 17-én törték (gazdasági) totálkárosra az autómat. Aki vezetett (bár igazából nem ő vezetett, de gyorsan 5en kisakkozták az autóban, hogy ő bukja a legkisebbet, mert, bár ő is piás volt, a sofőrnél még más is lett volna...) elismerte a felelősséget. Rendőrök korrektül 2 hét után küldtek egy határozatot, miszerint "ittas vezetés bűncselekménye miatt..." indítanak eljárást. Innentől kezdve a biztosító sztem rögtön kellett volna, hogy fizessen, mert én szabályosan parkoltam, aki vezetett ivott, tehát kapásból ő a hunyó. 2010. ápr 1-én változott a törvény, ami egyértelműen kimondja, hogy " kártérítés kifizetése nem köthető rendőrségi határozathoz..." Lehet, hogy ez már régebben is így volt, de 3 hónapja tuti ez a törvény. Ehhez képest 3 napja felhívtam ezt a köcsög társaságot, ahol senki nem tudott semmit, a feladóvevényes két levelemből csak az egyikről tudtak.
Szóval elmennek a qrva anyjukba! 710-el lógnak nekem (570 autó + 140 szállítás), és nem is látom, mikorra lehet ebből pénz! Nem baj, a kamat ketyeg!

Integrált Szerverterror 2010.07.02. 04:58:36

A kedves poszternek nincs véletlenül BalatonfürEDEn nyaralója?

Esetleg a 18-as golf acélfelniről egy képe? Mert olyant még nem láttam.

t0thl 2010.07.02. 07:21:44

Függetlenül attól, hogy a post kamu-e vagy nem, ez sajnos sünország, sünöknek.
A legtöbb ember nem töri évente ropira az autóját ezért fogalma sincs hogyan viselkedjen amikor megtörténik a baj.
Én 2x engedtem el hátulról belémzúzó autót mert nem lett nagy baja a kocsimnak és röstelltem volna föltartani a többsávos úton a dugót.
1x egy rosszul beállított jelzőlámpa miatt elémkanyarodtak, a fél milliós káromat nem fizette ki senki.
Ez a csodálatos rendszer a miénk, gagyi biztosítókkal, csak nekünk.

KaPé 2010.07.02. 07:27:42

@sheriffkoma: ez most is így van. Ha valamiért nem fizet a biztosító, be kell perelni a károkozót. Aztán vagy veszekszik ő a saját biztosítójával, vagy fizet. Lásd MÁV-csőd, ott is beperelték a károkozókat, miután a biztosító nem fizetett.

Roy 2010.07.02. 07:52:26

@Murderface: Rendőrt csak akkor kell hívni, ha egyik fél sem akarja elismerni a felelőségét, és személyi sérülés esetén. Itt a károkozó elismerte, hogy a balesetet ő okozta.
Megoldás lett volna még mielőtt félre álltak volna néhány fotót készíteni mobillal, vagy fényképezőgéppel a baleset helyszínén.
A biztosítóknak van felettes szerve, ahol panasszal lehet élni. PSZÁF, fogyasztóvédelem.

Öreg Sam 2010.07.02. 08:11:50

@"autónepper":
Én anno 601-es Trabanttal kergettem a csajokat jófej okitóval :)
Manapság azért már elvárnám,hogy klimás,komfortos autóban szöszöljek,ha nagyritkán taxit hivok,akkor is vannak elvárásaim :)

Afi 2010.07.02. 08:22:21

Üdv mindenkinek!

Nekem kb 4éve volt hasonló esetem biztosítóval. Piros lámpánál egy srác hátulról belénk dörrentett. 3autó sérült. Mind lökhárító nekem mind a kettő. A rendőrök pikk-pakk kint voltak nem mi hívtuk őket. Lepapíroztunk mindent. Rendőrök is. Go haza, biztosító papír bead. Pár hónap múlva jön 1levél. Nem hiszik, hogy baleset történ, mert a srác kb 200km odébb is balesetezett és ezért nem fizetnek. Mondom anyátok! Jardról papír stb.. több mint 3évig ment a huzavona. Mire fizettek. Bíróság. De az ügyvédemnek és a bírónak köszönhetően a késedelmi kamatot, ködbért is ki kellet fizetniük.

Ui: az összes biztosító bek...ja

Afi 2010.07.02. 08:25:33

Üdv mindenkinek!

Nekem kb 4éve volt hasonló esetem biztosítóval. Piros lámpánál egy srác hátulról belénk dörrentett. 3autó sérült. Mind lökhárító nekem mind a kettő. A rendőrök pikk-pakk kint voltak nem mi hívtuk őket. Lepapíroztunk mindent. Rendőrök is. Go haza, biztosító papír bead. Pár hónap múlva jön 1levél. Nem hiszik, hogy baleset történ, mert a srác kb 200km odébb is balesetezett és ezért nem fizetnek. Mondom anyátok! Jardról papír stb.. több mint 3évig ment a huzavona. Mire fizettek. Bíróság. De az ügyvédemnek és a bírónak köszönhetően a késedelmi kamatot, ködbért is ki kellet fizetniük.

Ui: az összes biztosító bek...ja

Roy 2010.07.02. 08:27:18

@KaPé: Minek kellene beperelni a károkozót? Ott helyben elismerte, hogy a balesetet ő okozta. Erről hivatalos jegyzőkönyv is készült, ugyan is a betétlap (baleseti jegyzőkönyv) hivatalos irat.
A biztosítót kell feljelenteni a PSZÁF-nél, és a fogyasztóvédelemnél. Én biztos befenyítettem volna ott rögtön a felügyeleti szervükkel.

igazi hős 2010.07.02. 08:29:31

@Sárli: "én jobbra elrántom, mögöttem a kiscsaj a céges verdával belémrongyol" Ha ez így történt, akkor te voltál a hibás. Adj elő egy másik verziót.

nopánick (törölt) 2010.07.02. 08:58:42

Nem értem a gondot....

A károkozót simán be kell perelni,
ha a biztosítója szarakszik... !

A jogviszony ugyanis a két autós között áll fenn, alapvetően a károkozó köteles helytállni!!!

A kárt szenvedett minden további nélkül fordulhat ellene, nem kell a biztosítójával foglalkoznia.

A károkozó majd rendezi a kérdést a saját biztosítójával...hiszen ő fizet neki biztosítási díjat.

Szóval, ha biztósítója nem ismeri el, máris meg kell támadni a károkozót..és az majd veri az asztalt a saját biztosítójánál... vagy fizet saját zsebből.

Na ilyenkor szoktán hirtelen mégis elismerni akárokozást, azok akik a kék-sárgán elismerték ahelyszíne, de a biztosítójuknál már nem...mint ez a károkozó is...

Mert (alighanem) ez a helyzet, a tetű visszavonta, amit a kék-sárgára írt.

------

Továbbá , nem árt tudni, hogy...

A kötelező biztosítás alapján történő kárrendezésnél a kártérítés mértékére, az érvényesíthető kár terjedelmére nem a biztosítási szerződés rendelkezései, hanem elsősorban a Polgári Törvénykönyv !!!! kártérítési szabályai az irányadók.

Ezen utóbbiak azt jelentik, hogy a kárért felelős személy köteles az eredeti állapotot helyreállítani, ha pedig az nem lehetséges, vagy a károsult azt alapos okból nem kívánja, köteles a károsult vagyoni és nem vagyoni kárát megtéríteni.

Kártérítés címén a károkozó körülmény folytán a károsult vagyonában beálló értékcsökkenést kell megtéríteni; ez közismert, de a kárért felelős személy (esetleg a biztosító is) szívesen megfeledkezik róla, hogy nemcsak ezt,!!!!
hanem azt a költséget is meg kell térítenie, amely a károsultat ért vagyoni és nem vagyoni hátrány csökkentéséhez vagy kiküszöböléséhez szükséges.

pl. banki plusz költségek is...
pl. akár a kölcsön autó tanuló autóvá és vissza alakítása
pl. az értékcsökkenés a törés ténye miatt
stb, stb

A kárigény érvényesítése során nem mindegy, hogy a károsult a kárösszeget milyen címen igényli. !!!!

Ha gépkocsiban bekövetkezett kárként kéri az ügyfél a térítést, akkor az elutasítható, de
ha felmerült költségként kísérli meg az igénye érvényesítést a felelősségi kár károsultja, akkor a biztosító jogszerűen már nem zárkózhat el.
Hiszen az a károsultnál mint jogellenes károkozó cselekménnyel összefüggésben felmerült költség jelentkezik, ami ennélfogva végső fokon peresíthető is.

(az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk alapján)

nopánick (törölt) 2010.07.02. 09:04:51

@lbalazs:

Miért is ingott meg hited ?!!!

Mert egy hülye ügyvéd, szar tanácsára önként lemondtál a jogállami útról?

HA perelsz, mert bizonyíthatóan igazad van,
akkor nyersz és a vesztes fizető a per és ügyvédi/szakértői költségeid IS...

Igaz, sajnos csak az ítélet után, tehát meg kell őket előlegezned.

De ettől még nem a jogállam a hibás a csalódásodért.... hiszen ...
Te MAGAD mondtál le a jogi útról.

sas70 2010.07.02. 09:06:38

Mindennapi történet...sajnos.
Menj el egy ügyvédhez, és mehet a biztosítónak a felszólító levél, ha nem használ, akkor tessék pert indítani!
Lehet ha megkapják a keresetlevelet, akkor egyezkedni kezdenek, vagy fizetnek. Sokszor van, hogy a biztosító a kár egy részét csak akkor hajlandó kifizetni, ha az ügyfél perel. Akkor viszont nem viszik végig a pert, hanem inkább fizetnek.
Általános dolog sajnos, hogy a károkozó a helyszínen elismeri a felelősségét, aztán meg már nem. Ha csak teheted a baleseti helyszínen érdemes fotókat készíteni, tanúkat keresni, a "kék-sárgát" azonnal pontosan kitölteni! A biztosítóval való vitatkozást, sokszor így sem ússza meg az ember, de ha csökkenti az esélyét, akkor már tett valamit.

NGA 2010.07.02. 09:07:30

Én 2009 dec. 21-én ütköztem. Az utcánk végén vagy egy derékszögű kanyar. Itt nekiment a villanyoszlopnak egy Opel Astra, mert megcsúszott a jégen. Félretolták. Majd pont ugyanugy egy másik Astra is, azonban azt a vezető nő otthagyta a kanyarban, se vészvillogó, semmi. Én ebbe csúsztam bele, mert esélyem sem volt megállni kb 5 km/h-s sebességnél. Én lettem a hibás, mivel én jöttem a végén.

nyergibergi 2010.07.02. 09:27:10

Kedves Gabriella!
Több mint 15 éve biztosításokkal foglalkozom, ezért veszem a bátorságot ahhoz, hogy vélemény alkossak az ügyedről. Az a nézet (sajnos általánosan elterjedt!), hogy a biztosítók minden áron ki akarnak bújni a fizetési kötelezettségük alól, téves, mondhatni hibás általánosítás. Érthető okból minden szempontból alaposan megvizsgálják egy-egy káresményt,-ha az jelentős összegről szól- teszik ezt a saját és nem elhanyagolható módon az ügyfeleik érdekében. Szerintem jogosan. Tudnod kell, hogy a biztosító nem a saját, hanem az ügyfelek által fizetett pénzből fizeti ki a jogos kárigényeket, tehát az esetleges sumákolás kiszűrésével a biztosítottakat is védik, hiszen amennyiben mindenféle vizsgálat nélkül fizetne, emelnie kellene a díjakat. Ezzel persze nem azt állítom, hogy a Te esetedben tiszetességesen jártak el! Sőt! A kárszakértő viselkedése mindenképpen felháborító! Sajnos valóban van közöttük ilyen mentalitású, nem oda való emberek, de hidd el nem ez a jellemző. Konkrétan a Te esetedről: a GENERTEL biztosító a Generali csoport tagja. Ez azért lehet érdekes, mert a Generali (a Genertelről nem tudom biztosan!) nem fogadja el a ún. kék-sárga baleseti bejelentő lapot, hiába van jól és egyértelmúen kitöltve, hanem kér a károkozótól egy 2. baleseti kárbejelentő nyomtatványt is és csak akkor fogadja el a felelősség elismerését, ha a károkozó ezen is egyértelműen és a kék-sárgával megegyezően ÚJRA elismeri a felelősségét. Na most mivel ez a két cég igen szoros kapcsolatban van elképzelhető, hogy a Genertel is ezt tette és az aki Neked elismerte a károkozást, utóbb visszavonta azt. Természetesen ha így történt mindenképpen komoly hiba a tanú kihagyása az ügyből. Azt javaslom neked, hogy fordulj panasszal a PSZÁF.-felé. Ha ott sem jutsz közelebb a Neked elfogadható megoldáshoz, marad a bíróság. Remélem mire ezt leírtam már megnyugtatóan rendeződött az ügyed.
Sok sikert kívánok!

Tibike15 2010.07.02. 09:31:21

Az a gond, hogy tényleg sok ilyen eset van. Amikor belém jött egy barom hátulról, egyértelmű eset volt, de a kocsim elej már horpadt volt korábbról. Természetesen a kárszakértő kiszúrta ezt és rákérdezett, de mondtam neki, hogy természetesen ez nem tartozik az ügyhöz, csak a kocsi hátuljára kérem a kártérítést. Minden okés volt utána, de azt mondja, hogy rengeteg a trükközés.
Megzúzza a derék polgár az autót, utána jár vele és ha "szerencséje" van, akkor valaki lekoccolja és utána meg mindent ki akar a kgfb terhére fizettetni, meg sok a megrendezett ügy, kicsi kocc valahol aztán utána előadják, hogy mennyi helyen sérült a kocsi.

Sajnos ez van, a rengeteg csaló és trükköző miatt cumiznak azok is, akiknek határeset, kicsit furcsa ügyük van.

Józsibogár 2010.07.02. 09:32:59

A Signal Biztosító ugyanilyen gusztustalan módon intézi az ügyeit. Sajnos volt tapasztalatom vele. :(

sas70 2010.07.02. 09:37:09

@nyergibergi:
Csak egy kis pontosítás! Minden biztosítónál ki kell tölteni egy részletes baleseti bejelentőt, és felelősségelismerő nyilatkozatot. A "kék-sárgán" más néven Európai baleseti bejelentő, nincs felelősség elismerő rovat. Az csak az adatok pontos rögzítésére szolgál. Ezért fordul elő gyakran, hogy a biztosítónál tett nyilatkozatban a károkzó, nem ismeri el a felelősségét.

Laliath 2010.07.02. 09:45:01

@"streetfighter":
nem lincselnek meg :)
1 hónapja, hogy a járgányba belejöttek oldalról. Az esti csúcsban, zöldhullámnál a 2*2 sávos főút belső sávjában törte össze az észlény úgy, hogy egy 30 övezet vége és egy macisajtos tábla alól találta ki, hogy nagyívben balra akar kanyarodni.
Ő persze szépen félreállt, és kiszállás után képes volt azzal nyitni, hogy "Udvariasság?"
Mivel nem ismerte el, rendőrt hívtunk, akikre 2 órát vártunk a bezúzott hátsó ajtós kocsival a belső sávban. Senki nem anyázott. Többen megkérdezték, segíthetnek-e, és mindenki baromi megértő volt, amin bizony meglepődtem.
A kiérkező rendőr a kocsik és helyszín megtekintése után megkérdezte, minek van ott. Azt a fejet, amit arra vágott, hogy mert a másik nem ismeri el, szívesen lefotóztam volna. A pali amúgy a rendőrrel is összeveszett, de továbbra sem ismeri el. Biztosító detto Genertel (azt hittel, szívszélhűdést kapok). A kárszakértő is egyértelműnek vette az egészet, és a rendőrség szerint is az (3 hét múlvára ígérték a határozatot).
A károkozó ügyvéd, már a helyszínen azt mondta, hogy nem fogja elfogadni a rendőrségi döntést. De perben azt is leverem rajta, hogy a faszsága miatt egy öregautó vizsgára felkészített Opel lett GTK-zva.

nyergibergi 2010.07.02. 09:46:17

@sas70: Természetesen nem szeretnék ebben az ügyben (sem) vitába keveredni se Veled se mással, de tévedsz. Nem mindegyik kér újabb nyilatkozatot. Nem írok cégneveket, mert nem szeretnék reklámot csinálni egyiknek sem. A kék-sárgán valóban nincs a felelősség elismerésére külön rovat. A "MEGJEGYZÉS" rovatba szokás ezt beírni. Illetve nem is szokás, hanem KELL!

nopánick (törölt) 2010.07.02. 09:46:22

@Roy:

Azért kell, beperelni a károkozót, mert
ő okozta kárt és ő felel érte...

Ha a károkozó biztosítója nem fizet, mert
a károkozó NEM ismerte el a felelősségét,
(a saját biztosítója felé) akkor bizony
muszáj ellen fordulni...direktben...

lkjpoi 2010.07.02. 09:50:54

@Sárli: ezt ráverted a csajra?! :(
Először is te nem tartottál követési távolságot, különben megálltál volna a belsőben, és nem kell "jobbra rántanod". Másodszor a "jobbra rántás" szabálytalan sávváltás, ha véletlenül jöttek mögötted abban a sávban, akkor már miért az volna a hibás, aki elé te szabálytalanul berántottad az autót?!

SzZ 2010.07.02. 09:51:29

@Gabca:

Részvétem.
A bankok és biztosítók ügyintézési hajlandóságán nagyot szokott lökni a korrektség irányába, ha a PSZÁF-nek is elküldöd a panaszos levelet.
És persze végső soron marad a per.

A konkrét esetben veszett fejsze, de mindenkinek - így Neked is - aki az autójával keresi a kenyerét, ajánlanám Casco megkötését. Gondolj bele, előzetesen a Casco terhére lehet javíttatást kérni, a KGFB ügyintézés lassúságától függetlenül. Egy hét alatt úra csili-vili ép autóval dolgozhatsz (=pénzt kereshetsz), így meg hónapokig veszélyben a kenyérkereseted. Nem éri meg a Casco-n spórolni...

Ugye, ha így vagy úgy véget ér az ügy, tájékoztatsz minket a végkifejletről?

Tibike15 2010.07.02. 09:52:13

@nopánick: Igen, ez egy jó megoldás. Hallottam már ezt, hogy akkor is be lehet perelni a másikat, ha fizetett a biztosító, de szerintünk keveset.
Csak egy nagy probléma van, hogy a magyarországi perek ugye olyanok, hogy 3 év alatt zajlik le még a legegyértelműbb eset is, ha egyik fél sem húzza az időt, hanem minden megy flottul.
Igaz, akkor még a kamatokat is lehet perelni, ha megnyeri az ember, de ahhoz nagy összegnek kell lenni, hogy valaki 3-5 év hercehurcát vállaljon.

sas70 2010.07.02. 09:57:02

@nyergibergi:
Ne is vitatkozz velem! De belinkelek egyet, blikkre kiválasztva a netről.
www.mkbb.hu/dl/media/group_470f67b6092c3/group_49914da358188/item_72.pdf
Nem reklám, csak ezt találtam leggyorsabban, így tudjuk miről beszélünk.

Laliath 2010.07.02. 09:59:50

@Gabca:
nekünk azt mondta a saját biztosítónk, hogy ha a Genertel nagyon szarakodik, akkor szóljunk nekik, és átkéretik az ügyet magukhoz. Esetleg ezt még próbáld megbeszélni a biztosítóddal.

nopánick (törölt) 2010.07.02. 10:03:20

@Tibike15:

Az idő nem gond, mert az ügy lezárásáig
az idő miatt felmerült egyéb költségek is a kártérítésbe tartoznak.
pl. ha hitelt veszek a javításra, mert
a károkozó nem fizet, akkor ennek összes költsége is belép az ügybe.
Természetesen NEM kárként, hanem
a kárhoz kapcsolódó KÖLTSÉGKÉNT...

Az időhúzás azért nem nyerő lépés, mert
---
Ptk. 360. § (1) A kártérítés a károsodás bekövetkeztekor nyomban esedékes."
----

A kamatokra megugye ez igaz...ha telik az idő.

---
"Ptk. 301. § (1) Pénztartozás esetében - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a kötelezett a késedelembe esés időpontjától kezdve akkor is köteles a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes jegybanki alapkamattal megegyező mértékű kamatot fizetni, ha a tartozás egyébként kamatmentes. A kamatfizetési kötelezettség akkor is beáll, ha a kötelezett késedelmét kimenti."
----

nyergibergi 2010.07.02. 10:04:34

@sas70: Na azért az, hohy " NE IS VITATKOZZ VELEM" érdekes megközelítés. Az, hogy ide linkeled az MKB baleseti bejelentőjét renden van, de mi az értelme? www.postabiztosito.hu/letoltesek/baleseti_bejelento.pdf
Ez ugyanaz, És akkor most mi van?

sas70 2010.07.02. 10:10:23

@nyergibergi:
Ezért írtam oda, ha tudnál olvasni, hogy nem reklám, hanem a kereső ezt dobta ki elsőre!
És ha tudnál olvasni akkor ezt is elolvashattad volna rajta:
"Ha személyi sérülés nem történt, de anyagi kár keletkezett:
Ki kell tölteni a Baleseti bejelentőt, és mindkét félnek alá kell írnia. Mindez pusztán a baleset körülményeinek rögzítésére szolgál, nem a felelősség elismerésére.
Kitöltéshez nem szükséges a felek megegyezése: ellentétes kárleírások közölhetők."
Melyik része nem érthető, mert akkor elmagyarázom?!

TökömTele 2010.07.02. 10:12:37

@Tornado86:

Ne viccelj már, hogy felelhetne egy mezei biztosítási ügynök az ügyfél által okozott kárért?

Ez hülyeség!

Egyes speciális esetekben illetve tevékenységeknél (alkusz, többes ügynök) valóban kell vagyoni biztosítékkal rendelkezniük, de akkor sem felelnek a "személyes vagyonukkal"... Gondolj már bele!

De egy biztosító nevében eljáró ügynöknek vagy kárfelmérőnek, akik lehetnek normál alkalmazottak is, hogy a rákba lenne akármilyen felelőssége?

@nyergibergi: ha te tapasztalt biztosítós vagy javíts ki ha tévednék!

nyergibergi 2010.07.02. 10:13:44

@sas70: Na a magam részéről ezt most befejeztem, mert te kissé agresszív és okoskodó vagy! Megkérlek, hogy ne engem, hanem a családtagjaidat oktast és sértegesd. Bocs, de a te szintedre nem megyek le!

sas70 2010.07.02. 10:23:46

@nyergibergi: Fájna elismerned, hogy tévedtél?
Okoskodó vagyok? Igen!
Agresszív vagyok? Lehet!
Te viszont nyilvánvalóan hülyeséget beszéltél, amit éppen most bizonyítottam be, csak azért, hogy ne vezess félre embereket. Pláne azért, mert a biztosítók éppen a rosszul kitöltött kárbejelentésekbe kapaszkodnak bele, amikor elutasítják a károkat, és ezt nem is kell bizonyítanom, pont elég erre ez a post, és sok ehhez hasonló.

főboszorka45 2010.07.02. 10:25:52

Egy éve Bp-en, az egyik cikis kereszteződésben elnéztem a macit, egy cabriót ütöttem el, ami sajna fekve maradt, mert elég rossz konstrukció. sérüls nem volt, hibáamt elismertem. Az én népautóm alig sérült, és a cascómre megcsinálták, tavaly volt 10 éves a kocsim, az én biztosítóm a kötelezőm alapján mindent megtérítettek a másiknak. Igaz, kaptam egy levelet, hogy ha akarom, akkor kifizethetem és akkor a kategóriám megmarad, de kinek van csaknem félmillája és akkor minek a kötelező?
Félmillám meg azért nincs, mert annó örököltem kicsi zsozsót és meg tudtam venni a világ legjobb használt autóját egy milla alatt.. Alul volt árazva szerintem, beszámított autó volt, jó, hogy 9 éves, de nem volt benne 65 ezer sem...

főboszorka45 2010.07.02. 10:32:01

Azt nem tudom, hogy a másik félnek ki kellett-e töltenie egy másik bejelentést, lehet, hogy igen, de nekem a cascohoz újra rajzolgatnom kellett, meg mévg volt vagy 4 oldal, amit a kárrendezésemhez ki kellett töltenem, a cascóhoz. A többit a szerelőm intézte, aki a legjobb szerelők egyike, szerintem. Igaz, hogy számlát még nem kaptam tőle, csak a gumicserekor...ázt is csak azért mert a kocsinak- korából adódóan- kellett neki új téli és új nyári gumi garnitúra is.szerintem még eredeti gyári gumik voltak rajta, ráadásul téli gumik.

Roy 2010.07.02. 10:48:27

@nyergibergi: Nem bonyolult egy kicsit az ügyintézés ott?
Én nem a bírósághoz fordulnék, hanem a felügyeleti szervhez. Ott meg biztos, hogy rájuk borítottam volna az asztalt.

phaszfej 2010.07.02. 10:50:17

"Több mint fél óra elteltével közbevágtam és otthagytam ezt a vitát, mert a tanulóm előtt kezdett ez kellemetlenné válni, és sajnos nem is tudtam vele aláíratni az óráját, hiszen a pár perces fotózás az órája háromnegyedét vette igénybe!"

Hát, aki a fizetővendég idejéből intézi a magánügyeit, meg is érdemli, hogy szopjon.

Inter Face 2010.07.02. 10:53:22

Eddigi baleseteimből szerencsére mindig jól jöttem ki.Mindig készpénzt kértem ,nem a szervízt fizetettem ki velük és így olcsón meg tudtam csináltatni ,csinálni és még maradt is pénzem elkölteni.Mondjuk szerencsém is volt.Ajánlom mindenkinek a DAS nevű jogvédelmi biztosítót ami végülis biztosító elleni biztosító,meg még sok egyébre is jó.Mindent elintéznek ami a jogi ügyekhez kell,és be is szoktak szarni a csaló pénzvisszatartó biztosítók ,ha kapnak tőlük egy levelet.Egyből megegyeznek peren kivül mert tudják ,hogy profi csapattal kerültek szembe,nem egy tudatlan ügyféllel.Legtöbb embernek fogalma sincs a jogi csűrcsavarokról ,ez egy külön világ.

Roy 2010.07.02. 10:54:41

@nopánick: Figyelmesebben olvass!!!
Ebben az esetben nem a károkozóval van a vita, hanem a károkozó biztosítójával.
Én is azt írtam "a károkozó elismerte a felelőségét", sőt ezt írásban rögzítették ott a helyszínen, csak a biztósító állítja ennek ellenkezőjét. Az hazugnak állítják be a károsultat.

Yasashi Tanuki 2010.07.02. 11:01:43

@Mityu: "Autóvásárlásnak van egy menete. "

Írnál erről nagy vonalakban?

Ejoy 2010.07.02. 11:11:52

Anyám kocsijába tolatott bele egy faszi, miközben állt ki a parkolóból egy bevásárló központnál. A faszi nem ismerte el a vétkességét, rendőrt hívtak. A rendőr jegyzőkönyvet nem vett fel, de megállapította, hogy a faszi a hibás. Ennek megfelelően kitöltötték a betétlapot, ahol a faszi elismerte a károkozást.

A biztosítója által megüldött levélben, még kárfelmérés előtt küldtek egy levelet, hogy a felek egyetemlegesen felelősek a kárért, mindenki kussoljon el, senki nem fog fizetni.
Anyám nem akart balhézni, a kár pár tíz ezer forintnyi, csak azért nem balhéztam, de sajnos nem ismeretlen ez a hozzáállás számomra.

Betétlapon elismeri a fasz a károkozást, és a biztosító felül bíálja. Mi jogon?

Inter Face 2010.07.02. 11:21:30

@Ejoy: mert miért ne?Itt nem számít a jog.Pont leírtad a hozzászólásodban ,hogy miért csinálja ezt a biztosító.Mert nem reklamáltatok,beletörődve kifizettétek a más által okozott kárt amit el is ismert!És ,ha ez bejön egyszer ,akkor százszor is bejön nekik,ami jelentős megtakarítás a biztosítóknak.Mi jön ebből le nekik?Találomra elutasítják a kifizetési igényeket röhejes abszurd indokokra alapozva,aztán vagy birka az ügyfél és lenyeli a békát vagy nem,de a biztosító extraprofitja növekszik.

nopánick (törölt) 2010.07.02. 11:33:54

@Roy:

Az mindegy kivel van vita...

A kárért KIZÁRÓLAG a károkozó felel.
Ezért kell direktben ellene fordulni.

Az mellékes, hogy
ő majd mutogat biztosítójára.
Az az ő dolga...nem tartozik a károsultra.

A károsult ugynis megtet mai tőle várható volt.

ELŐSZŐR a károkozó által megnevezett biztosítóhoz fordult...aki a megnevezés okán ráhárított helytállást VISSZA UTASÍTOTTA!

Mégpedig konkréte azzal az indoklással, hogy
a károsultnak őt megnevező károkozó
NEM ISMERI el a felelősségét !!! ezért
ő nem is áll helyt a károkozó helyett.

Itt az első kör lezárult!!!

Innentől tév úton jár az aki (csak) a biztosítót kezdi perelni, hogy
az mégis fizessen, hiszen...
maga a károkozó tiltotta le a fizetést,
azzal, hogy a saját biztosítója felé
NEM ISMERI EL a felelősségét...

Ígyhát értelmetelen dolog a biztosítót perelni, mert az semmiképpen...
nem fizethet az elismerés híján !!!

Marad a károkozó perlése éppen a kék-sárgára írt teljes bizonyító erejű nyilatkozata alapján !!!!!!

Ami alapján (és az egyéb bizonyítékok okán)
a bíróság ki fogja mondani a felelősségét.

Amikor kimondta, akkortól fizetni lesz köteles ...mindent ami addig össze jön.

Aztán majd lemecseli a biztosítójával, hogy az akkor mégiscsak álljon már helyt, helyette.

Ez az egyszerű út.

A bonyolultabb, és kb. kilátástalan, hogy
a biztosítója vegye rá a károkozót, hogy ugyan ismerje már el....mégis a dolgot.

Mivel a biztosítás ellenére a károkozó a háttérben ugyanúgy felel, HA!!! a saját
biztosítója bármiért, nem fizet helyette
...így simán perelhető is.

Azt kell megérteni, hogy a károkozót
a biztosításának ténye nem mentesíti a kártérítés alól! az az ő dolga marad...

A biztosítása arra való, hogy
amikor fizetnie kéne akkor
a fizetést magát helyette a
biztosítási díjáért cserébe a
biztosítója fogja teljesíteni.

Ha a biztosítója erre nem hajlandó
Akkor kénytelen lesz ő maga fizetni!
(és majd perli a saját biztosítóját, hogy
az fizesse vissza neki a kifizetett pénzt)

Mivel ez a rendszer elve...
(bár kevesen tudják)

Ezért:

1. kör
biztosítónak igény benyújtása
ha fizet, ügy lezárul öröm...
ha nem fizet, akkor

2. kör
per indítás a károkozó ellen direktben
mondván a biztosítója nem állt helyt, de
ettől még a felelőssége fennáll..fizessen ő!

Ez ilyen egyszerű...
Fölösleges ilyenkor a biztosítót perelgetni
(ahogy az ügyvédek is gyakran tanácsolják)

---
Más kérdés, hogy körültekintő ember
SAJÁT biztosítónak olyat választ, aki
némi extra díjért vállalja, hogy
az ügyfele helyet belép az ügyintézésbe

Azaz ő fizet azonnal és aztán majd
ő kiveri az idegen biztosítóból...

dzsaszper 2010.07.02. 11:37:36

A másik része: a betétlapot érdemes lenne feltenni, kitakarva a másiokl fél személyes adatait.

És érdemes lenne indítani egy mozgalmat (Facebook, MySpace, iwiw stb.) mely szerint:
ha Generteles okoz balesetet, hiába ismeri el a felelősségét, rendőrt hívunk.

nopánick (törölt) 2010.07.02. 11:40:22

@Ejoy:

Olyan jogon, hogy
mivel ő fizet a károkozó helyett!

Ezért jogosan vizsgálja ki, hogy
vajon a károkozó esetleg nem akarja -e átverni...és fals kárt kifizettetni vele.

Ha úgy érzi, igen
akkor megtagadja a fizetést.

Ezzel a labdát a károkozóhoz vissza passzolva....

E pillanattól, nyilván a károkozó ellen kell fordulni direktben, hiszen nála labda.

Azaz felszólítani a kártérítésre.
Ha fizet ok
Ha nem per ellene...

Az már nem ide tartozó kérdés, hogy
a pervesztés után, ő mit meccsel még a biztosítójával, aki nem fizetett helyette
az érvényes biztosítása ellenére sem...
Ez az ő magánügyük lesz:-)

dzsaszper 2010.07.02. 11:40:44

@Ejoy: amúgy a mi jogon bírálja felülre egyetlen korrekt válasz van. Ha a biztosító arra jut, hogy át akarják verni, és egy korábbi kárt akarnak vele kifizettetni megrendezett balesettel, akkor vitatkozhat. Ez viszont már az ő meccse a biztosítottjával.

Inter Face 2010.07.02. 11:50:51

Azért ez nem így működik ,hogy ha a károkozó nem ismeri el a hibáját akkor a biztosító nem fizet.Ilyen erővel az összes egyértelmű esetben mint elsőbbség meg nem adás ,hátulról ráfutás,parkoló autó összetörés stb,ha a károkozó azt mondja ,hogy ő aztán nem hibás,akkor a biztosító nem fizet és röhög a markába a károkozó?Azért vannak kresz szabályok is..A fenti esetben is teljesen egyértelmű, hogy ki volt a hibás.A biztosító meg valószínűleg hazudik azzal, hogy arra hivatkozik ,hogy nem ismeri el az ügyfele a hibáját,hiszen pont az ellenkezője derül ki az írásból.Az is lehet ,hogy menet közben a károkozó látta hogy a biztosítója keresztbe akar tenni a károsultnak és ezért hirtelen rátett egy lapáttal és megváltoztatta a nyilatkozatát.De a tények akkor is ellene vannak.

labi 2010.07.02. 11:50:56

Bah, ilyen-olyan faszakocsik oktatásra...

Mindenkinek egy 120-as skodán kéne tanulnia, az egy igazi autós thai-chi, ráadásul kialakít egy bizonyos fokú jövőbelátási képességet is, már ha előzni is akar vele az ember. :)

sas70 2010.07.02. 12:26:33

@Inter Face:
Nagyon jó amit feszegetsz! A biztosítóknak sokszor hibás gyakorlata, hogy addig nem állapítják meg a jogalapot, amíg a károkozó nem ismeri el a felelősségét. Ez azért rossz gyakorlat, mert a veszélyes üzemből következően, mind addig ő (károkozó) a felelős , amíg az elenkezőjét nem bizonyítják, illetve, nem bizonyítják azt, hogy a balesetet elháríthatatlan körülmény okozta, vagy adott esetben a másik fél közrehatása (pl.gyorshajtás).

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.02. 12:32:22

@labi: Én is így látom,hogy egy márkával kellene mindenkinek tanulni vezetni,és nem lenne gond,hogy ki milyen kocsit kap. Fair lenne,mert mindenkinek ugyanolyan autó jutna.

Én egy 2107-es 1500-ös Ladákra adtam volna a voksom 5 gangos váltóval.
Na,ezzel megtanulna vezetni,tudná mi az Y forduló,emelkedőn való elindulás,és megtanulná,hogy van szivató is a világon,mert már segítettem "gyerekeknek" beindítani az autót,mert láttam,hogy kínozzák,mert nem tudták,hogy hidegen kell a szivatót használni.

Meg éreznék a kenyérszervón a kocsi úttartását.
Van aki olyan autóval tanul vezetni,amiben én még utasként sem ültem. Vadi új A osztályos Merci,Audi A3.

Nagyon gyenge szerintem is az oktatás-

dzsaszper 2010.07.02. 13:33:13

Csak kíváncsi vagyok rá, másokat is érdekelne egy bojkott mozgalom: egyes biztosítókhoz nem szerződünk, és az általuk biztosított károkozó esetén nem betétlapot cserélünk, hanem mindenképp rendőrt hívunk. Csak tömegesen van értelme.

LAtti 2010.07.02. 13:52:47

A bolykott nem ér semmit, sőt más embereket hoznánk nagyon kellemetlen helyzetbe vele, ugyanis ha mindenképpen rendőrt hívsz, annak ellenére, hogy teljes mértékében elismeri a károkozást a vétkes fél, akkor a rendőr köteles lesz intézkedni és mindenképpen eljárás indul a vétkes fél ellen! Ebből adódóan biztosan pénzbírságot, büntető pontokat és esetlegesen jogsi bevonást kap. De gondolom a szuper felfogásoddal ez Téged nem érdekelne és nyugodtan feküdnél le aludni, hogy "jól megmutattam a biztosítónak"! HAJRÁ !

LAtti 2010.07.02. 13:56:28

Még valami: azt a tényt meg sem említettem, hogy egy rendőri eljárás minumum 60 napig tart (vagy sokkal több), tehát addig biztosan nem fizet a biztosító!! Sok sikert és kitartást minden bojkottálónak.

TökömTele 2010.07.02. 14:17:07

@dzsaszper:

Az ilyen bojkott dolgokból általában semmi sem lesz. Mindig maradnak bőven, akik nem is tudnak róla. Nyílt bojkottot meg nem hirdethetsz egy eset után - de még a sokadik után sem - pláne úgy, hogy a részleteket csak az érintettek ismerik (ráadásul még náluk is benne van a pakliban, hogy ferdítenek)

De tegyük fel, hogy kellően nagy számú ügyfelük tudomására jut, lennének akik egyáltalán nem foglalkoznának vele; lennének akik még így is nagyobb súllyal veszik számításba az árat (itt biztosítási díjat); persze lennének olyanok is, akik az elpártolást fontolgatnák vagy meg is tennék. Erre válaszlépésül csökkent pár forintot a cég az áron, így nyerne helyettük új ügyfeleket.

Szerintem központilag kellene új szabályzást hozni, például úgy - mint valaki említette is - hogy a saját biztosító folytatja le a kárügyintézést a kárfelméréstől kezdve, és a kárigényt továbbítja a másik fél biztosítójának. Aki mondjuk a fizetendő összeg bizonyos százalékáért cserébe megtámadhatja azt.
Ez több előnnyel is járna:
-Mindenki erős és megbízható biztosítóhoz menne, nem a legolcsóbbhoz
-A mennyiség felől a minőség irányába hajlana a biztosítók működése
-Nem bírálnák felül orrba szájba a szakértői véleményeket, mert egyszerűen nem érné meg
-Többet foglalkozhatnának a biztosítók a _saját_ ügyfeleikkel

fullerg 2010.07.02. 14:42:23

A kék-sárga kitöltésekor alul a megjegyzés rovatban a károkozónak oda lehet írni kézírással: "A baleset okozásában a felelősségemet elismerem." Az okozó ott is aláírja, nem csak a kipontozott résznél.
Én már vétkes és vétlen félként is csináltam így, soha semmi gond nem volt.

dzsaszper 2010.07.02. 16:19:44

@LAtti: a dolgot élesben 1 év múlva kellene kezdeni. Addig mindenki tud biztosítót váltani.

nopánick (törölt) 2010.07.02. 16:36:05

értsük meg...

NORMÁLIS biztosító CSAK és KIZÁRÓLAG akkor fizet, ha

- vétkes elismeri a felelősségét
(nem e kék-sárgán!!!, hanem a biztosító előtt)

- a biztosító ügyvizsgálója SEMMIBE nem tud belekötni érdemben

---------

Ha a két feltétel nem áll fenn egyszerre akkor egyetlen épeszű biztosító sem fizet.
Ez a normális ...

Ekkor három felé ágazik az ügy.

1. eset
HA VAN felelősség elismerés,
(nem csak a kék-sárgán kevés,
hanem biztosító előtt is),
De a biztosító "nem lehetett úgy" alapon nem fizet, akkor magát a biztosítót kell perelni, mert ő szívózik...és lehet a károkozót is. (mert ő meg mögöttes felelős a fizetésért)

2. eset
HA NINCS felelősség elismerés és ezért nem fizet a biztosító, bár a történetet nem vitatja. Ekkor bizony direktben magát a károkozót kell perelni a felelőssége elismerése miatt, hiszen a biztosítója éppen miatta nem is fizethet!!! felelősség elismerés híján.

3.
HA NINCS felelősség elismerés és a biztosító is aggatja a lábát, hogy különben sem úgy történt semmi...
Ekkor ELŐSZÖR a károkozót kell perelni a felelőssége elismerése miatt.
Aztán attól függően, hogy mit lép abiztósító a per után...vagy fizet, vagy perelni kell őt is...hogy, na most már fizessen, mert van felelős ...

----
Amin csodálkozom, hogy
az eszére büszke milliónyi diplomása
és éretssugeztt okoskája...mindezt nem képes átlátni... hanem puffog-durrog a biztosító ellen, pedig ott van a kapott levelekben, hogy ez esetben a biztosító:

Nem ismeri el...a történetet ÉS
ügyfele NEM vállalta a felelősséget
(a biztosító felé, bár a kék-sárgán még igen)

Ergo, ez ügyben a 3. eset elő.

Először per a károkozó ellen a felelőssége kimondására (és persze egyúttal a kár+költség igény előterjesztése)

Aztán ha vége a pernek, vagy mégis elismeri önként menet közben, akkor újabb kör a biztosítójánál.

HA netán.. a biztosítója az ítéletre sem fizetne, akkor per ellene is.
De ez nem valószínű...

Öreg Sam 2010.07.02. 17:09:02

@labi:
Jól mondod,kár,hogy ilyen autók már nincsenek :)
Én anno 601-es Trabanttal kergettem a csajokat jófej oktatómmal.
Szinte szállóige volt: ha valami zörög/csörög a Trabiban,azt nem megjavitani,hanem megszokni kell! )
Előzni persze csak lejtőn,és csak velorexet,ha még mond ez valamit :)

dzsaszper 2010.07.02. 17:29:28

@LAtti: így viszont jó eséllyel megszívod a végén, és rádverhetik, hogy korábbi a kár...

Gabca 2010.07.02. 17:45:40

@Laliath: A biztosítóm azt mondta, - Generali - hogy ha nincsen jogvédő biztosításom, akkor ők nem tudnak segítani!

Inter Face 2010.07.02. 19:08:50

ha ez tényleg így van, akkor mégiscsak minden esetben rendőrt kell hivni,ha elismeri a károkozó, ha nem.Hiszen ha van hivatalos szerv által megállapított felelős akkor a vétkes hiába találja ki a biztosítónál hogy ő aztán semmiért nem vállalja a felelősséget,a rendőri helyszínelés és határozat ,mégha néhány hétbe is telik,de döntő bizonyítékul fog szolgálni egy esetleges perben.De szerintem egy peren kívüli megegyezéshez is jó egy rendőrségi határozat ami kimondja ,ki a hibás.Az meg,hogy a károkozót megbüntetik igazán nem érdekel,majd máskor odafigyel jobban.

mégsenem! 2010.07.02. 21:19:46

Szerintem, nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél!
Valami csont lehet, a dologban, a biztosító se hülye, annak ellenére, hogy azért már többé kevésbé fízetgetnek.:)

mégsenem! 2010.07.02. 21:23:27

Nem zörög a haraszt, ha nem fújja szél!
A biztosítók érdeke, hogy azért ha nem túl csontos az eset ,fizessenek!:)

Gabca 2010.07.03. 21:42:43

@gfuller:
Jelen esetben:
A károkozó az elsőbbségadás táblával ellátott alárendelt útról - illetve előtte, saját elmondása szerint a nekem bal oldalon lévő, saját üzlete elől abba tolatott be - indult el a védett út felé, arra rákanyarodva.
Mi a védett úton autóztunk.
Tehát egyértelmű a KRESZ miatt, hogy nem mi voltunk a hibásak.
A károkozó nem tett eleget az elsőbbségadási kötelezettségének!

Szerintem ez elég egyértelmű a felelősség kérdésének esetleges vitájában!

lkjpoi 2010.07.05. 11:30:10

@Gabca: tényleg pereld be a károkozót, vagy legalábbis közöld vele, hogy be fogod perelni. Rendőrt hívni meg mindig kell, és igenis vegyék el az engedélyét pár hónapra az ilyennek, aki nem adja meg az elsőbbséget, ill. a szembejövő sávba kanyarodik be. Majd megtanulja, hogy máskor csak akkor ül be vezetni, ha ezt a kellő odafigyeléssel és komolysággal tudja tenni.

Gabca 2010.07.06. 19:56:54

Akit érdekelnek a képek, amiket én fotóztam, itt megtalálja! (bocs személyes albumért)

A biztosító szakértője szerint ez 2 külön sérülés.
Egy lendületesen, sportosan forduló és egy egyenesen haladó kocsi ütközése vizes úton... Nem biztos, hogy egy ponton ütődik össze, és el sem mozdul onnan.

Talán valami számítógépes technikával is be lehetne bizonyítani. Vagy valami fizikusnak.

picasaweb.google.hu/gabriella.m25/Grandim#

Gabca 2010.07.09. 19:33:37

@phaszfej: Amikor a krszakértő felhívott, hogy menjek oda a fotozásra, már nem tudtam lemondani a tanulómat - nem előre megbeszélt időpont volt!
Természetesen hozzám híven mindenki visszakapja minden elveszett percét! Soha nem a tanuló látja kárát!
Szerencsém is volt, hogy a fiatalember éppen egy régi ismerős, aki kíváncsi is volt az eseményre. De mindent megkapott a pénzéért!
Nem kell az oktatóknál általánosítani!

Gabca 2010.07.09. 19:37:12

@Integrált Szerverterror - vébé forevö!:
Nincs nyaralóm, csak gy szegedi lakásom hitelből...
Alufelni, könnyűfém-felni... csillivilli és Németországból redelte! Bocs, ha elírtam!
Amugy a mellékelt képeken látszik!

Gabca 2010.07.09. 19:38:48

@t0thl: Nem kamu! Ez a színtiszta igazság!
Kérdezz bátran!

Gabca 2010.07.09. 19:59:16

@labi: Hidd el, 20 éve én is azzal kezdtem.
Aztán ladám volt, amire már 1991-ben nem akartak munkát adni.
Volt Citoen AX, peugeot 205 és Ford Sierra. A használt kocsikkal ezzel a kemény igénybevétellel sok a baj, mert napi 10-12 órát jár, a kuplung is hamar elfárad a sok rutinozástól.

Az én kocsim nem luxusautó.
Egy Fiat Grande Punto, 1.3 multijet.
Állítható kormány, ülés, hogy 150-200 cm-es ember is beférjen, klima meg nekem kell, mert ez a munka igen nagy odafigyelést igényel, és nem lehet fáradtan csinálni. Nyáron meg belvárosban büdös kamionok és buszok között eléggé egészségkárosító lenne, a rutinpályán pollen-időszakban, vagy 50 fokos aszfalton meg emberkínzás!
Nekem ez munkaeszköz, és nem tudok 2 kocsit fenntartani. Ezért olyan van, emi nekem elegendő a hétköznapokra és a munkára is egyaránt, viszonylag keveset fogyaszt és könnyű vezetni, kis helyre lehet vele parkolni, valamint biztonságos.
Mások csak bevásárlókocsinak tartanak egyet, egyet az asszonynak, hogy menjen a körme színéhez, egyet meg a gyereknek, hogy tudjon mivel suliba járni. Na, az a luxus!:-)))

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.10. 00:35:32

@Gabca: Ismerek olyan faszit,aki a 45 percet végigalussza a városi vezetésen!!! :)))

Gabca 2010.07.19. 22:42:09

@1 Fószer: A vezetési idő 50 perc, nem 45!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása