Arányaiban az autópályákon történik a lekevesebb baleset, de a nagy sebesség miatt ezek különösen veszélyesek tudnak lenni. Ezért is figyelnek oda, hogy amikor valamilyen munkát végeznek akár az úton, akár mellette, azt jó előre kitáblázzák, fokozatosan csökkentik a megengedett sebességet. Ferenc viszont jól megijedt, amikor úgy futott bele egy sávlezárásba, hogy arra előtte nem utalt semmi az úttest bal oldalán. Nem tudom már, milyen idő volt, amikor történt az eset, de csak arra tudok gondolni, hogy az erős szél felborította az ideiglenes táblákat, ekkora hibát csak nem követ el az út kezelője...
Május 7-én az M5-ön távolodtam Budapesttől. Egyszer csak úton folyó munkák miatt elfogyott előttem a belső sáv (mintegy 100 m hosszon). A helyzet: a szélső sáv tele kamionnal, így az út jobb szélén lévő táblákat nem láttam.
Előttem a belső sávban szintén teherautó, így előre nem nagyon láttam. A belső sáv melletti sebességcsökkentő tábláknak megfelelően már csak 80-nal mentünk. Az előttem lévő autó hirtelen kisorolt a belső sávból két teherautó közé, ekkor láttam meg, hogy a belső sáv megszűnik közvetlenül előttem. Szerencsére én is ki tudtam sorolni gyorsan két teherautó közé, de veszélyes helyzet volt.
Még ha volt is olyan tábla kinn, ami jelezte, hogy megszűnik a belső sáv (ami egy előre mutató nyíl irányába balról mutató másik nyíl lehetett, amit valamiért nem láttam), abból biztos, hogy sáveltolásra gondoltam volna. Ilyen életveszélyes helyzetet okozhat egy az autópályán munkát végző cég?
Szerencsésebb lett volna a szélső sávot a leállósávba húzni, a belsőt meg a szélsőbe. Normális egy autópályán a belső sávot megszüntetni?
Még ha én is néztem el valamit, nem a biztonságos közlekedés lenne az első szempont?
Az utolsó 100 komment: