Ne aggódjatok, lesz a tegnapi buliról is beszámoló poszt, csak lusta voltam fényképezni és még várom a képanyagot, meg magamhoz kell térni teljesen, de nem várakoztatlak inkább titeket és kiteszek nektek egy érdekes dilemmát, amiről talán csak érintőlegesen volt szó korábban itt a blogon. Szóval szükség van a települések elé terelőszigetekre? Mocskos Kaviár szerint nem feltétlenül. Szerintem meg kellenek, mert ha valaki nem lassít le a megfelelő sebességre magától és nem tudja bevenni az ívet, az inkább itt repüljön le az útról, mint egy buszmegállónál településen belül. Persze lehet utána újra gyorsítani, de ha az embereknek csak néhány százaléka észreveszi magát időben, már az is számíthat. Nektek mi a véleményetek?
Nemrég Szigetvár közelében jártam, ahol hatalmas táblák hirdetik a "Közlekedés biztonságot javító fejlesztések a Szigetvári kistérségben" című Új Magyarországos projekt megvalósulását. Néhány kommentet szeretnék tenni evvel kapcsolatban.
Tapasztalataim szerint a fejlesztések zöme, egy-két kivételtől eltekintve (mint például az egyik veszélyes kanyarulat kiszélesítése) azt jelentette, hogy a térségben található falvak elé lassító járdaszigeteket helyeztek. Mindig kételkedtem ezek hatékonyságában, de néhány a közelmúltban történt esemény még tovább erősítette ezt a véleményemet.
Az egyik Pitti Katalin balesete, melyekről részleteket nem tudok, de úgy olvastam, hogy egy hasonló járdasziget dobta meg a kocsit, a másik pedig egy a közelmúltban tapasztalt baleset, melynek a nyomait láthattam pár nappal ezelőtt. Az egyik település előtt egy féknyom, egy halom üvegcserép és egy kidöntött oszlop büszkélkedett, hirdetve a közlekedés biztonságát a kistérségben.
Nyilván az Unió rendszeréhez próbálunk idomulni, ugyanúgy mint a telizöldekkel, körforgalmakkal, és a bevásárlóközpontok saját közlekedési lámpáival. Ezekről már talán bebizonyosodott, hogy néha segítenek, de ész nélkül nem telepíthetők akárhova, most talán a járdaszigeteken a sor.
Úgy vettem észre, hogy az autósok egy jelentős része ugyan a falu előtt valamelyest lelassít, kb. 60-70 km/h sebességgel átkacsázik a lassítón, majd szépen visszagyorsít. Egy másik részük későn veszi észre az akadályt és láthatóan megijed. Mások egyszerűen kikerülik balról.
Értem a dolog üzenetét, fogjuk meg fizikai akadállyal az autót, ne üsse el a gyalogost, ne kuglizza el az alárendelt útról figyelmetlenül kihajtókat, de nem gondolom hogy ésszerű megoldás az amúgyis szűk lassító mellé villanyoszlopokat telepíteni. Sőt az egész rendszer hatékonysága megkérdőjelezhető, bár kétségtelenül olcsóbb, mint rendes járdát, korlátot, elkerülő utat építeni. A kérdés csupán az, hogy valóban javul-e a közlekedés biztonsága? Mit mondhat a statisztika?
Az utolsó 100 komment: