Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kellenek forgalomlassító szigetek?

2010.07.25. 14:18 :: SilentSound

Ne aggódjatok, lesz a tegnapi buliról is beszámoló poszt, csak lusta voltam fényképezni és még várom a képanyagot, meg magamhoz kell térni teljesen, de nem várakoztatlak inkább titeket és kiteszek nektek egy érdekes dilemmát, amiről talán csak érintőlegesen volt szó korábban itt a blogon. Szóval szükség van a települések elé terelőszigetekre? Mocskos Kaviár szerint nem feltétlenül. Szerintem meg kellenek, mert ha valaki nem lassít le a megfelelő sebességre magától és nem tudja bevenni az ívet, az inkább itt repüljön le az útról, mint egy buszmegállónál településen belül. Persze lehet utána újra gyorsítani, de ha az embereknek csak néhány százaléka észreveszi magát időben, már az is számíthat. Nektek mi a véleményetek?

Nemrég Szigetvár közelében jártam, ahol hatalmas táblák hirdetik a "Közlekedés biztonságot javító fejlesztések a Szigetvári kistérségben" című Új Magyarországos projekt megvalósulását. Néhány kommentet szeretnék tenni evvel kapcsolatban.

Tapasztalataim szerint a fejlesztések zöme, egy-két kivételtől eltekintve (mint például az egyik veszélyes kanyarulat kiszélesítése) azt jelentette, hogy a térségben található falvak elé lassító járdaszigeteket helyeztek. Mindig kételkedtem ezek hatékonyságában, de néhány a közelmúltban történt esemény még tovább erősítette ezt a véleményemet.

Az egyik Pitti Katalin balesete, melyekről részleteket nem tudok, de úgy olvastam, hogy egy hasonló járdasziget dobta meg a kocsit, a másik pedig egy a közelmúltban tapasztalt baleset, melynek a nyomait láthattam pár nappal ezelőtt. Az egyik település előtt egy féknyom, egy halom üvegcserép és egy kidöntött oszlop büszkélkedett, hirdetve a közlekedés biztonságát a kistérségben.

Nyilván az Unió rendszeréhez próbálunk idomulni, ugyanúgy mint a telizöldekkel, körforgalmakkal, és a bevásárlóközpontok saját közlekedési lámpáival. Ezekről már talán bebizonyosodott, hogy néha segítenek, de ész nélkül nem telepíthetők akárhova, most talán a járdaszigeteken a sor.

Úgy vettem észre, hogy az autósok egy jelentős része ugyan a falu előtt valamelyest lelassít, kb. 60-70 km/h sebességgel átkacsázik a lassítón, majd szépen visszagyorsít. Egy másik részük későn veszi észre az akadályt és láthatóan megijed. Mások egyszerűen kikerülik balról.

Értem a dolog üzenetét, fogjuk meg fizikai akadállyal az autót, ne üsse el a gyalogost, ne kuglizza el az alárendelt útról figyelmetlenül kihajtókat, de nem gondolom hogy ésszerű megoldás az amúgyis szűk lassító mellé villanyoszlopokat telepíteni. Sőt az egész rendszer hatékonysága megkérdőjelezhető, bár kétségtelenül olcsóbb, mint rendes járdát, korlátot, elkerülő utat építeni. A kérdés csupán az, hogy valóban javul-e a közlekedés biztonsága? Mit mondhat a statisztika?

197 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2010.07.25. 14:26:56

Hát, aki akkora barom, hogy nem veszi észre a járdaszigetet, az megérdemli. Evolúció. Leglább egyedül töri össze magát, és nem mást kaszál el.

Hellisfitar 2010.07.25. 14:29:22

Javítsatok ki, ha tévednék, de úgy tudom ezek előtt sebességkorlátozó tábla is ki van rakva (60-as). Márpedig jól el kell bambulni ahhoz, hogy az ember hatvannal (és tovább megyek, mint a kanyarok előtti seb.korlátozó: + 15-20 km-es sebességgel lazán bevehető még az a kanyar a tábla "ajánlásához" képest) ne tudja a szűkített ívet megfelelően leküzdeni.
Na persze véletlen balesetek úgy is előfordulhatnak, ha az ember ötvennel döccen bele, de azok ugyanúgy részei (sajnos) a közlekedésnek, mint a padkázás vagy egy állat elkerülhetetlen elcsapása.
Szerintem ha nem is a legtutibb, de mindenesetre költségkímélő és jó módszer ez a lassítás kikényszerítésére, ha már a településtábla és a közlekedési morálunk ezt nem biztosítja.

RaveAcE 2010.07.25. 14:39:31

Egyik ismerősöm mentővel ment (száguldott) esethez. Nem tudta, hogy már ott is van sziget és nem is igen látszódott az előzés megkezdése előtt. Tört a felni, majdnem borultak.
Csak azt akartam mondani, hogy valakinek pedig sietnie kell.

szaGértő 2010.07.25. 14:44:17

@RaveAcE: Azért tábla csak volt az út szélén. Előzni tilos, sebességkorlátozás. Abból azért sejteni lehet, hogy valami van ott.

"streetfighter" 2010.07.25. 14:50:01

@RaveAcE:
Érdekes.
Én nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy egy járda szigetet ne lehessen észre venni.
Miért nem ment át a bal oldalra és kerülte ki ott, vagy jöttek szembe és úgy akart előzni?
Ezek a járda szigetek nagy hóban és a terelő tábla hiányában komoly balesetet okozhatnak!
Egyik ismerősömnek így ment galyra a futóműve.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 14:50:20

Általában 60-as van kitéve ezek előtt, ráadásul sok helyen kint van a figyelmeztető tábla is, hogy sziget van. Természetesen azok hőbörögnek a lassító sziget ellen, akik amúgy is semmibe veszik a közlekedés szabályait és az embertársait. Én magasról teszek arra, hogy valaki siet-e vagy nem. Ahol 60, ott 60, ahol 50, ott 50-re veszem a tempót. Sietsz? Úgy indulj el, hogy odaérj időben! Ha pedig le akarsz tolni az útról csak azért, mert én szabályosan közlekedek, úgyis be van horpadva a hátsó ajtóm, várom a megfelelő biztosított alanyt a javításhoz...

Take-it-Easy 2010.07.25. 14:57:51

Igenis kellenek. Amíg egy sebességkorlátozó tábla nem éri el az arra haladók ingerküszöbét és ezáltal a célját, addig sajnos kell. Veszélyes helyzetet akkor tud igazán okozni, ha valaki úgy közelít hozzá. Azaz nagyon gyorsan.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.25. 14:58:00

85-ös főúton sokan haltak már meg Farádnál,mert olyan tükör sima lett az új aszfalt a terelősziget miatt azon a pici darabon,hogy aki nem arra járt,azon nagyon pórul járt.

Üdvözítő,hogy aszfaltot kapott nem rég,pedig nem volt kátyús.

Nekem a kedvencem az,mikor már a terelősziget mellett a padka és az aszfalt között már hiányzik a föld,annyira keskeny az út.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.25. 15:01:35

@Easyke: Én tudod min szoktam nevetni,mikor elkezdik írni az emberek egy gyalogosgázolós cikkhez,hogy az összes zebra elé fekvő rendőrt kell telepíteni.

Aki ilyet ír,azon látszik,hogy csak az anyós ülésen szokott ülni max.

angxdd 2010.07.25. 15:05:15

aki ezeken fennakad, az akadjon! még mielőtt a településen átszágulda nem sikerül neki kikerülni valamit. egyébként is felelőtlen száguldozó, ha egy ilyet nem vesz észre és még a kormányt is rángatni kezdi annyira, hogy letérjen az útról!

az ilyen szigetek lépcsős szegéllyel vannak (mint a képen is), ezeken simán át is lehet menni, nem különösebben dobnak meg egy jó autót még 100-nál sem.

a járdaszegélyes fajtát viszont be kellene tiltani, meg kellene szűntetni. télen nagy problémát okozhat, arról nem is beszélve, hogy a képen láthatóra nyugodtan fel lehet menni 2 kerékkel ha ki kellene kerülni vmit a másikra nem...

Leadfoot 2010.07.25. 15:07:50

@1 Fószer: "sokan haltak már meg Farádnál,mert olyan tükör sima lett az új aszfalt"

Miva'?

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 15:12:09

Miért van az, hogy átérve az osztrák határon mindenki szépen 60-nal halad a 60-assal korlátozott országúti kereszteződésekben (általában az összes ilyen)? Aztán az osztrák átjön ide, és megy, mint a meszes. Többször tapasztaltam már.

Kézlevágással egyenértékű büntetésekre lenne szükség (és legfőképpen a szabályok betartatására) mert itt mindenki csak a száját jártatja, milyen szar a közlekedés, de nem tenne érte semmit... alapvető szabályokat nem képesek egyesek betartani (sebesség, jobbra tartás, index használata, autóúton és autópályán balról előzés, buszsáv, gyalogátkelőhely, nagyobb kereszteződésben szabályos balra kanyarodás, lakott területen kívül világítás, és még lehetne sorolni). Mindenki úgy közlekedik, mint egy birka. Lassan olyan a közlekedés, mint Bukarestben vagy Nápolyban... és ez nem a dinamikus/tötymörgő vezetésről szól, hanem arról, hogy egyesek magasról leszarják, hogy más is közlekedik az úton.

Semmi baj a szigettel, ha normálisan ki van építve (terelő tábla, előjelző/sebességkorlátozó tábla). Mivel ezek eleve lakott terület kezdetén helyezkednek el, amúgy is kutya kötlessége mindenkinek 50-re lassítani. Ha a sziget nem lenne, berongyolna mindenki a faluba 90-nel, mire a motorfék lelassítja, már át is gurult rajta. Közben elüt két biciklist meg egy rőzsét cipelő nénikét.

A tököm tele van azzal, hogy mindenki csak hőbörögni tud...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 15:14:52

@1 Fószer: de ennek semmi köze magához a szigethez. Ha a kivitelezés olyan, amilyen, nem a sziget létjogosultságát kell megkérdőjelezni, hanem azt kell felelősségre vonni, aki úgy odagányolta...

Leadfoot 2010.07.25. 15:14:59

Egyébként az a véleményem, hogy attól, hogy pár idióta az ilyenek miatt is balesetet szenved, még nem kéne rögtön ellenezni.

Mondok egy példát: Volt már olyan, hogy a körforgalom megdobta a járművet, és nagyon csúnya baleset lett belőle (a lengyel busz balesete a Balaton mellett). De ettől még a körforgalom sokkal biztonságosabb, mint a sima kereszteződés.

Egyébként olyan ember is van, aki kikerüli a félsorompót, és úgy megy neki a vonatnak.
Szóval ha baleset történik, az nem biztos (sőt, legtöbbször nem) a létesítmény hibája.

Az viszont igaz, hogy az ilyen szigetek forgalomlassításra nem nagyon alkalmasak, viszont elég drágák. Amik jók lennének helyette:
- Fekvőrendőrnek látszó felfestés
- Olyan lámpa, ami bizonyos sebesség fölött pirosra vált (+ ehhez persze - mivel Magyarországon vagyunk) kéne a piroson átmenőket figyelő kamera.

Viszont nálunk a környéken (Pécs) is csináltak néhány ilyen szigetet... hát, borzalmas. Jártam már úgy, hogy a szigeten lévő tábla (alacsony, kikerülési irányt jelző) mögül lépett elém egy gyerek. Pont befért mögé, semmit nem láttam belőle.

Rocko- 2010.07.25. 15:18:27

ezek nem megelőzik, hanem okozzák a balesetet. nem ezzel kell csökkenteni az indcidensek számát.

@RaveAcE: egyetértek.

Leadfoot 2010.07.25. 15:19:26

@Rival: "Kézlevágással egyenértékű büntetésekre lenne szükség"

Ebben az a vicces, hogy az emberek egy része ezt mondja, egy másik része szerint meg most is olyan szinten szivatják a jónépet a rendőrök, hogy képtelenség közlekedni.

Megjegyzem, én a két álláspont között vagyok... Tök mindegy, mekkora a büntetés, ha nincs ellenőrzés. Közhely, de Magyarországon csak a sebességmérés megy. Esetleg néha van 1-1 kampány az ittas sofőrök, a biztonsági öv vagy épp az EÜ doboz miatt. De hogy a többi gyakori baleseti okot (pl. szabálytalan kanyarodás, előzés) ellenőrizték volna, olyat még nem nagyon láttam.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 15:27:03

@Leadfoot: így van. De a magyar rendőrnek semmi tekintélye, ezért pedig maga a rendőrség is felelős. Amerikában autós üldözéskor nem számít a rendőrautó, összetörik, ha kell. Itthon figyelmeztető lövés leadásakor is hírértékű a szennytévékben, ki, mikor, hová lőtt, jogszerű volt-e...

...régen félreállítottak akkor is, ha nem indexeltél sávváltáskor. Ma mi van? Semmi...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 15:31:48

@Leadfoot: a kinthagyott 30-asnál mérést és az EÜ dobozt én is szivatásnak érzem. Ettől függetlenül a 30 akkor is 30, a sofőrnek nincs mérlegelési lehetősége. Úgy gondolom lenne több olyan dolog is, amit ellenőrizve szintén sokat kaszálhatna a jard, és az általános közlekedési morál is javulhatna. Ezekkel nem fog...

itoh 2010.07.25. 15:47:57

A hülyeség ellen nincs védelem.

ági anyu 2010.07.25. 15:48:47

@Rival: Sokkal inkább arra lenne szükség, hogy ne lehessen megúszni, vagy csak nagyon ritkán

fda 2010.07.25. 15:49:52

Azért ha falu elején valaki nem látja a FALUT, a TELEPÜLÉSTÁBLÁT, és az elé kirakott kb. 60-70-es LASSÍTÓ TÁBLÁT, az ne csodálkozzon hogy az út közepére épített LASSÍTÓSZIGETET sem veszi észre.

A barom inkább ott törje össze magát, mint bent a faluban, ahol több kárt okozhat.

Ez egy kiváló megoldás, és sokkal jobb, mint pl. a fekvőrendőr, ami mindenkit zavar, ez meg csak azt, aki NAGYON gyorsan megy. 10-20 plusszal gond nélkül át lehet ezeken menni

ági anyu 2010.07.25. 15:53:21

@Leadfoot: Nálunk, a Campona előtt a Nagytétényi úton, a zebráknál sokszor van rendőr. Kiszedik még a szabálytalan gyalogosokat is - helyesen. Ámde mit lehet tenni azzal az autóssal, aki úgy megy át a piroson, hogy a fényképezős rendőr a középső járdaszigeten áll, RENDŐRSÉG feliratú láthatósági mellényben?

ági anyu 2010.07.25. 15:55:34

Egyébként nem szokott ezeknek a szigeteknek az elején egy alacsonyabb tábla is lenni, amelyik mutatja a kerülés irányát?

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.07.25. 16:06:21

Én szeretem ezeket a szigeteket, végre nem dudálnak le, amikor 55-tel "tépek" keresztül a falvakon, illetve nem előznek ki balról, amikor megállok valakinek.

Szarul kivitelezett példányba viszont már én is futottam bele: a 21-es úton Salgótarján felől az egyik 110-es rész után jön egy hosszú, egyenes kilencvenes, amin egyszercsak van egy lakott terület kezdete tábla. Igen ám, de az első ház valahol a horizonton, tehát csak kifuttatni kezdtem a kocsit, nem fékeztem erősen. Aztán igen, amikor a közvilágítástól még mindig távol, bármiféle tábla vagy akármi nélkül egyszercsak a tompított igen rövid fénykörében megjelent egy virágláda...

Azóta ugyan pótolták, de az útépítések még mindig nagyon kaotikusak az országban.

Apropó, jól láttam, hogy jelzett úton néhány 110-es részről azóta lekerült a tábla, és megint kilencvenesek lettek?

Marcellusca 2010.07.25. 16:07:36

@Easyke: És nem is sebességkorlátozó, hanem LAKOTT TERÜLET tábláról van szó. Mert ezek elé építik.

Az igazsághoz tartozik, hogy azoknak is igaza van, akik azt mondják, hogy nem mindig jó a konstrukció.
Túl közel van a 60-as tábla (kevés az idő/hely a normális lassításhoz, azaz ne kelljen satuzni), valóban szűkek ezek a lassítók, villanyoszlop van mellette, buszmegálló közvetlen közelben.
Minderre nagyon jó példa Derekegyház.

Egyébként meg - sajnos - szükségesek ezek a lassítók.

Ja, Derekegyházon BELÜL is vannak ilyen lassítók. :)

mahet 2010.07.25. 16:13:52

"Úgy vettem észre, hogy az autósok egy jelentős része ugyan a falu előtt valamelyest lelassít, kb. 60-70 km/h sebességgel átkacsázik a lassítón, majd szépen visszagyorsít."

- köhh... általában a faluban 50-es a megengedett nem? Bár nem járok sokat vidéken, de akkor nem nagyon látok ilyen gyorshajtást. Szerintem ennyire már nincs lemaradva a magyar közlekedési morál (zebránál is többen állnak meg mint nem).

Marcellusca 2010.07.25. 16:16:04

@Rival: Igazad van, de ...

Mégis mit kellene csinálnom, azon kívül, hogy a szabályokat betartva közlekedem? Az idiótákat - adott esetben - figyelmeztetem, szóváteszem a hibáit (azaz jól leb@szom)? Nem, nem veszélyeztetek, nem fékezgetek, önkéntesrendőrködöm! Ha módom van, szóban közlöm a delikvenssel, hogy hülye.

Ezen kívül mit lehet még tenni?

Tornado86 2010.07.25. 16:19:33

No igen: ezek elõtt ott a sebességkorlátozó tábla, jellemzõen 70esre emlékszem, aztán ha be akarom bizonyítani, milyen ügyes vagyok, 120-130al is megkerülöm guminyekkenés nélkül :)
@Rival:
Mert nem helyiek, hogy ismerjék a terepet. Én bizony emlékszem olyan mikrobuszosra (bécsújhelyi rendszámmal, ha nem csal a memóriám kb. 4 év távlatából), amelyik bizony 100 helyett 130-140el ment, falvakon át pedig 80-90-100al. Egy helyen mértek a zsaruk, ott le is lassított 100ra. Mellesleg ahogy nézem, nem sokszor volt fixre kiszámítva az idõd, kiindulva az "Indulj el idõben!" hozzáállásodból kifolyólag.
@ági anyu:
Ott van az a tábla, csak figyelni is kéne :)

Marcellusca 2010.07.25. 16:22:35

@Marcellusca: Ja, ehhez annyi kiegészítés, hogy az a kis "kerülő" útszakasz kezd leszakadni, azaz nem lett jól alapozva, így szinte baleset-veszélyesebb mintha nem lenne.

cso zsi 2010.07.25. 16:26:05

Az én tapasztalatom az, hogy a szabályos autós a település elején kirakott terelősziget által kialakított "boxutcába" bemegy, és lelassít. A szabálytalan autó egyenesen veszi a szemközti oldalon, záróvonalon át. Nem egyszeri esetben láttam.

dukeekud 2010.07.25. 16:29:08

" 1 Fószer:
Én tudod min szoktam nevetni,mikor elkezdik írni az emberek egy gyalogosgázolós cikkhez,hogy az összes zebra elé fekvő rendőrt kell telepíteni."

Pedig pont erre volna szukseg, minden zebra elott egy fekvo rendor, mesterlovesz puskaval, es aki 20-nal gyorsabban kozelit egy zebra fele, azt fejlovessel kivegezni.
Nem kene mindehol allandoan, eleg lenne csak nehany ilyen baromallat hullajat kitenni az ut szelere, lefogadom a tobbi mindjart letudna lassitani 20-ra.

al Dajjal 2010.07.25. 16:36:08

A lassítósziget lényege: A vadállat, aki nem képes a sebesség határokat betartani, magát törje össze, nyírja ki, s ne másokat!
Legyen csak minél több belőle!
Ahogy írtad is: "ne üsse el a gyalogost, ne kuglizza el az alárendelt útról figyelmetlenül kihajtókat"
Senki nem kényszerít senkit fegyverrel a száguldozásra. Aki viszont megteszi, magára vessen - akár bírságról, akár ebből eredő balesetről van szó. És ha baleset történik, lehetőleg csak a szabálytalankodó sérüljön! Teljesen jó ez így!

Marcellusca 2010.07.25. 16:39:11

@dukeekud: Mé' pont 20-ra?
10-re, vaze!

hard 2010.07.25. 16:40:40

@1 Fószer: hát azt Farádnál a Györ felé vezető irányban 120-al is be lehet venni simán.

hard 2010.07.25. 16:45:37

a 85-ösön meg a Peresztegi a legjobb, azt zseniális módon sikerült kanyar kijárathoz tenni. Kb a kanyarban kell lassítani hozzá. Na az ott lévő villanyoszlopot már vakon cserék.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 16:57:47

@Marcellusca: nem értelek... miért, mi mást kellene még tenned? :) Szerintem semmit. Inkább másnak kéne ugyanezt, és máris értelmét vesztené a kérdésed.

-d(-_-)b- 2010.07.25. 16:58:44

Itt nálunk van olyan járdasziget, ami normál padkával készült, mint amilyen a járdáknak van, és nem olyanna, amilyen a képen van. Az utat persze nem aszvaltozták újra, csak tettek mindkét szélére 50-50 centi aszfaltcsíkot, ami már rég megsüllyedt; rossz nézni, mennyire megdőlnek a buszok meg a teherautók. Távolsági busz már borult itt be az árokba. Ja, és bent lakott területen van, nem a városhatáron.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 17:02:08

@Tornado86: "Mellesleg ahogy nézem, nem sokszor volt fixre kiszámítva az idõd, kiindulva az "Indulj el idõben!" hozzáállásodból kifolyólag."

Beletrafáltál. Kijáró szervizesként mindig fixre ki van számítva... :D

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 17:10:37

Ha siet valaki, az nem ok arra, hogy mást is veszélyeztessen. Itt nem a +10% sebességről beszélek, de aki 50 helyett 80-90-nel száguldozik, ne magyarázza nekem, hogy fixre ki van számítva az ideje... ki a búbánatot érdekel? (Természetesen a jelenlévők mindig kivételt képeznek, itt senki nem siet.) Feleségem most gyakorolja a vezetést, mert régóta nem ült volánnál. Neki is próbálom a fejébe verni, hogy ne foglalkozzon azzal, hogy ki hogyan dudálja-, vagy nyomja le. Ameddig a szabályokat betartva közlekedik, senkinek semmi be- és beleszólása nem lehet.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.07.25. 17:16:34

forgalomlassító szigetekre nincs szükség. ellenben nagy szükség lenne településeket elkerülő normális országúthálózatra, ahol esetleg lehet haladni egyhuzamban 50-100 km-t is anélkül, az olyan falvakon, amiken belül semmi dolga az embernek, át kelljen dögönie halálcsiga tempóban.

rondakutya 2010.07.25. 17:20:48

@Rival: 100%-ban egyetértek veled

szaGértő 2010.07.25. 17:24:24

@Rival: Ja, de csak a lúzer siet, a fontos embereket megvárják. :)

rcfan 2010.07.25. 17:32:05

Sajnos magamon is észrevettem, hogy a rohanó világunkban a főúton a forgalom üteme szerint tartott 90 ... 100-as tempóról motorfékkel ... ám 70..80 km/h körüli tempóval robogok be a településre és csak a motorfékkel lassítok vissza 50-re, holott az 50 már a településtáblától kötelező és nem véletlenül.

Ám ha van ilyen járdasziget, akkor a járdaszigetig rátaposva a fékre 50-re visszalassítok. Ez főleg az autópálya felöl a lejtőn megközelített Balatonszentgyörgynél figyelhető meg. Járdasziget nélkül a lejtőn üresben gurulva tuti 90..100 között robogna be a legtöbb autós.

Szóval ... kell sajnos ez. Legalábbis a magamfajta vezetőknek. És szerintem egyre több ilyen van.

És hogy balesetveszélyes? Nézzük:
- főút (90)
- településtábla (itt már 50 kötelező a kresz szerint !!!)
- lassító járdasziget

a sorrend mindenhol.

Ergó 50-nel köteles menni az autós a járdaszigetnél, ami így már nem veszélyes.

Az igazán veszélyes annak számára, aki őrült módon még a településtáblánál akarja kielőzni 100-zal az előtte cammogó teherautót.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.25. 17:36:36

@holex: Az nyilván jó lenne, de költségvetésben a kettő nem mérhető össze. Ha már a 85-ös utat emlegették többen, ott például csinálják az elkerülőutat, ami kell is nagyon, csak azt nem értem, hogy mi a bánatért Enesénél kezdik, mikor pl. Csornánál a 85-ös és 86-os utak találkozása miatt az egész város totálisan be tud állni. De ez már egy másik történet...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 17:37:11

@holex: forgalomlassító szigetekre szükség van, érdekes módon "nyugaton" nem okoz problémát. Talán a hozzászólásod második fele a válasz, Németországban van autópálya bőven, ráadásul ingyen (most ne menjünk bele, hogy egyébként a benzinnel fizeted meg az útdíjat, amelyből láthatóan csinálnak is valamit). Ha itt is lenne autópálya, és nem akadályoznák mindenféle huligánok (pl. levegő _munka_csoport) a normális úthálózat fejlesztését (amelyet persze rendre kifizetnének, nem úgy, mint most, hogy az alvállalkozói sok végén a valódi munkavégzőnek semmi nem jut), akkor a sietős versenyző is odaérne időben. M0 észak-nyugati szektor? A büdös életben nem lesz itt semmi, ha még egy tetves Ürömi elágazást sem képesek 20 év alatt megoldani... ...és főleg így nem, hogy a közlekedés legégetőbb problémája a lassító szigetek jelenléte.

dukeekud 2010.07.25. 17:39:41

"Rival:
Ha siet valaki, az nem ok arra, hogy mást is veszélyeztessen. Itt nem a +10% sebességről beszélek, de aki 50 helyett 80-90-nel száguldozik, ne magyarázza nekem, hogy fixre ki van számítva az ideje... ki a búbánatot érdekel? "

Nevetseges, hogy nalunk minden autos dzsemszbondnak, meg bruszvilisznek hiszi magat, es azt kepzeli, hogy az o munkajan mulik az egesz fold, sot a naprendszer sorsa.
Uristen ha kesik egy percet a tragya lapatolasbol, akkor kitor az atomhaboru. Olyanok mint az ovodasok.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 17:43:36

@rcfan: Csobánkáról Pomáz felé pl. a sorrend 60-as tábla (nagy raverzöld keretben, csak a vaknak nem tűnik fel), lassító sziget, Pomáz tábla. Természetesen igen ingerült lesz az a delikvens, aki a hegyről minimum 100-as tempóval rongyol le a völgybe, majd kénytelen miattam 60-ra lassítani. Szörnyű lehet szegénynek...

...egyszer tényleg megcsókolhatná a seggem valaki, mert nincs kedvem Cascoval megcsináltatni a hátsó ajtót. :)

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.25. 17:44:18

Aszongyák, hogy ha NEM CSINÁLNÁNAK forgalomlassító járdaszigeteket, akkor Pitti Kati néni sem törné össze magát.

Én aszondom: ha NEM ADNÁNAK jogosítványt mindenkinek, főleg olyanoknak, akik nem tudnak lassítani, meg egy egyszerű kormánymozdulatot tenni, akkor Pitti Kati néni sem törné össze magát. Meg sok más lúzer sem.

D4D 2010.07.25. 17:44:58

Ezek a szigetek jók (lennének) ha:

- Rendesen lennének megépítve, mert pl Solymár Pemü-nél az aszfalt egyszerűen felpattogott, és olyan kátyús lett, hogy nagyon sokan a másik oldalán kerülték ki, mert nem óhajtották az autójukat tönkretenni.
Azt kell látni ezeknek a szigeteknek a létesítésekor, hogy az útpálya a sziget megjelenése miatt megszélesedik, de a szélesedett rész alá csak egy kis döngölt? valami kerül, arra egy kis vékony aszfalt. Emiatt elválik az eredeti pályatesttől, és járhatatlan lesz.
Ezt az összes sziget esetében meg lehet figyelni, amit utólag építettek be.
- Nem ártana ügyelni pl a vonalvezetésére sem, ha jól emlékszem Pilismaróton láttam olyat, hogy a csuklós busz a településre érkezéskor centizve, lépésben halad át a sziget mellett, mert egyszerűen szűk neki. Nem lelassítja, megállítja. Erre is van egyébként több példa.
- Végül pedig ha megcsinálják, akkor az legyen is használható, mert ha a hókotró sem megy be a sziget melletti jobb oldalra, akkor a rendőr engem ne akarjon azért megbüntetni, mert nem akartam az autómmal a 30 cm magas, helyenként fagyott hókotradékon keresztülvágni csak azért, hogy szabályos legyek. Ez szintén Pilismaróton volt, 2008-2009 telén.
- Végül megemlíteném Budajenőt, ahol az új forgalomlassító sziget olyan barom módon lett a posta előtt kialakítva, hogy egy Ducatóval sem lehet a hegy felől jobbra kanyarodni a tüzép fele. Gratulálok az illetékeseknek. Külön dicséretet érdemel a másik sziget, mert ott a sziget melletti új aszfalt annyira szar, hogy 30as tempónál is beráz. Szintén balról kerülendő!

cindbl 2010.07.25. 17:49:10

@1 Fószer: "Én tudod min szoktam nevetni,mikor elkezdik írni az emberek egy gyalogosgázolós cikkhez,hogy az összes zebra elé fekvő rendőrt kell telepíteni."

ez szerintem is hujeseg, maganak a zebranak kellene a fekvorendornek lenni. irorszagban rendeszeresen lathatnal ilyet, sot ott siman fouton is vannak fekvorendorok a varosban.

D4D 2010.07.25. 17:49:59

Budajenő dicséretéből kimaradt, hogy a posta előtt levő sziget melletti út teljesen szűk, volt viszont egy 40 cm-es kátyú keréknyomon, amit ki se lehetett kerülni, tehát 1 km/h-val mentem át rajta, mert nem szeretek hetente felnit venni. Hátulról néha volt nagy csikorgás.
A bukkanó miatt ezt a szigetet nem lehetett a kátyú meglétének időtartama alatt (6 hónap) balról kikerülni.

D4D 2010.07.25. 17:51:34

@cindbl:
Olaszban is.
De azokon 30-50-el kényelmesen át lehet menni, ellenben MO-n nagyon sok olyan van, amin pl oldalazva tudok csak átmenni, mert a köténylemez másképp leérne.

cindbl 2010.07.25. 17:57:58

nekem az is eleg, ha 50-el megy at rajta a huje marhaja, azt nem tud 70 fele menni, mert mar jon is a kovetkezo...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.07.25. 17:58:17

@dukeekud: amióta saját vállalkozásban űzöm az ipart nem érdekel a közlekedés. Teljesen nyugodtan tudok autózni, és korántsem vagyok olyan ideges és agresszív, mint amikor még droid voltam különböző helyeken. Akkor megőrültem, hogy nem érek be nyolcra, és munka után nem érek haza hétre sem, mert dugóban araszolok oda és vissza. Ma már eleve nem indulok el sehova 10 előtt, és mivel mindig máshová kell menjek, úgy és olyan tempóban jövök haza, ahogy nekem tetszik. Igaz, hogy sokszor késő este, akkor pedig már amúgy sincs nagy forgalom.

A lényege a mondanivalómnak az, hogy amíg az emberek az élet más területein is idegesek, a közlekedésben is azok lesznek.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.07.25. 17:59:21

A leírás alapján a lassító elérte a célját: az aki egy járdaszigetet sem tud kikerülni, az a településen belül sem fog senkire sem vigyázni.

Vannak előjelző táblák, és mégis meglepődnek. Ha jól értem, az a bajuk vele, hogy balesetveszélyessé válik az út a gyorshajtók számára? :D

Igy legalább az a havi pár őrült a falu előtti susnyákosban töri össze az autóját.
KRESZ alapú Taigetosz. Támogatom!

Count Adyn 2010.07.25. 17:59:48

Ha jól van megoldva akkor nem gázak ezek, de ahol se jelzés se semmi, csak hopp egy sziget hirtelen kellemetlen meglepetés tud lenni:D

jelentéktelen alak 2010.07.25. 18:00:29

Az egyik legértelmesebb dolog, ami az utóbb években terjed Magyarországon az ilyen sziget.
Ismerve a magyar közlekedési morált, a lakott területeken átvezető utakra is kellene ilyen 50-100méterenként. Mert túl sokan gyorsítanak az ilyen után tényleg vissza.

Zebrák elé, meg ha fekvőrendőrt nem is, de egy hasonló lassítót, vagy kiemelt burkolat sok helyen indokolt lenne.

Amíg sokak számára normális dolog 80+-al autózni keresztül egy falún, addig kellenek az ilyenek. Gyorsabb és hatékonyabb, mint mindenkinek meggyógyítani az agyát.

Úgy ez a véleményem, hogy heti 700-100km-t vezetek.

Tornado86 2010.07.25. 18:08:34

@tundrazuzmo:
Valahogy úgy. Lassan tényleg odajutok, hogy beküldjek egy vicces tesztet, aztán hadd boruljon a bili azt illetõen, hogy ki milyen sofõr :)
@escaper:
Aki alkalmatlan vezetni, szerintem ne vezessen. Mellesleg feljebb leírtam, hogy mennyivel is lehet ezeket kikerülni, legalábbis a 42es v. a 47es viszonylatában :)

Silcon 2010.07.25. 18:15:15

Legalább a "macskaköves" betétről leszoktak már. Egy időben a Dunántúlon divat volt egy-két ilyen szakaszt is beépíteni a lassító elé csak a befelé vezető oldalon, úgymond figyelemfelhívónak. Na ezekből hónapok alatt kilazultak a kövek és akkora lyukak keletkeztek a helyükön, hogy szépen megvárta mindenki amíg szembe elmennek és ott hajtott át.

Silcon 2010.07.25. 18:17:04

@jelentéktelen alak:
Csak fekvőrendőrt ne! Vagy legalább szabványosítsák! Nem ültetett, szériaautóm van, egyik másik barkács-fekvőrendőrnél leér a hasa.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.07.25. 18:17:10

@Tornado86:
Az alkalmatlanságot hogy mérnéd? A sávok közt cikázó barmok egy része valószínűleg ismeri a szabályokat (átmennek a teszteken), és jobban is vezetnek mint egy hétvégi vezető (ott sem kiszűrhető). Elvileg a pontgyűjtés emelhetné ki ezeket, de az meg csak papír alapú szabályozás, soha nem működött.

A lassító önmagában is egy teszt: aki ezt sem tudja kikerülni az alkalmatlan.
Aki meg ügyes, azt kapja el a radar!

al Dajjal 2010.07.25. 18:20:36

Zebra előtti fekvőrendőrnek egyetlen óriási hibája lenne az iszonyatos költségen kívül: Nem lehetne behúzni a mentő, rendőr és tűzoltó előtt sem.

Wiiktor 2010.07.25. 18:30:52

@szaGértő: Miskolctól Nyékládházáig 70es tábla van még a település névtáblája előtt, aztán ezek a csodák már lakotterületen belül vannak, azaz elviekben 50-nel kéne áthaladni rajtuk. Nekem amúgy annyira nem "kényelmesek", tehát lehetnének kicsit íveltebbek is.

gramercy 2010.07.25. 18:34:49

semmi baj ezekkel a lassitokkal

sok hulye hetvegi hetvenest meg dobja csak meg rendesen

Peetee 2010.07.25. 18:49:16

Már mindjárt nevezzük ki a járdaszigetet a baleset okozójának, mert ha nem lett volna ott, akkor a szegény autós 110-el is berepülhetett volna a faluba a beláthatatlan előzésének befejezése után...nem?!

Hát megáll az ész!!! Ekkora baromságot.

Azért van ott; hogy meglassítsa a forgalamat. Az, hogy olyan emberek is jogosítvány birtokában ülnek autóba, akik egy 30m hosszú terelőszigetet KÉPTELENEK ÉSZREVENNI....az nem a "rendszer" hibája. Nem hiszem el ,hogy ezt 90-100km/h tempóval közlekedve olyan nehéz észrevenni, értékelni, és átmenni rajta.
Pitti Katalinnak biztosan csodás a hangja, de inkább vigye vissza a jogosítványát.
Mennyivel ment; ami úgy megdobta az autót ,hogy berepül a bokrok közé? Ez a terelősziget még 70el sem dob el, max. kicsit rá kell fogni a kormányra, hogy egyenesben maradjon az autó. FÉK????? Miért nem használja, 70km/h-ról egy Yaris azon a száraz aszfalton 18-25m-en belül megáll.
Megijed, aztán becsukja a szemét, mert ő operaénekesnő...jajajajj. Az ilyen balf@szok okozzák a baleseteket. Neki nem szólt előre senki ,hogy mari néni kicsit jobbra, aztán balra kell tekerni majd a kormányt!!!!

Agyrém!!! És még a terelősziget a hibás. Non-sense!!!!!!!!!!!!

hypotheticalfriend 2010.07.25. 19:03:38

Ha lelassít a gyorshajtó a szigetnél, nem csúszik, ki, nem pattan le. Ha mégis kicsúszik, felborul, lepattan, megdobja, akkor nem lassított le. Mindkét esetben működött a lassító sziget. A lassító sziget nem azért van, hogy a gyorshajtót védje, hanem azért, hogy ne lehessen gyorshajtással gyalogosokat veszélyeztetni.

Tornado86 2010.07.25. 19:04:13

@escaper:
Mondjuk nem ennyire egyszerû a helyzet, de szerintem az az alkalmas, aki képes beszámítható módon és jó tempóban közlekedni, ha pedig valami miatt lassabb száraz úton mint a max. megengedett, legyen partner abban, hogy elõzzék meg, igaz ami igaz, személy szerint nekem el szokásom engedni a gyorsabbat akkor is ha alapból szabálytalan vagyok gyorshajtás miatt. Nem tudhatjuk sose, miért megy olyan tempóban, amilyenben, aztán ha zöld utat engedsz neki, lehet legközelebb ha nem is pont veled, de valakivel elõzékenyebb lesz.

Tornado86 2010.07.25. 19:04:57

@hypotheticalfriend:
Kimaradt a számításodból a rossz ív :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.25. 19:15:59

Értelme nem sok van ezeknek a szigeteknek...

Ellenben elég nagyok, és az öregasszonyok a pógimesterre szavaznak ha van ilyen, meg a falusi zsírparaszt kivilágítatlan biciglisek a kocsmában beszittyózva nagyon tudnak neki örülni, hogy innentől kezdve rend lesz! Noh, még egy felest, a nájlonszilvából, azt megyek haza megverni az asszonyt...

VakondM 2010.07.25. 19:22:32

Nekem és még jó néhány autóstársamnak miért nincs ezekkel gondom sem itthon, sem külföldön?? :-o)

nikk rivers 2010.07.25. 19:26:30

Igenis sok értelme ezeknek a szigeteknek..

inkább ez dobja meg a fegyelmezetlen autóst, mint a kocsmából négykézláb hazafelé tartó pistabá'

lamed 2010.07.25. 19:28:16

"Egy másik részük későn veszi észre az akadályt és láthatóan megijed."

Na ezen kiakadtam! Milyen országban élünk, kik közlekednek itt??? Mi az, hogy nem veszi észre, aztán MEGIJED? És még ezekre legyünk tekintettel? Nehogy megijedjen szegény balfasz, mikor eléugrik egy járdasziget? Az ilyen az 50-es korlátozást sem veszi észre. Persze, hát menjen csak át a falun 70-nel, inkább, mint hogy megijedjen szegény. Ezek úgyis 70-nel mennek mindenhol, 40-es táblánál is és autópályán is, mert semmit sem érzékelnek a környezetükből, egy közeledő harckocsioszlopot is csak akkor vennének észre, ha már a lánctalp átment a motorháztetőn.

Ettől függetlenül tényleg lehet néhány ilyen lassító, amit rosszul tábláztak ki, nincs megvilágítva stb, ezeket ki kell javítani, de a többi igenis jól betölti a funkcióját.

plephyl 2010.07.25. 19:38:35

nekem semmi bajom egy jól megépített szigettel, hiszen azt látom, hogy tényleg lelassítja a forgalmat.

valaki írta a Balatonszentgyörgy előttit, ez tényleg jó példa, mindenki tapos a fékbe rendesen.

azt nehezen tudom elképzelni, hogy az a pár centis szintkülönbség ráhajtás esetén megdobna egy autót.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.07.25. 20:00:21

LA-SSÍ-CCSÁ!! Ennyi.

"Sőt az egész rendszer hatékonysága megkérdőjelezhető "

Talán az megkérdőjelezhető, hogy GYORSABBAN MÉSZ A KELLETÉNÉL, vaze. agytröszt. Legyél szervdonor, már így is agyhalott vagy, olvashatóan.

rcfan 2010.07.25. 20:10:25

Sőt, továbbmegyek a gondolattal: vannak olyan települések, ahol a széles, hosszan egyenes aszfaltút türelmetlen sebességnövelésre "bíztatja" a száguldozó fajtát. Ott a településen is több helyen megismétlik a járdaszigetes lassítót. Hozzáteszem, kellemesebb mint a fekvőrendőr vagy macskakő.

Ilyen például a 10-es úton Nyergesújfalu.

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Nyerges%C3%BAjfalu,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=37.0625,-95.677068&sspn=49.444078,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Nyerges%C3%BAjfalu,+Magyarorsz%C3%A1g&t=k&ll=47.761736,18.550249&spn=0.002582,0.004823&z=18

jelentéktelen alak 2010.07.25. 20:10:39

@escaper:

"Az alkalmatlanságot hogy mérnéd? A sávok közt cikázó barmok egy része valószínűleg ismeri a szabályokat (átmennek a teszteken), és jobban is vezetnek mint egy hétvégi vezető (ott sem kiszűrhető). Elvileg a pontgyűjtés emelhetné ki ezeket, de az meg csak papír alapú szabályozás, soha nem működött."

Vannak erre szakosodott orvosok. Vizsgálni lehet az illető stressztűrő és alkalmazkodó képességét. Kiszűrhető az olyan, aki szarik mindenre és mindenkire, csak be kellene iktatni egy kés nélküli agyturkászt is az alkalmassági vizsgálat folyamatába.

Persze, amíg kisebb a lebukás esélye mint, hogy fejbe vág egy meteór, meg amíg pénzért bárki bármire képes...

lacko61 2010.07.25. 20:12:47

Télen, az előttem közlekedők már a táblát kitaposták, majd a hó mindent beterített. Helyismeretem nem volt, lejtőn balra ívelő kanyarulatban ráfutottam kb. 40-nel a szegélyre, megcsúsztunk, baleset nem történt, csak megijedtünk. Komoly baj is lehetett volna. Helyszín: kb. 10 éve, Márkó 8-as főút. Egy barom aki ilyet építtet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.25. 20:15:30

@jelentéktelen alak: "Vannak erre szakosodott orvosok. Vizsgálni lehet az illető stressztűrő és alkalmazkodó képességét. Kiszűrhető az olyan, aki szarik mindenre és mindenkire, csak be kellene iktatni egy kés nélküli agyturkászt is az alkalmassági vizsgálat folyamatába."

Az emberek 99,9%-a fél-egy órán keresztül, ha csak egyszer kell, és érdeke fűződik hozzá, akkor tud disztingválni.
Főleg, ha nem otthon van.

Az autójában ellenben otthon van és nincs rajta nyomás.
Nincs olyan pszichológus, aki ki merne adni egy szakvéleményt arról egy rövid vizsgálat után, hogy ez nem egy idegbeteg állat az utakon.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.07.25. 20:17:00

Masfel meter magas betontomboket kene kirakni forgalom lassitasnak nem szigeteket.
Aki azt nem veszi eszre annak (remelhetoleg) az volt az utolso elbambulasa az eleteben.

apolloniusz 2010.07.25. 20:26:33

Az összes barmot le kéne lőni aki kitakálta ezt a járdaszigetes állatságot!!!!!!!!!!!!!

Harcimaci 2010.07.25. 20:27:12

@dukeekud: Nevetseges, hogy nalunk minden autos dzsemszbondnak, meg bruszvilisznek hiszi magat, es azt kepzeli, hogy az o munkajan mulik az egesz fold, sot a naprendszer sorsa.
Uristen ha kesik egy percet a tragya lapatolasbol, akkor kitor az atomhaboru. Olyanok mint az ovodasok.
Ezt a mentősnek mond aki beteggel siet...

jelentéktelen alak 2010.07.25. 20:27:53

Nem értem, azokat akik ágálnak az ilyen lassítók ellen. Jó, a kátyús kifogást elfogadom, de a kátyú az ügye független a lassítóktól, legfeljebb is nehezebben kerülhető ki.

De ügye alapból minden épeszű ember úgy vezet, hogy legalább maga elé néz. Kiváltképpen az útra és ha az útban van egy ív, akkor azt az ívet követi a járművével. A sebességét, meg az ívhez igazítva választja meg. A KRESZ-ről még nincsen szó, ez csak a józan ész.
Tehát aki egészséges tudattal és érzékszervekkel rendelkezik (vagy szemüveggel, lencsével javított), annak egy ilyen objektum, nem lehet veszélyes! A többiek, meg remélhetőleg nem közlekednek.

Ezen felül van a KRESZ. Adott, hogy lakott területen milyen sebességgel szabad menni és a lakott terület határa is meg van határozva a KRESZ-ben. Vagyis, mikor meglátod a falu táblát lassítasz, hogy annak a vonalában már ne menjél gyorsabban, mint szabad (többnyire 50-el)
Így, a falu határ vonalán lévő lassító, megint csak nem lehet veszélyes, hiszen 50-el gond nélkül bármelyik bevehető, még emeletes busszal is.
De a gyengébbek kedvéért, még ki is aggatnak mindenféle figyelmeztető táblát, hogy lassító sziget felé közeledik. Aki nem vak, láthatja.

És???

Mindezek ellenére van akinek gondot okoznak ezek a létesítmények.
Most írjam azt, hogy nem érdemlik, meg???
Csudát! Legalább valami szelektál.

jelentéktelen alak 2010.07.25. 20:31:42

@kolbászoszsömle:
Sok igazság van abban, amit írsz. De az is biztos, hogy 2perc alatt kiderülne egy jelentős részéről, hogy a viselkedése alapján egy állat.
Ha mindet nem is szűrné ki, talán a többséget sem, de sokat igen. Szerintem a kis eredmény is eredmény, ha a nagyobbra esély sincsen.

Vagy van jobb ötleted?

(Úgy értem, nem utólag, mikor más a rendőr elkapta, hanem előre, mielőtt beülne a volánhoz.)

jelentéktelen alak 2010.07.25. 20:34:05

@lacko61: Tehát nem az volt a barom, aki kilökte a táblát előtted??? :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.25. 20:45:11

@jelentéktelen alak: Ha az alkeszokat, drogosokat nem szűri ki a rendszer, akkor az idegbetegeket sem fogja.

Aki balesetet okoz, attól el kell venni a jogosítványt.
Ott, akkor.
Mert balesetet úgy lehet okozni, ha nem figyel az ember.
Akinek nincs annyi esze, hogy figyeljen, az ne vezessen.
Aki nem tudja megítélni, hogy van-e olyan állapotban, hogy vezessen, az ne vezessen.

És mindezt függetlenül attól, hogy személyi sérülés történt-e vagy sem, mert az kizárólag a szerencse kérdése, hogy volt-e sérült.
A szerencsére meg nem kell apellálni.
Ott a bizonyíték, hogy nem képes egy veszélyes üzemet működtetni.

csak john 2010.07.25. 20:52:09

Nekem az a bajom az ilyen szigetekkel, hogy kihozzák a falu elé pár száz méterrel, majd e sziget elé újabb pár száz méterrel kitesznek egy 60-as táblát. Ezzel lehetőséget teremtve, hogy a yard-nak legyen újabb trafis helye. Mivel a falun kívül van, így nincs is kivilágítva, ami egy koszos terelő táblával és egy ellopott, vagy rosszul elhelyezett előjelzővel veszélyes kombináció. Ráadásul az ilyen helyeken rendszerint keskenyebbre veszik az utat mint az azt megelőző szakaszon.
Én inkább közvetlenül a falu elé tenném, ahonnét még a szabályosan haladók ha elbasszák is nem esnek be az első kertbe, raknék fölé közvilágítást, és elé a falu/város eleje táblát. Ott már úgyis 50-nel kell menni, jól látható, és nem idegesíti már a lakott rész előtt jóval az embereket.

zsoci 2010.07.25. 21:00:41

Minden ilyen vacak teljesen felesleges.
Pontenciális gyilko mindneki aki az út közepére épít bármit ami kiáll a földből. Ilyen a terelő sziget, körforgalom közepén földkupac stb..

Tehát a válasz a cimbeli kérdésew: NEM !!

kszabo 2010.07.25. 21:05:54

A Lajtán túl jól működik, az országút nem versenypálya. 60 ezer jogosítványt nálunk is be lehetne vonni végleg, csak videózás kérdése.

l69 2010.07.25. 21:13:57

Mivel nemrég adatbekérésem volt, így mostanában tartom a sebességhatárokat.
Nemrég terelőszigetnél tartálykocsi előzött balról, szám tátvamaradt.
A faluban pillanatok alatt el is tünt előlem.

min 2010.07.25. 21:14:42

tényleg ennyi balfasz van aki felmegy a járdaszigetre és még meg is magyarázza, hogy az említett műtárgy a hibás?? Hihetetlen kikkel közlekedünk együtt. Annak a mentősnek meg szét kellene tépni a PAV vizsgáját.

Mocskos Kaviár 2010.07.25. 21:16:06

Úgy vélem, sokan megint nem a lényegre figyeltek olvasás közben. Mondja már el valaki, hogy miért kell közvetlenül a lassító mellé, a külső ívre vagy fél tucat oszlop. Rendben, aki nem figyel és gyorsan megy, rongyoljon át a szigeten, döntsön ki egy-két kisebb táblát vagy kössön ki az árokban, de egy oszlopot elkapni azért durva.

min 2010.07.25. 21:17:23

Egyébként a falukba, kis- és nagyvárosokba kell minél több fix trafit telepíteni nem az autópályákon kellene ezt ezerrel erőltetni

jelentéktelen alak 2010.07.25. 21:21:33

@Mocskos Kaviár: Szerintem Te nem figyeltél. A lassító dolga nem a gyorshajtó megvédése, hanem az utána lévő útszakaszé.
ki nem szarja le, hogy mi lesz a gyorshajtóval, ha baj éri? Én nem! És ez így van jól.

jelentéktelen alak 2010.07.25. 21:22:36

@csak john: Tehát, ha jól értem, te vakon vezetsz sötétedés után. Jól értem?

jelentéktelen alak 2010.07.25. 21:24:58

@zsoci:
Potenciális gyilkos mindenki aki az út közepére épít bármit nem veszi észre idejében. Az ilyen egy balesetes sérültet, vagy egy gyereket sem venne észre. Akkor inkább érje meglepetés ilyen akadály miatt! hátha tanul belőle és nem öl meg senkit azután.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.25. 21:28:17

Hülyeség az egész, akinek jók a reflexei, az félreugrik az autó elől, akinek meg nem, az meg is érdemli, ha átmennek rajta.

jelentéktelen alak 2010.07.25. 21:32:18

@kolbászoszsömle:

Egyetértek, de én akkor sem várnám meg a balesetet. Előbb kellene kivenni, akit ki lehet venni.

Egyébként az is elég tág fogalom, hogy baleset, meg, hogy baleset okozója.

Több olyan baleseti forma is van, ahol nem az a felelős jogilag a balesetért, aki azt okozta.

1, Ha főúton valaki kihajt egy védett útra és közben valaki a távolból 200+al közelít, akkor baleset esetén az ok az elsőbbség meg nem adása. A gyakorlat szerint, meg ilyen mértékű gyorshajtás az esetek többségében fel mérhető, nem észlelhető időben.
2, De írhatnám a büntető fékezés következményéből történt baleseteket is. Tanú nélkül sima ráfutásos ütközés, a követési távolság helytelen megválasztása miatt, vagy látszólag minden ok nélkül letért az útról, ha elrántja a kormányt az áldozat. A valós ok meg a bunkó hirtelen fékezése.

És a fene tudja, még mi alakulhat úgy, hogy a jogilag a vétlen a felelős, ő a baleset okozója.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.25. 21:35:50

@jelentéktelen alak: "Tanú nélkül sima ráfutásos ütközés, a követési távolság helytelen megválasztása miatt, vagy látszólag minden ok nélkül letért az útról, ha elrántja a kormányt az áldozat."

Még szép, ha normális követési távot tartanál, akkor nem lenne baleset, akármekkorát is fékeznek előtted.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.25. 21:49:05

@jelentéktelen alak: Vannak dolgok, amiket nem lehet szűrni.
Mert milyen felelőssége legyen a pszichológusnak, pszichiáternek?

Ha valaki hülyeséget csinál, akkor vegyék-e elő a pszichomókust is, mert miért nem látta előre, ha meg nem veszik elő, akkor annak az esetében, aki nem kapott jogsit miatta, miért hisszük el azt amit mond?

Szerintem hagyni kell hibázni.
Főleg ha az alternatíva egy olyan bizonytalan (mellesleg bölcsész -pfhőj!) diszciplína, mint a pszichológia.

jelentéktelen alak 2010.07.25. 22:09:32

@annyiamenyi: Te tudod, hogy mi az a büntető fékezés? Szerencsés ember vagy, hogy ilyen ostobaságot írtál, mert ezek szerint Téged senki nem büntetett még így.

Csak, hogy tudd: Az ilyen eleve úgy vág be eléd és fékez olyan erősen, ahogy csak bír, hogy Te bajba kerülj. Esélyed és időd sincsen ilyenkor megfelelő követési távolságot felvenni. Az egyetlen ami megvéd, ha erősebb a féke az autódnak, jobb a tapadása a keréknek.

csak john 2010.07.25. 22:28:54

@jelentéktelen alak: Ezt miből sikerült kitalálnod?

Macskavirág 2010.07.25. 22:30:48

@Benbe: igen, jól láttad. Annyira profin megcsinálták a gyorsítószakaszokat (főleg a Hatvan irányából az elsőt), hogy 2 év múlva már tele lett kátyúval. A foltozás is szuperül sikerült: az út minősége miatt kellett visszaállítani a megengedett sebességet 90 km/-ra. (nem lepett meg, hogy ilyenné váltak a gyorsítószakaszok; saját szememmel láttam, hogy szakadó esőben aszfaltozták az utat!)

annyiamenyi (törölt) 2010.07.25. 22:32:20

@jelentéktelen alak: Egyszerű: normálisan kell közlekedni, és akkor nem fog senki büntetőfékezni előtted. Tudom, ez egyeseknek megoldhatatlan.

nopánick (törölt) 2010.07.25. 22:41:48

Ezekből a szigetekből háromféle van!

1. a helyesen tervezett és megépített
Az ilyet lehet, időben észleni
(ÉJJEL IS! ESŐBEN IS! HÓBAN IS!!!)
és előtte lassítani, ahogy kell.
Ezek jók és hasznosak...
Ritkán látszik baleset nyoma rajtuk!

2. az olyan amit nappal jól lejt érzékelni
de éjjel, ill. rosszabb körülmények között már nem...ezek már nem tetszenek.
Időnként látszik is, hogy elkaszálta valaki...
Ezek tervezőjének a tökét azért kéne markolászni, erősen.

3. az olyan elkúrtak, amiket nappal is nehéz időben érzékelni ill. jól manőverezni.
Ezek rendszerene össze vanank törve, baleset miatt!!!
Egy részüket idővel át is építik, vagy felszámolják...
Na ezekért akasztanám a tervezőjét !!!

Sajnos a jó szigetek vannak kisebbségben.
..mint ahogy a jó körforgalmak is.

A magyar úttervezők, zömében szánalmas
megoldásokat produkálnak...ezekből..

- kereszteződés
- körforgalom
- terelő sziget

jelentéktelen alak 2010.07.25. 22:44:23

@annyiamenyi:

Mi a nem normális abban, ha valaki autópályán tempomattal 130km/h -as sebességgel (GPS adat)előz meg 3 egymás seggében konvojozó kamiont és mikor a második kamion elejénél tart utol éri egy majom iszonyatos tempóval. Aztán előzés végével megy is ki a delikvens a külső sávba, ahol a helye.

Mert engem egy ilyen eset után előzött meg az említett majom és a kocsim bal elejét szinte elsodorva vágott be elém és fékezett egy hatalmasat.

Várom a segítségedet, hogy mit csináltam rosszul!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.25. 22:44:26

@annyiamenyi: Egyszer láttam, hogy egy ifa összetolt négy autót és az egyetlen sértetlen az lett a szituból, aki okozta az egészet: egy vén szaros, aki írd és mondd húsz és nyolcvan között ingázott, attól függően, hogy épp lehetett-e előzni, vagy sem (amikor lehetett volna, padlógázzal kigyorsított egészen nyolcvanig), majd a hatodik ilyen akciója után a kigyorsítása közben beletaposott a fékbe és megállt a sáv közepén...
Mert aranyesőt akart szedni a hatos szélén.

Persze lehet erre azt mondani, hogy ha mindenki meg tudott állni, akkor az IFA miért nem, meg a követési távolság, meg a blablabla, de a papát nem az ifás akarta elsősorban megverni, hanem az, aki kikerülte őt, de hátulról megtolták...

Azóta gondolkozom azon, hogy beszoptam volna-e a szitut, és nagy a gyanúm, hogy igen.
Huszonpár éves fejjel egy nem túl erős autóban valószínű a szendvicsben álltam volna.

jelentéktelen alak 2010.07.25. 22:46:40

@csak john:

Csak ebből. "Mivel a falun kívül van, így nincs is kivilágítva, ami egy koszos terelő táblával és egy ellopott, vagy rosszul elhelyezett előjelzővel veszélyes kombináció."

Aki nem vakon vezet, az mindenféle tábla nélkül is eszre veszi, ha van valami az úton.

D4D 2010.07.25. 22:48:01

@annyiamenyi:
Az első normális kommented! Gratulálok! Ugye hogy nem harap!?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.25. 22:48:30

@annyiamenyi: Már írtak is ellenpéldákat. A világ nem ilyen, hogy valami vagy fekete vagy fehér. Van sok korlátolt barom, aki a vélt sérelme miatt is hajlamos kockáztatni akár a te életedet is, akkor is, ha nem tettél semmi rosszat.

D4D 2010.07.25. 22:52:58

@SilentSound:
Csak óvatosan! Elkezdett értelmes dolgokat írni. A finom nüanszokat a jövő héten terveztem leoktatni.

záporjózsi 2010.07.25. 23:16:47

@nopánick: Valami hasonló, igen. Mondjuk azon lehet vitatkozni, hogy mennyi a tervező, a beruházó, a kivitelező és a hatóság felelőssége ezekben. A tervezőn kívüliek:
- elégtelen költségkeret
- rossz anyagok beépítése
- hozzá nem értő tervengedélyezés

Szokásos hibák pl.:
- rossz kivilágítás
- nem gondozott szegélyek
- fel nem festett vagy lekopott útburkolati jelek

@dukeekud: Érdekes módon én tudok úgy vigyázni a gyalogokra, hogy nem kell 20-ra lassítanom. 50-60 általában elég, 70 fölött meg nincs zebra. Ha egyszer az autósok is és a gyalogosok is megtanulnák használni, nagy királyság lenne.
Autós:
- olyan sebességgel közelítem meg, hogy a lelépő gyalogosnak bármilyen körülmények között meg tudjam adni az elsőbbséget;
- figyelek, hogy van-e gyalogos és elengedem (lehetőleg megállás nélkül, de ha kell, megállással);
- teszem ezt úgy, hogy a keresztirányú forgalmat a lehető legkevésbé zavarjam.

Gyalogos:
- akkor megyek a zebra közelébe, ha ott dolgom van (nem játszóház és vitaközpont);
- ha ott vagyok, akkor már előre körülnézek (nem SMS-t írok, rágyújtok, stb.);
- ha a járművek féktávon kívül vannak, akkor határozottan lelépek és a lehető legrövidebb idő alatt átkelek.

@kolbászoszsömle: Az egy külön vizsgálatot megérne...

MP 2010.07.25. 23:17:12

Nem biztos hogy minden ilyen találmány jó. Vajon hány autós van aki egy ilyen zebrával kombinált szigetnél inkább a sziget kikerülésére figyel a zebra s a rajta átkelő gyalogos helyett??? Abból kiindulva amiket az utakon látok nap mint nap szerintem sok. Az is elgondolkodtató hogy miért kell mindent túlszabályozni? Egy Pest megyei településen most csináltak ilyeneket s az egyik oldalról lekorlátozták a sebességet harmincra! Miért???

csak john 2010.07.25. 23:22:53

@jelentéktelen alak: Köszönöm a bizalmat! Be kell valljam, hogy éjszakai vezetésnél becsukom a szemem, mert kint is sötét van, így mindegy, hogy nyitva van vagy nincs. :)

Elképzelt szituáció:
Idegen helyen közeledsz a célod felé egy hosszú út végén egy téli estén a hóesésben. Igyekszel a körülményekhez igazítani a tempót. A távolban kezdenek derengeni egy település fényei. Figyelsz minden apró mozgásra előtted az úton, nehogy elüsd a szánkózásból hazatérő gyerekeket, akik esetleg az út rossz oldalán sétálnak. Ekkor hirtelen a semmiből előtted terem az út közepén egy hóember. A kormányt elrántod, már készülsz az autó billenésére amikor becsúszik az árokba, de azért reflexből ellenkormányzol. Legnagyobb megdöbbenésedre az úton maradtál. A településen végig dühöngsz, hogy a nyavajás kölykök az út közepére építették a hóembert. Majd a település végén rájössz, hogy a hóember az egy behavazott tábla volt, ami a lassító szigetet jelezte még a falu előtt. Az előjelző pedig a száz méterrel azelőtt kidőlt fa alatt lehetett. Egy mosoly kíséretében megveregeted a vállad, hogy milyen jók a reflexeid és ismét fontolóra veszed, hogy a félretett pénzedből elkezdesz versenyezni.

Az utakon vannak olyanok, akik roszabb reflexxel rendelkeznek, kicsit rosszabbul látnak, nehezebben oldják meg a számukra szokatlan helyzeteket. Nem akarnak versenyezni, nem akarnak senkit lenyomni, csak közlekedni akarnak. A hivatalosan támasztott követelményeknek megfelelnek, de egy veszélyes szituációban ők lesznek a vétlen felek. Nekik már problémát okazhat bizonyos körülmények között egy rosszul telepített lassító vagy egyéb műtárgy.

záporjózsi 2010.07.25. 23:22:54

@MP: ...mert nem volt másképp hely a szigetnek. Újonnan épített keskeny sávnál ki kell tűzni a 30-at. Ilyen Bp-n a nagykörúti villamosmegállók mellett a keskenyebbik oldal.

jelentéktelen alak 2010.07.25. 23:36:27

@csak john:
Nem bántásból írtam és nem is akarlak bántani. De továbbra sem értelek.

Vegyük a téli példádat, ahogy én oldom meg.

Most ügye nem arról van szó, mikor már elkotorták a hevet és fel is száradt annak leve? Meg nem is sónedves utakról van szó?

Ha van nyom előttem, az sokat segít, mert vezet engem is. A nyomokból az is látszik, ha előttem lévő átment valamin. De ha csak nyomok látszanak egy téli éjszakán akkor úgy megyek, hogy a következő méteren jégre fogok futni. Havas, letaposott úton nem emlékszem, hogy 60-nál mentem volna gyorsabban éjjel. ilyen tempónál egy jól beállított lámpa bőven bevilágítja azt az utat, amin akár megállni is lehet.
A másik verzió, hogy friss a hó és csak a tereptárgyak (út menti fasor, út szélét jelző karók, töltés, stb) utalnak az út helyére. Ilyenkor még lassabban megyek, hiszen abban sem lehetek teljesen biztos, hogy az úton haladok. Így az általad említett hóembert, a lámpa fénye más akkor bevilágítja, mikor sokkal messzebb van, mint a fékút vége.
Ezen helyzeten némileg ronthatnak a szembe jövők, de a megváltozott útviszonyok szerint vezetve, nem érhet ilyen dolog meglepetésként.

Tehát -szerintem- vagy nem életszerű a példád, vagy gyorsabban vezetsz, mint az az adott körülmények között indokolt volna.

csak john 2010.07.26. 00:04:23

@jelentéktelen alak: Nem bántottál. A kreszt betartom. Sőt, igyekszem előzékeny lenni, bár nem mindig sikerül.
Ha mindenki mindig betartaná a kreszt, akkor nem lenne szükség erre a blogra. Nem történnének balesetek, nem kéne kitárgyalni, hogy akkor most ki is a hülye. De ez nincs így. Valaki nagy ívben szarik az egészre. Van aki szimplán szerencsétlen, nincs tehetsége a vezetéshez. Viszont az utóbbiak is ott vannak az utakon. Nekik már extrém időjárás nélkül is komoly kihívás tud lenni egy rosszul(!) megépített terelősziget.
Ismerek olyan embert, aki a kis vidéki környezetében és nyugat-európában évente több tízezer kilométert levezet évente és nem szokott balesetbe keveredni. De a fővárosban képtelen volt egy kilométer alatt a négysávos úton a külsőből a belső fordulóba átsorolni, inkább jobbra be, majd a lámpánál keresztbe módszert választotta. Őt is meg lehetne lepni egy szarul telepített műtárggyal. És nincs egyedül.

pakesz (törölt) 2010.07.26. 00:31:06

egy kicsit autozo sovoiniszta a cikk iro...
elvegre az utazas biztonsaga mi mast is jelenthetne mint azt hogy aki autoban van az eletben marad nem?
az hogy hany parasztot utunk el kozben az nem gond...

jelentéktelen alak 2010.07.26. 00:33:58

@csak john:

Értem amit írsz és el is fogadom, hogy van akinek ez gondot okozhat. Csak szerintem nem az akadály a veszélyes, hanem az ilyen sofőr.

Ennek semmi köze a KRESZ-hez, bár tény, hogy az is finomít rajta. Ez annyira alap, hogy a kisgyerek is elsőként tanulja meg és az állatok is alkalmazzák. A szabály neve, "néz a lábad elé!"
(Autózás esetén, az autód elé -értelem szerűen.)

Pont ezért nem értem értem miért okoz gondot valami, ami az ember szeme előtt van. De pont így nem értem a kanyart elő jelző táblákat sem. Hát aki előre néz, az látja, hogy egy kanyar felé közeledik, hiszen az út iránya kitér a korábbi egyeneshez képest. Nem?

Ez a sok figyelmeztetés egy valamire jó. Elvonja és elaltatja a figyelmet -szerintem.

Nem hiszem, hogy nagy elvárás bárkitől is, hogy mikor vezet legalább a maga előtt lévő útszakaszt tartsa figyelemmel és a látottaknak megfelelően vezessen. (a KRESZ ennél többet vár, de ennyi is elég, hogy ne okozzon bajt egy ilyen akadály) Aki így tesz, az nem sodródik ki a kanyarból, az nem keresztül az ilyen akadályokon, az úton lévő gyereken, vagy sérültön, nem trafál telibe egy hatalmas kátyút, stb.

Ez nem a szabály miatt van így, a
ez az alapvető életösztön miatt van így.
Úgy gondolom, hogy aki nem látja mi van az úton előtte, az vakon vezet. Ennek sok verziója lehet. Vagy nem oda figyel (matat a rádión), vagy csukott szemmel vezet (elalvó sofőr), vagy túl gyorsan vezet (rövidebb utat lát be, mint amin meg tud állni).

Én ezt tartom roppan veszélyesnek és nem az akadályt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 00:42:09

@jelentéktelen alak: Ha valamit meg lehet olyanra csinálni, hogy a hülye ne haljon bele/ne törje össze magát, akkor azt olyanra kell megcsinálni.

Tudod, olyan ez, mint Pécsett a Komlóról bejövő út.
Minden évben meghalnak rajta páran, és mindig ugyanott.
És amíg olyan a felfogás, hogy a szaré nem néz maga elé, hogy belecsapódik a betonfalba, addig ez így is marad.

Ez a poszt jórészt erről szól.

Azt senki nem vitatja, hogy nézzen maga elé, meg legyen figyelmes, meg ilyesmi, hanem csak azt, hogy a figyelmetlenség büntetésének miért kell életveszélyesnek és milliós nagyságrendűnek lennie.

pakesz (törölt) 2010.07.26. 01:40:40

@kolbászoszsömle: de az azert pozitiv hogy az aki benezi az szenved, minthogy artatlanok szenvedjenek nem?

Polos 2010.07.26. 02:20:32

@Benbe: Igen a virgáládák és az úthibák miatt 90-es táblákat raktak ki a 110-es helyett. Hány évesek is ezek az "új utak"? Egy kezem csak meg tudom számolni, de már szét is esnek.

pakesz (törölt) 2010.07.26. 02:34:14

az a kerdes hogy hogyan lehet az idegbetegeket kiszurni?

normal kamera + HDD az lehet 60e...
en be is raknam az automba, es estenkent feltoltenem, legalabb a "jobbkezesbe nem nezek be", "cikazok ezerrel" eseteket tudnak ertekelni :)

Tron65 2010.07.26. 06:51:41

Én még nem láttam olyan terelőszigetet, ami ne lett volna jó előre rendesen kitáblázva.
Én még nem láttam olyan terelőszigetet, amit az ott érvényes megengedett sebességgel ne lehetett volna símán kikerülni.
Igen, betonoszlopot kellene tenni a végükre, hogy a szigeten ácsorgó gyalogost le ne tarolja a barom.
Igen, még bukkanót (fekvőrendőrt) tennék az ilyen helyek elé, mert úgytűnik szépszóval nem lehet a szabályok betartását elérni.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.07.26. 07:09:40

Szerintem jók ezek a forgalomlassító szigetek, mert kiszűrik a hülyéket. Aki olyan béna, hogy 90-nel nem tud bevenni (fenti kép)egy ilyen enyhe kanyart, az nem is érdemli meg, hogy behajtson a faluba...

HLaci 2010.07.26. 07:15:13

@dukeekud:

vazze, hogy te milyen egy besavanyodott fasz vagy...

láccik, hogy még sose carmageddonoztál 1 lyót, különben nem beszélnél ilyen hüjeségeket...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 07:52:21

Kiváncsi lennék , a balesetek száma arányosan nőtt-e a géppkocsik számával
Szerintem aaránytalanul több a baleset
Hiába az autópálya, aki ott is tud balesetet csinálni, az potenciális gyilkos
én még autóztam/motoroztam olyan időkben amikor fehér km.kövek álltak az út mentén és bizony ilyen lassitók, meg normális beton sem volt, mégse volt sok baleset
Sétálgatott az útkaparó és rugdosta vissza a köveket az utra, majd egy kis olajjal leöntötte, igy portalanitott

Ma kiépitett prima széles utak-táblák-elválasztósávok aztán minden hétvégén tele a donor-szoba
5 éves gyakorlójogsit adnék, csak felügyelettel vezethetne a kezdő és felelős lennének mindketten a balhéért

Szegény Pitti Katalin, járdasziget nem látta hogy hires ember jön, az.

Németh András 2010.07.26. 08:20:56

akit egy ilyen szigetecske be tud rakni az árokba annak még a tűzoltók kiszállását is kiszámláznám

a szabályok betartása meg az hogy valakinek több az IQ-ja mint 10 az elég kell hogy legyen egy ilyen probléma megoldására

Bélabácsi 2010.07.26. 08:26:10

@min: Bizony-bizony.

BÜNTETNI, minden ilyen barom tulkot.

Ha mentös vagy tüzoltó vagy rendör száguldozik megkülönböztetö jelzés (értsd: OK) nélkül, AZT IS.

Teherautósnál ha balról elöz ilyen helyen a lényegesen nagyobb okozott rizikó (sokkal hosszabb féktáv pl.) miatt három hónapra bevonni a jogsiját, alku és késedelem nélkül. Ott, helyben, oszt menjen haza bicajjal.

Normál autósnál egy száz rugós csekk, mindig, minden esetben ha itt elöz. Azt is ott, azonnal, alku és tökölés nélkül.

Hihetetlen, hogy kis Hazánkban a telepített forgalomtechnikai eszközökkel foglalkozik valaki is, amikor ott GYORSHAJTÀS miatt gáz van. Iskola, óvoda elött haha fekvörendör megdobja a 80-nal haladó autóst a 30-as táblánál és ezért elüt néhány szerencsétlen gyereket, akkor a fekvörendör a hibás ??? Egy túrót.

BÜNTETNI MINDEN TULKOT !!!

Donor 2010.07.26. 08:33:49

Egyszer én is szívtam meg ilyen szigetet.
Tötymörgő buszt előztem ki amikor végre nem jöttek szemből, erre ott terem egy sziget a semmiből amikor már javában a busz elejénél tartok. Naná hogy balról kerültem ki.

Ezt leszámítva viszont egyetértek azzal hogy a faluk elé ilyen lassítókat tegyenek, de a minőségét és biztonságosságát szigorúan ellenőrizném, mint ahogy a fekvő rendőrök kihelyezését is, meg úgy általában az út minőségét is. Erre lenne jó egy olyan hatóság ami ha úthibát talál automatikusan megjavítja a legjobb minőségben, majd a számlát elküldi az illetékes útkezelőnek. Nyilván rájönnének gyorsan hogy megéri karbantartani az utat, mert ha nem az többe kerül.

GG81 2010.07.26. 08:53:28

ez tényleg viccesen szánalmas, hogy erről van cikk... és para belőle. méghogy baj a lassítósziget!? nem. ebből látszik kinek mennyit jelentene a városnévtábla... :-(
érdekes a fejlett ausztriában is vannak ilyen szigetek...
érdekes, hogy mi lenne horvátban..., ahol várostábla, 1-2 km-ig az út két szélén 3 ház, majd egyszercsak kicsit több ház, valamiféle városközpont... majd megint 1-2 km semmi és városvége tábla. szoktak is mérni és sok magyar be is copja... és ott még nagyon lassító sincs, csak a tábla, mögötte a radaros yarddal.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.26. 09:06:07

@Donor:
Teccett meszzebbre is nézni,mint a Jaguár/Szarvas szobor az autó elején?
Vagy anyós monta a jobb 1-esböl
"mehecc Bélám"?

diktatorikus kleptokrácia 2010.07.26. 09:45:56

a fejekben kellene rendet teremteni. a sebességhatárok nem ajánlások, hanem kötelezően betartandók. leszarom, hogy harckocsival vagy trabanttal mész, ha a megengedett sebességgel haladsz. igen, indulj el időben, mint már fentebb is írták. lassító? járdasziget? jártál már Európa kulturáltabb felén? ott vagy betartják a sebeséghatárokat, vagy lelassítanak a járdaszigeteknél, vagy mindkettő. senki sem zsinnyeg azon, hogy mi a faszé' köll ijjen szarokka' telebaxni a zutat.

közlekedési morál: a magyar autósok számára ismeretlen fogalom.

még pofáznak is, hogy miért kellenek ilyen szabályok, egyebek. hát azért, kevésbé tisztelt autóstársaim, mert a szekereket sokkal több ló húzza, mint ami elég lenne.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.07.26. 09:46:50

A sziget jó dolog. Aki nem vesz észre egy ilyen útakadályt vagy lusta két plusz kormánymozdulatra az más borzalmakra is képes :)

Uzi 2010.07.26. 09:48:38

Alapvetően szerintem sem rosszak ezek a szigetek, van egy csomó ember aki országúton és lakott területen ugyanúgy 80-al megy végig, azok legalább észreveszik. Az ilyenek szoktak megelőzni lakott területen belül, persze után előzöm mindet vissza a település tábla vége után.
Osztrákoknál a legtöbb magyar határhoz közeli faluban van ilyen.

dzsaszper 2010.07.26. 10:48:28

@jelentéktelen alak: a bölcs a másik ember hibájából tanul... Pitti Katalin most a "másik ember" szerepét játszotta...

KaPé 2010.07.26. 10:48:56

@horex: 1990ben 2millió szgk volt forgalomban, 27000 közlekedési baleset történt. 2009ben 3millió szgk és 17000 közlekedési baleset. A halálos áldozatok száma 1990ben 2400, 2009ben 820.

"streetfighter" 2010.07.26. 12:19:09

Nálam kesen "száguldoznak" jobban, de érdekes módon nekem se előzésnél, se a lakott területre beérvén még nem okozott gondot az ilyen sziget.
Ésszel és a lakott területen sokkal lassabban kell autózni és nincs probléma.
Aki ezek miatt elszáll az meg is érdemli!

Agyalap 2010.07.26. 12:57:14

Úgy látom, hogy legtöbben nem vitatkozunk a szigetek célját illetően.
Én már a poszt indítását sem értem egészen...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 13:11:23

@Medencefűtés: Akkor miért nem rakjuk tele 45 fokban felfelé álló kétméteres tizenhatos betonvasakkal?

Azzal véglegesen meg lehetne oldani a problémáját annak, aki be tud nézni egy ilyen szigetet.

Szóval, ha az a cél, hogy szarrá törje az autót, plusz bebassza az árokba, hátha meghal/megsérül a bunkó száguldója, akkor miért nem lehet ezt RENDESEN csinálni?

Ha meg nem ez a cél, hanem számítunk arra, hogy lesz, aki benézi, miért kell veszélyeztetni?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 13:46:58

@kolbászoszsömle:

"...számítunk arra, hogy lesz, aki benézi, miért kell veszélyeztetni? "

Szerintem már páran leírták, de én még nem.
Azért aki a járdaszigetet benézi arról erősen feltételezem, hogy:

- nem hiteles jogosítvánnyal rendelkezik,
- nincs megfelelő tudás birtokában az általa vezetett jármű kezelésére, ergo alkalmatlan a feladatra,
- nem óhajtja figyelembe venni a rá vonatkozó kötelező(!!) érvényű - és nem javasolt - szabályokat.

Összegezve semmi keresnivalója járművezetőként a közutakon. Az ilyennek erősen javaslom a tömegközlekedés, sofőrszolgálat más egyéb közlekedési módozat igénybevételét.
Nem, a járművezetés nem kötelező! Hanem csak lehetőség amelynek feltételei vannak. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 13:57:00

@Mityu: A kérdésre ha válaszolnál: ha az a cél, hogy szarrá törje magát, mert megérdemli, akkor miért nem csináljuk ezt úgy, hogy biztos legyen a hatás?

Ha nem az a cél, hogy szarrá törje magát, akkor miért vannak úgy kialakítva, hogy aki benézi, az jó eséllyel törje szarrá magát, és csak a szerencséjén múljon, ha szenved személyi sérülést a szarrátört autó mellé?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 14:00:57

@csak john:

"Majd a település végén rájössz, hogy a hóember az egy behavazott tábla volt, ami a lassító szigetet jelezte még a falu előtt. "

Hát, szerintem, ha akkora hó van, hogy a táblából hóember lett, oda nem fogsz berallyzni még összkerékmeghajtással sem.

"Az utakon vannak olyanok, akik roszabb reflexxel rendelkeznek, kicsit rosszabbul látnak, nehezebben oldják meg a számukra szokatlan helyzeteket. Nem akarnak versenyezni, nem akarnak senkit lenyomni, csak közlekedni akarnak. A hivatalosan támasztott követelményeknek megfelelnek, de egy veszélyes szituációban ők lesznek a vétlen felek. Nekik már problémát okazhat bizonyos körülmények között egy rosszul telepített lassító vagy egyéb műtárgy. "

A hibalista ezért kezdődjön úgy egy felnőtt felelősség tudatos embernél, hogy önmaga képességeit felmérve alkosson. Pontosan erre írom, hogy a jármű vezetése nem kötelező, hanem csak lehetőség. Végülis repülőgépet is vezethetek, nem? Jah hogy ott is vannak szabályok? Amelyek nem tetszés-index kérdéskörébe tartoznak... :))

Ha a kacsa nem tud úszni, attól még nem a víz a hülye! :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 14:04:46

@kolbászoszsömle:

Kezdjük ott, hogy nem nézi be. Ebből következik, hogy nem töri szarrá magát. Ebből következik, hogy nem kell semmiféle eszközt telepíteni az általad felvetett kérdéskörhöz. :)

Megint leírom: a járművezetésnek vannak személyi és tárgyi feltételei. Ezen személyi feltételek között kell szerepeljen a járművezetés elméleti és GYAKORLATI tudása. Ami nem csak a pedálok nyomogatásából és a kormány tekergetéséből áll.
A pedálokat a tégla is tudja nyomni eszetlenül... :)

záporjózsi 2010.07.26. 14:06:10

@kolbászoszsömle: Mert nem ez a cél. Korábban voltak ezek a szép, narancssárga terelőkorlátok mindenfelé. A Demszky-karó előtt, a fekete-fehér lánc után. Néhány felöklelt autós (különösen trabantos) után elkezdték cserélni a ma használatos függőleges karókra. Azok viszont a gyalogokat nem védték eléggé, így azokon a helyeken (pl. Móricz buszmegálló a Gellért felé), ahol nagy eséllyel mászik fel az autó a járdára, I-tartóra hajazók kerültek ki. Ezekkel az az előny megvan, hogy a gyalogot megvédi, maga el is hajlik, de rommá lehet rajtuk törni egy autót. Pedig ez nem cél, csak mellékhatás. Viszont nem áll bele senkibe. A Gellért villamosmegállót rendszeresen letarolják, oda kb. félméteres magasságig tízes vasbeton fal kellene, csak azt a rommá törés után nehéz javítani...
A forgalomlassító terelősziget alkalmazása tehát eszköz. Ha nem nézi valaki a sebességmérőt, de ezt beveszi, akkor kb. helyes sebességgel halad. Ha valaki ezt nem veszi észre, akkor feltételezhető, hogy a falusi zebrát sem, így inkább itt menjen neki valaminek, mint ott mondjuk egy családfenntartónak. Emellett el lehet vele kerülni, hogy a kifelé irányt is szívassuk, mert a befelé irányban van ellenív, kifelé meg egyenes.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 14:22:54

Meglátásom szerint járművezetők jó része nem hajlandó sem időt, sem energiát fordítani arra, hogy alapvetően kicsit átgondolják a birtokolt, vagy kezelésben lévő járművük kezelésének alapjait. Aztán ehhez jön még az, hogy az éppen aktuális - helyzetnek megfelelő - szabályok tudatos vagy tudás hiányból eredően leszarják. Ehhez jön még az egoizmusból fakadó "én vagyok a góré" hozzáállás. Ezen három alaptulajdonság együttes hatását látom megjelenni az ilyen "járdaszigetet benéztem" egyedektől.
Meg azt sem szoktam érteni, minek vesz valaki 5-8 millióért autót, amivel nem tud közlekedni sem ésszerűen, sem biztonságosan. Szerintem egy félmilliós autót is bővel elég gt-re törni, vagy árokba borítani. Nem? :))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 14:28:43

@Mityu: nem, tényleg nem nézi be.
Igazad van.
Nem.
Nem nézi be.
Direkt megy neki.
Nem azért, mert nem veszi észre, hanem mert neki akar menni.
A geciláda faszkalapja.

@záporjózsi: Most akkor mi a cél?
"A forgalomlassító terelősziget alkalmazása tehát eszköz. Ha nem nézi valaki a sebességmérőt, de ezt beveszi, akkor kb. helyes sebességgel halad. Ha valaki ezt nem veszi észre, akkor feltételezhető, hogy a falusi zebrát sem, így inkább itt menjen neki valaminek, mint ott mondjuk egy családfenntartónak." Az, hogy nekimenjen, vagy az, hogy lassítson?
Először ezt találd ki, utána állj neki érvelni.

Kalányos Márió 2010.07.26. 14:41:59

Ilyen a világ! Időnként tágul, aztán szűkül... Először kitalálták a kocsikat, hogy lehessen gyorsabban haladni mint gyalog, utána kitalálják, hogy mivel lehet visszafogni annyira a sebességet mintha gyalog közlekednénk. Mert az ember reflexe kb. a gyalogos tempóhoz van kiépítve evolúcióilag, ezért ennél a sebességnél szinte kizárható a halálos összecsattanás. Nehogymá' meghaljon valaki a közlekedésben! M inden másban hajrá, de közúton!? :D

A lényeg: a forgalomlassító szigetek ebbe a lassítási folyamatba illeszkednek bele. Biztos vagyok benne, hogy az európai ember intelligenciájának "fejlődésével" folyamatosan jönnek majd az újabb, és újabb lassító eszközök...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 14:55:26

@kolbászoszsömle:

Tipikus lovagolni akarsz, de mindig átesel a paci valamelyik oldalára. :)

De most komolyan, miért kell a külső körülményeket felhozni az emberi faszság védelme érdekében?
Én miért nem nézem be ezeket a járdaszigeteket? Miért ismerem fel a közúti jelzéseket? :))

KolomparVinetu 2010.07.26. 14:57:38

@ági anyu: Mikor-hogy. Nálunk eleinte úgy volt, ahogy te is mondod. Sőt, világított is a sötétben. (volt benne egy közepesebb izzó)
Azonban a hülyegyerekek (sic) - főleg szombat este - nagy vagányan hétről-hétre kiütögették, azóta csak egy piros-fehér csíkos oszlop van.
Ezzel együtt nem tudom felfogni, hogy nem lehet észrevenni egy kib*szott SZIGETET az út közepén.
Egyébként véleményem szerint ezek nem elsősorban a szgk. "ellen" van, inkább a kamionokat akarják megfogni vele.

Kalányos Márió 2010.07.26. 14:58:22

@Mityu: Mert olyan lassan mész, hogy a taxis is ledudál! ;)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 15:26:29

@Mityu: Mert az emberek faszok, és a hülyebiztosság az embert védi.

Nekem nem fáj, ha nem baleset történik, hanem csak az, amit akarok, és vagyok annyira ember, hogy érdekeljen az, hogy mi van a másikkal, még akkor is, ha történetesen hülyeséget csinál.

dzsaszper 2010.07.26. 16:20:56

@kolbászoszsömle: szerintem bőven elég, ha úgy jár, mint Pitti Katalin, csak ne üssön el senkit közben...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 16:26:45

@dzsaszper: Pitti Katalinnak ez legalább egymillió forintjába fájt.

Egy telepített traffipaxszal legalább az autója nem tört volna össze, és nem lett volna veszélyben egy pillanatig sem.

Valamint ha a családfenntartó épp csigát szedett volna a bokrokban, akkor agyonüti.
Mindezt azért, mert úgy van kialakítva a járdasziget, hogy az balesetveszélyes legyen.

Persze a gyűlölet erős érv.

Kalányos Márió 2010.07.26. 16:35:13

@dzsaszper: Pitti Katalin lányával pár napig egy gimibe jártam. Kérdeztük tőle hogy lehet, hogy akkor nem Pitti a vezetékneve? Azt mondta, hogy hülyék vagyunk, és igaza volt... :DDD

dzsaszper 2010.07.26. 16:38:40

@kolbászoszsömle: egyértelmű, hogy az a cél, hogy lassítson.

Ne csak egy homályos gondolat merüljön fel benne, hogy lehet hogy ezt azért rakták ide, mert azt akarták, hogy lassítsak -- nem olyan könnyű engem erre rávenni. Hanem TÉNYLEG lassítson. És ha nem lassít, akkor akár szét is törheti a kocsiját. Az még mindig jobb, mintha elgázol valakit egy zebrán.

dzsaszper 2010.07.26. 16:39:37

@kolbászoszsömle: ld. 16.38.40-es válaszom.
Inkább fájjon egy milliójába a szabálytalansága, mint egy emberéletbe.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 16:47:37

@dzsaszper: vállalja-e a terelősziget tervezője, építője, kivitelezője egy esetleges haláleset miatt a felelősséget?

Vagy az autós élete az nem számít?

dzsaszper 2010.07.26. 16:51:17

@kolbászoszsömle: szerény véleményem szerint a közút kezelője vállalja a felelősséget a megfelelő táblákért. Sebességkorlát, terelőtábla stb.

A sofőr meg vállalja a felelősséget az abszolút és relatív sebességhatár betartásáért.

záporjózsi 2010.07.26. 16:59:44

@kolbászoszsömle: Lassan írom, hogy megértsd: az a cél, hogy lelassítson. Ha nem lassít le, akkor itt törjön inkább.
A tervezőnek a szakmai szabályok betartása mellett a lehető legnagyobb körültekintéssel kell dolgoznia. A Hatóság engedélyezi (van, hogy hülyeséget ír elő...).

D4D 2010.07.26. 17:19:09

@horex:
"Ma kiépitett prima széles utak-táblák-elválasztósávok aztán minden hétvégén tele a donor-szoba."

Felétek nincsenek kátyúk? Hidaknál megfigyelhető süllyedések? Esővíz a kétéves úton 3-4 centi mélyen megállni sem szokott?

D4D 2010.07.26. 17:22:28

@horex:
Egyébként engem az utóbbi időszak baleseti staisztikáinak a javulása, és az összes úton levő autók száma közötti összefüggés érdekelne.

Tavaly ilyenkor pl Májusban közlekedett 60 millió autó (elméleti szám), ebből történt 2300 baleset (kitalált szám).
Idén ilyenkor a válság és a 350 Ft-os benzin miatt mennyi autó közlekedik? 55 millió? 40? Ezek csinálnak 2100 balesetet. Hol a javulás?

Remélem érthető a gondolatmenet.

D4D 2010.07.26. 17:24:33

@Bélabácsi: Azért az is nonszensz, hogy Budakeszi Prohászka melletti fekvőrendőrön nem lehetett átmenni, mert leért az autók alja. Még az Ignisé is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 17:32:27

@dzsaszper: @záporjózsi: Amikor a lengyelek az Úr színe elé járultak a zarándoklatuk során, MERT szarul volt tervezve a körforgalom, utána ki tudták javítani hülyebiztosra.

Mert néhány lengyel nyugger kipurcant.

Miért kell megvárni azt, hogy kinyúvadjon egy turistabuszni ember, hogy elérjék azt, hogy valami anélkül szolgálja azt a célt, amire való, hogy veszélyeztesse az életét a használójának?

dzsaszper 2010.07.26. 17:53:38

@kolbászoszsömle:
Jelenleg az a választási lehetőség áll fenn, hogy saját magát veszélyezteti, vagy másokat direktben veszélyeztet. Akkor már inkább az előbbi.
Milyen módon érnéd el a lassítást veszélyeztetés nélkül?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 18:37:19

@dzsaszper: Nem tudom.
Pl. döcögős festék, körforgalom, automata traffipax.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 18:41:22

@dzsaszper: Amúgy az, hogy másokat direktbe veszélyeztet, ha nincs kinn a lassító járdasziket, az hülyeség.

Semmi nem gátolja meg az embert abban, hogy hatvannal keresztülmenjen a kanyarokon, kifelé gyorsuljon, és négy másodperccel az után, hogy elhagyta a műtárgyat 100+-szal menjen.
Akármilyen autóval.
Még ezerkettes laduátorral is.

Szóval az a szerencsétlenség arra az egyre nem való, amire használni akarják.

Az csak sima autósbosszantás.

dzsaszper 2010.07.26. 19:04:28

@kolbászoszsömle: Például a XVII. ker. Pesti út - Szigetcsép út kereszteződésnél fiatal egészséges férfiként olykor halálfélelmem van a 100 körüli tempóban kintről, nem is jól belátható irányból érkező autósok miatt.

Ha valaki szándékosan 100-zal akar száguldozni, azt megteheti a Várban is, nincs eszköz, amivel leállítsd. De ez tudatos magatartást feltételez. A településhatárnál sokan csak nem veszik észre, vagy
nem akarják elfékezni a lendületet.

dzsaszper 2010.07.26. 19:06:31

@kolbászoszsömle: ami a célt illeti, válaszoltam. Várom a javaslataid arra, hogy hogy lehet tényleges lassítást elérni biztonságosabban.

dzsaszper 2010.07.26. 19:29:05

@dzsaszper: a döcögős festék szerintem is jó ötlet, a forgalomlassító szigetek előtt is érdemes lenne alkalmazni :)

jelentéktelen alak 2010.07.26. 22:01:50

@kolbászoszsömle:

Szerencsére a világ nem a Te elveidet követi, de sajnos Magyarországon igyekeznek úgy tenni.

Pont ezért van az a táblarengeteg az utak mentén. Mert ügye ez így hülyebiztos. Ha a hülye nem látja a kanyart, akkor oda teszik neki a kanyar elő jelző táblát, hogy "bizony, bizony azért görbül az út előtted, mert ott kanyart látsz." De a hülyének, ez nem elég. Össze zavarja teljesen hogy mit is kell ilyenkor csinálni. Vajon milyen sebességgel lehet ezt kanyart bevenni? Erről tájékoztatják, hülyebiztosan, hogy az adott kanyar xKm/h sebességgel biztonságos. Teszik ezt egy seb. korlátozó táblával. Persze jó előre kitéve, hogy legyen ideje az ábrázolt számokat felfognia. Aztán a kanyar külső ívén ott vannak a halszálkák, hogy merre kell tekerni a kormányt. Azt persze mindenki tudja, hogy mit kell tenni egy kanyar esetén, aki nem hülye, de fent említett táblák, mindenkire nézve kötelezőek. Az a vicc, hogy jellemzően éppen a hülyék nem tartják be az utasításait, így mégsem védi meg őket a bajtól. A normális, vezetőket, akik észlelik a kanyart és tudják azt is, mit kell tenni, meg korlátozza a hülyebiztos megoldás.

De sorolhatnám a hasonló példákat!

Persze itt jelen van az emberek gonoszsága. Mert szépen bedumálja az egyik hülye a másiknak, hogy az xKm/h-s korlátozó tábla csak ajánlás a 5emeletes busz sofőrnek, nem rád vonatkozik. Ezt a hülye elhiszi és a következő kanyarban elcsúszik egy víz átfolyáson, vagy kifékezi magát egy éppen a kanyarban lévő lassabb (gyalogos, biciklis, stb.) miatt, ha éppen el nem kaszálja, esetleg bele rongyol a kanyarban lévő feltorlódott kocsisor végébe.
Ebből az illetékesek meg azt veszik le, hogy nem elég hülyebiztos a kanyar és még tovább csökkentik a sebesség korlátozást, vagy sárga keretbe teszik a kanyar jelző táblát, stb.
Gondolom, nem kell tovább ragoznom, hogy miért is nem jó a hülyebiztos megoldás.

Csivilizált helyeken, nem a hülyéket védik, hanem a hülyéktől védenek. Valahogy így:

www.youtube.com/watch?v=X1j7caVTy5o

Idő szerű volna követni a módszert! A lassító szigetek egy remek lépés ebbe az irányba.

jelentéktelen alak 2010.07.26. 22:09:06

@dzsaszper: Sőt, egy hangos bemondó is lehetne ott, hogy értesítsen mit látsz az úton és mit kell tenni... :-)

jelentéktelen alak 2010.07.26. 22:11:11

@kolbászoszsömle:
Ezért kellene 50-100méterenként a falu teljes hosszában...

jelentéktelen alak 2010.07.26. 22:14:35

@kolbászoszsömle:
De az autós élete is számít. Ezért kell vizsgát tennie, hogy uralja a járművet, amit vezet. Sőt, előtte egy orvos ellenőrzi, hogy lát-e.

Még hogy, az autós élete nem számít...

D4D 2010.07.26. 23:18:33

@jelentéktelen alak:
Engem pont az zavar meg, hogy sok a tábla:

Mész az úton

- Egyéb veszély
- 60
- Előzni tilos (záróvonal is van)

100 méter után
- Veszélyes kanyar
- Megállni tilos
- Egyéb veszély süppedős padka kiegészítővel
- 40

50 méter után van jobbról egy földút.

100 méter után jön egy kb 15-20 fokos kanyar, ami simán 60-as (100-al be tudom venni sávban maradva), sávon belül maradva 70-el még a busz is beveszi.

A kanyar után úgy 200 méterre
- Előzni tilos feloldva
- Úthibák (Az előző 8 km-hez képest itt már jó az út)

És nagyon sok helyen, ahol lehetne előzni biztonságosan, mert nyílegyenes az út, mihelyt kiérsz az egyenesbe 60 és előzni tilos.

jelentéktelen alak 2010.07.26. 23:29:41

@D4D:
Na látod! Te is leírtad, hogy miért nem jó a hülyebiztos megoldás.

Sokkal egyszerűbb volna az érzékszervekre és a józan észre bízni az ilyen dolgokat, mint a hülyéket védeni.

Aki nem látja a kanyart, az táblát sem látja, ami arról tájékoztatja, hogy kanyart lát maga előtt. :-)

D4D 2010.07.27. 02:24:28

@jelentéktelen alak:
Mikor megépült a Mária Valéria híd, és elkezdtem átjárni Szlovákiába, előszőr azt hittem, hogy ott bacnak táblázni. Ma már tudom, ha ott van egy veszélyes kanyar tábla, akkor az azért van, mert az a kanyar tényleg veszélyes. Nem tesznek ki feleslegesen táblasalátát.

Németországban végeztek erre kisérleteket, mennyi az a táblamennyiség, amit az emberek meglátnak. Minél kevesebb, annál komolyabban veszik őket.

Régen valamikor lakott területen belül 60-al lehetett menni. Egy faluban, ahol kanyarog az út, a kanyarokba kitettek 40-es táblákat. Jogosan, mert a kanyar után ovoda, iskola stb.... Aztán egyszer egy hülye kijárta, hogy az egyik kanyar miatt, ahova nem tettek 40-es táblát mert csak kanyar van, lekorlátozták az egész falut 30-ra.
Hozzátartozik a történethez, hogy a 30 értelmi szerzője a kanyarban lakik, és a befékezetlen autója nekigurult a kamion oldalának.
Természetesen volt rendszeresen trafi is, de nem az ovi előtt, hanem az egyenes szakaszon, ahol egyik oldalt még ház sincs, de 46-ért lehetett 10-20-30-40 ezreket kérni.

Na most a veszélyes helyeken a régi időből származó 40 kinnmaradt.

---

Másik kedvenc helyzetem egy budakörnyéki zsákfalu, ahol az egykori üdülőterületen egyirányúsították az utcákat, csak éppen elfelejtették megcsinálni az utat, és egy nagyobb eső után Lada Nivával sem lehet szabályosan menni, mert a Niva sem bírja a fél méteres kőlépcsőket, hordalékköveket, illetve a helyenként megálló 50 centis vizet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.27. 07:18:05

@jelentéktelen alak: A táblák nem hülyebiztossá tesznek, mert a táblákat a hülye nem veszi figyelemebe.

A táblák csak pótcselekvés.

Még mindig a lengyel zarándokok: Ha behajtani tilos táblát tesznek ki a körforgóra, akkor is kinyiffan a sok katkó.

Szóval a tábla az egy magyar pótcselekvés, nem pedig hülyebiztosítás.

záporjózsi 2010.07.27. 09:06:58

@kolbászoszsömle: Engedélyezés is van a világon. Ki adta ki az engedélyt?

@D4D: A veszélyes kanyar nagyon is igaz, jelenleg 5 formája van kis hazánkban:
- sima veszélyes kanyar tábla, sebességkorlátozás nélkül, 90-nel tényleg el lehet menni; ide kellene a 2-3 szögletes tábla piros-fehér nyíllal, veszélyes kanyar nélkül.
- nincs veszélyes kanyar tábla csak 2-3 szögletes tábla piros-fehér nyíllal, aztán 60-nal is csúszkál a pakk a csomagtartóban.
- veszélyes kanyar tábla önmagában, nincs szögletes tábla piros-fehér nyíllal, viszont ismét csak lehet szépeket fékezni, helyenként az ívsugár változik, aki nem ismeri, az az első méterek után megpróbálja bevenni 90-nel, utána jön a meglepi 60-as ív...
- sima veszélyes kanyar tábla, sebességkorlátozással, természetesen 90-nel be lehet venni.
- sima veszélyes kanyar tábla, sebességkorlátozással, annyival is lehet kényelemesen bevenni - na ebből van a legkevesebb....

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.07.27. 10:37:30

@záporjózsi: Szerbiában, Montenegróban vagy Albániában, ahol azért vannak hegyek, még soha nem futottam bele olyan kanyarba, amelyik ne olyan lett volna, mint amilyennek tűnt.

Igaz, ott a táblák is normálisak, bár nem modern autókra vannak szabva (sebességkorlátozásból a húsz fölöttiekkel nem kell foglalkozni, a 20 viszont tényleg 20). A települések határai viszont korrektek, ha nem falu van, hanem ötven méterenként egy ház az út mellett, de az tucat kilométer hosszan, akkor lehet nyomni, nincs korlát.

Mondjuk az albánok külön állatfaj, az EU-tól kaptak vagy száz, gyönyörű, új traffipaxot. Kinn is állnak minden sarkon, de lakott területen 140 km/h-nál még nem vettek ki senkit a sorból. Mi is ennyivel mentünk, mert kevesebbel féltünk volna. :P

dzsaszper 2010.07.27. 13:19:47

@jelentéktelen alak: a döcögős festék alighanem jelentéktelen költség egy lassító szigethez képest, és jelentéktelen mértékben idegesítő.

atila68 (törölt) 2010.07.27. 20:41:26

@kolbászoszsömle:
Tudod ma kisfalumban védett útra balra nagy ívben kikanyarodás közben kis híján beleszállt balról a C oszlopomba egy világoskék kispolák. (Érted C oszlop)
Mindez neki enyhén jobbra ívelt kanyarban.
Szentség, hogy (nem kicsit) lépte túl az ott kitáblázott sebességkorlátozást (40), mert mikor először balra néztem még nem volt sehol, sőt mikor másodszor akkor sem.
Minden esetre ügyesen fékezte kockásra a gumikat majd kerülte meg hátulról az autómat.
Te pedig elvennéd a jogosítványom.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.27. 22:39:42

@atila68: Egy kispolák olyan nagyon nem tudja túllépni a sebességkorlátozást...
Ha százzal jön (ami gyanúsan hihetetlen egy kispoláktól faluban, ahol nincs neki 5-6 kilométer gyorsulni), 28 métert tesz meg másodpercenként.

Egy kis ívű kanyarba el kell látni 60 métert.
Ez két másodperc.
Ennyi idő alatt ki lehet kanyarodni.
Feltéve, ha nem balra megy a pógi és jobbra néz beszély nélkül abszolválható helyzet lett volna.

Viszont a falusi vezetők hajlamosak arra (ezt ne vedd sértésnek, de saját -nem reprezentatív megfigyelésem alapján tényleg így van), hogy mivel nincs forgalom, körülnéznek, és elindulnak akkor amikor még az ellenkező irányba néznek, mint amerre kanyarodnak -merthogy az előbb onnan még nem jött senki.
És általában bejön, mert tényleg nem is jön.
Szóval arra kell nézni, amerre megy az ember.
Ha ez így lenne, a balesetek száma a töredékére csökkenne.

@záporjózsi: nem tudom, de remélem rosszul alszik.

dzsaszper 2010.07.28. 15:35:00

@kolbászoszsömle: a 60 méter kicsit kevés,
- nem számolsz az észlelési idővel (kb 1 másodperc). Innentől az 56 méter máris csak 28.
- fel is kell tudni gyorsulni -- neki meg lelassulni annyira, hogy ne legyen ütközés.

atila68 (törölt) 2010.07.28. 18:27:53

@kolbászoszsömle:
Tudod kedves zsömle a kanyar előtt biztos nem véletlen van kint a sebességkorlátozó tábla (40). Én biztos nem írtam, hogy százzal jött a kispolák. Lehet te ellátsz egy enyhén ívelt (és nem kis ívű) kanyarban a Stop tábla vonala előtt állva 60 métert (miért is 60?), én nem. (A 6 kilométeres gyosulási távot már meg sem próbálom értelmezni)
Mint írtam kétszer néztem el balra, igen, ahogy írtad arra amerre mentem, és még így is hátulról került meg.
Igen, nem tagadom egy falusi vezető vagyok aki évi 30-32 ezer kilométert vezet, viszont ő is ember, aki egy szóval nem állította, hogy nem nézte be a szitut.
Ki az a "pógi"?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.28. 19:10:59

@atila68: Most kezdjünk el azon rugózni, hogy az enyhén ívelt az szinonímája-e a kisívűnek?
A száázal jövő kispolák egy hihetetlen, de nem valószínűtlen sebesség.

A hat kilométeres gyorsulási táv, az a kispolákra vonatkozik.
Már, hogy annyi kell neki, hogy százzal tudjon menni.
kb.
Hacsak nem pimpelt, mert akkor lehet, hogy elég neki négyésfél kilométer, hogy elérje ezt a sebességet.

A falusi vezető tényleg nem degradáló jelző volt -félig-neddig én is az vagyok.
Csak a falusi, a falujában otthon van, és sokkal óvatlanabb, mint idegenben, főleg, ha kicsi, nem túl forgalmas úton lakik.
Ez amúgy természetes is -saját példa, hasonló szitut nétem már be én is, nem is kezdő vezetőként és nem én mentettem meg a seggem, hanem a ellenség, kb ugyanúgy, mint Nálad.

Szóval errenéz, arranéz, erre, arra és arranézés közben kikanyar erre, mert az előbb sem jött senki, meg tegnap sem, meg eddig sosem.

A kérdés az, hogy milyen konzekvenciát von le az ember: azt, hogy a másik a hülye, szabálytalan, gyorshajtó, vagy azt, hogy esetleg valamit én is elszúrtam, mert el lehetett volna kerülni a szituációt is, ha valamit máshogy csinálok.

És még csak azt sem állítom, hogy Te nem gondolkoztál el a magad részéről.
Én csak azt mondtam el, hogy én hogyan látom az Általad elmondott szitut, mi az, ahol esetleg a hiba volt, azért, hogy tanuljunk belőle.
Te is, én is, az esetleges olvasó is.

Az a javaslatom, ami szerint a balesetet okozótól el kell veni a jogosítványt, továbbra is fennáll.
Megosztott felelősség esetén, mindkét féltől. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.28. 19:12:05

@dzsaszper: észlelési idő, amikor várod, hogy jöjjön?
egy másodperc egy kicsit soknak tűnik.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.28. 19:13:28

@atila68: Jah, a pógi, az a honpolgár rövidítése...

dzsaszper 2010.07.28. 20:17:04

@kolbászoszsömle: amikor még állsz, valóban sok. De amikor épp elkezdtél behajtani a kereszteződésbe, és a gázpedálon van a lábad, akkor nem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.28. 20:50:21

@dzsaszper: Akkor már mindegy, előre kell menekülni.
Nagy gáz, és takarodó az útból.
Szerintem nincs más esély.

dzsaszper 2010.07.29. 09:19:25

@kolbászoszsömle: ha 100-zal jön, akkor ez az esély sem sok. Nem tudsz 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulni sem. Na itt a probléma.

dzsaszper 2010.07.29. 09:20:13

@dzsaszper: arról nem is beszélve, hogy ha 100-zal takarodnál az őrültje elől, azzal balesetveszélyes helyzetet idéznél elő, mert félő hogy nem bírnál megállni pl. a következő zebránál...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.30. 09:52:39

@dzsaszper: Tudod mit!

Igazad van...
Nem, takarodni kel az őrültje elől, hanem direkt eléállni!
Mert a zebra az szent!

dzsaszper 2010.07.30. 10:08:59

@kolbászoszsömle:
1. nem kell eléállni.
2. igenis kellenek a forgalomlassító megoldások azokra a helyekre, ahol 100 küröli temppóban érkezik sok autós lakott területre.

Timnorc 2010.08.01. 22:36:00

Sajna a korábbi hozzászólásokat nem olvastam. Ezért bocs, ha már kivesézett témát feszegetek.

Korábban már szóltam hozzá hasonló témában. Akkor a fekvőrendőrről volt szó, de a szabályozás ugyanaz.
Íme:
Az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló – többször módosított – 20/1984. (XII.21.) KM rendelet melléklet, III. fejezet, 11. pont, 11.2. alpontjában foglaltak szerint „a lakó-pihenő övezet és a korlátozott sebességű övezet bejáratát az úttest szintjének küszöbszerű megemelésével vagy más építési beavatkozással (például középszigetek, útszűkületek, optikai kapuk) lehet jelezni. Hasonló fizikai eszközök (sebességcsökkentő bordák, oszlopok, utcabútorok, elhúzások stb.) helyezhetők el az övezetek úttestjén a járművek várakozására szolgáló útfelületek kijelölése, illetve a járműforgalom számára megengedett sebesség betartatása érdekében, azonban ezek az eszközök nem akadályozhatják a megengedett sebességgel történő folyamatos haladást.”

Tehát a jogalkotó a „középszigetek” elhelyezésének céljául a megengedett sebesség betartatását jelölte meg. Vagyis az ilyen eszközöknek a célja nem az, hogy a közlekedők lassabban haladjanak, hanem az, hogy ne haladjanak gyorsabban.
S a lényeg, hogy a fenti rendelet fent említett pontja, továbbá a rendelet mellékletének III. fejezete, 11. pontjának, 11.4. alpontjában hivatkozott a Magyar Útügyi Társaság által kiadott útmutató a „középszigetek” elhelyezőinek egyértelműen meghatározza azok elhelyezésének paramétereit. Kiemelve azt, hogy az ilyen eszközök nem akadályozhatják a járműveket abban, hogy az adott útszakaszon megengedett sebességgel folyamatosan haladjanak.
Vagyis mielőtt a „középszigetek” az adott út üzemeltetője kialakítaná (de legkésőbb azzal egyidejűleg) gondoskodnia kell a megfelelő sebesség korlátozó tábla elhelyezéséről is. Kivéve, ha olyan mértékű sebességcsökkentő eszköz is elegendő, ami a már meglévő sebességkorlátozás figyelembe vételével sem akadályozza a járműveket a folyamatos továbbhaladásban.
Ennyi.

otirt 2010.08.06. 08:37:30

@Wiiktor:

Azokat a lasítók valamikor szélesebbek voltak, csak éppenséggel a nyerges vontatók meg a csuklós buszok (Mercedes Connecto) nem fértek el, akkor lettek visszakeskenyítve.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása