Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nagy autóval nem előzhetek villamost?

2010.07.26. 14:48 :: SilentSound

A Gubacsi utat nem a szép környék miatt szeretjük, hanem mert annyira elhanyagolt, hogy a többség inkább elkerüli és menekülőútnak tökéletesen alkalmas. Villamos is halad rajta, szakaszonként változó módon vezetnek a sínek, nehogy egyszerű legyen a helyzet. Az biztosan mindenki számára tiszta és világos, hogy ha nyílt pályán, járdasziget nélküli a megálló, akkor amíg el nem indul a nagy sárga hernyó, addig tilos mellette elhaladni. Szasza esete viszont egy fokkal összetettebb: balról előzött villamost olyan helyen, ahol az autója a sínpártól jobbra nem fért volna el. Pechje volt, pont nyakoncsípték a rendőrök. Szerintetek jogosan?

A következő kérdésem lenne, villamos előzésének témakörében. A minap a IX. kerületi Gubacsi úton haladtam a Határ út felé, kb. itt:

A villamosok itt 10 km/h haladási sebességre vannak korlátozva, így nem csoda, hogy utolértem egy 21-es villamos szerelvényét. A linkelt képen is látszik, hogy a villamostól jobbra lévő aszfaltcsík igencsak keskeny, egy szélesebb autónak gyakorlatilag lehetetlen az elhaladás a villamos mellett. Záróvonal vagy egyéb útburkolati jel nincsen felfestve a két irány vágányai között.

Így jómagam rendesen, irányjelzővel, a szembejövő forgalom hiányáról meggyőződve, a sebességkorlátozást betartva megelőztem balról (a kocsisorból mások páran is így tettek, a kisautósok ugyanakkor jobbról előztek).

Persze Murphy törvénye teljesült, 200 méterrel később kiintett a járőr az előzés szabályainak megsértése miatt. Mindenesetre jellemző, hogy az intézkedés alatt minket beérő villamos az út szélére teljesen lehúzódó kocsim mellett csak úgy fért el lépésben, hogy én behajtottam a tükröket.

Kérdéseim:

- A KRESZ 34. § (4) b) (Csak jobbról szabad azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.) vonatkozik-e erre az esetre, hiszen véleményem szerint az aszfaltcsík és a villamossín együtt alkot egy sávot, mivel

- Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része. (Régebbi szabály szerint: Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része.

Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sáv szélessége legalább 2,75m, az útburkolati jellel nem jelölt forgalmi sáv szélessége legalább 3m.)

- Másrészt: KRESZ 34. § (1) d) : Előzni abban az esetben szabad, ha az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani (ez szabálytalanná teszi a jobbról előzést jelen esetben...)

Tehát ha kellően széles a járművem, akkor itt köteles vagyok a villamos 10 km/h csigatempóját felvenni, és egyik irányból sem előzhetem meg, mivel megszegem a 34. § (1)-et, illetve (4)-et?

288 komment

Címkék: budapest autó rendőr büntetés kresz villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blaci99@index.hu 2010.07.27. 04:01:16

Azért érdekes, hogy a Tápiódörögdi hozzászólók nem jutnak szóhóz, lehet, hogy ott nincs villamos...

2010.07.27. 08:08:40

vegyél olyan autót amivel elférsz egy sárga hernyó mellett..amúgy én elférek mellette ( ford bigyóm van) úgyhogy inkább a slapicokon röhögök meg a villamosra tapadó kisteherautók vezetőin bosszankodom akik az autóik fizikai tulajdonságait szeretnék meghazudtolni Hátha Mégis...elférnek mellette..de..nem..oszt jó napot

CD-R80 2010.07.27. 08:45:36

@annyiamenyi: Szerintem te keress magadnak egy tetrises oldalt, s ott töltsd az időd. A gyökér véleményed meg tartsd meg magadnak:D Te kis zokni, de még ráadásul lyukas is..

atompyka 2010.07.27. 08:54:17

@''autónepper.'':
Igen, őket is el kell(ene) kapniuk, valóban.
De igenis az "elfelejtettindexelni" tagoknak is golyót a fejükbe. A körforgók előtt azért állnak feleslegesen a sorok (lásd Káp/Osan lehajtó az emnullon), mert a nemindexelők miatt nem lehet eldönteni, hogy bent marad, vagy kijön, csak xarik a többiekre.

záporjózsi 2010.07.27. 08:55:26

@angxdd: A közel 15 km-es vonalon van kb. 1 km, amely 10 km/h-val járható. Emellett a dugót a villamos általában elkerüli, talán Erzsébeten akadályozza a haladását a közúti torlódás, illetve néha a Mester utcában van fennakadás. Busszal sem lenne rövidebb - ráadásul busz nincs, villamos van.

@Don Blasius: Nagyon igazad van, pláne hogy van hely a kétvágányúsításra a lakótelep mellett, így nem feltétlenül kellene bejárja a jelenlegi hurkot. Ott egyedül a Tátra téri piac az, amely lényeges, azt pedig jobban elérik a buszok.

@cso zsi: Vecsésnél elég szűkre szabott a jelzős keresztnél a zöld, így jogos az 50 km/h. Emellett a sávváltásokra sincs annyi hely, hogy a 70 km/h mehetne.

@retikanya: Nemtom, hogy ez melyik városban lehet, én Budapesten, a Soroksári úton, kifelé is és befelé is tapasztaltam zöldhullámot. Igaz, figyelni kellett, meg 70-nel menni, de sikerült. Alacsony forgalom esetén kifelé a Határ út fog meg, nagyobb forgalom esetén az Illatos út. Még nagyobb forgalom esetén már mindegy. Utána úgyis van a Topánkánál egy 50-es, majd megint 70, viszont a HÉV-felüljáró után váltva 50 és 70, illetve ott már problémásak a lámpák. A belső szakaszon lehetne forgalom- és időszakfüggő a hangolás, de ahhoz a gépeket cserélni kellene, a hurkokat meg telepíteni és karbantartani...

@Lacaca: Azért a sín egy elég jól látható képződmény. A villamos meg ritkán téved. Azt persze nem értem, hogy ott mi a rettenetnek kell megelőzni a villamost, mert csak a Mosonyiig mehetsz, de Te tudod...

@annyiamenyi: A villamos és a járda között van közel 2,5 m hely. A Vivaro azért nem olyan széles...

dekás dezső 2010.07.27. 09:06:40

milyen nagy autó ez? Man? vagy valami Daf?

cso zsi 2010.07.27. 09:07:41

@záporjózsi: "A villamos és a járda között van közel 2,5 m hely."
Ott a Gubacsi úton nem igazán jön össze. Útminőség, oldaltávolság, 20-30 centi széles tükrök, stb...
www.norc.hu/pano/KGV7vM9f/

egyenlítő 2010.07.27. 09:08:31

Két sínpár között záróvonal van. Ennyi. Nekem legalább is így tanították.

Geo_morph 2010.07.27. 09:11:24

Ne röhögtess már, ez egy komoly kérdés? Tényleg gondolod, hogy "ha neked elég nagy van", akkor rád nem vonatkozik a szabály?

Röhej.

of2ice 2010.07.27. 09:39:35

@_ng_: Van.

1. A villamos féktávolságát valószínűleg nem tudod jól felbecsülni, ezért ne menj vele szembe.
2. A sín akkor is megvezetheti az autót, ha tegnap építették lézeres szintmérővel. Főleg nem száraz útviszonyok között. A KRESZ-t a leggyengébb láncszemre méretezik; kalapos nyugdíjs Skodás, diagonál 155 x 13-as gumikkal.

atompyka 2010.07.27. 09:43:49

Ez a kérdés is az a kategória, hogy meddig kell tűrnöm az akadályozást, hol jön el az a pillanat, mikor megszeghetem a KRESZ betűit.
Mint a záróvonal átlépése: mi az az akadály, amit "már" megelőzhetek/kikerülhetek a zárón keresztül? Kátyú? Biciklis? Elromlott vagy zabálytalanul álló jármű (mondjuk a busz a megállóban?)? Útfelbontás?

of2ice 2010.07.27. 09:54:29

@atompyka:
Veszélyhelyzet elkerülése; pl. hirtelen eléd lépő gyalogos, dőlő fa stb. :).

Helytelen indokok pl.: "de hát nem jött szembe semmi", "elfért a szembejövő, nem?", "nehogymá itt döcögjek mögötte", "nem is léptem át... mi az, hogy hol a bal visszapillantóm?"

záporjózsi 2010.07.27. 10:02:58

@cso zsi: Azért a Vivaro nem olyan horror széles kocsi...
A reptéri traffi egy dolog, ha sebességet akarnak betartatni, akkor álljanak oda jól láthatóan (mert az fogja vissza a népet, nem a behajtós civilautó), az 50 meg indokolt.

sikisiki (törölt) 2010.07.27. 10:08:06

@atompyka: Az ugye nem komoly kérdés, hogy egy törvényt mikor hagyhatsz saját belátásod szerint figyelmen kívül? A Kresz ugyanis pont olyan jogerejű rendelkezés, mint a lopás és emberölés eseteit tárgyaló törvények. Ha szerinted indokolatlanul akadályoznak, amiből Neked hátrányod származik, akkor jogállamban legfeljebb beperelheted. Vagy irány Szomália, ott divatja van az egyéni jogértelmezésnek...

atompyka 2010.07.27. 10:11:49

@of2ice:
Nyilván, vészhelyzetben mindent meg szabad szegni, amivel nem okozok nagyobb kárt/veszélyt, mint amit elhárítok.
De nem erre gondoltam, hanem "szimpla" akadályozásra.

atompyka 2010.07.27. 10:14:19

@sikisiki:
De, sztem Te is tudod, hogy komoly kérdés.
(Szó sem volt indokoltságról.)
Felbontották az utat, de elfelejtették figyelembe venni, hogy záróvonalon át tudsz csak kerülni. Ne haragudj, de nem hiszem el, hogy Te megvárod, míg végeznek.

tlantos 2010.07.27. 10:18:36

@SzaSza0909: Szembejovo villamossinre meg elozes celjabol sem hajthatsz ra. Ergo itt szinte semmit nem elozhetsz meg.

sikisiki (törölt) 2010.07.27. 10:20:12

@atompyka: Az, hogy nem megfelelően jelölik ki, az Téged nem mentesít. Persze kikerülöm, de attól az még szabálytalan.

index-cenzura.biz 2010.07.27. 10:22:37

úgy érted, hogy előzés céljára igénybe vetted azt a villamospályát, ahol szembe jön a villamos?

De most komolyan, egy KRESZ könyv olcsóbb lett volna, mint ez a bünti.

Viszont jó, hogy felvetődött a fórumon, had terjedjen el, hogy mi szabályos és mi nem.

of2ice 2010.07.27. 10:29:55

@sikisiki:
A KRESZ (volt) KÖHÉM rendelet, nem törvény, azaz nem ugyanolyan jogerejű rendelkezés. Persze szerintem ezt Te is tudod, csak nem jutott eszedbe...

@atompyka:
A KRESZ (amennyire ismerem) nem nevesít kivételt a terelővonallal együtt felfestett záróvonalat kivéve. Elméletileg, ha nem:
- koptatták le a záróvonalat
- festettek fel sárga ideiglenes terelővonalat
- jelzőőr/rendör/mezőőr szabályozza a forgalmat
- táblák/fényjelző készülék(ek) adnak utasítást a kikerülés irányára vonatkozóan

akkor nem szabad átlépni. (De át lehet, hacsak nem szeretnél matrica lenni az X5-ös elején...)

sikisiki (törölt) 2010.07.27. 10:56:05

@of2ice: ohhh, igaz, pedig épp belelapoztam, csak a fejlécet nem olvastam el... :-(

cso zsi 2010.07.27. 11:14:47

@záporjózsi: Annyi helyet megszórtak körforgalommal, akkor miért pont ezt hagyták ki? Végre megépült a kerülő, örülnek a helyiek, hogy nem rajtuk megy át a forgalom. Nem örülnek, viszont, hogy nem tudnak kijönni a csigaháznól? Bár egy íves felüljáró is megoldást jelentett volna, a gyorsforgalmi stílusában. A széleken talajszinten meg lehetett volna oldani a vecsési becsatlakozást.

atompyka 2010.07.27. 11:17:13

@of2ice:
Tehát adott esetben autóban alvás napokig-hetekig.
És a szabad mozgás alkotmányos joga smafu?

Lacaca 2010.07.27. 11:19:14

@záporjózsi: Nem előztem, elhaladtam mellette jobb oldalona forgalmi sávban. Meg kell indokolnom tényleg, hogy miért előzök meg bármilyen másik járművet? Ha tényleg érdekes, akkor általában azért, mert gyorsabban haladnék.
A sín valóban jól látható, de bármilyen hihetelten, autóval voltam, így nem éreztem fontosnak, hogy 50-80 m-re előre tekintve a sínt vizsgáljam, ettől közelebbre szoktam figyelni, ha az út minőségét figyelem, és ettől akár messzebbre, ha a forgalom szereplőit figyelem. A második esetben talán annyira nem szokás a síb vonalvezetésére figyelni, de lehet, hogy ez az én hibám. Legközelebb a váltó állásást is ellenőrzöm.

záporjózsi 2010.07.27. 11:22:06

@cso zsi: A különszint jó ötlet lenne, amúgy is kiemelt irány a Market Centralos körforgalom miatt, ráadásul elférne itt egy ugyanolyan. A Vecsés felől érkező forgalom határozza meg, hogy egyébként mi legyen, mert körforgó esetén tudna szép dugó lenni. Esetleg lehet egy turbókör, de gyorsabb az sem lenne, mint a mostani jelzős.

of2ice 2010.07.27. 11:23:06

@atompyka: Alkotmányos jog a tolatás is... :)

Komolyabban: szerintem előfordul, hogy nincs szabályos megoldás az általad felvetett problémára.

atompyka 2010.07.27. 11:31:40

@Lacaca:
Meg minek is tennéd? Ő irányt változtat > tükör-index-elsőbbségadás.

atompyka 2010.07.27. 11:36:17

@of2ice:
Az, hogy a tolatás, a megállás vagy a záróátlépés tilalmát szegem meg, sztem rajtam múlik, nyilván a legkevesebb "kockázattal", egyéb káros következménnyel járót kell. Az meg az utóbbi.
Kovács Úr végigcsinálhatna egy ilyen pert...
:-)

záporjózsi 2010.07.27. 11:47:40

@Lacaca: Biztos, hogy nem közös a sáv? Most húzták el a rendőrlaktanya felé kb. 40 centivel az egészet. Épp emiatt az út minősége átlagon felüli (na az átlagot itthon hagyjuk, de tényleg nem rossz), a forgalom meg ha van villamos, akkor nem igazán változatos. Emellett mennyit lehet nyerni a Festeticsben? 3 másodpercet? Ötöt? Nincs hol realizálni a nyereséget.

Lacaca 2010.07.27. 11:49:54

@atompyka: Elvileg igen, gyakorlatilag meg az van, hogy sárga vasalóval nem szívózunk. Egyszerűen annyi történt, hogy lassabban haladt (20?), elfértem mellette, és bár sokszor jártam már arra, soha nem foglalkoztam a sínpár vonalvezetésével, és soha nem találkoztam ott ilyen szituációban villamossal.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 11:52:26

@CD-R80: Mivan, mivan, zoknikám? Magadra vetted a dolgot? Netán te is ilyen nagyeszű kamionos vagy? :D

záporjózsi 2010.07.27. 11:53:04

@atompyka: Ha gondolod, megoldható, hogy a jelenlegi forgalmi rend ki legyen egészítve a Festetics zárásával arra az időre, amíg a villamos ott tartózkodik. Hely és jelző van rá.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 11:57:58

@záporjózsi: Én úgy látom a norc-képen, hogy nincs ott annyi hely. Ha meg van, akkor a posztoló minek akarta balról előzni a villamost? Most én vagyok a hülye, vagy...

Lacaca 2010.07.27. 11:58:57

@záporjózsi: A nyereséget hagyjuk, de annyi nyereség lehet, hogy eléred a Lóverseny? végén a zöldet. Volt pár éve egy teszt, aminek keretében 2 autó indult el Bp-ről, és a 4-esen mentek Záhonyba. Egyik szabályosan, másik tolta, ahol tudta. 10-15 perc volt a nyereség kb 300 km-en. Ezek után feltehetjük mindenkinek a kérdést, hogy miért lépi át a megengedettet. Ráadásul én nem léptem ott át. Egyébként csak a Mosonyi kereszteződésében szűkül be annyira, hogy már nem fér el autó.

atompyka 2010.07.27. 12:08:55

@záporjózsi:
Nem gondolom, köszi. Sztem elég, ha a vilisofőr is betartja a reá vonatkozó szabályokat, és rendeltetésének megfelelően használja a tükröt, indexet.

CD-R80 2010.07.27. 12:09:14

@annyiamenyi: Nem vagyok az, ellenben te felveszed a versenyt egy elakadásjelző háromszöggel észben, hasznosságban már nem biztos:D

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 12:11:51

@CD-R80: Pedig az értelmi szinted ott van, ahol a kamionosoké :) De mindegy is, egy kamionossal nem fogok vitatkozni, sőt még szóbaállni sem. Nagyobb ember vagyok annál, hogy szóbaálljak egy kamionossal. Szánalmas.

atompyka 2010.07.27. 12:31:32

@Lacaca:
Hát, ez nézőpont kérdése.
3 km-re lakom a melóhelyemtől.
Ha elérem a Kozmánál a zöldet, nem kapom be a 20 perces sorompót.
20 perc nyereség 3 km-en?

_ng_ 2010.07.27. 12:59:17

@of2ice: Kösz, de nem az volt a kérdés, hogy az ellentétes irányú vágányra miért nem hajthatsz rá, hanem hogy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton miért vonatkozik más szabály arra az esetre, ha fel vannak festve a sávok.

záporjózsi 2010.07.27. 13:10:33

@Lacaca: A Lóvásár lámpáját elég változatos indulási pozíciókból el lehet érni, pontosabban amikor ott villamos lehet, akkor épp nem számít az a pár mp.

@atompyka: Nagyon egyszerű: a laktanya teherkapujától kezdve jobbra fog indexelni. Adtál egy remek ötletet, köszi!
A sorompó teljesen véletlenszerű a közúti lámpákhoz képest.

@annyiamenyi: A nyomtáv ismert. A villamos szélessége is, kb. a kockakőig ér ki. A Vivaro szélessége 1980 mm. Csak bal tükröt érdemes számolni, a jobb belóghat a szegély fölé. Max. 2300 mm oldaltávval együtt. Nem bőven, de elfér, 10-nél meg kb. mindegy. Aki nem meri (mert joga van hozzá), az húzódjon be a tuja mögé...

atompyka 2010.07.27. 13:12:05

@Lacaca:
Persze, honnan tudjam, hogy eccercsak beesik elém az addig egyenesen menő vilinger?
Járok néha én is arra, de ha megkukulok sem tudom felidézni, hogy ott arrébb jön a sínpár.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:16:16

@záporjózsi: Nekem a kép szerint kisebbnek tűnik a hely. Ha viszont mégis ekkora, akkor a kedves posztoló minek előzte volna meg balról, ha jobbról is meg tudta volna szabályosan? Akkor vagy nagyon hülye, vagy kamionnal volt...

Lacaca 2010.07.27. 13:17:57

@atompyka: Én most már tudom. Szerencsére semmi nem történt, simán el tudtam menni, de meglepett a dolog.

@záporjózsi: Remélem, hogy nem okoztam senkinek ettől függetlenül lelki válságot. Gondolom, hogy Te még a megengedett sebességet sem lépted túl soha, hiszen azzal is csak pár másodpercet nyersz rövid távon. Legtöbbször.

Lacaca 2010.07.27. 13:19:19

@annyiamenyi: Vagy nem érzi a manőverhez eléggé az autót.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:21:41

@Lacaca: Akkor meg ne vezessen, max. lovat. Az nem mentség a szabálytalankodásra, hogy béna és nem érzi az autót.

záporjózsi 2010.07.27. 13:28:30

@annyiamenyi: Mert lehet, hogy nem az egyik kommentelő által írt Vivaroval volt. Szélesebb, pl. platós kocsi simán nem fér el ott. Ha meg nem érzi hát nem érzi. Helyezkedjen el úgy, hogy a többi elférjen.

@Lacaca: Egyrészt nem szoktam a szabályosnál gyorsabban menni (mondjuk 90 helyett 40 elég idegesítő, de ez van...), másrészt pedig Németországban sem az időnyereség miatt megyek gyorsan, hanem mert szabad és egyes helyeken valóban lehet is.

Lacaca 2010.07.27. 13:34:04

@annyiamenyi: Mennyi lovas lehetne ebben a városban! :)

@záporjózsi: Végre valaki, aki mindig betartja a sebességhatárokat! Mi többi bűnös lélek, meg elhisszük, hogy ez mindig így volt.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:35:51

@záporjózsi: A vivarótól mi lehet szélesebb? Mondjuk egy teherautó, vagy kamion. Viszont ha a kedves posztoló ilyennel volt, akkor inkább ne előzködjön, főleg ne szabálytalanul. Üljön a valagán, és ne veszélyeztesse a személyautósokat!

CD-R80 2010.07.27. 13:40:50

@annyiamenyi: Neked egyáltalán van jogsid, nagy ember? Vagy azért vagy ilyen nagy arc mert sikerült a kézifékes elindulás lejtőn?:DD

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:47:46

@CD-R80: Ellentétben veled nekem van jogsim, és tudok is vezetni. Nem úgy, mint te kamionos. Eddig még egyetlen balesetem sem volt, és nem is lesz, mert Én tudok vezetni. Szánalmas.

CD-R80 2010.07.27. 13:57:37

@annyiamenyi: Még mindig nem vagyok kamionos:D
S én sem okoztam még balesetet ellenben már jöttek belém. Ő is azt mondta még soha nem volt balesete s neki is volt jogsija. De tudod-e hogy miért csesztetlek?:D Mert olyanokról mondasz véleményt akikről szerintem gőzöd sincs. Az ilyen jó vezetők mint te gyilkolnak az autóval. Addig meg mindenki hülye meg béna..

atompyka 2010.07.27. 14:00:33

"egyetlen balesetem sem volt, és nem is lesz, mert Én tudok vezetni."
Úgy legyen.
egoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoego

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 14:05:36

@CD-R80: Pedig agyilag egy szinten vagy velük. Az pedig, hogy beléd ment valaki, nem biztos hogy csak az ő hibája. És Én még nem gyilkoltam autóval és nem is tervezem. Gyilkolni és balesetet okozni csak a bénák szoktak.

CD-R80 2010.07.27. 14:14:29

@annyiamenyi: Igen:)
Az én hibám volt mert előttem megállt a sor(hozzáteszem városban zöld lámpa után) s én béna nem kapcsoltam magassági üzemmódba. Az hogy szerinted a kamionosok hülyék kíváncsi lennék miből fakad. Ellenben kíváncsi lennék egy PÁV-on meddig jutnál el. (Már ha odatalálnál egyáltalán:D) Tudod a magadfajta az aki majd időnként külön szabályokat alkot s azokat másokkal be akarja tartani. Te azt mondod jó vezető vagy, gondolom akkor ez verseny ahol te elöl vagy. Az ilyeneknek kellene gyógykezelés s lehet tényleg jobb lenne a közlekedési morál egyszer.

annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 14:21:31

@CD-R80: "Az hogy szerinted a kamionosok hülyék kíváncsi lennék miből fakad."

Onnan, hogy találkoztam már jó néhánnyal, és rájöttem, hogy kamionsofőrnek csak az megy, akinek már semmi más lehetősége nincs, lecsúszott mindenről. Se munkája, se esze, sőt, még családjuk sincs. Nem értenek semmihez, ráadásul még vezetni sem tudnak. Arról nem is beszélve, hogy bunkó köcsögök.

atompyka 2010.07.27. 14:36:03

@záporjózsi:
"Nagyon egyszerű: a laktanya teherkapujától kezdve jobbra fog indexelni."
Nem egészen értem, de amit értek belőle, arra csak azt tudom mondani, hogy ja, erre való az index: megaszondjam a többieknek, hogy mit fogok csinázni.
Van tán valami ráhatásod a villamosindexre?

"A sorompó teljesen véletlenszerű a közúti lámpákhoz képest."
Persze, csak azt akartam mondani vele, hogy miért nem értek teljesen egyet azzal a hozzáállással, hogyaszondja ahülyeazéelőzöttmeghogyegyótóvalelőrébblegyen.

CD-R80 2010.07.27. 14:38:29

@annyiamenyi: Valamiért úgy érzem a véleményed nagyon kevés info alapján született. De ezek után aki csak téged ismer gondolhatja azt is, hogy a személyautósok...
Ez a találkoztam már jó néhánnyal s mind bunkó köcsög szöveg:D Nem lehet hogy nem velük van baj?

Lacaca 2010.07.27. 15:57:18

@annyiamenyi: Nem, az bérautóval taxizik :)

Kalányos Márió 2010.07.27. 16:28:24

@Lacaca: Szerinted a motorsosok is azért hajtanak gyorsan, mert sietnek? Van aki szereti a sebességet, és van aki fél tőle. Külön úthálózat kéne az egyiknek, és külön a másiknak...

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.07.27. 16:48:05

Egyet magyarázzon meg valaki:

Vegyük a budai felső rakpart Szent Gellért tér - Erzsébet híd közti szakaszát, nekem egyből ez ugrott be. Párhuzamos közlekedésre alkalmas, útburkolati jel van.
Itt nemhogy szabad a síneken haladni, bármelyik irányból érkezve a belső sáv konkrétan rávisz a sínekre.
Persze lámpa van, és a szaggatott vonal a sín/belső sáv használatát engedélyezi, az egész akkor is ellentmond ennek:

38. §
Közlekedés villamospályával ellátott úttesten
...
(2) Ahol a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett vannak,
– ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas és a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve vannak, a villamospályára,
...
ráhajtani nem szabad.

Gabca 2010.07.27. 18:39:35

@s0nik:
Kihagytál egy pontot, az utolsót,
"(6) Ha útburkolati jel (terelő- vagy záróvonal) a villamospályára vezeti az egyéb járművek forgalmát, a (2) bekezdésben foglalt tilalom nem érvényesül; a villamospályára - a villamosforgalom zavarása nélkül - más jármű is ráhajthat. Ilyen esetben a párhuzamos közlekedésre vonatkozó szabályok alkalmazása szempontjából az úttestnek a villamospálya által elfoglalt részét is figyelembe kell venni."

D4D 2010.07.27. 18:47:07

@záporjózsi: '50 indokolt'
Ott? Várom az indokaidat!

D4D 2010.07.27. 18:53:33

@annyiamenyi:
Majd ha ledarálják a hitelre vett Fábiádat, akkor is közvetítőt hívsz? Mi volt a jeled? Traktor vagy gumicsizma? Mert néha azt hiszem, hogy a neved is Földmunkás.

záporjózsi 2010.07.27. 19:27:55

@D4D: Leírtam. Lehet olvasgatni... @záporjózsi: itt.

@sbronzo: Van. Aki szereti, úgy hívják: Hungaroring. Aki fél tőle, úgy hívják: vonat.

@atompyka: A villamos vezetővel megy, a vezető meg utasítással. Ha a BKV kiadja, hogy onnan kell folyamatosan indexelni, akkor a vezető azt fogja tenni.

D4D 2010.07.27. 19:41:29

@záporjózsi:
Vagy elbeszélünk egymás mellett, vagy nem fogjuk megérteni egymást.
Van egy út, amin lehet jönni 70-el, mert ennyi a megengedett. Az úton van egy kereszteződés, ami oldja a 70-et. A kereszteződés után kb 1-200 méterre vége a lakott területnek, semmi nincs az út mellett, talán még szalagkorlát is van, és ott jogos az ötven?
Nem szoktál 90-nél elszédülni? Hányinger 80-nál? :)

záporjózsi 2010.07.27. 20:26:45

@D4D: Köszönöm, Mester, hogy kezembe adtad a helyzet kulcsát! ;)

"Van egy út, amin lehet jönni 70-el, mert ennyi a megengedett. Az úton van egy kereszteződés, ami oldja a 70-et."
...és nem! Van egy út (Ferihegyi gyorsforgalmi az egyik irányból és az új 4-es a másik irányból), amely a kereszteződés előtt mindkét oldalon táblával (is) 50 km/h sebességre korlátozott, lakott területen belüli főúttá válik. Bp felől a MC Ferihegy felüljárója után van kitéve vagy a lakott terület kezdete, vagy az 50, vagy mind2, a reptér felől pedig 90, 70 (közben autóút vége), majd 50 és/vagy lakott terület kezdete. Nézzük a folytatást!

"A kereszteződés után kb 1-200 méterre vége a lakott területnek, semmi nincs az út mellett, talán még szalagkorlát is van, és ott jogos az ötven?"
Az út mellett van kifelé menetben a kereszteződés után egy gyorsítósáv, meg egy buszmegálló. Ott ezért van 50. Befelé pedig elég gyorsan 70 lesz az 50-ből, de addig, amíg a Vecsés felől becsatlakozottak (meg a BKV busz) és a MC Ferihegy felé menők még keveredhetnek, ott 50. A kereszteződés előtt, kintről pedig azért 50, mert a lakott terület kezdetéig szigorú jobbra tarts! van, így ha valaki balra kíván kanyarodni, annak 2 sávot kell ugrania. Meg buszmegálló is van, de az ott nem gáz, mert gyakorlatilag egy új sávból nyílik.
A táblát néhányszor 10 méterekre lehetne talán elmozgatni, viszont oda lehetett jól megfigyelhetően kitűzni.

"Nem szoktál 90-nél elszédülni?" Eddig 310 volt a vége Párizs felé a vonaton, önállóan 170 körül valahol egy kies német autópályán. Nem szédítő. ;)

záporjózsi 2010.07.27. 20:28:47

@D4D: Köszönöm, Mester, hogy kezembe adtad a helyzet kulcsát! ;)

"Van egy út, amin lehet jönni 70-el, mert ennyi a megengedett. Az úton van egy kereszteződés, ami oldja a 70-et."
...és nem! Van egy út (Ferihegyi gyorsforgalmi az egyik irányból és az új 4-es a másik irányból), amely a kereszteződés előtt mindkét oldalon táblával (is) 50 km/h sebességre korlátozott, lakott területen belüli főúttá válik. Bp felől a MC Ferihegy felüljárója után van kitéve vagy a lakott terület kezdete, vagy az 50, vagy mind2, a reptér felől pedig 90, 70 (közben autóút vége), majd 50 és/vagy lakott terület kezdete. Nézzük a folytatást!

"A kereszteződés után kb 1-200 méterre vége a lakott területnek, semmi nincs az út mellett, talán még szalagkorlát is van, és ott jogos az ötven?"
Az út mellett van kifelé menetben a kereszteződés után egy gyorsítósáv, meg egy buszmegálló. Ott ezért van 50. Befelé pedig elég gyorsan 70 lesz az 50-ből, de addig, amíg a Vecsés felől becsatlakozottak (meg a BKV busz) és a MC Ferihegy felé menők még keveredhetnek, ott 50. A kereszteződés előtt, kintről pedig azért 50, mert a lakott terület kezdetéig szigorú jobbra tarts! van, így ha valaki balra kíván kanyarodni, annak 2 sávot kell ugrania. Meg buszmegálló is van, de az ott nem gáz, mert gyakorlatilag egy új sávból nyílik.
A táblát néhányszor 10 méterekre lehetne talán elmozgatni, viszont oda lehetett jól megfigyelhetően kitűzni.

"Nem szoktál 90-nél elszédülni?" Eddig 310 volt a vége Párizs felé a vonaton, önállóan 170 körül valahol egy kies német autópályán. Nem szédítő. ;)

záporjózsi 2010.07.27. 20:29:43

@záporjózsi: Bocsánat, mentségemre legyen mondva, hogy 2 perc különbséggel még frissítést is nyomtam és nem látszott.

Reggie 2010.07.27. 20:39:47

Vegyen mindneki traffipax zavarot. Hamar visszajon az ara.

Gabca 2010.07.27. 20:52:36

Közlekedjen mindenki szabályosan... nem kell sem büntit, sem trafizavarót fizetni! És mindenki életben marad... még a fekete macska is!

D4D 2010.07.28. 05:21:18

@záporjózsi:
Nem győztél meg, de elfogadom, hogy szerinted helyes.

Mondjuk ezen logika alapján nagyon sok helyet le kellene korlátozni 50-re.

záporjózsi 2010.07.28. 08:27:21

@D4D: Nem is akartalak meggyőzni. Kérdezted, hogy miért van úgy, ezért. Szerintem sok helyen felül kellene vizsgálni az engedélyezett legnagyobb sebességet. A legtöbb helyen fölfelé, egyes esetekben lefelé. Nagyon lassan, de próbálkoznak ilyesmivel.

atompyka 2010.07.28. 10:34:06

@záporjózsi:
"A villamos vezetővel megy, a vezető meg utasítással. Ha a BKV kiadja, hogy onnan kell folyamatosan indexelni, akkor a vezető azt fogja tenni."
BKV=KPM-BM?
Mert akkor kiadta a KRESZben:
"Az irányváltoztatást ... a művelet előtt kellő időben megkezdett ... irányjelzéssel kell jelezni."
Ha tudja - márpedig tudja -, hogy arrébb fog menni a hosszú vasával, akkor tegye ki idejekorán az indexet. Bár megtiltani ezzel sem tudja az autósnak, hogy jobbról megelőzze, és az elsőbbséget így is meg kell adnia, de legalább jelzi neki, hogy valamire készül, ami jobbra fog történni.
Bírom ezt a BKV belső utasítást, amit előszeretettel alkalmaznak a sofőrök a közúton is a KRESZ helyett. Erre hivatkozva állnak meg szabálytalanul záróvonal melletti megállónál, erre hivatkozva tartják fel a sort 70 helyett 45-50-nel lakteren kívül (de ha én betartom a sebkorlt a Maglódin, akkor dudálva előz a piros85ös a vasúti átjáróban).

záporjózsi 2010.07.28. 11:15:07

@atompyka: Jobbra kanyarodni szándékozó (az irányjelző ugye szándékot jelez) jármű mellett én akkor és csak akkor haladnék el jobbról, ha pl. két sáv kanyarodik jobbra és én vagyok a külsőben. Egy olyan helyen, ahol a Gubacsi úthoz képest kevesebb tér áll a rendelkezésre, nem próbálnám meg megelőzni jobbról a villamost, különösen, hogy az egész miskulancia hossza kb. 100 m. A villamos egyenesen halad tovább, az autók pedig lekanyarodnak, a kanyarodáshoz viszont igénybe veszik a villamospályát.
A BKV belső szabályzatban bármit kiadhat. A BKV buszok közül a Volvo és a Van Hool alkalmas tartósan 50 km/h fölötti sebességű közlekedésre. Ez állományilag 182 kocsi a kb. 1200-ból. A 200-asok és a 400-asok gyárilag kb. 65-70-es végsebességgel rendelkeznek.
Hogy lehet megállni szabálytalanul egy megállónál? A Maglódi úton hol van sebességkorlátozásos vasúti átjáró?

atompyka 2010.07.28. 12:15:40

Én is. Meg valszeg a témaindító hozzászóló is (nem keresem most vissza, de nem rémlik, hogy indexelt-e már a villamos jobbra, mikor bement mellé). Épp ezért írtam, hogy igenis indexeljen időben, hogy az autós, mikor eldönti, hogy mellé megy-e, tudjon a későbbi irányváltoztatási szándékról. Amiről nem tudok, azt ugye nem is tudom figyelembe venni a döntési folyamatban. Ha meg nem engedik el a vilit, nem engedik el, így járt, tessék megállni és megvárni, míg lehetővé teszik számára a "sávváltást". Minél korábban indexel, annál több esélye van, hogy nem lesz ott senki, mikor karanyodik a sín.
Amúgy azon gondóxtam, hogy pont azért megy be bátrabban az ember egy villamos mellé szűken, mint mondjuk a kamion mellé, mert a villamosnál számíthat rá, hogy nem fogja véletlenül arrébbhúzódva megszorongatni a kötött pálya miatt. Legfeljebb koppan, mint itt is. :-)
"a kanyarodáshoz viszont igénybe veszik a villamospályát."
Mármint a villamos veszi igénybe az út szélét a szakasz vége felé, nem? Annyira nincs előttem, én ellenkező irányba szokom ott menni s nem figyeltem még meg.
Az meg, hogy bemegy mellé az emberfija: szíve joga, amíg a vili nem indexel jobbra. Utána is csak azért nem, mert hátha megálláshoz jelez, akkor meg nem mehetek el mellette.

atompyka 2010.07.28. 12:33:28

@záporjózsi:
"A BKV belső szabályzatban bármit kiadhat."
Ja, ahogy írod is: BELSŐ szabályzatban. Ahhoz a többi közlekedőnek mi köze?

"Hogy lehet megállni szabálytalanul egy megállónál?"
Úgy, hogy záróvonal van mellette. Legalábbis én nem találtam olyat a KRESZben, ami felmentené a megállóban megálló tömegközlekedési jművet ezen tilalom alól. Én meg vitatkozhatok a rendőrrel, hogy kikerülhetem-e vagy sem.

Aha, persze. Akkor nyilván időszakosan csal az órám, mikor azt hiszem, hogy 80-nal meg fölötte megyünk a Keresztúrin (érdekes, hogy mindig csak a lakteren belül van ilyen) vagy a Kerepesin éjjel.

Már nincs, tavaly még ugye az összes átjáró 30-as volt, abból meg van elég a Maglódin.
(Amúgy nem nagyon foglalkoztam a ezzel a marhasággal, csak ha rendőr volt mögöttem, de a kollégámat csúnyán megbüntették a akkoriban máshol emiatt, így épp betartós passzban voltam.)

atompyka 2010.07.28. 13:24:54

@záporjózsi:
Válaszoltam a többire is, de elnyelte a net.
Csak címszavakban írom újra:
"Hogy lehet megállni szabálytalanul egy megállónál?"
Záróvonal mellett.

"a Volvo és a Van Hool alkalmas tartósan 50 km/h fölötti sebességű közlekedésre"
Na ugye, hogy erre is van megoldás?

"A 200-asok és a 400-asok gyárilag kb. 65-70-es végsebességgel rendelkeznek."
Gondolom, nappali fokozatban. Mert iccaka néha megtáltosodnak.

"A Maglódi úton hol van sebességkorlátozásos vasúti átjáró?"
Már sehol, mióta eltörölték az idióta 30-40-et. Akkoriban büntették meg csúnyán (90-nel ugye a 40 helyett nem kis túllépés) a kollégámat, egy darabig betartottam.

"A BKV belső szabályzatban bármit kiadhat."
Hát persze, amíg nem ütközik jogszabályba.

atompyka 2010.07.28. 13:26:29

Na, erre kíváncsi leszek. Megjött az egy órája írt válasz, de nem jött meg a 2 perccel ezelőtti...

_ng_ 2010.07.28. 14:51:29

@atompyka: "Hogy lehet megállni szabálytalanul egy megállónál?"
Záróvonal mellett.
---
A záróvonal egy útburkolati jel, a megállót pedig jelzőtábla jelzi.

atompyka 2010.07.28. 15:08:17

@_ng_:
Persze. Záróvonal mellett tilos megállni. A buszmegálló tábla buszmegállót jelez. Ettől még záróvonal mellett tilos megállni, nem?
Bocs, ha benne van valahol a KRESZben a kivétel, én nem találom...

záporjózsi 2010.07.28. 15:25:48

@atompyka: Ahol buszmegálló van, ott a busz meg fog állni. De ha ennyire zavar, lehet bejelenteni az NKH-nál. Nyári, uborkaszezonos viccnek jó. Viszont nem kerülheted ki.
Az NKH-nál szintén bejelentheted, hogy a BKV buszai indokolatlanul akadályoznak lakott területen kívül. Szerintem vidám augusztusuk lenne. :)

A vasúti átjárók 30-asak voltak valóban. Hol érdekeljen, hogy kinek mi a véleménye, amikor annyi a szabályos sebesség? Ha dudál, dudáljon...

"Na ugye, hogy erre is van megoldás?"
Mi vaaan? Milyen megoldás?

A buszok közül a régi szívós-prágás kocsik tudtak rendesen hasítani, de inkább hangosak voltak. Azért a 70 simán ment nekik, hiszen 60-ra tervezték őket, mint a lakott területen belül általánosan engedélyezett legnagyobb sebességre. A későbbi, Voith és ZF-es kocsik kicsit erősebbek voltak alul, de a végük is hamarabb jött el. A gyors 7-esek a D10-es motor és a jó váltó miatt simán tudnak 80-nal húzni, jó forgalom mellett a Rákóczin sem ritka a 60-as tempó. A többiek egy részébe is került D10 vagy legalább a 2156-ot turbósították, mára inkább attól függ, mennyire hullott szét a kocsi. A 400-asok teljesen más konstrukció, ott is sok helyen deklarálták, hogy max. 65-70 a végük, nos új korukban a 80-at is simán bírták, most az 50-nel is tudnak küzdeni. A 200-asoknak a gazdaságos sebessége ráadásul valóban 50 körül van, így ott tud a pilóta a legtöbbet spórolni, így a legtöbb üzemanyagpótlékhoz jutni. A 400-asoknál ez inkább 45 körül van, ezért ott mennek vele. De nem egy 435-öst láttam fix 50-nel menni a Keresztúrin. (Gyorsabban az Ereco vágány és a felüljáró között mehetne csak, az viszont max. 70.)

"Hát persze, amíg nem ütközik jogszabályba. "
Mi ütközik milyen jogszabályba?

_ng_ 2010.07.28. 15:44:51

@atompyka: Igazad van, pontatlan voltam, esetünkben nem a záróvonal és a tábla vív egymással, hanem a záróvonal mellett való megállást tiltó szabály és a tábla.

Lacaca 2010.07.28. 15:57:28

@sbronzo: Aztaaaaaaaaaaaa! Azt hittem, hogy mindenki siet! :))))))))))

atompyka 2010.07.28. 16:08:31

@záporjózsi:
Természetesen nem zavar, hogy megáll. Álljon, azért busz meg azért megálló.
Az már inkább zavar, hogy míg egyik oldalról elvárják a szigorú szabálykövetést, másik oldalról egy népes tömeget (a buszsofőröket) belekényszerítenek a szabálytalankodásba. Pedig belemennek azok maguktól is. :-)
Aztán majd ha valaki akár heccből, akár mert megbüntették, akármiért elkezdi feljelentgetni a buszosokat, néznek bambán. Meddig tartana beleírni a KRESZbe kivételként?
Tudod, sztem az emberek egy jó részének nem az csípi a szemét, hogy vannak szabályok, hanem az, hogy azok tojnak leginkább rájuk, akik hozzák-alkalmazzák azokat.
Olyanért akarják a pógárt megbüntetni, amit ők szúrtak el. Lásd sárga buszsáv. Lásd 40km feliratú táblák. Lásd 30ZÓNA táblák. Ezek mind nem léteznek, mégis látom őket.

"Hol érdekeljen, hogy kinek mi a véleménye, amikor annyi a szabályos sebesség?"
Ott érdekel, hogy mikor ő van elől, feltart azzal, hogy meg sem közelíti a megengedett sebességet, mikor én, akkor meg meg van sértődve, mikor én meg tartom a limitet.

"Mi vaaan? Milyen megoldás?"
Olyan, hogy van olyan busz, ami tudja a csillagközi 70es tempót.

"Mi ütközik milyen jogszabályba?"
Hát a belső utasítás általi megállási kötelezettség a KRESZbéli tilalommal szemben.
:-)
Az indokolatlan lassúság tilalma a belső utasításuk 50-es limitjéhez képest.
:-)

záporjózsi 2010.07.28. 16:37:41

@atompyka: "Olyan, hogy van olyan busz, ami tudja a csillagközi 70es tempót."
Hol? Mennyi? Magyarországról tetszik beszélni? Komolyan mondom, lehet, hogy kerítek egy másik térképet. Mintha két különböző országban élnénk... A két országban tuti közös, hogy a KRESZ csapnivalóan van megfogalmazva, ráadásul mindenki előbbre tart (pl. útügyi műszaki előírások), mégis működik valami valahogy.

"Ott érdekel, hogy mikor ő van elől, feltart azzal, hogy meg sem közelíti a megengedett sebességet, mikor én, akkor meg meg van sértődve, mikor én meg tartom a limitet."
1. ha nem közelíti meg, nem közelíti meg. Van ilyen.
2. Ha megsértődik, sértődjön. Semmit nem tud csinálni. Kb. 30-50 másodperc után szokták abbahagyni a puffogást.

"Az indokolatlan lassúság tilalma a belső utasításuk 50-es limitjéhez képest."
Teljesen jól indokolt: szabály van rá. Amúgy az autópályán pl. nincs kötelező 50. Tételesen meg vannak adva a szakaszok, hogy hol szabad 50 fölött menni. Az 50-esek általában rövidek, nagy részük Bp határain belül, de lakott területen kívül értelmezhető, ahol a nagy kocsit nem is nagyon tudják jobban felgyorsítani.

_ng_ 2010.07.28. 16:43:12

@atompyka: "...másik oldalról egy népes tömeget (a buszsofőröket) belekényszerítenek a szabálytalankodásba."

Akkor még egyszer: azt, hogy ott a busznak meg szabad állnia, tábla jelzi, míg a megállási tilalom egy szabály.
Tábla > szabály.

atompyka 2010.07.28. 16:50:32

@záporjózsi:
""Olyan, hogy van olyan busz, ami tudja a csillagközi 70es tempót."
Hol? Mennyi?""
Te mondtad, hogy a buszok 15 %-a képes rá (bocs, ha félreértettelek, nekem úgy jött le, hogy a Volvok és VH-k tudják).

atompyka 2010.07.28. 16:58:46

@_ng_:
Értem én, csak nem értek egyet.
"azt, hogy ott a busznak meg szabad állnia, tábla jelzi,"
Nem; a tábla sztem azt jelzi, hogy ott buszmegálló van. Hozzárendel néhány megállással kapcsolatos dolgot, jelzi az utasnak, hogy ott szállhat fel, de nem ad felmentést egyetlen más szabály alól sem.
Az útkereszteződéses 5 métert figyelmen kívül hagyhatja, mert az a pont úgy van megfogalmazva, hogy "ha a közúti jelzésből más nem következik", és a táblája ugye közúti jelzés, de a zebrás 15 métert és a záróvonalat nem, mert ott nincs "enyhítő körülmény".

_ng_ 2010.07.28. 17:19:30

@atompyka: Tévedsz. Minden olyan szabály alól felmentést ad, ami a tábla utasításával ellentétes.

atompyka 2010.07.28. 20:35:38

@_ng_:
Hogyne.
Csakhogy a tájékoztatást adó tábla nem utasít.

Ha Pzóna tábla van, akkor ugyanúgy nem állhatok meg a záróvonal mellett, mintha semmi tábla nem lenne, hiába jelenti azt a tábla, hogy az úton a várakozás megengedett.

Ha a záró mellett álló kukásautó hátán kikerirány tábla van átléphetem a zárót, mert az a tábla utasító.

(Amúgy hol van a KRESZben a rendőr>lámpa>tábla>festék>szabály prioritás leírva? Én is így tanultam anno, de csak a rendőr>mindenegyéb és a lámpa>tábla variációkat találtam meg.)

_ng_ 2010.07.28. 20:49:01

@atompyka: Aha. És az Egyirányú forgalmú út nem tájékoztatást adó tábla, mi?
De ezt már korábban kiveséztük, kár tovább ragozni.

záporjózsi 2010.07.29. 09:29:05

@atompyka: ...és? Ugye azt nem gondolod, hogy a lakott területen kívüli járatokon (függetlenül attól, hogy kell-e oda a csuklós vagy sem) csak ilyen fog közlekedni? Mert ezzel az összes budapesti alacsonypadlós csuklóst kihúztad a városból.

atompyka 2010.07.29. 16:36:48

@záporjózsi:
Ez kb. olyan, mintha a Piaggo Portereimet küldeném a vidéki postajáratba és a Movanokat a belvárosiba.

záporjózsi 2010.07.29. 16:52:46

@atompyka: Nem. Ez olyan, hogy van 1000 lecserélendő járművem, de nincs pénzem a cserére, viszont kötelező kiadások vannak az egyes vonalakon. A többit be lehet osztani.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása