A Gubacsi utat nem a szép környék miatt szeretjük, hanem mert annyira elhanyagolt, hogy a többség inkább elkerüli és menekülőútnak tökéletesen alkalmas. Villamos is halad rajta, szakaszonként változó módon vezetnek a sínek, nehogy egyszerű legyen a helyzet. Az biztosan mindenki számára tiszta és világos, hogy ha nyílt pályán, járdasziget nélküli a megálló, akkor amíg el nem indul a nagy sárga hernyó, addig tilos mellette elhaladni. Szasza esete viszont egy fokkal összetettebb: balról előzött villamost olyan helyen, ahol az autója a sínpártól jobbra nem fért volna el. Pechje volt, pont nyakoncsípték a rendőrök. Szerintetek jogosan?
A következő kérdésem lenne, villamos előzésének témakörében. A minap a IX. kerületi Gubacsi úton haladtam a Határ út felé, kb. itt:
A villamosok itt 10 km/h haladási sebességre vannak korlátozva, így nem csoda, hogy utolértem egy 21-es villamos szerelvényét. A linkelt képen is látszik, hogy a villamostól jobbra lévő aszfaltcsík igencsak keskeny, egy szélesebb autónak gyakorlatilag lehetetlen az elhaladás a villamos mellett. Záróvonal vagy egyéb útburkolati jel nincsen felfestve a két irány vágányai között.
Így jómagam rendesen, irányjelzővel, a szembejövő forgalom hiányáról meggyőződve, a sebességkorlátozást betartva megelőztem balról (a kocsisorból mások páran is így tettek, a kisautósok ugyanakkor jobbról előztek).
Persze Murphy törvénye teljesült, 200 méterrel később kiintett a járőr az előzés szabályainak megsértése miatt. Mindenesetre jellemző, hogy az intézkedés alatt minket beérő villamos az út szélére teljesen lehúzódó kocsim mellett csak úgy fért el lépésben, hogy én behajtottam a tükröket.
Kérdéseim:
- A KRESZ 34. § (4) b) (Csak jobbról szabad azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.) vonatkozik-e erre az esetre, hiszen véleményem szerint az aszfaltcsík és a villamossín együtt alkot egy sávot, mivel
- Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része. (Régebbi szabály szerint: Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt - része.
Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sáv szélessége legalább 2,75m, az útburkolati jellel nem jelölt forgalmi sáv szélessége legalább 3m.)
- Másrészt: KRESZ 34. § (1) d) : Előzni abban az esetben szabad, ha az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani (ez szabálytalanná teszi a jobbról előzést jelen esetben...)
Tehát ha kellően széles a járművem, akkor itt köteles vagyok a villamos 10 km/h csigatempóját felvenni, és egyik irányból sem előzhetem meg, mivel megszegem a 34. § (1)-et, illetve (4)-et?
acel 2010.07.26. 15:02:38
_ng_ 2010.07.26. 15:04:47
A képen látható helyen meg amúgy is necces (még jobbról is), hiszen zebrán illetve közvetlenül zebra előtt bármilyen járművet tilos előzni.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.07.26. 15:05:01
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.26. 15:09:13
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 15:10:10
Közlekedés villamospályával ellátott úttesten
SzaSza0909 2010.07.26. 15:10:52
Egy ICS villamos 26,9 méter hosszú, akárcsak pl. egy nyerges vontató és egy hosszabb teherautó egymás mögött haladva. Őket ugyanitt megelőzhetem balról egy menetben, ha 10 km/h-val haladnak (vagy akár 49-cel). A villamost nem.
Miért? Megalapozott észérveket várok, köszönöm.
Lacaca 2010.07.26. 15:11:14
Lacaca 2010.07.26. 15:13:04
Rövid válasz: CSAK.
Kalányos Márió 2010.07.26. 15:13:33
Marcellusca 2010.07.26. 15:14:28
Don Blasius 2010.07.26. 15:15:20
Kalányos Márió 2010.07.26. 15:16:44
Don Blasius 2010.07.26. 15:17:21
Őket sem előzheted meg itt, mert ha teljesen jobbra húzódnak, te akkor is át fogsz lógni nagy valószínűséggel a szembejövő villamospályára, ami megint csak tilos.
(---Flúgos Buszos---) 2010.07.26. 15:20:57
SzaSza0909 2010.07.26. 15:21:41
Ez igaz, 38. § (2)
Az igazi megoldás az lenne, ha megcsinálnák, hogy a villamos ne forgalmi akadályként viselkedjen, meg akkor talán többen használnák is....
_ng_ 2010.07.26. 15:23:11
38. §
Közlekedés villamospályával ellátott úttesten
...
(2) Ahol a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett vannak,
– ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas és a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve vannak, a villamospályára,
– egyéb úttesten az ellentétes irányú villamosforgalom részére szolgáló villamosvágányra, a bekanyarodás és a megfordulás esetét kivéve, ráhajtani nem szabad.
(---Flúgos Buszos---) 2010.07.26. 15:23:22
VAGY VALAKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valami Szilárd a fejes.
mqqq 2010.07.26. 15:23:47
Don Blasius 2010.07.26. 15:26:35
Ezt írtam. A 21-es (régebben 30-as) vonalat szándékosan züllesztették erre a szintre. Korábban meg akarták szüntetni, de most már javult a kihasználtsága. Pár szakaszt már megcsináltak, de ez itt olyan szar, hogy 10-nél is majdnem leesik a vili a sínről. :( Valahol egy közlekedési fórumban azt írták, hogy ősszel lesz a vágánycsere. Csak melyik ősszel? :)
Lacaca 2010.07.26. 15:27:23
SzaSza0909 2010.07.26. 15:32:05
Kalányos Márió 2010.07.26. 15:33:26
Remélem hamarosan átvesszük a mindig irigyelt svájci színvonalból a 0,5 ezrelékes megengedett alkoholfogyasztást is! ;)
Lacaca 2010.07.26. 15:43:32
Верховина 2010.07.26. 15:47:04
Ilyenkor örülök, hogy Fehérváron nincs villanyos:D
SzaSza0909 2010.07.26. 15:49:48
Viszont a kisördög nem hagy békén, pontosan mi értelme a 38. § (2)-ben az ellentétes villamos-sáv igénybevételét tiltó rendelkezésnek? Nehezebb észrevenni előzéskor egy szembejövő nagy, sárga (legalábbis Bp-n, vidéken általában nem az) villamost, mint más közlekedőket?
Lacaca 2010.07.26. 15:59:10
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 16:00:34
Marcellusca 2010.07.26. 16:01:56
Elvégre nem szabad akadályozni az előzést.
xD
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 16:03:12
SzaSza0909 2010.07.26. 16:05:17
goo.gl/DYgP
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 16:09:58
107! 2010.07.26. 16:11:46
Petőfi hídon villamossínen vágtázott, de vesztére előtte egy sárga jószág cammogott. Hősünk kielőzte a szembejövő vágányon, ahol éppen egy másik szerelvény érkezett. Ellentétes irányuk miatt igen csak nagy volt a sebességkülönbség, próbálta menteni a menthetőt, áthúzta a szembejövő belsősávra, de ott már nem úszta meg az ütközést. Meghalt!
A témához kapcsolódva: a szembe jövő villamospálya mindig tabu!!! Gondolom nem véletlen. Mellesleg ismerem a helyet, ha nem tetszik, mert nagy az autód, nyugodtan használd a Soroksárit. Nem kötelező az egyébként tényleg vacak gubacsin baktatni.
SzaSza0909 2010.07.26. 16:17:04
Már vártam az első "Miért nem a Soroksárin mentél?" kommentet :D
A Petőfi híd egy erős bukkanó a hídszerkezet kialakítása miatt, a Gubacsi sík. Záróvonallal szabályozható lenne a szituáció (amikor a Petőfin még a villamossín nyitva volt az autósforgalom előtt is, volt záróvonal középen)
_ng_ 2010.07.26. 16:22:41
"Ahol a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett vannak,
– ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas és a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve vannak, a villamospályára,
... a bekanyarodás és a megfordulás esetét kivéve, ráhajtani nem szabad."
Van valakinek ötlete?
SzaSza0909 2010.07.26. 16:23:26
Akkor a ferihegyi gyorforgalmi miért nem végig záróvonalas? Kétsávos, elrontott előzésnél nincs hova menekülni, gyakorlatilag ekvivalens a helyzet egy Gubacsis villamoselőzéses, szembevillamosra felkenődős szituációval.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 16:26:01
Ennyi erővel ha bármi más is jött volna szembe, akkor is meghal. Sőt, ha "sima" úton csinálta volna ugyanezt, akkor nagyobb az esély a balesetre, mert egyrészt villamosok ritkábban járnak, mint más járművek, másrészt lassabbak.
Szerintem épp ezért volt köcsögség a rendőrök részéről, hogy megbüntették a poszt hősét, mert nagyon idegesítő 10-zel "menni" a villamos után, másrészt pedig nem valószínű, hogy veszélyes lett volna, amit csinált.
Kalányos Márió 2010.07.26. 16:28:59
107! 2010.07.26. 16:34:35
Hát de most őszintén??? Ha ismered a környéket, akkor tudhatod, milyen a gubacsi. Rossz minőségű az úttest, keskeny, a villamos is azért döcög annyival, mert a pálya olyan. Szerintem jó alternatíva a Soroksári. Max látványosságból van hiány (ott nem állnak lányok) :-)
A Petőfi hidas sztorit csak azért meséltem, mert kapcsolódó téma, és mert elég elrettentő befejezése van. Megjegyzem látványnak is borzasztó volt. Elsőre nem is értettem, honnan került oda a srác. Amúgy az emelkedőhöz, meg a púphoz nem sok köze volt a balesetnek. Nagyjából a Budához közelebb eső oldalon történt minden.
A gyorsforgalmin nincs például kereszt utca.
Képzeld el, hogy bőszen előzöd a villamost. Valaki áll a kereszteződésben rátok merőlegesen. Úgy gondolja, átér a villamos előtt. Téged pont nem lát a villamostól. Mekkora csattanás lehet belőle???
Don Blasius 2010.07.26. 16:35:02
Azért ott a nagypanelek állapota elég veszélyes, a sínekkel, kátyúkkal együtt nagyon szépet dobhat egy előző autón, és akkor már kész egy csúnya baleset. Én ezért sem előznék a szembe sínen. És inkább a Soroksári úton járok, amióta megcsinálták.:) Ott csak azokkal van probléma, akik a belsőben is 50-nel mennek, míg mellettük ugyanígy, hiába a 70-es tábla. A buszsávban meg ugye nem előzzük meg az ilyeneket. :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 16:37:54
Én pl csak akkor megyek be szembe a körforgalomba, ha látom, hogy nincs rendőr a környéken.
Gyorshajtani is csak akkor szoktam, ha nem jelez a detektor.
Szal, ha szabálytalankodik az ember, nézzen körül.
Ha nem sikerült, akkor meg ne nyígjon.
107! 2010.07.26. 16:38:24
A villamosnak van egy olyan sajátossága, hogy hosszú (meg nehéz is) Bármi mást könnyen meg lehet előzni, főleg egy motorral, de a villamos azért meredek.
Egyébként valóban azért halt meg, mert hülye. Ahogy az előbb írtam, csak azért osztottam meg, veletek, mert egyből ez a szitu jutott eszembe a levélről. Bocsi, ha nem találjátok a tárgyhoz kapcsolódónak.
SzaSza0909 2010.07.26. 16:40:15
Kereszteződésben előzni kerülendő dolog és általában már önmagában szabálytalan, én se szoktam (kijelölt főútvonalon szabályos!). A jelen helyszínen nem volt kereszteződés, a baloldali néhány kapubejárót láttam, hogy üres, jobboldalról nincsen behajtás arra egy jó szakaszon(ismerem az utat, gyakran járok arra).
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 16:41:48
Viszont a posztban lévő szituáció szerintem nem olyan veszélyes, mert a 10-zel menő vilanyost nem kell 90+-szal előzni, ha 20-30 körül megy az ember, akkor is gyorsan letudja az előzést, és az még nem olyan őrült sebesség.
Kovacsla 2010.07.26. 16:41:58
Ha jó fej vagy, megteheted, hogy nem tapadsz a villamosra, hanem tisztes távolból követed és így a kisautósok (pl. Swift ;-) a teherautót balról, a villamost jobbról előzve folyamatosan tudnak haladni.
SzaSza0909 2010.07.26. 16:43:30
A körforgalmas szembemenős no comment, a detektorokról meg megvan a véleményem.... (a riasztódetektort vajon mikor legalizálják majd a betörők szíves használatára?)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 16:44:14
Aztán osszák be.
Tornado86 2010.07.26. 16:44:27
Kovacsla 2010.07.26. 16:44:57
Azért nem illik alapesetben a villamospályára hajtani, hogy ne tarts fel a közösségi közlekedést (tekintsd buszsávnak), illetve a dinamikátok közötti jelentős különbség ne okozzon konfliktust.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 16:45:19
Piros lednek hívják, ami villog a kocsiban, esetleg figyelmeztető vinyításnak.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 16:46:22
Nem mindenki tud ám 200 méterre levő rendőröket kifigyelni :))
záporjózsi 2010.07.26. 16:49:26
Persze szép lenne, ha ez igaz lenne... Lehet jóval kevesebb is, kb. 2,5 m-ig biztos, de talán 2,25-ig is.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ezt a szabályt még akkor hozták, amikor még nem voltak mondjuk 2,5 m széles, 2,7 literes turbós kisteherek, amelyek sok személyautót is állva hagynak. A villamos legnagyobb hossza akkor 5 kocsi (talán 10 m körül volt egy), később 4 kocsi volt. Jelenleg 54 m a leghosszabb villamos. A nagypanelek állapota tényleg vacak. Emellett kb. ez az a hely, ahol 50 km/h az engedélyezett az autóknak és 10 km/h a villamosnak, valamint forgalom is van. A pályafelújítások miatt a 10-es szakaszok is rövidülnek.
@Don Blasius: A Soroksárin nem csak a 70-et, hanem az 50-et is be kellene tartani... Van ugye egy kitáblázott (nem kellene, de van) az Illatos útnál és van egy nem kitáblázott, de jogos a HÉV végállomás előtt. Utána van 50 km/h tábla, de az utcasaroktól már 50 van, mert nincs 70-es tábla. A szép benne, hogy szabályosan nem éred el a lámpát, de majdnem tábla szerint (az 50-ig 70-nel mész, holott tilos), akkor eléred. A pályaállapotokat ld. fent = a BKV nem sz@rik rá, csinálgatja, ha lassan is.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.26. 16:49:44
Ilyen egyszerű.
Szerintem.
Mert aki nem veszi észre a bokor mögött lapuló rendőrt, azt nem fogja észrevenni az ugyanott lapuló és előugrani készülő nyuggert, csövest, gyereket sem.
_ng_ 2010.07.26. 16:49:46
107! 2010.07.26. 16:52:03
Detektor tekintetében úgy tűnik hasonlóak az elképzeléseink. :-)
Nekem a szembe villamospálya, meg a kereszteződésben előzés egy súlycsoport. Igaz, vidéken tanultam vezetni, de talán pont ezért nevelte belém az oktató, hogy a villamos milyen kiváltságokat élvez.
107! 2010.07.26. 16:54:21
Ott a pont!
záporjózsi 2010.07.26. 16:56:35
Ja, amikor a szabályt hozták, nem csak a teherautók voltak másak, hanem a villamosok is. Nyitott, bárhol bárki leugorhat, bal tükör nincs, sínfék helyenként, sokszor légfék...
SzaSza0909 2010.07.26. 17:01:47
A villamos valóban kiváltságokat élvez, ez teljesen természetes. De ha jól látható, hogy az előzésre igénybe vett villamospályán csak a villamos hűlt helye van? Tény, hogy az egész szituáció egy szélsőség, a jogalkotó nem ezt a helyzetet tervezte lekezelni vele. Ezért nem elegáns pénzbeszedésre használni ezt a helyet (ugyanis a többi balról előzőt is megállították....)
_ng_ 2010.07.26. 17:02:49
acel 2010.07.26. 17:05:13
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 17:05:45
Ez igaz. Viszont ha valaki rendesen fwel,éri a körülményeket, akkor szerintem nem olyan veszélyes ez a dolog, pláne 30 km/h-nál.
1kutya 2010.07.26. 17:08:47
nagyon soxor látom debrecenben is, hogy nem nagyon tudnak mit kezdeni vele (belógnak a sínre, nem mernek a sínre rámenni, mégha lehet is, stb...)
ráadásul az új kreszt (miszerint a villanyos nem kötelezően áll meg a megállónál) majdnem én is megszívtam a simonyi-nagyerdei kereszteződésében, szerencsére a csengetett a tuja vezetője, én meg nyomtam egy emberes középső pedált:)
megoldás? le a villamosokkal a föld alá! építsünk mindenütt metrót!
je ez viccnek is rossz???
visszaszívom...:-DDD
107! 2010.07.26. 17:15:18
Ott lassítani sem szabad, mert a megélhetési színesfémtolvajok még 10Km/h-nál is leszerelik a kerekeket a verdáról. Erre gondoltál? :-)
Még közrendes járőrként gyakori helyszín volt, de csak úgy mentünk oda, hogy egy járőrpár vigyázott a kocsikra, még a többi bement a rezervátumba.
@SzaSza0909:
Valóban szélsőséges helyzet. Pénzbeszedés? Gondolom, ha csak téged állítanak meg, akkor az esik rosszul, hogy miért csak Te. Sajnos új vezetőség, új elvárások. Tudod, az "új seprű jól seper" esete van most nálunk. Lehet ennek lettél áldozata.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 17:16:01
cork77 2010.07.26. 17:26:32
Don Blasius 2010.07.26. 17:33:50
Johannesburg? Piros lámpánál nem megállni? :)
@Mityu:
De ott a franc akar az úton is száguldozni, borzalmas a macskakő. De a villamospálya is nemrég botrányosan kacska volt ott is, úgy tudom, ott már valamit csináltak vele. :)
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Mert talán pont nem is látni a villamostól. De akkor mást sem fog így észrevenni.
@záporjózsi:
Az Illatos úttól kifelé jellemző, hogy 50-nel sem mennek, miközben ott már 70-es tábla van.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 17:46:50
"Az Illatos úttól kifelé jellemző, hogy 50-nel sem mennek, miközben ott már 70-es tábla van. "
Ahogy a Hungárián is kerülgeti az ember a sok 45-tel araszoló, benzispórolós, "énráérektöbbilevanszarva" egyedeket. De szombaton kifelé menet a Népligetnél az a májer volt a szívemszottya, amelyik egyesbe meggurította az autót maga alatt, és mivel parkolót keresett ezzel a csigatempóval araszolt át a kereszteződésen is. Szerintem összesen még 2 autó jött át mögöttünk. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 17:47:27
D4D 2010.07.26. 17:50:49
Megalapozott észérveket várok, köszönöm.
Vannak?
D4D 2010.07.26. 17:54:24
Károly sávnak hívták szakmai berkekben, a kitalálójáról.
D4D 2010.07.26. 17:57:41
Azt azért vágod, a kollégáid úgy állították, meg, hogy az intézkedés kishíján forgalmi zavart okozott? Gratulálok hozzá.
A balról előzés tilalma jogos, de ugyanakkor ez a 10 km/ó ha nem villamossal, hanem pl dobozosfurgonnal adom elő, mit vonna maga után?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 18:02:34
Azért vágod, hogy 107! kollégái jogosultak akár forgalmi zavart okozva bárkit megállítani? :))
D4D 2010.07.26. 18:11:31
De egy helyszíni kiszabása miatt összetorlódott 4 busz is, mely elkerülhető, ha okosan intézkedik a szerv.
Kedvencem, hogy autópályán a leállóban tilos megállni pisilni, mert veszélyes. De a szerv megállít téged ugyanott, olyankor nem veszélyes?
Szombaton a kamion rossz oldalon kerülte az építkezést az M0-n, ott ahol tgk-val behajtani tilos van. Ki is szedték, de mi emiatt 4 percet álltunk egy helyben.
szaGértő 2010.07.26. 18:15:02
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 18:15:12
Ha jól tudom az autópályán is egyre jobban szokássá válik a forgalomból kiemelendő közlekedőt a legközelebbi benzinkúthoz/pihenőhelyhez kísérni. A szervnek amúgy szokott lenni olyan diszkófényes autója amit ilyen esetben szokott használni villogva... :)))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 18:15:55
Pacsi! :DD
107! 2010.07.26. 18:17:35
Előfordulhat, de nem biztos. Mellesleg olyan erős forgalom tapasztalható a fent említett szakaszon, hogy nem is tudom, Budapest hogyan vészelte át ezt a szituációt.
Az a baj, (és itt mos általánosságban említeném meg, nem ezzel az ügyel összefüggésben) hogy az elvárások ütik egymást. Büntessenek a rendőrök, ha szabálytalankodót látnak, de ne engem, és még véletlenül se okozzanak torlódást, csinálják láthatatlanul, legyenek szigorúak, de méltányoljanak is... Azért nem fogok elmulasztani egy dorgálást, mert 10 percig kisebb fennakadást csinálok vele. Közös érdek a szabálytalanságok visszaszorítása. Civil életben is jobban idegesít egy következmény nélkül maradt szabálysértés, mint egy öt perces plusz rendőri intézkedés miatt.
szaGértő 2010.07.26. 18:21:55
107! 2010.07.26. 18:23:09
Az nem veszélyes, hanem szabálytalan! Csak kihajtónál, pihenőnél lehet intézkedni autópályán. (kivétel a helyszínes dolgok)
Nagyon fájt az a négy perc? A Kamionosnak szüksége volt a büntetésre, hogy figyelmesebben közlekedjen! Annyira hülyék vagyunk, hogy így rohanunk. A legjobb példa a villamoshoz futó ember. Piroson át kocsikon keresztül, csak hogy elérjen egy olyan járművet, amit öt perc múlva követ egy ugyan olyan. Tiszta hülyeség.
(---Flúgos Buszos---) 2010.07.26. 18:23:40
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 18:26:34
S képes amiatt az 5 perc miatt meghalni is. Itt felénk volt rá példa... :)
(---Flúgos Buszos---) 2010.07.26. 18:28:23
107! 2010.07.26. 18:41:14
Nem értem a kérdést????
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 18:41:19
Miért, mit írogatott róluk? :)
Nymus 2010.07.26. 18:43:11
Baldwyn 2010.07.26. 18:43:32
Nyersfordításban:
"A mozgó villamos balról IS megelőzhető, ha az út egyirányú, vagy ha a jobb oldali sín és a járdaszegély között nincs elegendő hely [az előzéshez]"
1kutya 2010.07.26. 18:46:31
aztán mai napis csodálkozik, hogy rokkantkocsiban ül, az igazoltatott hölgy meg halott:(
vajh ezek után tényleg csak népnemzeti urbanlegend é a postás-rendőr-vasutas vs. hülye-hülyébb-leghülyébb
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 18:47:50
Magyar állampolgárként, Magyarországon, magyar jogosítvánnyal, magyar rendszámos autóval hivatkozhatok-e a Romániában hatályos KRESZ szabályokra? :)
107! 2010.07.26. 18:49:02
www.civishir.hu/upload/image/hirkepek/esemenyek/dugo%202009-07-08.jpg
Ez is Románia!
D4D 2010.07.26. 18:49:32
Nem a négy perc fájt, hanem az, hogy a kollégáid olyan helyen állították meg a kamionost, ahol az alig bírt normálisan lehúzódni, na ez, míg letették a táblák közé, a használaton kívüli sávba, ez volt négy perc.
"Az nem veszélyes, hanem szabálytalan! Csak kihajtónál, pihenőnél lehet intézkedni autópályán. (kivétel a helyszínes dolgok)" - Ezt akkor én is jól tudtam, jó lenne, ha minden rendőr tudná.
"Az a baj, (és itt mos általánosságban ..."
Ezzel a bekezdéssel nagy vonalakban egyetértek, de valahogy a régi rendőrcsizmás viccek jutnak eszembe (ne haraguj!), arról, amikor a solymári hiperben a rokihelyek 30%-a foglalt, ebből kettő nem jogosult rokihelyre, na ezeket fotózza a szerv. Eddig jogos, bár 30%-os telítettségnél még a németek is inkább elfordulnak. Hanem amikor megszólal kb 10 sorral arrébb egy riasztó, és nem hagyja abba, nem mennek oda megnézni, hanem a következő autó ablakában levő rokikártyát kezdik el vizslatni.
Hozzáteszem, hogy ugyanebben a parkolóban a karácsony előtti rohamban korrekt, szakszerű rendőri munkát láttam. (az egész szezon alatt megelőző jelenlét)
Tehát az én gondom az, hogy valahogy a rendőri munka prorotásai néha -számomra, mint kívülálló- hülyén vannak meghúzva.
Mondjuk amíg egy rendőri vezető attól tartja jónak a munkájukat, hogy több bűncselekményt derítettek fel mint tavaly.... Én annak örülök, ha kevesebb bűncselekmény történik, mint tavaly.
Jelen poszthoz visszakanyarodva: A 10-el haladó villamosnak mi értelme? Csak feltart. De ha ez így szabályos, akkor holnap én is mehetek 8-al a villamos előtt, miáltal már a villamos is fel lesz tartva?
algi 2010.07.26. 18:50:29
107! 2010.07.26. 18:52:13
És hány olyan szakma van még, aminek egyes "szakemberei" hasonlót okoztak.
SzaSza0909 2010.07.26. 18:56:37
Jó, de azért számítanak rá, mert ez van a KRESZ-ben. Az a kérdés, mi lenne, ha megengednénk a balról előzést megfelelő körülmények esetén (akkor ugyebár számítanának rá, hogy lehet ott valaki).
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 18:56:43
SzaSza0909 2010.07.26. 18:57:09
jav: Azért NEM számítanak rá.
107! 2010.07.26. 19:00:29
Ezért írtam, hogy általánosságban. Érzem én is a fenti eset társadalomra veszélyességének mértékét.
A rendőrség is állami "cég". Mitől működne jobban, mint pl.: a MÁV (max annyi, hogy mi nem sztrájkolhatunk) Motiváció nincs nagyon. Ezért csak az ember saját magával szemben támasztott követelményei amik meghatározzák a munkája minőségét. Akiket Te láttál ezt a szintet húzták meg maguknak sajnos. Van aki ettől magasabbra teszi a lécet. Nagyon sajnálom, hogy van ilyen, de tenni ellene nem tudok. Csak a saját szintemért vagyok felelős.
A kamionos sztorit még mindig úgy látom, hogy megérte a négy perc.
Zsola777 2010.07.26. 19:01:15
Baldwyn 2010.07.26. 19:02:11
@107!: Azért valld be, hogy ilyen képet tetszőleges hétköznapokon akár a Könyves Kálmán - Gyáli úti felüljáró (Nagykőrösi) kereszteződés környékén is jó eséllyel készíthet bárki :)
zsoci 2010.07.26. 19:02:51
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:03:15
1kutya 2010.07.26. 19:03:42
én is követek el a munkám során hibákat, de abba még nem halt bele senki.
tessék felfogni, hogy veszélyes üzem és ezek alapján cselekedni!
(ne érts félre, tudom, hogy te meg sok-sok kollegád normálisan végzi a munkáját, azonban sajnos túl magas az idióták aránya köztetek ahhoz, hogy ne hagyjuk - mi civilek - szó nélkül)
min 2010.07.26. 19:04:44
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:05:18
Svájcban tudomásom szerint kerékpározáshoz is kötelező a KRESZ-vizsga... Szerintem lehetne még hozni a határokon túli példákat. :))
1kutya 2010.07.26. 19:05:27
Kuruttya 2010.07.26. 19:05:32
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:06:21
1kutya 2010.07.26. 19:06:24
107! 2010.07.26. 19:07:10
De poénnak nem volt rossz ugye????
Bár példaként én inkább a Bajcsy Zsilinszky - Andrássy kereszteződést hoztam volna. Ha ott nem állnánk, senki nem jutna sehova. Kezdhetnének már vele valamit.
1kutya 2010.07.26. 19:07:31
ahova ugye csak korlátoltak járnak...:-DDD
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:09:07
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:10:32
107! 2010.07.26. 19:12:20
Pont ezt írom. Pl.: Ritka a józan kőműves is. Nagyon sok szakma van, ami "veszélyes üzem" ahogy Te írtad. Nem az elkövetett cselekményt szerettem volna lealacsonyítani, csak annak a testületre kivetített általánosítását utasítottam el.
Nagyon szomorú, hogy ilyet okozott. Ahogyan (hogy csak a napi híreket nézzük) szomorú az is, hogy két gyermek halt meg egy szakszerűtlenül végzett támfalépítésnél.
1kutya 2010.07.26. 19:13:29
és ráadásul funkcionális analfabéta is.
elismerte, hogy hibázott és megkérdezte, hogy jó e így a tv.
egy barátom mondta mindíg, megszívlelendő: olvas->értelmez->kommentel. a többi gyerekjáték, hidd el!:-DDD
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:14:26
1kutya 2010.07.26. 19:14:37
SzaSza0909 2010.07.26. 19:15:05
Senki nem verte a nyálát, kulturált társalgás volt, amíg meg nem jelentél :)
Na ennyi volt a jutalomfalat, ne etessük tovább a trollt.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:15:07
Jogos! Hozok mászóvasat, övet s megmutatom mennyire veszélyes üzem a villamosság is. :)
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:16:15
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:16:46
Annyi a különbség, hogy a rendőrt többet látod az utakon, mint a kőművest. De pl. annak a tervezőnek a baromsága miatt alakul lassan a mélygarázs cseppkőbarlanggá, aki elqrta az épület betonozását az építésnél...
107! 2010.07.26. 19:17:47
Olyan a rendőrség, mint a társadalom! Ebből a génállományból ilyenre futja.
@1kutya:
Úgy tűnik. Bocs, ha elsőre nem jól fejeztem ki magam. :-)
@Mityu:
Ott is van lehetőség mások életét veszélyeztetni? :-)
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:19:51
Nem biztos, mert amikor kell, akkor sehol sincsenek, csak az ártatlan autósokat tudják basztatni. Miért kell pl. gyakran 2-3 órát várni rájuk egy balesetnél?
És honnan tudod, hogy kőművest kevesebbet látni? Sok ember van az utcán, egyikről sem tudod, hogy kőműves :-)
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:21:33
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:23:30
"Ott is van lehetőség mások életét veszélyeztetni? :-) "
Csak egy két mellékötés és van esélye, hogy rázós élményt okozok... :)) Pl földelő vezeték felcserélése. De lehet villanyórát is lerobbantani a falról. :)))
1kutya 2010.07.26. 19:25:46
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:27:12
"Nem biztos, mert amikor kell, akkor sehol sincsenek, csak az ártatlan autósokat tudják basztatni. "
Az "ártatlannak" tűnőket csak az ártatlanok közül lehet kiválogatni. Tudod, hogy? Találomra.
"Miért kell pl. gyakran 2-3 órát várni rájuk egy balesetnél?"
Mert kevesen vannak akiknek ilyen tilitolival, krétával, fényképezőgéppel oda kell menniük. Mert sok a baleset. Mert egy adott helyszínelést nem fog félbehagyni egy másik miatt. Mert feltehetően rangsorolva van, hogy melyik balesethez kell hamarabb vonulni.
Mindezek figyelembe vételével kell gondolkodni, s nem azzal, hogy szarnak a fejedre.
fak 2010.07.26. 19:27:36
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:28:15
Amit Te csinálsz azt minek kereszteljük? Szent misének? Vagy ige hintésnek? :))
fak 2010.07.26. 19:28:33
Inter Face 2010.07.26. 19:28:50
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:35:30
20kilóson nem nyalogatok semmit. Mert hozzá sem tudok érni! :)))
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:35:30
sfi 2010.07.26. 19:35:54
Ráadásul én itt vezettem épp eleget villamost is, hogy tudjam, nem én vagyok a májer. Csak a nagyobb teherautók nem fértek el.
Egyébként kézenfekvő szerintem, hogy miért nem szabad a szembehaladó villamossínre előzés céljából ráhajtani. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úton sohasem lehet a szembejövő sávokat előzés céljából igénybe venni. A középen haladó villamos esetén feltételezzük, hogy az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas.
Ettől függetlenül igazán kiszélesíthetnék egyszer a Gubacsi utat.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:36:40
Ha értenél hozzá nem írogatnál össze-vissza mindenfélét. Tudod mi az a szakosodás? S mivel jár? :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:37:45
Amúgy lehet hihetetlen lesz, de nem csak helyszínelők járnak balesetekhez. Képanyagom is van róla. S nem volt 2-3 óra mire kiértek. Na erre varrj gombot. :))
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:39:09
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:40:32
107! 2010.07.26. 19:41:22
Lehet valakinek olyan véleménye, mint neked, de azt illik kulturáltabban a többiek tudomására juttatni!
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:43:16
Esetleg ha nem sértem meg az érzékeny rendőrlelkedet, akkor mi volt a véleményemben a kultúrálatlan?
107! 2010.07.26. 19:44:56
Nem az én feladatom, hogy minősítselek. Azt megteszed Te magad a hozzászólásaiddal!
Viszlát!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:45:51
Azért nálad erősen befigyel a bagoly mondja verébnek effektus.
Akár elmehetsz te is kultúráltan.... censored. :))
Végülis milyen szinten mit nevezünk kultúrának. :))
angxdd 2010.07.26. 19:47:11
persze, én is megelőzném :D
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.07.26. 19:49:14
"Kivételek mindig vannak. de kérdezz meg több embert, java részük az ellenkezőjét fogja állítani. "
S mégis kit kérdezzek meg? Téged? Miről? Mitől vagy Te hitelesebb forrás bármi mástól? Mert eldöntötted? Kit érdekel őszintén? Főleg ilyen stílussal! Attól, hogy valamiben más állásponton vagyok embertársamtól, még nem kötelező k.anyázni. Ez foglalkozástól s bármi mástól független.
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:49:27
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:54:32
"streetfighter" 2010.07.26. 19:55:04
Fontosabb dolga is lehetne a rendőrnek, mint ilyen hülyeséggel foglalkozni.
Ők lennének az elsők akik megkülönböztető jezés nélkül 70-nel előznék a villamost BÁLRÓL. :)
D4D 2010.07.26. 19:56:33
Az előbbi választ elfogadom. Sajnálom, hogy egyesek alacsonyan húzzák a szintet.
Azért a 4 percre még, ott kell kamiont (bármit) megállítani, ahol van erre hely.
D4D 2010.07.26. 19:57:37
Nem! Nem normális.
Viszont az normális, hogy egy villamos a kerékpárosnál is lassabb?
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 19:59:35
annyiamenyi (törölt) 2010.07.26. 20:04:10
1kutya 2010.07.26. 20:12:07
#szájbergyerek# 2010.07.26. 20:12:50
postakocsi 2010.07.26. 20:37:31
Igen, valahol el kell kezdeni a szigort, erre a legjobb hely ez a soroksári úthoz képest viszonylag kis forgalmú útszakasz, a soroksárin meg hadd száguldozzon az a sok faszkalap és menjen át a Timót utcai már pirossárgán... Este meg lehet számolni a jaszkari gumicsíkokat.
Mondjuk ez a viszonylat is a bkv szégyene, nem tudom miért nem szüntetik meg, jóformán senki sem jár vele, mert rohadt lassú, tele van cigókkal. Demszkyt küldeném rajta napestig... Pedig Pesterzsébetről ha normális sebességgel közlekedne, nem lenne rossz választás a körútig.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.07.26. 20:40:41
Tornado86 2010.07.26. 20:44:37
Ennyi :))
Inter Face 2010.07.26. 20:45:37
Lacaca 2010.07.26. 21:12:57
Lacaca 2010.07.26. 21:16:06
Lacaca 2010.07.26. 21:19:19
107! 2010.07.26. 21:20:48
Rád húzta? A szemét. Visszaél a méreteivel. :-)
retikanya 2010.07.26. 21:22:13
Az másik, hogy aki ismeri a környéket az nem nagyon indul neki blról, mert a zsaruk ezt kimondott pénztárca feltöltő helynek használják. Engem már úgy is büntettek itt - és nem volt kifogás semmi - hogy a sorban erőlködőket előztem ki, hogy utána mint 20 éve minden nap elmenjek jobbról a villamos mellett. A zsaruk okos szöveg: "csak meglátott minket és azé ment vissza egy 10-es és nem láttuk egymást", ők ketten én egyedül. Szóval nem kell erőlködni itt, ha kifogtad a villamost pihi, vagy fizetsz ha intenetk. Értelmetlen, de a szabály az szabály.
cso zsi 2010.07.26. 21:22:48
German Shepherd 2010.07.26. 21:23:56
Valóban horror elmenni a villamos mellett jobbról. (De, persze, el lehet.)
A villamospálya valóban 10 km/h-s. Az út se sokkal jobb.
(Bp. kicsiben. Ezen a részen régen 3 villamos is ment, most meg ez az egy ex-30, most 21-es számmal - 20 percenként. Utazni rajta életveszélyes (a környék lakói miatt); ellenőr nincs rajta, ugyanezért.)
cso zsi 2010.07.26. 21:24:35
Lacaca 2010.07.26. 21:26:27
107! 2010.07.26. 21:28:18
A 45 több mint a 10? Az útminőség jobb, mint a Gubacsin? Lesz villamos? Lesz "szemét pénzbeszedő" rendőr? Akkor jobb a Soroksári?
@cso zsi:
Valaki már írta korábban: "egy kereszteződést ki lehet bírni" Igaza van.
Lacaca 2010.07.26. 21:31:44
Eltaláltam? Mit nyeretem?
107! 2010.07.26. 21:37:24
Fenébe. Már megint vesztettem. :-))) Mondjuk egy baráti beszélgetést a ? utcában. :-))) Időpont meg van? :-)
kiraaaaa 2010.07.26. 21:38:14
Lacaca 2010.07.26. 21:51:42
107! 2010.07.26. 21:54:00
Nem adtam ki. (Csak az okmányirodának) :-)
Lacaca 2010.07.26. 22:01:14
cso zsi 2010.07.26. 22:17:08
Ugyanolyan behajtóhely, mint a vecsési, ahol a dombocskáról elbújva fotózzák a 70-nel ámokfutókat, a 4-es út kerülőjén.
tépegető szexkavátor 2010.07.26. 22:23:44
Don Blasius 2010.07.26. 22:32:26
A Tesconál igen, akárhányszor arra megyek befelé, az előttem haladó balra fordul! :) De ha ott nem, akkor a Kvassaynál, ahol furcsa módon az ív sem stimmel.:P De ott a GPS még engem is megpróbált balra navigálni, én meg mondtam neki, hülye vagy barátom. :)
tiborc2008 2010.07.26. 22:55:19
''autónepper.'' 2010.07.26. 22:57:12
ám ez az álszent duma a posztba "Így jómagam rendesen, irányjelzővel, a szembejövő forgalom hiányáról meggyőződve, a sebességkorlátozást betartva megelőztem balról ":D:D:D:D:d sírok...:D:D és utána elkezdi a villamost balrol előzni ezt szerintem még ő se hiszi el:D:D:D
tiborc2008 2010.07.26. 22:58:07
atompyka 2010.07.26. 23:08:13
Ja, de azért ki kell szedni a délelőtti tumultusban az M1/M7 kivezető belső sávjából (már az ótópálya szakaszon, a leállóra, nem kivezetett valahová), hogy megkérdezze, miért van G-s rendszám láthatólag pár éves autón.
Nem jutott el az agyacskájáig, hogy ha beleböfög a rádióba, visszaböfögik neki. Már persze, ha észnél van a beszélgetőpartnere, mert úgy is jártam már, hogy megkérdezték (némileg feszült hangnemben), hogy a zöld Swift miért látszik szürke SX-nek...
Ez egyszerűen nem más, mint indokolatlan zaklatás, hatalommal való visszaélés.
''autónepper.'' 2010.07.26. 23:09:34
''autónepper.'' 2010.07.26. 23:10:31
atompyka 2010.07.26. 23:17:26
Ja, kösz.
Inkább néznének körül a nem létező (mert sárgával felfestett) buszsávokban, példájul.
''autónepper.'' 2010.07.26. 23:26:46
SzaSza0909 2010.07.26. 23:36:32
Milyen álszent duma? Ha már szabálytalankodunk, legalább ésszel tegyük, másokat/magunkat nem veszélyeztetve, nem? Vagy jobb, ha szemet becsukva, padlógázzal előzöm balról; esetleg a tükröt behajtva, legkisebb kátyúra a villamosnak koccanva jobbról?
Aztán másnap lehet kulturáltan elgondolkozni meg elbeszélgetni itt a szabály értelméről, adott esetben észérvek előtt meghajolva...
''autónepper.'' 2010.07.26. 23:42:53
angxdd 2010.07.26. 23:50:31
Don Blasius 2010.07.27. 00:02:34
Don Blasius 2010.07.27. 00:08:32
Ha minden olyan villamosjárat helyett busz menne a városban, amin van 10-es lassújel, akkor meg is lehetne szüntetni a villamosközlekedést Budapesten. :( A BKV-nál eddig akárhány villamosjáratot "ideiglenesen" cseréltek buszra, azok mára mind eltűntek (36, 44, 58, 67, stb.). A 21-es vonal többi szakasza már kezd viselhetővé válni, kevesebb már a putri, egyre több cég települ a Gubacsi útra, tehát van jövője, kár lenne megszüntetni. Most már csak ezt a párszáz métert kell rendbevágni meg valamennyit Erzsébeten és egész használható lesz. A villamosközlekedést fejleszteni kell, nem elsorvasztani, mint azt az elmúlt 40 évben tették (Rákóczi út, Bajcsy-Zsilinszky út).
(---Flúgos Buszos---) 2010.07.27. 00:11:02
angxdd 2010.07.27. 00:20:46
blaci99@index.hu 2010.07.27. 04:01:16
2010.07.27. 08:08:40
CD-R80 2010.07.27. 08:45:36
atompyka 2010.07.27. 08:54:17
Igen, őket is el kell(ene) kapniuk, valóban.
De igenis az "elfelejtettindexelni" tagoknak is golyót a fejükbe. A körforgók előtt azért állnak feleslegesen a sorok (lásd Káp/Osan lehajtó az emnullon), mert a nemindexelők miatt nem lehet eldönteni, hogy bent marad, vagy kijön, csak xarik a többiekre.
záporjózsi 2010.07.27. 08:55:26
@Don Blasius: Nagyon igazad van, pláne hogy van hely a kétvágányúsításra a lakótelep mellett, így nem feltétlenül kellene bejárja a jelenlegi hurkot. Ott egyedül a Tátra téri piac az, amely lényeges, azt pedig jobban elérik a buszok.
@cso zsi: Vecsésnél elég szűkre szabott a jelzős keresztnél a zöld, így jogos az 50 km/h. Emellett a sávváltásokra sincs annyi hely, hogy a 70 km/h mehetne.
@retikanya: Nemtom, hogy ez melyik városban lehet, én Budapesten, a Soroksári úton, kifelé is és befelé is tapasztaltam zöldhullámot. Igaz, figyelni kellett, meg 70-nel menni, de sikerült. Alacsony forgalom esetén kifelé a Határ út fog meg, nagyobb forgalom esetén az Illatos út. Még nagyobb forgalom esetén már mindegy. Utána úgyis van a Topánkánál egy 50-es, majd megint 70, viszont a HÉV-felüljáró után váltva 50 és 70, illetve ott már problémásak a lámpák. A belső szakaszon lehetne forgalom- és időszakfüggő a hangolás, de ahhoz a gépeket cserélni kellene, a hurkokat meg telepíteni és karbantartani...
@Lacaca: Azért a sín egy elég jól látható képződmény. A villamos meg ritkán téved. Azt persze nem értem, hogy ott mi a rettenetnek kell megelőzni a villamost, mert csak a Mosonyiig mehetsz, de Te tudod...
@annyiamenyi: A villamos és a járda között van közel 2,5 m hely. A Vivaro azért nem olyan széles...
cso zsi 2010.07.27. 08:56:10
cso zsi 2010.07.27. 08:58:26
dekás dezső 2010.07.27. 09:06:40
cso zsi 2010.07.27. 09:07:41
Ott a Gubacsi úton nem igazán jön össze. Útminőség, oldaltávolság, 20-30 centi széles tükrök, stb...
www.norc.hu/pano/KGV7vM9f/
egyenlítő 2010.07.27. 09:08:31
Geo_morph 2010.07.27. 09:11:24
Röhej.
of2ice 2010.07.27. 09:39:35
1. A villamos féktávolságát valószínűleg nem tudod jól felbecsülni, ezért ne menj vele szembe.
2. A sín akkor is megvezetheti az autót, ha tegnap építették lézeres szintmérővel. Főleg nem száraz útviszonyok között. A KRESZ-t a leggyengébb láncszemre méretezik; kalapos nyugdíjs Skodás, diagonál 155 x 13-as gumikkal.
atompyka 2010.07.27. 09:43:49
Mint a záróvonal átlépése: mi az az akadály, amit "már" megelőzhetek/kikerülhetek a zárón keresztül? Kátyú? Biciklis? Elromlott vagy zabálytalanul álló jármű (mondjuk a busz a megállóban?)? Útfelbontás?
of2ice 2010.07.27. 09:54:29
Veszélyhelyzet elkerülése; pl. hirtelen eléd lépő gyalogos, dőlő fa stb. :).
Helytelen indokok pl.: "de hát nem jött szembe semmi", "elfért a szembejövő, nem?", "nehogymá itt döcögjek mögötte", "nem is léptem át... mi az, hogy hol a bal visszapillantóm?"
záporjózsi 2010.07.27. 10:02:58
A reptéri traffi egy dolog, ha sebességet akarnak betartatni, akkor álljanak oda jól láthatóan (mert az fogja vissza a népet, nem a behajtós civilautó), az 50 meg indokolt.
sikisiki (törölt) 2010.07.27. 10:08:06
atompyka 2010.07.27. 10:11:49
Nyilván, vészhelyzetben mindent meg szabad szegni, amivel nem okozok nagyobb kárt/veszélyt, mint amit elhárítok.
De nem erre gondoltam, hanem "szimpla" akadályozásra.
atompyka 2010.07.27. 10:14:19
De, sztem Te is tudod, hogy komoly kérdés.
(Szó sem volt indokoltságról.)
Felbontották az utat, de elfelejtették figyelembe venni, hogy záróvonalon át tudsz csak kerülni. Ne haragudj, de nem hiszem el, hogy Te megvárod, míg végeznek.
tlantos 2010.07.27. 10:18:36
sikisiki (törölt) 2010.07.27. 10:20:12
index-cenzura.biz 2010.07.27. 10:22:37
De most komolyan, egy KRESZ könyv olcsóbb lett volna, mint ez a bünti.
Viszont jó, hogy felvetődött a fórumon, had terjedjen el, hogy mi szabályos és mi nem.
of2ice 2010.07.27. 10:29:55
A KRESZ (volt) KÖHÉM rendelet, nem törvény, azaz nem ugyanolyan jogerejű rendelkezés. Persze szerintem ezt Te is tudod, csak nem jutott eszedbe...
@atompyka:
A KRESZ (amennyire ismerem) nem nevesít kivételt a terelővonallal együtt felfestett záróvonalat kivéve. Elméletileg, ha nem:
- koptatták le a záróvonalat
- festettek fel sárga ideiglenes terelővonalat
- jelzőőr/rendör/mezőőr szabályozza a forgalmat
- táblák/fényjelző készülék(ek) adnak utasítást a kikerülés irányára vonatkozóan
akkor nem szabad átlépni. (De át lehet, hacsak nem szeretnél matrica lenni az X5-ös elején...)
sikisiki (törölt) 2010.07.27. 10:56:05
záporjózsi 2010.07.27. 11:05:37
cso zsi 2010.07.27. 11:14:47
atompyka 2010.07.27. 11:17:13
Tehát adott esetben autóban alvás napokig-hetekig.
És a szabad mozgás alkotmányos joga smafu?
Lacaca 2010.07.27. 11:19:14
A sín valóban jól látható, de bármilyen hihetelten, autóval voltam, így nem éreztem fontosnak, hogy 50-80 m-re előre tekintve a sínt vizsgáljam, ettől közelebbre szoktam figyelni, ha az út minőségét figyelem, és ettől akár messzebbre, ha a forgalom szereplőit figyelem. A második esetben talán annyira nem szokás a síb vonalvezetésére figyelni, de lehet, hogy ez az én hibám. Legközelebb a váltó állásást is ellenőrzöm.
záporjózsi 2010.07.27. 11:22:06
of2ice 2010.07.27. 11:23:06
Komolyabban: szerintem előfordul, hogy nincs szabályos megoldás az általad felvetett problémára.
atompyka 2010.07.27. 11:31:40
Meg minek is tennéd? Ő irányt változtat > tükör-index-elsőbbségadás.
atompyka 2010.07.27. 11:36:17
Az, hogy a tolatás, a megállás vagy a záróátlépés tilalmát szegem meg, sztem rajtam múlik, nyilván a legkevesebb "kockázattal", egyéb káros következménnyel járót kell. Az meg az utóbbi.
Kovács Úr végigcsinálhatna egy ilyen pert...
:-)
záporjózsi 2010.07.27. 11:47:40
Lacaca 2010.07.27. 11:49:54
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 11:52:26
záporjózsi 2010.07.27. 11:53:04
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 11:57:58
Lacaca 2010.07.27. 11:58:57
atompyka 2010.07.27. 12:08:55
Nem gondolom, köszi. Sztem elég, ha a vilisofőr is betartja a reá vonatkozó szabályokat, és rendeltetésének megfelelően használja a tükröt, indexet.
CD-R80 2010.07.27. 12:09:14
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 12:11:51
CD-R80 2010.07.27. 12:15:43
atompyka 2010.07.27. 12:31:32
Hát, ez nézőpont kérdése.
3 km-re lakom a melóhelyemtől.
Ha elérem a Kozmánál a zöldet, nem kapom be a 20 perces sorompót.
20 perc nyereség 3 km-en?
_ng_ 2010.07.27. 12:59:17
záporjózsi 2010.07.27. 13:10:33
@atompyka: Nagyon egyszerű: a laktanya teherkapujától kezdve jobbra fog indexelni. Adtál egy remek ötletet, köszi!
A sorompó teljesen véletlenszerű a közúti lámpákhoz képest.
@annyiamenyi: A nyomtáv ismert. A villamos szélessége is, kb. a kockakőig ér ki. A Vivaro szélessége 1980 mm. Csak bal tükröt érdemes számolni, a jobb belóghat a szegély fölé. Max. 2300 mm oldaltávval együtt. Nem bőven, de elfér, 10-nél meg kb. mindegy. Aki nem meri (mert joga van hozzá), az húzódjon be a tuja mögé...
atompyka 2010.07.27. 13:12:05
Persze, honnan tudjam, hogy eccercsak beesik elém az addig egyenesen menő vilinger?
Járok néha én is arra, de ha megkukulok sem tudom felidézni, hogy ott arrébb jön a sínpár.
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:16:16
Lacaca 2010.07.27. 13:17:57
@záporjózsi: Remélem, hogy nem okoztam senkinek ettől függetlenül lelki válságot. Gondolom, hogy Te még a megengedett sebességet sem lépted túl soha, hiszen azzal is csak pár másodpercet nyersz rövid távon. Legtöbbször.
Lacaca 2010.07.27. 13:19:19
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:21:41
záporjózsi 2010.07.27. 13:28:30
@Lacaca: Egyrészt nem szoktam a szabályosnál gyorsabban menni (mondjuk 90 helyett 40 elég idegesítő, de ez van...), másrészt pedig Németországban sem az időnyereség miatt megyek gyorsan, hanem mert szabad és egyes helyeken valóban lehet is.
Lacaca 2010.07.27. 13:34:04
@záporjózsi: Végre valaki, aki mindig betartja a sebességhatárokat! Mi többi bűnös lélek, meg elhisszük, hogy ez mindig így volt.
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:35:51
CD-R80 2010.07.27. 13:40:50
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 13:47:46
CD-R80 2010.07.27. 13:57:37
S én sem okoztam még balesetet ellenben már jöttek belém. Ő is azt mondta még soha nem volt balesete s neki is volt jogsija. De tudod-e hogy miért csesztetlek?:D Mert olyanokról mondasz véleményt akikről szerintem gőzöd sincs. Az ilyen jó vezetők mint te gyilkolnak az autóval. Addig meg mindenki hülye meg béna..
atompyka 2010.07.27. 14:00:33
Úgy legyen.
egoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoegoego
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 14:05:36
CD-R80 2010.07.27. 14:14:29
Az én hibám volt mert előttem megállt a sor(hozzáteszem városban zöld lámpa után) s én béna nem kapcsoltam magassági üzemmódba. Az hogy szerinted a kamionosok hülyék kíváncsi lennék miből fakad. Ellenben kíváncsi lennék egy PÁV-on meddig jutnál el. (Már ha odatalálnál egyáltalán:D) Tudod a magadfajta az aki majd időnként külön szabályokat alkot s azokat másokkal be akarja tartani. Te azt mondod jó vezető vagy, gondolom akkor ez verseny ahol te elöl vagy. Az ilyeneknek kellene gyógykezelés s lehet tényleg jobb lenne a közlekedési morál egyszer.
annyiamenyi (törölt) 2010.07.27. 14:21:31
Onnan, hogy találkoztam már jó néhánnyal, és rájöttem, hogy kamionsofőrnek csak az megy, akinek már semmi más lehetősége nincs, lecsúszott mindenről. Se munkája, se esze, sőt, még családjuk sincs. Nem értenek semmihez, ráadásul még vezetni sem tudnak. Arról nem is beszélve, hogy bunkó köcsögök.
atompyka 2010.07.27. 14:36:03
"Nagyon egyszerű: a laktanya teherkapujától kezdve jobbra fog indexelni."
Nem egészen értem, de amit értek belőle, arra csak azt tudom mondani, hogy ja, erre való az index: megaszondjam a többieknek, hogy mit fogok csinázni.
Van tán valami ráhatásod a villamosindexre?
"A sorompó teljesen véletlenszerű a közúti lámpákhoz képest."
Persze, csak azt akartam mondani vele, hogy miért nem értek teljesen egyet azzal a hozzáállással, hogyaszondja ahülyeazéelőzöttmeghogyegyótóvalelőrébblegyen.
CD-R80 2010.07.27. 14:38:29
Ez a találkoztam már jó néhánnyal s mind bunkó köcsög szöveg:D Nem lehet hogy nem velük van baj?
Lacaca 2010.07.27. 15:57:18
Kalányos Márió 2010.07.27. 16:28:24
katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.07.27. 16:48:05
Vegyük a budai felső rakpart Szent Gellért tér - Erzsébet híd közti szakaszát, nekem egyből ez ugrott be. Párhuzamos közlekedésre alkalmas, útburkolati jel van.
Itt nemhogy szabad a síneken haladni, bármelyik irányból érkezve a belső sáv konkrétan rávisz a sínekre.
Persze lámpa van, és a szaggatott vonal a sín/belső sáv használatát engedélyezi, az egész akkor is ellentmond ennek:
38. §
Közlekedés villamospályával ellátott úttesten
...
(2) Ahol a villamosvágányok az úttest közepén egymás mellett vannak,
– ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas és a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve vannak, a villamospályára,
...
ráhajtani nem szabad.
Gabca 2010.07.27. 18:39:35
Kihagytál egy pontot, az utolsót,
"(6) Ha útburkolati jel (terelő- vagy záróvonal) a villamospályára vezeti az egyéb járművek forgalmát, a (2) bekezdésben foglalt tilalom nem érvényesül; a villamospályára - a villamosforgalom zavarása nélkül - más jármű is ráhajthat. Ilyen esetben a párhuzamos közlekedésre vonatkozó szabályok alkalmazása szempontjából az úttestnek a villamospálya által elfoglalt részét is figyelembe kell venni."
D4D 2010.07.27. 18:47:07
Ott? Várom az indokaidat!
D4D 2010.07.27. 18:53:33
Majd ha ledarálják a hitelre vett Fábiádat, akkor is közvetítőt hívsz? Mi volt a jeled? Traktor vagy gumicsizma? Mert néha azt hiszem, hogy a neved is Földmunkás.
Gabca 2010.07.27. 19:13:43
www.minipolice.hu/kiserlet/panel/nyomtat/ny_seb.htm
záporjózsi 2010.07.27. 19:27:55
@sbronzo: Van. Aki szereti, úgy hívják: Hungaroring. Aki fél tőle, úgy hívják: vonat.
@atompyka: A villamos vezetővel megy, a vezető meg utasítással. Ha a BKV kiadja, hogy onnan kell folyamatosan indexelni, akkor a vezető azt fogja tenni.
D4D 2010.07.27. 19:41:29
Vagy elbeszélünk egymás mellett, vagy nem fogjuk megérteni egymást.
Van egy út, amin lehet jönni 70-el, mert ennyi a megengedett. Az úton van egy kereszteződés, ami oldja a 70-et. A kereszteződés után kb 1-200 méterre vége a lakott területnek, semmi nincs az út mellett, talán még szalagkorlát is van, és ott jogos az ötven?
Nem szoktál 90-nél elszédülni? Hányinger 80-nál? :)
záporjózsi 2010.07.27. 20:26:45
"Van egy út, amin lehet jönni 70-el, mert ennyi a megengedett. Az úton van egy kereszteződés, ami oldja a 70-et."
...és nem! Van egy út (Ferihegyi gyorsforgalmi az egyik irányból és az új 4-es a másik irányból), amely a kereszteződés előtt mindkét oldalon táblával (is) 50 km/h sebességre korlátozott, lakott területen belüli főúttá válik. Bp felől a MC Ferihegy felüljárója után van kitéve vagy a lakott terület kezdete, vagy az 50, vagy mind2, a reptér felől pedig 90, 70 (közben autóút vége), majd 50 és/vagy lakott terület kezdete. Nézzük a folytatást!
"A kereszteződés után kb 1-200 méterre vége a lakott területnek, semmi nincs az út mellett, talán még szalagkorlát is van, és ott jogos az ötven?"
Az út mellett van kifelé menetben a kereszteződés után egy gyorsítósáv, meg egy buszmegálló. Ott ezért van 50. Befelé pedig elég gyorsan 70 lesz az 50-ből, de addig, amíg a Vecsés felől becsatlakozottak (meg a BKV busz) és a MC Ferihegy felé menők még keveredhetnek, ott 50. A kereszteződés előtt, kintről pedig azért 50, mert a lakott terület kezdetéig szigorú jobbra tarts! van, így ha valaki balra kíván kanyarodni, annak 2 sávot kell ugrania. Meg buszmegálló is van, de az ott nem gáz, mert gyakorlatilag egy új sávból nyílik.
A táblát néhányszor 10 méterekre lehetne talán elmozgatni, viszont oda lehetett jól megfigyelhetően kitűzni.
"Nem szoktál 90-nél elszédülni?" Eddig 310 volt a vége Párizs felé a vonaton, önállóan 170 körül valahol egy kies német autópályán. Nem szédítő. ;)
záporjózsi 2010.07.27. 20:28:47
"Van egy út, amin lehet jönni 70-el, mert ennyi a megengedett. Az úton van egy kereszteződés, ami oldja a 70-et."
...és nem! Van egy út (Ferihegyi gyorsforgalmi az egyik irányból és az új 4-es a másik irányból), amely a kereszteződés előtt mindkét oldalon táblával (is) 50 km/h sebességre korlátozott, lakott területen belüli főúttá válik. Bp felől a MC Ferihegy felüljárója után van kitéve vagy a lakott terület kezdete, vagy az 50, vagy mind2, a reptér felől pedig 90, 70 (közben autóút vége), majd 50 és/vagy lakott terület kezdete. Nézzük a folytatást!
"A kereszteződés után kb 1-200 méterre vége a lakott területnek, semmi nincs az út mellett, talán még szalagkorlát is van, és ott jogos az ötven?"
Az út mellett van kifelé menetben a kereszteződés után egy gyorsítósáv, meg egy buszmegálló. Ott ezért van 50. Befelé pedig elég gyorsan 70 lesz az 50-ből, de addig, amíg a Vecsés felől becsatlakozottak (meg a BKV busz) és a MC Ferihegy felé menők még keveredhetnek, ott 50. A kereszteződés előtt, kintről pedig azért 50, mert a lakott terület kezdetéig szigorú jobbra tarts! van, így ha valaki balra kíván kanyarodni, annak 2 sávot kell ugrania. Meg buszmegálló is van, de az ott nem gáz, mert gyakorlatilag egy új sávból nyílik.
A táblát néhányszor 10 méterekre lehetne talán elmozgatni, viszont oda lehetett jól megfigyelhetően kitűzni.
"Nem szoktál 90-nél elszédülni?" Eddig 310 volt a vége Párizs felé a vonaton, önállóan 170 körül valahol egy kies német autópályán. Nem szédítő. ;)
záporjózsi 2010.07.27. 20:29:43
Reggie 2010.07.27. 20:39:47
Gabca 2010.07.27. 20:52:36
D4D 2010.07.28. 05:21:18
Nem győztél meg, de elfogadom, hogy szerinted helyes.
Mondjuk ezen logika alapján nagyon sok helyet le kellene korlátozni 50-re.
záporjózsi 2010.07.28. 08:27:21
atompyka 2010.07.28. 10:34:06
"A villamos vezetővel megy, a vezető meg utasítással. Ha a BKV kiadja, hogy onnan kell folyamatosan indexelni, akkor a vezető azt fogja tenni."
BKV=KPM-BM?
Mert akkor kiadta a KRESZben:
"Az irányváltoztatást ... a művelet előtt kellő időben megkezdett ... irányjelzéssel kell jelezni."
Ha tudja - márpedig tudja -, hogy arrébb fog menni a hosszú vasával, akkor tegye ki idejekorán az indexet. Bár megtiltani ezzel sem tudja az autósnak, hogy jobbról megelőzze, és az elsőbbséget így is meg kell adnia, de legalább jelzi neki, hogy valamire készül, ami jobbra fog történni.
Bírom ezt a BKV belső utasítást, amit előszeretettel alkalmaznak a sofőrök a közúton is a KRESZ helyett. Erre hivatkozva állnak meg szabálytalanul záróvonal melletti megállónál, erre hivatkozva tartják fel a sort 70 helyett 45-50-nel lakteren kívül (de ha én betartom a sebkorlt a Maglódin, akkor dudálva előz a piros85ös a vasúti átjáróban).
záporjózsi 2010.07.28. 11:15:07
A BKV belső szabályzatban bármit kiadhat. A BKV buszok közül a Volvo és a Van Hool alkalmas tartósan 50 km/h fölötti sebességű közlekedésre. Ez állományilag 182 kocsi a kb. 1200-ból. A 200-asok és a 400-asok gyárilag kb. 65-70-es végsebességgel rendelkeznek.
Hogy lehet megállni szabálytalanul egy megállónál? A Maglódi úton hol van sebességkorlátozásos vasúti átjáró?
atompyka 2010.07.28. 12:15:40
Amúgy azon gondóxtam, hogy pont azért megy be bátrabban az ember egy villamos mellé szűken, mint mondjuk a kamion mellé, mert a villamosnál számíthat rá, hogy nem fogja véletlenül arrébbhúzódva megszorongatni a kötött pálya miatt. Legfeljebb koppan, mint itt is. :-)
"a kanyarodáshoz viszont igénybe veszik a villamospályát."
Mármint a villamos veszi igénybe az út szélét a szakasz vége felé, nem? Annyira nincs előttem, én ellenkező irányba szokom ott menni s nem figyeltem még meg.
Az meg, hogy bemegy mellé az emberfija: szíve joga, amíg a vili nem indexel jobbra. Utána is csak azért nem, mert hátha megálláshoz jelez, akkor meg nem mehetek el mellette.
atompyka 2010.07.28. 12:33:28
"A BKV belső szabályzatban bármit kiadhat."
Ja, ahogy írod is: BELSŐ szabályzatban. Ahhoz a többi közlekedőnek mi köze?
"Hogy lehet megállni szabálytalanul egy megállónál?"
Úgy, hogy záróvonal van mellette. Legalábbis én nem találtam olyat a KRESZben, ami felmentené a megállóban megálló tömegközlekedési jművet ezen tilalom alól. Én meg vitatkozhatok a rendőrrel, hogy kikerülhetem-e vagy sem.
Aha, persze. Akkor nyilván időszakosan csal az órám, mikor azt hiszem, hogy 80-nal meg fölötte megyünk a Keresztúrin (érdekes, hogy mindig csak a lakteren belül van ilyen) vagy a Kerepesin éjjel.
Már nincs, tavaly még ugye az összes átjáró 30-as volt, abból meg van elég a Maglódin.
(Amúgy nem nagyon foglalkoztam a ezzel a marhasággal, csak ha rendőr volt mögöttem, de a kollégámat csúnyán megbüntették a akkoriban máshol emiatt, így épp betartós passzban voltam.)
atompyka 2010.07.28. 13:24:54
Válaszoltam a többire is, de elnyelte a net.
Csak címszavakban írom újra:
"Hogy lehet megállni szabálytalanul egy megállónál?"
Záróvonal mellett.
"a Volvo és a Van Hool alkalmas tartósan 50 km/h fölötti sebességű közlekedésre"
Na ugye, hogy erre is van megoldás?
"A 200-asok és a 400-asok gyárilag kb. 65-70-es végsebességgel rendelkeznek."
Gondolom, nappali fokozatban. Mert iccaka néha megtáltosodnak.
"A Maglódi úton hol van sebességkorlátozásos vasúti átjáró?"
Már sehol, mióta eltörölték az idióta 30-40-et. Akkoriban büntették meg csúnyán (90-nel ugye a 40 helyett nem kis túllépés) a kollégámat, egy darabig betartottam.
"A BKV belső szabályzatban bármit kiadhat."
Hát persze, amíg nem ütközik jogszabályba.
atompyka 2010.07.28. 13:26:29
_ng_ 2010.07.28. 14:51:29
Záróvonal mellett.
---
A záróvonal egy útburkolati jel, a megállót pedig jelzőtábla jelzi.
atompyka 2010.07.28. 15:08:17
Persze. Záróvonal mellett tilos megállni. A buszmegálló tábla buszmegállót jelez. Ettől még záróvonal mellett tilos megállni, nem?
Bocs, ha benne van valahol a KRESZben a kivétel, én nem találom...
záporjózsi 2010.07.28. 15:25:48
Az NKH-nál szintén bejelentheted, hogy a BKV buszai indokolatlanul akadályoznak lakott területen kívül. Szerintem vidám augusztusuk lenne. :)
A vasúti átjárók 30-asak voltak valóban. Hol érdekeljen, hogy kinek mi a véleménye, amikor annyi a szabályos sebesség? Ha dudál, dudáljon...
"Na ugye, hogy erre is van megoldás?"
Mi vaaan? Milyen megoldás?
A buszok közül a régi szívós-prágás kocsik tudtak rendesen hasítani, de inkább hangosak voltak. Azért a 70 simán ment nekik, hiszen 60-ra tervezték őket, mint a lakott területen belül általánosan engedélyezett legnagyobb sebességre. A későbbi, Voith és ZF-es kocsik kicsit erősebbek voltak alul, de a végük is hamarabb jött el. A gyors 7-esek a D10-es motor és a jó váltó miatt simán tudnak 80-nal húzni, jó forgalom mellett a Rákóczin sem ritka a 60-as tempó. A többiek egy részébe is került D10 vagy legalább a 2156-ot turbósították, mára inkább attól függ, mennyire hullott szét a kocsi. A 400-asok teljesen más konstrukció, ott is sok helyen deklarálták, hogy max. 65-70 a végük, nos új korukban a 80-at is simán bírták, most az 50-nel is tudnak küzdeni. A 200-asoknak a gazdaságos sebessége ráadásul valóban 50 körül van, így ott tud a pilóta a legtöbbet spórolni, így a legtöbb üzemanyagpótlékhoz jutni. A 400-asoknál ez inkább 45 körül van, ezért ott mennek vele. De nem egy 435-öst láttam fix 50-nel menni a Keresztúrin. (Gyorsabban az Ereco vágány és a felüljáró között mehetne csak, az viszont max. 70.)
"Hát persze, amíg nem ütközik jogszabályba. "
Mi ütközik milyen jogszabályba?
_ng_ 2010.07.28. 15:44:51
Lacaca 2010.07.28. 15:57:28
atompyka 2010.07.28. 16:08:31
Természetesen nem zavar, hogy megáll. Álljon, azért busz meg azért megálló.
Az már inkább zavar, hogy míg egyik oldalról elvárják a szigorú szabálykövetést, másik oldalról egy népes tömeget (a buszsofőröket) belekényszerítenek a szabálytalankodásba. Pedig belemennek azok maguktól is. :-)
Aztán majd ha valaki akár heccből, akár mert megbüntették, akármiért elkezdi feljelentgetni a buszosokat, néznek bambán. Meddig tartana beleírni a KRESZbe kivételként?
Tudod, sztem az emberek egy jó részének nem az csípi a szemét, hogy vannak szabályok, hanem az, hogy azok tojnak leginkább rájuk, akik hozzák-alkalmazzák azokat.
Olyanért akarják a pógárt megbüntetni, amit ők szúrtak el. Lásd sárga buszsáv. Lásd 40km feliratú táblák. Lásd 30ZÓNA táblák. Ezek mind nem léteznek, mégis látom őket.
"Hol érdekeljen, hogy kinek mi a véleménye, amikor annyi a szabályos sebesség?"
Ott érdekel, hogy mikor ő van elől, feltart azzal, hogy meg sem közelíti a megengedett sebességet, mikor én, akkor meg meg van sértődve, mikor én meg tartom a limitet.
"Mi vaaan? Milyen megoldás?"
Olyan, hogy van olyan busz, ami tudja a csillagközi 70es tempót.
"Mi ütközik milyen jogszabályba?"
Hát a belső utasítás általi megállási kötelezettség a KRESZbéli tilalommal szemben.
:-)
Az indokolatlan lassúság tilalma a belső utasításuk 50-es limitjéhez képest.
:-)
záporjózsi 2010.07.28. 16:37:41
Hol? Mennyi? Magyarországról tetszik beszélni? Komolyan mondom, lehet, hogy kerítek egy másik térképet. Mintha két különböző országban élnénk... A két országban tuti közös, hogy a KRESZ csapnivalóan van megfogalmazva, ráadásul mindenki előbbre tart (pl. útügyi műszaki előírások), mégis működik valami valahogy.
"Ott érdekel, hogy mikor ő van elől, feltart azzal, hogy meg sem közelíti a megengedett sebességet, mikor én, akkor meg meg van sértődve, mikor én meg tartom a limitet."
1. ha nem közelíti meg, nem közelíti meg. Van ilyen.
2. Ha megsértődik, sértődjön. Semmit nem tud csinálni. Kb. 30-50 másodperc után szokták abbahagyni a puffogást.
"Az indokolatlan lassúság tilalma a belső utasításuk 50-es limitjéhez képest."
Teljesen jól indokolt: szabály van rá. Amúgy az autópályán pl. nincs kötelező 50. Tételesen meg vannak adva a szakaszok, hogy hol szabad 50 fölött menni. Az 50-esek általában rövidek, nagy részük Bp határain belül, de lakott területen kívül értelmezhető, ahol a nagy kocsit nem is nagyon tudják jobban felgyorsítani.
_ng_ 2010.07.28. 16:43:12
Akkor még egyszer: azt, hogy ott a busznak meg szabad állnia, tábla jelzi, míg a megállási tilalom egy szabály.
Tábla > szabály.
atompyka 2010.07.28. 16:50:32
""Olyan, hogy van olyan busz, ami tudja a csillagközi 70es tempót."
Hol? Mennyi?""
Te mondtad, hogy a buszok 15 %-a képes rá (bocs, ha félreértettelek, nekem úgy jött le, hogy a Volvok és VH-k tudják).
atompyka 2010.07.28. 16:58:46
Értem én, csak nem értek egyet.
"azt, hogy ott a busznak meg szabad állnia, tábla jelzi,"
Nem; a tábla sztem azt jelzi, hogy ott buszmegálló van. Hozzárendel néhány megállással kapcsolatos dolgot, jelzi az utasnak, hogy ott szállhat fel, de nem ad felmentést egyetlen más szabály alól sem.
Az útkereszteződéses 5 métert figyelmen kívül hagyhatja, mert az a pont úgy van megfogalmazva, hogy "ha a közúti jelzésből más nem következik", és a táblája ugye közúti jelzés, de a zebrás 15 métert és a záróvonalat nem, mert ott nincs "enyhítő körülmény".
_ng_ 2010.07.28. 17:19:30
atompyka 2010.07.28. 20:35:38
Hogyne.
Csakhogy a tájékoztatást adó tábla nem utasít.
Ha Pzóna tábla van, akkor ugyanúgy nem állhatok meg a záróvonal mellett, mintha semmi tábla nem lenne, hiába jelenti azt a tábla, hogy az úton a várakozás megengedett.
Ha a záró mellett álló kukásautó hátán kikerirány tábla van átléphetem a zárót, mert az a tábla utasító.
(Amúgy hol van a KRESZben a rendőr>lámpa>tábla>festék>szabály prioritás leírva? Én is így tanultam anno, de csak a rendőr>mindenegyéb és a lámpa>tábla variációkat találtam meg.)
_ng_ 2010.07.28. 20:49:01
De ezt már korábban kiveséztük, kár tovább ragozni.
záporjózsi 2010.07.29. 09:29:05
atompyka 2010.07.29. 16:35:20
De, az. És?
OK
atompyka 2010.07.29. 16:36:48
Ez kb. olyan, mintha a Piaggo Portereimet küldeném a vidéki postajáratba és a Movanokat a belvárosiba.
záporjózsi 2010.07.29. 16:52:46