Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Veszélyes, ha nem egyszerre kap zöldet minden sáv?

2010.08.09. 11:08 :: SilentSound

Blogsámán levele egy közlekedési lámpákkal kapcsolatos felvetés, ami nem is érdemelne szót, ha nem volna ennyi figyelmetlen ember, mint amennyi van. Budapesten nem ritka, hogy több sávos úton a jobb szélsőt kivéve jó magasan vannak a lámpák és ha valaki elbambul, annyit lát a szeme sarkából, hogy valami zöldre váltott, valaki elindult. Itt még talán pont nem, de hasonlót én is láttam már, olyan is volt, hogy rá kellett dudálnom az előttem totál pirosban elinduló autóra. Szerintetek hogyan lehetne biztonságosabbá tenni az ilyen nagyobb kereszteződéseket azon kívül, hogy itassunk sok kávét meg energiaitalt az alvó sofőrökkel?

A legutóbbi Lajos utcai postot olvasva merült fel bennem egy másik érdekes hely, ahol szintén az emberi figyelmetlenség okozott már a szemem láttára is hajmeresztő eseteket. Ha gondolod, postold ki.

Szóval a helyszín Ferenc körút, Üllői út találkozása a körúton haladva a Petőfi híd irányából. Ebben a kereszteződésben három sáv van. A külső jobbra fordul, a középső és a belső halad egyenesen.

A gondot a következő okozza sok autóstársam számára. A három lámpa egyszerre lesz piros, de amikor az Üllőiről jobbról a Petőfi híd irányába zöldet kapnak, azzal egyidőben a Ferenc körút szélső sávja is zöldet kap, és rendszeresen előfordul, hogy az onnan induló autók magukkal "rántják" a középső sávban állót, és az is elindul.

Szerencsére az esetek többségében még időben kapcsol a sofőr, de már többször láttam olyat, hogy faszikám keresztülvág az Üllőiról fordulók (pedig onnan két sávban is jönnek) tömegén azok teljes megrökönyödésére. Szerintetek ennek mi lehet az oka, és hogyan lehetne elejét venni?

155 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2010.08.09. 14:23:54

@vanek ur: "Külhonban ezt úgy oldják meg, hogy a lámpa a kereszteződés közepén, vagy a másik oldalán van."

S milyen jó is az!

...de csak külföldön. Mert volt erre próbálkozás itt is, de a hülye magyar megszokta, hogy a lámpa vonalánál áll meg, és ha az történetesen a kereszteződés túloldalán van, úgy lehet őket kerülgetni a keresztforgalomnál.;-))

mi nem foglalt még 2010.08.09. 14:24:35

figyelni kell a magad lámpájára enyi a titok.
aki meg nincs vezetésre képes állapotban az ne vezessen.
ez benne van a kreszben.

mi nem foglalt még 2010.08.09. 14:28:17

@SilentSound: ezen logika mentén 10 évente tedd le újra az érettségit, diplomázz újra, védd meg a doktorid újra.
szép lenne.
tudsz arra is elméletet, hogy lehetne ezt kivitelezni?
mert a jelenlegi infrastruktúrába nem az biztos, mert ugye az éves rendes vizsgázók ott vannak az oskolákba és erre még nem keveset vizsgázni rászabadítanál.

konrada 2010.08.09. 14:30:27

@BJani:

Van ahol meg a kisívű jobbrafordulást a piros lámpa mellett is engedik a kresz kanyarodási szabályai szerint. (Azaz elsőbbsége van a párhuzamosan közlekedő gyalogosnak, kerékpárútnak, s persze a keresztező forgalomnak.)

qmatron · http://fattyboom.blog.hu 2010.08.09. 14:31:31

Meg kéne szűntetni a jobbra kanyarodásnál a lámpákat vagy engedni, hogy jobbra kis ívben lehessen kanyarodni piros lámpánál is mintha elsőbbség adás kötelető tábla lenne.

tb2105 2010.08.09. 14:35:51

Anyum várakozott a piros lámpánál és hátulról lassítás nélkül belerongyolt egy Transit, mert a másik sáv lámpáját nézte...
Vidéki városban történt.

Alapvető élelmiszer 2010.08.09. 14:35:58

Itt semmi értelme jobbra kanyarodás külön lámpájának, 3 sáv áll az Üllőin rendelkezésre, és ugye akkor kap zöldet a Ferenc körút jobbra, amikor az Üllőiről lehet nagy ívben a Mester utca fele kanyarodni, tehát már akkor védve vagy.Ha pedig az Üllői kap zöldet, akkor onnan csak két sávból jönnek az autók, tehát a harmadikba simám beférne a Ferenc körút kanyarodó forgalma.
Több helyen is láttam amúgy, pl. Csepelen, hogy a pirosban és a sárgában ott van inverzben a haladás jelzése, ugyanúgy mint a zöldben, csak nem a nyíl világít, hanem a nyíl körül világít a lámpa. Itt is ki lehetne próbálni.
Illetve a túl magas lámpa ellen a baloldali (villamosperoni) lámpaoszlopra is föl lehetne szerelni egy lámpát, ami az egyenes haladásnak jelez, az jobban látható lenne.

l3v1 2010.08.09. 14:36:14

Nem a kresz-tudás a szűk keresztmetszet, hanem a leszar*sa, ill. a figyelmetlenség. Erre pedig egy megoldás van, sokkal nagyobb ellenőrzés. Sokkal több rendőr, sokkal több kamera, sokkal több bírság. Plusz, aki kitalálta azt, hogy a fenti lámpa a fejed fölött van, nem pedig a kereszteződés szemben-átellenes oldalán, azokat fel kellene lógatni.

Sákif za morro? 2010.08.09. 14:36:44

Álljon ott három ember, aki elmondja az elől lló sofőröknek, hogy helyesen értelmezik-e a lámpák jelzéseit.

Nos, az a pubi, akinek nem tűnik fel hogy egy kibbbbaszott jobbra mutató nyíl vált zöldre, de ő egyenesen akar menni, ennek ellenére elindul, az önkritikusan vágja miszlikbe a jogosítványát, álljon kézen és fossa le magát. De komolyan....

index-cenzura.biz 2010.08.09. 14:43:06

vannak ilyen tankcsapda izék, amik kijönneka földből. Azzal kéne megtámogatni a lámpákat, és akkor fizikailag nem tudna kimenni a dilettáns sofőr (aki amúgy soha nem szabadott volna, hogy átmenjen a vizsgán) a kereszteződésbe.

2x3 sávnál meg nem kéne a jobbra kisívet erőltetni ebben az országban. Kurvára beállna a forgalom a sok baleset miatt.

atompyka 2010.08.09. 14:43:53

@FDToth: "a budai oldalon az árpád híd-i felüljáró alatt, a vörösvári és a szentedrei út kerszeteződésénél a bécsi út irányába. ott monnyuk 2 lámpa van, egymástól 10-15 méterre, az egyik előrébb, a másik hátrébb és sokan bemozdulnka arra a lámpára, mi előttük 10-15 máterre van, miközben a közvetlenül előttük levő még piros."
Persze, mert vannak olyan helyek is, ahol kicsit előrébb a saját lámpám van megismételve (pl. Blaha). Aki olyanhoz van szokva, annak becsapós lehet, hogy ezúttal másé az a lámpa.
Az eredeti posztplaccon sztem az lenne egyszerű megoldás, hogy ballentre is tenni lámpát (ismét Blaha) és/vagy a korábban említett telizöld+jobbrakiegnyíl, a jobboldali felső lámpa levételével.

D4D 2010.08.09. 14:53:27

@Karbonade: A mögöttem álló szólt, hogy menjek előrébb, majd dudál ha zöld.

Elképzelhető hogy nemrég megcsinálták, mert kb 3 hónapja nem voltam arra.

Kósza 2010.08.09. 15:05:19

@Alapvető élelmiszer: az Iparművészeti múzeum felől 3 sávon lehet átdöngetni a körúton! És döngetnek is, úgyhogy kell oda az a lámpa!

szőketisza 2010.08.09. 15:06:55

@SilentSound: A jogosítvány érvényessége - pontosabban az egészségi alkalmasság időtartama - csak elsö alkalommal, éppenséggel zömmel fiatal, tapasztalatlan vezetők esetében 10 év, ezután 60 éves korig 5, majd ezután 2, később 1 év.

polyak.zsuzsa 2010.08.09. 15:10:44

Ha már sávok: a duplánparkolás a sávokban is remek és egyre szebb bp-i hobbi, SFO-ban is az (volt) - íme az új parkolás rendszerük kereslet-kínálat alapon. Még pilot, de szerintem működni fog

greenpolis.wordpress.com/2010/08/09/kereslet-kinalat-alapu-parkolasi-rendszer-san-franciscoban/

egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:18:36

1. az említett ferenc-üllöi mellett lakom autóval számos esetben megyek át. kétszer láttam megesni a problémát egyszer külföldi autó. NEM FELTÉTLEN FIGYELMETLEN AUTÓSOK CSAK! jobbsorsú országokban nemcsak fenn van lámpa (a fenti a távolról lendületben érkezőnek van) hanem a várakozónak lent is van igaz az rendszerint kisebb is, tehát gondolhatja a francia hogy azt kell nézni, hisz a másikat nem is látja...
2. ugyanilyen sőt rosszabb veszélyesebb van a soroksárin a jobbra villamoson át kisivbe a színházhoz kanyarodóknál...

egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:20:35

3. sok országban a kisiv mindig szabad (lámpától független)... hiszen azt könnyű nézni, csak egy irányt keresztez!!! csak ezt finoman lehetne bevezetni, nem lenne hülyeség.

_ng_ 2010.08.09. 15:22:29

Rengeteg helyen van ilyen, és még sehol sem láttam, hogy gondot okozott volna. Általában a balra kanyarodó sáv sem megy együtt az egyenesekkel...

egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:22:36

@Alapvető élelmiszer: ez nm igaz az iparművészeti felől üllőin 3 sávon is át lehet jönni, tudom abban szoktam, tényleg mindig szinte üres...

pikkbubi 2010.08.09. 15:23:56

én a hungária-ajtósi dürernél szoktam néha néha majdnem elindulni balra ha egyenesen zöldet jeleznek a lámpák (ráadásul ott a villamos is jön mögülem)

zavaró, de azért nehéz nem észrevenni félm mp en belül h mégsem az enyém zöld

egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:23:56

@qma: igen igen... van ilyen spanyolban és talán usa is. semmi gond vele.

dr. _mmm_ 2010.08.09. 15:29:34

@xaba99:
összes jogosítványt bevonni 3 hónapos határidővel.. eszednél vagy???
Te lennél a legjobban felháborodva, ha közölnék, hogy 2012 április 48-án van szabad vizsga időpont. Addig kocoghatsz bkv-val.
Kicsit úgy kéne gondolkozni, hogy azt a több millió embert le is kell vizsgáztatni!

Én mondjuk támogatom az orvosi vizsga alkalmával történő kresz vizsgát. Csak akkor kapod meg, ha az orvosi vizsgálatra viszel egy 1 hónapnál nem régebbi sikeres kresz vizsgát. (esetleg egy központ adatbázisban tárolva, nem is kell vinned semmit)

szőketisza 2010.08.09. 15:41:56

@..:: Gabesz ::..: Értsük már meg, hogy ez nem KRESZ-ismereti probléma, inkább a színvakok, illetve a figyelmetlen bunkók problémája. A piros az piros, a zöld az zöld. Ehhez nem kell újabb KRESZ-vizsga tízezrekért.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 15:44:05

@..:: Gabesz ::..: mint már írtam, engem nem zavarna, ha ezzel egy csomó vezetésre alkalmatlan egyén eltűnne az utakról.
de akkor legyen egy év az a 3 hónap...
és a KRESZ vizsga önmagában nem sokat ér, a KRESZ-t be lehet magolni.
forgalmi vizsga is kell mellé.

mi nem foglalt még 2010.08.09. 15:44:59

@..:: Gabesz ::..: remélem te is szeretnél 5 évente szakmunkásvizsgázni, diplomázni, érettségizni stb...
met ha nem, akkor milyen alapon akarod újra vizsgáztatni akinek márvan jogosítványa.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 15:45:30

@szőketisza: ehhez nem, de a többi dologért igen. meg állítom, hogy sokan vannak, akik azt sem tudják, hogy 1970 óta többször is változott a KRESZ, nemhogy azt, hogy mik változtak, mióta jogsit szereztek.

szőketisza 2010.08.09. 15:51:14

@xaba99: Ilyen alapon egy idő után minden vizsgát meg kellene ismételni. De itt egyébként is egy konkrét problémáról van szó, ehhez szóltam hozzá. (Egyébként nem lenne itt az ideje, hogy a kerékpárosok is KRESZ-vizsgát tegyenek, ez szerintem sokkal súlyosabb probléma)

dr. _mmm_ 2010.08.09. 15:54:24

@szőketisza: ha olvastál volna látnád, hogy xaba99 reakciójára írtam.

@mi nem foglalt még: Csak tudod a szakmámban nap-mint nap tanulok, fejlődök... ugyan ez a KRESZ ismereteimről (sokakkal közösen) nem mondható el. 1994-ben amikor vizsgáztam, sokban más volt a KRESZ. Szóval szerintem ne vegyünk egy kalap alá.

mi nem foglalt még 2010.08.09. 15:57:02

@szőketisza: általános iskolában kötelezővé tenném a kreszt.
aki végzett általánosban simán lenne robogóra jogosítványa.
aki középiskolában annak autóra érvényes kreszvizsga már csak a ygakorlatot kellene megcsinálni neki.
akkor nemmlennének olyan gyalogosok akiknek fingja nincs a kreszről.

Бабаяга 2010.08.09. 15:57:33

@Toto27: Lehet, hogy a posztoló szokta elnézni, mert én se láttam hasonlót, pedig ha nem is naponta, de gyakran járok arra.

Ami a megoldást illeti: akinek nincs középfokú végzettsége, nem kap jogosítványt, meg se lehet hosszabbítani.
Ha valakit bármilyen kis szabálysértésen kapnak (gyorshajtás is) akkor újra kezdi a jogosítványszerzést.

algi 2010.08.09. 15:58:44

Már így is minden közlekedési jelzés 80-as IQ-ra van belőve. Ha ez se elég…

Бабаяга 2010.08.09. 16:00:16

@mi nem foglalt még: Az iskolában idegennyelvet is tanítanak, azt még is sokan vannak, akik nem tudnak diplomát szerezni a nyelvvizsga hiánya miatt. A szövegértésről és a helyesírásról nem is beszélve.

igazi hős 2010.08.09. 16:02:16

@szőketisza: Biztos vagy ebben? Nekem 2006-ban még 10 évvel hosszabítottak.

mi nem foglalt még 2010.08.09. 16:05:00

@..:: Gabesz ::..: neki is megírtam ugyan ezt.
a kresz ismereteidet is bővítheted bár mikor, meg kell nézni az aktuális módosításokat.
azért alapjaiban nem változott a dolog.
de veygük egy kalap alá.
mert ha a kreszből újra kell vizsgázni sőt vezetésből, ami azért elég viccesen hangzik mert aki vezet annak jóval nagyobb a gyakorlata mint amikor végzett, még a bénáknak is.
akkor miért ne kellene egy orvosnak újra diplomázni.

mi nem foglalt még 2010.08.09. 16:06:28

@Бабаяга: a tanítanak, vag nyelv vizsga az két külön dolog.
az iskolában kreszt taniítani amiről bezsélek ott vizsga lenne a végén mint most amikor elmész maszek alapon.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.08.09. 16:10:04

@BJani: a segedlampa zoldjenel nem kell gyalogosra szamitanod, ez nem jo megoldas

a szilagyi erzsebet vegenel a moszkva ternel esett meg velem hasonlo, 2 sav megy egyenesen tovabb az alkotas fele, 2 kanyarodik balra, a moszkvara. en itt alltam a kulsobb savban, amikor majdnem elindultam, mert a periferikus mezomben megjelent a zold jelzes. ezuton is csokoltatom, aki kb egy magassagba tette a ket lampat kozepen.

pedig gyakran vezetek erre, ismerem a lampaciklust is, nem voltam faradt, egyszeruen van ilyen. rohadt erzes volt, mit mondjak...

maestro75 2010.08.09. 16:11:53

Voltam pár éve egy defenzív vezetési tréningen. Volt egy olyan része, amikor beült mellém egy faszi a kocsiba és elindultunk. Figyelte, h mit hogyan csinálok (biztonsági öv, indexelések, sávváltás, sebesség kresz betartása stb). Néha megkérdezte, h milyen táblák voltak az előbb kirakva. A rutin nagy úr, ezért tanulságos volt a dolog:)
Szerintem nem kellene itt újra kreszből vizsgázgatni. 5 évenként beülne egy faszi 15 percre a sofőr mellé és eldönti, h beengedhető-e az illető a forgalomba. Ha valakinek kialakult egy vezetési stílusa, akkor azt nem lenne könnyű erre a 15 percre "meghamisítani"

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.08.09. 16:12:50

Nem olvasom végig a kommenteket.

Már 17 éve is így volt ott a lámpa, gondolom előtte is. Forgalomszervezési szempontból teljesen ésszerű a megoldás. Aki meg nem a lámpát figyeli, hanem a mellette állót és az alapján vezet, hát adja vissza a jogsit.

Lacaca 2010.08.09. 16:51:02

@mi nem foglalt még: leszarom, ha valaki elhülyól, és már nem képes újra megvédeni a bölcsész diplomáját, de aki autóbaül, az minimum tonna vasat manőverez valamilyen sebességgel. Ha az értelmiségi hülyeséget beszél, abba max ő hal bele, ha rossz helyen adja elő, de ha valaki nem ismeri pl. a jobbkezet, és telibever egy vétlent rosszabb esetben kisgyerekkel, az már összehasonlíthatatlanul komoly probléma.

Lacaca 2010.08.09. 16:59:28

@maestro75: A gond az, hogy sokan vannak forgalomban, akik arra a 15 percre sem lenne képes odafigyelni. Mert ha valaki tud 15 percig szabályoasan közlekedni, az feltehetően legalább ismeri a szabályokat, és képes felismerni 1-1 forgalmi szituációt.

Hétvégén volt egy motoros gázolás a Rio mellett. Az egyenesen Lágymányosi felé tartó sávban feküld a motor, az autó elkanyarodott balra a rakpartról az Irinyi felé, a motor mellett állt egy mentő kékkel, a mentő mögött állt egy tűzolsó kékkel, volt 2 rendőrautó is, és a motor előtt állt egy Suzuki. Lámpaciklusonként volt 1 autó, aki beállt a Suzuki mögé, és várta, hogy indulhasson. Az ilyen vajon mit fog fel a körülötte lévő világból?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 17:06:42

@Lacaca: az ilyet finom be kellett volna gurítani a dunába. lehet, hoy észre sem vette volna, de az biztos, hogy mindenki jobban járt volna.

mi nem foglalt még 2010.08.09. 17:11:32

@Lacaca: aki nem ismeri a jobbkezet az nem azért nem ismeri mert elfelejtette.
a lényege a mondandómnak az lett volna, hogy vagy minden vizsgához kötött tevékenységnél újra kelljen vizsgázni, vagy a jogsinál sem.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 17:26:18

@mi nem foglalt még: több szakmában is jelen van már a kötelező továbbképzés.

dzsaszper 2010.08.09. 17:43:32

@xaba99: bőven elég lenne az újításhoz eü. papír mellé vizsgát kérni. Lenne átfutása, de határozottan javítana. A jogsik bevonása fölösleges kitolás lenne.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 17:46:22

@dzsaszper: kivel lenne kitolás?
azokkal, akiknek halvány lila gőzük sincs a közlekedésről, vagy azokkal, akik az előbbiek miatt halnak meg az utakon?

dzsaszper 2010.08.09. 17:46:59

@egy maréknyi dollár: szóval rendszeresen a jobbranyilas zöld jelzésre hajtanak be egyenesen? azért az már teljesítmény...

Lacaca 2010.08.09. 18:03:16

@mi nem foglalt még: Értettem, és erre reagáltam, hogy csak azért nem tudok a gondolattal egyet érteni, mert a legtöbb vizsga nem kötődik semminemű veszélyes üzemhez, szmeben a járművezetéssel, ahol fontos a szabályok ismerete és az alkalmasság. Ideális esetben ezt a kettőt hivatott elemezni a vizsga. Aki valamelyik hiányában van, az ne menjen forgalomba, mert a életre és vagyonra veszélyes helyzeteket teremt(het). Sajnos a 1-5-10 évenkénti vérnyomásmérés és fél kézzel letakarós szemvizsgálat erre közel sem alkalmas.

Amióta részt vettem a Safety-Hungary motoros vezetéstechnikai tréningjén, vallom, hogy csak annal lenne szabad motoros jogosítványhoz jutni, aki elvégzett egy ilyet. Vicces volt látni az első nap végén ugyan azokat a sok-sok kudarcon átesett arcokat, akik a reggeli bemutatkozáson cvsak úgy dobálták a motoron levezetett 50 és 100e km-eket, magamat is beleértve. Konkrétan kilátásba helyeztem, hogy az első nap végén kettétöröm a plasztik lapot.
1 évvel később egy Hungaroringes rendezvényen lehetőség volt végigmenni egyik-másik tesztpályán, és durva lehetett nézni is azt, ahogy estünk-keltünk. 1 év telt el, és csak az első szintről beszélünk a tervezett 3-ból. Most az a kérdés, hogy a másodikra menjünk, vagy megint az elsőre... Azóta tudom, hogy motorral hol a helyem. Hidd el, sokan vannak akik még nyélgázon húzzák ott, ahol én már finoman a féken állok. Nem hiszem, hogy annyival jobbak a képességeik, bár az is lehet. Szerintem inkább az a helyzet, hogy nem ismerik a saját határaikat.

_ng_ 2010.08.09. 18:25:34

@Pályaelhagyó autóversenyző: Közkeletű tévedés, hogy nyíl alakú zöld jelzésnél nem kell gyalogosra számítani. Kell, ráadásul az úttest mellett lévő (gyalog- és) kerékpárút forgalmára is ugyanúgy.

vérengző kismalac 2010.08.09. 18:28:17

A francnak kell olyan sok lámpát felaggatni. Még más színben is pompáznak.
Teljesen összezavarják még a harcedzett sofőröket is!
Csoda ha valaki benézi? Én inkább nem is nézek oda.

schdl (törölt) 2010.08.09. 18:43:29

Baze: most megy a hírekben, hogy egy román autós az AUTÓPÁLYA BELSŐ sávjában kezdett kereket cserélni, ami miatt baleset volt. És a román nem segített egyiknek sem. Gratutálok. (ez most nem a románokról szól, hanem arról, hogy az emberi butaság határtalan és elképesztő mélységekbe tör.) Szerintem helyben tarkólövés kell az ilyeneknek, nem jogosítvány-elvétel.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 18:56:05

@schdl: pedig azt bemondták hajnalban a slágerrádióban, vagy mi van most helyette, hogy rohadtul vigyázzon mindenki.

jelentéktelen alak 2010.08.09. 19:09:39

Itt Írországban a kereszteződések túlsó végén (is) van lámpa. Elvileg, pont az ilyen eseteket megelőzendő/elkerülendő. De jelentem, nem működik!

Éppen a múlt héten dudált rám az ilyen módon piroson áthaladó, abban a biztos tudatban, hogy én mentem bele a pirosba. Aztán látva mögöttem lévőt, arra is rádudált, mire egy gyalogos világosította fel, hogy ki is hülye a szituban.

Kitartok, azon véleményem mellett, aminek már többször hangot adtam, hogy hiába csinálunk valamit hülyebiztosra, a hülyék, úgyis hülyébbek. A többiek, meg szívnak miatta.

Szerintem a legjobb megoldás a kamera és a csekk.

Marcellusca 2010.08.09. 19:53:33

@Lacaca: Nem azé', hogy kekeckeggyek, Kötsög Motoros, de sem a daru-, sem a nehézgép-kezelői jogsi megújításához nem kellett még újra vizsgáznom. :)
És ott is életek foroghatnak kockán.

Főleg, ahogy én kezelem. :DDDD

Lacaca 2010.08.09. 20:03:59

@Marcellusca: Már csak az a kérdés, hogy ezt érvnek, vagy ellenérvnek szántad?
Ott nem a felépítmény forog? Kockán? Na olyan gépet még nem láttam, hogy alul szabályos kocka, felül meg forog.

Lacaca 2010.08.09. 20:06:25

@Marcellusca: Pont azon a véleményen vagyok, hogy bizonyos vizsgákat tényleg célszerű lenne időnként megvédetni. Pl a darukezelőjét a Keletinél......

Rock me Amadeus 2010.08.09. 20:09:20

Székesfehérváron van egy érdekes lámpa a 7-es úton Pest felé.
Háromsávos út, mindenki felett van lámpa, jobb oldalt egy oszlopon, ami oldalán van egy "nyilas" lámpa, ami egyszerre jobbra és előre is enged (közben teli piros van a két belső sávnál is). Sokan azt hiszik nem lehet menni, mert pirosat mutat, közben a nyíl előre is enged. Érdekes.

Marcellusca 2010.08.09. 20:10:33

@Lacaca: Ez csak nézőpont kérdése. :)))

Marcellusca 2010.08.09. 20:12:00

@Lacaca: Az egy marha volt.
Én is forogtam, daruztam és mozogtam talpalás nélkül, mégsem sikerül lefektetni a gémet. :D

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.09. 20:16:14

Mi lehet az ok? - Figyelmetlenség!
Mit lehet tenni? - Figyelni!

Sok úrvezető nem veszi a fáradságot arra, hogy beállítsa a vezetőülés magasságát. Utána meg a túl magas ülésből nem látja a sávja feletti lámpát. És az út jobb oldalán lévő lámpát bámulja ezerrel. Na ez egy rossz taktika, főleg, ha a jobbra lévő lámpa a kanyarodósávé.

Megoldás:
1. Tessék beállítani az ülésmagasságot.
2. Ha nem megy, és még mindig nem látszik a lámpa, akkor kicsit hátrébb kell megállni a kereszteződésnél, és nem a vonalon.
3. Ha ez nem sikerül, akkor tessék bemenni bármelyik hivatalba, és egy iratmegsemmisítőn tessék végigküldeni a jogosítványt.

Lacaca 2010.08.09. 20:24:03

@tundrazuzmo: Szerintem meg kezdje a 3. ponttal. Az még a legkevesebb, ha benézi, és a kereszteződés közepén kidudálják a haja alól. Mi van, ha egy útra szaladó kisgyereket nem vesz észre?

Marcellusca 2010.08.09. 20:29:41

@Lacaca: Háááát, végülis, előbb-utóbb össze kell, hogy jöjjön. :D

egyittlakó (törölt) 2010.08.09. 20:31:31

"Szerintetek ennek mi lehet az oka, és hogyan lehetne elejét venni?"

El kell venni a jogosítványt a kreténektől.

rcfan 2010.08.09. 20:32:04

Sokkal praktikusabb itt, ahol csak ilyen rövidke harmadik sáv, ha fennt KETTŐ LÁMPA adná egyenesnek a pirosat vagy zöldet, és csak egy kiegészítő zöld segítené a kanyarodókat.

Egyszerű és nagyszerű megoldás. Néhány sarokkal délebbre (SOTE-nál levő kereszteződésnél) például az egyenes ilyen kisegítő a balra kanyarodó teljes lámpa mellett.

egyittlakó (törölt) 2010.08.09. 20:38:19

@Kósza: " 10 éve kanyarodom a jelzett helyen az Üllőire, egyszer sem láttam a posztban leírt eseményt. Fake story."

Ja, bringás írhatta.

mi nem foglalt még 2010.08.09. 20:59:46

@Lacaca: vezetési tréning jó dolog.
bár ha szigorúan vesszük. tréning ide vagy oda a motorosok nagy résztől azonnal eb lehetne vonni a jogsit életveszélyes vezetésért.
nem azért mert rosszúl vezet hanem azért mert 2 kiló az már nagyon veszélyes sebesség az utakon.
egészségügyi alkalmasságit nem vitatom az szükséges.
nem csak anyi ám amit mondasz mert a háziorvosodnak tudomásának kell lennie az egészségügyi állapotodról.
de bármenyire is vizsgálnak, attól még kaphatsz vezetés közben infarktust stb...

mi nem foglalt még 2010.08.09. 21:01:03

@xaba99: nem továbbképzésről beszéltünk hanem arról, hogy megkérdöjelezed a hozzáértését 10 év múlva.

Lacaca 2010.08.09. 21:06:05

@mi nem foglalt még: Csak attól lehet elvenni, amelyiknek van. 10-ből 8-nak... Legalábbis kategória szerint

Clearvoyance 2010.08.09. 21:14:01

@Lacaca:
A sorompó amúgy is teljesen felesleges dolog.
Amikor nem jön a vonat, minek? Amikor meg jön, úgyse tudsz átmenni...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.09. 21:17:11

Hát igen, figyelni kell. Szerintem ez annyira alap, hogy itt nem nagyon lehet a forgalomszervezőket hibáztatni, már csak azért se, mert ha meg jobbra is csak akkor lenne zöld, amikor egyenesen, akkor meg azért kajabálnánk - jogosan - hogy miért tartják fel a forgalmat, amikor mehetne.

Esetleg egy kötelező haladási irány táblát lehetne a lámpák fölé biggyeszteni, a gyengébbek kedvéért, hátha akkor leesik neki, hogy ő nem is arra akar menni, de szvsz még így is lennének hülyék, akik elindulnak.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 21:26:01

@mi nem foglalt még: nem csak a hozzáértését, de még az alkalmasságát is.
és lehet, hogy nem kell 10 év, már amikor a jogsit megvette (zsebbe csúsztatott kenőpénzért), már akkor sem volt sem hozzáértése, sem alkalmassága.

Clearvoyance 2010.08.09. 21:27:24

@Lacaca:
Én sem ismerem a asaját határaimat. A motoromét sem.
Rendszereen megkérdezik mennyit megy. n csak rángatom a vállam, hogy fogalmam sincs, ezidáig egyszer mentem vele 110-et. Amire és ahogy én használom elég a jelenlegi szint és az óvatosság. Azért ne kaphassak A jogsit, mert eleve nem akarok száguldozni? Nekem nincs kedvem és affinitásom sportmotort pályán döntögetni.
Steed, 400 köbcenti, 22 Kw.

Lacaca 2010.08.09. 21:41:49

@Clearvoyance: A végsebesség a legegyszerűbben megtapasztalható határ. És nem is Tied, hanem a motorodé. A saját határaidat kell megkeresni, pl.: mikor csúszik meg, meddig döntheted, stb, stb

Clearvoyance 2010.08.09. 21:46:20

@Lacaca:
De én nem akarom kergetni a határokat.
Száraz úton békésen, öregesen, vizesen meg még óvatosabban.
Most cseréltem kisebbre a hátsó lánckereket. Ha megpróbálnám elérni a motor végsebességét leszedne a szél. :D

Lacaca 2010.08.09. 22:03:35

@Clearvoyance: Félreértettél. A határok csak azért kellenek, hogy szélsőséges esetben is maximálisan tudd uralni a motort. Sok bajtól megóv, én nem leszel tőle sérthetetlen, de sok kellemetlenséget megúszhatsz.

Lacaca 2010.08.09. 22:06:15

@Clearvoyance: Ami a legfontosabb: ezekhez a határokhoz nem kell sebesség. Épp ellenkezőleg! A döntést kb 5-tel csináltuk, a vészféket meg 60-ról. A hirtelen kikerülést is 50 körül.

''autónepper.'' 2010.08.09. 23:13:10

@maestro75: de ez hülyeség mert nekem idáig mindenki azt mondta hogy kurva jól vezetek most beül mellém egy faszi azt eldönti hogy én jól vezetek vagy nem ? ez szerintem nem jó.

''autónepper.'' 2010.08.09. 23:15:00

MÉRT nem jelenik meg amit írok mostanság?:@

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.09. 23:15:20

@Rock me Amadeus: Asszem ismerem a lámpát. Ott azért zöldnyíl előre is, mert a piros lámpa csak a balra kanyarodókat fogja meg. Szentségel is a sok csávó, aki naívan beáll a belső sávban, pirosat kap, közben pedig a szélső sáv mehet egyenesen is...:)

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.09. 23:28:15

Egyébként fontos lenne - ha nem is újra levizsgázni - de emlékeztető vizsgát tenni, és vezetéstechnikai továbbképzést tartani mindenkinek a jogsi megszerzése után is, rendszeresen.

A szakorvosok is járnak továbbképzésekre, mitgondolsz, mitől tudja értelmezni azokat a diagnosztikai eljárásokat (MR, CT), amik még pár évtizede nem voltak, vagy egész kezdetleges szinten voltak csak. Ha az orvostól elvárjuk a továbbképzést, mert emberélet múlhat rajta, akkor az autóvezetőtől is elvárható lenne valami hasonló.

A konkrét megvalósítás kérdéses, de ha egy-két évig csinálnának mondjuk államilag támogatva ilyen kötelező "továbbképzést" mindenkinek, és ezzel párhuzamosan a halálos (és az egyéb) balesetek száma szignifikánsan csökkenne, akkor ezt szépen be lehetne vezetni állandóra. Még az únió is adna rá zs-t szerintem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.10. 00:59:48

Nem is olvasom végig a sok hülye komentet, mondom a frankót
Sorompót és szirénát minden kereszteződésbe
Olyan sorompóra gondolok, mint a diktatúrában volt a határon
40cm átmérő, állitólag vasbeton belül
Naa!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.08.10. 01:33:52

@schdl: Tavalyelőtt Tatabányánál éjjel 2-3 tájt hugyozni állt meg a belsőben, lámpa nélkül.
És kigyalogolt egyébként hugyozni a leállóba.

Azért nem lett nagy csatt, mert kb 800 méterre mögötte volt egy benzinkút, aminek a fényeit megtörték a román kisbuszának kontúrjai.

Integrált Szerverterror 2010.08.10. 02:03:11

@horex: Fenét! Mozgásérzékelős automata géppuskaállványokat, mint a Bolygó neve halálban!

cso zsi 2010.08.10. 06:42:40

@Kósza: Lehet, hogy te nem olyankor nézel ki az ablakon, amikor az esetek történnek.
Csak az utóbbi tíz évben napi 2-3-szor érintem azt a kereszteződést, az Üllőiről balra a Petőfi híd felé, és a Petőfi hídról akár az Üllőire, akár egyenesen a körúton.
Hidd el, sűrűn van birka a sorelsők között.
Jómagam a Szentendrei úton "gyorsultam le" egyszer hasonlóképp a hamarabb induló buszt, mert a saját lámpámat nem láttam, viszont rácsodálkoztam, hogy a népet "állva hagytam" mögöttem.
A lámpák elhelyezése, valamint a régi és újabb Kresz módosítások keverése a hibás.
A táblák hatálya annak vonalától érvényes. Anno a lámpa vonaláig kellett felhúzódni, majd festékkel hátrébb tették az autósokat. Az eredmény jelenleg az, hogy ahol normálisan látható lenne a lámpa a vonalnál állva, mindig akad egy-két birka, aki a kereszteződés/zebra közepén áll "a lámpa vonalában". Nem öregekről beszélek, hanem a 20-40 közöttiekről.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.10. 08:03:29

@cso zsi: az jogos, hogy a vonalnál kell megállni. de ha - szokás szerint - 2 hét alatt lekopik a festés, akkor hol?
és ha nagyon előrehúzták a vonalat, akkor sem állhatok meg ott, ahonnan látszik kényelmesen a lámpa, mert ledudálnak, hogy menjek előrébb másfél métert. persze ugyanazok, akik lámpánál két autónyi távolságban állnak meg az előttük levőtől.

cso zsi 2010.08.10. 08:21:52

@xaba99: Ugye te sem hiszed, hogy a felfestés "faltól-falig" kopik le? Mert általában csak a keréknyomoknál történik. www.norc.hu/pano/WzE9zSvc/
Itt rendszeres, hogy a zebrán állnak. Hogy a zebra előtt van a babakocsi-kerekesszék számára lehajtó, az szinte senkit nem érdekel.
Itt már sokkal nagyobb gondok vannak. Ha valaki nem látja, hogy egy útkereszteződés közepén áll, annak tényleg nem szabad részt venni a közlekedésben.
www.norc.hu/pano/9PJgESQl/

blogsámán 2010.08.10. 09:26:08

@Kósza: Asszem a komentek többsége engem igazolt.
Szerintem nincs bajod a periférikus látásoddal, de ha nem az első 2-3 autó valamelyikében ülsz a lámpánál, akkor esélyed sincs látni, ha valaki bemozdul a másik sávban.

blogsámán 2010.08.10. 09:37:07

@xaba99:
1. Emiatt nem vagyok büszke a haveromra, sőt kimondottan szarul éreztem magam, amikor ezt megtette.
2. Nem tarol le senkit, mert mint mondtam, a körforgalom jól belátható volt: 300 m-es körzetben sem másik jármű, sem gyalogos nem volt. Ha ezen körülmények nem álltak volna fenn, akkor ő is másképp közelítette volna meg a körforgalmat.

blogsámán 2010.08.10. 09:47:10

@mi nem foglalt még: Sok esetben lenne haszna az élet egyéb területein is időközönként újra vizsgázni, mert az élet és a tudomány fejlődik. Egyre újabb technológiák, eljárások módszerek jelennek meg, amiket megismerni csak folyamatos képzéssel lehet. Az emberek többsége pedig túl lusta ahhoz, hogy magától továbbképezze magát (lehet, hogy az aktuális munkája nem is kívánja meg ezt), de ha lenne vizsgakényszer, akkor legalább erre megmozdulna. A kedvencem az volt, amikor egyetemen az oktató azokról a megsárgult papírfecnikről tanított, amiket még 20 évvel ezelőtt írt 60-as, 70-es évek beli esettanulmányok alapján.

mi nem foglalt még 2010.08.10. 10:25:27

@xaba99: akkor azt kell mondani, hogy a korrupciót kell felszámoni és ne lehessen kenőpénzért jogsit szerezni.

mi nem foglalt még 2010.08.10. 10:28:37

@blogsámán: ezt kivitelezni szinte lehtetlen.
a világon sehol nincs így.

blogsámán 2010.08.10. 11:07:12

@mi nem foglalt még:
A világ civilizált felében sehol nincs úgy, hogy elfogadnak egy törvényt visszamenőleges hatállyal a hatálya alá esőkre hátrányosan.
Nálunk ez is sikerült. Hogy is van az ismert sportszergyártó szlogenje: impossible is nothing! Ha van akarat, akkor megoldható ez is, és megoldható lnne az is, hogy meghatározott időközönként mindenkinek új KRESZ vizsgát kelljen tennie.

Norbi 2010.08.10. 13:55:48

Jófej, aki aszongya, hogy már tíz éve ott fordul be reggel, oszt mégsem látott ilyet. A nap maradék 99,99%-ában meg nincs ott, akkor azért még történhet akármi is, nem?

Amúgy meg nem kell a lámpa alá beállni, és akkor látja minden kedves érdeklődő, hogy mikor lesz zöld a saját sávja. Oszt ennyi.

Clearvoyance 2010.08.10. 14:19:29

@Lacaca:
Te értettél félre. :)
Fikarcnyi kétségem sincs, hogy hasznos a dolog.
Csak nem feltétlenül tenném kötelezővé. A gépjárművezetés arról szól, hogy megtanítják vezetni az embert az adott kategóriáju gépjárművet. Közlekedni már önnállóan kell megtanulni. A rutint csak a forgalomban lehet megszerezni (én megváltoztatnám a rutinvizsga nevét is járműkezelésre, mert arról szól).
Itt lép be az, hogy képes valaki kontrollálni a közlekedési morálját vagy megy, mint a meszes.

Mariusz 2010.08.10. 14:22:05

A megoldás:

kötelező elemi iskola, vagy még jobb: érettségi a jogosítványhoz. Aki a leírt módon tévesen indul el, az vagy vak, vagy nem tudja, hogy a piros vagy a zöld engedi-e a forgalmat.

A szóban forgó kereszteződés teljesen átlátható, nincs benne semmi komplikált vagy kétértelmű lámpa vagy tábla. Ne igyatok vezetés előtt!

Clearvoyance 2010.08.10. 14:28:28

Amúgy meg a poszthoz:
XV. Nyírpalota út befelé.
A visszaforduló miatt dupla lámpa van. Ami elől van zöld mikor a hátsó még piros, hogy aki vissszakanyarodik el tudjon menni. Az más téma, hogy a túloldali zöldre csak egy autó fér át.
Itt is be szokták nézni ha valaki az első lámpát nézi átmegy.
Én is beszívtam háromszor: Először, utoljára és soha többé. :)

esef 2010.08.10. 15:36:06

@schdl:
Megint azok a románok...

záporjózsi 2010.08.11. 08:16:53

Ezek a "kreatívabb" lámpák azt a célt szolgálják, hogy a kereszteződésben a lehető legtöbb jármű át tudjon menni. Jó lenne, ha nem próbálna senki ezekkel a dolgokkal szembe menni...

LaMeRick 2010.08.12. 13:11:04

Megerősítem az elhangzottakat. Láttam már itt izomtrikós seggrakétást kilőni a jobbra kanyarodó sávból egyenesen. Az életét nagyjából annak köszönhette, hogy nem "saját maga" indult el az üllőiről S8-al nyélen, így egy kis duda aláfestéssel ugyan de még átért az elinduló kocsisor előtt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása