Blogsámán levele egy közlekedési lámpákkal kapcsolatos felvetés, ami nem is érdemelne szót, ha nem volna ennyi figyelmetlen ember, mint amennyi van. Budapesten nem ritka, hogy több sávos úton a jobb szélsőt kivéve jó magasan vannak a lámpák és ha valaki elbambul, annyit lát a szeme sarkából, hogy valami zöldre váltott, valaki elindult. Itt még talán pont nem, de hasonlót én is láttam már, olyan is volt, hogy rá kellett dudálnom az előttem totál pirosban elinduló autóra. Szerintetek hogyan lehetne biztonságosabbá tenni az ilyen nagyobb kereszteződéseket azon kívül, hogy itassunk sok kávét meg energiaitalt az alvó sofőrökkel?
A legutóbbi Lajos utcai postot olvasva merült fel bennem egy másik érdekes hely, ahol szintén az emberi figyelmetlenség okozott már a szemem láttára is hajmeresztő eseteket. Ha gondolod, postold ki.
Szóval a helyszín Ferenc körút, Üllői út találkozása a körúton haladva a Petőfi híd irányából. Ebben a kereszteződésben három sáv van. A külső jobbra fordul, a középső és a belső halad egyenesen.A gondot a következő okozza sok autóstársam számára. A három lámpa egyszerre lesz piros, de amikor az Üllőiről jobbról a Petőfi híd irányába zöldet kapnak, azzal egyidőben a Ferenc körút szélső sávja is zöldet kap, és rendszeresen előfordul, hogy az onnan induló autók magukkal "rántják" a középső sávban állót, és az is elindul.
Szerencsére az esetek többségében még időben kapcsol a sofőr, de már többször láttam olyat, hogy faszikám keresztülvág az Üllőiról fordulók (pedig onnan két sávban is jönnek) tömegén azok teljes megrökönyödésére. Szerintetek ennek mi lehet az oka, és hogyan lehetne elejét venni?
soibegin_ 2010.08.09. 11:14:19
dr. _mmm_ 2010.08.09. 11:17:42
2. A jobb felsőt valóban leszedhetnék.
ex-dr. vuk 2010.08.09. 11:20:48
Ennyi.
Kovetkezo poszt?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.09. 11:21:16
mqqq 2010.08.09. 11:21:25
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 11:22:06
hogy amagyar pilóták 80%-a vagy nem ismeris a KRESZ-t, vagy nem tudja gyakorlatban alkalmazni.
mi lenne a megoldás?
mindenkit újra kéne vizsgáztatni, és ha lejár a jogis, akkor is csak vizsgával lehetne hosszabíttatni. aki kétszer megbukik, egy évig nem vizsgázhat újból. aki jogis nélkül vezet, azt meg letöltendő börtönbüntetésre kellene ítélni.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.09. 11:27:18
@xaba99: Én is egyre inkább erre hajlok, lehet, hogy pénzbe kerülne, de tízévente már csak belefér ennyi.
dzsaszper 2010.08.09. 11:30:12
Ha meg azonos irányokba tartó sávok kapnak különböző időpontban szabad jelzést (kivéve persze a BUSZ lámpát), az valóban egy elcseszett kereszteződés...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.09. 11:31:40
esef 2010.08.09. 11:40:37
mqqq 2010.08.09. 11:41:57
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.09. 11:43:26
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 11:45:37
vanek ur 2010.08.09. 11:54:28
Lacaca 2010.08.09. 11:55:52
vanek ur 2010.08.09. 11:57:40
Viszont a KRESZ vizsga rendszeres frissítésével teljes mértékben egyetértek. Az elmúlt években elég sokat változtak a szabályok. A vezetők nagyobb része viszont legalább 10 éve szerezte a jogosítványát, azóta KRESZ könyvet legfeljebb a rémálmaiban látott...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 11:59:59
és nem csak KRESZ-ből vizsgáztatnék újra, hanem forgalomban is.
Lacaca 2010.08.09. 12:01:52
blogsámán 2010.08.09. 12:16:19
isti77 2010.08.09. 12:21:14
Ebből is látszik, hányan vannak, akik csak "az árral úszva" képesek közlekedni, mert ez tipikusan az a helyzet: ha a többiek elindulnak, elindulok én is, ha a többiek megállnak, megállok én is. Ha úgy csinálok mindent, ahogy az előttem/mellettem/körülöttem lévők, abból biztos nem lehet baj. Csak esetleg akkor, ha más közlekedési helyzetben van az, akit követni akarok, így más szabályok vonatkoznak rá, lásd a posztot. Vagy ha éppen ő is hülyeséget csinál, én meg megyek utána ész nélkül.
Szoktam ilyet látni a Szentendrein kifelé, a Raktár utca kereszteződésnél. A buszok és a jobbra kanyarodók zöldet kapnak, egy-két surmó elindul velük a többi sávból, egyenesen. Ott nagy gond nincs, mert pár másodperc múlva vált az ő lámpájuk is, csak azért van a késleltetés, hogy a buszok be tudjanak sorolni a megállóból, de egyszer a 86-os busz besorolás közben már tolt fel középre, a "zöldövezetbe" egy vele a belső sávból szimultán elindulót (lehet, hogy nem is véletlenül).
D4D 2010.08.09. 12:21:35
Pesterzsébet, Határ útról balra a Török Flórisra: Érzékelős lámpa, de mire ráállsz az érzékelőre, már nem látod.
Itt a posztban (és még sok helyen máshol) annyira magasan vannak a lámpák, hogy nem látni. Ahol tudom, hogy nem érzékelős, ott annyira hátul állok meg, hogy lássam. Ilyenkor sok esetben 5-10 méter is szabadon marad előttem.
D4D 2010.08.09. 12:23:55
Az alapötlet jó! Kivitelezését hogy képzelitek?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 12:23:55
aki alkalmatlan arra, hogy folyamatosan odafigyeljen (és most nem az egyszeri kihagyásokról beszélek, mert az mindenkivel előfordulhat), az ne mehessen másfél tonna vassal a segge alatt, mert másokra veszélyes.
lehet az ilyeneknek menni dodgemezni a vidámparkba, de a közúti forgalomban semmi keresnivalójuk.
D4D 2010.08.09. 12:27:10
"ettől függetlenül borzasztóan pipa lennék, ha én az Üllőiről szabályosan kanyarodva azt venném észre, hogy valaki belém száll balról"
Meg másik pár százezer ember, aki a csatt miatt a dugóban araszol, akár Pestszentlőrincen, akár Óbudán.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 12:28:12
0. lépés: most bevonni az összes jogosítványt 3 hónapos határidővel.
1. lépés: mindenki KRESZ+frogalmi vizsga
2. lépés: ha lejár a jogis, újból vizsga
aki kétszer bukik, egy évig nem vizsgázhat.
akit jogsi nélküli vezetésen kapnak, n+1 év börtön (n=hányszor ült már jogsi nélküli vezetés miatt)
amennyibe kerülne, bőven visszajönne a vizsgadíjból. és én nem sajnálnám rá azt a pénzt, ha ezzel egy halom marhát kivonnak a forgalomból.
nem lennének dugók sem, lenne egy csomó parkolóhely, kész nyereség az egész.
Toto27 2010.08.09. 12:29:52
Szóval kb. annyi az esélye a dolognak, mint bármelyik más lámpánál a városban. Ebből a szempontból nem egy veszélyes kereszteződés.
Lacaca 2010.08.09. 12:31:43
blogsámán 2010.08.09. 12:36:05
ex-dr. vuk 2010.08.09. 12:37:49
cork77 2010.08.09. 12:40:46
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 12:42:21
és akik nem tudnak parkolni, azok helyett a közterületesek parkoljanak?
az ilyeneknek találták ki a tömegközelekdést.
a vezetés egy nagyon veszélyes üzem, nem szabad hagyni hogy néhány (nagyon sok) béna/bamba ember a többit veszélyeztesse.
kiszűrni nem kell, a vizsga kiszűri őket.
gps-t, kamerákat, meg tahográfot a vizsgajárművekbe, és mindjárt nehezebb csalni is.
cork77 2010.08.09. 12:43:07
blogsámán 2010.08.09. 12:44:39
Marcellusca 2010.08.09. 12:46:46
Úrvezető mazsola. :)))
Nekem 5 évente kell menni. :S
Marcellusca 2010.08.09. 12:51:50
Egyszerű, emberi figyelmetlenség, balf@szság.
Én igazából a telizöldet szüntetném meg.
Amikor a szembejövőknek is telizöld.
Sajnos sokaknak megoldhatatlan problémát okoz.
Vagy egyszerre csak egy irányból legyen telizöld.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.09. 12:57:46
blogsámán 2010.08.09. 12:58:21
A parkoló autók esetében is igaz szerintem, hogy a nagy többség tudna normálisan is parkolni, csak lusta, trehány, nemtörődöm.
cork77 2010.08.09. 12:59:54
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 13:08:55
tudom, hogy szabálytalan, de hát ez van. ilyen lusta beleszarós rohadék vagyok. ha a lopásaim miatt tönkremegy egy bolt, hát keresek máasikat.
Marcellusca 2010.08.09. 13:13:10
Talán azért, mert nézem a táblákat és a felfestéseket? :D
Marcellusca 2010.08.09. 13:14:10
Ssipak 2010.08.09. 13:19:33
Kósza 2010.08.09. 13:25:38
blogsámán 2010.08.09. 13:26:36
Egyébként, hogy az ismerősömet védjem - bár nem érdemli meg - az említett szabálytalanságokat csak akkor követi el, ha azzal senkinek nem okoz hátrányt és nem veszélyeztet senkit sem. Amit pedig te leírtál példaként, arról ugyanez nehezen mondható el.
blogsámán 2010.08.09. 13:28:32
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 13:33:09
és a példámra visszatérve, majd egyszer a haverod elé kilép valaki a körforgalom előtti zebrán, mert csak egy irányba néz el, mondván, hogy csak onnan jöhet autó.
állatkodni versenypályán kell, bár ha ott neiállna szemben menni a forgalommal, örökre kitiltanák. még ha üres lenne a pálya, akkor is. én ilyen ismerősökre nem szoktam büszke lenni.
Kósza 2010.08.09. 13:33:38
FDToth 2010.08.09. 13:38:05
az olyanról ne is beszéljünk, amikor pl. a Váci úton, a volánbusz állomásnál - ahol most a belső sáv fel van túrva gondolom csatornázás miatt - sokan átmennek a pirosba. egyszreűen figylemetlenek az emberek...
egy maréknyi dollár 2010.08.09. 13:44:26
Lacaca 2010.08.09. 13:49:46
BJani 2010.08.09. 14:00:34
A jobbra kanyarodók sávjánál olyan lámpát kell felszerelni, amely külön kiegészítő lámpaként tartalmazza a jobbra fordulást engedélyező zöld lámpát (=zöld nyíl jobbra).
A lámpa addig pirosat mutat, ameddig az egyenesen menőknek piros van (ha lehet jobbra fordulni, akkor a kiegészítő jobbra engedő zöld lámpa kigyullad).
Ha az egyenesen menők zöldjével együt vált ez is zöldre. De ezt is el lehet nézni...
(Ha már más írta, akkor bocs, nem volt időm végignézni a kommenteket.)
Reggie 2010.08.09. 14:06:35
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.09. 14:14:16
annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2010.08.09. 14:15:19
Emberek vagyunk, hibázunk, próbáljuk meg egymást segíteni ilyenkor, mondjuk egy rövid dudával. Szerintem többet fog érni, mint hogy itt okoskodjunk. Mondom ezt leginkább azoknak, akik szerint azonnal el kéne venni a jogosítványt, meg súlyos pénzekre ítélni mindenkit. Csak remélni tudom, hogy ők annyira hibátlanok, hogy soha semmit nem néznek el, és bár én nem vagyok hibátlan levezetnek annyi kilométert balasetmentesen mint amennyit nekem sikerült.
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.08.09. 14:16:57
konrada 2010.08.09. 14:23:54
S milyen jó is az!
...de csak külföldön. Mert volt erre próbálkozás itt is, de a hülye magyar megszokta, hogy a lámpa vonalánál áll meg, és ha az történetesen a kereszteződés túloldalán van, úgy lehet őket kerülgetni a keresztforgalomnál.;-))
mi nem foglalt még 2010.08.09. 14:24:35
aki meg nincs vezetésre képes állapotban az ne vezessen.
ez benne van a kreszben.
mi nem foglalt még 2010.08.09. 14:28:17
szép lenne.
tudsz arra is elméletet, hogy lehetne ezt kivitelezni?
mert a jelenlegi infrastruktúrába nem az biztos, mert ugye az éves rendes vizsgázók ott vannak az oskolákba és erre még nem keveset vizsgázni rászabadítanál.
konrada 2010.08.09. 14:30:27
Van ahol meg a kisívű jobbrafordulást a piros lámpa mellett is engedik a kresz kanyarodási szabályai szerint. (Azaz elsőbbsége van a párhuzamosan közlekedő gyalogosnak, kerékpárútnak, s persze a keresztező forgalomnak.)
qmatron · http://fattyboom.blog.hu 2010.08.09. 14:31:31
tb2105 2010.08.09. 14:35:51
Vidéki városban történt.
Alapvető élelmiszer 2010.08.09. 14:35:58
Több helyen is láttam amúgy, pl. Csepelen, hogy a pirosban és a sárgában ott van inverzben a haladás jelzése, ugyanúgy mint a zöldben, csak nem a nyíl világít, hanem a nyíl körül világít a lámpa. Itt is ki lehetne próbálni.
Illetve a túl magas lámpa ellen a baloldali (villamosperoni) lámpaoszlopra is föl lehetne szerelni egy lámpát, ami az egyenes haladásnak jelez, az jobban látható lenne.
l3v1 2010.08.09. 14:36:14
Sákif za morro? 2010.08.09. 14:36:44
Nos, az a pubi, akinek nem tűnik fel hogy egy kibbbbaszott jobbra mutató nyíl vált zöldre, de ő egyenesen akar menni, ennek ellenére elindul, az önkritikusan vágja miszlikbe a jogosítványát, álljon kézen és fossa le magát. De komolyan....
index-cenzura.biz 2010.08.09. 14:43:06
2x3 sávnál meg nem kéne a jobbra kisívet erőltetni ebben az országban. Kurvára beállna a forgalom a sok baleset miatt.
atompyka 2010.08.09. 14:43:53
Persze, mert vannak olyan helyek is, ahol kicsit előrébb a saját lámpám van megismételve (pl. Blaha). Aki olyanhoz van szokva, annak becsapós lehet, hogy ezúttal másé az a lámpa.
Az eredeti posztplaccon sztem az lenne egyszerű megoldás, hogy ballentre is tenni lámpát (ismét Blaha) és/vagy a korábban említett telizöld+jobbrakiegnyíl, a jobboldali felső lámpa levételével.
D4D 2010.08.09. 14:53:27
Elképzelhető hogy nemrég megcsinálták, mert kb 3 hónapja nem voltam arra.
Kósza 2010.08.09. 15:05:19
szőketisza 2010.08.09. 15:06:55
polyak.zsuzsa 2010.08.09. 15:10:44
greenpolis.wordpress.com/2010/08/09/kereslet-kinalat-alapu-parkolasi-rendszer-san-franciscoban/
egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:18:36
2. ugyanilyen sőt rosszabb veszélyesebb van a soroksárin a jobbra villamoson át kisivbe a színházhoz kanyarodóknál...
egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:20:35
_ng_ 2010.08.09. 15:22:29
egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:22:36
pikkbubi 2010.08.09. 15:23:56
zavaró, de azért nehéz nem észrevenni félm mp en belül h mégsem az enyém zöld
egy-fo-epitesz 2010.08.09. 15:23:56
dr. _mmm_ 2010.08.09. 15:29:34
összes jogosítványt bevonni 3 hónapos határidővel.. eszednél vagy???
Te lennél a legjobban felháborodva, ha közölnék, hogy 2012 április 48-án van szabad vizsga időpont. Addig kocoghatsz bkv-val.
Kicsit úgy kéne gondolkozni, hogy azt a több millió embert le is kell vizsgáztatni!
Én mondjuk támogatom az orvosi vizsga alkalmával történő kresz vizsgát. Csak akkor kapod meg, ha az orvosi vizsgálatra viszel egy 1 hónapnál nem régebbi sikeres kresz vizsgát. (esetleg egy központ adatbázisban tárolva, nem is kell vinned semmit)
szőketisza 2010.08.09. 15:41:56
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 15:44:05
de akkor legyen egy év az a 3 hónap...
és a KRESZ vizsga önmagában nem sokat ér, a KRESZ-t be lehet magolni.
forgalmi vizsga is kell mellé.
mi nem foglalt még 2010.08.09. 15:44:59
met ha nem, akkor milyen alapon akarod újra vizsgáztatni akinek márvan jogosítványa.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 15:45:30
szőketisza 2010.08.09. 15:51:14
dr. _mmm_ 2010.08.09. 15:54:24
@mi nem foglalt még: Csak tudod a szakmámban nap-mint nap tanulok, fejlődök... ugyan ez a KRESZ ismereteimről (sokakkal közösen) nem mondható el. 1994-ben amikor vizsgáztam, sokban más volt a KRESZ. Szóval szerintem ne vegyünk egy kalap alá.
mi nem foglalt még 2010.08.09. 15:57:02
aki végzett általánosban simán lenne robogóra jogosítványa.
aki középiskolában annak autóra érvényes kreszvizsga már csak a ygakorlatot kellene megcsinálni neki.
akkor nemmlennének olyan gyalogosok akiknek fingja nincs a kreszről.
Бабаяга 2010.08.09. 15:57:33
Ami a megoldást illeti: akinek nincs középfokú végzettsége, nem kap jogosítványt, meg se lehet hosszabbítani.
Ha valakit bármilyen kis szabálysértésen kapnak (gyorshajtás is) akkor újra kezdi a jogosítványszerzést.
algi 2010.08.09. 15:58:44
Бабаяга 2010.08.09. 16:00:16
igazi hős 2010.08.09. 16:02:16
mi nem foglalt még 2010.08.09. 16:05:00
a kresz ismereteidet is bővítheted bár mikor, meg kell nézni az aktuális módosításokat.
azért alapjaiban nem változott a dolog.
de veygük egy kalap alá.
mert ha a kreszből újra kell vizsgázni sőt vezetésből, ami azért elég viccesen hangzik mert aki vezet annak jóval nagyobb a gyakorlata mint amikor végzett, még a bénáknak is.
akkor miért ne kellene egy orvosnak újra diplomázni.
mi nem foglalt még 2010.08.09. 16:06:28
az iskolában kreszt taniítani amiről bezsélek ott vizsga lenne a végén mint most amikor elmész maszek alapon.
Pályaelhagyó autóversenyző 2010.08.09. 16:10:04
a szilagyi erzsebet vegenel a moszkva ternel esett meg velem hasonlo, 2 sav megy egyenesen tovabb az alkotas fele, 2 kanyarodik balra, a moszkvara. en itt alltam a kulsobb savban, amikor majdnem elindultam, mert a periferikus mezomben megjelent a zold jelzes. ezuton is csokoltatom, aki kb egy magassagba tette a ket lampat kozepen.
pedig gyakran vezetek erre, ismerem a lampaciklust is, nem voltam faradt, egyszeruen van ilyen. rohadt erzes volt, mit mondjak...
maestro75 2010.08.09. 16:11:53
Szerintem nem kellene itt újra kreszből vizsgázgatni. 5 évenként beülne egy faszi 15 percre a sofőr mellé és eldönti, h beengedhető-e az illető a forgalomba. Ha valakinek kialakult egy vezetési stílusa, akkor azt nem lenne könnyű erre a 15 percre "meghamisítani"
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.08.09. 16:12:50
Már 17 éve is így volt ott a lámpa, gondolom előtte is. Forgalomszervezési szempontból teljesen ésszerű a megoldás. Aki meg nem a lámpát figyeli, hanem a mellette állót és az alapján vezet, hát adja vissza a jogsit.
BJani 2010.08.09. 16:21:27
Lacaca 2010.08.09. 16:51:02
Lacaca 2010.08.09. 16:59:28
Hétvégén volt egy motoros gázolás a Rio mellett. Az egyenesen Lágymányosi felé tartó sávban feküld a motor, az autó elkanyarodott balra a rakpartról az Irinyi felé, a motor mellett állt egy mentő kékkel, a mentő mögött állt egy tűzolsó kékkel, volt 2 rendőrautó is, és a motor előtt állt egy Suzuki. Lámpaciklusonként volt 1 autó, aki beállt a Suzuki mögé, és várta, hogy indulhasson. Az ilyen vajon mit fog fel a körülötte lévő világból?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 17:06:42
mi nem foglalt még 2010.08.09. 17:11:32
a lényege a mondandómnak az lett volna, hogy vagy minden vizsgához kötött tevékenységnél újra kelljen vizsgázni, vagy a jogsinál sem.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 17:26:18
dzsaszper 2010.08.09. 17:43:32
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 17:46:22
azokkal, akiknek halvány lila gőzük sincs a közlekedésről, vagy azokkal, akik az előbbiek miatt halnak meg az utakon?
dzsaszper 2010.08.09. 17:46:59
Lacaca 2010.08.09. 18:03:16
Amióta részt vettem a Safety-Hungary motoros vezetéstechnikai tréningjén, vallom, hogy csak annal lenne szabad motoros jogosítványhoz jutni, aki elvégzett egy ilyet. Vicces volt látni az első nap végén ugyan azokat a sok-sok kudarcon átesett arcokat, akik a reggeli bemutatkozáson cvsak úgy dobálták a motoron levezetett 50 és 100e km-eket, magamat is beleértve. Konkrétan kilátásba helyeztem, hogy az első nap végén kettétöröm a plasztik lapot.
1 évvel később egy Hungaroringes rendezvényen lehetőség volt végigmenni egyik-másik tesztpályán, és durva lehetett nézni is azt, ahogy estünk-keltünk. 1 év telt el, és csak az első szintről beszélünk a tervezett 3-ból. Most az a kérdés, hogy a másodikra menjünk, vagy megint az elsőre... Azóta tudom, hogy motorral hol a helyem. Hidd el, sokan vannak akik még nyélgázon húzzák ott, ahol én már finoman a féken állok. Nem hiszem, hogy annyival jobbak a képességeik, bár az is lehet. Szerintem inkább az a helyzet, hogy nem ismerik a saját határaikat.
_ng_ 2010.08.09. 18:25:34
vérengző kismalac 2010.08.09. 18:28:17
Teljesen összezavarják még a harcedzett sofőröket is!
Csoda ha valaki benézi? Én inkább nem is nézek oda.
schdl (törölt) 2010.08.09. 18:43:29
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 18:56:05
jelentéktelen alak 2010.08.09. 19:09:39
Éppen a múlt héten dudált rám az ilyen módon piroson áthaladó, abban a biztos tudatban, hogy én mentem bele a pirosba. Aztán látva mögöttem lévőt, arra is rádudált, mire egy gyalogos világosította fel, hogy ki is hülye a szituban.
Kitartok, azon véleményem mellett, aminek már többször hangot adtam, hogy hiába csinálunk valamit hülyebiztosra, a hülyék, úgyis hülyébbek. A többiek, meg szívnak miatta.
Szerintem a legjobb megoldás a kamera és a csekk.
Marcellusca 2010.08.09. 19:53:33
És ott is életek foroghatnak kockán.
Főleg, ahogy én kezelem. :DDDD
Lacaca 2010.08.09. 20:03:59
Ott nem a felépítmény forog? Kockán? Na olyan gépet még nem láttam, hogy alul szabályos kocka, felül meg forog.
Lacaca 2010.08.09. 20:06:25
Rock me Amadeus 2010.08.09. 20:09:20
Háromsávos út, mindenki felett van lámpa, jobb oldalt egy oszlopon, ami oldalán van egy "nyilas" lámpa, ami egyszerre jobbra és előre is enged (közben teli piros van a két belső sávnál is). Sokan azt hiszik nem lehet menni, mert pirosat mutat, közben a nyíl előre is enged. Érdekes.
Marcellusca 2010.08.09. 20:10:33
Marcellusca 2010.08.09. 20:12:00
Én is forogtam, daruztam és mozogtam talpalás nélkül, mégsem sikerül lefektetni a gémet. :D
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.09. 20:16:14
Mit lehet tenni? - Figyelni!
Sok úrvezető nem veszi a fáradságot arra, hogy beállítsa a vezetőülés magasságát. Utána meg a túl magas ülésből nem látja a sávja feletti lámpát. És az út jobb oldalán lévő lámpát bámulja ezerrel. Na ez egy rossz taktika, főleg, ha a jobbra lévő lámpa a kanyarodósávé.
Megoldás:
1. Tessék beállítani az ülésmagasságot.
2. Ha nem megy, és még mindig nem látszik a lámpa, akkor kicsit hátrébb kell megállni a kereszteződésnél, és nem a vonalon.
3. Ha ez nem sikerül, akkor tessék bemenni bármelyik hivatalba, és egy iratmegsemmisítőn tessék végigküldeni a jogosítványt.
Lacaca 2010.08.09. 20:22:35
Lacaca 2010.08.09. 20:24:03
Marcellusca 2010.08.09. 20:29:41
egyittlakó (törölt) 2010.08.09. 20:31:31
El kell venni a jogosítványt a kreténektől.
rcfan 2010.08.09. 20:32:04
Egyszerű és nagyszerű megoldás. Néhány sarokkal délebbre (SOTE-nál levő kereszteződésnél) például az egyenes ilyen kisegítő a balra kanyarodó teljes lámpa mellett.
egyittlakó (törölt) 2010.08.09. 20:38:19
Ja, bringás írhatta.
mi nem foglalt még 2010.08.09. 20:59:46
bár ha szigorúan vesszük. tréning ide vagy oda a motorosok nagy résztől azonnal eb lehetne vonni a jogsit életveszélyes vezetésért.
nem azért mert rosszúl vezet hanem azért mert 2 kiló az már nagyon veszélyes sebesség az utakon.
egészségügyi alkalmasságit nem vitatom az szükséges.
nem csak anyi ám amit mondasz mert a háziorvosodnak tudomásának kell lennie az egészségügyi állapotodról.
de bármenyire is vizsgálnak, attól még kaphatsz vezetés közben infarktust stb...
mi nem foglalt még 2010.08.09. 21:01:03
Lacaca 2010.08.09. 21:06:05
Clearvoyance 2010.08.09. 21:14:01
A sorompó amúgy is teljesen felesleges dolog.
Amikor nem jön a vonat, minek? Amikor meg jön, úgyse tudsz átmenni...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.09. 21:17:11
Esetleg egy kötelező haladási irány táblát lehetne a lámpák fölé biggyeszteni, a gyengébbek kedvéért, hátha akkor leesik neki, hogy ő nem is arra akar menni, de szvsz még így is lennének hülyék, akik elindulnak.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.09. 21:26:01
és lehet, hogy nem kell 10 év, már amikor a jogsit megvette (zsebbe csúsztatott kenőpénzért), már akkor sem volt sem hozzáértése, sem alkalmassága.
Clearvoyance 2010.08.09. 21:27:24
Én sem ismerem a asaját határaimat. A motoromét sem.
Rendszereen megkérdezik mennyit megy. n csak rángatom a vállam, hogy fogalmam sincs, ezidáig egyszer mentem vele 110-et. Amire és ahogy én használom elég a jelenlegi szint és az óvatosság. Azért ne kaphassak A jogsit, mert eleve nem akarok száguldozni? Nekem nincs kedvem és affinitásom sportmotort pályán döntögetni.
Steed, 400 köbcenti, 22 Kw.
Lacaca 2010.08.09. 21:41:49
Clearvoyance 2010.08.09. 21:46:20
De én nem akarom kergetni a határokat.
Száraz úton békésen, öregesen, vizesen meg még óvatosabban.
Most cseréltem kisebbre a hátsó lánckereket. Ha megpróbálnám elérni a motor végsebességét leszedne a szél. :D
Lacaca 2010.08.09. 22:03:35
Lacaca 2010.08.09. 22:06:15
''autónepper.'' 2010.08.09. 23:13:10
''autónepper.'' 2010.08.09. 23:15:00
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.09. 23:15:20
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.09. 23:28:15
A szakorvosok is járnak továbbképzésekre, mitgondolsz, mitől tudja értelmezni azokat a diagnosztikai eljárásokat (MR, CT), amik még pár évtizede nem voltak, vagy egész kezdetleges szinten voltak csak. Ha az orvostól elvárjuk a továbbképzést, mert emberélet múlhat rajta, akkor az autóvezetőtől is elvárható lenne valami hasonló.
A konkrét megvalósítás kérdéses, de ha egy-két évig csinálnának mondjuk államilag támogatva ilyen kötelező "továbbképzést" mindenkinek, és ezzel párhuzamosan a halálos (és az egyéb) balesetek száma szignifikánsan csökkenne, akkor ezt szépen be lehetne vezetni állandóra. Még az únió is adna rá zs-t szerintem.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.10. 00:59:48
Sorompót és szirénát minden kereszteződésbe
Olyan sorompóra gondolok, mint a diktatúrában volt a határon
40cm átmérő, állitólag vasbeton belül
Naa!
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.08.10. 01:33:52
És kigyalogolt egyébként hugyozni a leállóba.
Azért nem lett nagy csatt, mert kb 800 méterre mögötte volt egy benzinkút, aminek a fényeit megtörték a román kisbuszának kontúrjai.
Integrált Szerverterror 2010.08.10. 02:03:11
cso zsi 2010.08.10. 06:42:40
Csak az utóbbi tíz évben napi 2-3-szor érintem azt a kereszteződést, az Üllőiről balra a Petőfi híd felé, és a Petőfi hídról akár az Üllőire, akár egyenesen a körúton.
Hidd el, sűrűn van birka a sorelsők között.
Jómagam a Szentendrei úton "gyorsultam le" egyszer hasonlóképp a hamarabb induló buszt, mert a saját lámpámat nem láttam, viszont rácsodálkoztam, hogy a népet "állva hagytam" mögöttem.
A lámpák elhelyezése, valamint a régi és újabb Kresz módosítások keverése a hibás.
A táblák hatálya annak vonalától érvényes. Anno a lámpa vonaláig kellett felhúzódni, majd festékkel hátrébb tették az autósokat. Az eredmény jelenleg az, hogy ahol normálisan látható lenne a lámpa a vonalnál állva, mindig akad egy-két birka, aki a kereszteződés/zebra közepén áll "a lámpa vonalában". Nem öregekről beszélek, hanem a 20-40 közöttiekről.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.10. 08:03:29
és ha nagyon előrehúzták a vonalat, akkor sem állhatok meg ott, ahonnan látszik kényelmesen a lámpa, mert ledudálnak, hogy menjek előrébb másfél métert. persze ugyanazok, akik lámpánál két autónyi távolságban állnak meg az előttük levőtől.
cso zsi 2010.08.10. 08:21:52
Itt rendszeres, hogy a zebrán állnak. Hogy a zebra előtt van a babakocsi-kerekesszék számára lehajtó, az szinte senkit nem érdekel.
Itt már sokkal nagyobb gondok vannak. Ha valaki nem látja, hogy egy útkereszteződés közepén áll, annak tényleg nem szabad részt venni a közlekedésben.
www.norc.hu/pano/9PJgESQl/
blogsámán 2010.08.10. 09:26:08
Szerintem nincs bajod a periférikus látásoddal, de ha nem az első 2-3 autó valamelyikében ülsz a lámpánál, akkor esélyed sincs látni, ha valaki bemozdul a másik sávban.
blogsámán 2010.08.10. 09:37:07
1. Emiatt nem vagyok büszke a haveromra, sőt kimondottan szarul éreztem magam, amikor ezt megtette.
2. Nem tarol le senkit, mert mint mondtam, a körforgalom jól belátható volt: 300 m-es körzetben sem másik jármű, sem gyalogos nem volt. Ha ezen körülmények nem álltak volna fenn, akkor ő is másképp közelítette volna meg a körforgalmat.
blogsámán 2010.08.10. 09:47:10
mi nem foglalt még 2010.08.10. 10:25:27
mi nem foglalt még 2010.08.10. 10:28:37
a világon sehol nincs így.
blogsámán 2010.08.10. 11:07:12
A világ civilizált felében sehol nincs úgy, hogy elfogadnak egy törvényt visszamenőleges hatállyal a hatálya alá esőkre hátrányosan.
Nálunk ez is sikerült. Hogy is van az ismert sportszergyártó szlogenje: impossible is nothing! Ha van akarat, akkor megoldható ez is, és megoldható lnne az is, hogy meghatározott időközönként mindenkinek új KRESZ vizsgát kelljen tennie.
Norbi 2010.08.10. 13:55:48
Amúgy meg nem kell a lámpa alá beállni, és akkor látja minden kedves érdeklődő, hogy mikor lesz zöld a saját sávja. Oszt ennyi.
Clearvoyance 2010.08.10. 14:19:29
Te értettél félre. :)
Fikarcnyi kétségem sincs, hogy hasznos a dolog.
Csak nem feltétlenül tenném kötelezővé. A gépjárművezetés arról szól, hogy megtanítják vezetni az embert az adott kategóriáju gépjárművet. Közlekedni már önnállóan kell megtanulni. A rutint csak a forgalomban lehet megszerezni (én megváltoztatnám a rutinvizsga nevét is járműkezelésre, mert arról szól).
Itt lép be az, hogy képes valaki kontrollálni a közlekedési morálját vagy megy, mint a meszes.
Mariusz 2010.08.10. 14:22:05
kötelező elemi iskola, vagy még jobb: érettségi a jogosítványhoz. Aki a leírt módon tévesen indul el, az vagy vak, vagy nem tudja, hogy a piros vagy a zöld engedi-e a forgalmat.
A szóban forgó kereszteződés teljesen átlátható, nincs benne semmi komplikált vagy kétértelmű lámpa vagy tábla. Ne igyatok vezetés előtt!
Clearvoyance 2010.08.10. 14:28:28
XV. Nyírpalota út befelé.
A visszaforduló miatt dupla lámpa van. Ami elől van zöld mikor a hátsó még piros, hogy aki vissszakanyarodik el tudjon menni. Az más téma, hogy a túloldali zöldre csak egy autó fér át.
Itt is be szokták nézni ha valaki az első lámpát nézi átmegy.
Én is beszívtam háromszor: Először, utoljára és soha többé. :)
esef 2010.08.10. 15:36:06
Megint azok a románok...
záporjózsi 2010.08.11. 08:16:53
LaMeRick 2010.08.12. 13:11:04